Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva chystá další komerční linky, Brno spojí s Přerovem a Olomoucí

Dopravce Arriva patřící pod Deutsche Bahn v Česku expanduje se svými komerčními linkami Arriva Express na další trasy. Od října začne jezdit na nové lince z Brna do Přerova a z Brna do Olomouce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72u66k19á50š 88N35a14j43m78a76n 9242224896825

Tak na rychlících Brno - Přerov - Bohumín těch ,,béček ́ ́opravdu moc nejezdí, ale rychlíky Brno - Olomouc -Šumperk to je fakt masakr ,,béčka ́ ́totálně špinavá, bez modernizace pouze s odebraným kupé, které slouží jako úložný prostor. Poslední modernizace proběhla s loňským grafikonem kdy do každé soupravy přidali ,,modernizovaný vůz ́ ́, který vznikl natřením vagonu jezdícího na osobních vlacích z Horní do Dolní, dosazením nových sedaček a výměnou dveří. Zásuvky v Krnově kde je opravovali ( modernizace je urážka) jsou nejspíš strašně drahé, protože jsou jen u dvanácti míst.

Věřím že se ČD chytnou po nástupu konkurence za hlavu.;-(;-(

+1/0
18.9.2016 8:57

J25i63ř43í 17K38o85c63u78r66e83k 6515594105368

No tak tady je to docela jednoduché, konkurovat vlaku. Železnice max 90, souběžná dálnice max 130, pro autobus maximum dle TP.

Jo, hezky se o tu železnici starali. Před revolucí ještě stihli připravit to, že se nad původní kolej pověsí trolej. Jinak řečeno: Žádné zdojkolejnění ani zrychlení nebylo v plánu. Těch max 90 umí i brejlovec či bardotka.

Jo, po rekonstrukci Vláry je na několika kilometrech maximálka rovných 100 km/h. Pro vyšší rychlost by se musel přenášet kód návěstidla na mašinu, takže tohle tam asi chybí.

+1/0
17.9.2016 21:53

E87v86a 61K30a70p92l21a93n95o26v91a 4453971505728

Budu se svým příspěvkem mířit na druhý konec republiky. Zkuste se autobusem dostat např. z Prahy do Mariánských lázní. jde to - ale objedete během řady hodin západočeský kraj. To samé je Praha - Klatovy. Do Prahy to ještě ujde, ale zpátky ?

Při mé první cestě do M.L. jsem nemohla uvěřit tomu, co mi říkal jízdní řád.

A rychlík do M.L., ale ten kterým jsem naposledy jela já, pamatoval dobu snad před 50 léty.

0/0
17.9.2016 8:38

J41a91n 83S65ů25r20a 4615923463972

ČD mají na trase do ML dvakrát denně pendolino a téměř každý rychlík je už kategorie Rx, tedy rychlík vyšší kvality. Pravda, některé doby jízdy nejsou proti autu příliš konkurenceschopné

+2/0
17.9.2016 22:01

R67a60d19e87k 52J66a47n74a13t16a 9905886614902

A kdy jste tam naposledy jela? Dneska tem jezdí pendolíno, za 2h17m. A rychlíky mají už asi rok nebo dva vozy po velké rekonstrukci.

+1/0
17.9.2016 22:19

J29a88n 13K68o47b90ě45r49s64k37ý 1920516581753

Železniční spojení mezi Olomoucí a Brnem a mezi Přerovem a Brnem je opravdu ostuda. Jednokolejná trať na které vznikají častá zpoždění a soupravy složené převážně ze zastaralých vozů B. Plus ještě otřesená jízdní doba. Bohužel i já který nejraději jezdí všude vlakem tak tady musím používat autobus. Ministerstvo už spoustu let slibuje novou trať mezi Brnem a Přerovem bohužel zatím bez výsledku.

Ty nové spoje Arrivy budou určitě úspěšné, ale je škoda že zde nelze pohodlně cestovat vlakem :-/

+8/0
16.9.2016 22:30

M43i20c77h34a67l 82M72e35s60i84c17e73k 4353974336468

B vozy uz mezi Brnem a Prerovem standartne nejakou dobu nejezdi,jezdi pouze jako posily na patecnich rychlicich z Brna a v nedeli zpet

0/0
17.9.2016 2:58

J65i50ř12í 31K74o95c31u57r34e98k 6175314205538

Béčko v najbrtu s přeplyšovanýma sedačkama je pořád jenom béčko v najbrtu s přeplyšovanýma sedačkama. Dveře do kupé jsou původní, ve stanici nelze, nematizaci to klimá.

0/0
17.9.2016 21:45

M59i58c24h87a98l 69M94e23s63i93c17e56k 4623524826408

si zjistete co jezdi za vozy a pak rozumujteRvRvRv

0/0
18.9.2016 13:50

K26a19r51e41l 90O36g10o56u54n 7682241551751

výhody vlaku ale přece pořád zůstávají - více místa, zavazadlo při sobě, WC, přestupní vazby... i autobus může mít a mívá zpoždění, zvlášť při průjezdu městy a uzavírkami; navíc jízdní doba autobusu bude jen o 1 minutu kratší

+1/0
17.9.2016 8:21

P43a83v64e14l 49H41o57r24á20k 8191333765692

Proč se tomu říká komerční linky? Protože to není dotované?

0/0
16.9.2016 22:15

J37a47n 37K67o49b68ě15r50s68k90ý 1220676221683

Ano, nejsou dotované.

0/0
16.9.2016 22:24

J32a24k41u54b 11Z80e66m86á59n32e90k 2584133511818

To je dobrý nápad, dělat konkurenci jednokolejce pro milion lidí by nemělo být těžké.

0/0
16.9.2016 22:01
Foto

J12i97ř42í 17B23i65l72í18k 4275102732864

České dráhy hlavně nefungují. Zkuste se po osmé dostat z Olomouce do Brna :(

0/−8
16.9.2016 21:34

J70a92n 25K73o90b80ě28r87s91k95ý 1770786751873

České dráhy odjezdí mezi Olomoucí a Brnem to co si objednavatel kterým je Ministerstvo dopravy zaplatí. Takže žádost o rozšíření spojů směřuje na Ministerstvo.

+8/0
16.9.2016 22:24

J69o59s76e44f 57J20ů12z97a 1858888233357

A mají na to už dost řidičů? Vždyť odříkání spojů z personálních důvodů už postihuje většinu společností skupiny.

+7/0
16.9.2016 20:05

V15ě55r65a 50B32e37n10o17v79á 7267660165279

Je třeba konkurence, protože spojení Brno- Přerov je více než mizerné, zvláště, když se lidé vrací z práce nebo z divadla po 22.00 hodině večerní . nemají šanci śe dostat do Přerova, jedině až ráno -. jak smutné.

+1/0
16.9.2016 19:33

L66u31k33á92š 19Š11m64a37h47e76l 2127574492654

Jen v pátek a neděli v 22, jinak poslední spoj ve 20, v sobotu dokonce už v 18. Tak nevím, jestli je to to, co postrádáte...

+1/0
16.9.2016 20:10

J25i76ř68í 93H39o84r77á54k 7235423357552

Já pamatuju doby, a to je jenom cca 10 let zpátky, kdy na trase Brno-Olomouc-Ostrava jezdily v noci hned 3 autobusy SA. Po jejich zrušení se do Olomouce dalo dostat oklikou přes Českou Třebovou :-) s přestupem z vlaku Euro Night. Teď už ani to ne. Přitom pochybuju, že by nebyla poptávka. Tak teď aspoň 2x týdně...

0/0
16.9.2016 20:47

M54i51c75h80a89l 43M19e37s40i52c79e74k 4913784216708

posledni vlak z Brna do Prerova jezdi ve 21.02 a jezdi kazdy den

0/0
17.9.2016 2:55

M76a18t87ú47š 74B86e43n90a13k 9568724762423

To sú presne spoje ktoré sa vďaka konkurencii orežú, pretože tieto neskoré okrajové spoje majú málo cestujúcich a tak sú "dotované" vyťaženejšími spojmi, na ktorých teraz klesne zisk, takže sa zrušia okrajové spoje. To je bežný následok konkurencie. Takže konkurencia = zníženie kvality cestovania, aj keď si väčšina ľudí (najmä tí čo jazdia občas a je im jedno kedy) myslia opak.

+2/0
17.9.2016 12:59

J87i76ř19í 60K83o55c19u84r70e95k 6225244405388

A skončí navazující lokálky, které konkurence zavře. 8-o

0/0
17.9.2016 21:48

N83i33k88o29l47a15j 65M82a45l34í46k 5174793640411

Dám jim tip - Zlín Brno a zpět v pátky a neděle - Regiojet je vyprodaný na měsíc dopředu... Vlak to jistí, ale dokud nebude dodělána rekonstrukce trati do Zlína, tak to není moc konkurenceschopné.

0/0
16.9.2016 19:33

L88u86k85á46š 59O97d64s13t64r41č94i64l 7610914467910

Záleží nakolik je vyprodaný a nakolik blokováný. Kolik lidí pak zruší na poslední možnou chvíli rezervaci. U RJ šlo zrušit rezervaci bezplatně nějakou dobu před odjezdem. Takže nebylo problém si udělat rezervace na několik spojů a pak rušit podle toho co nejvíce vyhovovalo.

0/0
16.9.2016 23:00

P34a59t55r15i16k 78E67g52e39r 2368320929731

Arriva Praha žádná sláva s MHD. Doufám, že s tím ROPID něco brzy udělá. Jinak mám informace, že nefunguje ani Arriva Teplice, ale třeba Arriva Morava na tom může být lépe.

+8/0
16.9.2016 19:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.