Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlak do Bavorska bude „courák“, místy pojede jen šedesátkou

Stát hodlá konzervovat rychlost na tuzemské železnici na úrovni minulého století. A to navzdory masivním investicím. Ukazuje to čerstvě vypsaná soutěž na projektovou dokumentaci na modernizaci tratě z Plzně do Domažlic. Ta má být součástí rychlého spojení mezi Prahou a Mnichovem. Skutečně rychlých vlaků se však lidé nedočkají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L60u13k11á12š 68B30r58a30n26d74e92j47s 2153905131551

No, bezva. Stejně nesmyslně byla zmařena šance na první slušně rychlou trať u nás - IV. koridor - Pha - ČB. Varianta 160-200 km/h na cca 140km trati byla zpracována, vše vyčísleno, vysvětleno. Nakonec se realizuje varianta 80-160 km/h s tím, že těch 160 km/h se jede na 100km trati... Nemyslím, že finanční úsporou se dá ospravedlnit vše. A u koridorové trati už vůbec ne. Rv

+1/0
3.10.2016 16:41

M75a17r91t58i77n 31R71u58z89i56c54k70a 1772908466227

Vsak povede stejnym smerem dalnice, 130km/h celkem trvale, bude to rychlejsi nez vlak...

+1/0
3.10.2016 17:38

L24u59k73á58š 96B88r26a76n77d61e52j28s 2733575401581

No, to právě ne - zejména pokud by platila varianta 200 km/h... Zejména, pokud se počítalo s expresy Pha - ČB s jedinou zastávkou ver Veselí n/L.

Krom toho D3 v Jižních Čechách možná bude celkem rychle, ale ve Středních?!? Tam bude špunt ještě dalších 20 let, věřte mi. Trať bude výrazně dříve, tedy byla by...

0/0
3.10.2016 17:47

M29a71r29t12i23n 30R37u81z80i39c53k78a 1722148596487

D3 mozna ano, ... D5 nikoliv, trat se tam neplanuje dvoukolejna a casto i s useky kolem 80km/h, nebude rychlejsi a nebude ani vhodna pro rychlejsi nakladni dopravu...

0/0
4.10.2016 13:33

L82u56k34á90š 41B38r96a78n27d74e81j10s 2693295401251

Aha, vy jste myslel tuto trasu.. Ale tím spíš, neboli opět - NO PRÁVĚ - varianta 160-200 km/h a dvoukolejná trať je zpracována a vyšla by jen o cca 7mld dráž. Kapacita i pro náklady nesrovnatelná, osobní doprava rychlejší.. A nic, radši budeme "optimalizovat" na úroveň poloviny 20. stol. CHYBA!

0/0
16.11.2016 14:08

P98e23t21r 57Š29i26m20r11a38l 4467767255595

To bylo trošku jinak.

Úsek Praha Zahradní město - Benešov byl pouze optimalizován (rychlosti 70 - 130 km/h). A má to svou logiku. Již dlouho je v plánu vysokorychlostní trať, která se od současné tratě v první etapě má oddělit za zastávkou Praha - Zahradní město, v tunelu podjet průmyslovou zónu v Hostivaři, vyjet na poli za měcholupským sídlištěm (za silnicí Petrovice - Uhřiněves) a dále pokračovat poblíž D1 ke Stránčicím (zde první spojka na současnou trať) a dále vede k Benešovu (zde je napojení spojkou do benešovského nádraží) a VRT pak pokračuje na Vlašim a do prostoru HB a Jihlavy.

Dále z Benešova je s výjimkou Tábora a výjezdu z Benešova trať stavěna na rychlost 160 km/h (naprosto většinově). V rámci Bártových úspor není zatím vyřešen úsek Ševětín - Nemanice, kde měl být dlouhý tunel, který by trať nejen zrychlil, ale i podstatně zkrátil a snížil stoupání přes vrchol trati v Chotýčanech. Zde to zatím vypadá na pouhou opravu a ponechání jednokolejné tratě v jinak již dvojkolejném koridoru. Dále ještě chybí úsek Votice - Sudoměřice, který by se měl začít stavět příští rok v nové trase a na rychlost 160 km/h.

Takže budoucí předpoklad je:

Praha hl.n. - Praha Zahradní město: 80 - 120 km/h.

Praha Zahradní město - Benešov: 200 - 350 km/h (pro vlaky do Budějovic asi max. 200 km/h).

Benešov - Ševětín: výrazně většinově 160 km/h

Ševětín - České Budějovice: 80 - 120 km/h.

Dobu jízdy si dovolím pouze odhadnout: Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Tábor 45 minut, Tábor - Veselí - České Budějovice 45 minut, celkem 1,5 hodiny.

+1/0
4.10.2016 1:29

J72a97n 14J56e92m78e89l10k15a 1675870

Otázka zda píšete jako sždc rychlosti s naklápěcí soupravou :)

0/0
4.10.2016 7:30

M42a32r33t94i54n 54R80u21z20i22c62k73a 1902478906637

je to hlavni koridor, pokud se neplanuje VRT timto smerem, tak by mela byt stavena vetsinove na 200km/h, bez prejezdu, 160km/h bych bral jako regionalni maximalku nebo takove minimum pro problematicke useky hlavni trate, 80-120km/h a v puvodni trase je zbytecne, zde bych vedl trat podel D3 az k budejovicim na 160/200km/h, puvodni trat muze byt zachovana pro regionalni dopravu,...

VRT na Budejovice/Linec v planu neni, ale muze byt dalsi zajimavou trasou smerem jih evropy a se zastavkami Drazdany-Usti-Praha-Tabor-Veseli-Ceske Budejovice-Linec, ktera nas nyni minula pres Nemecko.

PS: setrit na zeleznicni doprave se v budounu nemusi vyplatit a muze to vest k dalsim zbytecnym investicim v budoucnu... viz treba hlavni koridory s prejezdy a na 160km/h, pricemz jsou na nich mista, kde stavebne trate mohly byt jiz dokonceny i na 200/250km/h...

0/0
4.10.2016 13:51

P40e24t88r 12Ž91á29k 1628662115839

No dneska jsem si dal vlakem Mnichov - Praha a rozhodne to nevytrhne nejakych par desitek km mezi Plzni a Domazlicema.Ono se dnes musi jen na nemecke strane 2x do uvrate a rychlost max. 120.

+2/0
2.10.2016 22:29

P94e23t35r 60Š34i98m17r53a69l 4867927855155

To samozřejmě nevytrhne. Ale pomůže a může se stavět po etapách.

Tunely před Plzní jsou ve stavbě, koridor Beroun (mimo) - Ejpovice (k tunelům) je prakticky dokončen.

Úsek Regensburg (pro osobní dopravu úvrať, která se hodí. Velké město a změna lokomotivy z elektrické na nezávislou. Dále nejsou dráty) - Schwandorf (součástí všech variant přestavby tratě je spojka mimo Schwandorf) - Furth i. Wald je na rychlosti 100 - 140 km/h (co bychom za to dali i na "koridoru" Beroun - Ejpovice.

Stanice Plzeň - běží stavba. Rychlost se zvýší z 20 - 40 km/h na 80 km/h.

Další úsporu času pro osobní dopravu přinese i pouhopouhá elektrifikace. Nezávislé evropské lokomotivy ER 20 (Herkules) používané v úseku Regensburg - Plzeň mají trakční výkon "pouhých" 1600 kW. Dnešní moderní elektrická lokomotiva disponuje výkonem 5600 - 6400 kW.

Trať Plzeň - Furth má rychlost 60 - 100 km/h, většinově 80 km/h.

+2/0
2.10.2016 22:40

J91a94n 14J49e59m44e40l64k54a 1865360

Tahle trať mi přišla docela logická. Současná trať jako kdyby tam téměř nebyla. Ideální ji postavit novou pro Cargo a osobní. Německo je největší obchodní partner. Narozdíl od Praha Drážďany, kde jsou 2 slušné trati. Bude 3.? 3 na jednom místě? Buď budou muset nějakou zrušit. Nebo budou neudržované..

50 km. by mohlo být cca do 40 miliard za novou dvoukolejku. Na co jiného EU peníze.

Pokud cargo nebude jezdit víc než kamion - asi těžko bude konkurenceschopné.( elektřina nemá spotřební daň). Navíc pokud české cargo "staví u každého semaforu", asi nemůže být ani moc ekologické a efektivní.

+2/0
2.10.2016 21:54

R69a90d77e84k 50J12a69n38a53t69a 9855966834602

Praha-Dráždany je jen jedna trať. Ta po druhém břehu Labe končí v Děčíně. A opravdu se nebojím, že by po výstavbě druhé tunelem vytížené nebyly, když dnes je ta jedna přetížená a to tam jezdí expresní osobní vlak jen jednou za 2 hodiny (až bude trať rychlejší, uživí se i jeden expres za hodinu, možná i víc).

To ovšem nic nemění na tom, že absence použitelné tratě na západ je ostuda.

+1/0
2.10.2016 22:11

M70a62r69t59i59n 88H31u73d82e78c90e39k 3133479299433

ono to neni jen o osobni doprave.

0/0
3.10.2016 8:36

R42a15d50e59k 76J36a83n97a39t62a 9775586864882

Jistě. A co to mění na mém příspěvku?

Dnešní trať je přetížená osobní i nákladní dopravou. Obojí má přitom potenciál k růstu.

0/0
3.10.2016 13:45

P27a37v19e92l 49N34o58v44á15k 4773218655921

Jestli ono to není tím, že je třeba zvyšovat důchody, sanovat OKD, přidávat doktorům a vůbec před volbami uplacet voliče všech druhů. Na investice nejsou prachy, protože než se vrátí a nechají se z nich vyzdimat politické body, bude už u vesla dávno někdo jiný.

+1/0
2.10.2016 19:36

R77a42d86e90k 22J93a97n85a44t46a 9465276934362

Tady ale peníze nejsou primární problém. Jde o příspěvek EU, bez kterého se stejně žádná železniční stavba nestaví, k tomu se sicě něco musí přidat, ale poměrně málo. A pro příspěvek EU musí ve studii vyjít efektivita stavby. Ale pozor, jako o všech studií, mysldek lze priohnou podl toho, jak zadavatel chce.

A poslední dobou se mi zdá, že zadavatel chce, aby žádná pořádná stavba na železnici nevyšla, hlavně aby to zvládaly spřátelené firmy tím, co už umí a nemusely se učit nic nového.

+2/0
2.10.2016 20:12

M84a60r29t35i53n 24V95e88s72e11l93ý 1530788187836

Také si to myslím. Právě jsem se vrátil ze Slovenska, kde jsem si přečetl, že trať Diviaky - Banská Bystrica s 22 tunely (nejdelší 4.697 m) se stavěla v letech 1936-40, čili postavila se za necelých pět let. V době nelehké, kdy zřejmě nebyl materiál na mosty, tak se víc tunelovalo. A žádná podpora okolních států nebyla. Když si to srovnám s jakýmkoli koridorem (aktuálně třeba Praha - České Budějovice), tak si říkám, že s dnešním přístupem by s použitím tehdejších technologií polovina tratí vůbec nebyla vybudována.

+4/0
2.10.2016 21:22

P70a44v81e64l 69N90o30v96á74k 4863468915901

Ale o matematiku tady vůbec nejde. V tom případě by vláda nerušila např marginální druhý pilíř (s dalekosahlymi dopady na životní úroveň budoucích důchodců). Jde čistě o to, co lze prodat voličům v aktuálním volebním období bez ohledu na náklady.

+2/0
2.10.2016 21:23

R41a92d72e56k 32J40a32n58a54t57a 9845216774812

Druhý pilíř si zvolilo velmi málo lidí, tj. se neruší se to kvůli nějakým financím, ale prostě proto, že si ČSSD postavila kampaň na tom, že to zruší. Byl to tak hlasitý slib, že není důvod ho nesplnit, když to jde snadno.

0/0
2.10.2016 22:14

M52a24r88t28i49n 28H77o60d75í11k 2445385658937

Tak nějak mě štve, jak se každý (kdo nezná bazální informace) opírá stále do přidávání doktorům, jakoby to snad byl náklad státního rozpočtu. Lékaři jsou placeni svými zaměstnavateli z jejich příjmu, který je tvořen z 99% platbami od pojišťoven. To nemá se státním rozpočtem ani náznakem nic společného. Ujasněte si to!

0/0
2.10.2016 22:08

R40a31d60e66k 77J14a97n41a18t30a 9965566774602

No to má. Protože za státní pojištěnce (děti, studenti, nezaměstnaní, matky, důchodci) platí pojistné (byť relativně nízké) stát ze státního rozpočtu.

0/0
2.10.2016 22:16

J21o89s33e78f 57V23á47c53h60a96l 2283512712632

Kdyby tihle lidé spolu se SDŽC a jejich dodavateli stavěli trať Domažlice - Planá u ML jako v roce 1910, jak dlouho by jim to trvalo ? Tenkrát to trvalo dva roky a dělali to s kravskými potahy. Dneska ? Je to stádo bl..ů. A stavět trať, kde se část jezdí dvoustovkou a zbytek šedesát, proč ? Myslí trochu na možnou budoucnost ?

+3/0
2.10.2016 19:02

P42e96t54r 87Š11i65m63e23k 2359347546988

Začínám mít dojem, že na MD není nikdo, kdo by uměl německy a byl se schopen se s Němci domluvit na kloudném řešení. Koridor z Plzně do Bavorska by byl třeba jako sůl. Nechápu potom stavbu tunelů před Plzní. Jel jsem tu trasu předloni a měl jsem pocit, že lokomotivu táhne pár koní. Rychleji to jede i z Brna do Nezamyslic.

+1/0
2.10.2016 18:44

M76a54r81t80i96n 52V71e98s98e63l20ý 1200588177806

Stavba tunelů pod Chlumem je podle mě v pořádku, ale dokud se nevyřeší úsek Praha - Beroun, je to jen poloviční řešení. Chtělo by to více odvahy, velkorysosti. A koncepce. To vše namísto nesmyslného předražování dopravních staveb.

0/0
2.10.2016 21:30

J91i77ř98í 68Z59a61t35l77o75u33k51a67l 3758949561756

Úsek mezi Prahou a Berounem je hodně kritickým místem, pomalým, vedoucím příliš velkou oklikou a s nízkou kapacitou. Bohužel mám pocit, že jedinou variantou, o které se reálně uvažuje, je přes 20 km dlouhý tunel z Prahy do Berouna, ten ale vychází příliš draho a proto se na jeho výstavbu zatím rezignovalo. Přitom alternativou by mohla být trasa vedoucí údolím mezi Řevnicí a Hostomicemi, která by se na hlavní trať napojila někde u Hořovic, která by tak dlouhý tunel nevyžadovala a mohla by mít i příznivější sklonové poměry. Konfliktní místo s přemostěním Berounky u Řevnice by se podle mého názoru dalo vyřešit výstavbou mostu mezi Řevnicí a Zadní Třebání, který by byl společný pro trať a pro silniční obchvat Řevnice (trať by vedla v tubusu pod silnicí a na obou koncích pokračovala tunelem), a který by tak i pro místní mohl být dostatečně významným přínosem, aby bylo možné získat souhlas okolních obcí.

0/0
2.10.2016 23:38
Foto

Z96d54e13n23k70a 98J77a26v30ů98r98k63o43v43á 6440767525579

ten koridor by se mimo jiné hodil pro přepravu kamionů - rolla,D je kamiony naprosto přetížená

+1/0
2.10.2016 17:56

M82i31r57o34s85l49a24v 28G14r15o72s10s14m32a13n16n 8432229144

Rolla je nákladné převážení balastu.

0/0
2.10.2016 21:09

M14i66l31o77š 31S51a38l62o36š23e42k 7894173901333

Peníze by na to byly ale SŽDC žíví tak velikej aparát kancelářských darmožroutů a nefachčenků,že potom zbyde velmi malá částka na to,něco vůbec dělat.......

+1/−1
2.10.2016 17:46

R46a73d54e49k 29J27a73n55a79t72a 9215566974942

Tada nic proti vašemu názoru, ale mám dojem, že jste z těch, pro které je milion nebo miliarda jedno, obojí je "strašně moc".

Nějaké platy úředníků nelze srovnávat s rozpočtem infrastukturních staveb. Naopak je špatně, že stát nedokáže své lidi dobře zaplatit - pak jde totiž pro stát pracovat jen človek neschopný, který by se v soukromém sektoru neuživil, nebo naopak ten, kdo plánuje si tam přikrádat.

+3/0
2.10.2016 20:03

J40a39n 37W 8105638476537

Treba nekdo ceka az ceny budou 2x drazsi nez v DE, a to to pak se vyplati! :-):-P Do bude rejze :-)

0/0
2.10.2016 17:22

P26a98v78e13l 43V21l61a91s 4895723820914

Především jde o zakázku a o cestující vůbec ne.

+1/0
2.10.2016 17:03

T23o98m66á41š 88G72a84j86d92a 9751973577405

Vzdyt je to jen trat do nejakyho mnichova..

0/0
2.10.2016 17:03

P80e63t40r82a 12M62a17l36a84k92o56v54a 1698250820624

Silniční lobby je u nás nesmírně silná, všichni dopravci v oblastikamionové přepravy i osobní dopravy těžce rejžují (ziskovost je mnohem větší než většina lidí tuší a šance na vstup nových firem je reálně zablokována) a tudíž úspěšně blokují rozvoj železnic, který by jim ukrojil z koryta...no a čeští politici na budoucnost země a národa rozhodně nemyslí....

0/0
2.10.2016 16:21

J92o86s82e48f 73V15o81s41i71c94k20y 4903627656333

Jeden cesky politik na budoucnost naroda mysli ! Jmenuje se Okamura. Bude referendum, z EU vystoupime, budeme sobestacni, a nejaka nakladova trat do Mnichova nebude vubec treba !

+2/−3
2.10.2016 16:44

R33o80m55a12n 39S96t61o17n69e30k 1849853239721

Okamura je jenom žvanil a populista

+2/0
2.10.2016 17:09

J84i43ř13í 68Z13a39t81l20o74u91k16a57l 3588509401676

A Vy znáte nějakého politika, který není žvanil a populista? Netvrdím, že Okamura je lepší, jen prostě není ultralevičák a vítač migrantů jako většina novinářů a velká část politiků.

0/−1
2.10.2016 18:08

R95o45b31e37r33t 31H87o69m80o32l95k35a 4743778530302

Nechceš si s tím názorem zajít k doktorovi?

0/0
3.10.2016 14:06

P94e27t98r19a 76M86a93l61a92k50o69v80a 1198320480124

ČR ani v roce 2016 nezvládá co Japonsko v roce 1960....

+3/0
2.10.2016 16:18

M65i39l61a87n 50K90o45i61š 4227252981320

Asi by si MD a SŽDC měli uvědomit, že tohle jsou investice do budoucnosti. Počítat efektivitu podle současné situace je nesmysl. Ta nová trať by se přece nestavěla jen na 10 let... ale na příštích cca 100 let.

Tohle je názorná ukázka omezeného myšlení úředníků a ekonomů. Nevidí dál jak za nejbližší výplatu.

+22/0
2.10.2016 14:39

M17a85r84e98k 23M62a37r62t32i40n 8579294576370

Pro naše milé MD a SŽDC: Kdyby v minulosti předkové počítali s každou ekonomickou vyvážeností a prospěchem, tak tu dodnes jezdíme v kočárech po štěrkových cestách! Stát vydává velkým objem peněz na mnohem větší kraviny, ale postavit moderní cesty hodné 21. století, to je stále problém. Kde je háček tentokrát, nesypalo by to dost stranické pokladny? Rv

+9/0
2.10.2016 14:16

L74u39k80a28s 87N70a98v56a32r18a 9487900418548

Hlavně ze ta parta hnupu, která tohle vymejsli je "ekonomicky efektivní"

+10/0
2.10.2016 14:14

K36a62r57e64l 71B94a39m85b63u84l80a 4943699217489

Nejde o to neco zmodernizovat a zrychlit, ale zaplatit ty prachy a na spravnem miste. Z tohoto pohledu to bude zajiste uspesny projekt...

+6/0
2.10.2016 14:02

P42e97t14r 68M91a63r69š31o40u96n 5205608176386

To je dobrý. Trať je k nicemu, tak vychází ze je výhodnější to vozit po silnici. No takže ji "opravime" dál k nicemu. Vidíte, my říkali, že po ní nikdo jezdit nebude...

Bože.....

+13/0
2.10.2016 13:52

P61a89v74e71l 94M18o95r77a98v64e85c 3422459532268

"modernizaci tratě z Plzně do Domažlic.. rychlé spojení mezi Prahou a Mnichovem.. 70km/h"

Nic víc z článku netřeba.RvRvRv

+14/0
2.10.2016 13:14

P43a17v74e39l 45Z83a74t49l85o72u61k71a92l 1366339748835

Ať se kouknu doprava nebo doleva, všude spousta pussynek. A podle toho také ta rozhodnutí vypadají...

+5/0
2.10.2016 12:59
Foto

P77a77v34e32l 89S30v97i25t40i46l 5304143146162

zase tunel na státní peníze "franto podrž to, já jdu pro prachy" ;-( Rv

+4/−1
2.10.2016 12:58

M31i34r76o24s63l13a85v 77P92a77v25l34í84č32e56k 7343830725414

To mělo být plus.

0/0
2.10.2016 17:14

J21i57ř67í 75Z90a20t26l54o40u30k52a38l 3298819671556

Takto důležitá trať by měla být především celá dvojkolejná. Jednokolejné úseky jednak podstatně snižují kapacitu tratě, jednak čekání na protijedoucí vlaky také výrazně snižuje průměrnou rychlost. Stavět jednokolejné přeložky je tak mnohem větší zvěrstvo. Nižší rychlost v krátkém úseku v původní stopě a se složitějšími podmínkami bych ještě pichopit dovedl, to bude spíš trať na úrovni současných koridorů a případná budoucí rychlodráha by stejně asi vedla jinudy.

+38/0
2.10.2016 12:02

J50a68n 58Š18v21e80c 5915980418530

Někdy mě hodně štve, že jsem se nenarodil o pár kilometrů západně.

Máme krásnou zemi, ale kazí nám to politici, experti a podobní :-)

+12/0
2.10.2016 12:02

O74n95d23r91a 82P21a45ř40í71z93e72k 7651119325522

A jedním slovem je lze označit "drahý diletanti".

0/0
2.10.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.