Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy uhájily noční vlak do Švýcarska, pojede kratší cestou

Přímé spojení Prahy a Curychu i přes plánovanou redukci nočních vlaků v Německu neskončí. České dráhy se nakonec dohodly s rakouskými drahami ÖBB a švýcarským dopravcem SBB na nových vlacích přes Linec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74l26a32d90i66s56l87a68v 96B96u71r24e68s 9983975241419

To je dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

+1/0
27.9.2016 19:48

O72l79d81ř74i29c71h 93J36a33n88e51č75e36k 8359476213401

Takže: šli od Adamekhütte a patrně se to stalo nedaleko pod vrcholem. Jištění měl, ale zřejmě dojel na počasí. "Jeho lano mylo pokryto vrstvou ledu. Ale co se přesně stalo, zatím není jasné".

http://www.heute.at/news/oesterreich/ooe/Kletterer-stuerzte-am-Dachstein-in-den-Tod;art23653,1346136

0/−3
22.9.2016 10:51

O12l40d82ř64i22c66h 72J57a66n53e96č27e63k 8269566693491

sorry, mimo ;-)

+4/0
22.9.2016 10:52

O45l40d62ř35i54c54h 37J63a43n66e46č91e69k 8709336123381

Ještě dva detaily:

- s SBB se ČD podle mě vůbec dohadovat nemusely, pokud vím, jsou na celém EN466 Wien - Zürich dopravcem ÖBB

- i to nové trasování přeci jen povede přes Německo ;-) ale bez zastávky, peáží Salzburg - Kufstein

+6/0
22.9.2016 9:32

P96a66v40e76l 59K23o19c26i62a27n 1952180696717

Mám pocit že noční vlaky jezdí oklikou po rakouském území přes Selztal

0/0
3.10.2016 0:13

L93u16k86á88š 16Š57m14a56h84e54l 2107784982354

Udělám si výlet do Švýcarska, konečně, když mi tady bude jezdit přímý vlak. Na nějaké busy jsem fakt nebyl zvědavý a spojení oklikou opačným směrem (od nás na sever na Prahu a Drážďany, když je Švýcarsko na jihozápad) bylo hodně nepraktické.

+10/0
21.9.2016 20:11

M64i95c81h72a25l 34M29i88l38l72e85r 9266532189912

primy vlak do Svycarska jezdi uz radu let. My jsme s nim jeli v 2013.

Co vic, v clanku se pise, ze sice trasa je kratsi, ale zato je vetsi stani cestou, kdyz prime vagony cekaji v nekterych dopravnich uzlech na pripoj z jinych vlaku, takze celkovy cas cesty neni nijak moc kratsi.

+1/0
22.9.2016 6:19

O36l40d55ř73i94c51h 85J82a80n27e53č34e49k 8819856753801

Pokud pan Šmahel bydlí třeba v Táboře (píše "od nás na sever na Prahu"), tak pro něj nové trasování samozřejmě bude výrazně výhodnější. Většině cestujících - těch z Prahy anebo těch, kteří přes Prahu tak jako tak musí, např. z východu - to bude jedno, tedy pokud jim cca. o půl hodiny dřívější odjezd z Prahy nezničí přípoj.

0/0
22.9.2016 9:29

T24o83m60á66š 45P32a92č45e51s 2158762237137

zastavovat bude v Česku v Táboře, Českých Budějovicích, Velšení, Kaplici a Rybníku

Když pominu, že je to Velešín a ne Velšení, tak nechápu, proč to staví v takových zádelkách? To je kvůli nějaké hraniční kontrole? Na ten Rybník musí člověk na mapě hodně zazoomovat, aby to vůbec našel :-)

+8/−1
21.9.2016 17:33

O88l14d94ř64i58c23h 54J15a13n83e77č22e10k 8559706983791

Hraniční kontroly jsou dávno zrušeny (a obnoveny ještě nebyly), Rybník je přestup na Lipno. Bude to prostě Eurocity Praha - Linz s přímými vozy do Zürichu. A i když to bude Eurocity, tak mezi ČB a Linzem to má spíš parametry spěšného vlaku.

+10/0
21.9.2016 17:37

M17i52c96h14a12l 68M56i35l90l17e61r 9386522469192

nocni vlaky nemaji na spech. Obvykle sedi nekde cestou i nekolik hodin a cekaji na pripoje z jinych tras.

+5/−1
21.9.2016 17:41

R69a77d37e48k 38J83a32n71a30t75a 9205106824532

To máte sice pravdu, ale v tomto případě se jedná o běžný taktový vlak s připojeným lůžkovým vozem, který tam u Kaplice plní funkci spěšného vlaku pro lidi, co jezdí do práce/školy do ČB. Proto tam zastavuje.

+3/0
21.9.2016 18:56

M44i76c31h45a71l 96M34i26l97l86e44r 9476392669152

luzkove vozy dnes uz netvori cele vlaky, krome specializovanych vlakovych spojeni, ktere jsou soucasti luxusu (Orient Express a dalsi). Proto musi zastavat dvojitou prepravni funkci, aby se vyplatily.

+2/−1
21.9.2016 19:44

O91l76d60ř46i68c52h 32J28a31n70e94č83e79k 8759386903681

Já mám pocit, že Vy vždy jinými slovy plus mínus napíšete totéž, co já nebo pan Janata ;-)

S tím 'lůžkové vozy dnes už netvoří celé vlaky' bych Vám trochu oponoval - celé vlaky jen z lůžek (a lehátek) sice ne, ale speciálně ÖBB ještě nějaké ty čistě noční vlaky mají. Ano i ty vždy mají jeden nebo dva vozy na sezení a plní současně i funkci posledního pozdě večerního nebo prvního ranního spoje, ale spíš jen marginálně, klíčová část je ta dálková noční doprava přes noc.

V případě spoje, o kterém je článek, to ale bude jinak: ten na českém území vůbec nebude veden jako noční (narozdíl od stávajícího EN směr Drážďany a dál), jak píše pan Janata a jak už jsem napsal výše, Praha - ČB - Linz pojede úplně normální denní vlak, ať už jako EC nebo Ex nebo co já vím, který poveze přímé noční vozy, které v Linzi půjdou na rakouský EN. Nedá se ani moc mluvit o 'nočním vlaku', spíše jen o 'přímém nočním spojení'. Kdyby šlo o klasický noční spoj, tak by ve Velšíně, Kaplici a asi ani v Rybníku nestavěl, kdyby bylo potřeba 'zabít čas', spíš by ho nechali stát o 10 minut déle v Budějovicích nebo Linzi.

+1/0
22.9.2016 9:26

Z73u80z55a40n40a 92E79r48b83e52n78o50v14á 9899548644655

Velšení je zastávka plánovaná s ohledem na očekávaný zájem Velšanů o cestu do Švýcarska. I když už nebudou členy EU, můžeme jim něco nabídnout.;-)

+10/0
21.9.2016 17:58

O38l98d58ř62i23c10h 22J57a10n73e76č23e54k 8509696943741

Je to sice kratší cesta, ale do Lince to ani po zrychlení trati do ČB nebude žádné terno a vlak spoustu času prostojí - kdežto ten současný, jak tak na to koukám, stojí toliko 9 minut v Drážďanech a 27 minut (v součtu) v Basileji.

Spoj přes Linec pojede cca. v 18:00 z Prahy hl.n., v Linci může být kolem 22:00, tam předpokládám půjde na EN466, který tam ale je až krátce po 23:00 a především pak prostojí 2 hodiny v Salzburgu a taky trať mezi Innsbruckem a Bludenzem není žádná rychlodráha a ÖBB tam mají hodně vaty (jel jsem nedávno právě EN466 z Vídně do Bludenzu, v Salzburgu na odjezdu bylo zpoždění přes půl hodiny - nejspíš čekání na vozy z Maďarska - ale v Bludenzu už jen 5 až 10 minut).

Ale myslím, že je hlavní, že spojení zůstane.

+2/0
21.9.2016 17:33

M21i74l61o83š 79D97v84o98ř53á76k 8275797496281

v nocnim vlaku vetsinou spim a tak mi je jedno, jestli nekde stoji minutu nebo dve hodiny :- )

+5/0
22.9.2016 0:35

O24l47d39ř41i16c60h 79J43a82n39e28č13e34k 8399126183541

Jasně, já pouze reagoval na "I když jede vlak kratší trasou, doba jízdy se příliš nezmění".

A jinak - mně to není jedno ;-) v jedoucím vlaku se mi spí výrazně lépe než ve stojícím

+1/0
22.9.2016 9:11

P96e53t90r 75D25l78o63u38h11ý 3685791812938

Zastávka Velšení :-)

+4/0
21.9.2016 17:30

J36i94ř40í 13H40o62v68o22r76k77a 8907316642765

Tak ta cena za lůžko do 1000 Kč není marná... Když si vezmu nejpohodlnější Nobless line na sedáka za 1500 Kč, tak není co řešit...

+9/0
21.9.2016 17:16

M72a55r96e44k 31T88o62p52i73č 4325709237623

To bude ale hodně na teoretické bázi. Jak to tak bývá, kontingent bude obsahovat tak 5 jízdenek/vlak za tuto cenu, ty se hned vyprodají a pak už zůstanou v nabídce pouze ty dražší

+6/0
21.9.2016 17:47

J52i31ř78í 73H12o57v34o76r39k98a 8987776912685

Vzhledem k tomu, že většinou plánuji cesty dostatečně dopředu, tak to nebude problém. I dnes jezdím na akční jízdenky s kontingentem 1 jízdenka/den

+5/0
21.9.2016 18:14

M13a29r75e98k 53V59y11m89a81z13a34l 5578926402830

Stejné je to i při kupování letenek.... Kdo dřív přijde.... Nevidím na tom nic špatného...

+1/0
22.9.2016 16:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.