Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé dráhy plánují automatické vlaky bez strojvůdců. Pojedou i do Česka

Kolem roku 2023 by se na německých kolejích mohly objevit plně automatické stroje. Německé dráhy o projektu od začátku uvažují v mezinárodním měřítku, časem by tedy takové vlaky mohly jezdit i do Česka, uvedl Achim Fiack, který má v německém dopravci Deutsche Bahn na starosti strategické plánování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31l57a40d78i38s41l55a38v 70B75u76r31e19s 9243125551109

Parada. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:47

J28i90ř81í 87P94r78ů18š28a 7465332535609

Takže stačí zrušit přejezdy a oplotit tratě. ETCS zařídí zbytek. Už i u nás by to teoreticky šlo ECTS se již buduje a trať Český Brod Brno by jiz měla být vybavena balizami.

0/0
23.9.2016 20:03

J12a32n 95Č51e59r96n95ý 8560400124901

Pche, lokomotiva bez strojvůdce, to je prdlajs. U Českých drah jsem kolikrát seděl i ve vlaku bez lokomotivy!

0/0
23.9.2016 16:55

P78a42v75e34l 41M97o91r27a82v26e35c 3892729382598

Já už i na nádraží bez celýho vlaku, heč:-P;-).

+1/0
23.9.2016 17:14

J35a77n 31V60a91l17a12l77í68k 6526799780586

když jste si myslel že vás to někam doveze...

0/0
23.9.2016 18:53

R26o15m97a69n 26P98o13l54á28č54e76k 5296539165

To co DB testuje na trati za Krušnými horami funguje v pražské metru již několik let naprosto v pohodě... Strojvedoucí dává jenom pokyn k rozjezdu a otevře dveře. Jakákoli dynamika jízdy je předem naprogramovaná...

Takže i když v Německu toho strojvůdce vyženou, tak energetická úspora bude oproti dnešku 0.

+5/0
23.9.2016 15:47

M69a44r75t42i33n 22Š10t71r27o34s 4799197830758

spíš mzdová bude, ale to není moc populární říkat

+3/0
23.9.2016 16:14

R64o17m80a60n 28P42o10l76á27č65e72k 5726359145

Mzdové se ovšem z části přelijí do náklady na výstavbu a údržbu :-) Ale šikovný účetní to zvládne

0/0
23.9.2016 16:18

M16i32r54o40s47l10a41v 42G91r20o56s66s58m54a87n72n 8882169244

A co třeba AVV?

0/0
23.9.2016 18:11

R36o88m21a73n 25P11o21l15á92č26e19k 5686599865

A jakou to má souvislost s energetickou náročností?

0/0
24.9.2016 12:56

I94v65a93n 79H48o71l83a44s 5317247708137

Zcela optimální jízdní křivka.

0/0
24.9.2016 19:48

A61n83t55o88n54i75n 66N58e97m24e94c 2586391393367

Jakpa budou v Cesku jezdit, neni jedina trat, kde by se dalo jet rychleji.

Jel jsem s ICE z Frankfurtu do Hamburgu (530 km) za 3,5 hodiny.

U Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km/h.

To bude mit ICE po Cesku jednoho brzdare, aby se ten vlak nerozjel

+1/−1
23.9.2016 15:38

K93a48r26e81l 51M96a78t62o88u92š92e50k 7448402910676

Když to v Německu rozjede, tak do Prahy na Hlavák dojede setrvačností. Zpátky už bude muset strojvůdce.

+1/0
23.9.2016 15:40

P95a13v21e49l 36M59o13r71a43v11e11c 3872809692458

A kdo říká, že ty vlaky bez strojvůdce musí být VRT? Či že ta souprava nemůže jet i po pomalejší trati?

Nicméně myslím si, že u nás se takových vlaků (byť provozovaných DB) jen tak nedočkáme. To by totiž předpokládalo 1) změny zákonů (které zablokují odbory nebo politici), 2) zlepšení infrastruktury a zabezpečení (např. přejezdy i na koridorech, fuj).

+3/0
23.9.2016 17:18

M49a19r45t88i94n 15H41o28u16b81a 6303661959608

rychlost vlaku souvisi s jeho vedenim?

prosim, rad se dovzdelam

+2/0
23.9.2016 22:46

J35i32ř27í 16T56e97p55r 4277890985445

Letadla bez pilotů,

auta bez řidičů,

vlaky bez strojvedoucích, .........

......... prodejny bez pokladních, čerpací stanice bez obsluhy ............

A co bude dál?

Restaurace bez kuchařů,

pojišťovny bez pojišťováků,

módní přehlídky bez modelek, .........

Kam to ten svět spěje ?

+2/−1
23.9.2016 15:34

M44a53r48t49i94n 90Š81t28r56o52s 4409987510958

No a? Já tomu říkám pokrok, a je jednoznačně pozitivní :-)

+3/−1
23.9.2016 15:37

R61o63m83a15n 66P15o91l17á21č17e78k 5826819335

Tot otázka... Automatické vedení vlaku např. v metru je naprosto v pohodě, protože do toho prakticky nevstupuje jiný činitel.

U vlaků by se muselo všechno oplotit, zadrátovat, zakamerovat a pořád tam ten vnější činitel být může...

+7/0
23.9.2016 15:41

Š70i88m32o29n 45D53a60l60e92c78k20ý 8900484476485

Když už se má stát nehoda, jako sebevrah nebo kamion na přejezdu, tak se stane tak i tak. A je jedno, zda tam sedí člověk, který stejně není schopný jí včas zabránit.

+3/−3
23.9.2016 15:45

R17o93m33a75n 19P93o44l71á21č32e92k 5516379425

Tot otázka... Viz Studénka. Lidský činitel dokázal zmírnit následky.

Přejezdy na trati s automatem určitě nebudou :-)

+1/0
23.9.2016 16:15

P40a69v22e18l 57F56o67r29t 9210623961454

ten pokrok, kde se to zastavi...

0/0
23.9.2016 16:41

P11a70v14e93l 74M66o54r67a13v23e55c 3162729392368

Mno na čele vlaku určitě bude kamera snímající trať před vlakem, která by v případě překážky hned spustila rychlobrzdu. Ještě dříve než stačil zareagovat ten strojvedoucí (on reagoval co vím dost rychle, ale pořád reakční doba lidksého těla je v řádu desetin sekundy..).

0/−2
23.9.2016 17:21

I27v20a95n 51H11o32l28a61s 5187977828897

Jenže to by tu kameru resp. zpracovaný výstup dat musel někdo naprogramovat tak, že má okamžitě reagovat na "divně se vlnící most" x metrů daleko a y metrů nad tratí.

0/0
24.9.2016 19:52

P90a80v86e82l 69M78o72r92a73v66e27c 3562369962688

Já myslel že reagujete na ten tirák s plechem na přejezdu.

Spadený most: nevím co viděl strojvedoucí a na základě čeho reagoval a jak rychle. Nicméně "musel by někdo naprogramovat XY" není zas takový problém..

0/0
24.9.2016 20:18

M38a27r24t15i44n 28K30y50p19r 2242215944224

Problém je, že s tím vnějším činitelem v rychlosti 300km/h strojvedoucí stejně moc neudělá.

+1/0
23.9.2016 15:46

M81a19r94t95i91n 75Š62t86r26o40s 4849377100458

Vy děláte, jako kdyby měl snad dnes strojvedoucí šanci reagovat na tyhle vnější činitele? Je stejně bez šance, jako počítač... a kdyby byl přenos z kabiny jako webkamera, tak už je to stejné úplně.

+1/−1
23.9.2016 16:16

M62i59l92a49n 24V14o63l88e43k 5939913476719

Moderní vlaky už nemají záchrannou brzdu zcela nezávislou, záleží na strojvedoucím, jestli vlaku nezakáže zastavit. Nedovedu si představit, že by vládu na záchrannou brzdou vrátili zpět pouze cestujícím. Z toho mi vychází spíš částečně automatické a částečně dálkové ovládání vlaků. Oboje ale bude jistě napadáno hackery z KLDR...

+1/0
23.9.2016 15:27

M69a39r77t67i57n 82Š59t20r64o71s 4319637600438

Jasně, nějaké dálkové ovládání to bude, ostatně o tom se v článku i píše. Ono ve své podstatě je už jedno, jestli strojvedoucí sedí ve vlaku, a nebo někde v teplé kanceláři. Protože jeho fyzická přítomnost ve vlaku stejně ničemu nepomůže - co se týče té záchranné brzdy, dnes stejně strojvedoucí neví, proč za ni někdo zatáhl.

0/−1
23.9.2016 15:35

P81e22t86r 38N77o44v81o67t90n25y 1741960901

Zachranou brzdu bude ovladat automat jako dnes strojvedouci. Je jen omezeno, kde ji nelze pouzit (tunely, mosty)

0/0
23.9.2016 15:58

V58í92t74ě11z13s54l13a92v 56S47c71h36m54i49t34t 5970879709843

Zruší strojvůdce, ale budou moci zavést ochranku před duševně vyšinutými útočnjíky se sekerou, kteří čirou náhodou vyznávají islám.

#

+2/−7
23.9.2016 15:26

M63a69r81t75i56n 64W24a12l88l12n48e61r 6925600904100

Už jsem se lekl, že se na ně zapomnělo.

+9/0
23.9.2016 15:28

M26a88r69e27k 19F56l50e34k73a25č 1116335934578

To by ty naše tratě a koridory musely vypadat trošku jinak

+2/0
23.9.2016 15:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.