Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový suvenýr švýcarských drah. Žula z Gotthardu za pětistovku

Neobvyklý suvenýr vymyslely pro železniční fanoušky švýcarské dráhy SBB. Ve svém e-shopu prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94a86n 94V79a96c39h43u46d54a 7202736507628

Na zahradě toho mám tuny ;-D

0/0
17.9.2016 19:56

O31l52d58ř21i90c92h 21J39a91n15e26č13e43k 8339436753911

z Gotthardskeho tunelu? ;-)

0/0
18.9.2016 0:00

M28i29c28h70a19e45l 93C75h56a19r95v58á61t 9559348963432

To Pražáci by mohli vyprodávat bláto z Blanky.;-D

+6/0
17.9.2016 16:36

J65a92k37u25b 71T70u41r82e12k 9815775766635

to je ale divná kostka

+2/0
17.9.2016 11:04

J15a98n 70H61i90n54k 2327905214167

Na prodejní výstavě v muzeu minerálů jsem pro radost z té nádhery levnějc koupil parádní malachitové vajíčko ve stejné velikosti. Ilustrační obrázek:

http://rajkamenu.cz/upload/catalog/medium/51000/v/vejce025-1439977353489139370.jpg

0/−2
17.9.2016 10:05

L64i44b44o83r 24F80i39l59á90k 8156989676496

...prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu

----------------------------

A že jí zbylo!

+8/0
17.9.2016 9:53

O47l75d56ř57i85c86h 17J63a25n97e91č13e95k 8879106633791

Predpokladam, ze cast vytezeneho kamene na stavbe vyuzije - napr. na operne zdi. Ale i tak se da predpokladat, ze toho z Gotthardu zbyla opravdu velka hromada :-) Jestlipak nabidnou ÖBB neco ze Semmeringu...??

0/0
17.9.2016 15:45

Č73e51s53t85m71í79r 37V85a27n12ě72k 6315861704648

No, ani moc ne, když se vezme, kolik jí vytěžili. Velkou většinu použili na návazné stavby a betonáž tunelu samotného. Zbylo jim stěží 10% vytěženého materiálu a i z toho většinu spotřebují na jiných stavbách.

0/0
17.9.2016 17:00

O47l59d32ř84i44c95h 45J13a14n52e49č45e51k 8809276923391

ale stejně - za tunu (cca. 500 kusů) utrží 10 tisíc franků - za to si můžou náhradní žuly nakoupit plný vlak ;-)

0/0
18.9.2016 0:04

R94i21c40h56a23r62d 74V95a28c70e68k 5841438412388

S tím by mohla přijít i Praha a nabízet třeba kousek kabelu nevhodného do vlhkého prostředí Blanky. A světové nej by mohla být cena za metr tunelu.

+11/0
17.9.2016 9:50

L37i37b64o46r 64F24i29l82á37k 8476499436326

Už jste někdy Blankou jel? Pěkná, funkční stavba, která spoustě lidí ulehčí život. A ta cena mě nepřijde přemrštěná, pouze ji na začátku projektant podseknul.

+1/−1
17.9.2016 9:57

R43i85c15h10a19r43d 36V74a39c17e33k 5951568882258

Jezdím denně, proto jsem ji navrhl.

+1/0
17.9.2016 10:06

P34a76v28e69l 21T20r18u23k25s79a 3373247742383

Tak pokud vam cena Blanky neprijde premrstena, tak by me zajimalo co rikate na cenu nejdelsiho silnicniho tunelu (Laerdal - 24.5 km) v jedne z nejdrazsich zemi (Norsko). Ta cena byla v prepoctu sotva 3.5 miliardy ceskych korun.

Tam to asi nekdo hodne krute podseknul co?

+1/0
17.9.2016 17:30

R13o18m73a29n 52S61t42o65n68e74k 1109143629961

Tento tunel byl otevřeny v roce 2000 takže musite přepočitat cenu na dnešni ceny a ke všemu to neni 4 pruhovy tunel v nestabilnim nadloži takže srovnavate nesrovnatelne

0/−1
17.9.2016 20:07

P30a40v49e18l 34T14r57u60k29s78a 3323217342713

Clovece, vy jste komik :-) I v roce 2000 bral norsky delnik tak 4x vic nez v soucasnosti u nas. Laerdal je vic nez 4x delsi a stal priblizne 12x mene. Technologie, ktere tam jsou pouzity na celych 24 km, o tech se Blance muze jenom zdat.

+1/0
17.9.2016 22:00

R89a29d80e28k 60J46a36n97a59t76a 9145366824682

V Norsku se razí vesměs v pevné skále, což je levnější. Mnohé tunely tam nemají ani ostění.

0/−1
17.9.2016 22:17

P18a52v69e16l 57T20r92u83k39s29a 3893707792513

Tak pokud je podle vas normalni, ze metr tunelu vysel v Blance 60x (slovy sedesatkrat) draz nez v Norsku (kde maji navic nasobne vyssi platy), tak asi musite pracovat pro jednu z dodavatelskych firem...

0/−1
17.9.2016 22:41

R88a93d95e40k 36J69a74n48a92t80a 9535266704312

Srovnáváte prostě jablka a hrušky. Silniční městský tunel s mnoha výjezdy srovnávejte prosím se silničním městským tunelem s mnoha výjezdy. Neházejte různé tunely do jednoho pytle když tomu nerozumíte. Taky je důležité, co vše je v ceně, jak rozáhlé okolní stavby, přeložky a povrchové úpravy. V ceně Blanky bylo např. i několik parků a jeden poměrně drahý most včetně likvidace původního.

A platy dělníků? Je vám doufám známo, že na těch to nestojí. Stavba není softwarová firma, kde tvoří mzdové náklady většinu nákladů. U stavebních firem stojí stroj, na kterém dělník pracuje, mnohonásobně více, než ten dělník.

+2/0
17.9.2016 23:40

P80a72v13e96l 30T88r51u75k19s26a 3633247782153

Dekuji za objasneni. Uz tomu rozumim. Blanka je svetovy unikat, podobnu tunel v podobne delce a v podobnych podminkach na svete stejne neexistuje, takze vzdycky to bude srovnavani jablek z hruskama. Evidentne byl cely podfinancovany a postaveny v rekordnim case.

Az budete poradat charitativni sbirku na Metrostav, nebo na nove kabely, urcite se mi ozvete...

0/−1
18.9.2016 9:25

J88o61s38e88f 66K83o19m65e79n72d10a 3229929684587

Opravte si na konci: Reálně hrozí, že vlakem neprojedou vlaky tak rychle, jak se původně plánovalo.

+9/0
17.9.2016 9:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.