Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: OVB je otloukánek. Ušpinit si ruce jí pomáhali i jiní

Na finanční poradce se aktuálně lijí kýbly se špínou. Proč se však nikdo nezajímá, co dělaly pojišťovny, jejichž produkty poradci prodávali? A co říká stát, který má praktiky prodejců regulovat? ptá se v komentáři redaktorka iDNES.cz Eva Moniová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62u88d83v38í13k 58O23n68d33ř43í39č25e26k 8150525530188

náborování se dělá skutečně hodně, "manažeři" jsou školeni v technikách vedení týmu, což spočívá v umění nafouknout lidem hlavu vidinou velkých peněz, a bezstarostného života s pasivním příjmem. Nováčci většinou uzavřou smlouvy ve svém okolí, a skončí, Pro jejich vedoucí je to výhodné, z lidí na nížkých pozicích je velká rozdílová provize.

Nováčci absolvují školení "obchodních dovedností", tedy firemní strategii prodeje a manipulačních technik, odpovědi na nejčastější námitky a podobně. O samotných produchtech pouze základy. Ze sta lidí co projde školením se jich uchytí jen hrstka, většina končí buď za pár měsíců nebo později, většinou s dluhy. Dobrý příjem má jen minimum řadových poradců.

běžnou praktikou je "přebouchávání" smluv po storno období, tedy době když klient splatil poplatek (= provizi), pro jejich "zastaralost a nevhodnost". Někteří jsou schopni pro provizi udělat cokoliv. Ale musím říci, že jsem poznal i několik slušných, a odborně kvalitních jedinců.

+4/0
20.9.2016 22:31

J40a65n 92H57r98z76a72n 9364338240473

Tenhle "Komentar" vypada jako zaplaceny z penez OVB :-/:-/:-/

+2/0
20.9.2016 22:16

K20a34m91i90l 52S76e22d18l48á66č40e59k 1836159626451

No ale je docela trefný.

Pokud centrála OVB pustí smlouvu na IŽP, kdy klient (po zrušení stavebka) zaplatí najednou na dva roky dopředu pojistné ve výši 10000 Kč měsíčně (takže tam pošle jednorázově čtvrt milionu), tak je to těžko omluvitelné.

Jenomže tu stejnou smlouvu (už na první pohled dost podezřelou) musí schválit i pojišťovna.

+1/0
20.9.2016 22:36

P56e57t74r 85V85o52n77d17r55á64k 7479622217210

Mám na jednom spořícím účtu smluvně zaručený jistý, dnes velmi zajímavý úrok. Protože úrokové sazby klesaly, v jistý okamžik mne navštívil prodejce s návrhem na "vylepšení" smlouvy - smluvní úrok by se snížil na polovinu. Ale těch peněz, co by mi to vyneslo! Přišly grafy, tabulky a tvrzení o výhodnosti podpisu nové smlouvy. Zeptal jsem se, jestli by náhodou při mém úroku nebyla ta čísla ještě o něco větší. Odpovědí bylo, že už všichni klienti podepsali změnu podmínek, protože je to přece tak výhodné. A zanedlouho už to nabízet nebudou...

Tak jsem ještě zapřemýšlel - opravdu by se nějaký finančník obtěžoval mi nabízet produkt, který by byl pro mne výhodnější, než pro něj? Odpovězte si sami...

PS: smlouvu mám pořád původní, prodejce mne přestal zdravit ;-D

+3/0
20.9.2016 21:15

K12a78r44e75l 57N97o50v47á71k 5480910442153

Proč se nadává jen na "poradce" ? Protože lžou poradci, manipulují poradci, matou lidi poradci, zamlčují fakta poradci a hlavně pracují ve zrůdném MLM systému "poradenských" společností.

Stát by měl omezit provize těchto společností na minimum. Pak lidé platili pojistné a ne provize poradcům jako doposud.

+2/0
20.9.2016 20:57

D51a98n16i18e52l 46K41r25a78u58s 4371603662564

Poradcem by mel mit moznost se zvat jen ten, kdo je placen svym klientem. Vsichni ostatni jsou jen prodavaci za provizi.

+5/0
20.9.2016 21:09

K83a45m87i39l 59S96e37d63l60á24č18e57k 1646939196851

Tak ti prodavači by si místo "poradce" říkali prostě nějak jinak. Koneckonců, už dnes je otázka, zda je vůbec dobrá prodejní strategie sám sebe označit za "finančního poradce", vzhledem k ne moc dobré pověsti tohoto povolání.

0/0
20.9.2016 22:43

P35a93t51r47i35k 17Z49a56b94r25a79n95s32k30y 1161259895513

Zadni poradci to nejsou. Jsou te neuspesni mamlasove doufajici ze najdou jeste vetsi mamlasy kteri si nepolozili zasadni otazku ? Fakt mne muze s financemi radit clovek ktery o nich za A nic nevi, za B jedina jeho sance jak penize vydelat je prodat co nejvic smluv kde cim vetsi provize tim lepe pro tyto poradce ? Druha jeho sance je nabrat dalsi mamlasy do letadla, je jedno jestli je nabere pred zvlastni skolou.

+2/0
21.9.2016 1:19

A65d12a83m 19H42a46n77á86k 2485905105931

Poradce z OVB jsem vyhodil několikrát, ale neustále se vracel a zvonil. Prý co potřebuju je životko. vydržel jsem. Nic jsem neuzavřel.

+1/0
20.9.2016 20:42

J46a15n 91F32i43s18c29h30e76r 9944405440

Problém je, že u nás může finančního poradce dělat prakticky kdokoli a nepotřebuje žádnou kvalifikaci. Stačí se jen nazvat finančním poradcem a už jím jste. Bohužel tohle si velké finanční společnosti prolobovaly u našich zákonodárců. Na západ od nás je většinou legislativa přísnější. Proč to dělají? Většinou dělají to, co se jim vyplácí.

+3/0
20.9.2016 20:42

D43a27n41i40e39l 17K91r66a22u37s 4171123262604

V tomto oboru nemaji firmy typu MML misto. Jedina povolena struktura by mela byt co nejplossi. Tedybjedna uroven vedeni, ktere sjednava podminky s financnimi institucemi, dela podporu administrativy a analytickou praci a bere presne dany podil na provizich od jedne urovne poradcu, kde kazdy odpovida hen sam za sebe.

+2/−1
20.9.2016 20:09

K14a69m48i68l 58S55e10d43l42á89č40e97k 1726179706301

Plošší struktura do nikoho poctivost nenalije. Navíc už dnes existují firmy fungující zhruba podle Vaší představy. Neřekl bych, že by to nějak zásadně změnilo situaci na trhu.

0/0
20.9.2016 22:46

D88a16n52i74e97l 29K45r55a18u82s 4171373682184

Ale jiste ze ano. Provizni prodejce, ktery dela jen na sebe nema jednak nesmyslnou motivaci vytvaret si dalsi struktury pod sebou, protoze to by byl ne novy zdroj bezpracnych prijmu, ale konkurence a druhak je pro neho takto nezbytny dlouhodoby vztah s klienty, aby neumrel hlady, kdyz nema jinou variantu nez prodavat jen on sam.

0/0
20.9.2016 23:16

K97a89m15i81l 13S58e80d18l46á83č43e98k 1836509106411

V zásadě by měla mít každá firma zájem na pozitivním vztahu s klientem, bez ohledu na strukturu.

Uznávám ale, že v MLM může být pro některé lidi funkční strategií se zaměřit pouze na rychlé budování sítě s tím, že každý podřízený člen struktury přinese smlouvy pouze od svých nejbližších (širší okruh klientů v takových podmínkách nezvládne) a pokusí se také rychle vybudovat strukturu.

Nemyslím, že by mělo být řešením na sílu zakazovat nějakou podobu vnitřního členění. Pak bychom zjistili, že zase u jiných typů firem se také děje něco nekalého a zrušíme to taky. Nakonec bychom mohli zrušit úplně všechno, aby náhodou nemohl být někdo podveden.

0/0
20.9.2016 23:55

D44a84v94i90d 48P11e58t51r62ž84e33l92a 2606744473710

Problém nejsou poradci. Problém jsou nenažrané banky a pojišťovny, resp. manažeři v nich sedící a jejich vlastníci (akcionáři). Pokud by netoužili stále po větším a větším zisku a podílu na trhu, nepředháněli by se ve výši provizí atd. Každý finanční poradce logicky doporučí banku nebo pojišťovnu, u které má největší provizi. Podmínky pojišťoven jsou přitom nastaveny tak, že pokud se pojišťovna rozhodne neplnit, tak neplní a nikdo ji k tomu nepřinutí. Fakt, že se najdou lidé, kterým hra bank a pojišťoven nazvaná "okrádání lidí" vyhovuje, aby si namastili svoji vlastní kapsu, je jen logickým pokračováním.

+5/−1
20.9.2016 20:01

A73l34e90s 49P91r90o13c22h49a80z68k67a 8400973443940

Životní pojištění fajn další termín , který zloději a padouši zdiskreditovali stejně jako pojmy fondy, kampeličky, záložny, privatizace, restituce, právo, spravedlnost, odpovědnost, justice.

+11/0
20.9.2016 18:52

J54o75s48e32f 41M76e68z96e41r63a 4293274345878

Když se povídám na lidi co znám a co dělají finanční poradce, tak těmto lidem nevěřím, jeden den dělali na buzerplace a druhý den jsou finanční poradci, to je divné ne? Bývala doba, kdy jsem měl svojí finanční poradkyni, vypadala pěkně a zpočátku se i snažila, ale když mi udělala finanční plán, který kdybych realizoval tak na konci měsíce nemám ani na oběd, tak jsem zpozornil a když mi chtěla změnit životko nevýhodným produktem pro mě ale výhodním pro ní, tak jsem se s ní rozešel. To samé Axa, mám u ní životko, jednoho dne mi zavolali, že by potřebovali se mnou mluvit ohledně životka, paní mi řekla, že ten můj produkt je již zastaralý a že jejich pojišťovna má již novější a lepší, ukázala mi graf kam zadala výnos asi 9%, ve skutečnosti výnosy nejsou ani 2%, ale to by nevypadalo tak dobře, taky mi zapomněla říci, že za zrušení svého životka dám 12000,- Kč a za uzavření taky... na to jsem se musel zeptat sám, takže jsme se rozešli ve zlém.. co z toho plyne.. každý kdo dělá poradce nebo v pojišťovně sleduje svojí peněženku ne tu vaší, takže je potřeba být hodně opatrný..

+5/0
20.9.2016 17:33

J57i71ř46í 71Z34á59h58a60d49a 5535810822516

Pojištovny se v rámci prodejů tak dlouho předháněli až se provize za IŽP dostali neúnosně vysoko a vzhledem k tlaku "poradců" se tyto pojistky po uplynutí storna ruší, někdy i dříve a "poradce" doporučí IŽP u jiné pojišťovny. A pojišťovny nyní v rámci obav, že když sníží provize nebude tento produkt nikdo chtít provize nesníží, což by byl asi nejlepší krok (provize stejna jako u investic, apod). OVB špinit nikdo nemusí, ta se špiní sama svým chováním, kde jim jde jen o peníze nikoliv o klienty a hájení svých "výnosných" poradců viz. Štork, Helvag, atd..

Oni i ostatní poradenské firmy se chovají podobně, ale OVB z nich vyčnívá.

+7/0
20.9.2016 17:25
Foto

P67a41t90r20i63k 49C38h47r83z 4368259392969

Štork se přejmenoval na Mikulu :) http://zpravy.aktualne.cz/finance/lukas-stork-mikula-zivotni-pojisteni/r~2beaad96cebf11e391780025900fea04/

Tak ona OVB je takovou líhní finančního poradenství. Nejdříve se z ní oddělila AWD (to ještě v Německu), u nás se z ní (odchodem asi 1/3 prodejní struktury) oddělila společnost Partners (bylo to po kauze Helvag).

+1/0
20.9.2016 18:55
Foto

P64a93t18r37i70k 84C86h60r33z 4968319682729

Za to, že je OVB tak na pranýři si může sama, kdyby se nesnažila zastrašovat studenta, kvůli filmu, co natočil v druhém ročníku - http://ekonomika.idnes.cz/dokument-jakuba-charvata-kritizuje-praktiky-ovb-f6a-/test.aspx?c=A160826_101149_test_nio a místo toho provedla škatulata (tedy vyhodila ty tři ředitele - a prohlásila, že se nedrželi vysokých odborných a etických standardů společnosti, nebo podobný blábol), nebyla by teď na prvních stránkách.

Finanční poradenství je o informační nerovnováze - prodávat produkty, kterým klienti nerozumí pod tlakem, za použití lží a zavádějících informací.

Ano, pojišťovny mají také máslo na hlavně, ale co mají dělat? Zrovna Česká pojišťovna začínala s investičním životním pojištěním jako alternativou k (tehdejší optikou) vysokonákladovým kapitálovkám. Jenže nikdo to nechtěl prodávat, protože z toho byly malé provize. No tak přišla s Dynamikem, který nabízel 200 % provizi a rázem to byl (mimo jiné z velké části zásluhou OVB) nejprodávanější produkt na trhu.

I druhý pilíř penzijka zkrachoval na nízkých provizích. Proč klientům prodávat produkt s provizí cca 8 stovek, když mu poradce mohl prodat produkt s provizí i desítky tisíc?

A není to jen ČS, co má máslo na hlavně. Třeba taková AXA ta velmi silně tlačila své produkty formou provizí (na Axu jsou zaměřeni hlavně Partners) a když nekalé praktiky u jedné společnosti hrozily velkým skandálem, tak ji raději koupila - http://ekonomika.idnes.cz/kontroverzni-eurofinancial-ovladla-francouzska-axa-pcc-/ekonomika.aspx?c=A090224_104608_ekonomika_fih

Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění.

+13/0
20.9.2016 16:35

M84a45r93e36k 94M50a58l34ý 1112648501520

"Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění."

Přesně toto nesnáším, když mě někdo osloví (po telefonu, v bance, na poště, kdekoliv), že má pro ně úžasnou nabídku investování/spoření/pojištění a že mi může pomoct. NIKDY to nikdo nedělá proto, že by mi chtěl pomoct, ale proto, že chce vydělat, takže ty řeči o pomoci ať si nechá od cesty.

Vždy takovému člověku na to řeknu jenom to, že jsem svéprávný, umím číst, psát a počítat a taky zjišťovat si potřebné informace. A že když budu chtít investovat/spořit/pojistit, tak pak možná oslovím někoho, aby mi poradil, pokud si sám nebudu vědět rady.

+10/0
20.9.2016 16:52

P64a77v95e50l 72M44o30r41a37v94e63c 1524215814957

Ovšem většina lidí absolutně nemysli na to že by měli investovat a peníze jim většinou leží na běžných maximálně spořících účtech.

0/0
20.9.2016 17:48
Foto

P94a90t43r44i68k 51C89h64r92z 4538579412749

Ale to je jejich problém, ne? Prostě někdo nechce riskovat, tak má peníze na běžném nebo spořicím účtu. A dost často je na tom lépe, než když sedne na lep nějakého finančního poradce. Protože když první dva roky "spoření v pojištění" platí do kapsy finančního poradce, tak se velmi obtížně dostane zpět alespoň "na svoje", natož vydělali.

+3/0
20.9.2016 18:26

M79a71r62e39k 66M84a16l17ý 1902208591610

Ale to je jejich věc, každého volba. Ostatně, určitě je lepší nechat peníze na účtu, než je vrazit jako "investici" na nějaké životní pojištění, kde jediný, kdo na tom vydělá, je ten polointeligentní poradce :-)

0/0
20.9.2016 18:52

A11l36e45s 88P80r50o25c22h53a63z43k66a 8290803103740

To je totiž v bezprávní džungli čr téměř jediný způsob jak o peníze nepřijít 100 .

0/0
20.9.2016 18:55

P22a12v96e25l 13M54o60r64a42v34e84c 1354755874147

Jsem investiční poradce a nikdo z mich klientů o peníze nepřišel, ale teda já nejdu na maximální zisk protože já chci mít následné obchody s klientem takže mu vždy doporučím produkt který je pro něj nejvýhodnější i když to znamená pro mě menší provizi ale to se mě vrátí protože s ní uzavřu další obchody, ale je pravda že většina lidí to tak nedělá. Bohužel.

0/0
21.9.2016 14:25

M80a82r82t67i24n 54K75a22r12á41s28e30k 9268383948208

Coz je v konecnem dusledku mnohem vynosnejsi "investice" nez nechat si poradit od drtive vetsiny prodavacu pojistek, pardon financnich poradcu...

+1/0
20.9.2016 22:42
Foto

P85a83t40r94i87k 22C44h57r55z 4758799562569

Kamarád má takové pořekadlo - když mu někdo řekne, že chce jen jeho dobro, tak mu řekne, že ho chápe, ale že mu svoje dobro nedá :D

+15/0
20.9.2016 18:29

M64a88r46e65k 58M62a82l45ý 1232858301460

Přesně, naprostý souhlas :-)

0/0
20.9.2016 18:51

K89a93m82i83l 33S43e36d46l23á98č51e44k 1926259676481

Souhlasím, že si za pranýř může OVB sama. Ani ne tak kvůli nějakému (docela nezajímavému) dokumentu, ale kvůli neschopnosti/neochotě si ohlídat nějakou základní kvalitu a poctivost poskytovaných služeb. Když nechá centrála projít smlouvu na IŽP s měsíčním pojistným mnoho tisíc a zaplacenou na dva roky dopředu, tak to je pak těžké.

Váš požadavek, ne odstranění aktivního nabízení služeb je přinejmenším naivní. Nemluvě o tom, že nabídnout někomu svoje zboží nebo služby je naprosto legitimní. Pochopitelně, že to ti poradce dělají hlavně kvůli svojí finanční odměně. Prodejce zeleniny Vám jí také nabídne hlavně kvůli svému finančnímu prospěchu. I to je legitimní.

Problém je, jak sám říkáte, v informační nerovnováze. Klienti by měli ideálně sami chápat, jaké produkty si kupují. V tom by mělo zapracovat nejen školství (u mladých), ale určitě by mohly zafungovat osvětou i státní instituce. Navíc ČNB by také mohla dále tlačit např. na pojišťovny, aby jejich materiály byly více jasné a transparentní, aby klient vždy chápal podstatné vlastnosti produktu, který kupuje.

+1/0
20.9.2016 22:28
Foto

P34a21t48r73i28k 65C46h52r80z 4648679752219

Ten prodejce zeleniny mi nebude telefonovat, že u něj nakoupil nějaký "náš společný kamarád, kterého určitě dobře znám" a že byl moc spokojen a že by byla velká chyba, kdyby mi také nemohl tu svoji úžasnou zeleninu předvést a nějakou mi nabídnout. Že mi dokonce sám sestaví nutriční plán, díky kterému budu v důchodu mít lepší kondici, než když mi bylo dvacet a budu žít do sta let.

Ne, ten prodejce zeleniny je zavřený ve svém krámku a dokud k němu sám nepřijdu s úmyslem nakoupit zeleninu, tak o něm nevím (možná někde zahlédnu jeho reklamu, možná mi i někdo řekne, že u něj skvěle nakoupil, ale to je asi tak vše).

A stejně tak by lidé měli přistupovat k nákupu čehokoliv. Kupovat jen to, co chci koupit a ve chvíli, kdy to chci koupit. Když mi tedy někdo zavolá, zazvoní u dvěří nebo se mě bude snažit přesvědčovat na předváděcí akci, měla by znít automatická odpověď - rozhodně ne! A je úplně jedno, jestli mi bude nabízet drogerii do Amway, potravinové doplňky od Herbalife, kosmetiku, deky, hrnce a nebo jestli to bude zástupce OVB, Partners či dalších a nabízet mi, že mi úžasně zhodnotí moje peníze.

Když si budu chtít něco pořídit (třeba i to pojištění), tak si předem zjistím nějaké informace. Není špatné si i obejít několik "kamenných" pojišťoven a nechat si předložit nabídky. A teprve poté, když budu vybaven alespoň nějakými informacemi, tak si mohu dát schůzku s několika finančními poradci. Teprve potom mohu, alespoň částečně, posoudit, jestli to, co je mi nabízeno má vůbec nějaký smysl.

0/0
21.9.2016 8:11

K74a72m97i20l 58S96e28d61l72á32č41e53k 1196429656471

Však bavit se s žádným obchodníkem nemusíte. Myslím, že většina lidí k tomu takto přistupuje a je to samozřejmě jejich právo. Nicméně aktivní oslovení je pouze jedna z forem marketingu.

Koneckonců i reklamu v médiích považuje mnoho lidí za obtěžující, ale je to důležitá součást ekonomiky. Kdyby se mělo odjakživa pouze čekat na to, až zákazníka samotného napadne si pro statek přijít, tak by nebylo nikdy možné prosadit žádné novinky, ani by se nikdy nemohli prosadit noví podnikatelé.

Představte si, že nějaký člověk se rozhodne být třeba finanční poradce (klidně pracující za poplatek a ne za provizi) a je to ten nejpoctivější člověk na světě. Vzdělává se, je inteligentní, v produktech má perfektní přehled, atd. Jak by se tento člověk prosadil, kdyby nikoho aktivně neoslovil? Zařídí si kancelář, sedne si na židli a počká, až se mu pohrnou klienti?

Myslíte si, že když si někdo otevře kadeřnictví, že neosloví minimálně svoje známé? Myslíte, že když někdo začne nabízet jakékoliv služby firemní klientele, tak žádnou firmu aktivně neosloví? Myslíte, že si všichni prostě jenom sednou a počkají?

Mimochodem: prodejce zeleniny Vás neoslovuje, protože by se mu taková činnost vůbec nevyplatila. Kdyby to bylo pro něj efektivní, tak by Vás oslovil také. Pořád platí, že Vám chce zeleninu prodat jenom proto, aby si vydělal.

0/0
21.9.2016 9:35
Foto

S12t71a42n93i44s20l11a46v 55T27e34s56a39ř 9137674752594

Jedni za 18, druzí bez dvou za 20. Kdejaký jouda se rozhodne, že rychle zbohatne, nalepí se na "poradenskou" firmu a začne lovit provize. O zájmu klienta nemůže být řeč. To samé prodejci telefonních tarifů, kreditních karet, o elektrice a plynu ani nemluvě.

Řešením je důraz na vyšší zodpovědnost těch poradenských firem, které si samy budou muset pohlídat, co jejich "zaměstnanec" nebo Švarc-podnikatel klientovi nacpal a zda odvedl kvalitní poradenskou práci. Současný "dotazník na zjištění potřeb klienta" je alibistický cár papíru, který je klientovi k ničemu, je to jen krycí manévr.

+8/0
20.9.2016 16:33
Foto

P35a48v36e52l 33M44a27k48o86v60e88c 8168305191

ČNB evidentně nezvládá dohled nad (celým) finančním trhem a ukazuje se, že "český" model dohledu a regulace je nefunkční. O selhávání dohledu za posledních 25 let by se daly již psát knihy.

+17/0
20.9.2016 16:28
Foto

S32t80a15n78i91s34l80a75v 63T70e60s63a41ř 9727714312694

kdyby se měly psát knihy o selhávání poslaneckých vyšetřovacích komisí, pak už by na jiné knihy nezbyl papír.

+7/0
20.9.2016 16:34

L63u65k92á83š 93M38ü93l77l37e24r 6559570581213

Pro mě osobně bylo nejvíce problematické, když jsem viděl, jací lidé to dělají. Nabírali se studenti, učni, prostě lidi bez jakékoliv kvalifikace. U nás ve třídě to dělal týpek, co dodnes nemá maturitu. Nedokázal si ani vyplnit správně přihlášku k maturitě. Do místa narození napsal: "Porodnice".... když takový člověk může dělat v 18ti letech "finančního poradce" je tady něco HOOODNĚ špatně Rv!!

+32/0
20.9.2016 16:00

L39u35k17á11š 74B34r34a74n50d77e58j83s 2653905681131

No a kdopak určuje pravidla, kdo tvoří zákony? Stát! Já vím, že právo je jen minimum morálky, ale tam, kde chybí morálka, prostě musí nastoupit. Např. burzovní makléř musí složit zkoušky a pěkně drsné. Finanční poradce nemusí nic...

0/0
20.9.2016 17:11

A54l76e65s 90P35r50o36c35h38a51z20k10a 8640193353280

Mora kia ? Co je to za slovo. 25 let už nemá význam

0/0
20.9.2016 18:58

A14l58e30s 38P33r70o95c95h45a87z24k24a 8340193723130

Morálka

0/0
20.9.2016 18:59

L19u34k69á77š 90B67r85a88n98d81e72j32s 2243335201411

Došlo mi ;-) Ale to neříkám já, to je staré římské přísloví. Zákonem nelze upravit vše - něco by mělo být samozřejmé (morálka), až tam, kde to nefunguje, nastupuje zákon. Což je asi zde. V daném případě by stačilo napsat, že finanční poradci musí mít alespoň bacila z VŠ, čistý trestní rejstřík, neprošli sami, ani jejich firmy insolvencí či osobním bankrotem apod. Ani ty zkoušky by nemuseli dělat (otázkou taky je, kdo by je zkoušel), už s tímhle sítem by jejich řady notně prořídli. ;-)

0/0
21.9.2016 14:31

R52a39d79i16m 69J40a78n82o79t69a 5544461352210

Sice tomu s tou "porodnici" neverim, ale jinak souhlas, ve vsem. A jedno, jestli to je OVB, Partners, Broker Consulting, nebo kdokoli jiny. Financni poradce (stejne jako treba realitni agent/makler) je diagnoza...

+2/−1
20.9.2016 17:28

L10u29k78á17š 90M39ü48l57l37e45r 6719410381503

s tou porodnici je to opravdu fakt... mám na to svědky z řad spolužáků

0/0
21.9.2016 0:02

A97l72e80s 21P76r81o71c93h38a66z42k77a 8550863963310

Tak to musí být dneska za vodou. Čím větší blb a šmejd tím se mu u nás dobře daří

+1/0
20.9.2016 18:58

J23a48k63u87b 80K52n53e17c42h80t91o94v12s43k43ý 3380116371832

to není o vzdělání ale o přirozené inteligenci

0/0
20.9.2016 20:09

J17i87ř42í 69K52v48ě15š 1893226732221

Minimální požadavek daný zákonem je maturita.

0/0
21.9.2016 0:21

A83n61t59o16n32í32n 77U50r69b54á29n73e78k 9943898766918

Není Dynamik náhodou kapitálové životní pojištění, než investiční?

0/0
20.9.2016 15:59

M94a32r14t76i27n 12K89a42r79á78s20e48k 9748623418428

Principiaplne jde temer o to same.... v zasade investicni je varianta kapitaloveho...

0/0
20.9.2016 17:04

O29n96d40ř44e95j 21Š20p60i59k67a 4396860235630

Ano, všechny strany nesou svůj díl viny. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že cca 95 % všech finančních poradců dělá svou práci špatně - tedy především pro sebe než pro klienta. Neplačme nad rozlitým vínem a začněme s tím něco dělat!!!

+8/0
20.9.2016 15:50

J73a62n 71C23e93p88e69k 1454666590

Paní Moniová, celý problém je v tom, že prodejci všech možných produktů nemají provize za udržení dlouhodobého zákazníka a z peněz, které se pak za léta hromadí, ale jen za podpis určitého produktu. Proto se dělají všemožné kejkle a brikule, přeúvěrování, nové smlouvy, aby prodejce produktu dostával neustále znova provizi. Špatně je nastaven celý systém a tito prodejci nejsou žádné chudinky. Moc dobře vědí co dělají a proč. Druhým problémem jsou produkty, které oni prodávají klientům, kdy vám slibují hory doly, pojištění proti smrti, ovšem v případě, že se skutečně něco stane, tak je ve smlouvě vždy nějaká vytáčka, malá písmenka, dodatek na dodatek, kvůli které plnění nakonec nikdy nemáte nebo minimální.

+6/0
20.9.2016 15:32

M68a72r51e53k 66N12o93v91o86t41n58ý 8975585411951

celý problém by vyřešila povinnost makléřů sdělovat svoji provizi za sjednání smlouvy. Nebo ještě lépe, aby se za sjednání pojistné smlouvy platil paušální poplatek, jak je tomu u stavebního spoření a z toho se platila odměna zprostředkovateli.

Pak by bylo transparentní jaká je vlastně cena pojistky.

0/0
20.9.2016 15:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.