Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužené České dráhy půjčí půl miliardy ČD Cargo na lokomotivy

České dráhy řeší nezvyklou situaci. Jsou sice výrazně zadlužené, ale současně mají aktuálně miliardy korun na účtech. Proto se rozhodly, že půjčí přes půl miliardy korun své dceřiné společnosti ČD Cargo na nákup pěti lokomotiv Vectron od společnosti Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D88a81v25i15d 20P82e70c72a 1475444201326

Pane Sůro, jedná se o financování pětice lokomotiv, které již Cargo vlastní, nebo jde o další sérii?

0/0
26.9.2016 9:48
Foto

L29u33k52á82š 73N30o76v11o45t15n98ý 6876427718898

Tak samozřejmě půjčit v této situaci je OK (lepší než nechat válet peníze na účtu), na druhou stranu, kdyby management měl alespoň základní vzdělání, tak by si nebral takové půjčky, ale dokázal by odhadnout, kolik budou mít budoucí příjmy (např. z toho odprodeje nádraží nebo kolik vydají dluhopisů) a to cash-flow trochu řídit. Takhle to vypadá, že to prostě ždímou co to dá (a když jim někdo dává prachy, tak proč nebrat aneb po nás potopa).

+1/−1
26.9.2016 9:29

R44a66d21e67k 60J61a31n28a96t64a 9675746604902

"např. z toho odprodeje nádraží"

-------

Zrovna toto byl takový politicko-evropský guláš, že nebylo možno vůbec odhadnout, kdy a kolik ČD toho za tento majetek dostanou. Táhlo se to několik let, mezitím 2x padla vláda. Přitom jde o milardy. Jak potom chcete něco plánovat?

+1/0
26.9.2016 10:36
Foto

P63r20e14m56y76s89l 14K73y69s35e11l36a96k 5525823824369

Jak může někdo s dluhy někomu půjčovat? To se svět už opravdu zbláznil?

0/0
26.9.2016 8:33

R72a47d91e36k 15J35a75n58a69t96a 9145546274152

Ne. Jen zcela běžně existují půjčky, které nelze kdykoliv předčasně splatit (v případě ČD jsou to dluhopisy).

Možná taky takovou půjčku máte, říká se tomu hypotéka. Tu lze obvykle bez sankcí splatit pouze při konci fixačního období.

+1/0
26.9.2016 9:15

P54e26t20r 81N94o93v40á64k 3803846704964

Klasika.... , mám peníze na účtu, tak proč splácet , když to můžu půjčit a za rok žádat od státu další půjčku...;-ORv

0/−2
26.9.2016 8:16

F85r66a34n64t78i44š24e38k 94K37u67l63d57a83n 5376977164924

Ne že bych se zastával Českých drah, ale rozumíte psanému textu? Je tam napsáno, že někteří věřitelé nechtějí předčasné splacení..... No hlavně když si kopneme co ?

+3/0
26.9.2016 8:33

F98r28a52n29t55i20š86e69k 87M87a94t17ě65j16č65e18k 7493192343151

Navíc Cargo je dceřiná společnost ČD, takže půjčují sami sobě. To je tedy senzace.

+1/0
26.9.2016 8:53

V27a68c40l88a20v 27H57a55j34e20k 3656429589

A na to jste přišel jak. ČD nemají žádnou půjčku od státu.

+1/0
26.9.2016 9:10
Foto

L87u85k51á53š 65N21o23v76o18t56n35ý 6426867708608

To by byl věřitel blbej aby si nechal předčasně splatit něco, co mu může pár let nést ještě celkem jistý výnos.

0/0
26.9.2016 9:25

P97a48v43e28l 72N11o74c39a87r 6629189376615

Jaké obchodní tajemství?

Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!!

0/−1
25.9.2016 23:10

J41a45n 76V31a62l58a77l30í23k 6636829970206

jaká dotovaná???

+2/0
25.9.2016 23:27

K37a19r22e14l 55N33a55s95t56o84u75p47i68l 3560221550631

to se ale musíte zeptat jich a ne jak hlupák tady na diskuzi...

0/0
26.9.2016 8:24

R90a57d82e61k 45J72a78n14a79t38a 9925396834832

"Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!! "

-----

I když tu firmu může zveřejnění poškodit?

+1/0
26.9.2016 9:16
Foto

L60u29k62á73š 65N27o83v16o84t80n65ý 6836607108838

Státem dotované jsou pouze některé spoje. Jinak je to firma stejného charakteru jako ČEZ (tomu jsme taky postavili Temelín).

0/0
26.9.2016 9:26

J92a12n 64J74e59m72e35l25k58a 1905460

Pokud by se dřív netahal zisk z Carga na neprožíral na neplacení politiků za osobní dopravu, tak už mohli mít takových Vectronů..

+11/−2
25.9.2016 20:37

V42a10c75l93a62v 65H72a10j25e27k 3156819569

Do roku 2003 to bylo tunelování zisků z nákladní přepravy zejména na do infrastruktury a osobní přepravy oficiální vládní politikou.

+4/0
25.9.2016 20:42

O37l79d83ř71i11c95h 61J21a78n29e85č36e38k 8649346213341

Jo jo, dost perverzní svět: Cargo vydělává, osobní doprava ČD prodělává, skupina je v plusu díky Cargu. Jenže to nemá hotovost a na nové lokomotivy si musí půjčovat od sestry, která prodělává, ředitel křičí, jak je předlužená, ale na účtu se jí válí miliardy 8-o

Proč vlastně ČD vydávaly nové eurobondy, když teď ty peníze na 7 let mohou dát Cargu?

0/−1
25.9.2016 22:59

V14a14c82l29a84v 82H39a89j28e98k 3216599849

Refinnacování úvěru za úvěr s nižšími úroky.

0/0
26.9.2016 9:11

P65a86v29e17l 47Š78m87í63d23e62k 6389340633798

Pane Sůro a co takhle napsat ohledně dne železnice z Chebuˇ(ohledně rekonstrukce Stříbrného šípu M260.001) reportáž, proč tam žlutý nejel ;-D a svrabu u žlutého Vašeho oblíbence, To radši dáte odkaz z ČTK.Váš oblíbenec taky kupuje Vectrony a nejvíc se zklamal, když ČD koupilo autovlaky a on prohrál to prskal. ;-D

+15/−4
25.9.2016 18:52

P89e67t33r 11Š47i88m90r23a11l 4987377525955

Regiojet Vectrony nekupuje, ale pronajímá. To je trošku rozdíl.

Národní den železnice je akce ČD a máte pocit, že někdo RJ zval?

Reportáží z NDŽ jsem viděl dost, o svrabu u RJ jsem se taky dozvěděl.

+11/0
25.9.2016 20:05

J53a81n 82S95ů50r61a 4935623983162

Takže:

http://vary.idnes.cz/den-zeleznice-cheb-03o-/vary-zpravy.aspx?c=A160924_205237_vary-zpravy_ale

http://ostrava.idnes.cz/vlak-stribrny-sip-navrat-renovace-dr9-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160614_203217_ostrava-zpravy_jog

http://ekonomika.idnes.cz/svrab-v-regiojetu-0m1-/eko-doprava.aspx?c=A160921_151901_eko-doprava_rny

proč bych měl psát reportáž, proč tam žlutý nejel? Smysl mi uniká, ale jistě mi to vysvětlíte.

+5/0
25.9.2016 21:09

K30a27r54e32l 70N89a51s53t94o30u13p49i31l 3930961720701

Šmídek, svoji neschopnost číst a hledat neházejte na jiné...

+1/0
26.9.2016 8:26

V92a52c85l30a79v 94H82a44j80e40k 3656879729

Pane Sůra vy jste prostě šmok..Rv

+7/0
25.9.2016 18:43

J69a26n 90S61ů13r83a 4925653293322

Od génia vašeho typu takové lichotky vždy potěší. Tak šup pro prášek

0/0
25.9.2016 21:21

P58a54v41e31l 91Š13m59í87d97e77k 6899100203228

Jo dík za odkaz od pana Tomana dobře napsaný článek. No pravda je , že žlutýho tam asi nikdo nepozval.

0/0
26.9.2016 0:18

V85a50c31l70a87v 88H59a85j65e32k 3606869589

Jsem rád, že kromě Vás to oceňují i další diskutující;-D

0/0
26.9.2016 12:03

P69e90p23a 78B14r72a30t36r74š47o72v89s40k31ý 9515666209811

Pane Sůro, děkujeme za další bulvární titulek ;)

+11/0
25.9.2016 17:54

P68a16v77e74l 62S61o31v77i40č72k72a 4886198695152

Mám dojem, že titulky k článkům přidává titulkář a ne autor článku. Proto se bulvární titulky objevují třeba i na technetu. Takže bych řekl, že toto není jeho vina...

+2/0
25.9.2016 20:41

J53a88n 96S84ů97r85a 4365883843202

Co je v titulku bulvárního? Titulek je můj a plně vystihuje to, o čem je text.

+1/0
25.9.2016 21:10

N12i58k80o56l66a17j 28M55a50l90í79k 5804933370611

No, podle mě není bulvární. Ale jde o to, že jsou zadlužené, ale dluhy teď nemůžou hned splatit - zatímco titulek zní, že jsou zadlužené a při tom někomu půjčujou...

+2/0
25.9.2016 22:01

J57a35n 42S57ů63r85a 4375133833852

Říká se tomu řízení cash flow...

0/0
25.9.2016 22:01

R42a54d81e21k 94J42a26n91a64t59a 9135506304732

Kdo trochu rozumí fnancím, tak to chápe.

Ale máte tu spoustu lidí (viz diskuze) pro které je půjčka akorát Provident. Ty, které různé kampaně nabádají, že dluh je špatná věc. Tak by to chtělo jim to trochu vysvětlit a nemást titulkem.

+1/0
26.9.2016 9:18

A64l53e42š 68L77i34s72o93v68s32k50ý 9599938412302

Stát je nejlepší hospodář! Proto se budeme zuby nehty bránit jakékoli privatizaci a restitucím!!!! :-):-):-)

+3/−3
25.9.2016 17:47

V33a73c54l95a70v 33H62a46j43e54k 3586639879

Většina železnice jako soukromé vznikla, ALE MAJITELÉ JE PŘEDALI STÁTU.

+2/−1
25.9.2016 19:40

R39o77m57a16n 14P68o91l20á53č68e35k 5586239485

Majitelé ji PRODALI státu. Stejně jako dnes skupuji velké firmy menší.:-)

+3/0
25.9.2016 20:31

V84a58c70l44a48v 83H71a41j85e57k 3546599499

Hlavní důvod byl ten, že to pro vlastníky bylo ekonomicky neudržitelné(už tehdy se na většině tratí produkovala ztráta) a pro stát zase z vojenského hlediska strategicky významné,

+2/0
25.9.2016 20:47

O12l17d98ř24i28c70h 83J63a90n74e43č55e35k 8489206793151

Hmm to bylo před 100 a více lety a pokud vím, železniční společnosti tehdy neprovozovali pouze dopravu (jako dnes v ČR), ale současně stavěli a vlastnili koleje a vše kolem. A něco jako dopravní obslužnost objednávaná samosprávou či státem neexistovala. Prostě dost jiné podmínky než současné.

0/0
25.9.2016 23:04

P29e46t56r 84Š77i86m72r19a20l 4787267965905

To ne, ale zrovna v tomto případě to udělali dobře. Nebo snad mělo jít ČDC do banky a u ČD se koukat na peníze v trezoru?

+5/0
25.9.2016 20:06

J10a61n 53N28o89v13á53k 7545164878387

Zvláštní je že stát a některé státní společnosti považují peníze získané půčkami za jistý druh pravidelného příjmu.

+1/−5
25.9.2016 17:17

N83i92k83o37l88a22j 44M60a61l80í38k 5184123640331

To je možné, ale s tímto případem to nesouvisí. ČD jako matka má peníze, ale nemůže své půjčky splatit předčasně. Její dcera chce peníze, tak jí logicky půjčí. Půjčky v rodině jsou vždy výhodnější než půjčky od bank. Rozumný krok :-)

+20/0
25.9.2016 17:19

R29a35d14e18k 90J67a66n10a74t80a 9115166574172

To ovšem není případ ČD. Ty své půjčky normálně splácí, jinak by neměly celkem dobrý mezinárodní rating Baa2.

+18/0
25.9.2016 17:32

P35a60v23e57l 28Š10m83í13d44e30k 6969440643458

Souhlas

0/0
25.9.2016 18:55

R20o70m53a50n 63P66o82l27á49č96e96k 5696279925

Nejen státní... Takhle to řeší i korporát...

+2/0
25.9.2016 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.