Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: OVB je otloukánek. Ušpinit si ruce jí pomáhali i jiní

Na finanční poradce se aktuálně lijí kýbly se špínou. Proč se však nikdo nezajímá, co dělaly pojišťovny, jejichž produkty poradci prodávali? A co říká stát, který má praktiky prodejců regulovat? ptá se v komentáři redaktorka iDNES.cz Eva Moniová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79u86d22v81í26k 39O87n41d96ř59í16č35e83k 8420435340718

náborování se dělá skutečně hodně, "manažeři" jsou školeni v technikách vedení týmu, což spočívá v umění nafouknout lidem hlavu vidinou velkých peněz, a bezstarostného života s pasivním příjmem. Nováčci většinou uzavřou smlouvy ve svém okolí, a skončí, Pro jejich vedoucí je to výhodné, z lidí na nížkých pozicích je velká rozdílová provize.

Nováčci absolvují školení "obchodních dovedností", tedy firemní strategii prodeje a manipulačních technik, odpovědi na nejčastější námitky a podobně. O samotných produchtech pouze základy. Ze sta lidí co projde školením se jich uchytí jen hrstka, většina končí buď za pár měsíců nebo později, většinou s dluhy. Dobrý příjem má jen minimum řadových poradců.

běžnou praktikou je "přebouchávání" smluv po storno období, tedy době když klient splatil poplatek (= provizi), pro jejich "zastaralost a nevhodnost". Někteří jsou schopni pro provizi udělat cokoliv. Ale musím říci, že jsem poznal i několik slušných, a odborně kvalitních jedinců.

+4/0
20.9.2016 22:31

J76a53n 54H43r67z67a23n 9674788260823

Tenhle "Komentar" vypada jako zaplaceny z penez OVB :-/:-/:-/

+2/0
20.9.2016 22:16

K37a79m76i44l 16S52e50d86l91á54č56e79k 1226129846821

No ale je docela trefný.

Pokud centrála OVB pustí smlouvu na IŽP, kdy klient (po zrušení stavebka) zaplatí najednou na dva roky dopředu pojistné ve výši 10000 Kč měsíčně (takže tam pošle jednorázově čtvrt milionu), tak je to těžko omluvitelné.

Jenomže tu stejnou smlouvu (už na první pohled dost podezřelou) musí schválit i pojišťovna.

+1/0
20.9.2016 22:36

P38e62t46r 43V40o33n16d10r20á39k 7979212287980

Mám na jednom spořícím účtu smluvně zaručený jistý, dnes velmi zajímavý úrok. Protože úrokové sazby klesaly, v jistý okamžik mne navštívil prodejce s návrhem na "vylepšení" smlouvy - smluvní úrok by se snížil na polovinu. Ale těch peněz, co by mi to vyneslo! Přišly grafy, tabulky a tvrzení o výhodnosti podpisu nové smlouvy. Zeptal jsem se, jestli by náhodou při mém úroku nebyla ta čísla ještě o něco větší. Odpovědí bylo, že už všichni klienti podepsali změnu podmínek, protože je to přece tak výhodné. A zanedlouho už to nabízet nebudou...

Tak jsem ještě zapřemýšlel - opravdu by se nějaký finančník obtěžoval mi nabízet produkt, který by byl pro mne výhodnější, než pro něj? Odpovězte si sami...

PS: smlouvu mám pořád původní, prodejce mne přestal zdravit ;-D

+3/0
20.9.2016 21:15

K24a47r23e14l 13N26o82v70á28k 5410910552413

Proč se nadává jen na "poradce" ? Protože lžou poradci, manipulují poradci, matou lidi poradci, zamlčují fakta poradci a hlavně pracují ve zrůdném MLM systému "poradenských" společností.

Stát by měl omezit provize těchto společností na minimum. Pak lidé platili pojistné a ne provize poradcům jako doposud.

+2/0
20.9.2016 20:57

D26a29n73i41e40l 82K84r83a15u42s 4811523142724

Poradcem by mel mit moznost se zvat jen ten, kdo je placen svym klientem. Vsichni ostatni jsou jen prodavaci za provizi.

+5/0
20.9.2016 21:09

K76a33m76i53l 38S67e91d39l19á66č18e97k 1676109676431

Tak ti prodavači by si místo "poradce" říkali prostě nějak jinak. Koneckonců, už dnes je otázka, zda je vůbec dobrá prodejní strategie sám sebe označit za "finančního poradce", vzhledem k ne moc dobré pověsti tohoto povolání.

0/0
20.9.2016 22:43

P14a50t83r91i89k 79Z46a96b67r38a43n24s19k14y 1401619985533

Zadni poradci to nejsou. Jsou te neuspesni mamlasove doufajici ze najdou jeste vetsi mamlasy kteri si nepolozili zasadni otazku ? Fakt mne muze s financemi radit clovek ktery o nich za A nic nevi, za B jedina jeho sance jak penize vydelat je prodat co nejvic smluv kde cim vetsi provize tim lepe pro tyto poradce ? Druha jeho sance je nabrat dalsi mamlasy do letadla, je jedno jestli je nabere pred zvlastni skolou.

+2/0
21.9.2016 1:19

A15d46a51m 86H62a86n48á85k 2205165335421

Poradce z OVB jsem vyhodil několikrát, ale neustále se vracel a zvonil. Prý co potřebuju je životko. vydržel jsem. Nic jsem neuzavřel.

+1/0
20.9.2016 20:42

J24a83n 26F70i37s40c67h21e82r 9964865780

Problém je, že u nás může finančního poradce dělat prakticky kdokoli a nepotřebuje žádnou kvalifikaci. Stačí se jen nazvat finančním poradcem a už jím jste. Bohužel tohle si velké finanční společnosti prolobovaly u našich zákonodárců. Na západ od nás je většinou legislativa přísnější. Proč to dělají? Většinou dělají to, co se jim vyplácí.

+3/0
20.9.2016 20:42

D85a10n33i77e30l 14K35r55a97u24s 4931303902274

V tomto oboru nemaji firmy typu MML misto. Jedina povolena struktura by mela byt co nejplossi. Tedybjedna uroven vedeni, ktere sjednava podminky s financnimi institucemi, dela podporu administrativy a analytickou praci a bere presne dany podil na provizich od jedne urovne poradcu, kde kazdy odpovida hen sam za sebe.

+2/−1
20.9.2016 20:09

K87a96m52i13l 68S39e72d34l23á59č96e47k 1766989926861

Plošší struktura do nikoho poctivost nenalije. Navíc už dnes existují firmy fungující zhruba podle Vaší představy. Neřekl bych, že by to nějak zásadně změnilo situaci na trhu.

0/0
20.9.2016 22:46

D69a18n59i72e10l 62K62r70a65u15s 4801763432104

Ale jiste ze ano. Provizni prodejce, ktery dela jen na sebe nema jednak nesmyslnou motivaci vytvaret si dalsi struktury pod sebou, protoze to by byl ne novy zdroj bezpracnych prijmu, ale konkurence a druhak je pro neho takto nezbytny dlouhodoby vztah s klienty, aby neumrel hlady, kdyz nema jinou variantu nez prodavat jen on sam.

0/0
20.9.2016 23:16

K88a95m79i19l 52S70e68d79l37á56č15e61k 1856739796821

V zásadě by měla mít každá firma zájem na pozitivním vztahu s klientem, bez ohledu na strukturu.

Uznávám ale, že v MLM může být pro některé lidi funkční strategií se zaměřit pouze na rychlé budování sítě s tím, že každý podřízený člen struktury přinese smlouvy pouze od svých nejbližších (širší okruh klientů v takových podmínkách nezvládne) a pokusí se také rychle vybudovat strukturu.

Nemyslím, že by mělo být řešením na sílu zakazovat nějakou podobu vnitřního členění. Pak bychom zjistili, že zase u jiných typů firem se také děje něco nekalého a zrušíme to taky. Nakonec bychom mohli zrušit úplně všechno, aby náhodou nemohl být někdo podveden.

0/0
20.9.2016 23:55

D37a35v61i20d 53P85e70t28r27ž35e43l81a 2476634583940

Problém nejsou poradci. Problém jsou nenažrané banky a pojišťovny, resp. manažeři v nich sedící a jejich vlastníci (akcionáři). Pokud by netoužili stále po větším a větším zisku a podílu na trhu, nepředháněli by se ve výši provizí atd. Každý finanční poradce logicky doporučí banku nebo pojišťovnu, u které má největší provizi. Podmínky pojišťoven jsou přitom nastaveny tak, že pokud se pojišťovna rozhodne neplnit, tak neplní a nikdo ji k tomu nepřinutí. Fakt, že se najdou lidé, kterým hra bank a pojišťoven nazvaná "okrádání lidí" vyhovuje, aby si namastili svoji vlastní kapsu, je jen logickým pokračováním.

+5/−1
20.9.2016 20:01

A89l23e70s 11P67r66o56c32h28a89z80k12a 8660483753880

Životní pojištění fajn další termín , který zloději a padouši zdiskreditovali stejně jako pojmy fondy, kampeličky, záložny, privatizace, restituce, právo, spravedlnost, odpovědnost, justice.

+11/0
20.9.2016 18:52

J90o82s77e54f 25M32e56z13e34r61a 4913274375868

Když se povídám na lidi co znám a co dělají finanční poradce, tak těmto lidem nevěřím, jeden den dělali na buzerplace a druhý den jsou finanční poradci, to je divné ne? Bývala doba, kdy jsem měl svojí finanční poradkyni, vypadala pěkně a zpočátku se i snažila, ale když mi udělala finanční plán, který kdybych realizoval tak na konci měsíce nemám ani na oběd, tak jsem zpozornil a když mi chtěla změnit životko nevýhodným produktem pro mě ale výhodním pro ní, tak jsem se s ní rozešel. To samé Axa, mám u ní životko, jednoho dne mi zavolali, že by potřebovali se mnou mluvit ohledně životka, paní mi řekla, že ten můj produkt je již zastaralý a že jejich pojišťovna má již novější a lepší, ukázala mi graf kam zadala výnos asi 9%, ve skutečnosti výnosy nejsou ani 2%, ale to by nevypadalo tak dobře, taky mi zapomněla říci, že za zrušení svého životka dám 12000,- Kč a za uzavření taky... na to jsem se musel zeptat sám, takže jsme se rozešli ve zlém.. co z toho plyne.. každý kdo dělá poradce nebo v pojišťovně sleduje svojí peněženku ne tu vaší, takže je potřeba být hodně opatrný..

+5/0
20.9.2016 17:33

J42i72ř96í 19Z70á72h13a77d24a 5695780392916

Pojištovny se v rámci prodejů tak dlouho předháněli až se provize za IŽP dostali neúnosně vysoko a vzhledem k tlaku "poradců" se tyto pojistky po uplynutí storna ruší, někdy i dříve a "poradce" doporučí IŽP u jiné pojišťovny. A pojišťovny nyní v rámci obav, že když sníží provize nebude tento produkt nikdo chtít provize nesníží, což by byl asi nejlepší krok (provize stejna jako u investic, apod). OVB špinit nikdo nemusí, ta se špiní sama svým chováním, kde jim jde jen o peníze nikoliv o klienty a hájení svých "výnosných" poradců viz. Štork, Helvag, atd..

Oni i ostatní poradenské firmy se chovají podobně, ale OVB z nich vyčnívá.

+7/0
20.9.2016 17:25
Foto

P63a15t67r60i77k 58C53h90r63z 4858139792679

Štork se přejmenoval na Mikulu :) http://zpravy.aktualne.cz/finance/lukas-stork-mikula-zivotni-pojisteni/r~2beaad96cebf11e391780025900fea04/

Tak ona OVB je takovou líhní finančního poradenství. Nejdříve se z ní oddělila AWD (to ještě v Německu), u nás se z ní (odchodem asi 1/3 prodejní struktury) oddělila společnost Partners (bylo to po kauze Helvag).

+1/0
20.9.2016 18:55
Foto

P66a66t76r16i74k 39C94h41r56z 4178149562779

Za to, že je OVB tak na pranýři si může sama, kdyby se nesnažila zastrašovat studenta, kvůli filmu, co natočil v druhém ročníku - http://ekonomika.idnes.cz/dokument-jakuba-charvata-kritizuje-praktiky-ovb-f6a-/test.aspx?c=A160826_101149_test_nio a místo toho provedla škatulata (tedy vyhodila ty tři ředitele - a prohlásila, že se nedrželi vysokých odborných a etických standardů společnosti, nebo podobný blábol), nebyla by teď na prvních stránkách.

Finanční poradenství je o informační nerovnováze - prodávat produkty, kterým klienti nerozumí pod tlakem, za použití lží a zavádějících informací.

Ano, pojišťovny mají také máslo na hlavně, ale co mají dělat? Zrovna Česká pojišťovna začínala s investičním životním pojištěním jako alternativou k (tehdejší optikou) vysokonákladovým kapitálovkám. Jenže nikdo to nechtěl prodávat, protože z toho byly malé provize. No tak přišla s Dynamikem, který nabízel 200 % provizi a rázem to byl (mimo jiné z velké části zásluhou OVB) nejprodávanější produkt na trhu.

I druhý pilíř penzijka zkrachoval na nízkých provizích. Proč klientům prodávat produkt s provizí cca 8 stovek, když mu poradce mohl prodat produkt s provizí i desítky tisíc?

A není to jen ČS, co má máslo na hlavně. Třeba taková AXA ta velmi silně tlačila své produkty formou provizí (na Axu jsou zaměřeni hlavně Partners) a když nekalé praktiky u jedné společnosti hrozily velkým skandálem, tak ji raději koupila - http://ekonomika.idnes.cz/kontroverzni-eurofinancial-ovladla-francouzska-axa-pcc-/ekonomika.aspx?c=A090224_104608_ekonomika_fih

Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění.

+13/0
20.9.2016 16:35

M13a85r22e67k 17M75a84l40ý 1912978651100

"Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění."

Přesně toto nesnáším, když mě někdo osloví (po telefonu, v bance, na poště, kdekoliv), že má pro ně úžasnou nabídku investování/spoření/pojištění a že mi může pomoct. NIKDY to nikdo nedělá proto, že by mi chtěl pomoct, ale proto, že chce vydělat, takže ty řeči o pomoci ať si nechá od cesty.

Vždy takovému člověku na to řeknu jenom to, že jsem svéprávný, umím číst, psát a počítat a taky zjišťovat si potřebné informace. A že když budu chtít investovat/spořit/pojistit, tak pak možná oslovím někoho, aby mi poradil, pokud si sám nebudu vědět rady.

+10/0
20.9.2016 16:52

P23a67v82e95l 77M86o93r39a13v16e45c 1114185934497

Ovšem většina lidí absolutně nemysli na to že by měli investovat a peníze jim většinou leží na běžných maximálně spořících účtech.

0/0
20.9.2016 17:48
Foto

P43a59t16r96i63k 13C10h55r67z 4778959772379

Ale to je jejich problém, ne? Prostě někdo nechce riskovat, tak má peníze na běžném nebo spořicím účtu. A dost často je na tom lépe, než když sedne na lep nějakého finančního poradce. Protože když první dva roky "spoření v pojištění" platí do kapsy finančního poradce, tak se velmi obtížně dostane zpět alespoň "na svoje", natož vydělali.

+3/0
20.9.2016 18:26

M93a36r73e68k 20M15a60l70ý 1222458781290

Ale to je jejich věc, každého volba. Ostatně, určitě je lepší nechat peníze na účtu, než je vrazit jako "investici" na nějaké životní pojištění, kde jediný, kdo na tom vydělá, je ten polointeligentní poradce :-)

0/0
20.9.2016 18:52

A20l27e74s 95P49r20o59c23h35a50z80k85a 8100123953220

To je totiž v bezprávní džungli čr téměř jediný způsob jak o peníze nepřijít 100 .

0/0
20.9.2016 18:55

P21a24v27e81l 19M65o44r75a42v75e90c 1124435774317

Jsem investiční poradce a nikdo z mich klientů o peníze nepřišel, ale teda já nejdu na maximální zisk protože já chci mít následné obchody s klientem takže mu vždy doporučím produkt který je pro něj nejvýhodnější i když to znamená pro mě menší provizi ale to se mě vrátí protože s ní uzavřu další obchody, ale je pravda že většina lidí to tak nedělá. Bohužel.

0/0
21.9.2016 14:25

M23a37r76t52i85n 35K58a27r67á46s64e12k 9538553868688

Coz je v konecnem dusledku mnohem vynosnejsi "investice" nez nechat si poradit od drtive vetsiny prodavacu pojistek, pardon financnich poradcu...

+1/0
20.9.2016 22:42
Foto

P18a18t47r58i96k 28C96h20r53z 4818979632739

Kamarád má takové pořekadlo - když mu někdo řekne, že chce jen jeho dobro, tak mu řekne, že ho chápe, ale že mu svoje dobro nedá :D

+15/0
20.9.2016 18:29

M28a56r78e56k 28M66a58l33ý 1582208861620

Přesně, naprostý souhlas :-)

0/0
20.9.2016 18:51

K95a58m44i54l 63S90e30d54l17á82č92e94k 1286349946391

Souhlasím, že si za pranýř může OVB sama. Ani ne tak kvůli nějakému (docela nezajímavému) dokumentu, ale kvůli neschopnosti/neochotě si ohlídat nějakou základní kvalitu a poctivost poskytovaných služeb. Když nechá centrála projít smlouvu na IŽP s měsíčním pojistným mnoho tisíc a zaplacenou na dva roky dopředu, tak to je pak těžké.

Váš požadavek, ne odstranění aktivního nabízení služeb je přinejmenším naivní. Nemluvě o tom, že nabídnout někomu svoje zboží nebo služby je naprosto legitimní. Pochopitelně, že to ti poradce dělají hlavně kvůli svojí finanční odměně. Prodejce zeleniny Vám jí také nabídne hlavně kvůli svému finančnímu prospěchu. I to je legitimní.

Problém je, jak sám říkáte, v informační nerovnováze. Klienti by měli ideálně sami chápat, jaké produkty si kupují. V tom by mělo zapracovat nejen školství (u mladých), ale určitě by mohly zafungovat osvětou i státní instituce. Navíc ČNB by také mohla dále tlačit např. na pojišťovny, aby jejich materiály byly více jasné a transparentní, aby klient vždy chápal podstatné vlastnosti produktu, který kupuje.

+1/0
20.9.2016 22:28
Foto

P66a97t13r37i93k 53C48h88r84z 4548349882379

Ten prodejce zeleniny mi nebude telefonovat, že u něj nakoupil nějaký "náš společný kamarád, kterého určitě dobře znám" a že byl moc spokojen a že by byla velká chyba, kdyby mi také nemohl tu svoji úžasnou zeleninu předvést a nějakou mi nabídnout. Že mi dokonce sám sestaví nutriční plán, díky kterému budu v důchodu mít lepší kondici, než když mi bylo dvacet a budu žít do sta let.

Ne, ten prodejce zeleniny je zavřený ve svém krámku a dokud k němu sám nepřijdu s úmyslem nakoupit zeleninu, tak o něm nevím (možná někde zahlédnu jeho reklamu, možná mi i někdo řekne, že u něj skvěle nakoupil, ale to je asi tak vše).

A stejně tak by lidé měli přistupovat k nákupu čehokoliv. Kupovat jen to, co chci koupit a ve chvíli, kdy to chci koupit. Když mi tedy někdo zavolá, zazvoní u dvěří nebo se mě bude snažit přesvědčovat na předváděcí akci, měla by znít automatická odpověď - rozhodně ne! A je úplně jedno, jestli mi bude nabízet drogerii do Amway, potravinové doplňky od Herbalife, kosmetiku, deky, hrnce a nebo jestli to bude zástupce OVB, Partners či dalších a nabízet mi, že mi úžasně zhodnotí moje peníze.

Když si budu chtít něco pořídit (třeba i to pojištění), tak si předem zjistím nějaké informace. Není špatné si i obejít několik "kamenných" pojišťoven a nechat si předložit nabídky. A teprve poté, když budu vybaven alespoň nějakými informacemi, tak si mohu dát schůzku s několika finančními poradci. Teprve potom mohu, alespoň částečně, posoudit, jestli to, co je mi nabízeno má vůbec nějaký smysl.

0/0
21.9.2016 8:11

K45a58m97i60l 95S10e69d61l64á89č90e77k 1186669456621

Však bavit se s žádným obchodníkem nemusíte. Myslím, že většina lidí k tomu takto přistupuje a je to samozřejmě jejich právo. Nicméně aktivní oslovení je pouze jedna z forem marketingu.

Koneckonců i reklamu v médiích považuje mnoho lidí za obtěžující, ale je to důležitá součást ekonomiky. Kdyby se mělo odjakživa pouze čekat na to, až zákazníka samotného napadne si pro statek přijít, tak by nebylo nikdy možné prosadit žádné novinky, ani by se nikdy nemohli prosadit noví podnikatelé.

Představte si, že nějaký člověk se rozhodne být třeba finanční poradce (klidně pracující za poplatek a ne za provizi) a je to ten nejpoctivější člověk na světě. Vzdělává se, je inteligentní, v produktech má perfektní přehled, atd. Jak by se tento člověk prosadil, kdyby nikoho aktivně neoslovil? Zařídí si kancelář, sedne si na židli a počká, až se mu pohrnou klienti?

Myslíte si, že když si někdo otevře kadeřnictví, že neosloví minimálně svoje známé? Myslíte, že když někdo začne nabízet jakékoliv služby firemní klientele, tak žádnou firmu aktivně neosloví? Myslíte, že si všichni prostě jenom sednou a počkají?

Mimochodem: prodejce zeleniny Vás neoslovuje, protože by se mu taková činnost vůbec nevyplatila. Kdyby to bylo pro něj efektivní, tak by Vás oslovil také. Pořád platí, že Vám chce zeleninu prodat jenom proto, aby si vydělal.

0/0
21.9.2016 9:35
Foto

S83t38a93n70i28s66l59a17v 59T67e52s19a55ř 9697194662404

Jedni za 18, druzí bez dvou za 20. Kdejaký jouda se rozhodne, že rychle zbohatne, nalepí se na "poradenskou" firmu a začne lovit provize. O zájmu klienta nemůže být řeč. To samé prodejci telefonních tarifů, kreditních karet, o elektrice a plynu ani nemluvě.

Řešením je důraz na vyšší zodpovědnost těch poradenských firem, které si samy budou muset pohlídat, co jejich "zaměstnanec" nebo Švarc-podnikatel klientovi nacpal a zda odvedl kvalitní poradenskou práci. Současný "dotazník na zjištění potřeb klienta" je alibistický cár papíru, který je klientovi k ničemu, je to jen krycí manévr.

+8/0
20.9.2016 16:33
Foto

P26a70v33e94l 43M32a33k35o77v11e18c 8218585851

ČNB evidentně nezvládá dohled nad (celým) finančním trhem a ukazuje se, že "český" model dohledu a regulace je nefunkční. O selhávání dohledu za posledních 25 let by se daly již psát knihy.

+17/0
20.9.2016 16:28
Foto

S86t13a36n10i26s39l27a19v 78T97e90s11a38ř 9577594162944

kdyby se měly psát knihy o selhávání poslaneckých vyšetřovacích komisí, pak už by na jiné knihy nezbyl papír.

+7/0
20.9.2016 16:34

L80u34k46á90š 94M21ü66l50l15e70r 6459490641513

Pro mě osobně bylo nejvíce problematické, když jsem viděl, jací lidé to dělají. Nabírali se studenti, učni, prostě lidi bez jakékoliv kvalifikace. U nás ve třídě to dělal týpek, co dodnes nemá maturitu. Nedokázal si ani vyplnit správně přihlášku k maturitě. Do místa narození napsal: "Porodnice".... když takový člověk může dělat v 18ti letech "finančního poradce" je tady něco HOOODNĚ špatně Rv!!

+32/0
20.9.2016 16:00

L94u10k81á65š 16B28r69a92n36d23e17j91s 2353145411921

No a kdopak určuje pravidla, kdo tvoří zákony? Stát! Já vím, že právo je jen minimum morálky, ale tam, kde chybí morálka, prostě musí nastoupit. Např. burzovní makléř musí složit zkoušky a pěkně drsné. Finanční poradce nemusí nic...

0/0
20.9.2016 17:11

A74l75e71s 15P37r86o22c93h90a90z68k58a 8200683813680

Mora kia ? Co je to za slovo. 25 let už nemá význam

0/0
20.9.2016 18:58

A23l55e94s 11P56r91o52c86h35a87z96k33a 8830123853620

Morálka

0/0
20.9.2016 18:59

L18u22k94á69š 77B58r24a18n86d87e73j24s 2593205811661

Došlo mi ;-) Ale to neříkám já, to je staré římské přísloví. Zákonem nelze upravit vše - něco by mělo být samozřejmé (morálka), až tam, kde to nefunguje, nastupuje zákon. Což je asi zde. V daném případě by stačilo napsat, že finanční poradci musí mít alespoň bacila z VŠ, čistý trestní rejstřík, neprošli sami, ani jejich firmy insolvencí či osobním bankrotem apod. Ani ty zkoušky by nemuseli dělat (otázkou taky je, kdo by je zkoušel), už s tímhle sítem by jejich řady notně prořídli. ;-)

0/0
21.9.2016 14:31

R40a47d78i78m 19J40a46n82o32t84a 5794481882880

Sice tomu s tou "porodnici" neverim, ale jinak souhlas, ve vsem. A jedno, jestli to je OVB, Partners, Broker Consulting, nebo kdokoli jiny. Financni poradce (stejne jako treba realitni agent/makler) je diagnoza...

+2/−1
20.9.2016 17:28

L19u88k15á16š 50M96ü73l22l90e63r 6419860231683

s tou porodnici je to opravdu fakt... mám na to svědky z řad spolužáků

0/0
21.9.2016 0:02

A28l37e36s 24P15r39o91c45h33a16z53k77a 8740213463910

Tak to musí být dneska za vodou. Čím větší blb a šmejd tím se mu u nás dobře daří

+1/0
20.9.2016 18:58

J77a74k28u97b 77K84n19e53c69h83t92o28v56s24k47ý 3310266771632

to není o vzdělání ale o přirozené inteligenci

0/0
20.9.2016 20:09

J93i58ř65í 43K58v95ě73š 1643976622711

Minimální požadavek daný zákonem je maturita.

0/0
21.9.2016 0:21

A32n61t74o97n84í65n 67U24r89b43á28n81e54k 9303468736878

Není Dynamik náhodou kapitálové životní pojištění, než investiční?

0/0
20.9.2016 15:59

M18a68r31t60i96n 56K52a43r22á41s69e12k 9148293208908

Principiaplne jde temer o to same.... v zasade investicni je varianta kapitaloveho...

0/0
20.9.2016 17:04

O96n61d41ř52e57j 38Š80p63i11k86a 4306750755200

Ano, všechny strany nesou svůj díl viny. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že cca 95 % všech finančních poradců dělá svou práci špatně - tedy především pro sebe než pro klienta. Neplačme nad rozlitým vínem a začněme s tím něco dělat!!!

+8/0
20.9.2016 15:50

J22a21n 31C84e56p39e40k 1204346140

Paní Moniová, celý problém je v tom, že prodejci všech možných produktů nemají provize za udržení dlouhodobého zákazníka a z peněz, které se pak za léta hromadí, ale jen za podpis určitého produktu. Proto se dělají všemožné kejkle a brikule, přeúvěrování, nové smlouvy, aby prodejce produktu dostával neustále znova provizi. Špatně je nastaven celý systém a tito prodejci nejsou žádné chudinky. Moc dobře vědí co dělají a proč. Druhým problémem jsou produkty, které oni prodávají klientům, kdy vám slibují hory doly, pojištění proti smrti, ovšem v případě, že se skutečně něco stane, tak je ve smlouvě vždy nějaká vytáčka, malá písmenka, dodatek na dodatek, kvůli které plnění nakonec nikdy nemáte nebo minimální.

+6/0
20.9.2016 15:32

M32a64r71e34k 96N22o85v23o17t90n56ý 8685155311401

celý problém by vyřešila povinnost makléřů sdělovat svoji provizi za sjednání smlouvy. Nebo ještě lépe, aby se za sjednání pojistné smlouvy platil paušální poplatek, jak je tomu u stavebního spoření a z toho se platila odměna zprostředkovateli.

Pak by bylo transparentní jaká je vlastně cena pojistky.

0/0
20.9.2016 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.