Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda dokončila první vlak pro Deutsche Bahn, nabrala ale zpoždění

Škoda Transportation dokončila první soupravu ze zakázky pro DB Regio. Pro firmu průlomová zakázka, se kterou uspěla na západním trhu, ale nabrala zpoždění a kvůli tomu se ani oproti původním plánům neukáže příští týden na železničním veletrhu Innotrans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

G57e34o27r87g 65K34o20m70b22e62r85e94c 9294441376821

tohle ma budoucnost - https://www.welt.de/wirtschaft/article158262466/Erster-Wasserstoff-Zug-der-Welt-faehrt-in-Deutschland.html

+1/0
20.9.2016 9:04

R76o51m66a35n 78R20y69š47a80v23ý 7710677556706

Zajímalo by mě kdo kdy nenabral zpoždění. Komu se podařilo postavit dům v předem stanoveném čase? U takových zakázek se podle mě se zpožděním počítá. Tak hlavně, že už je na světě R^

0/0
19.9.2016 18:26

M15i45c10h21a14e23l 44C80h55a85r35v53á89t 9229188763282

Express s maximálkou 189km/h? Není to trochu málo, Antone Pavloviči?8-o

+1/0
19.9.2016 14:19

J75i87ř96í 30E89r26b40e41n 1473634796167

Při 190 km/h totiž máte o dost přísnější (= dražší) podmínky pro technické zabezpečení vozidel i tratí a o dost víc zaplatíte nejen za fůru certifikátů k výrobku, ale i za akreditaci ho dodávat.

Je to obdobné jako s Tatrou 158 Phoenix - normálně to je náklaďák, ale modifikace "Tatraktor" má omezovač rychlosti na 69 km/h a tím pádem s tím mohou jezdit i mladí kluci s řidičákem T, nemusí mít o dost náročnější kvalifikaci C.

+7/0
19.9.2016 14:35

M52i61c51h25a51e56l 50C94h18a40r24v47á95t 9949798103342

To smysl dává....

0/0
19.9.2016 16:49

O29l56d38ř14i93c95h 79J57a49n25e29č68e78k 8669586643731

Bude to patrně vlak kategorie 'RegionalExpress', tedy něco jako spěšný vlak. Regionální spoj, který staví jen ve větších stanicích. Žádný ICE. Takže 189 km/h je naprosto dostačující, ostatně české 'expresy' by mohly jen závidět. Je to asi jako kdybyste se podivoval, že slon má maximální provozní rychlost 140 km/h, ačkoliv jezdí i po tratích s vyšší maximální traťovou rychlostí.

+1/0
19.9.2016 15:19

M13i34c82h38a48e65l 67C81h19a45r73v58á34t 9939458403172

V čem by české expresy mohli závidět? Panter jezdí běžně 160 km/h. 8-o

+1/−1
19.9.2016 15:27

J27a17n 51J12e57m65e71l66k12a 1405310

No..

+1/0
19.9.2016 15:41

O35l39d72ř64i82c31h 91J55a26n95e80č90e69k 8319846603151

Jo, ve vybraných úsecích několika málo českých tratí.

I tak mu do tohoto 'expresu' 29km/h chybí.

+1/0
19.9.2016 15:46

M97i24c30h83a38e70l 48C51h22a71r55v68á20t 9709458343462

A vy víte o nějaké naší trati, tedy komerční pro přepravu osob, kde by se dalo jezdit rychleji?8-o

0/0
19.9.2016 16:34

O55l78d71ř18i75c13h 12J88a23n21e46č25e80k 8799716153651

Však právě proto české expresy těm německým mohou jen závidět.

0/0
19.9.2016 16:50

J68i87r20k46a 96P68a33k22o69s59t45a 9862155356445

Tohle je veliký úspěch, který se docení až časem. Ukažte mi jinou českou strojírenskou firmu, která dokáže konkurovat zakázkama na západě...[>-]

+8/0
19.9.2016 13:25

A66n33n75a 15B87e95z32o21u27c93k24á 9593121360416

Zpoždění u takovýhle zakázek je docela běžné. To už taky neví o čem by psali

+5/0
19.9.2016 13:18

V90a82c63l54a12v 57S24v98o58b20o47d95a 7157539661127

"které budou fungovat v režimu push-pull, tedy vlak bude lokomotiva buď táhnout, nebo tlačit"

> kde si precist vice o rezimu push (tedy tlaceni)? Obcas na to prekvapene koukam jak rychlik nebo i EC je tlaceno lokomotivou zezadou a zajimalo by me jak je to napr. s bezpecnosti. Bohuzel ani google mi moc informaci nenabizi. Diky.

+2/0
19.9.2016 11:44

M17a84r11t58i57n 14K66o26ž68í45n 1755916521810

Máte na mysli soupravy Railjet od Siemensu tlačené Taurusy?

0/0
19.9.2016 12:02

O18n31d85ř38e67j 62S33e60m32e85c52k34ý 8261946508105

Jaký by měl být problém s bezpečností? Lokomotiva reaguje stejně ať ji fíra řídí přímo nebo z řídícího vozu. A když se vlak roztrhne, zastaví automaticky.

0/0
19.9.2016 12:07

M27a67r60t91i16n 73K10o77ž83í86n 1265466851660

Autor příspěvku měl na mysli patrně náraz vlaku do jiné soupravy, nebo do překážky. Přeci jen osmdesátitunová lokomotiva je o něco kompaktnější, než řídící vůz s cestujicími. Osobně si myslím, že kdyby se s tím Polákem místo Pendolina srazila klasická souprava vedená lokomotivou, nebylo by na vlaku ani na cestujících tolik škody.

+2/0
19.9.2016 12:13

M81a31r56t75i11n 26R19u76z84i13c78k56a 1622258156337

Oni i ridici vozy dnes musi splnovat urcite bezpecnostni normy, ...

0/0
19.9.2016 12:20

O86l70d74ř67i27c18h 40J60a75n44e30č18e54k 8799456853741

Ano, s bezpečností vůči nárazu do překážky je na tom push-pull tlačená zezadu zhruba stejně jako jednotka (pendolino, elefant, panter, ...). Ano kdyby do toho Poláka bývala narazila klasická souprava s lokomotivou vpředu, na vozech pro cestujících by moc škody nebylo, lokomotiva by to odstínila. Ale jak říkám, rozdíl oproti jednotce bude minimální a vzhledem k tomu, že jednotky jsou běžně provozovány a bezpečnostní normy splňují, nemůže být s push-pull problém.

P.S. doufám, že si pan Svoboda nemyslí, že fíra sedí vždy v lokomotivě ;-)

0/0
19.9.2016 12:57

V65a14c30l76a49v 92S33v90o50b81o56d23a 7597219841717

Pan Svoboda nevi kde kdo sedi, proto ze pta :). Ano, videl jsem takto treba Railjety a tam o ridici jednotce nevim. Rovnez jsem takto videl jet par historickych parnich vlaku a na zacatku urcite nebyl ridici vuz; takze jak presne tam kdo sedi a co se treba ovlada zepredu bych si prave nekde rad precetl, ale nic jsem k tomu nenasel :) R^

0/0
19.9.2016 14:35

M60a98r54t71i27n 48K72a89r94á10s66e94k 9108323158668

O raijetech by nekde neco byt mohlo, funguje to celkem jednoduse - na druhe strane je vagon, ktery ma svoje stanoviste strojvedouciho (stejne jako v klasickych obousmernych soupravach) a to je spojene s lokomotivou (ve ktere nikdo fyzicky sedet nemusi).

U parnich vlaku pokud vim, tak na konci vlaku "ve predu" stoji druhy clovek, co dava instrukce strojevedoucimu v lokomotive....

0/0
19.9.2016 14:51

O92l80d95ř20i84c55h 46J77a50n76e76č36e83k 8479256323451

O.k. :-)

Až zase v běžném provozu uvidíte mašinu na konci, tak si můžete být jistý, že vpředu (tam, co není mašina) je normální stanoviště strojvedoucího, kde tedy ten fíra sedí, kouká před vlak a taky odtamtud vlak ovládá. Příkazy pak jdou kabely na druhý konec vlaku do lokomotivy. Takže bezpečnost z hlediska řízení je úplně stejná, jako kdyby seděl v lokomotivě.

Řídicí stanoviště na druhém konci vlaku musí být mimochodem schopno s lokomotivou komunikovat, což není samozřejmost - railjet od Siemensu se Škodou komunikovat neumí, ta by ho musela táhnout jako klasickou soupravu normálních vagonů.

V ČR jsou railjety asi nejviditelnější příklad (jsou ostatně vyrobeny z objednávky ÖBB a v Rakousku krom symetrických jednotek a push-pull v osobní dopravě takřka nic jiného nejezdí), ale dalších příkladů se najde spousta: v okolí Pardubic jezdí ucelené jednotky vzniklé z peršinku (?) a rekonstruovaných 'courákových' vozů, kde se právě na jednom na konci dodělalo řídicí stanoviště. Ale push-pull jsou ve skutečnosti např. i sloni (nejde o jednotku s rovnoměrně rozloženým pohonem, ale jednotku složenou z jednoho hnacího vozu, jednoho vloženého a jednoho bez motorů s řídicím stanovištěm!), dvouvozové regionovy (vzniklé z jednoho motorového vozu ř. 810 a jednoho přípojného 010) nebo rekonstruované dvouvozové hydry 854+954 jezdící na rychlících a spěšných vlacích v severních a severovýchodních Čechách (opět původně jeden motorový vůz 852/853 a jeden přípojný vůz - i když mám pocit, že jsem kdysi četl, že tady ty přípojné vozy vznikly přestavbou původních poštovních). Jen na těch jednotkách 'bez mašiny' to není tak vidět.

Nostalgická pára jedoucí krokem je samozřejmě něco jiného. V době vzniku těch mašin technologie na řídicí vozy nebyly :-)

Mimochodem s dieslovou mašinou (ř. 743?) vzadu a 'navigátorem' vpředu jezdily dlouho i vlaky z Tanvaldu do Harrachova (v tomto směru).

+1/0
19.9.2016 15:43

V46a92c80l90a24v 56S27v41o40b81o49d36a 7387899281757

Skvele, dekuji! :)

0/0
19.9.2016 16:38

J89i29ř77í 25K73o86c15u61r76e30k 6505714455168

Úplně stejně, jako když lokomotiva v čele vlaku použije dynamické brzdění - brzdí jenom mašina, nikoliv vagóny. Také je v tomto případě je mezi lokomotivou a vagonem tlačná síla.

0/0
19.9.2016 12:09

R57o84m43a58n 63R38y34š75a77v34ý 7770787536736

„Soupravy typu Push-Pull jsou tažené nebo tlačené lokomotivou, zatímco na druhé straně je umístěn řídicí vůz. V praxi to znamená, že při příjezdu do konečné stanice nemusí být lokomotiva přepřahána na opačný konec soupravy. Strojvedoucí pouze přejde na stanoviště v řídicím voze a lokomotiva zůstane na původním místě. Při zpáteční cestě je tedy lokomotiva na konci vlaku a celou soupravu tlačí,“ říká Ivo Gurňák, obchodní ředitel společnosti Škoda Vagonka. Řešení tohoto typu přináší úsporu času, energie a používání objízdné koleje, které by jinak byly nutné pro manipulaci s lokomotivou.

0/0
19.9.2016 18:18

V96i50k22t85o58r 59D92e27j46m17e71k 8599877286236

zase zpoždění? tak to by mohla Škodovka začít pomalu připravovat na zákazníka žalobu. Naposled ji to v České republice náramně vyšlo! [>-]

0/−6
19.9.2016 11:42
Foto

M93i16r55o94s33l33a64v 91M78a36c88e51k 5231515530462

management je neschopný a inženýři vše nezvládnou,. je jasné, že papaláši pak neúspěch svedou na hlavního konstruktéra, to při využití ISO 9001 bývá nejčastějším krokem

0/0
19.9.2016 11:32

T93o42m41a63s 35A17u63g22u85s22t40y47n 6367866141490

Místo zisku certifikátu kvality do nadpisu radši napíšeme, že se zpozdili. Jj, pozitivní zprávy nejsou pro bulvár to pravé... a o Škodě tím spíše...

+4/0
19.9.2016 11:31

J15a61n 83C27e32p83e30k 1494426580

A mě zas fascinuje jak se tetelíte blahem, že tu vydělává nějaká firma se sídlem na Kypru, uzavírá se státem nevýhodné smlouvy a profituje z toho, že jí nejvíce platí daňový poplatník.

+1/−2
19.9.2016 12:20

J42i59ř68í 17E79r75b92e70n 1763274566637

Až na to, že na Kypru nesídlí firma, nýbrž její vlastník.

To je dost podstatný rozdíl z hlediska danění.

+2/0
19.9.2016 14:03

T86o85m51a42s 19A21u91g27u65s91t31y49n 6457606661360

Já se netetelím, jen nemám rád negaci za každou cenu.

0/0
19.9.2016 17:21

J23a20n 22J90e31m75e73l13k53a 1775420

Zajimavé, že 109, 3 systémová (konkurence Vectronu) po Německu může jezdit max 120. (což je trochu diskriminační a na nic defakto)

A jednosystémový stroj pro DB prošel.. Z venku vypadá stejně. Nevím jestli má nějak upravené nápravy.. - když se snad mělo jednat o dynamické zatížení kolejí při vysokých rychlostech.

+1/0
19.9.2016 11:22

J64i53ř64í 19K86o91c51u73r97e74k 6895744185578

Možná bude o něco málo lehčí.

0/0
19.9.2016 11:41
Foto

K25a92r50e37l 29M70a28l18ý 6666574660141

Krásný vlak

+6/0
19.9.2016 11:06

J65a41n 20C21e47p87e40k 1784366720

Nabrala zpoždění. Nic neobvyklého. Se budou Němci divit, až zaplatí penále za to, že to dostali pozdě. :-D

+4/−2
19.9.2016 10:45

M10a81r44t56i93n 85R67u60z33i45c13k42a 1162828336757

:-D,... To funguje jen u smluv s CD, aneb jak podojit statni firmu...

+1/0
19.9.2016 10:55

M34a16r23t55i86n 17R52u81z36i19c62k85a 1362118436397

Pardon, s CD a DPP...

+1/0
19.9.2016 10:55

M31a52r91t68i92n 71R76u41z50i15c34k30a 1112338356377

Pardon, s CD, DPP a kraji,...

CD sepise smlouvu se skodou tak aby skoda ziskala penize a CD naopak ziskaji od kraju 10lete smlouvy,... Inu neni tokrasne jak to u nas funguje...

+1/0
19.9.2016 10:58

J87a71n 63V33a64c79h84o92u38s62e29k 5837328810

Zpozdeni. To budou v DB prekvapeni az je Skoda pozene k soudu za neuhrazeny vlak. To ze zadny nebyl dodany neni zadny argument :)

+3/−1
19.9.2016 10:09

P33e32t11r 72M21a63r89š64á81l61e38k 9805152804829

Pořád se tu volá po tom, abychom vyráběli a prodávali výrobky s vysokou přidanou hodnotou. A plzeňská Škoda přesně takové výrobky v ČR vyvíjí a vyrábí a navíc ještě pod domácí značkou, ale zde v diskuzích stejně, na rozdíl od mladoboleslavského bratrance, dostává neustále naloženo.

+20/0
19.9.2016 10:06

R32a80d13e82k 35N97o63v46o19t74n50ý 5668972396395

Protože si na rozdíl od mladoboleslavského bratrance nechala plzeňská Škoda de facto zaplatit vývoj těch výrobků od státu, potažmo od ČD, ale zisky půjdou jen do její kapsy.

+5/−5
19.9.2016 10:08

P51e91t19r 67M81a11r28š37á21l71e46k 9335892114949

No problém je že u těhle typů výrobků je všude silný lobbing, protože se často prodávají přes veřejné zakázky, to není jenom u nás. Z tohoto pohledu byl takovému Siemensu v Německu od státu zaplacen vývoj mnohem víc. A jinak Škoda vyvíjí a vyrábí u nás, jejich zaměstnanci zde platí daně a i samotná firma zde platí spoustu daní. Kolik jiných, takhle vyspělých technologických firem tu máme, které by tu měly kompletní vývoj i výrobu a ještě pod českou značkou a s českými vlastníky?

+11/0
19.9.2016 10:21

R82a73d14e20k 16N81o26v11o96t82n69ý 5848902976705

Ano, a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe.

+1/0
19.9.2016 11:23

P95e90t34r 51M19a46r71š46á98l80e13k 9525902204879

A vy znáte všechny podrobnosti, dodávek vlaků např. pro DB?

+2/0
19.9.2016 11:26

R73a73d44e24k 90N75o61v87o32t57n35ý 5908212846225

Nějak se mi to blbě vložilo, mělo to být takto:

Silně pochybuju o tom, že by Siemens ždímal Německo stejně jako Škoda ždímá Česko...a Škoda má ještě tu nehoráznou drzost žalovat ČD o penále...říká se tomu chucpe

0/−2
19.9.2016 11:27

P26e37t38r 50M75a54r97š47á91l57e21k 9365152394139

Jinak i Škoda MB kasíruje spoustu peněz za státní zakázky.

+2/0
19.9.2016 10:21

J38i34ř89í 18K18o94c49u76r17e93k 6435134115938

To sice ano, ale kolik % z obratu to dělá? Že by stát kupoval každý týden 7.000 aut se říct nedá a i tak by to byla sotva třetina produkce.

0/0
19.9.2016 11:45

P83e54t59r 61M86a63r75š23á50l44e43k 9745362524659

U vlaků je ten poměr veřejených zakázek jiný u všech firem, nejen u Škody. Siemens, nebo Alstom taky žijí z veřejených zakázek.

0/0
20.9.2016 7:18

T78o48m56a57s 29A29u10g11u13s75t26y76n 6597316561410

To víte, Sůra se snaží a méně inteligentní mu to žerou :-P

+1/0
19.9.2016 11:32

J51a96n 53J17e13m60e74l27k75a 1375240

To ano, ale dokud nedojde k nějakému rozumnému narovnání za 109E..

ČD jim vždy zaplatí vývoj, odebere první nevychytané kusy. A to má být vděk?

+1/0
19.9.2016 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.