Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Unie chce zezelenit kamiony. Pomoci může prodloužená kabina nebo troleje

Nákladní dopravu v Evropě čekají velké změny. Evropská komise už chystá normy na emise CO2 i pro výrobce nákladních aut. Zatím je regulovaly jen emisní normy Euro, které řešily oxidy dusíku. Měnit se kvůli tomu bude zřejmě design kamionů, elegantním řešením jsou pak alternativní pohony - třeba elektromotor poháněný trolejemi nad dálnicí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H15o32n73z56a 57T43a61r 3609282824392

300tun Dumper na troleji v praxi

https://www.youtube.com/watch?v=JhqgVimGZRs

0/0
1.10.2016 10:35

Z97b54y41š81e70k 74Š14v58e28c 8474543434915

První odstavce článku dává odpověď na celý problém snižování emise CO2 a dalších.

Skleněná lahev italské vody na stole v Berlíně při prezentaci problémů s čím dál většími emisemi škodlivých látek z nákladní dopravy nechtěně symbolizovala to, co se děje v evropské dopravě.

Úřady a výrobci vymýšlejí snížení dopadů na životní prostředí. Neřeší hlavní podstata problému – zbytečná doprava zboží po Evropě. Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

+1/0
26.9.2016 21:40

P18e25t31r 94M14i62c83h87a24l 2970964261812

Stačilo by dokázat zrušit zbytečné převážení zboží po Evropě tam a zpátky jenom z důvodu papírové změny jeho původu. Pro začátek.

0/0
25.9.2016 22:45

J35a47n 89T65a73r62a82b50a 4466486589109

A Česmad je naučí i předjíždět......

0/0
25.9.2016 21:06

J94a77r93o89s71l15a60v 88K81a48d42l21e66c 5561649982511

Zase se řeší následek, ale ne příčina;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

+1/0
24.9.2016 22:52

J83i55n44d64ř87i49c65h 68Š61k73o90p60e50k 4715751710935

přesně.

Úplně by stačilo zamyslet se, proč a hlavně zda je nutné vozit máslo ze severu na jih a jiné máslo z jihu na sever.

+7/0
24.9.2016 23:38

J19a84n 88T96a51r92a46b37a 4986866159779

Jistě. A proč by se ve Španělsku měla prodávat německá auta když stačí španělská.

0/−1
25.9.2016 21:06

M97i27c96h83a98l 62P91i24n44d16j38a37k 5313204407687

Pricina je znama ale neni zajem ji resit. Resi se jak vice vydelat a jeste u toho vypadat "zelene".

+5/0
25.9.2016 0:24

M37i41c76h65a48l 72T47o79m19i53n41s62k96ý 9361885627604

tohle nemůže být ani ekologické a ani ekonomické.

nelze počítat pouze s PHM, při jedné cestě. Ale PHM na na výrobu a výstavbu infrastruktury, údržbu....

0/0
24.9.2016 19:46

J90i62n56d92ř75i50c18h 83M57i58t12t56e61r 6754415611776

Další kravina, vždycky si myslím, že už mě žádný výmysl ekologů nepřekvapí, ale oni se překonají a dokážou vždy vymyslet ještě větší pitomost. Mimochodem 15 obřích kontejnerových lodí vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě.http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6

+1/−1
24.9.2016 18:45

J98i66ř20í 49S38c35h78w27a73c54h 8318394268176

proč tuhle hňupovinu tu musím číst téměř každý den....

0/0
25.9.2016 19:54

J27i75n76d39ř56i83c74h 61M90i67t81t90e23r 6444335571776

Musíte jen umřít, jinak nemusíte vůbec nic.

0/0
25.9.2016 19:56

J98a10n 29B37a31r51t21á62č37e76k 6755115940869

Podobné pokusy už proběhli před desítkami let v SSSR. Zily na elektriku se proháněli pod vedením pro trolejbusy.

+2/0
24.9.2016 16:30

I53v40a51n 84M79a83r45e84k 6774128472

Proč si nevzali příklad z populárních autodromů? Stačilo nad komunikacemi natáhnout vodivou síť, na všechny auta namontovat "tykadla" a byla by to ta "nejekologičtější" doprava ! R^;-D

+2/0
24.9.2016 14:51

I75v51a66n 47M22a44r92e26k 6764318392

A propos, je to stejný "vynález" jako před pár léty ve Francii propagovaný "pohon na stlačený vzduch" .

0/0
24.9.2016 14:53

P96e79t94r 33M65o76l29á16k 9978591947804

Nejmenuje se tenhle " vynález" náhodou železnice?:o)

+14/0
24.9.2016 14:20

J37i59r70k58a 52D72v41o24ř31á26k 4895540103538

Ne, trolejbus.

+1/0
27.9.2016 13:03

S24e24i42d82l 84P28e64t24r 1421701885564

Mně to připomíná mládí, kdy jsme povinně na hodiny ruštiny museli odebírat "Těchniku moloděži". Ten plátek byl podobných nesmyslů plný od osobních vznášedel, ponorek, dovolených na Marsu, podmořských měst až po obydlenou Antarktidu.

Vše samozřejmě díky geniu sovětského člověka a jedinému správnému společenskému zřízení na věčné časy ...:-)

+7/−1
24.9.2016 14:09

M28a67r65t71i13n 86N79o69v38o86t50n84ý 8490521447173

Pane autore, v CO2 se píse dvojka dolním indexem, nikoliv horním!

+4/0
24.9.2016 13:48

P17a80v89e50l 32M21o61r14a73v25e74c 3762259232268

No bóže, autor si plete chemii s matematikou :)

0/0
24.9.2016 14:03

S10e69i95d54l 72P57e59t22r 1121731395244

Buďte rád, že tomu kyslíku nedal odmocninu ...

0/0
24.9.2016 14:13

P37a72v56e42l 41M82o57r16a61v80e48c 3332169162608

Nebo že si jej nespletl s nulou.. :)

0/0
24.9.2016 15:28

L96u87k21á13š 54A25d69a50m25e53c 3967713580577

Výrobu Evropa "zazelenila" přesunutím do Číny, co takhle dopravu "zazelenit" výstavbou trolejbusů a přesunutím výroby elektřiny do Turecka, Ruska... nebo prostě někam za hranice? Potom by se mohli soudruzi v Bruseli zase jednou poplácat po rameni a odjet ve svých velkých klimatizovaných SUV s pocitem dobře odvedené práce do své vily na předměstí.

+5/0
24.9.2016 13:28

J68a86n 75H91r96u34z41a 8274828439937

Baterie do každého kamionu (náklad se už nevejde). Váš Stropnický a Hollan.;-)

+5/0
24.9.2016 13:06

M66i17l64a28n 30Č71e48r66n96ý 5623349899702

Děláte machry a ani neumíte správně napsat vzorec oxidu uhličitého.:-P

+3/−1
24.9.2016 12:56

P84a98v67e31l 40S87o43v20i98č58k91a 4936728405192

„Chybí potřebná infrastruktura, stále není v Evropě jednotný systém napájení nebo zabezpečení,“

Tento argument v době, kdy existují vícesystémové lokomotivy s více zabezpečovačí nedává moc smysl. Třeba Siemens Vectron má schválení už v 15 zemích (byť ne všechny kombinace jsou možné).

Problém prostě je v skrytém dotování silniční dopravy. Ne všechny cesty jsou zpoplatněny. Ty co jsou zpoplatněny, tak ty poplatky jsou nízké. Nejsou zahrnuty okolní náklady (poškození domů okolo, dopady na zdraví obyvatel, atd.). A to je věc dopravní politiky státu. Pokud chceme zachovat preferenci kamionové dopravy, tak není problém. Pokud chceme na sílu vše nahnat na železnice, tak zatěžme silnice brutálními poplatky a železnici dotujme. No a pokud chceme slavné tržní prostředí a nechat na firmách, aby rozhodly co je výhodnější tak by stačilo ty podmínky srovnat, tzn. poplatek za tunokilometr jízdy vlaku a kamionu na stejnou úroveň.

+4/0
24.9.2016 12:53

P81a29v79e14l 77K18ř86í18ž 8147321940809

Silniční doprava není dotována...

+1/−2
24.9.2016 13:03

P58a14v60e94l 43S95o15v17i97č65k20a 4856948985822

Tím, že mýto není na všech silnicích a tam kde je nezahrnuje všechny náklady dotována je. Byť ne přímo.

+2/−2
24.9.2016 13:22

P67a58v72e34l 57K41ř39í84ž 8777811290229

Ale houby... Platíme spotřební daně, silniční daně... a mýto je jen další zpusob jak z lidí dostat peníze...

+3/0
24.9.2016 13:30

P61a97v89e62l 97S45o17v83i15č47k62a 4586968665332

Spotřební daň platí i vlaky, silniční daň je výsměch. Mýto to trochu kompenzuje, ale pořád ne dost. A hlavně zatímco vlak platí všude, tak kamion jen na vybraných cestách. Prostě podmínky nejsou rovnocenné a dokud nebudou, tak jeden z druhů dopravy bude zvýhodněn.

+3/−3
24.9.2016 13:40

S20e25i19d92l 19P78e35t28r 1591411975464

Jen v ČR erár inkasuje na všem, co se týká silniční dopravy celkem asi 110 mld ročně. Zpátky do infrastruktury jde s bídou 40% ... Včil mudrujte :-)

+3/0
24.9.2016 13:57

V49á29c29l82a22v 23P83o53u19s17t12k21a 3500861242

Výsměch jo? Přijdete to říct do očí těm, co ročně na silniční dani odvedou miliony? U mě je to cca 200 tisíc, do očí byste mi to jistě neřekl.

0/0
24.9.2016 14:40

J76i29n94d24ř36i89c18h 28Š69k67o87p20e42k 4355781400315

pokud by kamiony měly platit celé škody, které svým provozem způsobí, musela by spotřební dań být někde jinde

+1/0
24.9.2016 23:40

L10u97d66v63í85k 63O50n44d23ř23í23č12e22k 8960525310638

Vždy když myslím, že větší blbost už vymyslet nelze, soudruzi géniové z nikým nevolené EK mne vyvedou z omylu.

+18/0
24.9.2016 12:53

J57a98r64d27a 70S56o41k11o59l 1256338131501

Jak to bude při orání pole ? Tam taky natáhnou dráty a nebo se začnou vyrábět el.oračky ?

Navrhuji zavést dopravu koňmo a těžkou přepravu mohou tahet volská spřežení . Těch máme již dnes nadbytek ;-D

+4/0
24.9.2016 12:52

J27i39ř76í 80K20o51c30u59r90e65k 6535784235758

Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.

---

Když se řeší emise, tak takovéto drobnosti absolutně nikoho nezajímají. Nejekologičtější guru Al Gore spotřebuje ročně víc energie než krajské město v ČR. Jenže on je ekoaktivista, on může. Narozdíl od toho krajského města v ČR, které musí snížit spotřebu o 10 % do roku 20XY, aby zachránilo planetu.

Co kdyby si ekopošuci odpoustili tyhle koncefence a uštřili tak energii?

+7/0
24.9.2016 12:50

T93o25m56á69š 45M88o77r77a79v75č13í38k 3517356623355

S tím Al Gorem je to zajímavé. Máte nějaký odkaz? Co vlastně dělá? Má nějaké obří továrny, když spotřebuje víc než krajské město? A které město ČR máte na mysli?

+1/−3
24.9.2016 12:59

M48a26r40t71i95n 83V35a40n86ě11k 6111133652439

UTFG

0/−2
24.9.2016 14:38

V20í47t 57K79o47u85b12a 6546870234728

Za 2 ndy 2 ekoteroristické články. Vše s jediným efektem, vytáhnout víc peněz z dopravců - zdražit dopravu - tím zdražit dopravované produkty. Nikdo jiný než zákazník to nezaplatí

+3/0
24.9.2016 12:49

O48n59d10ř76e81j 10H93r96u64b26o36š 7476517790205

Rozpustte tenhle komediální spolek nazdarku... dejte zpatky hranice. Myslenka byla hezka a dobra, jenze neschopní lidi v unii to cele pohřbili..

0/−1
24.9.2016 12:45

L88u26k82á44š 87K73r21a46u65s 4658791717870

Který to byl film, kde auta jezdila se sběračem pod sítí jako autíčka na pouti?

0/0
24.9.2016 12:36
Foto

M76i33c93h38a26e98l 57D33o35s63t15a10l 8163161117265

No a jak jsme byli na pouti nasr.ní když jim vypadl proud.Už vidím dopravce jak jim auta stojí protože jim selhala síť.;-D

0/0
24.9.2016 12:41

J82i98ř16í 98K37o95c85u70r52e35k 6975364235448

Síť neselhala. Jen přestalo foukat a je zataženo a tak se, v rámci snížení odběru, elekrodispčink rozhodl vypnout dálnici namísto tramvajového provozu.

+6/0
24.9.2016 12:54
Foto

M21i11c37h16a29e41l 31D97o31s52t32a85l 8623621777435

Nemyslím si že je to to pravé ořechové.Je to jako s elektromobily.Všichni jásají jak je to super ale málo kdo si uvědomuje,že energii je třeba někde vyrobit a baterie také něco stojí a jejich životnost je taky omezená.Co pak s články?Jsem zvědav jak tuto blbost budou zavádět v jiných zemích.No je to jenom extravagance dopravy ale nemyslí si,že by se to masově zavedlo.Protože to co přinese tak zase opětovně negativy vezme.

+4/0
24.9.2016 12:34

M80i67l20a29n 81Č65e73r71n60ý 5793479329842

Naftu a benzín je taky třeba někde vyrobit.:-P

0/0
24.9.2016 13:35
Foto

M90i11c30h20a90e51l 13D72o98s85t69a93l 8843771637765

ano to je pravda ale proč teda přidávat další médium které i když na první pohled vypadá jako super eko ale když půjdeme do všech okolních aspektů je to v podstatě stejné jako fosilní palivo.To je to co jsem tím chtěl říci.To nemluvím o tom kolik bude stát ty všelijaké úpravy.Tak eco nic moc a ještě drahé.Pokud tu budou stále fosilní paliva,tak nevěřím že při té drahotě to bude atraktivní pro každého dopravce.

+2/0
24.9.2016 13:55

J50i42r32k91a 19D54v39o26ř92á61k 4545360653558

Ve skutečnosti nejde o to že je palivo fosilní, ale že je arabské.

0/0
27.9.2016 13:21

V49a92c97l22a40v 51P11e75r71o20u73t70k81a 6808507354961

Na naše nedálnice ideální..

0/0
24.9.2016 12:31

M87a20r93t19i47n 24P40r75á46š70e13k 8265391960763

Troleje na každou parní lokomotivu !

+5/0
24.9.2016 12:09

M17a53r46t75i94n 71P47r22á74š74e70k 8225281480713

už se těším na NAMRAZU.

0/0
24.9.2016 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.