Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levnější jízdenky i vyšší dotace. Soukromníci přitáhli do vlaků lidi

Sehnat lístek pod 200 korun za více než 300 kilometrů dlouhou cestu Praha-Ostrava dnes není problém. Konkurence na železnici za posledních pět let, kdy poprvé vyjel na koleje RegioJet Radima Jančury, přilákala zákazníky a stlačila ceny jízdenek dolů. Objevily se však i problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93a66r49t53i46n 24N88o81v43o50t40n68ý 3946926671744

Opravdu má cenu do článku vkládat vyjádření nějakého obskurního "Svazu cestujících ve veřejné dopravě", který prakticky nefunguje a není o něm vůbec slyšet?

+1/−1
28.9.2016 21:09

R43a35d45e55k 63K97o45h94u21t 5307723925283

ČD zneužívají i kraje. Jeden z mnoha příkladů. V MS kraji posun OS.vlaku s odjezdem o půlnoci ze Svinova ve směru Český Těšín linka S1 i Opava S1, ale také z Hlavního směr Frýdlant linka S6 na 0:40. Vytvořily si tak připojení od dálkového vlaku Ostravan, který pojede nově z Prahy ve 21:22 a do Svinova přijede v 0:36. Místo aby osobní vlaky ve Svinově navazovaly na jiné osobní vlaky. Nově se tedy bude čekat dlouhé minuty, když vám ujede např vlak linky S1 ve 22:22 ze Svinova do 0:40. Již tak se z Opavska dále za Ostravu po 22 hodině nedostanete. Rovněž ani od Přerova, Studénky, Mošnova. Je to diktát ze strany ČD kraji. Druhá strana mince je ta, že kraj na to mlčí. Protože třeba má opožděné platby za nasmlouvané služby za dopravní obslužnost k ČD atd. Chce se mi zvracet. Ranně večerní doprava a přestupní vazby zcela zlikvidovány...

+3/−2
28.9.2016 11:58

J50a85n 93K87o32b45ě45r50s90k20ý 1130356931983

To bude spíš neschopnost Moravskoslezského kraje, že se nechá využívat. Stačí se podívat na ROPID tam by s ČD rychle zatočily...

+3/−1
28.9.2016 12:01

R19a78d64e75k 71K70o28h73u51t 5497433595943

Je to trochu s tím zneužíváním složitější. Neříkám, že nemáte pravdu. Kdybych právě neseděl na některých jednáních kvůli JŘ na kraji. Tak bych to tak nenapsal. No ale bojovat se bude dál o vlaky v ranně večerní dopravě dál. Škoda, že ČD hodně přispívají k tomu, že se tak musí dít. Protože jak se říká. Já jsem se prát nechtěl... Hihi..

+1/0
28.9.2016 12:27

J31a53n 41Z25a50h94r63a91d63n46i79k 3714570317331

No hold se budou muset manažeři Českých drah někdy i ohnout,pokud budou chtít mít Pendolino aspoň z poloviny plné.To ale nehrozí ,oni si vezmou raději pár miliard půjčku na rekonstrukci 30 let starých rakouských souprav za kterou ručí občané a když do nevyjde, tak se usadí třeba ve vodárenských společnostech tam to také hezky sype :-P:-P:-P

+1/−12
28.9.2016 11:52

J52a25n 42K30o68b98ě35r26s55k53ý 1110326101753

To vás asi zklamu, :-)ale Pendolino běžně plné jezdí. Jsem totiž jeho pravidelný uživatel

+12/0
28.9.2016 11:53

J43a53n 54Z72a49h24r96a58d93n61i39k 3404160547411

A víte váženy pane že se náklady za pořízení Pendolin už asi nikdy nevrátí i kdyby jezdili 100 let ? Proto nyní ČD skupují staré vozy po vzoru pana Jančury a dokonce mu některé i vyfoukli za větší nabídku peněz ,oni si to mohou dovolit,platí to totiž občané České republiky. Rakušáci jsou rádi jak se jim investice do vozů koupených víc jak před 30 ti lety vyplatila a vytahali ty vagony z roští .Měli štěstí že je tam ještě našli,být to u nás tak je bezdomovci odvezli do šrotu :-)

+1/−12
28.9.2016 12:13

J84a14n 24K49o94b31ě36r17s23k89ý 1950946371843

Jako cestujícího který je s produktem SC Pendolino spokojen mně okolnosti jejich nákupu nezajímají. Ty soupravy jezdí tak je využívám. Využívám je raději než vlaky RegioJetu kterými občas taky jezdím.

Jinak hezký odklon od tématu. Dojdou argumenty o obsazenosti tak přejdeme k okolnostem nákupu ;-D Co vytáhnete příště?

+11/−1
28.9.2016 12:18

M71i49r72o62s25l29a91v 35P97a17v16l36í92č30e79k 7893380915804

Omlouvám se, mělo to být +

+1/0
28.9.2016 12:23

J83i70ř49í 86B81í15l54i17k 6469401821533

Doporucuji v zajmu zachovani dusevniho zdravi prestat cist casopis zluty :D rozumite zeleznici jak koza petrzeli :D....Nelze slucovat dohromady prostredky na puvodni jednotky "expendolina" Premier (krachem čkd propadly bohuzel) kdyz to sloucite opravdu vyjdou velka cisla ...ale to je vec minula a neuspesneho pravedeni tehdy jeste ČD s.o. Nakup soucasnych Pendolin, jsou prikladem uspesneho projektu samy na sebe vydelavaji a jsou tedy ZISKOVE! ......Uz jenom selskou logikou pokud neco ma prumerne vyssi cenu, a presto je to vyuzivane pravidelne nad 80%-90% asi to tratit nebude....

+4/0
28.9.2016 12:26

M29a68r72t32i22n 65N76o89v34o48t59n16ý 3166426671374

Že se náklady nikdy nevrátí? Jak jste na to přišel?

+2/0
28.9.2016 21:11

L15u36k32á61š 13Š24m53a24h32e61l 2897574702224

Víte, že Pendolina už jsou několik let zcela splacena?8-o

+3/0
29.9.2016 10:19

J54i93ř24í 63B86í67l30i97k 6669331601123

Evidentne nejezdite Pendolinem ... Ve spicku je problem najit misto v druhe tride protoze je vyprodana a mimo ni je obsazenost take vice nez slusna. Kdyz neco "plaacam" tak alespon vim o cem...

+9/0
28.9.2016 12:11

J55a44n 21K42o79b49ě46r27s12k20ý 1180316491143

Pán je z dalších kteří si myslí, že s ČD do Ostravy nikdo nejezdí. Netuší ovšem jak hluboce se mýlí. S Pendoliny mám tu stejnou zkušenost jako vy R^

+7/0
28.9.2016 12:14

J25a58n 10Z60a75h29r29a22d92n64i90k 3514540107171

Mínusujte borci kolik chcete, ale moje největší starost nyní je, abych nakoupil u Regiojetu vlakové jízdenky na vánoční období pro celou rozvětvenou rodinu a známe v různých termínech.Které nebudou vyhovovat,tak ty lze 15 minut před odjezdem zrušit a to bezplatně !

+1/−7
28.9.2016 11:24

J16a69n 97K10o11b67ě18r12s88k80ý 1500206521203

To je fakt terno kupovat si x jízdenek, nechávat dopravci peníze na účtu a pak skoro všechno stornovat ;-D To já si koupím jednu a mám pokoj.

+4/0
28.9.2016 11:55

R85a92d24e82k 52K70o97h16u57t 5417813435503

Až budete mít rozvětvenou rodinu, budete schánět jízdenky rovněž...

+1/−1
28.9.2016 12:02

J93a46n 20K94o49b19ě31r48s46k16ý 1550206781353

Já bych nic nesháněl, protože bych koupil jízdenky u ČD a pak bych dokoupil místenky na konkrétní spoj.

+3/0
28.9.2016 12:04

J18a76n 11Z58a78h96r37a71d57n45i18k 3624500677291

Má mi těch pár tisícovek které nepotřebuji ležet ladem za pidi úrok ve spořitelně ? Tak leží na účtu u Regiojet.Ale ten komfort že nemusím bazírovat na přesném dni a hodině odjezdu a vyberu si s předstihem ty nejlepší místa.Cesty si zhruba naplánuji i na 3 měsíce dopředu a to za to stojí R^

+1/−2
28.9.2016 12:34
Foto

J34a66n 56V47a52l55a73l42í25k 6946759710756

lol neví co spenězy a jízdenky kupuje ted aby ušetřil ;-D;-D

+3/0
28.9.2016 21:47

R45a24d86e37k 32K33o15h41u91t 5767533115323

Pane Zahradník, to některým ultras ČD nevysvětlíte. Já mám z úředníky ČD a jejich představám o jízdních řádech v MS kraji jen trpké zkušenosti. Dělají si přípoje ke svým dálkovým vlakům přípoje ve Svinově i v Bohumíně a ranně večerní doprava je v rámci kraje úplně rozhašena a nepoužitelná...

0/−3
28.9.2016 12:08

J88a73n 86K85o68b62ě28r21s48k98ý 1720356781443

Nejsem žádný ČD ultras, ale chyba bude taky ve vašem kraji který se nechová jako objednavatel který rozhoduje, ale jako sluha. Objednavatel platí tak by měl rozhodovat nikoliv dopravce (v tomhle případě ČD).

+1/0
28.9.2016 12:11

R44a85d63e12k 35K61o35h21u30t 5307353275433

Nemyslel jsem sice konkrétně Vás, ale asi to tak vyznělo. Vy o dopravě totiž něco víte. Že upřednostnujete ČD je Vaše věc uznávám. Já jezdim všemi dopravci podle potřeby času...

+1/0
28.9.2016 12:22

J24a91n 74K78o92b51ě32r83s67k38ý 1180176181563

Já taky většinou :-) (akorát já z Olomouce). To co ČD dělají ve vašem kraji je samozřejmě neomluvitelné a nechápu, že si to kraj nechá líbit, když je objednavatel.

+1/−1
28.9.2016 12:24
Foto

J34a96n 25V24a11l52a88l69í55k 6386739280486

a když náhodou někdo zaspí tak ty jízdenky z vesela můžete vyhodit...

0/0
28.9.2016 21:45

J96a76n 53Z65a60h51r28a14d28n72i29k 3784830567591

Už by ty České dráhy měli svěřit tu bezednou díru panu Jančurovi aby jim tam udělal trochu pořádek!Mohl by i některé manažery poslal do tepláků za mrhání prostředků daňových poplatníku !

+1/−17
28.9.2016 11:08

M75a57r55e94k 26M15a10r24t15i15n 8349734546530

Nejlepší je ten, který o tom nic zhola neví, ale vykřikuje laciné výroky. Už chápu, proč této zemi vládnou Zeman,Babiš a spol. Rv

+12/0
28.9.2016 12:07

R46a46d14e74k 12K35o16h24u71t 5567643885513

Přesně tak. Já bych to o těch teplácích napsal ještě peprněji, ale smazali by mi to...

+1/−2
28.9.2016 12:11

J15a33n 94H44o26r95a 6387921966

Pokud víte , že byl spáchán trestný čin, podejte trestní oznámení...

...jinak plkáte hovadiny

+3/0
28.9.2016 13:29

J82a78n 11Z43a95h62r47a60d36n76i73k 3604810367241

Co ty Pendolina ? Kdy asi tak přibližně budou v zisku ? Když jezdili několik let samy a ještě s dotacemi na nejlukrativnější a nejvydělenější trati v zemi?

0/−3
28.9.2016 13:40

J13i81ř30í 52B61í85l97i39k 6369621941893

Pendolina jezdi bez dotaci na sve komercni riziko stejne jako Regiojet ci LE

+3/0
28.9.2016 14:44

J20a70n 17Z76a25h59r49a62d35n73i67k 3394530757211

Horo , jak chceš v ČR něco vyšetřit,když vidíš co se děje v ČSSD když kolem nich brousí policie ,to raději zruší úřad který by je měl vyšetřovat aby se na něco nepřišlo.

Tady něco o Pendolinu z roku 2006 a dalo by se dohledat dalších 100 případu

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.aspx?y=ekonomika%2Fpendolino.htm

Úředník zašantročí miliardu tak je to nazýváno : pochybení

Stará trhovkyně tě na mrkvi ošulí o 20 haléřů a hned je to okrádání toho nejtvrdšího zrna !Že úředníkům až na výjimky na nic nepřijdou jsem napsal hned v úvodní větě proč tomu tak je 8-o8-o8-o8-o8-o

0/−2
28.9.2016 14:03

J30a87n 25H89o33r95a 6797401446

"Svatý Václave oroduj za nás" v podání mistra Jana Sůry......

+5/−3
28.9.2016 10:50

R75a85d41e21k 84K48o73h79u10t 5717373885283

Nelíbí se Vám pravdy a články které píše pan Sůra? Mě ano. A hlavně se vždy těším na reakce.Ale mohu Vám doporučit si přečíst čtrnáctideník ČD Železničář. Já osobně po jeho přečtení mám vždy pocit, že Japonské dráhy jsou pouze slabý odvar od ČD a na úrovni krajského přeboru.Hihi..

+1/−2
28.9.2016 12:33

J98a57n 10H41o72r87a 6397231896

Hezký slovní obrat " pravdy které píše pan Sůra" :-)

+2/0
28.9.2016 13:20

M98a85t74ě76j 51V21o71n70d93ř39i39č72k11a 4384280388776

A co čekáte, když je to v podstatě firemní tisk,ze tam na sebe bude dopravce praskat svoje prusery? Která firma to svém tisku dělá?

0/−1
29.9.2016 14:45

R86a98d87e39k 80K48o31h12u87t 5667893905323

Nečekám nic. Bylo to napsáno tak do pohody jak se říká. Trochu do dopravy dělám, tak nic jiného kolikrát nezbývá... A ten můj pocit je takový jak jsem ho popsal...

0/0
29.9.2016 16:49

F90i11l31i84p 86S54e45d17l95á62k 2174386772

Ano, na trase Praha - Ostrava je to cestování celkem v pořádku, ale jakmile vystoupíte a máte pak ještě cestovat dále do odlehejším míst, tak je to KATASTROFA. Díky těmto zkušenostem a "zážitkům" mám velký odpor k ČD.

+2/−9
28.9.2016 10:32

R96i59c55h96a28r81d 13T93r11e40f35i60l 4271465529730

Když cestuješ s Jančurou tak ano. To žádné přípoje ČD žádné na něj nečekají.:-P

+2/0
28.9.2016 11:23

J62a53n 81Ř79e70z48n38í51č26e51k 3721911703900

Škoda, že se ČD tolik nesnaží i mimo koridor...ale chápu, že nejde všechno pojmout najednou. Ovšem např. "modernizace" vozů 1. třídy ze 60. let, kde po modernizaci nejsou ani zásuvky a klimatizace, to je opravdu ostuda.Narazíte poměrně běžně na vlaky, kde je paradoxně vagon 2. třídy komfortnější než vůz 1. třídy.

+6/−3
28.9.2016 10:05

A45l79a10n 13Ř50e70p56k89a 4475176

Někomu stačí i jen to, že v první třídě je víc místa a soukromí.. žádné mačkání s ostatními, klid. ;-)

+2/0
28.9.2016 10:10

J87a37n 89Ř69e94z33n68í17č91e43k 3421191343580

To ano, ale v roce 2016 bych od 1. třídy čekal trochu víc :-)

+2/0
28.9.2016 10:11

J16i58ř31í 13B80í76l18i21k 6339201931553

Podstatná zlepsení jsou patrná mnohde i mimo koridor. Vše nelze bohužel činit ze dne na den, kdyz vlivem politickych garnitur do roku 2005 se investovalo v ČD jen do vlaků Ex IC EC a primestskych jednotek kolem Prahy. Každopadně komplexni stari vozoveo parku celkem dost klesa a zaa tech deset let jde videt obrovsky posun.

+8/0
28.9.2016 10:23

J60i24ř95í 81B27í72l15i74k 6919421571673

Konkurence byly pro ČD přínosem, nicméně není pravda, že do jejich nástupu se mezi Prahou a Ostravou jezdilo nejak nekulturne, zminena trat vzdy disponovala tím nejlepším vozovym parkem a kvalita služeb měla podstatnou rostoucí tendenci již mnohem dříve před nástupem zlutych ci cernych vlaku. Kazdopadne konkurence je treba, ale je soucasne častecne kontraproduktivní bez stanovených jasných konstruktivních pravidel "hry". Je to velmi specifické prostředí. Určitě je za potřebí vznik

nezávislého regulátora a úřadu (rozhodujícího o uznavani jizdenek, pridelovani kapacity, sitovosti apod), který by se zasadil pro rovný přístup jak mezi ČD tak soukromými subjekty. Dokud instituce neexistuje v případě vypsaní VŘ nelze očekávat rovný přístup k dopravcům.

+13/0
28.9.2016 10:03

J55a91n 82J64e98m37e57l36k54a 1515950

Ano, open access (otevřený trh) přinesl hodně dobrého. Zejména to zvýšení počtu cestujících.

Já jsem si ovšem zcela dobrovolně koupil in 50 a považuji to za výborný produkt. A jezdím nyní s ČD.

A protože se mi nelíbí, co se tady chystá na zákazníka se soutěžema na dotované trasy, začínám je bojkotovat. Je to především Jančura, Sůra a spol, kdo to tady neustále tlačí.

V Anglii to nic moc nevyřešilo. Přineslo to pekelné zdražení. Na straně jízdného i na straně státu. Stejně vlaky jezdí zpožděné. A přeplněné. Některé ve špičce až cca 200% kapacity. K tomu je studie, že rozsekaná železnice je neefektivní. Až o 30-40 % proti Švýcarské, Francouzské atd. Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

Tady je to krásně rozebráno. Prostě vodárenský, provozní model nefunguje pro zákazníka zrovna dobře. A o tom budou teď krajské volby.

Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0

Nejlepší jsou ceny. Zatímco Švýcar má za 80 000 Kč jízdenku na vše, včetně mhd. Unlimited. Anglání platí za dojížděcí lístek do práce 3000-4000 liber 105 000 - 140 000 Kč za 50- 70 km

A 6000 Liber za cca 130 km/50 min vlakem tedy 210 000 Kč. A troufám si tvrdit bez MHD.

(8:40)

+10/−3
28.9.2016 10:02

P90a49v52e18l 70M97o75r13a79v75e49c 3722539212208

A není mezi ČR a GB rozdíl v tom, že v GB železniční společnosti také vlastní infrastrukturu? A že na dost tratích mají monopol?

0/−3
28.9.2016 10:18

M25a69r13t59i65n 72Č11a62p57e88k 6920531217954

V GB vlastní infrastrukturu státní Network Rail, stejně jako u nás SŽDC.

Ano, společnosti mají na své trati monopol, protože jde o státem pronajeté frančízy. Ale aby ji získali museli přispět na její rozvoj a zaplatit za ni. A u ziskových dokonce platí dopravci státu více, než stát jim.

+2/0
28.9.2016 11:15

M61a67r10t19i28n 14Č41a73p63e44k 6750251387774

Britové měli nejvyšší jízdné v Evropě už před privatizací. A přitom byl provoz pomalu omezován. Takže když říkáte A musíte říci i B.

Po privatizaci došlo k nárustu počtu spojů a nárůst počtu cestujících překvapil všechny. Teď předělávali plán rozvoje, jelikož už ho několikanásobně překročili. A samozřejmě více spojů stojí více peněz.

Zpoždění jsou způsobena spoluprací několika faktorů:

- Změnou způsobu jízdy strojvedoucích z ofenzivního na kontinentální defenzivní. Což byl zvyk z dob BR, jet proti stůj plnou rychlostí, jelikož na počítačem řízených tratích, při klesajícím provozu, si to počítač na poslední chvíli dokázal zorganizovat. takže se prodloužily jízdní doby.

- Nahrazením starých jednotek bez blokování dveří, novými s blokováním. Takže už nejde vystupovat/nastupovat za jizdy vlaku.

- A zmíněným nárůstem počtu cestujících. Díky tomu se prodloužily pobyty v zastávkách.

+1/0
28.9.2016 11:30

J91a15n 29Z38a53h87r21a86d32n93i84k 3324890857941

Českým dráhám nikdo ten nejsladší perníček neuzobává !! Regiojet nás naučil a za dobrou cenu přejít z automobilové dopravy na dopravu vlakovou !! A o to přece úředníkům vždycky šlo .Já vím že jen na hubě a nikdy to nemysleli vážně !!

+2/−11
28.9.2016 9:43

L29í76d54a 64V17š27e17t48e63č35k16o78v50á 5160683829506

Já pokud si mohu vybrat vždy volím cestu vlakem raději než autobusem.Výjimka je trasa Praha-Liberec. Tam je lepší autobus.

+4/0
28.9.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.