Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Rychlovlak do Bavorska bude „courák“, místy pojede jen šedesátkou

Stát hodlá konzervovat rychlost na tuzemské železnici na úrovni minulého století. A to navzdory masivním investicím. Ukazuje to čerstvě vypsaná soutěž na projektovou dokumentaci na modernizaci tratě z Plzně do Domažlic. Ta má být součástí rychlého spojení mezi Prahou a Mnichovem. Skutečně rychlých vlaků se však lidé nedočkají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No, bezva. Stejně nesmyslně byla zmařena šance na první slušně rychlou trať u nás - IV. koridor - Pha - ČB. Varianta 160-200 km/h na cca 140km trati byla zpracována, vše vyčísleno, vysvětleno. Nakonec se realizuje varianta 80-160 km/h s tím, že těch 160 km/h se jede na 100km trati... Nemyslím, že finanční úsporou se dá ospravedlnit vše. A u koridorové trati už vůbec ne. Rv

1 0
možnosti

Vsak povede stejnym smerem dalnice, 130km/h celkem trvale, bude to rychlejsi nez vlak...

1 0
možnosti

P40e93t67r 60Ž60á59k

2. 10. 2016 22:29

No dneska jsem si dal vlakem Mnichov - Praha a rozhodne to nevytrhne nejakych par desitek km mezi Plzni a Domazlicema.Ono se dnes musi jen na nemecke strane 2x do uvrate a rychlost max. 120.

2 0
možnosti

P51e22t71r 58Š82i75m75r22a68l

2. 10. 2016 22:40

To samozřejmě nevytrhne. Ale pomůže a může se stavět po etapách.

Tunely před Plzní jsou ve stavbě, koridor Beroun (mimo) - Ejpovice (k tunelům) je prakticky dokončen.

Úsek Regensburg (pro osobní dopravu úvrať, která se hodí. Velké město a změna lokomotivy z elektrické na nezávislou. Dále nejsou dráty) - Schwandorf (součástí všech variant přestavby tratě je spojka mimo Schwandorf) - Furth i. Wald je na rychlosti 100 - 140 km/h (co bychom za to dali i na "koridoru" Beroun - Ejpovice.

Stanice Plzeň - běží stavba. Rychlost se zvýší z 20 - 40 km/h na 80 km/h.

Další úsporu času pro osobní dopravu přinese i pouhopouhá elektrifikace. Nezávislé evropské lokomotivy ER 20 (Herkules) používané v úseku Regensburg - Plzeň mají trakční výkon "pouhých" 1600 kW. Dnešní moderní elektrická lokomotiva disponuje výkonem 5600 - 6400 kW.

Trať Plzeň - Furth má rychlost 60 - 100 km/h, většinově 80 km/h.

2 0
možnosti

J37a97n 61J64e71m94e97l51k67a

2. 10. 2016 21:54

Tahle trať mi přišla docela logická. Současná trať jako kdyby tam téměř nebyla. Ideální ji postavit novou pro Cargo a osobní. Německo je největší obchodní partner. Narozdíl od Praha Drážďany, kde jsou 2 slušné trati. Bude 3.? 3 na jednom místě? Buď budou muset nějakou zrušit. Nebo budou neudržované..

50 km. by mohlo být cca do 40 miliard za novou dvoukolejku. Na co jiného EU peníze.

Pokud cargo nebude jezdit víc než kamion - asi těžko bude konkurenceschopné.( elektřina nemá spotřební daň). Navíc pokud české cargo "staví u každého semaforu", asi nemůže být ani moc ekologické a efektivní.

2 0
možnosti

Praha-Dráždany je jen jedna trať. Ta po druhém břehu Labe končí v Děčíně. A opravdu se nebojím, že by po výstavbě druhé tunelem vytížené nebyly, když dnes je ta jedna přetížená a to tam jezdí expresní osobní vlak jen jednou za 2 hodiny (až bude trať rychlejší, uživí se i jeden expres za hodinu, možná i víc).

To ovšem nic nemění na tom, že absence použitelné tratě na západ je ostuda.

1 0
možnosti

P40a21v62e55l 78N76o14v17á96k

2. 10. 2016 19:36

Jestli ono to není tím, že je třeba zvyšovat důchody, sanovat OKD, přidávat doktorům a vůbec před volbami uplacet voliče všech druhů. Na investice nejsou prachy, protože než se vrátí a nechají se z nich vyzdimat politické body, bude už u vesla dávno někdo jiný.

1 0
možnosti

Tady ale peníze nejsou primární problém. Jde o příspěvek EU, bez kterého se stejně žádná železniční stavba nestaví, k tomu se sicě něco musí přidat, ale poměrně málo. A pro příspěvek EU musí ve studii vyjít efektivita stavby. Ale pozor, jako o všech studií, mysldek lze priohnou podl toho, jak zadavatel chce.

A poslední dobou se mi zdá, že zadavatel chce, aby žádná pořádná stavba na železnici nevyšla, hlavně aby to zvládaly spřátelené firmy tím, co už umí a nemusely se učit nic nového.

2 0
možnosti

Kdyby tihle lidé spolu se SDŽC a jejich dodavateli stavěli trať Domažlice - Planá u ML jako v roce 1910, jak dlouho by jim to trvalo ? Tenkrát to trvalo dva roky a dělali to s kravskými potahy. Dneska ? Je to stádo bl..ů. A stavět trať, kde se část jezdí dvoustovkou a zbytek šedesát, proč ? Myslí trochu na možnou budoucnost ?

3 0
možnosti

P70e69t79r 37Š25i45m15e85k

2. 10. 2016 18:44

Začínám mít dojem, že na MD není nikdo, kdo by uměl německy a byl se schopen se s Němci domluvit na kloudném řešení. Koridor z Plzně do Bavorska by byl třeba jako sůl. Nechápu potom stavbu tunelů před Plzní. Jel jsem tu trasu předloni a měl jsem pocit, že lokomotivu táhne pár koní. Rychleji to jede i z Brna do Nezamyslic.

1 0
možnosti

Stavba tunelů pod Chlumem je podle mě v pořádku, ale dokud se nevyřeší úsek Praha - Beroun, je to jen poloviční řešení. Chtělo by to více odvahy, velkorysosti. A koncepce. To vše namísto nesmyslného předražování dopravních staveb.

0 0
možnosti
Foto

ten koridor by se mimo jiné hodil pro přepravu kamionů - rolla,D je kamiony naprosto přetížená

1 0
možnosti

Rolla je nákladné převážení balastu.

0 0
možnosti

Peníze by na to byly ale SŽDC žíví tak velikej aparát kancelářských darmožroutů a nefachčenků,že potom zbyde velmi malá částka na to,něco vůbec dělat.......

1 1
možnosti

Tada nic proti vašemu názoru, ale mám dojem, že jste z těch, pro které je milion nebo miliarda jedno, obojí je "strašně moc".

Nějaké platy úředníků nelze srovnávat s rozpočtem infrastukturních staveb. Naopak je špatně, že stát nedokáže své lidi dobře zaplatit - pak jde totiž pro stát pracovat jen človek neschopný, který by se v soukromém sektoru neuživil, nebo naopak ten, kdo plánuje si tam přikrádat.

3 0
možnosti

J81a37n 79W

2. 10. 2016 17:22

Treba nekdo ceka az ceny budou 2x drazsi nez v DE, a to to pak se vyplati! :-):-P Do bude rejze :-)

0 0
možnosti

P56a91v79e78l 30V89l12a47s

2. 10. 2016 17:03

Především jde o zakázku a o cestující vůbec ne.

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí

26. dubna 2024

Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....

Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá

26. dubna 2024

Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...

Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum

25. dubna 2024

Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...

Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie

25. dubna 2024  16:19

Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!