Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Danění emisí, dotace, povinné ekovozy. Stát vymýšlí, jak omladit česká auta

Vláda znovu řeší, jak omladit tuzemský vozový park. Jednak kvůli tomu, aby se zvýšila bezpečnost, a jednak kvůli snižování emisí. Vládní materiál uvádí sedm různých opatření, podle kritiků však zásadní kroky v návrzích chybí. iDNES.cz přináší přehled změn, které chce stát postupně zavést.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a37r98o85s28l50a12v 41Š87k56o69d11a 6524858619461

Staci prihlasit jako veterana. Nyni 20ti leta auta z nemecka jsou dpcela na urovni, felicie samozrejme ne.Pro kontrolu jak moc jezdi by stacilo mit doma nahradni kazetu s budiky a jezdit s jinyma.

0/0
16.9.2016 18:16

M38a91r10t77i38n 21P52e29c62i66n51a 4401743

Stačí aby stát nechal lidem více peněz v peněženkách.

0/0
15.9.2016 18:52
Foto

R83o22m59a26n 49K54o11z81e33l 4387176803484

Když to je populismus, viz zrušení zdravotnických poplatků.

0/0
16.9.2016 16:45

J75a30r66o86s57l51a56v 93Š56k87o52d65a 6934828459981

ono to moc nejde. Uz ted maj duchodci malo a socialni dan se urcite nikdy nesnizi pristich sto let. Zdravotni to same. Dan z prijmu je svinstvo co by se melo zrusit.

0/0
16.9.2016 18:18

S17t88a39n58i22s34l88a27v 70R77o11s48e86c22k51ý 9555769561869

To se daňový poplatník prohne, když se budou ouřadůp plati ekoauta.

0/0
15.9.2016 17:01

L23a21d81i27s74l19a18v 96K64a18l68o55u96s 7235386661440

Vezměme to čistě teoreticky. Kdyby teď vláda rozdala peníze lidem na nová auta. Těch je odhadem třeba 5 mio aut, tak skoročeská ŚKODOVKA to bude vyrábět min. 5 LET !:-)

0/0
15.9.2016 16:24

M33i45l49a67n 40R36a37k44u26š66a75n 7854192513264

Jaká je spotřeba a emise například vozů Formule 1? Nebo mají výjimku? Asi když jde o zábavu, tak jdou normy stranou? Ale na obyčejný lid patří přísnost...

0/0
15.9.2016 14:02

J16i70n92d53ř40i42c52h 44Š10k52o71p51e60k 4685131830785

formule 1 nejsou auta určená pro běžný provoz, proto se jejich emise takto neřeší

0/0
15.9.2016 17:42

J52i95ř57í 63K27o29c78u87r46e76k 6175774805688

Podle CO2? Tak to jsem v klidu. Veterán jezdí za 7 litrů, v tomhle je ekologičtější než Hollanova audina se spotřebou 15 litrů.

+3/0
15.9.2016 12:37

Z29d90e12n78ě21k 13D86u49f37e62k 2514954378

Zvyšte platy na evropskou úroveň, náklady tedy ceny v mnoha oblastech jsou na cenách evropských, někdy i výš. Pak vzroste koupě schopnost obyvatelstva a někteří si auta pořídí, někteří ne. Důvodem pro nezakoupení nového vozidla pak může být nedůvěra v ekomotory tzv. sekačkové motory, které jsou složité a je otázkou jejich výdrž a spolehlivost. To se dá ale vyřešit, ale je to o koupěschopnosti obyvatelstva ne horních 10 tisíc.

+1/0
15.9.2016 12:25

J97i83ř92í 44K73o93c34u34r50e47k 6415374275968

Zvyšte platy na evropskou úroveň

---

To je věc mezi zaměstnavatelem a zaměstancem. Ano 40 let jsme zde měli státem regulované mzdy. Ani za těch 40 let státem regulovaných mezd se nepodařilo dohnat německo. Spíš naopak. Nařizoval snad těch 40 roků západoněmecký stát výši mezd?

Pokud chcete zvýšit mzdu, dělejete něco, co umí málokdo a je po tom poptávka. Tahat pneumatiky BAťa-RUbena-Mišelince dokáže kde kdo. Tím si nevyděláte.

0/0
15.9.2016 12:35

D94a76g25m32a65r 22P16á93t44k82o86v44á 5648862509261

Někdo musí dělat u takovou práci, o kterých píšete. Pes je zakopaný jinde, v podhodnoceném oceňování práce u nás. Kdyby to tak nebylo, pak by dělník v Německu a dělník v Česku vydělával stejně. I ve Škodovce, patřící pod VW, dostávájí naši pracovníci za naprosto stejnou práci poloviční plat.

0/0
15.9.2016 13:21

M46a59r39t78i50n 34P93e80c78i79n96a 4751843

OK, ale potom bude také muset ten dělník platit německé daně a jiné německé náklady;-)

0/0
15.9.2016 18:55

D27a17g54m85a61r 49P18á98t44k54o11v60á 5818602369311

Poopravuji můj předcházející příspěvek. Ten dělník by měl mít příjem zaručující srovnatelnou KUPNÍ SÍLU, která místní ceny zohledňuje. Čím to, že v Německu je kupní síla 2,5x vyšší než česká? Proč dosahuje naše kupní síla jen 53,6 % evropského průměru?

http://zpravy.aktualne.cz/finance/nakupovani/nejmensi-kupni-silu-maji-lide-z-bruntalu-projdete-si-porovna/r~05983ec0a4b911e5bc8c002590604f2e/

http://www.svetaznalec.cz/pracovni-podminky-v-nemecku/

+1/0
15.9.2016 19:47

P98e88t51r 62B13e76z50s76t79a58r26o84s52t24i 2869216233641

Mám vůz starý 15 let, najedu 50 denně , poraďte mi někdo, co pořídit, aby to jezdilo rozumně a vydrželo víc jak 12 roku a na Mercedes nebo Volvo nemám...

+1/0
15.9.2016 12:04

M12i89l67a79n 68R42a71k59u96š89a70n 7514892493784

Co třeba Velorex? A věřte tomu, že se za vámi každý motorista ohlédne...

0/0
15.9.2016 12:09

P28e96t45r 48B62e59z17s64t44a98r45o40s58t66i 2739516433951

Přemýšlel jsem, že si odkoupim služební, které je ve špičkovém stavu a půjde pryč, ona taková LC956 z Vysokého Mýta s počtem 98 kusů, 96 dodnes jezdí je také unikát... A hlavně, když vidím, co se na cestách děje, myslím si, že v bezpečnosti by měla 10 hvězdiček z pěti možných...

+2/0
15.9.2016 12:12

J18a22r43o54s84l33a48v 71P44e96l80d44a 1189974281947

To je hrozne tezke. Dnes si koupite pekac s Euro6, ale za 5 let vam ourada oznami, ze jste desne neekologicky, a proto si musite poridit nejmene Euro8 nebo zaplatit drzhubne. Je to zacarovany kruh.

+1/0
15.9.2016 12:09

P80e72t96r 71B44e46z15s54t29a26r19o34s16t25i 2979536403921

Už jsem i přemýšlel o nějakém spotřebním zboží typu Logan, Aveo, ale jízdou to vůbec neoslovi... A kupodivu při dodržení predpisu je Aveo pomalejší jak 15 roku stará Karosa, nejde do zatáček, naklapi se a v kopcích radši bez komentáře...

0/0
15.9.2016 12:38

J32a74r36o83s10l37a36v 29P14e31l40d94a 1369114431767

Je to porad to same. Proc si mam kupovat neco noveho, kdyz stare mi slouzi dokonale? Uz jen vyhozeni a recyklace stareho a vyroba noveho ma fatalnejsi vliv na prirodu a prirodni zdroje nez provozovani stovek 20-ti letych vozu.

Uprimne receno si radeji priplatim za nejaky ten eko-odpustek, nez bych si kupoval moderni smejd, ktery se po zaruce rozsype a jehoz provoz je ve vysledku mnohem drazsi.

Dnes koupim 12 let starou sunku se spolehlivym koncernovym TDI s Euro3 za par desitek tisic (do 100tis. se s prehledem vejdu). Porad to bude moderni vozidlo, ktere ma 6 airbagu, ABS, ESP a autoradio s Flash+MP3. Akorat do nej nemusim lit mocovinu a misto vestavene navigace mam mobil na drzaku. Za 30tis. necham udelat komplet GO podvozku, vymenu vsech filtru a kapalin. Za 25tis. je hotovy celolak vc. opravy rzi nacatych casti. Za par stovek se necha udelat vystrik dutin. A vysledek? Ani ne za 200tis. dostanu temer nove, ale hlavne proverene a spolehlive vozidlo vyssi stredni tridy, ktere mi s beznou udrzbou vydrzi dalsich 15, 20 ..., klidne i 30 let. No a porad mi zbyde dost na nejake to eko-vypalne. Pritom za takove fungl-nove zaplatim nejmene 750tis. s tim, ze material je sizeny a jeho kvalita je presne spocitana na dobu trvani zaruky + par mesicu navrch.

Ackoliv si muzu koupit nove vozidlo, neudelam to z jednoho prosteho duvodu - mam rad veci, ktere funguji a nesnasim zmetky. Manzelku taky nehodlam menit za mladsi. Preci jenom ta moje "stara" funguje lip nez kdejaka mladice (jak manzelka, tak i auto).

+5/0
15.9.2016 12:02

Z32d64e53n25ě11k 36R49o45s82i50c86k43ý 8273254795719

Cena Toyoty Prius + začíná v ČR na 849900 Kč, v SRN na 28500 €, což při kurzu 27,2 je 775200 Kč. Minimální mzda v ČR je 58,7 Kč/hod., v SRN 8,5 €/hod., což při uvedeném kurzu je 231,2 Kč. Průměrná mzda v ČR je 27000 Kč, v SRN po přepočtu 74000 Kč. To jsou fakta, která si každý inteligentní člověk přebere sám. Kde je asi tak zakopanej pes?

+3/0
15.9.2016 11:57
Foto

J19a11n81a 30K50o50z79á74k96o17v61á 14V27o91l95r14á12b74o29v70á 9523954255981

Ve vysílání daní.

0/0
15.9.2016 12:21

J19i82ř68í 97K10o85c82u31r80e53k 6615184845628

No přece v uvažování: Nemá na nové? Tak ho ještě víc zdaníme! Pak určitě na nové mít bude.

0/0
15.9.2016 12:30

P15e23t63e70r 93B60a84k69i70č 1849439345380

V Guardiane sa hlavy pomazané zamysleli zaistili, že pri výrobe auta veľkosti C1 sa vyprodukuje 6t CO2, Ford mondeo 17t CO2 a Range Rover 35 t CO2.

Čiže na každých 1000£ (31800CZK) ceny auta pripadá vyrobených 720kg CO2

Čiže často je ekologickejšie dojazdiť svoju starú šunku, než ju meniť za ekologickejší model po dajme tomu 5rokoch.

+5/0
15.9.2016 11:49

M10i32l82a66n 16R35a62k58u96š53a63n 7744862333924

Další debilní návrhy, jak zvýšit plundrování přírodních zdrojů....

+5/0
15.9.2016 11:18

P15e26t16r 23P82a31v31l67a62t67a 7426190857551

Ze všeho nejméně ekologické je vyhazovat a ničit věc, která funguje a slouží :-P

+8/0
15.9.2016 11:04

J73o47s24e26f 22P45o46r28t32i18k 8617799474

Jenze tady je to o ekonomice, to ostatni je jen zasterka. Lobby to hybe svetem

0/0
15.9.2016 11:58

P17e37t18r 45P63a41v15l95a97t20a 7416330837261

Jenže to nepomůže. Lidi prostě ty peníze nemají.

+1/0
15.9.2016 12:24

R69i83c83h14a93r95d 38P21ů53ž88a 9400219280678

vzhledem k tomu, že CELKOVÁ doprava se podílí na CO2 ca.14%, z toho osobní automobily budou jen zlomek, jsou tahle"řešení"hodná pitomců, kteří je vymýšlejí. Prostě jde jen o tahání peněz z kapes lidí, kteří se nemohou bránit. A ještě se to maskuje za ekologii, když přínos je téměř nulový.

Kdyby chtěli opravdu něco řešit, tak se to řeší jinak.

+7/−1
15.9.2016 10:10

P12e89t11r 46P84a13v44l54a15t62a 7706780287131

Celý hype kolem CO2 je s vysokou pravděpodobností podvod...

+2/0
15.9.2016 10:12

R38i82c82h20a26r47d 36P85ů98ž34a 9450199630328

to ne, ta produkce je opravdu vysoká vzhledem k uvolňování zásob CO2, které jsou vázány ve fosilních palivech...ale každý soudný člověk by sáhl po paretově analýze a pak to řešil...

0/0
15.9.2016 10:14

P32e23t49r 34P30a61v16l66a97t23a 7656800367681

Ani není prokázané, jestli to má nějaký efekt. Zato několikrát vyšla na jevo manipulace s daty (ano, nelegálním způsobem, ale to nic nemění na to, že tam ta manipulace byla).

+1/0
15.9.2016 10:15

L47a98d11i58s51l33a57v 81K20a22l17o89u83s 7285786831970

Aby nedocházelo tak k razantnímu oteplování, může člověk přebarvit všechny střechy domů na bílo, všechny silnice na bílo. Přestat ničit lesy, pralesy a vegetaci(CO2 spotřebovává), spíš víc zalesňovat. Oddálit zeměkouli od slunce. Udělat něco s permafrostem(nevím co) ale volně unikající zemní plyn je stejný, jak CO2. Dávat živočišné uhlí kravám,.... Snažit se nahradit veškerá fosilní paliva pro vytápění. Omezit leteckou,lodní dopravu, i neeletrickou železniční.

0/0
16.9.2016 7:51

M57a26r45t29i68n 52K17a55r94á88s88e58k 9628583198808

No ale u aut je problem hlavne s jinymi emisemi bez ci2

0/0
15.9.2016 10:31

P37e72t42r 52P19a50v26l32a31t63a 7966110717781

Hmm, za 300 tis. koupím nové co? Ani Octávii. Kdežto pár let staré, ojeté auto dejme tomu za 250 pus 50 na aktuální údržbu - rozvody, brzdy, spojka...etc. A budu jezdit ve velkém, vybaveném, pohodlném a bezpečnějším (oproti nákupní tašce).....

+2/0
15.9.2016 10:09

P95e53t89r 33P80a62v56l83a49t51a 7836230317631

A nejsou to jen auta. V poslední době, jak se rapidně zpomalil vývoj, tak to samé praktikuji třeba i u počítačů. Za pár peněz dostanete lepší stroj (provedením), stoj, než dneska nový za 30-40k....Takže nová baterka a jede se. A pak je posunuji v rodině, protože klidně 10 let vydří. Kdežto nový plastový šrot sotva záruku.

0/0
15.9.2016 10:22

P14e74t63r 26S27p10a35t65z30i74e26r30e52r 7124762595124

za 250 tis koupíte 5-ti leté krásné auto...a to je na tu obměnu velice dostačující...jim jde o to aby u nás nebyly ty 15 - 20-ti letý auta

+2/0
15.9.2016 10:22

P90e33t73r 35P90a57v89l78a23t36a 7466490617881

Jenže ty 15-20 jet staré auta, v hodnotě kolem 50 tisíc mají lidi, kteří těch 300k mít prostě nebudou. Proč jim ještě více snižovat životní úroveň.

A to píšu já, jako docela zapřísáhlý pravičák.;-D

+2/0
15.9.2016 10:31

P62e66t76r 80S46p50a75t46z67i14e41r37e72r 7324552965364

za 50 tis už můžete koupit i 12-ti leté auto..:-) u nás takové jedno máme...rok 05 a je za 45 tis..:-) a není to žádný malý křáp...:-) takže EURO 4 je už taky dostačující..:-)

+2/0
15.9.2016 10:48

P18e32t31r 41P20a53v14l12a82t39a 7526910197771

Osobně si myslím, že každý dělá co umí a je naprostý nesmysl někoho za to trestat. R^

+3/0
15.9.2016 10:59

J74a50r61o88m82í13r 50K87r96á44l 4240529364839

20 let staré může mít najeto 150 tisíc, takže s minimální údržbou najedete dalších 100 tisíc. Trojkové Golfy vydrží 300 tisíc bez problémů.

0/0
15.9.2016 18:27

J25a20n 32B74a80r98t73á26č15e91k 6355575530599

Není jediný racionální důvod řešit 15-20 let stará auta.

+4/0
15.9.2016 10:34

M15a39r31t42i64n 30M12a83i79k23s76n31a84r 3564423478372

Ano koupíte, dle stránek Škoda auto, máte Fabii od 220 tisíc. :)

0/0
15.9.2016 10:27

P69e65t17r 66P68a86v26l17a92t66a 7516740807891

Nenašel jsem. Když dám akční nabídky, tak je tam Fabie jediná, za 370,-. Není to špatné auto, ale jen na malý nájezd do města.

+1/0
15.9.2016 10:30

P18e86t44r 94P70a86v69l91a30t54a 7926770677541

V konfigurátoru - jen klima, rezerva a centrál, jinam všechno na minimum - 292k...

0/0
15.9.2016 11:12

P78a25v92e13l 37K69u50r10f21ü21r77s69t 3658343975609

kdyby mi stát nevzal skoro polovinu toho, co vydělám a další pětinu z toho, co utratím, tak bych měl na nový auto hned.. a nemusí vymýšlet kraviny, dotace a další zdanění..

+5/0
15.9.2016 10:07

J24a67n 72M29a20t79ě20j75k52a 4392504347

jenže to by pak nemohl stát platit ze soc.dávek ty, co dělat nechtějí,:-(

já je nechtěl jmenovat, ale čejenů, uprchlíků a psychicky nemocných,

kteří pracovat a odvádět dávky státu nebudou, je tu opravdu dost. dost smutné

+1/0
15.9.2016 10:18

V69á45c78l98a93v 94P62o10u88s83t30k12a 3730241822

S těmi dávkami to opravdu není tak horké...

0/−1
15.9.2016 10:21

P16e35t29r 85P57a80v52l83a37t52a 7696920637571

Ono se to jen nezdá, protože to není v jedné rozpočtové kapitole. Je to pozasouvané v různých rezortech.

+1/0
15.9.2016 10:32

M30a82r27t88i40n 34K68a81r37á44s95e87k 9288613298718

No socialni davky jsou v rozpoctu temer zanedbatelna polozka....

0/−1
15.9.2016 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.