Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autobusová konkurence na Moravě: Arriva vyjíždí až o třetinu levněji

Společnost Arriva rozšiřuje svoji síť komerčních autobusových linek bez objednávky krajů. Dvě nové trasy z Brna do Olomouce a Přerova současně znamenají pro cestující pád cen až o třetinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a20n 88S63t51e87i64n89e10r 3515184475901

Několikrát jsem s Arrivou z OL do Brna a zpět jel, nebyl problém. Takže pokud budu v dané relaci cestovat, klidně znovu s nimi. A teď jedna hnidopišská poznámka: Autore, pokud chci cestovat vlakem mezi Brnem a Olomoucí, mohu coby držitel In-karty jet levněji než za 99 Kč, které zmiňujete. Jistě, jedná se o včasnou jízdenku, ale i tak.

+5/0
4.10.2016 14:44

M87i90r44e46k 50Z33á81v82o32d42n33ý 7402357320808

Jezdit ČD z Olomouce do Brna nemá smysl. Je to pomalé (za což může SŽDC, která místo toho, aby stavěla, tak neustále provádí studie) a na tuto relaci jsou posílány ty nejstarší vozy ze 70. let, které ČD ve svém vozovém parku má. ČD je tato trasa u paty.

+4/0
4.10.2016 12:05

P87e67t85r 13D98r66a84p29a58l 3605778813805

tak v současné době bych si asi Přerov-Brno vybral rychlík, u autobusu je reálná šance na xdesítek minut zdržení na D1

+2/0
4.10.2016 10:42
Foto

J32i46ř86í 67B46i45l17í82k 4725642212354

Nejedná se o špatnou infrastrukturu, ale o totalní neschopnost ČD. Do Olomouce jezdí nejčastěji přes Břeclav a ještě jim to Hašek platí :(

0/−9
4.10.2016 10:42

J23a90n 87K76o65b33ě26r64s83k11ý 1420646151473

Rychlíky přes Břeclav do Brna jezdí každé dvě hodiny a platí je Ministerstvo dopravy nikoliv Jihomoravský kraj. Tyto rychlíky nejsou určeny pro jízdu Olomouc-Brno, ale pro úsekovou frekvenci (Olomouc-Otrokovice, Otrokovice-Břeclav, Břeclav-Brno). Co dvě hodiny jezdí rychlíky Olomouc-Nezamyslice-Brno a tyto jsou určené pro cesty Olomouc-Brno. Obojí jezdí tedy co dvě hodiny takže opravdu není nutné jezdit přes Břeclav. Kolik spojů pojede a kdy pojedou určuje Ministerstvo dopravy nikoliv České dráhy.

+11/0
4.10.2016 11:25

T34o12m70a84s 84H72r50a11z59d84i55l 5647928893255

Podle mě jsou ČD na trase Olomouc - Brno časově docela konkurenceschopné. Kdyby vlaky jezdily každou hodinu, tak jsou schopni porazit většinu autobusů.

0/−1
4.10.2016 11:32

J97a25n 12K73o76b84ě75r95s51k92ý 1370606271953

Aby se jezdilo po hodině tak by musela být odpovídající infrastruktura což jednokolejná trat opravdu není. A lepší soupravy, protože vozy B ve 21. století opravdu nikoho do vlaku nepřilákají.

+2/0
4.10.2016 11:36

P31a14v32e62l 97R20e14z21n86i78c48e83k 3225404134312

mylite se, spatna infrastruktura, stare vozy a cas pomalejsi nez autobus...

0/0
6.10.2016 10:54

J10a39r36o48m85i85r 39C89h37a62l57o15u28p90k56a 4219337145387

Zlí, zlí kapitalisté. Tak s nimi nejezděte... Ale to ne, protože byste museli zaplatit o 20 korun víc, co?

0/0
4.10.2016 9:59

J79a33n 12V94a78l21a85l37í33k 6356919720446

???

+4/0
4.10.2016 10:05

K92a30r91e97l 34Ř77e20h45á74č41e34k 9452610971912

Kdyby Arriva místo zavádění linek, kde už cestující mají jinou možnost raději první zajistila nasmlouvaný provoz v rámci PID, kde kvůli nedostatku řidičů denně dochází k odříkání spojů, které má arriva zajišťovat. A tyto spoje jsou většinou jedinou možností, jak se do těch vesnic dosta, zatímco z Brna do Přerova popřípadě Olomouce se člověk dostane vlakem nebo jinou společností.

+10/−1
4.10.2016 9:53

J95i31ř37í 59P18l12a33v97s97k44ý 9570366101579

mam pro vas prekvapivou novinu: dopravci neprovozuji autodopravu proto, aby se "lidi meli jak dostat z vesnic", ale kvuli mrzkemu zisku ... a trasa brno - pprerov zrejme bude ponekud ekonomicky rentabilnejsi, nez trasa horni zakopane - samota u tri vlku.

+1/−1
4.10.2016 10:25

R16o64m45a88n 23P22o97l97á58č86e55k 5936919145

A myslíte, že jim ROPID neplatí?

+9/0
4.10.2016 10:31

M91a76r58t26i23n 92Č41a11p97e41k 6640411697324

Právě že objednávaná doprava je pro dopravce lákavější, jelikož pokud nedělají blbosti, tak vždy skončí nejhůře na nule.

0/0
4.10.2016 11:15

P93e63t75r 50M20a86c68o75u88r56e48k 5844938966727

Plkáte nesmysly a nejdřív si zjistěte o čem pán píše. Praha skutečně není žádná samota u tří vlků.

+1/0
4.10.2016 11:24

K49a14r23e19l 28Ř16e30h84á40č23e16k 9262140661132

Tak proč Arriva tu smlouvu podepisovala? Na jedné straně má závazné smlouvy a kvůli nedostatku řidičů ruší spoje základní dopravní obslužnosti a na druhé straně zavádí vcelku zbytečné linky, kde už alternativa je. Až si pokreje Arriva, co má nasmlouváno, tak pak ať si jezdí co chce.

+1/0
4.10.2016 11:32

O33t80t52o 75P14o93s20p14í82š15i45l 4254875117768

Souhlasím s Vámi, že by dopravci měli prioritně zajistit dopravu, kterou si u nich někdo objedná a u které mají navíc jistý výnos, než se pokoušet o nějakou komerci s nejistým výnosem.

Ale abychom byli fér, ona pražská a moravská Arriva jsou dvě společnosti. A pokud moravská Arriva dokáže zajistit i své závazky a k tomu navrch přidat nějakou novou linku, proč ne?

(Těžko bude Arriva přesouvat řidiče z Olomouce do Prahy. Kdyby jim to nařídila, bude riskovat, že odejdou i ti olomoučtí... :-))

0/0
4.10.2016 11:37

K38a98r44e37l 57Ř37e50h32á50č25e72k 9772440371142

A jak do toho zapadá linka Praha - Teplice? To je snad Arriva Praha.

0/0
4.10.2016 13:05

O70t63t19o 85P32o66s41p28í91š78i38l 4984405147818

Článek je o dvou nových linkách na Moravě, takže nevím, proč bych měl já vysvětlovat cosi o lince Praha - Teplice...;-)

0/0
4.10.2016 16:12

J89i42ř83í 63H84o16v81o76r18k74a 8827586112595

Stěžujte si spíše na úřady práce. Raději vyplatí podporu, rekvalifikaci a příspěvek na bydlení, než by zajistili buď výchovu nového řidiče autobusu (řidičský průkaz a průkaz profesní způsobilosti) nebo přestěhování řidiče z oblasti, kde je jich nadbytek (Morava - když Arriva bez problémů sežene řidiče na nové moravské linky, až takový nedostatek zde nebude...)

0/0
5.10.2016 13:31

J40a25n 74V76a78l43a81l16í12k 6786199950806

zatímco autobus mezi Olomoucí a Brnem zvládne i se zajížďkou do Prostějova cestu za hodinu a deset minut, nejrychlejší rychlík jede hodinu a 32 minut.

Až ten vlak bude mít též také jen JEDNU zastávku tak pak se dá porovnávat i ten čas!!

+1/−3
4.10.2016 9:49

J51i58ř28í 38P20l27a67v35s40k93ý 9800526961889

cestujici ale obvykle nezajima, jestli vlak nebo autobus stavi v kdejake zadeli, cestujici se chce co nejrychleji dostat z mista a do mista b ...

+3/0
4.10.2016 10:27

J86a10n 20V49a18l40a67l61í62k 6636329600696

Vlak jezdí kvůli dopravní obslužnosti a tudíž srovnávat ho s autobusem který si jede jak chce tak to srovnání je pak o ničem.

0/−2
4.10.2016 10:58

J10i83ř40í 15P53l87a34v39s28k88ý 9460716401429

jemonze cestujici nejaka dopravni obsluznost nezajima, chce se proste dostat co nejrcyhleji z mista a do mista b ... jestli u toho nabere jeste stado tetek nekde na navsi, to vetsine lidi za nejake zpozdeni nestoji.

0/−2
4.10.2016 11:39

M34a98r31t92i34n 81K54a94r15á90s38e11k 9658223888948

No to je ale lidem, kteri chteji do olomouce jedno ne? Vlak ma hodne zastavek a blbou trasu, tak v tom vidi arriva prilezitost udelat rychlejsi bus s minimem zastavek...

+1/0
4.10.2016 10:28

M64i15l59a57n 67V50o10l88e37k 5639713586679

Znám Arrivu z Prahy a tudíž ji Moravě vůbec nezávidím.

0/0
4.10.2016 9:47

J20a72n 76K76o96b43ě61r41s69k97ý 1780256151783

Arriva Praha a Arriva Morava je něco úplně jiného. I když se nákaza zvaná nedostatek řidičů šíří postupně do všech Arriv (a i k dalším dopravcům).

+1/0
4.10.2016 9:59

O48l75d51ř32i22c50h 32Š34t40ě22p82á74n83e98k 7412656696194

A za jak dlouho , začnou stávkovat řidiči, že dělají XY hodin za XY málo peněz?

+2/−2
4.10.2016 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.