Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rychlovlak do Bavorska bude „courák“, místy pojede jen šedesátkou

Stát hodlá konzervovat rychlost na tuzemské železnici na úrovni minulého století. A to navzdory masivním investicím. Ukazuje to čerstvě vypsaná soutěž na projektovou dokumentaci na modernizaci tratě z Plzně do Domažlic. Ta má být součástí rychlého spojení mezi Prahou a Mnichovem. Skutečně rychlých vlaků se však lidé nedočkají.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L76u57k41á22š 25B97r51a63n60d11e10j27s 2233155201771

No, bezva. Stejně nesmyslně byla zmařena šance na první slušně rychlou trať u nás - IV. koridor - Pha - ČB. Varianta 160-200 km/h na cca 140km trati byla zpracována, vše vyčísleno, vysvětleno. Nakonec se realizuje varianta 80-160 km/h s tím, že těch 160 km/h se jede na 100km trati... Nemyslím, že finanční úsporou se dá ospravedlnit vše. A u koridorové trati už vůbec ne. Rv

+1/0
3.10.2016 16:41

M51a45r91t49i60n 58R32u35z23i21c67k31a 1192698876747

Vsak povede stejnym smerem dalnice, 130km/h celkem trvale, bude to rychlejsi nez vlak...

+1/0
3.10.2016 17:38

L86u54k10á51š 88B25r12a69n58d10e68j22s 2763925841811

No, to právě ne - zejména pokud by platila varianta 200 km/h... Zejména, pokud se počítalo s expresy Pha - ČB s jedinou zastávkou ver Veselí n/L.

Krom toho D3 v Jižních Čechách možná bude celkem rychle, ale ve Středních?!? Tam bude špunt ještě dalších 20 let, věřte mi. Trať bude výrazně dříve, tedy byla by...

0/0
3.10.2016 17:47

M46a47r74t98i15n 17R65u27z35i15c98k13a 1392308536897

D3 mozna ano, ... D5 nikoliv, trat se tam neplanuje dvoukolejna a casto i s useky kolem 80km/h, nebude rychlejsi a nebude ani vhodna pro rychlejsi nakladni dopravu...

0/0
4.10.2016 13:33

L22u34k39á68š 15B68r87a36n43d32e89j59s 2893195581301

Aha, vy jste myslel tuto trasu.. Ale tím spíš, neboli opět - NO PRÁVĚ - varianta 160-200 km/h a dvoukolejná trať je zpracována a vyšla by jen o cca 7mld dráž. Kapacita i pro náklady nesrovnatelná, osobní doprava rychlejší.. A nic, radši budeme "optimalizovat" na úroveň poloviny 20. stol. CHYBA!

0/0
16.11.2016 14:08

P35e84t83r 71Š93i88m69r78a88l 4817257835265

To bylo trošku jinak.

Úsek Praha Zahradní město - Benešov byl pouze optimalizován (rychlosti 70 - 130 km/h). A má to svou logiku. Již dlouho je v plánu vysokorychlostní trať, která se od současné tratě v první etapě má oddělit za zastávkou Praha - Zahradní město, v tunelu podjet průmyslovou zónu v Hostivaři, vyjet na poli za měcholupským sídlištěm (za silnicí Petrovice - Uhřiněves) a dále pokračovat poblíž D1 ke Stránčicím (zde první spojka na současnou trať) a dále vede k Benešovu (zde je napojení spojkou do benešovského nádraží) a VRT pak pokračuje na Vlašim a do prostoru HB a Jihlavy.

Dále z Benešova je s výjimkou Tábora a výjezdu z Benešova trať stavěna na rychlost 160 km/h (naprosto většinově). V rámci Bártových úspor není zatím vyřešen úsek Ševětín - Nemanice, kde měl být dlouhý tunel, který by trať nejen zrychlil, ale i podstatně zkrátil a snížil stoupání přes vrchol trati v Chotýčanech. Zde to zatím vypadá na pouhou opravu a ponechání jednokolejné tratě v jinak již dvojkolejném koridoru. Dále ještě chybí úsek Votice - Sudoměřice, který by se měl začít stavět příští rok v nové trase a na rychlost 160 km/h.

Takže budoucí předpoklad je:

Praha hl.n. - Praha Zahradní město: 80 - 120 km/h.

Praha Zahradní město - Benešov: 200 - 350 km/h (pro vlaky do Budějovic asi max. 200 km/h).

Benešov - Ševětín: výrazně většinově 160 km/h

Ševětín - České Budějovice: 80 - 120 km/h.

Dobu jízdy si dovolím pouze odhadnout: Praha hl.n. - Praha Zahradní město - Tábor 45 minut, Tábor - Veselí - České Budějovice 45 minut, celkem 1,5 hodiny.

+1/0
4.10.2016 1:29

J97a39n 38J56e77m98e51l63k26a 1765770

Otázka zda píšete jako sždc rychlosti s naklápěcí soupravou :)

0/0
4.10.2016 7:30

M58a48r64t82i26n 15R37u25z56i77c77k54a 1452808946327

je to hlavni koridor, pokud se neplanuje VRT timto smerem, tak by mela byt stavena vetsinove na 200km/h, bez prejezdu, 160km/h bych bral jako regionalni maximalku nebo takove minimum pro problematicke useky hlavni trate, 80-120km/h a v puvodni trase je zbytecne, zde bych vedl trat podel D3 az k budejovicim na 160/200km/h, puvodni trat muze byt zachovana pro regionalni dopravu,...

VRT na Budejovice/Linec v planu neni, ale muze byt dalsi zajimavou trasou smerem jih evropy a se zastavkami Drazdany-Usti-Praha-Tabor-Veseli-Ceske Budejovice-Linec, ktera nas nyni minula pres Nemecko.

PS: setrit na zeleznicni doprave se v budounu nemusi vyplatit a muze to vest k dalsim zbytecnym investicim v budoucnu... viz treba hlavni koridory s prejezdy a na 160km/h, pricemz jsou na nich mista, kde stavebne trate mohly byt jiz dokonceny i na 200/250km/h...

0/0
4.10.2016 13:51

P64e59t79r 33Ž52á14k 1198452915619

No dneska jsem si dal vlakem Mnichov - Praha a rozhodne to nevytrhne nejakych par desitek km mezi Plzni a Domazlicema.Ono se dnes musi jen na nemecke strane 2x do uvrate a rychlost max. 120.

+2/0
2.10.2016 22:29

P13e22t20r 16Š66i19m18r16a23l 4557347865615

To samozřejmě nevytrhne. Ale pomůže a může se stavět po etapách.

Tunely před Plzní jsou ve stavbě, koridor Beroun (mimo) - Ejpovice (k tunelům) je prakticky dokončen.

Úsek Regensburg (pro osobní dopravu úvrať, která se hodí. Velké město a změna lokomotivy z elektrické na nezávislou. Dále nejsou dráty) - Schwandorf (součástí všech variant přestavby tratě je spojka mimo Schwandorf) - Furth i. Wald je na rychlosti 100 - 140 km/h (co bychom za to dali i na "koridoru" Beroun - Ejpovice.

Stanice Plzeň - běží stavba. Rychlost se zvýší z 20 - 40 km/h na 80 km/h.

Další úsporu času pro osobní dopravu přinese i pouhopouhá elektrifikace. Nezávislé evropské lokomotivy ER 20 (Herkules) používané v úseku Regensburg - Plzeň mají trakční výkon "pouhých" 1600 kW. Dnešní moderní elektrická lokomotiva disponuje výkonem 5600 - 6400 kW.

Trať Plzeň - Furth má rychlost 60 - 100 km/h, většinově 80 km/h.

+2/0
2.10.2016 22:40

J82a54n 10J37e47m30e83l91k74a 1815750

Tahle trať mi přišla docela logická. Současná trať jako kdyby tam téměř nebyla. Ideální ji postavit novou pro Cargo a osobní. Německo je největší obchodní partner. Narozdíl od Praha Drážďany, kde jsou 2 slušné trati. Bude 3.? 3 na jednom místě? Buď budou muset nějakou zrušit. Nebo budou neudržované..

50 km. by mohlo být cca do 40 miliard za novou dvoukolejku. Na co jiného EU peníze.

Pokud cargo nebude jezdit víc než kamion - asi těžko bude konkurenceschopné.( elektřina nemá spotřební daň). Navíc pokud české cargo "staví u každého semaforu", asi nemůže být ani moc ekologické a efektivní.

+2/0
2.10.2016 21:54

R86a13d46e52k 35J54a39n29a89t64a 9125256154502

Praha-Dráždany je jen jedna trať. Ta po druhém břehu Labe končí v Děčíně. A opravdu se nebojím, že by po výstavbě druhé tunelem vytížené nebyly, když dnes je ta jedna přetížená a to tam jezdí expresní osobní vlak jen jednou za 2 hodiny (až bude trať rychlejší, uživí se i jeden expres za hodinu, možná i víc).

To ovšem nic nemění na tom, že absence použitelné tratě na západ je ostuda.

+1/0
2.10.2016 22:11

M21a67r46t39i67n 49H97u77d96e95c77e51k 3763709259183

ono to neni jen o osobni doprave.

0/0
3.10.2016 8:36

R68a37d39e43k 29J62a71n64a80t68a 9255146954962

Jistě. A co to mění na mém příspěvku?

Dnešní trať je přetížená osobní i nákladní dopravou. Obojí má přitom potenciál k růstu.

0/0
3.10.2016 13:45

P79a39v93e85l 36N61o47v62á17k 4413778185151

Jestli ono to není tím, že je třeba zvyšovat důchody, sanovat OKD, přidávat doktorům a vůbec před volbami uplacet voliče všech druhů. Na investice nejsou prachy, protože než se vrátí a nechají se z nich vyzdimat politické body, bude už u vesla dávno někdo jiný.

+1/0
2.10.2016 19:36

R49a74d82e76k 67J14a81n95a74t84a 9715316574952

Tady ale peníze nejsou primární problém. Jde o příspěvek EU, bez kterého se stejně žádná železniční stavba nestaví, k tomu se sicě něco musí přidat, ale poměrně málo. A pro příspěvek EU musí ve studii vyjít efektivita stavby. Ale pozor, jako o všech studií, mysldek lze priohnou podl toho, jak zadavatel chce.

A poslední dobou se mi zdá, že zadavatel chce, aby žádná pořádná stavba na železnici nevyšla, hlavně aby to zvládaly spřátelené firmy tím, co už umí a nemusely se učit nic nového.

+2/0
2.10.2016 20:12

M81a58r98t33i92n 80V10e26s48e57l89ý 1440628697166

Také si to myslím. Právě jsem se vrátil ze Slovenska, kde jsem si přečetl, že trať Diviaky - Banská Bystrica s 22 tunely (nejdelší 4.697 m) se stavěla v letech 1936-40, čili postavila se za necelých pět let. V době nelehké, kdy zřejmě nebyl materiál na mosty, tak se víc tunelovalo. A žádná podpora okolních států nebyla. Když si to srovnám s jakýmkoli koridorem (aktuálně třeba Praha - České Budějovice), tak si říkám, že s dnešním přístupem by s použitím tehdejších technologií polovina tratí vůbec nebyla vybudována.

+4/0
2.10.2016 21:22

P30a96v65e20l 57N32o89v96á90k 4573108245111

Ale o matematiku tady vůbec nejde. V tom případě by vláda nerušila např marginální druhý pilíř (s dalekosahlymi dopady na životní úroveň budoucích důchodců). Jde čistě o to, co lze prodat voličům v aktuálním volebním období bez ohledu na náklady.

+2/0
2.10.2016 21:23

R15a53d32e64k 77J65a65n14a17t18a 9835376144332

Druhý pilíř si zvolilo velmi málo lidí, tj. se neruší se to kvůli nějakým financím, ale prostě proto, že si ČSSD postavila kampaň na tom, že to zruší. Byl to tak hlasitý slib, že není důvod ho nesplnit, když to jde snadno.

0/0
2.10.2016 22:14

M35a35r86t33i50n 21H88o53d86í16k 2205105738917

Tak nějak mě štve, jak se každý (kdo nezná bazální informace) opírá stále do přidávání doktorům, jakoby to snad byl náklad státního rozpočtu. Lékaři jsou placeni svými zaměstnavateli z jejich příjmu, který je tvořen z 99% platbami od pojišťoven. To nemá se státním rozpočtem ani náznakem nic společného. Ujasněte si to!

0/0
2.10.2016 22:08

R60a18d75e91k 65J98a20n93a34t34a 9665966144122

No to má. Protože za státní pojištěnce (děti, studenti, nezaměstnaní, matky, důchodci) platí pojistné (byť relativně nízké) stát ze státního rozpočtu.

0/0
2.10.2016 22:16

J22o88s80e82f 53V97á63c71h13a33l 2593132212602

Kdyby tihle lidé spolu se SDŽC a jejich dodavateli stavěli trať Domažlice - Planá u ML jako v roce 1910, jak dlouho by jim to trvalo ? Tenkrát to trvalo dva roky a dělali to s kravskými potahy. Dneska ? Je to stádo bl..ů. A stavět trať, kde se část jezdí dvoustovkou a zbytek šedesát, proč ? Myslí trochu na možnou budoucnost ?

+3/0
2.10.2016 19:02

P66e26t53r 76Š91i73m52e98k 2419907706158

Začínám mít dojem, že na MD není nikdo, kdo by uměl německy a byl se schopen se s Němci domluvit na kloudném řešení. Koridor z Plzně do Bavorska by byl třeba jako sůl. Nechápu potom stavbu tunelů před Plzní. Jel jsem tu trasu předloni a měl jsem pocit, že lokomotivu táhne pár koní. Rychleji to jede i z Brna do Nezamyslic.

+1/0
2.10.2016 18:44

M23a40r10t61i66n 52V17e86s41e96l34ý 1370568747376

Stavba tunelů pod Chlumem je podle mě v pořádku, ale dokud se nevyřeší úsek Praha - Beroun, je to jen poloviční řešení. Chtělo by to více odvahy, velkorysosti. A koncepce. To vše namísto nesmyslného předražování dopravních staveb.

0/0
2.10.2016 21:30

J87i14ř51í 42Z62a87t58l37o18u79k88a15l 3408589221576

Úsek mezi Prahou a Berounem je hodně kritickým místem, pomalým, vedoucím příliš velkou oklikou a s nízkou kapacitou. Bohužel mám pocit, že jedinou variantou, o které se reálně uvažuje, je přes 20 km dlouhý tunel z Prahy do Berouna, ten ale vychází příliš draho a proto se na jeho výstavbu zatím rezignovalo. Přitom alternativou by mohla být trasa vedoucí údolím mezi Řevnicí a Hostomicemi, která by se na hlavní trať napojila někde u Hořovic, která by tak dlouhý tunel nevyžadovala a mohla by mít i příznivější sklonové poměry. Konfliktní místo s přemostěním Berounky u Řevnice by se podle mého názoru dalo vyřešit výstavbou mostu mezi Řevnicí a Zadní Třebání, který by byl společný pro trať a pro silniční obchvat Řevnice (trať by vedla v tubusu pod silnicí a na obou koncích pokračovala tunelem), a který by tak i pro místní mohl být dostatečně významným přínosem, aby bylo možné získat souhlas okolních obcí.

0/0
2.10.2016 23:38
Foto

Z89d21e47n84k32a 71J50a66v17ů94r33k29o68v90á 6260307265459

ten koridor by se mimo jiné hodil pro přepravu kamionů - rolla,D je kamiony naprosto přetížená

+1/0
2.10.2016 17:56

M64i94r88o58s17l26a63v 13G91r80o77s46s76m38a28n49n 8432259184

Rolla je nákladné převážení balastu.

0/0
2.10.2016 21:09

M89i15l26o62š 84S35a67l63o39š68e26k 7634673881933

Peníze by na to byly ale SŽDC žíví tak velikej aparát kancelářských darmožroutů a nefachčenků,že potom zbyde velmi malá částka na to,něco vůbec dělat.......

+1/−1
2.10.2016 17:46

R93a27d67e41k 14J31a30n29a78t68a 9885696284942

Tada nic proti vašemu názoru, ale mám dojem, že jste z těch, pro které je milion nebo miliarda jedno, obojí je "strašně moc".

Nějaké platy úředníků nelze srovnávat s rozpočtem infrastukturních staveb. Naopak je špatně, že stát nedokáže své lidi dobře zaplatit - pak jde totiž pro stát pracovat jen človek neschopný, který by se v soukromém sektoru neuživil, nebo naopak ten, kdo plánuje si tam přikrádat.

+3/0
2.10.2016 20:03

J10a28n 57W 8105228366407

Treba nekdo ceka az ceny budou 2x drazsi nez v DE, a to to pak se vyplati! :-):-P Do bude rejze :-)

0/0
2.10.2016 17:22

P47a41v13e32l 49V62l34a44s 4755273190574

Především jde o zakázku a o cestující vůbec ne.

+1/0
2.10.2016 17:03

T81o44m11á80š 12G21a86j68d85a 9461923957645

Vzdyt je to jen trat do nejakyho mnichova..

0/0
2.10.2016 17:03

P48e68t38r49a 68M63a54l61a63k55o84v63a 1188630680954

Silniční lobby je u nás nesmírně silná, všichni dopravci v oblastikamionové přepravy i osobní dopravy těžce rejžují (ziskovost je mnohem větší než většina lidí tuší a šance na vstup nových firem je reálně zablokována) a tudíž úspěšně blokují rozvoj železnic, který by jim ukrojil z koryta...no a čeští politici na budoucnost země a národa rozhodně nemyslí....

0/0
2.10.2016 16:21

J83o13s51e78f 22V46o59s97i47c54k88y 4353677536113

Jeden cesky politik na budoucnost naroda mysli ! Jmenuje se Okamura. Bude referendum, z EU vystoupime, budeme sobestacni, a nejaka nakladova trat do Mnichova nebude vubec treba !

+2/−3
2.10.2016 16:44

R48o17m67a11n 92S94t94o16n63e63k 1949273879261

Okamura je jenom žvanil a populista

+2/0
2.10.2016 17:09

J26i93ř56í 27Z72a11t42l50o27u52k12a18l 3398119231736

A Vy znáte nějakého politika, který není žvanil a populista? Netvrdím, že Okamura je lepší, jen prostě není ultralevičák a vítač migrantů jako většina novinářů a velká část politiků.

0/−1
2.10.2016 18:08

R29o93b20e53r45t 56H49o62m74o10l88k96a 4873248260282

Nechceš si s tím názorem zajít k doktorovi?

0/0
3.10.2016 14:06

P70e81t30r60a 41M17a94l52a67k96o88v25a 1988830640924

ČR ani v roce 2016 nezvládá co Japonsko v roce 1960....

+3/0
2.10.2016 16:18

M91i88l44a11n 17K44o79i69š 4537922511710

Asi by si MD a SŽDC měli uvědomit, že tohle jsou investice do budoucnosti. Počítat efektivitu podle současné situace je nesmysl. Ta nová trať by se přece nestavěla jen na 10 let... ale na příštích cca 100 let.

Tohle je názorná ukázka omezeného myšlení úředníků a ekonomů. Nevidí dál jak za nejbližší výplatu.

+22/0
2.10.2016 14:39

M45a62r12e35k 82M46a57r80t62i42n 8219984666840

Pro naše milé MD a SŽDC: Kdyby v minulosti předkové počítali s každou ekonomickou vyvážeností a prospěchem, tak tu dodnes jezdíme v kočárech po štěrkových cestách! Stát vydává velkým objem peněz na mnohem větší kraviny, ale postavit moderní cesty hodné 21. století, to je stále problém. Kde je háček tentokrát, nesypalo by to dost stranické pokladny? Rv

+9/0
2.10.2016 14:16

L66u34k63a90s 44N94a14v98a79r24a 9217360128608

Hlavně ze ta parta hnupu, která tohle vymejsli je "ekonomicky efektivní"

+10/0
2.10.2016 14:14

K17a48r64e32l 39B32a44m86b88u26l46a 4173229397569

Nejde o to neco zmodernizovat a zrychlit, ale zaplatit ty prachy a na spravnem miste. Z tohoto pohledu to bude zajiste uspesny projekt...

+6/0
2.10.2016 14:02

P32e11t49r 58M41a12r28š39o60u36n 5265418626326

To je dobrý. Trať je k nicemu, tak vychází ze je výhodnější to vozit po silnici. No takže ji "opravime" dál k nicemu. Vidíte, my říkali, že po ní nikdo jezdit nebude...

Bože.....

+13/0
2.10.2016 13:52

P20a70v20e55l 30M54o92r55a75v37e62c 3132799452478

"modernizaci tratě z Plzně do Domažlic.. rychlé spojení mezi Prahou a Mnichovem.. 70km/h"

Nic víc z článku netřeba.RvRvRv

+14/0
2.10.2016 13:14

P53a37v82e73l 52Z56a23t71l77o69u57k87a19l 1146959228905

Ať se kouknu doprava nebo doleva, všude spousta pussynek. A podle toho také ta rozhodnutí vypadají...

+5/0
2.10.2016 12:59
Foto

P80a63v77e54l 36S60v90i83t62i75l 5354223956372

zase tunel na státní peníze "franto podrž to, já jdu pro prachy" ;-( Rv

+4/−1
2.10.2016 12:58

M32i82r90o16s97l43a66v 20P74a96v98l41í84č71e65k 7833510795244

To mělo být plus.

0/0
2.10.2016 17:14

J71i32ř25í 66Z91a27t75l90o88u88k79a86l 3598819421356

Takto důležitá trať by měla být především celá dvojkolejná. Jednokolejné úseky jednak podstatně snižují kapacitu tratě, jednak čekání na protijedoucí vlaky také výrazně snižuje průměrnou rychlost. Stavět jednokolejné přeložky je tak mnohem větší zvěrstvo. Nižší rychlost v krátkém úseku v původní stopě a se složitějšími podmínkami bych ještě pichopit dovedl, to bude spíš trať na úrovni současných koridorů a případná budoucí rychlodráha by stejně asi vedla jinudy.

+38/0
2.10.2016 12:02

J15a27n 96Š96v78e33c 5695880798550

Někdy mě hodně štve, že jsem se nenarodil o pár kilometrů západně.

Máme krásnou zemi, ale kazí nám to politici, experti a podobní :-)

+12/0
2.10.2016 12:02

O93n75d29r27a 77P33a55ř96í34z15e16k 7261979885312

A jedním slovem je lze označit "drahý diletanti".

0/0
2.10.2016 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.