Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G30e63o82r55g 86K84o31m36b98e89r27e13c 9454841376161

tohle ma budoucnost - https://www.welt.de/wirtschaft/article158262466/Erster-Wasserstoff-Zug-der-Welt-faehrt-in-Deutschland.html

+1/0
20.9.2016 9:04

R22o48m43a24n 66R55y46š94a98v22ý 7710937956766

Zajímalo by mě kdo kdy nenabral zpoždění. Komu se podařilo postavit dům v předem stanoveném čase? U takových zakázek se podle mě se zpožděním počítá. Tak hlavně, že už je na světě R^

0/0
19.9.2016 18:26

M76i87c41h13a93e46l 89C93h12a23r39v49á59t 9829918953632

Express s maximálkou 189km/h? Není to trochu málo, Antone Pavloviči?8-o

+1/0
19.9.2016 14:19

J62i73ř46í 32E56r44b82e69n 1733274866557

Při 190 km/h totiž máte o dost přísnější (= dražší) podmínky pro technické zabezpečení vozidel i tratí a o dost víc zaplatíte nejen za fůru certifikátů k výrobku, ale i za akreditaci ho dodávat.

Je to obdobné jako s Tatrou 158 Phoenix - normálně to je náklaďák, ale modifikace "Tatraktor" má omezovač rychlosti na 69 km/h a tím pádem s tím mohou jezdit i mladí kluci s řidičákem T, nemusí mít o dost náročnější kvalifikaci C.

+7/0
19.9.2016 14:35

M74i22c37h40a31e23l 38C71h41a90r89v25á27t 9459298843272

To smysl dává....

0/0
19.9.2016 16:49

O95l62d12ř13i57c19h 30J58a53n29e53č57e43k 8299296133481

Bude to patrně vlak kategorie 'RegionalExpress', tedy něco jako spěšný vlak. Regionální spoj, který staví jen ve větších stanicích. Žádný ICE. Takže 189 km/h je naprosto dostačující, ostatně české 'expresy' by mohly jen závidět. Je to asi jako kdybyste se podivoval, že slon má maximální provozní rychlost 140 km/h, ačkoliv jezdí i po tratích s vyšší maximální traťovou rychlostí.

+1/0
19.9.2016 15:19

M37i10c12h19a38e69l 63C34h32a70r82v30á15t 9219248973512

V čem by české expresy mohli závidět? Panter jezdí běžně 160 km/h. 8-o

+1/−1
19.9.2016 15:27

J77a63n 84J52e26m12e17l80k76a 1925830

No..

+1/0
19.9.2016 15:41

O23l96d71ř70i22c78h 17J29a82n17e66č91e48k 8779356483471

Jo, ve vybraných úsecích několika málo českých tratí.

I tak mu do tohoto 'expresu' 29km/h chybí.

+1/0
19.9.2016 15:46

M37i48c18h39a59e91l 50C65h28a94r21v96á93t 9379608763782

A vy víte o nějaké naší trati, tedy komerční pro přepravu osob, kde by se dalo jezdit rychleji?8-o

0/0
19.9.2016 16:34

O20l35d98ř21i18c35h 13J93a25n43e20č71e45k 8739896633681

Však právě proto české expresy těm německým mohou jen závidět.

0/0
19.9.2016 16:50

J53i37r83k54a 63P15a30k15o93s83t94a 9312875796165

Tohle je veliký úspěch, který se docení až časem. Ukažte mi jinou českou strojírenskou firmu, která dokáže konkurovat zakázkama na západě...[>-]

+8/0
19.9.2016 13:25

A25n68n66a 98B48e35z29o23u14c44k44á 9573391920816

Zpoždění u takovýhle zakázek je docela běžné. To už taky neví o čem by psali

+5/0
19.9.2016 13:18

V30a30c42l35a83v 32S92v34o56b30o77d16a 7237519181727

"které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit"

> kde si precist vice o rezimu push (tedy tlaceni)? Obcas na to prekvapene koukam jak rychlik nebo i EC je tlaceno lokomotivou zezadou a zajimalo by me jak je to napr. s bezpecnosti. Bohuzel ani google mi moc informaci nenabizi. Diky.

+2/0
19.9.2016 11:44

M36a63r14t55i76n 16K90o25ž43í33n 1245786201280

Máte na mysli soupravy Railjet od Siemensu tlačené Taurusy?

0/0
19.9.2016 12:02

O56n89d21ř22e62j 73S87e62m94e82c32k43ý 8191786698285

Jaký by měl být problém s bezpečností? Lokomotiva reaguje stejně ať ji fíra řídí přímo nebo z řídícího vozu. A když se vlak roztrhne, zastaví automaticky.

0/0
19.9.2016 12:07

M16a70r95t70i17n 92K35o47ž14í23n 1395276901600

Autor příspěvku měl na mysli patrně náraz vlaku do jiné soupravy, nebo do překážky. Přeci jen osmdesátitunová lokomotiva je o něco kompaktnější, než řídící vůz s cestujicími. Osobně si myslím, že kdyby se s tím Polákem místo Pendolina srazila klasická souprava vedená lokomotivou, nebylo by na vlaku ani na cestujících tolik škody.

+2/0
19.9.2016 12:13

M18a23r24t38i72n 86R94u10z88i43c83k73a 1672308336427

Oni i ridici vozy dnes musi splnovat urcite bezpecnostni normy, ...

0/0
19.9.2016 12:20

O96l21d54ř24i27c52h 82J48a21n63e64č73e17k 8489446703701

Ano, s bezpečností vůči nárazu do překážky je na tom push-pull tlačená zezadu zhruba stejně jako jednotka (pendolino, elefant, panter, ...). Ano kdyby do toho Poláka bývala narazila klasická souprava s lokomotivou vpředu, na vozech pro cestujících by moc škody nebylo, lokomotiva by to odstínila. Ale jak říkám, rozdíl oproti jednotce bude minimální a vzhledem k tomu, že jednotky jsou běžně provozovány a bezpečnostní normy splňují, nemůže být s push-pull problém.

P.S. doufám, že si pan Svoboda nemyslí, že fíra sedí vždy v lokomotivě ;-)

0/0
19.9.2016 12:57

V44a74c18l29a80v 16S81v32o15b81o62d86a 7427359141237

Pan Svoboda nevi kde kdo sedi, proto ze pta :). Ano, videl jsem takto treba Railjety a tam o ridici jednotce nevim. Rovnez jsem takto videl jet par historickych parnich vlaku a na zacatku urcite nebyl ridici vuz; takze jak presne tam kdo sedi a co se treba ovlada zepredu bych si prave nekde rad precetl, ale nic jsem k tomu nenasel :) R^

0/0
19.9.2016 14:35

M71a26r28t71i75n 43K64a40r75á27s18e32k 9318923508978

O raijetech by nekde neco byt mohlo, funguje to celkem jednoduse - na druhe strane je vagon, ktery ma svoje stanoviste strojvedouciho (stejne jako v klasickych obousmernych soupravach) a to je spojene s lokomotivou (ve ktere nikdo fyzicky sedet nemusi).

U parnich vlaku pokud vim, tak na konci vlaku "ve predu" stoji druhy clovek, co dava instrukce strojevedoucimu v lokomotive....

0/0
19.9.2016 14:51

O22l13d33ř55i25c22h 25J14a71n90e21č70e29k 8609776383591

O.k. :-)

Až zase v běžném provozu uvidíte mašinu na konci, tak si můžete být jistý, že vpředu (tam, co není mašina) je normální stanoviště strojvedoucího, kde tedy ten fíra sedí, kouká před vlak a taky odtamtud vlak ovládá. Příkazy pak jdou kabely na druhý konec vlaku do lokomotivy. Takže bezpečnost z hlediska řízení je úplně stejná, jako kdyby seděl v lokomotivě.

Řídicí stanoviště na druhém konci vlaku musí být mimochodem schopno s lokomotivou komunikovat, což není samozřejmost - railjet od Siemensu se Škodou komunikovat neumí, ta by ho musela táhnout jako klasickou soupravu normálních vagonů.

V ČR jsou railjety asi nejviditelnější příklad (jsou ostatně vyrobeny z objednávky ÖBB a v Rakousku krom symetrických jednotek a push-pull v osobní dopravě takřka nic jiného nejezdí), ale dalších příkladů se najde spousta: v okolí Pardubic jezdí ucelené jednotky vzniklé z peršinku (?) a rekonstruovaných 'courákových' vozů, kde se právě na jednom na konci dodělalo řídicí stanoviště. Ale push-pull jsou ve skutečnosti např. i sloni (nejde o jednotku s rovnoměrně rozloženým pohonem, ale jednotku složenou z jednoho hnacího vozu, jednoho vloženého a jednoho bez motorů s řídicím stanovištěm!), dvouvozové regionovy (vzniklé z jednoho motorového vozu ř. 810 a jednoho přípojného 010) nebo rekonstruované dvouvozové hydry 854+954 jezdící na rychlících a spěšných vlacích v severních a severovýchodních Čechách (opět původně jeden motorový vůz 852/853 a jeden přípojný vůz - i když mám pocit, že jsem kdysi četl, že tady ty přípojné vozy vznikly přestavbou původních poštovních). Jen na těch jednotkách 'bez mašiny' to není tak vidět.

Nostalgická pára jedoucí krokem je samozřejmě něco jiného. V době vzniku těch mašin technologie na řídicí vozy nebyly :-)

Mimochodem s dieslovou mašinou (ř. 743?) vzadu a 'navigátorem' vpředu jezdily dlouho i vlaky z Tanvaldu do Harrachova (v tomto směru).

+1/0
19.9.2016 15:43

V59a44c31l25a97v 93S11v19o77b53o63d96a 7597119211417

Skvele, dekuji! :)

0/0
19.9.2016 16:38

J63i73ř39í 11K58o97c58u10r24e10k 6845314935208

Úplně stejně, jako když lokomotiva v čele vlaku použije dynamické brzdění - brzdí jenom mašina, nikoliv vagóny. Také je v tomto případě je mezi lokomotivou a vagonem tlačná síla.

0/0
19.9.2016 12:09

R24o49m79a71n 70R57y28š82a24v18ý 7310457466686

„Soupravy typu Push-Pull jsou tažené nebo tlačené lokomotivou, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. V praxi to znamená, že při příjezdu do konečné stanice nemusí být lokomotiva přepřahána na opačný konec soupravy. Strojvedoucí pouze přejde na stanoviště v řídicím voze a lokomotiva zůstane na původním místě. Při zpáteční cestě je tedy lokomotiva na konci vlaku a celou soupravu tlačí,“ říká Ivo Gurňák, obchodní ředitel společnosti Škoda Vagonka. Řešení tohoto typu přináší úsporu času, energie a používání objízdné koleje, které by jinak byly nutné pro manipulaci s lokomotivou.

0/0
19.9.2016 18:18

V61i16k22t89o10r 38D65e85j47m36e11k 8619857306116

zase zpoždění? tak to by mohla Škodovka začít pomalu připravovat na zákazníka žalobu. Naposled ji to v České republice náramně vyšlo! [>-]

0/−6
19.9.2016 11:42
Foto

M97i19r79o25s67l38a23v 26M86a39c63e23k 5801595300792

management je neschopný a inženýři vše nezvládnou,. je jasné, že papaláši pak neúspěch svedou na hlavního konstruktéra, to při využití ISO 9001 bývá nejčastějším krokem

0/0
19.9.2016 11:32

T23o60m88a48s 17A87u93g31u64s54t38y11n 6537706191710

Místo zisku certifikátu kvality do nadpisu radši napíšeme, že se zpozdili. Jj, pozitivní zprávy nejsou pro bulvár to pravé... a o Škodě tím spíše...

+4/0
19.9.2016 11:31

J96a80n 25C98e51p29e78k 1404476880

A mě zas fascinuje jak se tetelíte blahem, že tu vydělává nějaká firma se sídlem na Kypru, uzavírá se státem nevýhodné smlouvy a profituje z toho, že jí nejvíce platí daňový poplatník.

+1/−2
19.9.2016 12:20

J34i60ř45í 25E83r35b26e56n 1873104956817

Až na to, že na Kypru nesídlí firma, nýbrž její vlastník.

To je dost podstatný rozdíl z hlediska danění.

+2/0
19.9.2016 14:03

T93o20m24a58s 60A22u10g22u72s25t29y91n 6257986431310

Já se netetelím, jen nemám rád negaci za každou cenu.

0/0
19.9.2016 17:21

J37a92n 81J58e10m27e62l43k84a 1485690

Zajimavé, že 109, 3 systémová (konkurence Vectronu) po Německu může jezdit max 120. (což je trochu diskriminační a na nic defakto)

A jednosystémový stroj pro DB prošel.. Z venku vypadá stejně. Nevím jestli má nějak upravené nápravy.. - když se snad mělo jednat o dynamické zatížení kolejí při vysokých rychlostech.

+1/0
19.9.2016 11:22

J12i83ř96í 82K18o74c25u86r15e83k 6925684655408

Možná bude o něco málo lehčí.

0/0
19.9.2016 11:41
Foto

K35a26r18e40l 53M10a83l91ý 6946284930271

Krásný vlak

+6/0
19.9.2016 11:06

J47a80n 75C57e80p72e21k 1524966370

Nabrala zpoždění. Nic neobvyklého. Se budou Němci divit, až zaplatí penále za to, že to dostali pozdě. :-D

+4/−2
19.9.2016 10:45

M74a42r20t27i98n 22R38u46z44i33c26k27a 1742118536127

:-D,... To funguje jen u smluv s CD, aneb jak podojit statni firmu...

+1/0
19.9.2016 10:55

M40a48r85t20i88n 77R87u90z36i44c20k57a 1122298576237

Pardon, s CD a DPP...

+1/0
19.9.2016 10:55

M42a96r50t75i29n 36R10u71z62i58c83k70a 1112308156747

Pardon, s CD, DPP a kraji,...

CD sepise smlouvu se skodou tak aby skoda ziskala penize a CD naopak ziskaji od kraju 10lete smlouvy,... Inu neni tokrasne jak to u nas funguje...

+1/0
19.9.2016 10:58

J13a77n 42V71a66c86h48o96u54s29e89k 5647118800

Zpozdeni. To budou v DB prekvapeni az je Skoda pozene k soudu za neuhrazeny vlak. To ze zadny nebyl dodany neni zadny argument :)

+3/−1
19.9.2016 10:09

P43e24t75r 12M84a76r59š76á82l14e47k 9235562404939

Pořád se tu volá po tom, abychom vyráběli a prodávali výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A plzeňská Škoda přesně takové výrobky v ČR vyvíjí a vyrábí a navíc ještě pod domácí značkou, ale zde v diskuzích stejně, na rozdíl od mladoboleslavského bratrance, dostává neustále naloženo.

+20/0
19.9.2016 10:06

R27a88d16e38k 45N53o34v86o84t56n54ý 5588532316985

Protože si na rozdíl od mladoboleslavského bratrance nechala plzeňská Škoda de facto zaplatit vývoj těch výrobků od státu, potažmo od ČD, ale zisky půjdou jen do její kapsy.

+5/−5
19.9.2016 10:08

P46e45t69r 81M24a69r94š98á45l38e25k 9365942374349

No problém je že u těhle typů výrobků je všude silný lobbing, protože se často prodávají přes veřejné zakázky, to není jenom u nás. Z tohoto pohledu byl takovému Siemensu v Německu od státu zaplacen vývoj mnohem víc. A jinak Škoda vyvíjí a vyrábí u nás, jejich zaměstnanci zde platí daně a i samotná firma zde platí spoustu daní. Kolik jiných, takhle vyspělých technologických firem tu máme, které by tu měly kompletní vývoj i výrobu a ještě pod českou značkou a s českými vlastníky?

+11/0
19.9.2016 10:21

R52a40d17e13k 37N40o82v36o65t36n19ý 5368892556395

Ano, a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe.

+1/0
19.9.2016 11:23

P28e15t55r 83M67a11r53š73á25l33e31k 9895702104309

A vy znáte všechny podrobnosti, dodávek vlaků např. pro DB?

+2/0
19.9.2016 11:26

R27a39d58e60k 14N24o50v50o93t68n62ý 5198142546155

Nějak se mi to blbě vložilo, mělo to být takto:

Silně pochybuju o tom, že by Siemens ždímal Německo stejně jako Škoda ždímá Česko...a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe

0/−2
19.9.2016 11:27

P42e14t52r 15M20a19r79š20á69l32e98k 9655912784159

Jinak i Škoda MB kasíruje spoustu peněz za státní zakázky.

+2/0
19.9.2016 10:21

J50i22ř35í 45K19o78c77u38r51e24k 6765644615248

To sice ano, ale kolik % z obratu to dělá? Že by stát kupoval každý týden 7.000 aut se říct nedá a i tak by to byla sotva třetina produkce.

0/0
19.9.2016 11:45

P14e91t48r 29M20a90r27š46á64l89e20k 9465282884389

U vlaků je ten poměr veřejených zakázek jiný u všech firem, nejen u Škody. Siemens, nebo Alstom taky žijí z veřejených zakázek.

0/0
20.9.2016 7:18

T15o58m58a71s 87A28u49g82u68s45t35y64n 6747116901420

To víte, Sůra se snaží a méně inteligentní mu to žerou :-P

+1/0
19.9.2016 11:32

J53a27n 95J64e40m59e46l80k86a 1865130

To ano, ale dokud nedojde k nějakému rozumnému narovnání za 109E..

ČD jim vždy zaplatí vývoj, odebere první nevychytané kusy. A to má být vděk?

+1/0
19.9.2016 11:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.