- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Krajský dopravní podnik? Mám podezření, že to bude pračka na peníze, jezdící o 1/3 dráž než v sousedním kraji. Plus (h)různé poradenské služby a podobně.
Renezanc�..
Za prv� tady plat� antikonkuren�n� z�kon. V kraji �nelze v�st nedotovanou konkurenci. I kdyby kraj vedl sv�j dotovan� spoj zcela nesmysln� m�sto po d�lnici �p�es v�echny d�ry a st�l co 50 metr�.
Pokud nebude za�azeno jednotn� j�zdn� autobus� pod TR10 (i t�eba s n�jak�m koeficientem) nikdy nebude doprava �sp�n� jako ve �v�varsku (dvojn�sobek)
Pokud to m� b�t uk�zka, jak se autobusy budou sout�it, jak to bude super i u vlak� tak nen� -
��d� to region�ln� �rove�.. Pokud tomu rozum�m - st�t m�l autobusy a n�dra��.
Dnes na mnoha m�stech jaksi nem� ani ty n�dra��. M� je n�kdo soukrom�. Prost� byly za�antro�eny..
Je to zcela proti vlak�m nep�ehledn� d�ungle. Bez map. Ka�d� kraj si to zna�� n�jak jinak. M� jin� j�zdn�. Dopravce m� jin� str�nky. Pom�r cena/�as nic moc.
Podle m� se defakto nic nezlep�ilo. Proto�e trasy vym��l� kraj�t� ��edn�ci. V�echny �autobusy�na lince�v�ude zaj�d�, stoj� co 100m. T�m p�dem to pak �asto nen� ani ekologick� ani efektivn�. A o to jde. Ale �e�t� region�ln� politici tady podle m� nejsou od toho, aby ob�an jezdil levn�, ekologicky. To stoj� jejich pen�ze. Je prost� mnohem lep�� v�t�inu nahnat do auta a� zaplat� dph a spot�ebn�. Tak pen�ze naopak dostanou.
Vidím, že mě v článku citují, což je fajn.
Ještě bych dodal, že obrovským problémem je legislativně špatně upravený přístup k základní infrastruktuře (nádraží, zastávky).
Ono jde o to, jak se VŘ vypíše. Buď na každou linku zvlášť a pak bude v kraji x-malodopravců; anebo po "balících" a pak to bude výhodnější pro větší firmy.
Malý dopravce sice třeba něco ušetří na administrativě, ale bude muset nějak ošetřit záložní vozy (i když své linky odjezdíte se dvěma vozy, z toho jeden vyjede jen ve špičku, min. jeden musíte mít v záloze a pokud bude zadavatel požadovat určité parametry, může to být dost drahé).
Většímu dopravci pak třeba stačí záloha 15% vozů (pokud je tam velký podíl jen špičkových spojů, pak i méně), může s vozy lépe "hospodařit" - jeden vůz přejíždí během dne mezi různými linkami, takže denní proběh vozu je vyšší (tedy efektivnější).
Tak si pak vyberte
Jak malý dopravce něco ušetří na administrativě? Vždyť je to právě naopak, pokud se kumulují linky z oblastí, kde by jinak byl jeden velký dopravce, tak je té administrativy (nasčítáno) víc.
Především by se výběrová řízení měla vypisovat až po krajských volbách. A hlavně by se mělo přestat dotovat a o ušetřené peníze snížit daně.
přestat dotovat? tak pokud chcete aby ty autobusy zrušili tak jen tak dál.
Jojo, transparentní vysoutěžení, je sranda, jak linku 701,702 vyhrál dopravce z Liberce a vyšachovali místního podnikatele. Liberecký dopravce je "osobou blízkou vládnoucím kruhům", známý známýho pana hejtmana HAška. Mimo jiné si vozil "odněkud" vlastní naftu, a říká se, že kdo by potřeboval kontakty na mafii, pan dopravce prý dobře poradí :-):-):-)
Ja tomu nrozumim, odborarska klika zajistila ridicum u soukromych dopravcu zvyseni mezd? Nre ze bych to ridicum nepral, jen mi to nebere hlava, kam jsme se to dopracovali... Ehm, jestli by mi soudruzi odborari, taky u socialisticke vlady nedomluvili, zvyseni prodejnich cen u mne na krame?
Co s povinností vyhlašovat výběrová řízení mají "soudruzi odboráři"? :)
A zase to bude stát za... hodně peněz. :-) A spřátelený gang autobusářů si namastí kapsa, A spoje nepojedou. Vždyť i Renaisance byla jen návrat k původnímu stavu.
Tady v jižních Čechách naprosto stoprocentně... o velmi úzkých vazbách některých dopravců na kraj si tu cvrlikají i holubi na střeše. Problém je v tom, že jízdní řád se rok od roku proškrtává a kraj se holedbá, jak šetří... nakonec budu asi do práce jezdit na kole (protože druhé auto si fakt pořizovat nebudeme).
V Teplicích, respektive na Teplicku, tu dopravu totálne doje*ali! Jezdí nám tu městká a příměstká. Před tím to tu jezdilo v pohodě a všechno obstarávala městká než se do toho vložil kraj...
Jenže tu městskou dopravu objednával a dotoval kraj. Městský dopravní podnik tam opravdu nejezdil proto, že by tak miloval lidi a chtěl jim zajistit slušnou dopravu. Z toho, co vybere na jízdném, by neměl ani na naftu
Podle mého se to soutěžení musí prodražit - v důsledku to zaplatí občan: firma, která dosud provozovala a dále nevyhraje, musí autobusy zrušit, firma, která teď vyhraje, musí autobusy nakoupit. To je ale velice zjednodušeno, firma musí mít někde zázemí a po získání zakázky toto zázemí rozšířit, druhá firma zlikvidovat. To samé musí provést se zaměstnanci. Pokud někdo namítne, že zaměstnanci přestoupí k jiné firmě, prodražuje se to minimálně o odstupné. Příklad: Semilská firma provozovala dopravu v Severočeském kraji, autobusy stály po vesnicích kde se dalo. Zajímalo by mne jejich technické zázemí.
Autobusy stoji ve vesnicích všude. Na tom nevidím nic divného.