Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte lidem 10 tisíc za sešrotování auta, žádají automobilky. Stát váhá

Prémii až deset tisíc korun by mohli dostat majitelé nejstarších aut, pokud se rozhodnou vozidlo ekologicky sešrotovat. Peníze by měli dostat z peněz, které stát od lidí vybírá za převody ojetých vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a78n 29C10e41p19e71k 1274776910

Automobilky jsou v nejlepším, největší zisky, tak jim je potřeba ještě ze státního pomoci. Sice ne přímo, ale podporou nakopneme spotřebitele.

0/0
19.9.2016 11:24

P28a17v13e64l 34Š49e85v96č80í35k 6370375749400

Staré likvidované auto je zdroj cenných surovin, takže případná kompenzace není rozhodně celých 10k, je nutné tuto hodnotu odečíst.

Mám jedno starší auto v depositu a klidně tam může být jak chce dlouho. místa mám dost, nezavazí a když jdu kolem, tak jej pohladím, páč to byl můj věrný Karel. Rozhodně je nedaruji nějakému likvidátorovi jen za kus papíru s potvrzením. A ten si z něj pak suroviny bude těžit. Auto je můj majetek, a nepřítel stát na něj nemá právo. Měl jsem v depositu i Avii, té loni na konci roku propadly papíry, tak jsem si ji zlikvidoval sám a dokonale ekologicky, neukápla kapka oleje a plastové potahy sedaček a dveří jsem raději odvezl do sběrného dvora, páč z místního kontejneru by je vybral soused na topení. Tech cca 10 tisíc jsem vydoloval za prodej agregátů a ještě povezu kovy do šrotu.

0/0
17.9.2016 9:33

J36a86n 13B26a96r20t97á96č74e75k 6655145460959

Nebylo by rozumější zrušit bez náhrady tzv. ekodaň. Po jejím spuštění nastal útlum prodeje a rotace ojetin, protože stávající auta si lidi drží co to jde oproti dřívějšímu stavu, kdy si lidé vybrali o něco modernější.

+2/0
17.9.2016 8:02

P64e38t53r 96N93o61v82o35t91n82y 1421730101

Dejte jim je vy.

0/0
17.9.2016 0:24

J14a43r93o78s71l62a31v 89Š42k21o95d50a 6214878819201

takze ti nejchudsi,co museli zaplatit ekovypalne. Tak z jejich prachu se nadotujou ti, co 300tisic na nove maji!!

+1/0
16.9.2016 23:42

P48e36t80r 51V91o44ň97k10a 2447533419663

Vím úplně přesně jak to dopadne, scénář bude úplně stejný jako když na protiúčet vykupovali starý embečka a stodesítky , stodvacítky. Kšeftaři vykoupí stařešiny před posláním na šrotiště od chudiny a namastěj si na tom kapsy.

0/0
16.9.2016 21:32

V36l81a69d32i27m47í45r 75R83e42t54t17i95n83g76e56r 5425576665805

Takto jsem v roce 2001 odevzdal mojí 23 let starou Skodu 105S a koupil zbrusu novou Škodu Felicii Magic2 :-) Rovněž mně z ceny nového vozu odečetli 10 000 Kč :-);-)

0/0
16.9.2016 18:30

J40i43n57d84ř42i39c55h 71Š76k67o95p11e40k 4145511960455

ale to byla čistě akce automobilky

0/0
16.9.2016 21:25

P22e18t66r 79V84o36ň71k78a 2477923349633

No vidíte a na Vás jednoho pak připadlo sto jiných, pro které tu škodovku dokonce už dopředu od někoho vykoupil autosalon škody nebo servis za 1-3 tisíce, od lidí, kteří si za ty peníze šli koupit zase jen starý vrak, a těm co si šli pro nové auto a neměli požadovanou stařešinu, to posloužilo jako sleva, vykupovalo se nejen pro známé. Fabrika to zacálovala a všichni byli spokojený.

Zákazník s novým autem ušetřil, servis/salon prodal další auto navíc a měl z něj slušnou provizi a skoro nic je to nestálo jen s ekologií a propagovaným účelem to nemělo nic společného, zmizelo jen pár starých vraků, které by zmizeli i bez toho.

0/0
16.9.2016 21:43

V67l65a85d68i97m37í79r 20R92e63t30t45i15n70g41e45r 5195946865275

To je možné, bylo mně odečteno 10 000 Kč z nového vozu a moje stara 105S prodaná za 7000 Kč (byla teda s LPG). Takže spokojeni byli všichni, ja jsem za starou Skodu 105S, která byla 23 let stará a měla 186 000 km najeto dostal prakticky 17 000 Kč. Navíc z bazaru autosalonu zmizela ještě ten týden co jí ode mne vykoupil. Takže já takovéto akce vítám.

0/0
17.9.2016 10:40

J95a70n 16D85l87o42u46h18ý 7924279750529

Me v roce 2008 Ford nabidl slevu 10 000kc na nove auto, kdyz jim tam necham formana s LPG. Hacek byl v tom, ze se dal prodat obratem ruky za 25 000kc. Cili formana jsem si prodal sam a imaginarni slevu jsem nedostal ;-) :-D

0/0
17.9.2016 16:08

S86t72a48n86i85s18l75a82v 15R91o73s79e72c57k84ý 9975199741179

Má smysl montovat do nových aut budou montovat žárovky za 2500 Kč/ks a více?

Zbytečně to auta prodražuje a i výroba je neekologická.

0/0
16.9.2016 16:53

P17a46v31e30l 57Š91e51v31č83í92k 6460535769440

Tu žárovku vyrobí v Číně za pakatel, těch 2,5k si nasadí automobilky.

0/0
17.9.2016 9:39

L37u39k87á35š 53S45e24d24l68á20č72e96k 1203797117390

Máme nejvyšší daně na auta, Auta jsou v ČR jedny z nejdražších v Evropě a to i přesto, žeje vyrábíme. Přesto že je vyrábíme, máme nejstarší vozový park Co k tomu dodat, je to hnus.Rv

+4/0
16.9.2016 15:18
Foto

O71n71d95ř28e59j 45V50a63r93o49š64č97á48k 3774617843

At si to plati automobilky ze sveho.

+3/0
16.9.2016 12:39

P54e29t22r 70V82o49n63d44r44a95c65e30k 7895851303540

Neblázni - automobilky nikdy nezlevní - například plat ředitele WV je cca 40mil/kč měsíčně !!!

0/0
16.9.2016 15:39

P13a34v56e94l 88Š82e93v72č40í49k 6570905599680

Zajímavé čtení je, za kolik si v Soulu postavil nové správní středisko Hnujdej. I akcionáří se bouřili.

0/0
17.9.2016 9:41

M94a56r49t89i57n 55J45i66r42o15u51s15e42k 7386905475398

Automobilky nechápou, že mají příšernou nadprodukci, ukrutný převis nabídky nad poptávkou a to neodstraní odstranění starých aut. Lidé nemají peníze na nákup nových aut a to už ani při započtení nákupů aut na dluh. :-)

+3/0
16.9.2016 12:09

P46e54t75r 25V53o15n31d45r96a37c61e11k 7865911243530

Koupě nového auta je nejhorší investice ..... těch 10tis auto ztratí na hodnotě ještě než vyjedete z autosalonu .......

+6/0
16.9.2016 11:58

J86a50r30o63s57l79a77v 48H69o94r65á56k 6593457495964

Auto neni investice, ale spotreba. Pokud nekupujete veterany a specialy.

+3/0
16.9.2016 12:54

P25e94t51r 69V23o71n66d94r47a12c64e40k 7905781913830

Ano - auto mám k tomu aby mě dovezlo z místa A do místa B a k tomu nepotřebuji nové auto ....... a jelikož si nemusím nic dokazovat a ukázat že na to ,, mám ,, tak mi klidně stačí i 10 let stará Oktávka .......

+5/0
16.9.2016 15:27

J87a57r61d60a 51S76o43k79o96l 1256788141181

Myslí někdo na staré lidi kteří vlastní nejvíce těchto vozidel?že nemají na nové a musí se dostat z vesnic k doktoům do lékárny obchodů pošty a autobus tam většinou jezdí 2x denně. Mnoho těchto těžce chodí a auto je jediná možnost doktora. Také budete jednou stáří tak se podle toho chovejte !!

+6/0
16.9.2016 11:31

T15o50m54á67š 48S39k30á96l75a 6518317

no, to je sice zvláštní představa, ale když tak dvakrát do roka sedím v autosalonu a čekám, tak jsou to z 50% starší lidé kdo kupuje nová auta. Ten zbytek vypadá jako podnikatelé kolem 40.

Jinak tu se ani nebavíme o 120, kterou vídám zaparkovanou občas za některým plotem. Kdoví jestli pojízdnou. Tu se bavíme o feliciích, kterým se náhodou ještě úplně nerozpadla kastle a ve kterých jezdí mnohem častěji mladší lidé.

0/0
16.9.2016 14:18
Foto

R19o38m83a65n 95K89o90z18e44l 4247786253654

Jsem z vesnice a ty autobusy jezdí teda častěji, dvakrát denně jede možná do nejzapadlejší vísky o 150 lidech v době prázdnin, to zas nebalamuťte.

Většina lidí má staré auto proto, že dobře slouží a když dobře funguje, tak k čemu nové? A s trochou péče vypadá 15leté jako právě vyjeté z fabriky. Jak mi už několikrát tetička řekla, že jak se mám dobře, že mám nové auto, když viděla tu lesklou karosérii a ono tomu autu je 22 let.

0/0
16.9.2016 14:50

J51i80ř46í 90Z43á63ř72e26c97k55ý 5184818674645

Ale ano, dvakrát denně tam a to samé zpátky - tedy pokud je pracovní den, jinak nejezdí vůbec nic.

+2/0
16.9.2016 23:38
Foto

R49o57m81a55n 14K90o65z70e60l 4687976653274

Tady to fakt tak není, kromě jedné vesnice o 200 obyvatelích jedou ze Zlína všude autobusy i z odpolední směny, po 22.hodině, to samé ze Vsetína, Uherského Hradiště.

0/0
16.9.2016 23:44

P10e22t61r 37H68o59f21m14a74n22n 6319504675680

Kde berou jistotu, ze auto s novejsi emisni tridou ma pri realnem provozu 'lepsi emise'?

+4/0
16.9.2016 11:16

O62n54d87ř35e82j 49Č84a98p51k73a 6631201263984

U těch prvních emisních tříd, když se šlo hlavně po jedech a ne po CO2, to platilo.

0/0
16.9.2016 14:12

T79o33m38á15š 94S23k15á93l79a 6958597

CO2 je závislé na spáleném benzínu a nic s tím nenaděláte. Je celkem jedno z kterého roku auto je. Mě přijde uhozené bavit se o stáří auta a ne o jeho velikosti. 10 let staré malé auto má pořád nižší emise než o něco větší nové auto. Akorát to první má nálepku EURO 4 a to nové EURO 6.

+1/0
16.9.2016 14:25

Z27d95e79n94ě37k 66M78á18č25a84l60a 1263345129170

10.000? To je motivace jak řemen..... S autama je to u nás nějaký divný. V bazarech si stojí na střechách kolik jich tam je, ale mě připadá, že ojetý jsou snad dražší než nový. Normální auto s náletem jak blázem za 300.000 Kč. Dívám se po Mazdách, Fordech.

+1/0
16.9.2016 11:04

P82ř22e37m56y44s30l 16H19r61o16m37a69d70a 2184456578171

Tak řešením by byl poplatek pro bazary, za každé vozidlo, které jim ta stojí déle jak půl roku. Já jsem třeba nedávno u jednoho bazaristy prohlížel Subaru Forestra 1999. No a ukázal jsem mu, že to auto nemůže jezdit, že kolem zadních tlumičů je to prorezlé tak, že v první díře projdou tlumiče do kufru. Auto přitom mělo novou technickou a chtěl za něj 70 litrů 8-o. Když jsem vyndal kus prorezlého plechu tak mne odpálkoval s tím, že to někdo koupí a ať mu to neničím. Že se v tom někdo může zabít ho asi nezajímá :-/

Oni prostě bazaristé přivezou z Německa šrot, naleští to a pak se jim vyplatí čekat třeba rok, až se nějaký neználek chytne a koupí to.

+1/0
16.9.2016 11:31

P40e54t81r 16N89o35v88á12k 3923916964264

Ať EU zadotuje nákupy aut a doplatí rozdíly kupní síly německého zákazníka a českého ;-D.

Dám 100 tis a rozdíl ať zaplatí Brusel..., to by se omlazovalo...R^

+1/0
16.9.2016 11:00

P96e20t10r 58S59u91c98h83ý 1288889324576

A proč podle kupní síly zrovna Německa? Proč ne třeba podle Řecka?

0/0
16.9.2016 11:02

J35i71n58d79ř59i47c62h 43Š77k69o89p44e98k 4235891250215

protože když se zdražuje, tak se argumentuje výší cen právě na Západě. Naposledy zloději z OSA

+2/0
16.9.2016 21:27

J58o34s29e56f 59K69o17m52á51r81e85k 5864322454809

To nebylo na Západě, ale v Maďarsku :))

0/0
17.9.2016 7:01
Foto

P91e20t41r 13P56r97o12c17h94á88z98k34a 3722516342584

Za 10k si nove auto nekoupi.Nic to neresi.Omezit vjezd starych aut do mest a to vcetne residentum.To donuti cast lidi aby auto obmenili a cast se ho zbavi. Aby mohli kupovat nova auta museli by mit vic penez a auta stat mene.Jina cesta neni.

+1/−4
16.9.2016 10:56

M80a78r16i52a84n 71V56á23ň66a 3868206195429

Ale je. Co takhle zrušit DPH a spotřební daně ?

0/0
16.9.2016 11:44
Foto

P96e34t66r 20P42r27o18c51h39á40z57k34a 3962656282914

Na auta nebo na vše? A proč? Auto není věc, kterou si lze nárokovat. Daleko lepší než šrotovné je omezení vjezdu do centra pro všechna, která nesplňují emisní limit. Musí to však platit i pro rezidenty, nejen pro návštěvníky. Pak je po problému. Část si koupí auto nové, část se ho vzdá, část se zapojí do sdílení a podobně. Tak se řeší problémy a ne dotacemi.

0/0
19.9.2016 16:51

R10o16m80a78n 60S19o27u19č11e49k 1812105980159

tak ať ty prachy dají automobilky!

+3/0
16.9.2016 10:44

J32a40r90o73m77í79r 56K94r41á92l 4100619254609

Ano, to je lepší cesta. Při koupi nového odkoupit staré. Někteří obchodníci to tak dělají už dnes.

+2/0
16.9.2016 10:47

V23i52k77y89r 77B62o57h69u11m18i91l 25S33t67r15a19n86s26k77y 9607598116389

Cituji z článku: Podle našich údajů lidé likvidují přestárlá auta už v současné době sami i bez podobných příspěvků,“ řekla mluvčí MŽP Petra Roubíčková.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/automobilky-chteji-az-deset-tisic-za-srotaci-auta-f7b-/eko-doprava.aspx?c=A160915_165328_eko-doprava_suj

A tak nějak je to u nás se vším, podle klasického :" Voni si lidi vždycky nějak pomůžou sami".

0/−1
16.9.2016 10:42

D64u72š28a40n 83P55e67š35e81k 3285499564530

Ničemu to nepomůže, protože v okamžiku, kdy se za auto v jakémkoliv stavu začne vyplácet 10.000,-, tak stoupnou ceny ojetých vozů.

I naprosto nepoužitelný vrak bude mít nyní hodnotu těch 10.000,- a jakékoliv lepší a použitelné auto pak zákonitě bude mít cenu o těch 10.000,- vyšší.

+5/0
16.9.2016 10:36

M79a80r91t16i89n 97P71r85o63k90o62p 6776437810905

-počítejte že se musí jednat o přihlášené auto

-přihlásit/odhlásit/přepsat auto za 10000,- nebo 15000,- je stejně drahé

-pravděpodobně to bude příspěvek na nákup nového ( první registrace) nikoliv 10k na ruku od státu za doložení likvidace starého vozu bez nákupu nového.

+1/0
16.9.2016 10:52

M70a96r52t42i81n 67H32o32r51á79k 9383299534

Čekám, že to bude zase pro nějaké mafie, které u nás budou vybírat za šrotovné na auta, kterou dovezou z Německa.

Jsem proti šrotovnému.

+11/0
16.9.2016 10:35

J64a22r43o41m61í25r 21K24r40á23l 4690959324949

Pokud jde vládě o ekologii, pak je daleko lepší cesta např. dočasné přeřazení do nižší sazby DPH. Jako bylo před léty v Německu na lednice bez freonu.

Pokud by šrotovné bylo na nepojízdná auta v evidenci, moc to nepomůže, pokud na všechny, bude to výhodné nejvíc pro ty kšeftaře.

+1/0
16.9.2016 10:44

M81a80r56t43i41n 22K84a67r59á95s96e75k 9248593368368

A v cem je rozdil mezi snizenou dph a dotaci? Krom toho ze dotace je jednodussi a s mensi pravdepodobnosti podvodu, oproti dph vyjimce

0/0
16.9.2016 12:53

T92o55m66á20š 70S52k75á32l64a 6738857

máte zvláštní představu o "jednoduuchosti" procesu výběru a distribuce peněz. Aneb je jednodušší peníze ani nevybrat, než je vybrat, přerozdělit na správný úřad (reálně přes hódně dalších míst) a tam teprve zjišťovat kdo má na co nárok a peníze vyplatit. To vše s ročním zpozděním samozřejmě, protože rozpočet kolik bude potřeba vyplatit za celý příští rok se schvaluje v prosinci předchozího roku.

+2/0
16.9.2016 14:31

J68a75r24o70m84í47r 35K20r46á83l 4300429314769

Protože snížená daň podpoří výměnu auta za nové, zatímco šrotovné podpoří spíše kšeftaře.

0/0
17.9.2016 7:42

M49i62c17h14a67l 68J53a13r69o70š 7934720672315

A že si stát ten výzkum nechá dělat zrovna u STEM, agentury, která byla (a asi je) majetkově úzce spjatá se socdemáky.

0/0
16.9.2016 10:33

O95n22d80ř29e70j 36Č46a41p48k58a 6231551813374

A nestačilo by zrušit ekodaň ? Přijde mi efektivnější tomu, kdo mění starého trabanta za felicii, ty peníze nechat, než mu 10 tisíc sebrat za převod felicie a pak 10 tisíc dát za šrotaci tráboše. Protože tam dalších x tisíc padne na byrokracii kolem.

+5/0
16.9.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.