Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unie chce zezelenit kamiony. Pomoci může prodloužená kabina nebo troleje

Nákladní dopravu v Evropě čekají velké změny. Evropská komise už chystá normy na emise CO2 i pro výrobce nákladních aut. Zatím je regulovaly jen emisní normy Euro, které řešily oxidy dusíku. Měnit se kvůli tomu bude zřejmě design kamionů, elegantním řešením jsou pak alternativní pohony - třeba elektromotor poháněný trolejemi nad dálnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H96o26n78z71a 20T67a16r 3649812534622

300tun Dumper na troleji v praxi

https://www.youtube.com/watch?v=JhqgVimGZRs

0/0
1.10.2016 10:35

Z33b82y62š89e19k 67Š91v65e13c 8704633164825

První odstavce článku dává odpověď na celý problém snižování emise CO2 a dalších.

Skleněná lahev italské vody na stole v Berlíně při prezentaci problémů s čím dál většími emisemi škodlivých látek z nákladní dopravy nechtěně symbolizovala to, co se děje v evropské dopravě.

Úřady a výrobci vymýšlejí snížení dopadů na životní prostředí. Neřeší hlavní podstata problému – zbytečná doprava zboží po Evropě. Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

+1/0
26.9.2016 21:40

P79e56t93r 61M18i21c92h28a44l 2600754571902

Stačilo by dokázat zrušit zbytečné převážení zboží po Evropě tam a zpátky jenom z důvodu papírové změny jeho původu. Pro začátek.

0/0
25.9.2016 22:45

J54a91n 18T51a64r64a90b22a 4846826809949

A Česmad je naučí i předjíždět......

0/0
25.9.2016 21:06

J91a54r76o85s27l54a43v 20K95a91d63l72e53c 5551709592431

Zase se řeší následek, ale ne příčina;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2016 22:52

J88i31n86d42ř28i22c10h 56Š60k16o98p24e69k 4945731220655

přesně.

Úplně by stačilo zamyslet se, proč a hlavně zda je nutné vozit máslo ze severu na jih a jiné máslo z jihu na sever.

+7/0
24.9.2016 23:38

J26a66n 25T42a26r16a42b46a 4946626379459

Jistě. A proč by se ve Španělsku měla prodávat německá auta když stačí španělská.

0/−1
25.9.2016 21:06

M97i18c92h41a78l 95P60i92n61d73j41a76k 5383664487437

Pricina je znama ale neni zajem ji resit. Resi se jak vice vydelat a jeste u toho vypadat "zelene".

+5/0
25.9.2016 0:24

M94i36c95h89a60l 86T39o14m43i11n71s25k54ý 9941325597714

tohle nemůže být ani ekologické a ani ekonomické.

nelze počítat pouze s PHM, při jedné cestě. Ale PHM na na výrobu a výstavbu infrastruktury, údržbu....

0/0
24.9.2016 19:46

J21i62n97d15ř82i90c97h 22M28i14t51t34e48r 6134595671976

Další kravina, vždycky si myslím, že už mě žádný výmysl ekologů nepřekvapí, ale oni se překonají a dokážou vždy vymyslet ještě větší pitomost. Mimochodem 15 obřích kontejnerových lodí vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě.http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+1/−1
24.9.2016 18:45

J51i67ř65í 47S83c20h77w88a96c76h 8348454488656

proč tuhle hňupovinu tu musím číst téměř každý den....

0/0
25.9.2016 19:54

J50i81n15d27ř14i49c37h 21M45i97t76t41e82r 6864785941976

Musíte jen umřít, jinak nemusíte vůbec nic.

0/0
25.9.2016 19:56

J21a57n 56B53a64r92t33á36č51e29k 6265855230729

Podobné pokusy už proběhli před desítkami let v SSSR. Zily na elektriku se proháněli pod vedením pro trolejbusy.

+2/0
24.9.2016 16:30

I76v79a47n 11M52a42r85e55k 6274708392

Proč si nevzali příklad z populárních autodromů? Stačilo nad komunikacemi natáhnout vodivou síť, na všechny auta namontovat "tykadla" a byla by to ta "nejekologičtější" doprava ! R^;-D

+2/0
24.9.2016 14:51

I32v67a70n 52M37a89r19e12k 6774238862

A propos, je to stejný "vynález" jako před pár léty ve Francii propagovaný "pohon na stlačený vzduch" .

0/0
24.9.2016 14:53

P90e22t85r 88M81o89l61á30k 9208351317354

Nejmenuje se tenhle " vynález" náhodou železnice?:o)

+14/0
24.9.2016 14:20

J98i61r44k85a 36D61v22o64ř39á85k 4235410343618

Ne, trolejbus.

+1/0
27.9.2016 13:03

S83e24i39d17l 82P45e59t88r 1871351255634

Mně to připomíná mládí, kdy jsme povinně na hodiny ruštiny museli odebírat "Těchniku moloděži". Ten plátek byl podobných nesmyslů plný od osobních vznášedel, ponorek, dovolených na Marsu, podmořských měst až po obydlenou Antarktidu.

Vše samozřejmě díky geniu sovětského člověka a jedinému správnému společenskému zřízení na věčné časy ...:-)

+7/−1
24.9.2016 14:09

M60a94r92t96i59n 13N10o42v71o90t91n14ý 8810491657573

Pane autore, v CO2 se píse dvojka dolním indexem, nikoliv horním!

+4/0
24.9.2016 13:48

P57a15v97e53l 63M29o15r47a89v13e52c 3852749192728

No bóže, autor si plete chemii s matematikou :)

0/0
24.9.2016 14:03

S19e70i72d11l 26P71e42t35r 1201401915894

Buďte rád, že tomu kyslíku nedal odmocninu ...

0/0
24.9.2016 14:13

P92a31v34e34l 42M78o11r41a81v37e70c 3982409892548

Nebo že si jej nespletl s nulou.. :)

0/0
24.9.2016 15:28

L16u55k60á24š 66A61d27a82m43e19c 3487483850247

Výrobu Evropa "zazelenila" přesunutím do Číny, co takhle dopravu "zazelenit" výstavbou trolejbusů a přesunutím výroby elektřiny do Turecka, Ruska... nebo prostě někam za hranice? Potom by se mohli soudruzi v Bruseli zase jednou poplácat po rameni a odjet ve svých velkých klimatizovaných SUV s pocitem dobře odvedené práce do své vily na předměstí.

+5/0
24.9.2016 13:28

J79a87n 22H70r38u22z26a 8654788199167

Baterie do každého kamionu (náklad se už nevejde). Váš Stropnický a Hollan.;-)

+5/0
24.9.2016 13:06

M72i76l89a81n 98Č72e70r36n26ý 5353799589262

Děláte machry a ani neumíte správně napsat vzorec oxidu uhličitého.:-P

+3/−1
24.9.2016 12:56

P35a38v74e48l 90S25o93v39i25č26k12a 4486588385112

„Chybí potřebná infrastruktura, stále není v Evropě jednotný systém napájení nebo zabezpečení,“

Tento argument v době, kdy existují vícesystémové lokomotivy s více zabezpečovačí nedává moc smysl. Třeba Siemens Vectron má schválení už v 15 zemích (byť ne všechny kombinace jsou možné).

Problém prostě je v skrytém dotování silniční dopravy. Ne všechny cesty jsou zpoplatněny. Ty co jsou zpoplatněny, tak ty poplatky jsou nízké. Nejsou zahrnuty okolní náklady (poškození domů okolo, dopady na zdraví obyvatel, atd.). A to je věc dopravní politiky státu. Pokud chceme zachovat preferenci kamionové dopravy, tak není problém. Pokud chceme na sílu vše nahnat na železnice, tak zatěžme silnice brutálními poplatky a železnici dotujme. No a pokud chceme slavné tržní prostředí a nechat na firmách, aby rozhodly co je výhodnější tak by stačilo ty podmínky srovnat, tzn. poplatek za tunokilometr jízdy vlaku a kamionu na stejnou úroveň.

+4/0
24.9.2016 12:53

P77a38v50e76l 51K17ř92í83ž 8367101430459

Silniční doprava není dotována...

+1/−2
24.9.2016 13:03

P76a22v68e88l 98S38o95v44i10č46k76a 4736638245752

Tím, že mýto není na všech silnicích a tam kde je nezahrnuje všechny náklady dotována je. Byť ne přímo.

+2/−2
24.9.2016 13:22

P57a60v87e42l 50K44ř68í58ž 8877841130169

Ale houby... Platíme spotřební daně, silniční daně... a mýto je jen další zpusob jak z lidí dostat peníze...

+3/0
24.9.2016 13:30

P18a42v53e47l 47S57o79v26i27č56k37a 4126208615922

Spotřební daň platí i vlaky, silniční daň je výsměch. Mýto to trochu kompenzuje, ale pořád ne dost. A hlavně zatímco vlak platí všude, tak kamion jen na vybraných cestách. Prostě podmínky nejsou rovnocenné a dokud nebudou, tak jeden z druhů dopravy bude zvýhodněn.

+3/−3
24.9.2016 13:40

S10e40i60d75l 23P37e41t45r 1331481675924

Jen v ČR erár inkasuje na všem, co se týká silniční dopravy celkem asi 110 mld ročně. Zpátky do infrastruktury jde s bídou 40% ... Včil mudrujte :-)

+3/0
24.9.2016 13:57

V10á18c63l80a13v 95P32o86u12s55t97k38a 3260821962

Výsměch jo? Přijdete to říct do očí těm, co ročně na silniční dani odvedou miliony? U mě je to cca 200 tisíc, do očí byste mi to jistě neřekl.

0/0
24.9.2016 14:40

J58i10n32d84ř32i87c51h 67Š27k36o18p89e78k 4765961300985

pokud by kamiony měly platit celé škody, které svým provozem způsobí, musela by spotřební dań být někde jinde

+1/0
24.9.2016 23:40

L79u63d78v18í62k 75O33n16d86ř73í89č53e42k 8310595390408

Vždy když myslím, že větší blbost už vymyslet nelze, soudruzi géniové z nikým nevolené EK mne vyvedou z omylu.

+18/0
24.9.2016 12:53

J81a44r10d63a 44S15o58k49o46l 1536948161531

Jak to bude při orání pole ? Tam taky natáhnou dráty a nebo se začnou vyrábět el.oračky ?

Navrhuji zavést dopravu koňmo a těžkou přepravu mohou tahet volská spřežení . Těch máme již dnes nadbytek ;-D

+4/0
24.9.2016 12:52

J20i15ř35í 98K58o61c14u87r95e34k 6975774445238

Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

---

Když se řeší emise, tak takovéto drobnosti absolutně nikoho nezajímají. Nejekologičtější guru Al Gore spotřebuje ročně víc energie než krajské město v ČR. Jenže on je ekoaktivista, on může. Narozdíl od toho krajského města v ČR, které musí snížit spotřebu o 10 % do roku 20XY, aby zachránilo planetu.

Co kdyby si ekopošuci odpoustili tyhle koncefence a uštřili tak energii?

+7/0
24.9.2016 12:50

T60o23m84á14š 58M60o48r93a61v29č44í44k 3587306673265

S tím Al Gorem je to zajímavé. Máte nějaký odkaz? Co vlastně dělá? Má nějaké obří továrny, když spotřebuje víc než krajské město? A které město ČR máte na mysli?

+1/−3
24.9.2016 12:59

M31a38r98t43i63n 84V28a43n72ě96k 6341513852199

UTFG

0/−2
24.9.2016 14:38

V12í84t 10K90o96u35b60a 6496460554148

Za 2 ndy 2 ekoteroristické články. Vše s jediným efektem, vytáhnout víc peněz z dopravců - zdražit dopravu - tím zdražit dopravované produkty. Nikdo jiný než zákazník to nezaplatí

+3/0
24.9.2016 12:49

O25n52d16ř63e23j 13H82r29u78b13o68š 7776107590755

Rozpustte tenhle komediální spolek nazdarku... dejte zpatky hranice. Myslenka byla hezka a dobra, jenze neschopní lidi v unii to cele pohřbili..

0/−1
24.9.2016 12:45

L94u51k41á60š 35K95r18a51u27s 4588441677320

Který to byl film, kde auta jezdila se sběračem pod sítí jako autíčka na pouti?

0/0
24.9.2016 12:36
Foto

M42i64c81h91a53e38l 47D41o22s78t59a93l 8503311167165

No a jak jsme byli na pouti nasr.ní když jim vypadl proud.Už vidím dopravce jak jim auta stojí protože jim selhala síť.;-D

0/0
24.9.2016 12:41

J42i16ř98í 41K31o40c19u17r84e30k 6185174115888

Síť neselhala. Jen přestalo foukat a je zataženo a tak se, v rámci snížení odběru, elekrodispčink rozhodl vypnout dálnici namísto tramvajového provozu.

+6/0
24.9.2016 12:54
Foto

M15i77c45h60a86e24l 30D76o34s70t22a44l 8823721807665

Nemyslím si že je to to pravé ořechové.Je to jako s elektromobily.Všichni jásají jak je to super ale málo kdo si uvědomuje,že energii je třeba někde vyrobit a baterie také něco stojí a jejich životnost je taky omezená.Co pak s články?Jsem zvědav jak tuto blbost budou zavádět v jiných zemích.No je to jenom extravagance dopravy ale nemyslí si,že by se to masově zavedlo.Protože to co přinese tak zase opětovně negativy vezme.

+4/0
24.9.2016 12:34

M83i73l12a45n 83Č51e44r35n10ý 5113559739162

Naftu a benzín je taky třeba někde vyrobit.:-P

0/0
24.9.2016 13:35
Foto

M33i30c40h39a33e72l 80D58o89s43t91a84l 8643811387285

ano to je pravda ale proč teda přidávat další médium které i když na první pohled vypadá jako super eko ale když půjdeme do všech okolních aspektů je to v podstatě stejné jako fosilní palivo.To je to co jsem tím chtěl říci.To nemluvím o tom kolik bude stát ty všelijaké úpravy.Tak eco nic moc a ještě drahé.Pokud tu budou stále fosilní paliva,tak nevěřím že při té drahotě to bude atraktivní pro každého dopravce.

+2/0
24.9.2016 13:55

J86i57r46k36a 28D46v43o14ř65á14k 4625430193598

Ve skutečnosti nejde o to že je palivo fosilní, ale že je arabské.

0/0
27.9.2016 13:21

V85a68c56l69a11v 49P81e14r59o98u98t18k92a 6408207594281

Na naše nedálnice ideální..

0/0
24.9.2016 12:31

M69a16r17t23i53n 18P46r87á86š86e35k 8735281190473

Troleje na každou parní lokomotivu !

+5/0
24.9.2016 12:09

M48a39r57t32i38n 94P80r87á46š82e97k 8475361200523

už se těším na NAMRAZU.

0/0
24.9.2016 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.