Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužené České dráhy půjčí půl miliardy ČD Cargo na lokomotivy

České dráhy řeší nezvyklou situaci. Jsou sice výrazně zadlužené, ale současně mají aktuálně miliardy korun na účtech. Proto se rozhodly, že půjčí přes půl miliardy korun své dceřiné společnosti ČD Cargo na nákup pěti lokomotiv Vectron od společnosti Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D79a72v72i34d 16P55e49c55a 1585244931476

Pane Sůro, jedná se o financování pětice lokomotiv, které již Cargo vlastní, nebo jde o další sérii?

0/0
26.9.2016 9:48
Foto

L45u90k73á11š 16N47o30v10o95t19n78ý 6216357488578

Tak samozřejmě půjčit v této situaci je OK (lepší než nechat válet peníze na účtu), na druhou stranu, kdyby management měl alespoň základní vzdělání, tak by si nebral takové půjčky, ale dokázal by odhadnout, kolik budou mít budoucí příjmy (např. z toho odprodeje nádraží nebo kolik vydají dluhopisů) a to cash-flow trochu řídit. Takhle to vypadá, že to prostě ždímou co to dá (a když jim někdo dává prachy, tak proč nebrat aneb po nás potopa).

+1/−1
26.9.2016 9:29

R95a13d63e71k 61J36a19n16a69t91a 9275976914102

"např. z toho odprodeje nádraží"

-------

Zrovna toto byl takový politicko-evropský guláš, že nebylo možno vůbec odhadnout, kdy a kolik ČD toho za tento majetek dostanou. Táhlo se to několik let, mezitím 2x padla vláda. Přitom jde o milardy. Jak potom chcete něco plánovat?

+1/0
26.9.2016 10:36
Foto

P49r62e70m86y50s66l 66K44y96s57e88l89a85k 5695773664359

Jak může někdo s dluhy někomu půjčovat? To se svět už opravdu zbláznil?

0/0
26.9.2016 8:33

R13a15d58e39k 75J47a87n55a89t48a 9865206394532

Ne. Jen zcela běžně existují půjčky, které nelze kdykoliv předčasně splatit (v případě ČD jsou to dluhopisy).

Možná taky takovou půjčku máte, říká se tomu hypotéka. Tu lze obvykle bez sankcí splatit pouze při konci fixačního období.

+1/0
26.9.2016 9:15

P20e20t93r 36N27o60v23á43k 3473186434414

Klasika.... , mám peníze na účtu, tak proč splácet , když to můžu půjčit a za rok žádat od státu další půjčku...;-ORv

0/−2
26.9.2016 8:16

F75r30a93n69t74i18š21e13k 37K22u31l31d81a36n 5666817914364

Ne že bych se zastával Českých drah, ale rozumíte psanému textu? Je tam napsáno, že někteří věřitelé nechtějí předčasné splacení..... No hlavně když si kopneme co ?

+3/0
26.9.2016 8:33

F89r96a18n11t97i50š97e59k 48M23a25t91ě20j31č22e24k 7343542173811

Navíc Cargo je dceřiná společnost ČD, takže půjčují sami sobě. To je tedy senzace.

+1/0
26.9.2016 8:53

V15a55c43l18a58v 49H45a85j25e24k 3336119219

A na to jste přišel jak. ČD nemají žádnou půjčku od státu.

+1/0
26.9.2016 9:10
Foto

L26u36k16á73š 93N38o67v79o76t10n19ý 6146867238718

To by byl věřitel blbej aby si nechal předčasně splatit něco, co mu může pár let nést ještě celkem jistý výnos.

0/0
26.9.2016 9:25

P82a67v21e74l 70N69o24c74a71r 6639929266445

Jaké obchodní tajemství?

Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!!

0/−1
25.9.2016 23:10

J52a25n 39V63a74l55a34l16í97k 6906339420906

jaká dotovaná???

+2/0
25.9.2016 23:27

K55a98r80e48l 79N90a68s68t84o15u19p46i86l 3490421670941

to se ale musíte zeptat jich a ne jak hlupák tady na diskuzi...

0/0
26.9.2016 8:24

R98a32d68e53k 14J14a45n26a87t51a 9705556534142

"Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!! "

-----

I když tu firmu může zveřejnění poškodit?

+1/0
26.9.2016 9:16
Foto

L45u28k45á62š 25N83o48v30o12t69n45ý 6716757588728

Státem dotované jsou pouze některé spoje. Jinak je to firma stejného charakteru jako ČEZ (tomu jsme taky postavili Temelín).

0/0
26.9.2016 9:26

J15a86n 48J11e87m53e46l92k57a 1875140

Pokud by se dřív netahal zisk z Carga na neprožíral na neplacení politiků za osobní dopravu, tak už mohli mít takových Vectronů..

+11/−2
25.9.2016 20:37

V80a26c21l47a64v 63H49a88j30e94k 3266929889

Do roku 2003 to bylo tunelování zisků z nákladní přepravy zejména na do infrastruktury a osobní přepravy oficiální vládní politikou.

+4/0
25.9.2016 20:42

O58l80d86ř15i37c30h 65J24a23n27e16č98e78k 8939416393401

Jo jo, dost perverzní svět: Cargo vydělává, osobní doprava ČD prodělává, skupina je v plusu díky Cargu. Jenže to nemá hotovost a na nové lokomotivy si musí půjčovat od sestry, která prodělává, ředitel křičí, jak je předlužená, ale na účtu se jí válí miliardy 8-o

Proč vlastně ČD vydávaly nové eurobondy, když teď ty peníze na 7 let mohou dát Cargu?

0/−1
25.9.2016 22:59

V96a61c36l39a12v 37H53a81j40e89k 3596479349

Refinnacování úvěru za úvěr s nižšími úroky.

0/0
26.9.2016 9:11

P50a33v98e22l 67Š58m29í98d68e34k 6549100393158

Pane Sůro a co takhle napsat ohledně dne železnice z Chebuˇ(ohledně rekonstrukce Stříbrného šípu M260.001) reportáž, proč tam žlutý nejel ;-D a svrabu u žlutého Vašeho oblíbence, To radši dáte odkaz z ČTK.Váš oblíbenec taky kupuje Vectrony a nejvíc se zklamal, když ČD koupilo autovlaky a on prohrál to prskal. ;-D

+15/−4
25.9.2016 18:52

P20e43t97r 34Š74i12m87r27a23l 4947317295495

Regiojet Vectrony nekupuje, ale pronajímá. To je trošku rozdíl.

Národní den železnice je akce ČD a máte pocit, že někdo RJ zval?

Reportáží z NDŽ jsem viděl dost, o svrabu u RJ jsem se taky dozvěděl.

+11/0
25.9.2016 20:05

J88a53n 10S90ů62r86a 4695453743182

Takže:

http://vary.idnes.cz/den-zeleznice-cheb-03o-/vary-zpravy.aspx?c=A160924_205237_vary-zpravy_ale

http://ostrava.idnes.cz/vlak-stribrny-sip-navrat-renovace-dr9-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160614_203217_ostrava-zpravy_jog

http://ekonomika.idnes.cz/svrab-v-regiojetu-0m1-/eko-doprava.aspx?c=A160921_151901_eko-doprava_rny

proč bych měl psát reportáž, proč tam žlutý nejel? Smysl mi uniká, ale jistě mi to vysvětlíte.

+5/0
25.9.2016 21:09

K28a55r16e87l 17N96a48s68t79o81u37p83i57l 3850881300421

Šmídek, svoji neschopnost číst a hledat neházejte na jiné...

+1/0
26.9.2016 8:26

V24a17c34l74a46v 64H69a12j84e73k 3126359609

Pane Sůra vy jste prostě šmok..Rv

+7/0
25.9.2016 18:43

J49a60n 19S52ů44r46a 4145663233182

Od génia vašeho typu takové lichotky vždy potěší. Tak šup pro prášek

0/0
25.9.2016 21:21

P94a48v24e41l 41Š91m14í40d20e80k 6589840873888

Jo dík za odkaz od pana Tomana dobře napsaný článek. No pravda je , že žlutýho tam asi nikdo nepozval.

0/0
26.9.2016 0:18

V28a96c23l91a79v 81H32a11j14e19k 3796519209

Jsem rád, že kromě Vás to oceňují i další diskutující;-D

0/0
26.9.2016 12:03

P54e59p38a 80B80r14a64t89r37š42o96v56s93k89ý 9345866939281

Pane Sůro, děkujeme za další bulvární titulek ;)

+11/0
25.9.2016 17:54

P56a55v78e41l 63S87o28v78i33č88k96a 4356328605582

Mám dojem, že titulky k článkům přidává titulkář a ne autor článku. Proto se bulvární titulky objevují třeba i na technetu. Takže bych řekl, že toto není jeho vina...

+2/0
25.9.2016 20:41

J69a12n 35S10ů11r16a 4745433383892

Co je v titulku bulvárního? Titulek je můj a plně vystihuje to, o čem je text.

+1/0
25.9.2016 21:10

N26i41k86o25l91a93j 68M16a61l84í61k 5844663650201

No, podle mě není bulvární. Ale jde o to, že jsou zadlužené, ale dluhy teď nemůžou hned splatit - zatímco titulek zní, že jsou zadlužené a při tom někomu půjčujou...

+2/0
25.9.2016 22:01

J34a34n 35S32ů36r49a 4235283333142

Říká se tomu řízení cash flow...

0/0
25.9.2016 22:01

R92a98d64e42k 68J86a53n52a41t61a 9805536444932

Kdo trochu rozumí fnancím, tak to chápe.

Ale máte tu spoustu lidí (viz diskuze) pro které je půjčka akorát Provident. Ty, které různé kampaně nabádají, že dluh je špatná věc. Tak by to chtělo jim to trochu vysvětlit a nemást titulkem.

+1/0
26.9.2016 9:18

A98l80e92š 45L44i66s74o43v28s47k25ý 9549888752722

Stát je nejlepší hospodář! Proto se budeme zuby nehty bránit jakékoli privatizaci a restitucím!!!! :-):-):-)

+3/−3
25.9.2016 17:47

V78a91c16l61a91v 65H54a54j87e38k 3806689849

Většina železnice jako soukromé vznikla, ALE MAJITELÉ JE PŘEDALI STÁTU.

+2/−1
25.9.2016 19:40

R12o32m50a46n 80P81o90l73á68č69e82k 5386159225

Majitelé ji PRODALI státu. Stejně jako dnes skupuji velké firmy menší.:-)

+3/0
25.9.2016 20:31

V16a28c96l12a21v 19H33a92j46e35k 3636689319

Hlavní důvod byl ten, že to pro vlastníky bylo ekonomicky neudržitelné(už tehdy se na většině tratí produkovala ztráta) a pro stát zase z vojenského hlediska strategicky významné,

+2/0
25.9.2016 20:47

O29l87d85ř83i51c10h 30J87a40n19e44č85e13k 8739496383541

Hmm to bylo před 100 a více lety a pokud vím, železniční společnosti tehdy neprovozovali pouze dopravu (jako dnes v ČR), ale současně stavěli a vlastnili koleje a vše kolem. A něco jako dopravní obslužnost objednávaná samosprávou či státem neexistovala. Prostě dost jiné podmínky než současné.

0/0
25.9.2016 23:04

P34e78t11r 90Š84i83m14r98a74l 4557787825355

To ne, ale zrovna v tomto případě to udělali dobře. Nebo snad mělo jít ČDC do banky a u ČD se koukat na peníze v trezoru?

+5/0
25.9.2016 20:06

J47a34n 71N58o96v36á42k 7165244178847

Zvláštní je že stát a některé státní společnosti považují peníze získané půčkami za jistý druh pravidelného příjmu.

+1/−5
25.9.2016 17:17

N33i29k44o54l11a90j 30M91a83l12í49k 5594943810901

To je možné, ale s tímto případem to nesouvisí. ČD jako matka má peníze, ale nemůže své půjčky splatit předčasně. Její dcera chce peníze, tak jí logicky půjčí. Půjčky v rodině jsou vždy výhodnější než půjčky od bank. Rozumný krok :-)

+20/0
25.9.2016 17:19

R43a61d15e50k 19J44a13n36a19t68a 9395346894242

To ovšem není případ ČD. Ty své půjčky normálně splácí, jinak by neměly celkem dobrý mezinárodní rating Baa2.

+18/0
25.9.2016 17:32

P89a29v62e29l 14Š64m52í77d89e91k 6899320583488

Souhlas

0/0
25.9.2016 18:55

R79o46m43a50n 65P22o34l91á55č29e34k 5936889675

Nejen státní... Takhle to řeší i korporát...

+2/0
25.9.2016 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.