Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří tendr na železnici opět začíná. Podmínky jdou proti původnímu vítězi

Správa železniční dopravní cesty vypsala znovu zakázku na modernizaci tratě mezi nádražím Praha-Hostivař a vinohradskými tunely. Největší soutěž letošního roku na železnici ale upravila tak, že se do ní vítěz zrušené soutěže nemůže přihlásit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J63a65n 13C87e52p12e75k 1874806950

Hele Karle, tu soutěž zruš a zopakuj to a tak stále dokola, dokavad nevyhrají ti naši, co sypou. My nebudeme makat za ušmudlané platy od SŽDC.

+1/0
3.10.2016 16:01

K67a20r62e43l 66N43e34d15o57p94i90l 7218556239434

Bude se to soutezit tak dlouho, az se vysoutezi ten spravny vitez.

+1/0
2.10.2016 15:11

O73l96d73ř93i71c95h 33J93a54n68e73č44e98k 8569746773411

RvRvRv

(české státní a pseudostátní zakázky snad už vůbec netřeba komentovat)

0/0
1.10.2016 22:53
Foto

M79a69r41e10k 79S61o32f98r 9225730698609

To zavání průserem

+3/0
1.10.2016 19:41

P57e52t20r 88N54o77v14o11t93n18y 1981430251

Pro SZDC a doufam že velkým.

+2/0
1.10.2016 22:19

M18a74r91t98i34n 58Š82t27r58o40s 4849817430928

No doufám, že ÚOHS bude v tomto případě konat. V zákoně jsou napsány důvody, které mohou vést ke zrušení zakázky. A rozhodně žádný takový jsem neviděl. Že si zadavatel špatně napsal zadávací dokumentaci, je jeho problém, a nikoliv důvod ke zrušení soutěže. To říkám, když opomenu jakoukoliv možniou korupci.

+6/0
1.10.2016 19:31

M44a51r94e59k 31M63a43r95t25i63n 8549544776700

Výborně, SŽDC v praxi... :-/

+5/0
1.10.2016 18:54

M75a47r70e69k 96M83a71r86t39i10n 8869254866430

Aneb v Ťokově rezortu se maká, jak to slíbil sám Babiš přece.

0/0
1.10.2016 18:55

P97a21v34e16l 20S84t68o59u97l58i77l 3790818217580

Pánové, společnost cht dala cenu pouze o 6% nižší než byla vyhlášená, žádný nesmysl a v současné rozbouřené době i největší stavební firmy na železnici soutěží o 10 a více % pod vyhlášené ceny, v Hostivaři byli ostatní velké firmy o 600 mil. a více nad vyhlášenou cenou, nesmysl. Ano, tedy radči Ne :o), zadavatel musí dbát na kvalifikaci firem to je správně, ale společnosti cht, která dělá pro SŽDC ročně (v součtu menších akcí 10 - 500 mil.) cca 1,0 mld. na železnici, podsouvat že je nekvalifikovaná je nesmysl. Specializaci na mosty je třeba hlídat, ale subdodávkou kvalifikované mostařské firmy, které čekají na práci není problém celou věc vyřešit.

+12/0
1.10.2016 17:38

J38i53ř78í 79K21o50c21u69r25e83k 6585314575228

Mno víte. My potřebujeme elektrikáře, který pracoval na stavbě za 50 a více miliónů. Bohužel ty vaše akce za 10 miliónů, kdy jste kompletně vyměnil elektřinu v desítkách tramvají vás nekvalifikují k tomu, abyste mohl vyměnit elektrické rozvody na škole. Jo, kdybyste dělal elektřinu na Čapím hnízdě, to by byla jiná.

+11/0
1.10.2016 15:15

M93a72r15t76i98n 96R14u38z47i44c92k11a 1262488226917

;-D;-D

Oni uz se tu korupci ani nesnazi skryvat...

+7/0
1.10.2016 15:07

D27a12v59i37d 11Z55a17j45d74á91k 8865512190321

A takhle to dopadne, kdyz se nepovede nahravka nekomu, kdo to mel slibene. Zrusi se to a vysachuje se konkurence. Ted to vyhraje i ten, co da treba 4, protoze to bude porad nejmin.

+9/0
1.10.2016 14:46

J60a62n 20N47o14v84á71k 7135814238547

není to tak jednoduché jak to tu prezentují. To že jedna společnost dala výrazně nižší cenu než statní možná jen znamená, že se plánovala napakovat na vícenákladech a nebo prostě neměla zkušenosti na tak velký projekt. A pokud dali ve výběrovém řízení jako hlavní požadavek cenu, tak se nedivím že to museli zrušit.

0/−10
1.10.2016 14:31

O98l15d44ř86i20c33h 71J56a33n66e56č70e30k 8209486643691

Anebo jako jediná dala reálnou cenu, narozdíl od kartelu, který se dohodl, kdo zakázku dostane a všichni jako nasadili cenu o 20% vyšší.

0/0
1.10.2016 22:58

J11a16n 20N62o29v25á82k 7395894788447

hm, každý vidí jen tu druhou možnost. Ale nemusí to tak být.

0/−1
2.10.2016 0:02

J36i29n23d29ř46i81c11h 50Š71k57o63p68e24k 4935841640135

vícenáklady jsou když jim je TDI dovolí

A pokud je dokumentace dobře připravená, není problém soutěžit jen na cenu

+1/0
2.10.2016 11:10

F90r89a36n65t30i12š11e74k 13G91r78i89v61a56l29s54k37ý 7296142525378

Zvůle a bezzásadovost státních institucí nezná hranic. Dokud nebudou úředníci tvrdě hnáni k odpovědnosti, nic se nezmění.

+7/−2
1.10.2016 13:50

R34i47c18h96a91r22d 46B47a94r67t44o59š 4789475109521

No nebudou, v asociálním finančním systému, to je ten problém. Hlavně intelekt společnosti je strašně slabý. Centrální banka provede operace, díky nimž může stát opět posílat peníze komínem, prodá se to jako "růst ekonomiky" a veřejnost to sežere.

Při této intelektuální úrovni prostě vůbec není možné nastolit spravedlivý finanční systém, kde se neplýtvá. Veřejnost to prostě vůbec neřeší!!

Spravedlivý finanční systém by sám omezil prostředky tam, kde jich je dnes hromada, že by plýtvat nebylo ani možné.

No a drtivá většina ekonomů je dnes zcela poplatná režimu. Stejně jako pisálci a univerzitní intelektuálové. Akorát recitují režimní propagandu!!

+5/0
1.10.2016 14:09

R78i16c27h22a53r42d 89B32a59r20t10o44š 4239865739801

Ta střecha nástupiště vypadá jak typický nesmyslný kovový konstrukt toho "experta" z Metrostavu. Tam se zas muselo provařit peněz!

Malé plus, že aspoň po rekonstrukci vím, že tam je nějaké nádraží přístupné ze zastávky MHD "U Továren", ale i tak ho člověk neznalý terénu nemá šanci objevit. Akorát si v buse poslechne "přestup na linky S" a řekne si "Kua, kde?"

ČR je prostě taková malá Brazílie. Min. půlka obyvatel sotva finančně dýchá, ale veřejné stavby máme na úrovni "egyptských pyramid" :-(. Prostě stát, ze kterého se člověku může udělat jen zle!

+3/−8
1.10.2016 13:21

R22o75m66a51n 27P67o37l89á63č36e17k 5336449395

A kufry sbaleny?

+1/−1
1.10.2016 13:31

R82i19c29h12a57r23d 85B40a82r90t57o85š 4479815219121

Zatím ještě ne, česká ovce.

+1/−1
1.10.2016 13:56

R34o17m92a62n 47P13o80l58á34č20e78k 5366579275

Možná by to chtělo začít;-).Pak zjistíte že jinde tonení o moc lepší...

+2/−3
1.10.2016 14:05

R35i65c86h30a37r90d 25B21a38r60t93o80š 4919745939401

No to už vím teď, že řada států pracuje s veřejnými penězi mnohem lépe, než se pracuje u nás. Takže nemáte pravdu ;-).

+2/−1
1.10.2016 14:11

D30a54v77i61d 12Z98a40j81d90á78k 8375702760461

A to znamena co? Ze kdyz se nekde krade, tak je to u nas omluva a muze se taky?

+3/0
1.10.2016 14:53

R44o59m82a65n 65P90o98l26á54č30e86k 5236789425

Ne.Vadí mi to špinění ČR...

+2/−2
1.10.2016 14:56

O67l65d20ř15i63c93h 89J33a58n94e24č35e35k 8149386573621

Je oprávněné. Již pár let žiji na druhé straně (bývalé) opony, lidé tu sice stejně jako v ČR nadávají na neschopné politiky, byrokracii, nesmyslné státní utrácení, korupci... a přesto je to tu řádově lepší než v ČR. Ta je bohužel opravdu černou děrou na erární peníze.

Tím nechci tvrdit, že to jinde není ještě horší, ale přeci jen s Afrikou nebo Jižní Amerikou se asi ČR srovnávat nechce.

0/0
1.10.2016 23:03

P54e43t90r 26N44o97v36o19t13n40y 1131980571

Na druhé straně opony, to je kde? Jestli Německo, tak si dostavte letiště v Berlíně. ;-D

0/0
1.10.2016 23:34

R74o88m30a96n 23P34o68l32á16č82e56k 5206119865

A jaké máte měřítko?Když lidi nadávají stejně jako u nás...

0/0
2.10.2016 0:35

J50i40ř64í 93M87a96c66e42k 3785865264331

Působí to, že šéfové SŽDC zapomněli podmáznout hodnotící komisi a chtěli si nechat všechny kapříky pro sebe. Doufám, že hamižnost nezvítězí ;-D

+3/−1
1.10.2016 12:52

L67u82d95ě60k 62H86l34á10v30k35a 2145384905138

ANO už je líp ;-D;-D;-D

+8/−1
1.10.2016 12:51

O87t40t47o 60P44o15s43p20í84š77i48l 4464255127908

ANO, líp už bylo... (Jen si hloupý občan nestihl všimnout...)

+1/0
1.10.2016 17:05

L42a19d43i80s89l66a85v 35J55o30d68l85o10v65s25k35i 2360135837191

Nějak nechápu tu hranici pro většinu personálu. Dělníkovi je snad jedno, jestli pracuje na stavbě za milion nebo za miliardu. Buď je dobrý a nebo není. S cenou stavby to nijak nesouvisí. U stavbyvedoucího tu podmínku chápu, protože musí mít zkušenost s vedením stavby velkého rozsahu.

+23/0
1.10.2016 12:45

O35l93d28ř51i20c88h 56J96a27n22e25č71e31k 8189876253701

Nechápete správně. Na tom nic racionálního není.

0/−1
1.10.2016 23:04

F56i10l46i12p 15L91a39u74k29o 5424537692

Proč asi byli ti ostatní dražší? Peněz na podmáznutí úředníků a ministra je potřeba opravdu hodně. Jsou čím dál tím víc nenažranější.

A pokud nějaká fy nechce korumpovat? Zde je čítankový případ jak se s ní zamete.

+16/0
1.10.2016 12:08

R52o21m42a40n 92P64o47l90á90č70e10k 5196879175

Nebo podrazili cenu a pak by to vyšroubovali následně...

0/−5
1.10.2016 12:11

J43a14n 96S63ů90r77a 4105643783132

Ta nejnižší cena se lišila od rozpočtové ceny rozhodně méně, než o kolik druhá nejlevnější směrem nahoru

+8/0
1.10.2016 12:30

R47o16m30a11n 87P75o90l55á12č37e74k 5106829405

Ale víme jak to především "odborníci" počítají...Viz podloží a D1...

0/−3
1.10.2016 13:00

J38a53n 50S33ů78r85a 4985363233962

Tak je zajímavé, že třeba v poslední zakázce na další pokračování přestavby uzlu Plzeň jsou prakticky všichni pod rozpočtovou cenou.

+2/0
1.10.2016 19:55

O58l35d77ř64i50c75h 69J87a42n38e91č85e44k 8459136243781

Už jsem to napsal výše. Zlevnění o 6% se těžko vůbec dá brát jako odchylka, že na tak velké stavbě jednomu projektantovi vyjde o pár procent jiná cena než jinému myslím není nic překvapujícího. Pokud jsou v dnešní době takřka ve všech stavebních soutěžích permanentně nabízeny ceny (hluboko) pod odhadní cenou zadavatele, tak tento případ mnohem spíše svědčí o kartelu velkých firem, které se dohodly, kdo zakázku dostane a s jakými cenami jakože budou soutěžit - jenže jim do toho někdo mimo kartel hodil vidle.

+3/0
1.10.2016 23:08

J54i16ř60í 42S43c30h65m34i47d37t 5750843914145

Budeme tak dlouho soutěžit, až vyhraje ten, kdo nás "motivoval";-D

Co je Ťok na dopravě, tak se tam s právníky dveře netrhnou, jdena podezřelá akce za druhouRv

Jak může tohle ANO být v průzkumech první si nedovedu vysvětlit:-(

+15/0
1.10.2016 11:58

J20i91ř33í 52M61a97c35e15k 3365665864661

Voliči ANO, stejně jako voliči ČSSD, jsou velmi zvláštní lidé.

+6/0
1.10.2016 12:52

J53i48ř52í 18E14r29b63e16n 1543304626637

Zatímco do roku 2014 bylo MDČR, ŘSD a SŽDC výkladní skříní toho, jak má stát všechno v ažúru, že? ;-D

0/0
1.10.2016 22:35

F25r14a21n40t13i48s93e12k 49K34o80f92r21o92n 8500269532491

Prirozenym zajmem zadavatele je vytvorit konkurenci. Tedy aby se do souteze prihlasilo co nejvice firem. Tedy to plati, pokud management haji zajmy zadavatele. To urcite management SZDC nehaji. Kdo vsak rozhoduje o jmenovani a odvolani vedeni SZDC?

+9/0
1.10.2016 11:39

J79i92ř55í 75S76c27h81m38i32d55t 5300853584895

Typl bych si, že patří pod dopravu, takže Ťok;-)

+2/0
1.10.2016 11:59

J39a68n 37S57ů85r93a 4115863723832

Správní rada

http://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-struktura/spravni-rada.html

Mix ČSSD a ANO+jeden nestranik.

+4/0
1.10.2016 12:33

J26i28ř66í 58K96o21c78u47r61e15k 6495694175488

Sociální demokrad. Ikdyž tohle už je plná verze, žádné demo.

0/0
1.10.2016 15:17

J37a93n 57H73r25u47z81a 8634758899637

8 základních mostů by měla stavět firma BÖGL a KRÝSL. Ta má největší zkušenosti se shazováním mostu na vlak.

+8/0
1.10.2016 11:26

A51n64t92o39n58í47n 91N29á71d58v57o59r32n40í21k 1767812332534

myslím že těm "vypisovačům" tendru by se měla protikorupční policie pořádně podívat na majetek něco tady totiž hodně smrdí

+28/0
1.10.2016 11:09

T50o68m60a87s 29A90u46g37u70s35t12y62n 6527756941550

Nejsmutnější je, že tento tendr na pár kilometrů trati je tím největším v letošním roce. Zato do silnice se sype a sype.

+15/0
1.10.2016 10:56

R55o84m17a12n 66P56o49l45á88č79e44k 5346429145

Obrovský problém železnice je v tom,že v hrdlec ji není moc kam rozšiřovat...

0/−4
1.10.2016 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.