Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a95n 41V96a33c53h88o51u92s64e60k 5717738480

Muzeme vratit na trate parni masinky. V rychlosti se nechytame tak alespon romantika ne? Cestujici sem budou jezdit z celeho sveta a uhli mame dost, nemusime zavirat zadny dul. Taky bychom mohli na nadrazi namalovat modry cary ...

+53/0
doporučit
2.10.2016 10:41

F49r26a26n34t65i83š19e49k 16V97r55á79n60a 5199902743341

Zatímco Poláci staví z peněz EU rychlotratě, Češi svou neschopností dosáhnou jen na malou část peněz oproti Polákům. a ještě navíc pak svou všehoschopností dají zakázku tak, aby vyhrál "kámoš", který jim pořádně nasype do vlastních kapes, a vlastní projekt může být naprosto zpackaný, protože o něj vůbec nejde Rv

+40/0
doporučit
2.10.2016 11:00

J31i73ř27í 70Z41a87t66l57o51u16k60a96l 3418509411566

Takto důležitá trať by měla být především celá dvojkolejná. Jednokolejné úseky jednak podstatně snižují kapacitu tratě, jednak čekání na protijedoucí vlaky také výrazně snižuje průměrnou rychlost. Stavět jednokolejné přeložky je tak mnohem větší zvěrstvo. Nižší rychlost v krátkém úseku v původní stopě a se složitějšími podmínkami bych ještě pichopit dovedl, to bude spíš trať na úrovni současných koridorů a případná budoucí rychlodráha by stejně asi vedla jinudy.

+38/0
doporučit
2.10.2016 12:02

R16a13d93e84k 13J96a25n42a77t89a 9435516534922

Problém je, že nedokážou v té studii podchytit význam té trati. Srovnávali s dálnicí Praha-Mnichov? To ale nestačí.

Pořádná trať z Prahy na západ by přebírala dopravu do celého Německa i jiných zemí (Itálie, Francie, Benelux ...), a to i dopravu leteckou.

Navíc by vytvořila poptávku zcela novou. Zajet dnes třeba na Octoberfest znamená zabít celý den, 6 hodin ve vlaku, 5 hodin v autobuse nebo 4 hodiny v autě, to se pak ale navíc nesmíte napít. Moderní vlak by tam mohl být pod 2 hodiny.

+29/0
doporučit
2.10.2016 11:19

V79i59k28t39o39r 96N55á76r17o38ž59n75ý 3239772578

No , pochybuji o tom , že by nákladní dopravci dokázali využít trať s rychlostí 160-200 Km/H. Problém české železnice pro nákladní dopravu spočívá hlavně v nízké propustnosti , než v rychlosti. Ale kdyby z Prahy až do Mnichova vedle dvoukolejná trať , kde by v celé délce byla rychlost pro osobní vlaky 140 km/h a pro nákladní 120 km/h... i to by byl ohromný krok vpřed.

Ale tratě na 60-70 km/h...to je o ničem. Navíc trať , kde dle článku se v části pojede 200 km/h , aby se v dalším úseku zbrzdilo na 70 km/h....kdo toto vymyslel Rv

+29/−1
doporučit
2.10.2016 11:40

J51i74ř56í 24K32o53c15u95r88e30k 6335574845928

Jednokolejka, no super. Takže vlaky budou stát ve Křoví u Rybníka a čekat na protijedoucí, ab ysi vyhnuly. A protože ve Křoví bude kolej krátká, tak si tam vyhne jenom nákald s motorákem, už ne dva nákladní vlaky. Jak vysoké IQ je potřeba, aby člověk přišel na to, že zastávkový nákladní expres je oxymoron?

+24/0
doporučit
2.10.2016 11:54

B50l54a24h14o58m35í10r 78S11k20o43u10p39ý 1940655358377

Vzpomínám si na jakousi vědomostní soutěž (ještě za hluboké totality), kde vystupoval chlapík s fenomenální pamětí na jízdní řády železnice.

Moderátor ho "trápil" dotazy na jízdní řády různých tratí (s výčtem zastávek a časů), kontrolovaných podle knižního vydání jízdního řádu ČSD.

A narazili na jednu trať (pokud si vzpomínám v jižních Čechách), kdy dotyčný vyjmenoval zastávky a čas mezi dvěma místy.

Co bylo ovšem zajímavější, že ten pán následně prohlásil, že za první republiky se na stejném úseku jezdilo rychleji při větším počtu zastávek.

Nějak nám ta "modernizace" nevychází. Snad jenom ve stále vyšších nákladech...

Stejně tak dálnice. ČR má vyšší náklady na 1 km dálnice, než jaké mají země s daleko horšími klimatickými podmínkami (Norsko, Aljaška..), o rychlosti "výstavby" a kvalitě ani nemluvě. Rychlost a kvalita je už "tradičně" česká... [>-] Rv

+23/0
doporučit
2.10.2016 11:48

M83i46l83a35n 25K85o37i30š 4487732631390

Asi by si MD a SŽDC měli uvědomit, že tohle jsou investice do budoucnosti. Počítat efektivitu podle současné situace je nesmysl. Ta nová trať by se přece nestavěla jen na 10 let... ale na příštích cca 100 let.

Tohle je názorná ukázka omezeného myšlení úředníků a ekonomů. Nevidí dál jak za nejbližší výplatu.

+22/0
doporučit
2.10.2016 14:39

J19a16r49e70k 83K65a82l44i70v63o52d56a 7726723451796

Pokud se u nás nebudou tratě projektovat tak, aby měly co nejlepší parametry, ale tak, aby se při jejich stavbě dalo co nejvíc nakrást, nehnem se z místa.

+15/0
doporučit
2.10.2016 11:42

P32a24v19e39l 62M91o49r20a10v67e35c 3672869832208

"modernizaci tratě z Plzně do Domažlic.. rychlé spojení mezi Prahou a Mnichovem.. 70km/h"

Nic víc z článku netřeba.RvRvRv

+14/0
doporučit
2.10.2016 13:14

V61o46j49t90ě14c93h 38H55o39r81s90k65ý 7297937361622

Nižší rychlostí by to už nešlo? Přecejen, když už, tak pořádně, ne?

+14/0
doporučit
2.10.2016 10:32

P51e50t56r 96J34a63r33o75š 2264661385707

No tak se na to vykaslete uplne a usetrite uplne nejvic.

+24/−4
doporučit
2.10.2016 10:09

P25e39t25r 56M86a53r89š20o33u81n 5405848936686

To je dobrý. Trať je k nicemu, tak vychází ze je výhodnější to vozit po silnici. No takže ji "opravime" dál k nicemu. Vidíte, my říkali, že po ní nikdo jezdit nebude...

Bože.....

+13/0
doporučit
2.10.2016 13:52

J79a56n 71Š36v29e26c 5725140838270

Někdy mě hodně štve, že jsem se nenarodil o pár kilometrů západně.

Máme krásnou zemi, ale kazí nám to politici, experti a podobní :-)

+12/0
doporučit
2.10.2016 12:02

J39a86n 84R96a22k 9727733474655

No jo, co chtít od Ťoka a jeho poddaných? Že by zase nějaké zázračné řešení jako s mýtným na dalnicích?

+12/0
doporučit
2.10.2016 10:19

L67u39k98a66s 43N78a75v13a26r39a 9687190708138

Hlavně ze ta parta hnupu, která tohle vymejsli je "ekonomicky efektivní"

+10/0
doporučit
2.10.2016 14:14

M65a83r75e14k 89M46a22r96t21i55n 8969264106670

Pro naše milé MD a SŽDC: Kdyby v minulosti předkové počítali s každou ekonomickou vyvážeností a prospěchem, tak tu dodnes jezdíme v kočárech po štěrkových cestách! Stát vydává velkým objem peněz na mnohem větší kraviny, ale postavit moderní cesty hodné 21. století, to je stále problém. Kde je háček tentokrát, nesypalo by to dost stranické pokladny? Rv

+9/0
doporučit
2.10.2016 14:16

F92r96a59n17t92i29š35e38k 80V89a37n57ě53k 1227554747247

To i regionální trať Dresden - Zittau je rychlejší.:-)

+9/0
doporučit
2.10.2016 11:41

S17t68a82n28i23s45l67a82v 10H52ř69e28b53í68č26e77k 7174201283

Tak to se vracíme na úroveň západní Ukrajiny, kde není moc elektrifikovaných tratí a 60 km tam jedete klidně i dvě hodiny! Ovšem v obci Romanovka jsem narazil na nádražíčku na velikou ceduli oslavující elektrický vlak (zděs jechajeť elektropojezd 90 km/h!! ;-D) podobnému našemu pantografu jedoucího do Kyjeva (cca. 200 km). Ta cesta trvala pět hodin!!!!!!:-/ Nedokáži si představit, že bych z Prahy do Brna jel stejnou dobu!!:-)

+9/0
doporučit
2.10.2016 11:04

P78e61t26r 51B76á36č12a 8855766425925

Radši se na to vykaslete úplně.

Stejně to budou kamionama za téhle super podmínek.

+8/0
doporučit
2.10.2016 11:56

J10a50n 45P40e89t57e26r48a 2781605902334

A k cemu to teda bude.???

Ze Zlicina k Allianz arene.na severnim zacatku Mnichova se da pohodlne dojet za 3,5 hodiny..

To je k smichu takova trat, to se ma vykaslete rovnou

+8/0
doporučit
2.10.2016 11:42

J91a75n 64L20u37k30á20š78e46k 9114379947622

Ťok je největší tragédie co kdy byla ve vládě. Jak je možný, že něco tak tupýho jako je tenhle trouba může tak dlouho držet ministerský post?

+14/−4
doporučit
2.10.2016 10:51

O90n26d15r91a 20P59a90ř50í17z52e29k 7811229785682

Tenhle stát by si měl uvědomit, že dělá investice nejen pro současnou generaci, ale taky pro budoucí generace. Kraje si hrají na svém písečku a kooperace mezi kraji v dopravní obslužnosti je špatná, někdě až ubohá. Jednou se kolegyně obrátila na kraj v místě svého bydliště, dojíždí asi 15km do druhého kraje. Bylo ji sděleno, že je nezajímá, jak se dostane do druhého kraje. Opravdu "genitální odpověď" hodná krajského úředníka.

+7/0
doporučit
2.10.2016 11:27

M60a67r40t66i87n 37R33u74z21i26c74k65a 1652638566977

No to je vtipny... nebo spis smutny...

+7/0
doporučit
2.10.2016 10:05

K23a49r76e97l 40B21a56m68b11u98l82a 4833329457379

Nejde o to neco zmodernizovat a zrychlit, ale zaplatit ty prachy a na spravnem miste. Z tohoto pohledu to bude zajiste uspesny projekt...

+6/0
doporučit
2.10.2016 14:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.