Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Obří tendr na železnici opět začíná. Podmínky jdou proti původnímu vítězi

Správa železniční dopravní cesty vypsala znovu zakázku na modernizaci tratě mezi nádražím Praha-Hostivař a vinohradskými tunely. Největší soutěž letošního roku na železnici ale upravila tak, že se do ní vítěz zrušené soutěže nemůže přihlásit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a19n 53C22e77p10e46k 1844616950

Hele Karle, tu soutěž zruš a zopakuj to a tak stále dokola, dokavad nevyhrají ti naši, co sypou. My nebudeme makat za ušmudlané platy od SŽDC.

+1/0
3.10.2016 16:01

K67a15r40e65l 27N78e65d43o89p85i49l 7898576839254

Bude se to soutezit tak dlouho, az se vysoutezi ten spravny vitez.

+1/0
2.10.2016 15:11

O36l56d48ř69i22c57h 46J84a57n37e96č63e36k 8879316603431

RvRvRv

(české státní a pseudostátní zakázky snad už vůbec netřeba komentovat)

0/0
1.10.2016 22:53
Foto

M25a73r17e18k 57S68o16f23r 9105670868619

To zavání průserem

+3/0
1.10.2016 19:41

P81e63t60r 68N95o50v53o96t25n49y 1481310291

Pro SZDC a doufam že velkým.

+2/0
1.10.2016 22:19

M81a37r30t24i39n 54Š68t34r16o74s 4839767170788

No doufám, že ÚOHS bude v tomto případě konat. V zákoně jsou napsány důvody, které mohou vést ke zrušení zakázky. A rozhodně žádný takový jsem neviděl. Že si zadavatel špatně napsal zadávací dokumentaci, je jeho problém, a nikoliv důvod ke zrušení soutěže. To říkám, když opomenu jakoukoliv možniou korupci.

+6/0
1.10.2016 19:31

M86a42r56e21k 88M58a33r75t73i45n 8949394466760

Výborně, SŽDC v praxi... :-/

+5/0
1.10.2016 18:54

M63a28r74e35k 84M87a74r41t85i97n 8709224276370

Aneb v Ťokově rezortu se maká, jak to slíbil sám Babiš přece.

0/0
1.10.2016 18:55

P75a88v76e90l 88S70t65o63u67l37i58l 3710958167620

Pánové, společnost cht dala cenu pouze o 6% nižší než byla vyhlášená, žádný nesmysl a v současné rozbouřené době i největší stavební firmy na železnici soutěží o 10 a více % pod vyhlášené ceny, v Hostivaři byli ostatní velké firmy o 600 mil. a více nad vyhlášenou cenou, nesmysl. Ano, tedy radči Ne :o), zadavatel musí dbát na kvalifikaci firem to je správně, ale společnosti cht, která dělá pro SŽDC ročně (v součtu menších akcí 10 - 500 mil.) cca 1,0 mld. na železnici, podsouvat že je nekvalifikovaná je nesmysl. Specializaci na mosty je třeba hlídat, ale subdodávkou kvalifikované mostařské firmy, které čekají na práci není problém celou věc vyřešit.

+12/0
1.10.2016 17:38

J83i29ř98í 18K90o69c86u98r57e90k 6285144545558

Mno víte. My potřebujeme elektrikáře, který pracoval na stavbě za 50 a více miliónů. Bohužel ty vaše akce za 10 miliónů, kdy jste kompletně vyměnil elektřinu v desítkách tramvají vás nekvalifikují k tomu, abyste mohl vyměnit elektrické rozvody na škole. Jo, kdybyste dělal elektřinu na Čapím hnízdě, to by byla jiná.

+11/0
1.10.2016 15:15

M58a49r76t41i94n 10R83u68z13i50c75k21a 1982598466767

;-D;-D

Oni uz se tu korupci ani nesnazi skryvat...

+7/0
1.10.2016 15:07

D23a90v68i77d 12Z77a71j14d35á66k 8875892280981

A takhle to dopadne, kdyz se nepovede nahravka nekomu, kdo to mel slibene. Zrusi se to a vysachuje se konkurence. Ted to vyhraje i ten, co da treba 4, protoze to bude porad nejmin.

+9/0
1.10.2016 14:46

J69a66n 21N18o19v87á80k 7395114158787

není to tak jednoduché jak to tu prezentují. To že jedna společnost dala výrazně nižší cenu než statní možná jen znamená, že se plánovala napakovat na vícenákladech a nebo prostě neměla zkušenosti na tak velký projekt. A pokud dali ve výběrovém řízení jako hlavní požadavek cenu, tak se nedivím že to museli zrušit.

0/−10
1.10.2016 14:31

O24l25d58ř41i79c70h 36J61a79n77e36č45e75k 8539796773721

Anebo jako jediná dala reálnou cenu, narozdíl od kartelu, který se dohodl, kdo zakázku dostane a všichni jako nasadili cenu o 20% vyšší.

0/0
1.10.2016 22:58

J15a38n 22N93o49v14á79k 7195984908507

hm, každý vidí jen tu druhou možnost. Ale nemusí to tak být.

0/−1
2.10.2016 0:02

J58i94n82d89ř62i98c86h 61Š23k71o55p95e60k 4375471310425

vícenáklady jsou když jim je TDI dovolí

A pokud je dokumentace dobře připravená, není problém soutěžit jen na cenu

+1/0
2.10.2016 11:10

F30r44a63n38t20i18š34e71k 92G84r74i21v78a32l79s79k85ý 7136842935468

Zvůle a bezzásadovost státních institucí nezná hranic. Dokud nebudou úředníci tvrdě hnáni k odpovědnosti, nic se nezmění.

+7/−2
1.10.2016 13:50

R81i76c66h27a63r10d 58B42a60r65t11o81š 4469875649371

No nebudou, v asociálním finančním systému, to je ten problém. Hlavně intelekt společnosti je strašně slabý. Centrální banka provede operace, díky nimž může stát opět posílat peníze komínem, prodá se to jako "růst ekonomiky" a veřejnost to sežere.

Při této intelektuální úrovni prostě vůbec není možné nastolit spravedlivý finanční systém, kde se neplýtvá. Veřejnost to prostě vůbec neřeší!!

Spravedlivý finanční systém by sám omezil prostředky tam, kde jich je dnes hromada, že by plýtvat nebylo ani možné.

No a drtivá většina ekonomů je dnes zcela poplatná režimu. Stejně jako pisálci a univerzitní intelektuálové. Akorát recitují režimní propagandu!!

+5/0
1.10.2016 14:09

R21i48c85h58a27r69d 24B21a50r44t48o74š 4269745349621

Ta střecha nástupiště vypadá jak typický nesmyslný kovový konstrukt toho "experta" z Metrostavu. Tam se zas muselo provařit peněz!

Malé plus, že aspoň po rekonstrukci vím, že tam je nějaké nádraží přístupné ze zastávky MHD "U Továren", ale i tak ho člověk neznalý terénu nemá šanci objevit. Akorát si v buse poslechne "přestup na linky S" a řekne si "Kua, kde?"

ČR je prostě taková malá Brazílie. Min. půlka obyvatel sotva finančně dýchá, ale veřejné stavby máme na úrovni "egyptských pyramid" :-(. Prostě stát, ze kterého se člověku může udělat jen zle!

+3/−8
1.10.2016 13:21

R37o95m48a67n 95P20o55l18á74č39e41k 5286729385

A kufry sbaleny?

+1/−1
1.10.2016 13:31

R41i44c25h51a73r63d 97B44a28r22t61o54š 4769295609831

Zatím ještě ne, česká ovce.

+1/−1
1.10.2016 13:56

R26o85m41a48n 54P49o49l95á40č11e92k 5776829875

Možná by to chtělo začít;-).Pak zjistíte že jinde tonení o moc lepší...

+2/−3
1.10.2016 14:05

R37i95c48h21a12r14d 59B73a10r69t63o91š 4779355159501

No to už vím teď, že řada států pracuje s veřejnými penězi mnohem lépe, než se pracuje u nás. Takže nemáte pravdu ;-).

+2/−1
1.10.2016 14:11

D43a35v56i90d 23Z55a85j34d83á91k 8945292210721

A to znamena co? Ze kdyz se nekde krade, tak je to u nas omluva a muze se taky?

+3/0
1.10.2016 14:53

R70o30m61a40n 84P65o16l64á27č56e34k 5526849715

Ne.Vadí mi to špinění ČR...

+2/−2
1.10.2016 14:56

O83l62d71ř23i89c88h 66J66a31n90e73č80e19k 8239376203191

Je oprávněné. Již pár let žiji na druhé straně (bývalé) opony, lidé tu sice stejně jako v ČR nadávají na neschopné politiky, byrokracii, nesmyslné státní utrácení, korupci... a přesto je to tu řádově lepší než v ČR. Ta je bohužel opravdu černou děrou na erární peníze.

Tím nechci tvrdit, že to jinde není ještě horší, ale přeci jen s Afrikou nebo Jižní Amerikou se asi ČR srovnávat nechce.

0/0
1.10.2016 23:03

P39e61t37r 98N43o39v47o49t49n44y 1781180981

Na druhé straně opony, to je kde? Jestli Německo, tak si dostavte letiště v Berlíně. ;-D

0/0
1.10.2016 23:34

R66o70m69a24n 50P31o30l80á38č31e16k 5136989695

A jaké máte měřítko?Když lidi nadávají stejně jako u nás...

0/0
2.10.2016 0:35

J65i13ř56í 92M36a17c47e93k 3895575714491

Působí to, že šéfové SŽDC zapomněli podmáznout hodnotící komisi a chtěli si nechat všechny kapříky pro sebe. Doufám, že hamižnost nezvítězí ;-D

+3/−1
1.10.2016 12:52

L32u33d73ě50k 54H87l58á31v34k13a 2215934715158

ANO už je líp ;-D;-D;-D

+8/−1
1.10.2016 12:51

O88t38t11o 39P31o94s44p69í80š46i91l 4504515107608

ANO, líp už bylo... (Jen si hloupý občan nestihl všimnout...)

+1/0
1.10.2016 17:05

L72a79d22i51s10l98a95v 17J86o76d27l53o76v44s62k91i 2610305317271

Nějak nechápu tu hranici pro většinu personálu. Dělníkovi je snad jedno, jestli pracuje na stavbě za milion nebo za miliardu. Buď je dobrý a nebo není. S cenou stavby to nijak nesouvisí. U stavbyvedoucího tu podmínku chápu, protože musí mít zkušenost s vedením stavby velkého rozsahu.

+23/0
1.10.2016 12:45

O19l92d59ř36i76c15h 61J52a36n58e14č45e58k 8699616323971

Nechápete správně. Na tom nic racionálního není.

0/−1
1.10.2016 23:04

F51i70l16i92p 30L23a62u13k51o 5674347282

Proč asi byli ti ostatní dražší? Peněz na podmáznutí úředníků a ministra je potřeba opravdu hodně. Jsou čím dál tím víc nenažranější.

A pokud nějaká fy nechce korumpovat? Zde je čítankový případ jak se s ní zamete.

+16/0
1.10.2016 12:08

R53o39m29a30n 82P51o79l30á85č74e94k 5466529795

Nebo podrazili cenu a pak by to vyšroubovali následně...

0/−5
1.10.2016 12:11

J38a71n 81S94ů16r82a 4395933203592

Ta nejnižší cena se lišila od rozpočtové ceny rozhodně méně, než o kolik druhá nejlevnější směrem nahoru

+8/0
1.10.2016 12:30

R24o34m87a78n 95P32o35l46á37č34e81k 5286839255

Ale víme jak to především "odborníci" počítají...Viz podloží a D1...

0/−3
1.10.2016 13:00

J74a28n 81S12ů22r76a 4745693493502

Tak je zajímavé, že třeba v poslední zakázce na další pokračování přestavby uzlu Plzeň jsou prakticky všichni pod rozpočtovou cenou.

+2/0
1.10.2016 19:55

O83l89d31ř55i61c51h 87J59a29n69e15č57e62k 8109336623491

Už jsem to napsal výše. Zlevnění o 6% se těžko vůbec dá brát jako odchylka, že na tak velké stavbě jednomu projektantovi vyjde o pár procent jiná cena než jinému myslím není nic překvapujícího. Pokud jsou v dnešní době takřka ve všech stavebních soutěžích permanentně nabízeny ceny (hluboko) pod odhadní cenou zadavatele, tak tento případ mnohem spíše svědčí o kartelu velkých firem, které se dohodly, kdo zakázku dostane a s jakými cenami jakože budou soutěžit - jenže jim do toho někdo mimo kartel hodil vidle.

+3/0
1.10.2016 23:08

J58i19ř28í 96S20c87h65m29i86d11t 5370803434835

Budeme tak dlouho soutěžit, až vyhraje ten, kdo nás "motivoval";-D

Co je Ťok na dopravě, tak se tam s právníky dveře netrhnou, jdena podezřelá akce za druhouRv

Jak může tohle ANO být v průzkumech první si nedovedu vysvětlit:-(

+15/0
1.10.2016 11:58

J54i84ř47í 93M15a11c78e84k 3845455324981

Voliči ANO, stejně jako voliči ČSSD, jsou velmi zvláštní lidé.

+6/0
1.10.2016 12:52

J23i19ř27í 65E80r77b58e36n 1263594306537

Zatímco do roku 2014 bylo MDČR, ŘSD a SŽDC výkladní skříní toho, jak má stát všechno v ažúru, že? ;-D

0/0
1.10.2016 22:35

F73r12a64n35t73i50s59e77k 85K85o60f72r25o15n 8270619692721

Prirozenym zajmem zadavatele je vytvorit konkurenci. Tedy aby se do souteze prihlasilo co nejvice firem. Tedy to plati, pokud management haji zajmy zadavatele. To urcite management SZDC nehaji. Kdo vsak rozhoduje o jmenovani a odvolani vedeni SZDC?

+9/0
1.10.2016 11:39

J33i81ř74í 20S73c56h12m31i29d58t 5320163664935

Typl bych si, že patří pod dopravu, takže Ťok;-)

+2/0
1.10.2016 11:59

J63a92n 29S13ů45r52a 4215443853532

Správní rada

http://www.szdc.cz/o-nas/organizacni-struktura/spravni-rada.html

Mix ČSSD a ANO+jeden nestranik.

+4/0
1.10.2016 12:33

J22i37ř57í 53K49o75c60u96r66e53k 6355474785628

Sociální demokrad. Ikdyž tohle už je plná verze, žádné demo.

0/0
1.10.2016 15:17

J37a18n 33H52r30u10z55a 8794298659187

8 základních mostů by měla stavět firma BÖGL a KRÝSL. Ta má největší zkušenosti se shazováním mostu na vlak.

+8/0
1.10.2016 11:26

A31n84t24o25n26í61n 87N95á30d97v46o97r58n80í53k 1977352482224

myslím že těm "vypisovačům" tendru by se měla protikorupční policie pořádně podívat na majetek něco tady totiž hodně smrdí

+28/0
1.10.2016 11:09

T68o26m24a66s 74A37u29g67u24s84t96y42n 6187916441280

Nejsmutnější je, že tento tendr na pár kilometrů trati je tím největším v letošním roce. Zato do silnice se sype a sype.

+15/0
1.10.2016 10:56

R89o45m80a49n 91P47o51l57á64č90e20k 5746719765

Obrovský problém železnice je v tom,že v hrdlec ji není moc kam rozšiřovat...

0/−4
1.10.2016 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.