Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vodochody představily nový typ legendárního letounu Albatros

V Aeru Vodochody se ve čtvrtek představil ukázkový letoun L-39 CW, je v něm motor pro novou generaci letounů L-39 NG. Aero je chce začít dodávat od roku 2019. Nyní se firma nadále zaměřuje na stávající letky L-39 a určení nejlepších řešení, jak udržet L-39 v co nejlepším letovém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M88i80l71a69n 66T10ů41m28a 4597199163297

A proč v té ukázce je ten Delfín L-29?

Chtěl jsem poblahopřát, že se oživuje další česká značka, ale otázkou je, jak je to s tou "českou", když ředitel se jmenuje Giuseppe Giordo.

0/0
21.9.2016 11:24

J58a78k93u42b 61V52i15k23t59o60r96a 8833649513891

Škoda že to je jen takové prskátko. Máme na mnohem víc. :-/[>-]

0/−7
15.9.2016 22:23

J93a36n 79M23o87t91ů31r37e59k 7580182731129

Ale o to přeci jde! Někdy je prostě lepší mít cca 5 takovýchto letadel než 1 Gripen....

0/−1
16.9.2016 7:15

H14o68n64z70a 11Z97e42m20a55n 6248438792235

A to jako proč?

0/0
16.9.2016 7:35

M60i11c37h82a86l 14T25o19m47i90n79s94k27ý 9361365507434

protože za stejnou cenu pořídíte 5 takových.

1. je to civčný letoun - pro piloty začátečníky je lepší když se cvičí na letounu jehož provoz je několikrát levnější a i případné škody nejsou tak velké. Takže se najdou i zákazníci ze států jako USA.

2/ najdou se zákazníci z chudých afrických zemí, kteří nemají na nadzvukové bitevníky a to letadlo klidně mohou používat jako bojové a použít ho proti nějakým vesničanům.....není třeba opancéřování.

3/Letadel může být za stejnou cenu víc = víc letišť - rychlejší doba zásahu, například proti případným teroristům v letadle

4/ dnes se nebojue kontaktně, ale na vzdálenost třeba 50km. Takže nezáleží na rychlosti, ale na výbavě.

+2/0
16.9.2016 9:32

M82i52c77h13a18l 90T94o35m82i66n18s78k47ý 9211455437734

5/ Jinak když budete chtít a mít na zemi patřičné zbraně, tak Gripen sundáte ze země skoro stejně jako Albatros. Akorát ekonomické škody budou v případě Gripenu o dost vyšší.

R^

Takže myslím, že naše letadla = za stejně peněz více muziky.

0/−1
16.9.2016 9:43

Z41d30e98n75ě71k 13P58e91r66u76t83k75a 4826705160696

To je nesmysl srovnáváte jablka a hrušky. To je jako když kdysi dávno ve zprávách na nově říkali že ČD mohli mít za cenu jednoho Pendolina asi 500 (nevím kolik přesně to bylo) Motorových jednotek 814. Přitom jediné do mají společného je, že to jsou vlaky. Využití mají úplně jiné. Situace Gripenu a L-39NG je podobná. V obou případech se jedná o letadla. A to je asi tak všechno co mají společné. Co je ale hlavní: Jedno nemůžete nahradit druhým.

+3/0
16.9.2016 10:30

J22a41n 90T11a20r52a19b42a 4566136479169

Přesně, Albatrosem budete například těžko dohánět dopravní letadlo s vypnutým odpovídačem, které letí kam nemá. Airbus mu prostě uletí, k tomu potřebujete nadzvukový letoun. A srovnatelných aplikací je daleko víc a důležitějších, tohle byl jen srozumitelný příklad.

+1/0
21.9.2016 22:26

Z39d98e79n44ě61k 53P94e16r50u66t20k48a 4296205500246

ad 3) pokud ti teroristé zrovna nepoletí ve čmeláku tak vám ten nový albatros nepomůže. Nic proti tomu stroji, který bude jistě velmi dobrým cvičným letounem a snad i kvalitním bitevníkem. V žádném případě to ale není a nebude stíhačka. Při zamýšlené maximální rychlosti 775 km/h prostě nemáte šanci dohnat běžné dopravní letadlo letící cca 800 km/h.

+2/0
16.9.2016 10:23

M20i59c98h95a12l 19T35o79m53i41n63s88k20ý 9661285677654

Zónu u Temelína každou chvíly naruší nějaké to sportovní letadlo.

K tomu nemusí lítat Gripen.

0/0
16.9.2016 20:37

J51a62n 66T95a49r24a39b75a 4986286549309

K vrtulovým ne. K Airbusu už jo.

0/0
21.9.2016 22:27

M51a81r98t11i93n 31H96r13o50u14d29n73ý 5987892294887

Do Afriky jim stačí turbovrtulové SuperTucano, kterého koupí za cenu tohoto prouďáku opět několik... a ve všech 4 bodech dle vaší logiky více exceluje.

0/0
17.9.2016 7:58

M15a94r83t47i52n 82S77m56í82š27e70k 7442692300124

Prehnane tvrzeni!!!!

0/0
16.9.2016 9:05

J90a80n 59M12o59t63ů87r25e45k 7310632251469

Která část toho tvrzení?

0/0
16.9.2016 9:39

J42a92n 96M58o93t50ů70r13e43k 7160772681149

To je jak plyvat a tvrdit výrobci motorek, že přeci umí dělat více, ať dělají raději auta, že mají na víc......

+5/0
16.9.2016 7:26

A52n27t76o59n62í43n 30Š12v37i92h49n87o69s 8348267791472

"

S prodejem bude Aeru Vodochody pomáhat největší český obchodník s vojenským materiálem Omnipol....

Háva?

Nedopadne to jako tenkrát s padáky?

0/0
15.9.2016 22:18

V26á87c67l40a23v 89M30e22r49g29l 5591970561730

Vyvinout zcela nove letadlo bychom v CR stale dokazali a osobne by se mi to moc libilo. Ale vyvoj by byl drahy a vysledek nejisty. Trh neni tak velky a je pomerne nasyceny. Vlckova konstrukce L39 je pomerne zdarila a letoun je dost obliben u civilnich spolecnosti jako akrobaticky, cvicny nebo v nem vozi pasazery, kteri si zaplati let "stihackou". A na tyto zakazniky vyrobce miri. Modernizuje hlavne avioniku, vymeni motor a par drobnosti na dnesni standardy a vyrobni technologie. Dulezite je pouzit komponenty civilni a bezne dostupne a servisovatelne a udrzet cenu. Zakaznik tim dostane novy civilni stroj na jehoz letove vlastnosti je zvykly ale narozdil od starych L39 bude mit lepsi moznosti servisu. Tim, ze vse bude jako civilni bude vyrazne mene problemu typu embarga na vojensky material apod. Cili rozhodne lepe toto nez nic a jednou mozna dojde i na ten novy stroj.

+9/0
15.9.2016 21:08
Foto

I43m54r21i69c48h 85S68u30c93h43a14r10s57k69ý 8346253535331

Perfektní a výstižné ;-)R^

0/0
16.9.2016 7:53

P95e88t88r 10L72u38k36e55š 6463221

Albatros létá skvěle. Je levný, nenáročný a rozšířený. Létá s ním kde kdo. Dokonce i James Bond.

0/0
15.9.2016 19:26

L23u70k14á80š 28S67e54d24l23á56č41e61k 1573667727950

Ano vypadá krásně, ale aerodynamický je překonané. Má rovná křídla do kříže. Už za Hitlera němečtí technici věděli, že čím více šípovitý tvar křídel, tím = vyšší rychlost.

Tohle letadlo zbytečně ztrácí rychlost. Kdyby jinak udělali křídla, mohlo by být při stejném výkonu rychlejší. Zřejmě bych kvůli aerodynamice udělal i užší kokpit, protože to není výletní stroj, ale bojový. Je tam toho spousta na úpravu, aby to letělo rychleji.

0/−8
15.9.2016 20:19

J19a89r72o52m25í14r 16K73r60á83l 4910429814829

Tak to abyste jim šel do Vodochod poradit, ne ? ;-)

+4/0
15.9.2016 20:51

P42e91t48r 55L16u33k39e33š 6803891

Lukáši, aerodynamicky překonané? To snad ne. "Křídla do kříže" ??? Asi myslíte přímé křídlo (L-39 má téměř přímé lichoběžníkové křídlo. Jedno křídlo, není to dvouplošník:-))

Každý tvar křídla má své výhody a nevýhody. U cvičného aeroplánu není cílem dosažení nadzvukových rychlostí a pohřeb pilota, ale umožnění přechodu na stroj vyšší kategorie.

L-39NZ je v první řadě cvičný letoun. Může samozřejmě plnit některé druhy bojových úkolů. Ne všechny. Ty, na které stačí, bude plnit za zlomek nákladů na provoz "skutečných" bojových aeroplánů.

+6/0
15.9.2016 21:22

L24u19k12á95š 91S43e41d31l37á76č29e46k 1823937967190

To že letoun je nadzvukový, neznamená, že nemůže být cvičný. Stačí se podívat na korejský T-50. Tento letoun je plnohodnotný bojový, při tom je i cvičný. A Korejci dnes nestačí uspokojovat poptávku. Když Korejci tento letoun vyvíjeli, tak vzorem pokud si pamatuji, byl americký F 16. Podle mě by AERO mělo za hubičku koupit od Amíku nějaký ten olétaný vrak F 16, kouknout se na to, a popřemýšlet. Je třeba se taky dívat do budoucnosti, nikoliv jen do minulosti.

0/−9
15.9.2016 23:51

P64e39t29r 43L74u22k42e39š 6233481

Lukáši, T-50 je nadzvukový a jde široko daleko o výjimku. Plnohodnotně bojový? Ne, cvičný, který je základem pro další verze TA-50 a FA-50 (cvičně-bojové a víceúčelově bojové).

O tom, že Korejci nestačí uspokojovat poptávku nevím. Zatím toho ven moc neprodali.

AERO se chová naprosto logicky. L-39 je nejrozšířenější cvičný aeroplán na světě. Provozované aeroplány se dají modernizovat a zároveň může AERO nabídnout novou verzi, která má na trhu solidní šanci. Mimo jiné proto, že jsou uživatelé na L-39 zvyklí a jde o stroj s kterým je radost létat. Rychlost není ani náhodou rozhodující parametr.

+7/0
16.9.2016 1:12

L22u12k59á49š 66S84e18d82l37á15č11e19k 1813277527690

Díval jsem se na parametry nového stroje. Není to úplně špatný nápad.

0/0
16.9.2016 22:55

M15a15r63e95k 19N53e57t96o67l98i14c46k24ý 6124760718

To jsou přihlouplé plky. Opravdu si myslíte, že u tohohle letadla je nejdůležitější rychlost? Možná byste jim mohl externě radit, když už jste to vystudoval.

0/0
15.9.2016 22:28

M71i86r19o43s38l98a66v 91D17u55s57í12k 1909149175370

Jen tak dál hoši ! Palec nahoru .

0/0
15.9.2016 19:09

L53u62k80á66š 80S70e67d34l37á39č35e38k 1953237977270

Podle mně mělo AERO obšlehnout F16 a vyrábět podle toho v nějaké menší, lehčí, úspornější a výrazně levnější verzi s bojovými schopnostmi. Aby to byla jednoduchá, přitom pevná, levná skládačka, aby produkce byla v počtech jak rohlíky. Tohle je správná a perspektivní vize.

0/−11
15.9.2016 18:59

J94i29ř66í 19K86ü65h88r 2220516120556

Vy se v tom evidentně vyznáte.

+7/0
15.9.2016 19:04

L19u94k49á94š 65S24e61d84l18á16č52e62k 1663417427630

Ceny vytvářejí lidé, ty nejsou dány z hůry.

0/0
15.9.2016 20:22

D77a30v28i15d 77M16a88l41i56n59a 1280813860723

New Generation?

0/0
15.9.2016 17:36

M68a24r78t25i57n 38J87i43r68o23u44s37e88k 7216515665988

Next Feneration.

0/0
15.9.2016 18:22

L77u53k12á21š 91S32e95d77l13á16č17e48k 1163947797970

Si dělají ()(), ne? Já myslel, že předvádí L39NG a ono je to 40 roků stará koncepce. Nakonec se dočtu, že to poletí až za dva roky. Myslím, že dohánějí to, co mělo být už před dvaceti léty.

0/−9
15.9.2016 16:01

V45á47c37l83a51v 82M13e74r43g61l 5141700501260

Mam dojem, ze pred temi 20 nebo 25 lety tu ty pokusy byly. L39MS nebo L59 (nikoliv 159 ALCA, to je nove letadlo). Jenze tehdy to bylo brano jako vojensky stroj a na hrade sedel jisty pan, kteremu nemuzu prijit na jmeno prestoze se po nem v Praze jmenuje letiste, neprejici zbrojni vyrobe. Samozrejme za to nemohl jen on a o duvodech muzeme spekulovat ale vysledek uz nezmenime.

+1/−1
15.9.2016 21:14

J77i89ř88í 59K50o37d83ý61d75e90k 7810460546323

Ka bych se primarne vyvaroval srovnani L-159 a L-39NG. Prvni zalezitost byla spise politcky motivovana, ta druha uz ma vizi koncoveho zakaznika.

Davam k uvaze treba kooperace s Brazilii. Aero se podili na vyvoji a vyrobe transportniho letadla. Soucasne je Brazilie odberatelem kategorie bojovych letadel, kde by 39 NG mela sanci na uspech.

0/0
15.9.2016 15:59

P80a93v61e28l 63S38o53b73o23t81k57a 5930494

další podzvukové malé letadlo?

K čemu??

+6/−15
15.9.2016 15:27

M37a76r40t27i35n 36K85a37r26á58s56e54k 9528233838708

Tipuju k prodeji, k cemu jinemu by ho vyvijeli?

+12/−1
15.9.2016 15:28

P46a11v14e38l 80S92o49b98o85t16k21a 5720144

To už tu bylo - a na to se ptám, k čemu to kdo koupí?

Jestli jde zase jen o to vytáhnout ze státu peníze, tak to ať je raděj daj lidem přímo na dávkách a neživí mezi tím spoustu vyžírků.

+2/−12
15.9.2016 15:32

J75i17ř12í 55K86o56d83ý45d72e56k 7200670936633

Nesrovnavat s Alcou - to je jiny pribeh.

+12/−1
15.9.2016 15:37

P44a14v72e21l 25S69o12b76o79t52k65a 5680434

To byla Alca o tolik horší než starší Albatros?

0/−12
15.9.2016 15:41

P37e40t40r 28K25e23i33s50l51e54r 6971642652984

ALCA je něco zcela jiného... i když ve Vašich očích to asi vypadá stejně...

+12/−2
15.9.2016 15:44

L34u72k54á93š 69S86e38d14l94á23č93e94k 1133117987360

Jaká je maximální rychlost L39NG jaké jsou tam motory, kdo je vyrábí.

0/−4
15.9.2016 16:06

J58i88ř28í 23K56ü15h42r 2370936540696

http://www.l39ng.com/bio-1-1-1/

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44

cca 30s na googlu

+2/0
15.9.2016 16:50

M23a91r58t73i55n 58S69m77í14š35e57k 7942812140324

Vy si neumite informace najit????

+1/0
16.9.2016 9:30

J44a27k33u29b 20S32ú51k25e94n19í46k 1528520299

Pro potřeby volně prodejného cvičného letadla ano.

+1/0
15.9.2016 15:49
Foto

L40u27k10á25š 26N25o21v45o48t48n45ý 6426337938108

Ne, ale L-159 skončila na tom, že v tom byly použity americké technologie, čímž pádem má USA právo veta na vývoz a jelikož z dob bratření se s východním blokem a půlkou válčící Afriky většina států spadala tam, kam USA žádnou vojenskou techniku neprodávají, tak jsme měli i my peška. Čímž chci říci L159 je po všech stránkách lepší letoun, ale L-39 jako cvičný je výhodný v tom, že ho všichni znají (mají na něj zázemí) a je levný a pro některé rozvojové státy může dost dobře sloužit i jako letecká podpora, nikoliv jenom pro výcvik.

+14/0
15.9.2016 15:53

P11e93t45r 19M33a69r24e13č73e43k 1473711769638

L39NG si nikdo neobjednal na rozdíl od Alky. Takže je to vyloženě věc firmy.

+2/0
15.9.2016 16:23

J64i19ř16í 27K57o73d18ý56d79e64k 7870210976773

Vyrobce nabizi i moznosti upgrade starych verzi, ktere letaji jak v ceskem vojenskem letectvu tak i jinde. Asi tezko hledat jiny produkt ceskeho leteckeho prumyslu, ktery by se tak uspesne exportoval.

+3/−1
15.9.2016 15:34

P84a82v77e98l 56S25o92b25o10t42k28a 5580254

Albatros se nevyrábí už 20 let - takže v čem takový upgrade spočívá?

V kompletní výměně vylétaného draku, motoru i zastaralé avioniky?

+1/−9
15.9.2016 15:38

J23i35ř81í 78K52o44d81ý83d38e39k 7240740306913

Nebudu to prepisovat z netu - staci strejda google. Treba mokre kridlo.

+3/−1
15.9.2016 15:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.