Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vodochody představily nový typ legendárního letounu Albatros

V Aeru Vodochody se ve čtvrtek představil ukázkový letoun L-39 CW, je v něm motor pro novou generaci letounů L-39 NG. Aero je chce začít dodávat od roku 2019. Nyní se firma nadále zaměřuje na stávající letky L-39 a určení nejlepších řešení, jak udržet L-39 v co nejlepším letovém stavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91i46l42a57n 14T74ů80m83a 4167789133697

A proč v té ukázce je ten Delfín L-29?

Chtěl jsem poblahopřát, že se oživuje další česká značka, ale otázkou je, jak je to s tou "českou", když ředitel se jmenuje Giuseppe Giordo.

0/0
21.9.2016 11:24

J33a49k82u68b 68V53i69k95t24o17r34a 8523299963381

Škoda že to je jen takové prskátko. Máme na mnohem víc. :-/[>-]

0/−7
15.9.2016 22:23

J31a74n 71M70o59t59ů80r14e82k 7600502411439

Ale o to přeci jde! Někdy je prostě lepší mít cca 5 takovýchto letadel než 1 Gripen....

0/−1
16.9.2016 7:15

H39o93n58z66a 43Z17e48m82a10n 6438188222115

A to jako proč?

0/0
16.9.2016 7:35

M38i72c84h22a89l 37T17o46m58i19n43s18k53ý 9191515447104

protože za stejnou cenu pořídíte 5 takových.

1. je to civčný letoun - pro piloty začátečníky je lepší když se cvičí na letounu jehož provoz je několikrát levnější a i případné škody nejsou tak velké. Takže se najdou i zákazníci ze států jako USA.

2/ najdou se zákazníci z chudých afrických zemí, kteří nemají na nadzvukové bitevníky a to letadlo klidně mohou používat jako bojové a použít ho proti nějakým vesničanům.....není třeba opancéřování.

3/Letadel může být za stejnou cenu víc = víc letišť - rychlejší doba zásahu, například proti případným teroristům v letadle

4/ dnes se nebojue kontaktně, ale na vzdálenost třeba 50km. Takže nezáleží na rychlosti, ale na výbavě.

+2/0
16.9.2016 9:32

M17i27c22h36a65l 29T57o66m18i22n57s54k31ý 9401625587574

5/ Jinak když budete chtít a mít na zemi patřičné zbraně, tak Gripen sundáte ze země skoro stejně jako Albatros. Akorát ekonomické škody budou v případě Gripenu o dost vyšší.

R^

Takže myslím, že naše letadla = za stejně peněz více muziky.

0/−1
16.9.2016 9:43

Z30d18e29n69ě70k 23P33e95r80u84t25k58a 4896965950476

To je nesmysl srovnáváte jablka a hrušky. To je jako když kdysi dávno ve zprávách na nově říkali že ČD mohli mít za cenu jednoho Pendolina asi 500 (nevím kolik přesně to bylo) Motorových jednotek 814. Přitom jediné do mají společného je, že to jsou vlaky. Využití mají úplně jiné. Situace Gripenu a L-39NG je podobná. V obou případech se jedná o letadla. A to je asi tak všechno co mají společné. Co je ale hlavní: Jedno nemůžete nahradit druhým.

+3/0
16.9.2016 10:30

J98a36n 90T98a73r71a52b36a 4546806259589

Přesně, Albatrosem budete například těžko dohánět dopravní letadlo s vypnutým odpovídačem, které letí kam nemá. Airbus mu prostě uletí, k tomu potřebujete nadzvukový letoun. A srovnatelných aplikací je daleko víc a důležitějších, tohle byl jen srozumitelný příklad.

+1/0
21.9.2016 22:26

Z90d36e78n79ě59k 94P87e43r25u39t45k14a 4876395840446

ad 3) pokud ti teroristé zrovna nepoletí ve čmeláku tak vám ten nový albatros nepomůže. Nic proti tomu stroji, který bude jistě velmi dobrým cvičným letounem a snad i kvalitním bitevníkem. V žádném případě to ale není a nebude stíhačka. Při zamýšlené maximální rychlosti 775 km/h prostě nemáte šanci dohnat běžné dopravní letadlo letící cca 800 km/h.

+2/0
16.9.2016 10:23

M42i18c28h24a60l 16T32o14m71i58n82s58k64ý 9911245897964

Zónu u Temelína každou chvíly naruší nějaké to sportovní letadlo.

K tomu nemusí lítat Gripen.

0/0
16.9.2016 20:37

J74a14n 53T15a44r97a93b18a 4626326689899

K vrtulovým ne. K Airbusu už jo.

0/0
21.9.2016 22:27

M85a21r44t85i18n 93H46r61o10u96d84n14ý 5747172104217

Do Afriky jim stačí turbovrtulové SuperTucano, kterého koupí za cenu tohoto prouďáku opět několik... a ve všech 4 bodech dle vaší logiky více exceluje.

0/0
17.9.2016 7:58

M39a77r32t25i55n 16S22m35í41š38e96k 7192342150974

Prehnane tvrzeni!!!!

0/0
16.9.2016 9:05

J82a62n 23M84o47t48ů71r56e97k 7770382961779

Která část toho tvrzení?

0/0
16.9.2016 9:39

J29a49n 40M37o97t81ů78r83e10k 7530442791979

To je jak plyvat a tvrdit výrobci motorek, že přeci umí dělat více, ať dělají raději auta, že mají na víc......

+5/0
16.9.2016 7:26

A18n54t78o96n36í37n 93Š97v11i50h60n31o62s 8718677311332

"

S prodejem bude Aeru Vodochody pomáhat největší český obchodník s vojenským materiálem Omnipol....

Háva?

Nedopadne to jako tenkrát s padáky?

0/0
15.9.2016 22:18

V46á27c19l44a15v 91M96e69r21g51l 5361230821190

Vyvinout zcela nove letadlo bychom v CR stale dokazali a osobne by se mi to moc libilo. Ale vyvoj by byl drahy a vysledek nejisty. Trh neni tak velky a je pomerne nasyceny. Vlckova konstrukce L39 je pomerne zdarila a letoun je dost obliben u civilnich spolecnosti jako akrobaticky, cvicny nebo v nem vozi pasazery, kteri si zaplati let "stihackou". A na tyto zakazniky vyrobce miri. Modernizuje hlavne avioniku, vymeni motor a par drobnosti na dnesni standardy a vyrobni technologie. Dulezite je pouzit komponenty civilni a bezne dostupne a servisovatelne a udrzet cenu. Zakaznik tim dostane novy civilni stroj na jehoz letove vlastnosti je zvykly ale narozdil od starych L39 bude mit lepsi moznosti servisu. Tim, ze vse bude jako civilni bude vyrazne mene problemu typu embarga na vojensky material apod. Cili rozhodne lepe toto nez nic a jednou mozna dojde i na ten novy stroj.

+9/0
15.9.2016 21:08
Foto

I78m15r48i40c26h 76S11u50c10h12a78r27s97k78ý 8156443195201

Perfektní a výstižné ;-)R^

0/0
16.9.2016 7:53

P62e75t16r 26L69u63k13e62š 6813361

Albatros létá skvěle. Je levný, nenáročný a rozšířený. Létá s ním kde kdo. Dokonce i James Bond.

0/0
15.9.2016 19:26

L25u84k66á84š 27S41e81d26l24á41č50e54k 1323947267170

Ano vypadá krásně, ale aerodynamický je překonané. Má rovná křídla do kříže. Už za Hitlera němečtí technici věděli, že čím více šípovitý tvar křídel, tím = vyšší rychlost.

Tohle letadlo zbytečně ztrácí rychlost. Kdyby jinak udělali křídla, mohlo by být při stejném výkonu rychlejší. Zřejmě bych kvůli aerodynamice udělal i užší kokpit, protože to není výletní stroj, ale bojový. Je tam toho spousta na úpravu, aby to letělo rychleji.

0/−8
15.9.2016 20:19

J64a87r92o27m64í75r 42K26r60á17l 4120619454839

Tak to abyste jim šel do Vodochod poradit, ne ? ;-)

+4/0
15.9.2016 20:51

P37e63t94r 73L35u25k44e93š 6103651

Lukáši, aerodynamicky překonané? To snad ne. "Křídla do kříže" ??? Asi myslíte přímé křídlo (L-39 má téměř přímé lichoběžníkové křídlo. Jedno křídlo, není to dvouplošník:-))

Každý tvar křídla má své výhody a nevýhody. U cvičného aeroplánu není cílem dosažení nadzvukových rychlostí a pohřeb pilota, ale umožnění přechodu na stroj vyšší kategorie.

L-39NZ je v první řadě cvičný letoun. Může samozřejmě plnit některé druhy bojových úkolů. Ne všechny. Ty, na které stačí, bude plnit za zlomek nákladů na provoz "skutečných" bojových aeroplánů.

+6/0
15.9.2016 21:22

L96u88k30á76š 69S17e52d21l10á61č97e24k 1683637717480

To že letoun je nadzvukový, neznamená, že nemůže být cvičný. Stačí se podívat na korejský T-50. Tento letoun je plnohodnotný bojový, při tom je i cvičný. A Korejci dnes nestačí uspokojovat poptávku. Když Korejci tento letoun vyvíjeli, tak vzorem pokud si pamatuji, byl americký F 16. Podle mě by AERO mělo za hubičku koupit od Amíku nějaký ten olétaný vrak F 16, kouknout se na to, a popřemýšlet. Je třeba se taky dívat do budoucnosti, nikoliv jen do minulosti.

0/−9
15.9.2016 23:51

P52e50t33r 20L38u29k79e39š 6143861

Lukáši, T-50 je nadzvukový a jde široko daleko o výjimku. Plnohodnotně bojový? Ne, cvičný, který je základem pro další verze TA-50 a FA-50 (cvičně-bojové a víceúčelově bojové).

O tom, že Korejci nestačí uspokojovat poptávku nevím. Zatím toho ven moc neprodali.

AERO se chová naprosto logicky. L-39 je nejrozšířenější cvičný aeroplán na světě. Provozované aeroplány se dají modernizovat a zároveň může AERO nabídnout novou verzi, která má na trhu solidní šanci. Mimo jiné proto, že jsou uživatelé na L-39 zvyklí a jde o stroj s kterým je radost létat. Rychlost není ani náhodou rozhodující parametr.

+7/0
16.9.2016 1:12

L58u58k69á10š 71S70e87d36l30á74č55e64k 1563527637900

Díval jsem se na parametry nového stroje. Není to úplně špatný nápad.

0/0
16.9.2016 22:55

M61a82r84e22k 93N40e11t86o72l92i69c88k37ý 6774180898

To jsou přihlouplé plky. Opravdu si myslíte, že u tohohle letadla je nejdůležitější rychlost? Možná byste jim mohl externě radit, když už jste to vystudoval.

0/0
15.9.2016 22:28

M72i81r57o93s51l98a88v 37D36u41s43í96k 1919879935790

Jen tak dál hoši ! Palec nahoru .

0/0
15.9.2016 19:09

L55u47k67á95š 53S91e91d28l57á82č37e78k 1103977987510

Podle mně mělo AERO obšlehnout F16 a vyrábět podle toho v nějaké menší, lehčí, úspornější a výrazně levnější verzi s bojovými schopnostmi. Aby to byla jednoduchá, přitom pevná, levná skládačka, aby produkce byla v počtech jak rohlíky. Tohle je správná a perspektivní vize.

0/−11
15.9.2016 18:59

J66i65ř91í 73K93ü69h49r 2610926570846

Vy se v tom evidentně vyznáte.

+7/0
15.9.2016 19:04

L62u96k14á93š 83S98e89d43l89á20č22e45k 1793887397450

Ceny vytvářejí lidé, ty nejsou dány z hůry.

0/0
15.9.2016 20:22

D67a70v20i36d 38M41a90l39i36n95a 1290843840963

New Generation?

0/0
15.9.2016 17:36

M15a12r95t17i39n 30J52i87r53o78u20s63e19k 7416545295218

Next Feneration.

0/0
15.9.2016 18:22

L83u64k34á80š 90S82e31d55l30á15č73e66k 1873787147580

Si dělají ()(), ne? Já myslel, že předvádí L39NG a ono je to 40 roků stará koncepce. Nakonec se dočtu, že to poletí až za dva roky. Myslím, že dohánějí to, co mělo být už před dvaceti léty.

0/−9
15.9.2016 16:01

V91á14c19l49a71v 59M18e92r78g27l 5411260731320

Mam dojem, ze pred temi 20 nebo 25 lety tu ty pokusy byly. L39MS nebo L59 (nikoliv 159 ALCA, to je nove letadlo). Jenze tehdy to bylo brano jako vojensky stroj a na hrade sedel jisty pan, kteremu nemuzu prijit na jmeno prestoze se po nem v Praze jmenuje letiste, neprejici zbrojni vyrobe. Samozrejme za to nemohl jen on a o duvodech muzeme spekulovat ale vysledek uz nezmenime.

+1/−1
15.9.2016 21:14

J58i84ř16í 83K45o30d60ý26d23e29k 7740610196253

Ka bych se primarne vyvaroval srovnani L-159 a L-39NG. Prvni zalezitost byla spise politcky motivovana, ta druha uz ma vizi koncoveho zakaznika.

Davam k uvaze treba kooperace s Brazilii. Aero se podili na vyvoji a vyrobe transportniho letadla. Soucasne je Brazilie odberatelem kategorie bojovych letadel, kde by 39 NG mela sanci na uspech.

0/0
15.9.2016 15:59

P78a31v64e10l 15S15o27b36o44t79k49a 5340554

další podzvukové malé letadlo?

K čemu??

+6/−15
15.9.2016 15:27

M40a11r72t51i14n 80K97a55r87á59s14e43k 9838963758908

Tipuju k prodeji, k cemu jinemu by ho vyvijeli?

+12/−1
15.9.2016 15:28

P88a74v20e49l 92S23o57b62o40t21k68a 5140324

To už tu bylo - a na to se ptám, k čemu to kdo koupí?

Jestli jde zase jen o to vytáhnout ze státu peníze, tak to ať je raděj daj lidem přímo na dávkách a neživí mezi tím spoustu vyžírků.

+2/−12
15.9.2016 15:32

J50i36ř43í 20K73o29d24ý49d77e69k 7790200686893

Nesrovnavat s Alcou - to je jiny pribeh.

+12/−1
15.9.2016 15:37

P71a59v66e30l 17S51o45b54o14t38k84a 5610274

To byla Alca o tolik horší než starší Albatros?

0/−12
15.9.2016 15:41

P53e20t20r 92K22e92i33s47l32e69r 6331192772604

ALCA je něco zcela jiného... i když ve Vašich očích to asi vypadá stejně...

+12/−2
15.9.2016 15:44

L50u21k14á40š 38S34e32d85l12á73č90e60k 1623857947320

Jaká je maximální rychlost L39NG jaké jsou tam motory, kdo je vyrábí.

0/−4
15.9.2016 16:06

J15i34ř22í 12K70ü39h66r 2760666270446

http://www.l39ng.com/bio-1-1-1/

https://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FJ44

cca 30s na googlu

+2/0
15.9.2016 16:50

M52a48r88t42i20n 38S90m94í43š98e97k 7552372930664

Vy si neumite informace najit????

+1/0
16.9.2016 9:30

J17a46k11u60b 40S47ú51k10e64n97í96k 1758880219

Pro potřeby volně prodejného cvičného letadla ano.

+1/0
15.9.2016 15:49
Foto

L53u37k72á21š 89N79o46v23o40t79n31ý 6716907618328

Ne, ale L-159 skončila na tom, že v tom byly použity americké technologie, čímž pádem má USA právo veta na vývoz a jelikož z dob bratření se s východním blokem a půlkou válčící Afriky většina států spadala tam, kam USA žádnou vojenskou techniku neprodávají, tak jsme měli i my peška. Čímž chci říci L159 je po všech stránkách lepší letoun, ale L-39 jako cvičný je výhodný v tom, že ho všichni znají (mají na něj zázemí) a je levný a pro některé rozvojové státy může dost dobře sloužit i jako letecká podpora, nikoliv jenom pro výcvik.

+14/0
15.9.2016 15:53

P16e78t83r 17M13a31r30e74č16e85k 1963101479338

L39NG si nikdo neobjednal na rozdíl od Alky. Takže je to vyloženě věc firmy.

+2/0
15.9.2016 16:23

J44i22ř62í 11K83o88d71ý35d43e46k 7230290936153

Vyrobce nabizi i moznosti upgrade starych verzi, ktere letaji jak v ceskem vojenskem letectvu tak i jinde. Asi tezko hledat jiny produkt ceskeho leteckeho prumyslu, ktery by se tak uspesne exportoval.

+3/−1
15.9.2016 15:34

P31a39v68e55l 89S77o58b28o23t67k85a 5880324

Albatros se nevyrábí už 20 let - takže v čem takový upgrade spočívá?

V kompletní výměně vylétaného draku, motoru i zastaralé avioniky?

+1/−9
15.9.2016 15:38

J61i66ř34í 91K78o97d88ý94d67e68k 7700170716603

Nebudu to prepisovat z netu - staci strejda google. Treba mokre kridlo.

+3/−1
15.9.2016 15:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.