Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy mění plány, místo pronájmu si lokomotivy raději koupí

České dráhy zrušily soutěž na dlouhodobý pronájem posunovacích lokomotiv. Důvod je jediný: mimořádně nízké úroky, kvůli kterým je levnější lokomotivy teď koupit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P73e56t94r 49N26o31v68o25t26n15y 1291680451

Dvounápravová?

+1/0
4.10.2016 21:48

J83i97ř28í 73K24o49c84u22r58e70k 6605474715528

Ano. Na fotce je jiný typ.

0/0
4.10.2016 22:14

P43a15v15e27l 31S34o17v81i14č17k87a 4836278385182

Pamatuju si, jak se cca rok dozadu psalo o první 714 na CNG v pravidelném provozu z Opavy do Hlučína. Tehda se říkalo, že pokud se v provozu osvědčí tak rekonstrukcí na CNG projdou všechny lokomotivy této řady. Asi se to moc neosvědčilo tedy...

+1/0
4.10.2016 20:04

J90i52ř24í 40E66r76b68e78n 1663594176197

Na lokomotivách 714 jsou osazeny dvojmotory LIAZ M1.2-640, které pracují na hranici svých výkonových možností (protože sériová výroba vysokovýkonných motorů M2-650 byla nepochopitelně zlikvidována) a po těch dvaceti letech už jsou zastaralé i opotřebované, opravy jsou čím dál dražší a jejich výměna za modernější (skoro stejné) TEDOMy je více než logická.

Ovšem určitě nebude remotorizováno všech skoro 60 strojů - ani v tom původním článku o tom není zmínka: http://ekonomika.idnes.cz/lokomotiva-na-cng-0zq-/ekoakcie.aspx?c=A150115_172450_ekoakcie_neh

+5/0
4.10.2016 20:43

P17e77t54r 61Š85i62m40r66a76l 4937657415445

Vzpomínám si, když jsem si byl pro nově zrekonstruovanou lokomotivu 714 208 v ještě funkčním ČKD, odvezl jsem jí do Sokolova a pak na ní rok a půl jezdil. A ejhle, ono už to je 20 let : - )

+9/0
4.10.2016 19:39

M76i34l73a52n 31V38o96l95e73k 5959233736169

ČD jsou zadlužené až to není hezké, nicméně pronájem má smysl, jedině když se třeba soutěží o nějakou zakázku časově omezenou.

0/−3
4.10.2016 18:57

J92i50ř14í 45E38r31b34e20n 1283804166957

Být zadlužený a mít hodně úvěrů jsou podstatně rozdílné věci - zejména z pohledu věřitelů, kteří jim ty peníze půjčují.

0/0
4.10.2016 20:31

M41i46l89a38n 76V35o20l90e84k 5109273716429

To nevím, v čem je ten rozdíl, ale ČD vydaly moře dluhopisů, které nemají normální ekonomickou návratnost. Je to postavené na tom, že to za ně nějak uhradí stát (přímo nebo nepřímo) a že přemnožené fondy potřebují do něčeho 'investovat' a zase spoléhají na stát, že ten je zkrachovat nenechá (př. řecká krize a německé fondy).

0/0
5.10.2016 8:06

V12a92c16l84a49v 56H64a21j66e26k 3916699109

Stát zejména ČD kcrgu hodně dluží za roky 1990 až 2003 kdy se jeho veškeré zisky utopily ve financocání údržby infrastruktury a v osobní dopravě. Zastaralá vozidla jsou toho důsledkem. Takže by bylo správné, kdyby stát nyní pustil do ČD,sp. Čd cargo několik miliard..

+1/0
5.10.2016 13:19

L25u36c98i48a12n 49P41a13p56a90z10i22a64n 5764837771255

Dobrý nápad. Co je české, to je hezké.

0/0
4.10.2016 18:47

J24i93n53d53ř31i16c48h 85Š77k22o88p75e90k 4885341260205

pokud hodlá kdokoli podnikat déle než pár let, vždy se vyplatí hlavní výrobní prostředky pořídit, než pronajmout

+9/0
4.10.2016 18:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.