Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Česko potřebuje tisíce Ukrajinců, znělo veletrhem. Úřady práce to neřeší

Český průmysl potřebuje tisíce pracovníků z Ukrajiny a úřady práce to neřeší. Z těch se postupně staly pouze ústavy pro vyplácení sociálních dávek, řekl na pondělním sněmu Svazu průmyslu a dopravy v rámci Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně prezident svazu Jaroslav Hanák. Získávání pracovníků ze zemí, které jsou Česku kulturně blízké, schvaluje i premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) a prezident Miloš Zeman.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66a92š60e50k 26Ř93í75h24a 2943433848952

Takže si to srovnejme.

1. Firmy mají v porovnání se zahraničím špatnou technologickou a automatizační úroveň. Odtud i horší produktivitu práce.

2.Zde máme mnoho agentur, které se přiživují na základním vyrobeném produktu. Řekl bych že v tomto počtu v Evropě vedeme.

3.Přidejme značně podceněnou spolupráci firem se školama. Což znamená, že máme příliš málo technicky vzdělaných studentů a i to málo pak špatně schání praxi. 4. Pak značně pokulháváme za západem ve vývoji. Důvodem je, že vývoj zde často určuje konzervativní obchod.

5. Velká část firem byla založena amatery, kteří se orientují na levnou pracovní sílu a vysoký kurz mezi korunou a Eurem.

Sumasumárum toto je mnoho faktorů, které může dovoz levné pracovní síly vyřešit. Bohužel ale jen krátkodobě. Dlouhodobě to bude znamenat, že oni Ukrajinci Čínani a jiní opět brzy pochopí, že jinde dostanou více a tak odejdou.

Sám jsme zažil co se děje s firmou, která se nestará o spokojenost vlastních zaměstnanců a o nákup nových technologií. A mohu s klidem říci, že pokud to někdo odnesse tak rozhodně ne zaměstnanci. Ti přejdou ke konkurenci, která převezme část trhu. Většinou to odnese právě onen podnikatel. A tak je to také dobře. Protože spokojení zaměstnanci vytváří silnou konkurence schopnou firmu. Taková, ale většinou ukrajince nepotřebuje.

Po ukrajincích brečí právě ti neschopové, kterých bychom se ale měli znažit co nejdříve zbavit. Protože nakonec budou přítěží celého našeho hospodářství. A tlakem na nízou cenu práce potahnou naše hospodářství ke dnu.

+1/0
5.10.2016 21:30

L44u44k94á75š 54S44e34d54l67á11č55e87k 1873307877760

Jo nižší mzdy než v Číně, tak takovou výrobu tady nepotřebujeme.

+2/0
4.10.2016 19:31

J27o75s39e74f 76H97o72n71e47š 7881922190373

Až ČNB ukončí "intervence",tak problém nedostatku lidí vyšumí

+2/0
4.10.2016 19:28

F28r76a31n56t33i35š39e11k 51K36r56á92t19k48ý 9222347585948

Problém je, že málokterá firma je ochotna zaměstnat člověka bez praxe a zaučit ho!!! I slavná Škoda chce na logistiku praxi a absolventi tak nemají šanci.

Málokterá firma zaměstná člověka 50+. Spousta lidí si dělá rekvalifikace, ale jsou jim k ničemu, protože nemají praxi. Studenti mnohých oborů v sociálních službách za praxi musí platit!!! Studenti zdravotnických oborů jsou v nemocnicích na praxích zneužíváni jako levná pracovní síla. Mnohdy, aby lidé získali praxi musí pracovat v pochybných firmám nebo za málo peněz. Spousta firem se neumí k zaměstnancům chovat. Žádné Ukrajince nepotřebujeme, pořebujeme, aby si firmy uměli zaučit svoje lidi, chovali se k nim slušně a zaplatitli jim mzdu důstojnou pro žití.

+3/0
4.10.2016 15:53

M37a16r54t35i28n 26H19o66d69í67k 2955125828967

S většinou souhlasím, ale s těmi studenty zdravotnických oborů jste chtěl říci co? Levná pracovní síla? A co by jako podle vás měli žákyňky sesterských oborů dělat? Jít rovnou dělat instrumentářky k operacím? nebo jít píchat kanyly na urgentní příjmy? Musí se nejdříve rozkoukat a vyzkoušet si, že i stlaní postelí či vynášení zvratků občas patří k práci sestřiček. My doktoři jsme toto na sesterských praxích měli taky a myslím, že to většině prospělo.

0/0
4.12.2016 13:49

M45i60l58a73n 36Š20v65a73g64r50o87v74s86k48ý 9292159635328

Jenom jestli je potřeba takové firmy. Aby to nebylo pro nás lepší. ;-D

+2/0
4.10.2016 14:09

M34i64r43o23s98l22a32v 95S38u17c26h71y 5410829390530

Neustále se tu opakují zprávy o tom, jak u nás chybí pracovní síly. Teď konečně někdo napsal, oč jde - dovézt více a více zahraničních pracovníků. "Když vy migranty, tak my Ukrajince." Tak nějak by se to dalo nazvat. Přitom tu nikdo nepíše o tom, že bude přidávat tak, aby přilákal schopné pracovníky od konkurence či ze vzdálenějších regionů. "Češi se nechtějí stěhovat za prací." Další zaklínadlo.

Nejsou lidi - to je jedna obrovská lež. Tam, kde funguje trh, tam jsou lidi - a v patřičné kvalifikaci.

+3/0
4.10.2016 13:50

J20i22ř13í 61P74l84a68v26s49k80ý 9700766381449

pokud mam na vyber mezi tim, ze preplatim kvalifikovane zamestnance od konkurence, a bude me to stat ranec penez, a na druhe strane mezi tim, ze ty kvalifikovane zamestnance privezu z ukrajiny a bude me to stat podstatne min, je moje rozhodovani vcelku rychle a jasne ... firmy proste chteji maximalni zisk za minimalni naklady, a ja na takovem chovani nevidim nic spatneho, nebot vcelku logicky chci to same - mit se co nejlepe za co nejmene namahy.

+1/−1
4.10.2016 13:58

P78e31t47r 90H48o59c71h80m26a44n 2740236875691

Jak zaseklá deska...

Ano, my všichni tady víme, že jsi hamižný asociální jedinec, který klidně prodá vlastní mámu za buřta a pivo, víme, že jsi na to nesmírně hrdý, ale je opravdu nutné o tom psát desítky příspěvků téměř do každé diskuze?

+2/0
4.10.2016 15:40

J45i56ř33í 25P42l13a18v75s94k50ý 9280726881589

problem je tak trochu v tom, ze sobeckych jedincu, sledujicich vyhradne svuj vlastni prospech, je v populaci jaksi vice, nez je vam mozna mile ... a lide jako vy se pak strasne divi, proc jim ten jejich vysneny slunickovy svet nefunguje. ne, lide nejsou hodna, empaticka, altruisticka vteleni matky terezy, celozivotne netouzici po nicem jinem, nez po nezistne pomoci svym bliznim a klidne i nebliznim ... a pokud si mohou vybrat mezi tim, ze neco prospeje jim, nebo ze to prospeje vsem ostatnim, vyberou si v naproste vetsine pripadu tu prvni moznost. realita umi byt pekna svine ... a jedina moznost, jak v takovem svete uspet, je byt svine taky.

+1/0
5.10.2016 6:53

V54a81š72e51k 35Ř60í78h81a 2913193448482

Jenže ti Ukrajinci se rozhodně nezastaví v Čechách. Stačí jim málo a zvednou se jinam. Tohle ale jak se zdá mnoho lidí nechápe. Ono je totiž jedna věc lidi nabýrat ale, daleko složitější je si je udržet. A věřte mi že u dovozu levné pracovní síly to platí dvojnásob. To ale jak se zdá vůbec nechápetet.

0/0
5.10.2016 20:56

H14e59l50e32n44a 40V20o54n38d78r45á23č52k22o11v75á 5226715951979

Proč Ukrajince?,mohou zaměstnat cigány,kteří se válejí po centru Liberce a pobírají štědré sociální dávky.Na dávkách mají sice víc než by si vydělali ve fabrice,ale dala bych jim podmínku-buď budeš 1 rok pracovat ,nebo nedostaneš dávku.

+2/0
4.10.2016 10:19

P40e98t91r 67D88r91a50p46a44l 3835778513325

ten ukrajinec má většinou nějaké vzdělání(mnohdy dost vysoké) a pracovní návyky

0/0
4.10.2016 10:32

M33i67l69a71n 44Š10v95a37g57r48o10v53s92k16ý 9212189655808

Jenže výše uvedení jsou již tady nevyužití a množí se.

0/0
4.10.2016 11:27

J26i96ř72í 52P15l28a50v40s76k50ý 9270136901439

soukroma firma neni nejake odloucene pracoviste ceske spravy socialniho zabezpeceni, aby "podporovala statni politiku zamestnanosti", nybrz pravnicka osoba, zalozena a provozovana vyhradne za ucelem tvorby zisku, potazmo jeho maximalizace ... a pokud si takova firma muze vybrat mezi nekvalifikovanym absolventem sedme tridy zakladni skoly s trestnim rejstrikem delsim nez uctenka z lidlu, a mezi pracovitym, kvalifikovanym ukrajincem s praxi, je takovy vyber zalezitosti vcelku jednoduchou a rychlou.

+1/0
4.10.2016 11:35

V60a44š11e89k 77Ř17í52h10a 2603973448702

Jednoduchý a krátkozraký, tak, že většinou vede ke krachu společnosti.

0/0
5.10.2016 20:59

J43i29ř87í 47N56o40v32o75t22n69ý 8159357948268

Jestli mám zaměstnat cikány nebo zavřít firmu vyjde úplně nastejno. Když jí zavřu, ještě mi nějaký majetek zůstane a nemusím chodit po soudech a policii.

0/0
4.10.2016 11:40

P65e25t58r 65A60s16c30h95e61n59b54r76e16n75n13e19r 6535723902171

Pokud jsou zaměstnanci tak odíráni a zaměstnavatelé ve vatě, proč nezačnou zaměstnanci podnikat?

Kdyby to zkusili, zjistili by, jaká je tu byrokracie, že nemají "padla" atd.

.

P. S.

Sám to tak zkouším. Domluvil jsem se na polovičním úvazku a rozjíždím podnikání.

+1/−3
4.10.2016 10:10

K82r79y95š57t62o79f 56L60a20n84í31k 1419830515215

jako ze si všichni založíme banky, otevřeme automobilky, nekomu by se třeba libil vetsi obchodni retezec, nekomu nemocnice ci vlacky, jaderna elektrárna ci tunelování.. krasna představa, ale kdo nam v tech firmách bude pracovat? vlastne jo, rumuni a ukrajinci..

+1/−2
4.10.2016 10:34

J36i44ř44í 48P78l19a36v97s91k85ý 9960856551689

inu ti, kteri nemaji dostsatek schopnosti a dovednosti na to, aby vedli vlastni firmy ... a je vcelku logicke, ze takovi lide se budou mit hur nez ti, kteri ty schopnosti a dovednosti maji.

+5/0
4.10.2016 10:40

K46r65y94š81t32o34f 57L41a78n68í13k 1539500495115

ano, to je logicke, ale at se potom nedivi, ze za mzdu, která nedostacuje ani k proste reprodukci v dane zemi, budou v te zemi chtit pracovat jen cizinci, kteří by si totez co za mesic zde doma vydelali za několik mesicu.

+1/0
4.10.2016 11:00

J48i68ř54í 74P90l61a96v27s38k56ý 9680146691699

vsak oni se nedivi, oni naopak takovych zamestnancu chteji co nejvic ;-)

zamestnavateli je tak nejak dost jedno, jestli mu to zbozi vyrobi cech, bulhar, ukrajinec, robot nebo treba fialovej ufounek se zlutyma puntikama ... ale uz mu neni jedno, jestli ho to bude stat na mzdovych nakladech tricet tisic, nebo padesat.

+2/0
4.10.2016 11:05

K58r70y93š59t74o64f 26L84a74n87í68k 1889110855125

ale nechteji nest naklady. nebo je mezi nimi nejaky novodoby Bata?

0/0
4.10.2016 12:01

J69i20ř16í 81P57l51a83v57s26k11ý 9930556141979

samozrejme, ze nechteji nest naklady ... chteji maximalni zisk pri minimalnich nakladech. vy se snad chovate jinak ?

on ten bata je dosti precenvany ... v dnesni dobe by bata bud rychle najel na fullfrontal kapitalismus bez privlastku, nebo jeste rychleji skoncil zadupan do zeme konkurenci.

+1/0
4.10.2016 12:18

J64a92r77o88s37l18a97v 54H82o56r89á35k 6833527695104

On Bata je hlavne glorifikovany, ackoliv to byl typicky tovarnik 19. stoleti. Rada lidi si o nem mysli, jaky to byl lidumil. Postavil domy a baraky, dal je delnikum, prijal do skol jejich deti. Jenze. To byl jen chladny kalkul, samozrejme genialni. Bata si postavil de facto uzavrene mestecko, o kterem rozhodoval. Domy a baraky postavil. Ale nedal je delnikum, pronajimal jim je. Tim padem ziskal jejich bezpodminecnou poslusnost a navic jeste se mu vratily penize, ktere jim vyplatil. To same s obchody. Delnici meli zakazano chovat domaci zvirectvo. Vse si kupovali v obchodech. Ktere ale opet patrily Batovi. Dalsi penize, ktere vyplatil, mel zpet. Deti prijal do uceni a na skoly. Ale tim padem ziskal absolutne poslusnou rodinu. Zkuste si vyskakovat, kdyz pak muze prijit cela vase rodina najednou jak o bydleni, tak zamestnani, tak mohou byt deti vyhozeny ze skoly ci uceni. Bata nebyl zadny hlupak, mel to vyborne spocitano. Ale lidumil take nebyl, byl to proste pragmaticky obchodnik.

+1/0
4.10.2016 12:37

V12a91š18e26k 51Ř53í97h92a 2633863108282

Ve srovnání se zahraničím je u nás právní bordel. polovina norem vůbec neplatí a na každé pravidlo se hledá způsob jak jej porušovat.

0/0
5.10.2016 20:57

K19r11y57š62t31o39f 69L89a14n94í32k 1969730615225

to je zas jak nejaka mantra, ze nemůžou pokryt všechny zakazky, které si naberou. co je komu do toho? kazdopadne reseni by mělo byt opacne. pokud nechteji přizpůsobit odmenu za praci pozadavkum tuzemských zamestnancu, necht se presunou do země, která uspokoji jejich predstavu o mzdových nakladech. a ne ze sem budou vozit miliony lidi, kteří budou bydlet po ubytovnách a zivit se separáty, protože v jejich zemi je prumerna mzda 5x nižší nez u nas.

+1/0
4.10.2016 9:50

J61i97ř11í 61P57l73a73v41s93k52ý 9210896471519

vite, stejne tak, jako vas nezajimaji problemy firem, kteri nestihaji pokryt poptavku, nezajimaji pro zmenu tyto firmy problemy tech, kteri neuspeji v konkurenci pracovniho trhu ... stejne tak, jako jde vam o vas vlastni prospech, tedy mit se co nejlip, jde o vlastni prospech, tedy mit se co nejlip, i tem majitelum firem ... a nevidim jediny duvod, proc by jim melo jit o cokoliv jineho.

+1/−1
4.10.2016 10:42

K33r89y43š53t20o53f 64L46a88n77í30k 1309390395215

ja po státu nepozaduji, aby mi sem vozil zahranicni pracovniky, zajistoval jim ubytovani, navysoval kvůli nim kapacitu infrastruktury...

pokud firma neumi za nakladu obvyklých v danem prostředí obstát, většinou zkrachuje nebo se presune do nakladove priznivejsiho prostředí. tenhle presun zamestanancu z chudych do bohatych zemi mi pripomina dovoz africanu do ameriky nekdy v 17-tem stoleti.

+2/0
4.10.2016 11:07

J86i22ř92í 53P78l46a80v12s87k97ý 9650606361829

a vadi vam stejne i cesi pracujici v nemecu, rakousku, anglii ... nebo spatne je to pouze v pripade, kdy nekdo jiny snizuje cenu prace vam osobne ?

rika se tomu globalizace, a tezko s tim nekdo neco udela ... lide budou totiz VZDYCKY snazit mit co nejlip, a pokud jim nekdo nabidne o sto kilometru dal podstatne vice penez, pak nemaji duvod takove nabidce nevyhovet. je uplne jedno, jestli se jedna o cechy, ukrajince, vietnamce nebo kohokoliv jineho ... KAZDY clovek se snazi, aby se on sam mel lepe, tak nejak bez vetsich ohledu na to, jak se budou mit sousedi.

+2/0
4.10.2016 11:13

K31r37y85š58t10o65f 53L97a17n40í17k 1119170435635

řekl bych, ze cesi pracujici v britanii vadi spise tamnim domorodcum. ani v jedne z tech zemi neziji, takze je vase otázka celkem nesmyslna.

presun vyroby do zemi s nižšími mzdovými naklady ci opacny presun zamestnancu za vyššími platy bych globalizaci nenazyval, pod tim pojmem si predstavuji spise srovnavani zivotni urovne. k cemuz ale timto zpusobem dojde také, ovšem nikoli predevsim zvysenim zivotni urovne v chudych zemich, které jsou takto ještě vice ochuzovany o kvalifikovanou, vzdělanou a k praci ochotnou část populace, ale pomalejsim zvysovanim zivotni urovne v bohatych zemich, kde se bude zvyšovat podíl pasivni populace, at jiz vlivem porodnosti jeji domaci nikdy nepracujici casti ci dovozem ekonomických migrantu.

+1/0
4.10.2016 12:00

J72a79r53o53s11l64a40v 33H76o54r96á54k 6523627515324

Muzete to nenazyvat, ale presne to globalizace je:

"Globalizace (z angl. global, celosvětový) je dlouhodobý ekonomický, kulturní a politický proces, který rozšiřuje, prohlubuje a urychluje pohyb zboží, lidí i myšlenek přes hranice států a kontinentů. MMF uvádí jako čtyři hlavní aspekty globalizace:

mezinárodní obchod.

pohyb investic a kapitálu,

migraci osob a

šíření znalostí."

+1/0
4.10.2016 12:03

J54i97ř85í 61P93l97a92v53s79k21ý 9310676931469

vite, ta kvalifikovana, vzdelana, k praci ochotna cast populace se ochotne presune tam, kde ji dokazi lepe zaplatit ... proc pracovat za par susniku nekde v temnem lese, kdyz muzu o sto kilometru dal dostat mnohem vic ? funguje to v pripade polaku a cechu, pracujicich v nemecku, funguje to v pripade slovaku, migrujicich za praci do cech, a stejne tak dobre to funguje i v pripade tech ukrajincu nebo bulharu. ti lide se proste chteji mit lip ... stejne, jako se chci mit lip ja, nebo vy. na tom neni nic spatneho, a pokud dokazi najit nekoho, kdo jejich schopnosti dokaze vyuzit, je to primo ukazkovy priklad win win situace.

+1/0
4.10.2016 12:23

K48r38y79š94t54o44f 92L79a82n39í30k 1729540345325

jako vyhru nevidim, ze me v české nemocnici osetruje ukrajinsky doktor, protože jeho cesky kolega je v nemecku na lepsim, protože nemecti doktori nejsou, když se jim nechce studovat. naopak, celou tu situaci vidim jako velke riziko, kdy zaostale země budou ještě zaostalejsi a budou se vice radikalizovat.

cimz nechci tvrdit, ze za emigraci mozku z afriky a blízkého vychodu muze vyhradne touha se uplatnit, jako spise utek před nedemokratickym režimem, ale oslabovanim dalších zemi odsavanim jejich inteligence z nich mohou snadneji vzniknout nejake diktatury.

0/0
4.10.2016 14:11

J21i56ř53í 63P76l65a77v61s45k76ý 9200856541599

samozrejme, ze cesky doktor pujde operovat do nemecka, kde mu zaplati xnasobne vice, nez tady v cechach ... vy snad nepracujete pro prachy, ale pro nejake to "blaholidu" ?

ano, schopnejsi, sikovnejsi, uspesnejsi lide VZDYCKY pujdou tam, kde jim za jejich schopnosti lepe zaplati ... a jedina moznost, jak jim v takovem chovani zabranit, jsou ostnate draty na hranicich.

0/0
5.10.2016 6:58
Foto

I57v83a29n 12B19á60r59t15a 5241818562776

No vidíte a dnes mají z dovezených afričanů prezidenta.8-o!!

0/0
4.10.2016 16:48

P20a14t16r78i63k 77Z29a97b55r87a19n21s49k82y 1701729115423

nejak neslysim ze by se poradaly konference o tom ze vozeni otroku je nemravne, protoze jedinej duvod tlaku na vladu je ze domacich otroku uz je malo a zacinaji se vzpouzet.Takze jedinej kdo neco nekomu cpe jsou tito panove.

0/0
4.10.2016 12:38

J19i66ř81í 93P37l79a71v87s35k31ý 9230606951489

kde mate nejake otroky ? tohle je klasicka ukazka win win situace ... ukrajinec radostne a s usmevem na rtech pujde pracovat do ceske firmy, protoze tam dostane zaplaceno podstatne lepe, nez doma na ukrajine, firma usetri na mzdovych nakladech a ziska kvalifikovaneho, zrucneho zamestnance s praxi, a vsichni budou stastne a spokojene zit az do nejdelsi smrti ...

0/0
4.10.2016 12:43

K49a94t19e10ř51i40n70a 41V31ý76b39o59r37n41á 6910969209

Ukrajinci mu zaplatí vzdělání a on tyto investované prostředky zhodnotí v jiném státě. Tomu říkáte win win strategie? :)

0/−1
4.10.2016 13:44

J76i43ř50í 80P23l68a52v32s22k50ý 9830156411719

z pohledu toho zamestnance samozrejme ano ... ;-)

0/0
4.10.2016 13:55

K33r74y58š24t11o43f 75L62a10n89í77k 1959490715595

win pro ceskeho zamestnavatele a /mozna/ ukrajinského zamestnance. ceskemu státu odvod vydelanych prostredku na ukrajinu prilis neprospeje, naopak mu vzrostou naklady na infrastrukturu, zdravotnictvi atd., ceskemu zamestanaci sblizovani s ukrajinskou cenovou urovni taky asi nepujde pod nos, nehlede na rust cen bydleni při stagnujici mzdove urovni (tezko se pak presune ostravsky havir do Prahy, když nebude chtit bydlet s rodinou v garsonce) a upadajici Ukrajina mozna vidi jako vyhru prisun nejakych prostredku, které tam jeji v cizine zamestnani obcane utrati, ale z dlouhodobého hlediska vede odliv mozku ke stagnaci (o tom vime sve).

takze nezbyva nez doufat, ze tito zamestnanci casem nabudou sebejistoty a také budou chtit slusny plat. i když je to asi marne, pak by je zrejme zamestnavatele chteli nahradit lidmi z mongolska, indie ci kdovíodkud.

0/0
4.10.2016 14:25

J49i22ř60í 93P38l25a49v29s14k97ý 9240946411979

problem je zhruba v tom, ze pri dohode dvou smluvnich stran jaksi netreba sledovat vyhodnost pro nikoho jineho, nez prave ty dve smluvni strany ... zamestnanec je spokojeny, zamestnavatel je spokojeny, a tim to asi tak konci. vy kdyz si kupujete nove auto, take vas zajima, co na to reknou sousedi ?

0/0
5.10.2016 7:01

J17a58k90u47b 71F97e86i13f65a42r 7829189426669

Česko potřebuje hlavně začít pořádně platit zaměstnance - a tím nemyslím státní úředníky. Až budou dělnické a další profese slušně placené, bude o takovou práci zájem, mladí se budou hlásit na učiliště a jiné odborné školy. Nemůže chtít po mladém vyučeném člověku, aby se hned v 18 letech postavil na vlastní nohy a šel na živnost nebo zakládal firmu.

+2/−1
4.10.2016 9:35

J87a79r33o89s56l81a49v 90H44o91r79á77k 6933587195944

Cesko hlavne potrebuje snizit cenu prace, prestat hazet klacky pod nohy malym a strednim podnikatelum.Prestat se orientovat na velke montovny a pro ne pripravovat pobidky, zatimco mistni podnikatele dostanou nalozeno akorat dalsi porci byrokracie.

+4/0
4.10.2016 9:42

P95e45t61r 67A68s90c70h46e58n33b86r50e35n56n37e95r 6425413852471

Kolik svým zaměstnancům platíte Vy?

0/0
4.10.2016 10:16

J20a43n 71H51u51r35k18a 7980136796287

Ukrajince po Angličanech,Němcích,Rakouska,Slovenska houfně lifrují i z Ruska pro mentalitu i pracovní (ne)gramotnost ale u nás je vítáme ikdyž už je jich tu skoro milion a moje osobní zkušenosti z velkých staveb a podniků jsou nekompromisně záporné...kradou na jednu práci jich musí být šest a morálka?...handrkovat vyhrožovat a spolehlivost absolutní nula...odbornosti jen papírově..Jen si zadělávejme na průšvih coby dalším etnikem kdo byl někdy na Ukrajině dobře ví o čem mluvím

+2/−1
4.10.2016 9:32

P18e18t17r 33N86i21v96n14i29c20k41ý 3292194325257

Nemyslím si, že potřebujeme více Ukrajinců. Stačí konsolidace zaměstnavatelů, ze kterých se vyprofilují a přežijí ti, kteří umí (a chtějí) zaměstnance dobře zaplatit. Tam budou nejlepší zaměstnanci a firmy budou prosperovat. Firmy, které platí špatně prostě skončí pro nekonkurenceschopnost najít dobré zaměstnance a tím pádem následně pro nekonkurenceschopnostsvých výrobků a služeb. Zaměstnanci se tak přeskupí do firem, které dobře platí a dobře prosperují.

+2/−2
4.10.2016 8:56

J13a93r66o33s50l97a26v 76H19o58r34á27k 6943267495444

Mate uplnou pravdu. Ale jste na pulce cesty. Jeste vam chybi deratizace pracovniho trhu od nekvalitnich zamestnancu. Od tech neschopu, co delaji jen za minimalku. Ti mezi nejlepsi zamestnance nepatri a zbytecne nasi spolecnost tahnou ke dnu, ze ano. Co s nimi? :-)

+2/0
4.10.2016 9:12

P37e58t30r 17D32r26a47p29a71l 3545298873425

aha, takže podle Vás jsou všichni ti, co dělají za minimální mzdy, neschopní? Takže kuchařky ve školních jídelnách, zaměstnanci sociálních ústavů, švadleny...

+2/−2
4.10.2016 9:20

J89a33r40o32s41l12a92v 95H18o22r93á67k 6193897555774

Ano. Musi preci byt. Kdyz je firma, ktera se v konkurenci drzi co muze a muze nabidnout jen nizke mzdy, zde hodnocena jako neuspesna a diskuteri by ji videli raji zaniklou, stejny metr je preci nutno pouzit i na zamestnance.

+1/−1
4.10.2016 9:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.