Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deutsche Bahn představily nový vlak. ICE 4 je lehčí a spolehlivější

Deutsche Bahn představily svou novou „vlajkovou loď" - vlakovou soupravu ICE 4. Vlak, který chce firma nasadit od konce příštího roku, by měl postupně nahrazovat soupravy starších generací. Za 130 souprav od firmy Siemens a jejího hlavního dodavatele Bombardier zaplatí Deutsche Bahn 5,3 miliardy eur (143 miliard korun).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A35l46a26n 46Ř76e53p42k67a 4205336

'nahrazovat soupravy starších generací' Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby už o koupi uvažoval jeden český podnikatel a pak to přetřel nažluto a dosadil kávovar a WiFinu ;-D Samozřejmě otázkou je, zda to DB plánují prodat, nebo to jen přesunou na jiné linky. ;-)

0/0
17.9.2016 9:57

J30a45k28u42b 44H38e76g58e89n39b64a88r41t 9335454989194

Už se nemohu dočkat verze ICE 9.

0/0
16.9.2016 19:58

J62a31n 33L51u53k26á14š 7467963303232

Tady to je pro vzdychace po starych poradcich ukazkovy priklad.

1946: CSR dosahuje povalecne urovne vyroby, Nemecko je romzbombardovane a v troskach.

Pote ovsem prichazi vitezny unor 1948 a nasleduje:

1969: V Nemecku zacinaji jezdit vlaky cestovni rychlosti pres 200 km/h, v CSSR se o tom muze akorat zdat.

2016 - viz clanek, v Nemecku nastupuje ctvrta rada ICE, v CR je cestovni maximalka 160 km/h, poprve dosazena na konci dvacateho stoleti, nic srovnatelneho s ICE se na nasich kolejich nevyskytuje.

+1/−1
16.9.2016 16:10

S69t11a95n50i68s39l55a49v 84K71r68e30j77c84a72r 6897736453154

Ano, ale porovnáváte v předvolebním období kapitalismus se socialismem!! Rozdělená Evropa měla smůlu, a ČSR zvláště. Nebylo to v lidech ale v politickém režimu a sovětském brždění národů východního bloku v rámci vyrovnání socialistické společnosti komunistů! Nejvíce na to doplatilo ČSSR a NDR. Plzenská lokomotivka ČKD, dokázala vyprojektovat a vyrobit i ověřovací kus konkurenční světové lokomotivy s tehdejší možnou rychlostí přes 220km/hod. Stejně tak Smíchovská Tatra, dokázala natrhnout pr..l Mitiščinskému závodu,svým výrobkem špičkové soupravy metra. Brežněv zadupal a zakázal. Němci budou mít 300 souprav ICE4 Eurocity Přejme si, aby Česká železnice měla v roce 2030 aspon 150 souprav Pendolino!!

0/0
16.9.2016 19:16

S92t11a77n44i79s46l86a81v 76K28r23e94j46c18a62r 6887886423234

A je lhostejno zda se bude jednat o státního nebo soukromého dopravce!

0/0
16.9.2016 19:18

M30a12r77t94i24n 47S92e10d54o65n79a 5357403110919

Pisete nesmysly, neni problem aby vlak jel rychle (200 km/hod bylo prekonano v roce 1904 v Kanade), ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate. A to stoji penize. S ohledem na male uzemi CR a dalnice v okoli nepovazuji rychle vlaky za hlavni problem CR (max. pri cestach mimo CR).

0/−1
17.9.2016 17:55

R36a22d91e66k 26J14a80n56a77t31a 9705756324222

ČR má z východu na západ nějakých 600 km. Je rozdíl to jet 6 hodin a 3 hodiny. Tímto padá váš argument o malé velikosti ČR.

Na Západě se vysokorychlostní tratě používají běžně na dojíždění do práce. Tak proč ne, když 120 km ujedete za 25 minut.

+1/0
17.9.2016 22:28

R25a95d83e57k 60J25a13n24a15t62a 9965856464422

"neni problem aby vlak jel rychle, ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate."

----

Kam na takové legrační nápady chodíte? "Bezpečné a příjemné pro okolí tratě"?

Hlavním faktorem, který určuje traťovou rychlost je, kromě stavu kolejí, které lze ale snadno vyměnit, POLOMĚR OBLOUKŮ. S tím se těžko něco dělá.

Naše staré tratě se klikatí údolími řek, protože před 150 lety bylo třeba omezit sklony kvůli malému výkonu parních lokomotiv a dlouhé tunely by byly technicky nemožné.

Jediná rozumná možnost, s tím nyní dělat, je postavit ve směrech poptávky tratě nové.

0/0
17.9.2016 22:33

P26a95v91e82l 93F54r80a49n95k 2329267192485

Hmm pán se asi vyzná... ;-D

0/0
15.9.2016 17:37

A54n98t73o52n70í70n 86D39o68u95b77e78k 3840879229

takhle nakupuje inteligentni firma! velke mnozstvi za super penize.

v cesku jsme radi za usmudlanych zastaralych 7 pendolin a tusim 8 railjetu. pritom za fantasticke penize mohlo byt reiljetu vice. misto toho se nesmyslne vyhazuje za opravy starych vlaku

0/0
15.9.2016 9:55

J16i38ř69í 39E66r48b39e81n 1383874806777

Čo si představujete pod pojmom "velke množstvo za super peniaze", Kefalín?

Fakt si myslíte, že je česká populace schopna uživit podobné množství souprav jako německé státní Deutsche Bahn, které dostávají ze státních, zemských i okresních a obecních rozpočtů mnohem více než ČD a přitom i jejich zákazníci platí mnohem vyšší jízdné než u ČD?

+1/0
15.9.2016 10:41

J41a74n 10Č60e40k50a75l 7579255414194

A přesto ČD koupily Pendolina za stejné peníze, jako nyní DB ICE4... Při započítání inflace za tu dobu dokonce ještě dráž, než ICE4...

+2/0
15.9.2016 11:30

J35a25n 58L13u57k10á23š 7137183653682

A pri srovnani Pendolina a ICE 4 darmo mluvit, to je jak srovnavat zigulika s mercedesem.

+1/0
16.9.2016 16:12

S42t67a61n85i51s10l25a27v 44K64r88e92j55c63a67r 6447466383184

Na toto se musíte zeptat vzdělanců na ministerstvu dopravy a ČNB. I když ti to jistě budou svádět na stranický režim Klausů, než na vlastní profesní zkušenost. Stejně jako se nedá zbourat Tančící dům nebo Čapí hnízdo tak se nedá přejít od koncepce Pendolina k Shinkanzen nebo Siemens!

0/0
18.9.2016 9:06

F39r95a74n28t43i24š18e44k 80F81l24i83n72t21a 1714410429983

Pro koupení Railjetů využily ČD opci rakouských drah, a tím pádem je koupily i za cenu, kterou vysoutěžily rakouské dráhy, které odebraly Railjetů cca šest desítek.

+1/0
16.9.2016 6:19

S54t97a75n42i96s95l54a45v 32K12r48e88j64c76a74r 6987366713674

Ale tyto nákupy realizují i chudí soukromníci! Po startu SA i Leonu i tito nakupují zahraniční ojetiny.

0/0
18.9.2016 8:57
Foto

P48e28t71r 43P64a43v45l29í80č26e81k 5829323355450

Trochu mě to překvapilo, ta max. rychlost 250 km/hod. Předpokládal jsem, že do budoucna počítají DB s rozšířením VRT na 300 km/hod. na více tratích. Dnes jsou to skutečně jen ty dva relativně krátké úseky. Ale i to je dobré, s námi se to nedá vůbec srovnávat . . . :-/

0/0
15.9.2016 7:41

P91e39t42r 96B97e77z73s96t91a15r95o91s26t47i 2199726843981

A nebo zajíždí do Paříže...

0/0
15.9.2016 7:50

O73n92d79ř81e64j 21B97u61r76s73a 6291503296267

tyto nové jednotky jsou jakási generační náhrada za dosluhující ICE1 a ICE2 (provozní rychlost 250), nyní je ve vývoji Velaro D, což bude generační náhrada za nynější ICE 3, které ještě nejsou ani v polovině životnosti.

+2/0
15.9.2016 8:49

D63a28n83i44e66l 38K73r88i73š30k79a 5388677510288

Jj, klimatizace pro tuhle soupravu vyrabime na hale uz pul roku. Je to peknej kus hliniku.

+3/0
15.9.2016 7:26

T81o70m53á95š 83M57o41r64a20v74č31í98k 3467116103775

Ono ani není důvod mít rychlejší soupravu. 300 km/h jsou v Německu jen 2 tratě. Relativně krátká Frakfurt - Kolín, a brzy zprovozněná Lipsko - Ingolstadt, jinak většina páteřních tratí je do 250 km/h.

+7/0
14.9.2016 22:33

O51n85d78ř38e96j 63B74u15r55s35a 6831293596127

Nemáte pravdu, co třeba nedavno otevřený úsek Lipsko - Erfurt, nebo příští rok otevření Erfurt - Norimberk ? Další jsou v plánu. Ty páteřní tratě co máte ma mysli byly budováni již v 70. letech kdy se původně uvažovalo i s nákladním provozem, jediná německá VRT která je nyní budovaná na 250km/h je Ulm - Stuttgart. Navíc ty ICE4 (ICx) nebudou smět na trať Frankfurt - Kolín (zase tak krátká není), kam ostatní nesmí ani TGV, ale pouze ICE3 a v budoucnu Velaro D.

0/−2
15.9.2016 8:47

T35o52m56á42š 94M12o75r53a45v67č31í62k 3737686453395

Zbytecny prispevek, kdyz se podivate na mapu. Zrejme jste nikdy v Nemecku nebyl, kdyz nevite, kde lezi Erfurt a Norimberk. Tu trat jsem prece vypsal. Jeste jednou pro vas - lezi ta mesta na trati Lipsko - Ingolstadt.

+1/−1
15.9.2016 9:15

O36n86d73ř52e38j 52B88u23r30s27a 6951473496577

Ke zbytecnosti prispevku asi tolik, ze se lze vyjadrovat i slusneji, nicmene ano, moje chyba, spatne jsem vas prispevek precetl. (Nesnazte se z lidi delat za kazdou cenu blbce, kazdy se muze splest).

+2/0
15.9.2016 10:14

L72u22k15á18š 48H78l52á13v16k97a 4110967507213

Asi tak...

0/0
15.9.2016 12:41

T16o43m89á15š 69M26o98r96a55v17č72í82k 3637426223765

OK....máte pravdu, příště budu citlivější.

0/0
15.9.2016 13:42

T16o38m13á86š 93V19y57k64o29u65k86a33l 8801751502408

Dopravní systém v Německu (vlaky a městská doprava) je systémové selhání. Tato myšlenka se mi vkrádá při každém z častých problémů při cestování. Cestuji tam na dlouhých trasách až několikrát týdně. Namátkou:

- ICE: soustavná zpoždění (desítky minut), soustavně nějaké poruchy (signalizace, výhybky ...), 5 ze 6 záchodů v soupravě nefunguje, restaurační vůz má omezenou nabídku protože porucha ..., špatně nastavená výhybka, takže vlak je na výjezdu z Frankfurtu vyveden na špatnou stranu a musí se vrátit, a to nemluvím o tom, že internet je tam placený (u nás ČD-wifi zdarma) nebo klimatizaci, která chladí víc, než je zdrávo (ale to je subjektivní)

- městská doprava: tramvajové spoje vypadnou nebo častá zpoždění (Norimberk), S-Bahn je také velmi často mimo JŘ.

- Největší katastrofa je ale Stadtbahn (takový kočkopes mezi metrem a tramvají - podpovrchová tramvaj). Ta je častěji zpožděná než přesná, v centrálních úsecích se potom táhne jak sopel ... Zatím jsem ji vyzkoušel ve třech městech (Frankfurt, Stuttgart, Duisburg) a nikdy nezklamala - jízdní řád představuje jen jakési teoretické zbožné přání ...

+18/−2
14.9.2016 22:23

M11a76r16t85i37n 89K76a33r58á75s66e97k 9448653258198

No ono to tak vypada ve vetsine zemi... Doprava v cr je na velmi vysoke urovni (nejvetsi probkem je asi pomalost u vlaku)

+12/0
14.9.2016 22:58

P90e39t90r 72N93e62c26h96a85n34i85c14k39ý 7743256798650

Možná díky té pomalosti můžeme více dbát na ten systém, protože náklady nejsou takové. Jízdní řády díky tomu máme o dost přesnější (i když na některých spojích to taky není až taková výhra). Za co můžeme být rádi je navazování spojů, to v Německu vůbec nefunguje

+3/−1
15.9.2016 9:53

O42n80d85ř35e35j 48B25u60r78s38a 6281523586307

To jste měl asi jen velkou smůlu, tak dramatické jak to popisujete to není, ani zdaleka.

+2/−1
14.9.2016 23:39

M63a50r76t42i50n 83K76o45l48l60e19r 7101133145724

Já bych tomu i věřil. Třeba vlaky z Bavorska do Prahy běžně přijíždějí do Plzně s 20min zpožděním.

+6/0
15.9.2016 0:27

M92a82r59i86á41n 12B83e39d82n64á89r75i22k 9241331970548

A já myslel, že tak slabou MHD má jen Berlín, když jsem tam o velikonocích tak jednou byl. V porovnání s Prahou mi to tam přišlo šílené, nepřehledné, nenavazující, nic moc :-/

+3/0
14.9.2016 23:41

P36e13t31r 62N61e42c74h95a88n95i41c34k25ý 7343446218870

Berlín je opravdu zvláštní chaos. Cokoli mimo S-Bahn a U-Bahn je tak podřazeno a chaoticky rozmístěno, že mimo lidí žijících na lince je to naprosto nepoužitelné. Na druhou stranu jednoduchost přestupů a vstupů u UBahn a SBahn může závidět celý svět

0/0
15.9.2016 9:54

J85a55n 67J65e27m28e78l21k93a 1765590

Buďte vklidu. I v Anglii se soukromými dopravci mají vlaky zpoždění. A platí vyšší částky. A nestačí kapacita vlaku.

+4/0
15.9.2016 6:45

K17a64r30e25l 62V64o72h10n81o19u41t 4508849890527

V Anglii snad vlaky provozují Indové. Takový bordel, jako je v kolébce železnice, se jen tak nevidí.

+4/0
15.9.2016 10:49

K15a51r14e66l 40J55u63r34d38a 2766398879191

Dneska v Anglii, zítra u nás :-/. Spousta lidí by si přálo mít jen soukromníky na kolejích

+2/0
15.9.2016 11:35

D84a51n51i67e64l 24K87r34i74š26k70a 5608617440388

S klimatizaci mate pravdu. Bohuzel zakaznici maji vzdy velke oci a chteji predimenzovane klimatizacni jednotky. Pak to dopada jak pisete. A muzete si hrat s ridicim softwarem jak chcete, kdyz mate v jednotce tri velke kompresory a ventilatory. Jedinou vyjjimku tvori zakazky od ruske zeleznice. Tem jde spis o topeni nez studeny vzduch.

+1/0
15.9.2016 7:32

P77e53t15r 81N74e73c22h37a16n36i46c14k52ý 7403916478320

Přidal bych k tomu brutální obyčejné jízdné, u spojů ICE letecký tarif, nečekání na přípoje, hodně mastný poplatek za dopravní cestu co prodražuje úplně všechno. Aspoň ty lokálky zachraňují dopravní svazy, i když to se taky ne vždy úplně daří.

+3/0
15.9.2016 9:57

I75g63n25á39c 67M73r84k70v12i28č39k35a 2438162789205

měl jsem lístek Praha - Dusseldorf a vyhodili mně v Dortmudu, že nějaká porucha či co a vlak jede jinudy. Zase mně nechali zdarma vlakem ICE z Dortmundu kousek do Duseldorfu...

+1/0
15.9.2016 10:44

J35a55n 84L71u57k23á45š 7717243443402

Nevim, jednou jsem stravil asi mesic v jedne dire u Frankfurtu, kam jezdil S-bahn, a vetsinou jel na cas, parkrat si vybavuju omluvu za zpozdeni 3 minuty.

Takove zpozdeni se v CR vubec neuvadi.

Podobne jsem S-bahn parkrat pouzil na predmesti Mnichova a tez vzdy nacas.

0/0
16.9.2016 16:15

O28n19d44ř92e82j 78B47u83r96s29a 6971193796297

Autor by si měl zajistit lepší zdroj informací. Toto ICE4 (původně ICx) je náhrada za původní ICE1 a ICE2 (max rychlost 280km/h, avšak provozní rychlost 250 km/h), nástupce ICE3 (které ještě není ani v polovině své životnosti) je stále ve vývoji (označení Velaro D), lze ho občas spatřit při testech.

+11/0
14.9.2016 21:20

J20a71k54u82b 11Š72a30f66a93n27d83a 7165747741621

Otázka je, čemu říkáte náhrada a čemu nová generace. Samozřejmě, že tím asi budou nahrazovat nejprve nejstarší jednotky. Ale je to prostě další generace která bude jezdit desítky let. Opravdu se více nerozšíří max. traťová rychlost?

0/0
15.9.2016 8:27

O28n53d24ř33e42j 65B61u67r34s56a 6551943316807

Že by náhrada novou generací ?

V plánu jsou i další tratě s rychlostí 300km/h, zatím však na papíře, příští rok se otevře trať Erfurt - Norimberk, kde bude traťová rychlost 300km/h a doplní tak nedávno otevřený úsek z Lipského letiště do Erfurtu, která je také na 300 km/h (avšak zatím tam jezdí jen ICE-T s max rychlostí 230km/h). Tyto nové ICE4 budou jezdit tam, kde nyní jezdí ICE1 - 2, např. na trati Wurzburg - Hannover, kde je sice projektovaná na 280, ale jezdí se pouze 250km/h.

+1/0
15.9.2016 8:41

K90a36r46e14l 52M46a51r89e88k 5225712193602

ČD Příští rok koupi soupravu ICE3 za 6mld euro... A budou to obhajovat ze jde o fantastický nápad...

+5/−10
14.9.2016 20:04

J25i26ř19í 75E13r72b31e78n 1753824856467

To by musela mít schválení k provozu u Drážního úřadu a povolení od SŽDC.

+2/0
14.9.2016 20:34

J63i58ř13í 30D35e55š77t 5975854128900

No někde se ty ojetiny objevit musí;-(

0/0
15.9.2016 4:18

P47e12t32r 37N20o38v63o11t60n33y 1141460501

No, hezká snaha o kopanec do ČD, ale tohle je teď spíš problém SŽDC a MD, jestli se v "brzké" době něco takového k nám vůbec dostane.

+15/0
14.9.2016 20:39

P25e79t52r 31B10e11z25s52t59a67r88o87s47t68i 2629666923211

Jel jsem před pěti lety ICE3, dodnes na to vzpomenu, 300 km/h, klidná jízda, neměl jsem však žádnou Spar jízdenku, takže jsem kupoval 15 minut před odjezdem, 200 km za 81 Euro, první třída, Mnichov - Norimberk, ale zážitek na který nikdy nezapomenu....

+10/0
14.9.2016 19:43

M74a22r35o71š 73P80o45l20i50a21k 1802346237586

Vidite Cesi maji zazitky a Nemci standard ... ;-D;-D;-D

+2/−7
14.9.2016 22:09

R21o62m14a55n 12P55o97l83á86č47e86k 5446439495

Pochybuji, že běžný němec si kupuje lístek za 81 EUR na takový kousek ;-D

+6/0
14.9.2016 22:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.