Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

T42o59m97á51š 58V84y95k98o68u79k32a36l 8711371802208

Dopravní systém v Německu (vlaky a městská doprava) je systémové selhání. Tato myšlenka se mi vkrádá při každém z častých problémů při cestování. Cestuji tam na dlouhých trasách až několikrát týdně. Namátkou:

- ICE: soustavná zpoždění (desítky minut), soustavně nějaké poruchy (signalizace, výhybky ...), 5 ze 6 záchodů v soupravě nefunguje, restaurační vůz má omezenou nabídku protože porucha ..., špatně nastavená výhybka, takže vlak je na výjezdu z Frankfurtu vyveden na špatnou stranu a musí se vrátit, a to nemluvím o tom, že internet je tam placený (u nás ČD-wifi zdarma) nebo klimatizaci, která chladí víc, než je zdrávo (ale to je subjektivní)

- městská doprava: tramvajové spoje vypadnou nebo častá zpoždění (Norimberk), S-Bahn je také velmi často mimo JŘ.

- Největší katastrofa je ale Stadtbahn (takový kočkopes mezi metrem a tramvají - podpovrchová tramvaj). Ta je častěji zpožděná než přesná, v centrálních úsecích se potom táhne jak sopel ... Zatím jsem ji vyzkoušel ve třech městech (Frankfurt, Stuttgart, Duisburg) a nikdy nezklamala - jízdní řád představuje jen jakési teoretické zbožné přání ...

+18/−2
doporučit
14.9.2016 22:23

O76n35d51ř98e60j 39B96u69r50s48a 6901173586347

Autor by si měl zajistit lepší zdroj informací. Toto ICE4 (původně ICx) je náhrada za původní ICE1 a ICE2 (max rychlost 280km/h, avšak provozní rychlost 250 km/h), nástupce ICE3 (které ještě není ani v polovině své životnosti) je stále ve vývoji (označení Velaro D), lze ho občas spatřit při testech.

+11/0
doporučit
14.9.2016 21:20

P48e49t72r 28B94e96z31s88t95a53r66o10s31t55i 2169656593301

Jel jsem před pěti lety ICE3, dodnes na to vzpomenu, 300 km/h, klidná jízda, neměl jsem však žádnou Spar jízdenku, takže jsem kupoval 15 minut před odjezdem, 200 km za 81 Euro, první třída, Mnichov - Norimberk, ale zážitek na který nikdy nezapomenu....

+10/0
doporučit
14.9.2016 19:43

V19l18a67s47t29i40s46l13a62v 37T10r19u92n88d49a 8442409824

No v Německu se o tom ICE 4 až tak oslavně nepíše... pomalejší než ICE 3... jen má lepší klimatizaci a stojan na kola... až se u nás bude platit za vlak to samo jak v Německu, tak si je budeme moct koupit taky...

+11/−2
doporučit
14.9.2016 19:08

T63o52m41á83š 88M87o38r97a41v60č18í51k 3637836883695

Ono ani není důvod mít rychlejší soupravu. 300 km/h jsou v Německu jen 2 tratě. Relativně krátká Frakfurt - Kolín, a brzy zprovozněná Lipsko - Ingolstadt, jinak většina páteřních tratí je do 250 km/h.

+7/0
doporučit
14.9.2016 22:33
Foto

K96a50r65e10l 30M42a81l91ý 6446924870851

Za 30-50 let slavnostně i v ČR R^

+5/−3
doporučit
14.9.2016 18:56

D59a77n59i86e24l 32K12r17i88š35k29a 5788187300978

Jj, klimatizace pro tuhle soupravu vyrabime na hale uz pul roku. Je to peknej kus hliniku.

+3/0
doporučit
15.9.2016 7:26

K85a93r20e73l 26M30a33r91e98k 5775392623302

ČD Příští rok koupi soupravu ICE3 za 6mld euro... A budou to obhajovat ze jde o fantastický nápad...

+5/−10
doporučit
14.9.2016 20:04

J70a49n 49L94u10k52á48š 7637113313362

Tady to je pro vzdychace po starych poradcich ukazkovy priklad.

1946: CSR dosahuje povalecne urovne vyroby, Nemecko je romzbombardovane a v troskach.

Pote ovsem prichazi vitezny unor 1948 a nasleduje:

1969: V Nemecku zacinaji jezdit vlaky cestovni rychlosti pres 200 km/h, v CSSR se o tom muze akorat zdat.

2016 - viz clanek, v Nemecku nastupuje ctvrta rada ICE, v CR je cestovni maximalka 160 km/h, poprve dosazena na konci dvacateho stoleti, nic srovnatelneho s ICE se na nasich kolejich nevyskytuje.

+1/−1
doporučit
16.9.2016 16:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.