Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Danění emisí, dotace, povinné ekovozy. Stát vymýšlí, jak omladit česká auta

Vláda znovu řeší, jak omladit tuzemský vozový park. Jednak kvůli tomu, aby se zvýšila bezpečnost, a jednak kvůli snižování emisí. Vládní materiál uvádí sedm různých opatření, podle kritiků však zásadní kroky v návrzích chybí. iDNES.cz přináší přehled změn, které chce stát postupně zavést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17a13r73o69s21l69a59v 26Š21k61o93d95a 6784478809941

Staci prihlasit jako veterana. Nyni 20ti leta auta z nemecka jsou dpcela na urovni, felicie samozrejme ne.Pro kontrolu jak moc jezdi by stacilo mit doma nahradni kazetu s budiky a jezdit s jinyma.

0/0
16.9.2016 18:16

M16a75r24t26i61n 14P65e81c64i77n23a 4331253

Stačí aby stát nechal lidem více peněz v peněženkách.

0/0
15.9.2016 18:52
Foto

R66o88m66a67n 57K32o70z42e56l 4237566523224

Když to je populismus, viz zrušení zdravotnických poplatků.

0/0
16.9.2016 16:45

J63a13r31o70s62l74a93v 12Š23k78o74d50a 6424128479901

ono to moc nejde. Uz ted maj duchodci malo a socialni dan se urcite nikdy nesnizi pristich sto let. Zdravotni to same. Dan z prijmu je svinstvo co by se melo zrusit.

0/0
16.9.2016 18:18

S15t42a56n36i10s53l71a37v 37R31o24s19e61c58k62ý 9665739481499

To se daňový poplatník prohne, když se budou ouřadůp plati ekoauta.

0/0
15.9.2016 17:01

L61a59d92i25s47l39a23v 52K20a91l26o24u29s 7335516511790

Vezměme to čistě teoreticky. Kdyby teď vláda rozdala peníze lidem na nová auta. Těch je odhadem třeba 5 mio aut, tak skoročeská ŚKODOVKA to bude vyrábět min. 5 LET !:-)

0/0
15.9.2016 16:24

M98i25l22a20n 40R92a43k41u59š83a49n 7644262173764

Jaká je spotřeba a emise například vozů Formule 1? Nebo mají výjimku? Asi když jde o zábavu, tak jdou normy stranou? Ale na obyčejný lid patří přísnost...

0/0
15.9.2016 14:02

J61i84n40d22ř27i18c96h 86Š10k61o45p20e16k 4935851200175

formule 1 nejsou auta určená pro běžný provoz, proto se jejich emise takto neřeší

0/0
15.9.2016 17:42

J81i66ř58í 36K39o30c65u59r82e86k 6545724875938

Podle CO2? Tak to jsem v klidu. Veterán jezdí za 7 litrů, v tomhle je ekologičtější než Hollanova audina se spotřebou 15 litrů.

+3/0
15.9.2016 12:37

Z83d49e31n67ě48k 20D39u61f89e28k 2344194788

Zvyšte platy na evropskou úroveň, náklady tedy ceny v mnoha oblastech jsou na cenách evropských, někdy i výš. Pak vzroste koupě schopnost obyvatelstva a někteří si auta pořídí, někteří ne. Důvodem pro nezakoupení nového vozidla pak může být nedůvěra v ekomotory tzv. sekačkové motory, které jsou složité a je otázkou jejich výdrž a spolehlivost. To se dá ale vyřešit, ale je to o koupěschopnosti obyvatelstva ne horních 10 tisíc.

+1/0
15.9.2016 12:25

J57i32ř34í 64K96o38c56u43r49e28k 6655314635738

Zvyšte platy na evropskou úroveň

---

To je věc mezi zaměstnavatelem a zaměstancem. Ano 40 let jsme zde měli státem regulované mzdy. Ani za těch 40 let státem regulovaných mezd se nepodařilo dohnat německo. Spíš naopak. Nařizoval snad těch 40 roků západoněmecký stát výši mezd?

Pokud chcete zvýšit mzdu, dělejete něco, co umí málokdo a je po tom poptávka. Tahat pneumatiky BAťa-RUbena-Mišelince dokáže kde kdo. Tím si nevyděláte.

0/0
15.9.2016 12:35

D61a43g31m51a24r 22P67á60t70k83o36v47á 5108772299751

Někdo musí dělat u takovou práci, o kterých píšete. Pes je zakopaný jinde, v podhodnoceném oceňování práce u nás. Kdyby to tak nebylo, pak by dělník v Německu a dělník v Česku vydělával stejně. I ve Škodovce, patřící pod VW, dostávájí naši pracovníci za naprosto stejnou práci poloviční plat.

0/0
15.9.2016 13:21

M39a12r30t51i18n 36P58e31c57i43n40a 4591443

OK, ale potom bude také muset ten dělník platit německé daně a jiné německé náklady;-)

0/0
15.9.2016 18:55

D30a65g45m83a45r 76P28á68t75k19o96v20á 5958602509381

Poopravuji můj předcházející příspěvek. Ten dělník by měl mít příjem zaručující srovnatelnou KUPNÍ SÍLU, která místní ceny zohledňuje. Čím to, že v Německu je kupní síla 2,5x vyšší než česká? Proč dosahuje naše kupní síla jen 53,6 % evropského průměru?

http://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/nejmensi-kupni-silu-maji-lide-z-bruntalu-projdete-si-porovna/r~05983ec0a4b911e5bc8c002590604f2e/

http://www.svetaznalec.cz/pracovni-podminky-v-nemecku/

+1/0
15.9.2016 19:47

P59e38t78r 23B72e87z62s11t22a64r34o84s98t93i 2809806183261

Mám vůz starý 15 let, najedu 50 denně , poraďte mi někdo, co pořídit, aby to jezdilo rozumně a vydrželo víc jak 12 roku a na Mercedes nebo Volvo nemám...

+1/0
15.9.2016 12:04

M49i28l89a63n 64R11a11k17u63š91a33n 7414222753184

Co třeba Velorex? A věřte tomu, že se za vámi každý motorista ohlédne...

0/0
15.9.2016 12:09

P92e96t15r 61B45e71z42s12t44a70r79o51s42t69i 2819386253121

Přemýšlel jsem, že si odkoupim služební, které je ve špičkovém stavu a půjde pryč, ona taková LC956 z Vysokého Mýta s počtem 98 kusů, 96 dodnes jezdí je také unikát... A hlavně, když vidím, co se na cestách děje, myslím si, že v bezpečnosti by měla 10 hvězdiček z pěti možných...

+2/0
15.9.2016 12:12

J78a20r31o48s95l72a77v 22P65e34l69d77a 1809524581767

To je hrozne tezke. Dnes si koupite pekac s Euro6, ale za 5 let vam ourada oznami, ze jste desne neekologicky, a proto si musite poridit nejmene Euro8 nebo zaplatit drzhubne. Je to zacarovany kruh.

+1/0
15.9.2016 12:09

P16e95t74r 29B71e54z17s26t55a91r84o59s67t46i 2809636183391

Už jsem i přemýšlel o nějakém spotřebním zboží typu Logan, Aveo, ale jízdou to vůbec neoslovi... A kupodivu při dodržení predpisu je Aveo pomalejší jak 15 roku stará Karosa, nejde do zatáček, naklapi se a v kopcích radši bez komentáře...

0/0
15.9.2016 12:38

J43a64r85o53s11l41a82v 33P15e18l41d66a 1899374911657

Je to porad to same. Proc si mam kupovat neco noveho, kdyz stare mi slouzi dokonale? Uz jen vyhozeni a recyklace stareho a vyroba noveho ma fatalnejsi vliv na prirodu a prirodni zdroje nez provozovani stovek 20-ti letych vozu.

Uprimne receno si radeji priplatim za nejaky ten eko-odpustek, nez bych si kupoval moderni smejd, ktery se po zaruce rozsype a jehoz provoz je ve vysledku mnohem drazsi.

Dnes koupim 12 let starou sunku se spolehlivym koncernovym TDI s Euro3 za par desitek tisic (do 100tis. se s prehledem vejdu). Porad to bude moderni vozidlo, ktere ma 6 airbagu, ABS, ESP a autoradio s Flash+MP3. Akorat do nej nemusim lit mocovinu a misto vestavene navigace mam mobil na drzaku. Za 30tis. necham udelat komplet GO podvozku, vymenu vsech filtru a kapalin. Za 25tis. je hotovy celolak vc. opravy rzi nacatych casti. Za par stovek se necha udelat vystrik dutin. A vysledek? Ani ne za 200tis. dostanu temer nove, ale hlavne proverene a spolehlive vozidlo vyssi stredni tridy, ktere mi s beznou udrzbou vydrzi dalsich 15, 20 ..., klidne i 30 let. No a porad mi zbyde dost na nejake to eko-vypalne. Pritom za takove fungl-nove zaplatim nejmene 750tis. s tim, ze material je sizeny a jeho kvalita je presne spocitana na dobu trvani zaruky + par mesicu navrch.

Ackoliv si muzu koupit nove vozidlo, neudelam to z jednoho prosteho duvodu - mam rad veci, ktere funguji a nesnasim zmetky. Manzelku taky nehodlam menit za mladsi. Preci jenom ta moje "stara" funguje lip nez kdejaka mladice (jak manzelka, tak i auto).

+5/0
15.9.2016 12:02

Z63d84e63n94ě39k 34R13o14s92i13c87k28ý 8543284525169

Cena Toyoty Prius + začíná v ČR na 849900 Kč, v SRN na 28500 €, což při kurzu 27,2 je 775200 Kč. Minimální mzda v ČR je 58,7 Kč/hod., v SRN 8,5 €/hod., což při uvedeném kurzu je 231,2 Kč. Průměrná mzda v ČR je 27000 Kč, v SRN po přepočtu 74000 Kč. To jsou fakta, která si každý inteligentní člověk přebere sám. Kde je asi tak zakopanej pes?

+3/0
15.9.2016 11:57
Foto

J69a50n19a 93K89o61z93á42k45o48v48á 97V84o87l11r56á66b11o82v95á 9103224985181

Ve vysílání daní.

0/0
15.9.2016 12:21

J60i81ř60í 97K52o64c77u86r65e34k 6965484275978

No přece v uvažování: Nemá na nové? Tak ho ještě víc zdaníme! Pak určitě na nové mít bude.

0/0
15.9.2016 12:30

P75e11t89e30r 58B89a84k14i29č 1149119405600

V Guardiane sa hlavy pomazané zamysleli zaistili, že pri výrobe auta veľkosti C1 sa vyprodukuje 6t CO2, Ford mondeo 17t CO2 a Range Rover 35 t CO2.

Čiže na každých 1000£ (31800CZK) ceny auta pripadá vyrobených 720kg CO2

Čiže často je ekologickejšie dojazdiť svoju starú šunku, než ju meniť za ekologickejší model po dajme tomu 5rokoch.

+5/0
15.9.2016 11:49

M52i45l56a16n 56R50a10k42u18š10a95n 7884792693614

Další debilní návrhy, jak zvýšit plundrování přírodních zdrojů....

+5/0
15.9.2016 11:18

P42e60t90r 61P38a67v35l80a15t79a 7636180337561

Ze všeho nejméně ekologické je vyhazovat a ničit věc, která funguje a slouží :-P

+8/0
15.9.2016 11:04

J61o56s95e22f 14P35o51r18t28i49k 8977279654

Jenze tady je to o ekonomice, to ostatni je jen zasterka. Lobby to hybe svetem

0/0
15.9.2016 11:58

P66e10t93r 40P77a30v33l70a67t22a 7496110917261

Jenže to nepomůže. Lidi prostě ty peníze nemají.

+1/0
15.9.2016 12:24

R63i50c35h92a41r75d 85P55ů53ž10a 9760759440208

vzhledem k tomu, že CELKOVÁ doprava se podílí na CO2 ca.14%, z toho osobní automobily budou jen zlomek, jsou tahle"řešení"hodná pitomců, kteří je vymýšlejí. Prostě jde jen o tahání peněz z kapes lidí, kteří se nemohou bránit. A ještě se to maskuje za ekologii, když přínos je téměř nulový.

Kdyby chtěli opravdu něco řešit, tak se to řeší jinak.

+7/−1
15.9.2016 10:10

P34e41t51r 63P21a12v68l80a21t49a 7846870107841

Celý hype kolem CO2 je s vysokou pravděpodobností podvod...

+2/0
15.9.2016 10:12

R93i44c56h20a21r19d 86P67ů91ž56a 9650509790218

to ne, ta produkce je opravdu vysoká vzhledem k uvolňování zásob CO2, které jsou vázány ve fosilních palivech...ale každý soudný člověk by sáhl po paretově analýze a pak to řešil...

0/0
15.9.2016 10:14

P56e92t62r 12P85a22v46l36a69t84a 7896880577821

Ani není prokázané, jestli to má nějaký efekt. Zato několikrát vyšla na jevo manipulace s daty (ano, nelegálním způsobem, ale to nic nemění na to, že tam ta manipulace byla).

+1/0
15.9.2016 10:15

L39a85d18i53s75l10a61v 19K53a66l63o34u32s 7655496941970

Aby nedocházelo tak k razantnímu oteplování, může člověk přebarvit všechny střechy domů na bílo, všechny silnice na bílo. Přestat ničit lesy, pralesy a vegetaci(CO2 spotřebovává), spíš víc zalesňovat. Oddálit zeměkouli od slunce. Udělat něco s permafrostem(nevím co) ale volně unikající zemní plyn je stejný, jak CO2. Dávat živočišné uhlí kravám,.... Snažit se nahradit veškerá fosilní paliva pro vytápění. Omezit leteckou,lodní dopravu, i neeletrickou železniční.

0/0
16.9.2016 7:51

M69a32r57t33i27n 86K82a12r86á47s66e73k 9708293318618

No ale u aut je problem hlavne s jinymi emisemi bez ci2

0/0
15.9.2016 10:31

P14e37t15r 47P21a74v78l58a47t48a 7946470607881

Hmm, za 300 tis. koupím nové co? Ani Octávii. Kdežto pár let staré, ojeté auto dejme tomu za 250 pus 50 na aktuální údržbu - rozvody, brzdy, spojka...etc. A budu jezdit ve velkém, vybaveném, pohodlném a bezpečnějším (oproti nákupní tašce).....

+2/0
15.9.2016 10:09

P79e85t74r 85P30a66v10l58a21t98a 7356500877611

A nejsou to jen auta. V poslední době, jak se rapidně zpomalil vývoj, tak to samé praktikuji třeba i u počítačů. Za pár peněz dostanete lepší stroj (provedením), stoj, než dneska nový za 30-40k....Takže nová baterka a jede se. A pak je posunuji v rodině, protože klidně 10 let vydří. Kdežto nový plastový šrot sotva záruku.

0/0
15.9.2016 10:22

P93e44t82r 47S41p72a28t38z44i56e85r93e53r 7974852785904

za 250 tis koupíte 5-ti leté krásné auto...a to je na tu obměnu velice dostačující...jim jde o to aby u nás nebyly ty 15 - 20-ti letý auta

+2/0
15.9.2016 10:22

P44e51t97r 66P80a97v83l98a64t60a 7546250157221

Jenže ty 15-20 jet staré auta, v hodnotě kolem 50 tisíc mají lidi, kteří těch 300k mít prostě nebudou. Proč jim ještě více snižovat životní úroveň.

A to píšu já, jako docela zapřísáhlý pravičák.;-D

+2/0
15.9.2016 10:31

P70e86t26r 64S12p65a57t15z86i70e51r51e28r 7104352225114

za 50 tis už můžete koupit i 12-ti leté auto..:-) u nás takové jedno máme...rok 05 a je za 45 tis..:-) a není to žádný malý křáp...:-) takže EURO 4 je už taky dostačující..:-)

+2/0
15.9.2016 10:48

P72e42t18r 89P98a89v93l22a46t97a 7486760217721

Osobně si myslím, že každý dělá co umí a je naprostý nesmysl někoho za to trestat. R^

+3/0
15.9.2016 10:59

J22a38r43o25m17í37r 43K82r22á43l 4380639364259

20 let staré může mít najeto 150 tisíc, takže s minimální údržbou najedete dalších 100 tisíc. Trojkové Golfy vydrží 300 tisíc bez problémů.

0/0
15.9.2016 18:27

J39a79n 83B72a52r59t81á82č96e32k 6715955310519

Není jediný racionální důvod řešit 15-20 let stará auta.

+4/0
15.9.2016 10:34

M65a67r19t38i74n 97M39a22i83k83s28n84a67r 3884303748602

Ano koupíte, dle stránek Škoda auto, máte Fabii od 220 tisíc. :)

0/0
15.9.2016 10:27

P44e62t78r 82P65a23v74l33a61t89a 7386400217521

Nenašel jsem. Když dám akční nabídky, tak je tam Fabie jediná, za 370,-. Není to špatné auto, ale jen na malý nájezd do města.

+1/0
15.9.2016 10:30

P20e15t90r 27P53a33v10l88a38t84a 7266950987531

V konfigurátoru - jen klima, rezerva a centrál, jinam všechno na minimum - 292k...

0/0
15.9.2016 11:12

P66a90v91e62l 32K70u36r43f51ü68r10s54t 3438143225179

kdyby mi stát nevzal skoro polovinu toho, co vydělám a další pětinu z toho, co utratím, tak bych měl na nový auto hned.. a nemusí vymýšlet kraviny, dotace a další zdanění..

+5/0
15.9.2016 10:07

J10a80n 71M40a17t78ě76j71k75a 4502604557

jenže to by pak nemohl stát platit ze soc.dávek ty, co dělat nechtějí,:-(

já je nechtěl jmenovat, ale čejenů, uprchlíků a psychicky nemocných,

kteří pracovat a odvádět dávky státu nebudou, je tu opravdu dost. dost smutné

+1/0
15.9.2016 10:18

V33á92c65l68a23v 31P66o70u96s75t18k49a 3260761622

S těmi dávkami to opravdu není tak horké...

0/−1
15.9.2016 10:21

P32e26t98r 89P94a75v31l84a45t33a 7676460867241

Ono se to jen nezdá, protože to není v jedné rozpočtové kapitole. Je to pozasouvané v různých rezortech.

+1/0
15.9.2016 10:32

M30a86r80t20i80n 19K58a12r40á40s22e47k 9518193348728

No socialni davky jsou v rozpoctu temer zanedbatelna polozka....

0/−1
15.9.2016 10:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.