Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Správa železnic začíná s opravami nádraží. Ostudná se opraví později

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila plány na první opravy nádraží v Česku. Jsou mezi nimi hlavně stanice, které prošly už nedávno velkou rekonstrukcí, která se ale nestihla dodělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z89d56e76n18e46k 40Š68i28t49i22n75a 2503338280565

Je to z jedné kapsy do druhé, přičemž se smažou dluhy a peníze zmizí.

0/0
20.10.2016 17:54

R52a46d40e92k 58H69r11u41b19o80ň 3546912625335

úplná ostuda je nádraží v kolíně:-///

0/0
2.10.2016 8:34

L70u37k68á35š 84S13e73d30l53á13č92e28k 1133847827340

Nádraží by se měla opravovat, rekonstruovat, modernizovat podle počtu cestujících a mezinárodně užívaných, aby to nebyla taková ostuda. Je třeba udělat vše, aby když přijede cizinec z vyspělé ciziny, aby se z toho tady nepozvracel. ;-D

0/0
1.10.2016 18:14

M70a61r88i52e 35V50a71ř68e79k46o58v46á 3947639544771

Co budou opravovat v Břeclavi? To nádraží neodpovídá ani náhodou kapacitním potřebám. Je spíše potřebná přístavba, nebo rovnou nová budova, aby se toto nádraží stalo zaslouženým centrem dění ve městě. Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze. Je blízko tří metropolí.

+1/0
1.10.2016 7:18

R44a56d22e52k 50J64a29n53a35t97a 9435466734542

"Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze"

Ano. Ale ti tu mezinárodní cestující akorát přestupují z EC linky Warszawa-Wien na linku Praha-Budapest. K tomu žádnou budovu neptořebují, protože je na to asi 5 minut a ty vlaky stojí na jednou nástupišti.

Pak zde zbývá pír místních a ti stále více mají časové jízdenky či chytré mobily, tkaže pokladny nepotřebují. A na vlak se taky dnes chodí normálně těsně před odjezdem jako na MHD, ne jako dřív, kdy to byla sváteční událost.

+1/−1
1.10.2016 13:30

R84o27m16a48n 29J64e49s36c82h98k67e 9878875367655

Vlaky mají zpoždění i několik hodin. Pak je dobrá čekárna. Jak chcete jít na vlak těsně před odjezdem, kdy musíte čekat u závor ? Jiná přístupová cesta není - Rájec-Jestřebí.

0/0
2.10.2016 12:05

O78n66d98r35a 57P70a89ř41í42z68e51k 7171639535912

Také by se měla SŽDC snažit, aby se lépe cestovalo po kolejích. Neustále výluky a kolikrát se někde něco buduje dlouho a po čase se v tom zase hrabají.

+1/0
30.9.2016 21:41

M13i96r24o94s29l51a97v 75P98a15v50l61í57č53e63k 7623380625744

No upřímně ten hradec vypadá hrozně. Střecha děravá jak ementál, podlaha zalátaná a služby taky nic moc.

+1/0
30.9.2016 21:15
Foto

J68a98r17o88m12í63r 53P84r46a95u21s 9117947430786

Sama SŽDC je ostuda železnice !

0/0
30.9.2016 17:19

V11i53k92t68o83r 67Z13á67b92r83a94n23s45k76ý 3780408874413

Převod majetku z ČD na SŽDC považuji za zcela zpackaný, kdy se vůbec nemyslelo na platícího pasažéra. Chátrající venkovská nádraží, neudržovaná okolí tratí, mizející služby.

Zažil jsem ve Vranovicích (kousek od Brna), že WC v nádražní hale byla odpoledne zamčená. Pokladní přepážka byla zabedněná nějakou lepenkou a tak jsem v nejvyšší nouzi zašel do kanceláře výpravčího, aby mi jako cestujícímu půjčil klíč od WC. Odpověděl mi, že WC jsou mimo provoz (!), ať si zajdu do hospody naproti. Nemínil jsem jít močit do podniku, kde neplatím. Na dotaz, zda se mám tedy vymočit za rohem nádražní budovy, mi výpravčí odtušil, že bych tím ukázal, jaký jsem inteligent. Víc jsem z něj nedostal. :-/

+2/0
29.9.2016 18:12

M93i54r83o24s94l59a51v 43P14a11v63l96í20č17e82k 7553100705934

Bohužel výpravčí s tím nic nenadělá. Asi bych přeci jenom šel do tý hospody.

0/0
30.9.2016 21:09

R54o93m71a11n 15J33e92s87c27h75k16e 9168185797165

Máte pravdu SŽDC se hodně pokazilo.

0/0
2.10.2016 12:07

J49i58ř63í 16E92r51b34e78n 1653484696827

Pořád ještě sklízíme plody individualistické politiky počátku 90. let - veřejná doprava byla fuj postkomunistická, správný budovatel demokratického tržního hospodářství bez přívlastků přeci měl jezdit vlastním autem v obsazení 1+nikdo.

Aby se neřeklo, tak tehdejší ČD dostaly od Klausovy vlády příkaz nakoupit od spřáteleného ČKD pendolina a nechat za plného provozu zrekonstruovat hlavní železniční tahy. Nic proti tomu, kdyby ČKD nebylo -řekněme- vytunelováno a kdyby plánovači koridorů -jaksi- nezapomněli na tehdejší inflaci 10-15 % ročně, kvůli které nakonec nezbývaly peníze prakticky na nic jiného. ČD musely "šetřit" omezováním provozu, propouštěním provozních lidí (režisty propustit nešlo, protože hradlař tam prostě být musí pro 5 i pro 50 vlaků denně a na jeho náhradu novou technologií nebyly peníze) a vynulováním údržby (třeba kvůli havarijnímu mostu u Semil se muselo zpomalovat na 20 km/h a pak se do kopce rozjíždět, což za rok spálilo tolik nafty, že by za to ten most postavili dvakrát). A údržba nádraží byla úplně to samé - do roku 1992 jakžtakž udržované, potom se začali vyhánět nájemníci atd., aby se tam nemusela platit údržba. Podívejte se, jak dopadla nádraží v Rokytnici nad Jizerou, Dolním Polubném, ...

+1/0
29.9.2016 17:28

J75i22ř67í 45K15o83c85u92r69e91k 6485604305168

Přerov? Vždyť je rok nový!

+1/−2
29.9.2016 16:05

P41e74t36r 97D92r83a90p69a57l 3285488163295

perony a podchody, ale budova je po rekonstrukci už dlouho

+1/0
29.9.2016 18:25

Š68í74m38a 32K41a32d56e79ř30á81v70e31k 9304241194234

A to památkářům nevadí, že v teplickém nádraží v prvním patře bydlí prostitutky, fetky a cikáni??

+3/−1
29.9.2016 14:36

Z11d97e42n10ě61k 75W97o80l72f 9641780237285

Teplice jsou skutečná ostuda. Ale chápu to, památky (resp. památkáři) jsou vždy za trest.

+3/−1
29.9.2016 13:37

P93e29t38r 84D25r20a64p46a60l 3265138503855

podle mě se bude jednat o údržbu, možná s nějakými drobnými stavebními úpravami. Nádraží v Přerově prošlo kompletní rekonstrukcí nástupišť a podchodů asi před rokem, tam není co dělat. A výpravní budova se rekonstruovala asi tak před deseti lety, tedy vymalovat, opravit co se rozbilo a nazdar

+2/−1
29.9.2016 13:10

I59v14a15n76a 78N73e76j67e59d84l47í54k53o70v92á 6658664623183

Zrovna o tom nádraží v Přerově jsem sem chtěla psát - opravováno už několikrát za posledních 20 let, ale pořád to tam vypadá strašně. Možná je to kapku lepší, než za totality, ale pořád je tam dost ponuro a špinavo. Ale to asi všude, kde není novější fasáda.

0/0
29.9.2016 13:58

R38a85d10e53k 84J15a19n59a72t62a 9835936914242

Ono je to těžké. Spousta nádražních budov je takového stylu (obludně veliká, vysoké stropy, okna), že jakákoliv rekostrukce neopraví ponurost a neútulnost. Prostě něco jako starý hrad.

Leda, že by se totálně vybouralo přestavěl jako Palladium v Praze. Ale to nemusí projít kvůli památkářům a taky se to nemusí vyplatit. Zájem obchodníků o pronájem prostor na většině nádraží je příliš malý, aby zaplatil provoz. A železnice dnes už takto velké prostory nepotřebuje.

0/0
30.9.2016 14:08

J11a71n 91J13í92l90o11v54e67c 7183810824411

Teplice mají asi smůlu v tom, že mají nádražní budovu jako Karlštejn, což je samozřejmě obrovska investice.

+8/0
29.9.2016 12:53

M53i27c98h79a97l 17P74a63l84e16č28e98k 2671298112234

Teda nechápu co chtějí dělat v Břeclavi rok a půl, vždyť to nádraží je celkem v pohodě. A Lipník je totální úlet, nádraží v oblouku pro 9 lidí denně.

+4/−1
29.9.2016 12:44

J83a65n 91C32e52p80e77k 1884716740

Nebudu polemizovat o tom, zda to bylo správné, či nebylo, ale do dneška byl prostě vlastník České dráhy a díky nim nádraží vypadají jak vypadají. Tristní. V hororovém stavu přehodili černého petra na SŽDC. Tak snad se začne opravovat.

+1/−4
29.9.2016 12:39

J60i63ř69í 77E28r69b52e60n 1913594916647

Státní organizace SŽDC je právním nástupcem státní organizace České dráhy, unitárního železničního podniku spojujícího stavbu a údržbu cesty i provoz na ní.

Akciová společnost České dráhy vznikla v roce 2003 a do roku 2008 byla také provozovatelem (nikoliv ale vlastníkem) železničních tratí.

+1/0
29.9.2016 17:32

I75v28a38n 39H94o52l92a45s 5737897868707

Podle původního záměru měly jít nádražní budovy hned od počátku do majetku SŽDC. Jenomže ČD si nakonec (prostřednictvím politiků a odborů) vyřvaly, že budovy dostanou zcela nelogicky ony se záměrem, že tím budou házet klacky pod nohy konkurenci v osobní železniční dopravě.(ošlapné etc).

A když se po pár letech ukázalo, že to s tou konkurencí nebude tak žhavé, tak zase ČD začaly řvát, jaká je to pro ně obrovská zátěž a že nádraží by měla patřit SŽDC. Ovšem prodat "zadarmo" získaný majetek chtěly původně za takovou sumu, že to v Bruseli neprošlo, tak musely hodně "slevit".

0/0
29.9.2016 20:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.