Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy uhájily noční vlak do Švýcarska, pojede kratší cestou

Přímé spojení Prahy a Curychu i přes plánovanou redukci nočních vlaků v Německu neskončí. České dráhy se nakonec dohodly s rakouskými drahami ÖBB a švýcarským dopravcem SBB na nových vlacích přes Linec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V64l68a34d94i69s44l33a89v 76B52u72r85e70s 9783925961629

To je dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

+1/0
27.9.2016 19:48

O38l27d17ř85i48c52h 81J66a54n66e62č16e54k 8749626873271

Takže: šli od Adamekhütte a patrně se to stalo nedaleko pod vrcholem. Jištění měl, ale zřejmě dojel na počasí. "Jeho lano mylo pokryto vrstvou ledu. Ale co se přesně stalo, zatím není jasné".

http://www.heute.at/news/oesterreich/ooe/Kletterer-stuerzte-am-Dachstein-in-den-Tod;art23653,1346136

0/−3
22.9.2016 10:51

O18l21d68ř58i94c76h 12J41a80n24e84č77e32k 8849546123441

sorry, mimo ;-)

+4/0
22.9.2016 10:52

O98l12d44ř13i26c26h 52J37a24n77e69č83e32k 8779206973531

Ještě dva detaily:

- s SBB se ČD podle mě vůbec dohadovat nemusely, pokud vím, jsou na celém EN466 Wien - Zürich dopravcem ÖBB

- i to nové trasování přeci jen povede přes Německo ;-) ale bez zastávky, peáží Salzburg - Kufstein

+6/0
22.9.2016 9:32

P70a80v37e13l 42K50o15c54i66a37n 1952880316807

Mám pocit že noční vlaky jezdí oklikou po rakouském území přes Selztal

0/0
3.10.2016 0:13

L18u14k19á75š 59Š52m23a91h94e26l 2317794982414

Udělám si výlet do Švýcarska, konečně, když mi tady bude jezdit přímý vlak. Na nějaké busy jsem fakt nebyl zvědavý a spojení oklikou opačným směrem (od nás na sever na Prahu a Drážďany, když je Švýcarsko na jihozápad) bylo hodně nepraktické.

+10/0
21.9.2016 20:11

M56i58c46h74a79l 77M24i73l73l40e65r 9616392579582

primy vlak do Svycarska jezdi uz radu let. My jsme s nim jeli v 2013.

Co vic, v clanku se pise, ze sice trasa je kratsi, ale zato je vetsi stani cestou, kdyz prime vagony cekaji v nekterych dopravnich uzlech na pripoj z jinych vlaku, takze celkovy cas cesty neni nijak moc kratsi.

+1/0
22.9.2016 6:19

O87l55d48ř92i95c61h 79J22a12n59e54č40e77k 8849216813621

Pokud pan Šmahel bydlí třeba v Táboře (píše "od nás na sever na Prahu"), tak pro něj nové trasování samozřejmě bude výrazně výhodnější. Většině cestujících - těch z Prahy anebo těch, kteří přes Prahu tak jako tak musí, např. z východu - to bude jedno, tedy pokud jim cca. o půl hodiny dřívější odjezd z Prahy nezničí přípoj.

0/0
22.9.2016 9:29

T51o72m97á18š 90P30a18č52e65s 2448392787197

zastavovat bude v Česku v Táboře, Českých Budějovicích, Velšení, Kaplici a Rybníku

Když pominu, že je to Velešín a ne Velšení, tak nechápu, proč to staví v takových zádelkách? To je kvůli nějaké hraniční kontrole? Na ten Rybník musí člověk na mapě hodně zazoomovat, aby to vůbec našel :-)

+8/−1
21.9.2016 17:33

O97l22d65ř42i17c69h 81J86a12n79e75č46e44k 8259346473461

Hraniční kontroly jsou dávno zrušeny (a obnoveny ještě nebyly), Rybník je přestup na Lipno. Bude to prostě Eurocity Praha - Linz s přímými vozy do Zürichu. A i když to bude Eurocity, tak mezi ČB a Linzem to má spíš parametry spěšného vlaku.

+10/0
21.9.2016 17:37

M87i62c58h13a20l 66M59i50l95l35e39r 9496402279492

nocni vlaky nemaji na spech. Obvykle sedi nekde cestou i nekolik hodin a cekaji na pripoje z jinych tras.

+5/−1
21.9.2016 17:41

R43a91d61e41k 73J44a77n50a98t74a 9495926314702

To máte sice pravdu, ale v tomto případě se jedná o běžný taktový vlak s připojeným lůžkovým vozem, který tam u Kaplice plní funkci spěšného vlaku pro lidi, co jezdí do práce/školy do ČB. Proto tam zastavuje.

+3/0
21.9.2016 18:56

M56i15c82h14a28l 55M76i29l16l86e55r 9156912209432

luzkove vozy dnes uz netvori cele vlaky, krome specializovanych vlakovych spojeni, ktere jsou soucasti luxusu (Orient Express a dalsi). Proto musi zastavat dvojitou prepravni funkci, aby se vyplatily.

+2/−1
21.9.2016 19:44

O52l47d70ř62i36c13h 51J62a92n73e11č20e21k 8599376693721

Já mám pocit, že Vy vždy jinými slovy plus mínus napíšete totéž, co já nebo pan Janata ;-)

S tím 'lůžkové vozy dnes už netvoří celé vlaky' bych Vám trochu oponoval - celé vlaky jen z lůžek (a lehátek) sice ne, ale speciálně ÖBB ještě nějaké ty čistě noční vlaky mají. Ano i ty vždy mají jeden nebo dva vozy na sezení a plní současně i funkci posledního pozdě večerního nebo prvního ranního spoje, ale spíš jen marginálně, klíčová část je ta dálková noční doprava přes noc.

V případě spoje, o kterém je článek, to ale bude jinak: ten na českém území vůbec nebude veden jako noční (narozdíl od stávajícího EN směr Drážďany a dál), jak píše pan Janata a jak už jsem napsal výše, Praha - ČB - Linz pojede úplně normální denní vlak, ať už jako EC nebo Ex nebo co já vím, který poveze přímé noční vozy, které v Linzi půjdou na rakouský EN. Nedá se ani moc mluvit o 'nočním vlaku', spíše jen o 'přímém nočním spojení'. Kdyby šlo o klasický noční spoj, tak by ve Velšíně, Kaplici a asi ani v Rybníku nestavěl, kdyby bylo potřeba 'zabít čas', spíš by ho nechali stát o 10 minut déle v Budějovicích nebo Linzi.

+1/0
22.9.2016 9:26

Z38u78z49a30n55a 44E21r70b72e23n84o73v84á 9679528664175

Velšení je zastávka plánovaná s ohledem na očekávaný zájem Velšanů o cestu do Švýcarska. I když už nebudou členy EU, můžeme jim něco nabídnout.;-)

+10/0
21.9.2016 17:58

O55l37d77ř40i94c67h 14J51a89n40e26č45e65k 8699786273821

Je to sice kratší cesta, ale do Lince to ani po zrychlení trati do ČB nebude žádné terno a vlak spoustu času prostojí - kdežto ten současný, jak tak na to koukám, stojí toliko 9 minut v Drážďanech a 27 minut (v součtu) v Basileji.

Spoj přes Linec pojede cca. v 18:00 z Prahy hl.n., v Linci může být kolem 22:00, tam předpokládám půjde na EN466, který tam ale je až krátce po 23:00 a především pak prostojí 2 hodiny v Salzburgu a taky trať mezi Innsbruckem a Bludenzem není žádná rychlodráha a ÖBB tam mají hodně vaty (jel jsem nedávno právě EN466 z Vídně do Bludenzu, v Salzburgu na odjezdu bylo zpoždění přes půl hodiny - nejspíš čekání na vozy z Maďarska - ale v Bludenzu už jen 5 až 10 minut).

Ale myslím, že je hlavní, že spojení zůstane.

+2/0
21.9.2016 17:33

M76i22l70o23š 96D12v58o91ř62á88k 8665887176151

v nocnim vlaku vetsinou spim a tak mi je jedno, jestli nekde stoji minutu nebo dve hodiny :- )

+5/0
22.9.2016 0:35

O58l52d14ř13i98c91h 42J42a21n44e78č64e13k 8939346173531

Jasně, já pouze reagoval na "I když jede vlak kratší trasou, doba jízdy se příliš nezmění".

A jinak - mně to není jedno ;-) v jedoucím vlaku se mi spí výrazně lépe než ve stojícím

+1/0
22.9.2016 9:11

P15e56t12r 90D39l95o92u58h34ý 3295481412788

Zastávka Velšení :-)

+4/0
21.9.2016 17:30

J47i62ř82í 35H67o92v61o66r78k35a 8497436112355

Tak ta cena za lůžko do 1000 Kč není marná... Když si vezmu nejpohodlnější Nobless line na sedáka za 1500 Kč, tak není co řešit...

+9/0
21.9.2016 17:16

M44a41r98e63k 66T55o45p60i41č 4155239297553

To bude ale hodně na teoretické bázi. Jak to tak bývá, kontingent bude obsahovat tak 5 jízdenek/vlak za tuto cenu, ty se hned vyprodají a pak už zůstanou v nabídce pouze ty dražší

+6/0
21.9.2016 17:47

J20i53ř73í 72H93o11v42o96r26k81a 8767366402555

Vzhledem k tomu, že většinou plánuji cesty dostatečně dopředu, tak to nebude problém. I dnes jezdím na akční jízdenky s kontingentem 1 jízdenka/den

+5/0
21.9.2016 18:14

M86a36r31e61k 56V37y70m58a27z35a64l 5808856422850

Stejné je to i při kupování letenek.... Kdo dřív přijde.... Nevidím na tom nic špatného...

+1/0
22.9.2016 16:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.