Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

P87e60t71r 87Š92i77m81r82a18l 4667327465315

Nejvýdělečnější část železnice je dotovaná krajská a dálková doprava. Dlouhodobé smlouvy, jistota krajské a státní dopravy, ještě stále relativně malé požadavky (čest pár výjimkám).

Co schází? Celostátní tarif bez ohledu na dopravce. Na tom se už na MD usilovně pracuje. Systémy rozúčtování tržeb mezi dopravci jsou dávno vymyšlené, jen chtít.

A co nám dá soutěžení? Definovanou kvalitu služby. Například Karlovarský kraj vysoutěžil již dávno všechny své výkony. Někde jezdí ještě nemoderní motorák, protože lidí tam jezdí málo a něco moderního by bylo mrhání penězi. Jinde jezdí vozidla nová, protože je tam cestujících dostatek. Jinde jezdí soukromník, protože při daném zadání vyhrál výběrové řízení.

A tak to má být a já doufám, že brzy i bude.

+27/0
doporučit
9.10.2016 18:36

T62o34m19a46s 60A90u21g70u97s65t35y39n 6817946601660

Aha. Ono Ano moc rado soutezi. Treba na myto a tak...

+47/−8
doporučit
9.10.2016 17:05

J19i87ř19í 43S26c82h93m42i36d35t 5790133834865

Tenhle článek mi připadá jako na objednávku. Zcela neobjektivníRv.

Zatím se zde soutěžily jen lukrativní spoje, v regionální dopravě je zřeba soutěžit ucelené celky a po dopravci požadovat záruky, že má dostatečné kapacity na jejich provoz dle jízdního řádu, to znamená dostatek souprav, včetně záloh, dostatek strojvedoucích atd. když se to pak veme celé, tak je riziko jít do spolupráce s neověřeným dopravcem, který v době, kdy soutěží, nemá zdaleka danou kapacitu k provozování takové dopravy a vůbec se nedivím krajům, že si nechtěly dělat zbytečné problémy.

Dále autor článku předjímá již dopředu, že budou kraje chtít soutěžit, což po seznámení se s realitou nemusí být vůbec pravda a zrovna u ANO si nemyslím, že by se najednou začlo masově soutěžit do posledního spoje.

+38/−16
doporučit
9.10.2016 17:43

P76e40t89r 49N67e68c48h18a31n53i80c61k89ý 7933466588210

Ten článek mi přijde jako masírka ANO. Soutěže mohou dopravu zkvalitnit a mohou ji také totálně rozbít a zabít celosíťovou funkci železnice. Ani ta soutěž není křišťálově čistá, což se přesvědčili v JČK. Všechno to stojí a padá na vyjednaných podmínkách, ochotě a schopnosti sestavit kvalitní jízdní řád, objednat dostatek spojů, nastavit dobrý a funkční tarif. Celé to také kontrolovat, aby to fungovalo a vymáhat sankce. Abychom se nedivili, že v krajích začne vyhrávat nějaký Agrofert Express.

+17/−5
doporučit
9.10.2016 16:38

S82t31a25n97i77s22l12a14v 78Č39e75š20k34a 8207186865209

Pokud by část tratí měl Jančura, další část Leo, třetí podíl třímala Arriva atd., bylo by to fakt obrovské terno kupovat si dvě a více jízdenek na jednu cestu.

Dokud nebude podobný IDS jako u nás na jižní Moravě fungovat v celé republice, ať kraje se soutěžemi raději počkají. Jedinou výhodu by takové soutěže měly pro majitele dopravních firem.

+20/−7
doporučit
9.10.2016 16:38

P87a94v48e41l 36Ř91a27p10e65k 7642616649925

Jak to také může dopadnout, lze vidět na odstrašujícím případu JHMD. Takže opatrně!

+13/−3
doporučit
9.10.2016 18:49

V98o95j76t23ě95c80h 67O87k97t27á87b45e88c 8386715970958

Privatizace a dlouhodobé nájmy vodáren , to byla také výhra že ??

+8/0
doporučit
9.10.2016 20:28

J72a73n 78K16o50b20ě79r56s39k96ý 1970226561503

ANO které se bude pravděpodobně spojovat v Ústeckém kraji s komunisty bude něco soutěžit ;-D To je fakt dobrý fór. Navíc někde (třeba Olomoucký kraj) budou mít i za koaličního partnera opět ČSSD. A i ta pravicová Praha se nedávno vyjádřila, že jsou s ČD spokojeni a chtějí ve spolupráci rozhodně pokračovat i nadále. To je jedno jací politici tam jsou ČD jsou pro stát prostě důležité ;-D Zvlášť, když si tam potom Babiš dosadí svoje lidi.

+8/0
doporučit
9.10.2016 17:53

J49a85n 40M79y42d21l23á36ř 5295318888772

Stačí se podívat na Arrivu.

Z Benešova do Prahy 30 let starým motorákem.

Autobusy PID Arriva? Není problém narazit na šrotové Karosy, které DPP dávno vyřadil a to se nebavím o chronickém nedostatku řidičů.

Zlatí dopravci se státní nebo městskou účastí.

+30/−14
doporučit
9.10.2016 17:06

V60á94c47l62a55v 11J68o31n87á89š 8242923542663

Jančura zase inzeruje?

+20/−9
doporučit
9.10.2016 16:09

J43a49n 51J69e89m85e70l46k95a 1125960

Regionální kandidáti, kandidáti na hejtmany a spol o tom většinou nic neví. Bude to tedy strašně srandovní ;-D železnice řízená těmito odborníky. Možná to některé začne zajímat, jak zastřihají ušima, že se porcuje mědvěd. U vodáren to byl analogický postup. Z fungující centrální úrovně převedeno za 0 kč na regionální úroveň. A ejhle zprivatizováno, pronajato. Investice 0.. Ceny vysoké.

+8/−1
doporučit
9.10.2016 20:44

P65e84t30r 46M54a56r26e71š 8590836

Nekonečná lež, že soutěže zkvalitní dopravu. Zkvalitnit dopravu musí chtít kraj/stát a musí to zaplatit. Když si objedná pár spojů a starý herky může to vysoutěžit třeba 50x, pořád dostane to, co si objednal! Přesně jak to dopadlo Plzeň - Most, starý křápy.

+16/−7
doporučit
9.10.2016 16:31

M51a95r52e34k 61D59e71m46č34á74k 9765734846585

Soutěže ano, ale až poté, co bude existovat jednotný tarif a garance přestupů mezi jednotlivými společnostmi. U státem objednaných spojů bych se asi nebál ani státem definovaným cenám, u těch ostatních bych rozdíly v poskytovaných službách řešil cenou místenky.

+6/0
doporučit
9.10.2016 20:01

L41u13k16á23š 98H44u64l63a 9441839113519

Aby to nebyl problém i pro cestující. Když bude vysoutěženo větší množství různých dopravců, ale nebude vytvořen systém, kdy jako pasažér na jednu jízdenku využiji třeba 3 dopravce, tak to bude fakt super:-/

+6/0
doporučit
9.10.2016 19:00

V44a66š76e81k 17Ř59í40h74a 2273923438452

Všem co tak volají po konkurenci na trati bych připoměl debaty před krajskýma volbama. Pokud by jste je jen trochu poslouchali diskuse na čt, tak vám neuniklo, že největším problémem krajů jsou nenavazující spoje a špatné spádové oblasti při dojíždění za prací.

Tohle bylo asi nejsilnější téma.

Věšinou se všichni shodli, že plánování doporavy je vzhledem k různým společnostem v různých krajích neproveditelné. Jeden z návrh byl aby se v otázkách dopravy kraje spojili do větších celků a soutěžili celý větší celek.

Další dokonce volal po jednom autbusovém dopravci, mám pocit že to padlo od politiků za ANO .

Tak jako tak se dokonale ukázalo, že systém rzsekané konkurence na lukrativních spojích je heský bohužel ale nesystémový a často vede jen k velkému bordelu. A to jsme u autobusové dopravy, kde není třeba plánovat kdo se kde právě vyskytuje na trati.

Pokud by pisatel tohoto článku diskuse sledoval tak něco podobného vůbec nenapíše.

+6/0
doporučit
9.10.2016 18:27

Z83d46e40n60ě66k 90F18i55l61i95p 7244231651454

Za co nejnizsi ceny a za chvili bude problem jako s autobusy

+15/−8
doporučit
9.10.2016 16:12

L83u74b20o87š 61M68a33š20í24n 9149696517668

Buďme rádi za dopravce kterým je ČD.

+19/−12
doporučit
9.10.2016 18:46

M26a43r19t40i48n 68K70u38b62í13k 9147959536743

Všechny soutěže a privatizace železnice je cesta do pekel. Cestující na tom nevydělá nic, jenom si bude pořád kupovat další jízdenky, pravidelný cestující na tom navíc prodělá, protože slevy se nebudou vzájemně uznávat, inkarta bude k ničemu, vlaky nebudou navazovat jako se to děje v Bratislavě-od Jačurovy tratě se nečeká na přípoje ZSSK a opačně. Kraje neměly nikdy vládnout na železnicí- zničily síť rozkouskováním, zrušily vlaky na plno tratích a bylo naprosto jedno kdo v kraji vládnul, kraje abslolutně neřeší přípoje na hranicích krajů, nevazuje vlak na autobus a opačně, jízdní řád je rok od roku horší. Hlavně si soutěžte! V Německu soutěžili tak dlouho, že se již nikdo nevyzná, kde mu jaké mezinárodní jízdenka platí.

+11/−5
doporučit
9.10.2016 22:09
Foto

V54l88a48d51a 63V26a71n74e64k 9643396414748

Bude jedině dobře, když se v tom odborařskym pelechu trochu vyvětrá ta letitá zatuchlina... Nebýt konkurence, tak dodnes jezdíme špinavými, smrdutými vlaky :-P

+21/−14
doporučit
9.10.2016 18:08

M21a72r31t36i89n 24J33i90n22d51r65a 6751532939163

Tohle je jednoznačně skvělá zpráva a dobrý efekt výsledků letošních voleb. Hlavně aby to došlo naplnění, ale to se v řadě krajů nejspíš doopravdy podaří a třeba to dotlačí i ty zbylé, kde to mají kvůli ČSSD na léta zabetonované.

+15/−11
doporučit
9.10.2016 16:09

K71a15r90e17l 92K78o30š75ť61á16l 8357941510775

Firmy se pustí k lizu a o to vyšší ztráty ČD se pak budou sanovat z rozpočtu, jako se to aktuálně děje v Německu. A za to co předvádí Jančura s těmi šroty na trati Ostrava-Praha bych mu hned tak něco nesvěřil.

+10/−6
doporučit
9.10.2016 18:19

J53a11n 16V93a58l64a41l75í24k 6816299830416

jestli nebude systém uznávání jízdého tak to bude na cestování pěkný bordel a dost cestujících bych řekl to odradí...

+5/−1
doporučit
9.10.2016 18:27

M47i82l75o19š 31D64v53o92ř58á47k 8335807426521

pekna povolebni agitka, ale cele je to o starem porekadle - Kdo plati, ten klátí.

takze socani meli byznys s drahama, ted se andrej tesi na byznys se zlutakem. akorat ze tady ty prachy zmizej z verejnyho rozpoctu jeste daleko svizneji...

+4/0
doporučit
9.10.2016 22:26

M55i74r83e88k 38Z49á44v96o63d68n59ý 7452507880948

Článek je sice klasická Sůrovina (pořád to stejné dokola), ale v zásadě souhlasím. Také se mi nelíbí jezdit v 810 a béčkách.

+4/0
doporučit
9.10.2016 18:29

M90a18r87t19i46n 82K92u85l95h13á39n96e83k 4943622829229

za ČSSD dělali průzkum a vyšlo, že na některé tratě je asi 100x levnější nasadit taxikáře aby ty 4 cestující odvezli a to až do domu :-P

+5/−2
doporučit
9.10.2016 20:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.