Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpadek klientského systému byl plánovaný, říká šéf obchodu ČEZ

Zákaznický systém ČEZ se zadrhl. Odhlásit odběrné místo nebo provést změnu bydliště je problém. Systém se má trápit až do poloviny října. Podle ředitele divize obchod Pavla Cyraniho však jde o plánované změny, které společnosti umožní reagovat na nové trendy v energetice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98i96c38h57a29e34l 30S93t45a98n61o11v22s58k44ý 6727665318404

To jsou všechno kecy, co tu ČEZ hlásá a novináři papouškují.

Ve skutečnosti jde o to na poslední chvíli před topnou sezonou zabránit přechodu k výhodnějšímu dodavateli, nebo to alespoň ztížit.

0/0
14.10.2016 11:27

J37a62r93m14i67l21a 62C68h96y15t70r61á 3524229699

Největší vopruz je ta jejich placená linka:-/

+1/0
12.10.2016 11:17

T50o54m60a40s 24P73a86v12l19a88t45a 4469644820658

No, prvotni informace tam byla do 20.9. :-)

0/0
4.10.2016 15:20

M31i96l64a95n 95V24á71c43h43a 2532610220679

Jako zákazník ČEZU jsem dostal včasné upozornění na odstávku systému, tak proč je z toho takový humbuk není zcela logické, že by snad konkurence nebo senzace?

+8/−2
18.9.2016 8:51

P34e48t92r 89V49o68n46d73r31a22c70e98k 7225871163120

žádný dopis nepřišel......

+1/0
19.9.2016 4:32

P57e31t26r 32J42á32n15s39k54ý 3571738534398

o odstávce mi přišel dokonce dopis... ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost

+1/0
18.9.2016 5:09

P88e96t79r 30V35o88n51d63r95a52c73e43k 7955841333420

Opravdu by mě zajímalo, jakou kvalifikaci potřebuje šéf obchodu ČEZ na to aby dokázal vyplodit moudro - ,, systém jsme vylepšili tak dobře že nefunguje ,, ........

0/−5
18.9.2016 4:33

T82o35m25á58š 54L37u50d13v89í50k 5110168693846

To je vase lez, cili vase kvalifikace je jaka?

+2/−1
18.9.2016 7:00

P19e24t88r 10V77o82n81d12r41a67c80e22k 7165661303790

jaká lež - funguje to nebo ne ? Ostatní jsou pouze kecy ......

0/−2
18.9.2016 7:41

T67o88m18á54š 31L24u89d28v23í39k 5510528783316

Chapete vyznam slova odstavka?

+2/−1
18.9.2016 8:32

P97e10t62r 89V81o87n33d81r95a32c64e10k 7535231263860

funguje to = ne ...... a můžeš si to pojmenovat jak chceš ..... rozhodně klientům to přináší jisté problémy, které ale měl ČEZ eliminovat, což se zjevně nestalo ....... kapiš to ??

+1/0
19.9.2016 4:32

J55i38ř96í 32Č30e31r48m80á76k 9640917739204

Tak jestli je to pravda, tak vetsi amatery by tezko pohledal...

0/−1
17.9.2016 23:57

M68a51r59t88i87n 59V24y15s14o39u96d78i64l 3357577985583

On se tak nějak zadrhl celý, tenhle relikt socialismu, jménem ČEZ ;-D

+5/−4
17.9.2016 21:47

I89v73a10n 22P64r96o50c33h74á79z40k51a 3111214685895

Plánovaná odstávka má být dle jejich webu (https://cezonline.cez.cz/irj/portal/anonymous/odstavky) až od 21. září, přesto je již cca týden celý systém zcela mimo provoz. Už předchozí verze zákaznického portálu byla jeden velký nedodělek (anebo co funguje, znič), hlavně že byla optimalizována pro mobily, ale se starším prohlížečem v PC nefungovala, díky javascriptovým "interaktivním vychytávkám". Když k nim přijde jiná, schopná IT firma s nabídkou, tak napíšou jen "díky, ale my už máme svého zavedeného partnera". Takto to chodí ve státním a polostátním sektoru.

+6/−2
17.9.2016 21:27

I31v21a15n 40P12r62o37c97h94á23z90k27a 3891344685255

Teď tam dodatečně přidali pár řádků, aby se neřeklo, že kecali:

"Trvání odstávky:

od 12.09.2016 23:00

do 21.09.2016 00:00"

0/0
17.9.2016 22:08

J50i16ř91í 24N30o84v68o38t94n91ý 8469357488358

O tomhle informovali už na začátku srpna.

+1/0
17.9.2016 23:06

J73i87ř95í 67K95l45i35m86e53š 9581711474849

Máš ode mne + za poslední větu :-), naprostá pravda.

Ostatní nekomentuju, protože o to vím kulový :-)

+3/−2
17.9.2016 23:48

R65o11m36a41n 56Č89e15c81h84u70r61a 6962169907309

Není mi moc jasné proč lžeš 8-o Stačí se podívat do pošty...

+1/0
18.9.2016 0:07

I71v72a66n 45P61r69o74c65h53á11z37k11a 3281144805145

Mně nic neposlali.

0/0
18.9.2016 10:05

R70o71m22a30n 53Č38e89c19h92u90r44a 6672159217959

No, jestli sis je nacpal do spamu... ;-D

0/0
18.9.2016 12:50

P44e47t28r 95Š32i85m98e79k 2489147416618

Jeden by řekl, že i stovky TB dat se dají nahrávat do databází paralelně. A nevím kolik lidí, ale u nás teda elektroměr k internetu ještě připojený nemáme. Nebo je na to nějaká technologie jak HDO?

0/0
17.9.2016 21:07

J74i13ř87í 77N80o65v65o79t92n45ý 8289177508298

Dálkový odečet.

+1/0
17.9.2016 21:11

P37e54t51r 75Š83i30m84e94k 2269147836658

ale kolik jich orientačně bude? Určitě ne všechny a jak často posílají data?

0/0
17.9.2016 21:13

J61i17ř48í 84N23o50v14o34t58n57ý 8279867568898

Je jich asi 400 tisíc. Data posílají neustále. V každou sekundu vidíte stav okamžité spotřeby, hodinové, denní, týdenní atd. Ale nevím, čemu se divíte. U nás ve firmě (náhradní díly na auta) s deseti zaměstnanci máme systém, který je velký 1,5 TB + ta samá záloha. A to nemáme 5 milionů zákazníků.

+3/0
17.9.2016 21:20

P34e54t39r 63Š54i82m76e24k 2449797516938

budiž, každý z těch elektroměrů vzorkuje s nějakou rychlostí. I kdyby každou 1s posílal údaj o okamžité spotřebě, bude to v řádu kB. 8 čísel, cca 8 kB x 400k = 3,2 GB, jestli dobře počítám. Za hodinu by to bylo cca 11 TB a za den 0,276 PB?

+2/−1
17.9.2016 21:39

J62i65ř76í 54N28o91v60o76t81n10ý 8289847958438

To zas tak velký asi nebude, ale pořádná porce dat to určitě je.

0/0
17.9.2016 23:05

I93v10a24n 13P95r92o57c95h73á93z70k71a 3731294215775

Pokud mám po dobu nepřítomnosti vypnutý hlavní jistič před elektroměrem, nic se dálkově neodečte. Pro rekreační odběry tedy málo použitelné.

+1/0
17.9.2016 21:30

Z39d33e49n43ě97k 20V71a92l79e72n68t64a 3395560718394

To je fakt, protože se musí nějak zakamuflovat, že obchodník ČEZ prodej bude i nadále vidět pod sukně distribuce ;-D ....

0/0
17.9.2016 21:06

P45a68v85l43í30n43a 64G48a96j68d17o80š79í33k30o88v13á 5626878493544

A tuto informace máte odkud, prosím?

0/0
18.9.2016 15:48

J72i92ř60í 12K14o41c13u23r83e36k 6195644245988

Stovky tera? Nových dat? Hmm nějak tomu nevěřím. Ledaže by u každého zákazníka odečítali hodiny v milisekundových intervalech. Pak by to pár desítek tera za měsíc vygenerovalo.

0/0
17.9.2016 20:52

J43i82ř51í 90K95o13c15u77r58e22k 6125844975928

Jenže odečítání hodin v domácnosti bude max tak v hodinách. Krát 5 miliónů zákazníků ... stovky mega denně.

0/0
17.9.2016 20:55

J45a43n 49H53r19z50a94n 9244238490683

Nase mizerna prace byla planovana, rika manazer CEZ placeny v milionech :-/:-/:-/RvRvRv

+7/−1
17.9.2016 20:46

P41e59t17r 93B55u33r54e70š 7671160891685

Za plánovanou odstávku systému více jak na měsíc, bych tohoto pána, neplánovaně vyhodil. Neskutečné co v Čezu všechno možné. ;-€;-€;-€

+10/−1
17.9.2016 20:32

Z78d46e58n58e68k 86B81o53h90a38c27e24k 1908897757259

"Lepe" nez v dobe fakturace a na prelomu kvartalu to naplanovat neslo.

Kdyz pri 11 mesicnim platovem kalendari CEZu se 12 mesic nebude uctovat a nebude zalohovat, nota bene na prelomu kvartalu, dojde nepochybne v nekterych pripadech u obyvatel socialne potrebnych /starobni duchodci, invalide..../ ke snizeni prijmu. Minimalne u tech zakazniku CEZu, kteri pobiraji napr. prispevek na bydleni a v mesici zari by u nich vznikl nedoplatek elektriny /byt jen ve stejne vysi jako teoret. zaloha na 12 mesic/. V mesici zari tedy bude obligatorni 0.- a zalohy zacnou v listopadu /snad/. Jak to bude CEZ tem lidem kompenzovat?

+1/−1
17.9.2016 20:18

J69i88ř92í 87N37o76v55o43t73n27ý 8519287558618

No, přečetl jsem si váš příspěvek třikrát a furt jsem mimo. Nebo snad vy?

+1/−1
17.9.2016 21:10

Z53d31e77n36e59k 84B40o14h45a65c54e61k 1868877687779

Tak to zkusim obrazne i kdyz systemove stejne. Kdyby prechod trval napr. rok /bez fakturace a zaloh/ a po roce by bylo fakturovano, pak by vykazovani vydaju za elektr. /napr. pro ty co maji narok na prispevek bydleni/ ve trech ctvrtletich byla 0.- a ve ctvrtem ctvrtleti napr. 30 tis. To se ovsem nevejde do existujicich normativnich nakladu na bydleni /limit/ a nebudou tedy /v takove vysi pro prispevek/ kalkulovany.

Uz, nebe ne?

Jeste je fajn, ze to nejde s nikym z CEZu resit/konzultovat a to nejen z duvodu odstavky, ale ze vzdy vyrizuji vec poverene operatorky, ktere na sebe nemaji propojeni......... Kontakt na vedeni neni; resp. jsem ho nenasel a stejne vse se dava k reseni zminenym poverenym odpovidacum. Ti nejak odpovedi/neodpovedi a odskrtnou vec jako vyrizenou a vyresenou.

+1/−1
17.9.2016 21:35

Z75d41e41n63e94k 51B45o10h74a89c19e80k 1128347237639

Edit: nebo

0/0
17.9.2016 23:18

K11a71r82e65l 69N69e22d48o64p84i58l 7878516719324

Vybuch v Cernobylu byl take planovany. Vse je pod kontrolou!

0/0
17.9.2016 20:14

E92r56i85k 58S72v52o24b30o89d36a 1353908594198

CEZ rulez. My se umime vykaslat na zakazniky i planovane...

+9/0
17.9.2016 19:46

J49a93n 64H62o29z48á32k 2851955944207

Kecy pane šéfe obchodu ČEZ. Kdyby tato akce byla takto připravována a rok plánována, tak jste o tom své klienty včas a důkladně informovali a nepostavili je ze dne na den před hotovou věc !

+5/−4
17.9.2016 19:38

M71a71r51t55i86n 59K50a85r48á47s57e18k 9768363158388

No mne s docela velkym predstihem prisla zorava ze planuji odstavku systemu a vyuctovani prijde o mesic pozdeji...

+4/0
17.9.2016 19:43

T29o67m45á79š 42L85u57d15v75í19k 5930868183136

Možná proto mi minulý měsíc psali: "*Rádi bychom se předem omluvili za potřebnou aktualizaci našeho zákaznického systému, která proběhne v průběhu září a října 2016.*" ;-)

+3/0
17.9.2016 19:53

J54i34ř98í 61N77o42v52o57t48n79ý 8489407188328

Řekl bych, že ty lidi, kteří to klientské centrum využívají, informovali s dostatečně velkým předstihem. Alespoň já to vím už měsíc.

+1/0
17.9.2016 21:07

P11e56t16r 53Š51i21m27e57k 2769367736908

Jo, jasně, kapánek se to nepovedlo, takže teď všem navykládáme, že to tak mělo být. Pochopil bych hodiny odstávky. Nový systém se snad naplní daty, otestuje a spustí.

+5/−8
17.9.2016 19:22

J38o64s97e81f 83B41r91o60ž38e54k 7633525362521

Jo, tak na tom vašem PC.

Nic o tom nevíte, tak nechápete. To ale neznamená, že to tak být nemusí.

+1/−4
17.9.2016 20:17

P59e86t25r 86Š41i62m47e27k 2959527186468

Mám za sebou implementaci SAP PM, 2 změny údržbářských IS, vždy byli největším problémem lemplové z IT. Věc která mně zabere 2 minuty, oni dělají i 2 týdny. Ale hlavně že je na co se vymlouvat. Bezpečnost, dokumentace, ověřování, atd..

+3/0
17.9.2016 20:26

F80i63l60i42p 17N51e84s50p67o60r 6297827808652

Vzdycky jsme v IT oddeleni stihli vsechno pres vikend. V cem je tento system jiny?

+2/0
17.9.2016 20:47

P55e76t39r 49Š27i60m89e98k 2839737966888

No však na to právě narážím. Nějak mi hlava nebere, co by se dělo, kdyby třeba Amazon na měsíc odstavil svoje systémy.

0/−1
17.9.2016 21:04

J21i86ř59í 75K26o80c84u40r32e55k 6795734925318

Co Amazon ... Google.

0/0
18.9.2016 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.