Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější jízdenky i vyšší dotace. Soukromníci přitáhli do vlaků lidi

Sehnat lístek pod 200 korun za více než 300 kilometrů dlouhou cestu Praha-Ostrava dnes není problém. Konkurence na železnici za posledních pět let, kdy poprvé vyjel na koleje RegioJet Radima Jančury, přilákala zákazníky a stlačila ceny jízdenek dolů. Objevily se však i problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M74a84r17t59i10n 84N42o21v86o47t87n14ý 3706146771384

Opravdu má cenu do článku vkládat vyjádření nějakého obskurního "Svazu cestujících ve veřejné dopravě", který prakticky nefunguje a není o něm vůbec slyšet?

+1/−1
28.9.2016 21:09

R19a23d96e91k 22K31o75h39u32t 5887543285333

ČD zneužívají i kraje. Jeden z mnoha příkladů. V MS kraji posun OS.vlaku s odjezdem o půlnoci ze Svinova ve směru Český Těšín linka S1 i Opava S1, ale také z Hlavního směr Frýdlant linka S6 na 0:40. Vytvořily si tak připojení od dálkového vlaku Ostravan, který pojede nově z Prahy ve 21:22 a do Svinova přijede v 0:36. Místo aby osobní vlaky ve Svinově navazovaly na jiné osobní vlaky. Nově se tedy bude čekat dlouhé minuty, když vám ujede např vlak linky S1 ve 22:22 ze Svinova do 0:40. Již tak se z Opavska dále za Ostravu po 22 hodině nedostanete. Rovněž ani od Přerova, Studénky, Mošnova. Je to diktát ze strany ČD kraji. Druhá strana mince je ta, že kraj na to mlčí. Protože třeba má opožděné platby za nasmlouvané služby za dopravní obslužnost k ČD atd. Chce se mi zvracet. Ranně večerní doprava a přestupní vazby zcela zlikvidovány...

+3/−2
28.9.2016 11:58

J79a36n 36K11o61b33ě89r10s35k40ý 1640416611453

To bude spíš neschopnost Moravskoslezského kraje, že se nechá využívat. Stačí se podívat na ROPID tam by s ČD rychle zatočily...

+3/−1
28.9.2016 12:01

R30a18d32e69k 69K74o58h75u47t 5327143775623

Je to trochu s tím zneužíváním složitější. Neříkám, že nemáte pravdu. Kdybych právě neseděl na některých jednáních kvůli JŘ na kraji. Tak bych to tak nenapsal. No ale bojovat se bude dál o vlaky v ranně večerní dopravě dál. Škoda, že ČD hodně přispívají k tomu, že se tak musí dít. Protože jak se říká. Já jsem se prát nechtěl... Hihi..

+1/0
28.9.2016 12:27

J62a41n 29Z77a95h86r92a62d67n60i77k 3694510547471

No hold se budou muset manažeři Českých drah někdy i ohnout,pokud budou chtít mít Pendolino aspoň z poloviny plné.To ale nehrozí ,oni si vezmou raději pár miliard půjčku na rekonstrukci 30 let starých rakouských souprav za kterou ručí občané a když do nevyjde, tak se usadí třeba ve vodárenských společnostech tam to také hezky sype :-P:-P:-P

+1/−12
28.9.2016 11:52

J19a86n 65K37o79b69ě40r19s23k66ý 1830576581313

To vás asi zklamu, :-)ale Pendolino běžně plné jezdí. Jsem totiž jeho pravidelný uživatel

+12/0
28.9.2016 11:53

J60a88n 77Z56a55h37r46a93d21n85i45k 3744520677501

A víte váženy pane že se náklady za pořízení Pendolin už asi nikdy nevrátí i kdyby jezdili 100 let ? Proto nyní ČD skupují staré vozy po vzoru pana Jančury a dokonce mu některé i vyfoukli za větší nabídku peněz ,oni si to mohou dovolit,platí to totiž občané České republiky. Rakušáci jsou rádi jak se jim investice do vozů koupených víc jak před 30 ti lety vyplatila a vytahali ty vagony z roští .Měli štěstí že je tam ještě našli,být to u nás tak je bezdomovci odvezli do šrotu :-)

+1/−12
28.9.2016 12:13

J70a91n 98K32o13b37ě37r44s48k49ý 1810926101193

Jako cestujícího který je s produktem SC Pendolino spokojen mně okolnosti jejich nákupu nezajímají. Ty soupravy jezdí tak je využívám. Využívám je raději než vlaky RegioJetu kterými občas taky jezdím.

Jinak hezký odklon od tématu. Dojdou argumenty o obsazenosti tak přejdeme k okolnostem nákupu ;-D Co vytáhnete příště?

+11/−1
28.9.2016 12:18

M63i38r12o44s13l46a10v 88P91a94v98l20í71č92e54k 7503430935864

Omlouvám se, mělo to být +

+1/0
28.9.2016 12:23

J51i72ř94í 91B57í36l27i32k 6609421181153

Doporucuji v zajmu zachovani dusevniho zdravi prestat cist casopis zluty :D rozumite zeleznici jak koza petrzeli :D....Nelze slucovat dohromady prostredky na puvodni jednotky "expendolina" Premier (krachem čkd propadly bohuzel) kdyz to sloucite opravdu vyjdou velka cisla ...ale to je vec minula a neuspesneho pravedeni tehdy jeste ČD s.o. Nakup soucasnych Pendolin, jsou prikladem uspesneho projektu samy na sebe vydelavaji a jsou tedy ZISKOVE! ......Uz jenom selskou logikou pokud neco ma prumerne vyssi cenu, a presto je to vyuzivane pravidelne nad 80%-90% asi to tratit nebude....

+4/0
28.9.2016 12:26

M54a53r92t11i31n 16N72o18v63o13t70n13ý 3176376131264

Že se náklady nikdy nevrátí? Jak jste na to přišel?

+2/0
28.9.2016 21:11

L64u51k92á98š 47Š97m23a67h89e43l 2197854762284

Víte, že Pendolina už jsou několik let zcela splacena?8-o

+3/0
29.9.2016 10:19

J76i37ř59í 85B93í65l28i10k 6539281361313

Evidentne nejezdite Pendolinem ... Ve spicku je problem najit misto v druhe tride protoze je vyprodana a mimo ni je obsazenost take vice nez slusna. Kdyz neco "plaacam" tak alespon vim o cem...

+9/0
28.9.2016 12:11

J78a87n 69K33o87b50ě98r24s15k94ý 1900256151163

Pán je z dalších kteří si myslí, že s ČD do Ostravy nikdo nejezdí. Netuší ovšem jak hluboce se mýlí. S Pendoliny mám tu stejnou zkušenost jako vy R^

+7/0
28.9.2016 12:14

J55a79n 43Z41a72h62r31a86d84n93i74k 3574500197601

Mínusujte borci kolik chcete, ale moje největší starost nyní je, abych nakoupil u Regiojetu vlakové jízdenky na vánoční období pro celou rozvětvenou rodinu a známe v různých termínech.Které nebudou vyhovovat,tak ty lze 15 minut před odjezdem zrušit a to bezplatně !

+1/−7
28.9.2016 11:24

J46a50n 49K79o20b76ě43r78s30k19ý 1310456771143

To je fakt terno kupovat si x jízdenek, nechávat dopravci peníze na účtu a pak skoro všechno stornovat ;-D To já si koupím jednu a mám pokoj.

+4/0
28.9.2016 11:55

R70a41d67e70k 87K58o71h30u20t 5867633675563

Až budete mít rozvětvenou rodinu, budete schánět jízdenky rovněž...

+1/−1
28.9.2016 12:02

J10a83n 39K22o92b57ě14r54s58k49ý 1740346941773

Já bych nic nesháněl, protože bych koupil jízdenky u ČD a pak bych dokoupil místenky na konkrétní spoj.

+3/0
28.9.2016 12:04

J45a63n 20Z63a41h85r19a79d32n43i88k 3784300127731

Má mi těch pár tisícovek které nepotřebuji ležet ladem za pidi úrok ve spořitelně ? Tak leží na účtu u Regiojet.Ale ten komfort že nemusím bazírovat na přesném dni a hodině odjezdu a vyberu si s předstihem ty nejlepší místa.Cesty si zhruba naplánuji i na 3 měsíce dopředu a to za to stojí R^

+1/−2
28.9.2016 12:34

J30a39n 92V56a18l85a78l45í78k 6186529290986

lol neví co spenězy a jízdenky kupuje ted aby ušetřil ;-D;-D

+3/0
28.9.2016 21:47

R26a82d28e94k 63K63o93h83u55t 5767983365703

Pane Zahradník, to některým ultras ČD nevysvětlíte. Já mám z úředníky ČD a jejich představám o jízdních řádech v MS kraji jen trpké zkušenosti. Dělají si přípoje ke svým dálkovým vlakům přípoje ve Svinově i v Bohumíně a ranně večerní doprava je v rámci kraje úplně rozhašena a nepoužitelná...

0/−3
28.9.2016 12:08

J90a13n 16K78o13b77ě83r51s83k28ý 1450416471693

Nejsem žádný ČD ultras, ale chyba bude taky ve vašem kraji který se nechová jako objednavatel který rozhoduje, ale jako sluha. Objednavatel platí tak by měl rozhodovat nikoliv dopravce (v tomhle případě ČD).

+1/0
28.9.2016 12:11

R58a84d73e83k 33K43o88h80u15t 5597693835663

Nemyslel jsem sice konkrétně Vás, ale asi to tak vyznělo. Vy o dopravě totiž něco víte. Že upřednostnujete ČD je Vaše věc uznávám. Já jezdim všemi dopravci podle potřeby času...

+1/0
28.9.2016 12:22

J48a79n 46K82o25b57ě81r25s86k42ý 1710386481503

Já taky většinou :-) (akorát já z Olomouce). To co ČD dělají ve vašem kraji je samozřejmě neomluvitelné a nechápu, že si to kraj nechá líbit, když je objednavatel.

+1/−1
28.9.2016 12:24

J24a73n 98V10a58l31a25l33í34k 6706139240136

a když náhodou někdo zaspí tak ty jízdenky z vesela můžete vyhodit...

0/0
28.9.2016 21:45

J37a12n 32Z11a28h42r93a27d13n13i80k 3624250897871

Už by ty České dráhy měli svěřit tu bezednou díru panu Jančurovi aby jim tam udělal trochu pořádek!Mohl by i některé manažery poslal do tepláků za mrhání prostředků daňových poplatníku !

+1/−17
28.9.2016 11:08

M43a96r41e22k 93M93a47r65t41i60n 8699344446320

Nejlepší je ten, který o tom nic zhola neví, ale vykřikuje laciné výroky. Už chápu, proč této zemi vládnou Zeman,Babiš a spol. Rv

+12/0
28.9.2016 12:07

R55a21d21e22k 43K77o87h84u19t 5707193155563

Přesně tak. Já bych to o těch teplácích napsal ještě peprněji, ale smazali by mi to...

+1/−2
28.9.2016 12:11

J96a69n 94H28o95r15a 6357451906

Pokud víte , že byl spáchán trestný čin, podejte trestní oznámení...

...jinak plkáte hovadiny

+3/0
28.9.2016 13:29

J72a70n 12Z18a42h63r65a69d67n72i69k 3814800567691

Co ty Pendolina ? Kdy asi tak přibližně budou v zisku ? Když jezdili několik let samy a ještě s dotacemi na nejlukrativnější a nejvydělenější trati v zemi?

0/−3
28.9.2016 13:40

J51i12ř56í 19B55í22l31i50k 6839871901683

Pendolina jezdi bez dotaci na sve komercni riziko stejne jako Regiojet ci LE

+3/0
28.9.2016 14:44

J70a64n 50Z38a39h96r19a29d47n51i40k 3684540307531

Horo , jak chceš v ČR něco vyšetřit,když vidíš co se děje v ČSSD když kolem nich brousí policie ,to raději zruší úřad který by je měl vyšetřovat aby se na něco nepřišlo.

Tady něco o Pendolinu z roku 2006 a dalo by se dohledat dalších 100 případu

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.aspx?y=ekonomika%2Fpendolino.htm

Úředník zašantročí miliardu tak je to nazýváno : pochybení

Stará trhovkyně tě na mrkvi ošulí o 20 haléřů a hned je to okrádání toho nejtvrdšího zrna !Že úředníkům až na výjimky na nic nepřijdou jsem napsal hned v úvodní větě proč tomu tak je 8-o8-o8-o8-o8-o

0/−2
28.9.2016 14:03

J11a51n 42H85o25r88a 6487581546

"Svatý Václave oroduj za nás" v podání mistra Jana Sůry......

+5/−3
28.9.2016 10:50

R13a78d36e45k 60K49o60h34u53t 5717963975123

Nelíbí se Vám pravdy a články které píše pan Sůra? Mě ano. A hlavně se vždy těším na reakce.Ale mohu Vám doporučit si přečíst čtrnáctideník ČD Železničář. Já osobně po jeho přečtení mám vždy pocit, že Japonské dráhy jsou pouze slabý odvar od ČD a na úrovni krajského přeboru.Hihi..

+1/−2
28.9.2016 12:33

J31a41n 52H82o46r49a 6137601256

Hezký slovní obrat " pravdy které píše pan Sůra" :-)

+2/0
28.9.2016 13:20

M49a10t91ě77j 49V42o55n14d52ř80i26č91k83a 4354280828836

A co čekáte, když je to v podstatě firemní tisk,ze tam na sebe bude dopravce praskat svoje prusery? Která firma to svém tisku dělá?

0/−1
29.9.2016 14:45

R86a11d79e44k 10K58o55h12u48t 5207543725153

Nečekám nic. Bylo to napsáno tak do pohody jak se říká. Trochu do dopravy dělám, tak nic jiného kolikrát nezbývá... A ten můj pocit je takový jak jsem ho popsal...

0/0
29.9.2016 16:49

F11i19l50i51p 62S86e44d67l70á21k 2904976662

Ano, na trase Praha - Ostrava je to cestování celkem v pořádku, ale jakmile vystoupíte a máte pak ještě cestovat dále do odlehejším míst, tak je to KATASTROFA. Díky těmto zkušenostem a "zážitkům" mám velký odpor k ČD.

+2/−9
28.9.2016 10:32

R26i85c38h56a26r64d 63T64r25e58f44i14l 4981435329460

Když cestuješ s Jančurou tak ano. To žádné přípoje ČD žádné na něj nečekají.:-P

+2/0
28.9.2016 11:23

J93a44n 59Ř79e74z24n82í42č82e64k 3951481283400

Škoda, že se ČD tolik nesnaží i mimo koridor...ale chápu, že nejde všechno pojmout najednou. Ovšem např. "modernizace" vozů 1. třídy ze 60. let, kde po modernizaci nejsou ani zásuvky a klimatizace, to je opravdu ostuda.Narazíte poměrně běžně na vlaky, kde je paradoxně vagon 2. třídy komfortnější než vůz 1. třídy.

+6/−3
28.9.2016 10:05
Foto

A68l53a12n 90Ř11e84p61k80a 4965556

Někomu stačí i jen to, že v první třídě je víc místa a soukromí.. žádné mačkání s ostatními, klid. ;-)

+2/0
28.9.2016 10:10

J50a47n 53Ř34e92z27n81í45č34e48k 3731951623170

To ano, ale v roce 2016 bych od 1. třídy čekal trochu víc :-)

+2/0
28.9.2016 10:11

J73i50ř70í 55B24í42l98i67k 6259961281753

Podstatná zlepsení jsou patrná mnohde i mimo koridor. Vše nelze bohužel činit ze dne na den, kdyz vlivem politickych garnitur do roku 2005 se investovalo v ČD jen do vlaků Ex IC EC a primestskych jednotek kolem Prahy. Každopadně komplexni stari vozoveo parku celkem dost klesa a zaa tech deset let jde videt obrovsky posun.

+8/0
28.9.2016 10:23

J60i95ř51í 30B60í42l62i61k 6339341761393

Konkurence byly pro ČD přínosem, nicméně není pravda, že do jejich nástupu se mezi Prahou a Ostravou jezdilo nejak nekulturne, zminena trat vzdy disponovala tím nejlepším vozovym parkem a kvalita služeb měla podstatnou rostoucí tendenci již mnohem dříve před nástupem zlutych ci cernych vlaku. Kazdopadne konkurence je treba, ale je soucasne častecne kontraproduktivní bez stanovených jasných konstruktivních pravidel "hry". Je to velmi specifické prostředí. Určitě je za potřebí vznik

nezávislého regulátora a úřadu (rozhodujícího o uznavani jizdenek, pridelovani kapacity, sitovosti apod), který by se zasadil pro rovný přístup jak mezi ČD tak soukromými subjekty. Dokud instituce neexistuje v případě vypsaní VŘ nelze očekávat rovný přístup k dopravcům.

+13/0
28.9.2016 10:03

J17a89n 46J23e13m92e90l93k57a 1495820

Ano, open access (otevřený trh) přinesl hodně dobrého. Zejména to zvýšení počtu cestujících.

Já jsem si ovšem zcela dobrovolně koupil in 50 a považuji to za výborný produkt. A jezdím nyní s ČD.

A protože se mi nelíbí, co se tady chystá na zákazníka se soutěžema na dotované trasy, začínám je bojkotovat. Je to především Jančura, Sůra a spol, kdo to tady neustále tlačí.

V Anglii to nic moc nevyřešilo. Přineslo to pekelné zdražení. Na straně jízdného i na straně státu. Stejně vlaky jezdí zpožděné. A přeplněné. Některé ve špičce až cca 200% kapacity. K tomu je studie, že rozsekaná železnice je neefektivní. Až o 30-40 % proti Švýcarské, Francouzské atd. Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

Tady je to krásně rozebráno. Prostě vodárenský, provozní model nefunguje pro zákazníka zrovna dobře. A o tom budou teď krajské volby.

Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0

Nejlepší jsou ceny. Zatímco Švýcar má za 80 000 Kč jízdenku na vše, včetně mhd. Unlimited. Anglání platí za dojížděcí lístek do práce 3000-4000 liber 105 000 - 140 000 Kč za 50- 70 km

A 6000 Liber za cca 130 km/50 min vlakem tedy 210 000 Kč. A troufám si tvrdit bez MHD.

(8:40)

+10/−3
28.9.2016 10:02

P37a43v89e35l 82M22o51r79a37v37e74c 3512319482828

A není mezi ČR a GB rozdíl v tom, že v GB železniční společnosti také vlastní infrastrukturu? A že na dost tratích mají monopol?

0/−3
28.9.2016 10:18

M37a77r20t82i96n 11Č79a25p94e91k 6640201727794

V GB vlastní infrastrukturu státní Network Rail, stejně jako u nás SŽDC.

Ano, společnosti mají na své trati monopol, protože jde o státem pronajeté frančízy. Ale aby ji získali museli přispět na její rozvoj a zaplatit za ni. A u ziskových dokonce platí dopravci státu více, než stát jim.

+2/0
28.9.2016 11:15

M92a49r37t86i27n 94Č19a75p69e88k 6350251337474

Britové měli nejvyšší jízdné v Evropě už před privatizací. A přitom byl provoz pomalu omezován. Takže když říkáte A musíte říci i B.

Po privatizaci došlo k nárustu počtu spojů a nárůst počtu cestujících překvapil všechny. Teď předělávali plán rozvoje, jelikož už ho několikanásobně překročili. A samozřejmě více spojů stojí více peněz.

Zpoždění jsou způsobena spoluprací několika faktorů:

- Změnou způsobu jízdy strojvedoucích z ofenzivního na kontinentální defenzivní. Což byl zvyk z dob BR, jet proti stůj plnou rychlostí, jelikož na počítačem řízených tratích, při klesajícím provozu, si to počítač na poslední chvíli dokázal zorganizovat. takže se prodloužily jízdní doby.

- Nahrazením starých jednotek bez blokování dveří, novými s blokováním. Takže už nejde vystupovat/nastupovat za jizdy vlaku.

- A zmíněným nárůstem počtu cestujících. Díky tomu se prodloužily pobyty v zastávkách.

+1/0
28.9.2016 11:30

J68a27n 90Z23a35h95r21a71d76n38i43k 3964240367371

Českým dráhám nikdo ten nejsladší perníček neuzobává !! Regiojet nás naučil a za dobrou cenu přejít z automobilové dopravy na dopravu vlakovou !! A o to přece úředníkům vždycky šlo .Já vím že jen na hubě a nikdy to nemysleli vážně !!

+2/−11
28.9.2016 9:43

L65í60d56a 91V62š11e19t17e40č15k98o55v27á 5120503929706

Já pokud si mohu vybrat vždy volím cestu vlakem raději než autobusem.Výjimka je trasa Praha-Liberec. Tam je lepší autobus.

+4/0
28.9.2016 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.