Diskuze

Německá vláda pomůže zadluženým Deutsche Bahn miliardou eur

Německo poskytne finanční injekci ve výši jedné miliardy eur (27 miliard Kč) zadlužené železniční společnosti Deutsche Bahn a investuje také do železniční sítě. Oznámilo to ve středu německé ministerstvo dopravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J42a15n 98J69e72m46e10l88k73a

22. 9. 2016 21:56

Zajimavé je, že tohle není veřejná podpora. Donutili ČD prodat nádraží za málo peněz a ještě budou údajně muset platit tržní nájemné. (Což nějak p. Ťok nikdy nezmiňoval :-) :-( pouze o "výhodách" mluvil.

Současní politici mají jednu ze špatných vlastností - zadlužovat co můžou a neplatit. V ČR, Anglii a asi i Německu.

1 0
možnosti

Neměli by stávkovat za snížení ztráty? Taková třítýdenní stávka by zcela určitě pomohla.

0 0
možnosti
Foto

Mně to přijde celkem normální... Neznám v Evropě žádného národního přepravce, který by byl bez dotací státu životaschopný. Do ČD tečou také dotace horem dolem v řádu mld. ročně.

Předpokládám, že ani německá vláda nepoužívá k daným dotacím evropské fondy, což byl ten problém na který diskutující naráží níže. Pokud by naše vláda se rozhodla dát peníze svých poplatníků ČD třeba na pozlacení mašin, tak EU s tím problém mít nebude.

Osobní železniční doprava zde není kvůli výnosům (vyjma několika specifických tratí), ale obecně aby zajistila dopravní obslužnost a nabídla alternativu k silniční dopravě (který by bez železnice zkolabovala).

0 1
možnosti

Do ČD "tečou dotace" pouze tím způsobem, že jim stát / kraje platí za vykonanou službu, někde 80 Kč za km, někde 100, někde 120. Oficiálně se tomu ani neříká dotace. Ale nefunguje to tak, že by dle nálady ČD lil stát do podniku miliardy hlava nehlava. Tedy přesně tento případ.

1 0
možnosti

To bylo keců z EU když se 6miliard korun měly koupit budovy a nádraží českých drah pro SŽDC! Zakázal bych vstup úředníkům EU do České republiky.

2 1
možnosti

ty ratingy S&P jsou jedna velka cerna krabice, do ktere vidi jenom zasveceni, rozhodne nemaji nic spolecneho s efektivitou dane spolecnosti.

0 0
možnosti

A copak přísavka Arriva? Už krachuje?

0 0
možnosti

Pak není divu, že jejich klon spojený s DB Arriva vyhrává u nás jedno výběrové řízení za druhou, když si může nabízet své služby pod nákladovou cenou. Německá vláda to doplatí.

9 0
možnosti

A řidiči trpí.....

0 0
možnosti

Ale, ale.... a kdepak je vyjádření Jančury toho bojovníka za transparetnost na železnici a který dával DB za příklad? Být to u ČD tak se může pominout, ale u DB to asi nevadí když spolu kšeftují. A přitom je to ještě větší moloch než ČD.

11 0
možnosti

Tak ono spíše než finanční injekce je to nevyplacení dividendy. To mi nepřijde jako až takový problém...

1 0
možnosti

Copak to vidí oko mé, snad bdím či sním......?

CZexit;-)R^

1 6
možnosti

J58a40n 58T20a97r44a32b57a

21. 9. 2016 22:41

A odkudá vy by chatél čexitovat, pane z Bundesbahnu? A směrem východním? No poteškoště.

2 0
možnosti

J89a92n 57T54a69r51a18b10a

21. 9. 2016 22:37

Aletosepodivejme...Deutsche Bundesbahn, dotace zleva zprava, ceny druhé nejvyšší v Evropě a sakra vono je to díra na prachy.

6 1
možnosti

A čekal snad někdo něco jiného?8-o

0 0
možnosti