Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy mění plány, místo pronájmu si lokomotivy raději koupí

České dráhy zrušily soutěž na dlouhodobý pronájem posunovacích lokomotiv. Důvod je jediný: mimořádně nízké úroky, kvůli kterým je levnější lokomotivy teď koupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53e61t15r 71N49o24v30o23t63n52y 1841750141

Dvounápravová?

+1/0
4.10.2016 21:48

J90i53ř95í 51K61o32c13u93r65e53k 6575984135588

Ano. Na fotce je jiný typ.

0/0
4.10.2016 22:14

P13a33v45e77l 42S28o70v53i53č45k49a 4276348135442

Pamatuju si, jak se cca rok dozadu psalo o první 714 na CNG v pravidelném provozu z Opavy do Hlučína. Tehda se říkalo, že pokud se v provozu osvědčí tak rekonstrukcí na CNG projdou všechny lokomotivy této řady. Asi se to moc neosvědčilo tedy...

+1/0
4.10.2016 20:04

J12i29ř56í 33E20r24b46e52n 1903664226757

Na lokomotivách 714 jsou osazeny dvojmotory LIAZ M1.2-640, které pracují na hranici svých výkonových možností (protože sériová výroba vysokovýkonných motorů M2-650 byla nepochopitelně zlikvidována) a po těch dvaceti letech už jsou zastaralé i opotřebované, opravy jsou čím dál dražší a jejich výměna za modernější (skoro stejné) TEDOMy je více než logická.

Ovšem určitě nebude remotorizováno všech skoro 60 strojů - ani v tom původním článku o tom není zmínka: http://ekonomika.idnes.cz/lokomotiva-na-cng-0zq-/ekoakcie.aspx?c=A150115_172450_ekoakcie_neh

+5/0
4.10.2016 20:43

P15e38t41r 90Š17i95m39r54a19l 4727977885335

Vzpomínám si, když jsem si byl pro nově zrekonstruovanou lokomotivu 714 208 v ještě funkčním ČKD, odvezl jsem jí do Sokolova a pak na ní rok a půl jezdil. A ejhle, ono už to je 20 let : - )

+9/0
4.10.2016 19:39

M51i67l50a12n 85V17o73l13e89k 5169493346639

ČD jsou zadlužené až to není hezké, nicméně pronájem má smysl, jedině když se třeba soutěží o nějakou zakázku časově omezenou.

0/−3
4.10.2016 18:57

J34i26ř84í 62E91r33b95e77n 1523284506117

Být zadlužený a mít hodně úvěrů jsou podstatně rozdílné věci - zejména z pohledu věřitelů, kteří jim ty peníze půjčují.

0/0
4.10.2016 20:31

M47i96l76a79n 33V86o82l14e41k 5529113706469

To nevím, v čem je ten rozdíl, ale ČD vydaly moře dluhopisů, které nemají normální ekonomickou návratnost. Je to postavené na tom, že to za ně nějak uhradí stát (přímo nebo nepřímo) a že přemnožené fondy potřebují do něčeho 'investovat' a zase spoléhají na stát, že ten je zkrachovat nenechá (př. řecká krize a německé fondy).

0/0
5.10.2016 8:06

V62a35c31l68a18v 98H86a80j43e97k 3496309679

Stát zejména ČD kcrgu hodně dluží za roky 1990 až 2003 kdy se jeho veškeré zisky utopily ve financocání údržby infrastruktury a v osobní dopravě. Zastaralá vozidla jsou toho důsledkem. Takže by bylo správné, kdyby stát nyní pustil do ČD,sp. Čd cargo několik miliard..

+1/0
5.10.2016 13:19

L15u57c85i46a43n 92P46a21p79a67z49i49a65n 5894647711705

Dobrý nápad. Co je české, to je hezké.

0/0
4.10.2016 18:47

J10i29n17d19ř73i82c93h 40Š55k50o70p77e59k 4245721470795

pokud hodlá kdokoli podnikat déle než pár let, vždy se vyplatí hlavní výrobní prostředky pořídit, než pronajmout

+9/0
4.10.2016 18:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.