Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Správa železnic začíná s opravami nádraží. Ostudná se opraví později

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zveřejnila plány na první opravy nádraží v Česku. Jsou mezi nimi hlavně stanice, které prošly už nedávno velkou rekonstrukcí, která se ale nestihla dodělat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z49d94e15n96e88k 35Š53i34t41i65n96a 2563578230575

Je to z jedné kapsy do druhé, přičemž se smažou dluhy a peníze zmizí.

0/0
20.10.2016 17:54

R50a65d44e87k 37H32r17u56b25o57ň 3806912145185

úplná ostuda je nádraží v kolíně:-///

0/0
2.10.2016 8:34

L57u90k69á71š 44S44e84d94l19á88č19e84k 1453727927940

Nádraží by se měla opravovat, rekonstruovat, modernizovat podle počtu cestujících a mezinárodně užívaných, aby to nebyla taková ostuda. Je třeba udělat vše, aby když přijede cizinec z vyspělé ciziny, aby se z toho tady nepozvracel. ;-D

0/0
1.10.2016 18:14

M91a14r71i92e 88V27a31ř84e78k97o60v66á 3827899424201

Co budou opravovat v Břeclavi? To nádraží neodpovídá ani náhodou kapacitním potřebám. Je spíše potřebná přístavba, nebo rovnou nová budova, aby se toto nádraží stalo zaslouženým centrem dění ve městě. Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze. Je blízko tří metropolí.

+1/0
1.10.2016 7:18

R94a52d49e61k 88J98a66n53a84t16a 9315586914272

"Vždyť zde zastavuje snad víc mezinárodních vlaků než v Praze"

Ano. Ale ti tu mezinárodní cestující akorát přestupují z EC linky Warszawa-Wien na linku Praha-Budapest. K tomu žádnou budovu neptořebují, protože je na to asi 5 minut a ty vlaky stojí na jednou nástupišti.

Pak zde zbývá pír místních a ti stále více mají časové jízdenky či chytré mobily, tkaže pokladny nepotřebují. A na vlak se taky dnes chodí normálně těsně před odjezdem jako na MHD, ne jako dřív, kdy to byla sváteční událost.

+1/−1
1.10.2016 13:30

R42o96m70a79n 84J86e95s21c14h84k96e 9808535227585

Vlaky mají zpoždění i několik hodin. Pak je dobrá čekárna. Jak chcete jít na vlak těsně před odjezdem, kdy musíte čekat u závor ? Jiná přístupová cesta není - Rájec-Jestřebí.

0/0
2.10.2016 12:05

O16n96d57r31a 35P93a12ř61í97z52e52k 7511829925312

Také by se měla SŽDC snažit, aby se lépe cestovalo po kolejích. Neustále výluky a kolikrát se někde něco buduje dlouho a po čase se v tom zase hrabají.

+1/0
30.9.2016 21:41

M73i46r77o57s48l68a48v 49P92a70v40l20í64č53e50k 7833230685714

No upřímně ten hradec vypadá hrozně. Střecha děravá jak ementál, podlaha zalátaná a služby taky nic moc.

+1/0
30.9.2016 21:15
Foto

J40a93r71o52m94í69r 20P70r75a76u32s 9887537680626

Sama SŽDC je ostuda železnice !

0/0
30.9.2016 17:19

V11i14k58t78o75r 80Z57á57b88r82a84n11s41k31ý 3860868974113

Převod majetku z ČD na SŽDC považuji za zcela zpackaný, kdy se vůbec nemyslelo na platícího pasažéra. Chátrající venkovská nádraží, neudržovaná okolí tratí, mizející služby.

Zažil jsem ve Vranovicích (kousek od Brna), že WC v nádražní hale byla odpoledne zamčená. Pokladní přepážka byla zabedněná nějakou lepenkou a tak jsem v nejvyšší nouzi zašel do kanceláře výpravčího, aby mi jako cestujícímu půjčil klíč od WC. Odpověděl mi, že WC jsou mimo provoz (!), ať si zajdu do hospody naproti. Nemínil jsem jít močit do podniku, kde neplatím. Na dotaz, zda se mám tedy vymočit za rohem nádražní budovy, mi výpravčí odtušil, že bych tím ukázal, jaký jsem inteligent. Víc jsem z něj nedostal. :-/

+2/0
29.9.2016 18:12

M98i78r62o12s15l83a85v 95P73a78v39l31í93č63e87k 7753100805314

Bohužel výpravčí s tím nic nenadělá. Asi bych přeci jenom šel do tý hospody.

0/0
30.9.2016 21:09

R22o64m22a60n 28J90e93s47c79h37k84e 9748455117125

Máte pravdu SŽDC se hodně pokazilo.

0/0
2.10.2016 12:07

J65i69ř60í 12E34r95b76e69n 1953714606257

Pořád ještě sklízíme plody individualistické politiky počátku 90. let - veřejná doprava byla fuj postkomunistická, správný budovatel demokratického tržního hospodářství bez přívlastků přeci měl jezdit vlastním autem v obsazení 1+nikdo.

Aby se neřeklo, tak tehdejší ČD dostaly od Klausovy vlády příkaz nakoupit od spřáteleného ČKD pendolina a nechat za plného provozu zrekonstruovat hlavní železniční tahy. Nic proti tomu, kdyby ČKD nebylo -řekněme- vytunelováno a kdyby plánovači koridorů -jaksi- nezapomněli na tehdejší inflaci 10-15 % ročně, kvůli které nakonec nezbývaly peníze prakticky na nic jiného. ČD musely "šetřit" omezováním provozu, propouštěním provozních lidí (režisty propustit nešlo, protože hradlař tam prostě být musí pro 5 i pro 50 vlaků denně a na jeho náhradu novou technologií nebyly peníze) a vynulováním údržby (třeba kvůli havarijnímu mostu u Semil se muselo zpomalovat na 20 km/h a pak se do kopce rozjíždět, což za rok spálilo tolik nafty, že by za to ten most postavili dvakrát). A údržba nádraží byla úplně to samé - do roku 1992 jakžtakž udržované, potom se začali vyhánět nájemníci atd., aby se tam nemusela platit údržba. Podívejte se, jak dopadla nádraží v Rokytnici nad Jizerou, Dolním Polubném, ...

+1/0
29.9.2016 17:28

J13i55ř78í 46K67o98c21u97r29e76k 6665974885548

Přerov? Vždyť je rok nový!

+1/−2
29.9.2016 16:05

P65e94t11r 35D97r11a46p29a27l 3855728433215

perony a podchody, ale budova je po rekonstrukci už dlouho

+1/0
29.9.2016 18:25

Š69í19m40a 26K83a57d93e32ř85á64v33e38k 9944971434134

A to památkářům nevadí, že v teplickém nádraží v prvním patře bydlí prostitutky, fetky a cikáni??

+3/−1
29.9.2016 14:36

Z54d70e41n34ě66k 96W86o25l39f 9751590887145

Teplice jsou skutečná ostuda. Ale chápu to, památky (resp. památkáři) jsou vždy za trest.

+3/−1
29.9.2016 13:37

P53e42t27r 49D22r47a64p18a17l 3575678713695

podle mě se bude jednat o údržbu, možná s nějakými drobnými stavebními úpravami. Nádraží v Přerově prošlo kompletní rekonstrukcí nástupišť a podchodů asi před rokem, tam není co dělat. A výpravní budova se rekonstruovala asi tak před deseti lety, tedy vymalovat, opravit co se rozbilo a nazdar

+2/−1
29.9.2016 13:10

I17v10a77n49a 43N77e17j33e29d52l69í87k49o38v83á 6728294953423

Zrovna o tom nádraží v Přerově jsem sem chtěla psát - opravováno už několikrát za posledních 20 let, ale pořád to tam vypadá strašně. Možná je to kapku lepší, než za totality, ale pořád je tam dost ponuro a špinavo. Ale to asi všude, kde není novější fasáda.

0/0
29.9.2016 13:58

R63a55d36e74k 28J83a62n79a93t89a 9175166324272

Ono je to těžké. Spousta nádražních budov je takového stylu (obludně veliká, vysoké stropy, okna), že jakákoliv rekostrukce neopraví ponurost a neútulnost. Prostě něco jako starý hrad.

Leda, že by se totálně vybouralo přestavěl jako Palladium v Praze. Ale to nemusí projít kvůli památkářům a taky se to nemusí vyplatit. Zájem obchodníků o pronájem prostor na většině nádraží je příliš malý, aby zaplatil provoz. A železnice dnes už takto velké prostory nepotřebuje.

0/0
30.9.2016 14:08

J18a39n 24J54í32l75o80v48e69c 7753340934291

Teplice mají asi smůlu v tom, že mají nádražní budovu jako Karlštejn, což je samozřejmě obrovska investice.

+8/0
29.9.2016 12:53

M69i76c75h67a77l 72P93a52l73e73č46e32k 2231688582324

Teda nechápu co chtějí dělat v Břeclavi rok a půl, vždyť to nádraží je celkem v pohodě. A Lipník je totální úlet, nádraží v oblouku pro 9 lidí denně.

+4/−1
29.9.2016 12:44

J69a48n 57C79e79p42e15k 1664646880

Nebudu polemizovat o tom, zda to bylo správné, či nebylo, ale do dneška byl prostě vlastník České dráhy a díky nim nádraží vypadají jak vypadají. Tristní. V hororovém stavu přehodili černého petra na SŽDC. Tak snad se začne opravovat.

+1/−4
29.9.2016 12:39

J41i79ř54í 35E57r18b37e84n 1733304406397

Státní organizace SŽDC je právním nástupcem státní organizace České dráhy, unitárního železničního podniku spojujícího stavbu a údržbu cesty i provoz na ní.

Akciová společnost České dráhy vznikla v roce 2003 a do roku 2008 byla také provozovatelem (nikoliv ale vlastníkem) železničních tratí.

+1/0
29.9.2016 17:32

I64v48a45n 44H71o80l57a39s 5587357118267

Podle původního záměru měly jít nádražní budovy hned od počátku do majetku SŽDC. Jenomže ČD si nakonec (prostřednictvím politiků a odborů) vyřvaly, že budovy dostanou zcela nelogicky ony se záměrem, že tím budou házet klacky pod nohy konkurenci v osobní železniční dopravě.(ošlapné etc).

A když se po pár letech ukázalo, že to s tou konkurencí nebude tak žhavé, tak zase ČD začaly řvát, jaká je to pro ně obrovská zátěž a že nádraží by měla patřit SŽDC. Ovšem prodat "zadarmo" získaný majetek chtěly původně za takovou sumu, že to v Bruseli neprošlo, tak musely hodně "slevit".

0/0
29.9.2016 20:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.