Diskuze

Plán na mýtné pro osobní auta narazil. Evropská komise žaluje Německo

Evropská komise žaluje Německo u evropského soudu kvůli plánu na silniční mýtné pro osobní auta, které je podle názoru komise diskriminační. Německý ministr dopravy Alexander Dobrindt krok uvítal. Věří, že soud dá Berlínu za pravdu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

postačí pohrozit Gerxitem a bude klid

0 0
možnosti
AJ

Na to že němci financují stavbu dálnic po půlce EU přes dotace, se do nich EK dost se.e :-)

0 0
možnosti
DP

Souhlasím s logikou EK, že je nutné posuzovat opatření nikoliv samo o sobě, ale se všemi praktickými důsledky. A tato analýza říká, že Němci i Neněmci jsou na tom stejně. Zatímco u první skupiny se placení za dálnice nazývá "silniční daň", u druhé skupiny to bude "dálniční poplatek". Ale princip je u obou skupin stejný.

0 0
možnosti
TR

Nějak vám to nepočítá dobře. Jde o to, že vy jako český řidič si po zavedení budete muset připlatit, zatímco německý řidič bude platit pořád stejně jako dosud (protože se mu o poplatek sníží silniční daň).

0 0
možnosti
VF

myslim ze to neni diskriminacni.

Nemci plati dane v nemecku a z techto dani si zaplati stavbu dalnic.

Cili uz se podileli na platbe za dalnici.

Cizi statni prislusnik nic,jen vyuziva infrastruktury,na kterou primo neprispel.

6 2
možnosti
Foto

Ať platí všichni a je klid..

0 0
možnosti
PO

Oni mají platit všichni ... ale Němci si to budou moci odečíst ze silniční daně.

0 0
možnosti
AH

No a co ve své zemi si můžou nařídit co chtějí.....

2 4
možnosti
PT

P54e72t13r 26T50y64č16k65a

29. 9. 2016 15:04

Nemůžou. Mezinárodní smlouvy jsou nadřazeny místním zákonům. I v Německu i u nás.

2 0
možnosti
ŠT

jediná chyba je v tom, že to chtějí jen na dálnice. Kdyby to zavedli na všechny silnice, jak to platí v dani, tak by platil každej, kdo vjede na území DE poplatek stejný. Oni by snížili daň z aut, ale povinně by ještě platili mýto. Takhle by došli v klidu na stejný ceny. Roční poplatek za auta by se mohl rovnat rozdílu mezi daní a poplatekem za silnici. Takhle, jak to mají napsané, jim to smetou ze stolu...

2 0
možnosti
ŠT

výhodou německa je, že je neobjetitelný

0 0
možnosti
JS

Ideální by v tomto mělo být celoevropské řešení, buduje se zde nákladný systém Galileo, tak proč ho nevyužít na výběr mýta napříč Evropou a to na všech silnicích bez rozdílu. Každý dostane krabičku do auta a hotovo a jednou za čas zaplatí složenku nebo to provozovat na přednabitou kartu, to už jsou drobnosti, důležité, že každý si zaplatí své přesně ujeté km. Systém stejný ve všech zemích EU a s jednou společnou krabičkou. Překážkou jsou nejspíš kšefty ala smlouva s KapschemRv

14 0
možnosti
MP

Tak by se napakoval nekdo jiny ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JF

Když pominu že jakékoli zpoplatnění osobních vozidel na rychlostních komunikacích je nesmysl z principu věci, tak to, co chtěli prosadit Němci byly jen následky předvolebního populismuRv

12 1
možnosti
JK

J31i22r13i 98K82n44o73t38e17k

29. 9. 2016 14:17

Jako odpůrce centralizace rozhodování !z Bruselu" a naopak zastánce zachování co největších pravomocí (týkajících se vlastního území) v rukou národních států, jsem v této otázce na straně Němců. Proč by měli jejich občané platit za silnice stejně jako cizinci, když cizinci neodvádějí v zemi žádné daně?

8 8
možnosti
PO

Protože jeden ze základních pilířů EU je právě o tom, že nerozlišuje "našince" a "cizince". Všichni jsou občané EU a mezi nimi by státy svou legislativou neměly rozlišovat, mimo několika výjimek (volby a podobně).

12 1
možnosti