Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výpadek klientského systému byl plánovaný, říká šéf obchodu ČEZ

Zákaznický systém ČEZ se zadrhl. Odhlásit odběrné místo nebo provést změnu bydliště je problém. Systém se má trápit až do poloviny října. Podle ředitele divize obchod Pavla Cyraniho však jde o plánované změny, které společnosti umožní reagovat na nové trendy v energetice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M56i56c46h92a56e88l 69S10t52a31n36o18v72s92k22ý 6287165208754

To jsou všechno kecy, co tu ČEZ hlásá a novináři papouškují.

Ve skutečnosti jde o to na poslední chvíli před topnou sezonou zabránit přechodu k výhodnějšímu dodavateli, nebo to alespoň ztížit.

0/0
14.10.2016 11:27

J87a30r73m44i15l58a 76C85h35y68t66r72á 3894629629

Největší vopruz je ta jejich placená linka:-/

+1/0
12.10.2016 11:17

T42o45m47a24s 47P83a14v94l56a86t59a 4499844360588

No, prvotni informace tam byla do 20.9. :-)

0/0
4.10.2016 15:20

M16i68l57a96n 32V96á81c22h41a 2432790130439

Jako zákazník ČEZU jsem dostal včasné upozornění na odstávku systému, tak proč je z toho takový humbuk není zcela logické, že by snad konkurence nebo senzace?

+8/−2
18.9.2016 8:51

P40e84t57r 46V54o20n60d75r80a91c72e90k 7835341263560

žádný dopis nepřišel......

+1/0
19.9.2016 4:32

P54e19t90r 58J76á62n97s25k91ý 3401658594338

o odstávce mi přišel dokonce dopis... ale nějak jsem tomu nevěnoval pozornost

+1/0
18.9.2016 5:09

P15e79t66r 80V69o63n71d39r23a93c74e75k 7815341763830

Opravdu by mě zajímalo, jakou kvalifikaci potřebuje šéf obchodu ČEZ na to aby dokázal vyplodit moudro - ,, systém jsme vylepšili tak dobře že nefunguje ,, ........

0/−5
18.9.2016 4:33

T15o47m71á65š 64L86u34d88v53í66k 5760858423536

To je vase lez, cili vase kvalifikace je jaka?

+2/−1
18.9.2016 7:00

P24e53t11r 52V74o21n15d20r24a70c53e26k 7415241253820

jaká lež - funguje to nebo ne ? Ostatní jsou pouze kecy ......

0/−2
18.9.2016 7:41

T93o37m30á40š 86L91u93d92v67í28k 5550778373126

Chapete vyznam slova odstavka?

+2/−1
18.9.2016 8:32

P85e84t96r 69V79o31n74d39r59a65c77e94k 7335101213470

funguje to = ne ...... a můžeš si to pojmenovat jak chceš ..... rozhodně klientům to přináší jisté problémy, které ale měl ČEZ eliminovat, což se zjevně nestalo ....... kapiš to ??

+1/0
19.9.2016 4:32

J54i20ř72í 69Č71e48r64m11á66k 9320597179844

Tak jestli je to pravda, tak vetsi amatery by tezko pohledal...

0/−1
17.9.2016 23:57

M55a65r37t82i21n 83V67y29s71o44u93d18i64l 3777647615903

On se tak nějak zadrhl celý, tenhle relikt socialismu, jménem ČEZ ;-D

+5/−4
17.9.2016 21:47

I68v92a81n 29P73r44o15c66h39á46z30k95a 3121574705665

Plánovaná odstávka má být dle jejich webu (https://cezonline.cez.cz/irj/portal/anonymous/odstavky) až od 21. září, přesto je již cca týden celý systém zcela mimo provoz. Už předchozí verze zákaznického portálu byla jeden velký nedodělek (anebo co funguje, znič), hlavně že byla optimalizována pro mobily, ale se starším prohlížečem v PC nefungovala, díky javascriptovým "interaktivním vychytávkám". Když k nim přijde jiná, schopná IT firma s nabídkou, tak napíšou jen "díky, ale my už máme svého zavedeného partnera". Takto to chodí ve státním a polostátním sektoru.

+6/−2
17.9.2016 21:27

I54v14a10n 50P22r21o26c52h28á82z75k77a 3601174705105

Teď tam dodatečně přidali pár řádků, aby se neřeklo, že kecali:

"Trvání odstávky:

od 12.09.2016 23:00

do 21.09.2016 00:00"

0/0
17.9.2016 22:08

J48i74ř62í 65N35o64v81o30t32n25ý 8819467478338

O tomhle informovali už na začátku srpna.

+1/0
17.9.2016 23:06

J68i86ř32í 50K20l72i64m21e77š 9561761384119

Máš ode mne + za poslední větu :-), naprostá pravda.

Ostatní nekomentuju, protože o to vím kulový :-)

+3/−2
17.9.2016 23:48

R89o68m36a15n 32Č75e29c56h37u93r14a 6412889327789

Není mi moc jasné proč lžeš 8-o Stačí se podívat do pošty...

+1/0
18.9.2016 0:07

I27v96a39n 78P15r93o24c87h54á19z95k97a 3441364965165

Mně nic neposlali.

0/0
18.9.2016 10:05

R88o96m62a90n 60Č94e19c58h70u27r75a 6412929287199

No, jestli sis je nacpal do spamu... ;-D

0/0
18.9.2016 12:50

P30e50t84r 92Š80i27m96e32k 2179757806808

Jeden by řekl, že i stovky TB dat se dají nahrávat do databází paralelně. A nevím kolik lidí, ale u nás teda elektroměr k internetu ještě připojený nemáme. Nebo je na to nějaká technologie jak HDO?

0/0
17.9.2016 21:07

J94i35ř77í 84N30o39v86o24t44n36ý 8409287318868

Dálkový odečet.

+1/0
17.9.2016 21:11

P80e17t86r 28Š81i94m36e10k 2759567586428

ale kolik jich orientačně bude? Určitě ne všechny a jak často posílají data?

0/0
17.9.2016 21:13

J25i88ř91í 73N55o24v79o24t23n32ý 8929427558118

Je jich asi 400 tisíc. Data posílají neustále. V každou sekundu vidíte stav okamžité spotřeby, hodinové, denní, týdenní atd. Ale nevím, čemu se divíte. U nás ve firmě (náhradní díly na auta) s deseti zaměstnanci máme systém, který je velký 1,5 TB + ta samá záloha. A to nemáme 5 milionů zákazníků.

+3/0
17.9.2016 21:20

P15e13t74r 92Š19i66m70e93k 2469887456878

budiž, každý z těch elektroměrů vzorkuje s nějakou rychlostí. I kdyby každou 1s posílal údaj o okamžité spotřebě, bude to v řádu kB. 8 čísel, cca 8 kB x 400k = 3,2 GB, jestli dobře počítám. Za hodinu by to bylo cca 11 TB a za den 0,276 PB?

+2/−1
17.9.2016 21:39

J93i84ř53í 94N59o30v35o86t24n97ý 8329707808268

To zas tak velký asi nebude, ale pořádná porce dat to určitě je.

0/0
17.9.2016 23:05

I48v17a72n 57P24r54o72c80h89á33z35k81a 3471914705315

Pokud mám po dobu nepřítomnosti vypnutý hlavní jistič před elektroměrem, nic se dálkově neodečte. Pro rekreační odběry tedy málo použitelné.

+1/0
17.9.2016 21:30

Z51d12e38n66ě30k 94V69a28l72e72n17t67a 3865160798144

To je fakt, protože se musí nějak zakamuflovat, že obchodník ČEZ prodej bude i nadále vidět pod sukně distribuce ;-D ....

0/0
17.9.2016 21:06

P22a92v27l63í30n87a 74G90a25j22d93o30š69í76k81o42v25á 5926558303424

A tuto informace máte odkud, prosím?

0/0
18.9.2016 15:48

J23i94ř53í 47K53o83c50u47r14e93k 6835534315698

Stovky tera? Nových dat? Hmm nějak tomu nevěřím. Ledaže by u každého zákazníka odečítali hodiny v milisekundových intervalech. Pak by to pár desítek tera za měsíc vygenerovalo.

0/0
17.9.2016 20:52

J54i74ř17í 10K63o36c46u50r17e10k 6485584945898

Jenže odečítání hodin v domácnosti bude max tak v hodinách. Krát 5 miliónů zákazníků ... stovky mega denně.

0/0
17.9.2016 20:55

J73a52n 92H59r58z71a97n 9964738250763

Nase mizerna prace byla planovana, rika manazer CEZ placeny v milionech :-/:-/:-/RvRvRv

+7/−1
17.9.2016 20:46

P34e52t21r 28B19u75r47e17š 7371670171925

Za plánovanou odstávku systému více jak na měsíc, bych tohoto pána, neplánovaně vyhodil. Neskutečné co v Čezu všechno možné. ;-€;-€;-€

+10/−1
17.9.2016 20:32

Z91d93e94n72e86k 52B97o94h88a60c72e61k 1108347937599

"Lepe" nez v dobe fakturace a na prelomu kvartalu to naplanovat neslo.

Kdyz pri 11 mesicnim platovem kalendari CEZu se 12 mesic nebude uctovat a nebude zalohovat, nota bene na prelomu kvartalu, dojde nepochybne v nekterych pripadech u obyvatel socialne potrebnych /starobni duchodci, invalide..../ ke snizeni prijmu. Minimalne u tech zakazniku CEZu, kteri pobiraji napr. prispevek na bydleni a v mesici zari by u nich vznikl nedoplatek elektriny /byt jen ve stejne vysi jako teoret. zaloha na 12 mesic/. V mesici zari tedy bude obligatorni 0.- a zalohy zacnou v listopadu /snad/. Jak to bude CEZ tem lidem kompenzovat?

+1/−1
17.9.2016 20:18

J70i56ř10í 91N33o59v11o93t39n87ý 8899717208868

No, přečetl jsem si váš příspěvek třikrát a furt jsem mimo. Nebo snad vy?

+1/−1
17.9.2016 21:10

Z62d16e44n10e66k 64B76o35h19a31c27e80k 1248737797599

Tak to zkusim obrazne i kdyz systemove stejne. Kdyby prechod trval napr. rok /bez fakturace a zaloh/ a po roce by bylo fakturovano, pak by vykazovani vydaju za elektr. /napr. pro ty co maji narok na prispevek bydleni/ ve trech ctvrtletich byla 0.- a ve ctvrtem ctvrtleti napr. 30 tis. To se ovsem nevejde do existujicich normativnich nakladu na bydleni /limit/ a nebudou tedy /v takove vysi pro prispevek/ kalkulovany.

Uz, nebe ne?

Jeste je fajn, ze to nejde s nikym z CEZu resit/konzultovat a to nejen z duvodu odstavky, ale ze vzdy vyrizuji vec poverene operatorky, ktere na sebe nemaji propojeni......... Kontakt na vedeni neni; resp. jsem ho nenasel a stejne vse se dava k reseni zminenym poverenym odpovidacum. Ti nejak odpovedi/neodpovedi a odskrtnou vec jako vyrizenou a vyresenou.

+1/−1
17.9.2016 21:35

Z28d84e81n87e45k 79B66o25h69a42c91e11k 1428987617359

Edit: nebo

0/0
17.9.2016 23:18

K83a11r96e66l 26N98e66d39o82p45i47l 7788736519444

Vybuch v Cernobylu byl take planovany. Vse je pod kontrolou!

0/0
17.9.2016 20:14

E37r23i79k 69S15v89o32b51o81d48a 1283408344718

CEZ rulez. My se umime vykaslat na zakazniky i planovane...

+9/0
17.9.2016 19:46

J75a91n 20H68o90z96á22k 2751235424297

Kecy pane šéfe obchodu ČEZ. Kdyby tato akce byla takto připravována a rok plánována, tak jste o tom své klienty včas a důkladně informovali a nepostavili je ze dne na den před hotovou věc !

+5/−4
17.9.2016 19:38

M28a51r15t10i42n 87K50a27r96á63s86e62k 9398563448618

No mne s docela velkym predstihem prisla zorava ze planuji odstavku systemu a vyuctovani prijde o mesic pozdeji...

+4/0
17.9.2016 19:43

T59o25m27á96š 67L41u67d17v53í36k 5190818533316

Možná proto mi minulý měsíc psali: "*Rádi bychom se předem omluvili za potřebnou aktualizaci našeho zákaznického systému, která proběhne v průběhu září a října 2016.*" ;-)

+3/0
17.9.2016 19:53

J61i10ř46í 49N85o48v26o50t49n60ý 8769227378178

Řekl bych, že ty lidi, kteří to klientské centrum využívají, informovali s dostatečně velkým předstihem. Alespoň já to vím už měsíc.

+1/0
17.9.2016 21:07

P87e38t80r 22Š56i45m62e59k 2949447606858

Jo, jasně, kapánek se to nepovedlo, takže teď všem navykládáme, že to tak mělo být. Pochopil bych hodiny odstávky. Nový systém se snad naplní daty, otestuje a spustí.

+5/−8
17.9.2016 19:22

J82o97s55e15f 77B68r73o74ž12e85k 7253885692941

Jo, tak na tom vašem PC.

Nic o tom nevíte, tak nechápete. To ale neznamená, že to tak být nemusí.

+1/−4
17.9.2016 20:17

P44e18t75r 66Š29i54m14e59k 2289247556968

Mám za sebou implementaci SAP PM, 2 změny údržbářských IS, vždy byli největším problémem lemplové z IT. Věc která mně zabere 2 minuty, oni dělají i 2 týdny. Ale hlavně že je na co se vymlouvat. Bezpečnost, dokumentace, ověřování, atd..

+3/0
17.9.2016 20:26

F35i18l68i11p 14N12e88s98p65o28r 6937437818182

Vzdycky jsme v IT oddeleni stihli vsechno pres vikend. V cem je tento system jiny?

+2/0
17.9.2016 20:47

P48e61t15r 11Š23i91m51e60k 2119537836388

No však na to právě narážím. Nějak mi hlava nebere, co by se dělo, kdyby třeba Amazon na měsíc odstavil svoje systémy.

0/−1
17.9.2016 21:04

J24i15ř80í 33K78o41c58u80r42e64k 6165104815238

Co Amazon ... Google.

0/0
18.9.2016 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.