Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce v povinném ručení přichází. Sazby budou dle ujetých kilometrů

Allianz začne jako první pojišťovna v tuzemsku počítat sazby povinného ručení a havarijního pojištění podle ujetých kilometrů. Nebude však kvůli tomu klientům do automobilů montovat žádné telematické jednotky, takže obavy z neustálého sledování odpadají. Ve středu to sdělil ředitel pojišťovny Jakub Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š80t93ě36p20á77n 49M81o77r61á13v55e25k 1692898648

SPUŠTĚNO! Zkuste si vypočítat Vaše nové pojištění na www.jezdimmalo-platimmalo.cz R^:-)

0/0
23.10.2016 12:49

R51i50c19h18a96r76d 27M95i52c68h50a77l66o29w59s47k23i 1261759525876

Tak tohle mohla vymyslet jennom absolutní trubka.

+1/−1
2.10.2016 11:10

P90a93v79e41l 50B38o45h73u52s73l17a46v 3252223811282

Další pojišťovny se připojí do roka a samozřejmě všechny nenápadně zdraží. Vpodstatě jen další krok , jak y nás dostat další prachy. Nevím, jestli něco podobného mají jende v Evropě,ale tipl bych si, že jsme opět za pokusné králíky...;-)

0/0
27.9.2016 18:27

O13l48d42ř14i75c39h 66R18y98k14r 6219429520

... a ještě bych zohlednil barvu vozu a stav čalounění sedaček...

Pojišťovny musí zaplatit své honosné paláce, provoz paláců, statisícové platy zaměstnanců, musí zbýt miliarda na odměny a zbytek jde na pojistky. Od toho se odvíjejí ceny pojistného. Najít "spravedlivou" výši pojistného pro každého jednotlivce? Na to by musel mít geňa co to vymyslí hlavu jako Kalousek s Fialou dohromady!!!

Ještě k těm 130 000 neplatičů. Povinné ručení je ze zákona, porušování zákona je zločin, takže máme cca 130 000 zločinců , s nimiž stát pranic neřeší !

Co takhle STK ? Když můžou nedat nálepku za prošlou lékárnu, která nemá s technickým stavem vozidla nic společného, proč dávají nálepku nepojištěnému vozidlu ???

0/0
25.9.2016 8:37

J17a11n 52B24a21r62t59á25č38e65k 6355885590779

130000 neplatičů je zástupný problém, protože většina takových aut fyzicky neexistuje, nebo je odstavena ve stodole. Když s tím tzv stát naposledy něco dělal, vzniklo z toho vydírání a vybírání výpalného ze strany ČKP, což nakonec musel stát zarazit, bohužel bez nutnosti vrátit vybrané peníze.

0/0
26.9.2016 9:12
Foto

M25i75c70h29a13e47l 65D93o23s37t20a83l 8243631227325

Je to zase jenom další "alibismus" na to jak z lidí vytáhnout prachy.Nechápu kolik by museli platit dopravci kteří mají ročně na autě najeto průměrně 160tisíc km. :-/

0/0
24.9.2016 14:56

A51n34t33o41n10í66n 15Š93v11i11h28n68o86s 8198757771862

Ten, kdo najezdí málo, je, řekl bych, nebezpečnější, než vyježděný řidič.

+3/−2
24.9.2016 13:08

R78a88d92k33o 42Š90k39r14o51v17á38n86e11k 78S44t61. 2250436830632

Přetáčecí firmy budou mít žně i v zimě / / /

0/0
24.9.2016 9:34

I36v46a25n18a 64N35o12v46á 2462352369278

Taky dobra zlodejina.

0/0
23.9.2016 15:14

J43i15ř37í 83K33o38h28o90u41t 8122948251978

50 000 ročně jak nic. U Allianz tedy asi pojištění hledat nebudu.

+1/0
23.9.2016 13:01

M64a24r98t49i34n 35T93u42l93i32s 5525511777247

Takže v praxi to bude tak, že ten kdo najezdí do 10tis./rok bude platit pořád stejně a ten kdo nalítá víc si připlatí...

0/0
23.9.2016 12:36

P76e65t36r 67S14c80h12w68a67r72z 2161768919146

to je teda zajímavý že mi přišla složenka na stejnou částku jako vloni

0/0
28.9.2016 19:02

P64e71t93r 44P29a92v66l70a87t46a 7966110107331

Hlavně doufám, že podobnou kravinu nezačnou zavádět i ostatní.

+4/0
22.9.2016 22:05

J11a21n 15B40á80r60t14a 3240756748

Hmm. Statistiky říkají, že nejčastěji bourají sváteční řidiči.

Ano jsou na silnici méně často ale zase jsou větším rizikem.

Na druhou stranu může jít o druhé auto, který se jezdí méně ale vůbec to nemusí znamenat, že jde o svátečního řidiče.

Tedy jde o parametr, který s rizikovostí naprosto nesouvisí a pojistné by se snad mělo odvíjet od míry rizika.

+1/−1
22.9.2016 18:06

L37u20k27á61š 54M41a75d27e57j12a 9377387592

Pokudnzo bude pravda, tak je to super. Mám auto, se kterým jezdím denně a nevadí mi za to platit pojištění, ale na druhou stranu mám ještě sváteční americké auto (3.1L) se kterým najezdím mininum ale platìm 3x víc. Přitom většinou takové auto se spíše ladí a leští, ale neznsmená to že jsem sváteční řidič.

+3/0
22.9.2016 16:55
Foto

L58i17l57i30a20n93a 48K30e16i78l11w45e65r60t11h 7459205524601

V Německu to Allianz takhle praktikuje , co mi paměť sahá. A podle mě to vůbec není špatné. Dokud jsem dojížděla do práce, tak jsem najezdíla podstatně víc než poslední léta, kdy jsem pracovat přestala. Do Čech také už nejezdím tolik, jako dřív. A poslední rok, kdy se spíš poflakuju po špitálech a občas zajedu nakoupit a k doktoru, toho fakt moc ne nájezdníků. Tak proč platit za něco, co se neuskutečňuje?

+1/0
22.9.2016 13:28

V57i27l68é91m 82N49o19v43á15k 3314835526316

Allianz je jedna z nejdražších pojišťoven vůbec. Doslova a do písmene je až několikanásobně, ve srovnání s přibližně stejným pojištěním a ostatních , zavedených pojišťoven. Celé roky jsem využíval jejich služby, ale nyní už ne. Chápu že skleněné, nerezové hrady a platy "profesionálů" něco stojí.:-P

+3/0
22.9.2016 12:56

J72i82ř54í 81K73o13h82o13u80t 8362168141478

Nechápete to nejzákladnější na ochodu...

Pokud je jedna pojistka levnější než druhá, je rovněž horší.

Jsem z oboru, takže trochu vím, o čem mluvím. Pojistky neprodávám.

+1/−1
23.9.2016 13:04

J59i19ř74í 24K26u21c90h83t76a 6128405479657

Tak takovou argumentaci směrem ke klientovi neznám. Budu si to muset zapamatovat a příležitostně použít.

0/0
26.9.2016 15:51

V47i70l84é14m 25N83o94v58á24k 3914775556636

Tak ten kdo najede hodně kilometrů bez nehod bude platit víc, jako ten bez nehod co najede málo kilometrů?

+2/0
22.9.2016 12:32

P45e49t76r 53S45e42d85i77v11y 6587338395167

No konecne. Ja si porad rikal, proc ma v souctu za vsechna sva auta platit tolik na pojistkach, kdyz vzdy muzu ridit jen jedno. Na sportaku najedu rocne jen neco kolem 1000 km. Nejvic jezdim konzumem (stredni tridou) a na dovolene zase MPVeckem. Tohle je krok spravnym smerem. Rizika ma na me pojistovna stejna, jako na nekom, kdo tech 30.000/ rok najede na jednom aute.

+1/0
22.9.2016 10:59

J66i40n39d88ř15i51c50h 35M46i45t42t95e31r 6894295521106

Je to logický nesmysl. Řidič má platit dle najetých kilometrů, ale sledovat se bude, kolik km má najeto auto, ne řidič. Ten může jezdit různými auty a třeba i služebně. Povinné ručení by se mělo vztahovat na konkrétního řidiče, ne na auto. Auto bez řidiče žádnou škodu neudělá. Podle chování řidiče stanovit výšku pojistky. Nehody, alkohol, pokuty to vše započítat. Třeba takový Kadlec, který opilý naboural 50 aut by pojistku nedostal a ani by mu nemuseli brát řidičák, bez pojištění by nesměl jezdit.

+6/−3
22.9.2016 10:24

J93i81ř46i70n56a 55M44a98n58d93á15t78o68v68á 9357808850775

Ale s tím nic nenaděláte ani se současným systémem. Např. dcera své auto přihlásila na mě, jen kvůli pojistce ;-). Mít a nemít 6 tisíc ročně, prakticky za nic?

0/0
22.9.2016 13:38

J38i27ř83í 13K71u13c23h19t12a 6408205499207

Typicky začínající řidička, pojišťoval jsem jich už mraky. S čerstvým řidičákem si jde do bazaru koupit nějaké fáro, ideál je staré dvoulitrové BMW za 15 tisíc. A pak se diví, že pojistka je skoro dražší než to auto. Pak se vymýšlejí různé varianty jak by na pojistce prodělala méně nyní a více v budoucnosti - když auto napíše na rodiče, tak nemá bonusy do budoucna.

0/0
23.9.2016 9:07

J94a58n 58B58á39r56t69a 3950836838

Sice dávám plus ale tak úplně nesouhlasím. Pokuty vůbec nemusí znamenat nebezpečné chování. Dobře známe měření rychlosti na zcela bezpečných úsecích, navíc v době kdy je riziko minimální (malý provoz atd.), pokuty za "špatné" parkování jen proto, že větším autem raději najedete na obrubník aby nevyčnívalo z řady zaparkovaných aut a tím netvořilo nebezpečnou překážku, parkujete o 10 cm blíže hranici křižovatky, protže pitomec za vámi si musel nechat třímetrovou mezeru a jinde místo není, parkování v poloprázdné parkovací zóně (nikomu tedy nepřekážíte, jen nemáte pro danou oblast kartičku) atd.

Pokutu můžete snadno dostat za chování, které není nebezpečné a někdy naopak k bezpečnosti přispívá, nicméně tak docela neodpovídá předpisům nebo jen nějaké místní vyhlášce, která vůbec nesouvisí s dopravou a bezpečností.

Naopak souhlas se sledováním počtu nehod, alkoholem atd.

+1/0
22.9.2016 18:22

J53i15n92d55ř30i66c76h 73M69i50t14t51e23r 6824205771736

Jistě, měl jsem na mysli třeba jízdu na červenou, nebezpečné předjíždění, vybržďování , prostě ohrožování jiných účastníků provozu. Špatné parkování a podobně není nebezpečné. To by bylo na delší elaborát, tak jsem to zkrátil.

+1/0
22.9.2016 18:35

V66l43a45d41o 68Č47e54r93m83á20k 8202761515388

Nepochybně nepůjde o nic jiného, jak dostat z klientů ještě víc peněz.

+4/−2
22.9.2016 9:58

M17a41r43t10i58n 65N20e66r88m44u63t 9467787698909

No uvidíme. Řidiči s vysokým nájezdem se do tohoto typu pojištění nepohrnou.

0/0
22.9.2016 9:32

J16i44ř75i28n77a 95M39a49n48d22á46t55o10v35á 9827658630925

No joooo, jenže píší, že odhadem najede méně než 10.000 km 50% řidičů. A těch 50% procent určitě nejsou pojištění u Allianz ;-) Takže jde o to, že Allianz sice nabídne levnou pojistku, ale tu si u nich zjedná hooooodně řidičů. To já znám jednoho zakladatele mlékárenského konsorcia a ten mi vysvětloval, že když zjistil, kolik vydělá na jednom jogurtu, tak nelamentoval nad bídou, ale zajistil to, aby měl odbyt pro miliony jogurtíků ;-)

0/0
22.9.2016 13:44

M98a74r43t81i48n 19N29e17r56m75u55t 9957147108759

Ale jo, jenom to musí mít spočítané, vlastně odhadnuté, aby sleva byla menší, než o kolik méně budou muset vyplatit

0/0
22.9.2016 14:54

L34a91d13i74s11l32a60v 20K12a92l61o46u29s 7635656621600

Je to nelogické až zcestné. Protože řidič platí povinné ručení potenciálně druhému účastníku nehody. Takže si může řici, tak jsem zaplatil tomu druhému "kvalitní pojištění" .Navíc třeba pojištění čelního skla je odvislé od toho, jak kdo znečišťuje komunikace. Náklaďák naložený štěrkem o velikosti pinpongového míčku bude zaručeně generátorem rozbitých čelních skel. Mě se podařilo rozbít 5 čelních skel od kamene, který tam zanechala buď stavební firma nebo z nákladáku, který veze štěrk.

0/0
22.9.2016 9:25

J97a82n 85L69u26k71á62š 7367193583872

Koukam, ze bych za sve zadni zasterky mohl pozadovat od pojistovny bonus.

Nicmene, toto, o cem pisete, se plati ze standardniho povinneho ruceni. Pojisteni celniho skla kryje pripady, kdy je vinik neznamy, dojde k poskozeni vandalem atp.

0/0
22.9.2016 14:53

J82o72s91e26f 42L54e34b10d90u61š87k90a 4762243323785

Nevím, ale logicky mi dává smysl povinné ručení podle počtu zaviněných nehod. Jsou řidiči s ujetým milionem kilometrů bez nehody a jsou řidiči s nehodou každých 30 tisíc kilometrů, kteří ovšem najedou ročně méně jak oněch 10 tisíc. A také je rozdíl, jestli těch 10 tisíc najede za rok po vesnici cestou do krámu a zpět, či cestou do práce v Praze. Ale je to věc pojišťovny a jejího posouzení, je jen otázka, jak se zachová konkurence.

+1/0
22.9.2016 8:47

J54a57n 81L87u91k19á91š 7447163273892

A to si myslite, ze toto tam Allianz nezohledni?

Ja jsem mle kdysi pojisktu v USA a pocet mil rocne byl jednim s kriterii, stejne jako nehodovost.

0/0
22.9.2016 14:54

L64u75d41ě22k 73M22u11s32e29l30í68k 3306859

Pojišťovny (všechny) jsou od toho,aby vybraly peníze za sjednané pojištění a následně při pojistné události vyplatit co nejméně .

Zrovna AXU ne.

+1/−1
22.9.2016 5:26

R18a41d61i69m 45Š93o93t92o11l48a 6832811618753

Článek je ale o Allianz ;-)

+1/0
22.9.2016 12:54
Foto

J10a89k62u98b 80V36a37š44k45o 1258304752273

Zajímavé, jak tady spousta lidí automaticky spojuje nízký roční kilometrový nájezd auta s nízkým ročním kilometrovým nájezdem řidiče. Ale tahle úměra neplatí vždy. Máme doma dvě auta a motorku. Na motorce najezdím cca 10-15 tis ročně, s jedním autem jezdíme dálky a tam je to cca 20-30 tis ročně a jedno auto máme jen na tahání těžkého přívěsu a tam najedeme max do těch 10 tis, paradoxně na něm platíme největší zákonné pojištění.

+2/−1
22.9.2016 1:44

J63o23s10e58f 34L87e61b11d82u77š40k74a 4692323953715

Překlep, mělo být plus

0/0
22.9.2016 8:40

J73o91s37e91f 60Š34o31l39t66e69s 8484598800953

Logicky, i když jste při větším nájezdu možná lepší řidič a máte tedy nehodu v průměru za delší dobu, tak jelikož na silnici strávíte mnohem více času, jste rizikovější. Obvykle nebudete o tolik lepší řidič, aby se vykompenzoval čas strávený na silnici, který je prostě rizikový. ten krok dává smysl.

+3/−1
22.9.2016 0:34

T26o53m24á28š 75V38a87l48d34e56r 7723240989

Docela by se mi podobné pojištění hodilo. Ovšem ročně najedu cca příklad 25K-30K, ale ve čtyrech různých vozech. Každý vůz je napsán na dva až tři řidiče. Každý vůz najede méně než 10K ročně. Pokud by na toto platilo toto nízké pojištění, líbilo by se mi platit za čtyři vozy jako za tři. Jenže mám dojem, že to asi takto nepůjde. Musím se na jejich nabídku podívat.

+3/0
21.9.2016 23:50

M16a84r68t16i65n 15V48o73j51á38č47e34k 9133877781296

pochopitelně ,že to platí na tyto případy povinné ručení platíte za auto a to se posuzuje kus od kusu a kolik km najezdíte vy jako řidič neení důležité

0/0
22.9.2016 7:38

M67i28c22h50a12l 80H23i30r54k13a 4297436840533

Pojišťovny dlouhodobě sledují nehodovost, a pokud jedna z nich přichází s takovou nabídkou, věřím, že to mají dobře spočítané. Akorát je nutné ošetřit podvodníky.

+4/0
21.9.2016 23:15

A13n44t87o19n32í32n 80S10e42b93e74r57a 7523128850809

Aha, takže když já najedu caa 12 ročně, tak je teď lepší při 9900 odložit klíčky do šuplíku a počkat na další rok? ;-D

0/0
21.9.2016 22:38

M51i34c98h68a15l 88H54i12r57k14a 4137546840203

Ne, zůstat u své pojišťovny.;-)

0/0
21.9.2016 23:08

P11e29t40r 65D84r44a88p25a77l 3555958853275

nebo ten rozdíl doplatíte

0/0
22.9.2016 6:56

J78i56ř36i33n70a 27M68a32n76d18á84t83o96v55á 9437178740285

Zůstávat u jedné pojišťovny se nevyplatí. Pokud nemáte nahlášenou nehodu, tak se vyplatí každý rok pojišťovnu měnit.

0/0
22.9.2016 13:44

M77a55r57e83k 73Š38n22o46b11r 9460615190314

Mnozí tu píší o pojištění řidičů, ale pokusím se uvést příklad, kdy si myslím, že pojištění auta je logičtější než pojištění řidiče. Dejme tomu, že by byl zaveden systém pojištění řidičů a v autě, jehož provozem by byla způsobena havárie, by cestovalo více osob (všichni by vlastnili řidičák) a začali by na sebe navzájem házet vinu. Ani pojišťovna a ani potenciální poškození nebo svědci by neměli jasný důkaz o tom, kdo vozidlo řídil. Z jakého povinného ručení by pak byla vyplaceno plnění poškozenému? Mně se třeba už pro možnost takového případu (jsme v ČR) zdá logičtější a jednodušší jak pro pojišťovny, tak ve finále i pro poškozené, že se pojišťuje vozidlo a nikoliv. Byť ani takový systém není dokonalý.

0/−2
21.9.2016 21:32

M22i19r13e36k 32G11a76j79e83r 5661506789510

Vase argumentace pripadem, ktery nastava sotva v jednom procentu nehod, je nepodstatna. Podstatne je, ze pojistovna chce vice vydelat a zaroven nalakat vic zakazniku. Proto se bude ridit drtivou vetsinou dat vychazejicich z pojistnych udalosti v jeji databazi.

0/0
21.9.2016 21:43

M31a79r11e47k 43Š80n70o80b77r 9180715310714

Nenastává, protože nyní je pojištění na auto, nikoliv na řidiče. Já mluvím o případu, kdy by existovalo pojištění řidiče, ale ti lidé by na sebe navzájem svalovali vinu a nebylo by tak jasné z čí pojistky se má vyplatit plnění.

0/−2
21.9.2016 22:00

M62i94r58e80k 67G85a24j97e63r 5701866529160

To bych za pojistovnu neresil. Napada me, ze pro takove pripady si muze dat pojistovna do smlouvy klauzuli, ze se takovy pripad vyporadava z pojisteni majitele vozidla.

+1/0
21.9.2016 22:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.