Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce v povinném ručení přichází. Sazby budou dle ujetých kilometrů

Allianz začne jako první pojišťovna v tuzemsku počítat sazby povinného ručení a havarijního pojištění podle ujetých kilometrů. Nebude však kvůli tomu klientům do automobilů montovat žádné telematické jednotky, takže obavy z neustálého sledování odpadají. Ve středu to sdělil ředitel pojišťovny Jakub Strnad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š25t47ě13p24á57n 93M56o83r20á17v39e70k 1372728508

SPUŠTĚNO! Zkuste si vypočítat Vaše nové pojištění na www.jezdimmalo-platimmalo.cz R^:-)

0/0
23.10.2016 12:49

R43i60c47h29a86r73d 15M12i14c53h56a74l60o46w51s88k23i 1701279595456

Tak tohle mohla vymyslet jennom absolutní trubka.

+1/−1
2.10.2016 11:10

P83a15v95e12l 11B75o79h47u63s96l96a95v 3292113811302

Další pojišťovny se připojí do roka a samozřejmě všechny nenápadně zdraží. Vpodstatě jen další krok , jak y nás dostat další prachy. Nevím, jestli něco podobného mají jende v Evropě,ale tipl bych si, že jsme opět za pokusné králíky...;-)

0/0
27.9.2016 18:27

O31l65d51ř50i41c11h 19R14y47k80r 6329739640

... a ještě bych zohlednil barvu vozu a stav čalounění sedaček...

Pojišťovny musí zaplatit své honosné paláce, provoz paláců, statisícové platy zaměstnanců, musí zbýt miliarda na odměny a zbytek jde na pojistky. Od toho se odvíjejí ceny pojistného. Najít "spravedlivou" výši pojistného pro každého jednotlivce? Na to by musel mít geňa co to vymyslí hlavu jako Kalousek s Fialou dohromady!!!

Ještě k těm 130 000 neplatičů. Povinné ručení je ze zákona, porušování zákona je zločin, takže máme cca 130 000 zločinců , s nimiž stát pranic neřeší !

Co takhle STK ? Když můžou nedat nálepku za prošlou lékárnu, která nemá s technickým stavem vozidla nic společného, proč dávají nálepku nepojištěnému vozidlu ???

0/0
25.9.2016 8:37

J49a57n 65B54a90r97t76á42č33e83k 6715385310669

130000 neplatičů je zástupný problém, protože většina takových aut fyzicky neexistuje, nebo je odstavena ve stodole. Když s tím tzv stát naposledy něco dělal, vzniklo z toho vydírání a vybírání výpalného ze strany ČKP, což nakonec musel stát zarazit, bohužel bez nutnosti vrátit vybrané peníze.

0/0
26.9.2016 9:12
Foto

M88i58c76h63a27e49l 16D91o49s61t17a93l 8513131857975

Je to zase jenom další "alibismus" na to jak z lidí vytáhnout prachy.Nechápu kolik by museli platit dopravci kteří mají ročně na autě najeto průměrně 160tisíc km. :-/

0/0
24.9.2016 14:56

A62n93t56o72n97í57n 49Š39v73i20h83n53o88s 8418667781122

Ten, kdo najezdí málo, je, řekl bych, nebezpečnější, než vyježděný řidič.

+3/−2
24.9.2016 13:08

R79a52d24k88o 14Š68k56r25o43v64á26n92e82k 14S34t38. 2460856180432

Přetáčecí firmy budou mít žně i v zimě / / /

0/0
24.9.2016 9:34

I73v92a90n11a 37N33o52v39á 2322472609298

Taky dobra zlodejina.

0/0
23.9.2016 15:14

J50i25ř48í 33K43o82h73o89u87t 8252828231838

50 000 ročně jak nic. U Allianz tedy asi pojištění hledat nebudu.

+1/0
23.9.2016 13:01

M23a80r37t79i28n 59T94u79l69i68s 5155581337877

Takže v praxi to bude tak, že ten kdo najezdí do 10tis./rok bude platit pořád stejně a ten kdo nalítá víc si připlatí...

0/0
23.9.2016 12:36

P75e44t14r 84S21c27h65w73a42r87z 2851158139136

to je teda zajímavý že mi přišla složenka na stejnou částku jako vloni

0/0
28.9.2016 19:02

P44e53t84r 76P17a86v52l20a71t12a 7516290107331

Hlavně doufám, že podobnou kravinu nezačnou zavádět i ostatní.

+4/0
22.9.2016 22:05

J69a54n 79B27á84r58t84a 3230536218

Hmm. Statistiky říkají, že nejčastěji bourají sváteční řidiči.

Ano jsou na silnici méně často ale zase jsou větším rizikem.

Na druhou stranu může jít o druhé auto, který se jezdí méně ale vůbec to nemusí znamenat, že jde o svátečního řidiče.

Tedy jde o parametr, který s rizikovostí naprosto nesouvisí a pojistné by se snad mělo odvíjet od míry rizika.

+1/−1
22.9.2016 18:06

L96u12k66á57š 16M93a90d42e53j91a 9767357242

Pokudnzo bude pravda, tak je to super. Mám auto, se kterým jezdím denně a nevadí mi za to platit pojištění, ale na druhou stranu mám ještě sváteční americké auto (3.1L) se kterým najezdím mininum ale platìm 3x víc. Přitom většinou takové auto se spíše ladí a leští, ale neznsmená to že jsem sváteční řidič.

+3/0
22.9.2016 16:55
Foto

L29i80l26i11a33n33a 41K82e68i97l64w49e72r43t15h 7869275534591

V Německu to Allianz takhle praktikuje , co mi paměť sahá. A podle mě to vůbec není špatné. Dokud jsem dojížděla do práce, tak jsem najezdíla podstatně víc než poslední léta, kdy jsem pracovat přestala. Do Čech také už nejezdím tolik, jako dřív. A poslední rok, kdy se spíš poflakuju po špitálech a občas zajedu nakoupit a k doktoru, toho fakt moc ne nájezdníků. Tak proč platit za něco, co se neuskutečňuje?

+1/0
22.9.2016 13:28

V39i41l65é20m 83N85o62v64á17k 3604855566416

Allianz je jedna z nejdražších pojišťoven vůbec. Doslova a do písmene je až několikanásobně, ve srovnání s přibližně stejným pojištěním a ostatních , zavedených pojišťoven. Celé roky jsem využíval jejich služby, ale nyní už ne. Chápu že skleněné, nerezové hrady a platy "profesionálů" něco stojí.:-P

+3/0
22.9.2016 12:56

J91i29ř64í 96K13o42h82o89u29t 8782238431688

Nechápete to nejzákladnější na ochodu...

Pokud je jedna pojistka levnější než druhá, je rovněž horší.

Jsem z oboru, takže trochu vím, o čem mluvím. Pojistky neprodávám.

+1/−1
23.9.2016 13:04

J91i66ř31í 56K36u65c73h32t74a 6838875259157

Tak takovou argumentaci směrem ke klientovi neznám. Budu si to muset zapamatovat a příležitostně použít.

0/0
26.9.2016 15:51

V26i47l70é76m 75N18o21v18á17k 3794235506896

Tak ten kdo najede hodně kilometrů bez nehod bude platit víc, jako ten bez nehod co najede málo kilometrů?

+2/0
22.9.2016 12:32

P24e21t75r 49S21e85d95i50v26y 6697978855137

No konecne. Ja si porad rikal, proc ma v souctu za vsechna sva auta platit tolik na pojistkach, kdyz vzdy muzu ridit jen jedno. Na sportaku najedu rocne jen neco kolem 1000 km. Nejvic jezdim konzumem (stredni tridou) a na dovolene zase MPVeckem. Tohle je krok spravnym smerem. Rizika ma na me pojistovna stejna, jako na nekom, kdo tech 30.000/ rok najede na jednom aute.

+1/0
22.9.2016 10:59

J59i89n67d69ř53i80c18h 87M36i65t51t58e12r 6474355571836

Je to logický nesmysl. Řidič má platit dle najetých kilometrů, ale sledovat se bude, kolik km má najeto auto, ne řidič. Ten může jezdit různými auty a třeba i služebně. Povinné ručení by se mělo vztahovat na konkrétního řidiče, ne na auto. Auto bez řidiče žádnou škodu neudělá. Podle chování řidiče stanovit výšku pojistky. Nehody, alkohol, pokuty to vše započítat. Třeba takový Kadlec, který opilý naboural 50 aut by pojistku nedostal a ani by mu nemuseli brát řidičák, bez pojištění by nesměl jezdit.

+6/−3
22.9.2016 10:24

J58i50ř42i85n75a 59M21a98n44d76á38t19o75v30á 9107788890145

Ale s tím nic nenaděláte ani se současným systémem. Např. dcera své auto přihlásila na mě, jen kvůli pojistce ;-). Mít a nemít 6 tisíc ročně, prakticky za nic?

0/0
22.9.2016 13:38

J61i28ř49í 20K69u69c80h35t83a 6198965619827

Typicky začínající řidička, pojišťoval jsem jich už mraky. S čerstvým řidičákem si jde do bazaru koupit nějaké fáro, ideál je staré dvoulitrové BMW za 15 tisíc. A pak se diví, že pojistka je skoro dražší než to auto. Pak se vymýšlejí různé varianty jak by na pojistce prodělala méně nyní a více v budoucnosti - když auto napíše na rodiče, tak nemá bonusy do budoucna.

0/0
23.9.2016 9:07

J57a25n 68B85á48r44t69a 3720236188

Sice dávám plus ale tak úplně nesouhlasím. Pokuty vůbec nemusí znamenat nebezpečné chování. Dobře známe měření rychlosti na zcela bezpečných úsecích, navíc v době kdy je riziko minimální (malý provoz atd.), pokuty za "špatné" parkování jen proto, že větším autem raději najedete na obrubník aby nevyčnívalo z řady zaparkovaných aut a tím netvořilo nebezpečnou překážku, parkujete o 10 cm blíže hranici křižovatky, protže pitomec za vámi si musel nechat třímetrovou mezeru a jinde místo není, parkování v poloprázdné parkovací zóně (nikomu tedy nepřekážíte, jen nemáte pro danou oblast kartičku) atd.

Pokutu můžete snadno dostat za chování, které není nebezpečné a někdy naopak k bezpečnosti přispívá, nicméně tak docela neodpovídá předpisům nebo jen nějaké místní vyhlášce, která vůbec nesouvisí s dopravou a bezpečností.

Naopak souhlas se sledováním počtu nehod, alkoholem atd.

+1/0
22.9.2016 18:22

J58i53n45d41ř58i27c89h 31M58i33t57t30e95r 6654195391726

Jistě, měl jsem na mysli třeba jízdu na červenou, nebezpečné předjíždění, vybržďování , prostě ohrožování jiných účastníků provozu. Špatné parkování a podobně není nebezpečné. To by bylo na delší elaborát, tak jsem to zkrátil.

+1/0
22.9.2016 18:35

V26l94a33d36o 89Č46e24r54m60á60k 8612241405548

Nepochybně nepůjde o nic jiného, jak dostat z klientů ještě víc peněz.

+4/−2
22.9.2016 9:58

M44a87r14t41i61n 25N33e48r75m66u28t 9757137598109

No uvidíme. Řidiči s vysokým nájezdem se do tohoto typu pojištění nepohrnou.

0/0
22.9.2016 9:32

J93i72ř29i38n14a 95M56a27n83d31á63t98o27v13á 9657398680435

No joooo, jenže píší, že odhadem najede méně než 10.000 km 50% řidičů. A těch 50% procent určitě nejsou pojištění u Allianz ;-) Takže jde o to, že Allianz sice nabídne levnou pojistku, ale tu si u nich zjedná hooooodně řidičů. To já znám jednoho zakladatele mlékárenského konsorcia a ten mi vysvětloval, že když zjistil, kolik vydělá na jednom jogurtu, tak nelamentoval nad bídou, ale zajistil to, aby měl odbyt pro miliony jogurtíků ;-)

0/0
22.9.2016 13:44

M91a13r85t17i60n 77N77e56r92m55u57t 9687707708219

Ale jo, jenom to musí mít spočítané, vlastně odhadnuté, aby sleva byla menší, než o kolik méně budou muset vyplatit

0/0
22.9.2016 14:54

L94a60d65i88s93l11a49v 47K40a85l56o39u61s 7345316711100

Je to nelogické až zcestné. Protože řidič platí povinné ručení potenciálně druhému účastníku nehody. Takže si může řici, tak jsem zaplatil tomu druhému "kvalitní pojištění" .Navíc třeba pojištění čelního skla je odvislé od toho, jak kdo znečišťuje komunikace. Náklaďák naložený štěrkem o velikosti pinpongového míčku bude zaručeně generátorem rozbitých čelních skel. Mě se podařilo rozbít 5 čelních skel od kamene, který tam zanechala buď stavební firma nebo z nákladáku, který veze štěrk.

0/0
22.9.2016 9:25

J88a16n 68L66u96k18á64š 7687593363482

Koukam, ze bych za sve zadni zasterky mohl pozadovat od pojistovny bonus.

Nicmene, toto, o cem pisete, se plati ze standardniho povinneho ruceni. Pojisteni celniho skla kryje pripady, kdy je vinik neznamy, dojde k poskozeni vandalem atp.

0/0
22.9.2016 14:53

J63o71s36e62f 91L37e16b18d15u72š79k49a 4902623473765

Nevím, ale logicky mi dává smysl povinné ručení podle počtu zaviněných nehod. Jsou řidiči s ujetým milionem kilometrů bez nehody a jsou řidiči s nehodou každých 30 tisíc kilometrů, kteří ovšem najedou ročně méně jak oněch 10 tisíc. A také je rozdíl, jestli těch 10 tisíc najede za rok po vesnici cestou do krámu a zpět, či cestou do práce v Praze. Ale je to věc pojišťovny a jejího posouzení, je jen otázka, jak se zachová konkurence.

+1/0
22.9.2016 8:47

J73a30n 47L94u67k34á84š 7677803633512

A to si myslite, ze toto tam Allianz nezohledni?

Ja jsem mle kdysi pojisktu v USA a pocet mil rocne byl jednim s kriterii, stejne jako nehodovost.

0/0
22.9.2016 14:54

L37u63d56ě33k 35M50u22s97e76l24í30k 3766689

Pojišťovny (všechny) jsou od toho,aby vybraly peníze za sjednané pojištění a následně při pojistné události vyplatit co nejméně .

Zrovna AXU ne.

+1/−1
22.9.2016 5:26

R95a25d62i94m 26Š35o29t75o43l69a 6862931388883

Článek je ale o Allianz ;-)

+1/0
22.9.2016 12:54
Foto

J53a94k46u50b 94V20a73š63k80o 1518254552233

Zajímavé, jak tady spousta lidí automaticky spojuje nízký roční kilometrový nájezd auta s nízkým ročním kilometrovým nájezdem řidiče. Ale tahle úměra neplatí vždy. Máme doma dvě auta a motorku. Na motorce najezdím cca 10-15 tis ročně, s jedním autem jezdíme dálky a tam je to cca 20-30 tis ročně a jedno auto máme jen na tahání těžkého přívěsu a tam najedeme max do těch 10 tis, paradoxně na něm platíme největší zákonné pojištění.

+2/−1
22.9.2016 1:44

J49o49s49e10f 59L10e70b35d71u19š31k71a 4642373313605

Překlep, mělo být plus

0/0
22.9.2016 8:40

J29o85s46e40f 22Š33o54l80t77e79s 8814578310603

Logicky, i když jste při větším nájezdu možná lepší řidič a máte tedy nehodu v průměru za delší dobu, tak jelikož na silnici strávíte mnohem více času, jste rizikovější. Obvykle nebudete o tolik lepší řidič, aby se vykompenzoval čas strávený na silnici, který je prostě rizikový. ten krok dává smysl.

+3/−1
22.9.2016 0:34

T81o53m10á78š 15V36a92l30d86e44r 7383270279

Docela by se mi podobné pojištění hodilo. Ovšem ročně najedu cca příklad 25K-30K, ale ve čtyrech různých vozech. Každý vůz je napsán na dva až tři řidiče. Každý vůz najede méně než 10K ročně. Pokud by na toto platilo toto nízké pojištění, líbilo by se mi platit za čtyři vozy jako za tři. Jenže mám dojem, že to asi takto nepůjde. Musím se na jejich nabídku podívat.

+3/0
21.9.2016 23:50

M32a37r28t32i55n 45V42o29j31á39č19e81k 9373267941296

pochopitelně ,že to platí na tyto případy povinné ručení platíte za auto a to se posuzuje kus od kusu a kolik km najezdíte vy jako řidič neení důležité

0/0
22.9.2016 7:38

M80i29c88h76a50l 57H49i28r64k58a 4267346360653

Pojišťovny dlouhodobě sledují nehodovost, a pokud jedna z nich přichází s takovou nabídkou, věřím, že to mají dobře spočítané. Akorát je nutné ošetřit podvodníky.

+4/0
21.9.2016 23:15

A58n95t82o16n36í57n 50S60e58b12e85r28a 7613318700699

Aha, takže když já najedu caa 12 ročně, tak je teď lepší při 9900 odložit klíčky do šuplíku a počkat na další rok? ;-D

0/0
21.9.2016 22:38

M32i98c76h35a67l 62H18i38r49k81a 4787786130893

Ne, zůstat u své pojišťovny.;-)

0/0
21.9.2016 23:08

P86e25t94r 93D73r60a85p53a19l 3675708403685

nebo ten rozdíl doplatíte

0/0
22.9.2016 6:56

J39i74ř63i39n86a 95M93a88n92d34á59t39o90v43á 9737778850745

Zůstávat u jedné pojišťovny se nevyplatí. Pokud nemáte nahlášenou nehodu, tak se vyplatí každý rok pojišťovnu měnit.

0/0
22.9.2016 13:44

M70a80r55e22k 98Š12n66o36b95r 9180465540664

Mnozí tu píší o pojištění řidičů, ale pokusím se uvést příklad, kdy si myslím, že pojištění auta je logičtější než pojištění řidiče. Dejme tomu, že by byl zaveden systém pojištění řidičů a v autě, jehož provozem by byla způsobena havárie, by cestovalo více osob (všichni by vlastnili řidičák) a začali by na sebe navzájem házet vinu. Ani pojišťovna a ani potenciální poškození nebo svědci by neměli jasný důkaz o tom, kdo vozidlo řídil. Z jakého povinného ručení by pak byla vyplaceno plnění poškozenému? Mně se třeba už pro možnost takového případu (jsme v ČR) zdá logičtější a jednodušší jak pro pojišťovny, tak ve finále i pro poškozené, že se pojišťuje vozidlo a nikoliv. Byť ani takový systém není dokonalý.

0/−2
21.9.2016 21:32

M66i95r31e49k 97G74a28j48e91r 5161956979320

Vase argumentace pripadem, ktery nastava sotva v jednom procentu nehod, je nepodstatna. Podstatne je, ze pojistovna chce vice vydelat a zaroven nalakat vic zakazniku. Proto se bude ridit drtivou vetsinou dat vychazejicich z pojistnych udalosti v jeji databazi.

0/0
21.9.2016 21:43

M70a44r43e68k 52Š79n41o81b94r 9680865820624

Nenastává, protože nyní je pojištění na auto, nikoliv na řidiče. Já mluvím o případu, kdy by existovalo pojištění řidiče, ale ti lidé by na sebe navzájem svalovali vinu a nebylo by tak jasné z čí pojistky se má vyplatit plnění.

0/−2
21.9.2016 22:00

M64i37r30e68k 96G79a55j78e91r 5711936219330

To bych za pojistovnu neresil. Napada me, ze pro takove pripady si muze dat pojistovna do smlouvy klauzuli, ze se takovy pripad vyporadava z pojisteni majitele vozidla.

+1/0
21.9.2016 22:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.