Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Levnější jízdenky i vyšší dotace. Soukromníci přitáhli do vlaků lidi

Sehnat lístek pod 200 korun za více než 300 kilometrů dlouhou cestu Praha-Ostrava dnes není problém. Konkurence na železnici za posledních pět let, kdy poprvé vyjel na koleje RegioJet Radima Jančury, přilákala zákazníky a stlačila ceny jízdenek dolů. Objevily se však i problémy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a42r64t58i98n 22N43o69v41o60t43n12ý 3486946881334

Opravdu má cenu do článku vkládat vyjádření nějakého obskurního "Svazu cestujících ve veřejné dopravě", který prakticky nefunguje a není o něm vůbec slyšet?

+1/−1
28.9.2016 21:09

R21a87d63e49k 56K21o44h62u38t 5147363105633

ČD zneužívají i kraje. Jeden z mnoha příkladů. V MS kraji posun OS.vlaku s odjezdem o půlnoci ze Svinova ve směru Český Těšín linka S1 i Opava S1, ale také z Hlavního směr Frýdlant linka S6 na 0:40. Vytvořily si tak připojení od dálkového vlaku Ostravan, který pojede nově z Prahy ve 21:22 a do Svinova přijede v 0:36. Místo aby osobní vlaky ve Svinově navazovaly na jiné osobní vlaky. Nově se tedy bude čekat dlouhé minuty, když vám ujede např vlak linky S1 ve 22:22 ze Svinova do 0:40. Již tak se z Opavska dále za Ostravu po 22 hodině nedostanete. Rovněž ani od Přerova, Studénky, Mošnova. Je to diktát ze strany ČD kraji. Druhá strana mince je ta, že kraj na to mlčí. Protože třeba má opožděné platby za nasmlouvané služby za dopravní obslužnost k ČD atd. Chce se mi zvracet. Ranně večerní doprava a přestupní vazby zcela zlikvidovány...

+3/−2
28.9.2016 11:58

J24a51n 51K51o40b42ě37r83s90k73ý 1580586561743

To bude spíš neschopnost Moravskoslezského kraje, že se nechá využívat. Stačí se podívat na ROPID tam by s ČD rychle zatočily...

+3/−1
28.9.2016 12:01

R48a10d73e82k 87K80o36h53u52t 5257513175373

Je to trochu s tím zneužíváním složitější. Neříkám, že nemáte pravdu. Kdybych právě neseděl na některých jednáních kvůli JŘ na kraji. Tak bych to tak nenapsal. No ale bojovat se bude dál o vlaky v ranně večerní dopravě dál. Škoda, že ČD hodně přispívají k tomu, že se tak musí dít. Protože jak se říká. Já jsem se prát nechtěl... Hihi..

+1/0
28.9.2016 12:27

J97a12n 29Z93a85h42r15a26d19n91i60k 3174610617481

No hold se budou muset manažeři Českých drah někdy i ohnout,pokud budou chtít mít Pendolino aspoň z poloviny plné.To ale nehrozí ,oni si vezmou raději pár miliard půjčku na rekonstrukci 30 let starých rakouských souprav za kterou ručí občané a když do nevyjde, tak se usadí třeba ve vodárenských společnostech tam to také hezky sype :-P:-P:-P

+1/−12
28.9.2016 11:52

J30a23n 14K89o98b46ě94r62s64k30ý 1480296371703

To vás asi zklamu, :-)ale Pendolino běžně plné jezdí. Jsem totiž jeho pravidelný uživatel

+12/0
28.9.2016 11:53

J97a35n 98Z33a15h38r81a70d79n71i26k 3514580397171

A víte váženy pane že se náklady za pořízení Pendolin už asi nikdy nevrátí i kdyby jezdili 100 let ? Proto nyní ČD skupují staré vozy po vzoru pana Jančury a dokonce mu některé i vyfoukli za větší nabídku peněz ,oni si to mohou dovolit,platí to totiž občané České republiky. Rakušáci jsou rádi jak se jim investice do vozů koupených víc jak před 30 ti lety vyplatila a vytahali ty vagony z roští .Měli štěstí že je tam ještě našli,být to u nás tak je bezdomovci odvezli do šrotu :-)

+1/−12
28.9.2016 12:13

J22a75n 36K28o87b33ě39r20s60k18ý 1900126481633

Jako cestujícího který je s produktem SC Pendolino spokojen mně okolnosti jejich nákupu nezajímají. Ty soupravy jezdí tak je využívám. Využívám je raději než vlaky RegioJetu kterými občas taky jezdím.

Jinak hezký odklon od tématu. Dojdou argumenty o obsazenosti tak přejdeme k okolnostem nákupu ;-D Co vytáhnete příště?

+11/−1
28.9.2016 12:18

M72i47r23o77s54l20a65v 60P83a55v32l65í58č43e41k 7733560865654

Omlouvám se, mělo to být +

+1/0
28.9.2016 12:23

J54i52ř54í 22B10í48l47i68k 6249481241243

Doporucuji v zajmu zachovani dusevniho zdravi prestat cist casopis zluty :D rozumite zeleznici jak koza petrzeli :D....Nelze slucovat dohromady prostredky na puvodni jednotky "expendolina" Premier (krachem čkd propadly bohuzel) kdyz to sloucite opravdu vyjdou velka cisla ...ale to je vec minula a neuspesneho pravedeni tehdy jeste ČD s.o. Nakup soucasnych Pendolin, jsou prikladem uspesneho projektu samy na sebe vydelavaji a jsou tedy ZISKOVE! ......Uz jenom selskou logikou pokud neco ma prumerne vyssi cenu, a presto je to vyuzivane pravidelne nad 80%-90% asi to tratit nebude....

+4/0
28.9.2016 12:26

M36a43r17t16i34n 13N73o13v29o51t60n90ý 3796956311734

Že se náklady nikdy nevrátí? Jak jste na to přišel?

+2/0
28.9.2016 21:11

L94u77k85á60š 13Š46m93a21h28e35l 2227384172514

Víte, že Pendolina už jsou několik let zcela splacena?8-o

+3/0
29.9.2016 10:19

J51i22ř68í 40B95í32l51i37k 6179701821833

Evidentne nejezdite Pendolinem ... Ve spicku je problem najit misto v druhe tride protoze je vyprodana a mimo ni je obsazenost take vice nez slusna. Kdyz neco "plaacam" tak alespon vim o cem...

+9/0
28.9.2016 12:11

J46a13n 90K62o41b14ě27r73s72k45ý 1610636211883

Pán je z dalších kteří si myslí, že s ČD do Ostravy nikdo nejezdí. Netuší ovšem jak hluboce se mýlí. S Pendoliny mám tu stejnou zkušenost jako vy R^

+7/0
28.9.2016 12:14

J48a95n 87Z98a89h44r95a76d98n48i32k 3484980987321

Mínusujte borci kolik chcete, ale moje největší starost nyní je, abych nakoupil u Regiojetu vlakové jízdenky na vánoční období pro celou rozvětvenou rodinu a známe v různých termínech.Které nebudou vyhovovat,tak ty lze 15 minut před odjezdem zrušit a to bezplatně !

+1/−7
28.9.2016 11:24

J67a70n 25K76o28b10ě90r29s64k92ý 1180216431773

To je fakt terno kupovat si x jízdenek, nechávat dopravci peníze na účtu a pak skoro všechno stornovat ;-D To já si koupím jednu a mám pokoj.

+4/0
28.9.2016 11:55

R15a59d14e29k 16K83o55h49u18t 5807473865683

Až budete mít rozvětvenou rodinu, budete schánět jízdenky rovněž...

+1/−1
28.9.2016 12:02

J13a51n 40K91o14b27ě51r15s73k46ý 1850916881563

Já bych nic nesháněl, protože bych koupil jízdenky u ČD a pak bych dokoupil místenky na konkrétní spoj.

+3/0
28.9.2016 12:04

J75a32n 15Z81a33h62r98a92d88n27i29k 3924250757281

Má mi těch pár tisícovek které nepotřebuji ležet ladem za pidi úrok ve spořitelně ? Tak leží na účtu u Regiojet.Ale ten komfort že nemusím bazírovat na přesném dni a hodině odjezdu a vyberu si s předstihem ty nejlepší místa.Cesty si zhruba naplánuji i na 3 měsíce dopředu a to za to stojí R^

+1/−2
28.9.2016 12:34

J62a43n 38V41a40l87a76l33í11k 6136929900716

lol neví co spenězy a jízdenky kupuje ted aby ušetřil ;-D;-D

+3/0
28.9.2016 21:47

R41a22d28e36k 26K36o78h26u12t 5977243345683

Pane Zahradník, to některým ultras ČD nevysvětlíte. Já mám z úředníky ČD a jejich představám o jízdních řádech v MS kraji jen trpké zkušenosti. Dělají si přípoje ke svým dálkovým vlakům přípoje ve Svinově i v Bohumíně a ranně večerní doprava je v rámci kraje úplně rozhašena a nepoužitelná...

0/−3
28.9.2016 12:08

J19a62n 23K72o20b12ě74r86s21k12ý 1570606571683

Nejsem žádný ČD ultras, ale chyba bude taky ve vašem kraji který se nechová jako objednavatel který rozhoduje, ale jako sluha. Objednavatel platí tak by měl rozhodovat nikoliv dopravce (v tomhle případě ČD).

+1/0
28.9.2016 12:11

R98a98d14e77k 40K70o37h61u75t 5987923755873

Nemyslel jsem sice konkrétně Vás, ale asi to tak vyznělo. Vy o dopravě totiž něco víte. Že upřednostnujete ČD je Vaše věc uznávám. Já jezdim všemi dopravci podle potřeby času...

+1/0
28.9.2016 12:22

J96a11n 60K45o24b17ě71r77s24k19ý 1370926891263

Já taky většinou :-) (akorát já z Olomouce). To co ČD dělají ve vašem kraji je samozřejmě neomluvitelné a nechápu, že si to kraj nechá líbit, když je objednavatel.

+1/−1
28.9.2016 12:24

J83a29n 19V69a75l68a66l79í26k 6966309820626

a když náhodou někdo zaspí tak ty jízdenky z vesela můžete vyhodit...

0/0
28.9.2016 21:45

J40a56n 85Z24a79h43r23a77d85n59i66k 3424530857901

Už by ty České dráhy měli svěřit tu bezednou díru panu Jančurovi aby jim tam udělal trochu pořádek!Mohl by i některé manažery poslal do tepláků za mrhání prostředků daňových poplatníku !

+1/−17
28.9.2016 11:08

M83a88r75e84k 50M53a53r41t66i38n 8269174316260

Nejlepší je ten, který o tom nic zhola neví, ale vykřikuje laciné výroky. Už chápu, proč této zemi vládnou Zeman,Babiš a spol. Rv

+12/0
28.9.2016 12:07

R83a62d24e41k 53K40o30h37u94t 5577583755483

Přesně tak. Já bych to o těch teplácích napsal ještě peprněji, ale smazali by mi to...

+1/−2
28.9.2016 12:11

J97a69n 51H37o31r81a 6757941376

Pokud víte , že byl spáchán trestný čin, podejte trestní oznámení...

...jinak plkáte hovadiny

+3/0
28.9.2016 13:29

J31a45n 41Z18a86h24r29a85d62n35i91k 3604110967511

Co ty Pendolina ? Kdy asi tak přibližně budou v zisku ? Když jezdili několik let samy a ještě s dotacemi na nejlukrativnější a nejvydělenější trati v zemi?

0/−3
28.9.2016 13:40

J11i98ř54í 69B56í93l28i35k 6749151541713

Pendolina jezdi bez dotaci na sve komercni riziko stejne jako Regiojet ci LE

+3/0
28.9.2016 14:44

J24a11n 94Z34a55h31r56a41d78n98i44k 3534160187191

Horo , jak chceš v ČR něco vyšetřit,když vidíš co se děje v ČSSD když kolem nich brousí policie ,to raději zruší úřad který by je měl vyšetřovat aby se na něco nepřišlo.

Tady něco o Pendolinu z roku 2006 a dalo by se dohledat dalších 100 případu

http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.aspx?y=ekonomika%2Fpendolino.htm

Úředník zašantročí miliardu tak je to nazýváno : pochybení

Stará trhovkyně tě na mrkvi ošulí o 20 haléřů a hned je to okrádání toho nejtvrdšího zrna !Že úředníkům až na výjimky na nic nepřijdou jsem napsal hned v úvodní větě proč tomu tak je 8-o8-o8-o8-o8-o

0/−2
28.9.2016 14:03

J94a32n 82H87o96r71a 6107351316

"Svatý Václave oroduj za nás" v podání mistra Jana Sůry......

+5/−3
28.9.2016 10:50

R37a16d48e42k 13K19o66h13u41t 5527143835673

Nelíbí se Vám pravdy a články které píše pan Sůra? Mě ano. A hlavně se vždy těším na reakce.Ale mohu Vám doporučit si přečíst čtrnáctideník ČD Železničář. Já osobně po jeho přečtení mám vždy pocit, že Japonské dráhy jsou pouze slabý odvar od ČD a na úrovni krajského přeboru.Hihi..

+1/−2
28.9.2016 12:33

J10a46n 39H53o65r72a 6117631106

Hezký slovní obrat " pravdy které píše pan Sůra" :-)

+2/0
28.9.2016 13:20

M63a47t83ě32j 13V90o27n57d10ř24i74č72k96a 4494810248386

A co čekáte, když je to v podstatě firemní tisk,ze tam na sebe bude dopravce praskat svoje prusery? Která firma to svém tisku dělá?

0/−1
29.9.2016 14:45

R69a41d41e21k 62K13o34h37u31t 5467583535153

Nečekám nic. Bylo to napsáno tak do pohody jak se říká. Trochu do dopravy dělám, tak nic jiného kolikrát nezbývá... A ten můj pocit je takový jak jsem ho popsal...

0/0
29.9.2016 16:49

F36i34l67i36p 51S10e57d79l15á75k 2854836512

Ano, na trase Praha - Ostrava je to cestování celkem v pořádku, ale jakmile vystoupíte a máte pak ještě cestovat dále do odlehejším míst, tak je to KATASTROFA. Díky těmto zkušenostem a "zážitkům" mám velký odpor k ČD.

+2/−9
28.9.2016 10:32

R89i19c93h13a95r56d 38T37r12e69f32i88l 4101435599940

Když cestuješ s Jančurou tak ano. To žádné přípoje ČD žádné na něj nečekají.:-P

+2/0
28.9.2016 11:23

J80a53n 67Ř14e93z86n50í15č69e96k 3811651573630

Škoda, že se ČD tolik nesnaží i mimo koridor...ale chápu, že nejde všechno pojmout najednou. Ovšem např. "modernizace" vozů 1. třídy ze 60. let, kde po modernizaci nejsou ani zásuvky a klimatizace, to je opravdu ostuda.Narazíte poměrně běžně na vlaky, kde je paradoxně vagon 2. třídy komfortnější než vůz 1. třídy.

+6/−3
28.9.2016 10:05
Foto

A65l55a37n 21Ř23e25p42k28a 4495116

Někomu stačí i jen to, že v první třídě je víc místa a soukromí.. žádné mačkání s ostatními, klid. ;-)

+2/0
28.9.2016 10:10

J24a77n 34Ř64e44z47n51í65č97e84k 3341311273780

To ano, ale v roce 2016 bych od 1. třídy čekal trochu víc :-)

+2/0
28.9.2016 10:11

J57i12ř68í 88B43í98l73i72k 6789471141763

Podstatná zlepsení jsou patrná mnohde i mimo koridor. Vše nelze bohužel činit ze dne na den, kdyz vlivem politickych garnitur do roku 2005 se investovalo v ČD jen do vlaků Ex IC EC a primestskych jednotek kolem Prahy. Každopadně komplexni stari vozoveo parku celkem dost klesa a zaa tech deset let jde videt obrovsky posun.

+8/0
28.9.2016 10:23

J60i88ř30í 44B61í62l13i66k 6899251611853

Konkurence byly pro ČD přínosem, nicméně není pravda, že do jejich nástupu se mezi Prahou a Ostravou jezdilo nejak nekulturne, zminena trat vzdy disponovala tím nejlepším vozovym parkem a kvalita služeb měla podstatnou rostoucí tendenci již mnohem dříve před nástupem zlutych ci cernych vlaku. Kazdopadne konkurence je treba, ale je soucasne častecne kontraproduktivní bez stanovených jasných konstruktivních pravidel "hry". Je to velmi specifické prostředí. Určitě je za potřebí vznik

nezávislého regulátora a úřadu (rozhodujícího o uznavani jizdenek, pridelovani kapacity, sitovosti apod), který by se zasadil pro rovný přístup jak mezi ČD tak soukromými subjekty. Dokud instituce neexistuje v případě vypsaní VŘ nelze očekávat rovný přístup k dopravcům.

+13/0
28.9.2016 10:03

J69a31n 54J25e66m72e39l43k37a 1575620

Ano, open access (otevřený trh) přinesl hodně dobrého. Zejména to zvýšení počtu cestujících.

Já jsem si ovšem zcela dobrovolně koupil in 50 a považuji to za výborný produkt. A jezdím nyní s ČD.

A protože se mi nelíbí, co se tady chystá na zákazníka se soutěžema na dotované trasy, začínám je bojkotovat. Je to především Jančura, Sůra a spol, kdo to tady neustále tlačí.

V Anglii to nic moc nevyřešilo. Přineslo to pekelné zdražení. Na straně jízdného i na straně státu. Stejně vlaky jezdí zpožděné. A přeplněné. Některé ve špičce až cca 200% kapacity. K tomu je studie, že rozsekaná železnice je neefektivní. Až o 30-40 % proti Švýcarské, Francouzské atd. Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

Tady je to krásně rozebráno. Prostě vodárenský, provozní model nefunguje pro zákazníka zrovna dobře. A o tom budou teď krajské volby.

Nick and Margaret The Trouble with Our Trains

https://www.youtube.com/watch?v=y-GUP0in_v0

Nejlepší jsou ceny. Zatímco Švýcar má za 80 000 Kč jízdenku na vše, včetně mhd. Unlimited. Anglání platí za dojížděcí lístek do práce 3000-4000 liber 105 000 - 140 000 Kč za 50- 70 km

A 6000 Liber za cca 130 km/50 min vlakem tedy 210 000 Kč. A troufám si tvrdit bez MHD.

(8:40)

+10/−3
28.9.2016 10:02

P20a55v52e83l 50M36o50r98a85v59e67c 3852629452638

A není mezi ČR a GB rozdíl v tom, že v GB železniční společnosti také vlastní infrastrukturu? A že na dost tratích mají monopol?

0/−3
28.9.2016 10:18

M32a71r28t60i88n 41Č50a82p29e21k 6530581157164

V GB vlastní infrastrukturu státní Network Rail, stejně jako u nás SŽDC.

Ano, společnosti mají na své trati monopol, protože jde o státem pronajeté frančízy. Ale aby ji získali museli přispět na její rozvoj a zaplatit za ni. A u ziskových dokonce platí dopravci státu více, než stát jim.

+2/0
28.9.2016 11:15

M18a70r48t13i35n 19Č87a18p77e62k 6390481267754

Britové měli nejvyšší jízdné v Evropě už před privatizací. A přitom byl provoz pomalu omezován. Takže když říkáte A musíte říci i B.

Po privatizaci došlo k nárustu počtu spojů a nárůst počtu cestujících překvapil všechny. Teď předělávali plán rozvoje, jelikož už ho několikanásobně překročili. A samozřejmě více spojů stojí více peněz.

Zpoždění jsou způsobena spoluprací několika faktorů:

- Změnou způsobu jízdy strojvedoucích z ofenzivního na kontinentální defenzivní. Což byl zvyk z dob BR, jet proti stůj plnou rychlostí, jelikož na počítačem řízených tratích, při klesajícím provozu, si to počítač na poslední chvíli dokázal zorganizovat. takže se prodloužily jízdní doby.

- Nahrazením starých jednotek bez blokování dveří, novými s blokováním. Takže už nejde vystupovat/nastupovat za jizdy vlaku.

- A zmíněným nárůstem počtu cestujících. Díky tomu se prodloužily pobyty v zastávkách.

+1/0
28.9.2016 11:30

J35a12n 44Z91a79h13r50a67d24n76i67k 3314690727331

Českým dráhám nikdo ten nejsladší perníček neuzobává !! Regiojet nás naučil a za dobrou cenu přejít z automobilové dopravy na dopravu vlakovou !! A o to přece úředníkům vždycky šlo .Já vím že jen na hubě a nikdy to nemysleli vážně !!

+2/−11
28.9.2016 9:43

L72í95d77a 44V91š77e88t28e82č36k35o74v23á 5920643309506

Já pokud si mohu vybrat vždy volím cestu vlakem raději než autobusem.Výjimka je trasa Praha-Liberec. Tam je lepší autobus.

+4/0
28.9.2016 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.