Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Unie chce zezelenit kamiony. Pomoci může prodloužená kabina nebo troleje

Nákladní dopravu v Evropě čekají velké změny. Evropská komise už chystá normy na emise CO2 i pro výrobce nákladních aut. Zatím je regulovaly jen emisní normy Euro, které řešily oxidy dusíku. Měnit se kvůli tomu bude zřejmě design kamionů, elegantním řešením jsou pak alternativní pohony - třeba elektromotor poháněný trolejemi nad dálnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H45o91n58z26a 80T20a11r 3869532854872

300tun Dumper na troleji v praxi

https://www.youtube.com/watch?v=JhqgVimGZRs

0/0
1.10.2016 10:35

Z76b92y73š43e70k 76Š58v27e46c 8254763764125

První odstavce článku dává odpověď na celý problém snižování emise CO2 a dalších.

Skleněná lahev italské vody na stole v Berlíně při prezentaci problémů s čím dál většími emisemi škodlivých látek z nákladní dopravy nechtěně symbolizovala to, co se děje v evropské dopravě.

Úřady a výrobci vymýšlejí snížení dopadů na životní prostředí. Neřeší hlavní podstata problému – zbytečná doprava zboží po Evropě. Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

+1/0
26.9.2016 21:40

P98e76t56r 57M27i75c69h20a77l 2720914861952

Stačilo by dokázat zrušit zbytečné převážení zboží po Evropě tam a zpátky jenom z důvodu papírové změny jeho původu. Pro začátek.

0/0
25.9.2016 22:45

J34a75n 86T41a64r12a43b35a 4136986279149

A Česmad je naučí i předjíždět......

0/0
25.9.2016 21:06

J28a67r75o12s72l85a68v 25K56a27d14l62e53c 5681769262771

Zase se řeší následek, ale ne příčina;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2016 22:52

J98i29n80d56ř73i51c82h 39Š14k59o73p42e75k 4945761390525

přesně.

Úplně by stačilo zamyslet se, proč a hlavně zda je nutné vozit máslo ze severu na jih a jiné máslo z jihu na sever.

+7/0
24.9.2016 23:38

J98a18n 93T17a14r85a33b70a 4496176709339

Jistě. A proč by se ve Španělsku měla prodávat německá auta když stačí španělská.

0/−1
25.9.2016 21:06

M87i94c35h27a56l 14P79i45n57d53j25a92k 5713684367937

Pricina je znama ale neni zajem ji resit. Resi se jak vice vydelat a jeste u toho vypadat "zelene".

+5/0
25.9.2016 0:24

M81i79c31h37a33l 10T69o68m32i69n93s42k57ý 9841345447214

tohle nemůže být ani ekologické a ani ekonomické.

nelze počítat pouze s PHM, při jedné cestě. Ale PHM na na výrobu a výstavbu infrastruktury, údržbu....

0/0
24.9.2016 19:46

J15i25n63d48ř25i28c90h 95M92i94t54t91e11r 6454455591396

Další kravina, vždycky si myslím, že už mě žádný výmysl ekologů nepřekvapí, ale oni se překonají a dokážou vždy vymyslet ještě větší pitomost. Mimochodem 15 obřích kontejnerových lodí vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě.http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+1/−1
24.9.2016 18:45

J88i68ř84í 43S10c87h35w66a94c86h 8198464878726

proč tuhle hňupovinu tu musím číst téměř každý den....

0/0
25.9.2016 19:54

J29i80n80d65ř52i71c55h 65M61i40t40t39e14r 6254755301346

Musíte jen umřít, jinak nemusíte vůbec nic.

0/0
25.9.2016 19:56

J57a81n 27B94a64r58t77á15č37e38k 6805305410809

Podobné pokusy už proběhli před desítkami let v SSSR. Zily na elektriku se proháněli pod vedením pro trolejbusy.

+2/0
24.9.2016 16:30

I59v15a31n 34M20a29r78e92k 6874838332

Proč si nevzali příklad z populárních autodromů? Stačilo nad komunikacemi natáhnout vodivou síť, na všechny auta namontovat "tykadla" a byla by to ta "nejekologičtější" doprava ! R^;-D

+2/0
24.9.2016 14:51

I17v54a12n 69M82a19r89e73k 6624608632

A propos, je to stejný "vynález" jako před pár léty ve Francii propagovaný "pohon na stlačený vzduch" .

0/0
24.9.2016 14:53

P69e77t63r 32M13o60l24á42k 9738451297584

Nejmenuje se tenhle " vynález" náhodou železnice?:o)

+14/0
24.9.2016 14:20

J80i34r82k90a 65D11v54o63ř93á43k 4715570133748

Ne, trolejbus.

+1/0
27.9.2016 13:03

S44e54i29d90l 55P77e30t94r 1441531695874

Mně to připomíná mládí, kdy jsme povinně na hodiny ruštiny museli odebírat "Těchniku moloděži". Ten plátek byl podobných nesmyslů plný od osobních vznášedel, ponorek, dovolených na Marsu, podmořských měst až po obydlenou Antarktidu.

Vše samozřejmě díky geniu sovětského člověka a jedinému správnému společenskému zřízení na věčné časy ...:-)

+7/−1
24.9.2016 14:09

M26a27r78t55i20n 86N86o95v31o45t10n28ý 8340721177953

Pane autore, v CO2 se píse dvojka dolním indexem, nikoliv horním!

+4/0
24.9.2016 13:48

P69a36v16e16l 28M37o26r69a23v81e88c 3512389852888

No bóže, autor si plete chemii s matematikou :)

0/0
24.9.2016 14:03

S38e30i76d83l 36P84e48t32r 1831701165524

Buďte rád, že tomu kyslíku nedal odmocninu ...

0/0
24.9.2016 14:13

P97a54v11e65l 82M69o33r34a18v47e63c 3682879112198

Nebo že si jej nespletl s nulou.. :)

0/0
24.9.2016 15:28

L42u37k96á45š 67A45d56a70m96e56c 3877803210317

Výrobu Evropa "zazelenila" přesunutím do Číny, co takhle dopravu "zazelenit" výstavbou trolejbusů a přesunutím výroby elektřiny do Turecka, Ruska... nebo prostě někam za hranice? Potom by se mohli soudruzi v Bruseli zase jednou poplácat po rameni a odjet ve svých velkých klimatizovaných SUV s pocitem dobře odvedené práce do své vily na předměstí.

+5/0
24.9.2016 13:28

J13a31n 44H22r83u27z25a 8214258169807

Baterie do každého kamionu (náklad se už nevejde). Váš Stropnický a Hollan.;-)

+5/0
24.9.2016 13:06

M14i60l80a89n 66Č18e95r34n75ý 5153949859352

Děláte machry a ani neumíte správně napsat vzorec oxidu uhličitého.:-P

+3/−1
24.9.2016 12:56

P47a17v51e82l 13S19o94v88i21č13k14a 4256288565132

„Chybí potřebná infrastruktura, stále není v Evropě jednotný systém napájení nebo zabezpečení,“

Tento argument v době, kdy existují vícesystémové lokomotivy s více zabezpečovačí nedává moc smysl. Třeba Siemens Vectron má schválení už v 15 zemích (byť ne všechny kombinace jsou možné).

Problém prostě je v skrytém dotování silniční dopravy. Ne všechny cesty jsou zpoplatněny. Ty co jsou zpoplatněny, tak ty poplatky jsou nízké. Nejsou zahrnuty okolní náklady (poškození domů okolo, dopady na zdraví obyvatel, atd.). A to je věc dopravní politiky státu. Pokud chceme zachovat preferenci kamionové dopravy, tak není problém. Pokud chceme na sílu vše nahnat na železnice, tak zatěžme silnice brutálními poplatky a železnici dotujme. No a pokud chceme slavné tržní prostředí a nechat na firmách, aby rozhodly co je výhodnější tak by stačilo ty podmínky srovnat, tzn. poplatek za tunokilometr jízdy vlaku a kamionu na stejnou úroveň.

+4/0
24.9.2016 12:53

P83a92v30e21l 90K63ř62í84ž 8747801400489

Silniční doprava není dotována...

+1/−2
24.9.2016 13:03

P90a55v44e25l 18S45o19v73i76č74k41a 4186168215912

Tím, že mýto není na všech silnicích a tam kde je nezahrnuje všechny náklady dotována je. Byť ne přímo.

+2/−2
24.9.2016 13:22

P92a56v76e73l 47K61ř91í50ž 8817841820949

Ale houby... Platíme spotřební daně, silniční daně... a mýto je jen další zpusob jak z lidí dostat peníze...

+3/0
24.9.2016 13:30

P70a84v32e75l 11S71o70v13i42č76k87a 4946798195812

Spotřební daň platí i vlaky, silniční daň je výsměch. Mýto to trochu kompenzuje, ale pořád ne dost. A hlavně zatímco vlak platí všude, tak kamion jen na vybraných cestách. Prostě podmínky nejsou rovnocenné a dokud nebudou, tak jeden z druhů dopravy bude zvýhodněn.

+3/−3
24.9.2016 13:40

S36e18i61d22l 15P79e71t69r 1371971165924

Jen v ČR erár inkasuje na všem, co se týká silniční dopravy celkem asi 110 mld ročně. Zpátky do infrastruktury jde s bídou 40% ... Včil mudrujte :-)

+3/0
24.9.2016 13:57

V85á98c15l61a39v 35P49o47u87s53t97k40a 3450451172

Výsměch jo? Přijdete to říct do očí těm, co ročně na silniční dani odvedou miliony? U mě je to cca 200 tisíc, do očí byste mi to jistě neřekl.

0/0
24.9.2016 14:40

J58i25n68d80ř92i37c78h 65Š41k30o72p76e25k 4985241940765

pokud by kamiony měly platit celé škody, které svým provozem způsobí, musela by spotřební dań být někde jinde

+1/0
24.9.2016 23:40

L93u78d83v14í37k 25O57n68d40ř71í92č81e20k 8300755680718

Vždy když myslím, že větší blbost už vymyslet nelze, soudruzi géniové z nikým nevolené EK mne vyvedou z omylu.

+18/0
24.9.2016 12:53

J22a54r67d27a 23S64o17k42o72l 1406668571341

Jak to bude při orání pole ? Tam taky natáhnou dráty a nebo se začnou vyrábět el.oračky ?

Navrhuji zavést dopravu koňmo a těžkou přepravu mohou tahet volská spřežení . Těch máme již dnes nadbytek ;-D

+4/0
24.9.2016 12:52

J47i73ř58í 30K45o66c61u13r30e10k 6215214625658

Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

---

Když se řeší emise, tak takovéto drobnosti absolutně nikoho nezajímají. Nejekologičtější guru Al Gore spotřebuje ročně víc energie než krajské město v ČR. Jenže on je ekoaktivista, on může. Narozdíl od toho krajského města v ČR, které musí snížit spotřebu o 10 % do roku 20XY, aby zachránilo planetu.

Co kdyby si ekopošuci odpoustili tyhle koncefence a uštřili tak energii?

+7/0
24.9.2016 12:50

T84o82m31á98š 96M18o52r85a69v36č59í80k 3237756703635

S tím Al Gorem je to zajímavé. Máte nějaký odkaz? Co vlastně dělá? Má nějaké obří továrny, když spotřebuje víc než krajské město? A které město ČR máte na mysli?

+1/−3
24.9.2016 12:59

M83a90r20t16i33n 29V33a88n84ě19k 6171683912549

UTFG

0/−2
24.9.2016 14:38

V56í15t 59K98o32u59b51a 6406690494808

Za 2 ndy 2 ekoteroristické články. Vše s jediným efektem, vytáhnout víc peněz z dopravců - zdražit dopravu - tím zdražit dopravované produkty. Nikdo jiný než zákazník to nezaplatí

+3/0
24.9.2016 12:49

O60n14d32ř70e63j 52H84r41u65b25o30š 7106567410645

Rozpustte tenhle komediální spolek nazdarku... dejte zpatky hranice. Myslenka byla hezka a dobra, jenze neschopní lidi v unii to cele pohřbili..

0/−1
24.9.2016 12:45

L59u41k24á86š 10K83r93a24u79s 4548301247530

Který to byl film, kde auta jezdila se sběračem pod sítí jako autíčka na pouti?

0/0
24.9.2016 12:36
Foto

M21i21c52h31a70e34l 72D25o11s28t30a65l 8313361357385

No a jak jsme byli na pouti nasr.ní když jim vypadl proud.Už vidím dopravce jak jim auta stojí protože jim selhala síť.;-D

0/0
24.9.2016 12:41

J36i14ř13í 66K66o10c19u26r81e49k 6955664885518

Síť neselhala. Jen přestalo foukat a je zataženo a tak se, v rámci snížení odběru, elekrodispčink rozhodl vypnout dálnici namísto tramvajového provozu.

+6/0
24.9.2016 12:54
Foto

M25i43c38h41a30e53l 71D98o39s31t68a49l 8583231927315

Nemyslím si že je to to pravé ořechové.Je to jako s elektromobily.Všichni jásají jak je to super ale málo kdo si uvědomuje,že energii je třeba někde vyrobit a baterie také něco stojí a jejich životnost je taky omezená.Co pak s články?Jsem zvědav jak tuto blbost budou zavádět v jiných zemích.No je to jenom extravagance dopravy ale nemyslí si,že by se to masově zavedlo.Protože to co přinese tak zase opětovně negativy vezme.

+4/0
24.9.2016 12:34

M78i56l68a85n 52Č50e26r56n86ý 5203129369482

Naftu a benzín je taky třeba někde vyrobit.:-P

0/0
24.9.2016 13:35
Foto

M30i38c16h36a58e12l 86D37o89s16t80a66l 8373731817975

ano to je pravda ale proč teda přidávat další médium které i když na první pohled vypadá jako super eko ale když půjdeme do všech okolních aspektů je to v podstatě stejné jako fosilní palivo.To je to co jsem tím chtěl říci.To nemluvím o tom kolik bude stát ty všelijaké úpravy.Tak eco nic moc a ještě drahé.Pokud tu budou stále fosilní paliva,tak nevěřím že při té drahotě to bude atraktivní pro každého dopravce.

+2/0
24.9.2016 13:55

J27i51r94k32a 60D69v48o97ř13á97k 4745260813548

Ve skutečnosti nejde o to že je palivo fosilní, ale že je arabské.

0/0
27.9.2016 13:21

V19a51c44l59a18v 92P62e22r98o21u16t92k88a 6508867284251

Na naše nedálnice ideální..

0/0
24.9.2016 12:31

M76a44r58t68i68n 16P14r87á60š88e18k 8335591370693

Troleje na každou parní lokomotivu !

+5/0
24.9.2016 12:09

M54a44r95t38i31n 76P64r88á44š14e51k 8835251660803

už se těším na NAMRAZU.

0/0
24.9.2016 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.