Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přidá spoj na trase Praha - Brno. Vyhne se kolizi s ČD

Soukromý dopravce RegioJet našel v jízdním řádu mezi Prahou a Brnem místo, kde nebude vadit Českým drahám. Vyplývá to z poslední verze návrhu jízdního řádu. Firma nechce novou verzi řádů až do vydání komentovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T79o51m29á91š 69P66o15k33o71r63n38ý 2290810746630

Moc tomu nerozumím asi. Proč by nemohl přijít na trh nový dopravce bez takových bariér? Proč se trh železniční dopravy tak reguluje? Ruku na srdce, RegioJet nabízí daleko kvalitnější a příjemnější formu dopravy než naše slavné státní ČD. Měl by to být pro ČD impuls se zlepšit, ne záměrně omezovat ostatní, kteří přináší občanům lepší prožitek z cesty.

0/0
22.11.2016 10:35

J45a22n 68O35n61d47r14o29u66š47e25k 5486709226358

Jezdím vlakem z Brna do Prahy pomerne pravidelně. Jsem rad, ze přichází.i do Brna konkurence. Je mi jedno, kdo to je. Kazda konkurence.je dobra, vydělat muze jen zákazník. Je ovšem skoda, ze na jinych trasách jsme porad v roce 1990, at neprehanim. Treba Brno-Jihlava.

0/0
6.10.2016 7:13

P73a44v81e42l 18Š10m43í46d21e39k 6659350453448

Jo a mám nápad nenavrhneme Jančuru na podnikatele roku;-D

0/0
29.9.2016 7:42

V50o59j39t88ě37c87h 23H19a52n64á79k 8595841801764

www.blesk.cz

Dobrou chuť aneb ke svrabu jako bonus hnačka. ;-D

+3/0
27.9.2016 11:11

L30e95o91š 96N96a29v55r85á72t74i29l 9973100395695

parada...konecne z BA vlak na Prahu o pol stvrtej... pol hodinu pred EC Jarda Hasku

+1/−2
26.9.2016 13:22

T35o12m68á78š 17T18a36t21í81č98e26k 5310792120828

Jako by už nestačilo to, co na nádraží bydlí. :-P

0/0
26.9.2016 11:11
Foto

P33e28t66e25r 25J46a67b37l25o88n63o86v63s68k38y 1879826491261

Před niekoľkými dňami napísala cestujúca na fb.profil Regiojet sťažnosť.Chcela vystúpiť z vlaku v Zábřehu n.M. Dvere nemohla otvoriť,ani stevard.Keď sa chceli presunúť do druhého vozňa a z neho otvoriť dvere,vlak už bol vypravený.Takže cestujúca sa musela previesť až do Č.Třebovej.Všimla si,že pred vystupovaním v Třebovej sa stevardi smiali z toho,že nestihla vystúpiť.!Takže úroveň niektorých stevardovRvNavyše nie sú školení pre riešenie mimoriadnych udalostí.Minulý týždeň sa pokazila lokomotiva,cestujúcich natlačili do ďalšieho vlaku / +120 min,žiadne konkrétne informácie cestujúci od stevardov nedostali.

Takže aj takýto je Regiojet

+22/−2
26.9.2016 11:10
Foto

J61a20n 79V76a71l50a19l24í92k 6806759490536

pšt o tom se psát nesmí...

+14/−1
26.9.2016 11:34

P13a48v56e62l 81M84o92r11a96v85e79c 3252309542668

Proč se o tom nesmí psát? Co je to za blbost?

0/0
26.9.2016 12:37
Foto

J81a93n 25V76a14l27a90l12í55k 6566259150106

Vy jste tu něco takového četl. Já ne.

+2/0
26.9.2016 12:59
Foto

J53a86n 61V75a44l59a47l17í16k 6556139890476

PS: ale jak by se něco takového stalo u ČD tak by tu byl článek hned.

+3/0
26.9.2016 13:00

R29o75m40a64n 56S26t83o37n30e76k 1149713319611

podobné věci se ČD taky stávají

0/−1
26.9.2016 14:14

J10a92n 98S46ů76r83a 4485243453192

Mám za léto asi dvacet mailů stížností na ČD...nefunkční klima, velké zpoždění. Vidíte nějaký text o tom? Fakt si myslíte, že mám psát o každé závadě? Obdivuji chorobně nemocné, kteří sjíždí FB RegioJetu a hledají, co tam někdo napíše negativního a radují se z každého záporného příspěvku.

+2/0
27.9.2016 0:12

P44a64v81e47l 60M35o89r34a38v84e50c 3602479982398

Nestíhám číst vše..

A je sakra rozdíl mezi "není nikde psáno" a "nesmí se o tom psát".

Opakuji: on někdo někde zakázal o tom psát?

0/0
26.9.2016 13:40

P41e77t79r 75N81i88v53n82i59c54k17ý 3682784295507

Kdo asi tak dělá stevarda? Nedělej si iluze.

+1/−1
26.9.2016 11:37

P32e82t65r 94N98e73c78h32a11n39i51c74k86ý 7793116618920

Stevardi obou soukromniku mají naprosto tristní dopravní znalosti a schopnost operativně něco řešit při problému

+2/0
26.9.2016 13:19

V69á15c97l13a72v 41J55o64n61á14š 8372403902553

Pozor na svrab....

+9/−6
26.9.2016 10:48

P70e83t16r 11N84i64v48n34i60c18k75ý 3502334175127

Proč? Oni cestující snad spí na ubytovnách pro zaměstnance? 8-o

+1/−3
26.9.2016 10:52

V73á80c96l60a46v 63J80o25n77á90š 8362113432933

Ale můžou to od těch zaměstnanců chytnout...

+3/−2
26.9.2016 10:57

O46l47d41ř55i67c67h 68J84a94n45e23č68e18k 8959326623481

Mám pocit, že svrab se podáním kelímku s kafem nepřenáší... přeci jen to nejsou neštovice.

+1/−3
26.9.2016 10:59

P33e53t90r 79N17i76v92n36i74c55k15ý 3242744835317

JAK mohou zákazníci chytit svrab od zaměstnanců? Jestli jsi zákazník, co přesně se zaměstnanci děláš, že se bojíš přenosu svrabu?

+3/−2
26.9.2016 11:05
Foto

J53a86n 22V76a30l81a65l48í27k 6776459830906

I při podání kelímku s kávou se můžete toho zaměstnance dotknout... a inkubační doba je 3 - 8 týdnů

+2/−1
26.9.2016 11:29

P37e67t58r 62N39i66v82n19i62c86k68ý 3532144805227

Dotknout možná, ale nakazit? 8-o Kde je doložen přenos nákazy krátkým dotekem?

+2/−1
26.9.2016 11:39

Š62t53e19f21a23n 69F80r95i29č11a 7792828843356

Děláte si srandu? Když o té infekční nemoci nic nevíte, tak se alespoň neztrapňujte.Rv

0/−2
26.9.2016 15:51

P22e44t32r 85D64l68o25u91h75ý 3575901732688

Citace z wiki: " Onemocnění se přenáší nákazou, nejčastěji přímo od nemocného těsnějším nebo delší dobu trvajícím kontaktem, především společným užíváním textilií, spíše při dlouhodobém kontaktu (např. v noclehárnách, táborech, avšak rozhodně ne podáním ruky). "

Pokud máte jiné doložené informace, prosím opravte ten text. Jinak se budou všichni čtenáři "ztrapňovat", protože nemají informace jako vy.

+2/0
26.9.2016 16:54

M65i28r67e71k 49Z68á13v94o17d66n31ý 7232197410478

Snad jen k poslední větě ... z nuly? Nevím, jestli imprérium Student Agancy byla nula. Myslím, že pro start na železnici je býti jedním z největších autobusových přepravců docela slušný předpoklad.

+13/0
26.9.2016 10:39

M56i81c55h81a56l 95P27a64s82t88o44r64e30k 4854940288478

On ještě pořád nula je. Zatím nic nepředvedl. Jen sliby a nic. Jezdit na nejlukrativnější trati a s platbami od státu umí každý. Ať ukáže takový nárůst cestujících třeba na trase z horní do dolní, kde jezdí 10 lidí denně.

0/−6
26.9.2016 14:15

O54l14d62ř37i57c61h 20J79a88n28e55č23e19k 8759336313681

zato Vy se opravdu vyznáte - "na nejlukrativnější trati a s platbami od státu" 8-o kde v ČR prosím Regiojet a Leo Expres pobírají platby od státu - ať už za vlaky či autobusy - krom těch za poskytování zákonem nařízených slev?

jak rádi by soukromí dopravci jezdili z Horní do Dolní s 10 lidmi... (ne nutně Regiojet, ten hlavně hubatě mluví, než aby opravdu jednal)

+1/0
26.9.2016 16:08

M19i29c75h44a76l 51P11a44s78t36o84r48e26k 4984880298768

RJ se do žádné soutěže nehlásí a možnosti už měl. On má jen plnu hubu keců. A platby na trať OV PHA se s nástupem RJ a SA prudce zvýšily a je jedno jestli je to přes dotace, dar, poplatek nebo co je to aby to prošlo u EU a voličů. Kdyby stát nerval peníze do OV PHA a to jakýmkoliv způsobem tak je jízdenka za 99Kč nereálným snem fanoušků RJ a LE. O kvalitě vlaků RJ jak nám je básnil pan Jančura vs. skutečnost ani nemluvím. Totéž čistota, spolehlivost atd. Já jezdím vlakem každý den a s příchodem RJ a LE se kvalita rapidně zhoršila. Jen to někteří lidé asi nevidí

+1/−2
26.9.2016 16:20

O19l56d14ř89i93c71h 75J91a38n50e13č54e17k 8659236943201

Jak jsem napsal úplně na konci - v souvislosti s Horní a Dolní nemluvím nutně o Regiojetu, ten se do soutěží opravdu moc nehlásí.

Že se platby za danou trať s nástupem konkurence prudce zvýšily ještě zdaleka neznamená, že stát soukromníky dotuje. Jim platí toliko náhradu slev, které ze zákona musí poskytovat (že dopravci na těchto náhradách asi brali víc, než by správně měli, je druhá věc). A ministerstvem objednávaným souběžně jedoucím expresům a rychlíkům ubyli cestující, takže ministerstvo logicky ČD musí doplácet větší ztrátu. Ale odkud máte, že by stát cíleně sypal peníze do kapes soukromníkům?

Současnou kvalitu spojení Praha - Ostrava nemohu posoudit, před 10 až 15 lety jsem tam sice jezdil často, naposled ale ještě před nástupem konkurence.

0/0
26.9.2016 17:38

P65e29t82r 69Š12i13m27r57a30l 4767707625885

Regiojet se do toho mála soutěží pravidelně přihlašuje. Ale například v Plzeňském kraji obálky vůbec nerozlepili a vrátili dopravcům zpět.

ad Michal Pastorek: příchodem soukromých dopravců se kvalita a čistota prudce zvýšila i u dopravce ČD. Dříve byla kvalita pouze u vlajkových produktů SC Pendolino a EC. A do Ostravy se jezdilo za 500 Kč.

0/0
26.9.2016 19:55

O39l36d46ř10i29c28h 40J73a47n52e82č16e35k 8479556373231

Na Šumavské lokálky, Liberec - Zittau - Seifhennersdorf ani rychlíky Plzeň - Most se nepřihlásil, ze soutěže o Jizerskohorské lokálky odstoupil. Takže v ČR reálně můžete hovořit jen o rychlících Olomouc - Krnov - Ostrava. To bych "pravidelně se přihlašuje" moc nenazýval.

+1/0
27.9.2016 9:23

J22a88n 38S59ů79r15a 4585733153382

Olomouc - Opava - Ostrava - tam se taky nehlásil nebo to se nehodí do krámu? Mimochodem, proč s ním lidi jezdí a počet cestujících roste?

0/0
27.9.2016 0:14

O56l68d27ř10i23c13h 98J24a66n54e86č46e81k 8309716223451

Já nenapsal "vůbec se nehlásí", já napsal "moc se nehlásí" - to je trochu rozdíl, ne? Z pěti soutěží v ČR se plnohodnotně zúčastnil jedné, z jedné se stáhl a do tří vůbec nepřihlásil, viz moje odpověď výše. Ale pokud jsem na nějakou zapomněl, tak se omlouvám, v tom případě mě prosím poučte.

Mimochodem, s ČD taky lidi jezdí a jejich počet roste, ačkoliv tady na ně kdekdo nadává.

+1/0
27.9.2016 9:27
Foto

P76e43t64r 57R89ö43g17n87e42r 5126182337765

Kdyby pan Jančura nespustil svoje žluté spoje, jezdili byste,přátelé státních drah do dneška do Olomouce a Ostravy ve špinavých, starých a smradlavých vagonech ČD....

+20/−30
26.9.2016 10:28

R72o93m89a71n 71P56o46l39á79č16e21k 5806109495

Ale no tak... ČD sype do zlepšování vozů dost, ale prostě pokud máte přes 1000 vozů tak to neuděláte přes víkend ;-)

+15/−1
26.9.2016 10:40

R76o40m67a65n 46S44t37o24n18e57k 1489223609381

ČD začalo ve velkém modernizovat své vozy až potom když bylo jasné že na koleje se dostane konkurence

+3/−5
26.9.2016 14:15

M67a20r93t74i46n 92N60o96v74o20t73n35ý 3826646701324

Lžete, investovat začalo předtím než začal jezdit RegioJet, hned poté co se vyjasnil způsob financování ČD.

0/0
27.9.2016 10:00

M82i56c49h66a76l 29P75a64s73t95o61r63e45k 4514580208278

ČD má vozů a vagónů dokonce necelých 6000. Ale to ti co zatvrzele melou svoji a propagují jen RJ nikdy nepochopí. Doufám, že stát prohlédne a raději bude podporovat jednotnou ČD než tady ten bordel který tu vzniká

+6/−4
26.9.2016 14:17

J78a28n 85K41o73b86ě49r52s11k30ý 1930406631783

To není pravda. Konkurence určitě zrychlila modernizaci vozového parku ČD, ale pokud si dobře pamatuji tak taková Pendolina jezdila do Ostravy už před Jančurou. A ČD nasazovaly do Ostravy to lepší co měly....

+14/0
26.9.2016 10:41

P66a91v34e10l 98M55o82r19a91v54e29c 3782849382248

Ano, vozy tam byly jako dnes. Doplňkové služby a cena se ale radikálně zlepšily od té doby, co přišla konkurenceR^

+2/0
26.9.2016 12:39

J54a26n 98K55o56b63ě78r38s57k95ý 1170956641563

To, že konkurence zlepšila služby

0/0
26.9.2016 12:50

J34a44n 11K94o38b69ě38r44s52k12ý 1370186851723

To, že konkurence zlepšila služby to tady nikdo nerozporuje. Ale tvrzení, že nebýt Jančury tak by jezdily staré vlaky prostě není pravda.

+4/0
26.9.2016 12:51

P65a61v88e57l 34M97o84r30a48v83e98c 3102379442388

Ano, to souhlasím. Pán si jen spletl co konkurence zlepšíla.

0/0
26.9.2016 13:39

V92a12c89l36a83v 56H53a34j49e25k 3106789129

nejen pendolina ale i na EC a další vlaky. Jen v tom množství je to méně vidět.

0/0
26.9.2016 14:48

M23i71r46e69k 90Z22á76v67o47d82n97ý 7792357850608

Hmm... až na to, že na trase Praha - Ostrava cca 20 let nejezdí špinavé, staré a smradlavé vozy. Naopak na jiných rychlíkových trasách jsou standardem i dnes.

+1/−1
26.9.2016 10:42

S12t93e11p34a10n 51T49o22t10h 8338399295418

protože ty nejlepší vozy se stahovaly... DC-PHA, to bylo donedávna jak z hororu. Po nákupu railu se to konecne hnulo. Ale ještě to není teda žádná hitparáda 21. století... tam bejvalý koženky, chytře potažený nasákavou látkou bez klimatizace fakt ještě nepatřej. Ale lepší to je. A dokonce bejvaj na startovní stanici i čistý. to je obrovsky velký plus.

+3/0
26.9.2016 11:27

M21i73r57e54k 94Z70á58v11o23d18n86ý 7602757900198

Bohužel nerozumí, jakou relaci myslíte (DC). Nicméně tyto vozy (Bpee, Bee) jezdily na trase Praha - Ostrava od jejich vzniku. Jediné další kvalitní vozy (Bmz) jezdily do Německa a Rakouska. A něco tedy ještě do Maďarska.

0/−2
26.9.2016 12:13

F14e19l10i97x 94M51e39d48e89k 7985364610107

Na lince R4 Děčín (DC) - Praha tyto vozy ale nejezdí. Na zdejších spojích jsou nasazeny vozy A149 ,B249 a BDs449 .

2. třída má pouze přepotahované koženky.

+1/0
26.9.2016 17:06

O70l23d39ř70i80c64h 93J88a37n12e19č76e83k 8469926173491

Když jsem někdy v roce 2000 poprvé nastoupil do IC Praha - Ostrava, nejprve jsem dost znejistěl, jestli jsem opravdu ve 2. třídě - byl jsem totiž zvyklý na staré koženky v motorácích kolem Liberce.

Pendolino do Ostravy jezdilo taky dávno před Jančurou.

Je nicméně pravda, že bez něj by do Ostravy jezdilo méně spojů a byly by výrazně dražší, než jsou.

+11/0
26.9.2016 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.