Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet přidá spoj na trase Praha - Brno. Vyhne se kolizi s ČD

Soukromý dopravce RegioJet našel v jízdním řádu mezi Prahou a Brnem místo, kde nebude vadit Českým drahám. Vyplývá to z poslední verze návrhu jízdního řádu. Firma nechce novou verzi řádů až do vydání komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T48o73m72á63š 53P16o73k17o37r74n74ý 2780350286730

Moc tomu nerozumím asi. Proč by nemohl přijít na trh nový dopravce bez takových bariér? Proč se trh železniční dopravy tak reguluje? Ruku na srdce, RegioJet nabízí daleko kvalitnější a příjemnější formu dopravy než naše slavné státní ČD. Měl by to být pro ČD impuls se zlepšit, ne záměrně omezovat ostatní, kteří přináší občanům lepší prožitek z cesty.

0/0
22.11.2016 10:35

J38a80n 38O64n43d91r64o64u90š65e93k 5336839436808

Jezdím vlakem z Brna do Prahy pomerne pravidelně. Jsem rad, ze přichází.i do Brna konkurence. Je mi jedno, kdo to je. Kazda konkurence.je dobra, vydělat muze jen zákazník. Je ovšem skoda, ze na jinych trasách jsme porad v roce 1990, at neprehanim. Treba Brno-Jihlava.

0/0
6.10.2016 7:13

P73a79v91e58l 79Š40m56í33d29e94k 6839980943278

Jo a mám nápad nenavrhneme Jančuru na podnikatele roku;-D

0/0
29.9.2016 7:42

V41o12j25t89ě62c14h 11H35a71n67á86k 8835181811964

http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/420529/exstevardi-o-regiojetu-spina-plisen-a-jidlo-na-zachodech-dopravce-nesmysl.html

Dobrou chuť aneb ke svrabu jako bonus hnačka. ;-D

+3/0
27.9.2016 11:11

L58e81o89š 72N56a11v94r85á76t48i42l 9813570185685

parada...konecne z BA vlak na Prahu o pol stvrtej... pol hodinu pred EC Jarda Hasku

+1/−2
26.9.2016 13:22

T59o92m68á47š 58T63a78t43í30č38e79k 5470172340708

Jako by už nestačilo to, co na nádraží bydlí. :-P

0/0
26.9.2016 11:11
Foto

P95e32t73e36r 69J22a93b35l48o25n46o25v47s51k29y 1329536261131

Před niekoľkými dňami napísala cestujúca na fb.profil Regiojet sťažnosť.Chcela vystúpiť z vlaku v Zábřehu n.M. Dvere nemohla otvoriť,ani stevard.Keď sa chceli presunúť do druhého vozňa a z neho otvoriť dvere,vlak už bol vypravený.Takže cestujúca sa musela previesť až do Č.Třebovej.Všimla si,že pred vystupovaním v Třebovej sa stevardi smiali z toho,že nestihla vystúpiť.!Takže úroveň niektorých stevardovRvNavyše nie sú školení pre riešenie mimoriadnych udalostí.Minulý týždeň sa pokazila lokomotiva,cestujúcich natlačili do ďalšieho vlaku / +120 min,žiadne konkrétne informácie cestujúci od stevardov nedostali.

Takže aj takýto je Regiojet

+22/−2
26.9.2016 11:10

J18a93n 24V69a33l42a78l48í69k 6446769630876

pšt o tom se psát nesmí...

+14/−1
26.9.2016 11:34

P61a15v52e20l 17M30o48r55a64v67e30c 3312229482418

Proč se o tom nesmí psát? Co je to za blbost?

0/0
26.9.2016 12:37

J90a10n 16V36a30l14a26l76í80k 6616509920906

Vy jste tu něco takového četl. Já ne.

+2/0
26.9.2016 12:59

J73a34n 90V70a61l58a63l42í98k 6196259320776

PS: ale jak by se něco takového stalo u ČD tak by tu byl článek hned.

+3/0
26.9.2016 13:00

R56o52m36a93n 48S20t93o47n56e68k 1379503439831

podobné věci se ČD taky stávají

0/−1
26.9.2016 14:14

J45a38n 70S58ů65r37a 4575813403752

Mám za léto asi dvacet mailů stížností na ČD...nefunkční klima, velké zpoždění. Vidíte nějaký text o tom? Fakt si myslíte, že mám psát o každé závadě? Obdivuji chorobně nemocné, kteří sjíždí FB RegioJetu a hledají, co tam někdo napíše negativního a radují se z každého záporného příspěvku.

+2/0
27.9.2016 0:12

P58a69v63e83l 98M91o90r89a14v51e56c 3722509862238

Nestíhám číst vše..

A je sakra rozdíl mezi "není nikde psáno" a "nesmí se o tom psát".

Opakuji: on někdo někde zakázal o tom psát?

0/0
26.9.2016 13:40

P40e97t52r 26N64i62v30n28i74c28k13ý 3372594595937

Kdo asi tak dělá stevarda? Nedělej si iluze.

+1/−1
26.9.2016 11:37

P30e74t21r 59N44e77c56h20a48n64i77c47k46ý 7903366718860

Stevardi obou soukromniku mají naprosto tristní dopravní znalosti a schopnost operativně něco řešit při problému

+2/0
26.9.2016 13:19

V83á45c34l38a14v 64J75o23n38á51š 8882653942633

Pozor na svrab....

+9/−6
26.9.2016 10:48

P40e40t19r 30N81i60v90n51i44c83k87ý 3142604865247

Proč? Oni cestující snad spí na ubytovnách pro zaměstnance? 8-o

+1/−3
26.9.2016 10:52

V83á36c47l55a25v 53J24o34n65á26š 8192453452163

Ale můžou to od těch zaměstnanců chytnout...

+3/−2
26.9.2016 10:57

O35l67d54ř52i11c46h 16J36a69n53e21č95e41k 8109506503101

Mám pocit, že svrab se podáním kelímku s kafem nepřenáší... přeci jen to nejsou neštovice.

+1/−3
26.9.2016 10:59

P14e87t97r 53N25i50v19n78i19c26k16ý 3532144725247

JAK mohou zákazníci chytit svrab od zaměstnanců? Jestli jsi zákazník, co přesně se zaměstnanci děláš, že se bojíš přenosu svrabu?

+3/−2
26.9.2016 11:05

J54a45n 19V26a43l60a59l50í18k 6566659930446

I při podání kelímku s kávou se můžete toho zaměstnance dotknout... a inkubační doba je 3 - 8 týdnů

+2/−1
26.9.2016 11:29

P29e22t24r 82N24i25v14n57i47c61k20ý 3262444735917

Dotknout možná, ale nakazit? 8-o Kde je doložen přenos nákazy krátkým dotekem?

+2/−1
26.9.2016 11:39

Š29t10e82f65a79n 95F51r94i89č34a 7162498543476

Děláte si srandu? Když o té infekční nemoci nic nevíte, tak se alespoň neztrapňujte.Rv

0/−2
26.9.2016 15:51

P89e95t59r 56D73l59o96u12h32ý 3385871672668

Citace z wiki: " Onemocnění se přenáší nákazou, nejčastěji přímo od nemocného těsnějším nebo delší dobu trvajícím kontaktem, především společným užíváním textilií, spíše při dlouhodobém kontaktu (např. v noclehárnách, táborech, avšak rozhodně ne podáním ruky). "

Pokud máte jiné doložené informace, prosím opravte ten text. Jinak se budou všichni čtenáři "ztrapňovat", protože nemají informace jako vy.

+2/0
26.9.2016 16:54

M17i82r98e98k 97Z85á67v30o17d73n98ý 7232487760268

Snad jen k poslední větě ... z nuly? Nevím, jestli imprérium Student Agancy byla nula. Myslím, že pro start na železnici je býti jedním z největších autobusových přepravců docela slušný předpoklad.

+13/0
26.9.2016 10:39

M33i57c18h75a59l 20P56a64s60t69o70r24e94k 4274770538768

On ještě pořád nula je. Zatím nic nepředvedl. Jen sliby a nic. Jezdit na nejlukrativnější trati a s platbami od státu umí každý. Ať ukáže takový nárůst cestujících třeba na trase z horní do dolní, kde jezdí 10 lidí denně.

0/−6
26.9.2016 14:15

O22l38d43ř22i90c35h 18J62a85n26e82č32e59k 8429346813791

zato Vy se opravdu vyznáte - "na nejlukrativnější trati a s platbami od státu" 8-o kde v ČR prosím Regiojet a Leo Expres pobírají platby od státu - ať už za vlaky či autobusy - krom těch za poskytování zákonem nařízených slev?

jak rádi by soukromí dopravci jezdili z Horní do Dolní s 10 lidmi... (ne nutně Regiojet, ten hlavně hubatě mluví, než aby opravdu jednal)

+1/0
26.9.2016 16:08

M77i73c30h21a17l 56P60a27s47t39o36r71e71k 4134380298328

RJ se do žádné soutěže nehlásí a možnosti už měl. On má jen plnu hubu keců. A platby na trať OV PHA se s nástupem RJ a SA prudce zvýšily a je jedno jestli je to přes dotace, dar, poplatek nebo co je to aby to prošlo u EU a voličů. Kdyby stát nerval peníze do OV PHA a to jakýmkoliv způsobem tak je jízdenka za 99Kč nereálným snem fanoušků RJ a LE. O kvalitě vlaků RJ jak nám je básnil pan Jančura vs. skutečnost ani nemluvím. Totéž čistota, spolehlivost atd. Já jezdím vlakem každý den a s příchodem RJ a LE se kvalita rapidně zhoršila. Jen to někteří lidé asi nevidí

+1/−2
26.9.2016 16:20

O11l19d43ř14i41c32h 98J23a72n92e72č41e11k 8369456413241

Jak jsem napsal úplně na konci - v souvislosti s Horní a Dolní nemluvím nutně o Regiojetu, ten se do soutěží opravdu moc nehlásí.

Že se platby za danou trať s nástupem konkurence prudce zvýšily ještě zdaleka neznamená, že stát soukromníky dotuje. Jim platí toliko náhradu slev, které ze zákona musí poskytovat (že dopravci na těchto náhradách asi brali víc, než by správně měli, je druhá věc). A ministerstvem objednávaným souběžně jedoucím expresům a rychlíkům ubyli cestující, takže ministerstvo logicky ČD musí doplácet větší ztrátu. Ale odkud máte, že by stát cíleně sypal peníze do kapes soukromníkům?

Současnou kvalitu spojení Praha - Ostrava nemohu posoudit, před 10 až 15 lety jsem tam sice jezdil často, naposled ale ještě před nástupem konkurence.

0/0
26.9.2016 17:38

P48e13t33r 64Š14i81m82r93a52l 4957807895245

Regiojet se do toho mála soutěží pravidelně přihlašuje. Ale například v Plzeňském kraji obálky vůbec nerozlepili a vrátili dopravcům zpět.

ad Michal Pastorek: příchodem soukromých dopravců se kvalita a čistota prudce zvýšila i u dopravce ČD. Dříve byla kvalita pouze u vlajkových produktů SC Pendolino a EC. A do Ostravy se jezdilo za 500 Kč.

0/0
26.9.2016 19:55

O23l53d13ř36i41c25h 48J75a45n51e30č97e43k 8629866843461

Na Šumavské lokálky, Liberec - Zittau - Seifhennersdorf ani rychlíky Plzeň - Most se nepřihlásil, ze soutěže o Jizerskohorské lokálky odstoupil. Takže v ČR reálně můžete hovořit jen o rychlících Olomouc - Krnov - Ostrava. To bych "pravidelně se přihlašuje" moc nenazýval.

+1/0
27.9.2016 9:23

J12a89n 39S57ů63r35a 4945663953362

Olomouc - Opava - Ostrava - tam se taky nehlásil nebo to se nehodí do krámu? Mimochodem, proč s ním lidi jezdí a počet cestujících roste?

0/0
27.9.2016 0:14

O59l19d88ř36i28c32h 58J78a29n38e73č93e30k 8929486133601

Já nenapsal "vůbec se nehlásí", já napsal "moc se nehlásí" - to je trochu rozdíl, ne? Z pěti soutěží v ČR se plnohodnotně zúčastnil jedné, z jedné se stáhl a do tří vůbec nepřihlásil, viz moje odpověď výše. Ale pokud jsem na nějakou zapomněl, tak se omlouvám, v tom případě mě prosím poučte.

Mimochodem, s ČD taky lidi jezdí a jejich počet roste, ačkoliv tady na ně kdekdo nadává.

+1/0
27.9.2016 9:27
Foto

P12e66t69r 28R95ö18g15n92e89r 5606652597275

Kdyby pan Jančura nespustil svoje žluté spoje, jezdili byste,přátelé státních drah do dneška do Olomouce a Ostravy ve špinavých, starých a smradlavých vagonech ČD....

+20/−30
26.9.2016 10:28

R17o69m45a87n 87P65o56l25á12č74e84k 5836669565

Ale no tak... ČD sype do zlepšování vozů dost, ale prostě pokud máte přes 1000 vozů tak to neuděláte přes víkend ;-)

+15/−1
26.9.2016 10:40

R72o17m69a45n 19S59t74o91n98e36k 1189623119821

ČD začalo ve velkém modernizovat své vozy až potom když bylo jasné že na koleje se dostane konkurence

+3/−5
26.9.2016 14:15

M42a37r71t92i29n 11N30o13v58o42t15n81ý 3556456101914

Lžete, investovat začalo předtím než začal jezdit RegioJet, hned poté co se vyjasnil způsob financování ČD.

0/0
27.9.2016 10:00

M84i44c38h60a42l 85P30a24s56t98o52r24e69k 4194790348638

ČD má vozů a vagónů dokonce necelých 6000. Ale to ti co zatvrzele melou svoji a propagují jen RJ nikdy nepochopí. Doufám, že stát prohlédne a raději bude podporovat jednotnou ČD než tady ten bordel který tu vzniká

+6/−4
26.9.2016 14:17

J73a81n 73K12o90b64ě64r35s68k57ý 1360406361143

To není pravda. Konkurence určitě zrychlila modernizaci vozového parku ČD, ale pokud si dobře pamatuji tak taková Pendolina jezdila do Ostravy už před Jančurou. A ČD nasazovaly do Ostravy to lepší co měly....

+14/0
26.9.2016 10:41

P38a91v17e50l 72M34o49r49a56v17e57c 3452299582158

Ano, vozy tam byly jako dnes. Doplňkové služby a cena se ale radikálně zlepšily od té doby, co přišla konkurenceR^

+2/0
26.9.2016 12:39

J43a49n 62K79o27b81ě63r35s88k92ý 1790736351733

To, že konkurence zlepšila služby

0/0
26.9.2016 12:50

J37a92n 82K30o94b24ě32r62s67k16ý 1100246331343

To, že konkurence zlepšila služby to tady nikdo nerozporuje. Ale tvrzení, že nebýt Jančury tak by jezdily staré vlaky prostě není pravda.

+4/0
26.9.2016 12:51

P65a54v55e44l 16M30o35r18a73v60e18c 3312749652278

Ano, to souhlasím. Pán si jen spletl co konkurence zlepšíla.

0/0
26.9.2016 13:39

V56a91c59l24a75v 29H24a73j25e33k 3446829799

nejen pendolina ale i na EC a další vlaky. Jen v tom množství je to méně vidět.

0/0
26.9.2016 14:48

M80i55r78e13k 58Z38á68v44o47d44n66ý 7142477280288

Hmm... až na to, že na trase Praha - Ostrava cca 20 let nejezdí špinavé, staré a smradlavé vozy. Naopak na jiných rychlíkových trasách jsou standardem i dnes.

+1/−1
26.9.2016 10:42

S32t21e73p48a65n 45T20o23t49h 8108569155518

protože ty nejlepší vozy se stahovaly... DC-PHA, to bylo donedávna jak z hororu. Po nákupu railu se to konecne hnulo. Ale ještě to není teda žádná hitparáda 21. století... tam bejvalý koženky, chytře potažený nasákavou látkou bez klimatizace fakt ještě nepatřej. Ale lepší to je. A dokonce bejvaj na startovní stanici i čistý. to je obrovsky velký plus.

+3/0
26.9.2016 11:27

M80i39r20e71k 46Z55á36v28o80d15n72ý 7452967820198

Bohužel nerozumí, jakou relaci myslíte (DC). Nicméně tyto vozy (Bpee, Bee) jezdily na trase Praha - Ostrava od jejich vzniku. Jediné další kvalitní vozy (Bmz) jezdily do Německa a Rakouska. A něco tedy ještě do Maďarska.

0/−2
26.9.2016 12:13

F56e91l19i38x 10M94e50d13e59k 7945274440697

Na lince R4 Děčín (DC) - Praha tyto vozy ale nejezdí. Na zdejších spojích jsou nasazeny vozy A149 ,B249 a BDs449 .

2. třída má pouze přepotahované koženky.

+1/0
26.9.2016 17:06

O41l39d13ř11i33c27h 63J17a34n94e66č91e90k 8989516163101

Když jsem někdy v roce 2000 poprvé nastoupil do IC Praha - Ostrava, nejprve jsem dost znejistěl, jestli jsem opravdu ve 2. třídě - byl jsem totiž zvyklý na staré koženky v motorácích kolem Liberce.

Pendolino do Ostravy jezdilo taky dávno před Jančurou.

Je nicméně pravda, že bez něj by do Ostravy jezdilo méně spojů a byly by výrazně dražší, než jsou.

+11/0
26.9.2016 10:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.