- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Snadno Regiojet a Leoexpress nepožadují doklad, když mají povinnou rezervaci. To je však pro cestujícího velmi svazující, nemůže si v průběhu dne vybrat, kterým vlakem pojede.
Ale kontrolu by i přesto RJ i LE provádět měli kvůli studenstkému jízdnému.
Pokud nechápete, proč jízdenka je na jméno a kontroluje se jestli je vaše, tak jak byste řešili to, že si zakoupím si jízdenku a následně ho poskytnu několika lidem. Řešit se to dá více způsoby:
a) Jízdenka bude na jméno a nikdo jiný na něho jet nemůže.
b) Na jízdenku může jet pouze osoba, která ji použije jako první. Ale co když o ten kód "přijdete" ne vlastní chybou (no alespoň to můžete tvrdit, že jste ho nikomu nedal a je to určitě chyba u ČD) a budete až druhý - jste v tom případě černý pasažér?
c) Na jízdenku může v době její platnosti jet kdo chce a kolikrát chce. To by se asi nelíbilo ČD. Takže jsou reálné jen a) a b)
Jiná věc je, že vyžadovali konkrétní doklad, který jste uvedl při koupi. To je podle mě zbytečné, mělo by stačit, že prokážete, že jízdenka je vaše, tedy tak jak to změnili.
A pokud i to vás otravuje, tak si vyřiďte InKartu jízdenku kupujte "na ni". Pak jen průvodčímu podáte InKartu a jízdenka se průvodčímu dohledá a nemusíte si nic tisknout nebo diktovat.
ještě k variantě b):
Co když po cestě z vlaku vystoupíte a budete pokračovat následujícím. To o ČD snad ještě lze. Jak by průvodčí poznal, že to je jen přerušená jízda a jízda dalši osoby?
Deutsche Bahn ho naopak vyžaduje, rakouské ÖBB mají stejnou politiku jako nově České dráhy - stačí zadat jméno a následně se prokázat jakýmkoliv průkazem.
No a jak vidno mají to i jinde ale tady trollové budou na ČD furt nadávat
Neúplná informace: „Deutsche Bahn ho naopak vyžaduje“ – ano, ale při cestování v Německu jsem nezažil, že by průvodčí po mně ten uvedený doklad vyžadoval. U nás s tím ve vlacích ČD buzerují vždy.
Me vadi to, ze napr. u zlutych vlaku muzu vratit jizdenku i 15 minut pred odjezdem a dostanu penize zpet. Kdyz jsem chtel u CD vratit den predem, tak to pry budou 3 mesice resit, jestli mi to proplati.
Nechápu, co máte za problém. Prostě někteří dopravci jsou ohledně storna přívětivější než jiní. I u ČD máte jasně řečeno jak dlouho před začátkem platnosti můžete který typ jízdenky vrátit a za jaký poplatek.
Mám pocit, že doklad totožnosti u sebe člověk musí mít vždy, kdykoliv vystrčí paty z bytu a jde dál než před dům k popelnicím, takže vlastně moc nevím, v čem je problém.
Na druhou stranu, rozumný průvodčí by snad měl uznat, když jsem v eshopu zadal číslo řidičáku a ten ve vlaku u sebe nemám, ale mám občanku. A pokud se ČD obávají, že to budou zneužívat děda, otec a syn, pokud mají totožné jméno, stačí číslo dokladu nahradit datem narození.
problém není v občance, ale v tom, že v normálním světě má právo na identifikaci člověka jen policista, nikoliv nějaký ajznboňák. Konečně, co je komu do toho, kam jedu, proč bych to měl Českým Drahám hlásit? Jak s těmi informacemi pracují, kdo mi bude garantovat, že se nedostanou do nepovolaných rukou?
Tady spousty lidí nechápe ten princip. U ČD kupujete elektronickou jízdenku z bodu A do bodu B s tím, že můžete nastoupit na kterýkoliv spoj v den platnosti. Když bych si jí 10x vytisknul, klidně bych jí mohl rozdat dalším lidem, pokud by tam nebyla nějaká identifikace např. IN-kartou. Zneplatnit to nejde, přenosné pokladny online nejsou.
U Regiojetu doklad nepotřebujete, protože si jízdenku kupujete na konkrétní vlak a místo, takže nikdo jiný jí použít nemůže.
Super, teď už jen založit web stránku, kam lidi budou nahrávat svoje zakoupené jízdenky a jejich jmenovci si je budou moct stáhnout.
Všakto byl taky nesmysl.
To, že něco nechápete ještě neznamená, že je to špatně.
Tak ted aby nesprisnil podminky Albert a nemuseli jsme si kupovat rohliky s obcankou!