Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jihočeské úzkokolejky v úzkých. Vlaky nejezdí a na díly nejsou peníze

Jedna z hlavních turistických atrakcí v jižních Čechách má čím dál větší problémy. Na nové vlaky dostala evropské dotace, ale ani jeden z nich nejezdí. Podle zdrojů iDNES.cz hlavně kvůli tomu, že nejsou peníze na náhradní díly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V24l62a71d53i64s93l31a13v 91B71u67r60e22s 9693905881829

Skoda. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:49

L69a59d97i52s10l70a66v 97L30a54k62e67r 2943659585826

Nové lokomotivy - to je hnus a nevkus. Když jsem uviděl jaké ohavné obludy si firma objednala, zalapal jsem po dechu.

Toto přece nikdo normální nemohl schválit k výrobě a nákupu.

Jindřichohradeckou úzkokolejku dobře znám, jako dítě jsem byl v Hradci na prázdninách každý rok. Jezdilo se s původními motorovými vozy, parní trakce o víkendech.

Ale s těmi obludami není možné ani pořádat nostalgické jízdy. Dělá se mi husí kůže, kdykoliv se na ten odpudivý technický šrot podívám.

Je zajímavé, že dokud šéfoval na železnici pan Šatava, všechno šlo ...

+3/0
21.9.2016 17:30

P88a15v17e35l 90Š60m87í21d98e63k 6279400363938

Já jsem s nimi jel v roce 2012 parou tam motorákem zpět , tenkrát to bylo v pohodě.Odkaz na mojí reportáž z vlaky.net je tam pár fotek http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/6196-Vylet-parou-v-cervnu-2012-z-Jindrichova-Hradce-do-Nove-Bystrice-a-vzpominka-na-kamarada-Jardu/

0/0
21.9.2016 4:07

M10i90c23h55a29e10l 67K43o23n91e15č54n43ý 6482683449959

Minulý týden jsme se chtěli projet z Kunžaku do Bystřice a pak do Kaprouna a zpátky do Kunžaku lesem pěšky, dělali jsme to tak léta. Naposledy před 8 roky, takže jsem se těšil, bohužel jedou za den jen dva vlaky takže z toho nic nebylo. Od té doby co jsme jeli posledně, šla firna hodně do kytekRv. Škoda bývalo to parádní:-/

+3/0
20.9.2016 21:45

M16a19r77t33i63n 82Č63a91p18e71k 6850531467524

Tak to jste tam asi byl v létě. Na Bystřické jezdí v "zimě" dva páry vlaků už od počátků JHMD. Ta trať má vysloveně sezónní provoz.

0/0
21.9.2016 10:04

P35e70t36r 54M71a54r49š46o57u24n 5545908256296

nejlepší je 14 denní jízdní řád mezi zimním a letním. to jsme tam v květnu nechytli v Bystřici vůbec nic :-)

0/0
27.9.2016 13:37

G45e27o49r52g 64K66o21m31b58e69r45e17c 9584621206381

zajimavy ze jinde to funguje desetileti v lete i zime. Napr. uzkokolejka ze Zitavy na Oybin a do Jonsdorfu.

+7/0
20.9.2016 21:36

M80a89r76t49i78n 83K16o92u95š88a 6565694614

Tenhle vlak je tak hrozný, že šrot mu bude slušet. O 30 km dál v Rakousku jezdí po stejném rozchodu krásné, praktické vozy, ze kterých je navíc krásný rozhled do kraje. Co kdyby u úzkorozchodek nakopali do zadní části autora projektu nepovedených zrůd a příště se zajeli zeptat někoho, kdo někdy už nějaký skutečný vlak postavil.

+10/0
20.9.2016 20:51

J62a78n 72V67a43l56o89u32c42h 6882787408140

Ono stačilo, kdyby tomu nechali původní ksicht. Sice tuctový něco mezi tramvají a motoráčkem 810, ale aspoň to mělo na cesty přírodou okna...

+1/0
21.9.2016 12:51

F22r66a19n64t95i85š35e29k 42V64a23n74ě50k 1617204557567

Jeden příkladů, že ne ve všem je soukromý vlastník ideální. Nejlepší řešení by bylo, aby tyto tratě i s provozem převzaly kraje a po dohodě tam provozovaly veřejnou dopravu sami.

+8/0
20.9.2016 18:02

M74a19r51i69a95n 90V71á49ň24a 3168306165479

Soukromý podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li státní podnik.

Státní podnik se státem garantovaným monopolem je mnohem horší varianta než-li soukromý podnik v konkurenčním prostředí.

+2/−2
20.9.2016 20:05

J11i97ř18í 74E70r49b83e41n 1923704436427

No hlavně je to jeden z příkladů toho, jak dokážou neschopní/všehoschopní bohorovní mladí+blbí+arogantní manažerští floutci zničit kvalitně fungující firmu...

+5/0
20.9.2016 21:33

M29a23r59t91i92n 94Č79a75p85e23k 6680871447254

Dokud šéfoval Šatava, tak byly JHMD ukázkou toho, že to jde. Pak ho ovšem Čajánek a spol. vyhnali a začali to vést po "manažersku".

+5/0
21.9.2016 9:48

V75i46k24t80o78r 15N22á93r62o25ž65n74ý 3899702718

Letos jsem navštívil jižní Čechy a při té příležitosti jsem nevynechal příležitost použít vlaku JHMD. Touto hašišbednou jsem nejel , jel jsem klasickou soupravou. Ale ty vlaky mi připomínaly "staré dobré komunistické" Československé státní dráhy. Smradlavé záchody , které byly cítit v celém voze , okna , přes která díky špíně nebylo ani pořádně vidět ven. Personál ...banda študáků , kterým ta práce připadala děsně otravná (alespoň se tak tvářili). Když už nic jiného , alespoň by si ty staré vagóny mohli umýt a vyčistit. To na druhé úzkorozchodce z Třemešné do Osoblahy jezdí dodnes ČD a nikdy bych neřekl , že ČD o svoji techniku dokáže pečovat lépe , než soukromá firma.

Před lety jsem na JHMD jel , to ji vlastnil jakýsi pan Šatava a byla to úplně jiná firma.

+14/0
20.9.2016 18:00

V24a80c48l17a37v 75N76a22v56r31a21t49i39l 7611869381298

začátkem srpna jsem vyuzil k ceste z JH do Obratane tento technicky zazrak. Jiz před odjezdem mi bylo divne, ze nekteri cestujici nenastoupili s tim, ze počkají na normalni soupravu. Cesta timto vehiklem byla v 30 stup. vedru skutecne utrpeni. Horko jako v peci, okna nelze otevřít. Přes okna tece ze strechy voda, snad z klimatizace? Vuz sebou na nekterych usecich zmita jak když by chtěl vykolejit, hroznych hluk od motoru, všude zapach z nafty ...

Jiz nikdy vice!

+8/−1
20.9.2016 16:00

P40a54v72e47l 26Ř21a91p38e29k 7342596439355

Ty krabice se sedačkami ze starého trolejbusu už tu nejspíš stejně nikdy jezdit nebudou. Jedna je vybrakovaná na náhradní díly, jedna dost zničená po nehodě a další dvě neschopné jízdy bez výhledu na nějakou opravu. Správně by měl stát požadovat navrácení dotací do poslední koruny.

+9/−1
20.9.2016 16:21

J27i15ř19í 14E71r41b30e80n 1173494986337

A pokud možno ne po firmě jako takové, ale vyžadovat osobní zodpovědnost manažerů (někdo ty smlouvy podepsat musel) a jednatelů (od toho tam jsou, aby celým svým majetkem ručili za firemní závazky).

+4/0
20.9.2016 21:36

M67a59r67t64i81n 42H75o85u46b44a 6443961339978

nejsou penize na nahradni dily na nove (reko) vozy?

a co zaruka?

+5/0
20.9.2016 15:17

B69e56n 77P17a50v26k77a 1317133157401

Prosím vás, řekněte někdo tomu Čajánkovi, že to je trestné, jo?

+5/0
20.9.2016 14:44

J35o88s54e17f 48K33u15b73e23š 9585615339734

Stále stejná písnička... Čajánek brečí a nadává na kraje. Šatava měl provozní vše, připravoval modernizaci vozů... Přisel pan solární byznysmen, z modernizace udělal s pomocí studia plného nezkušených lidí v Drážní dopravě pouťovou atrakci... To vozidlo je nepoužitelné, to nejhorší, co lze potkat na českých kolejích... Oprava U47 byla fraška, jen pračka na dotace. Lokomotivy jezdí jen 4... Aneb jak banda neschopných existencí dokáže za 3 roky potopit fungující firmu... Opravdu ubohost, ale co bychom chtěli od člověka m, co se namastil v solárním byznysu...

+43/0
20.9.2016 14:40

P46a90v83e57l 88Ř82a69p21e79k 7732716739125

Prý jezdí 4, ale z toho jsou 2 parní.

+5/0
20.9.2016 14:42

I98v97o 82Ž54i45ž56k61a 8333567521301

Perfektní vysvětlení R^ Ale stejně je největším lumpem ten úředník, který se za to podepsal. Podnikatel plní zákon, který mu předepisuje vytvářet zisk. A je úplně jedno odkud, jestli z dotací za vlak, nebo za elektřinu. Pochopitelně, pokud se nedaří, bere prachy a utíká za další příležitostí.

+3/0
20.9.2016 14:47

J77o96s21e38f 33K19u48b18e32š 9145705589414

Opravdu mě jako místního mrzí, kam to došlo :(

+8/0
20.9.2016 14:56

J30i41ř29í 44E29r54b25e82n 1423464336177

Úředník musí dodržovat zákony, nevytváří je. Pokud žadatel o dotaci plní podmínky pro její přidělení, úředník nesmí (nemá právo) to neudělat, jinak by to byl trestný čin...

+2/0
20.9.2016 21:38

I90v68o 22Ž14i71ž49k88a 8483637781911

A poslanci si pro politickou práci sami odsoulasili imunitu, takže za tyto a podobné problémy vlastně nikdo nemůže. V tom případě je to v pořádku a lidé, kteří chtějí, tomu mohou pomáhat třeba tím, že budou co nejméně platit daně.

0/0
20.9.2016 23:16

I70v41o 87Ž69i34ž63k51a 8973387481501

Tam i zpět v celkové vzdlálenosti 3 tis. km jsem platil za soukromý tryskáč pouhých čtvrt milónů, tj. 83 Kč na kilometr.. Pochopitelně se bavím o Evropě, v ekonomicky vyspělejším světě směrem na východ i západ to stojí cca polovinu, ve východní Asii ještě méně. Když tohle za 73 Kč dostalo úřední razítko a hned se nekonala defenestrace, tak si nechte daňoví poplatníci klidně dál kálet na hlavu. :-)

+7/0
20.9.2016 14:21

P33a13v36e26l 14Ř11a37p47e44k 7602866319415

Ta firma má víc lidí než kolik je aktuálně cestujících v jejich vlacích, při takové "efektivitě" se není čemu divit.

+8/0
20.9.2016 14:33

I50v35o 13Ž60i63ž80k20a 8773517491581

Proto to srovnávám - také se platí piloti, letišťní personál, přísný servis letadel, řízení letového provozu a mnoho jiných poplatků. Nedělám si iluze, že je tam všechno ideální, ale tohle už je hodně přes čáru. Spíše to ukazuje na problém, jak máme nastavenu zodpovědnout za rozhodování úředníků.

+2/0
20.9.2016 14:39

P13a40v84e90l 28Ř90a48p94e67k 7492446189765

Firma se za takových okolností obvykle rozděluje na dvě prot, aby se na jedné z nich mohly nechat všechny dluhy a závazky a nechá se padnout, zatímco ta druhá bude zase zdravá a dále pobírat dotace.

Současná situace se mi jeví býti za hranicí trestného činu. Kraj sype peníze do nečeho, co nefunguje. Stát tam nasypal dotace, nic z toho není. Prý i pozdě platí výplaty, místo vlaků jezdí autobusy, lidi odcházejí, z několika desítek motorových vozů a lokomotiv jsou provozní už jen dvě, opravy jsou v nedohlednu. Hlavně že mají celou armádu managerů, asistentů a podobných naprosto zbytečných pozic, viz jejich stránky.

Podle mého názoru by měl kraj a stát okamžitě zastavit jakékoli financování této černé díry, nechat to celé spadnout do insolvence a nabídnout k prodeji někomu, kdo to bude důstojným způsobem provozovat, bude k tomu mít nějaký vztah a nebude to mít jen jako záminku k čerpání veřejných peněz, i kdyby to měly být České dráhy, které úzkokolejku se stejnými parametry a vozidly provozují na Bruntálsku. To, co je tam dnes, je ostuda, která nemá budoucnost, a každý den prodlení s nějakým rázným řešením představuje další vyhozené peníze.

+18/0
20.9.2016 14:20

J54i45ř87í 20P26r43ů40š82a 7205552295979

Rozdělení na dvě firmy je bohužel logický a prakticky jediný rozumný způsob fungovaní. Stejným krokem prošli např ČD, ŽSR a další. Jedna firma obhospodařuje infrastrukturu (koleje, budovy) a druhá provozuje vlaky. Stejný model jako na silnici, stát vlastní silnice a dopravci jen jezdí.

+1/0
20.9.2016 14:30

P60a89v43e56l 37Ř71a81p63e77k 7222726269455

Pane Průšo, uvedený model má smysl pouze za předpokladu, že na jedněch kolejích bude více dopravců. To není tento případ.

+4/0
20.9.2016 14:36

J28i53ř22í 91P62r90ů15š27a 7355152285929

Nemá oddělením infrastruktury jsou jasné peněžní toky co jde do infrastruktury a co dopravci. A proč by na kolejích nemohlo být více dopravců? Ano v tomto případě je to trochu těžší,ale ne nemožné.

0/0
20.9.2016 14:53

J10a61n 17C18e74p92e84k 1644916670

Co to je za nesmysl? Tady je jeden majitel kolejí a stejný vlaků. Nikdo jiný tam nikdy jezdit nebude. Firma není schopna řádně platit zaměstnancům ani odvody státu a bude mít na to platit další firmě za koleje? Před pár lety jsem tam byl u Rodvínova na houbách, koleje v příšerném stavu. Každý druhý pražec shnilý na troud a na prvních nedotažené šrouby ke kolejím. Sám sebe jsem se ptal, který šílenec na tom ještě jezdí a nebojí se vykolejení. Celé rozdělení je jen habaďůra, jak dluhy poslat do nikam a profitovat na zdravé společnosti.

+7/0
20.9.2016 15:26

V10i14k47t40o76r 62N54á98r41o71ž70n74ý 3979892288

Technický stav tratě tam nikdy nebyl OK , apropo i proto na jižní větvi tam tenkrát ČD zastavily provoz. U Malého Ratmírova jsem koukal na kolejnici a našel letopočet výroby....1901

+1/0
20.9.2016 18:02

J90o56s63e23f 80K34u84b24e63š 9375205739544

Jenže severní větev prošla v 80. letech kompletní rekonstrukcí...

0/0
28.9.2016 12:34

V13a29c87l60a52v 59H52a17j53e32k 3236529719

myslím, že nemáte pravdu. Smyslem rozdělení ČD nebylo umoření dluhů To se řešilo vždy odpisem se základního jmění. Dluhy byly bohužel důsledky vládní politiky zpravidla pravicových stran, které ČD v podstatě vytunelovali. Důsledky nesou ČD a ČD Cargo dodnes.

+1/0
20.9.2016 21:37

P36a72v55e31l 34Ř63a27p89e82k 7452306519215

Tak to byla rychlost, s jakou to upravili:

http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

Nyní tam jsou jen 4 lidi, ale stačí se podívat do webové historie, jaká je skutečnost:

https://web.archive.org/web/20160406185239/http://jhmd.cz/o-nas/nas-tym

+11/0
20.9.2016 14:31

J43a25n 88C83e13p66e87k 1104956220

To jen na oko sundali ze stránek ostatní lidi a to si myslím, že tam ani nebyli všichni. Je vidět, jak se na dotačních penězích přiživuje mraky darmožroutů. XY ředitelů na každý odpadkový koš.

+14/0
20.9.2016 14:36

J83i19ř31í 47J46i21n47d34r50a 6705189976218

To je hlína.

+6/0
20.9.2016 14:39

J67o41s12e56f 56K64u29b82e66š 9195415259374

Ano, tak to bude... Jedna firma bude vařit z dotací na infrastrukturu a dopravce se nechá zkrachovat, začne fungovat nový dopravce, na kterém solárník bude vydělávat...

+3/0
20.9.2016 14:42

J27o68s29e56f 64T71l40a60m71s21a 7131250793777

Jsem sice šotouš a fanda regionálních tratí, nicméně problémy Jihočeských úzkokolejek neberou konce a jejich trápení by mělo být ukončeno.

+13/−1
20.9.2016 14:07

J45o21s79e80f 12K44u13b30e51š 9105205409444

Přesně... Úzkokolejka se nerovná JHMD, takže když se ukončí trápení JHMD, může kraj vybrat nového dooravce...

+7/0
20.9.2016 14:43

J75i38ř26í 10K88o31c19u93r77e15k 6925154465678

Pravda. Někdy je lepší požádat soud o vyhlášení insolvence, stanovit správce konkurzní podstaty a někomu zodpovědnému to prodat.

Tohle vypadá, že firma funguje jen jako dojná kráva na dotace a vytváření míst pro kamarádíčky.

+4/0
20.9.2016 16:04

P60a95v30e98l 40Ř75a85p83e71k 7862386389805

Roční dotace 50 až 100 milionů Kč. Nejen na dopravní obslužnost či hašišbedny, ale i školení, informační systém atd., takové ty typické položky, které nic moc neřeší, ale na kterých se dá hodně odklonit. Přitom stav vozového parku je rok od roku horší, nyní naprosto katastrofální, prakticky už není čím jezdit. A tak navzdory nehorázným dotacím zbude jen nefunkční vytunelovaný podnik. Asi by to úřady měly ukončít dřív než stihnou rozprodat a zničit poslední zbytky toho, co funguje. Pak už by to nikdo nezprovoznil.

+2/0
20.9.2016 16:14

V33a95c27l28a46v 33H36a63j32e55k 3216239929

Bohužel tomu tak není. Úzkokolejka=JHMD, kterí jak vlastníme dráhy, tedy infrastruktury, tak provozovatelem drážní dopravy a dopravcem. Kraj nemůže vybrat jiného dopravce.

0/0
20.9.2016 21:42

J70o83s66e15f 85K74u65b76e52š 9345315119784

Kraj může úplně v klidu po vypršení smlouvy zvolit jiného dopravce... JHMD má povinnost pustit na koleje další dopravce, tak jako SŽDC, atd...

+1/0
20.9.2016 22:13

V64a58c91l65a38v 70H60a50j85e96k 3606859569

Má tento Váš názor nějaké právní opodstatnění?? SŽDC je jen správcem infrastruktury ve vlastnictví, JHMD je ale vlastníkem. Na základě čeho může kraj zasahovat do vlastnických práv JHMD ??

0/0
21.9.2016 8:30

J81o19s13e37f 50K18u84b47e15š 9125265659104

Toto není názor, ale holý fakt... JHMD vydává prohlášení o dráze a vy máte právo si nechat přidělit kapacitu a provozovat drážní dopravu. Samozřejmě ne zadarmo.

0/0
21.9.2016 13:24

J63o72s13e79f 70K94u27b67e68š 9775715659264

A přidávám odkaz http://jhmd.cz/o-nas/provozovani-drahy

Na koleje Vás prostě pustit musí...

0/0
21.9.2016 13:29

V49a62c52l83a85v 16H28a39j91e56k 3726249839

Dík za info, Nechtělo se mi studovat zákon o drahách.

+1/0
21.9.2016 20:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.