Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zadlužené České dráhy půjčí půl miliardy ČD Cargo na lokomotivy

České dráhy řeší nezvyklou situaci. Jsou sice výrazně zadlužené, ale současně mají aktuálně miliardy korun na účtech. Proto se rozhodly, že půjčí přes půl miliardy korun své dceřiné společnosti ČD Cargo na nákup pěti lokomotiv Vectron od společnosti Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D43a12v94i95d 87P18e79c10a 1745584601866

Pane Sůro, jedná se o financování pětice lokomotiv, které již Cargo vlastní, nebo jde o další sérii?

0/0
26.9.2016 9:48
Foto

L63u20k76á48š 53N20o30v53o59t87n96ý 6776427278138

Tak samozřejmě půjčit v této situaci je OK (lepší než nechat válet peníze na účtu), na druhou stranu, kdyby management měl alespoň základní vzdělání, tak by si nebral takové půjčky, ale dokázal by odhadnout, kolik budou mít budoucí příjmy (např. z toho odprodeje nádraží nebo kolik vydají dluhopisů) a to cash-flow trochu řídit. Takhle to vypadá, že to prostě ždímou co to dá (a když jim někdo dává prachy, tak proč nebrat aneb po nás potopa).

+1/−1
26.9.2016 9:29

R31a20d91e78k 50J27a55n26a29t91a 9495896984492

"např. z toho odprodeje nádraží"

-------

Zrovna toto byl takový politicko-evropský guláš, že nebylo možno vůbec odhadnout, kdy a kolik ČD toho za tento majetek dostanou. Táhlo se to několik let, mezitím 2x padla vláda. Přitom jde o milardy. Jak potom chcete něco plánovat?

+1/0
26.9.2016 10:36
Foto

P22r25e30m42y16s75l 79K56y89s71e31l36a60k 5825553144269

Jak může někdo s dluhy někomu půjčovat? To se svět už opravdu zbláznil?

0/0
26.9.2016 8:33

R62a69d14e58k 89J82a78n20a68t18a 9935566564132

Ne. Jen zcela běžně existují půjčky, které nelze kdykoliv předčasně splatit (v případě ČD jsou to dluhopisy).

Možná taky takovou půjčku máte, říká se tomu hypotéka. Tu lze obvykle bez sankcí splatit pouze při konci fixačního období.

+1/0
26.9.2016 9:15

P29e31t13r 47N72o76v44á35k 3513326734304

Klasika.... , mám peníze na účtu, tak proč splácet , když to můžu půjčit a za rok žádat od státu další půjčku...;-ORv

0/−2
26.9.2016 8:16

F30r56a24n66t71i69š24e74k 86K30u93l90d32a42n 5506327464674

Ne že bych se zastával Českých drah, ale rozumíte psanému textu? Je tam napsáno, že někteří věřitelé nechtějí předčasné splacení..... No hlavně když si kopneme co ?

+3/0
26.9.2016 8:33

F85r10a43n67t12i14š56e45k 81M37a80t36ě28j80č84e68k 7613312943121

Navíc Cargo je dceřiná společnost ČD, takže půjčují sami sobě. To je tedy senzace.

+1/0
26.9.2016 8:53

V45a33c41l80a26v 97H37a22j24e40k 3356229879

A na to jste přišel jak. ČD nemají žádnou půjčku od státu.

+1/0
26.9.2016 9:10
Foto

L83u46k72á86š 62N54o20v20o35t87n86ý 6926597128228

To by byl věřitel blbej aby si nechal předčasně splatit něco, co mu může pár let nést ještě celkem jistý výnos.

0/0
26.9.2016 9:25

P16a63v79e28l 36N44o31c62a67r 6619509136755

Jaké obchodní tajemství?

Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!!

0/−1
25.9.2016 23:10

J44a31n 51V12a68l47a43l44í21k 6806989760846

jaká dotovaná???

+2/0
25.9.2016 23:27

K91a19r45e54l 87N65a95s24t15o60u60p16i84l 3530611820141

to se ale musíte zeptat jich a ne jak hlupák tady na diskuzi...

0/0
26.9.2016 8:24

R35a21d50e43k 74J14a46n83a34t22a 9675766944812

"Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!! "

-----

I když tu firmu může zveřejnění poškodit?

+1/0
26.9.2016 9:16
Foto

L79u51k51á52š 21N27o23v72o84t16n60ý 6386707908948

Státem dotované jsou pouze některé spoje. Jinak je to firma stejného charakteru jako ČEZ (tomu jsme taky postavili Temelín).

0/0
26.9.2016 9:26

J82a93n 81J60e16m55e87l36k50a 1265150

Pokud by se dřív netahal zisk z Carga na neprožíral na neplacení politiků za osobní dopravu, tak už mohli mít takových Vectronů..

+11/−2
25.9.2016 20:37

V97a69c63l52a38v 47H20a77j79e64k 3426109509

Do roku 2003 to bylo tunelování zisků z nákladní přepravy zejména na do infrastruktury a osobní přepravy oficiální vládní politikou.

+4/0
25.9.2016 20:42

O65l90d61ř35i44c81h 45J43a55n87e50č28e85k 8259876353911

Jo jo, dost perverzní svět: Cargo vydělává, osobní doprava ČD prodělává, skupina je v plusu díky Cargu. Jenže to nemá hotovost a na nové lokomotivy si musí půjčovat od sestry, která prodělává, ředitel křičí, jak je předlužená, ale na účtu se jí válí miliardy 8-o

Proč vlastně ČD vydávaly nové eurobondy, když teď ty peníze na 7 let mohou dát Cargu?

0/−1
25.9.2016 22:59

V24a11c35l15a28v 53H19a41j77e23k 3286919209

Refinnacování úvěru za úvěr s nižšími úroky.

0/0
26.9.2016 9:11

P40a49v92e40l 94Š25m93í61d91e68k 6799710523808

Pane Sůro a co takhle napsat ohledně dne železnice z Chebuˇ(ohledně rekonstrukce Stříbrného šípu M260.001) reportáž, proč tam žlutý nejel ;-D a svrabu u žlutého Vašeho oblíbence, To radši dáte odkaz z ČTK.Váš oblíbenec taky kupuje Vectrony a nejvíc se zklamal, když ČD koupilo autovlaky a on prohrál to prskal. ;-D

+15/−4
25.9.2016 18:52

P23e34t52r 31Š31i52m87r49a41l 4737447475475

Regiojet Vectrony nekupuje, ale pronajímá. To je trošku rozdíl.

Národní den železnice je akce ČD a máte pocit, že někdo RJ zval?

Reportáží z NDŽ jsem viděl dost, o svrabu u RJ jsem se taky dozvěděl.

+11/0
25.9.2016 20:05

J51a93n 66S67ů27r50a 4445573103352

Takže:

http://vary.idnes.cz/den-zeleznice-cheb-03o-/vary-zpravy.aspx?c=A160924_205237_vary-zpravy_ale

http://ostrava.idnes.cz/vlak-stribrny-sip-navrat-renovace-dr9-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160614_203217_ostrava-zpravy_jog

http://ekonomika.idnes.cz/svrab-v-regiojetu-0m1-/eko-doprava.aspx?c=A160921_151901_eko-doprava_rny

proč bych měl psát reportáž, proč tam žlutý nejel? Smysl mi uniká, ale jistě mi to vysvětlíte.

+5/0
25.9.2016 21:09

K54a30r72e41l 39N32a41s55t43o74u71p95i17l 3340911960491

Šmídek, svoji neschopnost číst a hledat neházejte na jiné...

+1/0
26.9.2016 8:26

V32a89c18l28a94v 57H76a51j67e35k 3106629309

Pane Sůra vy jste prostě šmok..Rv

+7/0
25.9.2016 18:43

J18a33n 22S98ů97r10a 4575203573262

Od génia vašeho typu takové lichotky vždy potěší. Tak šup pro prášek

0/0
25.9.2016 21:21

P98a28v11e71l 74Š55m86í41d75e30k 6119220663918

Jo dík za odkaz od pana Tomana dobře napsaný článek. No pravda je , že žlutýho tam asi nikdo nepozval.

0/0
26.9.2016 0:18

V16a58c72l94a88v 70H96a41j91e22k 3666479829

Jsem rád, že kromě Vás to oceňují i další diskutující;-D

0/0
26.9.2016 12:03

P17e36p90a 48B38r73a73t18r98š93o84v11s95k80ý 9925346429291

Pane Sůro, děkujeme za další bulvární titulek ;)

+11/0
25.9.2016 17:54

P94a65v30e91l 48S37o61v30i86č28k67a 4366878155372

Mám dojem, že titulky k článkům přidává titulkář a ne autor článku. Proto se bulvární titulky objevují třeba i na technetu. Takže bych řekl, že toto není jeho vina...

+2/0
25.9.2016 20:41

J71a78n 15S83ů80r71a 4475923833172

Co je v titulku bulvárního? Titulek je můj a plně vystihuje to, o čem je text.

+1/0
25.9.2016 21:10

N64i86k93o92l89a14j 16M59a92l70í81k 5624253860621

No, podle mě není bulvární. Ale jde o to, že jsou zadlužené, ale dluhy teď nemůžou hned splatit - zatímco titulek zní, že jsou zadlužené a při tom někomu půjčujou...

+2/0
25.9.2016 22:01

J85a18n 86S54ů49r72a 4155793733342

Říká se tomu řízení cash flow...

0/0
25.9.2016 22:01

R12a86d49e60k 56J57a72n46a83t83a 9505676374962

Kdo trochu rozumí fnancím, tak to chápe.

Ale máte tu spoustu lidí (viz diskuze) pro které je půjčka akorát Provident. Ty, které různé kampaně nabádají, že dluh je špatná věc. Tak by to chtělo jim to trochu vysvětlit a nemást titulkem.

+1/0
26.9.2016 9:18

A24l60e75š 94L43i54s18o62v27s30k94ý 9639608482432

Stát je nejlepší hospodář! Proto se budeme zuby nehty bránit jakékoli privatizaci a restitucím!!!! :-):-):-)

+3/−3
25.9.2016 17:47

V43a58c16l29a68v 86H26a65j97e45k 3236189269

Většina železnice jako soukromé vznikla, ALE MAJITELÉ JE PŘEDALI STÁTU.

+2/−1
25.9.2016 19:40

R40o13m22a27n 80P89o39l88á95č20e45k 5286259485

Majitelé ji PRODALI státu. Stejně jako dnes skupuji velké firmy menší.:-)

+3/0
25.9.2016 20:31

V69a29c65l92a95v 34H12a50j34e43k 3486679199

Hlavní důvod byl ten, že to pro vlastníky bylo ekonomicky neudržitelné(už tehdy se na většině tratí produkovala ztráta) a pro stát zase z vojenského hlediska strategicky významné,

+2/0
25.9.2016 20:47

O96l93d77ř59i30c45h 91J31a23n18e76č82e70k 8189546473481

Hmm to bylo před 100 a více lety a pokud vím, železniční společnosti tehdy neprovozovali pouze dopravu (jako dnes v ČR), ale současně stavěli a vlastnili koleje a vše kolem. A něco jako dopravní obslužnost objednávaná samosprávou či státem neexistovala. Prostě dost jiné podmínky než současné.

0/0
25.9.2016 23:04

P69e10t52r 47Š56i46m42r51a26l 4837237895785

To ne, ale zrovna v tomto případě to udělali dobře. Nebo snad mělo jít ČDC do banky a u ČD se koukat na peníze v trezoru?

+5/0
25.9.2016 20:06

J77a78n 22N79o42v93á28k 7595254818327

Zvláštní je že stát a některé státní společnosti považují peníze získané půčkami za jistý druh pravidelného příjmu.

+1/−5
25.9.2016 17:17

N27i55k20o87l20a35j 25M57a12l84í72k 5474253710501

To je možné, ale s tímto případem to nesouvisí. ČD jako matka má peníze, ale nemůže své půjčky splatit předčasně. Její dcera chce peníze, tak jí logicky půjčí. Půjčky v rodině jsou vždy výhodnější než půjčky od bank. Rozumný krok :-)

+20/0
25.9.2016 17:19

R56a45d17e14k 61J78a41n44a39t96a 9705896754602

To ovšem není případ ČD. Ty své půjčky normálně splácí, jinak by neměly celkem dobrý mezinárodní rating Baa2.

+18/0
25.9.2016 17:32

P28a88v54e27l 29Š30m11í35d53e40k 6899670643868

Souhlas

0/0
25.9.2016 18:55

R92o14m40a96n 18P90o46l82á51č21e30k 5536849205

Nejen státní... Takhle to řeší i korporát...

+2/0
25.9.2016 19:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.