Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyrábíme polotovary, smetanu slíznou jiní. Učme se od Poláků, radí ekonomka

„Pořád se soustředíme na to, co vyrábíme, ale spíše bychom se měli dívat na to, co prodáváme. Kdybychom vyráběli třeba vyšší třídu aut, utržíme za ně víc,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz hlavní ekonomka Raiffeisenbank Helena Horská. Češi podle ní ustrnuli v pasti středně rozvinuté ekonomiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M61i28r43o37s37l20a83v 35S30t16e18i89n70e42r 1575505648423

Poláci vyrábí méně, než za své výrobky vydávají. Třeba křovinořezy nebo benzinové řetězové pily nakupují po kontejnerech z Číny a nalepí na ně jenom své nálepky- přesně stejně, jako mnoho "německých" výrobců.

Škodovka není montovna, má vlastní vývoj a pozorný pozorovatel si všimne, že i nový Pasát nebo Golf trochu kopíruje to, co se na Škodách zákazníkům líbí.

Ostatně, Škoda je o desítky let starší firma, než VW.

Jiná věc je ale obecně česká technika, třeba značka Tesla je zneužívána Číňany, kteří pod touto značkou nabízí dost levně vyrobené napodobeniny jiných přístrojů.

Zkrátka, nevěřte na značky, ale prohlédněte si ty výrobky raději důkladně sami.

0/0
18.9.2016 20:47
Foto

A88l13e76š 92B44a79l34o89u64n 3775778269915

Typický článek ekonoma, co nikdy nevstal od svého stolu v klimatizované kanceláři a nešel se podívat, jak to skutečně vypadá venku. Polsko je porducentem zeleniny a ovoce, čili zemědlsým sttem. Do toho fušují s pomocí dalších státních dotací do masa. Vyvezou ne krávy a sadbu brambor, ale balíčkové maso a pytle konzuních brambor. My děláme do elektroniky a automobilového průmyslu. Nejen že tedy prodáváme díly ale i díyl kupujema, abychom z nich udělali celky. Vyrábět drahé auto a malou marží, hodí nás VW za hlavu. Proto také Škodovka má po AUDI největší ziskovost. A malá auta? Citigo končí. Přichází éra SUV a ty jsou přesně tím, co nakonec paní ekonomka myslela. Jenže - jak dlouho to bude fungovat? Je potřeba být cenove a výrobkově konkurenceschopný. Ne dělat jen luxusní zboží. Stačí další skvělý tah bankéřů a rok 2008 se bude opakovat....

+4/−1
17.9.2016 14:35

Z71d31e78n48e88k 89N35o50v95o98h18r48a46d54s94k44ý 6191274610755

Myslím že paní ekonomka cílila spíš na Tatru, Škodu-transportation apd.. škoda-auto je opravdu montovna pro VW. I když si spousty lidí namlouvá že není ..

0/0
19.9.2016 20:20

L20u19c87i82a83n 34P98a57p12a30z29i57a51n 5884257271495

Politika levné pracovní síly, chybných privatizací pod taktovkou ODS a klonů této strany, k tomu existence české koruny s pernamentními devalvacemi v zádech jako systémový doping pro chudobu s chybnou makrohospodářskou politikou této země nás přivedlo k tomu, že skutečně smetanu slíznou jiní, nejen už i Poláci pro nás vzorem, ale dávno již Slováci, Slovinci, nově i Rumuni. Časy se mění a my bohužel stojí opodál.

+6/−2
17.9.2016 11:26

R62i18c61h74a16r47d 17B77a84r94t42o79š 4949295689601

Poměrně zmatený komentář na absolventa VŠE (tedy pokud jsi tam studoval ekonomii).

Škodlivost devalvací koruny - OK, ale argument typu politika levné pracovní síly či chybné makro hospodářské politiky lze zkrátka nahradit argumentem politiky přílišné regulace (vysoké daně a další omezení). Vaše argumenty zbytečně příliš zastiňují skutečnost.

Pak mi nějak ve Vašem komentáři chybí ČSSD a její klony (např. ANO).

+1/0
17.9.2016 14:03

M64a26r61t21i89n 65K14o65l36a92c93e78k 6875899934640

Taky bych řekl, že mnho lidí pochopilo intervence čnb jako develvaci a špatný doping. jenže ono to je jako z řidičem co usíná a pro dojetí do nějakého blízkho cíle radši vypije nezdravý a přeslazený energeťák. Samozřejmě že energeťáky ničí organismus, ale pořád lepší jej vypít a najít nejbližší místo, nebo hotel. Taky by mohl použít víc energeťáků a dojet do pravého cíle, ale to už si bude hodně ničit zdraví. Tedy čnb intervenovala a co z intervencí udělají podniky je druhá věc. Pokud to budou brát spokojeně (jako že mají hodně zakázek), tak to bude spíše horší. Pokud využijí intervenci k pohodné přestavbě a ke zlepšení produktivity, tak dojdou do lepšího stavu.

0/0
17.9.2016 17:39

S79t26a68n63i53s23l45a13v 50K75r15e49j13c25a31r 6357106883904

Nemám nic proti montovnám pro druhé, jako doplnkový byznis! A nejedná se v tomto případě ani tolik o politiky a politickou ideoloii stran!! Nežijeme v socialismu. Plošné vyšší vzdělání, za dvacet pět let ČR toho přineslo minimum. Příliv a podpora vlády a státu budování montoven, je ostudou pokud nevznikají konkurenční české a moravské výrobní firmy jež dokáží díky získanému vzdělání svých zaměstnanců vytvářet zisk jenž zůstane v zemi vzniku. Proto, by možná mělo přijít redukční období vzdělávacích zařízení podporovaných státem a výrazně odlišit vzdělání státní od soukromého s přihlédnutím následného uplatnění. Jalový absolventi na UP nejsou pro ekonomiku přínosem ale jalovou zátěží.

0/0
17.9.2016 14:21

M34a97r64t38i72n 52K56o18l79a53c23e98k 6955149474240

doufám, že UP myslíte úřad práce místo Univerzita Palackého :-). nicméně problém vysokoškoláků je právě v tom, jak jste naťukl, že je moho graduovaných lidí , kteří nědělají v oboru a vůbec na úrovni svého vzdělání. Takový magistr co vám dělá hranolky v McDonaldu, je promrhaná investice.

0/0
17.9.2016 17:43

P24e12t98r 96V20l13k 3260184483891

Za vyrobení limuzíny poberou zaměstnanci úplně stejné peníze jako za městské vozítko. A zisk a luxus mohou být i v nepřímé úměře, vždyť kdopak koupil třeba neprosperujícího výrobce Jaguárů? (Paní kinderanalytičko, googlete. A vůbec - dělejte jenom to aspoň dva roky, pak možná přestanete psát hlouposti.) Že montovny mohly být dobrá strategie v roce 2008, to je contradictio in adjecto. Strategie je přinejmenším střednědobý záměr, a jestli se ukáže po necelých osmi letech, že to nebylo ono, těžko to mohlo být tehdy dobré. Ale hlavní je ta zoufalá dezorientace v průmyslu vůbec. Je Škoda Auto více montovnou než VW, když auta staví na VW platformě? No, když si VW neumí vyrobit blok motoru nebo sedačku, jak zvýraznila jejich nedávná odstávka výroby, tak to s těmi "montovnami" bude asi trochu jinak, že ano. Vyrábět a hlavně prodávat finální produkt se sice zdá potenciálně nejziskovější, ovšem být specializovaným či dokonce jedinečným subdodavatelem se schopností díl vyvinout vůbec není horší. Naděje, že zde vzniknou nové globální značky v množství podstatném pro celou tuzemskou ekonomiku, jsou z říše snů. Postavení subdodavatele, který při krachu odběratele může najít jiného zákazníka, sice nevytváří prostor pro vysoké zisky (v případě nespecifických dodavatelů), je ale méně zranitelné. Všechny ty řeči o podřízenosti jsou nesmysl. Je jistě k ničemu produkovat pouze "práci ve mzdě", tedy bez specifických znalostí na cizích technologiích a podle cizích plánů vyrábět, ovšem to není totéž, jako být subdodavatelem. Mnohem lepší než stavět jadernou elektrárnu je vyrábět pro ni jednoduchý železný svorník, který díky požadavku všemožných bezpečnostních certifikátů stojí desetinásobek stejného "neatomového" svorníku. Lepší než stavět mrakodrap v SAE je prodat výjimečnou schopnost navrhnout statiku takového mrakodrapu - to jen jako pár příkladů. Jistě, máme tu "čisté" montovny jako Foxconn, nicméně není to hlavní charakter českého průmyslu.

+4/−1
17.9.2016 8:59

P98a26v32e77l 71N53o87v11á13k 4403808605401

Nemáte pravdu. Ekonomika má velké zastoupení průmyslu s nízkou přidanou hodnotou. Těch hitec firem je málo. Válcovanim plechů fakt nezbohatneme bez ohledu na to, jestli je to tradiční obor nebo ne. A tu paralelu s limuzínou jste totálně nepochopil.

0/0
17.9.2016 13:58

V90l11a65s36t32i95m61i15l 52K97o76c17u20r96e89k 4936233940484

Nevmluvme pořád o Německu, ale alespoň o vysoce propojené, globalizované ekonomice: Německo- Francie - UK - USA +........ Němci i Francouzi jsou např. v USA jako doma, UK tam má i velmi silný zbrojní průmysl, mají tam High-techonogies, aby využívali špičkové americké studenty, kdežto my stojíme v úplně jiném světě, jen přihlížíme z dálky, jak nám svět unikl. To, co píšu, je plně pokryto na Internetu, nejsoi to spekulace.

Nemusí být rozhodující, jestli jde o finální výrobu nebo ne, ale jestli se jedná o High Technologies nebo ne. A minimálně, jak uvádí ta paní, jestli se inovuje nebo ne, ale tento proces se zastavil díky podhodnocené koruně. Ale rovněž i mzdy jsou zcela uměle tlačeny dolů, vůbec neodpovídají našemu ek. rozvoji. Do vzdělávání dáváme nejméně v EU (po Maďarsku).

Ale neučme se od Poláků, ale od vyspělých, výše uvedených zemí. Učme se High Techologies, získávejme pro takové obory studenty na školách, samo to nepřijde.[>-][>-]

+1/0
17.9.2016 8:14

P29a33v62e57l 91N57o75v51á55k 4183138435831

No jestli to nebude tím, že máme hodně technicky zdatných lidi, ale málo lidí, kteří to umí prodat. Zato Němci mají oboje a ti druzí přišli na to, že jim bude dobře, když zalevno nakoupí u nás a pak to (mj. nám) draze prodají.

+1/0
17.9.2016 6:52

J43o51s67e16f 19V46o89s84i52c37k92y 4733337106633

To je priklad takovych Tater, Jawy, Zetoru a dalsich. Jsou to nejlepsi vyrobky na svete a nikdo je nekupuje, pac nevime jak je prodavat !

+1/0
17.9.2016 8:02

M42a90r21t19i26n 85K22o21l66a47c18e43k 6745299204580

Zetor je už na roztoucí křivce (vlastní slováci). Tatra je těsně po zastaveném infarktu, tedy tam je ještě brzo. Nicméně problém všech 3 firem jsou motory euro6. Jawa také z tohoto důvodu už nedodává na evropský trh. Taky co by jste chtěl, když trhy tatry nám naši sluníčkáři zakázali a západní firmy (ze svobodného a demokratického světa) si trhy obsadili. Přitom naše výrobky byly výhradně šity na drsnost terénu a podnebí těchto trhů. Teď skutečně nezbývá než paběrkovat a modlit se aby nepřišli jiný najivkové jako Havel, kteří vůbec netušili co vlastně udělali a způsobili, hlavně že temné nitky socialismu přetrhali , aby byla dokončena revoluce

0/0
17.9.2016 17:48

R43i94c42h33a76r55d 32B87a13r58t58o43š 4809345639281

Paní má částečně pravdu. Aktuální Index svobody ČR je nedostatečný pro nějaký pořádný rozvoj ekonomiky. Chce to už po cca 19 letech někoho jiného, než jen komanče u koryta! Ale česká společnost bohužel nemá vůli ke změně :-(.

+4/−5
16.9.2016 23:32

P33a75v86e23l 27Ř91a34p66e56k 7382566489705

Kdo nevolil Svobodné, ať si teď nestěžuje.

+1/−7
16.9.2016 23:41

L37a55d20i32s27l44a39v 38P66a40s65t44o88r31e22k 1363627768855

Kdo volí Machovce, tak je na hlavu.;-D

+5/−1
17.9.2016 0:49

P23a53v25e51l 53Ř32a45p25e13k 7182656299265

V pořádku, vždycky ale zároveň uvádějte, co volíte vy, ať můžeme porovnávat, jo? ;-)

+3/0
17.9.2016 7:35

R74i48c42h30a13r33d 57B17a29r87t94o18š 4569565819131

A co se změní? Svobodní mají slaboučkého předsedu, jejich program "upgradované" ODS není příliš zásadním řešením současných problémů a navíc není možné, aby za stranou stálo pouhých nějakých 5% voličů (pokud vůbec) a tedy by se strana těsně dostala do PSP. Takovou stranu socialistický establishment rozcupuje na cucky raz dva.

+4/0
17.9.2016 1:03

P13a53v30e74l 79N62o57v82á39k 4683788935971

Té straně nejde o nic víc než o prachy. Takže před volbami se vždycky vynoří, inkasuje peníze za hlasy a pak zase na čtyři roky zmizí. Tah s EP byl mistrovským kouskem, tam lze vydělat další love. A slyšel někdo někdy o nějakém zásadním projevu nebo činnosti? To ne, to až zase, až začne další volební kampaň.

+4/0
17.9.2016 6:57

P23a34v58e73l 45Ř28a23p81e79k 7162596529375

Ach jo, znám několik členů osobně a věřte, že všichni to dělají pouze z přesvědčení, a že do toho investují spoustu SVÝCH peněz a času. Vy o té straně zjevně nic nevíte, o to více o ní píšete. Proč?

0/0
17.9.2016 7:37

P15a34v37e55l 44N75o87v43á10k 4143218985501

Ryba smrdí od hlavy. Vy můžete znát lidi, kteří to třeba dělají z přesvědčení, jenže je jim to prd platné, když vedení není schopné jakéhokoliv marketingu, aby ta strana byla víc vidět. Chci říct, je úplně jedno, jak to myslí ti dole, ale co dělají to nahoře.

+2/0
17.9.2016 7:50

M94i85r83o46s72l63a78v 22L30i73n69d59a 1814204630885

Nejdrive jsem psal elaborat a pak jsem to zapichl a shrnuto "ta zenska nevi co mluvi", Polsko co do vyroby je Čína Evropy.

+3/−2
16.9.2016 22:43

L30a73d24i25s36l34a51v 58P12a22s43t28o19r79e34k 1533617468765

Můžu vědět tvé vzdělání a profesi? ;-)

+1/0
16.9.2016 22:44

R27a95d94i68m 85S87i57m92u13n62e85k 2840920766784

vy máte klapky na očích a vidíte jenom a pouze aktuální stav... nikoliv cestu a hlavně směr...

+1/0
16.9.2016 22:46

F20r83a47n84t35i68š60e41k 87N70o51v44o93t21n92ý 4440157309737

Nejsem přesvědčen o tom, že tomu paní rozumí.

+2/0
16.9.2016 22:40

P85a71v34e77l 54Ř38a47p76e58k 7542486359585

Nerozumí. Jinak by nedělala u Raiffeisenbank.

+1/0
16.9.2016 23:08

P35a41v10e24l 69Ř23a61p50e58k 7452636809245

Ekonomka Raiffeisenbank by se spíš měla zajímat o vlastní podnik, například proč tato banka nabízí nejvíce zastaralé internetové bankovnictví v celé Evropě, předražené služby (příchozí europlatba za 200 Kč!!!) nebo proč od ní utíkají firmy, nedávno třeba T.M.E. s cca miliardovým ročním obratem, o drobných podnikatelích a běžných lidech nemluvě. Rv

+1/0
16.9.2016 22:39

L46a23d97i91s68l50a78v 71P13a92s48t59o69r39e96k 1303837818425

A proč by se neměla vyjadřovat i k jiným věcem? Nezáviď, že má prostor v mediích.

0/−1
16.9.2016 22:44

P32a25v84e67l 78Ř92a30p45e16k 7212446229875

A proč si myslíte, že závidím? ;-D

Nesmíte soudit podle sebe. Té paní nezávidím vůbec nic. Opravdu bych na tom nechtěl být tak špatně, abych musel dělat kašpárka u prohnilé Raiffeisenbank. Nevím, proč se vyjadřujete k něčemu, čemu nerozumíte. Já jsem u Raiffeisenbank byl mnoho let jako občan i jako podnikatel, měl jsem tu čest s jejich produkty i lidmi a pokud někdo od Raiffeisenbank nyní dělá chytrého v novinách, myslím si o tom své. Nashle.

+1/−1
16.9.2016 22:52
Foto

L24u73k23á11š 62Z59á62v78o83d79s62k38ý 9171749201

Zvlastni rozhovor. Ucit se od Polaku? Co konkretne? Ta zeme hlavne tezi z Evropskych dotaci, kde si pravda vyjednala luxusni podminky, jinak ale pater jejich prumyslu tvori hlavne montovny vlastnene zahranicnim kapitalem. Dale jedou polaci hodne na dluh, ktery jim celkem rychle roste a muze se dostat mimo kontrolu a do budoucna s nim budou mit urcite problem. Jasne Polsko udelalo celkem velky skok kupredu, v 90 letech byli symbolem zaostalosti, takze vsechna cest. Takze logicky z nuly se roste celkem dobre a rychle. Nicmene ve vsech ekonomickych ukazatelich za nami porad dost zaostavaji a narozdil od CR jsou stale razeni mezi rozvojove zeme. Tento status z postkomunistickych zemi opustila akorat CR, SVK a SLO. Zajimave take je, ze za 27 let nas zadna postkom. zeme nedohnala. Jediny kdo se priblizil jsou Slovaci. Madarum jsme odskocili a loni predehnali od zacatku lepsi Slovince, kdy HDP na obyvatele v CR dosahlo 32 tis USD(PPP). Ja si myslim, ze budoucim tahounem hospodarstvi by melo byt male a stredni podnikani, stejne jako ve Svycarsku. Bohuzel toto je u nas systematicky drceno na ukor korporaci a proto se mozna opravdu budeme potykat s budoucimi problemy. Ke zmene by bylo potreba vymest tzv. zavedene strany, pohrobky bolsevickych casu...!!

+9/0
16.9.2016 22:18

R53a32d53i37m 60S80i47m91u30n37e40k 2220750306434

polské banky, polské obchodní řetězce... v tom je ten rozdíl... o tom ta paní mluvila... možná naše fabrika vytvoří velkou hodnotu, ale kolik z té hodnoty zůstane v ČR..?? polská podnikavost a dravost... o tom ta paní mluvila..

+5/−1
16.9.2016 22:28

R65o91b57e35r70t 55P64r82a29ž30á31k 4788526405150

Obávám se, že nejvíc drtí živnostníky nezavedená strana ANO. Což je de facto korporace.

+3/−1
16.9.2016 22:30

R14o50b84e54r34t 62P87r90a84ž37á42k 4368306805350

A tuto stranu vede, jak píšete, pohrobek komunistických časů.

+2/0
16.9.2016 22:31

P29ř49e12m63y46s96l 45L59u49k48á97š 2665692180401

ANO povazuji za katastrofu

+3/−1
16.9.2016 22:34

M58i67c48h88a32l 35R71a90k 3743186125133

A ODS s Topolánkem, Dalíkem, Langerem, aTOP 09 s Kalouskem považujete za lepší?

Porovnáváte výsledky, nebo jstesnad jeden z nich?

+1/0
17.9.2016 12:28

J66o50s43e22f 38S61t48a93ň12u38r49a 2763675176148

Žádné nové strany, lepší tady nevidím. Nové strany už tu byly zvoleny, třeba Věci veřejné a výsledek-0. Jenom kritika stran starých a řešeni žádné. A potom strany mají program který lidé chtějí slyšet. Myslím si, že se to moc líp dělat nedá.

0/0
16.9.2016 22:35

P34ř15e85m63y30s30l 75L95u83k67á81š 2905122930771

V CR se da delat lip ledacos. Zacal bych zmenou nesmyslnych stavebnich zakonu, diky kterym tu nejsme schopni stavet paterni infrastrukturu, podporil bych male podnikani, zjednodusil dane a byrokracii, soudnictvi. To vse by vedlo k rozvoji...

+1/0
16.9.2016 22:38

J21o88s38e93f 42S92t98a15ň85u38r17a 2693455566398

V ČR se dá určitě všechno dělat líp ale v globálu si myslím, že si tady žijeme dobře. Myslím, že si trošku odporuje podporovat drobné podnikatele a zároveň zjednodušit daně a byrokracii. Já bych těch podpor dával co nejmíň ale pak nejsme konkurence schopní. Není to jednoduché.

+1/0
16.9.2016 23:29

M98a22r63t28i66n 65Š69u32l48á81k 1456737460381

To je hezké, že jsme Slovinsko předběhli v HDP. Bohužel ne v platech.

+1/0
17.9.2016 7:41

J70i79ř56í 90K17u60c38h86t39a 6228715419157

Dal bych si polské silnice. A polské pivo. A na večeři pstruha z polských sádek.

0/0
17.9.2016 9:58

R79o77b91i22n 15Ž59i36ž38k81a 2788484756206

Ten "problém" je u klíčových zaměstnanců. Ti mají dost peněz na to, aby tady měli naprosto bezstarostnej život - hafec na to, aby v Čechách byli za krále a nestrádali ani jinde, protože se firmám vyplatí jim šroubovat prachy až na německou úroveň.

.

Zároveň jsou to lidi, kteří mají potenciál zakládat nové úspěšné podniky. Pokud jim ale k tomu chybí motivace vnitřní a vnější díky chytrému zaměstnavateli není vůbec, celá tahle větev zůstává neotevřená.

+2/0
16.9.2016 22:11

A54l29o15i55s 59J56i34n67d56r67a 9360234537485

O tom preci Nemci snili celou dobu, ze na ne bude drit cela Evropa. Proc si myslite, ze se ted maji tak dobre, dokonce si zvou milion migrantu, ktere zivi a sati a davaji jim kapesne vyssi nez duchod cloveka, ktery tu v CR cely zivot pracoval. A rozhodne na tom nehodlaji nic menit. Muzeme se to snazit zmenit my, ale setrvacnost takoveho systemu je obrovska. Muzete se sami zeptat, proc ty penize daji radsi migrantum nez do Vychodni Evropy. Oni ty levne fabriky tady potrebuji a jsou s nimi velmi spokojeni.

+4/−1
16.9.2016 22:00

R77a69d34i33m 15S94i34m63u51n69e89k 2320670866114

ale proč by dávali raději peníze (raději??!) českému důchodci, než imigrantovi, který bude pravděpodobně německý občan v budoucnu...

0/0
16.9.2016 22:02

A41l96o77i52s 41J49i82n67d33r65a 9220834797215

Nemel jsem na mysli, ze budou davat penize nasim duchodcum.

0/0
16.9.2016 22:05

R30a33d84i91m 15S86i59m22u53n24e69k 2250290646624

a co evropské dotace, odkud si myslíte, že ty prachy jsou...? itálie, francie, španělsko..? asi ne.. :)

0/0
16.9.2016 22:06

J84a69n 33S66t80e55h35l38i44k 9115177376861

Oni se jim ty dotace vrátí . Poskytnou je a vy za ně pořídíte zboží a německé fabriky jedou ;-D

0/0
17.9.2016 6:39
Foto

L65u10k48á82š 50Z82á40v48o65d47s75k80ý 9231819841

Pravda je, ze Nemcke fabriky, resp. Jejich investice napric stredni Evropou jsou pro jejich ekonomiku zlata slepice...

+3/0
16.9.2016 22:02

L33u38b70o34m63í12r 70K80a51m59e23n39s74k96ý 3550568143796

slepice, co snáší zlatá vejce ;)

+1/0
16.9.2016 22:10

L32u35k87á24š 30S41e77d81l32á45č13e85k 1893987417530

Souhlasím s tím, že umělé oslabování měny české občany poškodilo. Protože tímto občané ČR de facto sponzorovali blahobyt nejenom českých, ale i zahraničních firem s velkými zisky, na úkor své vyšší životní úrovně.

Nemohu ale souhlasit, že Česko zbohatne na výrobě drahých luxusních autech, které si v poměru koupí pár lidí, protože drtivá většina si to nemůže dovolit koupit

Je ale cesta vyrábět malé věci s vyšší přidanou hodnotou, které si bude moci drtivá většina koupit. Samozřejmě to musí být zboží, které konkuruje a o které je zájem.

+3/0
16.9.2016 21:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.