Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Deutsche Bahn představily nový vlak. ICE 4 je lehčí a spolehlivější

Deutsche Bahn představily svou novou „vlajkovou loď" - vlakovou soupravu ICE 4. Vlak, který chce firma nasadit od konce příštího roku, by měl postupně nahrazovat soupravy starších generací. Za 130 souprav od firmy Siemens a jejího hlavního dodavatele Bombardier zaplatí Deutsche Bahn 5,3 miliardy eur (143 miliard korun).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A88l21a77n 57Ř72e40p60k87a 4695456

'nahrazovat soupravy starších generací' Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby už o koupi uvažoval jeden český podnikatel a pak to přetřel nažluto a dosadil kávovar a WiFinu ;-D Samozřejmě otázkou je, zda to DB plánují prodat, nebo to jen přesunou na jiné linky. ;-)

0/0
17.9.2016 9:57

J17a87k45u41b 20H64e53g42e45n22b28a37r75t 9575604689824

Už se nemohu dočkat verze ICE 9.

0/0
16.9.2016 19:58

J38a16n 63L38u17k80á85š 7877293583232

Tady to je pro vzdychace po starych poradcich ukazkovy priklad.

1946: CSR dosahuje povalecne urovne vyroby, Nemecko je romzbombardovane a v troskach.

Pote ovsem prichazi vitezny unor 1948 a nasleduje:

1969: V Nemecku zacinaji jezdit vlaky cestovni rychlosti pres 200 km/h, v CSSR se o tom muze akorat zdat.

2016 - viz clanek, v Nemecku nastupuje ctvrta rada ICE, v CR je cestovni maximalka 160 km/h, poprve dosazena na konci dvacateho stoleti, nic srovnatelneho s ICE se na nasich kolejich nevyskytuje.

+1/−1
16.9.2016 16:10

S21t95a69n72i69s11l36a86v 50K19r77e22j81c13a24r 6217756603444

Ano, ale porovnáváte v předvolebním období kapitalismus se socialismem!! Rozdělená Evropa měla smůlu, a ČSR zvláště. Nebylo to v lidech ale v politickém režimu a sovětském brždění národů východního bloku v rámci vyrovnání socialistické společnosti komunistů! Nejvíce na to doplatilo ČSSR a NDR. Plzenská lokomotivka ČKD, dokázala vyprojektovat a vyrobit i ověřovací kus konkurenční světové lokomotivy s tehdejší možnou rychlostí přes 220km/hod. Stejně tak Smíchovská Tatra, dokázala natrhnout pr..l Mitiščinskému závodu,svým výrobkem špičkové soupravy metra. Brežněv zadupal a zakázal. Němci budou mít 300 souprav ICE4 Eurocity Přejme si, aby Česká železnice měla v roce 2030 aspon 150 souprav Pendolino!!

0/0
16.9.2016 19:16

S96t14a57n32i81s15l16a10v 16K58r53e89j16c40a31r 6487516553674

A je lhostejno zda se bude jednat o státního nebo soukromého dopravce!

0/0
16.9.2016 19:18

M74a30r73t28i73n 60S92e81d34o91n69a 2205366846389

Pisete nesmysly, neni problem aby vlak jel rychle (200 km/hod bylo prekonano v roce 1904 v Kanade), ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate. A to stoji penize. S ohledem na male uzemi CR a dalnice v okoli nepovazuji rychle vlaky za hlavni problem CR (max. pri cestach mimo CR).

0/−1
17.9.2016 17:55

R25a17d48e47k 89J63a93n36a79t90a 9655876164502

ČR má z východu na západ nějakých 600 km. Je rozdíl to jet 6 hodin a 3 hodiny. Tímto padá váš argument o malé velikosti ČR.

Na Západě se vysokorychlostní tratě používají běžně na dojíždění do práce. Tak proč ne, když 120 km ujedete za 25 minut.

+1/0
17.9.2016 22:28

R81a75d68e30k 92J69a98n33a84t83a 9705886334812

"neni problem aby vlak jel rychle, ale aby to bylo bezpecne a prijemne pro okoli trate."

----

Kam na takové legrační nápady chodíte? "Bezpečné a příjemné pro okolí tratě"?

Hlavním faktorem, který určuje traťovou rychlost je, kromě stavu kolejí, které lze ale snadno vyměnit, POLOMĚR OBLOUKŮ. S tím se těžko něco dělá.

Naše staré tratě se klikatí údolími řek, protože před 150 lety bylo třeba omezit sklony kvůli malému výkonu parních lokomotiv a dlouhé tunely by byly technicky nemožné.

Jediná rozumná možnost, s tím nyní dělat, je postavit ve směrech poptávky tratě nové.

0/0
17.9.2016 22:33

P18a46v47e26l 14F76r25a23n98k 2149647132795

Hmm pán se asi vyzná... ;-D

0/0
15.9.2016 17:37

A93n92t36o17n72í85n 40D51o25u10b89e42k 3250399919

takhle nakupuje inteligentni firma! velke mnozstvi za super penize.

v cesku jsme radi za usmudlanych zastaralych 7 pendolin a tusim 8 railjetu. pritom za fantasticke penize mohlo byt reiljetu vice. misto toho se nesmyslne vyhazuje za opravy starych vlaku

0/0
15.9.2016 9:55

J31i64ř76í 11E40r22b28e43n 1533484826397

Čo si představujete pod pojmom "velke množstvo za super peniaze", Kefalín?

Fakt si myslíte, že je česká populace schopna uživit podobné množství souprav jako německé státní Deutsche Bahn, které dostávají ze státních, zemských i okresních a obecních rozpočtů mnohem více než ČD a přitom i jejich zákazníci platí mnohem vyšší jízdné než u ČD?

+1/0
15.9.2016 10:41

J35a68n 76Č64e64k89a88l 7149395584754

A přesto ČD koupily Pendolina za stejné peníze, jako nyní DB ICE4... Při započítání inflace za tu dobu dokonce ještě dráž, než ICE4...

+2/0
15.9.2016 11:30

J96a12n 92L39u91k45á57š 7837883463322

A pri srovnani Pendolina a ICE 4 darmo mluvit, to je jak srovnavat zigulika s mercedesem.

+1/0
16.9.2016 16:12

S90t43a37n62i72s67l75a59v 82K68r89e56j14c82a48r 6457346523354

Na toto se musíte zeptat vzdělanců na ministerstvu dopravy a ČNB. I když ti to jistě budou svádět na stranický režim Klausů, než na vlastní profesní zkušenost. Stejně jako se nedá zbourat Tančící dům nebo Čapí hnízdo tak se nedá přejít od koncepce Pendolina k Shinkanzen nebo Siemens!

0/0
18.9.2016 9:06

F35r62a72n88t78i98š46e81k 35F96l94i64n93t92a 1134760439373

Pro koupení Railjetů využily ČD opci rakouských drah, a tím pádem je koupily i za cenu, kterou vysoutěžily rakouské dráhy, které odebraly Railjetů cca šest desítek.

+1/0
16.9.2016 6:19

S11t27a31n38i78s75l16a17v 54K87r56e53j10c32a40r 6627206683284

Ale tyto nákupy realizují i chudí soukromníci! Po startu SA i Leonu i tito nakupují zahraniční ojetiny.

0/0
18.9.2016 8:57
Foto

P53e57t63r 35P84a49v62l86í14č94e63k 5119153145170

Trochu mě to překvapilo, ta max. rychlost 250 km/hod. Předpokládal jsem, že do budoucna počítají DB s rozšířením VRT na 300 km/hod. na více tratích. Dnes jsou to skutečně jen ty dva relativně krátké úseky. Ale i to je dobré, s námi se to nedá vůbec srovnávat . . . :-/

0/0
15.9.2016 7:41

P33e35t14r 96B82e96z82s71t53a58r35o81s95t72i 2339416813431

A nebo zajíždí do Paříže...

0/0
15.9.2016 7:50

O58n88d78ř47e90j 45B87u26r88s11a 6211903856507

tyto nové jednotky jsou jakási generační náhrada za dosluhující ICE1 a ICE2 (provozní rychlost 250), nyní je ve vývoji Velaro D, což bude generační náhrada za nynější ICE 3, které ještě nejsou ani v polovině životnosti.

+2/0
15.9.2016 8:49

D48a91n98i15e57l 23K84r31i70š85k19a 5758587660658

Jj, klimatizace pro tuhle soupravu vyrabime na hale uz pul roku. Je to peknej kus hliniku.

+3/0
15.9.2016 7:26

T23o80m63á80š 66M55o25r38a84v43č67í18k 3667176803595

Ono ani není důvod mít rychlejší soupravu. 300 km/h jsou v Německu jen 2 tratě. Relativně krátká Frakfurt - Kolín, a brzy zprovozněná Lipsko - Ingolstadt, jinak většina páteřních tratí je do 250 km/h.

+7/0
14.9.2016 22:33

O61n71d84ř43e13j 73B28u82r68s57a 6371283926377

Nemáte pravdu, co třeba nedavno otevřený úsek Lipsko - Erfurt, nebo příští rok otevření Erfurt - Norimberk ? Další jsou v plánu. Ty páteřní tratě co máte ma mysli byly budováni již v 70. letech kdy se původně uvažovalo i s nákladním provozem, jediná německá VRT která je nyní budovaná na 250km/h je Ulm - Stuttgart. Navíc ty ICE4 (ICx) nebudou smět na trať Frankfurt - Kolín (zase tak krátká není), kam ostatní nesmí ani TGV, ale pouze ICE3 a v budoucnu Velaro D.

0/−2
15.9.2016 8:47

T24o86m31á60š 74M30o57r20a29v93č32í63k 3237706893145

Zbytecny prispevek, kdyz se podivate na mapu. Zrejme jste nikdy v Nemecku nebyl, kdyz nevite, kde lezi Erfurt a Norimberk. Tu trat jsem prece vypsal. Jeste jednou pro vas - lezi ta mesta na trati Lipsko - Ingolstadt.

+1/−1
15.9.2016 9:15

O28n23d88ř36e57j 14B73u33r61s48a 6621793216187

Ke zbytecnosti prispevku asi tolik, ze se lze vyjadrovat i slusneji, nicmene ano, moje chyba, spatne jsem vas prispevek precetl. (Nesnazte se z lidi delat za kazdou cenu blbce, kazdy se muze splest).

+2/0
15.9.2016 10:14

L28u96k44á57š 29H80l86á15v42k60a 4110517527893

Asi tak...

0/0
15.9.2016 12:41

T20o49m60á56š 92M63o38r24a38v66č79í20k 3227966973355

OK....máte pravdu, příště budu citlivější.

0/0
15.9.2016 13:42

T67o76m97á20š 75V35y28k65o51u18k27a23l 8791381342158

Dopravní systém v Německu (vlaky a městská doprava) je systémové selhání. Tato myšlenka se mi vkrádá při každém z častých problémů při cestování. Cestuji tam na dlouhých trasách až několikrát týdně. Namátkou:

- ICE: soustavná zpoždění (desítky minut), soustavně nějaké poruchy (signalizace, výhybky ...), 5 ze 6 záchodů v soupravě nefunguje, restaurační vůz má omezenou nabídku protože porucha ..., špatně nastavená výhybka, takže vlak je na výjezdu z Frankfurtu vyveden na špatnou stranu a musí se vrátit, a to nemluvím o tom, že internet je tam placený (u nás ČD-wifi zdarma) nebo klimatizaci, která chladí víc, než je zdrávo (ale to je subjektivní)

- městská doprava: tramvajové spoje vypadnou nebo častá zpoždění (Norimberk), S-Bahn je také velmi často mimo JŘ.

- Největší katastrofa je ale Stadtbahn (takový kočkopes mezi metrem a tramvají - podpovrchová tramvaj). Ta je častěji zpožděná než přesná, v centrálních úsecích se potom táhne jak sopel ... Zatím jsem ji vyzkoušel ve třech městech (Frankfurt, Stuttgart, Duisburg) a nikdy nezklamala - jízdní řád představuje jen jakési teoretické zbožné přání ...

+18/−2
14.9.2016 22:23

M60a83r23t22i87n 15K86a57r78á14s68e77k 9778183688898

No ono to tak vypada ve vetsine zemi... Doprava v cr je na velmi vysoke urovni (nejvetsi probkem je asi pomalost u vlaku)

+12/0
14.9.2016 22:58

P16e16t91r 34N52e41c23h83a30n94i15c84k46ý 7253436988410

Možná díky té pomalosti můžeme více dbát na ten systém, protože náklady nejsou takové. Jízdní řády díky tomu máme o dost přesnější (i když na některých spojích to taky není až taková výhra). Za co můžeme být rádi je navazování spojů, to v Německu vůbec nefunguje

+3/−1
15.9.2016 9:53

O73n58d37ř82e85j 47B62u89r50s40a 6711663506877

To jste měl asi jen velkou smůlu, tak dramatické jak to popisujete to není, ani zdaleka.

+2/−1
14.9.2016 23:39

M42a49r36t16i73n 46K10o62l29l69e38r 7911923985124

Já bych tomu i věřil. Třeba vlaky z Bavorska do Prahy běžně přijíždějí do Plzně s 20min zpožděním.

+6/0
15.9.2016 0:27

M20a63r69i68á45n 13B59e40d16n30á68r39i43k 9121111510268

A já myslel, že tak slabou MHD má jen Berlín, když jsem tam o velikonocích tak jednou byl. V porovnání s Prahou mi to tam přišlo šílené, nepřehledné, nenavazující, nic moc :-/

+3/0
14.9.2016 23:41

P79e17t71r 44N19e19c68h62a41n21i39c66k53ý 7933546628870

Berlín je opravdu zvláštní chaos. Cokoli mimo S-Bahn a U-Bahn je tak podřazeno a chaoticky rozmístěno, že mimo lidí žijících na lince je to naprosto nepoužitelné. Na druhou stranu jednoduchost přestupů a vstupů u UBahn a SBahn může závidět celý svět

0/0
15.9.2016 9:54

J39a76n 11J97e14m83e82l18k30a 1855150

Buďte vklidu. I v Anglii se soukromými dopravci mají vlaky zpoždění. A platí vyšší částky. A nestačí kapacita vlaku.

+4/0
15.9.2016 6:45

K16a65r59e28l 28V22o21h85n37o66u10t 4538109150137

V Anglii snad vlaky provozují Indové. Takový bordel, jako je v kolébce železnice, se jen tak nevidí.

+4/0
15.9.2016 10:49

K91a30r72e61l 35J23u76r54d72a 2336498289741

Dneska v Anglii, zítra u nás :-/. Spousta lidí by si přálo mít jen soukromníky na kolejích

+2/0
15.9.2016 11:35

D32a88n36i88e32l 63K56r75i60š20k48a 5418817670358

S klimatizaci mate pravdu. Bohuzel zakaznici maji vzdy velke oci a chteji predimenzovane klimatizacni jednotky. Pak to dopada jak pisete. A muzete si hrat s ridicim softwarem jak chcete, kdyz mate v jednotce tri velke kompresory a ventilatory. Jedinou vyjjimku tvori zakazky od ruske zeleznice. Tem jde spis o topeni nez studeny vzduch.

+1/0
15.9.2016 7:32

P31e38t32r 11N91e10c90h62a44n67i59c90k39ý 7213866938770

Přidal bych k tomu brutální obyčejné jízdné, u spojů ICE letecký tarif, nečekání na přípoje, hodně mastný poplatek za dopravní cestu co prodražuje úplně všechno. Aspoň ty lokálky zachraňují dopravní svazy, i když to se taky ne vždy úplně daří.

+3/0
15.9.2016 9:57

I92g46n62á47c 39M21r31k45v58i37č41k19a 2348292529555

měl jsem lístek Praha - Dusseldorf a vyhodili mně v Dortmudu, že nějaká porucha či co a vlak jede jinudy. Zase mně nechali zdarma vlakem ICE z Dortmundu kousek do Duseldorfu...

+1/0
15.9.2016 10:44

J51a33n 43L10u48k36á74š 7417363903302

Nevim, jednou jsem stravil asi mesic v jedne dire u Frankfurtu, kam jezdil S-bahn, a vetsinou jel na cas, parkrat si vybavuju omluvu za zpozdeni 3 minuty.

Takove zpozdeni se v CR vubec neuvadi.

Podobne jsem S-bahn parkrat pouzil na predmesti Mnichova a tez vzdy nacas.

0/0
16.9.2016 16:15

O71n72d27ř64e73j 26B69u48r45s15a 6861903266117

Autor by si měl zajistit lepší zdroj informací. Toto ICE4 (původně ICx) je náhrada za původní ICE1 a ICE2 (max rychlost 280km/h, avšak provozní rychlost 250 km/h), nástupce ICE3 (které ještě není ani v polovině své životnosti) je stále ve vývoji (označení Velaro D), lze ho občas spatřit při testech.

+11/0
14.9.2016 21:20

J64a42k71u59b 53Š19a47f16a45n86d86a 7525937391651

Otázka je, čemu říkáte náhrada a čemu nová generace. Samozřejmě, že tím asi budou nahrazovat nejprve nejstarší jednotky. Ale je to prostě další generace která bude jezdit desítky let. Opravdu se více nerozšíří max. traťová rychlost?

0/0
15.9.2016 8:27

O70n31d21ř47e89j 58B72u41r72s67a 6911643806177

Že by náhrada novou generací ?

V plánu jsou i další tratě s rychlostí 300km/h, zatím však na papíře, příští rok se otevře trať Erfurt - Norimberk, kde bude traťová rychlost 300km/h a doplní tak nedávno otevřený úsek z Lipského letiště do Erfurtu, která je také na 300 km/h (avšak zatím tam jezdí jen ICE-T s max rychlostí 230km/h). Tyto nové ICE4 budou jezdit tam, kde nyní jezdí ICE1 - 2, např. na trati Wurzburg - Hannover, kde je sice projektovaná na 280, ale jezdí se pouze 250km/h.

+1/0
15.9.2016 8:41

K49a63r41e26l 98M83a92r12e81k 5815812813642

ČD Příští rok koupi soupravu ICE3 za 6mld euro... A budou to obhajovat ze jde o fantastický nápad...

+5/−10
14.9.2016 20:04

J37i39ř76í 30E31r39b81e73n 1833744526357

To by musela mít schválení k provozu u Drážního úřadu a povolení od SŽDC.

+2/0
14.9.2016 20:34

J51i90ř11í 98D90e60š54t 5665984948330

No někde se ty ojetiny objevit musí;-(

0/0
15.9.2016 4:18

P55e35t93r 55N72o67v49o38t65n18y 1921450121

No, hezká snaha o kopanec do ČD, ale tohle je teď spíš problém SŽDC a MD, jestli se v "brzké" době něco takového k nám vůbec dostane.

+15/0
14.9.2016 20:39

P95e46t69r 34B97e42z65s87t87a90r56o91s91t13i 2899316363251

Jel jsem před pěti lety ICE3, dodnes na to vzpomenu, 300 km/h, klidná jízda, neměl jsem však žádnou Spar jízdenku, takže jsem kupoval 15 minut před odjezdem, 200 km za 81 Euro, první třída, Mnichov - Norimberk, ale zážitek na který nikdy nezapomenu....

+10/0
14.9.2016 19:43

M65a41r16o30š 93P37o83l19i15a44k 1462866277586

Vidite Cesi maji zazitky a Nemci standard ... ;-D;-D;-D

+2/−7
14.9.2016 22:09

R54o98m12a53n 89P29o67l65á38č44e67k 5446479625

Pochybuji, že běžný němec si kupuje lístek za 81 EUR na takový kousek ;-D

+6/0
14.9.2016 22:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.