Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dejte lidem 10 tisíc za sešrotování auta, žádají automobilky. Stát váhá

Prémii až deset tisíc korun by mohli dostat majitelé nejstarších aut, pokud se rozhodnou vozidlo ekologicky sešrotovat. Peníze by měli dostat z peněz, které stát od lidí vybírá za převody ojetých vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J59a25n 63C66e70p62e79k 1744956500

Automobilky jsou v nejlepším, největší zisky, tak jim je potřeba ještě ze státního pomoci. Sice ne přímo, ale podporou nakopneme spotřebitele.

0/0
19.9.2016 11:24

P81a66v81e44l 17Š32e50v80č52í22k 6320245319560

Staré likvidované auto je zdroj cenných surovin, takže případná kompenzace není rozhodně celých 10k, je nutné tuto hodnotu odečíst.

Mám jedno starší auto v depositu a klidně tam může být jak chce dlouho. místa mám dost, nezavazí a když jdu kolem, tak jej pohladím, páč to byl můj věrný Karel. Rozhodně je nedaruji nějakému likvidátorovi jen za kus papíru s potvrzením. A ten si z něj pak suroviny bude těžit. Auto je můj majetek, a nepřítel stát na něj nemá právo. Měl jsem v depositu i Avii, té loni na konci roku propadly papíry, tak jsem si ji zlikvidoval sám a dokonale ekologicky, neukápla kapka oleje a plastové potahy sedaček a dveří jsem raději odvezl do sběrného dvora, páč z místního kontejneru by je vybral soused na topení. Tech cca 10 tisíc jsem vydoloval za prodej agregátů a ještě povezu kovy do šrotu.

0/0
17.9.2016 9:33

J70a56n 79B48a66r14t40á51č88e53k 6865325110839

Nebylo by rozumější zrušit bez náhrady tzv. ekodaň. Po jejím spuštění nastal útlum prodeje a rotace ojetin, protože stávající auta si lidi drží co to jde oproti dřívějšímu stavu, kdy si lidé vybrali o něco modernější.

+2/0
17.9.2016 8:02

P22e54t97r 68N77o28v95o66t16n47y 1631460361

Dejte jim je vy.

0/0
17.9.2016 0:24

J94a84r48o24s45l92a16v 94Š24k82o41d18a 6904208399771

takze ti nejchudsi,co museli zaplatit ekovypalne. Tak z jejich prachu se nadotujou ti, co 300tisic na nove maji!!

+1/0
16.9.2016 23:42

P38e56t84r 30V65o68ň96k23a 2637453129593

Vím úplně přesně jak to dopadne, scénář bude úplně stejný jako když na protiúčet vykupovali starý embečka a stodesítky , stodvacítky. Kšeftaři vykoupí stařešiny před posláním na šrotiště od chudiny a namastěj si na tom kapsy.

0/0
16.9.2016 21:32

V13l49a41d83i29m77í44r 66R49e38t50t39i93n87g97e71r 5665606865185

Takto jsem v roce 2001 odevzdal mojí 23 let starou Skodu 105S a koupil zbrusu novou Škodu Felicii Magic2 :-) Rovněž mně z ceny nového vozu odečetli 10 000 Kč :-);-)

0/0
16.9.2016 18:30

J65i87n76d89ř78i25c69h 36Š86k34o60p10e89k 4565901740505

ale to byla čistě akce automobilky

0/0
16.9.2016 21:25

P56e87t23r 75V72o38ň10k15a 2547363769703

No vidíte a na Vás jednoho pak připadlo sto jiných, pro které tu škodovku dokonce už dopředu od někoho vykoupil autosalon škody nebo servis za 1-3 tisíce, od lidí, kteří si za ty peníze šli koupit zase jen starý vrak, a těm co si šli pro nové auto a neměli požadovanou stařešinu, to posloužilo jako sleva, vykupovalo se nejen pro známé. Fabrika to zacálovala a všichni byli spokojený.

Zákazník s novým autem ušetřil, servis/salon prodal další auto navíc a měl z něj slušnou provizi a skoro nic je to nestálo jen s ekologií a propagovaným účelem to nemělo nic společného, zmizelo jen pár starých vraků, které by zmizeli i bez toho.

0/0
16.9.2016 21:43

V34l56a13d58i93m93í24r 71R50e15t13t17i17n79g24e76r 5505486475955

To je možné, bylo mně odečteno 10 000 Kč z nového vozu a moje stara 105S prodaná za 7000 Kč (byla teda s LPG). Takže spokojeni byli všichni, ja jsem za starou Skodu 105S, která byla 23 let stará a měla 186 000 km najeto dostal prakticky 17 000 Kč. Navíc z bazaru autosalonu zmizela ještě ten týden co jí ode mne vykoupil. Takže já takovéto akce vítám.

0/0
17.9.2016 10:40

J32a31n 19D71l73o42u92h59ý 7764849330889

Me v roce 2008 Ford nabidl slevu 10 000kc na nove auto, kdyz jim tam necham formana s LPG. Hacek byl v tom, ze se dal prodat obratem ruky za 25 000kc. Cili formana jsem si prodal sam a imaginarni slevu jsem nedostal ;-) :-D

0/0
17.9.2016 16:08

S92t65a61n77i57s51l95a61v 76R12o98s51e84c15k67ý 9915239321649

Má smysl montovat do nových aut budou montovat žárovky za 2500 Kč/ks a více?

Zbytečně to auta prodražuje a i výroba je neekologická.

0/0
16.9.2016 16:53

P16a87v79e47l 13Š47e41v83č61í11k 6640935659800

Tu žárovku vyrobí v Číně za pakatel, těch 2,5k si nasadí automobilky.

0/0
17.9.2016 9:39

L24u24k50á27š 46S29e97d52l85á29č30e31k 1663857677730

Máme nejvyšší daně na auta, Auta jsou v ČR jedny z nejdražších v Evropě a to i přesto, žeje vyrábíme. Přesto že je vyrábíme, máme nejstarší vozový park Co k tomu dodat, je to hnus.Rv

+4/0
16.9.2016 15:18
Foto

O10n45d54ř29e27j 10V22a28r57o39š25č66á43k 3604217173

At si to plati automobilky ze sveho.

+3/0
16.9.2016 12:39

P43e70t69r 90V26o74n75d12r66a62c12e59k 7265811793540

Neblázni - automobilky nikdy nezlevní - například plat ředitele WV je cca 40mil/kč měsíčně !!!

0/0
16.9.2016 15:39

P26a86v10e28l 49Š46e62v24č11í32k 6690165149410

Zajímavé čtení je, za kolik si v Soulu postavil nové správní středisko Hnujdej. I akcionáří se bouřili.

0/0
17.9.2016 9:41

M18a34r17t23i86n 95J25i75r57o35u69s52e62k 7646965615128

Automobilky nechápou, že mají příšernou nadprodukci, ukrutný převis nabídky nad poptávkou a to neodstraní odstranění starých aut. Lidé nemají peníze na nákup nových aut a to už ani při započtení nákupů aut na dluh. :-)

+3/0
16.9.2016 12:09

P75e59t69r 50V56o59n92d67r96a17c55e89k 7935151683960

Koupě nového auta je nejhorší investice ..... těch 10tis auto ztratí na hodnotě ještě než vyjedete z autosalonu .......

+6/0
16.9.2016 11:58

J34a53r77o51s12l93a82v 38H49o39r74á58k 6953827975264

Auto neni investice, ale spotreba. Pokud nekupujete veterany a specialy.

+3/0
16.9.2016 12:54

P48e29t92r 56V43o90n61d74r24a55c89e88k 7695851623300

Ano - auto mám k tomu aby mě dovezlo z místa A do místa B a k tomu nepotřebuji nové auto ....... a jelikož si nemusím nic dokazovat a ukázat že na to ,, mám ,, tak mi klidně stačí i 10 let stará Oktávka .......

+5/0
16.9.2016 15:27

J10a55r37d20a 29S20o10k80o75l 1416108261841

Myslí někdo na staré lidi kteří vlastní nejvíce těchto vozidel?že nemají na nové a musí se dostat z vesnic k doktoům do lékárny obchodů pošty a autobus tam většinou jezdí 2x denně. Mnoho těchto těžce chodí a auto je jediná možnost doktora. Také budete jednou stáří tak se podle toho chovejte !!

+6/0
16.9.2016 11:31

T44o70m23á18š 39S50k73á21l22a 6638437

no, to je sice zvláštní představa, ale když tak dvakrát do roka sedím v autosalonu a čekám, tak jsou to z 50% starší lidé kdo kupuje nová auta. Ten zbytek vypadá jako podnikatelé kolem 40.

Jinak tu se ani nebavíme o 120, kterou vídám zaparkovanou občas za některým plotem. Kdoví jestli pojízdnou. Tu se bavíme o feliciích, kterým se náhodou ještě úplně nerozpadla kastle a ve kterých jezdí mnohem častěji mladší lidé.

0/0
16.9.2016 14:18
Foto

R90o13m37a55n 14K93o68z62e75l 4537586503554

Jsem z vesnice a ty autobusy jezdí teda častěji, dvakrát denně jede možná do nejzapadlejší vísky o 150 lidech v době prázdnin, to zas nebalamuťte.

Většina lidí má staré auto proto, že dobře slouží a když dobře funguje, tak k čemu nové? A s trochou péče vypadá 15leté jako právě vyjeté z fabriky. Jak mi už několikrát tetička řekla, že jak se mám dobře, že mám nové auto, když viděla tu lesklou karosérii a ono tomu autu je 22 let.

0/0
16.9.2016 14:50

J87i96ř38í 29Z22á79ř12e89c45k88ý 5784838754795

Ale ano, dvakrát denně tam a to samé zpátky - tedy pokud je pracovní den, jinak nejezdí vůbec nic.

+2/0
16.9.2016 23:38
Foto

R39o45m87a19n 86K90o92z28e26l 4817536763814

Tady to fakt tak není, kromě jedné vesnice o 200 obyvatelích jedou ze Zlína všude autobusy i z odpolední směny, po 22.hodině, to samé ze Vsetína, Uherského Hradiště.

0/0
16.9.2016 23:44

P71e46t50r 40H85o30f67m29a42n22n 6549974415610

Kde berou jistotu, ze auto s novejsi emisni tridou ma pri realnem provozu 'lepsi emise'?

+4/0
16.9.2016 11:16

O53n55d23ř57e70j 37Č23a38p27k86a 6441701583614

U těch prvních emisních tříd, když se šlo hlavně po jedech a ne po CO2, to platilo.

0/0
16.9.2016 14:12

T68o79m56á75š 45S97k39á52l93a 6588927

CO2 je závislé na spáleném benzínu a nic s tím nenaděláte. Je celkem jedno z kterého roku auto je. Mě přijde uhozené bavit se o stáří auta a ne o jeho velikosti. 10 let staré malé auto má pořád nižší emise než o něco větší nové auto. Akorát to první má nálepku EURO 4 a to nové EURO 6.

+1/0
16.9.2016 14:25

Z63d17e59n96ě32k 43M20á55č39a49l72a 1133335819480

10.000? To je motivace jak řemen..... S autama je to u nás nějaký divný. V bazarech si stojí na střechách kolik jich tam je, ale mě připadá, že ojetý jsou snad dražší než nový. Normální auto s náletem jak blázem za 300.000 Kč. Dívám se po Mazdách, Fordech.

+1/0
16.9.2016 11:04

P67ř43e29m62y94s24l 71H15r60o61m65a78d62a 2424316108601

Tak řešením by byl poplatek pro bazary, za každé vozidlo, které jim ta stojí déle jak půl roku. Já jsem třeba nedávno u jednoho bazaristy prohlížel Subaru Forestra 1999. No a ukázal jsem mu, že to auto nemůže jezdit, že kolem zadních tlumičů je to prorezlé tak, že v první díře projdou tlumiče do kufru. Auto přitom mělo novou technickou a chtěl za něj 70 litrů 8-o. Když jsem vyndal kus prorezlého plechu tak mne odpálkoval s tím, že to někdo koupí a ať mu to neničím. Že se v tom někdo může zabít ho asi nezajímá :-/

Oni prostě bazaristé přivezou z Německa šrot, naleští to a pak se jim vyplatí čekat třeba rok, až se nějaký neználek chytne a koupí to.

+1/0
16.9.2016 11:31

P63e64t17r 30N62o40v93á53k 3343256284224

Ať EU zadotuje nákupy aut a doplatí rozdíly kupní síly německého zákazníka a českého ;-D.

Dám 100 tis a rozdíl ať zaplatí Brusel..., to by se omlazovalo...R^

+1/0
16.9.2016 11:00

P95e76t32r 92S96u40c95h33ý 1418639784916

A proč podle kupní síly zrovna Německa? Proč ne třeba podle Řecka?

0/0
16.9.2016 11:02

J11i98n45d66ř64i56c22h 17Š48k21o48p68e73k 4275141120345

protože když se zdražuje, tak se argumentuje výší cen právě na Západě. Naposledy zloději z OSA

+2/0
16.9.2016 21:27

J19o69s98e52f 92K63o83m42á84r65e12k 5354762294109

To nebylo na Západě, ale v Maďarsku :))

0/0
17.9.2016 7:01
Foto

P84e25t28r 62P94r36o87c77h13á21z73k84a 3382636282784

Za 10k si nove auto nekoupi.Nic to neresi.Omezit vjezd starych aut do mest a to vcetne residentum.To donuti cast lidi aby auto obmenili a cast se ho zbavi. Aby mohli kupovat nova auta museli by mit vic penez a auta stat mene.Jina cesta neni.

+1/−4
16.9.2016 10:56

M35a92r97i32a92n 79V48á18ň45a 3618346785909

Ale je. Co takhle zrušit DPH a spotřební daně ?

0/0
16.9.2016 11:44
Foto

P19e81t70r 91P48r82o58c98h51á17z96k30a 3912956412284

Na auta nebo na vše? A proč? Auto není věc, kterou si lze nárokovat. Daleko lepší než šrotovné je omezení vjezdu do centra pro všechna, která nesplňují emisní limit. Musí to však platit i pro rezidenty, nejen pro návštěvníky. Pak je po problému. Část si koupí auto nové, část se ho vzdá, část se zapojí do sdílení a podobně. Tak se řeší problémy a ne dotacemi.

0/0
19.9.2016 16:51

R78o54m77a65n 85S76o41u77č96e16k 1152755190279

tak ať ty prachy dají automobilky!

+3/0
16.9.2016 10:44

J42a12r18o85m92í38r 12K91r89á80l 4690789834859

Ano, to je lepší cesta. Při koupi nového odkoupit staré. Někteří obchodníci to tak dělají už dnes.

+2/0
16.9.2016 10:47

V10i11k11y83r 17B89o65h16u55m23i14l 41S49t92r94a41n76s81k89y 9337738946219

Cituji z článku: Podle našich údajů lidé likvidují přestárlá auta už v současné době sami i bez podobných příspěvků,“ řekla mluvčí MŽP Petra Roubíčková.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/automobilky-chteji-az-deset-tisic-za-srotaci-auta-f7b-/eko-doprava.aspx?c=A160915_165328_eko-doprava_suj

A tak nějak je to u nás se vším, podle klasického :" Voni si lidi vždycky nějak pomůžou sami".

0/−1
16.9.2016 10:42

D15u12š12a26n 85P64e96š94e17k 3925549774940

Ničemu to nepomůže, protože v okamžiku, kdy se za auto v jakémkoliv stavu začne vyplácet 10.000,-, tak stoupnou ceny ojetých vozů.

I naprosto nepoužitelný vrak bude mít nyní hodnotu těch 10.000,- a jakékoliv lepší a použitelné auto pak zákonitě bude mít cenu o těch 10.000,- vyšší.

+5/0
16.9.2016 10:36

M15a31r68t29i61n 36P55r94o81k60o88p 6196967570135

-počítejte že se musí jednat o přihlášené auto

-přihlásit/odhlásit/přepsat auto za 10000,- nebo 15000,- je stejně drahé

-pravděpodobně to bude příspěvek na nákup nového ( první registrace) nikoliv 10k na ruku od státu za doložení likvidace starého vozu bez nákupu nového.

+1/0
16.9.2016 10:52

M86a88r59t22i15n 88H94o80r15á72k 9793509584

Čekám, že to bude zase pro nějaké mafie, které u nás budou vybírat za šrotovné na auta, kterou dovezou z Německa.

Jsem proti šrotovnému.

+11/0
16.9.2016 10:35

J27a95r48o93m25í98r 35K54r23á70l 4710479484269

Pokud jde vládě o ekologii, pak je daleko lepší cesta např. dočasné přeřazení do nižší sazby DPH. Jako bylo před léty v Německu na lednice bez freonu.

Pokud by šrotovné bylo na nepojízdná auta v evidenci, moc to nepomůže, pokud na všechny, bude to výhodné nejvíc pro ty kšeftaře.

+1/0
16.9.2016 10:44

M32a50r23t16i87n 17K92a18r28á42s42e71k 9158203508628

A v cem je rozdil mezi snizenou dph a dotaci? Krom toho ze dotace je jednodussi a s mensi pravdepodobnosti podvodu, oproti dph vyjimce

0/0
16.9.2016 12:53

T55o80m84á96š 76S84k21á93l93a 6978317

máte zvláštní představu o "jednoduuchosti" procesu výběru a distribuce peněz. Aneb je jednodušší peníze ani nevybrat, než je vybrat, přerozdělit na správný úřad (reálně přes hódně dalších míst) a tam teprve zjišťovat kdo má na co nárok a peníze vyplatit. To vše s ročním zpozděním samozřejmě, protože rozpočet kolik bude potřeba vyplatit za celý příští rok se schvaluje v prosinci předchozího roku.

+2/0
16.9.2016 14:31

J57a72r27o87m74í65r 72K71r39á90l 4660909434649

Protože snížená daň podpoří výměnu auta za nové, zatímco šrotovné podpoří spíše kšeftaře.

0/0
17.9.2016 7:42

M19i77c16h61a52l 92J25a14r59o24š 7894610512485

A že si stát ten výzkum nechá dělat zrovna u STEM, agentury, která byla (a asi je) majetkově úzce spjatá se socdemáky.

0/0
16.9.2016 10:33

O47n38d29ř22e89j 84Č44a44p10k53a 6661161423474

A nestačilo by zrušit ekodaň ? Přijde mi efektivnější tomu, kdo mění starého trabanta za felicii, ty peníze nechat, než mu 10 tisíc sebrat za převod felicie a pak 10 tisíc dát za šrotaci tráboše. Protože tam dalších x tisíc padne na byrokracii kolem.

+5/0
16.9.2016 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.