Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodochody představily nový typ legendárního letounu Albatros

V Aeru Vodochody se ve čtvrtek představil ukázkový letoun L-39 CW, je v něm motor pro novou generaci letounů L-39 NG. Aero je chce začít dodávat od roku 2019. Nyní se firma nadále zaměřuje na stávající letky L-39 a určení nejlepších řešení, jak udržet L-39 v co nejlepším letovém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61i23l61a43n 53T37ů24m23a 4487989763767

A proč v té ukázce je ten Delfín L-29?

Chtěl jsem poblahopřát, že se oživuje další česká značka, ale otázkou je, jak je to s tou "českou", když ředitel se jmenuje Giuseppe Giordo.

0/0
21.9.2016 11:24

J89a95k98u87b 72V87i56k49t50o18r90a 8573169243851

Škoda že to je jen takové prskátko. Máme na mnohem víc. :-/[>-]

0/−7
15.9.2016 22:23

J20a53n 67M90o81t19ů51r25e12k 7520522591289

Ale o to přeci jde! Někdy je prostě lepší mít cca 5 takovýchto letadel než 1 Gripen....

0/−1
16.9.2016 7:15

H57o53n14z25a 97Z71e28m64a52n 6658758542965

A to jako proč?

0/0
16.9.2016 7:35

M51i91c52h31a13l 36T39o50m13i68n80s18k93ý 9671475797954

protože za stejnou cenu pořídíte 5 takových.

1. je to civčný letoun - pro piloty začátečníky je lepší když se cvičí na letounu jehož provoz je několikrát levnější a i případné škody nejsou tak velké. Takže se najdou i zákazníci ze států jako USA.

2/ najdou se zákazníci z chudých afrických zemí, kteří nemají na nadzvukové bitevníky a to letadlo klidně mohou používat jako bojové a použít ho proti nějakým vesničanům.....není třeba opancéřování.

3/Letadel může být za stejnou cenu víc = víc letišť - rychlejší doba zásahu, například proti případným teroristům v letadle

4/ dnes se nebojue kontaktně, ale na vzdálenost třeba 50km. Takže nezáleží na rychlosti, ale na výbavě.

+2/0
16.9.2016 9:32

M45i29c37h38a91l 95T13o74m58i43n95s30k66ý 9871915467844

5/ Jinak když budete chtít a mít na zemi patřičné zbraně, tak Gripen sundáte ze země skoro stejně jako Albatros. Akorát ekonomické škody budou v případě Gripenu o dost vyšší.

R^

Takže myslím, že naše letadla = za stejně peněz více muziky.

0/−1
16.9.2016 9:43

Z67d58e71n80ě48k 26P30e76r53u84t33k16a 4136145790846

To je nesmysl srovnáváte jablka a hrušky. To je jako když kdysi dávno ve zprávách na nově říkali že ČD mohli mít za cenu jednoho Pendolina asi 500 (nevím kolik přesně to bylo) Motorových jednotek 814. Přitom jediné do mají společného je, že to jsou vlaky. Využití mají úplně jiné. Situace Gripenu a L-39NG je podobná. V obou případech se jedná o letadla. A to je asi tak všechno co mají společné. Co je ale hlavní: Jedno nemůžete nahradit druhým.

+3/0
16.9.2016 10:30

J56a29n 55T26a68r58a95b49a 4556536929439

Přesně, Albatrosem budete například těžko dohánět dopravní letadlo s vypnutým odpovídačem, které letí kam nemá. Airbus mu prostě uletí, k tomu potřebujete nadzvukový letoun. A srovnatelných aplikací je daleko víc a důležitějších, tohle byl jen srozumitelný příklad.

+1/0
21.9.2016 22:26

Z30d45e80n88ě71k 19P10e88r17u25t96k13a 4176605470216

ad 3) pokud ti teroristé zrovna nepoletí ve čmeláku tak vám ten nový albatros nepomůže. Nic proti tomu stroji, který bude jistě velmi dobrým cvičným letounem a snad i kvalitním bitevníkem. V žádném případě to ale není a nebude stíhačka. Při zamýšlené maximální rychlosti 775 km/h prostě nemáte šanci dohnat běžné dopravní letadlo letící cca 800 km/h.

+2/0
16.9.2016 10:23

M79i67c55h38a25l 45T20o67m45i29n25s18k62ý 9321345937324

Zónu u Temelína každou chvíly naruší nějaké to sportovní letadlo.

K tomu nemusí lítat Gripen.

0/0
16.9.2016 20:37

J86a56n 17T13a44r44a92b14a 4906766409329

K vrtulovým ne. K Airbusu už jo.

0/0
21.9.2016 22:27

M52a19r17t20i83n 68H86r97o64u27d84n35ý 5237522524937

Do Afriky jim stačí turbovrtulové SuperTucano, kterého koupí za cenu tohoto prouďáku opět několik... a ve všech 4 bodech dle vaší logiky více exceluje.

0/0
17.9.2016 7:58

M90a36r84t90i13n 79S29m14í40š17e44k 7332612340344

Prehnane tvrzeni!!!!

0/0
16.9.2016 9:05

J67a78n 45M91o19t18ů96r77e62k 7460942671689

Která část toho tvrzení?

0/0
16.9.2016 9:39

J70a81n 89M90o91t98ů23r63e91k 7490282711899

To je jak plyvat a tvrdit výrobci motorek, že přeci umí dělat více, ať dělají raději auta, že mají na víc......

+5/0
16.9.2016 7:26

A12n79t75o34n63í46n 40Š92v26i55h77n60o42s 8848927571312

"

S prodejem bude Aeru Vodochody pomáhat největší český obchodník s vojenským materiálem Omnipol....

Háva?

Nedopadne to jako tenkrát s padáky?

0/0
15.9.2016 22:18

V53á17c22l59a43v 57M27e53r41g61l 5201690751390

Vyvinout zcela nove letadlo bychom v CR stale dokazali a osobne by se mi to moc libilo. Ale vyvoj by byl drahy a vysledek nejisty. Trh neni tak velky a je pomerne nasyceny. Vlckova konstrukce L39 je pomerne zdarila a letoun je dost obliben u civilnich spolecnosti jako akrobaticky, cvicny nebo v nem vozi pasazery, kteri si zaplati let "stihackou". A na tyto zakazniky vyrobce miri. Modernizuje hlavne avioniku, vymeni motor a par drobnosti na dnesni standardy a vyrobni technologie. Dulezite je pouzit komponenty civilni a bezne dostupne a servisovatelne a udrzet cenu. Zakaznik tim dostane novy civilni stroj na jehoz letove vlastnosti je zvykly ale narozdil od starych L39 bude mit lepsi moznosti servisu. Tim, ze vse bude jako civilni bude vyrazne mene problemu typu embarga na vojensky material apod. Cili rozhodne lepe toto nez nic a jednou mozna dojde i na ten novy stroj.

+9/0
15.9.2016 21:08
Foto

I26m29r29i15c27h 11S38u82c58h37a75r53s36k21ý 8396583235291

Perfektní a výstižné ;-)R^

0/0
16.9.2016 7:53

P16e69t95r 21L59u39k67e32š 6573801

Albatros létá skvěle. Je levný, nenáročný a rozšířený. Létá s ním kde kdo. Dokonce i James Bond.

0/0
15.9.2016 19:26

L31u83k29á33š 50S25e61d40l22á78č75e55k 1913697587840

Ano vypadá krásně, ale aerodynamický je překonané. Má rovná křídla do kříže. Už za Hitlera němečtí technici věděli, že čím více šípovitý tvar křídel, tím = vyšší rychlost.

Tohle letadlo zbytečně ztrácí rychlost. Kdyby jinak udělali křídla, mohlo by být při stejném výkonu rychlejší. Zřejmě bych kvůli aerodynamice udělal i užší kokpit, protože to není výletní stroj, ale bojový. Je tam toho spousta na úpravu, aby to letělo rychleji.

0/−8
15.9.2016 20:19

J83a88r31o15m23í81r 47K90r63á15l 4430149694899

Tak to abyste jim šel do Vodochod poradit, ne ? ;-)

+4/0
15.9.2016 20:51

P46e94t53r 57L60u73k18e52š 6133201

Lukáši, aerodynamicky překonané? To snad ne. "Křídla do kříže" ??? Asi myslíte přímé křídlo (L-39 má téměř přímé lichoběžníkové křídlo. Jedno křídlo, není to dvouplošník:-))

Každý tvar křídla má své výhody a nevýhody. U cvičného aeroplánu není cílem dosažení nadzvukových rychlostí a pohřeb pilota, ale umožnění přechodu na stroj vyšší kategorie.

L-39NZ je v první řadě cvičný letoun. Může samozřejmě plnit některé druhy bojových úkolů. Ne všechny. Ty, na které stačí, bude plnit za zlomek nákladů na provoz "skutečných" bojových aeroplánů.

+6/0
15.9.2016 21:22

L59u98k45á44š 53S59e77d35l62á74č55e78k 1103517677490

To že letoun je nadzvukový, neznamená, že nemůže být cvičný. Stačí se podívat na korejský T-50. Tento letoun je plnohodnotný bojový, při tom je i cvičný. A Korejci dnes nestačí uspokojovat poptávku. Když Korejci tento letoun vyvíjeli, tak vzorem pokud si pamatuji, byl americký F 16. Podle mě by AERO mělo za hubičku koupit od Amíku nějaký ten olétaný vrak F 16, kouknout se na to, a popřemýšlet. Je třeba se taky dívat do budoucnosti, nikoliv jen do minulosti.

0/−9
15.9.2016 23:51

P46e37t69r 44L81u56k70e32š 6413801

Lukáši, T-50 je nadzvukový a jde široko daleko o výjimku. Plnohodnotně bojový? Ne, cvičný, který je základem pro další verze TA-50 a FA-50 (cvičně-bojové a víceúčelově bojové).

O tom, že Korejci nestačí uspokojovat poptávku nevím. Zatím toho ven moc neprodali.

AERO se chová naprosto logicky. L-39 je nejrozšířenější cvičný aeroplán na světě. Provozované aeroplány se dají modernizovat a zároveň může AERO nabídnout novou verzi, která má na trhu solidní šanci. Mimo jiné proto, že jsou uživatelé na L-39 zvyklí a jde o stroj s kterým je radost létat. Rychlost není ani náhodou rozhodující parametr.

+7/0
16.9.2016 1:12

L12u44k19á84š 76S40e84d21l55á24č45e13k 1473137377180

Díval jsem se na parametry nového stroje. Není to úplně špatný nápad.

0/0
16.9.2016 22:55

M51a93r44e67k 93N11e88t21o37l79i82c67k37ý 6134370238

To jsou přihlouplé plky. Opravdu si myslíte, že u tohohle letadla je nejdůležitější rychlost? Možná byste jim mohl externě radit, když už jste to vystudoval.

0/0
15.9.2016 22:28

M12i71r56o42s25l76a97v 24D92u88s95í53k 1139429885650

Jen tak dál hoši ! Palec nahoru .

0/0
15.9.2016 19:09

L17u73k15á75š 87S73e85d11l54á96č57e95k 1573277827520

Podle mně mělo AERO obšlehnout F16 a vyrábět podle toho v nějaké menší, lehčí, úspornější a výrazně levnější verzi s bojovými schopnostmi. Aby to byla jednoduchá, přitom pevná, levná skládačka, aby produkce byla v počtech jak rohlíky. Tohle je správná a perspektivní vize.

0/−11
15.9.2016 18:59

J85i32ř11í 74K55ü94h91r 2730956290736

Vy se v tom evidentně vyznáte.

+7/0
15.9.2016 19:04

L15u14k45á18š 93S89e26d60l63á97č60e35k 1373857557860

Ceny vytvářejí lidé, ty nejsou dány z hůry.

0/0
15.9.2016 20:22

D28a29v11i66d 75M15a53l66i80n41a 1240193220803

New Generation?

0/0
15.9.2016 17:36

M40a79r67t98i80n 95J19i88r62o15u40s66e29k 7546355955728

Next Feneration.

0/0
15.9.2016 18:22

L88u10k17á73š 53S93e61d97l10á60č78e37k 1613757177470

Si dělají ()(), ne? Já myslel, že předvádí L39NG a ono je to 40 roků stará koncepce. Nakonec se dočtu, že to poletí až za dva roky. Myslím, že dohánějí to, co mělo být už před dvaceti léty.

0/−9
15.9.2016 16:01

V81á66c79l66a38v 15M58e77r38g65l 5951360191850

Mam dojem, ze pred temi 20 nebo 25 lety tu ty pokusy byly. L39MS nebo L59 (nikoliv 159 ALCA, to je nove letadlo). Jenze tehdy to bylo brano jako vojensky stroj a na hrade sedel jisty pan, kteremu nemuzu prijit na jmeno prestoze se po nem v Praze jmenuje letiste, neprejici zbrojni vyrobe. Samozrejme za to nemohl jen on a o duvodech muzeme spekulovat ale vysledek uz nezmenime.

+1/−1
15.9.2016 21:14

J98i40ř83í 68K34o19d14ý17d85e84k 7160110806453

Ka bych se primarne vyvaroval srovnani L-159 a L-39NG. Prvni zalezitost byla spise politcky motivovana, ta druha uz ma vizi koncoveho zakaznika.

Davam k uvaze treba kooperace s Brazilii. Aero se podili na vyvoji a vyrobe transportniho letadla. Soucasne je Brazilie odberatelem kategorie bojovych letadel, kde by 39 NG mela sanci na uspech.

0/0
15.9.2016 15:59

P39a61v11e39l 33S28o46b86o54t39k44a 5830514

další podzvukové malé letadlo?

K čemu??

+6/−15
15.9.2016 15:27

M39a44r86t97i35n 87K23a60r47á52s91e50k 9968423748798

Tipuju k prodeji, k cemu jinemu by ho vyvijeli?

+12/−1
15.9.2016 15:28

P94a60v36e34l 22S47o76b64o65t12k90a 5490214

To už tu bylo - a na to se ptám, k čemu to kdo koupí?

Jestli jde zase jen o to vytáhnout ze státu peníze, tak to ať je raděj daj lidem přímo na dávkách a neživí mezi tím spoustu vyžírků.

+2/−12
15.9.2016 15:32

J85i53ř34í 50K67o74d72ý97d86e79k 7230660846913

Nesrovnavat s Alcou - to je jiny pribeh.

+12/−1
15.9.2016 15:37

P18a18v87e35l 84S70o16b59o78t17k59a 5380914

To byla Alca o tolik horší než starší Albatros?

0/−12
15.9.2016 15:41

P66e32t41r 32K96e73i48s61l98e67r 6101392672124

ALCA je něco zcela jiného... i když ve Vašich očích to asi vypadá stejně...

+12/−2
15.9.2016 15:44

L81u18k79á23š 66S37e55d68l55á76č76e15k 1773157357730

Jaká je maximální rychlost L39NG jaké jsou tam motory, kdo je vyrábí.

0/−4
15.9.2016 16:06

J26i90ř38í 81K15ü75h54r 2560256920456

http://www.l39ng.com/bio-1-1-1/

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44

cca 30s na googlu

+2/0
15.9.2016 16:50

M39a18r50t87i95n 26S68m34í51š97e93k 7912112460964

Vy si neumite informace najit????

+1/0
16.9.2016 9:30

J75a63k55u90b 94S43ú35k34e50n18í10k 1858950159

Pro potřeby volně prodejného cvičného letadla ano.

+1/0
15.9.2016 15:49
Foto

L63u33k96á73š 90N25o60v15o88t80n87ý 6196797838758

Ne, ale L-159 skončila na tom, že v tom byly použity americké technologie, čímž pádem má USA právo veta na vývoz a jelikož z dob bratření se s východním blokem a půlkou válčící Afriky většina států spadala tam, kam USA žádnou vojenskou techniku neprodávají, tak jsme měli i my peška. Čímž chci říci L159 je po všech stránkách lepší letoun, ale L-39 jako cvičný je výhodný v tom, že ho všichni znají (mají na něj zázemí) a je levný a pro některé rozvojové státy může dost dobře sloužit i jako letecká podpora, nikoliv jenom pro výcvik.

+14/0
15.9.2016 15:53

P32e97t37r 45M18a98r89e10č34e96k 1113131829988

L39NG si nikdo neobjednal na rozdíl od Alky. Takže je to vyloženě věc firmy.

+2/0
15.9.2016 16:23

J78i94ř40í 71K29o87d74ý96d28e19k 7310460706743

Vyrobce nabizi i moznosti upgrade starych verzi, ktere letaji jak v ceskem vojenskem letectvu tak i jinde. Asi tezko hledat jiny produkt ceskeho leteckeho prumyslu, ktery by se tak uspesne exportoval.

+3/−1
15.9.2016 15:34

P74a13v84e63l 51S58o28b20o72t50k87a 5150724

Albatros se nevyrábí už 20 let - takže v čem takový upgrade spočívá?

V kompletní výměně vylétaného draku, motoru i zastaralé avioniky?

+1/−9
15.9.2016 15:38

J32i72ř75í 89K21o76d15ý19d84e57k 7460600956103

Nebudu to prepisovat z netu - staci strejda google. Treba mokre kridlo.

+3/−1
15.9.2016 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.