Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusová konkurence na Moravě: Arriva vyjíždí až o třetinu levněji

Společnost Arriva rozšiřuje svoji síť komerčních autobusových linek bez objednávky krajů. Dvě nové trasy z Brna do Olomouce a Přerova současně znamenají pro cestující pád cen až o třetinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a48n 12S77t72e15i90n62e56r 3575254175591

Několikrát jsem s Arrivou z OL do Brna a zpět jel, nebyl problém. Takže pokud budu v dané relaci cestovat, klidně znovu s nimi. A teď jedna hnidopišská poznámka: Autore, pokud chci cestovat vlakem mezi Brnem a Olomoucí, mohu coby držitel In-karty jet levněji než za 99 Kč, které zmiňujete. Jistě, jedná se o včasnou jízdenku, ale i tak.

+5/0
4.10.2016 14:44

M23i63r39e41k 54Z55á19v69o14d16n43ý 7492517350848

Jezdit ČD z Olomouce do Brna nemá smysl. Je to pomalé (za což může SŽDC, která místo toho, aby stavěla, tak neustále provádí studie) a na tuto relaci jsou posílány ty nejstarší vozy ze 70. let, které ČD ve svém vozovém parku má. ČD je tato trasa u paty.

+4/0
4.10.2016 12:05

P40e67t23r 34D18r91a24p59a22l 3525898743915

tak v současné době bych si asi Přerov-Brno vybral rychlík, u autobusu je reálná šance na xdesítek minut zdržení na D1

+2/0
4.10.2016 10:42
Foto

J42i82ř83í 46B91i71l31í61k 4595802842524

Nejedná se o špatnou infrastrukturu, ale o totalní neschopnost ČD. Do Olomouce jezdí nejčastěji přes Břeclav a ještě jim to Hašek platí :(

0/−9
4.10.2016 10:42

J10a31n 52K44o95b44ě33r62s64k77ý 1250896111823

Rychlíky přes Břeclav do Brna jezdí každé dvě hodiny a platí je Ministerstvo dopravy nikoliv Jihomoravský kraj. Tyto rychlíky nejsou určeny pro jízdu Olomouc-Brno, ale pro úsekovou frekvenci (Olomouc-Otrokovice, Otrokovice-Břeclav, Břeclav-Brno). Co dvě hodiny jezdí rychlíky Olomouc-Nezamyslice-Brno a tyto jsou určené pro cesty Olomouc-Brno. Obojí jezdí tedy co dvě hodiny takže opravdu není nutné jezdit přes Břeclav. Kolik spojů pojede a kdy pojedou určuje Ministerstvo dopravy nikoliv České dráhy.

+11/0
4.10.2016 11:25

T51o30m48a79s 28H12r65a44z77d70i33l 5597138593635

Podle mě jsou ČD na trase Olomouc - Brno časově docela konkurenceschopné. Kdyby vlaky jezdily každou hodinu, tak jsou schopni porazit většinu autobusů.

0/−1
4.10.2016 11:32

J62a78n 17K42o48b64ě91r92s16k77ý 1560556511383

Aby se jezdilo po hodině tak by musela být odpovídající infrastruktura což jednokolejná trat opravdu není. A lepší soupravy, protože vozy B ve 21. století opravdu nikoho do vlaku nepřilákají.

+2/0
4.10.2016 11:36

P77a15v67e55l 90R87e78z40n21i10c65e50k 3445864744722

mylite se, spatna infrastruktura, stare vozy a cas pomalejsi nez autobus...

0/0
6.10.2016 10:54

J71a84r29o13m10i24r 46C81h68a43l85o38u55p73k50a 4559207925487

Zlí, zlí kapitalisté. Tak s nimi nejezděte... Ale to ne, protože byste museli zaplatit o 20 korun víc, co?

0/0
4.10.2016 9:59
Foto

J92a28n 90V56a67l75a82l47í95k 6416829240576

???

+4/0
4.10.2016 10:05

K15a40r14e83l 69Ř31e35h76á89č31e73k 9312540921122

Kdyby Arriva místo zavádění linek, kde už cestující mají jinou možnost raději první zajistila nasmlouvaný provoz v rámci PID, kde kvůli nedostatku řidičů denně dochází k odříkání spojů, které má arriva zajišťovat. A tyto spoje jsou většinou jedinou možností, jak se do těch vesnic dosta, zatímco z Brna do Přerova popřípadě Olomouce se člověk dostane vlakem nebo jinou společností.

+10/−1
4.10.2016 9:53

J65i36ř24í 93P34l92a36v78s53k93ý 9720446341419

mam pro vas prekvapivou novinu: dopravci neprovozuji autodopravu proto, aby se "lidi meli jak dostat z vesnic", ale kvuli mrzkemu zisku ... a trasa brno - pprerov zrejme bude ponekud ekonomicky rentabilnejsi, nez trasa horni zakopane - samota u tri vlku.

+1/−1
4.10.2016 10:25

R97o85m37a60n 71P79o49l42á46č70e49k 5716229265

A myslíte, že jim ROPID neplatí?

+9/0
4.10.2016 10:31

M37a69r82t46i30n 89Č44a40p14e67k 6300331227144

Právě že objednávaná doprava je pro dopravce lákavější, jelikož pokud nedělají blbosti, tak vždy skončí nejhůře na nule.

0/0
4.10.2016 11:15

P34e39t75r 57M90a52c58o32u86r93e93k 5304328256927

Plkáte nesmysly a nejdřív si zjistěte o čem pán píše. Praha skutečně není žádná samota u tří vlků.

+1/0
4.10.2016 11:24

K77a32r83e31l 23Ř62e25h33á89č97e13k 9502630551322

Tak proč Arriva tu smlouvu podepisovala? Na jedné straně má závazné smlouvy a kvůli nedostatku řidičů ruší spoje základní dopravní obslužnosti a na druhé straně zavádí vcelku zbytečné linky, kde už alternativa je. Až si pokreje Arriva, co má nasmlouváno, tak pak ať si jezdí co chce.

+1/0
4.10.2016 11:32

O92t51t55o 36P38o21s41p72í23š31i73l 4784465947528

Souhlasím s Vámi, že by dopravci měli prioritně zajistit dopravu, kterou si u nich někdo objedná a u které mají navíc jistý výnos, než se pokoušet o nějakou komerci s nejistým výnosem.

Ale abychom byli fér, ona pražská a moravská Arriva jsou dvě společnosti. A pokud moravská Arriva dokáže zajistit i své závazky a k tomu navrch přidat nějakou novou linku, proč ne?

(Těžko bude Arriva přesouvat řidiče z Olomouce do Prahy. Kdyby jim to nařídila, bude riskovat, že odejdou i ti olomoučtí... :-))

0/0
4.10.2016 11:37

K36a68r22e24l 20Ř88e96h48á90č89e70k 9232510661922

A jak do toho zapadá linka Praha - Teplice? To je snad Arriva Praha.

0/0
4.10.2016 13:05

O48t17t68o 41P70o10s78p75í87š64i65l 4904205177918

Článek je o dvou nových linkách na Moravě, takže nevím, proč bych měl já vysvětlovat cosi o lince Praha - Teplice...;-)

0/0
4.10.2016 16:12

J88i46ř86í 94H54o75v80o50r40k21a 8137536162455

Stěžujte si spíše na úřady práce. Raději vyplatí podporu, rekvalifikaci a příspěvek na bydlení, než by zajistili buď výchovu nového řidiče autobusu (řidičský průkaz a průkaz profesní způsobilosti) nebo přestěhování řidiče z oblasti, kde je jich nadbytek (Morava - když Arriva bez problémů sežene řidiče na nové moravské linky, až takový nedostatek zde nebude...)

0/0
5.10.2016 13:31
Foto

J48a49n 27V31a55l38a34l70í76k 6626809350886

zatímco autobus mezi Olomoucí a Brnem zvládne i se zajížďkou do Prostějova cestu za hodinu a deset minut, nejrychlejší rychlík jede hodinu a 32 minut.

Až ten vlak bude mít též také jen JEDNU zastávku tak pak se dá porovnávat i ten čas!!

+1/−3
4.10.2016 9:49

J45i35ř55í 32P15l38a82v97s81k76ý 9640716471719

cestujici ale obvykle nezajima, jestli vlak nebo autobus stavi v kdejake zadeli, cestujici se chce co nejrychleji dostat z mista a do mista b ...

+3/0
4.10.2016 10:27
Foto

J36a27n 10V59a96l35a68l52í25k 6266739880606

Vlak jezdí kvůli dopravní obslužnosti a tudíž srovnávat ho s autobusem který si jede jak chce tak to srovnání je pak o ničem.

0/−2
4.10.2016 10:58

J62i63ř75í 19P41l73a49v91s14k15ý 9640796481779

jemonze cestujici nejaka dopravni obsluznost nezajima, chce se proste dostat co nejrcyhleji z mista a do mista b ... jestli u toho nabere jeste stado tetek nekde na navsi, to vetsine lidi za nejake zpozdeni nestoji.

0/−2
4.10.2016 11:39

M61a50r67t50i65n 83K90a62r44á58s62e31k 9388633768828

No to je ale lidem, kteri chteji do olomouce jedno ne? Vlak ma hodne zastavek a blbou trasu, tak v tom vidi arriva prilezitost udelat rychlejsi bus s minimem zastavek...

+1/0
4.10.2016 10:28

M40i16l40a48n 32V44o27l10e54k 5409723316449

Znám Arrivu z Prahy a tudíž ji Moravě vůbec nezávidím.

0/0
4.10.2016 9:47

J23a94n 93K26o85b90ě89r74s57k33ý 1330766701113

Arriva Praha a Arriva Morava je něco úplně jiného. I když se nákaza zvaná nedostatek řidičů šíří postupně do všech Arriv (a i k dalším dopravcům).

+1/0
4.10.2016 9:59

O41l59d78ř52i21c37h 37Š31t34ě73p17á39n39e15k 7492496216524

A za jak dlouho , začnou stávkovat řidiči, že dělají XY hodin za XY málo peněz?

+2/−2
4.10.2016 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.