Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deutsche Bahn představily nový vlak. ICE 4 je lehčí a spolehlivější

Deutsche Bahn představily svou novou „vlajkovou loď" - vlakovou soupravu ICE 4. Vlak, který chce firma nasadit od konce příštího roku, by měl postupně nahrazovat soupravy starších generací. Za 130 souprav od firmy Siemens a jejího hlavního dodavatele Bombardier zaplatí Deutsche Bahn 5,3 miliardy eur (143 miliard korun).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A81l44a93n 60Ř60e80p90k48a 4955806

'nahrazovat soupravy starších generací' Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby už o koupi uvažoval jeden český podnikatel a pak to přetřel nažluto a dosadil kávovar a WiFinu ;-D Samozřejmě otázkou je, zda to DB plánují prodat, nebo to jen přesunou na jiné linky. ;-)

0/0
17.9.2016 9:57

J54a81k78u56b 60H69e45g53e18n10b76a27r42t 9415644199954

Už se nemohu dočkat verze ICE 9.

0/0
16.9.2016 19:58

J42a58n 33L22u67k32á31š 7917833373292

Tady to je pro vzdychace po starych poradcich ukazkovy priklad.

1946: CSR dosahuje povalecne urovne vyroby, Nemecko je romzbombardovane a v troskach.

Pote ovsem prichazi vitezny unor 1948 a nasleduje:

1969: V Nemecku zacinaji jezdit vlaky cestovni rychlosti pres 200 km/h, v CSSR se o tom muze akorat zdat.

2016 - viz clanek, v Nemecku nastupuje ctvrta rada ICE, v CR je cestovni maximalka 160 km/h, poprve dosazena na konci dvacateho stoleti, nic srovnatelneho s ICE se na nasich kolejich nevyskytuje.

+1/−1
16.9.2016 16:10

S44t79a67n72i46s86l87a37v 88K85r43e66j71c75a54r 6677726493134

Ano, ale porovnáváte v předvolebním období kapitalismus se socialismem!! Rozdělená Evropa měla smůlu, a ČSR zvláště. Nebylo to v lidech ale v politickém režimu a sovětském brždění národů východního bloku v rámci vyrovnání socialistické společnosti komunistů! Nejvíce na to doplatilo ČSSR a NDR. Plzenská lokomotivka ČKD, dokázala vyprojektovat a vyrobit i ověřovací kus konkurenční světové lokomotivy s tehdejší možnou rychlostí přes 220km/hod. Stejně tak Smíchovská Tatra, dokázala natrhnout pr..l Mitiščinskému závodu,svým výrobkem špičkové soupravy metra. Brežněv zadupal a zakázal. Němci budou mít 300 souprav ICE4 Eurocity Přejme si, aby Česká železnice měla v roce 2030 aspon 150 souprav Pendolino!!

0/0
16.9.2016 19:16

S38t51a64n48i42s24l82a22v 32K60r86e72j33c50a11r 6737496373404

A je lhostejno zda se bude jednat o státního nebo soukromého dopravce!

0/0
16.9.2016 19:18

M40a54r14t74i33n 61S75e86d57o66n98a 2585816886559

Pisete nesmysly, neni problem aby vlak jel rychle (200 km/hod bylo prekonano v roce 1904 v Kanade), ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate. A to stoji penize. S ohledem na male uzemi CR a dalnice v okoli nepovazuji rychle vlaky za hlavni problem CR (max. pri cestach mimo CR).

0/−1
17.9.2016 17:55

R84a63d95e47k 52J88a33n64a37t49a 9265616924642

ČR má z východu na západ nějakých 600 km. Je rozdíl to jet 6 hodin a 3 hodiny. Tímto padá váš argument o malé velikosti ČR.

Na Západě se vysokorychlostní tratě používají běžně na dojíždění do práce. Tak proč ne, když 120 km ujedete za 25 minut.

+1/0
17.9.2016 22:28

R96a35d27e37k 42J93a97n62a27t12a 9715546664262

"neni problem aby vlak jel rychle, ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate."

----

Kam na takové legrační nápady chodíte? "Bezpečné a příjemné pro okolí tratě"?

Hlavním faktorem, který určuje traťovou rychlost je, kromě stavu kolejí, které lze ale snadno vyměnit, POLOMĚR OBLOUKŮ. S tím se těžko něco dělá.

Naše staré tratě se klikatí údolími řek, protože před 150 lety bylo třeba omezit sklony kvůli malému výkonu parních lokomotiv a dlouhé tunely by byly technicky nemožné.

Jediná rozumná možnost, s tím nyní dělat, je postavit ve směrech poptávky tratě nové.

0/0
17.9.2016 22:33

P22a72v77e97l 27F47r85a15n35k 2969477162755

Hmm pán se asi vyzná... ;-D

0/0
15.9.2016 17:37

A26n63t58o70n68í20n 88D32o49u70b26e86k 3890919669

takhle nakupuje inteligentni firma! velke mnozstvi za super penize.

v cesku jsme radi za usmudlanych zastaralych 7 pendolin a tusim 8 railjetu. pritom za fantasticke penize mohlo byt reiljetu vice. misto toho se nesmyslne vyhazuje za opravy starych vlaku

0/0
15.9.2016 9:55

J61i33ř91í 85E72r20b90e58n 1513984236167

Čo si představujete pod pojmom "velke množstvo za super peniaze", Kefalín?

Fakt si myslíte, že je česká populace schopna uživit podobné množství souprav jako německé státní Deutsche Bahn, které dostávají ze státních, zemských i okresních a obecních rozpočtů mnohem více než ČD a přitom i jejich zákazníci platí mnohem vyšší jízdné než u ČD?

+1/0
15.9.2016 10:41

J59a71n 38Č78e31k66a76l 7439135564434

A přesto ČD koupily Pendolina za stejné peníze, jako nyní DB ICE4... Při započítání inflace za tu dobu dokonce ještě dráž, než ICE4...

+2/0
15.9.2016 11:30

J60a65n 43L75u50k56á90š 7177343803342

A pri srovnani Pendolina a ICE 4 darmo mluvit, to je jak srovnavat zigulika s mercedesem.

+1/0
16.9.2016 16:12

S81t43a20n74i94s83l67a22v 59K57r61e60j27c93a69r 6497586193554

Na toto se musíte zeptat vzdělanců na ministerstvu dopravy a ČNB. I když ti to jistě budou svádět na stranický režim Klausů, než na vlastní profesní zkušenost. Stejně jako se nedá zbourat Tančící dům nebo Čapí hnízdo tak se nedá přejít od koncepce Pendolina k Shinkanzen nebo Siemens!

0/0
18.9.2016 9:06

F88r20a27n71t36i51š96e68k 44F67l44i73n42t80a 1774380279143

Pro koupení Railjetů využily ČD opci rakouských drah, a tím pádem je koupily i za cenu, kterou vysoutěžily rakouské dráhy, které odebraly Railjetů cca šest desítek.

+1/0
16.9.2016 6:19

S35t81a19n31i53s97l81a10v 48K49r15e11j96c80a60r 6457696173194

Ale tyto nákupy realizují i chudí soukromníci! Po startu SA i Leonu i tito nakupují zahraniční ojetiny.

0/0
18.9.2016 8:57
Foto

P17e67t76r 35P49a98v76l84í24č79e82k 5889763655230

Trochu mě to překvapilo, ta max. rychlost 250 km/hod. Předpokládal jsem, že do budoucna počítají DB s rozšířením VRT na 300 km/hod. na více tratích. Dnes jsou to skutečně jen ty dva relativně krátké úseky. Ale i to je dobré, s námi se to nedá vůbec srovnávat . . . :-/

0/0
15.9.2016 7:41

P75e98t34r 44B21e45z71s86t12a90r67o46s86t82i 2389716733671

A nebo zajíždí do Paříže...

0/0
15.9.2016 7:50

O30n58d36ř10e42j 20B53u67r83s11a 6261593726497

tyto nové jednotky jsou jakási generační náhrada za dosluhující ICE1 a ICE2 (provozní rychlost 250), nyní je ve vývoji Velaro D, což bude generační náhrada za nynější ICE 3, které ještě nejsou ani v polovině životnosti.

+2/0
15.9.2016 8:49

D86a31n80i36e10l 58K70r47i29š65k85a 5668127220938

Jj, klimatizace pro tuhle soupravu vyrabime na hale uz pul roku. Je to peknej kus hliniku.

+3/0
15.9.2016 7:26

T56o52m16á25š 67M27o38r23a43v88č79í75k 3377446553375

Ono ani není důvod mít rychlejší soupravu. 300 km/h jsou v Německu jen 2 tratě. Relativně krátká Frakfurt - Kolín, a brzy zprovozněná Lipsko - Ingolstadt, jinak většina páteřních tratí je do 250 km/h.

+7/0
14.9.2016 22:33

O39n51d80ř25e16j 56B37u23r12s30a 6111923506427

Nemáte pravdu, co třeba nedavno otevřený úsek Lipsko - Erfurt, nebo příští rok otevření Erfurt - Norimberk ? Další jsou v plánu. Ty páteřní tratě co máte ma mysli byly budováni již v 70. letech kdy se původně uvažovalo i s nákladním provozem, jediná německá VRT která je nyní budovaná na 250km/h je Ulm - Stuttgart. Navíc ty ICE4 (ICx) nebudou smět na trať Frankfurt - Kolín (zase tak krátká není), kam ostatní nesmí ani TGV, ale pouze ICE3 a v budoucnu Velaro D.

0/−2
15.9.2016 8:47

T39o96m59á21š 40M93o11r90a54v20č73í87k 3907556343305

Zbytecny prispevek, kdyz se podivate na mapu. Zrejme jste nikdy v Nemecku nebyl, kdyz nevite, kde lezi Erfurt a Norimberk. Tu trat jsem prece vypsal. Jeste jednou pro vas - lezi ta mesta na trati Lipsko - Ingolstadt.

+1/−1
15.9.2016 9:15

O36n91d90ř36e43j 85B86u16r47s29a 6381133936657

Ke zbytecnosti prispevku asi tolik, ze se lze vyjadrovat i slusneji, nicmene ano, moje chyba, spatne jsem vas prispevek precetl. (Nesnazte se z lidi delat za kazdou cenu blbce, kazdy se muze splest).

+2/0
15.9.2016 10:14

L34u87k79á13š 91H30l64á95v49k53a 4450837417163

Asi tak...

0/0
15.9.2016 12:41

T36o24m10á13š 92M75o38r19a65v16č55í51k 3907226913125

OK....máte pravdu, příště budu citlivější.

0/0
15.9.2016 13:42

T90o16m35á30š 31V92y83k98o35u69k33a86l 8471541512128

Dopravní systém v Německu (vlaky a městská doprava) je systémové selhání. Tato myšlenka se mi vkrádá při každém z častých problémů při cestování. Cestuji tam na dlouhých trasách až několikrát týdně. Namátkou:

- ICE: soustavná zpoždění (desítky minut), soustavně nějaké poruchy (signalizace, výhybky ...), 5 ze 6 záchodů v soupravě nefunguje, restaurační vůz má omezenou nabídku protože porucha ..., špatně nastavená výhybka, takže vlak je na výjezdu z Frankfurtu vyveden na špatnou stranu a musí se vrátit, a to nemluvím o tom, že internet je tam placený (u nás ČD-wifi zdarma) nebo klimatizaci, která chladí víc, než je zdrávo (ale to je subjektivní)

- městská doprava: tramvajové spoje vypadnou nebo častá zpoždění (Norimberk), S-Bahn je také velmi často mimo JŘ.

- Největší katastrofa je ale Stadtbahn (takový kočkopes mezi metrem a tramvají - podpovrchová tramvaj). Ta je častěji zpožděná než přesná, v centrálních úsecích se potom táhne jak sopel ... Zatím jsem ji vyzkoušel ve třech městech (Frankfurt, Stuttgart, Duisburg) a nikdy nezklamala - jízdní řád představuje jen jakési teoretické zbožné přání ...

+18/−2
14.9.2016 22:23

M78a59r90t46i26n 45K37a65r55á67s81e34k 9608103178718

No ono to tak vypada ve vetsine zemi... Doprava v cr je na velmi vysoke urovni (nejvetsi probkem je asi pomalost u vlaku)

+12/0
14.9.2016 22:58

P93e58t47r 20N63e19c23h52a25n73i43c68k87ý 7893646248130

Možná díky té pomalosti můžeme více dbát na ten systém, protože náklady nejsou takové. Jízdní řády díky tomu máme o dost přesnější (i když na některých spojích to taky není až taková výhra). Za co můžeme být rádi je navazování spojů, to v Německu vůbec nefunguje

+3/−1
15.9.2016 9:53

O75n91d98ř74e75j 66B62u49r78s61a 6491683336977

To jste měl asi jen velkou smůlu, tak dramatické jak to popisujete to není, ani zdaleka.

+2/−1
14.9.2016 23:39

M28a96r39t38i10n 44K87o92l65l17e75r 7721813755484

Já bych tomu i věřil. Třeba vlaky z Bavorska do Prahy běžně přijíždějí do Plzně s 20min zpožděním.

+6/0
15.9.2016 0:27

M74a90r53i77á57n 68B10e42d95n37á94r96i41k 9111681540288

A já myslel, že tak slabou MHD má jen Berlín, když jsem tam o velikonocích tak jednou byl. V porovnání s Prahou mi to tam přišlo šílené, nepřehledné, nenavazující, nic moc :-/

+3/0
14.9.2016 23:41

P26e55t45r 39N59e89c30h35a20n20i83c33k12ý 7923896248730

Berlín je opravdu zvláštní chaos. Cokoli mimo S-Bahn a U-Bahn je tak podřazeno a chaoticky rozmístěno, že mimo lidí žijících na lince je to naprosto nepoužitelné. Na druhou stranu jednoduchost přestupů a vstupů u UBahn a SBahn může závidět celý svět

0/0
15.9.2016 9:54

J87a18n 70J20e63m96e85l10k11a 1425120

Buďte vklidu. I v Anglii se soukromými dopravci mají vlaky zpoždění. A platí vyšší částky. A nestačí kapacita vlaku.

+4/0
15.9.2016 6:45

K12a86r33e21l 87V58o27h46n45o87u84t 4708279670477

V Anglii snad vlaky provozují Indové. Takový bordel, jako je v kolébce železnice, se jen tak nevidí.

+4/0
15.9.2016 10:49

K84a76r39e12l 46J79u32r53d91a 2976438649281

Dneska v Anglii, zítra u nás :-/. Spousta lidí by si přálo mít jen soukromníky na kolejích

+2/0
15.9.2016 11:35

D69a45n37i26e87l 27K48r85i98š94k74a 5838567530358

S klimatizaci mate pravdu. Bohuzel zakaznici maji vzdy velke oci a chteji predimenzovane klimatizacni jednotky. Pak to dopada jak pisete. A muzete si hrat s ridicim softwarem jak chcete, kdyz mate v jednotce tri velke kompresory a ventilatory. Jedinou vyjjimku tvori zakazky od ruske zeleznice. Tem jde spis o topeni nez studeny vzduch.

+1/0
15.9.2016 7:32

P88e26t90r 13N72e78c30h55a96n64i62c78k58ý 7933356768330

Přidal bych k tomu brutální obyčejné jízdné, u spojů ICE letecký tarif, nečekání na přípoje, hodně mastný poplatek za dopravní cestu co prodražuje úplně všechno. Aspoň ty lokálky zachraňují dopravní svazy, i když to se taky ne vždy úplně daří.

+3/0
15.9.2016 9:57

I39g57n11á17c 70M95r53k77v80i47č88k12a 2548552919535

měl jsem lístek Praha - Dusseldorf a vyhodili mně v Dortmudu, že nějaká porucha či co a vlak jede jinudy. Zase mně nechali zdarma vlakem ICE z Dortmundu kousek do Duseldorfu...

+1/0
15.9.2016 10:44

J42a36n 10L94u69k84á97š 7247473723632

Nevim, jednou jsem stravil asi mesic v jedne dire u Frankfurtu, kam jezdil S-bahn, a vetsinou jel na cas, parkrat si vybavuju omluvu za zpozdeni 3 minuty.

Takove zpozdeni se v CR vubec neuvadi.

Podobne jsem S-bahn parkrat pouzil na predmesti Mnichova a tez vzdy nacas.

0/0
16.9.2016 16:15

O18n67d54ř60e31j 71B44u36r55s45a 6641923726237

Autor by si měl zajistit lepší zdroj informací. Toto ICE4 (původně ICx) je náhrada za původní ICE1 a ICE2 (max rychlost 280km/h, avšak provozní rychlost 250 km/h), nástupce ICE3 (které ještě není ani v polovině své životnosti) je stále ve vývoji (označení Velaro D), lze ho občas spatřit při testech.

+11/0
14.9.2016 21:20

J31a34k89u28b 10Š51a71f18a46n32d92a 7395167471411

Otázka je, čemu říkáte náhrada a čemu nová generace. Samozřejmě, že tím asi budou nahrazovat nejprve nejstarší jednotky. Ale je to prostě další generace která bude jezdit desítky let. Opravdu se více nerozšíří max. traťová rychlost?

0/0
15.9.2016 8:27

O43n62d44ř17e87j 84B32u30r26s27a 6661283106557

Že by náhrada novou generací ?

V plánu jsou i další tratě s rychlostí 300km/h, zatím však na papíře, příští rok se otevře trať Erfurt - Norimberk, kde bude traťová rychlost 300km/h a doplní tak nedávno otevřený úsek z Lipského letiště do Erfurtu, která je také na 300 km/h (avšak zatím tam jezdí jen ICE-T s max rychlostí 230km/h). Tyto nové ICE4 budou jezdit tam, kde nyní jezdí ICE1 - 2, např. na trati Wurzburg - Hannover, kde je sice projektovaná na 280, ale jezdí se pouze 250km/h.

+1/0
15.9.2016 8:41

K88a49r62e86l 73M44a94r78e23k 5945112553702

ČD Příští rok koupi soupravu ICE3 za 6mld euro... A budou to obhajovat ze jde o fantastický nápad...

+5/−10
14.9.2016 20:04

J45i60ř30í 24E33r13b92e91n 1113574146877

To by musela mít schválení k provozu u Drážního úřadu a povolení od SŽDC.

+2/0
14.9.2016 20:34

J89i10ř18í 71D60e81š51t 5255284958680

No někde se ty ojetiny objevit musí;-(

0/0
15.9.2016 4:18

P16e65t70r 52N61o29v66o42t60n26y 1491710981

No, hezká snaha o kopanec do ČD, ale tohle je teď spíš problém SŽDC a MD, jestli se v "brzké" době něco takového k nám vůbec dostane.

+15/0
14.9.2016 20:39

P11e93t63r 34B17e54z41s44t74a95r72o36s33t27i 2419536853371

Jel jsem před pěti lety ICE3, dodnes na to vzpomenu, 300 km/h, klidná jízda, neměl jsem však žádnou Spar jízdenku, takže jsem kupoval 15 minut před odjezdem, 200 km za 81 Euro, první třída, Mnichov - Norimberk, ale zážitek na který nikdy nezapomenu....

+10/0
14.9.2016 19:43

M74a75r54o63š 53P79o50l73i34a68k 1952876477286

Vidite Cesi maji zazitky a Nemci standard ... ;-D;-D;-D

+2/−7
14.9.2016 22:09

R11o17m77a96n 56P43o70l85á61č93e19k 5926449295

Pochybuji, že běžný němec si kupuje lístek za 81 EUR na takový kousek ;-D

+6/0
14.9.2016 22:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.