Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří tendr na železnici opět začíná. Podmínky jdou proti původnímu vítězi

Správa železniční dopravní cesty vypsala znovu zakázku na modernizaci tratě mezi nádražím Praha-Hostivař a vinohradskými tunely. Největší soutěž letošního roku na železnici ale upravila tak, že se do ní vítěz zrušené soutěže nemůže přihlásit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a18n 68C77e71p93e81k 1914436250

Hele Karle, tu soutěž zruš a zopakuj to a tak stále dokola, dokavad nevyhrají ti naši, co sypou. My nebudeme makat za ušmudlané platy od SŽDC.

+1/0
3.10.2016 16:01

K51a19r67e19l 70N93e63d67o37p14i59l 7768986859634

Bude se to soutezit tak dlouho, az se vysoutezi ten spravny vitez.

+1/0
2.10.2016 15:11

O61l94d47ř56i39c82h 47J66a98n74e24č10e87k 8319946883291

RvRvRv

(české státní a pseudostátní zakázky snad už vůbec netřeba komentovat)

0/0
1.10.2016 22:53
Foto

M25a96r64e82k 40S95o24f42r 9685310308159

To zavání průserem

+3/0
1.10.2016 19:41

P65e89t49r 97N51o18v96o67t11n29y 1551520901

Pro SZDC a doufam že velkým.

+2/0
1.10.2016 22:19

M26a10r83t71i98n 34Š21t88r16o35s 4729647640368

No doufám, že ÚOHS bude v tomto případě konat. V zákoně jsou napsány důvody, které mohou vést ke zrušení zakázky. A rozhodně žádný takový jsem neviděl. Že si zadavatel špatně napsal zadávací dokumentaci, je jeho problém, a nikoliv důvod ke zrušení soutěže. To říkám, když opomenu jakoukoliv možniou korupci.

+6/0
1.10.2016 19:31

M67a31r28e57k 48M84a95r55t84i97n 8909904496540

Výborně, SŽDC v praxi... :-/

+5/0
1.10.2016 18:54

M23a77r18e40k 48M72a96r41t84i58n 8319794546100

Aneb v Ťokově rezortu se maká, jak to slíbil sám Babiš přece.

0/0
1.10.2016 18:55

P42a71v78e53l 41S40t58o60u34l33i43l 3820408147370

Pánové, společnost cht dala cenu pouze o 6% nižší než byla vyhlášená, žádný nesmysl a v současné rozbouřené době i největší stavební firmy na železnici soutěží o 10 a více % pod vyhlášené ceny, v Hostivaři byli ostatní velké firmy o 600 mil. a více nad vyhlášenou cenou, nesmysl. Ano, tedy radči Ne :o), zadavatel musí dbát na kvalifikaci firem to je správně, ale společnosti cht, která dělá pro SŽDC ročně (v součtu menších akcí 10 - 500 mil.) cca 1,0 mld. na železnici, podsouvat že je nekvalifikovaná je nesmysl. Specializaci na mosty je třeba hlídat, ale subdodávkou kvalifikované mostařské firmy, které čekají na práci není problém celou věc vyřešit.

+12/0
1.10.2016 17:38

J86i10ř43í 29K49o60c21u94r55e33k 6865784695888

Mno víte. My potřebujeme elektrikáře, který pracoval na stavbě za 50 a více miliónů. Bohužel ty vaše akce za 10 miliónů, kdy jste kompletně vyměnil elektřinu v desítkách tramvají vás nekvalifikují k tomu, abyste mohl vyměnit elektrické rozvody na škole. Jo, kdybyste dělal elektřinu na Čapím hnízdě, to by byla jiná.

+11/0
1.10.2016 15:15

M43a97r27t15i51n 55R52u35z21i47c17k24a 1642268836177

;-D;-D

Oni uz se tu korupci ani nesnazi skryvat...

+7/0
1.10.2016 15:07

D15a88v66i37d 56Z71a30j46d34á60k 8805592830961

A takhle to dopadne, kdyz se nepovede nahravka nekomu, kdo to mel slibene. Zrusi se to a vysachuje se konkurence. Ted to vyhraje i ten, co da treba 4, protoze to bude porad nejmin.

+9/0
1.10.2016 14:46

J17a53n 79N90o44v88á45k 7655354628817

není to tak jednoduché jak to tu prezentují. To že jedna společnost dala výrazně nižší cenu než statní možná jen znamená, že se plánovala napakovat na vícenákladech a nebo prostě neměla zkušenosti na tak velký projekt. A pokud dali ve výběrovém řízení jako hlavní požadavek cenu, tak se nedivím že to museli zrušit.

0/−10
1.10.2016 14:31

O43l73d31ř81i41c46h 56J77a71n26e80č88e13k 8619856353951

Anebo jako jediná dala reálnou cenu, narozdíl od kartelu, který se dohodl, kdo zakázku dostane a všichni jako nasadili cenu o 20% vyšší.

0/0
1.10.2016 22:58

J68a26n 93N71o75v37á49k 7105704848357

hm, každý vidí jen tu druhou možnost. Ale nemusí to tak být.

0/−1
2.10.2016 0:02

J48i27n69d33ř41i74c73h 38Š55k24o52p28e43k 4135151350905

vícenáklady jsou když jim je TDI dovolí

A pokud je dokumentace dobře připravená, není problém soutěžit jen na cenu

+1/0
2.10.2016 11:10

F71r89a86n82t13i19š69e66k 45G86r71i97v93a42l41s75k71ý 7526332975218

Zvůle a bezzásadovost státních institucí nezná hranic. Dokud nebudou úředníci tvrdě hnáni k odpovědnosti, nic se nezmění.

+7/−2
1.10.2016 13:50

R65i71c86h22a96r49d 53B73a75r37t72o32š 4249185979941

No nebudou, v asociálním finančním systému, to je ten problém. Hlavně intelekt společnosti je strašně slabý. Centrální banka provede operace, díky nimž může stát opět posílat peníze komínem, prodá se to jako "růst ekonomiky" a veřejnost to sežere.

Při této intelektuální úrovni prostě vůbec není možné nastolit spravedlivý finanční systém, kde se neplýtvá. Veřejnost to prostě vůbec neřeší!!

Spravedlivý finanční systém by sám omezil prostředky tam, kde jich je dnes hromada, že by plýtvat nebylo ani možné.

No a drtivá většina ekonomů je dnes zcela poplatná režimu. Stejně jako pisálci a univerzitní intelektuálové. Akorát recitují režimní propagandu!!

+5/0
1.10.2016 14:09

R47i64c24h59a62r73d 38B85a65r57t30o20š 4869665419621

Ta střecha nástupiště vypadá jak typický nesmyslný kovový konstrukt toho "experta" z Metrostavu. Tam se zas muselo provařit peněz!

Malé plus, že aspoň po rekonstrukci vím, že tam je nějaké nádraží přístupné ze zastávky MHD "U Továren", ale i tak ho člověk neznalý terénu nemá šanci objevit. Akorát si v buse poslechne "přestup na linky S" a řekne si "Kua, kde?"

ČR je prostě taková malá Brazílie. Min. půlka obyvatel sotva finančně dýchá, ale veřejné stavby máme na úrovni "egyptských pyramid" :-(. Prostě stát, ze kterého se člověku může udělat jen zle!

+3/−8
1.10.2016 13:21

R11o91m60a33n 25P95o90l22á29č22e70k 5216439355

A kufry sbaleny?

+1/−1
1.10.2016 13:31

R71i27c32h76a75r14d 67B83a60r12t96o57š 4359405919331

Zatím ještě ne, česká ovce.

+1/−1
1.10.2016 13:56

R63o87m69a41n 68P22o26l47á70č32e68k 5336479435

Možná by to chtělo začít;-).Pak zjistíte že jinde tonení o moc lepší...

+2/−3
1.10.2016 14:05

R61i67c73h31a32r58d 91B64a89r64t58o43š 4189985319271

No to už vím teď, že řada států pracuje s veřejnými penězi mnohem lépe, než se pracuje u nás. Takže nemáte pravdu ;-).

+2/−1
1.10.2016 14:11

D47a64v81i37d 87Z16a33j73d92á12k 8155152390151

A to znamena co? Ze kdyz se nekde krade, tak je to u nas omluva a muze se taky?

+3/0
1.10.2016 14:53

R80o97m59a23n 67P45o89l60á18č68e74k 5716329795

Ne.Vadí mi to špinění ČR...

+2/−2
1.10.2016 14:56

O75l20d78ř17i47c48h 14J30a67n64e16č72e60k 8509576383551

Je oprávněné. Již pár let žiji na druhé straně (bývalé) opony, lidé tu sice stejně jako v ČR nadávají na neschopné politiky, byrokracii, nesmyslné státní utrácení, korupci... a přesto je to tu řádově lepší než v ČR. Ta je bohužel opravdu černou děrou na erární peníze.

Tím nechci tvrdit, že to jinde není ještě horší, ale přeci jen s Afrikou nebo Jižní Amerikou se asi ČR srovnávat nechce.

0/0
1.10.2016 23:03

P85e59t60r 58N76o44v57o85t62n81y 1571140721

Na druhé straně opony, to je kde? Jestli Německo, tak si dostavte letiště v Berlíně. ;-D

0/0
1.10.2016 23:34

R67o23m44a11n 92P26o91l35á97č90e65k 5756779905

A jaké máte měřítko?Když lidi nadávají stejně jako u nás...

0/0
2.10.2016 0:35

J57i61ř71í 38M20a60c39e29k 3845725294271

Působí to, že šéfové SŽDC zapomněli podmáznout hodnotící komisi a chtěli si nechat všechny kapříky pro sebe. Doufám, že hamižnost nezvítězí ;-D

+3/−1
1.10.2016 12:52

L42u44d58ě61k 85H32l71á63v91k47a 2595264485638

ANO už je líp ;-D;-D;-D

+8/−1
1.10.2016 12:51

O21t63t59o 60P68o91s11p66í65š38i10l 4194295937228

ANO, líp už bylo... (Jen si hloupý občan nestihl všimnout...)

+1/0
1.10.2016 17:05

L76a91d32i85s22l52a68v 79J19o64d66l20o88v22s14k68i 2220395227561

Nějak nechápu tu hranici pro většinu personálu. Dělníkovi je snad jedno, jestli pracuje na stavbě za milion nebo za miliardu. Buď je dobrý a nebo není. S cenou stavby to nijak nesouvisí. U stavbyvedoucího tu podmínku chápu, protože musí mít zkušenost s vedením stavby velkého rozsahu.

+23/0
1.10.2016 12:45

O70l71d42ř80i49c64h 49J83a37n38e83č54e65k 8989806403171

Nechápete správně. Na tom nic racionálního není.

0/−1
1.10.2016 23:04

F57i75l55i43p 42L84a37u52k75o 5844777402

Proč asi byli ti ostatní dražší? Peněz na podmáznutí úředníků a ministra je potřeba opravdu hodně. Jsou čím dál tím víc nenažranější.

A pokud nějaká fy nechce korumpovat? Zde je čítankový případ jak se s ní zamete.

+16/0
1.10.2016 12:08

R57o80m80a69n 46P61o30l75á42č86e20k 5116289295

Nebo podrazili cenu a pak by to vyšroubovali následně...

0/−5
1.10.2016 12:11

J54a74n 60S84ů59r89a 4695903873412

Ta nejnižší cena se lišila od rozpočtové ceny rozhodně méně, než o kolik druhá nejlevnější směrem nahoru

+8/0
1.10.2016 12:30

R59o40m37a38n 56P53o95l87á64č15e95k 5796139735

Ale víme jak to především "odborníci" počítají...Viz podloží a D1...

0/−3
1.10.2016 13:00

J94a61n 28S19ů40r24a 4875453423242

Tak je zajímavé, že třeba v poslední zakázce na další pokračování přestavby uzlu Plzeň jsou prakticky všichni pod rozpočtovou cenou.

+2/0
1.10.2016 19:55

O65l82d77ř25i98c28h 50J87a88n91e38č86e30k 8929466843431

Už jsem to napsal výše. Zlevnění o 6% se těžko vůbec dá brát jako odchylka, že na tak velké stavbě jednomu projektantovi vyjde o pár procent jiná cena než jinému myslím není nic překvapujícího. Pokud jsou v dnešní době takřka ve všech stavebních soutěžích permanentně nabízeny ceny (hluboko) pod odhadní cenou zadavatele, tak tento případ mnohem spíše svědčí o kartelu velkých firem, které se dohodly, kdo zakázku dostane a s jakými cenami jakože budou soutěžit - jenže jim do toho někdo mimo kartel hodil vidle.

+3/0
1.10.2016 23:08

J23i22ř62í 23S57c93h57m20i63d37t 5500813574275

Budeme tak dlouho soutěžit, až vyhraje ten, kdo nás "motivoval";-D

Co je Ťok na dopravě, tak se tam s právníky dveře netrhnou, jdena podezřelá akce za druhouRv

Jak může tohle ANO být v průzkumech první si nedovedu vysvětlit:-(

+15/0
1.10.2016 11:58

J70i94ř94í 24M90a69c28e72k 3645865554911

Voliči ANO, stejně jako voliči ČSSD, jsou velmi zvláštní lidé.

+6/0
1.10.2016 12:52

J24i81ř66í 74E96r26b92e39n 1533314296617

Zatímco do roku 2014 bylo MDČR, ŘSD a SŽDC výkladní skříní toho, jak má stát všechno v ažúru, že? ;-D

0/0
1.10.2016 22:35

F43r38a96n62t52i64s63e86k 26K72o74f62r48o44n 8440159752321

Prirozenym zajmem zadavatele je vytvorit konkurenci. Tedy aby se do souteze prihlasilo co nejvice firem. Tedy to plati, pokud management haji zajmy zadavatele. To urcite management SZDC nehaji. Kdo vsak rozhoduje o jmenovani a odvolani vedeni SZDC?

+9/0
1.10.2016 11:39

J54i17ř47í 55S58c71h28m69i44d79t 5360783634245

Typl bych si, že patří pod dopravu, takže Ťok;-)

+2/0
1.10.2016 11:59

J33a80n 33S59ů66r60a 4925513793332

Správní rada

http://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-struktura/spravni-rada.html

Mix ČSSD a ANO+jeden nestranik.

+4/0
1.10.2016 12:33

J98i61ř31í 69K54o39c59u43r30e14k 6685564365908

Sociální demokrad. Ikdyž tohle už je plná verze, žádné demo.

0/0
1.10.2016 15:17

J50a13n 80H46r92u52z46a 8454958979347

8 základních mostů by měla stavět firma BÖGL a KRÝSL. Ta má největší zkušenosti se shazováním mostu na vlak.

+8/0
1.10.2016 11:26

A20n63t81o26n64í80n 60N65á67d32v59o19r95n10í89k 1507762442424

myslím že těm "vypisovačům" tendru by se měla protikorupční policie pořádně podívat na majetek něco tady totiž hodně smrdí

+28/0
1.10.2016 11:09

T20o64m33a96s 68A25u56g22u15s85t79y62n 6267356701300

Nejsmutnější je, že tento tendr na pár kilometrů trati je tím největším v letošním roce. Zato do silnice se sype a sype.

+15/0
1.10.2016 10:56

R28o95m61a14n 48P86o95l69á33č28e53k 5716499925

Obrovský problém železnice je v tom,že v hrdlec ji není moc kam rozšiřovat...

0/−4
1.10.2016 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.