Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte lidem 10 tisíc za sešrotování auta, žádají automobilky. Stát váhá

Prémii až deset tisíc korun by mohli dostat majitelé nejstarších aut, pokud se rozhodnou vozidlo ekologicky sešrotovat. Peníze by měli dostat z peněz, které stát od lidí vybírá za převody ojetých vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67a19n 54C58e15p89e12k 1794296630

Automobilky jsou v nejlepším, největší zisky, tak jim je potřeba ještě ze státního pomoci. Sice ne přímo, ale podporou nakopneme spotřebitele.

19.9.2016 11:24

P14a94v69e57l 67Š79e63v44č15í46k 6470435599450

Staré likvidované auto je zdroj cenných surovin, takže případná kompenzace není rozhodně celých 10k, je nutné tuto hodnotu odečíst.

Mám jedno starší auto v depositu a klidně tam může být jak chce dlouho. místa mám dost, nezavazí a když jdu kolem, tak jej pohladím, páč to byl můj věrný Karel. Rozhodně je nedaruji nějakému likvidátorovi jen za kus papíru s potvrzením. A ten si z něj pak suroviny bude těžit. Auto je můj majetek, a nepřítel stát na něj nemá právo. Měl jsem v depositu i Avii, té loni na konci roku propadly papíry, tak jsem si ji zlikvidoval sám a dokonale ekologicky, neukápla kapka oleje a plastové potahy sedaček a dveří jsem raději odvezl do sběrného dvora, páč z místního kontejneru by je vybral soused na topení. Tech cca 10 tisíc jsem vydoloval za prodej agregátů a ještě povezu kovy do šrotu.

17.9.2016 9:33

J95a78n 21B71a85r43t60á61č54e22k 6645475190129

Nebylo by rozumější zrušit bez náhrady tzv. ekodaň. Po jejím spuštění nastal útlum prodeje a rotace ojetin, protože stávající auta si lidi drží co to jde oproti dřívějšímu stavu, kdy si lidé vybrali o něco modernější.

17.9.2016 8:02

P23e74t77r 38N61o57v57o50t29n91y 1421500121

Dejte jim je vy.

17.9.2016 0:24

J21a88r67o22s33l58a19v 61Š35k77o40d92a 6854128529491

takze ti nejchudsi,co museli zaplatit ekovypalne. Tak z jejich prachu se nadotujou ti, co 300tisic na nove maji!!

16.9.2016 23:42

P56e91t30r 69V61o30ň39k68a 2187813119873

Vím úplně přesně jak to dopadne, scénář bude úplně stejný jako když na protiúčet vykupovali starý embečka a stodesítky , stodvacítky. Kšeftaři vykoupí stařešiny před posláním na šrotiště od chudiny a namastěj si na tom kapsy.

16.9.2016 21:32

V55l59a29d38i45m41í49r 72R86e98t41t87i10n49g87e96r 5465446755545

Takto jsem v roce 2001 odevzdal mojí 23 let starou Skodu 105S a koupil zbrusu novou Škodu Felicii Magic2 :-) Rovněž mně z ceny nového vozu odečetli 10 000 Kč :-);-)

16.9.2016 18:30

J14i10n72d10ř22i79c50h 89Š58k97o14p51e56k 4305161750575

ale to byla čistě akce automobilky

16.9.2016 21:25

P11e57t53r 61V79o62ň57k60a 2417683219423

No vidíte a na Vás jednoho pak připadlo sto jiných, pro které tu škodovku dokonce už dopředu od někoho vykoupil autosalon škody nebo servis za 1-3 tisíce, od lidí, kteří si za ty peníze šli koupit zase jen starý vrak, a těm co si šli pro nové auto a neměli požadovanou stařešinu, to posloužilo jako sleva, vykupovalo se nejen pro známé. Fabrika to zacálovala a všichni byli spokojený.

Zákazník s novým autem ušetřil, servis/salon prodal další auto navíc a měl z něj slušnou provizi a skoro nic je to nestálo jen s ekologií a propagovaným účelem to nemělo nic společného, zmizelo jen pár starých vraků, které by zmizeli i bez toho.

16.9.2016 21:43

V42l31a73d16i56m83í54r 86R28e26t64t90i59n23g87e94r 5885416795425

To je možné, bylo mně odečteno 10 000 Kč z nového vozu a moje stara 105S prodaná za 7000 Kč (byla teda s LPG). Takže spokojeni byli všichni, ja jsem za starou Skodu 105S, která byla 23 let stará a měla 186 000 km najeto dostal prakticky 17 000 Kč. Navíc z bazaru autosalonu zmizela ještě ten týden co jí ode mne vykoupil. Takže já takovéto akce vítám.

17.9.2016 10:40

J21a48n 45D85l31o91u33h46ý 7254499790219

Me v roce 2008 Ford nabidl slevu 10 000kc na nove auto, kdyz jim tam necham formana s LPG. Hacek byl v tom, ze se dal prodat obratem ruky za 25 000kc. Cili formana jsem si prodal sam a imaginarni slevu jsem nedostal ;-) :-D

17.9.2016 16:08

S38t56a25n75i39s45l10a46v 60R88o39s84e92c62k12ý 9655739611709

Má smysl montovat do nových aut budou montovat žárovky za 2500 Kč/ks a více?

Zbytečně to auta prodražuje a i výroba je neekologická.

16.9.2016 16:53

P10a88v77e30l 92Š85e87v83č63í59k 6180715789450

Tu žárovku vyrobí v Číně za pakatel, těch 2,5k si nasadí automobilky.

17.9.2016 9:39

L53u62k13á96š 21S65e53d40l42á81č32e19k 1593927687890

Máme nejvyšší daně na auta, Auta jsou v ČR jedny z nejdražších v Evropě a to i přesto, žeje vyrábíme. Přesto že je vyrábíme, máme nejstarší vozový park Co k tomu dodat, je to hnus.Rv

16.9.2016 15:18
Foto

O66n71d62ř77e79j 31V59a35r32o88š50č60á46k 3854527273

At si to plati automobilky ze sveho.

16.9.2016 12:39

P59e48t49r 10V98o68n61d95r26a68c55e95k 7975831353940

Neblázni - automobilky nikdy nezlevní - například plat ředitele WV je cca 40mil/kč měsíčně !!!

16.9.2016 15:39

P25a72v91e45l 18Š10e65v31č12í76k 6740315249910

Zajímavé čtení je, za kolik si v Soulu postavil nové správní středisko Hnujdej. I akcionáří se bouřili.

17.9.2016 9:41

M93a56r38t15i59n 21J52i68r90o97u20s66e61k 7206745635378

Automobilky nechápou, že mají příšernou nadprodukci, ukrutný převis nabídky nad poptávkou a to neodstraní odstranění starých aut. Lidé nemají peníze na nákup nových aut a to už ani při započtení nákupů aut na dluh. :-)

16.9.2016 12:09

P47e63t55r 45V72o92n17d18r58a82c27e96k 7325921393800

Koupě nového auta je nejhorší investice ..... těch 10tis auto ztratí na hodnotě ještě než vyjedete z autosalonu .......

16.9.2016 11:58

J34a74r98o66s91l34a24v 51H56o80r93á35k 6513487545554

Auto neni investice, ale spotreba. Pokud nekupujete veterany a specialy.

16.9.2016 12:54

P48e48t36r 67V67o56n30d62r31a95c10e37k 7345701683150

Ano - auto mám k tomu aby mě dovezlo z místa A do místa B a k tomu nepotřebuji nové auto ....... a jelikož si nemusím nic dokazovat a ukázat že na to ,, mám ,, tak mi klidně stačí i 10 let stará Oktávka .......

16.9.2016 15:27

J79a84r36d45a 74S95o44k23o48l 1146888911981

Myslí někdo na staré lidi kteří vlastní nejvíce těchto vozidel?že nemají na nové a musí se dostat z vesnic k doktoům do lékárny obchodů pošty a autobus tam většinou jezdí 2x denně. Mnoho těchto těžce chodí a auto je jediná možnost doktora. Také budete jednou stáří tak se podle toho chovejte !!

16.9.2016 11:31

T81o66m19á37š 70S58k82á65l71a 6238767

no, to je sice zvláštní představa, ale když tak dvakrát do roka sedím v autosalonu a čekám, tak jsou to z 50% starší lidé kdo kupuje nová auta. Ten zbytek vypadá jako podnikatelé kolem 40.

Jinak tu se ani nebavíme o 120, kterou vídám zaparkovanou občas za některým plotem. Kdoví jestli pojízdnou. Tu se bavíme o feliciích, kterým se náhodou ještě úplně nerozpadla kastle a ve kterých jezdí mnohem častěji mladší lidé.

16.9.2016 14:18
Foto

R53o46m45a95n 33K85o26z84e22l 4887546653214

Jsem z vesnice a ty autobusy jezdí teda častěji, dvakrát denně jede možná do nejzapadlejší vísky o 150 lidech v době prázdnin, to zas nebalamuťte.

Většina lidí má staré auto proto, že dobře slouží a když dobře funguje, tak k čemu nové? A s trochou péče vypadá 15leté jako právě vyjeté z fabriky. Jak mi už několikrát tetička řekla, že jak se mám dobře, že mám nové auto, když viděla tu lesklou karosérii a ono tomu autu je 22 let.

16.9.2016 14:50

J19i80ř51í 13Z23á29ř63e67c38k62ý 5494398894105

Ale ano, dvakrát denně tam a to samé zpátky - tedy pokud je pracovní den, jinak nejezdí vůbec nic.

16.9.2016 23:38
Foto

R62o22m84a48n 17K71o59z90e38l 4607486883614

Tady to fakt tak není, kromě jedné vesnice o 200 obyvatelích jedou ze Zlína všude autobusy i z odpolední směny, po 22.hodině, to samé ze Vsetína, Uherského Hradiště.

16.9.2016 23:44

P86e13t79r 20H36o10f97m27a89n16n 6799524515580

Kde berou jistotu, ze auto s novejsi emisni tridou ma pri realnem provozu 'lepsi emise'?

16.9.2016 11:16

O19n25d82ř94e65j 42Č85a62p72k36a 6491461933614

U těch prvních emisních tříd, když se šlo hlavně po jedech a ne po CO2, to platilo.

16.9.2016 14:12

T27o51m90á63š 33S66k76á63l57a 6528227

CO2 je závislé na spáleném benzínu a nic s tím nenaděláte. Je celkem jedno z kterého roku auto je. Mě přijde uhozené bavit se o stáří auta a ne o jeho velikosti. 10 let staré malé auto má pořád nižší emise než o něco větší nové auto. Akorát to první má nálepku EURO 4 a to nové EURO 6.

16.9.2016 14:25

Z39d91e81n72ě15k 15M95á65č22a49l75a 1543645829550

10.000? To je motivace jak řemen..... S autama je to u nás nějaký divný. V bazarech si stojí na střechách kolik jich tam je, ale mě připadá, že ojetý jsou snad dražší než nový. Normální auto s náletem jak blázem za 300.000 Kč. Dívám se po Mazdách, Fordech.

16.9.2016 11:04

P75ř33e39m53y70s88l 15H45r10o47m25a25d28a 2834816558661

Tak řešením by byl poplatek pro bazary, za každé vozidlo, které jim ta stojí déle jak půl roku. Já jsem třeba nedávno u jednoho bazaristy prohlížel Subaru Forestra 1999. No a ukázal jsem mu, že to auto nemůže jezdit, že kolem zadních tlumičů je to prorezlé tak, že v první díře projdou tlumiče do kufru. Auto přitom mělo novou technickou a chtěl za něj 70 litrů 8-o. Když jsem vyndal kus prorezlého plechu tak mne odpálkoval s tím, že to někdo koupí a ať mu to neničím. Že se v tom někdo může zabít ho asi nezajímá :-/

Oni prostě bazaristé přivezou z Německa šrot, naleští to a pak se jim vyplatí čekat třeba rok, až se nějaký neználek chytne a koupí to.

16.9.2016 11:31

P40e82t36r 50N13o89v66á30k 3523806814224

Ať EU zadotuje nákupy aut a doplatí rozdíly kupní síly německého zákazníka a českého ;-D.

Dám 100 tis a rozdíl ať zaplatí Brusel..., to by se omlazovalo...R^

16.9.2016 11:00

P51e95t35r 80S76u90c53h33ý 1148819334336

A proč podle kupní síly zrovna Německa? Proč ne třeba podle Řecka?

16.9.2016 11:02

J56i81n34d89ř88i77c80h 40Š93k18o24p81e55k 4155721420715

protože když se zdražuje, tak se argumentuje výší cen právě na Západě. Naposledy zloději z OSA

16.9.2016 21:27

J32o27s17e33f 33K57o50m88á44r50e92k 5384312614579

To nebylo na Západě, ale v Maďarsku :))

17.9.2016 7:01
Foto

P59e12t92r 30P65r75o41c74h10á50z27k42a 3812536342704

Za 10k si nove auto nekoupi.Nic to neresi.Omezit vjezd starych aut do mest a to vcetne residentum.To donuti cast lidi aby auto obmenili a cast se ho zbavi. Aby mohli kupovat nova auta museli by mit vic penez a auta stat mene.Jina cesta neni.

16.9.2016 10:56

M27a20r60i81a63n 25V10á33ň34a 3828116545369

Ale je. Co takhle zrušit DPH a spotřební daně ?

16.9.2016 11:44
Foto

P86e12t72r 55P65r32o53c22h51á75z95k89a 3522176812154

Na auta nebo na vše? A proč? Auto není věc, kterou si lze nárokovat. Daleko lepší než šrotovné je omezení vjezdu do centra pro všechna, která nesplňují emisní limit. Musí to však platit i pro rezidenty, nejen pro návštěvníky. Pak je po problému. Část si koupí auto nové, část se ho vzdá, část se zapojí do sdílení a podobně. Tak se řeší problémy a ne dotacemi.

19.9.2016 16:51

R24o68m45a19n 79S74o27u69č79e93k 1432115690959

tak ať ty prachy dají automobilky!

16.9.2016 10:44

J82a74r85o47m23í48r 54K86r25á31l 4800589754439

Ano, to je lepší cesta. Při koupi nového odkoupit staré. Někteří obchodníci to tak dělají už dnes.

16.9.2016 10:47

V64i91k21y18r 28B27o19h23u65m45i56l 21S83t12r75a71n87s51k51y 9547928306139

Cituji z článku: Podle našich údajů lidé likvidují přestárlá auta už v současné době sami i bez podobných příspěvků,“ řekla mluvčí MŽP Petra Roubíčková.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/automobilky-chteji-az-deset-tisic-za-srotaci-auta-f7b-/eko-doprava.aspx?c=A160915_165328_eko-doprava_suj

A tak nějak je to u nás se vším, podle klasického :" Voni si lidi vždycky nějak pomůžou sami".

16.9.2016 10:42

D14u93š42a59n 37P53e23š37e30k 3985829144870

Ničemu to nepomůže, protože v okamžiku, kdy se za auto v jakémkoliv stavu začne vyplácet 10.000,-, tak stoupnou ceny ojetých vozů.

I naprosto nepoužitelný vrak bude mít nyní hodnotu těch 10.000,- a jakékoliv lepší a použitelné auto pak zákonitě bude mít cenu o těch 10.000,- vyšší.

16.9.2016 10:36

M82a35r82t51i86n 69P19r50o90k11o64p 6526207520435

-počítejte že se musí jednat o přihlášené auto

-přihlásit/odhlásit/přepsat auto za 10000,- nebo 15000,- je stejně drahé

-pravděpodobně to bude příspěvek na nákup nového ( první registrace) nikoliv 10k na ruku od státu za doložení likvidace starého vozu bez nákupu nového.

16.9.2016 10:52

M39a16r30t50i44n 87H16o23r84á67k 9813689514

Čekám, že to bude zase pro nějaké mafie, které u nás budou vybírat za šrotovné na auta, kterou dovezou z Německa.

Jsem proti šrotovnému.

16.9.2016 10:35

J18a36r21o10m97í87r 88K61r68á10l 4670339204629

Pokud jde vládě o ekologii, pak je daleko lepší cesta např. dočasné přeřazení do nižší sazby DPH. Jako bylo před léty v Německu na lednice bez freonu.

Pokud by šrotovné bylo na nepojízdná auta v evidenci, moc to nepomůže, pokud na všechny, bude to výhodné nejvíc pro ty kšeftaře.

16.9.2016 10:44

M23a91r77t17i26n 11K79a97r23á78s42e68k 9988753228968

A v cem je rozdil mezi snizenou dph a dotaci? Krom toho ze dotace je jednodussi a s mensi pravdepodobnosti podvodu, oproti dph vyjimce

16.9.2016 12:53

T82o15m10á67š 42S64k88á63l53a 6328627

máte zvláštní představu o "jednoduuchosti" procesu výběru a distribuce peněz. Aneb je jednodušší peníze ani nevybrat, než je vybrat, přerozdělit na správný úřad (reálně přes hódně dalších míst) a tam teprve zjišťovat kdo má na co nárok a peníze vyplatit. To vše s ročním zpozděním samozřejmě, protože rozpočet kolik bude potřeba vyplatit za celý příští rok se schvaluje v prosinci předchozího roku.

16.9.2016 14:31

J80a70r16o61m27í33r 35K91r31á17l 4600649674709

Protože snížená daň podpoří výměnu auta za nové, zatímco šrotovné podpoří spíše kšeftaře.

17.9.2016 7:42

M20i22c42h67a38l 87J23a49r70o26š 7624330522295

A že si stát ten výzkum nechá dělat zrovna u STEM, agentury, která byla (a asi je) majetkově úzce spjatá se socdemáky.

16.9.2016 10:33

O58n12d23ř62e93j 47Č97a36p16k26a 6241441733824

A nestačilo by zrušit ekodaň ? Přijde mi efektivnější tomu, kdo mění starého trabanta za felicii, ty peníze nechat, než mu 10 tisíc sebrat za převod felicie a pak 10 tisíc dát za šrotaci tráboše. Protože tam dalších x tisíc padne na byrokracii kolem.

16.9.2016 10:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.