Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vyhazovy z OVB nepomůžou, zlo je v systému, tvrdí asociace poradců

Praktiky finančních poradců ze společnosti OVB Allfinanz, na které upozornil dokument režiséra Jakuba Charváta, kritizuje i Asociace finančních poradců České republiky. Ve čtvrtek v tiskové zprávě uvedla, že se „nejedná pouze o ‚zlo‘ jedné společnosti, chyba je v celém systému multilevelových společností“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98l45a88s39t73i12m79i57l 37D75ü49m79l26e43r 1179369922837

Úsměvný pan Sedláček bude nejspíš placený OVB jinak si jeho komentáře lze těžko vysvětlit. Na jakem miste letadla se asi nachází a kolik lidi už asi podvedl ;-)

0/0
18.9.2016 3:11

V14á23c52l19a42v 56H31o41s72c25h 8606568322361

OVB = OJB

+1/0
17.9.2016 16:39

T12o64m85á42š 54M18a83š89e14k 4412826695679

Špatně je to, že tzv. poradci dostávají provize za uzavřenou smlouvu. Měli by dostávat provize z toho, co svému klientovi ušetří nebo vydělají.

0/0
16.9.2016 18:57

K43a71m98i18l 62S76e77d76l68á18č88e13k 1426179426391

Jak byste si to prakticky představoval?

+1/0
16.9.2016 19:39

R63a96d79e52k 23J77o60n57á73š 4807835983248

problem je v tom, ze vsechny spolecnosti, krome jedne, maji ruzne provize zavisejici na tom, kam klienta dotahnou..takze pak muzou byt tou provizi motivovani. A druhy pblm s provizema je v tom, ze maji ty spolecnosti, a zejmena pak tato, nastaveny extremne vysoke provize za pojisteni, takze ho cpou kazdymu....ano, mel by ho mit kazdy, ale oni vam daji treba 2, jedno utazove a druhe investicni...coz je silenost! No skoda mluvit, ne o poradenstvi, ale o nekterych firmach a zejmena pak o nekterych lidech....ale co, vsak ono to ty smejdy dozene, a ti slusni budou fungovat dal a budou uspesni a klienti spokojeni :-)

0/0
22.9.2016 11:56

M18i21l36a71n 87V87l68á73š17e96k 7799537582429

Tak třeba ti slušní, kteří ještě neodešli, dostanouprostor zlepšit firmě pověst. No, ale budou to mít hodně těžký.

0/0
16.9.2016 15:11

V56á95c39l22a10v 51P59u49l43e12c 7268543656215

Mít finanční polštář v rodině se prostě musí, je to základ.

Naopak po osobních zkušenostech (včetně OVB) důvěra v nabízené finanční produkty je mizivá. Když dojde k plnění pojistné události nebo podobné situaci kdy finanční instituce musí platit peníze, začínají se kroutit jak žížaly a vymýšlet všelijaké důvody aby odškodňovat mokud možno nemusely vůbec. Proto se OVB

a jim podobným vyhýbám velkým obloukem a nijak mi nechybí.

0/0
16.9.2016 11:49

K50a43m80i91l 78S61e59d95l62á40č54e29k 1736659566981

To pojistné plnění ale přece nechcete po OVB. To chcete po pojišťovně.

0/0
16.9.2016 16:37

M10i97c63h44a14l 60B44r68ň82á57k 6644684767348

Pojištění je od slova pojistit. Pokud mám závazky, rodinu, chci, aby kdyby náhodou, bylo o rodinu nějaký čas postaráno. Prodávat to jako pojištění a ještě navíc "spoření" je hloupost. Pkud teda nejsem ochoten čekat 15 a více let, než to zaplatí všechny poplatky, a začne to konečně něco vydělávat.

0/0
16.9.2016 10:37

L55u42k31á57š 32M73ü25l86l74e96r 6819590431973

Já nevím, pořád si tak nějak najivně myslím, že je pro mě, obyč člověka nejvýhodnější mít těch pár tisíc, co mi zbyde z výplaty na svém účtu neustále k dispozici a nezkoušet nějaké životní spoření, či co... Nevím, možná jsem jen najivní a málo odvážný hlupák, ale nemusím pak řešit, že jsem naletěl nějakému OVB.

0/0
16.9.2016 9:23

K67a80m77i92l 92S44e11d27l90á30č16e88k 1976229186301

Pokud Vám každý měsíc zbude z výplaty několik tisíc a budete si je celý život syslit na účtu, tak na tom také krásně proděláte. Ztráty můžou být i v řádech milionů.

Spíše doporučuji získat přehled o těchto věcech. Pak se nemusíte bát ani nepoctivých obchodníků, protože dokážete nabídku posoudit. Jsou to Vaše peníze. Je absurdní se měsíc co měsíc honit za výdělkem a pak s těmi penězi neumět nakládat.

0/0
16.9.2016 10:15

L96u90k28á37š 84Š21v97a26j43k81a 3837224331654

Jak udelate z par tisic mesicne ztratu v radech milionu?

0/0
16.9.2016 10:21

P61a53t27r46i11k 12Z79a70b74r42a32n37s51k10y 1501429745133

asi poradce.. zapocital do toho hypoteticky zisk ktery nikdy kdyz se budete ridit jeho radami neuvidite, nepocital do toho ze o investici muzete prijit celou - investice a zisk neni rovno. nepocital to co si vezme on. no a pocital inflaci. s primhourenim, ehm zavrenim obou oci takto vygenerujete obrovskou ztratu :-)

0/0
16.9.2016 12:52

K78a54m10i90l 40S15e22d55l82á61č59e20k 1606879936341

Pokud Vám bude každý měsíc po 40 let zbývat 4000 Kč a necháte je ležet na účtu, tak tam budete mít na konci zhruba 2 miliony, ale po započtení inflace (řekněme průměr 3% ročně) budete mít reálně asi půl milionu. Ztráta tedy 1,5 milionu.

Neměl by být takový problém investovat s čtyřicetiletým horizontem, abyste alespoň porazil inflaci.

0/0
16.9.2016 16:33
Foto

Š68t62ě71p61á21n 15B49i36n26k85o 3146564693966

Bože, to není o MLM. To je jenom distribuční kanál a forma jeho organizace. S nadsázkou řečeno není holding nic jiného. Tady jde o produkt. A ten je šílený. A ještě horší je, že poradci lidem lžou. Prostě uzavírat IŽP coby nástroj zajištění a zhodnocení často velmi pracně kumulovaných aktiv je zvěrstvo a možná i podvod. To je celé. MLM s tím nemá co dělat.

0/0
16.9.2016 0:40

A74l10o17i80s 43J77i65n70d23r21a 9330554297285

Ne tak docela. MLM v tom hraje docela dulezitou roli. Navic jednou z hlavnich veci, ktere "poradce" skoli je recruiting. Tj. lakani dalsich ovecek do systemu a system dal bezel.

Dalsi veci je jak je mozne, ze se jim to stale dari lakat dalsi a dalsi lidi. Vetsinou jde o mlade lidi, studenty apod.

+2/0
16.9.2016 8:14
Foto

Š20t63ě81p44á43n 26B41i86n70k23o 3906724143726

Zeptám se jinak. Když vám prodají MLM dobrý produkt, bude to problém? Je výsledek, tedy pořízení shitu, nějak jiný, když vám ho prodá zástupce firmy řízené jinak? O MLM to fakt není..

0/0
16.9.2016 9:08

M73a54r10e64k 84T84ů85m58a 4132798536252

MLM obecně nepatří nikam, pořád je to ten samý podvod na ty nově příchozí... Nejprve se jim naslibují hory doly, posléze je po pár školeních úplně zmanipuljí, aby nebyli schopni racionálně přemýšlet a nakonec 90% z nich naseká dluhy, 100% z nich si zníčí vztahy s rodinou, s kamarády, a zanedbatelných pár jednotek procent budou skutečně "úspěšní". Všechno to je pod záminkou falešných slibů a nedostatečné schopnosti čelit propagandě.

+12/0
16.9.2016 0:16

M67a96r48t59i37n 65L84o31n25e61k 3140698237522

Zásadním problémem není OVB.Vždyť na stejném principu fungují i Partners, Broker Consulting a další. Problem je fatální finanční negramotnost českého národa. To, že umožníme finančním poradcům, aby nám " stříleli životka" a nevíme, že na finančním trhu existují už od roku 1993 úžasné nástroje pro přímé investice, za které zaplatíte jen 0,3 % z transakce a zbytek je na Vás. Jsme zbabělí, hloupí a bojíme se podstoupit byť sebemenší investiční riziko. Toto vse umocňuje stát, kter slepě leje peníze do stavebních. A důchodových produktů s minimálním zhodnocením místo aby na základních školách zavedl povinný předmět " finanční gramotnost".

+10/−3
15.9.2016 23:44

L64u86b39o93m88í69r 73K91a95m68e21n68s69k43ý 3420608603126

nikdy nebudou všichni lidé finančně gramotní, stejně jako se nikdy každý nedokáže ubránit fyzickému napadení. Proto platíme daně a máme systém práva aby chránil slabé.

+1/−1
16.9.2016 0:18

R89a27d58e44k 48J20o84n35á87š 4817575223508

Princip stejny, fungování nikoliv...diky některým ochranným prvkům to tak skutečně neni, ale lidi o ton nevědí... nicmene s celym zbytkem naprosto souhlas, je to cele o finanční gramotnosti, neco co se mame učit uz na zakladkach se ne ucime a pak se necháme okrádat vsema téma institucama, a uplne zbytecne....přitom staci vedet par základních veci, které možná ani ti za přepazkama nevědí :-D

0/0
16.9.2016 7:21

Z40u51z41a30n97a 29Č19e90k83a51l74o10v79á 1487684941505

No a vy teda děláte toho poradce? Když třeba člověku zbývá z výplaty i 20tis, co s nima? Já nemám ponětí. Na základce mě učili tak leda ruštinu, a ne finanční gramotnost.

0/0
17.9.2016 13:49

R88a63d11e11k 79J95o93n29á48š 4287185623818

Ano, delam, a vubec se za to nestydim....prestoze jsem tomu sam neveril... Nicmene, nejlepsi zkusenost je ta osobni - kdyz je clovek maximalne spokojeny jako klient, tak si rekne - sakra proc tohle nesirit dal? Ale musi to byt ve spravne spolecnosti, ktera vam ani nedovoli delat "prasarny", dale ve spravnem kolektivu, ktery je dobre a slusne vychovavan od sameho pocatku, a v neposledni rade o cloveku samotnem, jeho charakteru apod.... Ja vim, ze timhle pomaham lidem, a mam z toho super pocit... K vasemu dotazu konkretne - poslete mi na sebe email a muzeme se domluvit na osobni schuzce. Je to o delsim povidani, ptz kdyz vam reknu INVESTUJTE je, tak nebudete vedet kam a jak a budete mit obavy apod...osobne Vam mohu vysvetlit proc se toho nebat, ze to rozhodne neni o tom, abyste vy behala nekde na wall street a kupovala a prodavala akcie apod., ze banky investuji stejne a pomoci stejnych spolecnosti, jako to muze delat kazdy z nas a dalsi veci. Hlavne resim celkovou situaci klienta, a pokud z toho vyjde moznost investovat, pokud opravdu penize prebyvaji, tak jste stastny clovek co se financi tyka :-) Ozvete se, rad vam poradim, pokud se bojite sem dat svuje email - muzete se mi ozvat sem: Raa84@seznam.cz

0/0
22.9.2016 11:51

M90i44l83a28n 80M26r37o23c44z41k50o21w16s75k82i 4430686717268

Často poradce rozděluje klienty na příbuzné, kamarádi, ... , ostatní. Dobré nabídky dostávají hlavně politici, to je další kategorie, kterým se má nabízet nejvýhodněji. A není často informován klient co se stane se smlouvou pokud ti určití poradci ukončí čekaně či neočekávaně svou činnost. Atd. Jen postřehy.

0/0
15.9.2016 23:35

L39u46b92o93m21í48r 59K55a47m11e58n10s11k37ý 3110598403256

trvám na tom, že MLM je parazitická strategie, to v přírodě není nic neobvyklého a jako takové je součástí všech ekosystémů. Někdy může parazit dokonce stimulovat hostitele k lepším výkonům. Ovšem paraziti napadající životně důležité funkce hostitele takovým případem nejsou. Jejich aktivita je smrtelně nebezpečná. Stejné je to s MLM. Při prodeji běžného spotřebního zboží obvykle větší škody nenadělají, ovšem finance jsou jako krevní oběh, jak se parazit dostane do srdce je brzy konec.

+1/0
15.9.2016 23:27

S60e67i51d67l 37P54e31t59r 1891721295204

Mně pořád nejde do hlavy, když jsou všichni ti finanční poradci tak výborní v investování, proč si tak nevydělávají ty báječné sumy sami pro sebe a jsou takoví altruisti, že se o zisk chtějí dělit s někým jiným ..8-o

+13/0
15.9.2016 23:14

A84l79o56i90s 32J45i96n50d72r79a 9300704897225

Protoze prave ze nejsou. Takze je lepsi z nekoho vylakat penize a vzit si z nich na provizi.

0/0
16.9.2016 8:10

K84a40m49i82l 14S25e52d27l17á13č74e71k 1186489716601

Asi si pletete investice a spekulace. Člověk, který rozumí investicím a má 100000 Kč, tak z nich za rok miliony neudělá. Výnosy z investic se pohybují spíše v jednotkách procent ročně.

Druhá věc je, že finanční poradci obvykle prodávají pojištění a hypotéky. Menšina z nich dělá i investičního zprostředkovatele. Investičních poradců je ale opravdu málo (tj. lidí, kteří mohou klientovi legálně opravdu přímo doporučit konkrétní fondy apod.).

0/−1
16.9.2016 10:02

H57a86n35a 36D25o78s52t19á15l65o61v89á 1529804470794

Není to první pozdvižení okolo této společnosti.

+9/0
15.9.2016 23:06

J76a25k68u89b 19C17e67c14h 5667668728523

financni poradci a taxikari, nejvetsi dno lidske spolecnosti v CR.

+13/−2
15.9.2016 23:01

T26o59m36á58š 77N21o32v42á45k 5624957169879

a politici.

+1/0
15.9.2016 23:03

M39a77r48t62i62n 74B35e65r93a93n 6929795806501

Mně se taxikáři občas hodí. Ale podle plusů, jsem asi jediný v republice. I když...

+3/0
16.9.2016 7:14

K49a28r30e68l 57U16r10b92a54n 2394134211419

těch profesí je hodně.. například autobazarníci, právníci, atd.. atd

+1/0
16.9.2016 13:54

J58o14s43e23f 28D62v12o79r39s29k51y 5144915461853

AFIZ a USF haji hlavne zajmy MLM, staci se podivat na clenskou zakladnu (OVB, PARTNERS, BROKER CONSULTING, FINCENTRUM atd.)Co vam asi tak mohou rici o MLM nez se jich zastavat? Safranek a Sindelar musi s vlky byti:-)

Jestli CNB nedokaze pouzit smernici IDD ke zlepseni distribuce a nevylozi ji jako zakaz MLM, tak jednak promeska prilezitost a jednak potvrdi svou neschopnost dozoru nad poradci.

Pritom ji sefuje pan Rusnok, ktery zna problemy z predchoziho pusobeni. Drzme mu palce, at s finanancnimi smejdy zatoci.

+17/0
15.9.2016 22:32

M31a65r42i78á96n 69B81e24d24n93á48r10i87k 9461331190588

"Ty největší, jako jsou Partners, OVB či Broker Consulting, fungují na principu multi-level-marketingu. Struktura firmy připomíná pyramidu."

Tedy největší zlodějismus co může být, celý tento systém bych zakázal, vede jen k jedinému. K okrádaní naivních lidí a lidí na spodku pyramidy. Proto nejde o poradenství, ale o přímé okrádání lidí. Nejde o poradce ani u jediné z uvedených firem. RvRvRv;-O

+13/0
15.9.2016 22:28

L51u43k76á61š 59H79l74a27v77i70č20k98a 1781649654

nejdříve zkuste nastudovat rozdíl mezi pyramidou(letadlem) a MLM

0/−11
15.9.2016 22:37

M69a23r70i87á95n 34B23e70d76n88á28r29i79k 9611241430158

Obojí je špatně a vede ke stejnému. K okrádání a ne k poradenství.

+10/0
15.9.2016 22:41

R20a91d61e58k 68J34o70n84á67š 4617285983708

pane zkuseny, prosim vas mi reknete, jak to okradani funguje? tedy myslim z hlediska principu fungovani tech firem? kdybyste rekl, ze to dela ten konkretni pracovnik, ktery muze byt zamestnan kdekoliv nebo muze pracovat ciste sam za sebe, tak ok, ale napsat takovy nesmysl? a nehlede na to, ze i mezi principy fungovani v jednotlivych firmach je velky rozdil.... takze prosim nepiste o necem, o cem vite ocividne velke kulove a hlavne nehazejte vsechny do jednoho pytle ;-O Ten, kdo klienty totiz okrada, jsou vsechny instituce, ktere nejak nakladaji s nasimi penezi, nnikoliv kvalitni financni poradce..ten dela pravy opak...

+1/−11
15.9.2016 22:48

M25a45r39i82á40n 73B74e44d22n34á37r71i10k 9711411600938

Předpokládám, že jste zapojen do nějakého pyramiďáků, kde profitujete na těch pod Vámi. Napište jediný příklad pyramidy, která neokrádá ;-) Neexistuje. A při Vykání se píše "V", ale to Vás asi neučili, stejně jako diakritiku, že? A napište mi příklad kvalitního finančního poradce. Vy tam asi nebudete. Zdá se, že se za něj jen považujete, ale určitě je to jenom Vaše přání. Tak šup do pytle k ostatním a nevylízat ven ;-)

+9/−1
15.9.2016 22:56

R64a62d37e14k 87J86o12n16á10š 4887105133388

Jak rikam, je videt ze o tom vite prd, nic jineho v tom neni. Mate zřejmě i špatnou zkusenost - kdo z nas nema. Jsou zkratka lidé kteří to dělají spravne, ja jsem jako klient velmi spokojený a o tom ta služba je, jako jsou oni placeni a potažmo jejich šéfové, je mi celkem jedno, ptz jsou placeni stejne z provizi od bank a dalších instituci... a vim, ze přímo v bance pojišťovně atd by mi určitě neřekli vsechny informace, a ze jestli nekdo lidi okrádá, tak jsou to oni.... A posledni vec, chtel jsem tu napsat nejaky názor na problematiku finančního poradenství, a ne tu resit, co mi napíše T9 v mobilu, stejne jako asi vetsina lidi tady...diky bohu byly moje nejhorší známky z diktátu dvojky, coz byly výjimky, takze me pane nejchytřejší rozhodne urazit nemůžete... tak peknej den a at se vam daří a at vas moc vsechny instituce neokradou a taky at tam nestravite pul dovolene... jo a fakt se omlouvam, nečtu to po sobe, málo času, takze nerucim za automat. opravy slov :-D A jeste jedna vec k pyramide - jsou businessy, kdy mi to smysl nedává, to je fakt, a to hlavne ty kdy někomu neco lidi nutí, coz neni případ financí a kvalitního Fin poradce (ten mi jen zařídí to co sam chci a potrebuju a stejne bych pro to sel do banky apod ale zařídí to levněji a bez toho, aniž bych se nekam temacel), no a pokud to takhle učí své lidi dal a dal tak s timhle systémem nemam pblm! A svým zpusobem, vezmete jakoukoliv firmu - všude vedeni profituje z prace podřízených a z jeste nižších podřízených atd, - kdyby tam ti na te nejnižší pozici dali všichni výpověď, tak cela firma spadne jak domeček z karet, ale přitom ti na te nejnižší berou almužnu ale vedeni ma miliardové zisky - to mi teprve prijde hnus velebnosti!

0/−4
16.9.2016 7:18

L71u15k73á82š 89C96i31e50s67l70a96r 6674338856685

Pane Jonáši, opravdu si myslíte, že argumenty můžete v takové diskusi uspět? Dam vám radu. Neplýtvejte energii na věci, které nemůžete ovlivnit, protože ji pak můžete postrádat u věcí které ovlivnit můžete. Hezký večer jinak samozřejmě souhlasím do puntíku.

+2/−5
15.9.2016 22:59

M61a39r33i72á95n 65B70e65d36n58á36r75i40k 9841731400838

To by musel mít pan Jonáš věcní argument. Rozdíl je jen malý, letadlo nepotřebuje produkt, stačí hloupé lidi, MLM nabízí něco, ale zas je to pyramida, kde profitují ti nahoře z těch dole a od určité úrovně jen lovíte lidi, tedy vlastně děláte tak trochu taky to letadlo. I když tohle je "legální" Ale mě přijdou oba systémy nemorální a zlodějské.

Já si představuji poradce tak, že je po společností, která uzavře smlouvy s finančními domy, které nabízí produkty a poradce vybere z koše to co zákazník potřebuje a ne to z čeho má nejvyšší profit a tím i ten nad ním a ten nad ním a ehm, hlavně všichni musí být OSVČ a loví další ryby a zas je tady pyramida. U financí to nemá co dělat. Vede to jenom k jedinému a to k okrádání motivovaném pouze provizí. Letadlo je nezákonná činnost, MLM dle mého by měla být taky.

+4/0
15.9.2016 23:27

Z75d38e11n49ě47k 33F62i30u90r64y 6933398231160

Majitel pekárny (který vydělává a chce vydělávat) zaměstná pekařského mistra (který vydělává a chce vydělávat), který dohlíží na pekaře (který vydělává a chce vydělávat), který upeče chleba, tento se dodá do obchodu a majitel obchodu (který chce vydělávat a vydělává) jej prodá prodavačkou (která chce vydělávat a vydělává) zákazníkovi... a teď jsem z toho debnárik...

+1/−6
16.9.2016 0:39

M90a86r74i63á80n 61B74e62d52n11á32r45i39k 9581551980578

A to byl pokus jako o co? 8-oRv

+4/0
16.9.2016 4:32

R13a60d28e84k 14J97o54n60á33š 4187765513578

Presne tak, prostá jako každá firma, a kdyz nevydelavas (resp neplnis firemni cil) tak te vyhodime...

0/−1
16.9.2016 7:55

R74a13d76e22k 86J42o64n72á88š 4277895223858

souhlasim s vami v tom, ze pokud je nekdo motivován různými provizemi od různých společnosti a tudiz ne tim, aby zajistil to nejlepsi pro klienta, navic je tak i vychovavan tou "svou" firmou, tak je to strašne spatne... diky bohu to tak neni všude, a to je to co prave vy nevite... to neni útok na vas, to je proste fakt... a je celkem jedno jestli tomu věříte nebo ne ;-)

+1/−1
16.9.2016 8:01

R98a26d11e93k 14J74o90n16á89š 4787945313858

To mate pravdu, chtel jsem si přečíst o tom jaký průšvih ma opet to slavné OVB, a jaké nazory na to maji lidé...bohuzel hazeji vsechny do jednoho pytle, takze to bylo zcela zbytecne. Diky za normálni názor a preju vam fajn den!

0/0
16.9.2016 7:51

M87a30r12t56i53n 97C21e93r36v28e67n26y 2703228436848

Ono to bude tim, ze oni jsou vsichni v jednom pytli. Drobne nuance jsou fakt bezvyznamne (je jedno jak a komu se rozdeluje zisk z pojistek, z predplacenych fondu,...).

Cely tenhle problem neni vubec o nejake selhani jednoho ci dvou lidi, tohle je systemove spatne. Tohle nema s financnim poradenstvim nic spolecneho.

0/0
16.9.2016 11:14

L24u43b37o71m27í98r 37K58a39m13e12n59s50k84ý 3330818903106

nějaký rozdíl tam skutečně je, MLM pyramida je sofistikovanější, má podstatně delší poločas rozpadu díky propletenci střídajících se stále nových prodejců a klientů na spodní straně. MLM dotují nejen klienti ale i neúspěšní prodejci, ztráty se rozloží do mnohem větší sítě než u letadla. Problém se rozmělní, vina se přenese na poškozené. Samozřejmě u nefinančních produktů může MLM opticky fungovat pokud zákazník spolkne iluzi výjimečnosti produktu a zadotuje radostně celý systém.

+5/0
16.9.2016 0:15

M54a44r69t41i72n 91K10r90e71b97s 4429769420610

Velmi záslužný počin to byl, natočit ten dokument.

+15/0
15.9.2016 22:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.