Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlak do Bavorska bude „courák“, místy pojede jen šedesátkou

Stát hodlá konzervovat rychlost na tuzemské železnici na úrovni minulého století. A to navzdory masivním investicím. Ukazuje to čerstvě vypsaná soutěž na projektovou dokumentaci na modernizaci tratě z Plzně do Domažlic. Ta má být součástí rychlého spojení mezi Prahou a Mnichovem. Skutečně rychlých vlaků se však lidé nedočkají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L54u47k93á21š 68B54r35a42n56d75e14j19s 2643955731291

No, bezva. Stejně nesmyslně byla zmařena šance na první slušně rychlou trať u nás - IV. koridor - Pha - ČB. Varianta 160-200 km/h na cca 140km trati byla zpracována, vše vyčísleno, vysvětleno. Nakonec se realizuje varianta 80-160 km/h s tím, že těch 160 km/h se jede na 100km trati... Nemyslím, že finanční úsporou se dá ospravedlnit vše. A u koridorové trati už vůbec ne. Rv

+1/0
3.10.2016 16:41

M49a89r42t73i16n 76R69u20z18i82c14k38a 1162338796357

Vsak povede stejnym smerem dalnice, 130km/h celkem trvale, bude to rychlejsi nez vlak...

+1/0
3.10.2016 17:38

L87u51k75á55š 38B29r56a50n86d51e97j67s 2443455341221

No, to právě ne - zejména pokud by platila varianta 200 km/h... Zejména, pokud se počítalo s expresy Pha - ČB s jedinou zastávkou ver Veselí n/L.

Krom toho D3 v Jižních Čechách možná bude celkem rychle, ale ve Středních?!? Tam bude špunt ještě dalších 20 let, věřte mi. Trať bude výrazně dříve, tedy byla by...

0/0
3.10.2016 17:47

M80a18r21t63i90n 77R60u76z76i83c13k84a 1492968366327

D3 mozna ano, ... D5 nikoliv, trat se tam neplanuje dvoukolejna a casto i s useky kolem 80km/h, nebude rychlejsi a nebude ani vhodna pro rychlejsi nakladni dopravu...

0/0
4.10.2016 13:33

L95u78k30á22š 29B27r89a30n42d90e86j64s 2773125751711

Aha, vy jste myslel tuto trasu.. Ale tím spíš, neboli opět - NO PRÁVĚ - varianta 160-200 km/h a dvoukolejná trať je zpracována a vyšla by jen o cca 7mld dráž. Kapacita i pro náklady nesrovnatelná, osobní doprava rychlejší.. A nic, radši budeme "optimalizovat" na úroveň poloviny 20. stol. CHYBA!

0/0
16.11.2016 14:08

P57e91t56r 97Š22i25m43r20a90l 4977787545255

To bylo trošku jinak.

Úsek Praha Zahradní město - Benešov byl pouze optimalizován (rychlosti 70 - 130 km/h). A má to svou logiku. Již dlouho je v plánu vysokorychlostní trať, která se od současné tratě v první etapě má oddělit za zastávkou Praha - Zahradní město, v tunelu podjet průmyslovou zónu v Hostivaři, vyjet na poli za měcholupským sídlištěm (za silnicí Petrovice - Uhřiněves) a dále pokračovat poblíž D1 ke Stránčicím (zde první spojka na současnou trať) a dále vede k Benešovu (zde je napojení spojkou do benešovského nádraží) a VRT pak pokračuje na Vlašim a do prostoru HB a Jihlavy.

Dále z Benešova je s výjimkou Tábora a výjezdu z Benešova trať stavěna na rychlost 160 km/h (naprosto většinově). V rámci Bártových úspor není zatím vyřešen úsek Ševětín - Nemanice, kde měl být dlouhý tunel, který by trať nejen zrychlil, ale i podstatně zkrátil a snížil stoupání přes vrchol trati v Chotýčanech. Zde to zatím vypadá na pouhou opravu a ponechání jednokolejné tratě v jinak již dvojkolejném koridoru. Dále ještě chybí úsek Votice - Sudoměřice, který by se měl začít stavět příští rok v nové trase a na rychlost 160 km/h.

Takže budoucí předpoklad je:

Praha hl.n. - Praha Zahradní město: 80 - 120 km/h.

Praha Zahradní město - Benešov: 200 - 350 km/h (pro vlaky do Budějovic asi max. 200 km/h).

Benešov - Ševětín: výrazně většinově 160 km/h

Ševětín - České Budějovice: 80 - 120 km/h.

Dobu jízdy si dovolím pouze odhadnout: Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Tábor 45 minut, Tábor - Veselí - České Budějovice 45 minut, celkem 1,5 hodiny.

+1/0
4.10.2016 1:29

J70a11n 89J25e75m71e64l24k21a 1915630

Otázka zda píšete jako sždc rychlosti s naklápěcí soupravou :)

0/0
4.10.2016 7:30

M27a90r30t98i90n 95R98u73z17i40c36k56a 1492388206797

je to hlavni koridor, pokud se neplanuje VRT timto smerem, tak by mela byt stavena vetsinove na 200km/h, bez prejezdu, 160km/h bych bral jako regionalni maximalku nebo takove minimum pro problematicke useky hlavni trate, 80-120km/h a v puvodni trase je zbytecne, zde bych vedl trat podel D3 az k budejovicim na 160/200km/h, puvodni trat muze byt zachovana pro regionalni dopravu,...

VRT na Budejovice/Linec v planu neni, ale muze byt dalsi zajimavou trasou smerem jih evropy a se zastavkami Drazdany-Usti-Praha-Tabor-Veseli-Ceske Budejovice-Linec, ktera nas nyni minula pres Nemecko.

PS: setrit na zeleznicni doprave se v budounu nemusi vyplatit a muze to vest k dalsim zbytecnym investicim v budoucnu... viz treba hlavni koridory s prejezdy a na 160km/h, pricemz jsou na nich mista, kde stavebne trate mohly byt jiz dokonceny i na 200/250km/h...

0/0
4.10.2016 13:51

P44e20t31r 31Ž48á44k 1148702895969

No dneska jsem si dal vlakem Mnichov - Praha a rozhodne to nevytrhne nejakych par desitek km mezi Plzni a Domazlicema.Ono se dnes musi jen na nemecke strane 2x do uvrate a rychlost max. 120.

+2/0
2.10.2016 22:29

P48e11t40r 21Š56i46m10r92a79l 4307947445285

To samozřejmě nevytrhne. Ale pomůže a může se stavět po etapách.

Tunely před Plzní jsou ve stavbě, koridor Beroun (mimo) - Ejpovice (k tunelům) je prakticky dokončen.

Úsek Regensburg (pro osobní dopravu úvrať, která se hodí. Velké město a změna lokomotivy z elektrické na nezávislou. Dále nejsou dráty) - Schwandorf (součástí všech variant přestavby tratě je spojka mimo Schwandorf) - Furth i. Wald je na rychlosti 100 - 140 km/h (co bychom za to dali i na "koridoru" Beroun - Ejpovice.

Stanice Plzeň - běží stavba. Rychlost se zvýší z 20 - 40 km/h na 80 km/h.

Další úsporu času pro osobní dopravu přinese i pouhopouhá elektrifikace. Nezávislé evropské lokomotivy ER 20 (Herkules) používané v úseku Regensburg - Plzeň mají trakční výkon "pouhých" 1600 kW. Dnešní moderní elektrická lokomotiva disponuje výkonem 5600 - 6400 kW.

Trať Plzeň - Furth má rychlost 60 - 100 km/h, většinově 80 km/h.

+2/0
2.10.2016 22:40

J93a98n 14J47e83m44e53l49k85a 1655910

Tahle trať mi přišla docela logická. Současná trať jako kdyby tam téměř nebyla. Ideální ji postavit novou pro Cargo a osobní. Německo je největší obchodní partner. Narozdíl od Praha Drážďany, kde jsou 2 slušné trati. Bude 3.? 3 na jednom místě? Buď budou muset nějakou zrušit. Nebo budou neudržované..

50 km. by mohlo být cca do 40 miliard za novou dvoukolejku. Na co jiného EU peníze.

Pokud cargo nebude jezdit víc než kamion - asi těžko bude konkurenceschopné.( elektřina nemá spotřební daň). Navíc pokud české cargo "staví u každého semaforu", asi nemůže být ani moc ekologické a efektivní.

+2/0
2.10.2016 21:54

R29a14d88e70k 24J82a85n58a19t93a 9565966434952

Praha-Dráždany je jen jedna trať. Ta po druhém břehu Labe končí v Děčíně. A opravdu se nebojím, že by po výstavbě druhé tunelem vytížené nebyly, když dnes je ta jedna přetížená a to tam jezdí expresní osobní vlak jen jednou za 2 hodiny (až bude trať rychlejší, uživí se i jeden expres za hodinu, možná i víc).

To ovšem nic nemění na tom, že absence použitelné tratě na západ je ostuda.

+1/0
2.10.2016 22:11

M82a89r56t55i57n 88H83u10d90e37c31e44k 3963309369453

ono to neni jen o osobni doprave.

0/0
3.10.2016 8:36

R56a61d45e48k 90J52a56n38a78t96a 9445466354342

Jistě. A co to mění na mém příspěvku?

Dnešní trať je přetížená osobní i nákladní dopravou. Obojí má přitom potenciál k růstu.

0/0
3.10.2016 13:45

P46a12v69e50l 10N53o95v93á38k 4753178295231

Jestli ono to není tím, že je třeba zvyšovat důchody, sanovat OKD, přidávat doktorům a vůbec před volbami uplacet voliče všech druhů. Na investice nejsou prachy, protože než se vrátí a nechají se z nich vyzdimat politické body, bude už u vesla dávno někdo jiný.

+1/0
2.10.2016 19:36

R61a48d78e84k 65J31a72n47a93t60a 9945156404432

Tady ale peníze nejsou primární problém. Jde o příspěvek EU, bez kterého se stejně žádná železniční stavba nestaví, k tomu se sicě něco musí přidat, ale poměrně málo. A pro příspěvek EU musí ve studii vyjít efektivita stavby. Ale pozor, jako o všech studií, mysldek lze priohnou podl toho, jak zadavatel chce.

A poslední dobou se mi zdá, že zadavatel chce, aby žádná pořádná stavba na železnici nevyšla, hlavně aby to zvládaly spřátelené firmy tím, co už umí a nemusely se učit nic nového.

+2/0
2.10.2016 20:12

M28a75r60t54i47n 74V65e89s29e73l56ý 1290818497616

Také si to myslím. Právě jsem se vrátil ze Slovenska, kde jsem si přečetl, že trať Diviaky - Banská Bystrica s 22 tunely (nejdelší 4.697 m) se stavěla v letech 1936-40, čili postavila se za necelých pět let. V době nelehké, kdy zřejmě nebyl materiál na mosty, tak se víc tunelovalo. A žádná podpora okolních států nebyla. Když si to srovnám s jakýmkoli koridorem (aktuálně třeba Praha - České Budějovice), tak si říkám, že s dnešním přístupem by s použitím tehdejších technologií polovina tratí vůbec nebyla vybudována.

+4/0
2.10.2016 21:22

P33a69v40e71l 38N93o88v98á22k 4783248615861

Ale o matematiku tady vůbec nejde. V tom případě by vláda nerušila např marginální druhý pilíř (s dalekosahlymi dopady na životní úroveň budoucích důchodců). Jde čistě o to, co lze prodat voličům v aktuálním volebním období bez ohledu na náklady.

+2/0
2.10.2016 21:23

R51a50d74e45k 69J20a76n27a77t31a 9695536564702

Druhý pilíř si zvolilo velmi málo lidí, tj. se neruší se to kvůli nějakým financím, ale prostě proto, že si ČSSD postavila kampaň na tom, že to zruší. Byl to tak hlasitý slib, že není důvod ho nesplnit, když to jde snadno.

0/0
2.10.2016 22:14

M29a15r38t45i48n 32H84o70d90í63k 2425115488387

Tak nějak mě štve, jak se každý (kdo nezná bazální informace) opírá stále do přidávání doktorům, jakoby to snad byl náklad státního rozpočtu. Lékaři jsou placeni svými zaměstnavateli z jejich příjmu, který je tvořen z 99% platbami od pojišťoven. To nemá se státním rozpočtem ani náznakem nic společného. Ujasněte si to!

0/0
2.10.2016 22:08

R76a48d75e32k 22J78a48n77a97t20a 9595716714442

No to má. Protože za státní pojištěnce (děti, studenti, nezaměstnaní, matky, důchodci) platí pojistné (byť relativně nízké) stát ze státního rozpočtu.

0/0
2.10.2016 22:16

J55o48s69e27f 81V33á69c93h82a42l 2743382122802

Kdyby tihle lidé spolu se SDŽC a jejich dodavateli stavěli trať Domažlice - Planá u ML jako v roce 1910, jak dlouho by jim to trvalo ? Tenkrát to trvalo dva roky a dělali to s kravskými potahy. Dneska ? Je to stádo bl..ů. A stavět trať, kde se část jezdí dvoustovkou a zbytek šedesát, proč ? Myslí trochu na možnou budoucnost ?

+3/0
2.10.2016 19:02

P59e21t12r 67Š70i48m50e39k 2549477406778

Začínám mít dojem, že na MD není nikdo, kdo by uměl německy a byl se schopen se s Němci domluvit na kloudném řešení. Koridor z Plzně do Bavorska by byl třeba jako sůl. Nechápu potom stavbu tunelů před Plzní. Jel jsem tu trasu předloni a měl jsem pocit, že lokomotivu táhne pár koní. Rychleji to jede i z Brna do Nezamyslic.

+1/0
2.10.2016 18:44

M32a50r16t27i85n 76V60e49s25e51l92ý 1240298257686

Stavba tunelů pod Chlumem je podle mě v pořádku, ale dokud se nevyřeší úsek Praha - Beroun, je to jen poloviční řešení. Chtělo by to více odvahy, velkorysosti. A koncepce. To vše namísto nesmyslného předražování dopravních staveb.

0/0
2.10.2016 21:30

J82i64ř42í 56Z83a75t66l27o86u18k90a10l 3338939251926

Úsek mezi Prahou a Berounem je hodně kritickým místem, pomalým, vedoucím příliš velkou oklikou a s nízkou kapacitou. Bohužel mám pocit, že jedinou variantou, o které se reálně uvažuje, je přes 20 km dlouhý tunel z Prahy do Berouna, ten ale vychází příliš draho a proto se na jeho výstavbu zatím rezignovalo. Přitom alternativou by mohla být trasa vedoucí údolím mezi Řevnicí a Hostomicemi, která by se na hlavní trať napojila někde u Hořovic, která by tak dlouhý tunel nevyžadovala a mohla by mít i příznivější sklonové poměry. Konfliktní místo s přemostěním Berounky u Řevnice by se podle mého názoru dalo vyřešit výstavbou mostu mezi Řevnicí a Zadní Třebání, který by byl společný pro trať a pro silniční obchvat Řevnice (trať by vedla v tubusu pod silnicí a na obou koncích pokračovala tunelem), a který by tak i pro místní mohl být dostatečně významným přínosem, aby bylo možné získat souhlas okolních obcí.

0/0
2.10.2016 23:38
Foto

Z32d85e13n10k28a 86J65a55v97ů77r62k65o18v27á 6860487555789

ten koridor by se mimo jiné hodil pro přepravu kamionů - rolla,D je kamiony naprosto přetížená

+1/0
2.10.2016 17:56

M66i74r21o89s56l11a64v 33G29r18o94s75s36m55a98n58n 8692379254

Rolla je nákladné převážení balastu.

0/0
2.10.2016 21:09

M24i50l94o97š 86S58a15l23o11š19e68k 7304523541533

Peníze by na to byly ale SŽDC žíví tak velikej aparát kancelářských darmožroutů a nefachčenků,že potom zbyde velmi malá částka na to,něco vůbec dělat.......

+1/−1
2.10.2016 17:46

R36a50d80e42k 39J12a44n94a67t56a 9605316514162

Tada nic proti vašemu názoru, ale mám dojem, že jste z těch, pro které je milion nebo miliarda jedno, obojí je "strašně moc".

Nějaké platy úředníků nelze srovnávat s rozpočtem infrastukturních staveb. Naopak je špatně, že stát nedokáže své lidi dobře zaplatit - pak jde totiž pro stát pracovat jen človek neschopný, který by se v soukromém sektoru neuživil, nebo naopak ten, kdo plánuje si tam přikrádat.

+3/0
2.10.2016 20:03

J66a58n 56W 8595328406387

Treba nekdo ceka az ceny budou 2x drazsi nez v DE, a to to pak se vyplati! :-):-P Do bude rejze :-)

0/0
2.10.2016 17:22

P71a75v34e40l 51V87l63a23s 4595873510314

Především jde o zakázku a o cestující vůbec ne.

+1/0
2.10.2016 17:03

T81o28m57á76š 37G97a23j79d54a 9361503367365

Vzdyt je to jen trat do nejakyho mnichova..

0/0
2.10.2016 17:03

P63e16t43r59a 21M70a29l24a25k64o74v55a 1118860230804

Silniční lobby je u nás nesmírně silná, všichni dopravci v oblastikamionové přepravy i osobní dopravy těžce rejžují (ziskovost je mnohem větší než většina lidí tuší a šance na vstup nových firem je reálně zablokována) a tudíž úspěšně blokují rozvoj železnic, který by jim ukrojil z koryta...no a čeští politici na budoucnost země a národa rozhodně nemyslí....

0/0
2.10.2016 16:21

J80o18s68e18f 10V68o87s19i81c29k60y 4183607826443

Jeden cesky politik na budoucnost naroda mysli ! Jmenuje se Okamura. Bude referendum, z EU vystoupime, budeme sobestacni, a nejaka nakladova trat do Mnichova nebude vubec treba !

+2/−3
2.10.2016 16:44

R34o97m14a87n 80S29t62o47n27e31k 1169663639811

Okamura je jenom žvanil a populista

+2/0
2.10.2016 17:09

J30i35ř21í 98Z97a72t28l81o28u35k93a28l 3348779911196

A Vy znáte nějakého politika, který není žvanil a populista? Netvrdím, že Okamura je lepší, jen prostě není ultralevičák a vítač migrantů jako většina novinářů a velká část politiků.

0/−1
2.10.2016 18:08

R20o62b41e29r49t 57H96o98m42o60l28k69a 4503858920112

Nechceš si s tím názorem zajít k doktorovi?

0/0
3.10.2016 14:06

P34e36t60r92a 49M19a61l19a25k52o79v77a 1928620940834

ČR ani v roce 2016 nezvládá co Japonsko v roce 1960....

+3/0
2.10.2016 16:18

M17i20l52a34n 43K42o71i38š 4217662471540

Asi by si MD a SŽDC měli uvědomit, že tohle jsou investice do budoucnosti. Počítat efektivitu podle současné situace je nesmysl. Ta nová trať by se přece nestavěla jen na 10 let... ale na příštích cca 100 let.

Tohle je názorná ukázka omezeného myšlení úředníků a ekonomů. Nevidí dál jak za nejbližší výplatu.

+22/0
2.10.2016 14:39

M57a40r41e42k 92M92a97r27t97i69n 8119114326130

Pro naše milé MD a SŽDC: Kdyby v minulosti předkové počítali s každou ekonomickou vyvážeností a prospěchem, tak tu dodnes jezdíme v kočárech po štěrkových cestách! Stát vydává velkým objem peněz na mnohem větší kraviny, ale postavit moderní cesty hodné 21. století, to je stále problém. Kde je háček tentokrát, nesypalo by to dost stranické pokladny? Rv

+9/0
2.10.2016 14:16

L96u77k29a16s 78N64a43v25a43r74a 9507760898928

Hlavně ze ta parta hnupu, která tohle vymejsli je "ekonomicky efektivní"

+10/0
2.10.2016 14:14

K87a64r37e52l 23B64a66m21b47u45l10a 4683959667569

Nejde o to neco zmodernizovat a zrychlit, ale zaplatit ty prachy a na spravnem miste. Z tohoto pohledu to bude zajiste uspesny projekt...

+6/0
2.10.2016 14:02

P46e19t51r 12M39a45r93š19o15u86n 5815208426966

To je dobrý. Trať je k nicemu, tak vychází ze je výhodnější to vozit po silnici. No takže ji "opravime" dál k nicemu. Vidíte, my říkali, že po ní nikdo jezdit nebude...

Bože.....

+13/0
2.10.2016 13:52

P66a91v26e12l 14M38o43r42a58v86e66c 3462849402838

"modernizaci tratě z Plzně do Domažlic.. rychlé spojení mezi Prahou a Mnichovem.. 70km/h"

Nic víc z článku netřeba.RvRvRv

+14/0
2.10.2016 13:14

P16a20v68e76l 67Z95a64t97l73o60u57k93a55l 1316649418535

Ať se kouknu doprava nebo doleva, všude spousta pussynek. A podle toho také ta rozhodnutí vypadají...

+5/0
2.10.2016 12:59
Foto

P34a24v79e52l 82S66v90i38t22i14l 5594633446922

zase tunel na státní peníze "franto podrž to, já jdu pro prachy" ;-( Rv

+4/−1
2.10.2016 12:58

M59i63r34o98s76l23a42v 73P10a11v92l51í51č56e44k 7863200925554

To mělo být plus.

0/0
2.10.2016 17:14

J22i22ř70í 59Z40a32t53l76o48u55k91a14l 3448389661966

Takto důležitá trať by měla být především celá dvojkolejná. Jednokolejné úseky jednak podstatně snižují kapacitu tratě, jednak čekání na protijedoucí vlaky také výrazně snižuje průměrnou rychlost. Stavět jednokolejné přeložky je tak mnohem větší zvěrstvo. Nižší rychlost v krátkém úseku v původní stopě a se složitějšími podmínkami bych ještě pichopit dovedl, to bude spíš trať na úrovni současných koridorů a případná budoucí rychlodráha by stejně asi vedla jinudy.

+38/0
2.10.2016 12:02

J39a30n 32Š87v27e20c 5592236787599

Někdy mě hodně štve, že jsem se nenarodil o pár kilometrů západně.

Máme krásnou zemi, ale kazí nám to politici, experti a podobní :-)

+12/0
2.10.2016 12:02

O41n24d44r92a 34P92a66ř18í31z80e87k 7141939755332

A jedním slovem je lze označit "drahý diletanti".

0/0
2.10.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.