Diskuze

Deutsche Bahn představily nový vlak. ICE 4 je lehčí a spolehlivější

Deutsche Bahn představily svou novou „vlajkovou loď" - vlakovou soupravu ICE 4. Vlak, který chce firma nasadit od konce příštího roku, by měl postupně nahrazovat soupravy starších generací. Za 130 souprav od firmy Siemens a jejího hlavního dodavatele Bombardier zaplatí Deutsche Bahn 5,3 miliardy eur (143 miliard korun).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A76l50a23n 16Ř27e61p81k94a

17. 9. 2016 9:57

'nahrazovat soupravy starších generací' Vůbec bych se nedivil tomu, kdyby už o koupi uvažoval jeden český podnikatel a pak to přetřel nažluto a dosadil kávovar a WiFinu ;-D Samozřejmě otázkou je, zda to DB plánují prodat, nebo to jen přesunou na jiné linky. ;-)

0 0
možnosti
JH

Už se nemohu dočkat verze ICE 9.

0 0
možnosti
JL

J61a98n 77L26u92k19á13š

16. 9. 2016 16:10

Tady to je pro vzdychace po starych poradcich ukazkovy priklad.

1946: CSR dosahuje povalecne urovne vyroby, Nemecko je romzbombardovane a v troskach.

Pote ovsem prichazi vitezny unor 1948 a nasleduje:

1969: V Nemecku zacinaji jezdit vlaky cestovni rychlosti pres 200 km/h, v CSSR se o tom muze akorat zdat.

2016 - viz clanek, v Nemecku nastupuje ctvrta rada ICE, v CR je cestovni maximalka 160 km/h, poprve dosazena na konci dvacateho stoleti, nic srovnatelneho s ICE se na nasich kolejich nevyskytuje.

1 1
možnosti
SK

Ano, ale porovnáváte v předvolebním období kapitalismus se socialismem!! Rozdělená Evropa měla smůlu, a ČSR zvláště. Nebylo to v lidech ale v politickém režimu a sovětském brždění národů východního bloku v rámci vyrovnání socialistické společnosti komunistů! Nejvíce na to doplatilo ČSSR a NDR. Plzenská lokomotivka ČKD, dokázala vyprojektovat a vyrobit i ověřovací kus konkurenční světové lokomotivy s tehdejší možnou rychlostí přes 220km/hod. Stejně tak Smíchovská Tatra, dokázala natrhnout pr..l Mitiščinskému závodu,svým výrobkem špičkové soupravy metra. Brežněv zadupal a zakázal. Němci budou mít 300 souprav ICE4 Eurocity Přejme si, aby Česká železnice měla v roce 2030 aspon 150 souprav Pendolino!!

0 0
možnosti
PF

P62a41v48e45l 37F93r13a24n77k

15. 9. 2016 17:37

Hmm pán se asi vyzná... ;-D

0 0
možnosti
AD

takhle nakupuje inteligentni firma! velke mnozstvi za super penize.

v cesku jsme radi za usmudlanych zastaralych 7 pendolin a tusim 8 railjetu. pritom za fantasticke penize mohlo byt reiljetu vice. misto toho se nesmyslne vyhazuje za opravy starych vlaku

0 0
možnosti
Foto

J98i27ř95í 61E84r13b74e57n

15. 9. 2016 10:41

Čo si představujete pod pojmom "velke množstvo za super peniaze", Kefalín?

Fakt si myslíte, že je česká populace schopna uživit podobné množství souprav jako německé státní Deutsche Bahn, které dostávají ze státních, zemských i okresních a obecních rozpočtů mnohem více než ČD a přitom i jejich zákazníci platí mnohem vyšší jízdné než u ČD?

1 0
možnosti
Foto

Trochu mě to překvapilo, ta max. rychlost 250 km/hod. Předpokládal jsem, že do budoucna počítají DB s rozšířením VRT na 300 km/hod. na více tratích. Dnes jsou to skutečně jen ty dva relativně krátké úseky. Ale i to je dobré, s námi se to nedá vůbec srovnávat . . . :-/

0 0
možnosti
PB

A nebo zajíždí do Paříže...

0 0
možnosti
DK

Jj, klimatizace pro tuhle soupravu vyrabime na hale uz pul roku. Je to peknej kus hliniku.

3 0
možnosti
TM

Ono ani není důvod mít rychlejší soupravu. 300 km/h jsou v Německu jen 2 tratě. Relativně krátká Frakfurt - Kolín, a brzy zprovozněná Lipsko - Ingolstadt, jinak většina páteřních tratí je do 250 km/h.

7 0
možnosti
OB

Nemáte pravdu, co třeba nedavno otevřený úsek Lipsko - Erfurt, nebo příští rok otevření Erfurt - Norimberk ? Další jsou v plánu. Ty páteřní tratě co máte ma mysli byly budováni již v 70. letech kdy se původně uvažovalo i s nákladním provozem, jediná německá VRT která je nyní budovaná na 250km/h je Ulm - Stuttgart. Navíc ty ICE4 (ICx) nebudou smět na trať Frankfurt - Kolín (zase tak krátká není), kam ostatní nesmí ani TGV, ale pouze ICE3 a v budoucnu Velaro D.

0 2
možnosti
TV

Dopravní systém v Německu (vlaky a městská doprava) je systémové selhání. Tato myšlenka se mi vkrádá při každém z častých problémů při cestování. Cestuji tam na dlouhých trasách až několikrát týdně. Namátkou:

- ICE: soustavná zpoždění (desítky minut), soustavně nějaké poruchy (signalizace, výhybky ...), 5 ze 6 záchodů v soupravě nefunguje, restaurační vůz má omezenou nabídku protože porucha ..., špatně nastavená výhybka, takže vlak je na výjezdu z Frankfurtu vyveden na špatnou stranu a musí se vrátit, a to nemluvím o tom, že internet je tam placený (u nás ČD-wifi zdarma) nebo klimatizaci, která chladí víc, než je zdrávo (ale to je subjektivní)

- městská doprava: tramvajové spoje vypadnou nebo častá zpoždění (Norimberk), S-Bahn je také velmi často mimo JŘ.

- Největší katastrofa je ale Stadtbahn (takový kočkopes mezi metrem a tramvají - podpovrchová tramvaj). Ta je častěji zpožděná než přesná, v centrálních úsecích se potom táhne jak sopel ... Zatím jsem ji vyzkoušel ve třech městech (Frankfurt, Stuttgart, Duisburg) a nikdy nezklamala - jízdní řád představuje jen jakési teoretické zbožné přání ...

18 2
možnosti
MK

No ono to tak vypada ve vetsine zemi... Doprava v cr je na velmi vysoke urovni (nejvetsi probkem je asi pomalost u vlaku)

12 0
možnosti
OB

Autor by si měl zajistit lepší zdroj informací. Toto ICE4 (původně ICx) je náhrada za původní ICE1 a ICE2 (max rychlost 280km/h, avšak provozní rychlost 250 km/h), nástupce ICE3 (které ještě není ani v polovině své životnosti) je stále ve vývoji (označení Velaro D), lze ho občas spatřit při testech.

11 0
možnosti

Otázka je, čemu říkáte náhrada a čemu nová generace. Samozřejmě, že tím asi budou nahrazovat nejprve nejstarší jednotky. Ale je to prostě další generace která bude jezdit desítky let. Opravdu se více nerozšíří max. traťová rychlost?

0 0
možnosti