Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé dráhy plánují automatické vlaky bez strojvůdců. Pojedou i do Česka

Kolem roku 2023 by se na německých kolejích mohly objevit plně automatické stroje. Německé dráhy o projektu od začátku uvažují v mezinárodním měřítku, časem by tedy takové vlaky mohly jezdit i do Česka, uvedl Achim Fiack, který má v německém dopravci Deutsche Bahn na starosti strategické plánování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V13l73a89d69i10s51l98a94v 53B45u75r61e21s 9203595301279

Parada. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:47

J43i57ř37í 28P71r82ů62š84a 7135762515589

Takže stačí zrušit přejezdy a oplotit tratě. ETCS zařídí zbytek. Už i u nás by to teoreticky šlo ECTS se již buduje a trať Český Brod Brno by jiz měla být vybavena balizami.

0/0
23.9.2016 20:03

J20a42n 17Č73e48r60n71ý 8640320244671

Pche, lokomotiva bez strojvůdce, to je prdlajs. U Českých drah jsem kolikrát seděl i ve vlaku bez lokomotivy!

0/0
23.9.2016 16:55

P26a82v83e77l 10M87o77r81a93v71e69c 3322749422688

Já už i na nádraží bez celýho vlaku, heč:-P;-).

+1/0
23.9.2016 17:14
Foto

J41a89n 36V83a95l73a56l46í43k 6126679870716

když jste si myslel že vás to někam doveze...

0/0
23.9.2016 18:53

R58o86m64a94n 28P89o20l45á87č15e62k 5956359935

To co DB testuje na trati za Krušnými horami funguje v pražské metru již několik let naprosto v pohodě... Strojvedoucí dává jenom pokyn k rozjezdu a otevře dveře. Jakákoli dynamika jízdy je předem naprogramovaná...

Takže i když v Německu toho strojvůdce vyženou, tak energetická úspora bude oproti dnešku 0.

+5/0
23.9.2016 15:47

M57a85r49t20i41n 41Š78t29r80o38s 4479287920698

spíš mzdová bude, ale to není moc populární říkat

+3/0
23.9.2016 16:14

R45o49m74a41n 10P15o33l16á16č74e13k 5836319335

Mzdové se ovšem z části přelijí do náklady na výstavbu a údržbu :-) Ale šikovný účetní to zvládne

0/0
23.9.2016 16:18

M53i83r73o87s69l78a97v 59G92r91o35s56s92m38a16n36n 8562989964

A co třeba AVV?

0/0
23.9.2016 18:11

R49o98m47a40n 30P95o30l70á51č79e74k 5166579195

A jakou to má souvislost s energetickou náročností?

0/0
24.9.2016 12:56

I54v75a95n 63H59o58l23a70s 5847567828157

Zcela optimální jízdní křivka.

0/0
24.9.2016 19:48

A52n22t94o10n79i27n 14N86e80m34e16c 7538533901490

Jakpa budou v Cesku jezdit, neni jedina trat, kde by se dalo jet rychleji.

Jel jsem s ICE z Frankfurtu do Hamburgu (530 km) za 3,5 hodiny.

U Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km/h.

To bude mit ICE po Cesku jednoho brzdare, aby se ten vlak nerozjel

+1/−1
23.9.2016 15:38

K18a56r79e27l 84M77a47t47o62u19š71e96k 7508822780246

Když to v Německu rozjede, tak do Prahy na Hlavák dojede setrvačností. Zpátky už bude muset strojvůdce.

+1/0
23.9.2016 15:40

P89a56v24e52l 17M75o50r98a56v12e69c 3372309692528

A kdo říká, že ty vlaky bez strojvůdce musí být VRT? Či že ta souprava nemůže jet i po pomalejší trati?

Nicméně myslím si, že u nás se takových vlaků (byť provozovaných DB) jen tak nedočkáme. To by totiž předpokládalo 1) změny zákonů (které zablokují odbory nebo politici), 2) zlepšení infrastruktury a zabezpečení (např. přejezdy i na koridorech, fuj).

+3/0
23.9.2016 17:18

M20a67r18t15i23n 15H38o97u36b15a 6733411909188

rychlost vlaku souvisi s jeho vedenim?

prosim, rad se dovzdelam

+2/0
23.9.2016 22:46

J30i63ř13í 12T20e25p95r 4387470415425

Letadla bez pilotů,

auta bez řidičů,

vlaky bez strojvedoucích, .........

......... prodejny bez pokladních, čerpací stanice bez obsluhy ............

A co bude dál?

Restaurace bez kuchařů,

pojišťovny bez pojišťováků,

módní přehlídky bez modelek, .........

Kam to ten svět spěje ?

+2/−1
23.9.2016 15:34

M15a79r70t81i18n 19Š27t92r65o60s 4389417770648

No a? Já tomu říkám pokrok, a je jednoznačně pozitivní :-)

+3/−1
23.9.2016 15:37

R18o61m58a86n 47P43o43l59á90č35e47k 5656359205

Tot otázka... Automatické vedení vlaku např. v metru je naprosto v pohodě, protože do toho prakticky nevstupuje jiný činitel.

U vlaků by se muselo všechno oplotit, zadrátovat, zakamerovat a pořád tam ten vnější činitel být může...

+7/0
23.9.2016 15:41

Š53i55m80o29n 76D72a18l35e67c25k28ý 8940564486345

Když už se má stát nehoda, jako sebevrah nebo kamion na přejezdu, tak se stane tak i tak. A je jedno, zda tam sedí člověk, který stejně není schopný jí včas zabránit.

+3/−3
23.9.2016 15:45

R56o91m32a35n 46P11o63l47á51č10e96k 5976559875

Tot otázka... Viz Studénka. Lidský činitel dokázal zmírnit následky.

Přejezdy na trati s automatem určitě nebudou :-)

+1/0
23.9.2016 16:15

P44a43v51e82l 17F48o20r79t 9180633141564

ten pokrok, kde se to zastavi...

0/0
23.9.2016 16:41

P82a92v43e67l 51M86o94r35a44v43e25c 3402879182898

Mno na čele vlaku určitě bude kamera snímající trať před vlakem, která by v případě překážky hned spustila rychlobrzdu. Ještě dříve než stačil zareagovat ten strojvedoucí (on reagoval co vím dost rychle, ale pořád reakční doba lidksého těla je v řádu desetin sekundy..).

0/−2
23.9.2016 17:21

I18v39a29n 78H74o61l46a32s 5807767228487

Jenže to by tu kameru resp. zpracovaný výstup dat musel někdo naprogramovat tak, že má okamžitě reagovat na "divně se vlnící most" x metrů daleko a y metrů nad tratí.

0/0
24.9.2016 19:52

P10a24v75e83l 67M30o89r27a69v14e82c 3572209132298

Já myslel že reagujete na ten tirák s plechem na přejezdu.

Spadený most: nevím co viděl strojvedoucí a na základě čeho reagoval a jak rychle. Nicméně "musel by někdo naprogramovat XY" není zas takový problém..

0/0
24.9.2016 20:18

M52a11r28t20i93n 97K57y11p50r 2882845394934

Problém je, že s tím vnějším činitelem v rychlosti 300km/h strojvedoucí stejně moc neudělá.

+1/0
23.9.2016 15:46

M45a70r61t90i39n 47Š93t21r68o59s 4579197970898

Vy děláte, jako kdyby měl snad dnes strojvedoucí šanci reagovat na tyhle vnější činitele? Je stejně bez šance, jako počítač... a kdyby byl přenos z kabiny jako webkamera, tak už je to stejné úplně.

+1/−1
23.9.2016 16:16

M30i14l55a70n 67V70o42l93e31k 5629653276509

Moderní vlaky už nemají záchrannou brzdu zcela nezávislou, záleží na strojvedoucím, jestli vlaku nezakáže zastavit. Nedovedu si představit, že by vládu na záchrannou brzdou vrátili zpět pouze cestujícím. Z toho mi vychází spíš částečně automatické a částečně dálkové ovládání vlaků. Oboje ale bude jistě napadáno hackery z KLDR...

+1/0
23.9.2016 15:27

M51a22r35t94i82n 90Š94t81r98o51s 4909287720188

Jasně, nějaké dálkové ovládání to bude, ostatně o tom se v článku i píše. Ono ve své podstatě je už jedno, jestli strojvedoucí sedí ve vlaku, a nebo někde v teplé kanceláři. Protože jeho fyzická přítomnost ve vlaku stejně ničemu nepomůže - co se týče té záchranné brzdy, dnes stejně strojvedoucí neví, proč za ni někdo zatáhl.

0/−1
23.9.2016 15:35

P18e83t51r 70N11o95v18o37t96n93y 1271260671

Zachranou brzdu bude ovladat automat jako dnes strojvedouci. Je jen omezeno, kde ji nelze pouzit (tunely, mosty)

0/0
23.9.2016 15:58

V61í51t48ě97z35s21l96a51v 97S42c64h73m28i12t18t 5300619649523

Zruší strojvůdce, ale budou moci zavést ochranku před duševně vyšinutými útočnjíky se sekerou, kteří čirou náhodou vyznávají islám.

#

+2/−7
23.9.2016 15:26

M94a61r33t19i78n 91W64a31l41l24n25e41r 6765660324430

Už jsem se lekl, že se na ně zapomnělo.

+9/0
23.9.2016 15:28

M39a59r52e65k 16F75l65e19k50a86č 1956815924988

To by ty naše tratě a koridory musely vypadat trošku jinak

+2/0
23.9.2016 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.