Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží zvládneme opravit sami. Italové měli času dost, říká náměstek SŽDC

Italská společnost Grandi Stazioni (GS) opustí příští týden pražské hlavní nádraží. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jí poslala výzvu, ať uvolní všechny prostory, které má v nájmu. Grandi Stazioni s koncem nesouhlasí, prý chce ještě jednat. Podle náměstka generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Tomáše Drmoly je ale konec jediné možné řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a77r76o29s88l80a56v 62T22í25n65e67k 4694888150492

Pane Drmolo, bylo by dobré zjistit, kdo platil rekonstrukci obchodních prostor. Naše firma, si také pronajala prázdnou plochu, a za vlastní peníze jsme museli vybudovat vše, včetně podlahy, zdí, rozvodů elektřiny,dveří, mříží, klimatizace,...atd. A po kolaudaci jsme to " darovali" GS. Takže pozor na šíbry z GS.

0/0
15.10.2016 20:02

K58a16r80e65l 82D24r22d20a 6403665757579

Český prasečí chlívek. 13 let se to tady dává dohromady. 13 let chodí všichni cestující páchnoucím hnusným Šervůdem. A nakonec starosta Prahy 1 prohlásí, že není prioritou park a prostředí před Hlaváčem dávat dohromady, dokud se nevyřeší rekonstrukce Václavského náměstí a protažení tramvají z Vinohrad.

A přesně tak budou Češi přistupovat k nádraží. Už to vidím. Rv

Co umíme je nejlíp vidět na Masaryčce vedle. Hádají se tady ČD, SŽDC a Penta. Zanedbané nechutné prostředí. Penta to tady celé získá za trapnou opravu střechy za 60 mil., kterou si starosta Prahy 1 pochvaloval. Nevšiml jsem si, že by se tady po oslavované "rekonstrukci nádraží" pro cestující něco změnilo. Stále jen zanedbané nechutné prostředí.

Ostatně, letos si všechna nádraží v Česku převzala SŽDC. Nový státní developer, co staví za peníze EU. Až vyschne pramen financí z EU, bude třeba ždímat Prahu, aby bylo na opravu kdejakých Kotěhůlek. To je asi tak hlavní tlak na získání nádraží zpět do českých rukou. Jinak to tady čeká osud Masaryčky. To je výhra. Rv

Praha neví co s magistrálou, neví co s Václavákem, neví co se Šervůdem, roky řeší zrušení Masaryčky, na Hlaváč umístí feťáky a bezdomovce..., ale Italové v tomhle bordelu neplní jasné smlouvy. Dost dobrý vtip. ;-D

+1/−6
9.10.2016 14:50

K60a58r57e71l 50D15r37d95a 6723685377829

Všimli jste si, že Mata Hari s Pentou nezastavuje pokračování Opletalky středem Masarykova nádraží? Ten projekt Penty původně počítal, že místo Masaryčky tady bude park. Pak se to zamítlo a nové budovy přitom respektují protažení Opletalky na Florenc? Nejdražší pozemky v Praze a budou volné?... Zvláštní.

Kdo o tom něco víte? Moc bych se nedivil, že Masaryčka jde potichu do kopru. Proto si ji ani nepřevzala SŽDC, prý složité smlouvy... Takže přesuny cestujících Hlaváč - Masaryčka končí. Žádná tramvaj v Opletalce nebude potřeba. Rv

(Stejné jako v Brně, kde se také řeší srovnání nádraží bagrem.)

+1/0
10.10.2016 7:01

K23a75r27e97l 30D89r95d41a 6453785627149

V roce 2008 chtěla Masaryčku zrušit Praha. SŽDC "prý" naopak uvažuje o propojení nádraží do Centrálního terminálu.

0/0
10.10.2016 7:23

J38a32n62a 76N64o65v88a31k14o97v11a 1629663930267

Me se ta rekonstrukce absolutne nelibi, samy chaos, narvany obchody, cestujici kteri cekaji na ohlaseni vlaku se prodiraji pres kupujici,typicky jako v italii nadrazi termini

Pro me je to absolutne neprehledne, jedine comje fajn tak jezdici schody, ostatni hruza a chaos

Krasna je ta fantova kavarna,

+2/−4
9.10.2016 9:29

V63í61t 18P76r89č78í97k 9518170964230

Ono se s předimenzovanou nádražní halou nic moc jiného dělat nedalo, snad jedině zbourat, ale to nejde, protože by se tím přerušila magistrála:) Trend budovat přímo uvnitř nádraží obchodní centra je velmi výrazný, je tak koncipováno například i zbrusu nové Hlavní nádraží ve Vídni. Jde zkrátka o místa s velmi silnou průchodností. Žijeme v kapitalismu, zvykejte si. Jediné, co se rekonstrukci nových prostor nádraží dá vytknout, je možná přílišné upozadění pokladen. Ale i to je logické, pokladny si cestující musí najít tak jako tak, obchody by v těchto prostorách nebyly zrovna nejlukrativnější.

+1/0
9.10.2016 10:01
Foto

I89m49r70i43c22h 80S95u52c42h28a52r59s40k16ý 8786163775241

Prý chtějí ještě jednat ;-D a o čem !!

Vždyť ještě před pár dny vyhrožovali soudem ?

Italové jsou opravdu seriózní partneři ..............:-PRvRvRv

+11/0
9.10.2016 8:32

L73u63d41ě35k 73M41u79s36e12l72í35k 3406799

Nejsou to náhodou ti náměstci co pronajali Brněnský nádraží a teď by ho chtěli zpět ale neví jak?Proto se v Brně neinvestuje do hlavního nádraží.Aspoň si honí tiko v Praze ,no uvidíme so to bude stát daňové poplatníky

+1/0
9.10.2016 3:45

J78a51k75u49b 60Z69a84c29h 3665246603960

v Brně se hlavně neinvestuje protože nikdo neví jak to s nádražím bude... současná situace v Brně je tristní vzhledem k fanatismu určitých aktivistů co brání rozvoji nádraží.

0/0
10.10.2016 9:39

S21e11i77d69l 20P72e29t37r 1421431815634

Jejda, to zas bude zakázka snů pro všechny zúčastněné! ;-D

Tipuji to na 2-3 miliardy a pokud se zadaří ulít standardních 20-30% bokem vcelku slušný kapesný, ne? :-)

+1/−2
9.10.2016 1:40

R75a38d63k85a 78K33o26v12á47ř96o80v88á 2403393543176

Tak hlavně ať opraví jen tu Fantovu budovu a dole pokud možno nic nemění. Současný stav mi přijde ideální, jako cestující mi absolutně vyhovuje. Často zajdu pro něco na poslední chvíli do Billy a i ostatní obchody se občas hodí. Nahoře po opravě bych taky klidně přidala jeden či 2 obchody, aby to tam prokouklo jako dole.

Hlavně ať nepronajímají prostory nějakým pochybným putykám nebo hernám, nerada bych, aby bylo nádraží plné různých podivných existencí.

+4/−1
8.10.2016 23:47

M38a54r95t26i74n 75N30o78v58ý 9411618627204

Jak se říká "Ital v zimě nepracuje a v létě tancuje", tak proč od nich chceme nějakou práci???

+21/−3
8.10.2016 19:48

R52a21d45o68v22a72n 31S16ý98k49o43r96a 6584595234290

To je nějaká česká kabaretní moudrost, tipoval bych od Krampola nebo tak něco?

+5/−4
8.10.2016 21:18

S87e39i79d27l 21P97e87t46r 1641881985184

Plky. Hln. n. se zvedlo za jejich správcovství o 1000%.

Proč nezvládli i opravu historické části je samozřejmě otázkou ale tipnul bych to soukromě na mafii na magorátu, památkářů a jiných obskurních spolků .. To už se samozřejmě asi nenapíše ..:-/

+4/−4
9.10.2016 1:48

J84á37n 46K70o63t90ú94č 2856454308286

To že sa zlepšilo o 1000% nestačí. Mali dokončiť všetko podľa zmluvy. Neverím tomu, že im to štát úmyselne maril. S akým úmyslom?

+2/0
10.10.2016 12:42

L65u33d11m39i14l61a 29Š25i26n17d58e69l12á81ř45o98v53á 7322976132331

Proč jste to rovnou neopravili sami?!

+1/−5
8.10.2016 19:36

L73i23b31o71r 13V72e42s66e64l37ý 2839676212232

Protože nádraží SŽDC nepatřilo.

+19/0
8.10.2016 20:09

V93a20c68l83a83v 44P72e82r11o35u66t44k88a 6288917504621

a patří jim od tohoto měsíce? Proč totálně kašlo na nádraží např. V Teplicích apod.?

+2/−1
8.10.2016 20:13

V47í26t 94P91r19č78í67k 9108880864570

Nejspíš proto, že je velmi složité zasahovat do platných smluv v jejich průběhu. Nádraží v Teplicích je skutečně ostudou, ale významem se přece jenom nedá srovnávat s tím pražským.

+9/0
8.10.2016 20:47

J61a78n 74S12ů89r67a 4505873843482

SŽDC je majitelem nádraží od 1.7. 2016.

+13/0
8.10.2016 21:25

M23a67r59e89k 21H94r15u67b82y 6247742231738

Stejny trik jako Pendolina - CD ma evidentne na smluvy s Italy nos ;-)

+7/0
8.10.2016 19:33

J45i51ř26í 30E83r40b11e82n 1943574246317

Až na to, že smlouva na Pendolina byla uzavřena (pod tlakem Klausovy vlády a Stráského MDČR) v roce 1995 s ČKD Praha - a když se to ČKD pod "geniálním" Marouškovým vedením roku 1998 zhroutilo, teprve poté převzal tuto zakázku FIAT. Mimochodem za stejnou cenu, ale za méně souprav.

0/0
10.10.2016 15:28

M31a60r63t53i30n 76Š13i65m23e34k 4570444118975

Nádraží zvládneme opravit sami. Proboha, jestli mají na mysli, tak jako zbytek v republice, tak tam máme zpátky smažky

+8/−8
8.10.2016 19:21

P83a61t42r15i71k 82E47g14e38r 2608730469661

Lze hlavnímu nádraží stále říkat nádraží? Vždyť je to divný obchoďák přes který vede železnice a podzemka. Stále doufám, že se podaří tramvaje zavést v centru Prahy pod zem. Hlavní nádraží se musí doopravdy opravit vcelku dělá Praze ostudu, ale nádraží Vyšehrad ještě větší i to by mělo město obnovit! Jsem zvědavý zda práce v roce 2017 skončí. Moc tomu nevěřím. Wilsonovu nádraží hlavně škodí magistrála. Budu rád když se hlavní nádraží a Masarykovo nádraží propojí, tramvaje budou pod zemí, budou zde i obchody a garáže, zjednoduší se přestup do metra.

+5/−6
8.10.2016 19:02

M57a83r64e27k 19D45e68m89č43á50k 9235624476715

Vyšehrad má problém, stojí v oblouku, a takové nádraží je dnes už tuším mimo normu. Tzn. je jen malá šance, že nebude nakonec strženo. Hl.n. mi přijde lepší než před lety.

+3/0
8.10.2016 19:37
Foto

A57l60a21n 92Ř81e29p85k55a 4485506

Nestojí v oblouku náhodou i Brněnské hlavní nádraží a přesto stále se zvažuje i varianta, že se zachová a o přesunu stále nebylo rozhodnuto :)

+1/0
8.10.2016 20:43

T88o85m41á82š 26M32o13r79a83v19č55í81k 3587166473975

Takový poloměr jako Vyšehrad nemá ani náhodou.

+1/0
9.10.2016 2:17

J41i18ř50í 21P28r52ů33š20a 7885532265669

Problém mimo to že v oblouku o takovém poloměru nejde zřídit nástupiště je budova už velmi dlouho nepatří ČD resp. SŽDC.

+3/0
8.10.2016 19:46

V91í27t 80P11r44č24í38k 9338140854720

Tramvaje pod zem asi jen tak nepůjdou. Už v 60. letech byla zamítnuta stavba podpovrchové tramvaje a místo nich se začalo budovat metro :)

+2/0
8.10.2016 20:09

J20a46n 43V77o37j26t75í11š15e54k 6822861775156

Z jakýho důvodu by tramvaje měly být pod zemí, když je tam metro? Vždyť tím by se všechny výhody tramvají, který maj oproti metru, smazaly.

0/0
9.10.2016 14:12

J36á31n 45K61o30t92ú71č 2156464878666

Práveže nákupné centrum na stanici nie je vôbec zlý nápad. Pre mňa najkrajšia stanica, ktorú som kedy videl, je Potsdam Hbf (v Postupimi). Je to obchodné centrum, krásne, čisté, útulné, ľudia tam majú mnoho dôvodov vstúpiť (nie len kvôli ceste vlakom).

0/0
10.10.2016 12:40

K38a53r46e44l 76L24i93š55k44a 7396743847741

Jen nerozumím tomuto, tedy jestli to není jen taková nadsázka:

Je otázkou pro právníky, zda jim zaplatíme část z rekonstrukce, kterou objektivně provedli.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-tomas-drmola-hlavni-nadrazi-d9z-/ekonomika.aspx?c=A161007_2277613_ekonomika_rts

0/0
8.10.2016 18:53

J95a93n 23V52o21j21t18í39š13e94k 6172911915706

Vždyť to je normální. Měli něco udělat a za to něco dostat. Udělali půlku, tak nic nedostanou, ale tim pádem tu půlku přece nebudou dělat zadarmo.

0/0
9.10.2016 14:13

P83e91t10r15a 10H54e21l98i71k39a66r37o40v87a 9408424757614

Chátrajících objektů v rukou italských vlastníků je v Praze mnoho, např. palác Svět v Libni nebo bloky činžovních domů na Smíchově.

+16/0
8.10.2016 18:38

P46a70v65e35l 79H29l93a34v78s36a 4359574389518

Jakkoliv je to asi právně v pořádku, tak mám jako častý cestující obavu, že se to může začít vracet do starých kolejí. Všichni, co pamatujeme, jak se před pár roky procházelo fakticky hernou a zakopávalo o bezdomovce, všude špína a bordel, tak se bojíme, co bude dál. Stačí jediná zastavárna, automat, knajpa a půjde to do kopru. O schopnosti Italů si nedělám iluze, ale že by úřednící ze SŽDC byli lepší, ta to ani omylem.

Rekonstrukce teď zastaví, protože SŽDC nemá plány na probíhající rekonstrukci staré výpravní budovy. Navíc se proslýchá, že stávající nájemci mají na předplaceném nájemném u GS stovky miliónů. Od Italů je nevymůžou, ty firmu pošlou do konkurzu a podruhé nájem platit SŽDC nebudou chtít.

+10/−3
8.10.2016 18:20

L84u52k20á63š 43K34m73e39n62t 5959317834840

Měli smlouvou jasně dané podmínky a termíny. Při jejich nesplnění je třeba postupovat zcela dle smlouvy. Tedy vykopnout je ...

+37/0
8.10.2016 18:16

J82a80n 30K98l69i29m54a 7540303150572

Souhlas. Jen by to chtělo sehnat do sždc lidi co opravám rozumí.

+10/0
8.10.2016 18:16

J22i80ř20í 75K75o83v72a23ř10í24k 5520860774759

Tak SŽDC to sama opravovat nebude. Jelikož je to státní organizace, tak se vypíše konkurz. Z konkurzu vzejde nějaký vítěz. Nebude to ten nejlepší a nejlacinější. Toho si najme až vítěz konkurzu. Zbytek firem se odvolá. Pak se konkurz buď zruší, nebo se dohadování na několik let protáhne. Mezitím zchátrá i to co postavili ti Italové.

Další věc je ovšem otázka, proč se kdysi vlastně budovy, které logicky patřily k infrastruktuře, převedly za symbolický peníz ČD, akciové společnosti. To byl, podle mě, větší tunel než kupónová privatizace. Lukrativní pozemky jsou dávno prodány a chátrající budovy, do kterých se vložilo minimum, si teď kupuje za miliardy zpět státní organizace.

0/0
17.10.2016 22:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.