Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Levnější jízdenky i vyšší dotace. Soukromníci přitáhli do vlaků lidi

Sehnat lístek pod 200 korun za více než 300 kilometrů dlouhou cestu Praha-Ostrava dnes není problém. Konkurence na železnici za posledních pět let, kdy poprvé vyjel na koleje RegioJet Radima Jančury, přilákala zákazníky a stlačila ceny jízdenek dolů. Objevily se však i problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a10r84t88i97n 19N28o60v62o57t57n29ý 3626676251824

Opravdu má cenu do článku vkládat vyjádření nějakého obskurního "Svazu cestujících ve veřejné dopravě", který prakticky nefunguje a není o něm vůbec slyšet?

+1/−1
28.9.2016 21:09

R73a17d60e32k 77K52o53h93u45t 5287773915753

ČD zneužívají i kraje. Jeden z mnoha příkladů. V MS kraji posun OS.vlaku s odjezdem o půlnoci ze Svinova ve směru Český Těšín linka S1 i Opava S1, ale také z Hlavního směr Frýdlant linka S6 na 0:40. Vytvořily si tak připojení od dálkového vlaku Ostravan, který pojede nově z Prahy ve 21:22 a do Svinova přijede v 0:36. Místo aby osobní vlaky ve Svinově navazovaly na jiné osobní vlaky. Nově se tedy bude čekat dlouhé minuty, když vám ujede např vlak linky S1 ve 22:22 ze Svinova do 0:40. Již tak se z Opavska dále za Ostravu po 22 hodině nedostanete. Rovněž ani od Přerova, Studénky, Mošnova. Je to diktát ze strany ČD kraji. Druhá strana mince je ta, že kraj na to mlčí. Protože třeba má opožděné platby za nasmlouvané služby za dopravní obslužnost k ČD atd. Chce se mi zvracet. Ranně večerní doprava a přestupní vazby zcela zlikvidovány...

+3/−2
28.9.2016 11:58

J39a33n 95K81o74b22ě11r44s48k23ý 1350106841833

To bude spíš neschopnost Moravskoslezského kraje, že se nechá využívat. Stačí se podívat na ROPID tam by s ČD rychle zatočily...

+3/−1
28.9.2016 12:01

R89a64d31e42k 56K38o41h25u70t 5257123985113

Je to trochu s tím zneužíváním složitější. Neříkám, že nemáte pravdu. Kdybych právě neseděl na některých jednáních kvůli JŘ na kraji. Tak bych to tak nenapsal. No ale bojovat se bude dál o vlaky v ranně večerní dopravě dál. Škoda, že ČD hodně přispívají k tomu, že se tak musí dít. Protože jak se říká. Já jsem se prát nechtěl... Hihi..

+1/0
28.9.2016 12:27

J56a90n 52Z79a40h36r83a33d33n61i47k 3864540247471

No hold se budou muset manažeři Českých drah někdy i ohnout,pokud budou chtít mít Pendolino aspoň z poloviny plné.To ale nehrozí ,oni si vezmou raději pár miliard půjčku na rekonstrukci 30 let starých rakouských souprav za kterou ručí občané a když do nevyjde, tak se usadí třeba ve vodárenských společnostech tam to také hezky sype :-P:-P:-P

+1/−12
28.9.2016 11:52

J34a93n 35K32o91b68ě63r38s24k84ý 1310626441243

To vás asi zklamu, :-)ale Pendolino běžně plné jezdí. Jsem totiž jeho pravidelný uživatel

+12/0
28.9.2016 11:53

J61a79n 78Z75a21h54r53a94d43n94i72k 3104590657131

A víte váženy pane že se náklady za pořízení Pendolin už asi nikdy nevrátí i kdyby jezdili 100 let ? Proto nyní ČD skupují staré vozy po vzoru pana Jančury a dokonce mu některé i vyfoukli za větší nabídku peněz ,oni si to mohou dovolit,platí to totiž občané České republiky. Rakušáci jsou rádi jak se jim investice do vozů koupených víc jak před 30 ti lety vyplatila a vytahali ty vagony z roští .Měli štěstí že je tam ještě našli,být to u nás tak je bezdomovci odvezli do šrotu :-)

+1/−12
28.9.2016 12:13

J83a55n 11K24o92b89ě76r89s79k16ý 1420916611383

Jako cestujícího který je s produktem SC Pendolino spokojen mně okolnosti jejich nákupu nezajímají. Ty soupravy jezdí tak je využívám. Využívám je raději než vlaky RegioJetu kterými občas taky jezdím.

Jinak hezký odklon od tématu. Dojdou argumenty o obsazenosti tak přejdeme k okolnostem nákupu ;-D Co vytáhnete příště?

+11/−1
28.9.2016 12:18

M93i18r72o48s19l71a80v 67P21a43v68l92í38č59e39k 7583900185974

Omlouvám se, mělo to být +

+1/0
28.9.2016 12:23

J35i40ř39í 30B47í51l33i84k 6899971691783

Doporucuji v zajmu zachovani dusevniho zdravi prestat cist casopis zluty :D rozumite zeleznici jak koza petrzeli :D....Nelze slucovat dohromady prostredky na puvodni jednotky "expendolina" Premier (krachem čkd propadly bohuzel) kdyz to sloucite opravdu vyjdou velka cisla ...ale to je vec minula a neuspesneho pravedeni tehdy jeste ČD s.o. Nakup soucasnych Pendolin, jsou prikladem uspesneho projektu samy na sebe vydelavaji a jsou tedy ZISKOVE! ......Uz jenom selskou logikou pokud neco ma prumerne vyssi cenu, a presto je to vyuzivane pravidelne nad 80%-90% asi to tratit nebude....

+4/0
28.9.2016 12:26

M62a91r66t49i85n 98N61o50v93o31t25n43ý 3666556981614

Že se náklady nikdy nevrátí? Jak jste na to přišel?

+2/0
28.9.2016 21:11

L26u59k31á24š 34Š92m36a97h63e87l 2357964852854

Víte, že Pendolina už jsou několik let zcela splacena?8-o

+3/0
29.9.2016 10:19

J89i68ř51í 64B16í11l71i20k 6539581391663

Evidentne nejezdite Pendolinem ... Ve spicku je problem najit misto v druhe tride protoze je vyprodana a mimo ni je obsazenost take vice nez slusna. Kdyz neco "plaacam" tak alespon vim o cem...

+9/0
28.9.2016 12:11

J14a13n 24K94o62b91ě51r71s68k40ý 1760546541683

Pán je z dalších kteří si myslí, že s ČD do Ostravy nikdo nejezdí. Netuší ovšem jak hluboce se mýlí. S Pendoliny mám tu stejnou zkušenost jako vy R^

+7/0
28.9.2016 12:14

J65a68n 84Z97a73h63r64a17d41n55i91k 3124480977881

Mínusujte borci kolik chcete, ale moje největší starost nyní je, abych nakoupil u Regiojetu vlakové jízdenky na vánoční období pro celou rozvětvenou rodinu a známe v různých termínech.Které nebudou vyhovovat,tak ty lze 15 minut před odjezdem zrušit a to bezplatně !

+1/−7
28.9.2016 11:24

J15a16n 72K83o66b88ě32r82s67k34ý 1430556241273

To je fakt terno kupovat si x jízdenek, nechávat dopravci peníze na účtu a pak skoro všechno stornovat ;-D To já si koupím jednu a mám pokoj.

+4/0
28.9.2016 11:55

R59a91d95e19k 47K45o13h34u54t 5837753125963

Až budete mít rozvětvenou rodinu, budete schánět jízdenky rovněž...

+1/−1
28.9.2016 12:02

J71a67n 13K60o52b53ě81r62s33k13ý 1700866791423

Já bych nic nesháněl, protože bych koupil jízdenky u ČD a pak bych dokoupil místenky na konkrétní spoj.

+3/0
28.9.2016 12:04

J84a27n 72Z40a18h49r88a80d63n94i91k 3114610857791

Má mi těch pár tisícovek které nepotřebuji ležet ladem za pidi úrok ve spořitelně ? Tak leží na účtu u Regiojet.Ale ten komfort že nemusím bazírovat na přesném dni a hodině odjezdu a vyberu si s předstihem ty nejlepší místa.Cesty si zhruba naplánuji i na 3 měsíce dopředu a to za to stojí R^

+1/−2
28.9.2016 12:34
Foto

J60a87n 18V63a91l60a25l63í73k 6896119410636

lol neví co spenězy a jízdenky kupuje ted aby ušetřil ;-D;-D

+3/0
28.9.2016 21:47

R35a87d35e32k 66K13o27h17u81t 5537663615173

Pane Zahradník, to některým ultras ČD nevysvětlíte. Já mám z úředníky ČD a jejich představám o jízdních řádech v MS kraji jen trpké zkušenosti. Dělají si přípoje ke svým dálkovým vlakům přípoje ve Svinově i v Bohumíně a ranně večerní doprava je v rámci kraje úplně rozhašena a nepoužitelná...

0/−3
28.9.2016 12:08

J89a13n 18K67o50b90ě94r82s72k25ý 1620336871803

Nejsem žádný ČD ultras, ale chyba bude taky ve vašem kraji který se nechová jako objednavatel který rozhoduje, ale jako sluha. Objednavatel platí tak by měl rozhodovat nikoliv dopravce (v tomhle případě ČD).

+1/0
28.9.2016 12:11

R68a62d98e49k 16K18o35h54u74t 5697693435583

Nemyslel jsem sice konkrétně Vás, ale asi to tak vyznělo. Vy o dopravě totiž něco víte. Že upřednostnujete ČD je Vaše věc uznávám. Já jezdim všemi dopravci podle potřeby času...

+1/0
28.9.2016 12:22

J67a71n 78K43o50b11ě83r70s21k55ý 1160486201463

Já taky většinou :-) (akorát já z Olomouce). To co ČD dělají ve vašem kraji je samozřejmě neomluvitelné a nechápu, že si to kraj nechá líbit, když je objednavatel.

+1/−1
28.9.2016 12:24
Foto

J80a62n 72V72a97l78a31l58í54k 6816149600536

a když náhodou někdo zaspí tak ty jízdenky z vesela můžete vyhodit...

0/0
28.9.2016 21:45

J80a44n 37Z47a96h17r41a36d20n93i80k 3214310137201

Už by ty České dráhy měli svěřit tu bezednou díru panu Jančurovi aby jim tam udělal trochu pořádek!Mohl by i některé manažery poslal do tepláků za mrhání prostředků daňových poplatníku !

+1/−17
28.9.2016 11:08

M56a16r91e10k 94M70a53r91t12i95n 8719644376190

Nejlepší je ten, který o tom nic zhola neví, ale vykřikuje laciné výroky. Už chápu, proč této zemi vládnou Zeman,Babiš a spol. Rv

+12/0
28.9.2016 12:07

R27a95d39e89k 56K12o35h82u17t 5187413785193

Přesně tak. Já bych to o těch teplácích napsal ještě peprněji, ale smazali by mi to...

+1/−2
28.9.2016 12:11

J70a68n 90H60o75r75a 6207111476

Pokud víte , že byl spáchán trestný čin, podejte trestní oznámení...

...jinak plkáte hovadiny

+3/0
28.9.2016 13:29

J89a13n 64Z82a37h52r35a51d35n51i14k 3274910967501

Co ty Pendolina ? Kdy asi tak přibližně budou v zisku ? Když jezdili několik let samy a ještě s dotacemi na nejlukrativnější a nejvydělenější trati v zemi?

0/−3
28.9.2016 13:40

J31i74ř10í 84B73í97l83i68k 6269601811333

Pendolina jezdi bez dotaci na sve komercni riziko stejne jako Regiojet ci LE

+3/0
28.9.2016 14:44

J20a44n 94Z88a26h17r79a16d36n34i73k 3744810577651

Horo , jak chceš v ČR něco vyšetřit,když vidíš co se děje v ČSSD když kolem nich brousí policie ,to raději zruší úřad který by je měl vyšetřovat aby se na něco nepřišlo.

Tady něco o Pendolinu z roku 2006 a dalo by se dohledat dalších 100 případu

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.aspx?y=ekonomika%2Fpendolino.htm

Úředník zašantročí miliardu tak je to nazýváno : pochybení

Stará trhovkyně tě na mrkvi ošulí o 20 haléřů a hned je to okrádání toho nejtvrdšího zrna !Že úředníkům až na výjimky na nic nepřijdou jsem napsal hned v úvodní větě proč tomu tak je 8-o8-o8-o8-o8-o

0/−2
28.9.2016 14:03

J82a88n 74H91o78r70a 6507391116

"Svatý Václave oroduj za nás" v podání mistra Jana Sůry......

+5/−3
28.9.2016 10:50

R74a35d37e48k 15K43o48h31u54t 5287243165403

Nelíbí se Vám pravdy a články které píše pan Sůra? Mě ano. A hlavně se vždy těším na reakce.Ale mohu Vám doporučit si přečíst čtrnáctideník ČD Železničář. Já osobně po jeho přečtení mám vždy pocit, že Japonské dráhy jsou pouze slabý odvar od ČD a na úrovni krajského přeboru.Hihi..

+1/−2
28.9.2016 12:33

J62a86n 19H22o90r23a 6967101346

Hezký slovní obrat " pravdy které píše pan Sůra" :-)

+2/0
28.9.2016 13:20

M12a25t42ě11j 78V50o67n13d62ř69i15č92k23a 4904790408106

A co čekáte, když je to v podstatě firemní tisk,ze tam na sebe bude dopravce praskat svoje prusery? Která firma to svém tisku dělá?

0/−1
29.9.2016 14:45

R85a51d29e62k 43K58o51h36u86t 5827653785363

Nečekám nic. Bylo to napsáno tak do pohody jak se říká. Trochu do dopravy dělám, tak nic jiného kolikrát nezbývá... A ten můj pocit je takový jak jsem ho popsal...

0/0
29.9.2016 16:49

F42i11l49i32p 21S16e14d63l96á63k 2504656542

Ano, na trase Praha - Ostrava je to cestování celkem v pořádku, ale jakmile vystoupíte a máte pak ještě cestovat dále do odlehejším míst, tak je to KATASTROFA. Díky těmto zkušenostem a "zážitkům" mám velký odpor k ČD.

+2/−9
28.9.2016 10:32

R11i46c49h95a38r80d 90T30r20e57f15i49l 4811825589520

Když cestuješ s Jančurou tak ano. To žádné přípoje ČD žádné na něj nečekají.:-P

+2/0
28.9.2016 11:23

J62a83n 46Ř82e42z72n91í72č68e67k 3341941383870

Škoda, že se ČD tolik nesnaží i mimo koridor...ale chápu, že nejde všechno pojmout najednou. Ovšem např. "modernizace" vozů 1. třídy ze 60. let, kde po modernizaci nejsou ani zásuvky a klimatizace, to je opravdu ostuda.Narazíte poměrně běžně na vlaky, kde je paradoxně vagon 2. třídy komfortnější než vůz 1. třídy.

+6/−3
28.9.2016 10:05
Foto

A87l77a96n 88Ř57e15p85k90a 4545846

Někomu stačí i jen to, že v první třídě je víc místa a soukromí.. žádné mačkání s ostatními, klid. ;-)

+2/0
28.9.2016 10:10

J87a16n 31Ř52e44z82n39í33č55e21k 3431781143810

To ano, ale v roce 2016 bych od 1. třídy čekal trochu víc :-)

+2/0
28.9.2016 10:11

J21i38ř54í 76B36í70l56i94k 6919321681363

Podstatná zlepsení jsou patrná mnohde i mimo koridor. Vše nelze bohužel činit ze dne na den, kdyz vlivem politickych garnitur do roku 2005 se investovalo v ČD jen do vlaků Ex IC EC a primestskych jednotek kolem Prahy. Každopadně komplexni stari vozoveo parku celkem dost klesa a zaa tech deset let jde videt obrovsky posun.

+8/0
28.9.2016 10:23

J52i92ř34í 52B65í70l39i61k 6949361501493

Konkurence byly pro ČD přínosem, nicméně není pravda, že do jejich nástupu se mezi Prahou a Ostravou jezdilo nejak nekulturne, zminena trat vzdy disponovala tím nejlepším vozovym parkem a kvalita služeb měla podstatnou rostoucí tendenci již mnohem dříve před nástupem zlutych ci cernych vlaku. Kazdopadne konkurence je treba, ale je soucasne častecne kontraproduktivní bez stanovených jasných konstruktivních pravidel "hry". Je to velmi specifické prostředí. Určitě je za potřebí vznik

nezávislého regulátora a úřadu (rozhodujícího o uznavani jizdenek, pridelovani kapacity, sitovosti apod), který by se zasadil pro rovný přístup jak mezi ČD tak soukromými subjekty. Dokud instituce neexistuje v případě vypsaní VŘ nelze očekávat rovný přístup k dopravcům.

+13/0
28.9.2016 10:03

J37a84n 37J10e48m27e54l19k73a 1245760

Ano, open access (otevřený trh) přinesl hodně dobrého. Zejména to zvýšení počtu cestujících.

Já jsem si ovšem zcela dobrovolně koupil in 50 a považuji to za výborný produkt. A jezdím nyní s ČD.

A protože se mi nelíbí, co se tady chystá na zákazníka se soutěžema na dotované trasy, začínám je bojkotovat. Je to především Jančura, Sůra a spol, kdo to tady neustále tlačí.

V Anglii to nic moc nevyřešilo. Přineslo to pekelné zdražení. Na straně jízdného i na straně státu. Stejně vlaky jezdí zpožděné. A přeplněné. Některé ve špičce až cca 200% kapacity. K tomu je studie, že rozsekaná železnice je neefektivní. Až o 30-40 % proti Švýcarské, Francouzské atd. Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

Tady je to krásně rozebráno. Prostě vodárenský, provozní model nefunguje pro zákazníka zrovna dobře. A o tom budou teď krajské volby.

Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0

Nejlepší jsou ceny. Zatímco Švýcar má za 80 000 Kč jízdenku na vše, včetně mhd. Unlimited. Anglání platí za dojížděcí lístek do práce 3000-4000 liber 105 000 - 140 000 Kč za 50- 70 km

A 6000 Liber za cca 130 km/50 min vlakem tedy 210 000 Kč. A troufám si tvrdit bez MHD.

(8:40)

+10/−3
28.9.2016 10:02

P29a60v19e64l 82M37o91r24a98v82e18c 3392469972128

A není mezi ČR a GB rozdíl v tom, že v GB železniční společnosti také vlastní infrastrukturu? A že na dost tratích mají monopol?

0/−3
28.9.2016 10:18

M54a71r48t51i86n 83Č86a15p48e51k 6420551557744

V GB vlastní infrastrukturu státní Network Rail, stejně jako u nás SŽDC.

Ano, společnosti mají na své trati monopol, protože jde o státem pronajeté frančízy. Ale aby ji získali museli přispět na její rozvoj a zaplatit za ni. A u ziskových dokonce platí dopravci státu více, než stát jim.

+2/0
28.9.2016 11:15

M76a59r62t37i25n 14Č91a56p16e56k 6330121227514

Britové měli nejvyšší jízdné v Evropě už před privatizací. A přitom byl provoz pomalu omezován. Takže když říkáte A musíte říci i B.

Po privatizaci došlo k nárustu počtu spojů a nárůst počtu cestujících překvapil všechny. Teď předělávali plán rozvoje, jelikož už ho několikanásobně překročili. A samozřejmě více spojů stojí více peněz.

Zpoždění jsou způsobena spoluprací několika faktorů:

- Změnou způsobu jízdy strojvedoucích z ofenzivního na kontinentální defenzivní. Což byl zvyk z dob BR, jet proti stůj plnou rychlostí, jelikož na počítačem řízených tratích, při klesajícím provozu, si to počítač na poslední chvíli dokázal zorganizovat. takže se prodloužily jízdní doby.

- Nahrazením starých jednotek bez blokování dveří, novými s blokováním. Takže už nejde vystupovat/nastupovat za jizdy vlaku.

- A zmíněným nárůstem počtu cestujících. Díky tomu se prodloužily pobyty v zastávkách.

+1/0
28.9.2016 11:30

J65a29n 54Z90a12h46r71a81d70n31i36k 3914420557691

Českým dráhám nikdo ten nejsladší perníček neuzobává !! Regiojet nás naučil a za dobrou cenu přejít z automobilové dopravy na dopravu vlakovou !! A o to přece úředníkům vždycky šlo .Já vím že jen na hubě a nikdy to nemysleli vážně !!

+2/−11
28.9.2016 9:43
Foto

L22í50d80a 46V49š31e33t55e12č30k92o20v97á 5640913279836

Já pokud si mohu vybrat vždy volím cestu vlakem raději než autobusem.Výjimka je trasa Praha-Liberec. Tam je lepší autobus.

+4/0
28.9.2016 9:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.