Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: OVB je otloukánek. Ušpinit si ruce jí pomáhali i jiní

Na finanční poradce se aktuálně lijí kýbly se špínou. Proč se však nikdo nezajímá, co dělaly pojišťovny, jejichž produkty poradci prodávali? A co říká stát, který má praktiky prodejců regulovat? ptá se v komentáři redaktorka iDNES.cz Eva Moniová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L12u93d67v68í65k 13O35n72d50ř21í98č89e31k 8960615750888

náborování se dělá skutečně hodně, "manažeři" jsou školeni v technikách vedení týmu, což spočívá v umění nafouknout lidem hlavu vidinou velkých peněz, a bezstarostného života s pasivním příjmem. Nováčci většinou uzavřou smlouvy ve svém okolí, a skončí, Pro jejich vedoucí je to výhodné, z lidí na nížkých pozicích je velká rozdílová provize.

Nováčci absolvují školení "obchodních dovedností", tedy firemní strategii prodeje a manipulačních technik, odpovědi na nejčastější námitky a podobně. O samotných produchtech pouze základy. Ze sta lidí co projde školením se jich uchytí jen hrstka, většina končí buď za pár měsíců nebo později, většinou s dluhy. Dobrý příjem má jen minimum řadových poradců.

běžnou praktikou je "přebouchávání" smluv po storno období, tedy době když klient splatil poplatek (= provizi), pro jejich "zastaralost a nevhodnost". Někteří jsou schopni pro provizi udělat cokoliv. Ale musím říci, že jsem poznal i několik slušných, a odborně kvalitních jedinců.

+4/0
20.9.2016 22:31

J60a35n 49H37r73z12a57n 9764438230893

Tenhle "Komentar" vypada jako zaplaceny z penez OVB :-/:-/:-/

+2/0
20.9.2016 22:16

K97a49m19i97l 62S72e56d68l33á81č92e94k 1186469526681

No ale je docela trefný.

Pokud centrála OVB pustí smlouvu na IŽP, kdy klient (po zrušení stavebka) zaplatí najednou na dva roky dopředu pojistné ve výši 10000 Kč měsíčně (takže tam pošle jednorázově čtvrt milionu), tak je to těžko omluvitelné.

Jenomže tu stejnou smlouvu (už na první pohled dost podezřelou) musí schválit i pojišťovna.

+1/0
20.9.2016 22:36

P94e26t58r 33V97o87n43d54r53á61k 7609342607540

Mám na jednom spořícím účtu smluvně zaručený jistý, dnes velmi zajímavý úrok. Protože úrokové sazby klesaly, v jistý okamžik mne navštívil prodejce s návrhem na "vylepšení" smlouvy - smluvní úrok by se snížil na polovinu. Ale těch peněz, co by mi to vyneslo! Přišly grafy, tabulky a tvrzení o výhodnosti podpisu nové smlouvy. Zeptal jsem se, jestli by náhodou při mém úroku nebyla ta čísla ještě o něco větší. Odpovědí bylo, že už všichni klienti podepsali změnu podmínek, protože je to přece tak výhodné. A zanedlouho už to nabízet nebudou...

Tak jsem ještě zapřemýšlel - opravdu by se nějaký finančník obtěžoval mi nabízet produkt, který by byl pro mne výhodnější, než pro něj? Odpovězte si sami...

PS: smlouvu mám pořád původní, prodejce mne přestal zdravit ;-D

+3/0
20.9.2016 21:15

K77a66r62e25l 74N87o47v52á30k 5970250682793

Proč se nadává jen na "poradce" ? Protože lžou poradci, manipulují poradci, matou lidi poradci, zamlčují fakta poradci a hlavně pracují ve zrůdném MLM systému "poradenských" společností.

Stát by měl omezit provize těchto společností na minimum. Pak lidé platili pojistné a ne provize poradcům jako doposud.

+2/0
20.9.2016 20:57

D80a23n81i79e42l 57K52r33a77u55s 4781453542874

Poradcem by mel mit moznost se zvat jen ten, kdo je placen svym klientem. Vsichni ostatni jsou jen prodavaci za provizi.

+5/0
20.9.2016 21:09

K58a72m11i28l 77S12e69d65l28á17č70e93k 1316709786561

Tak ti prodavači by si místo "poradce" říkali prostě nějak jinak. Koneckonců, už dnes je otázka, zda je vůbec dobrá prodejní strategie sám sebe označit za "finančního poradce", vzhledem k ne moc dobré pověsti tohoto povolání.

0/0
20.9.2016 22:43

P77a52t84r15i62k 21Z95a18b36r56a14n74s41k21y 1741669115853

Zadni poradci to nejsou. Jsou te neuspesni mamlasove doufajici ze najdou jeste vetsi mamlasy kteri si nepolozili zasadni otazku ? Fakt mne muze s financemi radit clovek ktery o nich za A nic nevi, za B jedina jeho sance jak penize vydelat je prodat co nejvic smluv kde cim vetsi provize tim lepe pro tyto poradce ? Druha jeho sance je nabrat dalsi mamlasy do letadla, je jedno jestli je nabere pred zvlastni skolou.

+2/0
21.9.2016 1:19

A28d73a28m 38H59a50n71á20k 2285605195621

Poradce z OVB jsem vyhodil několikrát, ale neustále se vracel a zvonil. Prý co potřebuju je životko. vydržel jsem. Nic jsem neuzavřel.

+1/0
20.9.2016 20:42

J10a74n 79F91i49s26c33h58e78r 9314265960

Problém je, že u nás může finančního poradce dělat prakticky kdokoli a nepotřebuje žádnou kvalifikaci. Stačí se jen nazvat finančním poradcem a už jím jste. Bohužel tohle si velké finanční společnosti prolobovaly u našich zákonodárců. Na západ od nás je většinou legislativa přísnější. Proč to dělají? Většinou dělají to, co se jim vyplácí.

+3/0
20.9.2016 20:42

D52a46n89i93e98l 26K31r51a30u12s 4421293162154

V tomto oboru nemaji firmy typu MML misto. Jedina povolena struktura by mela byt co nejplossi. Tedybjedna uroven vedeni, ktere sjednava podminky s financnimi institucemi, dela podporu administrativy a analytickou praci a bere presne dany podil na provizich od jedne urovne poradcu, kde kazdy odpovida hen sam za sebe.

+2/−1
20.9.2016 20:09

K42a65m54i53l 58S94e43d55l63á64č58e17k 1626959446831

Plošší struktura do nikoho poctivost nenalije. Navíc už dnes existují firmy fungující zhruba podle Vaší představy. Neřekl bych, že by to nějak zásadně změnilo situaci na trhu.

0/0
20.9.2016 22:46

D88a74n37i38e43l 60K33r50a68u97s 4571763422934

Ale jiste ze ano. Provizni prodejce, ktery dela jen na sebe nema jednak nesmyslnou motivaci vytvaret si dalsi struktury pod sebou, protoze to by byl ne novy zdroj bezpracnych prijmu, ale konkurence a druhak je pro neho takto nezbytny dlouhodoby vztah s klienty, aby neumrel hlady, kdyz nema jinou variantu nez prodavat jen on sam.

0/0
20.9.2016 23:16

K68a47m35i93l 71S74e62d44l75á62č41e93k 1386379966631

V zásadě by měla mít každá firma zájem na pozitivním vztahu s klientem, bez ohledu na strukturu.

Uznávám ale, že v MLM může být pro některé lidi funkční strategií se zaměřit pouze na rychlé budování sítě s tím, že každý podřízený člen struktury přinese smlouvy pouze od svých nejbližších (širší okruh klientů v takových podmínkách nezvládne) a pokusí se také rychle vybudovat strukturu.

Nemyslím, že by mělo být řešením na sílu zakazovat nějakou podobu vnitřního členění. Pak bychom zjistili, že zase u jiných typů firem se také děje něco nekalého a zrušíme to taky. Nakonec bychom mohli zrušit úplně všechno, aby náhodou nemohl být někdo podveden.

0/0
20.9.2016 23:55

D42a42v75i91d 73P97e68t81r64ž73e67l96a 2766254113740

Problém nejsou poradci. Problém jsou nenažrané banky a pojišťovny, resp. manažeři v nich sedící a jejich vlastníci (akcionáři). Pokud by netoužili stále po větším a větším zisku a podílu na trhu, nepředháněli by se ve výši provizí atd. Každý finanční poradce logicky doporučí banku nebo pojišťovnu, u které má největší provizi. Podmínky pojišťoven jsou přitom nastaveny tak, že pokud se pojišťovna rozhodne neplnit, tak neplní a nikdo ji k tomu nepřinutí. Fakt, že se najdou lidé, kterým hra bank a pojišťoven nazvaná "okrádání lidí" vyhovuje, aby si namastili svoji vlastní kapsu, je jen logickým pokračováním.

+5/−1
20.9.2016 20:01

A18l37e69s 85P42r98o61c68h31a56z80k98a 8100453953900

Životní pojištění fajn další termín , který zloději a padouši zdiskreditovali stejně jako pojmy fondy, kampeličky, záložny, privatizace, restituce, právo, spravedlnost, odpovědnost, justice.

+11/0
20.9.2016 18:52

J17o91s16e82f 77M73e22z13e73r67a 4963944595618

Když se povídám na lidi co znám a co dělají finanční poradce, tak těmto lidem nevěřím, jeden den dělali na buzerplace a druhý den jsou finanční poradci, to je divné ne? Bývala doba, kdy jsem měl svojí finanční poradkyni, vypadala pěkně a zpočátku se i snažila, ale když mi udělala finanční plán, který kdybych realizoval tak na konci měsíce nemám ani na oběd, tak jsem zpozornil a když mi chtěla změnit životko nevýhodným produktem pro mě ale výhodním pro ní, tak jsem se s ní rozešel. To samé Axa, mám u ní životko, jednoho dne mi zavolali, že by potřebovali se mnou mluvit ohledně životka, paní mi řekla, že ten můj produkt je již zastaralý a že jejich pojišťovna má již novější a lepší, ukázala mi graf kam zadala výnos asi 9%, ve skutečnosti výnosy nejsou ani 2%, ale to by nevypadalo tak dobře, taky mi zapomněla říci, že za zrušení svého životka dám 12000,- Kč a za uzavření taky... na to jsem se musel zeptat sám, takže jsme se rozešli ve zlém.. co z toho plyne.. každý kdo dělá poradce nebo v pojišťovně sleduje svojí peněženku ne tu vaší, takže je potřeba být hodně opatrný..

+5/0
20.9.2016 17:33

J68i66ř34í 71Z17á94h38a45d94a 5205850932926

Pojištovny se v rámci prodejů tak dlouho předháněli až se provize za IŽP dostali neúnosně vysoko a vzhledem k tlaku "poradců" se tyto pojistky po uplynutí storna ruší, někdy i dříve a "poradce" doporučí IŽP u jiné pojišťovny. A pojišťovny nyní v rámci obav, že když sníží provize nebude tento produkt nikdo chtít provize nesníží, což by byl asi nejlepší krok (provize stejna jako u investic, apod). OVB špinit nikdo nemusí, ta se špiní sama svým chováním, kde jim jde jen o peníze nikoliv o klienty a hájení svých "výnosných" poradců viz. Štork, Helvag, atd..

Oni i ostatní poradenské firmy se chovají podobně, ale OVB z nich vyčnívá.

+7/0
20.9.2016 17:25
Foto

P72a61t71r89i56k 80C61h23r97z 4508889712449

Štork se přejmenoval na Mikulu :) http://zpravy.aktualne.cz/finance/lukas-stork-mikula-zivotni-pojisteni/r~2beaad96cebf11e391780025900fea04/

Tak ona OVB je takovou líhní finančního poradenství. Nejdříve se z ní oddělila AWD (to ještě v Německu), u nás se z ní (odchodem asi 1/3 prodejní struktury) oddělila společnost Partners (bylo to po kauze Helvag).

+1/0
20.9.2016 18:55
Foto

P68a72t90r81i46k 92C11h95r84z 4728139712109

Za to, že je OVB tak na pranýři si může sama, kdyby se nesnažila zastrašovat studenta, kvůli filmu, co natočil v druhém ročníku - http://ekonomika.idnes.cz/dokument-jakuba-charvata-kritizuje-praktiky-ovb-f6a-/test.aspx?c=A160826_101149_test_nio a místo toho provedla škatulata (tedy vyhodila ty tři ředitele - a prohlásila, že se nedrželi vysokých odborných a etických standardů společnosti, nebo podobný blábol), nebyla by teď na prvních stránkách.

Finanční poradenství je o informační nerovnováze - prodávat produkty, kterým klienti nerozumí pod tlakem, za použití lží a zavádějících informací.

Ano, pojišťovny mají také máslo na hlavně, ale co mají dělat? Zrovna Česká pojišťovna začínala s investičním životním pojištěním jako alternativou k (tehdejší optikou) vysokonákladovým kapitálovkám. Jenže nikdo to nechtěl prodávat, protože z toho byly malé provize. No tak přišla s Dynamikem, který nabízel 200 % provizi a rázem to byl (mimo jiné z velké části zásluhou OVB) nejprodávanější produkt na trhu.

I druhý pilíř penzijka zkrachoval na nízkých provizích. Proč klientům prodávat produkt s provizí cca 8 stovek, když mu poradce mohl prodat produkt s provizí i desítky tisíc?

A není to jen ČS, co má máslo na hlavně. Třeba taková AXA ta velmi silně tlačila své produkty formou provizí (na Axu jsou zaměřeni hlavně Partners) a když nekalé praktiky u jedné společnosti hrozily velkým skandálem, tak ji raději koupila - http://ekonomika.idnes.cz/kontroverzni-eurofinancial-ovladla-francouzska-axa-pcc-/ekonomika.aspx?c=A090224_104608_ekonomika_fih

Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění.

+13/0
20.9.2016 16:35

M10a80r31e97k 23M19a25l11ý 1312558911160

"Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění."

Přesně toto nesnáším, když mě někdo osloví (po telefonu, v bance, na poště, kdekoliv), že má pro ně úžasnou nabídku investování/spoření/pojištění a že mi může pomoct. NIKDY to nikdo nedělá proto, že by mi chtěl pomoct, ale proto, že chce vydělat, takže ty řeči o pomoci ať si nechá od cesty.

Vždy takovému člověku na to řeknu jenom to, že jsem svéprávný, umím číst, psát a počítat a taky zjišťovat si potřebné informace. A že když budu chtít investovat/spořit/pojistit, tak pak možná oslovím někoho, aby mi poradil, pokud si sám nebudu vědět rady.

+10/0
20.9.2016 16:52

P82a96v18e72l 96M32o64r97a26v23e90c 1524925234107

Ovšem většina lidí absolutně nemysli na to že by měli investovat a peníze jim většinou leží na běžných maximálně spořících účtech.

0/0
20.9.2016 17:48
Foto

P31a88t11r61i70k 18C34h82r48z 4148819482669

Ale to je jejich problém, ne? Prostě někdo nechce riskovat, tak má peníze na běžném nebo spořicím účtu. A dost často je na tom lépe, než když sedne na lep nějakého finančního poradce. Protože když první dva roky "spoření v pojištění" platí do kapsy finančního poradce, tak se velmi obtížně dostane zpět alespoň "na svoje", natož vydělali.

+3/0
20.9.2016 18:26

M25a51r62e88k 93M73a73l95ý 1782418851560

Ale to je jejich věc, každého volba. Ostatně, určitě je lepší nechat peníze na účtu, než je vrazit jako "investici" na nějaké životní pojištění, kde jediný, kdo na tom vydělá, je ten polointeligentní poradce :-)

0/0
20.9.2016 18:52

A89l79e56s 16P66r30o75c33h18a62z40k22a 8300193673780

To je totiž v bezprávní džungli čr téměř jediný způsob jak o peníze nepřijít 100 .

0/0
20.9.2016 18:55

P24a68v15e80l 79M12o19r32a48v26e56c 1244815244737

Jsem investiční poradce a nikdo z mich klientů o peníze nepřišel, ale teda já nejdu na maximální zisk protože já chci mít následné obchody s klientem takže mu vždy doporučím produkt který je pro něj nejvýhodnější i když to znamená pro mě menší provizi ale to se mě vrátí protože s ní uzavřu další obchody, ale je pravda že většina lidí to tak nedělá. Bohužel.

0/0
21.9.2016 14:25

M98a30r15t63i51n 14K16a24r95á28s18e53k 9938413938208

Coz je v konecnem dusledku mnohem vynosnejsi "investice" nez nechat si poradit od drtive vetsiny prodavacu pojistek, pardon financnich poradcu...

+1/0
20.9.2016 22:42
Foto

P78a14t68r24i97k 38C76h33r50z 4638109912839

Kamarád má takové pořekadlo - když mu někdo řekne, že chce jen jeho dobro, tak mu řekne, že ho chápe, ale že mu svoje dobro nedá :D

+15/0
20.9.2016 18:29

M16a11r34e86k 57M75a70l26ý 1132528821940

Přesně, naprostý souhlas :-)

0/0
20.9.2016 18:51

K60a61m85i48l 17S97e52d44l57á41č26e53k 1476509576661

Souhlasím, že si za pranýř může OVB sama. Ani ne tak kvůli nějakému (docela nezajímavému) dokumentu, ale kvůli neschopnosti/neochotě si ohlídat nějakou základní kvalitu a poctivost poskytovaných služeb. Když nechá centrála projít smlouvu na IŽP s měsíčním pojistným mnoho tisíc a zaplacenou na dva roky dopředu, tak to je pak těžké.

Váš požadavek, ne odstranění aktivního nabízení služeb je přinejmenším naivní. Nemluvě o tom, že nabídnout někomu svoje zboží nebo služby je naprosto legitimní. Pochopitelně, že to ti poradce dělají hlavně kvůli svojí finanční odměně. Prodejce zeleniny Vám jí také nabídne hlavně kvůli svému finančnímu prospěchu. I to je legitimní.

Problém je, jak sám říkáte, v informační nerovnováze. Klienti by měli ideálně sami chápat, jaké produkty si kupují. V tom by mělo zapracovat nejen školství (u mladých), ale určitě by mohly zafungovat osvětou i státní instituce. Navíc ČNB by také mohla dále tlačit např. na pojišťovny, aby jejich materiály byly více jasné a transparentní, aby klient vždy chápal podstatné vlastnosti produktu, který kupuje.

+1/0
20.9.2016 22:28
Foto

P14a71t66r97i14k 89C18h70r42z 4818779382519

Ten prodejce zeleniny mi nebude telefonovat, že u něj nakoupil nějaký "náš společný kamarád, kterého určitě dobře znám" a že byl moc spokojen a že by byla velká chyba, kdyby mi také nemohl tu svoji úžasnou zeleninu předvést a nějakou mi nabídnout. Že mi dokonce sám sestaví nutriční plán, díky kterému budu v důchodu mít lepší kondici, než když mi bylo dvacet a budu žít do sta let.

Ne, ten prodejce zeleniny je zavřený ve svém krámku a dokud k němu sám nepřijdu s úmyslem nakoupit zeleninu, tak o něm nevím (možná někde zahlédnu jeho reklamu, možná mi i někdo řekne, že u něj skvěle nakoupil, ale to je asi tak vše).

A stejně tak by lidé měli přistupovat k nákupu čehokoliv. Kupovat jen to, co chci koupit a ve chvíli, kdy to chci koupit. Když mi tedy někdo zavolá, zazvoní u dvěří nebo se mě bude snažit přesvědčovat na předváděcí akci, měla by znít automatická odpověď - rozhodně ne! A je úplně jedno, jestli mi bude nabízet drogerii do Amway, potravinové doplňky od Herbalife, kosmetiku, deky, hrnce a nebo jestli to bude zástupce OVB, Partners či dalších a nabízet mi, že mi úžasně zhodnotí moje peníze.

Když si budu chtít něco pořídit (třeba i to pojištění), tak si předem zjistím nějaké informace. Není špatné si i obejít několik "kamenných" pojišťoven a nechat si předložit nabídky. A teprve poté, když budu vybaven alespoň nějakými informacemi, tak si mohu dát schůzku s několika finančními poradci. Teprve potom mohu, alespoň částečně, posoudit, jestli to, co je mi nabízeno má vůbec nějaký smysl.

0/0
21.9.2016 8:11

K36a83m52i16l 37S59e31d77l80á16č15e67k 1756409676601

Však bavit se s žádným obchodníkem nemusíte. Myslím, že většina lidí k tomu takto přistupuje a je to samozřejmě jejich právo. Nicméně aktivní oslovení je pouze jedna z forem marketingu.

Koneckonců i reklamu v médiích považuje mnoho lidí za obtěžující, ale je to důležitá součást ekonomiky. Kdyby se mělo odjakživa pouze čekat na to, až zákazníka samotného napadne si pro statek přijít, tak by nebylo nikdy možné prosadit žádné novinky, ani by se nikdy nemohli prosadit noví podnikatelé.

Představte si, že nějaký člověk se rozhodne být třeba finanční poradce (klidně pracující za poplatek a ne za provizi) a je to ten nejpoctivější člověk na světě. Vzdělává se, je inteligentní, v produktech má perfektní přehled, atd. Jak by se tento člověk prosadil, kdyby nikoho aktivně neoslovil? Zařídí si kancelář, sedne si na židli a počká, až se mu pohrnou klienti?

Myslíte si, že když si někdo otevře kadeřnictví, že neosloví minimálně svoje známé? Myslíte, že když někdo začne nabízet jakékoliv služby firemní klientele, tak žádnou firmu aktivně neosloví? Myslíte, že si všichni prostě jenom sednou a počkají?

Mimochodem: prodejce zeleniny Vás neoslovuje, protože by se mu taková činnost vůbec nevyplatila. Kdyby to bylo pro něj efektivní, tak by Vás oslovil také. Pořád platí, že Vám chce zeleninu prodat jenom proto, aby si vydělal.

0/0
21.9.2016 9:35
Foto

S75t30a52n13i13s28l98a62v 73T34e27s78a18ř 9197654702684

Jedni za 18, druzí bez dvou za 20. Kdejaký jouda se rozhodne, že rychle zbohatne, nalepí se na "poradenskou" firmu a začne lovit provize. O zájmu klienta nemůže být řeč. To samé prodejci telefonních tarifů, kreditních karet, o elektrice a plynu ani nemluvě.

Řešením je důraz na vyšší zodpovědnost těch poradenských firem, které si samy budou muset pohlídat, co jejich "zaměstnanec" nebo Švarc-podnikatel klientovi nacpal a zda odvedl kvalitní poradenskou práci. Současný "dotazník na zjištění potřeb klienta" je alibistický cár papíru, který je klientovi k ničemu, je to jen krycí manévr.

+8/0
20.9.2016 16:33
Foto

P90a50v14e65l 31M69a68k51o60v46e95c 8368395521

ČNB evidentně nezvládá dohled nad (celým) finančním trhem a ukazuje se, že "český" model dohledu a regulace je nefunkční. O selhávání dohledu za posledních 25 let by se daly již psát knihy.

+17/0
20.9.2016 16:28
Foto

S23t87a27n38i77s58l39a87v 62T58e35s37a28ř 9497644162224

kdyby se měly psát knihy o selhávání poslaneckých vyšetřovacích komisí, pak už by na jiné knihy nezbyl papír.

+7/0
20.9.2016 16:34

L24u64k63á19š 18M97ü91l33l68e16r 6179760881553

Pro mě osobně bylo nejvíce problematické, když jsem viděl, jací lidé to dělají. Nabírali se studenti, učni, prostě lidi bez jakékoliv kvalifikace. U nás ve třídě to dělal týpek, co dodnes nemá maturitu. Nedokázal si ani vyplnit správně přihlášku k maturitě. Do místa narození napsal: "Porodnice".... když takový člověk může dělat v 18ti letech "finančního poradce" je tady něco HOOODNĚ špatně Rv!!

+32/0
20.9.2016 16:00

L48u85k17á87š 10B59r78a76n18d19e65j23s 2843255661621

No a kdopak určuje pravidla, kdo tvoří zákony? Stát! Já vím, že právo je jen minimum morálky, ale tam, kde chybí morálka, prostě musí nastoupit. Např. burzovní makléř musí složit zkoušky a pěkně drsné. Finanční poradce nemusí nic...

0/0
20.9.2016 17:11

A55l37e95s 81P85r27o40c59h88a28z20k31a 8110693823480

Mora kia ? Co je to za slovo. 25 let už nemá význam

0/0
20.9.2016 18:58

A75l51e46s 36P68r69o86c96h13a58z51k78a 8920513443460

Morálka

0/0
20.9.2016 18:59

L95u72k34á30š 59B57r95a58n67d95e66j98s 2883955371421

Došlo mi ;-) Ale to neříkám já, to je staré římské přísloví. Zákonem nelze upravit vše - něco by mělo být samozřejmé (morálka), až tam, kde to nefunguje, nastupuje zákon. Což je asi zde. V daném případě by stačilo napsat, že finanční poradci musí mít alespoň bacila z VŠ, čistý trestní rejstřík, neprošli sami, ani jejich firmy insolvencí či osobním bankrotem apod. Ani ty zkoušky by nemuseli dělat (otázkou taky je, kdo by je zkoušel), už s tímhle sítem by jejich řady notně prořídli. ;-)

0/0
21.9.2016 14:31

R66a28d85i25m 55J78a64n52o77t53a 5124921742950

Sice tomu s tou "porodnici" neverim, ale jinak souhlas, ve vsem. A jedno, jestli to je OVB, Partners, Broker Consulting, nebo kdokoli jiny. Financni poradce (stejne jako treba realitni agent/makler) je diagnoza...

+2/−1
20.9.2016 17:28

L23u91k54á84š 10M50ü22l86l89e18r 6559780371783

s tou porodnici je to opravdu fakt... mám na to svědky z řad spolužáků

0/0
21.9.2016 0:02

A73l59e64s 46P39r65o62c47h72a78z92k27a 8290313373830

Tak to musí být dneska za vodou. Čím větší blb a šmejd tím se mu u nás dobře daří

+1/0
20.9.2016 18:58

J61a81k65u22b 20K66n58e76c18h47t33o21v49s57k46ý 3800296101152

to není o vzdělání ale o přirozené inteligenci

0/0
20.9.2016 20:09

J48i87ř48í 54K12v26ě29š 1743356632721

Minimální požadavek daný zákonem je maturita.

0/0
21.9.2016 0:21

A65n60t15o33n95í44n 22U78r11b65á21n41e34k 9893178266668

Není Dynamik náhodou kapitálové životní pojištění, než investiční?

0/0
20.9.2016 15:59

M78a87r78t40i82n 81K81a44r61á90s85e56k 9938913268128

Principiaplne jde temer o to same.... v zasade investicni je varianta kapitaloveho...

0/0
20.9.2016 17:04

O24n37d75ř36e77j 44Š24p17i67k79a 4586790315870

Ano, všechny strany nesou svůj díl viny. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že cca 95 % všech finančních poradců dělá svou práci špatně - tedy především pro sebe než pro klienta. Neplačme nad rozlitým vínem a začněme s tím něco dělat!!!

+8/0
20.9.2016 15:50

J57a46n 41C94e94p79e89k 1824256520

Paní Moniová, celý problém je v tom, že prodejci všech možných produktů nemají provize za udržení dlouhodobého zákazníka a z peněz, které se pak za léta hromadí, ale jen za podpis určitého produktu. Proto se dělají všemožné kejkle a brikule, přeúvěrování, nové smlouvy, aby prodejce produktu dostával neustále znova provizi. Špatně je nastaven celý systém a tito prodejci nejsou žádné chudinky. Moc dobře vědí co dělají a proč. Druhým problémem jsou produkty, které oni prodávají klientům, kdy vám slibují hory doly, pojištění proti smrti, ovšem v případě, že se skutečně něco stane, tak je ve smlouvě vždy nějaká vytáčka, malá písmenka, dodatek na dodatek, kvůli které plnění nakonec nikdy nemáte nebo minimální.

+6/0
20.9.2016 15:32

M41a19r86e28k 85N84o62v96o14t58n62ý 8385815511451

celý problém by vyřešila povinnost makléřů sdělovat svoji provizi za sjednání smlouvy. Nebo ještě lépe, aby se za sjednání pojistné smlouvy platil paušální poplatek, jak je tomu u stavebního spoření a z toho se platila odměna zprostředkovateli.

Pak by bylo transparentní jaká je vlastně cena pojistky.

0/0
20.9.2016 15:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.