Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy uhájily noční vlak do Švýcarska, pojede kratší cestou

Přímé spojení Prahy a Curychu i přes plánovanou redukci nočních vlaků v Německu neskončí. České dráhy se nakonec dohodly s rakouskými drahami ÖBB a švýcarským dopravcem SBB na nových vlacích přes Linec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33l90a14d74i44s28l68a88v 90B13u67r20e25s 9203735651379

To je dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

+1/0
27.9.2016 19:48

O82l58d25ř98i28c76h 32J30a71n98e97č89e23k 8169626573411

Takže: šli od Adamekhütte a patrně se to stalo nedaleko pod vrcholem. Jištění měl, ale zřejmě dojel na počasí. "Jeho lano mylo pokryto vrstvou ledu. Ale co se přesně stalo, zatím není jasné".

http://www.heute.at/news/oesterreich/ooe/Kletterer-stuerzte-am-Dachstein-in-den-Tod;art23653,1346136

0/−3
22.9.2016 10:51

O41l89d51ř79i17c23h 79J55a85n31e21č12e52k 8279916413651

sorry, mimo ;-)

+4/0
22.9.2016 10:52

O21l95d96ř35i12c28h 15J75a53n14e62č36e42k 8719356293721

Ještě dva detaily:

- s SBB se ČD podle mě vůbec dohadovat nemusely, pokud vím, jsou na celém EN466 Wien - Zürich dopravcem ÖBB

- i to nové trasování přeci jen povede přes Německo ;-) ale bez zastávky, peáží Salzburg - Kufstein

+6/0
22.9.2016 9:32

P39a66v51e57l 37K71o93c86i26a33n 1152380406437

Mám pocit že noční vlaky jezdí oklikou po rakouském území přes Selztal

0/0
3.10.2016 0:13

L86u93k26á80š 60Š38m36a64h46e46l 2277804802174

Udělám si výlet do Švýcarska, konečně, když mi tady bude jezdit přímý vlak. Na nějaké busy jsem fakt nebyl zvědavý a spojení oklikou opačným směrem (od nás na sever na Prahu a Drážďany, když je Švýcarsko na jihozápad) bylo hodně nepraktické.

+10/0
21.9.2016 20:11

M29i66c58h80a45l 11M68i64l68l70e33r 9796722309732

primy vlak do Svycarska jezdi uz radu let. My jsme s nim jeli v 2013.

Co vic, v clanku se pise, ze sice trasa je kratsi, ale zato je vetsi stani cestou, kdyz prime vagony cekaji v nekterych dopravnich uzlech na pripoj z jinych vlaku, takze celkovy cas cesty neni nijak moc kratsi.

+1/0
22.9.2016 6:19

O87l70d88ř59i87c81h 74J13a45n70e82č35e22k 8859706493171

Pokud pan Šmahel bydlí třeba v Táboře (píše "od nás na sever na Prahu"), tak pro něj nové trasování samozřejmě bude výrazně výhodnější. Většině cestujících - těch z Prahy anebo těch, kteří přes Prahu tak jako tak musí, např. z východu - to bude jedno, tedy pokud jim cca. o půl hodiny dřívější odjezd z Prahy nezničí přípoj.

0/0
22.9.2016 9:29

T15o45m15á80š 32P45a72č70e71s 2628232527597

zastavovat bude v Česku v Táboře, Českých Budějovicích, Velšení, Kaplici a Rybníku

Když pominu, že je to Velešín a ne Velšení, tak nechápu, proč to staví v takových zádelkách? To je kvůli nějaké hraniční kontrole? Na ten Rybník musí člověk na mapě hodně zazoomovat, aby to vůbec našel :-)

+8/−1
21.9.2016 17:33

O85l49d64ř75i85c58h 44J15a76n71e58č82e32k 8689586403281

Hraniční kontroly jsou dávno zrušeny (a obnoveny ještě nebyly), Rybník je přestup na Lipno. Bude to prostě Eurocity Praha - Linz s přímými vozy do Zürichu. A i když to bude Eurocity, tak mezi ČB a Linzem to má spíš parametry spěšného vlaku.

+10/0
21.9.2016 17:37

M56i63c35h27a98l 50M83i10l27l98e35r 9466452319872

nocni vlaky nemaji na spech. Obvykle sedi nekde cestou i nekolik hodin a cekaji na pripoje z jinych tras.

+5/−1
21.9.2016 17:41

R62a80d93e96k 76J76a80n92a77t58a 9325226464312

To máte sice pravdu, ale v tomto případě se jedná o běžný taktový vlak s připojeným lůžkovým vozem, který tam u Kaplice plní funkci spěšného vlaku pro lidi, co jezdí do práce/školy do ČB. Proto tam zastavuje.

+3/0
21.9.2016 18:56

M91i26c25h17a45l 45M23i11l75l85e32r 9646502489232

luzkove vozy dnes uz netvori cele vlaky, krome specializovanych vlakovych spojeni, ktere jsou soucasti luxusu (Orient Express a dalsi). Proto musi zastavat dvojitou prepravni funkci, aby se vyplatily.

+2/−1
21.9.2016 19:44

O23l26d23ř89i63c85h 55J90a76n46e50č97e41k 8229806763581

Já mám pocit, že Vy vždy jinými slovy plus mínus napíšete totéž, co já nebo pan Janata ;-)

S tím 'lůžkové vozy dnes už netvoří celé vlaky' bych Vám trochu oponoval - celé vlaky jen z lůžek (a lehátek) sice ne, ale speciálně ÖBB ještě nějaké ty čistě noční vlaky mají. Ano i ty vždy mají jeden nebo dva vozy na sezení a plní současně i funkci posledního pozdě večerního nebo prvního ranního spoje, ale spíš jen marginálně, klíčová část je ta dálková noční doprava přes noc.

V případě spoje, o kterém je článek, to ale bude jinak: ten na českém území vůbec nebude veden jako noční (narozdíl od stávajícího EN směr Drážďany a dál), jak píše pan Janata a jak už jsem napsal výše, Praha - ČB - Linz pojede úplně normální denní vlak, ať už jako EC nebo Ex nebo co já vím, který poveze přímé noční vozy, které v Linzi půjdou na rakouský EN. Nedá se ani moc mluvit o 'nočním vlaku', spíše jen o 'přímém nočním spojení'. Kdyby šlo o klasický noční spoj, tak by ve Velšíně, Kaplici a asi ani v Rybníku nestavěl, kdyby bylo potřeba 'zabít čas', spíš by ho nechali stát o 10 minut déle v Budějovicích nebo Linzi.

+1/0
22.9.2016 9:26

Z66u84z20a62n89a 33E43r54b12e40n25o53v57á 9629638644795

Velšení je zastávka plánovaná s ohledem na očekávaný zájem Velšanů o cestu do Švýcarska. I když už nebudou členy EU, můžeme jim něco nabídnout.;-)

+10/0
21.9.2016 17:58

O86l93d45ř66i54c54h 54J75a26n75e33č63e45k 8529196103211

Je to sice kratší cesta, ale do Lince to ani po zrychlení trati do ČB nebude žádné terno a vlak spoustu času prostojí - kdežto ten současný, jak tak na to koukám, stojí toliko 9 minut v Drážďanech a 27 minut (v součtu) v Basileji.

Spoj přes Linec pojede cca. v 18:00 z Prahy hl.n., v Linci může být kolem 22:00, tam předpokládám půjde na EN466, který tam ale je až krátce po 23:00 a především pak prostojí 2 hodiny v Salzburgu a taky trať mezi Innsbruckem a Bludenzem není žádná rychlodráha a ÖBB tam mají hodně vaty (jel jsem nedávno právě EN466 z Vídně do Bludenzu, v Salzburgu na odjezdu bylo zpoždění přes půl hodiny - nejspíš čekání na vozy z Maďarska - ale v Bludenzu už jen 5 až 10 minut).

Ale myslím, že je hlavní, že spojení zůstane.

+2/0
21.9.2016 17:33

M12i59l25o79š 67D23v82o74ř19á37k 8915377226661

v nocnim vlaku vetsinou spim a tak mi je jedno, jestli nekde stoji minutu nebo dve hodiny :- )

+5/0
22.9.2016 0:35

O62l13d94ř55i35c32h 13J89a67n44e39č35e86k 8899456113281

Jasně, já pouze reagoval na "I když jede vlak kratší trasou, doba jízdy se příliš nezmění".

A jinak - mně to není jedno ;-) v jedoucím vlaku se mi spí výrazně lépe než ve stojícím

+1/0
22.9.2016 9:11

P22e92t42r 82D94l51o96u22h84ý 3175741272428

Zastávka Velšení :-)

+4/0
21.9.2016 17:30

J87i23ř23í 79H76o38v22o49r28k42a 8767726342375

Tak ta cena za lůžko do 1000 Kč není marná... Když si vezmu nejpohodlnější Nobless line na sedáka za 1500 Kč, tak není co řešit...

+9/0
21.9.2016 17:16

M88a32r21e63k 61T26o94p18i41č 4705699497283

To bude ale hodně na teoretické bázi. Jak to tak bývá, kontingent bude obsahovat tak 5 jízdenek/vlak za tuto cenu, ty se hned vyprodají a pak už zůstanou v nabídce pouze ty dražší

+6/0
21.9.2016 17:47

J86i79ř17í 89H24o76v54o63r61k96a 8747496272685

Vzhledem k tomu, že většinou plánuji cesty dostatečně dopředu, tak to nebude problém. I dnes jezdím na akční jízdenky s kontingentem 1 jízdenka/den

+5/0
21.9.2016 18:14

M50a49r68e14k 93V72y39m42a59z68a22l 5658856702280

Stejné je to i při kupování letenek.... Kdo dřív přijde.... Nevidím na tom nic špatného...

+1/0
22.9.2016 16:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.