Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G71e69o47r82g 19K19o30m36b58e67r93e79c 9924281896931

tohle ma budoucnost - https://www.welt.de/wirtschaft/article158262466/Erster-Wasserstoff-Zug-der-Welt-faehrt-in-Deutschland.html

+1/0
20.9.2016 9:04

R68o64m28a98n 89R14y96š35a50v81ý 7960187626636

Zajímalo by mě kdo kdy nenabral zpoždění. Komu se podařilo postavit dům v předem stanoveném čase? U takových zakázek se podle mě se zpožděním počítá. Tak hlavně, že už je na světě R^

0/0
19.9.2016 18:26

M97i74c46h34a54e47l 52C23h82a85r77v38á86t 9269848883332

Express s maximálkou 189km/h? Není to trochu málo, Antone Pavloviči?8-o

+1/0
19.9.2016 14:19

J60i66ř36í 46E60r32b15e40n 1663714216427

Při 190 km/h totiž máte o dost přísnější (= dražší) podmínky pro technické zabezpečení vozidel i tratí a o dost víc zaplatíte nejen za fůru certifikátů k výrobku, ale i za akreditaci ho dodávat.

Je to obdobné jako s Tatrou 158 Phoenix - normálně to je náklaďák, ale modifikace "Tatraktor" má omezovač rychlosti na 69 km/h a tím pádem s tím mohou jezdit i mladí kluci s řidičákem T, nemusí mít o dost náročnější kvalifikaci C.

+7/0
19.9.2016 14:35

M36i21c21h73a93e69l 29C43h68a73r52v51á54t 9819418313612

To smysl dává....

0/0
19.9.2016 16:49

O27l80d49ř60i57c45h 51J35a26n46e51č40e92k 8879746403791

Bude to patrně vlak kategorie 'RegionalExpress', tedy něco jako spěšný vlak. Regionální spoj, který staví jen ve větších stanicích. Žádný ICE. Takže 189 km/h je naprosto dostačující, ostatně české 'expresy' by mohly jen závidět. Je to asi jako kdybyste se podivoval, že slon má maximální provozní rychlost 140 km/h, ačkoliv jezdí i po tratích s vyšší maximální traťovou rychlostí.

+1/0
19.9.2016 15:19

M55i73c65h63a91e56l 65C55h63a86r24v84á90t 9779898833782

V čem by české expresy mohli závidět? Panter jezdí běžně 160 km/h. 8-o

+1/−1
19.9.2016 15:27

J48a90n 71J81e77m75e69l47k77a 1325760

No..

+1/0
19.9.2016 15:41

O12l75d84ř76i20c74h 35J67a64n96e34č34e82k 8159936573361

Jo, ve vybraných úsecích několika málo českých tratí.

I tak mu do tohoto 'expresu' 29km/h chybí.

+1/0
19.9.2016 15:46

M50i34c68h60a55e24l 48C83h68a97r76v97á95t 9269248343882

A vy víte o nějaké naší trati, tedy komerční pro přepravu osob, kde by se dalo jezdit rychleji?8-o

0/0
19.9.2016 16:34

O52l87d11ř46i73c26h 51J32a29n80e23č65e87k 8769836273421

Však právě proto české expresy těm německým mohou jen závidět.

0/0
19.9.2016 16:50

J95i52r62k26a 56P60a46k91o51s76t58a 9682685806205

Tohle je veliký úspěch, který se docení až časem. Ukažte mi jinou českou strojírenskou firmu, která dokáže konkurovat zakázkama na západě...[>-]

+8/0
19.9.2016 13:25

A10n93n61a 15B55e88z76o18u26c37k36á 9423341270796

Zpoždění u takovýhle zakázek je docela běžné. To už taky neví o čem by psali

+5/0
19.9.2016 13:18

V31a91c80l62a29v 71S70v71o95b36o64d54a 7317499921637

"které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit"

> kde si precist vice o rezimu push (tedy tlaceni)? Obcas na to prekvapene koukam jak rychlik nebo i EC je tlaceno lokomotivou zezadou a zajimalo by me jak je to napr. s bezpecnosti. Bohuzel ani google mi moc informaci nenabizi. Diky.

+2/0
19.9.2016 11:44

M60a10r13t65i92n 24K78o70ž53í29n 1445466871290

Máte na mysli soupravy Railjet od Siemensu tlačené Taurusy?

0/0
19.9.2016 12:02

O28n21d74ř70e55j 65S86e15m60e48c39k31ý 8651776908445

Jaký by měl být problém s bezpečností? Lokomotiva reaguje stejně ať ji fíra řídí přímo nebo z řídícího vozu. A když se vlak roztrhne, zastaví automaticky.

0/0
19.9.2016 12:07

M54a67r32t72i75n 41K31o61ž85í16n 1235206191980

Autor příspěvku měl na mysli patrně náraz vlaku do jiné soupravy, nebo do překážky. Přeci jen osmdesátitunová lokomotiva je o něco kompaktnější, než řídící vůz s cestujicími. Osobně si myslím, že kdyby se s tím Polákem místo Pendolina srazila klasická souprava vedená lokomotivou, nebylo by na vlaku ani na cestujících tolik škody.

+2/0
19.9.2016 12:13

M36a33r83t75i18n 52R78u59z93i37c76k54a 1492648366717

Oni i ridici vozy dnes musi splnovat urcite bezpecnostni normy, ...

0/0
19.9.2016 12:20

O58l11d79ř18i74c75h 24J25a53n86e89č22e83k 8489516763951

Ano, s bezpečností vůči nárazu do překážky je na tom push-pull tlačená zezadu zhruba stejně jako jednotka (pendolino, elefant, panter, ...). Ano kdyby do toho Poláka bývala narazila klasická souprava s lokomotivou vpředu, na vozech pro cestujících by moc škody nebylo, lokomotiva by to odstínila. Ale jak říkám, rozdíl oproti jednotce bude minimální a vzhledem k tomu, že jednotky jsou běžně provozovány a bezpečnostní normy splňují, nemůže být s push-pull problém.

P.S. doufám, že si pan Svoboda nemyslí, že fíra sedí vždy v lokomotivě ;-)

0/0
19.9.2016 12:57

V60a21c15l47a88v 69S47v64o93b73o93d95a 7307909651357

Pan Svoboda nevi kde kdo sedi, proto ze pta :). Ano, videl jsem takto treba Railjety a tam o ridici jednotce nevim. Rovnez jsem takto videl jet par historickych parnich vlaku a na zacatku urcite nebyl ridici vuz; takze jak presne tam kdo sedi a co se treba ovlada zepredu bych si prave nekde rad precetl, ale nic jsem k tomu nenasel :) R^

0/0
19.9.2016 14:35

M24a57r22t39i11n 34K60a18r67á31s30e61k 9668743558858

O raijetech by nekde neco byt mohlo, funguje to celkem jednoduse - na druhe strane je vagon, ktery ma svoje stanoviste strojvedouciho (stejne jako v klasickych obousmernych soupravach) a to je spojene s lokomotivou (ve ktere nikdo fyzicky sedet nemusi).

U parnich vlaku pokud vim, tak na konci vlaku "ve predu" stoji druhy clovek, co dava instrukce strojevedoucimu v lokomotive....

0/0
19.9.2016 14:51

O98l58d87ř53i30c33h 68J41a41n52e79č11e29k 8289336943341

O.k. :-)

Až zase v běžném provozu uvidíte mašinu na konci, tak si můžete být jistý, že vpředu (tam, co není mašina) je normální stanoviště strojvedoucího, kde tedy ten fíra sedí, kouká před vlak a taky odtamtud vlak ovládá. Příkazy pak jdou kabely na druhý konec vlaku do lokomotivy. Takže bezpečnost z hlediska řízení je úplně stejná, jako kdyby seděl v lokomotivě.

Řídicí stanoviště na druhém konci vlaku musí být mimochodem schopno s lokomotivou komunikovat, což není samozřejmost - railjet od Siemensu se Škodou komunikovat neumí, ta by ho musela táhnout jako klasickou soupravu normálních vagonů.

V ČR jsou railjety asi nejviditelnější příklad (jsou ostatně vyrobeny z objednávky ÖBB a v Rakousku krom symetrických jednotek a push-pull v osobní dopravě takřka nic jiného nejezdí), ale dalších příkladů se najde spousta: v okolí Pardubic jezdí ucelené jednotky vzniklé z peršinku (?) a rekonstruovaných 'courákových' vozů, kde se právě na jednom na konci dodělalo řídicí stanoviště. Ale push-pull jsou ve skutečnosti např. i sloni (nejde o jednotku s rovnoměrně rozloženým pohonem, ale jednotku složenou z jednoho hnacího vozu, jednoho vloženého a jednoho bez motorů s řídicím stanovištěm!), dvouvozové regionovy (vzniklé z jednoho motorového vozu ř. 810 a jednoho přípojného 010) nebo rekonstruované dvouvozové hydry 854+954 jezdící na rychlících a spěšných vlacích v severních a severovýchodních Čechách (opět původně jeden motorový vůz 852/853 a jeden přípojný vůz - i když mám pocit, že jsem kdysi četl, že tady ty přípojné vozy vznikly přestavbou původních poštovních). Jen na těch jednotkách 'bez mašiny' to není tak vidět.

Nostalgická pára jedoucí krokem je samozřejmě něco jiného. V době vzniku těch mašin technologie na řídicí vozy nebyly :-)

Mimochodem s dieslovou mašinou (ř. 743?) vzadu a 'navigátorem' vpředu jezdily dlouho i vlaky z Tanvaldu do Harrachova (v tomto směru).

+1/0
19.9.2016 15:43

V86a69c89l39a46v 94S36v59o95b78o66d48a 7857979291287

Skvele, dekuji! :)

0/0
19.9.2016 16:38

J18i96ř71í 13K22o14c90u87r79e97k 6575544585878

Úplně stejně, jako když lokomotiva v čele vlaku použije dynamické brzdění - brzdí jenom mašina, nikoliv vagóny. Také je v tomto případě je mezi lokomotivou a vagonem tlačná síla.

0/0
19.9.2016 12:09

R49o97m34a37n 78R15y64š55a61v63ý 7600927336546

„Soupravy typu Push-Pull jsou tažené nebo tlačené lokomotivou, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. V praxi to znamená, že při příjezdu do konečné stanice nemusí být lokomotiva přepřahána na opačný konec soupravy. Strojvedoucí pouze přejde na stanoviště v řídicím voze a lokomotiva zůstane na původním místě. Při zpáteční cestě je tedy lokomotiva na konci vlaku a celou soupravu tlačí,“ říká Ivo Gurňák, obchodní ředitel společnosti Škoda Vagonka. Řešení tohoto typu přináší úsporu času, energie a používání objízdné koleje, které by jinak byly nutné pro manipulaci s lokomotivou.

0/0
19.9.2016 18:18

V12i91k55t54o60r 82D21e31j60m91e22k 8819777126586

zase zpoždění? tak to by mohla Škodovka začít pomalu připravovat na zákazníka žalobu. Naposled ji to v České republice náramně vyšlo! [>-]

0/−6
19.9.2016 11:42
Foto

M48i46r81o11s18l39a67v 23M57a28c23e63k 5621445180512

management je neschopný a inženýři vše nezvládnou,. je jasné, že papaláši pak neúspěch svedou na hlavního konstruktéra, to při využití ISO 9001 bývá nejčastějším krokem

0/0
19.9.2016 11:32

T28o80m45a85s 87A52u12g93u75s76t27y46n 6427256951360

Místo zisku certifikátu kvality do nadpisu radši napíšeme, že se zpozdili. Jj, pozitivní zprávy nejsou pro bulvár to pravé... a o Škodě tím spíše...

+4/0
19.9.2016 11:31

J62a95n 23C26e78p91e25k 1244436770

A mě zas fascinuje jak se tetelíte blahem, že tu vydělává nějaká firma se sídlem na Kypru, uzavírá se státem nevýhodné smlouvy a profituje z toho, že jí nejvíce platí daňový poplatník.

+1/−2
19.9.2016 12:20

J96i35ř46í 29E58r86b52e49n 1923114426267

Až na to, že na Kypru nesídlí firma, nýbrž její vlastník.

To je dost podstatný rozdíl z hlediska danění.

+2/0
19.9.2016 14:03

T70o94m43a86s 34A40u21g30u80s42t31y85n 6117656301900

Já se netetelím, jen nemám rád negaci za každou cenu.

0/0
19.9.2016 17:21

J71a35n 65J30e51m20e55l76k56a 1555280

Zajimavé, že 109, 3 systémová (konkurence Vectronu) po Německu může jezdit max 120. (což je trochu diskriminační a na nic defakto)

A jednosystémový stroj pro DB prošel.. Z venku vypadá stejně. Nevím jestli má nějak upravené nápravy.. - když se snad mělo jednat o dynamické zatížení kolejí při vysokých rychlostech.

+1/0
19.9.2016 11:22

J40i93ř92í 31K94o93c46u35r28e81k 6905664835138

Možná bude o něco málo lehčí.

0/0
19.9.2016 11:41
Foto

K22a96r63e13l 59M28a91l65ý 6606764670451

Krásný vlak

+6/0
19.9.2016 11:06

J21a73n 60C48e66p40e77k 1224806360

Nabrala zpoždění. Nic neobvyklého. Se budou Němci divit, až zaplatí penále za to, že to dostali pozdě. :-D

+4/−2
19.9.2016 10:45

M86a21r36t91i64n 40R12u19z80i67c80k27a 1382228916727

:-D,... To funguje jen u smluv s CD, aneb jak podojit statni firmu...

+1/0
19.9.2016 10:55

M95a37r35t73i42n 26R62u58z82i71c74k78a 1252608876707

Pardon, s CD a DPP...

+1/0
19.9.2016 10:55

M32a84r19t51i76n 67R62u61z63i51c95k98a 1632928446477

Pardon, s CD, DPP a kraji,...

CD sepise smlouvu se skodou tak aby skoda ziskala penize a CD naopak ziskaji od kraju 10lete smlouvy,... Inu neni tokrasne jak to u nas funguje...

+1/0
19.9.2016 10:58

J56a92n 43V50a86c16h93o70u57s76e18k 5917658330

Zpozdeni. To budou v DB prekvapeni az je Skoda pozene k soudu za neuhrazeny vlak. To ze zadny nebyl dodany neni zadny argument :)

+3/−1
19.9.2016 10:09

P93e29t79r 19M94a52r12š49á95l38e73k 9725192894299

Pořád se tu volá po tom, abychom vyráběli a prodávali výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A plzeňská Škoda přesně takové výrobky v ČR vyvíjí a vyrábí a navíc ještě pod domácí značkou, ale zde v diskuzích stejně, na rozdíl od mladoboleslavského bratrance, dostává neustále naloženo.

+20/0
19.9.2016 10:06

R63a94d89e36k 36N31o31v26o47t83n25ý 5908482926985

Protože si na rozdíl od mladoboleslavského bratrance nechala plzeňská Škoda de facto zaplatit vývoj těch výrobků od státu, potažmo od ČD, ale zisky půjdou jen do její kapsy.

+5/−5
19.9.2016 10:08

P59e70t95r 40M57a75r29š54á97l91e44k 9165962154759

No problém je že u těhle typů výrobků je všude silný lobbing, protože se často prodávají přes veřejné zakázky, to není jenom u nás. Z tohoto pohledu byl takovému Siemensu v Německu od státu zaplacen vývoj mnohem víc. A jinak Škoda vyvíjí a vyrábí u nás, jejich zaměstnanci zde platí daně a i samotná firma zde platí spoustu daní. Kolik jiných, takhle vyspělých technologických firem tu máme, které by tu měly kompletní vývoj i výrobu a ještě pod českou značkou a s českými vlastníky?

+11/0
19.9.2016 10:21

R23a95d14e50k 93N81o28v65o38t11n71ý 5138412356795

Ano, a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe.

+1/0
19.9.2016 11:23

P61e63t56r 95M77a13r76š78á42l53e44k 9495912444909

A vy znáte všechny podrobnosti, dodávek vlaků např. pro DB?

+2/0
19.9.2016 11:26

R24a34d21e71k 69N28o86v96o98t27n40ý 5148662386845

Nějak se mi to blbě vložilo, mělo to být takto:

Silně pochybuju o tom, že by Siemens ždímal Německo stejně jako Škoda ždímá Česko...a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe

0/−2
19.9.2016 11:27

P72e87t28r 27M40a79r59š10á36l71e46k 9275712964589

Jinak i Škoda MB kasíruje spoustu peněz za státní zakázky.

+2/0
19.9.2016 10:21

J41i36ř31í 46K85o47c91u68r64e60k 6735664565788

To sice ano, ale kolik % z obratu to dělá? Že by stát kupoval každý týden 7.000 aut se říct nedá a i tak by to byla sotva třetina produkce.

0/0
19.9.2016 11:45

P47e97t20r 49M56a80r56š31á73l14e20k 9645332834109

U vlaků je ten poměr veřejených zakázek jiný u všech firem, nejen u Škody. Siemens, nebo Alstom taky žijí z veřejených zakázek.

0/0
20.9.2016 7:18

T33o11m25a10s 49A84u14g82u29s52t47y80n 6287636651650

To víte, Sůra se snaží a méně inteligentní mu to žerou :-P

+1/0
19.9.2016 11:32

J23a13n 30J88e72m36e76l24k26a 1125200

To ano, ale dokud nedojde k nějakému rozumnému narovnání za 109E..

ČD jim vždy zaplatí vývoj, odebere první nevychytané kusy. A to má být vděk?

+1/0
19.9.2016 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.