Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce v povinném ručení přichází. Sazby budou dle ujetých kilometrů

Allianz začne jako první pojišťovna v tuzemsku počítat sazby povinného ručení a havarijního pojištění podle ujetých kilometrů. Nebude však kvůli tomu klientům do automobilů montovat žádné telematické jednotky, takže obavy z neustálého sledování odpadají. Ve středu to sdělil ředitel pojišťovny Jakub Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š80t32ě84p24á80n 86M92o93r10á57v56e64k 1602468558

SPUŠTĚNO! Zkuste si vypočítat Vaše nové pojištění na www.jezdimmalo-platimmalo.cz R^:-)

0/0
23.10.2016 12:49

R34i24c69h27a47r82d 48M80i55c57h22a51l88o68w98s25k63i 1661279955556

Tak tohle mohla vymyslet jennom absolutní trubka.

+1/−1
2.10.2016 11:10

P58a11v92e40l 67B56o86h20u58s48l20a58v 3582353521902

Další pojišťovny se připojí do roka a samozřejmě všechny nenápadně zdraží. Vpodstatě jen další krok , jak y nás dostat další prachy. Nevím, jestli něco podobného mají jende v Evropě,ale tipl bych si, že jsme opět za pokusné králíky...;-)

0/0
27.9.2016 18:27

O24l96d54ř96i83c14h 68R33y73k51r 6149419580

... a ještě bych zohlednil barvu vozu a stav čalounění sedaček...

Pojišťovny musí zaplatit své honosné paláce, provoz paláců, statisícové platy zaměstnanců, musí zbýt miliarda na odměny a zbytek jde na pojistky. Od toho se odvíjejí ceny pojistného. Najít "spravedlivou" výši pojistného pro každého jednotlivce? Na to by musel mít geňa co to vymyslí hlavu jako Kalousek s Fialou dohromady!!!

Ještě k těm 130 000 neplatičů. Povinné ručení je ze zákona, porušování zákona je zločin, takže máme cca 130 000 zločinců , s nimiž stát pranic neřeší !

Co takhle STK ? Když můžou nedat nálepku za prošlou lékárnu, která nemá s technickým stavem vozidla nic společného, proč dávají nálepku nepojištěnému vozidlu ???

0/0
25.9.2016 8:37

J40a11n 92B28a59r78t64á67č34e16k 6255905920459

130000 neplatičů je zástupný problém, protože většina takových aut fyzicky neexistuje, nebo je odstavena ve stodole. Když s tím tzv stát naposledy něco dělal, vzniklo z toho vydírání a vybírání výpalného ze strany ČKP, což nakonec musel stát zarazit, bohužel bez nutnosti vrátit vybrané peníze.

0/0
26.9.2016 9:12
Foto

M98i73c40h39a19e73l 71D72o52s29t50a57l 8733951347175

Je to zase jenom další "alibismus" na to jak z lidí vytáhnout prachy.Nechápu kolik by museli platit dopravci kteří mají ročně na autě najeto průměrně 160tisíc km. :-/

0/0
24.9.2016 14:56

A93n15t81o77n98í17n 18Š65v40i75h73n35o55s 8728487811912

Ten, kdo najezdí málo, je, řekl bych, nebezpečnější, než vyježděný řidič.

+3/−2
24.9.2016 13:08

R20a33d34k98o 20Š73k32r84o68v38á49n97e18k 30S89t70. 2980986310852

Přetáčecí firmy budou mít žně i v zimě / / /

0/0
24.9.2016 9:34

I21v66a98n65a 31N73o77v96á 2962462969558

Taky dobra zlodejina.

0/0
23.9.2016 15:14

J12i75ř81í 85K11o81h93o94u17t 8552248481798

50 000 ročně jak nic. U Allianz tedy asi pojištění hledat nebudu.

+1/0
23.9.2016 13:01

M26a42r67t53i44n 83T73u49l59i16s 5985651357427

Takže v praxi to bude tak, že ten kdo najezdí do 10tis./rok bude platit pořád stejně a ten kdo nalítá víc si připlatí...

0/0
23.9.2016 12:36

P87e10t53r 86S70c90h52w51a16r53z 2181848969266

to je teda zajímavý že mi přišla složenka na stejnou částku jako vloni

0/0
28.9.2016 19:02

P36e90t13r 20P83a27v50l57a44t39a 7536110227811

Hlavně doufám, že podobnou kravinu nezačnou zavádět i ostatní.

+4/0
22.9.2016 22:05

J62a25n 74B85á45r56t61a 3160176118

Hmm. Statistiky říkají, že nejčastěji bourají sváteční řidiči.

Ano jsou na silnici méně často ale zase jsou větším rizikem.

Na druhou stranu může jít o druhé auto, který se jezdí méně ale vůbec to nemusí znamenat, že jde o svátečního řidiče.

Tedy jde o parametr, který s rizikovostí naprosto nesouvisí a pojistné by se snad mělo odvíjet od míry rizika.

+1/−1
22.9.2016 18:06

L37u77k88á72š 90M60a10d36e98j75a 9327337252

Pokudnzo bude pravda, tak je to super. Mám auto, se kterým jezdím denně a nevadí mi za to platit pojištění, ale na druhou stranu mám ještě sváteční americké auto (3.1L) se kterým najezdím mininum ale platìm 3x víc. Přitom většinou takové auto se spíše ladí a leští, ale neznsmená to že jsem sváteční řidič.

+3/0
22.9.2016 16:55
Foto

L94i54l50i25a47n52a 18K57e27i88l39w68e52r37t43h 7979615694741

V Německu to Allianz takhle praktikuje , co mi paměť sahá. A podle mě to vůbec není špatné. Dokud jsem dojížděla do práce, tak jsem najezdíla podstatně víc než poslední léta, kdy jsem pracovat přestala. Do Čech také už nejezdím tolik, jako dřív. A poslední rok, kdy se spíš poflakuju po špitálech a občas zajedu nakoupit a k doktoru, toho fakt moc ne nájezdníků. Tak proč platit za něco, co se neuskutečňuje?

+1/0
22.9.2016 13:28

V84i95l18é56m 49N61o83v53á77k 3524745236156

Allianz je jedna z nejdražších pojišťoven vůbec. Doslova a do písmene je až několikanásobně, ve srovnání s přibližně stejným pojištěním a ostatních , zavedených pojišťoven. Celé roky jsem využíval jejich služby, ale nyní už ne. Chápu že skleněné, nerezové hrady a platy "profesionálů" něco stojí.:-P

+3/0
22.9.2016 12:56

J39i91ř58í 90K89o15h45o68u63t 8922788601988

Nechápete to nejzákladnější na ochodu...

Pokud je jedna pojistka levnější než druhá, je rovněž horší.

Jsem z oboru, takže trochu vím, o čem mluvím. Pojistky neprodávám.

+1/−1
23.9.2016 13:04

J43i31ř18í 71K92u10c24h61t57a 6408975459937

Tak takovou argumentaci směrem ke klientovi neznám. Budu si to muset zapamatovat a příležitostně použít.

0/0
26.9.2016 15:51

V75i84l67é64m 78N73o24v26á63k 3224445836176

Tak ten kdo najede hodně kilometrů bez nehod bude platit víc, jako ten bez nehod co najede málo kilometrů?

+2/0
22.9.2016 12:32

P71e63t38r 25S41e25d76i87v62y 6507328695807

No konecne. Ja si porad rikal, proc ma v souctu za vsechna sva auta platit tolik na pojistkach, kdyz vzdy muzu ridit jen jedno. Na sportaku najedu rocne jen neco kolem 1000 km. Nejvic jezdim konzumem (stredni tridou) a na dovolene zase MPVeckem. Tohle je krok spravnym smerem. Rizika ma na me pojistovna stejna, jako na nekom, kdo tech 30.000/ rok najede na jednom aute.

+1/0
22.9.2016 10:59

J81i22n90d76ř44i28c91h 53M21i69t82t95e37r 6104865841266

Je to logický nesmysl. Řidič má platit dle najetých kilometrů, ale sledovat se bude, kolik km má najeto auto, ne řidič. Ten může jezdit různými auty a třeba i služebně. Povinné ručení by se mělo vztahovat na konkrétního řidiče, ne na auto. Auto bez řidiče žádnou škodu neudělá. Podle chování řidiče stanovit výšku pojistky. Nehody, alkohol, pokuty to vše započítat. Třeba takový Kadlec, který opilý naboural 50 aut by pojistku nedostal a ani by mu nemuseli brát řidičák, bez pojištění by nesměl jezdit.

+6/−3
22.9.2016 10:24

J66i94ř36i19n92a 52M97a29n24d66á29t26o86v32á 9277428190915

Ale s tím nic nenaděláte ani se současným systémem. Např. dcera své auto přihlásila na mě, jen kvůli pojistce ;-). Mít a nemít 6 tisíc ročně, prakticky za nic?

0/0
22.9.2016 13:38

J41i13ř72í 44K10u64c24h27t52a 6678425459867

Typicky začínající řidička, pojišťoval jsem jich už mraky. S čerstvým řidičákem si jde do bazaru koupit nějaké fáro, ideál je staré dvoulitrové BMW za 15 tisíc. A pak se diví, že pojistka je skoro dražší než to auto. Pak se vymýšlejí různé varianty jak by na pojistce prodělala méně nyní a více v budoucnosti - když auto napíše na rodiče, tak nemá bonusy do budoucna.

0/0
23.9.2016 9:07

J76a11n 76B33á64r74t53a 3720286488

Sice dávám plus ale tak úplně nesouhlasím. Pokuty vůbec nemusí znamenat nebezpečné chování. Dobře známe měření rychlosti na zcela bezpečných úsecích, navíc v době kdy je riziko minimální (malý provoz atd.), pokuty za "špatné" parkování jen proto, že větším autem raději najedete na obrubník aby nevyčnívalo z řady zaparkovaných aut a tím netvořilo nebezpečnou překážku, parkujete o 10 cm blíže hranici křižovatky, protže pitomec za vámi si musel nechat třímetrovou mezeru a jinde místo není, parkování v poloprázdné parkovací zóně (nikomu tedy nepřekážíte, jen nemáte pro danou oblast kartičku) atd.

Pokutu můžete snadno dostat za chování, které není nebezpečné a někdy naopak k bezpečnosti přispívá, nicméně tak docela neodpovídá předpisům nebo jen nějaké místní vyhlášce, která vůbec nesouvisí s dopravou a bezpečností.

Naopak souhlas se sledováním počtu nehod, alkoholem atd.

+1/0
22.9.2016 18:22

J78i24n13d35ř33i93c82h 60M77i94t89t93e52r 6234935591356

Jistě, měl jsem na mysli třeba jízdu na červenou, nebezpečné předjíždění, vybržďování , prostě ohrožování jiných účastníků provozu. Špatné parkování a podobně není nebezpečné. To by bylo na delší elaborát, tak jsem to zkrátil.

+1/0
22.9.2016 18:35

V53l78a34d55o 60Č81e30r42m49á84k 8542921775438

Nepochybně nepůjde o nic jiného, jak dostat z klientů ještě víc peněz.

+4/−2
22.9.2016 9:58

M47a68r83t34i65n 84N60e88r93m57u83t 9807667918859

No uvidíme. Řidiči s vysokým nájezdem se do tohoto typu pojištění nepohrnou.

0/0
22.9.2016 9:32

J17i33ř20i69n25a 27M28a49n23d33á63t31o15v90á 9547978160845

No joooo, jenže píší, že odhadem najede méně než 10.000 km 50% řidičů. A těch 50% procent určitě nejsou pojištění u Allianz ;-) Takže jde o to, že Allianz sice nabídne levnou pojistku, ale tu si u nich zjedná hooooodně řidičů. To já znám jednoho zakladatele mlékárenského konsorcia a ten mi vysvětloval, že když zjistil, kolik vydělá na jednom jogurtu, tak nelamentoval nad bídou, ale zajistil to, aby měl odbyt pro miliony jogurtíků ;-)

0/0
22.9.2016 13:44

M27a56r55t83i38n 69N92e50r91m88u40t 9967767118629

Ale jo, jenom to musí mít spočítané, vlastně odhadnuté, aby sleva byla menší, než o kolik méně budou muset vyplatit

0/0
22.9.2016 14:54

L49a63d76i30s81l17a28v 30K49a43l20o42u31s 7395836121130

Je to nelogické až zcestné. Protože řidič platí povinné ručení potenciálně druhému účastníku nehody. Takže si může řici, tak jsem zaplatil tomu druhému "kvalitní pojištění" .Navíc třeba pojištění čelního skla je odvislé od toho, jak kdo znečišťuje komunikace. Náklaďák naložený štěrkem o velikosti pinpongového míčku bude zaručeně generátorem rozbitých čelních skel. Mě se podařilo rozbít 5 čelních skel od kamene, který tam zanechala buď stavební firma nebo z nákladáku, který veze štěrk.

0/0
22.9.2016 9:25

J85a74n 81L73u39k60á49š 7817103313762

Koukam, ze bych za sve zadni zasterky mohl pozadovat od pojistovny bonus.

Nicmene, toto, o cem pisete, se plati ze standardniho povinneho ruceni. Pojisteni celniho skla kryje pripady, kdy je vinik neznamy, dojde k poskozeni vandalem atp.

0/0
22.9.2016 14:53

J36o60s82e35f 85L30e51b50d90u30š84k12a 4202373353445

Nevím, ale logicky mi dává smysl povinné ručení podle počtu zaviněných nehod. Jsou řidiči s ujetým milionem kilometrů bez nehody a jsou řidiči s nehodou každých 30 tisíc kilometrů, kteří ovšem najedou ročně méně jak oněch 10 tisíc. A také je rozdíl, jestli těch 10 tisíc najede za rok po vesnici cestou do krámu a zpět, či cestou do práce v Praze. Ale je to věc pojišťovny a jejího posouzení, je jen otázka, jak se zachová konkurence.

+1/0
22.9.2016 8:47

J93a58n 60L28u62k15á37š 7937903353792

A to si myslite, ze toto tam Allianz nezohledni?

Ja jsem mle kdysi pojisktu v USA a pocet mil rocne byl jednim s kriterii, stejne jako nehodovost.

0/0
22.9.2016 14:54

L33u26d80ě10k 17M95u52s23e82l36í16k 3456189

Pojišťovny (všechny) jsou od toho,aby vybraly peníze za sjednané pojištění a následně při pojistné události vyplatit co nejméně .

Zrovna AXU ne.

+1/−1
22.9.2016 5:26

R41a60d22i64m 88Š79o63t11o35l15a 6862501708583

Článek je ale o Allianz ;-)

+1/0
22.9.2016 12:54
Foto

J72a54k54u41b 94V93a70š74k66o 1148144112123

Zajímavé, jak tady spousta lidí automaticky spojuje nízký roční kilometrový nájezd auta s nízkým ročním kilometrovým nájezdem řidiče. Ale tahle úměra neplatí vždy. Máme doma dvě auta a motorku. Na motorce najezdím cca 10-15 tis ročně, s jedním autem jezdíme dálky a tam je to cca 20-30 tis ročně a jedno auto máme jen na tahání těžkého přívěsu a tam najedeme max do těch 10 tis, paradoxně na něm platíme největší zákonné pojištění.

+2/−1
22.9.2016 1:44

J40o82s30e20f 31L53e82b53d73u75š80k35a 4462103213325

Překlep, mělo být plus

0/0
22.9.2016 8:40

J90o75s22e66f 35Š92o49l38t81e74s 8494248690853

Logicky, i když jste při větším nájezdu možná lepší řidič a máte tedy nehodu v průměru za delší dobu, tak jelikož na silnici strávíte mnohem více času, jste rizikovější. Obvykle nebudete o tolik lepší řidič, aby se vykompenzoval čas strávený na silnici, který je prostě rizikový. ten krok dává smysl.

+3/−1
22.9.2016 0:34

T55o59m83á77š 60V69a51l83d76e28r 7263750289

Docela by se mi podobné pojištění hodilo. Ovšem ročně najedu cca příklad 25K-30K, ale ve čtyrech různých vozech. Každý vůz je napsán na dva až tři řidiče. Každý vůz najede méně než 10K ročně. Pokud by na toto platilo toto nízké pojištění, líbilo by se mi platit za čtyři vozy jako za tři. Jenže mám dojem, že to asi takto nepůjde. Musím se na jejich nabídku podívat.

+3/0
21.9.2016 23:50

M79a77r59t68i57n 70V62o44j23á38č87e45k 9153887801816

pochopitelně ,že to platí na tyto případy povinné ručení platíte za auto a to se posuzuje kus od kusu a kolik km najezdíte vy jako řidič neení důležité

0/0
22.9.2016 7:38

M49i77c42h39a13l 89H35i75r61k31a 4607616480903

Pojišťovny dlouhodobě sledují nehodovost, a pokud jedna z nich přichází s takovou nabídkou, věřím, že to mají dobře spočítané. Akorát je nutné ošetřit podvodníky.

+4/0
21.9.2016 23:15

A45n47t18o27n31í57n 13S25e79b66e98r32a 7213468550899

Aha, takže když já najedu caa 12 ročně, tak je teď lepší při 9900 odložit klíčky do šuplíku a počkat na další rok? ;-D

0/0
21.9.2016 22:38

M24i64c62h13a93l 77H47i42r88k76a 4877336920943

Ne, zůstat u své pojišťovny.;-)

0/0
21.9.2016 23:08

P48e12t81r 74D46r52a97p95a70l 3595338463625

nebo ten rozdíl doplatíte

0/0
22.9.2016 6:56

J62i72ř13i66n24a 39M16a41n45d96á84t87o50v69á 9707848410795

Zůstávat u jedné pojišťovny se nevyplatí. Pokud nemáte nahlášenou nehodu, tak se vyplatí každý rok pojišťovnu měnit.

0/0
22.9.2016 13:44

M24a91r86e70k 59Š30n38o70b18r 9460265670904

Mnozí tu píší o pojištění řidičů, ale pokusím se uvést příklad, kdy si myslím, že pojištění auta je logičtější než pojištění řidiče. Dejme tomu, že by byl zaveden systém pojištění řidičů a v autě, jehož provozem by byla způsobena havárie, by cestovalo více osob (všichni by vlastnili řidičák) a začali by na sebe navzájem házet vinu. Ani pojišťovna a ani potenciální poškození nebo svědci by neměli jasný důkaz o tom, kdo vozidlo řídil. Z jakého povinného ručení by pak byla vyplaceno plnění poškozenému? Mně se třeba už pro možnost takového případu (jsme v ČR) zdá logičtější a jednodušší jak pro pojišťovny, tak ve finále i pro poškozené, že se pojišťuje vozidlo a nikoliv. Byť ani takový systém není dokonalý.

0/−2
21.9.2016 21:32

M52i70r41e84k 79G25a72j31e18r 5631886179660

Vase argumentace pripadem, ktery nastava sotva v jednom procentu nehod, je nepodstatna. Podstatne je, ze pojistovna chce vice vydelat a zaroven nalakat vic zakazniku. Proto se bude ridit drtivou vetsinou dat vychazejicich z pojistnych udalosti v jeji databazi.

0/0
21.9.2016 21:43

M84a88r57e11k 37Š35n85o27b52r 9320695740114

Nenastává, protože nyní je pojištění na auto, nikoliv na řidiče. Já mluvím o případu, kdy by existovalo pojištění řidiče, ale ti lidé by na sebe navzájem svalovali vinu a nebylo by tak jasné z čí pojistky se má vyplatit plnění.

0/−2
21.9.2016 22:00

M53i46r84e67k 96G93a28j38e92r 5441796389840

To bych za pojistovnu neresil. Napada me, ze pro takove pripady si muze dat pojistovna do smlouvy klauzuli, ze se takovy pripad vyporadava z pojisteni majitele vozidla.

+1/0
21.9.2016 22:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.