Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O88l24d83ř34i48c84h 35J54a36n75e78č92e69k 8459366293701

Pro všechny křiklouny tady:

1. O bezpečnost čínských vlaků na evropských kolejích bych se nebál. Protože až některý z drážních úřadů v EU bude schvalovat malou sérii čínských souprav pro malého soukromého dopravce, schválí ji, jen pokud bude vše v naprostém pořádku. Narozdíl od toho, když český drážní úřad schvaluje pro ČD pendolina nebo vlaky ze Škody anebo německý úřad vlaky od Siemensu pro DB - které prostě nemohou neschválit.

2. LE nepřežívá díky injekcím od tatínka, ale protože jeho stávající a potenciální věřitelé vidí, že přes účetní ztráty funguje, tvoří pozitivní cash flow, je schopen hospodaření zlepšovat a expandovat. Dluhy sice nelze odkládat donekonečna, ale banky a soukromí investoři vědí, co dělají.

A i kdyby opravdu přispíval tatínek, pořád lepší, než když je ztráty nucen lepit stát, tedy daňoví poplatníci.

LE má z tria dopravců na trati do Ostravy podle mě nejreálnější ekonomický model: nemá jiný byznys, neměl miliardový vlastní kapitál na rozjezd, takže je jasné, odkud na co jdou peníze a kde kolik vydělá. Že ČD pendolina a RJ své vlaky alespoň v určitých fázích křížově financovaly z jiných činností svých velkých firem, asi není potřeba pochybovat.

3. Já chápu, že leckomu asi interiér vlaků LE nevyhovuje. Ale nemusí přeci vyhovovat všem všechno, to přeci na konkurenčním trhu snad ani nejde. Podstatné je, aby LE (nebo kdokoliv jiný) našel svoji klientelu, která ho uživí. Je možné, že to není v segmentu 'střední cestovatelské třídy', která hledí na poměr ceny a kvality, ale pokud dokáže oslovit zákazníky cílící hlavně na cenu (kteří se smíří se stísněným velkoprostorem) a současně zákazníky ochotné platit víc peněz za prémiové služby, může přesto velmi dobře fungovat. Já bych s nimi v Economy taky nejel, ale nabídnou mi ČD a RJ něco lepšího než LE Business (a Premium)? Pochybuji.

+31/−3
doporučit
27.9.2016 13:07

M13a20r13t80i62n 26H82o97u74b10a 6233301379378

Ty technologie vyvinuté v LeoEx by mě zajímaly

+16/0
doporučit
27.9.2016 12:48

V28á84c24l31a29v 49P44a55v21e20l77e77k 1830346716634

Nerozumím tomu, proč někdo zatracuje tuto značku? Jako že půjdou peníze do Číny? Kdyby to vyráběla Škoda, tak zase půjdou na Kypr, mimoto Škoda má co dělat se zakázkou pro DB. Buďme rádi, že zde bude příležitost zkusit cestování touto soupravou. A pokud se to někomu nelíbí, stále jsou zde SA a ČD.

+15/0
doporučit
27.9.2016 12:21

P73e30t10r 75Č87e60r90n95i36c97k11ý 6365727840

Já jezdím s Leo Expressem poměrně často a jejich současné jednotky FLIRT se mi líbí...a tyhle nové soupravy také vypadají moc pěkně...takže se těším, až se svezu.

+14/−1
doporučit
27.9.2016 11:45
Foto

M21a33r98t47i60n 18R55y23š17a79v35ý 1566975913122

Jsem celkem zvědavý. Určitě se svezu, až to nasadí. Vypadá to, že se LeoExpressu daří, když investuje.

+15/−2
doporučit
27.9.2016 11:40

T84o42m58á36š 21M35a92c30e60j49k67a 6931282947317

Vůbec bych se toho nebál, Čína teď zažívá obrovský rozmach železnice a zatím jsem nikde nečetl o nějakém větším železničním neštěstí. A pokud získali zakázku na metro a vlaky v USA, tak už to o něčem vypovídá. A věřím, že úřady si dají velice záležet na tom aby ty vlaky byly přesně dle norem. A pokud se tam nebudou používat nějaké težko sehnatelné unikátní díly a Leoš bude mít veškerou technickou dokumentaci, tak by nebyl problém to opravovat i u nás bez velké závislosti na Číně.

+9/0
doporučit
27.9.2016 13:26

Z47d18e81n36e98k 54S77l45a73n63i18n60a 1234306493404

Cinani maji nejdelsi sit rychlostnich zeleznic na svete; na tech misty jezdi 350 km/h. Ovsem tyto jednotky predpokladaji nove kvalitni svrsky, vylouceni nakladni prepravy, a mimourovnova krizeni se silnicemi.

+6/0
doporučit
27.9.2016 12:28

J61i97ř92í 51K64r52a10u61s 2586283131476

Dodávajú aj inde myslíte si že všade to pretlačili korupciou a obchádzaním či ohýbaním predpisov a zákonov ? To sa toho tak bojíte ? ...a čeští strojaři nebudou mít co žrát....

+7/−1
doporučit
27.9.2016 11:46

J97a91r23o36s28l84a41v 27K73o71m92o57ň 1160954834711

A já myslel, že "švýcarská kvalita" ( což se ozývalo při hlášení ze začátku ve stanicích ) už nemůže být překonána. Ale Čína se bude taky hlásit? Až to tedy bude jezdit :-)

+5/0
doporučit
27.9.2016 20:20

R13o74m79a98n 21P18o15l94á34č52e65k 5946189305

Věřím, že vlaky můžou být na dobré úrovni. Čínan umí vyrobit kvalitní stroj, pokud si ho někdo objedná... :-)

+5/0
doporučit
27.9.2016 16:03

J76i79ř50í 40H46o80r49á80k 6414374873316

Osobně se na ně těším. Mj. na základě vlastních zkušeností.

+6/−1
doporučit
27.9.2016 11:51

J66a89n 15V45á45c68l67a37v58í82k 3482136361889

Popravde nejsem moc nadseny, ze by se sem mela podobna technika vozit z Ciny.

+5/−1
doporučit
27.9.2016 13:49

C86h28r12i74s29t45i19a52n 93M22o16r75g59e13n31s31t42e51r21n 5885506256884

To uz ale nebude ta propagovana "svycarsla kvalita", ze?

+5/−1
doporučit
27.9.2016 12:56

J87a17k96u37b 79K70o93r41e47c 6144560931313

Tak snad si Leoš pohlídá, aby nedopadl jak Jančura s těmi šunty z Rumunska.

+5/−1
doporučit
27.9.2016 12:19

D77a66v17i52d 22Z23a95j92d39á68k 8195642150361

Jejich vlaky jsou super. A celkove je ta firma hitech jako blazen a jde neskutecne dopredu. Takze dobra volba.

+5/−1
doporučit
27.9.2016 12:06

M50a95r91t46i47n 71S38e24d66o32n18a 5397813100799

Nebude tezke vlak postavit, ale ziskat na nej povoleni. V CR je treba jednotky na stridany i stejnosmerny proud, musi byt vyreseno ruseni signalizace a el. vyhybek. Co pamatuji tak Pendolino ziskavalo papiry pres rok. Navic u Leo Expressu je otazka kdy dojdou penize, uz nemaji moc velkych veritelu na ktere se obratit.

+4/0
doporučit
27.9.2016 15:11

J68i70ř12í 18E10r53b75e44n 1673764376297

Jsem zvědav, jestli jim budou německé úřady dělat taky takové brikule se schvalováním způsobilosti, jaké dělaly Škodě... ;-)

+4/0
doporučit
27.9.2016 12:10

P95e58t47r 87S72e73d44i53v45y 6547668195327

Nebudu jezdit s firmou, ktera cast meho jizdneho, prostrednictvim nakupu vlaku odesle do Ciny. Nastesti mam volbu zda do penezovodu za hranice sve penize dam, nebo ne.

+6/−5
doporučit
27.9.2016 14:51

D92a63v98i83d 43P81r41a95ž22á70k 6974162552156

Konečně

+4/−2
doporučit
27.9.2016 11:48

J82i73ř61í 33K68o20c52u41r65e29k 6445454645468

V roce 1993 jezdili max 50 km/h, v roce 2000 max 160 km/h. A v roce 200 tam nebylo nic z tohoto: https://www.travelchinaguide.com/images/map/train/high-speed-railway.jpg

Ovšem nejvíce odborníků na čínskou železnici najdete v ČR, kde se přes 160 jezdí jenom na uzavřené trati. Mno zlepšujeme si to tím, že těch 160 u nás jezdí i tramvaje.

+2/−2
doporučit
27.9.2016 12:46

A56d44a23m 13W92e85i17s89s 2763597339931

...dobrá práce Leo ! ...

+2/−2
doporučit
27.9.2016 12:38

J94o32s82e87f 49K80a26r68f61í78k 7832315976970

To zase bude v diskuzi nablinkáno od závistivců:-P

+2/−3
doporučit
27.9.2016 14:44

J79a60n 96M79y49d97l27á93ř 5495778568932

No, tak snad je k nam Drazni urad nevpusti.

+6/−21
doporučit
27.9.2016 11:25

V23l68a97d91i96s11l98a73v 25B29u57r77e78s 9633285951849

Vypadaji dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

+1/0
doporučit
27.9.2016 19:45

F76i59l91i15p 93S16i56r91o95t20e34k 9762119822151

Když vidím, jak s nejrůznějšími specifickými národními požadavky středoevropských železnic zápasí tradiční výrobci, aby je skloubili do jednoho vozidla, tak jsem docela na Číňany zvědavý.

+1/0
doporučit
27.9.2016 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.