- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajimavé je, že tohle není veřejná podpora. Donutili ČD prodat nádraží za málo peněz a ještě budou údajně muset platit tržní nájemné. (Což nějak p. Ťok nikdy nezmiňoval :-) :-( pouze o "výhodách" mluvil.
Současní politici mají jednu ze špatných vlastností - zadlužovat co můžou a neplatit. V ČR, Anglii a asi i Německu.
Neměli by stávkovat za snížení ztráty? Taková třítýdenní stávka by zcela určitě pomohla.
Mně to přijde celkem normální... Neznám v Evropě žádného národního přepravce, který by byl bez dotací státu životaschopný. Do ČD tečou také dotace horem dolem v řádu mld. ročně.
Předpokládám, že ani německá vláda nepoužívá k daným dotacím evropské fondy, což byl ten problém na který diskutující naráží níže. Pokud by naše vláda se rozhodla dát peníze svých poplatníků ČD třeba na pozlacení mašin, tak EU s tím problém mít nebude.
Osobní železniční doprava zde není kvůli výnosům (vyjma několika specifických tratí), ale obecně aby zajistila dopravní obslužnost a nabídla alternativu k silniční dopravě (který by bez železnice zkolabovala).
Do ČD "tečou dotace" pouze tím způsobem, že jim stát / kraje platí za vykonanou službu, někde 80 Kč za km, někde 100, někde 120. Oficiálně se tomu ani neříká dotace. Ale nefunguje to tak, že by dle nálady ČD lil stát do podniku miliardy hlava nehlava. Tedy přesně tento případ.
To bylo keců z EU když se 6miliard korun měly koupit budovy a nádraží českých drah pro SŽDC! Zakázal bych vstup úředníkům EU do České republiky.
ty ratingy S&P jsou jedna velka cerna krabice, do ktere vidi jenom zasveceni, rozhodne nemaji nic spolecneho s efektivitou dane spolecnosti.
Pak není divu, že jejich klon spojený s DB Arriva vyhrává u nás jedno výběrové řízení za druhou, když si může nabízet své služby pod nákladovou cenou. Německá vláda to doplatí.
Ale, ale.... a kdepak je vyjádření Jančury toho bojovníka za transparetnost na železnici a který dával DB za příklad? Být to u ČD tak se může pominout, ale u DB to asi nevadí když spolu kšeftují. A přitom je to ještě větší moloch než ČD.
Tak ono spíše než finanční injekce je to nevyplacení dividendy. To mi nepřijde jako až takový problém...
Copak to vidí oko mé, snad bdím či sním......
CZexit
A odkudá vy by chatél čexitovat, pane z Bundesbahnu? A směrem východním? No poteškoště.
Aletosepodivejme...Deutsche Bundesbahn, dotace zleva zprava, ceny druhé nejvyšší v Evropě a sakra vono je to díra na prachy.