Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Německé dráhy plánují automatické vlaky bez strojvůdců. Pojedou i do Česka

Kolem roku 2023 by se na německých kolejích mohly objevit plně automatické stroje. Německé dráhy o projektu od začátku uvažují v mezinárodním měřítku, časem by tedy takové vlaky mohly jezdit i do Česka, uvedl Achim Fiack, který má v německém dopravci Deutsche Bahn na starosti strategické plánování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V22l38a86d22i57s54l45a35v 84B30u69r87e73s 9753475981509

Parada. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:47

J91i42ř49í 93P26r55ů58š88a 7315732865649

Takže stačí zrušit přejezdy a oplotit tratě. ETCS zařídí zbytek. Už i u nás by to teoreticky šlo ECTS se již buduje a trať Český Brod Brno by jiz měla být vybavena balizami.

0/0
23.9.2016 20:03

J22a14n 20Č16e29r61n70ý 8960550644201

Pche, lokomotiva bez strojvůdce, to je prdlajs. U Českých drah jsem kolikrát seděl i ve vlaku bez lokomotivy!

0/0
23.9.2016 16:55

P85a50v73e38l 26M69o65r46a67v20e10c 3912359612848

Já už i na nádraží bez celýho vlaku, heč:-P;-).

+1/0
23.9.2016 17:14

J48a51n 32V10a52l44a38l15í32k 6586719410186

když jste si myslel že vás to někam doveze...

0/0
23.9.2016 18:53

R64o60m57a76n 63P25o79l37á79č86e47k 5886399475

To co DB testuje na trati za Krušnými horami funguje v pražské metru již několik let naprosto v pohodě... Strojvedoucí dává jenom pokyn k rozjezdu a otevře dveře. Jakákoli dynamika jízdy je předem naprogramovaná...

Takže i když v Německu toho strojvůdce vyženou, tak energetická úspora bude oproti dnešku 0.

+5/0
23.9.2016 15:47

M34a78r73t62i86n 16Š76t27r42o91s 4339167470548

spíš mzdová bude, ale to není moc populární říkat

+3/0
23.9.2016 16:14

R42o18m76a68n 92P11o30l87á82č29e14k 5876719555

Mzdové se ovšem z části přelijí do náklady na výstavbu a údržbu :-) Ale šikovný účetní to zvládne

0/0
23.9.2016 16:18

M10i26r53o36s88l56a32v 37G15r26o79s18s12m27a16n25n 8672869564

A co třeba AVV?

0/0
23.9.2016 18:11

R86o35m58a98n 64P69o34l59á61č33e72k 5456439795

A jakou to má souvislost s energetickou náročností?

0/0
24.9.2016 12:56

I86v69a19n 63H28o88l66a45s 5407897708527

Zcela optimální jízdní křivka.

0/0
24.9.2016 19:48

A34n24t73o10n56i70n 14N33e12m30e50c 8641300621526

Jakpa budou v Cesku jezdit, neni jedina trat, kde by se dalo jet rychleji.

Jel jsem s ICE z Frankfurtu do Hamburgu (530 km) za 3,5 hodiny.

U Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km/h.

To bude mit ICE po Cesku jednoho brzdare, aby se ten vlak nerozjel

+1/−1
23.9.2016 15:38

K23a52r50e44l 16M26a89t22o59u69š83e77k 7258132620206

Když to v Německu rozjede, tak do Prahy na Hlavák dojede setrvačností. Zpátky už bude muset strojvůdce.

+1/0
23.9.2016 15:40

P84a97v17e97l 30M36o58r12a32v80e23c 3272439562668

A kdo říká, že ty vlaky bez strojvůdce musí být VRT? Či že ta souprava nemůže jet i po pomalejší trati?

Nicméně myslím si, že u nás se takových vlaků (byť provozovaných DB) jen tak nedočkáme. To by totiž předpokládalo 1) změny zákonů (které zablokují odbory nebo politici), 2) zlepšení infrastruktury a zabezpečení (např. přejezdy i na koridorech, fuj).

+3/0
23.9.2016 17:18

M23a82r81t50i55n 27H39o10u67b56a 6983691479468

rychlost vlaku souvisi s jeho vedenim?

prosim, rad se dovzdelam

+2/0
23.9.2016 22:46

J84i15ř25í 14T10e23p16r 4277390715105

Letadla bez pilotů,

auta bez řidičů,

vlaky bez strojvedoucích, .........

......... prodejny bez pokladních, čerpací stanice bez obsluhy ............

A co bude dál?

Restaurace bez kuchařů,

pojišťovny bez pojišťováků,

módní přehlídky bez modelek, .........

Kam to ten svět spěje ?

+2/−1
23.9.2016 15:34

M35a16r86t49i13n 16Š39t19r23o66s 4479247440158

No a? Já tomu říkám pokrok, a je jednoznačně pozitivní :-)

+3/−1
23.9.2016 15:37

R21o24m60a70n 22P24o20l54á11č19e74k 5946869715

Tot otázka... Automatické vedení vlaku např. v metru je naprosto v pohodě, protože do toho prakticky nevstupuje jiný činitel.

U vlaků by se muselo všechno oplotit, zadrátovat, zakamerovat a pořád tam ten vnější činitel být může...

+7/0
23.9.2016 15:41

Š56i41m17o94n 42D47a49l87e30c86k11ý 8190834356425

Když už se má stát nehoda, jako sebevrah nebo kamion na přejezdu, tak se stane tak i tak. A je jedno, zda tam sedí člověk, který stejně není schopný jí včas zabránit.

+3/−3
23.9.2016 15:45

R34o70m54a54n 90P84o13l60á25č29e95k 5146479435

Tot otázka... Viz Studénka. Lidský činitel dokázal zmírnit následky.

Přejezdy na trati s automatem určitě nebudou :-)

+1/0
23.9.2016 16:15

P40a17v94e20l 95F71o73r78t 9260373421954

ten pokrok, kde se to zastavi...

0/0
23.9.2016 16:41

P37a88v27e45l 51M69o64r62a26v15e23c 3782669742528

Mno na čele vlaku určitě bude kamera snímající trať před vlakem, která by v případě překážky hned spustila rychlobrzdu. Ještě dříve než stačil zareagovat ten strojvedoucí (on reagoval co vím dost rychle, ale pořád reakční doba lidksého těla je v řádu desetin sekundy..).

0/−2
23.9.2016 17:21

I93v72a64n 34H51o38l90a58s 5227327918557

Jenže to by tu kameru resp. zpracovaný výstup dat musel někdo naprogramovat tak, že má okamžitě reagovat na "divně se vlnící most" x metrů daleko a y metrů nad tratí.

0/0
24.9.2016 19:52

P91a45v95e81l 36M18o49r25a47v97e98c 3242829342798

Já myslel že reagujete na ten tirák s plechem na přejezdu.

Spadený most: nevím co viděl strojvedoucí a na základě čeho reagoval a jak rychle. Nicméně "musel by někdo naprogramovat XY" není zas takový problém..

0/0
24.9.2016 20:18

M67a87r23t32i54n 70K29y44p86r 2672245204144

Problém je, že s tím vnějším činitelem v rychlosti 300km/h strojvedoucí stejně moc neudělá.

+1/0
23.9.2016 15:46

M81a95r81t49i68n 42Š56t23r10o67s 4259797520918

Vy děláte, jako kdyby měl snad dnes strojvedoucí šanci reagovat na tyhle vnější činitele? Je stejně bez šance, jako počítač... a kdyby byl přenos z kabiny jako webkamera, tak už je to stejné úplně.

+1/−1
23.9.2016 16:16

M27i23l14a76n 21V29o82l29e38k 5779443336409

Moderní vlaky už nemají záchrannou brzdu zcela nezávislou, záleží na strojvedoucím, jestli vlaku nezakáže zastavit. Nedovedu si představit, že by vládu na záchrannou brzdou vrátili zpět pouze cestujícím. Z toho mi vychází spíš částečně automatické a částečně dálkové ovládání vlaků. Oboje ale bude jistě napadáno hackery z KLDR...

+1/0
23.9.2016 15:27

M81a41r24t84i54n 68Š79t81r90o83s 4979557660548

Jasně, nějaké dálkové ovládání to bude, ostatně o tom se v článku i píše. Ono ve své podstatě je už jedno, jestli strojvedoucí sedí ve vlaku, a nebo někde v teplé kanceláři. Protože jeho fyzická přítomnost ve vlaku stejně ničemu nepomůže - co se týče té záchranné brzdy, dnes stejně strojvedoucí neví, proč za ni někdo zatáhl.

0/−1
23.9.2016 15:35

P36e75t69r 10N27o77v59o10t60n67y 1381460741

Zachranou brzdu bude ovladat automat jako dnes strojvedouci. Je jen omezeno, kde ji nelze pouzit (tunely, mosty)

0/0
23.9.2016 15:58

V79í50t24ě49z34s83l87a86v 43S27c75h40m80i95t34t 5710869389163

Zruší strojvůdce, ale budou moci zavést ochranku před duševně vyšinutými útočnjíky se sekerou, kteří čirou náhodou vyznávají islám.

#

+2/−7
23.9.2016 15:26

M21a11r15t68i38n 26W76a94l93l16n61e73r 6695140434940

Už jsem se lekl, že se na ně zapomnělo.

+9/0
23.9.2016 15:28

M93a13r50e80k 79F36l73e39k50a97č 1226885704488

To by ty naše tratě a koridory musely vypadat trošku jinak

+2/0
23.9.2016 15:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.