Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Německé dráhy plánují automatické vlaky bez strojvůdců. Pojedou i do Česka

Kolem roku 2023 by se na německých kolejích mohly objevit plně automatické stroje. Německé dráhy o projektu od začátku uvažují v mezinárodním měřítku, časem by tedy takové vlaky mohly jezdit i do Česka, uvedl Achim Fiack, který má v německém dopravci Deutsche Bahn na starosti strategické plánování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V86l43a73d19i29s37l78a46v 92B44u70r27e42s 9933865601289

Parada. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

0/0
27.9.2016 19:47

J94i66ř72í 87P45r43ů29š58a 7105372155149

Takže stačí zrušit přejezdy a oplotit tratě. ETCS zařídí zbytek. Už i u nás by to teoreticky šlo ECTS se již buduje a trať Český Brod Brno by jiz měla být vybavena balizami.

0/0
23.9.2016 20:03

J81a10n 85Č96e14r49n71ý 8700410684351

Pche, lokomotiva bez strojvůdce, to je prdlajs. U Českých drah jsem kolikrát seděl i ve vlaku bez lokomotivy!

0/0
23.9.2016 16:55

P90a28v17e33l 76M57o19r58a36v56e80c 3382429442778

Já už i na nádraží bez celýho vlaku, heč:-P;-).

+1/0
23.9.2016 17:14

J58a38n 68V37a29l50a80l42í52k 6716109850736

když jste si myslel že vás to někam doveze...

0/0
23.9.2016 18:53

R67o94m42a20n 70P89o25l78á85č16e72k 5766709935

To co DB testuje na trati za Krušnými horami funguje v pražské metru již několik let naprosto v pohodě... Strojvedoucí dává jenom pokyn k rozjezdu a otevře dveře. Jakákoli dynamika jízdy je předem naprogramovaná...

Takže i když v Německu toho strojvůdce vyženou, tak energetická úspora bude oproti dnešku 0.

+5/0
23.9.2016 15:47

M70a36r32t71i27n 69Š83t97r89o38s 4879957350158

spíš mzdová bude, ale to není moc populární říkat

+3/0
23.9.2016 16:14

R53o48m37a43n 46P47o68l21á77č93e32k 5696669175

Mzdové se ovšem z části přelijí do náklady na výstavbu a údržbu :-) Ale šikovný účetní to zvládne

0/0
23.9.2016 16:18

M63i66r42o15s57l33a21v 57G54r80o71s97s76m42a89n87n 8712429554

A co třeba AVV?

0/0
23.9.2016 18:11

R77o40m27a94n 94P81o48l34á14č29e67k 5146839645

A jakou to má souvislost s energetickou náročností?

0/0
24.9.2016 12:56

I36v74a78n 79H43o24l62a16s 5767157478557

Zcela optimální jízdní křivka.

0/0
24.9.2016 19:48

A74n15t23o43n46i76n 36N73e84m67e39c 2626221463527

Jakpa budou v Cesku jezdit, neni jedina trat, kde by se dalo jet rychleji.

Jel jsem s ICE z Frankfurtu do Hamburgu (530 km) za 3,5 hodiny.

U Hannoveru hlasili, ze jedeme 260 km/h.

To bude mit ICE po Cesku jednoho brzdare, aby se ten vlak nerozjel

+1/−1
23.9.2016 15:38

K49a56r30e78l 12M90a64t61o78u82š21e65k 7948102120356

Když to v Německu rozjede, tak do Prahy na Hlavák dojede setrvačností. Zpátky už bude muset strojvůdce.

+1/0
23.9.2016 15:40

P13a61v57e14l 21M59o28r60a38v51e70c 3272839342318

A kdo říká, že ty vlaky bez strojvůdce musí být VRT? Či že ta souprava nemůže jet i po pomalejší trati?

Nicméně myslím si, že u nás se takových vlaků (byť provozovaných DB) jen tak nedočkáme. To by totiž předpokládalo 1) změny zákonů (které zablokují odbory nebo politici), 2) zlepšení infrastruktury a zabezpečení (např. přejezdy i na koridorech, fuj).

+3/0
23.9.2016 17:18

M58a63r22t71i51n 24H36o63u43b19a 6193231409218

rychlost vlaku souvisi s jeho vedenim?

prosim, rad se dovzdelam

+2/0
23.9.2016 22:46

J73i74ř26í 79T56e78p43r 4617170105775

Letadla bez pilotů,

auta bez řidičů,

vlaky bez strojvedoucích, .........

......... prodejny bez pokladních, čerpací stanice bez obsluhy ............

A co bude dál?

Restaurace bez kuchařů,

pojišťovny bez pojišťováků,

módní přehlídky bez modelek, .........

Kam to ten svět spěje ?

+2/−1
23.9.2016 15:34

M38a46r54t80i42n 11Š49t17r41o95s 4399407650928

No a? Já tomu říkám pokrok, a je jednoznačně pozitivní :-)

+3/−1
23.9.2016 15:37

R25o89m30a45n 40P45o43l48á13č59e18k 5196209825

Tot otázka... Automatické vedení vlaku např. v metru je naprosto v pohodě, protože do toho prakticky nevstupuje jiný činitel.

U vlaků by se muselo všechno oplotit, zadrátovat, zakamerovat a pořád tam ten vnější činitel být může...

+7/0
23.9.2016 15:41

Š56i91m21o19n 41D39a50l74e28c32k47ý 8780784566465

Když už se má stát nehoda, jako sebevrah nebo kamion na přejezdu, tak se stane tak i tak. A je jedno, zda tam sedí člověk, který stejně není schopný jí včas zabránit.

+3/−3
23.9.2016 15:45

R95o82m53a79n 49P20o45l93á58č57e90k 5686289635

Tot otázka... Viz Studénka. Lidský činitel dokázal zmírnit následky.

Přejezdy na trati s automatem určitě nebudou :-)

+1/0
23.9.2016 16:15

P96a87v30e90l 18F76o89r30t 9200183271234

ten pokrok, kde se to zastavi...

0/0
23.9.2016 16:41

P46a42v83e49l 56M91o62r98a91v24e23c 3602619902878

Mno na čele vlaku určitě bude kamera snímající trať před vlakem, která by v případě překážky hned spustila rychlobrzdu. Ještě dříve než stačil zareagovat ten strojvedoucí (on reagoval co vím dost rychle, ale pořád reakční doba lidksého těla je v řádu desetin sekundy..).

0/−2
23.9.2016 17:21

I73v57a21n 53H19o58l66a50s 5417267688697

Jenže to by tu kameru resp. zpracovaný výstup dat musel někdo naprogramovat tak, že má okamžitě reagovat na "divně se vlnící most" x metrů daleko a y metrů nad tratí.

0/0
24.9.2016 19:52

P39a32v59e50l 69M40o91r28a81v94e65c 3432779182668

Já myslel že reagujete na ten tirák s plechem na přejezdu.

Spadený most: nevím co viděl strojvedoucí a na základě čeho reagoval a jak rychle. Nicméně "musel by někdo naprogramovat XY" není zas takový problém..

0/0
24.9.2016 20:18

M71a19r24t71i79n 63K67y40p63r 2692755104544

Problém je, že s tím vnějším činitelem v rychlosti 300km/h strojvedoucí stejně moc neudělá.

+1/0
23.9.2016 15:46

M75a13r60t89i15n 31Š31t16r73o41s 4289937280238

Vy děláte, jako kdyby měl snad dnes strojvedoucí šanci reagovat na tyhle vnější činitele? Je stejně bez šance, jako počítač... a kdyby byl přenos z kabiny jako webkamera, tak už je to stejné úplně.

+1/−1
23.9.2016 16:16

M79i17l84a12n 39V46o78l12e81k 5109623986929

Moderní vlaky už nemají záchrannou brzdu zcela nezávislou, záleží na strojvedoucím, jestli vlaku nezakáže zastavit. Nedovedu si představit, že by vládu na záchrannou brzdou vrátili zpět pouze cestujícím. Z toho mi vychází spíš částečně automatické a částečně dálkové ovládání vlaků. Oboje ale bude jistě napadáno hackery z KLDR...

+1/0
23.9.2016 15:27

M38a77r82t47i19n 50Š85t95r59o88s 4909127580238

Jasně, nějaké dálkové ovládání to bude, ostatně o tom se v článku i píše. Ono ve své podstatě je už jedno, jestli strojvedoucí sedí ve vlaku, a nebo někde v teplé kanceláři. Protože jeho fyzická přítomnost ve vlaku stejně ničemu nepomůže - co se týče té záchranné brzdy, dnes stejně strojvedoucí neví, proč za ni někdo zatáhl.

0/−1
23.9.2016 15:35

P47e58t39r 16N86o76v34o31t61n60y 1861750461

Zachranou brzdu bude ovladat automat jako dnes strojvedouci. Je jen omezeno, kde ji nelze pouzit (tunely, mosty)

0/0
23.9.2016 15:58

V55í82t73ě82z16s67l22a80v 29S76c80h38m13i26t63t 5650689369723

Zruší strojvůdce, ale budou moci zavést ochranku před duševně vyšinutými útočnjíky se sekerou, kteří čirou náhodou vyznávají islám.

#

+2/−7
23.9.2016 15:26

M32a58r11t76i59n 48W12a21l27l90n31e10r 6725350434280

Už jsem se lekl, že se na ně zapomnělo.

+9/0
23.9.2016 15:28

M83a78r68e24k 30F29l20e31k93a72č 1476595144128

To by ty naše tratě a koridory musely vypadat trošku jinak

+2/0
23.9.2016 15:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.