Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G10e10o10r10g 10K10o10m10b10e10r10e10c 9104101106101

tohle ma budoucnost - https://www.welt.de/wirtschaft/article158262466/Erster-Wasserstoff-Zug-der-Welt-faehrt-in-Deutschland.html

+1/0
20.9.2016 9:04

R10o10m10a10n 10R10y10š10a10v10ý 7100107106106

Zajímalo by mě kdo kdy nenabral zpoždění. Komu se podařilo postavit dům v předem stanoveném čase? U takových zakázek se podle mě se zpožděním počítá. Tak hlavně, že už je na světě R^

0/0
19.9.2016 18:26

M10i10c10h10a10e10l 10C10h10a10r10v10á10t 9109108103102

Express s maximálkou 189km/h? Není to trochu málo, Antone Pavloviči?8-o

+1/0
19.9.2016 14:19

J10i10ř10í 10E10r10b10e10n 1103104106107

Při 190 km/h totiž máte o dost přísnější (= dražší) podmínky pro technické zabezpečení vozidel i tratí a o dost víc zaplatíte nejen za fůru certifikátů k výrobku, ale i za akreditaci ho dodávat.

Je to obdobné jako s Tatrou 158 Phoenix - normálně to je náklaďák, ale modifikace "Tatraktor" má omezovač rychlosti na 69 km/h a tím pádem s tím mohou jezdit i mladí kluci s řidičákem T, nemusí mít o dost náročnější kvalifikaci C.

+7/0
19.9.2016 14:35

M10i10c10h10a10e10l 10C10h10a10r10v10á10t 9109108103102

To smysl dává....

0/0
19.9.2016 16:49

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

Bude to patrně vlak kategorie 'RegionalExpress', tedy něco jako spěšný vlak. Regionální spoj, který staví jen ve větších stanicích. Žádný ICE. Takže 189 km/h je naprosto dostačující, ostatně české 'expresy' by mohly jen závidět. Je to asi jako kdybyste se podivoval, že slon má maximální provozní rychlost 140 km/h, ačkoliv jezdí i po tratích s vyšší maximální traťovou rychlostí.

+1/0
19.9.2016 15:19

M10i10c10h10a10e10l 10C10h10a10r10v10á10t 9109108103102

V čem by české expresy mohli závidět? Panter jezdí běžně 160 km/h. 8-o

+1/−1
19.9.2016 15:27

J10a10n 10J10e10m10e10l10k10a 1105100

No..

+1/0
19.9.2016 15:41

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

Jo, ve vybraných úsecích několika málo českých tratí.

I tak mu do tohoto 'expresu' 29km/h chybí.

+1/0
19.9.2016 15:46

M10i10c10h10a10e10l 10C10h10a10r10v10á10t 9109108103102

A vy víte o nějaké naší trati, tedy komerční pro přepravu osob, kde by se dalo jezdit rychleji?8-o

0/0
19.9.2016 16:34

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

Však právě proto české expresy těm německým mohou jen závidět.

0/0
19.9.2016 16:50

J10i10r10k10a 10P10a10k10o10s10t10a 9102105106105

Tohle je veliký úspěch, který se docení až časem. Ukažte mi jinou českou strojírenskou firmu, která dokáže konkurovat zakázkama na západě...[>-]

+8/0
19.9.2016 13:25

A10n10n10a 10B10e10z10o10u10c10k10á 9103101100106

Zpoždění u takovýhle zakázek je docela běžné. To už taky neví o čem by psali

+5/0
19.9.2016 13:18

V10a10c10l10a10v 10S10v10o10b10o10d10a 7107109101107

"které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit"

> kde si precist vice o rezimu push (tedy tlaceni)? Obcas na to prekvapene koukam jak rychlik nebo i EC je tlaceno lokomotivou zezadou a zajimalo by me jak je to napr. s bezpecnosti. Bohuzel ani google mi moc informaci nenabizi. Diky.

+2/0
19.9.2016 11:44

M10a10r10t10i10n 10K10o10ž10í10n 1105106101100

Máte na mysli soupravy Railjet od Siemensu tlačené Taurusy?

0/0
19.9.2016 12:02

O10n10d10ř10e10j 10S10e10m10e10c10k10ý 8101106108105

Jaký by měl být problém s bezpečností? Lokomotiva reaguje stejně ať ji fíra řídí přímo nebo z řídícího vozu. A když se vlak roztrhne, zastaví automaticky.

0/0
19.9.2016 12:07

M10a10r10t10i10n 10K10o10ž10í10n 1105106101100

Autor příspěvku měl na mysli patrně náraz vlaku do jiné soupravy, nebo do překážky. Přeci jen osmdesátitunová lokomotiva je o něco kompaktnější, než řídící vůz s cestujicími. Osobně si myslím, že kdyby se s tím Polákem místo Pendolina srazila klasická souprava vedená lokomotivou, nebylo by na vlaku ani na cestujících tolik škody.

+2/0
19.9.2016 12:13

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

Oni i ridici vozy dnes musi splnovat urcite bezpecnostni normy, ...

0/0
19.9.2016 12:20

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

Ano, s bezpečností vůči nárazu do překážky je na tom push-pull tlačená zezadu zhruba stejně jako jednotka (pendolino, elefant, panter, ...). Ano kdyby do toho Poláka bývala narazila klasická souprava s lokomotivou vpředu, na vozech pro cestujících by moc škody nebylo, lokomotiva by to odstínila. Ale jak říkám, rozdíl oproti jednotce bude minimální a vzhledem k tomu, že jednotky jsou běžně provozovány a bezpečnostní normy splňují, nemůže být s push-pull problém.

P.S. doufám, že si pan Svoboda nemyslí, že fíra sedí vždy v lokomotivě ;-)

0/0
19.9.2016 12:57

V10a10c10l10a10v 10S10v10o10b10o10d10a 7107109101107

Pan Svoboda nevi kde kdo sedi, proto ze pta :). Ano, videl jsem takto treba Railjety a tam o ridici jednotce nevim. Rovnez jsem takto videl jet par historickych parnich vlaku a na zacatku urcite nebyl ridici vuz; takze jak presne tam kdo sedi a co se treba ovlada zepredu bych si prave nekde rad precetl, ale nic jsem k tomu nenasel :) R^

0/0
19.9.2016 14:35

M10a10r10t10i10n 10K10a10r10á10s10e10k 9108103108108

O raijetech by nekde neco byt mohlo, funguje to celkem jednoduse - na druhe strane je vagon, ktery ma svoje stanoviste strojvedouciho (stejne jako v klasickych obousmernych soupravach) a to je spojene s lokomotivou (ve ktere nikdo fyzicky sedet nemusi).

U parnich vlaku pokud vim, tak na konci vlaku "ve predu" stoji druhy clovek, co dava instrukce strojevedoucimu v lokomotive....

0/0
19.9.2016 14:51

O10l10d10ř10i10c10h 10J10a10n10e10č10e10k 8109106103101

O.k. :-)

Až zase v běžném provozu uvidíte mašinu na konci, tak si můžete být jistý, že vpředu (tam, co není mašina) je normální stanoviště strojvedoucího, kde tedy ten fíra sedí, kouká před vlak a taky odtamtud vlak ovládá. Příkazy pak jdou kabely na druhý konec vlaku do lokomotivy. Takže bezpečnost z hlediska řízení je úplně stejná, jako kdyby seděl v lokomotivě.

Řídicí stanoviště na druhém konci vlaku musí být mimochodem schopno s lokomotivou komunikovat, což není samozřejmost - railjet od Siemensu se Škodou komunikovat neumí, ta by ho musela táhnout jako klasickou soupravu normálních vagonů.

V ČR jsou railjety asi nejviditelnější příklad (jsou ostatně vyrobeny z objednávky ÖBB a v Rakousku krom symetrických jednotek a push-pull v osobní dopravě takřka nic jiného nejezdí), ale dalších příkladů se najde spousta: v okolí Pardubic jezdí ucelené jednotky vzniklé z peršinku (?) a rekonstruovaných 'courákových' vozů, kde se právě na jednom na konci dodělalo řídicí stanoviště. Ale push-pull jsou ve skutečnosti např. i sloni (nejde o jednotku s rovnoměrně rozloženým pohonem, ale jednotku složenou z jednoho hnacího vozu, jednoho vloženého a jednoho bez motorů s řídicím stanovištěm!), dvouvozové regionovy (vzniklé z jednoho motorového vozu ř. 810 a jednoho přípojného 010) nebo rekonstruované dvouvozové hydry 854+954 jezdící na rychlících a spěšných vlacích v severních a severovýchodních Čechách (opět původně jeden motorový vůz 852/853 a jeden přípojný vůz - i když mám pocit, že jsem kdysi četl, že tady ty přípojné vozy vznikly přestavbou původních poštovních). Jen na těch jednotkách 'bez mašiny' to není tak vidět.

Nostalgická pára jedoucí krokem je samozřejmě něco jiného. V době vzniku těch mašin technologie na řídicí vozy nebyly :-)

Mimochodem s dieslovou mašinou (ř. 743?) vzadu a 'navigátorem' vpředu jezdily dlouho i vlaky z Tanvaldu do Harrachova (v tomto směru).

+1/0
19.9.2016 15:43

V10a10c10l10a10v 10S10v10o10b10o10d10a 7107109101107

Skvele, dekuji! :)

0/0
19.9.2016 16:38

J10i10ř10í 10K10o10c10u10r10e10k 6105104105108

Úplně stejně, jako když lokomotiva v čele vlaku použije dynamické brzdění - brzdí jenom mašina, nikoliv vagóny. Také je v tomto případě je mezi lokomotivou a vagonem tlačná síla.

0/0
19.9.2016 12:09

R10o10m10a10n 10R10y10š10a10v10ý 7100107106106

„Soupravy typu Push-Pull jsou tažené nebo tlačené lokomotivou, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. V praxi to znamená, že při příjezdu do konečné stanice nemusí být lokomotiva přepřahána na opačný konec soupravy. Strojvedoucí pouze přejde na stanoviště v řídicím voze a lokomotiva zůstane na původním místě. Při zpáteční cestě je tedy lokomotiva na konci vlaku a celou soupravu tlačí,“ říká Ivo Gurňák, obchodní ředitel společnosti Škoda Vagonka. Řešení tohoto typu přináší úsporu času, energie a používání objízdné koleje, které by jinak byly nutné pro manipulaci s lokomotivou.

0/0
19.9.2016 18:18

V10i10k10t10o10r 10D10e10j10m10e10k 8109107106106

zase zpoždění? tak to by mohla Škodovka začít pomalu připravovat na zákazníka žalobu. Naposled ji to v České republice náramně vyšlo! [>-]

0/−6
19.9.2016 11:42
Foto

M10i10r10o10s10l10a10v 10M10a10c10e10k 5101105100102

management je neschopný a inženýři vše nezvládnou,. je jasné, že papaláši pak neúspěch svedou na hlavního konstruktéra, to při využití ISO 9001 bývá nejčastějším krokem

0/0
19.9.2016 11:32

T10o10m10a10s 10A10u10g10u10s10t10y10n 6107106101100

Místo zisku certifikátu kvality do nadpisu radši napíšeme, že se zpozdili. Jj, pozitivní zprávy nejsou pro bulvár to pravé... a o Škodě tím spíše...

+4/0
19.9.2016 11:31

J10a10n 10C10e10p10e10k 1104106100

A mě zas fascinuje jak se tetelíte blahem, že tu vydělává nějaká firma se sídlem na Kypru, uzavírá se státem nevýhodné smlouvy a profituje z toho, že jí nejvíce platí daňový poplatník.

+1/−2
19.9.2016 12:20

J10i10ř10í 10E10r10b10e10n 1103104106107

Až na to, že na Kypru nesídlí firma, nýbrž její vlastník.

To je dost podstatný rozdíl z hlediska danění.

+2/0
19.9.2016 14:03

T10o10m10a10s 10A10u10g10u10s10t10y10n 6107106101100

Já se netetelím, jen nemám rád negaci za každou cenu.

0/0
19.9.2016 17:21

J10a10n 10J10e10m10e10l10k10a 1105100

Zajimavé, že 109, 3 systémová (konkurence Vectronu) po Německu může jezdit max 120. (což je trochu diskriminační a na nic defakto)

A jednosystémový stroj pro DB prošel.. Z venku vypadá stejně. Nevím jestli má nějak upravené nápravy.. - když se snad mělo jednat o dynamické zatížení kolejí při vysokých rychlostech.

+1/0
19.9.2016 11:22

J10i10ř10í 10K10o10c10u10r10e10k 6105104105108

Možná bude o něco málo lehčí.

0/0
19.9.2016 11:41
Foto

K10a10r10e10l 10M10a10l10ý 6106104100101

Krásný vlak

+6/0
19.9.2016 11:06

J10a10n 10C10e10p10e10k 1104106100

Nabrala zpoždění. Nic neobvyklého. Se budou Němci divit, až zaplatí penále za to, že to dostali pozdě. :-D

+4/−2
19.9.2016 10:45

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

:-D,... To funguje jen u smluv s CD, aneb jak podojit statni firmu...

+1/0
19.9.2016 10:55

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

Pardon, s CD a DPP...

+1/0
19.9.2016 10:55

M10a10r10t10i10n 10R10u10z10i10c10k10a 1102108106107

Pardon, s CD, DPP a kraji,...

CD sepise smlouvu se skodou tak aby skoda ziskala penize a CD naopak ziskaji od kraju 10lete smlouvy,... Inu neni tokrasne jak to u nas funguje...

+1/0
19.9.2016 10:58

J10a10n 10V10a10c10h10o10u10s10e10k 5107108100

Zpozdeni. To budou v DB prekvapeni az je Skoda pozene k soudu za neuhrazeny vlak. To ze zadny nebyl dodany neni zadny argument :)

+3/−1
19.9.2016 10:09

P10e10t10r 10M10a10r10š10á10l10e10k 9105102104109

Pořád se tu volá po tom, abychom vyráběli a prodávali výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A plzeňská Škoda přesně takové výrobky v ČR vyvíjí a vyrábí a navíc ještě pod domácí značkou, ale zde v diskuzích stejně, na rozdíl od mladoboleslavského bratrance, dostává neustále naloženo.

+20/0
19.9.2016 10:06

R10a10d10e10k 10N10o10v10o10t10n10ý 5108102106105

Protože si na rozdíl od mladoboleslavského bratrance nechala plzeňská Škoda de facto zaplatit vývoj těch výrobků od státu, potažmo od ČD, ale zisky půjdou jen do její kapsy.

+5/−5
19.9.2016 10:08

P10e10t10r 10M10a10r10š10á10l10e10k 9105102104109

No problém je že u těhle typů výrobků je všude silný lobbing, protože se často prodávají přes veřejné zakázky, to není jenom u nás. Z tohoto pohledu byl takovému Siemensu v Německu od státu zaplacen vývoj mnohem víc. A jinak Škoda vyvíjí a vyrábí u nás, jejich zaměstnanci zde platí daně a i samotná firma zde platí spoustu daní. Kolik jiných, takhle vyspělých technologických firem tu máme, které by tu měly kompletní vývoj i výrobu a ještě pod českou značkou a s českými vlastníky?

+11/0
19.9.2016 10:21

R10a10d10e10k 10N10o10v10o10t10n10ý 5108102106105

Ano, a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe.

+1/0
19.9.2016 11:23

P10e10t10r 10M10a10r10š10á10l10e10k 9105102104109

A vy znáte všechny podrobnosti, dodávek vlaků např. pro DB?

+2/0
19.9.2016 11:26

R10a10d10e10k 10N10o10v10o10t10n10ý 5108102106105

Nějak se mi to blbě vložilo, mělo to být takto:

Silně pochybuju o tom, že by Siemens ždímal Německo stejně jako Škoda ždímá Česko...a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe

0/−2
19.9.2016 11:27

P10e10t10r 10M10a10r10š10á10l10e10k 9105102104109

Jinak i Škoda MB kasíruje spoustu peněz za státní zakázky.

+2/0
19.9.2016 10:21

J10i10ř10í 10K10o10c10u10r10e10k 6105104105108

To sice ano, ale kolik % z obratu to dělá? Že by stát kupoval každý týden 7.000 aut se říct nedá a i tak by to byla sotva třetina produkce.

0/0
19.9.2016 11:45

P10e10t10r 10M10a10r10š10á10l10e10k 9105102104109

U vlaků je ten poměr veřejených zakázek jiný u všech firem, nejen u Škody. Siemens, nebo Alstom taky žijí z veřejených zakázek.

0/0
20.9.2016 7:18

T10o10m10a10s 10A10u10g10u10s10t10y10n 6107106101100

To víte, Sůra se snaží a méně inteligentní mu to žerou :-P

+1/0
19.9.2016 11:32

J10a10n 10J10e10m10e10l10k10a 1105100

To ano, ale dokud nedojde k nějakému rozumnému narovnání za 109E..

ČD jim vždy zaplatí vývoj, odebere první nevychytané kusy. A to má být vděk?

+1/0
19.9.2016 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.