Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dejte lidem 10 tisíc za sešrotování auta, žádají automobilky. Stát váhá

Prémii až deset tisíc korun by mohli dostat majitelé nejstarších aut, pokud se rozhodnou vozidlo ekologicky sešrotovat. Peníze by měli dostat z peněz, které stát od lidí vybírá za převody ojetých vozů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a23n 55C68e40p81e47k 1364686710

Automobilky jsou v nejlepším, největší zisky, tak jim je potřeba ještě ze státního pomoci. Sice ne přímo, ale podporou nakopneme spotřebitele.

0/0
19.9.2016 11:24

P32a63v98e63l 52Š43e70v15č23í96k 6540195269770

Staré likvidované auto je zdroj cenných surovin, takže případná kompenzace není rozhodně celých 10k, je nutné tuto hodnotu odečíst.

Mám jedno starší auto v depositu a klidně tam může být jak chce dlouho. místa mám dost, nezavazí a když jdu kolem, tak jej pohladím, páč to byl můj věrný Karel. Rozhodně je nedaruji nějakému likvidátorovi jen za kus papíru s potvrzením. A ten si z něj pak suroviny bude těžit. Auto je můj majetek, a nepřítel stát na něj nemá právo. Měl jsem v depositu i Avii, té loni na konci roku propadly papíry, tak jsem si ji zlikvidoval sám a dokonale ekologicky, neukápla kapka oleje a plastové potahy sedaček a dveří jsem raději odvezl do sběrného dvora, páč z místního kontejneru by je vybral soused na topení. Tech cca 10 tisíc jsem vydoloval za prodej agregátů a ještě povezu kovy do šrotu.

0/0
17.9.2016 9:33

J19a48n 63B24a82r46t44á96č40e21k 6755835910379

Nebylo by rozumější zrušit bez náhrady tzv. ekodaň. Po jejím spuštění nastal útlum prodeje a rotace ojetin, protože stávající auta si lidi drží co to jde oproti dřívějšímu stavu, kdy si lidé vybrali o něco modernější.

+2/0
17.9.2016 8:02

P53e94t39r 79N96o81v24o12t51n39y 1391640371

Dejte jim je vy.

0/0
17.9.2016 0:24

J10a16r17o24s40l96a77v 59Š90k28o32d53a 6324378349321

takze ti nejchudsi,co museli zaplatit ekovypalne. Tak z jejich prachu se nadotujou ti, co 300tisic na nove maji!!

+1/0
16.9.2016 23:42

P86e87t67r 50V43o60ň28k67a 2747223439623

Vím úplně přesně jak to dopadne, scénář bude úplně stejný jako když na protiúčet vykupovali starý embečka a stodesítky , stodvacítky. Kšeftaři vykoupí stařešiny před posláním na šrotiště od chudiny a namastěj si na tom kapsy.

0/0
16.9.2016 21:32

V16l96a33d84i27m18í43r 89R33e96t44t86i24n77g62e75r 5175356735535

Takto jsem v roce 2001 odevzdal mojí 23 let starou Skodu 105S a koupil zbrusu novou Škodu Felicii Magic2 :-) Rovněž mně z ceny nového vozu odečetli 10 000 Kč :-);-)

0/0
16.9.2016 18:30

J89i78n63d51ř70i23c92h 48Š87k49o48p28e62k 4245521930945

ale to byla čistě akce automobilky

0/0
16.9.2016 21:25

P47e35t23r 92V43o98ň89k52a 2807353659973

No vidíte a na Vás jednoho pak připadlo sto jiných, pro které tu škodovku dokonce už dopředu od někoho vykoupil autosalon škody nebo servis za 1-3 tisíce, od lidí, kteří si za ty peníze šli koupit zase jen starý vrak, a těm co si šli pro nové auto a neměli požadovanou stařešinu, to posloužilo jako sleva, vykupovalo se nejen pro známé. Fabrika to zacálovala a všichni byli spokojený.

Zákazník s novým autem ušetřil, servis/salon prodal další auto navíc a měl z něj slušnou provizi a skoro nic je to nestálo jen s ekologií a propagovaným účelem to nemělo nic společného, zmizelo jen pár starých vraků, které by zmizeli i bez toho.

0/0
16.9.2016 21:43

V51l60a48d47i89m72í36r 42R81e23t13t25i94n12g82e57r 5265346105345

To je možné, bylo mně odečteno 10 000 Kč z nového vozu a moje stara 105S prodaná za 7000 Kč (byla teda s LPG). Takže spokojeni byli všichni, ja jsem za starou Skodu 105S, která byla 23 let stará a měla 186 000 km najeto dostal prakticky 17 000 Kč. Navíc z bazaru autosalonu zmizela ještě ten týden co jí ode mne vykoupil. Takže já takovéto akce vítám.

0/0
17.9.2016 10:40

J67a80n 68D10l60o60u55h79ý 7734979890869

Me v roce 2008 Ford nabidl slevu 10 000kc na nove auto, kdyz jim tam necham formana s LPG. Hacek byl v tom, ze se dal prodat obratem ruky za 25 000kc. Cili formana jsem si prodal sam a imaginarni slevu jsem nedostal ;-) :-D

0/0
17.9.2016 16:08

S37t50a46n88i10s79l72a50v 25R60o23s34e31c97k97ý 9415259411359

Má smysl montovat do nových aut budou montovat žárovky za 2500 Kč/ks a více?

Zbytečně to auta prodražuje a i výroba je neekologická.

0/0
16.9.2016 16:53

P56a35v40e39l 70Š90e48v86č38í27k 6560685829320

Tu žárovku vyrobí v Číně za pakatel, těch 2,5k si nasadí automobilky.

0/0
17.9.2016 9:39

L25u86k53á64š 93S57e46d60l58á19č17e66k 1443777617610

Máme nejvyšší daně na auta, Auta jsou v ČR jedny z nejdražších v Evropě a to i přesto, žeje vyrábíme. Přesto že je vyrábíme, máme nejstarší vozový park Co k tomu dodat, je to hnus.Rv

+4/0
16.9.2016 15:18
Foto

O24n64d41ř71e42j 61V95a20r74o96š60č91á43k 3334687903

At si to plati automobilky ze sveho.

+3/0
16.9.2016 12:39

P39e11t15r 20V53o75n30d83r88a94c76e31k 7325131563700

Neblázni - automobilky nikdy nezlevní - například plat ředitele WV je cca 40mil/kč měsíčně !!!

0/0
16.9.2016 15:39

P34a76v12e91l 37Š20e88v63č90í42k 6890965959530

Zajímavé čtení je, za kolik si v Soulu postavil nové správní středisko Hnujdej. I akcionáří se bouřili.

0/0
17.9.2016 9:41

M27a35r50t25i37n 43J71i51r17o47u43s56e81k 7476845745878

Automobilky nechápou, že mají příšernou nadprodukci, ukrutný převis nabídky nad poptávkou a to neodstraní odstranění starých aut. Lidé nemají peníze na nákup nových aut a to už ani při započtení nákupů aut na dluh. :-)

+3/0
16.9.2016 12:09

P70e50t89r 67V65o30n75d62r28a21c51e29k 7215851333870

Koupě nového auta je nejhorší investice ..... těch 10tis auto ztratí na hodnotě ještě než vyjedete z autosalonu .......

+6/0
16.9.2016 11:58

J45a76r50o79s16l75a22v 97H82o68r63á57k 6803377515784

Auto neni investice, ale spotreba. Pokud nekupujete veterany a specialy.

+3/0
16.9.2016 12:54

P25e54t28r 55V15o85n60d15r73a61c18e31k 7305321953610

Ano - auto mám k tomu aby mě dovezlo z místa A do místa B a k tomu nepotřebuji nové auto ....... a jelikož si nemusím nic dokazovat a ukázat že na to ,, mám ,, tak mi klidně stačí i 10 let stará Oktávka .......

+5/0
16.9.2016 15:27

J20a68r46d69a 43S93o80k94o37l 1916838961651

Myslí někdo na staré lidi kteří vlastní nejvíce těchto vozidel?že nemají na nové a musí se dostat z vesnic k doktoům do lékárny obchodů pošty a autobus tam většinou jezdí 2x denně. Mnoho těchto těžce chodí a auto je jediná možnost doktora. Také budete jednou stáří tak se podle toho chovejte !!

+6/0
16.9.2016 11:31

T28o81m89á68š 71S13k65á66l76a 6818587

no, to je sice zvláštní představa, ale když tak dvakrát do roka sedím v autosalonu a čekám, tak jsou to z 50% starší lidé kdo kupuje nová auta. Ten zbytek vypadá jako podnikatelé kolem 40.

Jinak tu se ani nebavíme o 120, kterou vídám zaparkovanou občas za některým plotem. Kdoví jestli pojízdnou. Tu se bavíme o feliciích, kterým se náhodou ještě úplně nerozpadla kastle a ve kterých jezdí mnohem častěji mladší lidé.

0/0
16.9.2016 14:18
Foto

R45o16m53a67n 89K77o60z72e12l 4467226903814

Jsem z vesnice a ty autobusy jezdí teda častěji, dvakrát denně jede možná do nejzapadlejší vísky o 150 lidech v době prázdnin, to zas nebalamuťte.

Většina lidí má staré auto proto, že dobře slouží a když dobře funguje, tak k čemu nové? A s trochou péče vypadá 15leté jako právě vyjeté z fabriky. Jak mi už několikrát tetička řekla, že jak se mám dobře, že mám nové auto, když viděla tu lesklou karosérii a ono tomu autu je 22 let.

0/0
16.9.2016 14:50

J45i31ř72í 33Z28á23ř11e63c48k55ý 5794278624585

Ale ano, dvakrát denně tam a to samé zpátky - tedy pokud je pracovní den, jinak nejezdí vůbec nic.

+2/0
16.9.2016 23:38
Foto

R28o39m93a43n 85K87o53z96e87l 4377366463234

Tady to fakt tak není, kromě jedné vesnice o 200 obyvatelích jedou ze Zlína všude autobusy i z odpolední směny, po 22.hodině, to samé ze Vsetína, Uherského Hradiště.

0/0
16.9.2016 23:44

P33e34t63r 80H69o98f86m35a81n92n 6439584685560

Kde berou jistotu, ze auto s novejsi emisni tridou ma pri realnem provozu 'lepsi emise'?

+4/0
16.9.2016 11:16

O61n95d60ř73e50j 37Č29a41p42k17a 6131351123384

U těch prvních emisních tříd, když se šlo hlavně po jedech a ne po CO2, to platilo.

0/0
16.9.2016 14:12

T47o42m45á95š 80S98k77á39l84a 6738207

CO2 je závislé na spáleném benzínu a nic s tím nenaděláte. Je celkem jedno z kterého roku auto je. Mě přijde uhozené bavit se o stáří auta a ne o jeho velikosti. 10 let staré malé auto má pořád nižší emise než o něco větší nové auto. Akorát to první má nálepku EURO 4 a to nové EURO 6.

+1/0
16.9.2016 14:25

Z27d75e32n46ě46k 60M84á27č40a90l11a 1373625859190

10.000? To je motivace jak řemen..... S autama je to u nás nějaký divný. V bazarech si stojí na střechách kolik jich tam je, ale mě připadá, že ojetý jsou snad dražší než nový. Normální auto s náletem jak blázem za 300.000 Kč. Dívám se po Mazdách, Fordech.

+1/0
16.9.2016 11:04

P93ř90e90m56y76s43l 95H57r87o48m57a47d76a 2684786328211

Tak řešením by byl poplatek pro bazary, za každé vozidlo, které jim ta stojí déle jak půl roku. Já jsem třeba nedávno u jednoho bazaristy prohlížel Subaru Forestra 1999. No a ukázal jsem mu, že to auto nemůže jezdit, že kolem zadních tlumičů je to prorezlé tak, že v první díře projdou tlumiče do kufru. Auto přitom mělo novou technickou a chtěl za něj 70 litrů 8-o. Když jsem vyndal kus prorezlého plechu tak mne odpálkoval s tím, že to někdo koupí a ať mu to neničím. Že se v tom někdo může zabít ho asi nezajímá :-/

Oni prostě bazaristé přivezou z Německa šrot, naleští to a pak se jim vyplatí čekat třeba rok, až se nějaký neználek chytne a koupí to.

+1/0
16.9.2016 11:31

P85e63t32r 61N95o94v95á56k 3283186714474

Ať EU zadotuje nákupy aut a doplatí rozdíly kupní síly německého zákazníka a českého ;-D.

Dám 100 tis a rozdíl ať zaplatí Brusel..., to by se omlazovalo...R^

+1/0
16.9.2016 11:00

P46e15t81r 19S70u14c85h47ý 1388959764306

A proč podle kupní síly zrovna Německa? Proč ne třeba podle Řecka?

0/0
16.9.2016 11:02

J27i43n96d87ř22i17c57h 60Š67k88o50p98e63k 4575971950945

protože když se zdražuje, tak se argumentuje výší cen právě na Západě. Naposledy zloději z OSA

+2/0
16.9.2016 21:27

J10o58s34e34f 20K51o43m75á38r16e64k 5914842824889

To nebylo na Západě, ale v Maďarsku :))

0/0
17.9.2016 7:01
Foto

P86e12t43r 61P96r17o43c21h60á20z78k56a 3632816552234

Za 10k si nove auto nekoupi.Nic to neresi.Omezit vjezd starych aut do mest a to vcetne residentum.To donuti cast lidi aby auto obmenili a cast se ho zbavi. Aby mohli kupovat nova auta museli by mit vic penez a auta stat mene.Jina cesta neni.

+1/−4
16.9.2016 10:56

M16a89r52i38a47n 51V95á16ň91a 3628226835109

Ale je. Co takhle zrušit DPH a spotřební daně ?

0/0
16.9.2016 11:44
Foto

P92e68t82r 16P61r22o61c23h45á97z86k65a 3462726232414

Na auta nebo na vše? A proč? Auto není věc, kterou si lze nárokovat. Daleko lepší než šrotovné je omezení vjezdu do centra pro všechna, která nesplňují emisní limit. Musí to však platit i pro rezidenty, nejen pro návštěvníky. Pak je po problému. Část si koupí auto nové, část se ho vzdá, část se zapojí do sdílení a podobně. Tak se řeší problémy a ne dotacemi.

0/0
19.9.2016 16:51

R93o79m92a81n 91S57o12u41č54e50k 1442155370699

tak ať ty prachy dají automobilky!

+3/0
16.9.2016 10:44

J43a93r59o20m67í51r 94K50r11á68l 4930109704909

Ano, to je lepší cesta. Při koupi nového odkoupit staré. Někteří obchodníci to tak dělají už dnes.

+2/0
16.9.2016 10:47

V64i71k11y78r 81B74o97h82u29m11i18l 44S65t50r60a20n77s55k84y 9747638916169

Cituji z článku: Podle našich údajů lidé likvidují přestárlá auta už v současné době sami i bez podobných příspěvků,“ řekla mluvčí MŽP Petra Roubíčková.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/automobilky-chteji-az-deset-tisic-za-srotaci-auta-f7b-/eko-doprava.aspx?c=A160915_165328_eko-doprava_suj

A tak nějak je to u nás se vším, podle klasického :" Voni si lidi vždycky nějak pomůžou sami".

0/−1
16.9.2016 10:42

D35u15š70a45n 52P77e33š87e90k 3865219764810

Ničemu to nepomůže, protože v okamžiku, kdy se za auto v jakémkoliv stavu začne vyplácet 10.000,-, tak stoupnou ceny ojetých vozů.

I naprosto nepoužitelný vrak bude mít nyní hodnotu těch 10.000,- a jakékoliv lepší a použitelné auto pak zákonitě bude mít cenu o těch 10.000,- vyšší.

+5/0
16.9.2016 10:36

M49a65r33t62i71n 60P74r57o11k32o85p 6536897900905

-počítejte že se musí jednat o přihlášené auto

-přihlásit/odhlásit/přepsat auto za 10000,- nebo 15000,- je stejně drahé

-pravděpodobně to bude příspěvek na nákup nového ( první registrace) nikoliv 10k na ruku od státu za doložení likvidace starého vozu bez nákupu nového.

+1/0
16.9.2016 10:52

M47a24r94t36i71n 65H74o72r20á38k 9543149944

Čekám, že to bude zase pro nějaké mafie, které u nás budou vybírat za šrotovné na auta, kterou dovezou z Německa.

Jsem proti šrotovnému.

+11/0
16.9.2016 10:35

J22a27r57o54m73í77r 70K22r31á32l 4130139274589

Pokud jde vládě o ekologii, pak je daleko lepší cesta např. dočasné přeřazení do nižší sazby DPH. Jako bylo před léty v Německu na lednice bez freonu.

Pokud by šrotovné bylo na nepojízdná auta v evidenci, moc to nepomůže, pokud na všechny, bude to výhodné nejvíc pro ty kšeftaře.

+1/0
16.9.2016 10:44

M34a82r84t91i62n 86K42a49r75á90s83e15k 9268733918228

A v cem je rozdil mezi snizenou dph a dotaci? Krom toho ze dotace je jednodussi a s mensi pravdepodobnosti podvodu, oproti dph vyjimce

0/0
16.9.2016 12:53

T33o27m55á79š 44S83k73á40l79a 6218297

máte zvláštní představu o "jednoduuchosti" procesu výběru a distribuce peněz. Aneb je jednodušší peníze ani nevybrat, než je vybrat, přerozdělit na správný úřad (reálně přes hódně dalších míst) a tam teprve zjišťovat kdo má na co nárok a peníze vyplatit. To vše s ročním zpozděním samozřejmě, protože rozpočet kolik bude potřeba vyplatit za celý příští rok se schvaluje v prosinci předchozího roku.

+2/0
16.9.2016 14:31

J77a25r91o90m33í53r 16K50r89á34l 4450909274619

Protože snížená daň podpoří výměnu auta za nové, zatímco šrotovné podpoří spíše kšeftaře.

0/0
17.9.2016 7:42

M72i50c66h69a67l 60J95a29r19o97š 7854560472235

A že si stát ten výzkum nechá dělat zrovna u STEM, agentury, která byla (a asi je) majetkově úzce spjatá se socdemáky.

0/0
16.9.2016 10:33

O49n18d54ř21e51j 66Č63a34p83k98a 6601601193334

A nestačilo by zrušit ekodaň ? Přijde mi efektivnější tomu, kdo mění starého trabanta za felicii, ty peníze nechat, než mu 10 tisíc sebrat za převod felicie a pak 10 tisíc dát za šrotaci tráboše. Protože tam dalších x tisíc padne na byrokracii kolem.

+5/0
16.9.2016 10:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.