Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpadek klientského systému byl plánovaný, říká šéf obchodu ČEZ

Zákaznický systém ČEZ se zadrhl. Odhlásit odběrné místo nebo provést změnu bydliště je problém. Systém se má trápit až do poloviny října. Podle ředitele divize obchod Pavla Cyraniho však jde o plánované změny, které společnosti umožní reagovat na nové trendy v energetice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67i87c71h78a18e45l 70S87t12a14n42o63v57s49k13ý 6127305398234

To jsou všechno kecy, co tu ČEZ hlásá a novináři papouškují.

Ve skutečnosti jde o to na poslední chvíli před topnou sezonou zabránit přechodu k výhodnějšímu dodavateli, nebo to alespoň ztížit.

0/0
14.10.2016 11:27

J19a10r15m88i53l40a 55C10h96y12t53r21á 3614799599

Největší vopruz je ta jejich placená linka:-/

+1/0
12.10.2016 11:17

T26o54m93a89s 14P92a61v40l11a14t59a 4779164230318

No, prvotni informace tam byla do 20.9. :-)

0/0
4.10.2016 15:20

M57i64l32a67n 55V78á77c44h41a 2332170470679

Jako zákazník ČEZU jsem dostal včasné upozornění na odstávku systému, tak proč je z toho takový humbuk není zcela logické, že by snad konkurence nebo senzace?

+8/−2
18.9.2016 8:51

P90e52t61r 14V40o93n18d21r25a45c60e77k 7985101393750

žádný dopis nepřišel......

+1/0
19.9.2016 4:32

P33e41t78r 48J47á30n53s15k11ý 3811818234708

o odstávce mi přišel dokonce dopis... ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost

+1/0
18.9.2016 5:09

P81e65t34r 28V49o58n52d55r46a22c14e20k 7415291703880

Opravdu by mě zajímalo, jakou kvalifikaci potřebuje šéf obchodu ČEZ na to aby dokázal vyplodit moudro - ,, systém jsme vylepšili tak dobře že nefunguje ,, ........

0/−5
18.9.2016 4:33

T56o77m47á68š 17L90u38d98v30í22k 5470478593316

To je vase lez, cili vase kvalifikace je jaka?

+2/−1
18.9.2016 7:00

P57e79t47r 38V58o20n42d38r50a57c83e38k 7215371673160

jaká lež - funguje to nebo ne ? Ostatní jsou pouze kecy ......

0/−2
18.9.2016 7:41

T28o59m63á58š 32L43u23d16v79í53k 5660148153116

Chapete vyznam slova odstavka?

+2/−1
18.9.2016 8:32

P20e91t33r 87V41o65n80d81r18a37c59e16k 7305631393940

funguje to = ne ...... a můžeš si to pojmenovat jak chceš ..... rozhodně klientům to přináší jisté problémy, které ale měl ČEZ eliminovat, což se zjevně nestalo ....... kapiš to ??

+1/0
19.9.2016 4:32

J62i70ř91í 12Č62e82r87m37á87k 9440737679844

Tak jestli je to pravda, tak vetsi amatery by tezko pohledal...

0/−1
17.9.2016 23:57

M91a16r37t36i39n 65V60y49s78o70u85d33i19l 3317137515123

On se tak nějak zadrhl celý, tenhle relikt socialismu, jménem ČEZ ;-D

+5/−4
17.9.2016 21:47

I79v82a20n 26P81r73o12c52h28á31z63k44a 3521674975955

Plánovaná odstávka má být dle jejich webu (https://cezonline.cez.cz/irj/portal/anonymous/odstavky) až od 21. září, přesto je již cca týden celý systém zcela mimo provoz. Už předchozí verze zákaznického portálu byla jeden velký nedodělek (anebo co funguje, znič), hlavně že byla optimalizována pro mobily, ale se starším prohlížečem v PC nefungovala, díky javascriptovým "interaktivním vychytávkám". Když k nim přijde jiná, schopná IT firma s nabídkou, tak napíšou jen "díky, ale my už máme svého zavedeného partnera". Takto to chodí ve státním a polostátním sektoru.

+6/−2
17.9.2016 21:27

I89v12a10n 33P75r64o12c89h26á90z83k67a 3911414785465

Teď tam dodatečně přidali pár řádků, aby se neřeklo, že kecali:

"Trvání odstávky:

od 12.09.2016 23:00

do 21.09.2016 00:00"

0/0
17.9.2016 22:08

J35i18ř61í 62N50o12v27o13t84n18ý 8179117258958

O tomhle informovali už na začátku srpna.

+1/0
17.9.2016 23:06

J89i43ř17í 30K79l74i47m76e91š 9921341974169

Máš ode mne + za poslední větu :-), naprostá pravda.

Ostatní nekomentuju, protože o to vím kulový :-)

+3/−2
17.9.2016 23:48

R92o34m83a20n 97Č70e87c40h68u68r26a 6142219927729

Není mi moc jasné proč lžeš 8-o Stačí se podívat do pošty...

+1/0
18.9.2016 0:07

I68v31a71n 88P15r15o25c96h70á18z14k64a 3161824905975

Mně nic neposlali.

0/0
18.9.2016 10:05

R15o15m80a35n 10Č50e24c50h95u31r45a 6402889607159

No, jestli sis je nacpal do spamu... ;-D

0/0
18.9.2016 12:50

P51e55t47r 90Š96i87m98e13k 2959637756158

Jeden by řekl, že i stovky TB dat se dají nahrávat do databází paralelně. A nevím kolik lidí, ale u nás teda elektroměr k internetu ještě připojený nemáme. Nebo je na to nějaká technologie jak HDO?

0/0
17.9.2016 21:07

J42i63ř14í 49N69o80v20o97t39n67ý 8729277168308

Dálkový odečet.

+1/0
17.9.2016 21:11

P91e82t69r 84Š17i19m13e62k 2189687906928

ale kolik jich orientačně bude? Určitě ne všechny a jak často posílají data?

0/0
17.9.2016 21:13

J20i87ř12í 18N27o58v93o17t60n46ý 8569607638298

Je jich asi 400 tisíc. Data posílají neustále. V každou sekundu vidíte stav okamžité spotřeby, hodinové, denní, týdenní atd. Ale nevím, čemu se divíte. U nás ve firmě (náhradní díly na auta) s deseti zaměstnanci máme systém, který je velký 1,5 TB + ta samá záloha. A to nemáme 5 milionů zákazníků.

+3/0
17.9.2016 21:20

P89e31t46r 78Š38i40m70e14k 2159397286888

budiž, každý z těch elektroměrů vzorkuje s nějakou rychlostí. I kdyby každou 1s posílal údaj o okamžité spotřebě, bude to v řádu kB. 8 čísel, cca 8 kB x 400k = 3,2 GB, jestli dobře počítám. Za hodinu by to bylo cca 11 TB a za den 0,276 PB?

+2/−1
17.9.2016 21:39

J53i72ř52í 33N94o22v55o59t91n17ý 8899217188778

To zas tak velký asi nebude, ale pořádná porce dat to určitě je.

0/0
17.9.2016 23:05

I19v55a83n 45P32r15o64c26h86á65z83k79a 3371304875155

Pokud mám po dobu nepřítomnosti vypnutý hlavní jistič před elektroměrem, nic se dálkově neodečte. Pro rekreační odběry tedy málo použitelné.

+1/0
17.9.2016 21:30

Z58d83e29n73ě85k 51V83a64l33e10n10t71a 3215100208384

To je fakt, protože se musí nějak zakamuflovat, že obchodník ČEZ prodej bude i nadále vidět pod sukně distribuce ;-D ....

0/0
17.9.2016 21:06

P10a29v84l85í68n81a 33G62a71j65d16o68š53í67k90o67v54á 5426338703474

A tuto informace máte odkud, prosím?

0/0
18.9.2016 15:48

J31i36ř35í 90K59o45c31u43r52e26k 6765374835608

Stovky tera? Nových dat? Hmm nějak tomu nevěřím. Ledaže by u každého zákazníka odečítali hodiny v milisekundových intervalech. Pak by to pár desítek tera za měsíc vygenerovalo.

0/0
17.9.2016 20:52

J52i43ř28í 32K35o30c56u17r79e82k 6395964425418

Jenže odečítání hodin v domácnosti bude max tak v hodinách. Krát 5 miliónů zákazníků ... stovky mega denně.

0/0
17.9.2016 20:55

J55a38n 87H38r72z16a72n 9924938360333

Nase mizerna prace byla planovana, rika manazer CEZ placeny v milionech :-/:-/:-/RvRvRv

+7/−1
17.9.2016 20:46

P60e88t20r 55B88u77r84e92š 7241560481325

Za plánovanou odstávku systému více jak na měsíc, bych tohoto pána, neplánovaně vyhodil. Neskutečné co v Čezu všechno možné. ;-€;-€;-€

+10/−1
17.9.2016 20:32

Z17d12e23n39e51k 53B95o92h27a13c75e15k 1638867147319

"Lepe" nez v dobe fakturace a na prelomu kvartalu to naplanovat neslo.

Kdyz pri 11 mesicnim platovem kalendari CEZu se 12 mesic nebude uctovat a nebude zalohovat, nota bene na prelomu kvartalu, dojde nepochybne v nekterych pripadech u obyvatel socialne potrebnych /starobni duchodci, invalide..../ ke snizeni prijmu. Minimalne u tech zakazniku CEZu, kteri pobiraji napr. prispevek na bydleni a v mesici zari by u nich vznikl nedoplatek elektriny /byt jen ve stejne vysi jako teoret. zaloha na 12 mesic/. V mesici zari tedy bude obligatorni 0.- a zalohy zacnou v listopadu /snad/. Jak to bude CEZ tem lidem kompenzovat?

+1/−1
17.9.2016 20:18

J20i66ř58í 17N94o70v45o20t11n28ý 8119977458818

No, přečetl jsem si váš příspěvek třikrát a furt jsem mimo. Nebo snad vy?

+1/−1
17.9.2016 21:10

Z84d92e32n31e84k 25B42o63h29a96c10e19k 1298847837559

Tak to zkusim obrazne i kdyz systemove stejne. Kdyby prechod trval napr. rok /bez fakturace a zaloh/ a po roce by bylo fakturovano, pak by vykazovani vydaju za elektr. /napr. pro ty co maji narok na prispevek bydleni/ ve trech ctvrtletich byla 0.- a ve ctvrtem ctvrtleti napr. 30 tis. To se ovsem nevejde do existujicich normativnich nakladu na bydleni /limit/ a nebudou tedy /v takove vysi pro prispevek/ kalkulovany.

Uz, nebe ne?

Jeste je fajn, ze to nejde s nikym z CEZu resit/konzultovat a to nejen z duvodu odstavky, ale ze vzdy vyrizuji vec poverene operatorky, ktere na sebe nemaji propojeni......... Kontakt na vedeni neni; resp. jsem ho nenasel a stejne vse se dava k reseni zminenym poverenym odpovidacum. Ti nejak odpovedi/neodpovedi a odskrtnou vec jako vyrizenou a vyresenou.

+1/−1
17.9.2016 21:35

Z67d84e56n73e35k 65B49o53h60a70c91e21k 1218497557599

Edit: nebo

0/0
17.9.2016 23:18

K21a41r20e52l 83N77e70d70o66p90i69l 7588976749844

Vybuch v Cernobylu byl take planovany. Vse je pod kontrolou!

0/0
17.9.2016 20:14

E61r63i43k 42S54v33o20b26o45d49a 1703598924138

CEZ rulez. My se umime vykaslat na zakazniky i planovane...

+9/0
17.9.2016 19:46

J31a23n 72H47o88z76á19k 2421105764957

Kecy pane šéfe obchodu ČEZ. Kdyby tato akce byla takto připravována a rok plánována, tak jste o tom své klienty včas a důkladně informovali a nepostavili je ze dne na den před hotovou věc !

+5/−4
17.9.2016 19:38

M23a88r82t65i17n 50K77a75r19á37s77e77k 9948313488938

No mne s docela velkym predstihem prisla zorava ze planuji odstavku systemu a vyuctovani prijde o mesic pozdeji...

+4/0
17.9.2016 19:43

T95o70m80á33š 84L67u49d53v27í31k 5680318653526

Možná proto mi minulý měsíc psali: "*Rádi bychom se předem omluvili za potřebnou aktualizaci našeho zákaznického systému, která proběhne v průběhu září a října 2016.*" ;-)

+3/0
17.9.2016 19:53

J60i86ř46í 29N65o50v53o18t93n70ý 8949497658358

Řekl bych, že ty lidi, kteří to klientské centrum využívají, informovali s dostatečně velkým předstihem. Alespoň já to vím už měsíc.

+1/0
17.9.2016 21:07

P52e28t51r 97Š93i79m48e60k 2769917386738

Jo, jasně, kapánek se to nepovedlo, takže teď všem navykládáme, že to tak mělo být. Pochopil bych hodiny odstávky. Nový systém se snad naplní daty, otestuje a spustí.

+5/−8
17.9.2016 19:22

J45o65s44e47f 29B22r32o58ž49e40k 7583395802941

Jo, tak na tom vašem PC.

Nic o tom nevíte, tak nechápete. To ale neznamená, že to tak být nemusí.

+1/−4
17.9.2016 20:17

P84e12t98r 85Š82i28m41e95k 2349757336748

Mám za sebou implementaci SAP PM, 2 změny údržbářských IS, vždy byli největším problémem lemplové z IT. Věc která mně zabere 2 minuty, oni dělají i 2 týdny. Ale hlavně že je na co se vymlouvat. Bezpečnost, dokumentace, ověřování, atd..

+3/0
17.9.2016 20:26

F50i26l91i83p 93N18e54s29p83o19r 6707747588722

Vzdycky jsme v IT oddeleni stihli vsechno pres vikend. V cem je tento system jiny?

+2/0
17.9.2016 20:47

P90e25t93r 93Š88i69m12e18k 2779487746928

No však na to právě narážím. Nějak mi hlava nebere, co by se dělo, kdyby třeba Amazon na měsíc odstavil svoje systémy.

0/−1
17.9.2016 21:04

J72i95ř77í 20K88o21c71u77r94e39k 6735554325148

Co Amazon ... Google.

0/0
18.9.2016 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.