Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jihočeské úzkokolejky v úzkých. Vlaky nejezdí a na díly nejsou peníze

Jedna z hlavních turistických atrakcí v jižních Čechách má čím dál větší problémy. Na nové vlaky dostala evropské dotace, ale ani jeden z nich nejezdí. Podle zdrojů iDNES.cz hlavně kvůli tomu, že nejsou peníze na náhradní díly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V82l40a71d75i40s96l30a48v 65B17u68r82e20s 9403955431509

Skoda. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:49

L59a84d92i78s79l83a62v 29L45a93k88e63r 2803359235236

Nové lokomotivy - to je hnus a nevkus. Když jsem uviděl jaké ohavné obludy si firma objednala, zalapal jsem po dechu.

Toto přece nikdo normální nemohl schválit k výrobě a nákupu.

Jindřichohradeckou úzkokolejku dobře znám, jako dítě jsem byl v Hradci na prázdninách každý rok. Jezdilo se s původními motorovými vozy, parní trakce o víkendech.

Ale s těmi obludami není možné ani pořádat nostalgické jízdy. Dělá se mi husí kůže, kdykoliv se na ten odpudivý technický šrot podívám.

Je zajímavé, že dokud šéfoval na železnici pan Šatava, všechno šlo ...

+3/0
21.9.2016 17:30

P89a20v97e50l 13Š43m89í61d58e16k 6949680143188

Já jsem s nimi jel v roce 2012 parou tam motorákem zpět , tenkrát to bylo v pohodě.Odkaz na mojí reportáž z vlaky.net je tam pár fotek http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6196-Vylet-parou-v-cervnu-2012-z-Jindrichova-Hradce-do-Nove-Bystrice-a-vzpominka-na-kamarada-Jardu/

0/0
21.9.2016 4:07

M21i11c22h13a27e26l 90K55o98n77e52č40n45ý 6172653669399

Minulý týden jsme se chtěli projet z Kunžaku do Bystřice a pak do Kaprouna a zpátky do Kunžaku lesem pěšky, dělali jsme to tak léta. Naposledy před 8 roky, takže jsem se těšil, bohužel jedou za den jen dva vlaky takže z toho nic nebylo. Od té doby co jsme jeli posledně, šla firna hodně do kytekRv. Škoda bývalo to parádní:-/

+3/0
20.9.2016 21:45

M93a55r91t10i42n 54Č40a16p69e33k 6430721847244

Tak to jste tam asi byl v létě. Na Bystřické jezdí v "zimě" dva páry vlaků už od počátků JHMD. Ta trať má vysloveně sezónní provoz.

0/0
21.9.2016 10:04

P57e21t33r 92M76a60r62š19o31u66n 5905428556206

nejlepší je 14 denní jízdní řád mezi zimním a letním. to jsme tam v květnu nechytli v Bystřici vůbec nic :-)

0/0
27.9.2016 13:37

G66e35o33r93g 28K21o48m75b13e75r66e69c 9164421936811

zajimavy ze jinde to funguje desetileti v lete i zime. Napr. uzkokolejka ze Zitavy na Oybin a do Jonsdorfu.

+7/0
20.9.2016 21:36

M28a70r83t29i40n 16K52o40u14š13a 6305714884

Tenhle vlak je tak hrozný, že šrot mu bude slušet. O 30 km dál v Rakousku jezdí po stejném rozchodu krásné, praktické vozy, ze kterých je navíc krásný rozhled do kraje. Co kdyby u úzkorozchodek nakopali do zadní části autora projektu nepovedených zrůd a příště se zajeli zeptat někoho, kdo někdy už nějaký skutečný vlak postavil.

+10/0
20.9.2016 20:51

J11a67n 85V43a73l79o45u38c24h 6602457488530

Ono stačilo, kdyby tomu nechali původní ksicht. Sice tuctový něco mezi tramvají a motoráčkem 810, ale aspoň to mělo na cesty přírodou okna...

+1/0
21.9.2016 12:51

F45r66a32n69t27i68š36e13k 94V16a22n24ě14k 1247944287897

Jeden příkladů, že ne ve všem je soukromý vlastník ideální. Nejlepší řešení by bylo, aby tyto tratě i s provozem převzaly kraje a po dohodě tam provozovaly veřejnou dopravu sami.

+8/0
20.9.2016 18:02

M97a48r58i74a45n 88V32á95ň36a 3958646675669

Soukromý podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li státní podnik.

Státní podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li soukromý podnik v konkurenčním prostředí.

+2/−2
20.9.2016 20:05

J34i45ř74í 94E48r30b70e86n 1443924686937

No hlavně je to jeden z příkladů toho, jak dokážou neschopní/všehoschopní bohorovní mladí+blbí+arogantní manažerští floutci zničit kvalitně fungující firmu...

+5/0
20.9.2016 21:33

M93a54r70t39i58n 83Č26a48p25e21k 6860721187554

Dokud šéfoval Šatava, tak byly JHMD ukázkou toho, že to jde. Pak ho ovšem Čajánek a spol. vyhnali a začali to vést po "manažersku".

+5/0
21.9.2016 9:48

V44i35k43t31o13r 68N45á69r70o46ž29n64ý 3929342418

Letos jsem navštívil jižní Čechy a při té příležitosti jsem nevynechal příležitost použít vlaku JHMD. Touto hašišbednou jsem nejel , jel jsem klasickou soupravou. Ale ty vlaky mi připomínaly "staré dobré komunistické" Československé státní dráhy. Smradlavé záchody , které byly cítit v celém voze , okna , přes která díky špíně nebylo ani pořádně vidět ven. Personál ...banda študáků , kterým ta práce připadala děsně otravná (alespoň se tak tvářili). Když už nic jiného , alespoň by si ty staré vagóny mohli umýt a vyčistit. To na druhé úzkorozchodce z Třemešné do Osoblahy jezdí dodnes ČD a nikdy bych neřekl , že ČD o svoji techniku dokáže pečovat lépe , než soukromá firma.

Před lety jsem na JHMD jel , to ji vlastnil jakýsi pan Šatava a byla to úplně jiná firma.

+14/0
20.9.2016 18:00

V54a14c79l64a79v 89N27a91v46r51a78t26i51l 7541479711668

začátkem srpna jsem vyuzil k ceste z JH do Obratane tento technicky zazrak. Jiz před odjezdem mi bylo divne, ze nekteri cestujici nenastoupili s tim, ze počkají na normalni soupravu. Cesta timto vehiklem byla v 30 stup. vedru skutecne utrpeni. Horko jako v peci, okna nelze otevřít. Přes okna tece ze strechy voda, snad z klimatizace? Vuz sebou na nekterych usecich zmita jak když by chtěl vykolejit, hroznych hluk od motoru, všude zapach z nafty ...

Jiz nikdy vice!

+8/−1
20.9.2016 16:00

P48a14v93e36l 65Ř41a34p32e33k 7332176519735

Ty krabice se sedačkami ze starého trolejbusu už tu nejspíš stejně nikdy jezdit nebudou. Jedna je vybrakovaná na náhradní díly, jedna dost zničená po nehodě a další dvě neschopné jízdy bez výhledu na nějakou opravu. Správně by měl stát požadovat navrácení dotací do poslední koruny.

+9/−1
20.9.2016 16:21

J65i59ř84í 92E20r41b31e91n 1273384516877

A pokud možno ne po firmě jako takové, ale vyžadovat osobní zodpovědnost manažerů (někdo ty smlouvy podepsat musel) a jednatelů (od toho tam jsou, aby celým svým majetkem ručili za firemní závazky).

+4/0
20.9.2016 21:36

M91a51r85t26i90n 32H97o79u80b60a 6973961759238

nejsou penize na nahradni dily na nove (reko) vozy?

a co zaruka?

+5/0
20.9.2016 15:17

B79e56n 41P56a81v75k28a 1807903937331

Prosím vás, řekněte někdo tomu Čajánkovi, že to je trestné, jo?

+5/0
20.9.2016 14:44

J40o23s26e78f 48K19u61b16e44š 9235545179414

Stále stejná písnička... Čajánek brečí a nadává na kraje. Šatava měl provozní vše, připravoval modernizaci vozů... Přisel pan solární byznysmen, z modernizace udělal s pomocí studia plného nezkušených lidí v Drážní dopravě pouťovou atrakci... To vozidlo je nepoužitelné, to nejhorší, co lze potkat na českých kolejích... Oprava U47 byla fraška, jen pračka na dotace. Lokomotivy jezdí jen 4... Aneb jak banda neschopných existencí dokáže za 3 roky potopit fungující firmu... Opravdu ubohost, ale co bychom chtěli od člověka m, co se namastil v solárním byznysu...

+43/0
20.9.2016 14:40

P11a35v37e69l 23Ř66a62p18e78k 7402846899455

Prý jezdí 4, ale z toho jsou 2 parní.

+5/0
20.9.2016 14:42

I44v61o 33Ž16i10ž56k62a 8853767151281

Perfektní vysvětlení R^ Ale stejně je největším lumpem ten úředník, který se za to podepsal. Podnikatel plní zákon, který mu předepisuje vytvářet zisk. A je úplně jedno odkud, jestli z dotací za vlak, nebo za elektřinu. Pochopitelně, pokud se nedaří, bere prachy a utíká za další příležitostí.

+3/0
20.9.2016 14:47

J40o70s97e91f 62K61u68b72e25š 9395315549164

Opravdu mě jako místního mrzí, kam to došlo :(

+8/0
20.9.2016 14:56

J14i24ř38í 85E53r10b38e36n 1433144576387

Úředník musí dodržovat zákony, nevytváří je. Pokud žadatel o dotaci plní podmínky pro její přidělení, úředník nesmí (nemá právo) to neudělat, jinak by to byl trestný čin...

+2/0
20.9.2016 21:38

I98v43o 66Ž90i31ž63k94a 8163957971241

A poslanci si pro politickou práci sami odsoulasili imunitu, takže za tyto a podobné problémy vlastně nikdo nemůže. V tom případě je to v pořádku a lidé, kteří chtějí, tomu mohou pomáhat třeba tím, že budou co nejméně platit daně.

0/0
20.9.2016 23:16

I73v10o 55Ž20i67ž69k59a 8243887551281

Tam i zpět v celkové vzdlálenosti 3 tis. km jsem platil za soukromý tryskáč pouhých čtvrt milónů, tj. 83 Kč na kilometr.. Pochopitelně se bavím o Evropě, v ekonomicky vyspělejším světě směrem na východ i západ to stojí cca polovinu, ve východní Asii ještě méně. Když tohle za 73 Kč dostalo úřední razítko a hned se nekonala defenestrace, tak si nechte daňoví poplatníci klidně dál kálet na hlavu. :-)

+7/0
20.9.2016 14:21

P90a71v70e19l 84Ř48a78p84e36k 7232686919285

Ta firma má víc lidí než kolik je aktuálně cestujících v jejich vlacích, při takové "efektivitě" se není čemu divit.

+8/0
20.9.2016 14:33

I94v76o 50Ž60i43ž24k58a 8173887501381

Proto to srovnávám - také se platí piloti, letišťní personál, přísný servis letadel, řízení letového provozu a mnoho jiných poplatků. Nedělám si iluze, že je tam všechno ideální, ale tohle už je hodně přes čáru. Spíše to ukazuje na problém, jak máme nastavenu zodpovědnout za rozhodování úředníků.

+2/0
20.9.2016 14:39

P39a42v42e68l 75Ř28a24p11e19k 7182706949815

Firma se za takových okolností obvykle rozděluje na dvě prot, aby se na jedné z nich mohly nechat všechny dluhy a závazky a nechá se padnout, zatímco ta druhá bude zase zdravá a dále pobírat dotace.

Současná situace se mi jeví býti za hranicí trestného činu. Kraj sype peníze do nečeho, co nefunguje. Stát tam nasypal dotace, nic z toho není. Prý i pozdě platí výplaty, místo vlaků jezdí autobusy, lidi odcházejí, z několika desítek motorových vozů a lokomotiv jsou provozní už jen dvě, opravy jsou v nedohlednu. Hlavně že mají celou armádu managerů, asistentů a podobných naprosto zbytečných pozic, viz jejich stránky.

Podle mého názoru by měl kraj a stát okamžitě zastavit jakékoli financování této černé díry, nechat to celé spadnout do insolvence a nabídnout k prodeji někomu, kdo to bude důstojným způsobem provozovat, bude k tomu mít nějaký vztah a nebude to mít jen jako záminku k čerpání veřejných peněz, i kdyby to měly být České dráhy, které úzkokolejku se stejnými parametry a vozidly provozují na Bruntálsku. To, co je tam dnes, je ostuda, která nemá budoucnost, a každý den prodlení s nějakým rázným řešením představuje další vyhozené peníze.

+18/0
20.9.2016 14:20

J45i24ř26í 31P68r84ů54š81a 7805602435269

Rozdělení na dvě firmy je bohužel logický a prakticky jediný rozumný způsob fungovaní. Stejným krokem prošli např ČD, ŽSR a další. Jedna firma obhospodařuje infrastrukturu (koleje, budovy) a druhá provozuje vlaky. Stejný model jako na silnici, stát vlastní silnice a dopravci jen jezdí.

+1/0
20.9.2016 14:30

P18a25v10e40l 47Ř38a50p43e41k 7752526799135

Pane Průšo, uvedený model má smysl pouze za předpokladu, že na jedněch kolejích bude více dopravců. To není tento případ.

+4/0
20.9.2016 14:36

J65i22ř21í 58P83r56ů98š94a 7145452275919

Nemá oddělením infrastruktury jsou jasné peněžní toky co jde do infrastruktury a co dopravci. A proč by na kolejích nemohlo být více dopravců? Ano v tomto případě je to trochu těžší,ale ne nemožné.

0/0
20.9.2016 14:53

J89a32n 43C67e56p77e98k 1254596590

Co to je za nesmysl? Tady je jeden majitel kolejí a stejný vlaků. Nikdo jiný tam nikdy jezdit nebude. Firma není schopna řádně platit zaměstnancům ani odvody státu a bude mít na to platit další firmě za koleje? Před pár lety jsem tam byl u Rodvínova na houbách, koleje v příšerném stavu. Každý druhý pražec shnilý na troud a na prvních nedotažené šrouby ke kolejím. Sám sebe jsem se ptal, který šílenec na tom ještě jezdí a nebojí se vykolejení. Celé rozdělení je jen habaďůra, jak dluhy poslat do nikam a profitovat na zdravé společnosti.

+7/0
20.9.2016 15:26

V28i82k63t80o66r 37N63á15r92o43ž22n64ý 3559722948

Technický stav tratě tam nikdy nebyl OK , apropo i proto na jižní větvi tam tenkrát ČD zastavily provoz. U Malého Ratmírova jsem koukal na kolejnici a našel letopočet výroby....1901

+1/0
20.9.2016 18:02

J96o33s60e48f 21K71u96b17e50š 9255945819864

Jenže severní větev prošla v 80. letech kompletní rekonstrukcí...

0/0
28.9.2016 12:34

V62a76c36l30a52v 47H39a57j77e26k 3296449889

myslím, že nemáte pravdu. Smyslem rozdělení ČD nebylo umoření dluhů To se řešilo vždy odpisem se základního jmění. Dluhy byly bohužel důsledky vládní politiky zpravidla pravicových stran, které ČD v podstatě vytunelovali. Důsledky nesou ČD a ČD Cargo dodnes.

+1/0
20.9.2016 21:37

P21a11v15e36l 43Ř59a47p70e32k 7262606149865

Tak to byla rychlost, s jakou to upravili:

http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

Nyní tam jsou jen 4 lidi, ale stačí se podívat do webové historie, jaká je skutečnost:

https://web.archive.org/web/20160406185239/http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

+11/0
20.9.2016 14:31

J61a20n 42C48e85p83e49k 1104386660

To jen na oko sundali ze stránek ostatní lidi a to si myslím, že tam ani nebyli všichni. Je vidět, jak se na dotačních penězích přiživuje mraky darmožroutů. XY ředitelů na každý odpadkový koš.

+14/0
20.9.2016 14:36

J23i68ř27í 26J25i27n80d14r25a 6585109706918

To je hlína.

+6/0
20.9.2016 14:39

J79o16s64e56f 21K63u45b25e32š 9425895369954

Ano, tak to bude... Jedna firma bude vařit z dotací na infrastrukturu a dopravce se nechá zkrachovat, začne fungovat nový dopravce, na kterém solárník bude vydělávat...

+3/0
20.9.2016 14:42

J19o91s41e78f 43T59l53a87m45s19a 7271440303887

Jsem sice šotouš a fanda regionálních tratí, nicméně problémy Jihočeských úzkokolejek neberou konce a jejich trápení by mělo být ukončeno.

+13/−1
20.9.2016 14:07

J28o10s11e13f 26K69u40b35e82š 9385725859644

Přesně... Úzkokolejka se nerovná JHMD, takže když se ukončí trápení JHMD, může kraj vybrat nového dooravce...

+7/0
20.9.2016 14:43

J23i44ř79í 78K90o29c15u34r48e34k 6805984555818

Pravda. Někdy je lepší požádat soud o vyhlášení insolvence, stanovit správce konkurzní podstaty a někomu zodpovědnému to prodat.

Tohle vypadá, že firma funguje jen jako dojná kráva na dotace a vytváření míst pro kamarádíčky.

+4/0
20.9.2016 16:04

P56a70v88e30l 35Ř31a45p44e23k 7282266309945

Roční dotace 50 až 100 milionů Kč. Nejen na dopravní obslužnost či hašišbedny, ale i školení, informační systém atd., takové ty typické položky, které nic moc neřeší, ale na kterých se dá hodně odklonit. Přitom stav vozového parku je rok od roku horší, nyní naprosto katastrofální, prakticky už není čím jezdit. A tak navzdory nehorázným dotacím zbude jen nefunkční vytunelovaný podnik. Asi by to úřady měly ukončít dřív než stihnou rozprodat a zničit poslední zbytky toho, co funguje. Pak už by to nikdo nezprovoznil.

+2/0
20.9.2016 16:14

V69a35c63l68a92v 78H46a19j17e66k 3276969389

Bohužel tomu tak není. Úzkokolejka=JHMD, kterí jak vlastníme dráhy, tedy infrastruktury, tak provozovatelem drážní dopravy a dopravcem. Kraj nemůže vybrat jiného dopravce.

0/0
20.9.2016 21:42

J95o50s92e28f 12K57u43b22e69š 9465615139504

Kraj může úplně v klidu po vypršení smlouvy zvolit jiného dopravce... JHMD má povinnost pustit na koleje další dopravce, tak jako SŽDC, atd...

+1/0
20.9.2016 22:13

V50a29c98l25a63v 57H94a58j79e70k 3786419129

Má tento Váš názor nějaké právní opodstatnění?? SŽDC je jen správcem infrastruktury ve vlastnictví, JHMD je ale vlastníkem. Na základě čeho může kraj zasahovat do vlastnických práv JHMD ??

0/0
21.9.2016 8:30

J61o45s73e89f 52K90u91b38e80š 9515265209704

Toto není názor, ale holý fakt... JHMD vydává prohlášení o dráze a vy máte právo si nechat přidělit kapacitu a provozovat drážní dopravu. Samozřejmě ne zadarmo.

0/0
21.9.2016 13:24

J81o17s35e33f 73K59u27b52e59š 9465935539184

A přidávám odkaz http://jhmd.cz/o-nas/provozovani-drahy

Na koleje Vás prostě pustit musí...

0/0
21.9.2016 13:29

V32a48c58l35a70v 61H26a50j21e68k 3326279549

Dík za info, Nechtělo se mi studovat zákon o drahách.

+1/0
21.9.2016 20:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.