Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Danění emisí, dotace, povinné ekovozy. Stát vymýšlí, jak omladit česká auta

Vláda znovu řeší, jak omladit tuzemský vozový park. Jednak kvůli tomu, aby se zvýšila bezpečnost, a jednak kvůli snižování emisí. Vládní materiál uvádí sedm různých opatření, podle kritiků však zásadní kroky v návrzích chybí. iDNES.cz přináší přehled změn, které chce stát postupně zavést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a93r60o86s29l15a53v 75Š75k41o19d28a 6324458369351

Staci prihlasit jako veterana. Nyni 20ti leta auta z nemecka jsou dpcela na urovni, felicie samozrejme ne.Pro kontrolu jak moc jezdi by stacilo mit doma nahradni kazetu s budiky a jezdit s jinyma.

0/0
16.9.2016 18:16

M12a54r53t80i11n 81P91e45c36i48n39a 4631493

Stačí aby stát nechal lidem více peněz v peněženkách.

0/0
15.9.2016 18:52
Foto

R28o49m78a61n 15K56o15z18e70l 4347756713904

Když to je populismus, viz zrušení zdravotnických poplatků.

0/0
16.9.2016 16:45

J76a47r56o13s39l98a42v 75Š95k34o32d31a 6914648219671

ono to moc nejde. Uz ted maj duchodci malo a socialni dan se urcite nikdy nesnizi pristich sto let. Zdravotni to same. Dan z prijmu je svinstvo co by se melo zrusit.

0/0
16.9.2016 18:18

S50t92a66n24i22s35l23a69v 48R69o40s78e30c93k82ý 9285159391909

To se daňový poplatník prohne, když se budou ouřadůp plati ekoauta.

0/0
15.9.2016 17:01

L24a96d78i44s98l63a17v 52K52a54l39o82u64s 7495956131820

Vezměme to čistě teoreticky. Kdyby teď vláda rozdala peníze lidem na nová auta. Těch je odhadem třeba 5 mio aut, tak skoročeská ŚKODOVKA to bude vyrábět min. 5 LET !:-)

0/0
15.9.2016 16:24

M82i14l75a64n 22R43a43k89u39š12a96n 7754402493134

Jaká je spotřeba a emise například vozů Formule 1? Nebo mají výjimku? Asi když jde o zábavu, tak jdou normy stranou? Ale na obyčejný lid patří přísnost...

0/0
15.9.2016 14:02

J86i35n30d53ř53i23c31h 24Š57k28o70p26e93k 4405561240795

formule 1 nejsou auta určená pro běžný provoz, proto se jejich emise takto neřeší

0/0
15.9.2016 17:42

J96i79ř44í 31K34o25c59u84r44e11k 6195344145548

Podle CO2? Tak to jsem v klidu. Veterán jezdí za 7 litrů, v tomhle je ekologičtější než Hollanova audina se spotřebou 15 litrů.

+3/0
15.9.2016 12:37

Z76d24e88n79ě76k 24D75u58f39e69k 2824604168

Zvyšte platy na evropskou úroveň, náklady tedy ceny v mnoha oblastech jsou na cenách evropských, někdy i výš. Pak vzroste koupě schopnost obyvatelstva a někteří si auta pořídí, někteří ne. Důvodem pro nezakoupení nového vozidla pak může být nedůvěra v ekomotory tzv. sekačkové motory, které jsou složité a je otázkou jejich výdrž a spolehlivost. To se dá ale vyřešit, ale je to o koupěschopnosti obyvatelstva ne horních 10 tisíc.

+1/0
15.9.2016 12:25

J92i72ř26í 94K97o54c82u95r42e69k 6675644115158

Zvyšte platy na evropskou úroveň

---

To je věc mezi zaměstnavatelem a zaměstancem. Ano 40 let jsme zde měli státem regulované mzdy. Ani za těch 40 let státem regulovaných mezd se nepodařilo dohnat německo. Spíš naopak. Nařizoval snad těch 40 roků západoněmecký stát výši mezd?

Pokud chcete zvýšit mzdu, dělejete něco, co umí málokdo a je po tom poptávka. Tahat pneumatiky BAťa-RUbena-Mišelince dokáže kde kdo. Tím si nevyděláte.

0/0
15.9.2016 12:35

D92a68g77m29a15r 33P23á25t49k79o50v75á 5468642319301

Někdo musí dělat u takovou práci, o kterých píšete. Pes je zakopaný jinde, v podhodnoceném oceňování práce u nás. Kdyby to tak nebylo, pak by dělník v Německu a dělník v Česku vydělával stejně. I ve Škodovce, patřící pod VW, dostávájí naši pracovníci za naprosto stejnou práci poloviční plat.

0/0
15.9.2016 13:21

M14a61r50t63i52n 90P71e84c23i35n59a 4711803

OK, ale potom bude také muset ten dělník platit německé daně a jiné německé náklady;-)

0/0
15.9.2016 18:55

D80a29g22m22a23r 70P64á70t90k63o55v82á 5798572759251

Poopravuji můj předcházející příspěvek. Ten dělník by měl mít příjem zaručující srovnatelnou KUPNÍ SÍLU, která místní ceny zohledňuje. Čím to, že v Německu je kupní síla 2,5x vyšší než česká? Proč dosahuje naše kupní síla jen 53,6 % evropského průměru?

http://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/nejmensi-kupni-silu-maji-lide-z-bruntalu-projdete-si-porovna/r~05983ec0a4b911e5bc8c002590604f2e/

http://www.svetaznalec.cz/pracovni-podminky-v-nemecku/

+1/0
15.9.2016 19:47

P57e78t45r 40B21e48z62s12t59a50r50o76s15t44i 2909966633521

Mám vůz starý 15 let, najedu 50 denně , poraďte mi někdo, co pořídit, aby to jezdilo rozumně a vydrželo víc jak 12 roku a na Mercedes nebo Volvo nemám...

+1/0
15.9.2016 12:04

M68i97l30a63n 34R50a60k64u43š70a86n 7174692213244

Co třeba Velorex? A věřte tomu, že se za vámi každý motorista ohlédne...

0/0
15.9.2016 12:09

P18e96t77r 79B36e49z69s80t58a19r63o29s24t93i 2849286633841

Přemýšlel jsem, že si odkoupim služební, které je ve špičkovém stavu a půjde pryč, ona taková LC956 z Vysokého Mýta s počtem 98 kusů, 96 dodnes jezdí je také unikát... A hlavně, když vidím, co se na cestách děje, myslím si, že v bezpečnosti by měla 10 hvězdiček z pěti možných...

+2/0
15.9.2016 12:12

J26a14r17o27s36l25a21v 88P59e83l29d41a 1719424791657

To je hrozne tezke. Dnes si koupite pekac s Euro6, ale za 5 let vam ourada oznami, ze jste desne neekologicky, a proto si musite poridit nejmene Euro8 nebo zaplatit drzhubne. Je to zacarovany kruh.

+1/0
15.9.2016 12:09

P90e35t92r 29B82e26z29s37t49a14r24o86s40t49i 2499846673531

Už jsem i přemýšlel o nějakém spotřebním zboží typu Logan, Aveo, ale jízdou to vůbec neoslovi... A kupodivu při dodržení predpisu je Aveo pomalejší jak 15 roku stará Karosa, nejde do zatáček, naklapi se a v kopcích radši bez komentáře...

0/0
15.9.2016 12:38

J83a94r19o11s79l50a64v 25P59e19l96d39a 1779904861447

Je to porad to same. Proc si mam kupovat neco noveho, kdyz stare mi slouzi dokonale? Uz jen vyhozeni a recyklace stareho a vyroba noveho ma fatalnejsi vliv na prirodu a prirodni zdroje nez provozovani stovek 20-ti letych vozu.

Uprimne receno si radeji priplatim za nejaky ten eko-odpustek, nez bych si kupoval moderni smejd, ktery se po zaruce rozsype a jehoz provoz je ve vysledku mnohem drazsi.

Dnes koupim 12 let starou sunku se spolehlivym koncernovym TDI s Euro3 za par desitek tisic (do 100tis. se s prehledem vejdu). Porad to bude moderni vozidlo, ktere ma 6 airbagu, ABS, ESP a autoradio s Flash+MP3. Akorat do nej nemusim lit mocovinu a misto vestavene navigace mam mobil na drzaku. Za 30tis. necham udelat komplet GO podvozku, vymenu vsech filtru a kapalin. Za 25tis. je hotovy celolak vc. opravy rzi nacatych casti. Za par stovek se necha udelat vystrik dutin. A vysledek? Ani ne za 200tis. dostanu temer nove, ale hlavne proverene a spolehlive vozidlo vyssi stredni tridy, ktere mi s beznou udrzbou vydrzi dalsich 15, 20 ..., klidne i 30 let. No a porad mi zbyde dost na nejake to eko-vypalne. Pritom za takove fungl-nove zaplatim nejmene 750tis. s tim, ze material je sizeny a jeho kvalita je presne spocitana na dobu trvani zaruky + par mesicu navrch.

Ackoliv si muzu koupit nove vozidlo, neudelam to z jednoho prosteho duvodu - mam rad veci, ktere funguji a nesnasim zmetky. Manzelku taky nehodlam menit za mladsi. Preci jenom ta moje "stara" funguje lip nez kdejaka mladice (jak manzelka, tak i auto).

+5/0
15.9.2016 12:02

Z38d92e92n70ě65k 42R87o87s88i85c20k95ý 8123294435799

Cena Toyoty Prius + začíná v ČR na 849900 Kč, v SRN na 28500 €, což při kurzu 27,2 je 775200 Kč. Minimální mzda v ČR je 58,7 Kč/hod., v SRN 8,5 €/hod., což při uvedeném kurzu je 231,2 Kč. Průměrná mzda v ČR je 27000 Kč, v SRN po přepočtu 74000 Kč. To jsou fakta, která si každý inteligentní člověk přebere sám. Kde je asi tak zakopanej pes?

+3/0
15.9.2016 11:57
Foto

J55a14n88a 95K69o80z34á22k77o27v10á 68V28o52l74r46á95b53o15v21á 9903744825271

Ve vysílání daní.

0/0
15.9.2016 12:21

J61i31ř22í 90K63o54c29u57r89e62k 6585314855968

No přece v uvažování: Nemá na nové? Tak ho ještě víc zdaníme! Pak určitě na nové mít bude.

0/0
15.9.2016 12:30

P48e67t22e68r 57B87a24k86i28č 1709439445580

V Guardiane sa hlavy pomazané zamysleli zaistili, že pri výrobe auta veľkosti C1 sa vyprodukuje 6t CO2, Ford mondeo 17t CO2 a Range Rover 35 t CO2.

Čiže na každých 1000£ (31800CZK) ceny auta pripadá vyrobených 720kg CO2

Čiže často je ekologickejšie dojazdiť svoju starú šunku, než ju meniť za ekologickejší model po dajme tomu 5rokoch.

+5/0
15.9.2016 11:49

M15i74l37a68n 63R39a16k77u18š59a21n 7314232723804

Další debilní návrhy, jak zvýšit plundrování přírodních zdrojů....

+5/0
15.9.2016 11:18

P21e37t88r 25P25a19v55l66a52t78a 7166350397471

Ze všeho nejméně ekologické je vyhazovat a ničit věc, která funguje a slouží :-P

+8/0
15.9.2016 11:04

J43o93s30e30f 20P69o51r24t35i89k 8667569904

Jenze tady je to o ekonomice, to ostatni je jen zasterka. Lobby to hybe svetem

0/0
15.9.2016 11:58

P70e58t61r 56P35a73v51l15a17t42a 7536280437951

Jenže to nepomůže. Lidi prostě ty peníze nemají.

+1/0
15.9.2016 12:24

R28i70c25h84a33r80d 47P70ů26ž27a 9110919620218

vzhledem k tomu, že CELKOVÁ doprava se podílí na CO2 ca.14%, z toho osobní automobily budou jen zlomek, jsou tahle"řešení"hodná pitomců, kteří je vymýšlejí. Prostě jde jen o tahání peněz z kapes lidí, kteří se nemohou bránit. A ještě se to maskuje za ekologii, když přínos je téměř nulový.

Kdyby chtěli opravdu něco řešit, tak se to řeší jinak.

+7/−1
15.9.2016 10:10

P69e22t63r 35P57a61v64l95a93t27a 7586980647941

Celý hype kolem CO2 je s vysokou pravděpodobností podvod...

+2/0
15.9.2016 10:12

R37i85c86h76a90r36d 54P95ů63ž74a 9810339200328

to ne, ta produkce je opravdu vysoká vzhledem k uvolňování zásob CO2, které jsou vázány ve fosilních palivech...ale každý soudný člověk by sáhl po paretově analýze a pak to řešil...

0/0
15.9.2016 10:14

P87e45t39r 34P81a87v93l47a29t88a 7926840437631

Ani není prokázané, jestli to má nějaký efekt. Zato několikrát vyšla na jevo manipulace s daty (ano, nelegálním způsobem, ale to nic nemění na to, že tam ta manipulace byla).

+1/0
15.9.2016 10:15

L73a31d66i73s80l81a74v 87K40a24l25o70u83s 7245266101590

Aby nedocházelo tak k razantnímu oteplování, může člověk přebarvit všechny střechy domů na bílo, všechny silnice na bílo. Přestat ničit lesy, pralesy a vegetaci(CO2 spotřebovává), spíš víc zalesňovat. Oddálit zeměkouli od slunce. Udělat něco s permafrostem(nevím co) ale volně unikající zemní plyn je stejný, jak CO2. Dávat živočišné uhlí kravám,.... Snažit se nahradit veškerá fosilní paliva pro vytápění. Omezit leteckou,lodní dopravu, i neeletrickou železniční.

0/0
16.9.2016 7:51

M74a38r54t72i15n 81K28a74r82á16s43e47k 9668863978508

No ale u aut je problem hlavne s jinymi emisemi bez ci2

0/0
15.9.2016 10:31

P21e41t88r 53P25a58v38l49a23t56a 7976200657271

Hmm, za 300 tis. koupím nové co? Ani Octávii. Kdežto pár let staré, ojeté auto dejme tomu za 250 pus 50 na aktuální údržbu - rozvody, brzdy, spojka...etc. A budu jezdit ve velkém, vybaveném, pohodlném a bezpečnějším (oproti nákupní tašce).....

+2/0
15.9.2016 10:09

P20e33t13r 88P42a20v15l18a10t25a 7846550167981

A nejsou to jen auta. V poslední době, jak se rapidně zpomalil vývoj, tak to samé praktikuji třeba i u počítačů. Za pár peněz dostanete lepší stroj (provedením), stoj, než dneska nový za 30-40k....Takže nová baterka a jede se. A pak je posunuji v rodině, protože klidně 10 let vydří. Kdežto nový plastový šrot sotva záruku.

0/0
15.9.2016 10:22

P67e54t91r 56S37p72a42t12z83i20e16r59e78r 7254332905344

za 250 tis koupíte 5-ti leté krásné auto...a to je na tu obměnu velice dostačující...jim jde o to aby u nás nebyly ty 15 - 20-ti letý auta

+2/0
15.9.2016 10:22

P30e64t26r 88P32a24v63l97a65t40a 7156330877371

Jenže ty 15-20 jet staré auta, v hodnotě kolem 50 tisíc mají lidi, kteří těch 300k mít prostě nebudou. Proč jim ještě více snižovat životní úroveň.

A to píšu já, jako docela zapřísáhlý pravičák.;-D

+2/0
15.9.2016 10:31

P39e13t32r 49S54p12a15t62z37i53e76r30e28r 7784352595354

za 50 tis už můžete koupit i 12-ti leté auto..:-) u nás takové jedno máme...rok 05 a je za 45 tis..:-) a není to žádný malý křáp...:-) takže EURO 4 je už taky dostačující..:-)

+2/0
15.9.2016 10:48

P91e76t33r 60P35a50v81l77a31t77a 7926390177111

Osobně si myslím, že každý dělá co umí a je naprostý nesmysl někoho za to trestat. R^

+3/0
15.9.2016 10:59

J95a60r31o77m30í75r 92K82r45á31l 4240119884449

20 let staré může mít najeto 150 tisíc, takže s minimální údržbou najedete dalších 100 tisíc. Trojkové Golfy vydrží 300 tisíc bez problémů.

0/0
15.9.2016 18:27

J55a93n 44B28a39r80t79á40č21e13k 6785775800679

Není jediný racionální důvod řešit 15-20 let stará auta.

+4/0
15.9.2016 10:34

M76a80r37t68i97n 46M75a33i66k56s57n39a59r 3984923868382

Ano koupíte, dle stránek Škoda auto, máte Fabii od 220 tisíc. :)

0/0
15.9.2016 10:27

P20e48t92r 42P75a83v57l20a76t30a 7266300207731

Nenašel jsem. Když dám akční nabídky, tak je tam Fabie jediná, za 370,-. Není to špatné auto, ale jen na malý nájezd do města.

+1/0
15.9.2016 10:30

P50e96t22r 25P68a50v85l42a90t97a 7796690777711

V konfigurátoru - jen klima, rezerva a centrál, jinam všechno na minimum - 292k...

0/0
15.9.2016 11:12

P81a50v29e41l 27K26u49r66f41ü74r43s14t 3538213865689

kdyby mi stát nevzal skoro polovinu toho, co vydělám a další pětinu z toho, co utratím, tak bych měl na nový auto hned.. a nemusí vymýšlet kraviny, dotace a další zdanění..

+5/0
15.9.2016 10:07

J54a16n 46M46a82t87ě62j85k77a 4272864337

jenže to by pak nemohl stát platit ze soc.dávek ty, co dělat nechtějí,:-(

já je nechtěl jmenovat, ale čejenů, uprchlíků a psychicky nemocných,

kteří pracovat a odvádět dávky státu nebudou, je tu opravdu dost. dost smutné

+1/0
15.9.2016 10:18

V16á12c44l95a23v 79P48o94u78s96t88k91a 3570101392

S těmi dávkami to opravdu není tak horké...

0/−1
15.9.2016 10:21

P79e50t35r 46P42a30v13l38a34t62a 7416340987621

Ono se to jen nezdá, protože to není v jedné rozpočtové kapitole. Je to pozasouvané v různých rezortech.

+1/0
15.9.2016 10:32

M66a54r49t97i62n 43K34a71r97á18s39e41k 9488733758198

No socialni davky jsou v rozpoctu temer zanedbatelna polozka....

0/−1
15.9.2016 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.