Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Deutsche Bahn představily nový vlak. ICE 4 je lehčí a spolehlivější

Deutsche Bahn představily svou novou „vlajkovou loď" - vlakovou soupravu ICE 4. Vlak, který chce firma nasadit od konce příštího roku, by měl postupně nahrazovat soupravy starších generací. Za 130 souprav od firmy Siemens a jejího hlavního dodavatele Bombardier zaplatí Deutsche Bahn 5,3 miliardy eur (143 miliard korun).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A87l88a25n 95Ř78e65p52k60a 4295166

'nahrazovat soupravy starších generací' Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby už o koupi uvažoval jeden český podnikatel a pak to přetřel nažluto a dosadil kávovar a WiFinu ;-D Samozřejmě otázkou je, zda to DB plánují prodat, nebo to jen přesunou na jiné linky. ;-)

0/0
17.9.2016 9:57

J47a88k57u60b 23H92e71g15e63n89b46a31r75t 9875524289344

Už se nemohu dočkat verze ICE 9.

0/0
16.9.2016 19:58

J81a80n 48L92u46k81á43š 7207263203602

Tady to je pro vzdychace po starych poradcich ukazkovy priklad.

1946: CSR dosahuje povalecne urovne vyroby, Nemecko je romzbombardovane a v troskach.

Pote ovsem prichazi vitezny unor 1948 a nasleduje:

1969: V Nemecku zacinaji jezdit vlaky cestovni rychlosti pres 200 km/h, v CSSR se o tom muze akorat zdat.

2016 - viz clanek, v Nemecku nastupuje ctvrta rada ICE, v CR je cestovni maximalka 160 km/h, poprve dosazena na konci dvacateho stoleti, nic srovnatelneho s ICE se na nasich kolejich nevyskytuje.

+1/−1
16.9.2016 16:10

S73t26a31n96i84s11l45a36v 57K35r58e11j36c89a69r 6697116663234

Ano, ale porovnáváte v předvolebním období kapitalismus se socialismem!! Rozdělená Evropa měla smůlu, a ČSR zvláště. Nebylo to v lidech ale v politickém režimu a sovětském brždění národů východního bloku v rámci vyrovnání socialistické společnosti komunistů! Nejvíce na to doplatilo ČSSR a NDR. Plzenská lokomotivka ČKD, dokázala vyprojektovat a vyrobit i ověřovací kus konkurenční světové lokomotivy s tehdejší možnou rychlostí přes 220km/hod. Stejně tak Smíchovská Tatra, dokázala natrhnout pr..l Mitiščinskému závodu,svým výrobkem špičkové soupravy metra. Brežněv zadupal a zakázal. Němci budou mít 300 souprav ICE4 Eurocity Přejme si, aby Česká železnice měla v roce 2030 aspon 150 souprav Pendolino!!

0/0
16.9.2016 19:16

S37t52a60n41i69s79l79a22v 11K17r24e49j95c81a21r 6407466673494

A je lhostejno zda se bude jednat o státního nebo soukromého dopravce!

0/0
16.9.2016 19:18

M45a73r51t25i70n 97S33e78d21o12n75a 5217423530139

Pisete nesmysly, neni problem aby vlak jel rychle (200 km/hod bylo prekonano v roce 1904 v Kanade), ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate. A to stoji penize. S ohledem na male uzemi CR a dalnice v okoli nepovazuji rychle vlaky za hlavni problem CR (max. pri cestach mimo CR).

0/−1
17.9.2016 17:55

R82a17d22e84k 60J27a15n87a43t29a 9435846614292

ČR má z východu na západ nějakých 600 km. Je rozdíl to jet 6 hodin a 3 hodiny. Tímto padá váš argument o malé velikosti ČR.

Na Západě se vysokorychlostní tratě používají běžně na dojíždění do práce. Tak proč ne, když 120 km ujedete za 25 minut.

+1/0
17.9.2016 22:28

R25a58d33e11k 61J30a48n84a37t89a 9425466104672

"neni problem aby vlak jel rychle, ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate."

----

Kam na takové legrační nápady chodíte? "Bezpečné a příjemné pro okolí tratě"?

Hlavním faktorem, který určuje traťovou rychlost je, kromě stavu kolejí, které lze ale snadno vyměnit, POLOMĚR OBLOUKŮ. S tím se těžko něco dělá.

Naše staré tratě se klikatí údolími řek, protože před 150 lety bylo třeba omezit sklony kvůli malému výkonu parních lokomotiv a dlouhé tunely by byly technicky nemožné.

Jediná rozumná možnost, s tím nyní dělat, je postavit ve směrech poptávky tratě nové.

0/0
17.9.2016 22:33

P20a35v94e80l 95F92r98a14n28k 2619167312405

Hmm pán se asi vyzná... ;-D

0/0
15.9.2016 17:37

A85n18t94o36n22í70n 59D95o53u52b19e79k 3320649969

takhle nakupuje inteligentni firma! velke mnozstvi za super penize.

v cesku jsme radi za usmudlanych zastaralych 7 pendolin a tusim 8 railjetu. pritom za fantasticke penize mohlo byt reiljetu vice. misto toho se nesmyslne vyhazuje za opravy starych vlaku

0/0
15.9.2016 9:55

J78i32ř51í 24E27r46b77e18n 1333614876687

Čo si představujete pod pojmom "velke množstvo za super peniaze", Kefalín?

Fakt si myslíte, že je česká populace schopna uživit podobné množství souprav jako německé státní Deutsche Bahn, které dostávají ze státních, zemských i okresních a obecních rozpočtů mnohem více než ČD a přitom i jejich zákazníci platí mnohem vyšší jízdné než u ČD?

+1/0
15.9.2016 10:41

J29a20n 40Č70e93k40a89l 7619765414624

A přesto ČD koupily Pendolina za stejné peníze, jako nyní DB ICE4... Při započítání inflace za tu dobu dokonce ještě dráž, než ICE4...

+2/0
15.9.2016 11:30

J30a75n 49L71u65k81á85š 7117733373112

A pri srovnani Pendolina a ICE 4 darmo mluvit, to je jak srovnavat zigulika s mercedesem.

+1/0
16.9.2016 16:12

S34t94a20n91i14s92l17a98v 70K74r33e11j40c84a22r 6807246483414

Na toto se musíte zeptat vzdělanců na ministerstvu dopravy a ČNB. I když ti to jistě budou svádět na stranický režim Klausů, než na vlastní profesní zkušenost. Stejně jako se nedá zbourat Tančící dům nebo Čapí hnízdo tak se nedá přejít od koncepce Pendolina k Shinkanzen nebo Siemens!

0/0
18.9.2016 9:06

F12r30a46n68t31i48š76e73k 21F35l47i59n24t41a 1274850449603

Pro koupení Railjetů využily ČD opci rakouských drah, a tím pádem je koupily i za cenu, kterou vysoutěžily rakouské dráhy, které odebraly Railjetů cca šest desítek.

+1/0
16.9.2016 6:19

S12t36a95n53i76s70l86a95v 73K19r86e52j10c70a61r 6417346803874

Ale tyto nákupy realizují i chudí soukromníci! Po startu SA i Leonu i tito nakupují zahraniční ojetiny.

0/0
18.9.2016 8:57
Foto

P35e87t53r 37P29a95v72l33í24č19e69k 5229983775300

Trochu mě to překvapilo, ta max. rychlost 250 km/hod. Předpokládal jsem, že do budoucna počítají DB s rozšířením VRT na 300 km/hod. na více tratích. Dnes jsou to skutečně jen ty dva relativně krátké úseky. Ale i to je dobré, s námi se to nedá vůbec srovnávat . . . :-/

0/0
15.9.2016 7:41

P22e22t45r 58B53e75z80s35t73a66r86o67s35t76i 2979816163461

A nebo zajíždí do Paříže...

0/0
15.9.2016 7:50

O96n18d71ř58e98j 76B57u13r47s72a 6851133966867

tyto nové jednotky jsou jakási generační náhrada za dosluhující ICE1 a ICE2 (provozní rychlost 250), nyní je ve vývoji Velaro D, což bude generační náhrada za nynější ICE 3, které ještě nejsou ani v polovině životnosti.

+2/0
15.9.2016 8:49

D74a79n58i48e95l 75K37r21i53š62k78a 5698417370478

Jj, klimatizace pro tuhle soupravu vyrabime na hale uz pul roku. Je to peknej kus hliniku.

+3/0
15.9.2016 7:26

T55o26m37á63š 75M11o68r57a62v23č67í10k 3497386183485

Ono ani není důvod mít rychlejší soupravu. 300 km/h jsou v Německu jen 2 tratě. Relativně krátká Frakfurt - Kolín, a brzy zprovozněná Lipsko - Ingolstadt, jinak většina páteřních tratí je do 250 km/h.

+7/0
14.9.2016 22:33

O70n69d98ř92e54j 27B58u84r39s19a 6841633186787

Nemáte pravdu, co třeba nedavno otevřený úsek Lipsko - Erfurt, nebo příští rok otevření Erfurt - Norimberk ? Další jsou v plánu. Ty páteřní tratě co máte ma mysli byly budováni již v 70. letech kdy se původně uvažovalo i s nákladním provozem, jediná německá VRT která je nyní budovaná na 250km/h je Ulm - Stuttgart. Navíc ty ICE4 (ICx) nebudou smět na trať Frankfurt - Kolín (zase tak krátká není), kam ostatní nesmí ani TGV, ale pouze ICE3 a v budoucnu Velaro D.

0/−2
15.9.2016 8:47

T38o45m29á64š 90M55o57r49a30v85č16í32k 3947356383755

Zbytecny prispevek, kdyz se podivate na mapu. Zrejme jste nikdy v Nemecku nebyl, kdyz nevite, kde lezi Erfurt a Norimberk. Tu trat jsem prece vypsal. Jeste jednou pro vas - lezi ta mesta na trati Lipsko - Ingolstadt.

+1/−1
15.9.2016 9:15

O86n82d45ř24e18j 10B41u44r92s38a 6671513336667

Ke zbytecnosti prispevku asi tolik, ze se lze vyjadrovat i slusneji, nicmene ano, moje chyba, spatne jsem vas prispevek precetl. (Nesnazte se z lidi delat za kazdou cenu blbce, kazdy se muze splest).

+2/0
15.9.2016 10:14

L25u14k48á83š 84H32l79á83v46k62a 4890307487233

Asi tak...

0/0
15.9.2016 12:41

T85o31m32á33š 56M63o31r11a28v93č70í38k 3137846713625

OK....máte pravdu, příště budu citlivější.

0/0
15.9.2016 13:42

T87o15m25á63š 69V11y83k21o50u15k94a12l 8461811332868

Dopravní systém v Německu (vlaky a městská doprava) je systémové selhání. Tato myšlenka se mi vkrádá při každém z častých problémů při cestování. Cestuji tam na dlouhých trasách až několikrát týdně. Namátkou:

- ICE: soustavná zpoždění (desítky minut), soustavně nějaké poruchy (signalizace, výhybky ...), 5 ze 6 záchodů v soupravě nefunguje, restaurační vůz má omezenou nabídku protože porucha ..., špatně nastavená výhybka, takže vlak je na výjezdu z Frankfurtu vyveden na špatnou stranu a musí se vrátit, a to nemluvím o tom, že internet je tam placený (u nás ČD-wifi zdarma) nebo klimatizaci, která chladí víc, než je zdrávo (ale to je subjektivní)

- městská doprava: tramvajové spoje vypadnou nebo častá zpoždění (Norimberk), S-Bahn je také velmi často mimo JŘ.

- Největší katastrofa je ale Stadtbahn (takový kočkopes mezi metrem a tramvají - podpovrchová tramvaj). Ta je častěji zpožděná než přesná, v centrálních úsecích se potom táhne jak sopel ... Zatím jsem ji vyzkoušel ve třech městech (Frankfurt, Stuttgart, Duisburg) a nikdy nezklamala - jízdní řád představuje jen jakési teoretické zbožné přání ...

+18/−2
14.9.2016 22:23

M61a27r57t71i15n 43K94a69r44á23s85e53k 9228563288948

No ono to tak vypada ve vetsine zemi... Doprava v cr je na velmi vysoke urovni (nejvetsi probkem je asi pomalost u vlaku)

+12/0
14.9.2016 22:58

P22e83t74r 84N14e83c52h84a46n20i82c50k67ý 7283646468700

Možná díky té pomalosti můžeme více dbát na ten systém, protože náklady nejsou takové. Jízdní řády díky tomu máme o dost přesnější (i když na některých spojích to taky není až taková výhra). Za co můžeme být rádi je navazování spojů, to v Německu vůbec nefunguje

+3/−1
15.9.2016 9:53

O82n75d85ř36e10j 56B53u20r55s29a 6561253406987

To jste měl asi jen velkou smůlu, tak dramatické jak to popisujete to není, ani zdaleka.

+2/−1
14.9.2016 23:39

M93a86r10t89i61n 17K48o81l76l73e72r 7341943605544

Já bych tomu i věřil. Třeba vlaky z Bavorska do Prahy běžně přijíždějí do Plzně s 20min zpožděním.

+6/0
15.9.2016 0:27

M11a25r57i49á81n 38B79e42d67n22á37r31i73k 9581641950698

A já myslel, že tak slabou MHD má jen Berlín, když jsem tam o velikonocích tak jednou byl. V porovnání s Prahou mi to tam přišlo šílené, nepřehledné, nenavazující, nic moc :-/

+3/0
14.9.2016 23:41

P16e21t88r 62N67e38c12h39a32n10i98c21k63ý 7743616918650

Berlín je opravdu zvláštní chaos. Cokoli mimo S-Bahn a U-Bahn je tak podřazeno a chaoticky rozmístěno, že mimo lidí žijících na lince je to naprosto nepoužitelné. Na druhou stranu jednoduchost přestupů a vstupů u UBahn a SBahn může závidět celý svět

0/0
15.9.2016 9:54

J53a13n 97J75e57m69e23l54k42a 1775340

Buďte vklidu. I v Anglii se soukromými dopravci mají vlaky zpoždění. A platí vyšší částky. A nestačí kapacita vlaku.

+4/0
15.9.2016 6:45

K85a73r33e21l 76V12o27h82n71o90u42t 4868559190587

V Anglii snad vlaky provozují Indové. Takový bordel, jako je v kolébce železnice, se jen tak nevidí.

+4/0
15.9.2016 10:49

K79a30r13e46l 74J38u18r15d60a 2976938579511

Dneska v Anglii, zítra u nás :-/. Spousta lidí by si přálo mít jen soukromníky na kolejích

+2/0
15.9.2016 11:35

D18a35n59i76e53l 58K76r87i43š60k56a 5778307740208

S klimatizaci mate pravdu. Bohuzel zakaznici maji vzdy velke oci a chteji predimenzovane klimatizacni jednotky. Pak to dopada jak pisete. A muzete si hrat s ridicim softwarem jak chcete, kdyz mate v jednotce tri velke kompresory a ventilatory. Jedinou vyjjimku tvori zakazky od ruske zeleznice. Tem jde spis o topeni nez studeny vzduch.

+1/0
15.9.2016 7:32

P26e51t65r 98N41e43c33h38a40n59i56c65k28ý 7593786188690

Přidal bych k tomu brutální obyčejné jízdné, u spojů ICE letecký tarif, nečekání na přípoje, hodně mastný poplatek za dopravní cestu co prodražuje úplně všechno. Aspoň ty lokálky zachraňují dopravní svazy, i když to se taky ne vždy úplně daří.

+3/0
15.9.2016 9:57

I40g96n81á17c 36M77r65k10v60i91č85k51a 2888962189425

měl jsem lístek Praha - Dusseldorf a vyhodili mně v Dortmudu, že nějaká porucha či co a vlak jede jinudy. Zase mně nechali zdarma vlakem ICE z Dortmundu kousek do Duseldorfu...

+1/0
15.9.2016 10:44

J93a44n 55L37u58k19á40š 7837963293272

Nevim, jednou jsem stravil asi mesic v jedne dire u Frankfurtu, kam jezdil S-bahn, a vetsinou jel na cas, parkrat si vybavuju omluvu za zpozdeni 3 minuty.

Takove zpozdeni se v CR vubec neuvadi.

Podobne jsem S-bahn parkrat pouzil na predmesti Mnichova a tez vzdy nacas.

0/0
16.9.2016 16:15

O95n92d58ř37e64j 51B86u46r32s91a 6131893736987

Autor by si měl zajistit lepší zdroj informací. Toto ICE4 (původně ICx) je náhrada za původní ICE1 a ICE2 (max rychlost 280km/h, avšak provozní rychlost 250 km/h), nástupce ICE3 (které ještě není ani v polovině své životnosti) je stále ve vývoji (označení Velaro D), lze ho občas spatřit při testech.

+11/0
14.9.2016 21:20

J98a80k51u46b 85Š50a62f48a32n33d25a 7325797201311

Otázka je, čemu říkáte náhrada a čemu nová generace. Samozřejmě, že tím asi budou nahrazovat nejprve nejstarší jednotky. Ale je to prostě další generace která bude jezdit desítky let. Opravdu se více nerozšíří max. traťová rychlost?

0/0
15.9.2016 8:27

O65n96d20ř17e59j 69B17u11r64s31a 6981123596847

Že by náhrada novou generací ?

V plánu jsou i další tratě s rychlostí 300km/h, zatím však na papíře, příští rok se otevře trať Erfurt - Norimberk, kde bude traťová rychlost 300km/h a doplní tak nedávno otevřený úsek z Lipského letiště do Erfurtu, která je také na 300 km/h (avšak zatím tam jezdí jen ICE-T s max rychlostí 230km/h). Tyto nové ICE4 budou jezdit tam, kde nyní jezdí ICE1 - 2, např. na trati Wurzburg - Hannover, kde je sice projektovaná na 280, ale jezdí se pouze 250km/h.

+1/0
15.9.2016 8:41

K49a89r54e81l 38M59a38r88e46k 5205772643562

ČD Příští rok koupi soupravu ICE3 za 6mld euro... A budou to obhajovat ze jde o fantastický nápad...

+5/−10
14.9.2016 20:04

J69i35ř21í 41E71r75b25e66n 1943924816237

To by musela mít schválení k provozu u Drážního úřadu a povolení od SŽDC.

+2/0
14.9.2016 20:34

J38i91ř79í 86D25e85š48t 5125634818420

No někde se ty ojetiny objevit musí;-(

0/0
15.9.2016 4:18

P70e50t51r 60N91o76v60o98t38n94y 1221460751

No, hezká snaha o kopanec do ČD, ale tohle je teď spíš problém SŽDC a MD, jestli se v "brzké" době něco takového k nám vůbec dostane.

+15/0
14.9.2016 20:39

P52e89t37r 35B43e28z54s96t71a67r98o66s58t12i 2319336383611

Jel jsem před pěti lety ICE3, dodnes na to vzpomenu, 300 km/h, klidná jízda, neměl jsem však žádnou Spar jízdenku, takže jsem kupoval 15 minut před odjezdem, 200 km za 81 Euro, první třída, Mnichov - Norimberk, ale zážitek na který nikdy nezapomenu....

+10/0
14.9.2016 19:43

M92a87r91o49š 90P29o25l33i88a44k 1922526287266

Vidite Cesi maji zazitky a Nemci standard ... ;-D;-D;-D

+2/−7
14.9.2016 22:09

R54o13m43a34n 58P23o68l45á36č44e98k 5816519925

Pochybuji, že běžný němec si kupuje lístek za 81 EUR na takový kousek ;-D

+6/0
14.9.2016 22:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.