Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přidá spoj na trase Praha - Brno. Vyhne se kolizi s ČD

Soukromý dopravce RegioJet našel v jízdním řádu mezi Prahou a Brnem místo, kde nebude vadit Českým drahám. Vyplývá to z poslední verze návrhu jízdního řádu. Firma nechce novou verzi řádů až do vydání komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o92m85á38š 69P21o65k94o98r45n60ý 2650910976330

Moc tomu nerozumím asi. Proč by nemohl přijít na trh nový dopravce bez takových bariér? Proč se trh železniční dopravy tak reguluje? Ruku na srdce, RegioJet nabízí daleko kvalitnější a příjemnější formu dopravy než naše slavné státní ČD. Měl by to být pro ČD impuls se zlepšit, ne záměrně omezovat ostatní, kteří přináší občanům lepší prožitek z cesty.

0/0
22.11.2016 10:35

J33a37n 73O27n77d55r54o82u48š19e91k 5446199676338

Jezdím vlakem z Brna do Prahy pomerne pravidelně. Jsem rad, ze přichází.i do Brna konkurence. Je mi jedno, kdo to je. Kazda konkurence.je dobra, vydělat muze jen zákazník. Je ovšem skoda, ze na jinych trasách jsme porad v roce 1990, at neprehanim. Treba Brno-Jihlava.

0/0
6.10.2016 7:13

P64a25v96e23l 66Š53m96í57d67e37k 6129230773898

Jo a mám nápad nenavrhneme Jančuru na podnikatele roku;-D

0/0
29.9.2016 7:42

V16o74j98t31ě88c65h 24H67a79n91á68k 8225471401544

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/420529/exstevardi-o-regiojetu-spina-plisen-a-jidlo-na-zachodech-dopravce-nesmysl.html

Dobrou chuť aneb ke svrabu jako bonus hnačka. ;-D

+3/0
27.9.2016 11:11

L30e11o72š 60N88a77v36r10á76t10i20l 9653830765695

parada...konecne z BA vlak na Prahu o pol stvrtej... pol hodinu pred EC Jarda Hasku

+1/−2
26.9.2016 13:22

T20o27m51á68š 70T29a84t68í20č45e43k 5970102390438

Jako by už nestačilo to, co na nádraží bydlí. :-P

0/0
26.9.2016 11:11
Foto

P74e84t83e20r 36J82a81b21l14o39n27o95v72s30k22y 1649146111941

Před niekoľkými dňami napísala cestujúca na fb.profil Regiojet sťažnosť.Chcela vystúpiť z vlaku v Zábřehu n.M. Dvere nemohla otvoriť,ani stevard.Keď sa chceli presunúť do druhého vozňa a z neho otvoriť dvere,vlak už bol vypravený.Takže cestujúca sa musela previesť až do Č.Třebovej.Všimla si,že pred vystupovaním v Třebovej sa stevardi smiali z toho,že nestihla vystúpiť.!Takže úroveň niektorých stevardovRvNavyše nie sú školení pre riešenie mimoriadnych udalostí.Minulý týždeň sa pokazila lokomotiva,cestujúcich natlačili do ďalšieho vlaku / +120 min,žiadne konkrétne informácie cestujúci od stevardov nedostali.

Takže aj takýto je Regiojet

+22/−2
26.9.2016 11:10

J24a97n 12V29a88l84a59l81í86k 6906789410916

pšt o tom se psát nesmí...

+14/−1
26.9.2016 11:34

P11a75v70e75l 90M98o92r58a83v44e69c 3562659892678

Proč se o tom nesmí psát? Co je to za blbost?

0/0
26.9.2016 12:37

J71a46n 25V31a43l95a37l47í60k 6856809890466

Vy jste tu něco takového četl. Já ne.

+2/0
26.9.2016 12:59

J96a31n 39V26a47l48a64l79í28k 6456939380206

PS: ale jak by se něco takového stalo u ČD tak by tu byl článek hned.

+3/0
26.9.2016 13:00

R95o31m49a28n 84S28t37o93n90e29k 1289413259691

podobné věci se ČD taky stávají

0/−1
26.9.2016 14:14

J67a79n 43S37ů39r22a 4215683463462

Mám za léto asi dvacet mailů stížností na ČD...nefunkční klima, velké zpoždění. Vidíte nějaký text o tom? Fakt si myslíte, že mám psát o každé závadě? Obdivuji chorobně nemocné, kteří sjíždí FB RegioJetu a hledají, co tam někdo napíše negativního a radují se z každého záporného příspěvku.

+2/0
27.9.2016 0:12

P48a27v48e51l 29M17o66r96a84v48e67c 3262519392468

Nestíhám číst vše..

A je sakra rozdíl mezi "není nikde psáno" a "nesmí se o tom psát".

Opakuji: on někdo někde zakázal o tom psát?

0/0
26.9.2016 13:40

P61e14t28r 68N37i48v96n29i16c49k20ý 3592654605107

Kdo asi tak dělá stevarda? Nedělej si iluze.

+1/−1
26.9.2016 11:37

P80e82t19r 79N81e48c79h20a54n48i98c21k74ý 7283846298210

Stevardi obou soukromniku mají naprosto tristní dopravní znalosti a schopnost operativně něco řešit při problému

+2/0
26.9.2016 13:19

V26á85c10l75a58v 63J27o77n21á77š 8512313222673

Pozor na svrab....

+9/−6
26.9.2016 10:48

P55e46t28r 87N67i45v67n29i65c79k65ý 3472574815987

Proč? Oni cestující snad spí na ubytovnách pro zaměstnance? 8-o

+1/−3
26.9.2016 10:52

V96á18c41l30a34v 40J54o43n23á79š 8172593262633

Ale můžou to od těch zaměstnanců chytnout...

+3/−2
26.9.2016 10:57

O69l68d42ř13i27c86h 52J28a81n65e40č53e80k 8289806193781

Mám pocit, že svrab se podáním kelímku s kafem nepřenáší... přeci jen to nejsou neštovice.

+1/−3
26.9.2016 10:59

P96e78t29r 38N78i53v23n79i46c31k16ý 3732534535647

JAK mohou zákazníci chytit svrab od zaměstnanců? Jestli jsi zákazník, co přesně se zaměstnanci děláš, že se bojíš přenosu svrabu?

+3/−2
26.9.2016 11:05

J59a69n 49V25a94l78a25l77í81k 6206649230486

I při podání kelímku s kávou se můžete toho zaměstnance dotknout... a inkubační doba je 3 - 8 týdnů

+2/−1
26.9.2016 11:29

P68e98t10r 61N93i98v97n79i28c83k49ý 3392624595137

Dotknout možná, ale nakazit? 8-o Kde je doložen přenos nákazy krátkým dotekem?

+2/−1
26.9.2016 11:39

Š16t16e96f74a91n 85F10r25i68č20a 7692638113106

Děláte si srandu? Když o té infekční nemoci nic nevíte, tak se alespoň neztrapňujte.Rv

0/−2
26.9.2016 15:51

P14e60t95r 43D57l66o97u62h16ý 3725911582658

Citace z wiki: " Onemocnění se přenáší nákazou, nejčastěji přímo od nemocného těsnějším nebo delší dobu trvajícím kontaktem, především společným užíváním textilií, spíše při dlouhodobém kontaktu (např. v noclehárnách, táborech, avšak rozhodně ne podáním ruky). "

Pokud máte jiné doložené informace, prosím opravte ten text. Jinak se budou všichni čtenáři "ztrapňovat", protože nemají informace jako vy.

+2/0
26.9.2016 16:54

M61i88r30e40k 55Z48á61v27o77d13n58ý 7262727750228

Snad jen k poslední větě ... z nuly? Nevím, jestli imprérium Student Agancy byla nula. Myslím, že pro start na železnici je býti jedním z největších autobusových přepravců docela slušný předpoklad.

+13/0
26.9.2016 10:39

M10i46c35h87a37l 26P27a83s45t77o65r26e55k 4484170448688

On ještě pořád nula je. Zatím nic nepředvedl. Jen sliby a nic. Jezdit na nejlukrativnější trati a s platbami od státu umí každý. Ať ukáže takový nárůst cestujících třeba na trase z horní do dolní, kde jezdí 10 lidí denně.

0/−6
26.9.2016 14:15

O28l93d50ř59i16c31h 49J32a55n60e51č42e28k 8399976503351

zato Vy se opravdu vyznáte - "na nejlukrativnější trati a s platbami od státu" 8-o kde v ČR prosím Regiojet a Leo Expres pobírají platby od státu - ať už za vlaky či autobusy - krom těch za poskytování zákonem nařízených slev?

jak rádi by soukromí dopravci jezdili z Horní do Dolní s 10 lidmi... (ne nutně Regiojet, ten hlavně hubatě mluví, než aby opravdu jednal)

+1/0
26.9.2016 16:08

M85i93c72h55a32l 77P33a72s13t56o20r70e95k 4114320648518

RJ se do žádné soutěže nehlásí a možnosti už měl. On má jen plnu hubu keců. A platby na trať OV PHA se s nástupem RJ a SA prudce zvýšily a je jedno jestli je to přes dotace, dar, poplatek nebo co je to aby to prošlo u EU a voličů. Kdyby stát nerval peníze do OV PHA a to jakýmkoliv způsobem tak je jízdenka za 99Kč nereálným snem fanoušků RJ a LE. O kvalitě vlaků RJ jak nám je básnil pan Jančura vs. skutečnost ani nemluvím. Totéž čistota, spolehlivost atd. Já jezdím vlakem každý den a s příchodem RJ a LE se kvalita rapidně zhoršila. Jen to někteří lidé asi nevidí

+1/−2
26.9.2016 16:20

O81l14d57ř27i58c85h 28J66a87n92e70č32e92k 8449476863561

Jak jsem napsal úplně na konci - v souvislosti s Horní a Dolní nemluvím nutně o Regiojetu, ten se do soutěží opravdu moc nehlásí.

Že se platby za danou trať s nástupem konkurence prudce zvýšily ještě zdaleka neznamená, že stát soukromníky dotuje. Jim platí toliko náhradu slev, které ze zákona musí poskytovat (že dopravci na těchto náhradách asi brali víc, než by správně měli, je druhá věc). A ministerstvem objednávaným souběžně jedoucím expresům a rychlíkům ubyli cestující, takže ministerstvo logicky ČD musí doplácet větší ztrátu. Ale odkud máte, že by stát cíleně sypal peníze do kapes soukromníkům?

Současnou kvalitu spojení Praha - Ostrava nemohu posoudit, před 10 až 15 lety jsem tam sice jezdil často, naposled ale ještě před nástupem konkurence.

0/0
26.9.2016 17:38

P97e81t57r 73Š55i48m27r80a82l 4587467755455

Regiojet se do toho mála soutěží pravidelně přihlašuje. Ale například v Plzeňském kraji obálky vůbec nerozlepili a vrátili dopravcům zpět.

ad Michal Pastorek: příchodem soukromých dopravců se kvalita a čistota prudce zvýšila i u dopravce ČD. Dříve byla kvalita pouze u vlajkových produktů SC Pendolino a EC. A do Ostravy se jezdilo za 500 Kč.

0/0
26.9.2016 19:55

O89l55d41ř95i73c56h 67J30a37n75e23č68e14k 8219456783411

Na Šumavské lokálky, Liberec - Zittau - Seifhennersdorf ani rychlíky Plzeň - Most se nepřihlásil, ze soutěže o Jizerskohorské lokálky odstoupil. Takže v ČR reálně můžete hovořit jen o rychlících Olomouc - Krnov - Ostrava. To bych "pravidelně se přihlašuje" moc nenazýval.

+1/0
27.9.2016 9:23

J33a26n 35S57ů24r74a 4655683333392

Olomouc - Opava - Ostrava - tam se taky nehlásil nebo to se nehodí do krámu? Mimochodem, proč s ním lidi jezdí a počet cestujících roste?

0/0
27.9.2016 0:14

O12l77d40ř15i45c17h 50J26a35n41e46č13e51k 8229986393601

Já nenapsal "vůbec se nehlásí", já napsal "moc se nehlásí" - to je trochu rozdíl, ne? Z pěti soutěží v ČR se plnohodnotně zúčastnil jedné, z jedné se stáhl a do tří vůbec nepřihlásil, viz moje odpověď výše. Ale pokud jsem na nějakou zapomněl, tak se omlouvám, v tom případě mě prosím poučte.

Mimochodem, s ČD taky lidi jezdí a jejich počet roste, ačkoliv tady na ně kdekdo nadává.

+1/0
27.9.2016 9:27
Foto

P30e96t41r 79R23ö69g46n78e14r 5516282647975

Kdyby pan Jančura nespustil svoje žluté spoje, jezdili byste,přátelé státních drah do dneška do Olomouce a Ostravy ve špinavých, starých a smradlavých vagonech ČD....

+20/−30
26.9.2016 10:28

R27o30m18a87n 44P90o35l96á81č62e67k 5136939615

Ale no tak... ČD sype do zlepšování vozů dost, ale prostě pokud máte přes 1000 vozů tak to neuděláte přes víkend ;-)

+15/−1
26.9.2016 10:40

R16o91m79a32n 16S12t74o36n17e13k 1419693979271

ČD začalo ve velkém modernizovat své vozy až potom když bylo jasné že na koleje se dostane konkurence

+3/−5
26.9.2016 14:15

M44a98r38t46i73n 17N76o48v84o30t13n21ý 3936696931984

Lžete, investovat začalo předtím než začal jezdit RegioJet, hned poté co se vyjasnil způsob financování ČD.

0/0
27.9.2016 10:00

M59i26c55h66a51l 26P97a59s48t42o90r25e55k 4804790418588

ČD má vozů a vagónů dokonce necelých 6000. Ale to ti co zatvrzele melou svoji a propagují jen RJ nikdy nepochopí. Doufám, že stát prohlédne a raději bude podporovat jednotnou ČD než tady ten bordel který tu vzniká

+6/−4
26.9.2016 14:17

J65a98n 64K27o68b73ě57r87s97k25ý 1400466841973

To není pravda. Konkurence určitě zrychlila modernizaci vozového parku ČD, ale pokud si dobře pamatuji tak taková Pendolina jezdila do Ostravy už před Jančurou. A ČD nasazovaly do Ostravy to lepší co měly....

+14/0
26.9.2016 10:41

P62a41v46e18l 41M19o80r70a77v56e21c 3472249672448

Ano, vozy tam byly jako dnes. Doplňkové služby a cena se ale radikálně zlepšily od té doby, co přišla konkurenceR^

+2/0
26.9.2016 12:39

J56a69n 74K32o40b62ě21r38s10k93ý 1970866911923

To, že konkurence zlepšila služby

0/0
26.9.2016 12:50

J38a98n 44K17o94b16ě26r91s49k42ý 1320266551283

To, že konkurence zlepšila služby to tady nikdo nerozporuje. Ale tvrzení, že nebýt Jančury tak by jezdily staré vlaky prostě není pravda.

+4/0
26.9.2016 12:51

P92a49v21e61l 20M72o40r79a82v75e19c 3752319772358

Ano, to souhlasím. Pán si jen spletl co konkurence zlepšíla.

0/0
26.9.2016 13:39

V79a41c25l81a83v 85H63a82j47e78k 3606489509

nejen pendolina ale i na EC a další vlaky. Jen v tom množství je to méně vidět.

0/0
26.9.2016 14:48

M52i82r81e97k 39Z93á82v81o10d58n74ý 7392827640688

Hmm... až na to, že na trase Praha - Ostrava cca 20 let nejezdí špinavé, staré a smradlavé vozy. Naopak na jiných rychlíkových trasách jsou standardem i dnes.

+1/−1
26.9.2016 10:42

S63t33e29p95a50n 69T70o17t52h 8848409455198

protože ty nejlepší vozy se stahovaly... DC-PHA, to bylo donedávna jak z hororu. Po nákupu railu se to konecne hnulo. Ale ještě to není teda žádná hitparáda 21. století... tam bejvalý koženky, chytře potažený nasákavou látkou bez klimatizace fakt ještě nepatřej. Ale lepší to je. A dokonce bejvaj na startovní stanici i čistý. to je obrovsky velký plus.

+3/0
26.9.2016 11:27

M62i57r78e71k 92Z78á41v41o32d36n92ý 7332487400968

Bohužel nerozumí, jakou relaci myslíte (DC). Nicméně tyto vozy (Bpee, Bee) jezdily na trase Praha - Ostrava od jejich vzniku. Jediné další kvalitní vozy (Bmz) jezdily do Německa a Rakouska. A něco tedy ještě do Maďarska.

0/−2
26.9.2016 12:13

F59e24l32i19x 55M79e27d78e25k 7365294540127

Na lince R4 Děčín (DC) - Praha tyto vozy ale nejezdí. Na zdejších spojích jsou nasazeny vozy A149 ,B249 a BDs449 .

2. třída má pouze přepotahované koženky.

+1/0
26.9.2016 17:06

O23l20d89ř85i19c51h 45J90a94n27e60č21e71k 8889326903951

Když jsem někdy v roce 2000 poprvé nastoupil do IC Praha - Ostrava, nejprve jsem dost znejistěl, jestli jsem opravdu ve 2. třídě - byl jsem totiž zvyklý na staré koženky v motorácích kolem Liberce.

Pendolino do Ostravy jezdilo taky dávno před Jančurou.

Je nicméně pravda, že bez něj by do Ostravy jezdilo méně spojů a byly by výrazně dražší, než jsou.

+11/0
26.9.2016 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.