Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový suvenýr švýcarských drah. Žula z Gotthardu za pětistovku

Neobvyklý suvenýr vymyslely pro železniční fanoušky švýcarské dráhy SBB. Ve svém e-shopu prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J86a69n 35V73a76c37h32u12d14a 7392296157298

Na zahradě toho mám tuny ;-D

0/0
17.9.2016 19:56

O29l82d27ř19i45c62h 76J23a13n18e47č81e70k 8799766963521

z Gotthardskeho tunelu? ;-)

0/0
18.9.2016 0:00

M27i37c54h49a35e91l 93C37h94a70r96v32á30t 9589218673442

To Pražáci by mohli vyprodávat bláto z Blanky.;-D

+6/0
17.9.2016 16:36

J17a43k40u58b 49T27u10r92e26k 9885575756345

to je ale divná kostka

+2/0
17.9.2016 11:04
Foto

J20a94n 56H64i14n37k 2207915334217

Na prodejní výstavě v muzeu minerálů jsem pro radost z té nádhery levnějc koupil parádní malachitové vajíčko ve stejné velikosti. Ilustrační obrázek:

http://rajkamenu.cz/upload/catalog/medium/51000/v/vejce025-1439977353489139370.jpg

0/−2
17.9.2016 10:05

L29i86b24o13r 64F55i68l11á14k 8516229406596

...prodávají žulu, která zbyla při stavbě nového Gotthardského tunelu

----------------------------

A že jí zbylo!

+8/0
17.9.2016 9:53

O95l58d11ř47i96c72h 10J81a98n79e40č66e69k 8219376353981

Predpokladam, ze cast vytezeneho kamene na stavbe vyuzije - napr. na operne zdi. Ale i tak se da predpokladat, ze toho z Gotthardu zbyla opravdu velka hromada :-) Jestlipak nabidnou ÖBB neco ze Semmeringu...??

0/0
17.9.2016 15:45

Č47e57s91t39m74í12r 79V26a94n51ě14k 6575971794758

No, ani moc ne, když se vezme, kolik jí vytěžili. Velkou většinu použili na návazné stavby a betonáž tunelu samotného. Zbylo jim stěží 10% vytěženého materiálu a i z toho většinu spotřebují na jiných stavbách.

0/0
17.9.2016 17:00

O18l57d59ř90i13c54h 21J21a91n54e59č74e85k 8769656173211

ale stejně - za tunu (cca. 500 kusů) utrží 10 tisíc franků - za to si můžou náhradní žuly nakoupit plný vlak ;-)

0/0
18.9.2016 0:04

R18i74c75h19a60r42d 10V16a96c88e98k 5921348732518

S tím by mohla přijít i Praha a nabízet třeba kousek kabelu nevhodného do vlhkého prostředí Blanky. A světové nej by mohla být cena za metr tunelu.

+11/0
17.9.2016 9:50

L30i49b62o24r 98F25i42l53á86k 8816159616196

Už jste někdy Blankou jel? Pěkná, funkční stavba, která spoustě lidí ulehčí život. A ta cena mě nepřijde přemrštěná, pouze ji na začátku projektant podseknul.

+1/−1
17.9.2016 9:57

R93i67c18h30a75r93d 96V64a78c68e20k 5671598972788

Jezdím denně, proto jsem ji navrhl.

+1/0
17.9.2016 10:06

P80a69v90e52l 91T45r74u69k44s21a 3303397122223

Tak pokud vam cena Blanky neprijde premrstena, tak by me zajimalo co rikate na cenu nejdelsiho silnicniho tunelu (Laerdal - 24.5 km) v jedne z nejdrazsich zemi (Norsko). Ta cena byla v prepoctu sotva 3.5 miliardy ceskych korun.

Tam to asi nekdo hodne krute podseknul co?

+1/0
17.9.2016 17:30

R66o24m91a34n 79S40t12o90n43e23k 1649623829691

Tento tunel byl otevřeny v roce 2000 takže musite přepočitat cenu na dnešni ceny a ke všemu to neni 4 pruhovy tunel v nestabilnim nadloži takže srovnavate nesrovnatelne

0/−1
17.9.2016 20:07

P50a82v42e39l 34T89r61u50k16s45a 3273967732383

Clovece, vy jste komik :-) I v roce 2000 bral norsky delnik tak 4x vic nez v soucasnosti u nas. Laerdal je vic nez 4x delsi a stal priblizne 12x mene. Technologie, ktere tam jsou pouzity na celych 24 km, o tech se Blance muze jenom zdat.

+1/0
17.9.2016 22:00

R15a17d18e79k 15J40a98n38a18t75a 9265836234282

V Norsku se razí vesměs v pevné skále, což je levnější. Mnohé tunely tam nemají ani ostění.

0/−1
17.9.2016 22:17

P85a30v11e19l 13T45r44u53k59s78a 3323667942683

Tak pokud je podle vas normalni, ze metr tunelu vysel v Blance 60x (slovy sedesatkrat) draz nez v Norsku (kde maji navic nasobne vyssi platy), tak asi musite pracovat pro jednu z dodavatelskych firem...

0/−1
17.9.2016 22:41

R49a62d28e71k 31J31a85n12a23t36a 9545166534662

Srovnáváte prostě jablka a hrušky. Silniční městský tunel s mnoha výjezdy srovnávejte prosím se silničním městským tunelem s mnoha výjezdy. Neházejte různé tunely do jednoho pytle když tomu nerozumíte. Taky je důležité, co vše je v ceně, jak rozáhlé okolní stavby, přeložky a povrchové úpravy. V ceně Blanky bylo např. i několik parků a jeden poměrně drahý most včetně likvidace původního.

A platy dělníků? Je vám doufám známo, že na těch to nestojí. Stavba není softwarová firma, kde tvoří mzdové náklady většinu nákladů. U stavebních firem stojí stroj, na kterém dělník pracuje, mnohonásobně více, než ten dělník.

+2/0
17.9.2016 23:40

P68a23v52e14l 88T51r47u70k10s73a 3473937162483

Dekuji za objasneni. Uz tomu rozumim. Blanka je svetovy unikat, podobnu tunel v podobne delce a v podobnych podminkach na svete stejne neexistuje, takze vzdycky to bude srovnavani jablek z hruskama. Evidentne byl cely podfinancovany a postaveny v rekordnim case.

Az budete poradat charitativni sbirku na Metrostav, nebo na nove kabely, urcite se mi ozvete...

0/−1
18.9.2016 9:25

J22o49s40e51f 22K37o16m85e89n24d70a 3869739794767

Opravte si na konci: Reálně hrozí, že vlakem neprojedou vlaky tak rychle, jak se původně plánovalo.

+9/0
17.9.2016 9:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.