Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužené České dráhy půjčí půl miliardy ČD Cargo na lokomotivy

České dráhy řeší nezvyklou situaci. Jsou sice výrazně zadlužené, ale současně mají aktuálně miliardy korun na účtech. Proto se rozhodly, že půjčí přes půl miliardy korun své dceřiné společnosti ČD Cargo na nákup pěti lokomotiv Vectron od společnosti Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48a79v16i24d 77P88e10c43a 1935714161616

Pane Sůro, jedná se o financování pětice lokomotiv, které již Cargo vlastní, nebo jde o další sérii?

0/0
26.9.2016 9:48
Foto

L51u86k82á17š 96N82o39v53o31t33n35ý 6786157988978

Tak samozřejmě půjčit v této situaci je OK (lepší než nechat válet peníze na účtu), na druhou stranu, kdyby management měl alespoň základní vzdělání, tak by si nebral takové půjčky, ale dokázal by odhadnout, kolik budou mít budoucí příjmy (např. z toho odprodeje nádraží nebo kolik vydají dluhopisů) a to cash-flow trochu řídit. Takhle to vypadá, že to prostě ždímou co to dá (a když jim někdo dává prachy, tak proč nebrat aneb po nás potopa).

+1/−1
26.9.2016 9:29

R90a41d93e23k 20J92a92n50a88t10a 9645646334982

"např. z toho odprodeje nádraží"

-------

Zrovna toto byl takový politicko-evropský guláš, že nebylo možno vůbec odhadnout, kdy a kolik ČD toho za tento majetek dostanou. Táhlo se to několik let, mezitím 2x padla vláda. Přitom jde o milardy. Jak potom chcete něco plánovat?

+1/0
26.9.2016 10:36
Foto

P87r32e72m22y49s41l 59K64y68s97e96l59a31k 5455163854929

Jak může někdo s dluhy někomu půjčovat? To se svět už opravdu zbláznil?

0/0
26.9.2016 8:33

R14a84d95e58k 54J92a16n50a38t51a 9975606434842

Ne. Jen zcela běžně existují půjčky, které nelze kdykoliv předčasně splatit (v případě ČD jsou to dluhopisy).

Možná taky takovou půjčku máte, říká se tomu hypotéka. Tu lze obvykle bez sankcí splatit pouze při konci fixačního období.

+1/0
26.9.2016 9:15

P43e96t93r 66N63o37v81á54k 3763626834554

Klasika.... , mám peníze na účtu, tak proč splácet , když to můžu půjčit a za rok žádat od státu další půjčku...;-ORv

0/−2
26.9.2016 8:16

F11r19a34n95t43i95š94e93k 24K36u80l11d37a87n 5866777514474

Ne že bych se zastával Českých drah, ale rozumíte psanému textu? Je tam napsáno, že někteří věřitelé nechtějí předčasné splacení..... No hlavně když si kopneme co ?

+3/0
26.9.2016 8:33

F92r10a41n25t52i82š68e60k 60M83a82t79ě87j61č62e58k 7983912233561

Navíc Cargo je dceřiná společnost ČD, takže půjčují sami sobě. To je tedy senzace.

+1/0
26.9.2016 8:53

V49a70c71l55a17v 90H59a11j65e32k 3216399709

A na to jste přišel jak. ČD nemají žádnou půjčku od státu.

+1/0
26.9.2016 9:10
Foto

L18u11k33á70š 27N39o45v44o80t47n94ý 6126107798418

To by byl věřitel blbej aby si nechal předčasně splatit něco, co mu může pár let nést ještě celkem jistý výnos.

0/0
26.9.2016 9:25

P40a64v41e79l 85N91o45c36a77r 6299859806745

Jaké obchodní tajemství?

Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!!

0/−1
25.9.2016 23:10
Foto

J66a36n 88V66a53l43a53l80í24k 6626969900436

jaká dotovaná???

+2/0
25.9.2016 23:27

K19a15r39e75l 30N98a23s73t86o12u35p58i95l 3500741440141

to se ale musíte zeptat jich a ne jak hlupák tady na diskuzi...

0/0
26.9.2016 8:24

R72a94d90e62k 65J83a97n20a65t64a 9315346344652

"Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!! "

-----

I když tu firmu může zveřejnění poškodit?

+1/0
26.9.2016 9:16
Foto

L59u85k77á70š 49N74o93v37o83t33n91ý 6916847928588

Státem dotované jsou pouze některé spoje. Jinak je to firma stejného charakteru jako ČEZ (tomu jsme taky postavili Temelín).

0/0
26.9.2016 9:26

J51a89n 24J40e64m86e34l78k92a 1845800

Pokud by se dřív netahal zisk z Carga na neprožíral na neplacení politiků za osobní dopravu, tak už mohli mít takových Vectronů..

+11/−2
25.9.2016 20:37

V73a26c43l31a52v 34H22a18j96e73k 3726589819

Do roku 2003 to bylo tunelování zisků z nákladní přepravy zejména na do infrastruktury a osobní přepravy oficiální vládní politikou.

+4/0
25.9.2016 20:42

O58l20d24ř52i10c47h 34J28a20n84e86č70e45k 8529606493251

Jo jo, dost perverzní svět: Cargo vydělává, osobní doprava ČD prodělává, skupina je v plusu díky Cargu. Jenže to nemá hotovost a na nové lokomotivy si musí půjčovat od sestry, která prodělává, ředitel křičí, jak je předlužená, ale na účtu se jí válí miliardy 8-o

Proč vlastně ČD vydávaly nové eurobondy, když teď ty peníze na 7 let mohou dát Cargu?

0/−1
25.9.2016 22:59

V64a35c46l36a65v 95H62a21j74e19k 3436749789

Refinnacování úvěru za úvěr s nižšími úroky.

0/0
26.9.2016 9:11

P15a50v52e89l 22Š54m11í47d18e57k 6419300333108

Pane Sůro a co takhle napsat ohledně dne železnice z Chebuˇ(ohledně rekonstrukce Stříbrného šípu M260.001) reportáž, proč tam žlutý nejel ;-D a svrabu u žlutého Vašeho oblíbence, To radši dáte odkaz z ČTK.Váš oblíbenec taky kupuje Vectrony a nejvíc se zklamal, když ČD koupilo autovlaky a on prohrál to prskal. ;-D

+15/−4
25.9.2016 18:52

P78e95t16r 96Š55i22m44r62a97l 4487487835405

Regiojet Vectrony nekupuje, ale pronajímá. To je trošku rozdíl.

Národní den železnice je akce ČD a máte pocit, že někdo RJ zval?

Reportáží z NDŽ jsem viděl dost, o svrabu u RJ jsem se taky dozvěděl.

+11/0
25.9.2016 20:05

J19a12n 57S57ů22r73a 4185463783232

Takže:

http://vary.idnes.cz/den-zeleznice-cheb-03o-/vary-zpravy.aspx?c=A160924_205237_vary-zpravy_ale

http://ostrava.idnes.cz/vlak-stribrny-sip-navrat-renovace-dr9-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160614_203217_ostrava-zpravy_jog

http://ekonomika.idnes.cz/svrab-v-regiojetu-0m1-/eko-doprava.aspx?c=A160921_151901_eko-doprava_rny

proč bych měl psát reportáž, proč tam žlutý nejel? Smysl mi uniká, ale jistě mi to vysvětlíte.

+5/0
25.9.2016 21:09

K14a32r37e49l 46N67a28s48t80o52u60p98i23l 3350701580431

Šmídek, svoji neschopnost číst a hledat neházejte na jiné...

+1/0
26.9.2016 8:26

V69a12c91l93a76v 47H45a63j68e93k 3526199929

Pane Sůra vy jste prostě šmok..Rv

+7/0
25.9.2016 18:43

J83a63n 20S76ů66r26a 4125603443492

Od génia vašeho typu takové lichotky vždy potěší. Tak šup pro prášek

0/0
25.9.2016 21:21

P71a77v88e49l 70Š16m19í63d79e73k 6379530773838

Jo dík za odkaz od pana Tomana dobře napsaný článek. No pravda je , že žlutýho tam asi nikdo nepozval.

0/0
26.9.2016 0:18

V69a93c39l52a84v 35H90a61j31e77k 3906259599

Jsem rád, že kromě Vás to oceňují i další diskutující;-D

0/0
26.9.2016 12:03

P50e57p81a 19B71r63a92t38r23š13o19v90s85k83ý 9345586789491

Pane Sůro, děkujeme za další bulvární titulek ;)

+11/0
25.9.2016 17:54

P97a37v29e25l 45S48o20v45i84č97k24a 4956798765172

Mám dojem, že titulky k článkům přidává titulkář a ne autor článku. Proto se bulvární titulky objevují třeba i na technetu. Takže bych řekl, že toto není jeho vina...

+2/0
25.9.2016 20:41

J22a79n 49S76ů63r46a 4675933583212

Co je v titulku bulvárního? Titulek je můj a plně vystihuje to, o čem je text.

+1/0
25.9.2016 21:10

N25i89k54o57l16a74j 25M81a66l55í40k 5604353600111

No, podle mě není bulvární. Ale jde o to, že jsou zadlužené, ale dluhy teď nemůžou hned splatit - zatímco titulek zní, že jsou zadlužené a při tom někomu půjčujou...

+2/0
25.9.2016 22:01

J41a64n 50S22ů88r46a 4485723333912

Říká se tomu řízení cash flow...

0/0
25.9.2016 22:01

R34a23d42e88k 93J49a30n53a10t62a 9815636144332

Kdo trochu rozumí fnancím, tak to chápe.

Ale máte tu spoustu lidí (viz diskuze) pro které je půjčka akorát Provident. Ty, které různé kampaně nabádají, že dluh je špatná věc. Tak by to chtělo jim to trochu vysvětlit a nemást titulkem.

+1/0
26.9.2016 9:18

A71l62e93š 48L22i65s10o90v12s38k89ý 9229758682452

Stát je nejlepší hospodář! Proto se budeme zuby nehty bránit jakékoli privatizaci a restitucím!!!! :-):-):-)

+3/−3
25.9.2016 17:47

V77a35c95l15a36v 62H74a61j10e12k 3516169879

Většina železnice jako soukromé vznikla, ALE MAJITELÉ JE PŘEDALI STÁTU.

+2/−1
25.9.2016 19:40

R72o66m62a28n 98P50o31l85á18č57e60k 5566329885

Majitelé ji PRODALI státu. Stejně jako dnes skupuji velké firmy menší.:-)

+3/0
25.9.2016 20:31

V44a16c92l88a23v 67H77a47j62e78k 3226969459

Hlavní důvod byl ten, že to pro vlastníky bylo ekonomicky neudržitelné(už tehdy se na většině tratí produkovala ztráta) a pro stát zase z vojenského hlediska strategicky významné,

+2/0
25.9.2016 20:47

O98l95d40ř29i23c25h 78J14a93n79e39č64e52k 8789106703421

Hmm to bylo před 100 a více lety a pokud vím, železniční společnosti tehdy neprovozovali pouze dopravu (jako dnes v ČR), ale současně stavěli a vlastnili koleje a vše kolem. A něco jako dopravní obslužnost objednávaná samosprávou či státem neexistovala. Prostě dost jiné podmínky než současné.

0/0
25.9.2016 23:04

P16e90t67r 83Š36i98m30r89a53l 4707877765355

To ne, ale zrovna v tomto případě to udělali dobře. Nebo snad mělo jít ČDC do banky a u ČD se koukat na peníze v trezoru?

+5/0
25.9.2016 20:06

J43a15n 82N70o26v90á37k 7285944148537

Zvláštní je že stát a některé státní společnosti považují peníze získané půčkami za jistý druh pravidelného příjmu.

+1/−5
25.9.2016 17:17

N87i72k72o85l96a54j 83M50a48l41í88k 5674363560321

To je možné, ale s tímto případem to nesouvisí. ČD jako matka má peníze, ale nemůže své půjčky splatit předčasně. Její dcera chce peníze, tak jí logicky půjčí. Půjčky v rodině jsou vždy výhodnější než půjčky od bank. Rozumný krok :-)

+20/0
25.9.2016 17:19

R69a96d23e39k 53J61a22n65a61t44a 9605986904362

To ovšem není případ ČD. Ty své půjčky normálně splácí, jinak by neměly celkem dobrý mezinárodní rating Baa2.

+18/0
25.9.2016 17:32

P96a56v19e45l 82Š42m87í66d41e31k 6279240653178

Souhlas

0/0
25.9.2016 18:55

R38o30m75a38n 18P13o34l75á83č44e15k 5616609755

Nejen státní... Takhle to řeší i korporát...

+2/0
25.9.2016 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.