Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží zvládneme opravit sami. Italové měli času dost, říká náměstek SŽDC

Italská společnost Grandi Stazioni (GS) opustí příští týden pražské hlavní nádraží. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jí poslala výzvu, ať uvolní všechny prostory, které má v nájmu. Grandi Stazioni s koncem nesouhlasí, prý chce ještě jednat. Podle náměstka generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Tomáše Drmoly je ale konec jediné možné řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a37r52o81s12l87a57v 67T54í36n40e44k 4564768770312

Pane Drmolo, bylo by dobré zjistit, kdo platil rekonstrukci obchodních prostor. Naše firma, si také pronajala prázdnou plochu, a za vlastní peníze jsme museli vybudovat vše, včetně podlahy, zdí, rozvodů elektřiny,dveří, mříží, klimatizace,...atd. A po kolaudaci jsme to " darovali" GS. Takže pozor na šíbry z GS.

0/0
15.10.2016 20:02

K42a60r41e94l 46D51r25d23a 6653895687159

Český prasečí chlívek. 13 let se to tady dává dohromady. 13 let chodí všichni cestující páchnoucím hnusným Šervůdem. A nakonec starosta Prahy 1 prohlásí, že není prioritou park a prostředí před Hlaváčem dávat dohromady, dokud se nevyřeší rekonstrukce Václavského náměstí a protažení tramvají z Vinohrad.

A přesně tak budou Češi přistupovat k nádraží. Už to vidím. Rv

Co umíme je nejlíp vidět na Masaryčce vedle. Hádají se tady ČD, SŽDC a Penta. Zanedbané nechutné prostředí. Penta to tady celé získá za trapnou opravu střechy za 60 mil., kterou si starosta Prahy 1 pochvaloval. Nevšiml jsem si, že by se tady po oslavované "rekonstrukci nádraží" pro cestující něco změnilo. Stále jen zanedbané nechutné prostředí.

Ostatně, letos si všechna nádraží v Česku převzala SŽDC. Nový státní developer, co staví za peníze EU. Až vyschne pramen financí z EU, bude třeba ždímat Prahu, aby bylo na opravu kdejakých Kotěhůlek. To je asi tak hlavní tlak na získání nádraží zpět do českých rukou. Jinak to tady čeká osud Masaryčky. To je výhra. Rv

Praha neví co s magistrálou, neví co s Václavákem, neví co se Šervůdem, roky řeší zrušení Masaryčky, na Hlaváč umístí feťáky a bezdomovce..., ale Italové v tomhle bordelu neplní jasné smlouvy. Dost dobrý vtip. ;-D

+1/−6
9.10.2016 14:50

K19a74r36e88l 38D26r69d74a 6853575437289

Všimli jste si, že Mata Hari s Pentou nezastavuje pokračování Opletalky středem Masarykova nádraží? Ten projekt Penty původně počítal, že místo Masaryčky tady bude park. Pak se to zamítlo a nové budovy přitom respektují protažení Opletalky na Florenc? Nejdražší pozemky v Praze a budou volné?... Zvláštní.

Kdo o tom něco víte? Moc bych se nedivil, že Masaryčka jde potichu do kopru. Proto si ji ani nepřevzala SŽDC, prý složité smlouvy... Takže přesuny cestujících Hlaváč - Masaryčka končí. Žádná tramvaj v Opletalce nebude potřeba. Rv

(Stejné jako v Brně, kde se také řeší srovnání nádraží bagrem.)

+1/0
10.10.2016 7:01

K32a16r13e12l 36D23r60d56a 6403825187669

V roce 2008 chtěla Masaryčku zrušit Praha. SŽDC "prý" naopak uvažuje o propojení nádraží do Centrálního terminálu.

0/0
10.10.2016 7:23

J35a80n26a 22N39o26v22a29k51o57v78a 1109513160407

Me se ta rekonstrukce absolutne nelibi, samy chaos, narvany obchody, cestujici kteri cekaji na ohlaseni vlaku se prodiraji pres kupujici,typicky jako v italii nadrazi termini

Pro me je to absolutne neprehledne, jedine comje fajn tak jezdici schody, ostatni hruza a chaos

Krasna je ta fantova kavarna,

+2/−4
9.10.2016 9:29

V16í12t 44P83r26č23í25k 9238450224200

Ono se s předimenzovanou nádražní halou nic moc jiného dělat nedalo, snad jedině zbourat, ale to nejde, protože by se tím přerušila magistrála:) Trend budovat přímo uvnitř nádraží obchodní centra je velmi výrazný, je tak koncipováno například i zbrusu nové Hlavní nádraží ve Vídni. Jde zkrátka o místa s velmi silnou průchodností. Žijeme v kapitalismu, zvykejte si. Jediné, co se rekonstrukci nových prostor nádraží dá vytknout, je možná přílišné upozadění pokladen. Ale i to je logické, pokladny si cestující musí najít tak jako tak, obchody by v těchto prostorách nebyly zrovna nejlukrativnější.

+1/0
9.10.2016 10:01
Foto

I39m76r17i58c77h 91S27u31c12h44a52r62s56k40ý 8316973365731

Prý chtějí ještě jednat ;-D a o čem !!

Vždyť ještě před pár dny vyhrožovali soudem ?

Italové jsou opravdu seriózní partneři ..............:-PRvRvRv

+11/0
9.10.2016 8:32

L36u12d60ě30k 81M54u53s94e97l90í53k 3196669

Nejsou to náhodou ti náměstci co pronajali Brněnský nádraží a teď by ho chtěli zpět ale neví jak?Proto se v Brně neinvestuje do hlavního nádraží.Aspoň si honí tiko v Praze ,no uvidíme so to bude stát daňové poplatníky

+1/0
9.10.2016 3:45

J80a10k28u86b 44Z21a92c79h 3855816303130

v Brně se hlavně neinvestuje protože nikdo neví jak to s nádražím bude... současná situace v Brně je tristní vzhledem k fanatismu určitých aktivistů co brání rozvoji nádraží.

0/0
10.10.2016 9:39

S94e63i49d87l 53P93e24t87r 1481181195594

Jejda, to zas bude zakázka snů pro všechny zúčastněné! ;-D

Tipuji to na 2-3 miliardy a pokud se zadaří ulít standardních 20-30% bokem vcelku slušný kapesný, ne? :-)

+1/−2
9.10.2016 1:40

R18a94d62k15a 81K93o36v77á92ř77o71v62á 2383533853866

Tak hlavně ať opraví jen tu Fantovu budovu a dole pokud možno nic nemění. Současný stav mi přijde ideální, jako cestující mi absolutně vyhovuje. Často zajdu pro něco na poslední chvíli do Billy a i ostatní obchody se občas hodí. Nahoře po opravě bych taky klidně přidala jeden či 2 obchody, aby to tam prokouklo jako dole.

Hlavně ať nepronajímají prostory nějakým pochybným putykám nebo hernám, nerada bych, aby bylo nádraží plné různých podivných existencí.

+4/−1
8.10.2016 23:47

M43a93r50t29i40n 26N85o90v13ý 9171548957384

Jak se říká "Ital v zimě nepracuje a v létě tancuje", tak proč od nich chceme nějakou práci???

+21/−3
8.10.2016 19:48

R30a27d71o89v68a77n 49S58ý87k96o91r55a 6514205274900

To je nějaká česká kabaretní moudrost, tipoval bych od Krampola nebo tak něco?

+5/−4
8.10.2016 21:18

S86e59i98d18l 37P54e54t67r 1881291915184

Plky. Hln. n. se zvedlo za jejich správcovství o 1000%.

Proč nezvládli i opravu historické části je samozřejmě otázkou ale tipnul bych to soukromě na mafii na magorátu, památkářů a jiných obskurních spolků .. To už se samozřejmě asi nenapíše ..:-/

+4/−4
9.10.2016 1:48

J71á11n 73K49o39t48ú71č 2596984718696

To že sa zlepšilo o 1000% nestačí. Mali dokončiť všetko podľa zmluvy. Neverím tomu, že im to štát úmyselne maril. S akým úmyslom?

+2/0
10.10.2016 12:42

L74u45d38m54i95l58a 73Š87i16n68d98e26l57á54ř87o11v75á 7712146112481

Proč jste to rovnou neopravili sami?!

+1/−5
8.10.2016 19:36

L85i41b85o86r 32V51e26s12e48l66ý 2909246882332

Protože nádraží SŽDC nepatřilo.

+19/0
8.10.2016 20:09

V71a98c10l57a18v 25P40e84r48o71u83t26k93a 6508477954861

a patří jim od tohoto měsíce? Proč totálně kašlo na nádraží např. V Teplicích apod.?

+2/−1
8.10.2016 20:13

V94í70t 30P88r14č51í66k 9738160564840

Nejspíš proto, že je velmi složité zasahovat do platných smluv v jejich průběhu. Nádraží v Teplicích je skutečně ostudou, ale významem se přece jenom nedá srovnávat s tím pražským.

+9/0
8.10.2016 20:47

J67a11n 18S12ů67r30a 4255123743242

SŽDC je majitelem nádraží od 1.7. 2016.

+13/0
8.10.2016 21:25

M94a84r18e10k 91H24r13u16b57y 6747642521788

Stejny trik jako Pendolina - CD ma evidentne na smluvy s Italy nos ;-)

+7/0
8.10.2016 19:33

J95i52ř68í 44E67r56b42e83n 1123674546277

Až na to, že smlouva na Pendolina byla uzavřena (pod tlakem Klausovy vlády a Stráského MDČR) v roce 1995 s ČKD Praha - a když se to ČKD pod "geniálním" Marouškovým vedením roku 1998 zhroutilo, teprve poté převzal tuto zakázku FIAT. Mimochodem za stejnou cenu, ale za méně souprav.

0/0
10.10.2016 15:28

M47a63r80t57i72n 35Š45i30m72e98k 4840214878215

Nádraží zvládneme opravit sami. Proboha, jestli mají na mysli, tak jako zbytek v republice, tak tam máme zpátky smažky

+8/−8
8.10.2016 19:21

P37a63t67r57i81k 30E25g31e21r 2588980859571

Lze hlavnímu nádraží stále říkat nádraží? Vždyť je to divný obchoďák přes který vede železnice a podzemka. Stále doufám, že se podaří tramvaje zavést v centru Prahy pod zem. Hlavní nádraží se musí doopravdy opravit vcelku dělá Praze ostudu, ale nádraží Vyšehrad ještě větší i to by mělo město obnovit! Jsem zvědavý zda práce v roce 2017 skončí. Moc tomu nevěřím. Wilsonovu nádraží hlavně škodí magistrála. Budu rád když se hlavní nádraží a Masarykovo nádraží propojí, tramvaje budou pod zemí, budou zde i obchody a garáže, zjednoduší se přestup do metra.

+5/−6
8.10.2016 19:02

M54a42r39e92k 26D62e82m54č59á31k 9575834496285

Vyšehrad má problém, stojí v oblouku, a takové nádraží je dnes už tuším mimo normu. Tzn. je jen malá šance, že nebude nakonec strženo. Hl.n. mi přijde lepší než před lety.

+3/0
8.10.2016 19:37

A31l16a95n 67Ř56e55p55k29a 4775266

Nestojí v oblouku náhodou i Brněnské hlavní nádraží a přesto stále se zvažuje i varianta, že se zachová a o přesunu stále nebylo rozhodnuto :)

+1/0
8.10.2016 20:43

T53o85m33á11š 25M51o32r58a86v76č90í87k 3427166673585

Takový poloměr jako Vyšehrad nemá ani náhodou.

+1/0
9.10.2016 2:17

J15i66ř76í 42P19r73ů42š12a 7925252255909

Problém mimo to že v oblouku o takovém poloměru nejde zřídit nástupiště je budova už velmi dlouho nepatří ČD resp. SŽDC.

+3/0
8.10.2016 19:46

V51í39t 11P34r63č23í48k 9408390804380

Tramvaje pod zem asi jen tak nepůjdou. Už v 60. letech byla zamítnuta stavba podpovrchové tramvaje a místo nich se začalo budovat metro :)

+2/0
8.10.2016 20:09

J17a97n 98V96o71j37t43í72š89e98k 6972501885526

Z jakýho důvodu by tramvaje měly být pod zemí, když je tam metro? Vždyť tím by se všechny výhody tramvají, který maj oproti metru, smazaly.

0/0
9.10.2016 14:12

J44á16n 79K53o31t18ú10č 2366414178576

Práveže nákupné centrum na stanici nie je vôbec zlý nápad. Pre mňa najkrajšia stanica, ktorú som kedy videl, je Potsdam Hbf (v Postupimi). Je to obchodné centrum, krásne, čisté, útulné, ľudia tam majú mnoho dôvodov vstúpiť (nie len kvôli ceste vlakom).

0/0
10.10.2016 12:40

K75a65r33e28l 66L37i29š33k37a 7696443197751

Jen nerozumím tomuto, tedy jestli to není jen taková nadsázka:

Je otázkou pro právníky, zda jim zaplatíme část z rekonstrukce, kterou objektivně provedli.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-tomas-drmola-hlavni-nadrazi-d9z-/ekonomika.aspx?c=A161007_2277613_ekonomika_rts

0/0
8.10.2016 18:53

J69a73n 59V51o34j90t52í87š22e81k 6282171675856

Vždyť to je normální. Měli něco udělat a za to něco dostat. Udělali půlku, tak nic nedostanou, ale tim pádem tu půlku přece nebudou dělat zadarmo.

0/0
9.10.2016 14:13

P17e72t38r80a 66H91e49l95i70k19a53r32o70v78a 9268604827104

Chátrajících objektů v rukou italských vlastníků je v Praze mnoho, např. palác Svět v Libni nebo bloky činžovních domů na Smíchově.

+16/0
8.10.2016 18:38

P95a13v82e56l 57H57l11a49v63s68a 4639834159218

Jakkoliv je to asi právně v pořádku, tak mám jako častý cestující obavu, že se to může začít vracet do starých kolejí. Všichni, co pamatujeme, jak se před pár roky procházelo fakticky hernou a zakopávalo o bezdomovce, všude špína a bordel, tak se bojíme, co bude dál. Stačí jediná zastavárna, automat, knajpa a půjde to do kopru. O schopnosti Italů si nedělám iluze, ale že by úřednící ze SŽDC byli lepší, ta to ani omylem.

Rekonstrukce teď zastaví, protože SŽDC nemá plány na probíhající rekonstrukci staré výpravní budovy. Navíc se proslýchá, že stávající nájemci mají na předplaceném nájemném u GS stovky miliónů. Od Italů je nevymůžou, ty firmu pošlou do konkurzu a podruhé nájem platit SŽDC nebudou chtít.

+10/−3
8.10.2016 18:20

L98u50k21á60š 97K87m77e27n36t 5739137504960

Měli smlouvou jasně dané podmínky a termíny. Při jejich nesplnění je třeba postupovat zcela dle smlouvy. Tedy vykopnout je ...

+37/0
8.10.2016 18:16

J29a72n 70K60l98i27m20a 7640123600242

Souhlas. Jen by to chtělo sehnat do sždc lidi co opravám rozumí.

+10/0
8.10.2016 18:16

J80i78ř26í 37K79o41v86a13ř42í33k 5300670654619

Tak SŽDC to sama opravovat nebude. Jelikož je to státní organizace, tak se vypíše konkurz. Z konkurzu vzejde nějaký vítěz. Nebude to ten nejlepší a nejlacinější. Toho si najme až vítěz konkurzu. Zbytek firem se odvolá. Pak se konkurz buď zruší, nebo se dohadování na několik let protáhne. Mezitím zchátrá i to co postavili ti Italové.

Další věc je ovšem otázka, proč se kdysi vlastně budovy, které logicky patřily k infrastruktuře, převedly za symbolický peníz ČD, akciové společnosti. To byl, podle mě, větší tunel než kupónová privatizace. Lukrativní pozemky jsou dávno prodány a chátrající budovy, do kterých se vložilo minimum, si teď kupuje za miliardy zpět státní organizace.

0/0
17.10.2016 22:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.