Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

KOMENTÁŘ: OVB je otloukánek. Ušpinit si ruce jí pomáhali i jiní

Na finanční poradce se aktuálně lijí kýbly se špínou. Proč se však nikdo nezajímá, co dělaly pojišťovny, jejichž produkty poradci prodávali? A co říká stát, který má praktiky prodejců regulovat? ptá se v komentáři redaktorka iDNES.cz Eva Moniová.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L43u89d74v21í59k 52O50n81d46ř53í12č32e35k 8510105310298

náborování se dělá skutečně hodně, "manažeři" jsou školeni v technikách vedení týmu, což spočívá v umění nafouknout lidem hlavu vidinou velkých peněz, a bezstarostného života s pasivním příjmem. Nováčci většinou uzavřou smlouvy ve svém okolí, a skončí, Pro jejich vedoucí je to výhodné, z lidí na nížkých pozicích je velká rozdílová provize.

Nováčci absolvují školení "obchodních dovedností", tedy firemní strategii prodeje a manipulačních technik, odpovědi na nejčastější námitky a podobně. O samotných produchtech pouze základy. Ze sta lidí co projde školením se jich uchytí jen hrstka, většina končí buď za pár měsíců nebo později, většinou s dluhy. Dobrý příjem má jen minimum řadových poradců.

běžnou praktikou je "přebouchávání" smluv po storno období, tedy době když klient splatil poplatek (= provizi), pro jejich "zastaralost a nevhodnost". Někteří jsou schopni pro provizi udělat cokoliv. Ale musím říci, že jsem poznal i několik slušných, a odborně kvalitních jedinců.

+4/0
20.9.2016 22:31

J91a87n 30H48r38z51a52n 9934548490603

Tenhle "Komentar" vypada jako zaplaceny z penez OVB :-/:-/:-/

+2/0
20.9.2016 22:16

K55a57m92i55l 20S93e97d41l31á27č37e39k 1526779126651

No ale je docela trefný.

Pokud centrála OVB pustí smlouvu na IŽP, kdy klient (po zrušení stavebka) zaplatí najednou na dva roky dopředu pojistné ve výši 10000 Kč měsíčně (takže tam pošle jednorázově čtvrt milionu), tak je to těžko omluvitelné.

Jenomže tu stejnou smlouvu (už na první pohled dost podezřelou) musí schválit i pojišťovna.

+1/0
20.9.2016 22:36

P74e75t39r 41V27o88n97d70r39á94k 7939142487310

Mám na jednom spořícím účtu smluvně zaručený jistý, dnes velmi zajímavý úrok. Protože úrokové sazby klesaly, v jistý okamžik mne navštívil prodejce s návrhem na "vylepšení" smlouvy - smluvní úrok by se snížil na polovinu. Ale těch peněz, co by mi to vyneslo! Přišly grafy, tabulky a tvrzení o výhodnosti podpisu nové smlouvy. Zeptal jsem se, jestli by náhodou při mém úroku nebyla ta čísla ještě o něco větší. Odpovědí bylo, že už všichni klienti podepsali změnu podmínek, protože je to přece tak výhodné. A zanedlouho už to nabízet nebudou...

Tak jsem ještě zapřemýšlel - opravdu by se nějaký finančník obtěžoval mi nabízet produkt, který by byl pro mne výhodnější, než pro něj? Odpovězte si sami...

PS: smlouvu mám pořád původní, prodejce mne přestal zdravit ;-D

+3/0
20.9.2016 21:15

K26a14r12e88l 36N88o59v56á22k 5400530682983

Proč se nadává jen na "poradce" ? Protože lžou poradci, manipulují poradci, matou lidi poradci, zamlčují fakta poradci a hlavně pracují ve zrůdném MLM systému "poradenských" společností.

Stát by měl omezit provize těchto společností na minimum. Pak lidé platili pojistné a ne provize poradcům jako doposud.

+2/0
20.9.2016 20:57

D12a64n58i77e69l 36K84r77a27u25s 4181433662584

Poradcem by mel mit moznost se zvat jen ten, kdo je placen svym klientem. Vsichni ostatni jsou jen prodavaci za provizi.

+5/0
20.9.2016 21:09

K32a26m25i10l 92S91e10d10l32á36č63e51k 1226169276631

Tak ti prodavači by si místo "poradce" říkali prostě nějak jinak. Koneckonců, už dnes je otázka, zda je vůbec dobrá prodejní strategie sám sebe označit za "finančního poradce", vzhledem k ne moc dobré pověsti tohoto povolání.

0/0
20.9.2016 22:43

P97a86t58r88i95k 16Z79a27b34r77a62n52s97k88y 1921559695403

Zadni poradci to nejsou. Jsou te neuspesni mamlasove doufajici ze najdou jeste vetsi mamlasy kteri si nepolozili zasadni otazku ? Fakt mne muze s financemi radit clovek ktery o nich za A nic nevi, za B jedina jeho sance jak penize vydelat je prodat co nejvic smluv kde cim vetsi provize tim lepe pro tyto poradce ? Druha jeho sance je nabrat dalsi mamlasy do letadla, je jedno jestli je nabere pred zvlastni skolou.

+2/0
21.9.2016 1:19

A37d40a96m 40H60a75n97á11k 2415315235271

Poradce z OVB jsem vyhodil několikrát, ale neustále se vracel a zvonil. Prý co potřebuju je životko. vydržel jsem. Nic jsem neuzavřel.

+1/0
20.9.2016 20:42

J23a77n 60F63i27s31c83h76e61r 9254455960

Problém je, že u nás může finančního poradce dělat prakticky kdokoli a nepotřebuje žádnou kvalifikaci. Stačí se jen nazvat finančním poradcem a už jím jste. Bohužel tohle si velké finanční společnosti prolobovaly u našich zákonodárců. Na západ od nás je většinou legislativa přísnější. Proč to dělají? Většinou dělají to, co se jim vyplácí.

+3/0
20.9.2016 20:42

D75a25n39i56e11l 43K42r17a81u81s 4781853662674

V tomto oboru nemaji firmy typu MML misto. Jedina povolena struktura by mela byt co nejplossi. Tedybjedna uroven vedeni, ktere sjednava podminky s financnimi institucemi, dela podporu administrativy a analytickou praci a bere presne dany podil na provizich od jedne urovne poradcu, kde kazdy odpovida hen sam za sebe.

+2/−1
20.9.2016 20:09

K36a82m89i94l 73S58e13d16l63á83č91e44k 1716719706911

Plošší struktura do nikoho poctivost nenalije. Navíc už dnes existují firmy fungující zhruba podle Vaší představy. Neřekl bych, že by to nějak zásadně změnilo situaci na trhu.

0/0
20.9.2016 22:46

D77a21n94i98e63l 44K46r51a98u97s 4871163452414

Ale jiste ze ano. Provizni prodejce, ktery dela jen na sebe nema jednak nesmyslnou motivaci vytvaret si dalsi struktury pod sebou, protoze to by byl ne novy zdroj bezpracnych prijmu, ale konkurence a druhak je pro neho takto nezbytny dlouhodoby vztah s klienty, aby neumrel hlady, kdyz nema jinou variantu nez prodavat jen on sam.

0/0
20.9.2016 23:16

K98a73m96i58l 94S11e85d66l51á85č93e69k 1616549636661

V zásadě by měla mít každá firma zájem na pozitivním vztahu s klientem, bez ohledu na strukturu.

Uznávám ale, že v MLM může být pro některé lidi funkční strategií se zaměřit pouze na rychlé budování sítě s tím, že každý podřízený člen struktury přinese smlouvy pouze od svých nejbližších (širší okruh klientů v takových podmínkách nezvládne) a pokusí se také rychle vybudovat strukturu.

Nemyslím, že by mělo být řešením na sílu zakazovat nějakou podobu vnitřního členění. Pak bychom zjistili, že zase u jiných typů firem se také děje něco nekalého a zrušíme to taky. Nakonec bychom mohli zrušit úplně všechno, aby náhodou nemohl být někdo podveden.

0/0
20.9.2016 23:55

D71a70v46i88d 14P67e90t67r13ž90e46l48a 2946754693950

Problém nejsou poradci. Problém jsou nenažrané banky a pojišťovny, resp. manažeři v nich sedící a jejich vlastníci (akcionáři). Pokud by netoužili stále po větším a větším zisku a podílu na trhu, nepředháněli by se ve výši provizí atd. Každý finanční poradce logicky doporučí banku nebo pojišťovnu, u které má největší provizi. Podmínky pojišťoven jsou přitom nastaveny tak, že pokud se pojišťovna rozhodne neplnit, tak neplní a nikdo ji k tomu nepřinutí. Fakt, že se najdou lidé, kterým hra bank a pojišťoven nazvaná "okrádání lidí" vyhovuje, aby si namastili svoji vlastní kapsu, je jen logickým pokračováním.

+5/−1
20.9.2016 20:01

A69l32e84s 28P47r22o76c69h16a20z68k18a 8140933823900

Životní pojištění fajn další termín , který zloději a padouši zdiskreditovali stejně jako pojmy fondy, kampeličky, záložny, privatizace, restituce, právo, spravedlnost, odpovědnost, justice.

+11/0
20.9.2016 18:52

J86o42s35e27f 69M56e36z41e82r39a 4543134645478

Když se povídám na lidi co znám a co dělají finanční poradce, tak těmto lidem nevěřím, jeden den dělali na buzerplace a druhý den jsou finanční poradci, to je divné ne? Bývala doba, kdy jsem měl svojí finanční poradkyni, vypadala pěkně a zpočátku se i snažila, ale když mi udělala finanční plán, který kdybych realizoval tak na konci měsíce nemám ani na oběd, tak jsem zpozornil a když mi chtěla změnit životko nevýhodným produktem pro mě ale výhodním pro ní, tak jsem se s ní rozešel. To samé Axa, mám u ní životko, jednoho dne mi zavolali, že by potřebovali se mnou mluvit ohledně životka, paní mi řekla, že ten můj produkt je již zastaralý a že jejich pojišťovna má již novější a lepší, ukázala mi graf kam zadala výnos asi 9%, ve skutečnosti výnosy nejsou ani 2%, ale to by nevypadalo tak dobře, taky mi zapomněla říci, že za zrušení svého životka dám 12000,- Kč a za uzavření taky... na to jsem se musel zeptat sám, takže jsme se rozešli ve zlém.. co z toho plyne.. každý kdo dělá poradce nebo v pojišťovně sleduje svojí peněženku ne tu vaší, takže je potřeba být hodně opatrný..

+5/0
20.9.2016 17:33

J71i74ř26í 96Z98á38h68a45d29a 5595920762826

Pojištovny se v rámci prodejů tak dlouho předháněli až se provize za IŽP dostali neúnosně vysoko a vzhledem k tlaku "poradců" se tyto pojistky po uplynutí storna ruší, někdy i dříve a "poradce" doporučí IŽP u jiné pojišťovny. A pojišťovny nyní v rámci obav, že když sníží provize nebude tento produkt nikdo chtít provize nesníží, což by byl asi nejlepší krok (provize stejna jako u investic, apod). OVB špinit nikdo nemusí, ta se špiní sama svým chováním, kde jim jde jen o peníze nikoliv o klienty a hájení svých "výnosných" poradců viz. Štork, Helvag, atd..

Oni i ostatní poradenské firmy se chovají podobně, ale OVB z nich vyčnívá.

+7/0
20.9.2016 17:25
Foto

P92a97t81r62i19k 18C54h60r62z 4508529362239

Štork se přejmenoval na Mikulu :) http://zpravy.aktualne.cz/finance/lukas-stork-mikula-zivotni-pojisteni/r~2beaad96cebf11e391780025900fea04/

Tak ona OVB je takovou líhní finančního poradenství. Nejdříve se z ní oddělila AWD (to ještě v Německu), u nás se z ní (odchodem asi 1/3 prodejní struktury) oddělila společnost Partners (bylo to po kauze Helvag).

+1/0
20.9.2016 18:55
Foto

P94a53t44r17i66k 73C14h68r48z 4938919162939

Za to, že je OVB tak na pranýři si může sama, kdyby se nesnažila zastrašovat studenta, kvůli filmu, co natočil v druhém ročníku - http://ekonomika.idnes.cz/dokument-jakuba-charvata-kritizuje-praktiky-ovb-f6a-/test.aspx?c=A160826_101149_test_nio a místo toho provedla škatulata (tedy vyhodila ty tři ředitele - a prohlásila, že se nedrželi vysokých odborných a etických standardů společnosti, nebo podobný blábol), nebyla by teď na prvních stránkách.

Finanční poradenství je o informační nerovnováze - prodávat produkty, kterým klienti nerozumí pod tlakem, za použití lží a zavádějících informací.

Ano, pojišťovny mají také máslo na hlavně, ale co mají dělat? Zrovna Česká pojišťovna začínala s investičním životním pojištěním jako alternativou k (tehdejší optikou) vysokonákladovým kapitálovkám. Jenže nikdo to nechtěl prodávat, protože z toho byly malé provize. No tak přišla s Dynamikem, který nabízel 200 % provizi a rázem to byl (mimo jiné z velké části zásluhou OVB) nejprodávanější produkt na trhu.

I druhý pilíř penzijka zkrachoval na nízkých provizích. Proč klientům prodávat produkt s provizí cca 8 stovek, když mu poradce mohl prodat produkt s provizí i desítky tisíc?

A není to jen ČS, co má máslo na hlavně. Třeba taková AXA ta velmi silně tlačila své produkty formou provizí (na Axu jsou zaměřeni hlavně Partners) a když nekalé praktiky u jedné společnosti hrozily velkým skandálem, tak ji raději koupila - http://ekonomika.idnes.cz/kontroverzni-eurofinancial-ovladla-francouzska-axa-pcc-/ekonomika.aspx?c=A090224_104608_ekonomika_fih

Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění.

+13/0
20.9.2016 16:35

M53a31r50e23k 75M33a92l73ý 1432428111750

"Dokud se budou finanční produkty prodávat "tlakem" - tedy klienta někdo osloví s tím, že pro něj má úžasnou nabídku, tak se situace nezmění."

Přesně toto nesnáším, když mě někdo osloví (po telefonu, v bance, na poště, kdekoliv), že má pro ně úžasnou nabídku investování/spoření/pojištění a že mi může pomoct. NIKDY to nikdo nedělá proto, že by mi chtěl pomoct, ale proto, že chce vydělat, takže ty řeči o pomoci ať si nechá od cesty.

Vždy takovému člověku na to řeknu jenom to, že jsem svéprávný, umím číst, psát a počítat a taky zjišťovat si potřebné informace. A že když budu chtít investovat/spořit/pojistit, tak pak možná oslovím někoho, aby mi poradil, pokud si sám nebudu vědět rady.

+10/0
20.9.2016 16:52

P45a94v19e85l 19M34o72r70a85v43e25c 1114215914297

Ovšem většina lidí absolutně nemysli na to že by měli investovat a peníze jim většinou leží na běžných maximálně spořících účtech.

0/0
20.9.2016 17:48
Foto

P71a24t54r13i88k 56C24h63r32z 4208499732289

Ale to je jejich problém, ne? Prostě někdo nechce riskovat, tak má peníze na běžném nebo spořicím účtu. A dost často je na tom lépe, než když sedne na lep nějakého finančního poradce. Protože když první dva roky "spoření v pojištění" platí do kapsy finančního poradce, tak se velmi obtížně dostane zpět alespoň "na svoje", natož vydělali.

+3/0
20.9.2016 18:26

M43a49r60e20k 43M41a30l77ý 1942828391690

Ale to je jejich věc, každého volba. Ostatně, určitě je lepší nechat peníze na účtu, než je vrazit jako "investici" na nějaké životní pojištění, kde jediný, kdo na tom vydělá, je ten polointeligentní poradce :-)

0/0
20.9.2016 18:52

A29l45e18s 20P16r49o11c82h14a30z58k88a 8390213283300

To je totiž v bezprávní džungli čr téměř jediný způsob jak o peníze nepřijít 100 .

0/0
20.9.2016 18:55

P41a85v74e69l 59M54o36r45a81v15e66c 1784705514757

Jsem investiční poradce a nikdo z mich klientů o peníze nepřišel, ale teda já nejdu na maximální zisk protože já chci mít následné obchody s klientem takže mu vždy doporučím produkt který je pro něj nejvýhodnější i když to znamená pro mě menší provizi ale to se mě vrátí protože s ní uzavřu další obchody, ale je pravda že většina lidí to tak nedělá. Bohužel.

0/0
21.9.2016 14:25

M41a25r43t69i21n 16K52a26r69á47s89e24k 9228893718808

Coz je v konecnem dusledku mnohem vynosnejsi "investice" nez nechat si poradit od drtive vetsiny prodavacu pojistek, pardon financnich poradcu...

+1/0
20.9.2016 22:42
Foto

P31a22t98r46i18k 17C68h19r73z 4188719382119

Kamarád má takové pořekadlo - když mu někdo řekne, že chce jen jeho dobro, tak mu řekne, že ho chápe, ale že mu svoje dobro nedá :D

+15/0
20.9.2016 18:29

M81a31r22e62k 54M27a73l94ý 1512178241870

Přesně, naprostý souhlas :-)

0/0
20.9.2016 18:51

K69a14m31i69l 39S23e55d20l33á45č65e70k 1146679336551

Souhlasím, že si za pranýř může OVB sama. Ani ne tak kvůli nějakému (docela nezajímavému) dokumentu, ale kvůli neschopnosti/neochotě si ohlídat nějakou základní kvalitu a poctivost poskytovaných služeb. Když nechá centrála projít smlouvu na IŽP s měsíčním pojistným mnoho tisíc a zaplacenou na dva roky dopředu, tak to je pak těžké.

Váš požadavek, ne odstranění aktivního nabízení služeb je přinejmenším naivní. Nemluvě o tom, že nabídnout někomu svoje zboží nebo služby je naprosto legitimní. Pochopitelně, že to ti poradce dělají hlavně kvůli svojí finanční odměně. Prodejce zeleniny Vám jí také nabídne hlavně kvůli svému finančnímu prospěchu. I to je legitimní.

Problém je, jak sám říkáte, v informační nerovnováze. Klienti by měli ideálně sami chápat, jaké produkty si kupují. V tom by mělo zapracovat nejen školství (u mladých), ale určitě by mohly zafungovat osvětou i státní instituce. Navíc ČNB by také mohla dále tlačit např. na pojišťovny, aby jejich materiály byly více jasné a transparentní, aby klient vždy chápal podstatné vlastnosti produktu, který kupuje.

+1/0
20.9.2016 22:28
Foto

P33a94t12r43i24k 25C87h25r77z 4618679712969

Ten prodejce zeleniny mi nebude telefonovat, že u něj nakoupil nějaký "náš společný kamarád, kterého určitě dobře znám" a že byl moc spokojen a že by byla velká chyba, kdyby mi také nemohl tu svoji úžasnou zeleninu předvést a nějakou mi nabídnout. Že mi dokonce sám sestaví nutriční plán, díky kterému budu v důchodu mít lepší kondici, než když mi bylo dvacet a budu žít do sta let.

Ne, ten prodejce zeleniny je zavřený ve svém krámku a dokud k němu sám nepřijdu s úmyslem nakoupit zeleninu, tak o něm nevím (možná někde zahlédnu jeho reklamu, možná mi i někdo řekne, že u něj skvěle nakoupil, ale to je asi tak vše).

A stejně tak by lidé měli přistupovat k nákupu čehokoliv. Kupovat jen to, co chci koupit a ve chvíli, kdy to chci koupit. Když mi tedy někdo zavolá, zazvoní u dvěří nebo se mě bude snažit přesvědčovat na předváděcí akci, měla by znít automatická odpověď - rozhodně ne! A je úplně jedno, jestli mi bude nabízet drogerii do Amway, potravinové doplňky od Herbalife, kosmetiku, deky, hrnce a nebo jestli to bude zástupce OVB, Partners či dalších a nabízet mi, že mi úžasně zhodnotí moje peníze.

Když si budu chtít něco pořídit (třeba i to pojištění), tak si předem zjistím nějaké informace. Není špatné si i obejít několik "kamenných" pojišťoven a nechat si předložit nabídky. A teprve poté, když budu vybaven alespoň nějakými informacemi, tak si mohu dát schůzku s několika finančními poradci. Teprve potom mohu, alespoň částečně, posoudit, jestli to, co je mi nabízeno má vůbec nějaký smysl.

0/0
21.9.2016 8:11

K84a78m15i84l 58S47e12d46l49á43č94e25k 1276769466651

Však bavit se s žádným obchodníkem nemusíte. Myslím, že většina lidí k tomu takto přistupuje a je to samozřejmě jejich právo. Nicméně aktivní oslovení je pouze jedna z forem marketingu.

Koneckonců i reklamu v médiích považuje mnoho lidí za obtěžující, ale je to důležitá součást ekonomiky. Kdyby se mělo odjakživa pouze čekat na to, až zákazníka samotného napadne si pro statek přijít, tak by nebylo nikdy možné prosadit žádné novinky, ani by se nikdy nemohli prosadit noví podnikatelé.

Představte si, že nějaký člověk se rozhodne být třeba finanční poradce (klidně pracující za poplatek a ne za provizi) a je to ten nejpoctivější člověk na světě. Vzdělává se, je inteligentní, v produktech má perfektní přehled, atd. Jak by se tento člověk prosadil, kdyby nikoho aktivně neoslovil? Zařídí si kancelář, sedne si na židli a počká, až se mu pohrnou klienti?

Myslíte si, že když si někdo otevře kadeřnictví, že neosloví minimálně svoje známé? Myslíte, že když někdo začne nabízet jakékoliv služby firemní klientele, tak žádnou firmu aktivně neosloví? Myslíte, že si všichni prostě jenom sednou a počkají?

Mimochodem: prodejce zeleniny Vás neoslovuje, protože by se mu taková činnost vůbec nevyplatila. Kdyby to bylo pro něj efektivní, tak by Vás oslovil také. Pořád platí, že Vám chce zeleninu prodat jenom proto, aby si vydělal.

0/0
21.9.2016 9:35
Foto

S50t57a85n93i28s71l56a14v 79T72e54s26a16ř 9907774542834

Jedni za 18, druzí bez dvou za 20. Kdejaký jouda se rozhodne, že rychle zbohatne, nalepí se na "poradenskou" firmu a začne lovit provize. O zájmu klienta nemůže být řeč. To samé prodejci telefonních tarifů, kreditních karet, o elektrice a plynu ani nemluvě.

Řešením je důraz na vyšší zodpovědnost těch poradenských firem, které si samy budou muset pohlídat, co jejich "zaměstnanec" nebo Švarc-podnikatel klientovi nacpal a zda odvedl kvalitní poradenskou práci. Současný "dotazník na zjištění potřeb klienta" je alibistický cár papíru, který je klientovi k ničemu, je to jen krycí manévr.

+8/0
20.9.2016 16:33
Foto

P22a48v65e60l 85M55a29k31o18v82e60c 8168285951

ČNB evidentně nezvládá dohled nad (celým) finančním trhem a ukazuje se, že "český" model dohledu a regulace je nefunkční. O selhávání dohledu za posledních 25 let by se daly již psát knihy.

+17/0
20.9.2016 16:28
Foto

S47t50a59n36i13s81l77a78v 22T32e10s14a84ř 9927844402584

kdyby se měly psát knihy o selhávání poslaneckých vyšetřovacích komisí, pak už by na jiné knihy nezbyl papír.

+7/0
20.9.2016 16:34

L65u50k41á15š 37M79ü15l63l12e66r 6719190871943

Pro mě osobně bylo nejvíce problematické, když jsem viděl, jací lidé to dělají. Nabírali se studenti, učni, prostě lidi bez jakékoliv kvalifikace. U nás ve třídě to dělal týpek, co dodnes nemá maturitu. Nedokázal si ani vyplnit správně přihlášku k maturitě. Do místa narození napsal: "Porodnice".... když takový člověk může dělat v 18ti letech "finančního poradce" je tady něco HOOODNĚ špatně Rv!!

+32/0
20.9.2016 16:00

L97u61k75á17š 74B56r63a73n72d15e43j35s 2433595811691

No a kdopak určuje pravidla, kdo tvoří zákony? Stát! Já vím, že právo je jen minimum morálky, ale tam, kde chybí morálka, prostě musí nastoupit. Např. burzovní makléř musí složit zkoušky a pěkně drsné. Finanční poradce nemusí nic...

0/0
20.9.2016 17:11

A36l46e76s 34P94r65o85c90h19a70z54k72a 8110243153680

Mora kia ? Co je to za slovo. 25 let už nemá význam

0/0
20.9.2016 18:58

A34l36e12s 51P18r84o19c83h93a90z76k35a 8710123453540

Morálka

0/0
20.9.2016 18:59

L81u41k39á35š 41B62r10a41n75d84e96j14s 2113905721571

Došlo mi ;-) Ale to neříkám já, to je staré římské přísloví. Zákonem nelze upravit vše - něco by mělo být samozřejmé (morálka), až tam, kde to nefunguje, nastupuje zákon. Což je asi zde. V daném případě by stačilo napsat, že finanční poradci musí mít alespoň bacila z VŠ, čistý trestní rejstřík, neprošli sami, ani jejich firmy insolvencí či osobním bankrotem apod. Ani ty zkoušky by nemuseli dělat (otázkou taky je, kdo by je zkoušel), už s tímhle sítem by jejich řady notně prořídli. ;-)

0/0
21.9.2016 14:31

R98a73d11i17m 56J39a60n50o36t92a 5404131882590

Sice tomu s tou "porodnici" neverim, ale jinak souhlas, ve vsem. A jedno, jestli to je OVB, Partners, Broker Consulting, nebo kdokoli jiny. Financni poradce (stejne jako treba realitni agent/makler) je diagnoza...

+2/−1
20.9.2016 17:28

L29u17k34á98š 89M68ü84l79l36e70r 6359700751323

s tou porodnici je to opravdu fakt... mám na to svědky z řad spolužáků

0/0
21.9.2016 0:02

A87l15e81s 12P27r28o35c96h11a38z97k51a 8790873973480

Tak to musí být dneska za vodou. Čím větší blb a šmejd tím se mu u nás dobře daří

+1/0
20.9.2016 18:58

J32a95k51u25b 65K89n78e12c11h14t71o29v47s39k80ý 3840636371622

to není o vzdělání ale o přirozené inteligenci

0/0
20.9.2016 20:09

J31i21ř38í 85K69v33ě31š 1153946112471

Minimální požadavek daný zákonem je maturita.

0/0
21.9.2016 0:21

A87n96t81o87n48í38n 28U59r66b97á35n78e10k 9233558166588

Není Dynamik náhodou kapitálové životní pojištění, než investiční?

0/0
20.9.2016 15:59

M70a56r22t87i51n 35K76a36r93á20s81e90k 9438833838118

Principiaplne jde temer o to same.... v zasade investicni je varianta kapitaloveho...

0/0
20.9.2016 17:04

O62n25d74ř46e59j 90Š52p65i13k70a 4636950415370

Ano, všechny strany nesou svůj díl viny. Nicméně z vlastní zkušenosti vím, že cca 95 % všech finančních poradců dělá svou práci špatně - tedy především pro sebe než pro klienta. Neplačme nad rozlitým vínem a začněme s tím něco dělat!!!

+8/0
20.9.2016 15:50

J71a23n 27C72e44p48e87k 1594456700

Paní Moniová, celý problém je v tom, že prodejci všech možných produktů nemají provize za udržení dlouhodobého zákazníka a z peněz, které se pak za léta hromadí, ale jen za podpis určitého produktu. Proto se dělají všemožné kejkle a brikule, přeúvěrování, nové smlouvy, aby prodejce produktu dostával neustále znova provizi. Špatně je nastaven celý systém a tito prodejci nejsou žádné chudinky. Moc dobře vědí co dělají a proč. Druhým problémem jsou produkty, které oni prodávají klientům, kdy vám slibují hory doly, pojištění proti smrti, ovšem v případě, že se skutečně něco stane, tak je ve smlouvě vždy nějaká vytáčka, malá písmenka, dodatek na dodatek, kvůli které plnění nakonec nikdy nemáte nebo minimální.

+6/0
20.9.2016 15:32

M15a60r54e27k 46N68o32v24o51t77n47ý 8975805681981

celý problém by vyřešila povinnost makléřů sdělovat svoji provizi za sjednání smlouvy. Nebo ještě lépe, aby se za sjednání pojistné smlouvy platil paušální poplatek, jak je tomu u stavebního spoření a z toho se platila odměna zprostředkovateli.

Pak by bylo transparentní jaká je vlastně cena pojistky.

0/0
20.9.2016 15:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.