Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový suvenýr švýcarských drah. Žula z Gotthardu za pětistovku

Neobvyklý suvenýr vymyslely pro železniční fanoušky švýcarské dráhy SBB. Ve svém e-shopu prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J18a63n 67V11a31c47h57u88d21a 7182986887698

Na zahradě toho mám tuny ;-D

0/0
17.9.2016 19:56

O97l94d23ř88i83c37h 77J54a94n82e38č11e74k 8779416433811

z Gotthardskeho tunelu? ;-)

0/0
18.9.2016 0:00

M49i15c78h89a47e57l 63C44h92a23r92v30á84t 9619898453822

To Pražáci by mohli vyprodávat bláto z Blanky.;-D

+6/0
17.9.2016 16:36

J45a32k80u20b 92T12u79r77e23k 9805385986565

to je ale divná kostka

+2/0
17.9.2016 11:04

J69a25n 54H39i67n93k 2197785594467

Na prodejní výstavě v muzeu minerálů jsem pro radost z té nádhery levnějc koupil parádní malachitové vajíčko ve stejné velikosti. Ilustrační obrázek:

http://rajkamenu.cz/upload/catalog/medium/51000/v/vejce025-1439977353489139370.jpg

0/−2
17.9.2016 10:05

L59i53b90o23r 84F33i20l30á48k 8656909416196

...prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu

----------------------------

A že jí zbylo!

+8/0
17.9.2016 9:53

O62l70d55ř13i97c21h 34J76a34n45e45č53e76k 8759556923941

Predpokladam, ze cast vytezeneho kamene na stavbe vyuzije - napr. na operne zdi. Ale i tak se da predpokladat, ze toho z Gotthardu zbyla opravdu velka hromada :-) Jestlipak nabidnou ÖBB neco ze Semmeringu...??

0/0
17.9.2016 15:45

Č35e13s85t84m30í66r 12V87a94n53ě12k 6595891424648

No, ani moc ne, když se vezme, kolik jí vytěžili. Velkou většinu použili na návazné stavby a betonáž tunelu samotného. Zbylo jim stěží 10% vytěženého materiálu a i z toho většinu spotřebují na jiných stavbách.

0/0
17.9.2016 17:00

O37l16d90ř67i22c89h 21J67a34n68e35č18e54k 8699176573641

ale stejně - za tunu (cca. 500 kusů) utrží 10 tisíc franků - za to si můžou náhradní žuly nakoupit plný vlak ;-)

0/0
18.9.2016 0:04

R36i52c39h87a55r33d 41V14a53c25e12k 5671318272448

S tím by mohla přijít i Praha a nabízet třeba kousek kabelu nevhodného do vlhkého prostředí Blanky. A světové nej by mohla být cena za metr tunelu.

+11/0
17.9.2016 9:50

L12i80b26o70r 83F86i80l15á24k 8456609266946

Už jste někdy Blankou jel? Pěkná, funkční stavba, která spoustě lidí ulehčí život. A ta cena mě nepřijde přemrštěná, pouze ji na začátku projektant podseknul.

+1/−1
17.9.2016 9:57

R57i56c27h87a94r47d 32V46a13c76e81k 5811598632678

Jezdím denně, proto jsem ji navrhl.

+1/0
17.9.2016 10:06

P74a18v10e13l 51T89r15u73k53s45a 3733767552473

Tak pokud vam cena Blanky neprijde premrstena, tak by me zajimalo co rikate na cenu nejdelsiho silnicniho tunelu (Laerdal - 24.5 km) v jedne z nejdrazsich zemi (Norsko). Ta cena byla v prepoctu sotva 3.5 miliardy ceskych korun.

Tam to asi nekdo hodne krute podseknul co?

+1/0
17.9.2016 17:30

R25o51m93a17n 46S55t96o96n24e71k 1829933969981

Tento tunel byl otevřeny v roce 2000 takže musite přepočitat cenu na dnešni ceny a ke všemu to neni 4 pruhovy tunel v nestabilnim nadloži takže srovnavate nesrovnatelne

0/−1
17.9.2016 20:07

P13a44v87e33l 33T23r39u15k44s57a 3733147512813

Clovece, vy jste komik :-) I v roce 2000 bral norsky delnik tak 4x vic nez v soucasnosti u nas. Laerdal je vic nez 4x delsi a stal priblizne 12x mene. Technologie, ktere tam jsou pouzity na celych 24 km, o tech se Blance muze jenom zdat.

+1/0
17.9.2016 22:00

R73a51d31e70k 76J98a86n34a86t74a 9225176704772

V Norsku se razí vesměs v pevné skále, což je levnější. Mnohé tunely tam nemají ani ostění.

0/−1
17.9.2016 22:17

P93a38v29e56l 91T16r70u19k56s49a 3533427172203

Tak pokud je podle vas normalni, ze metr tunelu vysel v Blance 60x (slovy sedesatkrat) draz nez v Norsku (kde maji navic nasobne vyssi platy), tak asi musite pracovat pro jednu z dodavatelskych firem...

0/−1
17.9.2016 22:41

R17a45d42e41k 13J24a32n71a50t22a 9275976214782

Srovnáváte prostě jablka a hrušky. Silniční městský tunel s mnoha výjezdy srovnávejte prosím se silničním městským tunelem s mnoha výjezdy. Neházejte různé tunely do jednoho pytle když tomu nerozumíte. Taky je důležité, co vše je v ceně, jak rozáhlé okolní stavby, přeložky a povrchové úpravy. V ceně Blanky bylo např. i několik parků a jeden poměrně drahý most včetně likvidace původního.

A platy dělníků? Je vám doufám známo, že na těch to nestojí. Stavba není softwarová firma, kde tvoří mzdové náklady většinu nákladů. U stavebních firem stojí stroj, na kterém dělník pracuje, mnohonásobně více, než ten dělník.

+2/0
17.9.2016 23:40

P56a23v21e25l 51T61r20u16k38s26a 3223457212643

Dekuji za objasneni. Uz tomu rozumim. Blanka je svetovy unikat, podobnu tunel v podobne delce a v podobnych podminkach na svete stejne neexistuje, takze vzdycky to bude srovnavani jablek z hruskama. Evidentne byl cely podfinancovany a postaveny v rekordnim case.

Az budete poradat charitativni sbirku na Metrostav, nebo na nove kabely, urcite se mi ozvete...

0/−1
18.9.2016 9:25

J93o80s26e43f 90K76o27m51e41n80d14a 3559549324877

Opravte si na konci: Reálně hrozí, že vlakem neprojedou vlaky tak rychle, jak se původně plánovalo.

+9/0
17.9.2016 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.