Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obří tendr na železnici opět začíná. Podmínky jdou proti původnímu vítězi

Správa železniční dopravní cesty vypsala znovu zakázku na modernizaci tratě mezi nádražím Praha-Hostivař a vinohradskými tunely. Největší soutěž letošního roku na železnici ale upravila tak, že se do ní vítěz zrušené soutěže nemůže přihlásit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J57a43n 20C28e83p46e65k 1514206450

Hele Karle, tu soutěž zruš a zopakuj to a tak stále dokola, dokavad nevyhrají ti naši, co sypou. My nebudeme makat za ušmudlané platy od SŽDC.

+1/0
3.10.2016 16:01

K59a90r51e66l 68N77e35d11o55p47i49l 7798866749664

Bude se to soutezit tak dlouho, az se vysoutezi ten spravny vitez.

+1/0
2.10.2016 15:11

O71l63d74ř59i94c90h 57J28a92n94e43č75e24k 8149406573651

RvRvRv

(české státní a pseudostátní zakázky snad už vůbec netřeba komentovat)

0/0
1.10.2016 22:53
Foto

M57a85r92e58k 94S40o40f80r 9255710828409

To zavání průserem

+3/0
1.10.2016 19:41

P83e77t55r 45N60o21v82o89t90n24y 1541120711

Pro SZDC a doufam že velkým.

+2/0
1.10.2016 22:19

M57a71r34t11i21n 95Š25t89r83o31s 4119807180758

No doufám, že ÚOHS bude v tomto případě konat. V zákoně jsou napsány důvody, které mohou vést ke zrušení zakázky. A rozhodně žádný takový jsem neviděl. Že si zadavatel špatně napsal zadávací dokumentaci, je jeho problém, a nikoliv důvod ke zrušení soutěže. To říkám, když opomenu jakoukoliv možniou korupci.

+6/0
1.10.2016 19:31

M32a44r78e79k 29M73a86r18t27i86n 8409624916560

Výborně, SŽDC v praxi... :-/

+5/0
1.10.2016 18:54

M66a73r43e41k 89M85a46r68t16i78n 8139744676500

Aneb v Ťokově rezortu se maká, jak to slíbil sám Babiš přece.

0/0
1.10.2016 18:55

P10a55v54e63l 51S45t59o55u22l44i34l 3370838497540

Pánové, společnost cht dala cenu pouze o 6% nižší než byla vyhlášená, žádný nesmysl a v současné rozbouřené době i největší stavební firmy na železnici soutěží o 10 a více % pod vyhlášené ceny, v Hostivaři byli ostatní velké firmy o 600 mil. a více nad vyhlášenou cenou, nesmysl. Ano, tedy radči Ne :o), zadavatel musí dbát na kvalifikaci firem to je správně, ale společnosti cht, která dělá pro SŽDC ročně (v součtu menších akcí 10 - 500 mil.) cca 1,0 mld. na železnici, podsouvat že je nekvalifikovaná je nesmysl. Specializaci na mosty je třeba hlídat, ale subdodávkou kvalifikované mostařské firmy, které čekají na práci není problém celou věc vyřešit.

+12/0
1.10.2016 17:38

J46i70ř57í 13K67o33c19u87r68e90k 6325384635388

Mno víte. My potřebujeme elektrikáře, který pracoval na stavbě za 50 a více miliónů. Bohužel ty vaše akce za 10 miliónů, kdy jste kompletně vyměnil elektřinu v desítkách tramvají vás nekvalifikují k tomu, abyste mohl vyměnit elektrické rozvody na škole. Jo, kdybyste dělal elektřinu na Čapím hnízdě, to by byla jiná.

+11/0
1.10.2016 15:15

M10a75r54t16i46n 18R70u42z75i21c56k96a 1212618986167

;-D;-D

Oni uz se tu korupci ani nesnazi skryvat...

+7/0
1.10.2016 15:07

D62a11v96i23d 68Z17a55j70d10á27k 8905662840721

A takhle to dopadne, kdyz se nepovede nahravka nekomu, kdo to mel slibene. Zrusi se to a vysachuje se konkurence. Ted to vyhraje i ten, co da treba 4, protoze to bude porad nejmin.

+9/0
1.10.2016 14:46

J29a16n 95N27o21v67á79k 7315474408827

není to tak jednoduché jak to tu prezentují. To že jedna společnost dala výrazně nižší cenu než statní možná jen znamená, že se plánovala napakovat na vícenákladech a nebo prostě neměla zkušenosti na tak velký projekt. A pokud dali ve výběrovém řízení jako hlavní požadavek cenu, tak se nedivím že to museli zrušit.

0/−10
1.10.2016 14:31

O14l94d46ř55i70c21h 56J88a62n38e30č41e49k 8689916293821

Anebo jako jediná dala reálnou cenu, narozdíl od kartelu, který se dohodl, kdo zakázku dostane a všichni jako nasadili cenu o 20% vyšší.

0/0
1.10.2016 22:58

J15a29n 27N14o57v13á90k 7505104928497

hm, každý vidí jen tu druhou možnost. Ale nemusí to tak být.

0/−1
2.10.2016 0:02

J40i36n40d63ř65i40c64h 22Š19k25o39p15e43k 4775321440975

vícenáklady jsou když jim je TDI dovolí

A pokud je dokumentace dobře připravená, není problém soutěžit jen na cenu

+1/0
2.10.2016 11:10

F73r55a57n29t48i96š25e28k 23G78r56i90v54a15l69s27k16ý 7586352965668

Zvůle a bezzásadovost státních institucí nezná hranic. Dokud nebudou úředníci tvrdě hnáni k odpovědnosti, nic se nezmění.

+7/−2
1.10.2016 13:50

R74i18c14h78a19r66d 75B24a82r35t34o67š 4919755549451

No nebudou, v asociálním finančním systému, to je ten problém. Hlavně intelekt společnosti je strašně slabý. Centrální banka provede operace, díky nimž může stát opět posílat peníze komínem, prodá se to jako "růst ekonomiky" a veřejnost to sežere.

Při této intelektuální úrovni prostě vůbec není možné nastolit spravedlivý finanční systém, kde se neplýtvá. Veřejnost to prostě vůbec neřeší!!

Spravedlivý finanční systém by sám omezil prostředky tam, kde jich je dnes hromada, že by plýtvat nebylo ani možné.

No a drtivá většina ekonomů je dnes zcela poplatná režimu. Stejně jako pisálci a univerzitní intelektuálové. Akorát recitují režimní propagandu!!

+5/0
1.10.2016 14:09

R30i90c39h24a45r51d 61B17a30r64t19o68š 4869375299951

Ta střecha nástupiště vypadá jak typický nesmyslný kovový konstrukt toho "experta" z Metrostavu. Tam se zas muselo provařit peněz!

Malé plus, že aspoň po rekonstrukci vím, že tam je nějaké nádraží přístupné ze zastávky MHD "U Továren", ale i tak ho člověk neznalý terénu nemá šanci objevit. Akorát si v buse poslechne "přestup na linky S" a řekne si "Kua, kde?"

ČR je prostě taková malá Brazílie. Min. půlka obyvatel sotva finančně dýchá, ale veřejné stavby máme na úrovni "egyptských pyramid" :-(. Prostě stát, ze kterého se člověku může udělat jen zle!

+3/−8
1.10.2016 13:21

R46o41m98a46n 52P50o38l39á49č13e40k 5526319335

A kufry sbaleny?

+1/−1
1.10.2016 13:31

R61i38c25h81a85r66d 94B82a31r33t56o95š 4579545579171

Zatím ještě ne, česká ovce.

+1/−1
1.10.2016 13:56

R36o55m16a37n 31P60o76l17á91č79e62k 5106749415

Možná by to chtělo začít;-).Pak zjistíte že jinde tonení o moc lepší...

+2/−3
1.10.2016 14:05

R20i18c85h96a12r80d 53B14a50r62t11o63š 4199755899561

No to už vím teď, že řada států pracuje s veřejnými penězi mnohem lépe, než se pracuje u nás. Takže nemáte pravdu ;-).

+2/−1
1.10.2016 14:11

D91a82v81i41d 75Z84a46j92d12á10k 8615182880161

A to znamena co? Ze kdyz se nekde krade, tak je to u nas omluva a muze se taky?

+3/0
1.10.2016 14:53

R13o94m18a89n 22P48o20l60á51č76e62k 5326149525

Ne.Vadí mi to špinění ČR...

+2/−2
1.10.2016 14:56

O36l66d50ř10i27c45h 86J78a28n42e64č35e70k 8919946123281

Je oprávněné. Již pár let žiji na druhé straně (bývalé) opony, lidé tu sice stejně jako v ČR nadávají na neschopné politiky, byrokracii, nesmyslné státní utrácení, korupci... a přesto je to tu řádově lepší než v ČR. Ta je bohužel opravdu černou děrou na erární peníze.

Tím nechci tvrdit, že to jinde není ještě horší, ale přeci jen s Afrikou nebo Jižní Amerikou se asi ČR srovnávat nechce.

0/0
1.10.2016 23:03

P45e24t44r 58N15o55v29o63t50n45y 1401410151

Na druhé straně opony, to je kde? Jestli Německo, tak si dostavte letiště v Berlíně. ;-D

0/0
1.10.2016 23:34

R78o53m80a92n 65P44o58l60á90č53e28k 5346769745

A jaké máte měřítko?Když lidi nadávají stejně jako u nás...

0/0
2.10.2016 0:35

J34i85ř76í 27M65a49c57e27k 3175685934311

Působí to, že šéfové SŽDC zapomněli podmáznout hodnotící komisi a chtěli si nechat všechny kapříky pro sebe. Doufám, že hamižnost nezvítězí ;-D

+3/−1
1.10.2016 12:52

L21u31d46ě75k 98H56l47á23v63k20a 2535774365598

ANO už je líp ;-D;-D;-D

+8/−1
1.10.2016 12:51

O52t66t54o 70P25o34s37p79í93š76i73l 4274745907568

ANO, líp už bylo... (Jen si hloupý občan nestihl všimnout...)

+1/0
1.10.2016 17:05

L60a45d21i97s44l32a37v 23J24o53d71l85o63v21s23k41i 2980905157951

Nějak nechápu tu hranici pro většinu personálu. Dělníkovi je snad jedno, jestli pracuje na stavbě za milion nebo za miliardu. Buď je dobrý a nebo není. S cenou stavby to nijak nesouvisí. U stavbyvedoucího tu podmínku chápu, protože musí mít zkušenost s vedením stavby velkého rozsahu.

+23/0
1.10.2016 12:45

O90l72d46ř52i69c92h 40J37a69n12e80č80e55k 8659136733421

Nechápete správně. Na tom nic racionálního není.

0/−1
1.10.2016 23:04

F78i90l37i25p 52L39a26u53k47o 5734687792

Proč asi byli ti ostatní dražší? Peněz na podmáznutí úředníků a ministra je potřeba opravdu hodně. Jsou čím dál tím víc nenažranější.

A pokud nějaká fy nechce korumpovat? Zde je čítankový případ jak se s ní zamete.

+16/0
1.10.2016 12:08

R44o74m36a69n 93P65o86l98á67č38e50k 5906989535

Nebo podrazili cenu a pak by to vyšroubovali následně...

0/−5
1.10.2016 12:11

J22a71n 90S39ů96r18a 4485983303982

Ta nejnižší cena se lišila od rozpočtové ceny rozhodně méně, než o kolik druhá nejlevnější směrem nahoru

+8/0
1.10.2016 12:30

R76o80m47a43n 29P98o31l28á71č56e34k 5376549205

Ale víme jak to především "odborníci" počítají...Viz podloží a D1...

0/−3
1.10.2016 13:00

J53a79n 68S16ů32r29a 4515283843262

Tak je zajímavé, že třeba v poslední zakázce na další pokračování přestavby uzlu Plzeň jsou prakticky všichni pod rozpočtovou cenou.

+2/0
1.10.2016 19:55

O77l96d91ř73i35c79h 58J41a64n48e26č73e46k 8249516213261

Už jsem to napsal výše. Zlevnění o 6% se těžko vůbec dá brát jako odchylka, že na tak velké stavbě jednomu projektantovi vyjde o pár procent jiná cena než jinému myslím není nic překvapujícího. Pokud jsou v dnešní době takřka ve všech stavebních soutěžích permanentně nabízeny ceny (hluboko) pod odhadní cenou zadavatele, tak tento případ mnohem spíše svědčí o kartelu velkých firem, které se dohodly, kdo zakázku dostane a s jakými cenami jakože budou soutěžit - jenže jim do toho někdo mimo kartel hodil vidle.

+3/0
1.10.2016 23:08

J88i82ř28í 28S47c81h71m93i14d42t 5270253724795

Budeme tak dlouho soutěžit, až vyhraje ten, kdo nás "motivoval";-D

Co je Ťok na dopravě, tak se tam s právníky dveře netrhnou, jdena podezřelá akce za druhouRv

Jak může tohle ANO být v průzkumech první si nedovedu vysvětlit:-(

+15/0
1.10.2016 11:58

J41i37ř81í 38M79a67c65e19k 3735765594571

Voliči ANO, stejně jako voliči ČSSD, jsou velmi zvláštní lidé.

+6/0
1.10.2016 12:52

J78i36ř15í 32E91r79b17e35n 1393124976617

Zatímco do roku 2014 bylo MDČR, ŘSD a SŽDC výkladní skříní toho, jak má stát všechno v ažúru, že? ;-D

0/0
1.10.2016 22:35

F40r24a30n79t30i46s41e25k 91K68o83f46r63o84n 8710529592791

Prirozenym zajmem zadavatele je vytvorit konkurenci. Tedy aby se do souteze prihlasilo co nejvice firem. Tedy to plati, pokud management haji zajmy zadavatele. To urcite management SZDC nehaji. Kdo vsak rozhoduje o jmenovani a odvolani vedeni SZDC?

+9/0
1.10.2016 11:39

J18i50ř67í 89S12c44h87m80i50d47t 5170473494395

Typl bych si, že patří pod dopravu, takže Ťok;-)

+2/0
1.10.2016 11:59

J38a30n 97S64ů47r85a 4875363453442

Správní rada

http://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-struktura/spravni-rada.html

Mix ČSSD a ANO+jeden nestranik.

+4/0
1.10.2016 12:33

J65i20ř52í 68K68o17c18u63r74e58k 6925574925498

Sociální demokrad. Ikdyž tohle už je plná verze, žádné demo.

0/0
1.10.2016 15:17

J22a85n 90H49r95u92z17a 8544288549177

8 základních mostů by měla stavět firma BÖGL a KRÝSL. Ta má největší zkušenosti se shazováním mostu na vlak.

+8/0
1.10.2016 11:26

A42n85t16o15n73í90n 80N15á33d34v91o91r28n22í42k 1397532712894

myslím že těm "vypisovačům" tendru by se měla protikorupční policie pořádně podívat na majetek něco tady totiž hodně smrdí

+28/0
1.10.2016 11:09

T45o80m37a58s 52A60u93g48u40s51t36y20n 6907966611360

Nejsmutnější je, že tento tendr na pár kilometrů trati je tím největším v letošním roce. Zato do silnice se sype a sype.

+15/0
1.10.2016 10:56

R31o11m57a11n 67P22o52l69á25č29e93k 5716369625

Obrovský problém železnice je v tom,že v hrdlec ji není moc kam rozšiřovat...

0/−4
1.10.2016 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.