Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správa železnic začíná s opravami nádraží. Ostudná se opraví později

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila plány na první opravy nádraží v Česku. Jsou mezi nimi hlavně stanice, které prošly už nedávno velkou rekonstrukcí, která se ale nestihla dodělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z41d23e15n17e92k 32Š38i55t86i64n14a 2673368580165

Je to z jedné kapsy do druhé, přičemž se smažou dluhy a peníze zmizí.

0/0
20.10.2016 17:54

R46a30d44e57k 56H20r53u11b85o43ň 3986482125855

úplná ostuda je nádraží v kolíně:-///

0/0
2.10.2016 8:34

L44u74k82á66š 90S39e13d66l98á53č27e60k 1633257527630

Nádraží by se měla opravovat, rekonstruovat, modernizovat podle počtu cestujících a mezinárodně užívaných, aby to nebyla taková ostuda. Je třeba udělat vše, aby když přijede cizinec z vyspělé ciziny, aby se z toho tady nepozvracel. ;-D

0/0
1.10.2016 18:14

M85a37r96i74e 16V16a71ř85e25k87o87v22á 3297729924821

Co budou opravovat v Břeclavi? To nádraží neodpovídá ani náhodou kapacitním potřebám. Je spíše potřebná přístavba, nebo rovnou nová budova, aby se toto nádraží stalo zaslouženým centrem dění ve městě. Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze. Je blízko tří metropolí.

+1/0
1.10.2016 7:18

R36a68d52e89k 31J11a45n29a12t78a 9305906404942

"Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze"

Ano. Ale ti tu mezinárodní cestující akorát přestupují z EC linky Warszawa-Wien na linku Praha-Budapest. K tomu žádnou budovu neptořebují, protože je na to asi 5 minut a ty vlaky stojí na jednou nástupišti.

Pak zde zbývá pír místních a ti stále více mají časové jízdenky či chytré mobily, tkaže pokladny nepotřebují. A na vlak se taky dnes chodí normálně těsně před odjezdem jako na MHD, ne jako dřív, kdy to byla sváteční událost.

+1/−1
1.10.2016 13:30

R56o37m57a31n 57J71e51s37c78h38k13e 9968505137515

Vlaky mají zpoždění i několik hodin. Pak je dobrá čekárna. Jak chcete jít na vlak těsně před odjezdem, kdy musíte čekat u závor ? Jiná přístupová cesta není - Rájec-Jestřebí.

0/0
2.10.2016 12:05

O90n47d35r59a 44P33a93ř72í62z41e83k 7911779715372

Také by se měla SŽDC snažit, aby se lépe cestovalo po kolejích. Neustále výluky a kolikrát se někde něco buduje dlouho a po čase se v tom zase hrabají.

+1/0
30.9.2016 21:41

M84i80r54o29s41l59a63v 96P25a31v41l98í89č23e85k 7343600415774

No upřímně ten hradec vypadá hrozně. Střecha děravá jak ementál, podlaha zalátaná a služby taky nic moc.

+1/0
30.9.2016 21:15
Foto

J20a41r93o40m95í71r 61P64r94a89u72s 9787727640516

Sama SŽDC je ostuda železnice !

0/0
30.9.2016 17:19

V53i32k51t30o70r 90Z36á49b20r37a12n34s14k58ý 3750168334593

Převod majetku z ČD na SŽDC považuji za zcela zpackaný, kdy se vůbec nemyslelo na platícího pasažéra. Chátrající venkovská nádraží, neudržovaná okolí tratí, mizející služby.

Zažil jsem ve Vranovicích (kousek od Brna), že WC v nádražní hale byla odpoledne zamčená. Pokladní přepážka byla zabedněná nějakou lepenkou a tak jsem v nejvyšší nouzi zašel do kanceláře výpravčího, aby mi jako cestujícímu půjčil klíč od WC. Odpověděl mi, že WC jsou mimo provoz (!), ať si zajdu do hospody naproti. Nemínil jsem jít močit do podniku, kde neplatím. Na dotaz, zda se mám tedy vymočit za rohem nádražní budovy, mi výpravčí odtušil, že bych tím ukázal, jaký jsem inteligent. Víc jsem z něj nedostal. :-/

+2/0
29.9.2016 18:12

M10i61r94o89s49l58a57v 79P93a68v17l51í51č67e44k 7473690635824

Bohužel výpravčí s tím nic nenadělá. Asi bych přeci jenom šel do tý hospody.

0/0
30.9.2016 21:09

R39o70m85a82n 91J83e13s92c47h56k15e 9288825487295

Máte pravdu SŽDC se hodně pokazilo.

0/0
2.10.2016 12:07

J72i12ř55í 62E81r91b71e89n 1963674416687

Pořád ještě sklízíme plody individualistické politiky počátku 90. let - veřejná doprava byla fuj postkomunistická, správný budovatel demokratického tržního hospodářství bez přívlastků přeci měl jezdit vlastním autem v obsazení 1+nikdo.

Aby se neřeklo, tak tehdejší ČD dostaly od Klausovy vlády příkaz nakoupit od spřáteleného ČKD pendolina a nechat za plného provozu zrekonstruovat hlavní železniční tahy. Nic proti tomu, kdyby ČKD nebylo -řekněme- vytunelováno a kdyby plánovači koridorů -jaksi- nezapomněli na tehdejší inflaci 10-15 % ročně, kvůli které nakonec nezbývaly peníze prakticky na nic jiného. ČD musely "šetřit" omezováním provozu, propouštěním provozních lidí (režisty propustit nešlo, protože hradlař tam prostě být musí pro 5 i pro 50 vlaků denně a na jeho náhradu novou technologií nebyly peníze) a vynulováním údržby (třeba kvůli havarijnímu mostu u Semil se muselo zpomalovat na 20 km/h a pak se do kopce rozjíždět, což za rok spálilo tolik nafty, že by za to ten most postavili dvakrát). A údržba nádraží byla úplně to samé - do roku 1992 jakžtakž udržované, potom se začali vyhánět nájemníci atd., aby se tam nemusela platit údržba. Podívejte se, jak dopadla nádraží v Rokytnici nad Jizerou, Dolním Polubném, ...

+1/0
29.9.2016 17:28

J84i43ř88í 65K88o21c32u92r87e23k 6775134165468

Přerov? Vždyť je rok nový!

+1/−2
29.9.2016 16:05

P65e20t32r 88D49r33a13p32a94l 3415918163805

perony a podchody, ale budova je po rekonstrukci už dlouho

+1/0
29.9.2016 18:25

Š90í67m79a 88K25a59d24e27ř58á57v90e26k 9164591544414

A to památkářům nevadí, že v teplickém nádraží v prvním patře bydlí prostitutky, fetky a cikáni??

+3/−1
29.9.2016 14:36

Z58d34e51n56ě45k 35W60o67l18f 9271170657625

Teplice jsou skutečná ostuda. Ale chápu to, památky (resp. památkáři) jsou vždy za trest.

+3/−1
29.9.2016 13:37

P48e57t73r 81D40r41a35p17a34l 3615538903285

podle mě se bude jednat o údržbu, možná s nějakými drobnými stavebními úpravami. Nádraží v Přerově prošlo kompletní rekonstrukcí nástupišť a podchodů asi před rokem, tam není co dělat. A výpravní budova se rekonstruovala asi tak před deseti lety, tedy vymalovat, opravit co se rozbilo a nazdar

+2/−1
29.9.2016 13:10

I16v62a41n71a 43N73e57j90e45d17l49í59k44o64v16á 6228804973513

Zrovna o tom nádraží v Přerově jsem sem chtěla psát - opravováno už několikrát za posledních 20 let, ale pořád to tam vypadá strašně. Možná je to kapku lepší, než za totality, ale pořád je tam dost ponuro a špinavo. Ale to asi všude, kde není novější fasáda.

0/0
29.9.2016 13:58

R58a63d20e10k 27J43a75n28a29t33a 9335716974652

Ono je to těžké. Spousta nádražních budov je takového stylu (obludně veliká, vysoké stropy, okna), že jakákoliv rekostrukce neopraví ponurost a neútulnost. Prostě něco jako starý hrad.

Leda, že by se totálně vybouralo přestavěl jako Palladium v Praze. Ale to nemusí projít kvůli památkářům a taky se to nemusí vyplatit. Zájem obchodníků o pronájem prostor na většině nádraží je příliš malý, aby zaplatil provoz. A železnice dnes už takto velké prostory nepotřebuje.

0/0
30.9.2016 14:08

J27a29n 97J36í45l83o43v17e71c 7123500334321

Teplice mají asi smůlu v tom, že mají nádražní budovu jako Karlštejn, což je samozřejmě obrovska investice.

+8/0
29.9.2016 12:53

M94i75c28h93a53l 62P11a41l63e94č62e24k 2381668542384

Teda nechápu co chtějí dělat v Břeclavi rok a půl, vždyť to nádraží je celkem v pohodě. A Lipník je totální úlet, nádraží v oblouku pro 9 lidí denně.

+4/−1
29.9.2016 12:44

J66a22n 44C51e93p27e45k 1184856440

Nebudu polemizovat o tom, zda to bylo správné, či nebylo, ale do dneška byl prostě vlastník České dráhy a díky nim nádraží vypadají jak vypadají. Tristní. V hororovém stavu přehodili černého petra na SŽDC. Tak snad se začne opravovat.

+1/−4
29.9.2016 12:39

J17i50ř91í 18E59r92b21e80n 1513104386787

Státní organizace SŽDC je právním nástupcem státní organizace České dráhy, unitárního železničního podniku spojujícího stavbu a údržbu cesty i provoz na ní.

Akciová společnost České dráhy vznikla v roce 2003 a do roku 2008 byla také provozovatelem (nikoliv ale vlastníkem) železničních tratí.

+1/0
29.9.2016 17:32

I18v95a33n 62H33o44l22a16s 5267877788147

Podle původního záměru měly jít nádražní budovy hned od počátku do majetku SŽDC. Jenomže ČD si nakonec (prostřednictvím politiků a odborů) vyřvaly, že budovy dostanou zcela nelogicky ony se záměrem, že tím budou házet klacky pod nohy konkurenci v osobní železniční dopravě.(ošlapné etc).

A když se po pár letech ukázalo, že to s tou konkurencí nebude tak žhavé, tak zase ČD začaly řvát, jaká je to pro ně obrovská zátěž a že nádraží by měla patřit SŽDC. Ovšem prodat "zadarmo" získaný majetek chtěly původně za takovou sumu, že to v Bruseli neprošlo, tak musely hodně "slevit".

0/0
29.9.2016 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.