Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zadlužené České dráhy půjčí půl miliardy ČD Cargo na lokomotivy

České dráhy řeší nezvyklou situaci. Jsou sice výrazně zadlužené, ale současně mají aktuálně miliardy korun na účtech. Proto se rozhodly, že půjčí přes půl miliardy korun své dceřiné společnosti ČD Cargo na nákup pěti lokomotiv Vectron od společnosti Siemens.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D68a61v94i30d 63P64e96c42a 1465284971106

Pane Sůro, jedná se o financování pětice lokomotiv, které již Cargo vlastní, nebo jde o další sérii?

0/0
26.9.2016 9:48
Foto

L17u34k77á83š 82N62o38v63o27t97n12ý 6716527558538

Tak samozřejmě půjčit v této situaci je OK (lepší než nechat válet peníze na účtu), na druhou stranu, kdyby management měl alespoň základní vzdělání, tak by si nebral takové půjčky, ale dokázal by odhadnout, kolik budou mít budoucí příjmy (např. z toho odprodeje nádraží nebo kolik vydají dluhopisů) a to cash-flow trochu řídit. Takhle to vypadá, že to prostě ždímou co to dá (a když jim někdo dává prachy, tak proč nebrat aneb po nás potopa).

+1/−1
26.9.2016 9:29

R18a34d50e25k 36J56a54n57a69t93a 9525546134512

"např. z toho odprodeje nádraží"

-------

Zrovna toto byl takový politicko-evropský guláš, že nebylo možno vůbec odhadnout, kdy a kolik ČD toho za tento majetek dostanou. Táhlo se to několik let, mezitím 2x padla vláda. Přitom jde o milardy. Jak potom chcete něco plánovat?

+1/0
26.9.2016 10:36
Foto

P81r97e53m47y14s77l 94K81y88s94e16l62a39k 5265153444959

Jak může někdo s dluhy někomu půjčovat? To se svět už opravdu zbláznil?

0/0
26.9.2016 8:33

R27a91d21e51k 87J38a93n57a83t80a 9775326364222

Ne. Jen zcela běžně existují půjčky, které nelze kdykoliv předčasně splatit (v případě ČD jsou to dluhopisy).

Možná taky takovou půjčku máte, říká se tomu hypotéka. Tu lze obvykle bez sankcí splatit pouze při konci fixačního období.

+1/0
26.9.2016 9:15

P67e85t18r 23N56o30v72á97k 3173496394394

Klasika.... , mám peníze na účtu, tak proč splácet , když to můžu půjčit a za rok žádat od státu další půjčku...;-ORv

0/−2
26.9.2016 8:16

F68r36a40n49t91i27š53e88k 17K58u85l58d69a56n 5646197194304

Ne že bych se zastával Českých drah, ale rozumíte psanému textu? Je tam napsáno, že někteří věřitelé nechtějí předčasné splacení..... No hlavně když si kopneme co ?

+3/0
26.9.2016 8:33

F20r10a20n72t79i49š70e39k 95M30a49t95ě28j22č43e48k 7973642873571

Navíc Cargo je dceřiná společnost ČD, takže půjčují sami sobě. To je tedy senzace.

+1/0
26.9.2016 8:53

V49a37c40l18a67v 78H77a59j37e96k 3606269439

A na to jste přišel jak. ČD nemají žádnou půjčku od státu.

+1/0
26.9.2016 9:10
Foto

L97u39k18á28š 67N25o67v69o51t55n24ý 6916867188888

To by byl věřitel blbej aby si nechal předčasně splatit něco, co mu může pár let nést ještě celkem jistý výnos.

0/0
26.9.2016 9:25

P40a56v23e26l 20N54o42c62a60r 6819419706805

Jaké obchodní tajemství?

Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!!

0/−1
25.9.2016 23:10
Foto

J91a60n 46V91a51l45a12l78í44k 6186899460306

jaká dotovaná???

+2/0
25.9.2016 23:27

K41a80r67e87l 61N53a85s89t50o48u66p13i12l 3260871840751

to se ale musíte zeptat jich a ne jak hlupák tady na diskuzi...

0/0
26.9.2016 8:24

R64a17d43e35k 97J69a63n62a55t94a 9665536374772

"Je to státní dotovaná firma a já chci vědět vše !!!! "

-----

I když tu firmu může zveřejnění poškodit?

+1/0
26.9.2016 9:16
Foto

L77u17k30á18š 21N30o78v24o53t19n37ý 6166697948538

Státem dotované jsou pouze některé spoje. Jinak je to firma stejného charakteru jako ČEZ (tomu jsme taky postavili Temelín).

0/0
26.9.2016 9:26

J84a41n 98J61e55m33e23l80k22a 1975540

Pokud by se dřív netahal zisk z Carga na neprožíral na neplacení politiků za osobní dopravu, tak už mohli mít takových Vectronů..

+11/−2
25.9.2016 20:37

V68a27c97l90a40v 94H83a93j38e35k 3346199679

Do roku 2003 to bylo tunelování zisků z nákladní přepravy zejména na do infrastruktury a osobní přepravy oficiální vládní politikou.

+4/0
25.9.2016 20:42

O63l43d37ř28i81c88h 42J56a91n59e51č80e22k 8379256313831

Jo jo, dost perverzní svět: Cargo vydělává, osobní doprava ČD prodělává, skupina je v plusu díky Cargu. Jenže to nemá hotovost a na nové lokomotivy si musí půjčovat od sestry, která prodělává, ředitel křičí, jak je předlužená, ale na účtu se jí válí miliardy 8-o

Proč vlastně ČD vydávaly nové eurobondy, když teď ty peníze na 7 let mohou dát Cargu?

0/−1
25.9.2016 22:59

V16a36c98l32a33v 55H35a20j45e75k 3746219589

Refinnacování úvěru za úvěr s nižšími úroky.

0/0
26.9.2016 9:11

P55a15v74e52l 87Š56m59í46d83e79k 6729780833508

Pane Sůro a co takhle napsat ohledně dne železnice z Chebuˇ(ohledně rekonstrukce Stříbrného šípu M260.001) reportáž, proč tam žlutý nejel ;-D a svrabu u žlutého Vašeho oblíbence, To radši dáte odkaz z ČTK.Váš oblíbenec taky kupuje Vectrony a nejvíc se zklamal, když ČD koupilo autovlaky a on prohrál to prskal. ;-D

+15/−4
25.9.2016 18:52

P97e79t53r 12Š81i11m20r12a34l 4617487645215

Regiojet Vectrony nekupuje, ale pronajímá. To je trošku rozdíl.

Národní den železnice je akce ČD a máte pocit, že někdo RJ zval?

Reportáží z NDŽ jsem viděl dost, o svrabu u RJ jsem se taky dozvěděl.

+11/0
25.9.2016 20:05

J14a72n 55S78ů96r80a 4275473913352

Takže:

http://vary.idnes.cz/den-zeleznice-cheb-03o-/vary-zpravy.aspx?c=A160924_205237_vary-zpravy_ale

http://ostrava.idnes.cz/vlak-stribrny-sip-navrat-renovace-dr9-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160614_203217_ostrava-zpravy_jog

http://ekonomika.idnes.cz/svrab-v-regiojetu-0m1-/eko-doprava.aspx?c=A160921_151901_eko-doprava_rny

proč bych měl psát reportáž, proč tam žlutý nejel? Smysl mi uniká, ale jistě mi to vysvětlíte.

+5/0
25.9.2016 21:09

K16a61r72e43l 37N55a89s24t52o60u75p51i68l 3460941300191

Šmídek, svoji neschopnost číst a hledat neházejte na jiné...

+1/0
26.9.2016 8:26

V76a54c94l72a28v 36H17a94j35e79k 3166279109

Pane Sůra vy jste prostě šmok..Rv

+7/0
25.9.2016 18:43

J41a60n 75S74ů48r46a 4685963153582

Od génia vašeho typu takové lichotky vždy potěší. Tak šup pro prášek

0/0
25.9.2016 21:21

P50a68v52e96l 14Š19m59í85d95e38k 6259800203888

Jo dík za odkaz od pana Tomana dobře napsaný článek. No pravda je , že žlutýho tam asi nikdo nepozval.

0/0
26.9.2016 0:18

V53a16c29l60a64v 43H45a43j74e63k 3986659629

Jsem rád, že kromě Vás to oceňují i další diskutující;-D

0/0
26.9.2016 12:03

P94e64p59a 92B61r77a54t93r16š32o19v31s49k19ý 9925326369941

Pane Sůro, děkujeme za další bulvární titulek ;)

+11/0
25.9.2016 17:54

P74a62v83e33l 85S69o16v97i16č36k30a 4836358255802

Mám dojem, že titulky k článkům přidává titulkář a ne autor článku. Proto se bulvární titulky objevují třeba i na technetu. Takže bych řekl, že toto není jeho vina...

+2/0
25.9.2016 20:41

J59a33n 46S46ů55r64a 4525523753642

Co je v titulku bulvárního? Titulek je můj a plně vystihuje to, o čem je text.

+1/0
25.9.2016 21:10

N47i43k27o86l71a80j 43M60a57l17í31k 5294123740681

No, podle mě není bulvární. Ale jde o to, že jsou zadlužené, ale dluhy teď nemůžou hned splatit - zatímco titulek zní, že jsou zadlužené a při tom někomu půjčujou...

+2/0
25.9.2016 22:01

J75a17n 48S94ů10r94a 4885463243932

Říká se tomu řízení cash flow...

0/0
25.9.2016 22:01

R22a72d12e58k 76J29a96n41a79t19a 9155676644882

Kdo trochu rozumí fnancím, tak to chápe.

Ale máte tu spoustu lidí (viz diskuze) pro které je půjčka akorát Provident. Ty, které různé kampaně nabádají, že dluh je špatná věc. Tak by to chtělo jim to trochu vysvětlit a nemást titulkem.

+1/0
26.9.2016 9:18

A48l57e13š 90L63i32s51o12v27s43k79ý 9949768452372

Stát je nejlepší hospodář! Proto se budeme zuby nehty bránit jakékoli privatizaci a restitucím!!!! :-):-):-)

+3/−3
25.9.2016 17:47

V68a46c47l37a50v 57H85a31j87e55k 3586539989

Většina železnice jako soukromé vznikla, ALE MAJITELÉ JE PŘEDALI STÁTU.

+2/−1
25.9.2016 19:40

R14o42m88a65n 11P79o40l21á56č41e43k 5326409885

Majitelé ji PRODALI státu. Stejně jako dnes skupuji velké firmy menší.:-)

+3/0
25.9.2016 20:31

V31a10c41l43a49v 11H64a44j81e45k 3306269609

Hlavní důvod byl ten, že to pro vlastníky bylo ekonomicky neudržitelné(už tehdy se na většině tratí produkovala ztráta) a pro stát zase z vojenského hlediska strategicky významné,

+2/0
25.9.2016 20:47

O97l98d26ř69i74c76h 91J57a27n39e46č16e20k 8439566383351

Hmm to bylo před 100 a více lety a pokud vím, železniční společnosti tehdy neprovozovali pouze dopravu (jako dnes v ČR), ale současně stavěli a vlastnili koleje a vše kolem. A něco jako dopravní obslužnost objednávaná samosprávou či státem neexistovala. Prostě dost jiné podmínky než současné.

0/0
25.9.2016 23:04

P89e95t16r 35Š55i42m66r54a27l 4207597135775

To ne, ale zrovna v tomto případě to udělali dobře. Nebo snad mělo jít ČDC do banky a u ČD se koukat na peníze v trezoru?

+5/0
25.9.2016 20:06

J54a83n 64N59o23v60á58k 7415274618647

Zvláštní je že stát a některé státní společnosti považují peníze získané půčkami za jistý druh pravidelného příjmu.

+1/−5
25.9.2016 17:17

N21i38k51o23l13a12j 94M53a10l35í17k 5934353630901

To je možné, ale s tímto případem to nesouvisí. ČD jako matka má peníze, ale nemůže své půjčky splatit předčasně. Její dcera chce peníze, tak jí logicky půjčí. Půjčky v rodině jsou vždy výhodnější než půjčky od bank. Rozumný krok :-)

+20/0
25.9.2016 17:19

R72a69d36e18k 32J74a47n66a35t68a 9615366774962

To ovšem není případ ČD. Ty své půjčky normálně splácí, jinak by neměly celkem dobrý mezinárodní rating Baa2.

+18/0
25.9.2016 17:32

P24a74v41e64l 88Š72m90í31d38e12k 6139160573188

Souhlas

0/0
25.9.2016 18:55

R33o53m58a57n 64P87o95l66á67č56e35k 5556889635

Nejen státní... Takhle to řeší i korporát...

+2/0
25.9.2016 19:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.