- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
První odstavce článku dává odpověď na celý problém snižování emise CO2 a dalších.
Skleněná lahev italské vody na stole v Berlíně při prezentaci problémů s čím dál většími emisemi škodlivých látek z nákladní dopravy nechtěně symbolizovala to, co se děje v evropské dopravě.
Úřady a výrobci vymýšlejí snížení dopadů na životní prostředí. Neřeší hlavní podstata problému – zbytečná doprava zboží po Evropě. Než se dostala na stůl, ujela italská minerálka přes tisíc kilometrů, i když efekt pro koncového spotřebitele byl stejný, jako kdyby otočil kohoutek s berlínskou pitnou vodou.
Stačilo by dokázat zrušit zbytečné převážení zboží po Evropě tam a zpátky jenom z důvodu papírové změny jeho původu. Pro začátek.
Zase se řeší následek, ale ne příčina
přesně.
Úplně by stačilo zamyslet se, proč a hlavně zda je nutné vozit máslo ze severu na jih a jiné máslo z jihu na sever.
tohle nemůže být ani ekologické a ani ekonomické.
nelze počítat pouze s PHM, při jedné cestě. Ale PHM na na výrobu a výstavbu infrastruktury, údržbu....
Další kravina, vždycky si myslím, že už mě žádný výmysl ekologů nepřekvapí, ale oni se překonají a dokážou vždy vymyslet ještě větší pitomost. Mimochodem 15 obřích kontejnerových lodí vyprodukuje stejně emisí jako všechna auta na světě.http://www.autorevue.cz/15-nejvetsich-nakladnich-lodi-znecistuje-ovzdusi-jako-760-milionu-aut_6
proč tuhle hňupovinu tu musím číst téměř každý den....
Podobné pokusy už proběhli před desítkami let v SSSR. Zily na elektriku se proháněli pod vedením pro trolejbusy.
Proč si nevzali příklad z populárních autodromů? Stačilo nad komunikacemi natáhnout vodivou síť, na všechny auta namontovat "tykadla" a byla by to ta "nejekologičtější" doprava !
A propos, je to stejný "vynález" jako před pár léty ve Francii propagovaný "pohon na stlačený vzduch" .
Nejmenuje se tenhle " vynález" náhodou železnice?:o)