Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlak do Bavorska bude „courák“, místy pojede jen šedesátkou

Stát hodlá konzervovat rychlost na tuzemské železnici na úrovni minulého století. A to navzdory masivním investicím. Ukazuje to čerstvě vypsaná soutěž na projektovou dokumentaci na modernizaci tratě z Plzně do Domažlic. Ta má být součástí rychlého spojení mezi Prahou a Mnichovem. Skutečně rychlých vlaků se však lidé nedočkají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L35u34k87á22š 50B20r76a52n18d57e96j96s 2493515161751

No, bezva. Stejně nesmyslně byla zmařena šance na první slušně rychlou trať u nás - IV. koridor - Pha - ČB. Varianta 160-200 km/h na cca 140km trati byla zpracována, vše vyčísleno, vysvětleno. Nakonec se realizuje varianta 80-160 km/h s tím, že těch 160 km/h se jede na 100km trati... Nemyslím, že finanční úsporou se dá ospravedlnit vše. A u koridorové trati už vůbec ne. Rv

+1/0
3.10.2016 16:41

M46a10r46t38i12n 18R44u79z35i97c85k12a 1782958636207

Vsak povede stejnym smerem dalnice, 130km/h celkem trvale, bude to rychlejsi nez vlak...

+1/0
3.10.2016 17:38

L98u25k23á17š 22B49r60a69n45d56e35j88s 2723615311671

No, to právě ne - zejména pokud by platila varianta 200 km/h... Zejména, pokud se počítalo s expresy Pha - ČB s jedinou zastávkou ver Veselí n/L.

Krom toho D3 v Jižních Čechách možná bude celkem rychle, ale ve Středních?!? Tam bude špunt ještě dalších 20 let, věřte mi. Trať bude výrazně dříve, tedy byla by...

0/0
3.10.2016 17:47

M75a73r71t54i62n 86R39u26z88i18c86k51a 1332748736227

D3 mozna ano, ... D5 nikoliv, trat se tam neplanuje dvoukolejna a casto i s useky kolem 80km/h, nebude rychlejsi a nebude ani vhodna pro rychlejsi nakladni dopravu...

0/0
4.10.2016 13:33

L92u85k96á33š 38B98r62a96n49d75e91j55s 2823555161721

Aha, vy jste myslel tuto trasu.. Ale tím spíš, neboli opět - NO PRÁVĚ - varianta 160-200 km/h a dvoukolejná trať je zpracována a vyšla by jen o cca 7mld dráž. Kapacita i pro náklady nesrovnatelná, osobní doprava rychlejší.. A nic, radši budeme "optimalizovat" na úroveň poloviny 20. stol. CHYBA!

0/0
16.11.2016 14:08

P76e28t35r 14Š33i18m57r21a84l 4957277145615

To bylo trošku jinak.

Úsek Praha Zahradní město - Benešov byl pouze optimalizován (rychlosti 70 - 130 km/h). A má to svou logiku. Již dlouho je v plánu vysokorychlostní trať, která se od současné tratě v první etapě má oddělit za zastávkou Praha - Zahradní město, v tunelu podjet průmyslovou zónu v Hostivaři, vyjet na poli za měcholupským sídlištěm (za silnicí Petrovice - Uhřiněves) a dále pokračovat poblíž D1 ke Stránčicím (zde první spojka na současnou trať) a dále vede k Benešovu (zde je napojení spojkou do benešovského nádraží) a VRT pak pokračuje na Vlašim a do prostoru HB a Jihlavy.

Dále z Benešova je s výjimkou Tábora a výjezdu z Benešova trať stavěna na rychlost 160 km/h (naprosto většinově). V rámci Bártových úspor není zatím vyřešen úsek Ševětín - Nemanice, kde měl být dlouhý tunel, který by trať nejen zrychlil, ale i podstatně zkrátil a snížil stoupání přes vrchol trati v Chotýčanech. Zde to zatím vypadá na pouhou opravu a ponechání jednokolejné tratě v jinak již dvojkolejném koridoru. Dále ještě chybí úsek Votice - Sudoměřice, který by se měl začít stavět příští rok v nové trase a na rychlost 160 km/h.

Takže budoucí předpoklad je:

Praha hl.n. - Praha Zahradní město: 80 - 120 km/h.

Praha Zahradní město - Benešov: 200 - 350 km/h (pro vlaky do Budějovic asi max. 200 km/h).

Benešov - Ševětín: výrazně většinově 160 km/h

Ševětín - České Budějovice: 80 - 120 km/h.

Dobu jízdy si dovolím pouze odhadnout: Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Tábor 45 minut, Tábor - Veselí - České Budějovice 45 minut, celkem 1,5 hodiny.

+1/0
4.10.2016 1:29

J46a70n 81J22e94m86e64l97k39a 1765200

Otázka zda píšete jako sždc rychlosti s naklápěcí soupravou :)

0/0
4.10.2016 7:30

M74a15r85t94i83n 43R43u11z24i74c15k48a 1682878836387

je to hlavni koridor, pokud se neplanuje VRT timto smerem, tak by mela byt stavena vetsinove na 200km/h, bez prejezdu, 160km/h bych bral jako regionalni maximalku nebo takove minimum pro problematicke useky hlavni trate, 80-120km/h a v puvodni trase je zbytecne, zde bych vedl trat podel D3 az k budejovicim na 160/200km/h, puvodni trat muze byt zachovana pro regionalni dopravu,...

VRT na Budejovice/Linec v planu neni, ale muze byt dalsi zajimavou trasou smerem jih evropy a se zastavkami Drazdany-Usti-Praha-Tabor-Veseli-Ceske Budejovice-Linec, ktera nas nyni minula pres Nemecko.

PS: setrit na zeleznicni doprave se v budounu nemusi vyplatit a muze to vest k dalsim zbytecnym investicim v budoucnu... viz treba hlavni koridory s prejezdy a na 160km/h, pricemz jsou na nich mista, kde stavebne trate mohly byt jiz dokonceny i na 200/250km/h...

0/0
4.10.2016 13:51

P84e48t41r 80Ž58á44k 1408392315729

No dneska jsem si dal vlakem Mnichov - Praha a rozhodne to nevytrhne nejakych par desitek km mezi Plzni a Domazlicema.Ono se dnes musi jen na nemecke strane 2x do uvrate a rychlost max. 120.

+2/0
2.10.2016 22:29

P69e59t29r 18Š78i88m57r93a58l 4137707265115

To samozřejmě nevytrhne. Ale pomůže a může se stavět po etapách.

Tunely před Plzní jsou ve stavbě, koridor Beroun (mimo) - Ejpovice (k tunelům) je prakticky dokončen.

Úsek Regensburg (pro osobní dopravu úvrať, která se hodí. Velké město a změna lokomotivy z elektrické na nezávislou. Dále nejsou dráty) - Schwandorf (součástí všech variant přestavby tratě je spojka mimo Schwandorf) - Furth i. Wald je na rychlosti 100 - 140 km/h (co bychom za to dali i na "koridoru" Beroun - Ejpovice.

Stanice Plzeň - běží stavba. Rychlost se zvýší z 20 - 40 km/h na 80 km/h.

Další úsporu času pro osobní dopravu přinese i pouhopouhá elektrifikace. Nezávislé evropské lokomotivy ER 20 (Herkules) používané v úseku Regensburg - Plzeň mají trakční výkon "pouhých" 1600 kW. Dnešní moderní elektrická lokomotiva disponuje výkonem 5600 - 6400 kW.

Trať Plzeň - Furth má rychlost 60 - 100 km/h, většinově 80 km/h.

+2/0
2.10.2016 22:40

J61a83n 13J47e44m41e31l23k34a 1205570

Tahle trať mi přišla docela logická. Současná trať jako kdyby tam téměř nebyla. Ideální ji postavit novou pro Cargo a osobní. Německo je největší obchodní partner. Narozdíl od Praha Drážďany, kde jsou 2 slušné trati. Bude 3.? 3 na jednom místě? Buď budou muset nějakou zrušit. Nebo budou neudržované..

50 km. by mohlo být cca do 40 miliard za novou dvoukolejku. Na co jiného EU peníze.

Pokud cargo nebude jezdit víc než kamion - asi těžko bude konkurenceschopné.( elektřina nemá spotřební daň). Navíc pokud české cargo "staví u každého semaforu", asi nemůže být ani moc ekologické a efektivní.

+2/0
2.10.2016 21:54

R78a58d96e94k 61J39a74n55a72t20a 9735826804162

Praha-Dráždany je jen jedna trať. Ta po druhém břehu Labe končí v Děčíně. A opravdu se nebojím, že by po výstavbě druhé tunelem vytížené nebyly, když dnes je ta jedna přetížená a to tam jezdí expresní osobní vlak jen jednou za 2 hodiny (až bude trať rychlejší, uživí se i jeden expres za hodinu, možná i víc).

To ovšem nic nemění na tom, že absence použitelné tratě na západ je ostuda.

+1/0
2.10.2016 22:11

M94a26r90t74i39n 80H66u67d46e79c96e54k 3963959979103

ono to neni jen o osobni doprave.

0/0
3.10.2016 8:36

R59a45d48e70k 38J29a90n62a41t28a 9385256534892

Jistě. A co to mění na mém příspěvku?

Dnešní trať je přetížená osobní i nákladní dopravou. Obojí má přitom potenciál k růstu.

0/0
3.10.2016 13:45

P87a10v31e40l 48N25o39v47á93k 4393898205211

Jestli ono to není tím, že je třeba zvyšovat důchody, sanovat OKD, přidávat doktorům a vůbec před volbami uplacet voliče všech druhů. Na investice nejsou prachy, protože než se vrátí a nechají se z nich vyzdimat politické body, bude už u vesla dávno někdo jiný.

+1/0
2.10.2016 19:36

R26a97d16e42k 77J57a71n60a38t43a 9205766754342

Tady ale peníze nejsou primární problém. Jde o příspěvek EU, bez kterého se stejně žádná železniční stavba nestaví, k tomu se sicě něco musí přidat, ale poměrně málo. A pro příspěvek EU musí ve studii vyjít efektivita stavby. Ale pozor, jako o všech studií, mysldek lze priohnou podl toho, jak zadavatel chce.

A poslední dobou se mi zdá, že zadavatel chce, aby žádná pořádná stavba na železnici nevyšla, hlavně aby to zvládaly spřátelené firmy tím, co už umí a nemusely se učit nic nového.

+2/0
2.10.2016 20:12

M21a51r51t24i56n 91V95e33s65e57l81ý 1690218507196

Také si to myslím. Právě jsem se vrátil ze Slovenska, kde jsem si přečetl, že trať Diviaky - Banská Bystrica s 22 tunely (nejdelší 4.697 m) se stavěla v letech 1936-40, čili postavila se za necelých pět let. V době nelehké, kdy zřejmě nebyl materiál na mosty, tak se víc tunelovalo. A žádná podpora okolních států nebyla. Když si to srovnám s jakýmkoli koridorem (aktuálně třeba Praha - České Budějovice), tak si říkám, že s dnešním přístupem by s použitím tehdejších technologií polovina tratí vůbec nebyla vybudována.

+4/0
2.10.2016 21:22

P79a27v17e73l 63N34o85v59á66k 4813398595651

Ale o matematiku tady vůbec nejde. V tom případě by vláda nerušila např marginální druhý pilíř (s dalekosahlymi dopady na životní úroveň budoucích důchodců). Jde čistě o to, co lze prodat voličům v aktuálním volebním období bez ohledu na náklady.

+2/0
2.10.2016 21:23

R21a63d71e90k 12J14a81n86a48t95a 9645346114822

Druhý pilíř si zvolilo velmi málo lidí, tj. se neruší se to kvůli nějakým financím, ale prostě proto, že si ČSSD postavila kampaň na tom, že to zruší. Byl to tak hlasitý slib, že není důvod ho nesplnit, když to jde snadno.

0/0
2.10.2016 22:14

M75a30r74t11i48n 86H34o39d58í68k 2595725188357

Tak nějak mě štve, jak se každý (kdo nezná bazální informace) opírá stále do přidávání doktorům, jakoby to snad byl náklad státního rozpočtu. Lékaři jsou placeni svými zaměstnavateli z jejich příjmu, který je tvořen z 99% platbami od pojišťoven. To nemá se státním rozpočtem ani náznakem nic společného. Ujasněte si to!

0/0
2.10.2016 22:08

R91a84d42e27k 41J40a22n12a84t90a 9675176684312

No to má. Protože za státní pojištěnce (děti, studenti, nezaměstnaní, matky, důchodci) platí pojistné (byť relativně nízké) stát ze státního rozpočtu.

0/0
2.10.2016 22:16

J41o31s51e48f 62V51á19c39h90a79l 2893722402812

Kdyby tihle lidé spolu se SDŽC a jejich dodavateli stavěli trať Domažlice - Planá u ML jako v roce 1910, jak dlouho by jim to trvalo ? Tenkrát to trvalo dva roky a dělali to s kravskými potahy. Dneska ? Je to stádo bl..ů. A stavět trať, kde se část jezdí dvoustovkou a zbytek šedesát, proč ? Myslí trochu na možnou budoucnost ?

+3/0
2.10.2016 19:02

P14e13t40r 38Š94i56m94e63k 2639477926708

Začínám mít dojem, že na MD není nikdo, kdo by uměl německy a byl se schopen se s Němci domluvit na kloudném řešení. Koridor z Plzně do Bavorska by byl třeba jako sůl. Nechápu potom stavbu tunelů před Plzní. Jel jsem tu trasu předloni a měl jsem pocit, že lokomotivu táhne pár koní. Rychleji to jede i z Brna do Nezamyslic.

+1/0
2.10.2016 18:44

M70a73r44t82i43n 41V27e13s96e37l26ý 1200208667256

Stavba tunelů pod Chlumem je podle mě v pořádku, ale dokud se nevyřeší úsek Praha - Beroun, je to jen poloviční řešení. Chtělo by to více odvahy, velkorysosti. A koncepce. To vše namísto nesmyslného předražování dopravních staveb.

0/0
2.10.2016 21:30

J61i92ř61í 37Z68a98t39l96o81u60k39a21l 3218359771666

Úsek mezi Prahou a Berounem je hodně kritickým místem, pomalým, vedoucím příliš velkou oklikou a s nízkou kapacitou. Bohužel mám pocit, že jedinou variantou, o které se reálně uvažuje, je přes 20 km dlouhý tunel z Prahy do Berouna, ten ale vychází příliš draho a proto se na jeho výstavbu zatím rezignovalo. Přitom alternativou by mohla být trasa vedoucí údolím mezi Řevnicí a Hostomicemi, která by se na hlavní trať napojila někde u Hořovic, která by tak dlouhý tunel nevyžadovala a mohla by mít i příznivější sklonové poměry. Konfliktní místo s přemostěním Berounky u Řevnice by se podle mého názoru dalo vyřešit výstavbou mostu mezi Řevnicí a Zadní Třebání, který by byl společný pro trať a pro silniční obchvat Řevnice (trať by vedla v tubusu pod silnicí a na obou koncích pokračovala tunelem), a který by tak i pro místní mohl být dostatečně významným přínosem, aby bylo možné získat souhlas okolních obcí.

0/0
2.10.2016 23:38
Foto

Z14d55e91n80k45a 93J17a46v57ů54r37k83o75v85á 6290277385409

ten koridor by se mimo jiné hodil pro přepravu kamionů - rolla,D je kamiony naprosto přetížená

+1/0
2.10.2016 17:56

M42i70r12o20s33l70a40v 75G62r32o13s29s16m77a29n70n 8222639284

Rolla je nákladné převážení balastu.

0/0
2.10.2016 21:09

M84i79l67o84š 25S78a24l71o55š30e95k 7404213821803

Peníze by na to byly ale SŽDC žíví tak velikej aparát kancelářských darmožroutů a nefachčenků,že potom zbyde velmi malá částka na to,něco vůbec dělat.......

+1/−1
2.10.2016 17:46

R91a17d64e93k 32J30a49n68a40t84a 9425386484582

Tada nic proti vašemu názoru, ale mám dojem, že jste z těch, pro které je milion nebo miliarda jedno, obojí je "strašně moc".

Nějaké platy úředníků nelze srovnávat s rozpočtem infrastukturních staveb. Naopak je špatně, že stát nedokáže své lidi dobře zaplatit - pak jde totiž pro stát pracovat jen človek neschopný, který by se v soukromém sektoru neuživil, nebo naopak ten, kdo plánuje si tam přikrádat.

+3/0
2.10.2016 20:03

J64a15n 73W 8655988526597

Treba nekdo ceka az ceny budou 2x drazsi nez v DE, a to to pak se vyplati! :-):-P Do bude rejze :-)

0/0
2.10.2016 17:22

P74a84v85e41l 19V98l84a54s 4665913900454

Především jde o zakázku a o cestující vůbec ne.

+1/0
2.10.2016 17:03

T34o84m22á15š 28G41a96j44d20a 9361103817495

Vzdyt je to jen trat do nejakyho mnichova..

0/0
2.10.2016 17:03

P75e22t89r25a 32M74a21l39a30k27o31v77a 1618220310644

Silniční lobby je u nás nesmírně silná, všichni dopravci v oblastikamionové přepravy i osobní dopravy těžce rejžují (ziskovost je mnohem větší než většina lidí tuší a šance na vstup nových firem je reálně zablokována) a tudíž úspěšně blokují rozvoj železnic, který by jim ukrojil z koryta...no a čeští politici na budoucnost země a národa rozhodně nemyslí....

0/0
2.10.2016 16:21

J24o73s91e50f 91V23o73s52i98c54k33y 4123177496473

Jeden cesky politik na budoucnost naroda mysli ! Jmenuje se Okamura. Bude referendum, z EU vystoupime, budeme sobestacni, a nejaka nakladova trat do Mnichova nebude vubec treba !

+2/−3
2.10.2016 16:44

R84o14m90a43n 86S93t39o44n27e78k 1169143669891

Okamura je jenom žvanil a populista

+2/0
2.10.2016 17:09

J37i65ř28í 75Z79a95t61l17o40u57k61a47l 3478259761506

A Vy znáte nějakého politika, který není žvanil a populista? Netvrdím, že Okamura je lepší, jen prostě není ultralevičák a vítač migrantů jako většina novinářů a velká část politiků.

0/−1
2.10.2016 18:08

R19o32b80e79r46t 73H70o78m43o70l83k39a 4743718850192

Nechceš si s tím názorem zajít k doktorovi?

0/0
3.10.2016 14:06

P16e61t71r88a 14M35a37l52a84k76o72v43a 1808480550244

ČR ani v roce 2016 nezvládá co Japonsko v roce 1960....

+3/0
2.10.2016 16:18

M67i75l69a82n 33K86o53i63š 4947492411180

Asi by si MD a SŽDC měli uvědomit, že tohle jsou investice do budoucnosti. Počítat efektivitu podle současné situace je nesmysl. Ta nová trať by se přece nestavěla jen na 10 let... ale na příštích cca 100 let.

Tohle je názorná ukázka omezeného myšlení úředníků a ekonomů. Nevidí dál jak za nejbližší výplatu.

+22/0
2.10.2016 14:39

M21a32r42e68k 70M51a41r85t53i86n 8469824936370

Pro naše milé MD a SŽDC: Kdyby v minulosti předkové počítali s každou ekonomickou vyvážeností a prospěchem, tak tu dodnes jezdíme v kočárech po štěrkových cestách! Stát vydává velkým objem peněz na mnohem větší kraviny, ale postavit moderní cesty hodné 21. století, to je stále problém. Kde je háček tentokrát, nesypalo by to dost stranické pokladny? Rv

+9/0
2.10.2016 14:16

L93u68k10a36s 96N94a25v69a71r97a 9127120858288

Hlavně ze ta parta hnupu, která tohle vymejsli je "ekonomicky efektivní"

+10/0
2.10.2016 14:14

K18a18r93e64l 93B29a41m61b43u14l72a 4383179697709

Nejde o to neco zmodernizovat a zrychlit, ale zaplatit ty prachy a na spravnem miste. Z tohoto pohledu to bude zajiste uspesny projekt...

+6/0
2.10.2016 14:02

P79e39t85r 88M94a92r83š62o67u51n 5465928516596

To je dobrý. Trať je k nicemu, tak vychází ze je výhodnější to vozit po silnici. No takže ji "opravime" dál k nicemu. Vidíte, my říkali, že po ní nikdo jezdit nebude...

Bože.....

+13/0
2.10.2016 13:52

P44a66v67e65l 22M76o44r92a81v88e74c 3952419352958

"modernizaci tratě z Plzně do Domažlic.. rychlé spojení mezi Prahou a Mnichovem.. 70km/h"

Nic víc z článku netřeba.RvRvRv

+14/0
2.10.2016 13:14

P63a68v87e54l 98Z91a68t25l23o89u35k33a54l 1356229578355

Ať se kouknu doprava nebo doleva, všude spousta pussynek. A podle toho také ta rozhodnutí vypadají...

+5/0
2.10.2016 12:59
Foto

P88a12v98e47l 14S72v93i91t35i85l 5564953236982

zase tunel na státní peníze "franto podrž to, já jdu pro prachy" ;-( Rv

+4/−1
2.10.2016 12:58

M60i58r66o13s82l57a47v 52P67a74v50l54í74č86e53k 7893660685414

To mělo být plus.

0/0
2.10.2016 17:14

J48i16ř39í 35Z57a59t94l93o61u72k15a21l 3298109891746

Takto důležitá trať by měla být především celá dvojkolejná. Jednokolejné úseky jednak podstatně snižují kapacitu tratě, jednak čekání na protijedoucí vlaky také výrazně snižuje průměrnou rychlost. Stavět jednokolejné přeložky je tak mnohem větší zvěrstvo. Nižší rychlost v krátkém úseku v původní stopě a se složitějšími podmínkami bych ještě pichopit dovedl, to bude spíš trať na úrovni současných koridorů a případná budoucí rychlodráha by stejně asi vedla jinudy.

+38/0
2.10.2016 12:02

J74a86n 32Š39v98e86c 5455430338950

Někdy mě hodně štve, že jsem se nenarodil o pár kilometrů západně.

Máme krásnou zemi, ale kazí nám to politici, experti a podobní :-)

+12/0
2.10.2016 12:02

O59n96d17r48a 45P29a87ř63í73z91e30k 7331189535862

A jedním slovem je lze označit "drahý diletanti".

0/0
2.10.2016 12:25





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.