Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

O60l52d40ř47i38c52h 80J61a81n44e94č57e74k 8659866183661

Pro všechny křiklouny tady:

1. O bezpečnost čínských vlaků na evropských kolejích bych se nebál. Protože až některý z drážních úřadů v EU bude schvalovat malou sérii čínských souprav pro malého soukromého dopravce, schválí ji, jen pokud bude vše v naprostém pořádku. Narozdíl od toho, když český drážní úřad schvaluje pro ČD pendolina nebo vlaky ze Škody anebo německý úřad vlaky od Siemensu pro DB - které prostě nemohou neschválit.

2. LE nepřežívá díky injekcím od tatínka, ale protože jeho stávající a potenciální věřitelé vidí, že přes účetní ztráty funguje, tvoří pozitivní cash flow, je schopen hospodaření zlepšovat a expandovat. Dluhy sice nelze odkládat donekonečna, ale banky a soukromí investoři vědí, co dělají.

A i kdyby opravdu přispíval tatínek, pořád lepší, než když je ztráty nucen lepit stát, tedy daňoví poplatníci.

LE má z tria dopravců na trati do Ostravy podle mě nejreálnější ekonomický model: nemá jiný byznys, neměl miliardový vlastní kapitál na rozjezd, takže je jasné, odkud na co jdou peníze a kde kolik vydělá. Že ČD pendolina a RJ své vlaky alespoň v určitých fázích křížově financovaly z jiných činností svých velkých firem, asi není potřeba pochybovat.

3. Já chápu, že leckomu asi interiér vlaků LE nevyhovuje. Ale nemusí přeci vyhovovat všem všechno, to přeci na konkurenčním trhu snad ani nejde. Podstatné je, aby LE (nebo kdokoliv jiný) našel svoji klientelu, která ho uživí. Je možné, že to není v segmentu 'střední cestovatelské třídy', která hledí na poměr ceny a kvality, ale pokud dokáže oslovit zákazníky cílící hlavně na cenu (kteří se smíří se stísněným velkoprostorem) a současně zákazníky ochotné platit víc peněz za prémiové služby, může přesto velmi dobře fungovat. Já bych s nimi v Economy taky nejel, ale nabídnou mi ČD a RJ něco lepšího než LE Business (a Premium)? Pochybuji.

+31/−3
doporučit
27.9.2016 13:07

M73a49r96t89i96n 59H31o42u40b96a 6103621889528

Ty technologie vyvinuté v LeoEx by mě zajímaly

+16/0
doporučit
27.9.2016 12:48

V64á79c44l75a71v 55P71a81v61e77l57e44k 1500126496744

Nerozumím tomu, proč někdo zatracuje tuto značku? Jako že půjdou peníze do Číny? Kdyby to vyráběla Škoda, tak zase půjdou na Kypr, mimoto Škoda má co dělat se zakázkou pro DB. Buďme rádi, že zde bude příležitost zkusit cestování touto soupravou. A pokud se to někomu nelíbí, stále jsou zde SA a ČD.

+15/0
doporučit
27.9.2016 12:21

P97e26t25r 95Č87e96r34n98i62c91k19ý 6145967540

Já jezdím s Leo Expressem poměrně často a jejich současné jednotky FLIRT se mi líbí...a tyhle nové soupravy také vypadají moc pěkně...takže se těším, až se svezu.

+14/−1
doporučit
27.9.2016 11:45
Foto

M79a98r92t91i40n 77R39y88š24a61v93ý 1906865293422

Jsem celkem zvědavý. Určitě se svezu, až to nasadí. Vypadá to, že se LeoExpressu daří, když investuje.

+15/−2
doporučit
27.9.2016 11:40

T62o19m28á92š 64M98a83c47e91j63k66a 6541452237797

Vůbec bych se toho nebál, Čína teď zažívá obrovský rozmach železnice a zatím jsem nikde nečetl o nějakém větším železničním neštěstí. A pokud získali zakázku na metro a vlaky v USA, tak už to o něčem vypovídá. A věřím, že úřady si dají velice záležet na tom aby ty vlaky byly přesně dle norem. A pokud se tam nebudou používat nějaké težko sehnatelné unikátní díly a Leoš bude mít veškerou technickou dokumentaci, tak by nebyl problém to opravovat i u nás bez velké závislosti na Číně.

+9/0
doporučit
27.9.2016 13:26

Z45d67e83n16e96k 57S51l58a70n71i45n19a 1114626113954

Cinani maji nejdelsi sit rychlostnich zeleznic na svete; na tech misty jezdi 350 km/h. Ovsem tyto jednotky predpokladaji nove kvalitni svrsky, vylouceni nakladni prepravy, a mimourovnova krizeni se silnicemi.

+6/0
doporučit
27.9.2016 12:28

J19i15ř66í 10K82r89a20u41s 2556953611106

Dodávajú aj inde myslíte si že všade to pretlačili korupciou a obchádzaním či ohýbaním predpisov a zákonov ? To sa toho tak bojíte ? ...a čeští strojaři nebudou mít co žrát....

+7/−1
doporučit
27.9.2016 11:46

J37a72r32o93s74l44a26v 36K16o79m31o83ň 1210594564311

A já myslel, že "švýcarská kvalita" ( což se ozývalo při hlášení ze začátku ve stanicích ) už nemůže být překonána. Ale Čína se bude taky hlásit? Až to tedy bude jezdit :-)

+5/0
doporučit
27.9.2016 20:20

R29o89m81a83n 89P67o57l48á78č23e95k 5546569515

Věřím, že vlaky můžou být na dobré úrovni. Čínan umí vyrobit kvalitní stroj, pokud si ho někdo objedná... :-)

+5/0
doporučit
27.9.2016 16:03

J60i10ř94í 50H31o97r48á50k 6434654463736

Osobně se na ně těším. Mj. na základě vlastních zkušeností.

+6/−1
doporučit
27.9.2016 11:51

J88a39n 83V81á87c32l42a88v22í65k 3232766191689

Popravde nejsem moc nadseny, ze by se sem mela podobna technika vozit z Ciny.

+5/−1
doporučit
27.9.2016 13:49

C25h82r25i61s48t70i79a64n 29M30o88r69g38e58n81s77t55e26r47n 5255776276644

To uz ale nebude ta propagovana "svycarsla kvalita", ze?

+5/−1
doporučit
27.9.2016 12:56

J95a34k73u22b 66K39o94r86e27c 6404610821643

Tak snad si Leoš pohlídá, aby nedopadl jak Jančura s těmi šunty z Rumunska.

+5/−1
doporučit
27.9.2016 12:19

D35a81v27i75d 93Z34a19j62d92á28k 8925832160431

Jejich vlaky jsou super. A celkove je ta firma hitech jako blazen a jde neskutecne dopredu. Takze dobra volba.

+5/−1
doporučit
27.9.2016 12:06

M19a96r39t93i90n 96S27e28d36o73n57a 5237343340439

Nebude tezke vlak postavit, ale ziskat na nej povoleni. V CR je treba jednotky na stridany i stejnosmerny proud, musi byt vyreseno ruseni signalizace a el. vyhybek. Co pamatuji tak Pendolino ziskavalo papiry pres rok. Navic u Leo Expressu je otazka kdy dojdou penize, uz nemaji moc velkych veritelu na ktere se obratit.

+4/0
doporučit
27.9.2016 15:11

J70i39ř76í 74E27r51b73e98n 1713314526177

Jsem zvědav, jestli jim budou německé úřady dělat taky takové brikule se schvalováním způsobilosti, jaké dělaly Škodě... ;-)

+4/0
doporučit
27.9.2016 12:10

P12e13t16r 79S37e59d94i84v89y 6877468695847

Nebudu jezdit s firmou, ktera cast meho jizdneho, prostrednictvim nakupu vlaku odesle do Ciny. Nastesti mam volbu zda do penezovodu za hranice sve penize dam, nebo ne.

+6/−5
doporučit
27.9.2016 14:51

D46a17v54i52d 27P80r98a84ž29á32k 6884262182886

Konečně

+4/−2
doporučit
27.9.2016 11:48

J90i44ř96í 67K71o47c88u25r24e30k 6925304625398

V roce 1993 jezdili max 50 km/h, v roce 2000 max 160 km/h. A v roce 200 tam nebylo nic z tohoto: https://www.travelchinaguide.com/images/map/train/high-speed-railway.jpg

Ovšem nejvíce odborníků na čínskou železnici najdete v ČR, kde se přes 160 jezdí jenom na uzavřené trati. Mno zlepšujeme si to tím, že těch 160 u nás jezdí i tramvaje.

+2/−2
doporučit
27.9.2016 12:46

A48d53a81m 91W16e89i79s44s 2293557539491

...dobrá práce Leo ! ...

+2/−2
doporučit
27.9.2016 12:38

J52o31s82e80f 26K63a28r69f13í49k 7912305736320

To zase bude v diskuzi nablinkáno od závistivců:-P

+2/−3
doporučit
27.9.2016 14:44

J95a30n 91M34y58d96l27á69ř 5465758498952

No, tak snad je k nam Drazni urad nevpusti.

+6/−21
doporučit
27.9.2016 11:25

V19l28a18d56i25s50l23a32v 93B66u42r43e13s 9393115911359

Vypadaji dobre. Pokud mate radi vlaky, nemela by vam uniknout soutez Poznejvlak.cz. Muzete vyhrat jizdenku po Evrope nebo super knizku. Kouknete na www.poznejvlak.cz

+1/0
doporučit
27.9.2016 19:45

F97i60l61i28p 83S92i58r51o94t96e56k 9322829842161

Když vidím, jak s nejrůznějšími specifickými národními požadavky středoevropských železnic zápasí tradiční výrobci, aby je skloubili do jednoho vozidla, tak jsem docela na Číňany zvědavý.

+1/0
doporučit
27.9.2016 14:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.