Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nádraží zvládneme opravit sami. Italové měli času dost, říká náměstek SŽDC

Italská společnost Grandi Stazioni (GS) opustí příští týden pražské hlavní nádraží. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) jí poslala výzvu, ať uvolní všechny prostory, které má v nájmu. Grandi Stazioni s koncem nesouhlasí, prý chce ještě jednat. Podle náměstka generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Tomáše Drmoly je ale konec jediné možné řešení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a50r51o47s43l72a35v 25T25í30n54e24k 4584148240772

Pane Drmolo, bylo by dobré zjistit, kdo platil rekonstrukci obchodních prostor. Naše firma, si také pronajala prázdnou plochu, a za vlastní peníze jsme museli vybudovat vše, včetně podlahy, zdí, rozvodů elektřiny,dveří, mříží, klimatizace,...atd. A po kolaudaci jsme to " darovali" GS. Takže pozor na šíbry z GS.

0/0
15.10.2016 20:02

K49a36r37e51l 85D38r89d25a 6383195427619

Český prasečí chlívek. 13 let se to tady dává dohromady. 13 let chodí všichni cestující páchnoucím hnusným Šervůdem. A nakonec starosta Prahy 1 prohlásí, že není prioritou park a prostředí před Hlaváčem dávat dohromady, dokud se nevyřeší rekonstrukce Václavského náměstí a protažení tramvají z Vinohrad.

A přesně tak budou Češi přistupovat k nádraží. Už to vidím. Rv

Co umíme je nejlíp vidět na Masaryčce vedle. Hádají se tady ČD, SŽDC a Penta. Zanedbané nechutné prostředí. Penta to tady celé získá za trapnou opravu střechy za 60 mil., kterou si starosta Prahy 1 pochvaloval. Nevšiml jsem si, že by se tady po oslavované "rekonstrukci nádraží" pro cestující něco změnilo. Stále jen zanedbané nechutné prostředí.

Ostatně, letos si všechna nádraží v Česku převzala SŽDC. Nový státní developer, co staví za peníze EU. Až vyschne pramen financí z EU, bude třeba ždímat Prahu, aby bylo na opravu kdejakých Kotěhůlek. To je asi tak hlavní tlak na získání nádraží zpět do českých rukou. Jinak to tady čeká osud Masaryčky. To je výhra. Rv

Praha neví co s magistrálou, neví co s Václavákem, neví co se Šervůdem, roky řeší zrušení Masaryčky, na Hlaváč umístí feťáky a bezdomovce..., ale Italové v tomhle bordelu neplní jasné smlouvy. Dost dobrý vtip. ;-D

+1/−6
9.10.2016 14:50

K58a34r69e80l 74D14r11d21a 6813365767379

Všimli jste si, že Mata Hari s Pentou nezastavuje pokračování Opletalky středem Masarykova nádraží? Ten projekt Penty původně počítal, že místo Masaryčky tady bude park. Pak se to zamítlo a nové budovy přitom respektují protažení Opletalky na Florenc? Nejdražší pozemky v Praze a budou volné?... Zvláštní.

Kdo o tom něco víte? Moc bych se nedivil, že Masaryčka jde potichu do kopru. Proto si ji ani nepřevzala SŽDC, prý složité smlouvy... Takže přesuny cestujících Hlaváč - Masaryčka končí. Žádná tramvaj v Opletalce nebude potřeba. Rv

(Stejné jako v Brně, kde se také řeší srovnání nádraží bagrem.)

+1/0
10.10.2016 7:01

K51a15r79e86l 78D56r72d54a 6933945467919

V roce 2008 chtěla Masaryčku zrušit Praha. SŽDC "prý" naopak uvažuje o propojení nádraží do Centrálního terminálu.

0/0
10.10.2016 7:23

J32a48n47a 95N60o35v18a33k39o72v66a 1909593730497

Me se ta rekonstrukce absolutne nelibi, samy chaos, narvany obchody, cestujici kteri cekaji na ohlaseni vlaku se prodiraji pres kupujici,typicky jako v italii nadrazi termini

Pro me je to absolutne neprehledne, jedine comje fajn tak jezdici schody, ostatni hruza a chaos

Krasna je ta fantova kavarna,

+2/−4
9.10.2016 9:29

V53í13t 12P94r23č58í10k 9988790574130

Ono se s předimenzovanou nádražní halou nic moc jiného dělat nedalo, snad jedině zbourat, ale to nejde, protože by se tím přerušila magistrála:) Trend budovat přímo uvnitř nádraží obchodní centra je velmi výrazný, je tak koncipováno například i zbrusu nové Hlavní nádraží ve Vídni. Jde zkrátka o místa s velmi silnou průchodností. Žijeme v kapitalismu, zvykejte si. Jediné, co se rekonstrukci nových prostor nádraží dá vytknout, je možná přílišné upozadění pokladen. Ale i to je logické, pokladny si cestující musí najít tak jako tak, obchody by v těchto prostorách nebyly zrovna nejlukrativnější.

+1/0
9.10.2016 10:01
Foto

I45m80r45i86c67h 62S86u77c58h35a66r15s60k55ý 8286533965781

Prý chtějí ještě jednat ;-D a o čem !!

Vždyť ještě před pár dny vyhrožovali soudem ?

Italové jsou opravdu seriózní partneři ..............:-PRvRvRv

+11/0
9.10.2016 8:32

L48u87d36ě15k 17M28u51s91e10l33í42k 6313489662478

Nejsou to náhodou ti náměstci co pronajali Brněnský nádraží a teď by ho chtěli zpět ale neví jak?Proto se v Brně neinvestuje do hlavního nádraží.Aspoň si honí tiko v Praze ,no uvidíme so to bude stát daňové poplatníky

+1/0
9.10.2016 3:45

J56a89k36u86b 51Z15a14c14h 3815256233860

v Brně se hlavně neinvestuje protože nikdo neví jak to s nádražím bude... současná situace v Brně je tristní vzhledem k fanatismu určitých aktivistů co brání rozvoji nádraží.

0/0
10.10.2016 9:39

S97e50i48d93l 15P12e30t41r 1691751405734

Jejda, to zas bude zakázka snů pro všechny zúčastněné! ;-D

Tipuji to na 2-3 miliardy a pokud se zadaří ulít standardních 20-30% bokem vcelku slušný kapesný, ne? :-)

+1/−2
9.10.2016 1:40

R27a45d74k61a 62K44o36v85á98ř67o13v65á 2903653553726

Tak hlavně ať opraví jen tu Fantovu budovu a dole pokud možno nic nemění. Současný stav mi přijde ideální, jako cestující mi absolutně vyhovuje. Často zajdu pro něco na poslední chvíli do Billy a i ostatní obchody se občas hodí. Nahoře po opravě bych taky klidně přidala jeden či 2 obchody, aby to tam prokouklo jako dole.

Hlavně ať nepronajímají prostory nějakým pochybným putykám nebo hernám, nerada bych, aby bylo nádraží plné různých podivných existencí.

+4/−1
8.10.2016 23:47

M44a83r54t89i93n 41N53o50v60ý 9381378297284

Jak se říká "Ital v zimě nepracuje a v létě tancuje", tak proč od nich chceme nějakou práci???

+21/−3
8.10.2016 19:48

R34a76d79o58v62a69n 16S39ý51k50o46r87a 6364865394460

To je nějaká česká kabaretní moudrost, tipoval bych od Krampola nebo tak něco?

+5/−4
8.10.2016 21:18

S82e13i48d56l 56P96e85t31r 1491781855904

Plky. Hln. n. se zvedlo za jejich správcovství o 1000%.

Proč nezvládli i opravu historické části je samozřejmě otázkou ale tipnul bych to soukromě na mafii na magorátu, památkářů a jiných obskurních spolků .. To už se samozřejmě asi nenapíše ..:-/

+4/−4
9.10.2016 1:48

J33á11n 33K16o17t67ú73č 2896334168386

To že sa zlepšilo o 1000% nestačí. Mali dokončiť všetko podľa zmluvy. Neverím tomu, že im to štát úmyselne maril. S akým úmyslom?

+2/0
10.10.2016 12:42

L95u48d43m92i42l17a 11Š66i53n23d14e77l35á88ř71o71v37á 7902586182821

Proč jste to rovnou neopravili sami?!

+1/−5
8.10.2016 19:36

L83i25b15o49r 26V39e80s68e23l49ý 2239756732512

Protože nádraží SŽDC nepatřilo.

+19/0
8.10.2016 20:09

V18a23c14l52a24v 48P22e42r76o29u32t96k27a 6448957464971

a patří jim od tohoto měsíce? Proč totálně kašlo na nádraží např. V Teplicích apod.?

+2/−1
8.10.2016 20:13

V74í97t 54P22r33č37í52k 9258760294960

Nejspíš proto, že je velmi složité zasahovat do platných smluv v jejich průběhu. Nádraží v Teplicích je skutečně ostudou, ale významem se přece jenom nedá srovnávat s tím pražským.

+9/0
8.10.2016 20:47

J40a72n 90S12ů60r46a 4635573333482

SŽDC je majitelem nádraží od 1.7. 2016.

+13/0
8.10.2016 21:25

M43a69r70e51k 47H85r27u28b22y 6467722751518

Stejny trik jako Pendolina - CD ma evidentne na smluvy s Italy nos ;-)

+7/0
8.10.2016 19:33

J48i77ř29í 39E84r84b60e36n 1463284246117

Až na to, že smlouva na Pendolina byla uzavřena (pod tlakem Klausovy vlády a Stráského MDČR) v roce 1995 s ČKD Praha - a když se to ČKD pod "geniálním" Marouškovým vedením roku 1998 zhroutilo, teprve poté převzal tuto zakázku FIAT. Mimochodem za stejnou cenu, ale za méně souprav.

0/0
10.10.2016 15:28

M14a38r30t46i79n 80Š47i22m58e40k 4370834708845

Nádraží zvládneme opravit sami. Proboha, jestli mají na mysli, tak jako zbytek v republice, tak tam máme zpátky smažky

+8/−8
8.10.2016 19:21

P51a35t95r64i82k 34E63g31e51r 2348410169771

Lze hlavnímu nádraží stále říkat nádraží? Vždyť je to divný obchoďák přes který vede železnice a podzemka. Stále doufám, že se podaří tramvaje zavést v centru Prahy pod zem. Hlavní nádraží se musí doopravdy opravit vcelku dělá Praze ostudu, ale nádraží Vyšehrad ještě větší i to by mělo město obnovit! Jsem zvědavý zda práce v roce 2017 skončí. Moc tomu nevěřím. Wilsonovu nádraží hlavně škodí magistrála. Budu rád když se hlavní nádraží a Masarykovo nádraží propojí, tramvaje budou pod zemí, budou zde i obchody a garáže, zjednoduší se přestup do metra.

+5/−6
8.10.2016 19:02

M72a71r21e96k 50D55e49m43č57á95k 9815414646345

Vyšehrad má problém, stojí v oblouku, a takové nádraží je dnes už tuším mimo normu. Tzn. je jen malá šance, že nebude nakonec strženo. Hl.n. mi přijde lepší než před lety.

+3/0
8.10.2016 19:37
Foto

A62l91a17n 49Ř45e68p98k43a 4355396

Nestojí v oblouku náhodou i Brněnské hlavní nádraží a přesto stále se zvažuje i varianta, že se zachová a o přesunu stále nebylo rozhodnuto :)

+1/0
8.10.2016 20:43

T80o45m89á47š 82M85o94r14a73v12č74í50k 3477426853375

Takový poloměr jako Vyšehrad nemá ani náhodou.

+1/0
9.10.2016 2:17

J30i51ř93í 38P23r33ů28š98a 7105382445839

Problém mimo to že v oblouku o takovém poloměru nejde zřídit nástupiště je budova už velmi dlouho nepatří ČD resp. SŽDC.

+3/0
8.10.2016 19:46

V95í47t 78P39r46č80í25k 9158650114590

Tramvaje pod zem asi jen tak nepůjdou. Už v 60. letech byla zamítnuta stavba podpovrchové tramvaje a místo nich se začalo budovat metro :)

+2/0
8.10.2016 20:09

J70a11n 77V67o62j59t22í54š74e62k 6172471565486

Z jakýho důvodu by tramvaje měly být pod zemí, když je tam metro? Vždyť tím by se všechny výhody tramvají, který maj oproti metru, smazaly.

0/0
9.10.2016 14:12

J95á26n 57K27o89t46ú53č 2516204188356

Práveže nákupné centrum na stanici nie je vôbec zlý nápad. Pre mňa najkrajšia stanica, ktorú som kedy videl, je Potsdam Hbf (v Postupimi). Je to obchodné centrum, krásne, čisté, útulné, ľudia tam majú mnoho dôvodov vstúpiť (nie len kvôli ceste vlakom).

0/0
10.10.2016 12:40

K33a45r13e65l 27L79i71š29k90a 7326373457641

Jen nerozumím tomuto, tedy jestli to není jen taková nadsázka:

Je otázkou pro právníky, zda jim zaplatíme část z rekonstrukce, kterou objektivně provedli.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-tomas-drmola-hlavni-nadrazi-d9z-/ekonomika.aspx?c=A161007_2277613_ekonomika_rts

0/0
8.10.2016 18:53

J64a49n 86V82o68j31t88í98š31e89k 6492641675876

Vždyť to je normální. Měli něco udělat a za to něco dostat. Udělali půlku, tak nic nedostanou, ale tim pádem tu půlku přece nebudou dělat zadarmo.

0/0
9.10.2016 14:13

P74e63t16r29a 89H69e41l39i24k18a88r56o82v44a 9288644267684

Chátrajících objektů v rukou italských vlastníků je v Praze mnoho, např. palác Svět v Libni nebo bloky činžovních domů na Smíchově.

+16/0
8.10.2016 18:38

P79a91v61e50l 58H70l81a88v28s36a 4119544639108

Jakkoliv je to asi právně v pořádku, tak mám jako častý cestující obavu, že se to může začít vracet do starých kolejí. Všichni, co pamatujeme, jak se před pár roky procházelo fakticky hernou a zakopávalo o bezdomovce, všude špína a bordel, tak se bojíme, co bude dál. Stačí jediná zastavárna, automat, knajpa a půjde to do kopru. O schopnosti Italů si nedělám iluze, ale že by úřednící ze SŽDC byli lepší, ta to ani omylem.

Rekonstrukce teď zastaví, protože SŽDC nemá plány na probíhající rekonstrukci staré výpravní budovy. Navíc se proslýchá, že stávající nájemci mají na předplaceném nájemném u GS stovky miliónů. Od Italů je nevymůžou, ty firmu pošlou do konkurzu a podruhé nájem platit SŽDC nebudou chtít.

+10/−3
8.10.2016 18:20

L59u91k95á64š 84K12m47e75n33t 5359347784930

Měli smlouvou jasně dané podmínky a termíny. Při jejich nesplnění je třeba postupovat zcela dle smlouvy. Tedy vykopnout je ...

+37/0
8.10.2016 18:16

J22a48n 53K79l65i73m79a 7840743360342

Souhlas. Jen by to chtělo sehnat do sždc lidi co opravám rozumí.

+10/0
8.10.2016 18:16

J14i44ř47í 10K50o14v37a68ř54í87k 5960890474629

Tak SŽDC to sama opravovat nebude. Jelikož je to státní organizace, tak se vypíše konkurz. Z konkurzu vzejde nějaký vítěz. Nebude to ten nejlepší a nejlacinější. Toho si najme až vítěz konkurzu. Zbytek firem se odvolá. Pak se konkurz buď zruší, nebo se dohadování na několik let protáhne. Mezitím zchátrá i to co postavili ti Italové.

Další věc je ovšem otázka, proč se kdysi vlastně budovy, které logicky patřily k infrastruktuře, převedly za symbolický peníz ČD, akciové společnosti. To byl, podle mě, větší tunel než kupónová privatizace. Lukrativní pozemky jsou dávno prodány a chátrající budovy, do kterých se vložilo minimum, si teď kupuje za miliardy zpět státní organizace.

0/0
17.10.2016 22:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.