Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Arriva chystá další komerční linky, Brno spojí s Přerovem a Olomoucí

Dopravce Arriva patřící pod Deutsche Bahn v Česku expanduje se svými komerčními linkami Arriva Express na další trasy. Od října začne jezdit na nové lince z Brna do Přerova a z Brna do Olomouce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L70u64k89á59š 32N27a69j97m70a70n 9302484906965

Tak na rychlících Brno - Přerov - Bohumín těch ,,béček ́ ́opravdu moc nejezdí, ale rychlíky Brno - Olomouc -Šumperk to je fakt masakr ,,béčka ́ ́totálně špinavá, bez modernizace pouze s odebraným kupé, které slouží jako úložný prostor. Poslední modernizace proběhla s loňským grafikonem kdy do každé soupravy přidali ,,modernizovaný vůz ́ ́, který vznikl natřením vagonu jezdícího na osobních vlacích z Horní do Dolní, dosazením nových sedaček a výměnou dveří. Zásuvky v Krnově kde je opravovali ( modernizace je urážka) jsou nejspíš strašně drahé, protože jsou jen u dvanácti míst.

Věřím že se ČD chytnou po nástupu konkurence za hlavu.;-(;-(

+1/0
18.9.2016 8:57

J41i70ř44í 32K60o67c86u20r72e31k 6325794205978

No tak tady je to docela jednoduché, konkurovat vlaku. Železnice max 90, souběžná dálnice max 130, pro autobus maximum dle TP.

Jo, hezky se o tu železnici starali. Před revolucí ještě stihli připravit to, že se nad původní kolej pověsí trolej. Jinak řečeno: Žádné zdojkolejnění ani zrychlení nebylo v plánu. Těch max 90 umí i brejlovec či bardotka.

Jo, po rekonstrukci Vláry je na několika kilometrech maximálka rovných 100 km/h. Pro vyšší rychlost by se musel přenášet kód návěstidla na mašinu, takže tohle tam asi chybí.

+1/0
17.9.2016 21:53

E21v74a 88K86a34p72l96a37n14o51v57a 4543551155488

Budu se svým příspěvkem mířit na druhý konec republiky. Zkuste se autobusem dostat např. z Prahy do Mariánských lázní. jde to - ale objedete během řady hodin západočeský kraj. To samé je Praha - Klatovy. Do Prahy to ještě ujde, ale zpátky ?

Při mé první cestě do M.L. jsem nemohla uvěřit tomu, co mi říkal jízdní řád.

A rychlík do M.L., ale ten kterým jsem naposledy jela já, pamatoval dobu snad před 50 léty.

0/0
17.9.2016 8:38

J77a60n 59S52ů94r61a 4555523733722

ČD mají na trase do ML dvakrát denně pendolino a téměř každý rychlík je už kategorie Rx, tedy rychlík vyšší kvality. Pravda, některé doby jízdy nejsou proti autu příliš konkurenceschopné

+2/0
17.9.2016 22:01

R75a63d59e90k 68J36a52n17a70t85a 9955816424232

A kdy jste tam naposledy jela? Dneska tem jezdí pendolíno, za 2h17m. A rychlíky mají už asi rok nebo dva vozy po velké rekonstrukci.

+1/0
17.9.2016 22:19

J28a10n 14K66o91b74ě16r22s80k71ý 1940706721363

Železniční spojení mezi Olomoucí a Brnem a mezi Přerovem a Brnem je opravdu ostuda. Jednokolejná trať na které vznikají častá zpoždění a soupravy složené převážně ze zastaralých vozů B. Plus ještě otřesená jízdní doba. Bohužel i já který nejraději jezdí všude vlakem tak tady musím používat autobus. Ministerstvo už spoustu let slibuje novou trať mezi Brnem a Přerovem bohužel zatím bez výsledku.

Ty nové spoje Arrivy budou určitě úspěšné, ale je škoda že zde nelze pohodlně cestovat vlakem :-/

+8/0
16.9.2016 22:30

M24i46c65h31a25l 24M58e18s47i45c44e25k 4143464846288

B vozy uz mezi Brnem a Prerovem standartne nejakou dobu nejezdi,jezdi pouze jako posily na patecnich rychlicich z Brna a v nedeli zpet

0/0
17.9.2016 2:58

J51i95ř27í 45K34o94c56u87r59e97k 6655634815868

Béčko v najbrtu s přeplyšovanýma sedačkama je pořád jenom béčko v najbrtu s přeplyšovanýma sedačkama. Dveře do kupé jsou původní, ve stanici nelze, nematizaci to klimá.

0/0
17.9.2016 21:45

M95i97c63h26a92l 34M30e74s65i27c63e19k 4613674326768

si zjistete co jezdi za vozy a pak rozumujteRvRvRv

0/0
18.9.2016 13:50

K69a69r37e62l 30O98g52o36u12n 7292881771701

výhody vlaku ale přece pořád zůstávají - více místa, zavazadlo při sobě, WC, přestupní vazby... i autobus může mít a mívá zpoždění, zvlášť při průjezdu městy a uzavírkami; navíc jízdní doba autobusu bude jen o 1 minutu kratší

+1/0
17.9.2016 8:21

P26a58v94e35l 60H49o45r60á87k 8531593975762

Proč se tomu říká komerční linky? Protože to není dotované?

0/0
16.9.2016 22:15

J39a10n 80K25o42b88ě65r82s38k94ý 1360296651953

Ano, nejsou dotované.

0/0
16.9.2016 22:24

J55a36k23u73b 45Z52e13m49á67n68e82k 2114283851258

To je dobrý nápad, dělat konkurenci jednokolejce pro milion lidí by nemělo být těžké.

0/0
16.9.2016 22:01
Foto

J81i26ř76í 64B53i69l51í54k 4855852102214

České dráhy hlavně nefungují. Zkuste se po osmé dostat z Olomouce do Brna :(

0/−8
16.9.2016 21:34

J87a87n 62K68o16b93ě52r89s33k73ý 1780246541733

České dráhy odjezdí mezi Olomoucí a Brnem to co si objednavatel kterým je Ministerstvo dopravy zaplatí. Takže žádost o rozšíření spojů směřuje na Ministerstvo.

+8/0
16.9.2016 22:24

J88o41s22e41f 41J69ů79z66a 1568788583647

A mají na to už dost řidičů? Vždyť odříkání spojů z personálních důvodů už postihuje většinu společností skupiny.

+7/0
16.9.2016 20:05

V22ě36r14a 81B37e86n44o40v24á 7617150985769

Je třeba konkurence, protože spojení Brno- Přerov je více než mizerné, zvláště, když se lidé vrací z práce nebo z divadla po 22.00 hodině večerní . nemají šanci śe dostat do Přerova, jedině až ráno -. jak smutné.

+1/0
16.9.2016 19:33

L16u74k95á90š 17Š46m61a19h78e79l 2197424542544

Jen v pátek a neděli v 22, jinak poslední spoj ve 20, v sobotu dokonce už v 18. Tak nevím, jestli je to to, co postrádáte...

+1/0
16.9.2016 20:10

J39i41ř31í 41H83o19r50á81k 7265853517462

Já pamatuju doby, a to je jenom cca 10 let zpátky, kdy na trase Brno-Olomouc-Ostrava jezdily v noci hned 3 autobusy SA. Po jejich zrušení se do Olomouce dalo dostat oklikou přes Českou Třebovou :-) s přestupem z vlaku Euro Night. Teď už ani to ne. Přitom pochybuju, že by nebyla poptávka. Tak teď aspoň 2x týdně...

0/0
16.9.2016 20:47

M91i78c24h58a37l 36M22e64s34i94c83e74k 4483424956558

posledni vlak z Brna do Prerova jezdi ve 21.02 a jezdi kazdy den

0/0
17.9.2016 2:55

M42a56t93ú48š 81B42e15n97a92k 9308314892353

To sú presne spoje ktoré sa vďaka konkurencii orežú, pretože tieto neskoré okrajové spoje majú málo cestujúcich a tak sú "dotované" vyťaženejšími spojmi, na ktorých teraz klesne zisk, takže sa zrušia okrajové spoje. To je bežný následok konkurencie. Takže konkurencia = zníženie kvality cestovania, aj keď si väčšina ľudí (najmä tí čo jazdia občas a je im jedno kedy) myslia opak.

+2/0
17.9.2016 12:59

J34i58ř19í 49K70o53c82u93r30e51k 6825294895298

A skončí navazující lokálky, které konkurence zavře. 8-o

0/0
17.9.2016 21:48

N43i57k55o91l50a22j 94M48a69l91í12k 5634593730251

Dám jim tip - Zlín Brno a zpět v pátky a neděle - Regiojet je vyprodaný na měsíc dopředu... Vlak to jistí, ale dokud nebude dodělána rekonstrukce trati do Zlína, tak to není moc konkurenceschopné.

0/0
16.9.2016 19:33

L65u16k15á32š 39O10d46s73t35r76č87i23l 7600224147200

Záleží nakolik je vyprodaný a nakolik blokováný. Kolik lidí pak zruší na poslední možnou chvíli rezervaci. U RJ šlo zrušit rezervaci bezplatně nějakou dobu před odjezdem. Takže nebylo problém si udělat rezervace na několik spojů a pak rušit podle toho co nejvíce vyhovovalo.

0/0
16.9.2016 23:00

P29a91t22r70i50k 46E37g79e76r 2398840889271

Arriva Praha žádná sláva s MHD. Doufám, že s tím ROPID něco brzy udělá. Jinak mám informace, že nefunguje ani Arriva Teplice, ale třeba Arriva Morava na tom může být lépe.

+8/0
16.9.2016 19:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.