Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autobusová konkurence na Moravě: Arriva vyjíždí až o třetinu levněji

Společnost Arriva rozšiřuje svoji síť komerčních autobusových linek bez objednávky krajů. Dvě nové trasy z Brna do Olomouce a Přerova současně znamenají pro cestující pád cen až o třetinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36a65n 32S86t26e81i10n47e71r 3215354475181

Několikrát jsem s Arrivou z OL do Brna a zpět jel, nebyl problém. Takže pokud budu v dané relaci cestovat, klidně znovu s nimi. A teď jedna hnidopišská poznámka: Autore, pokud chci cestovat vlakem mezi Brnem a Olomoucí, mohu coby držitel In-karty jet levněji než za 99 Kč, které zmiňujete. Jistě, jedná se o včasnou jízdenku, ale i tak.

+5/0
4.10.2016 14:44

M35i40r32e75k 36Z90á23v77o77d29n48ý 7342277630848

Jezdit ČD z Olomouce do Brna nemá smysl. Je to pomalé (za což může SŽDC, která místo toho, aby stavěla, tak neustále provádí studie) a na tuto relaci jsou posílány ty nejstarší vozy ze 70. let, které ČD ve svém vozovém parku má. ČD je tato trasa u paty.

+4/0
4.10.2016 12:05

P34e46t69r 80D24r79a44p91a26l 3565268863615

tak v současné době bych si asi Přerov-Brno vybral rychlík, u autobusu je reálná šance na xdesítek minut zdržení na D1

+2/0
4.10.2016 10:42
Foto

J56i39ř90í 37B88i94l18í57k 4495112362934

Nejedná se o špatnou infrastrukturu, ale o totalní neschopnost ČD. Do Olomouce jezdí nejčastěji přes Břeclav a ještě jim to Hašek platí :(

0/−9
4.10.2016 10:42

J19a61n 45K51o53b18ě95r43s74k29ý 1180356101113

Rychlíky přes Břeclav do Brna jezdí každé dvě hodiny a platí je Ministerstvo dopravy nikoliv Jihomoravský kraj. Tyto rychlíky nejsou určeny pro jízdu Olomouc-Brno, ale pro úsekovou frekvenci (Olomouc-Otrokovice, Otrokovice-Břeclav, Břeclav-Brno). Co dvě hodiny jezdí rychlíky Olomouc-Nezamyslice-Brno a tyto jsou určené pro cesty Olomouc-Brno. Obojí jezdí tedy co dvě hodiny takže opravdu není nutné jezdit přes Břeclav. Kolik spojů pojede a kdy pojedou určuje Ministerstvo dopravy nikoliv České dráhy.

+11/0
4.10.2016 11:25

T47o53m25a52s 41H43r73a65z61d90i66l 5907938353355

Podle mě jsou ČD na trase Olomouc - Brno časově docela konkurenceschopné. Kdyby vlaky jezdily každou hodinu, tak jsou schopni porazit většinu autobusů.

0/−1
4.10.2016 11:32

J94a38n 37K22o40b23ě53r49s82k63ý 1210736421533

Aby se jezdilo po hodině tak by musela být odpovídající infrastruktura což jednokolejná trat opravdu není. A lepší soupravy, protože vozy B ve 21. století opravdu nikoho do vlaku nepřilákají.

+2/0
4.10.2016 11:36

P59a95v25e17l 80R68e17z55n11i56c20e51k 3765284704852

mylite se, spatna infrastruktura, stare vozy a cas pomalejsi nez autobus...

0/0
6.10.2016 10:54

J91a27r39o51m80i93r 82C40h70a72l35o23u12p97k90a 4599197545867

Zlí, zlí kapitalisté. Tak s nimi nejezděte... Ale to ne, protože byste museli zaplatit o 20 korun víc, co?

0/0
4.10.2016 9:59

J58a23n 41V96a19l27a24l69í29k 6656389650426

???

+4/0
4.10.2016 10:05

K97a15r45e50l 87Ř49e35h30á54č44e23k 9972380451812

Kdyby Arriva místo zavádění linek, kde už cestující mají jinou možnost raději první zajistila nasmlouvaný provoz v rámci PID, kde kvůli nedostatku řidičů denně dochází k odříkání spojů, které má arriva zajišťovat. A tyto spoje jsou většinou jedinou možností, jak se do těch vesnic dosta, zatímco z Brna do Přerova popřípadě Olomouce se člověk dostane vlakem nebo jinou společností.

+10/−1
4.10.2016 9:53

J75i43ř17í 52P85l67a60v41s15k67ý 9250196821849

mam pro vas prekvapivou novinu: dopravci neprovozuji autodopravu proto, aby se "lidi meli jak dostat z vesnic", ale kvuli mrzkemu zisku ... a trasa brno - pprerov zrejme bude ponekud ekonomicky rentabilnejsi, nez trasa horni zakopane - samota u tri vlku.

+1/−1
4.10.2016 10:25

R64o25m11a53n 69P83o45l65á92č54e73k 5136979195

A myslíte, že jim ROPID neplatí?

+9/0
4.10.2016 10:31

M86a21r52t73i14n 26Č40a82p82e62k 6320351547294

Právě že objednávaná doprava je pro dopravce lákavější, jelikož pokud nedělají blbosti, tak vždy skončí nejhůře na nule.

0/0
4.10.2016 11:15

P77e89t56r 43M66a14c44o60u37r42e22k 5444388166597

Plkáte nesmysly a nejdřív si zjistěte o čem pán píše. Praha skutečně není žádná samota u tří vlků.

+1/0
4.10.2016 11:24

K70a86r91e23l 86Ř37e16h58á37č97e40k 9202590981692

Tak proč Arriva tu smlouvu podepisovala? Na jedné straně má závazné smlouvy a kvůli nedostatku řidičů ruší spoje základní dopravní obslužnosti a na druhé straně zavádí vcelku zbytečné linky, kde už alternativa je. Až si pokreje Arriva, co má nasmlouváno, tak pak ať si jezdí co chce.

+1/0
4.10.2016 11:32

O70t85t30o 23P39o47s34p94í23š51i74l 4304175177238

Souhlasím s Vámi, že by dopravci měli prioritně zajistit dopravu, kterou si u nich někdo objedná a u které mají navíc jistý výnos, než se pokoušet o nějakou komerci s nejistým výnosem.

Ale abychom byli fér, ona pražská a moravská Arriva jsou dvě společnosti. A pokud moravská Arriva dokáže zajistit i své závazky a k tomu navrch přidat nějakou novou linku, proč ne?

(Těžko bude Arriva přesouvat řidiče z Olomouce do Prahy. Kdyby jim to nařídila, bude riskovat, že odejdou i ti olomoučtí... :-))

0/0
4.10.2016 11:37

K75a82r28e48l 53Ř56e72h63á67č36e64k 9132280371182

A jak do toho zapadá linka Praha - Teplice? To je snad Arriva Praha.

0/0
4.10.2016 13:05

O75t46t30o 27P82o23s73p67í29š38i57l 4564545877908

Článek je o dvou nových linkách na Moravě, takže nevím, proč bych měl já vysvětlovat cosi o lince Praha - Teplice...;-)

0/0
4.10.2016 16:12

J24i64ř83í 17H89o32v96o82r25k51a 8327416732505

Stěžujte si spíše na úřady práce. Raději vyplatí podporu, rekvalifikaci a příspěvek na bydlení, než by zajistili buď výchovu nového řidiče autobusu (řidičský průkaz a průkaz profesní způsobilosti) nebo přestěhování řidiče z oblasti, kde je jich nadbytek (Morava - když Arriva bez problémů sežene řidiče na nové moravské linky, až takový nedostatek zde nebude...)

0/0
5.10.2016 13:31

J75a79n 96V39a20l32a46l22í40k 6706919580986

zatímco autobus mezi Olomoucí a Brnem zvládne i se zajížďkou do Prostějova cestu za hodinu a deset minut, nejrychlejší rychlík jede hodinu a 32 minut.

Až ten vlak bude mít též také jen JEDNU zastávku tak pak se dá porovnávat i ten čas!!

+1/−3
4.10.2016 9:49

J14i73ř85í 36P43l16a21v81s76k21ý 9140726331689

cestujici ale obvykle nezajima, jestli vlak nebo autobus stavi v kdejake zadeli, cestujici se chce co nejrychleji dostat z mista a do mista b ...

+3/0
4.10.2016 10:27

J55a97n 29V10a96l32a45l86í64k 6166799730906

Vlak jezdí kvůli dopravní obslužnosti a tudíž srovnávat ho s autobusem který si jede jak chce tak to srovnání je pak o ničem.

0/−2
4.10.2016 10:58

J60i14ř41í 46P94l59a60v15s33k26ý 9470576551469

jemonze cestujici nejaka dopravni obsluznost nezajima, chce se proste dostat co nejrcyhleji z mista a do mista b ... jestli u toho nabere jeste stado tetek nekde na navsi, to vetsine lidi za nejake zpozdeni nestoji.

0/−2
4.10.2016 11:39

M16a69r68t24i62n 97K27a73r87á71s24e92k 9388983178518

No to je ale lidem, kteri chteji do olomouce jedno ne? Vlak ma hodne zastavek a blbou trasu, tak v tom vidi arriva prilezitost udelat rychlejsi bus s minimem zastavek...

+1/0
4.10.2016 10:28

M50i49l78a98n 40V17o84l59e10k 5409853726959

Znám Arrivu z Prahy a tudíž ji Moravě vůbec nezávidím.

0/0
4.10.2016 9:47

J46a24n 75K80o83b86ě41r27s98k20ý 1150756961153

Arriva Praha a Arriva Morava je něco úplně jiného. I když se nákaza zvaná nedostatek řidičů šíří postupně do všech Arriv (a i k dalším dopravcům).

+1/0
4.10.2016 9:59

O23l72d16ř87i46c21h 94Š26t40ě16p14á96n37e69k 7372166766474

A za jak dlouho , začnou stávkovat řidiči, že dělají XY hodin za XY málo peněz?

+2/−2
4.10.2016 9:47





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.