Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihočeské úzkokolejky v úzkých. Vlaky nejezdí a na díly nejsou peníze

Jedna z hlavních turistických atrakcí v jižních Čechách má čím dál větší problémy. Na nové vlaky dostala evropské dotace, ale ani jeden z nich nejezdí. Podle zdrojů iDNES.cz hlavně kvůli tomu, že nejsou peníze na náhradní díly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27l72a65d13i66s84l48a70v 58B29u17r80e96s 9503695531709

Skoda. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:49

L32a59d14i60s84l91a70v 46L98a67k29e37r 2313369875706

Nové lokomotivy - to je hnus a nevkus. Když jsem uviděl jaké ohavné obludy si firma objednala, zalapal jsem po dechu.

Toto přece nikdo normální nemohl schválit k výrobě a nákupu.

Jindřichohradeckou úzkokolejku dobře znám, jako dítě jsem byl v Hradci na prázdninách každý rok. Jezdilo se s původními motorovými vozy, parní trakce o víkendech.

Ale s těmi obludami není možné ani pořádat nostalgické jízdy. Dělá se mi husí kůže, kdykoliv se na ten odpudivý technický šrot podívám.

Je zajímavé, že dokud šéfoval na železnici pan Šatava, všechno šlo ...

+3/0
21.9.2016 17:30

P63a65v16e22l 73Š22m36í26d27e30k 6509630673138

Já jsem s nimi jel v roce 2012 parou tam motorákem zpět , tenkrát to bylo v pohodě.Odkaz na mojí reportáž z vlaky.net je tam pár fotek http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6196-Vylet-parou-v-cervnu-2012-z-Jindrichova-Hradce-do-Nove-Bystrice-a-vzpominka-na-kamarada-Jardu/

0/0
21.9.2016 4:07

M28i94c57h19a94e82l 52K38o27n15e45č75n44ý 6572593109939

Minulý týden jsme se chtěli projet z Kunžaku do Bystřice a pak do Kaprouna a zpátky do Kunžaku lesem pěšky, dělali jsme to tak léta. Naposledy před 8 roky, takže jsem se těšil, bohužel jedou za den jen dva vlaky takže z toho nic nebylo. Od té doby co jsme jeli posledně, šla firna hodně do kytekRv. Škoda bývalo to parádní:-/

+3/0
20.9.2016 21:45

M62a11r67t32i38n 43Č36a52p11e18k 6500921817734

Tak to jste tam asi byl v létě. Na Bystřické jezdí v "zimě" dva páry vlaků už od počátků JHMD. Ta trať má vysloveně sezónní provoz.

0/0
21.9.2016 10:04

P75e87t88r 71M45a83r91š19o81u34n 5875308576616

nejlepší je 14 denní jízdní řád mezi zimním a letním. to jsme tam v květnu nechytli v Bystřici vůbec nic :-)

0/0
27.9.2016 13:37

G73e27o72r24g 58K97o22m29b41e59r27e85c 9164261226191

zajimavy ze jinde to funguje desetileti v lete i zime. Napr. uzkokolejka ze Zitavy na Oybin a do Jonsdorfu.

+7/0
20.9.2016 21:36

M76a49r37t43i10n 90K51o48u76š74a 6165414534

Tenhle vlak je tak hrozný, že šrot mu bude slušet. O 30 km dál v Rakousku jezdí po stejném rozchodu krásné, praktické vozy, ze kterých je navíc krásný rozhled do kraje. Co kdyby u úzkorozchodek nakopali do zadní části autora projektu nepovedených zrůd a příště se zajeli zeptat někoho, kdo někdy už nějaký skutečný vlak postavil.

+10/0
20.9.2016 20:51

J16a57n 20V69a21l93o12u95c31h 6612327568880

Ono stačilo, kdyby tomu nechali původní ksicht. Sice tuctový něco mezi tramvají a motoráčkem 810, ale aspoň to mělo na cesty přírodou okna...

+1/0
21.9.2016 12:51

F80r72a58n36t17i52š80e48k 34V96a77n19ě83k 1977204407707

Jeden příkladů, že ne ve všem je soukromý vlastník ideální. Nejlepší řešení by bylo, aby tyto tratě i s provozem převzaly kraje a po dohodě tam provozovaly veřejnou dopravu sami.

+8/0
20.9.2016 18:02

M52a49r11i58a29n 65V24á88ň84a 3648896625869

Soukromý podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li státní podnik.

Státní podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li soukromý podnik v konkurenčním prostředí.

+2/−2
20.9.2016 20:05

J68i64ř83í 73E82r98b67e38n 1503194626447

No hlavně je to jeden z příkladů toho, jak dokážou neschopní/všehoschopní bohorovní mladí+blbí+arogantní manažerští floutci zničit kvalitně fungující firmu...

+5/0
20.9.2016 21:33

M31a59r10t38i49n 50Č62a94p71e41k 6650421987954

Dokud šéfoval Šatava, tak byly JHMD ukázkou toho, že to jde. Pak ho ovšem Čajánek a spol. vyhnali a začali to vést po "manažersku".

+5/0
21.9.2016 9:48

V17i68k73t29o82r 25N64á60r23o78ž50n55ý 3579102778

Letos jsem navštívil jižní Čechy a při té příležitosti jsem nevynechal příležitost použít vlaku JHMD. Touto hašišbednou jsem nejel , jel jsem klasickou soupravou. Ale ty vlaky mi připomínaly "staré dobré komunistické" Československé státní dráhy. Smradlavé záchody , které byly cítit v celém voze , okna , přes která díky špíně nebylo ani pořádně vidět ven. Personál ...banda študáků , kterým ta práce připadala děsně otravná (alespoň se tak tvářili). Když už nic jiného , alespoň by si ty staré vagóny mohli umýt a vyčistit. To na druhé úzkorozchodce z Třemešné do Osoblahy jezdí dodnes ČD a nikdy bych neřekl , že ČD o svoji techniku dokáže pečovat lépe , než soukromá firma.

Před lety jsem na JHMD jel , to ji vlastnil jakýsi pan Šatava a byla to úplně jiná firma.

+14/0
20.9.2016 18:00

V36a30c89l11a29v 79N24a60v93r22a33t33i29l 7871729571258

začátkem srpna jsem vyuzil k ceste z JH do Obratane tento technicky zazrak. Jiz před odjezdem mi bylo divne, ze nekteri cestujici nenastoupili s tim, ze počkají na normalni soupravu. Cesta timto vehiklem byla v 30 stup. vedru skutecne utrpeni. Horko jako v peci, okna nelze otevřít. Přes okna tece ze strechy voda, snad z klimatizace? Vuz sebou na nekterych usecich zmita jak když by chtěl vykolejit, hroznych hluk od motoru, všude zapach z nafty ...

Jiz nikdy vice!

+8/−1
20.9.2016 16:00

P98a62v26e52l 72Ř89a95p83e92k 7752116989605

Ty krabice se sedačkami ze starého trolejbusu už tu nejspíš stejně nikdy jezdit nebudou. Jedna je vybrakovaná na náhradní díly, jedna dost zničená po nehodě a další dvě neschopné jízdy bez výhledu na nějakou opravu. Správně by měl stát požadovat navrácení dotací do poslední koruny.

+9/−1
20.9.2016 16:21

J22i29ř71í 93E51r61b50e80n 1143824836447

A pokud možno ne po firmě jako takové, ale vyžadovat osobní zodpovědnost manažerů (někdo ty smlouvy podepsat musel) a jednatelů (od toho tam jsou, aby celým svým majetkem ručili za firemní závazky).

+4/0
20.9.2016 21:36

M53a41r20t67i48n 60H59o61u97b81a 6673141929438

nejsou penize na nahradni dily na nove (reko) vozy?

a co zaruka?

+5/0
20.9.2016 15:17

B54e87n 11P67a66v94k88a 1107693717811

Prosím vás, řekněte někdo tomu Čajánkovi, že to je trestné, jo?

+5/0
20.9.2016 14:44

J48o82s88e72f 79K55u31b15e84š 9345385459314

Stále stejná písnička... Čajánek brečí a nadává na kraje. Šatava měl provozní vše, připravoval modernizaci vozů... Přisel pan solární byznysmen, z modernizace udělal s pomocí studia plného nezkušených lidí v Drážní dopravě pouťovou atrakci... To vozidlo je nepoužitelné, to nejhorší, co lze potkat na českých kolejích... Oprava U47 byla fraška, jen pračka na dotace. Lokomotivy jezdí jen 4... Aneb jak banda neschopných existencí dokáže za 3 roky potopit fungující firmu... Opravdu ubohost, ale co bychom chtěli od člověka m, co se namastil v solárním byznysu...

+43/0
20.9.2016 14:40

P93a93v43e94l 67Ř78a74p83e91k 7822936559915

Prý jezdí 4, ale z toho jsou 2 parní.

+5/0
20.9.2016 14:42

I14v22o 22Ž61i14ž57k31a 8933677141371

Perfektní vysvětlení R^ Ale stejně je největším lumpem ten úředník, který se za to podepsal. Podnikatel plní zákon, který mu předepisuje vytvářet zisk. A je úplně jedno odkud, jestli z dotací za vlak, nebo za elektřinu. Pochopitelně, pokud se nedaří, bere prachy a utíká za další příležitostí.

+3/0
20.9.2016 14:47

J56o23s57e38f 67K70u48b59e53š 9165105879294

Opravdu mě jako místního mrzí, kam to došlo :(

+8/0
20.9.2016 14:56

J14i18ř85í 76E36r56b78e75n 1593284506737

Úředník musí dodržovat zákony, nevytváří je. Pokud žadatel o dotaci plní podmínky pro její přidělení, úředník nesmí (nemá právo) to neudělat, jinak by to byl trestný čin...

+2/0
20.9.2016 21:38

I83v89o 65Ž33i18ž74k80a 8453157361961

A poslanci si pro politickou práci sami odsoulasili imunitu, takže za tyto a podobné problémy vlastně nikdo nemůže. V tom případě je to v pořádku a lidé, kteří chtějí, tomu mohou pomáhat třeba tím, že budou co nejméně platit daně.

0/0
20.9.2016 23:16

I39v24o 39Ž84i82ž15k36a 8863947361441

Tam i zpět v celkové vzdlálenosti 3 tis. km jsem platil za soukromý tryskáč pouhých čtvrt milónů, tj. 83 Kč na kilometr.. Pochopitelně se bavím o Evropě, v ekonomicky vyspělejším světě směrem na východ i západ to stojí cca polovinu, ve východní Asii ještě méně. Když tohle za 73 Kč dostalo úřední razítko a hned se nekonala defenestrace, tak si nechte daňoví poplatníci klidně dál kálet na hlavu. :-)

+7/0
20.9.2016 14:21

P35a57v78e54l 43Ř49a63p63e71k 7322916159595

Ta firma má víc lidí než kolik je aktuálně cestujících v jejich vlacích, při takové "efektivitě" se není čemu divit.

+8/0
20.9.2016 14:33

I94v67o 24Ž48i79ž13k58a 8143737321131

Proto to srovnávám - také se platí piloti, letišťní personál, přísný servis letadel, řízení letového provozu a mnoho jiných poplatků. Nedělám si iluze, že je tam všechno ideální, ale tohle už je hodně přes čáru. Spíše to ukazuje na problém, jak máme nastavenu zodpovědnout za rozhodování úředníků.

+2/0
20.9.2016 14:39

P70a98v68e82l 49Ř24a92p92e94k 7382556259695

Firma se za takových okolností obvykle rozděluje na dvě prot, aby se na jedné z nich mohly nechat všechny dluhy a závazky a nechá se padnout, zatímco ta druhá bude zase zdravá a dále pobírat dotace.

Současná situace se mi jeví býti za hranicí trestného činu. Kraj sype peníze do nečeho, co nefunguje. Stát tam nasypal dotace, nic z toho není. Prý i pozdě platí výplaty, místo vlaků jezdí autobusy, lidi odcházejí, z několika desítek motorových vozů a lokomotiv jsou provozní už jen dvě, opravy jsou v nedohlednu. Hlavně že mají celou armádu managerů, asistentů a podobných naprosto zbytečných pozic, viz jejich stránky.

Podle mého názoru by měl kraj a stát okamžitě zastavit jakékoli financování této černé díry, nechat to celé spadnout do insolvence a nabídnout k prodeji někomu, kdo to bude důstojným způsobem provozovat, bude k tomu mít nějaký vztah a nebude to mít jen jako záminku k čerpání veřejných peněz, i kdyby to měly být České dráhy, které úzkokolejku se stejnými parametry a vozidly provozují na Bruntálsku. To, co je tam dnes, je ostuda, která nemá budoucnost, a každý den prodlení s nějakým rázným řešením představuje další vyhozené peníze.

+18/0
20.9.2016 14:20

J53i13ř57í 53P98r76ů11š70a 7105902155799

Rozdělení na dvě firmy je bohužel logický a prakticky jediný rozumný způsob fungovaní. Stejným krokem prošli např ČD, ŽSR a další. Jedna firma obhospodařuje infrastrukturu (koleje, budovy) a druhá provozuje vlaky. Stejný model jako na silnici, stát vlastní silnice a dopravci jen jezdí.

+1/0
20.9.2016 14:30

P56a31v22e72l 32Ř73a35p87e94k 7142286569705

Pane Průšo, uvedený model má smysl pouze za předpokladu, že na jedněch kolejích bude více dopravců. To není tento případ.

+4/0
20.9.2016 14:36

J68i42ř75í 75P44r15ů91š20a 7695482135119

Nemá oddělením infrastruktury jsou jasné peněžní toky co jde do infrastruktury a co dopravci. A proč by na kolejích nemohlo být více dopravců? Ano v tomto případě je to trochu těžší,ale ne nemožné.

0/0
20.9.2016 14:53

J86a14n 82C27e33p24e77k 1554206260

Co to je za nesmysl? Tady je jeden majitel kolejí a stejný vlaků. Nikdo jiný tam nikdy jezdit nebude. Firma není schopna řádně platit zaměstnancům ani odvody státu a bude mít na to platit další firmě za koleje? Před pár lety jsem tam byl u Rodvínova na houbách, koleje v příšerném stavu. Každý druhý pražec shnilý na troud a na prvních nedotažené šrouby ke kolejím. Sám sebe jsem se ptal, který šílenec na tom ještě jezdí a nebojí se vykolejení. Celé rozdělení je jen habaďůra, jak dluhy poslat do nikam a profitovat na zdravé společnosti.

+7/0
20.9.2016 15:26

V50i66k14t98o34r 37N68á98r84o69ž80n77ý 3649702198

Technický stav tratě tam nikdy nebyl OK , apropo i proto na jižní větvi tam tenkrát ČD zastavily provoz. U Malého Ratmírova jsem koukal na kolejnici a našel letopočet výroby....1901

+1/0
20.9.2016 18:02

J60o40s51e12f 77K68u27b39e55š 9985585579414

Jenže severní větev prošla v 80. letech kompletní rekonstrukcí...

0/0
28.9.2016 12:34

V83a87c76l89a65v 68H18a48j17e45k 3296329389

myslím, že nemáte pravdu. Smyslem rozdělení ČD nebylo umoření dluhů To se řešilo vždy odpisem se základního jmění. Dluhy byly bohužel důsledky vládní politiky zpravidla pravicových stran, které ČD v podstatě vytunelovali. Důsledky nesou ČD a ČD Cargo dodnes.

+1/0
20.9.2016 21:37

P83a41v91e36l 72Ř41a24p54e54k 7592266649275

Tak to byla rychlost, s jakou to upravili:

http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

Nyní tam jsou jen 4 lidi, ale stačí se podívat do webové historie, jaká je skutečnost:

https://web.archive.org/web/20160406185239/http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

+11/0
20.9.2016 14:31

J91a18n 71C25e45p59e77k 1424266600

To jen na oko sundali ze stránek ostatní lidi a to si myslím, že tam ani nebyli všichni. Je vidět, jak se na dotačních penězích přiživuje mraky darmožroutů. XY ředitelů na každý odpadkový koš.

+14/0
20.9.2016 14:36

J41i69ř28í 50J85i31n48d66r69a 6845429536968

To je hlína.

+6/0
20.9.2016 14:39

J40o54s14e96f 25K29u70b84e80š 9925535719874

Ano, tak to bude... Jedna firma bude vařit z dotací na infrastrukturu a dopravce se nechá zkrachovat, začne fungovat nový dopravce, na kterém solárník bude vydělávat...

+3/0
20.9.2016 14:42

J38o12s13e70f 96T31l65a90m15s15a 7341730543687

Jsem sice šotouš a fanda regionálních tratí, nicméně problémy Jihočeských úzkokolejek neberou konce a jejich trápení by mělo být ukončeno.

+13/−1
20.9.2016 14:07

J22o16s29e33f 71K87u21b56e94š 9745745969484

Přesně... Úzkokolejka se nerovná JHMD, takže když se ukončí trápení JHMD, může kraj vybrat nového dooravce...

+7/0
20.9.2016 14:43

J72i87ř52í 40K25o46c25u34r26e11k 6785784375288

Pravda. Někdy je lepší požádat soud o vyhlášení insolvence, stanovit správce konkurzní podstaty a někomu zodpovědnému to prodat.

Tohle vypadá, že firma funguje jen jako dojná kráva na dotace a vytváření míst pro kamarádíčky.

+4/0
20.9.2016 16:04

P33a85v84e90l 90Ř95a94p97e96k 7682466579965

Roční dotace 50 až 100 milionů Kč. Nejen na dopravní obslužnost či hašišbedny, ale i školení, informační systém atd., takové ty typické položky, které nic moc neřeší, ale na kterých se dá hodně odklonit. Přitom stav vozového parku je rok od roku horší, nyní naprosto katastrofální, prakticky už není čím jezdit. A tak navzdory nehorázným dotacím zbude jen nefunkční vytunelovaný podnik. Asi by to úřady měly ukončít dřív než stihnou rozprodat a zničit poslední zbytky toho, co funguje. Pak už by to nikdo nezprovoznil.

+2/0
20.9.2016 16:14

V23a41c62l40a82v 53H90a49j53e89k 3796189729

Bohužel tomu tak není. Úzkokolejka=JHMD, kterí jak vlastníme dráhy, tedy infrastruktury, tak provozovatelem drážní dopravy a dopravcem. Kraj nemůže vybrat jiného dopravce.

0/0
20.9.2016 21:42

J74o88s84e86f 94K47u86b95e30š 9605105769764

Kraj může úplně v klidu po vypršení smlouvy zvolit jiného dopravce... JHMD má povinnost pustit na koleje další dopravce, tak jako SŽDC, atd...

+1/0
20.9.2016 22:13

V37a12c24l90a38v 98H61a16j41e79k 3356619359

Má tento Váš názor nějaké právní opodstatnění?? SŽDC je jen správcem infrastruktury ve vlastnictví, JHMD je ale vlastníkem. Na základě čeho může kraj zasahovat do vlastnických práv JHMD ??

0/0
21.9.2016 8:30

J87o56s20e59f 20K94u16b13e10š 9565205109484

Toto není názor, ale holý fakt... JHMD vydává prohlášení o dráze a vy máte právo si nechat přidělit kapacitu a provozovat drážní dopravu. Samozřejmě ne zadarmo.

0/0
21.9.2016 13:24

J84o57s30e46f 13K60u25b90e24š 9905865469584

A přidávám odkaz http://jhmd.cz/o-nas/provozovani-drahy

Na koleje Vás prostě pustit musí...

0/0
21.9.2016 13:29

V10a81c20l49a10v 37H75a45j37e91k 3886269609

Dík za info, Nechtělo se mi studovat zákon o drahách.

+1/0
21.9.2016 20:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.