Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volby jako problém pro ČD. Pádem ČSSD přišly o spojence proti soutěžím

Výsledek krajských voleb zamotá hlavu vedení Českých drah. Výrazně se jim totiž přiblížila hrozba, že o zakázky od krajů v hodnotě devíti miliard korun ročně budou muset bojovat v soutěži. Těm se dosud kraje, vedené většinou sociálními demokraty, intenzivně bránily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A16l92e91x36a85n52d24e19r 13N39o21v74á22k 2158855604964

Byl by problém, na základě zjištěné úspory vzešlé ze soutěžení, podat na sociálně demokratické hejtmany trestní oznámení za zneužití pravomocí veřejného činitele ? V uzavírání nevýhodných smluv s kamarády z přepravních firem, rekrutjici se z bývalých komunistických ředitelů ČSAD, byl Míša Haskuj.

0/0
11.10.2016 15:08

J79a74n 63J36e16m77e94l39k12a 1615760

Být Sůrou nezvedal bych číši příliš brzo k přípitku. Za prvé strany to neřešily ani v programu. V programech samé blbosti. Nemají tedy k privatizaci mandát od voličů. Ano je tvořeno různými lidmi. Někteří vypadají rozumně.

+1/0
11.10.2016 12:32

D15a27v56i48d 61P66e81c21a 1735324981256

Kdyby stát nevybíral daně které musí poté složitě přerozdělit dopravcům, mělo by to dvojí efekt. Lidi by si kupovali lístek za tržní cenu, jezdil by ten nejkvalitnější (nebo nikdo - podle poptávky) a úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce. Ani tahle debata by nebyla.

+2/−6
10.10.2016 11:05

V83a95c80l75a73v 86H88a30j79e73k 3626429609

lidi by byli nuceni jezdit autem, na kole nebo pěšky, protože s autobusy je to totéž. V řadě regionů by železniční a autobusová doprava zanikla.

+2/0
10.10.2016 13:47

O47l38d97ř61i33c34h 74J18a90n55e89č59e17k 8409936213371

Kdyby stát nevybíral daně, které musí poté složitě přerozdělit krajům a ty za ně poté stavět a udržovat silnice, které občané využívají 'zdarma', mělo by to několikerý efekt. Lidi by za své cesty autem po soukromých silnicích platili opravdovou (plnou) cenu a tak by jezdili, jen kdyby se jim to opravdu ekonomicky vyplatilo. Silnice by byly kvalitní, protože jejich vlastníci by museli bojovat o zákazníky. Někde by nebyly vůbec - podle poptávky. Parkující auta by se přesunula na pozemky svých majitelů, protože vlastník silnice by na ní nikoho nenechal stát zadarmo. A úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce.

Asi takhle si to představujete?

+2/0
10.10.2016 14:33

V97a63c80l78a39v 35H11a30j51e23k 3406969419

Jste došel o mnoho dál. Já řešil je dopady zrušení dotací na veřejnou dopravu. I když zpoplatnění používání silniční sítě i v případě individuálního motorismu osobně považuji za systémově správné.

0/0
10.10.2016 16:02

O64l23d87ř24i38c83h 58J50a96n34e17č12e37k 8169306683431

Já chtěl pouze poukázat na nesmyslnost, resp. zaujatost jeho příspěvku ;-)

+1/0
10.10.2016 17:04

J91a76n 91H81r19u81z63a 8304218379767

Ne. Tady se mluví o dotacích na provoz vlaků. Dává snad někdo dotace na provoz autobusů? V řadě regionů tahá lokomotiva vagon s dvěma cestujícími protože dotace. Ekologové ryčí blahem a při tom by stačil obyčejný osobák nebo miniautobus. Co je ekologického a ekonomického na takovém železničním provozu?

0/−1
10.10.2016 16:05

V20a20c92l76a75v 36H42a11j45e78k 3556459709

na ty linkové vždy dávaly a i nadále dávají objednávky a objednané spoje hradí kraje. Soukromníci ve vlastní režiji vyzobali jen ty lukrativní spoje.

+2/0
10.10.2016 16:07

V39a72c56l78a50v 33H14a41j86e59k 3456489249

Ministerstvo dopravy předalo v roce 2003 regionální dopravu krajům právě proto, aby se mohli se znalostí místních poměrů rozhodnout, zda vlak nebo autobus. Víte??

+1/0
10.10.2016 16:10

O31l81d58ř66i12c10h 17J48a39n14e56č40e75k 8949146843891

Proč "ne"?

Vy jste tady teď vytáhl něco úplně jiného, než co napsal pan Peca a na co jsem já reagoval. On rozporuje celý systém objednávané a z eráru hrazené (ať už kraji nebo ministerstvem) hromadné dopravy, tak jsem mu na to odpověděl, že stejně 'nesmyslné' přeci je z eráru stavět a dávat zdarma k užívání silnice. A Vy řešíte, jestli se mají objednávat vlaky nebo autobusy!

Máte pravdu, 200-tunový vlak vezoucí cestující, kteří se dají spočítat na prstech jedné ruky, je zřejmě nehospodárný. Ale i ten je potřeba vidět v kontextu - např. je ještě nehospodárnější mít pro danou trať soupravu o lokomotivě a 4 vagonech, která by jezdila ve špičce, a motorák, který by jezdil v sedle, večer a o víkendech. Odpisy (splátky) onoho motoráku by totiž byly vyšší, než co proti němu ta těžká souprava projede navíc. Na méně vytížené spoje na hlavních tratích má smysl toliko stahnout menší soupravy z jiných tratí, kde v tu dobu vůbec nejsou potřeba. Možná by i ve špičkách stačila souprava s motorákem, ale třeba je levnější provozovat postarší, již odepsanou soupravu s lokomotivou, než pořizovat nový motorák.

A při náhradě vlaků autobusy taky nemůžete koukat jen na cenu - vlak je pohodlnější, leckdy i rychlejší, takže se může stát, že když vlaky necháte jen ve všední dny 'od rána do soumraku' a večer a o víkendech je nahradíte autobusy, někteří cestující zcela zruší své předplatné a budou raději jezdit autem.

A ano, i autobusové spoje kraje dotují !!

0/0
10.10.2016 17:03

I86v56a15n 61H19o62l13a22s 5967177958887

> . Dává snad někdo dotace na provoz autobusů?

Samozřejmě, že ano (tedy ve skutečnosti to nejsou dotace, ale platba za objednané spoje). Doporučuji doplnit si elementární znalosti před psaním dalších podobných nesmyslů.

0/0
11.10.2016 23:52

L59i74b53o62r 54Z53a82v44ř43e77l 8489966411352

Pokud dojde k rozpadu železnice, koupíme všichni auta a budeme stát v kolonách na dálnici

+1/−3
10.10.2016 6:55

M25a25r13t55i28n 28Š51p10á12l39a 2855159673

proc by melo dojit k rozpadu zeleznice????

+4/0
10.10.2016 10:16

O78l46d69ř93i14c27h 87J64a60n93e85č31e21k 8699516213471

Jde o REGIONÁLNÍ spoje. O ty, které objednávají kraje, stanovují jejich jízdní řády a stanovují tarif - totiž ten krajský integrovaný. To trápí možná vlastníky slevových karet ČD, ale určitě ne pendlery s krajskými měsíčními jízdenkami. Soukromníci jezdí na dráze v Německu, Švýcarsku, Rakousku - máte pocit, že by se tam železnice rozpadala?

+1/0
10.10.2016 14:36

V59a73c36l92a47v 10H66a78j87e53k 3886569449

Už jsem to psal mnohokrát, že problém není tarif jako takový, ale podílování tržeb mezi dopravce. Zůstaneme -li v česko-moravsko-slezské kotlince, tak je zajímavé to, že každý IDS to podílování tržeb dělá jinak. Což jednak svědčí o tom, že se nejedná o triviální záležitost a také že to nelze jednoduše převzít.

+1/0
10.10.2016 16:05

V67a57c86l73a46v 74H48a73j30e18k 3766749319

Krom toho je nutné řešit také uznávání mezinárodních jízdenek.

0/0
10.10.2016 16:08

P39e80t43r 58N76o39v61á52k 8655589220

průhledné férové soutěže!

.

návaznost spojů!

.

přenositelnost jízdenek již nyní a konkurence v jejich online prodeji!

.

db = Ariva je silně ztrátová v Německu a hojí se v okolních zemích!

0/−5
10.10.2016 1:04

P29e78t78r 89N15o59v38o40t30n91y 1461970561

Jen zničte jednotný tarif na železnici.

+4/−5
9.10.2016 23:50

V74a93š13e46k 27Ř50í96h61a 2703183288332

Nebojte se ono se nic ničit nebude. Ona je to jen nepodložená úvaha jednoho pisálka a přání pár dopravců. Nemyslím si, že by se ale opírala o reálný základ.

+4/−1
10.10.2016 0:01

P29e21t24r 36N13o77v18o44t66n93y 1661830421

Ministerstvo dopravy se na tom snaží pracovat už dlouho. I když se jim kolikrát ani tu soutěž na rychlíky nepovede dotáhnout do konce, protože ji neumějí pořádně vypsat. Ale Ťokavej ministr a kraje teď jsou jedna ruka(partaj).

+1/−1
10.10.2016 0:13

O23l90d76ř56i81c84h 40J33a68n63e72č91e43k 8129686963501

Pletete si pojmy s dojmy. Tady je řeč o REGIONÁLNÍCH spojíc objednávaných kraji, nikoliv o rychlících objednávaných ministerstvem.

Máte pocit, že soutěže v Libereckém kraji (Jizerskohorské trati, Trilex) byly neprůhledné?

Máte pocit, že by tam na sebe spoje nenavazovaly? Pokud ano, tak to není vina dopravce / dopravců, ale kraje, že si to tak objednal!

V krajích se jezdí na krajské integrované tarify (zejména cestující, kteří jezdí denně) a s těmi je úplně jedno, jestli jede červený, modrý nebo zelený dopravce.

Konkurence v online-prodeji jízdenek? Co prosím? 8-o

+2/0
10.10.2016 14:42

J21a60n 55J70e93m45e12l36k51a 1835110

"Možnosti tarifní integrace" ..

0/0
10.10.2016 6:50

M41i62r17e20k 69Z32á35v72o49d79n84ý 7762947640658

On ale neexistuje jednotný tarif. On existuje jen tarif ČD :)

+5/0
10.10.2016 7:11

J48a31n 91J11e19m20e92l54k43a 1215230

Ale jak dlouho ještě bude..

0/0
10.10.2016 7:54

J48i77ř88í 49P14l96a83v98s70k60ý 9520126681189

holt budou muset ceske drahy zlevnit, aby se do toho jednotneho tarifu vesly ...

0/−1
10.10.2016 7:55

V38a28c27l65a43v 65H90a14j54e24k 3196359429

jednotný tarif bude nejspíše vycházet z tarifu ČD.

0/0
10.10.2016 7:59

J72a17n 85J28e94m96e31l54k45a 1335450

:-P

0/0
10.10.2016 9:38

R81a10d77i33m 13P22o45l61á83š72e89k 9926373219779

Jednotný tarif být nemusí. Cestujícímu stačí, když na jednu objednávku a jednu jízdenku může jet vlaky různých dopravců. Technicky je to dnes úplně bagatelní záležitost, stačí například čárový kód na jízdence a čtečky toho kódu u průvodčích a stevardů. A potom v počítačovém systrému rozdělení zaplacené částky jednotlivým dopravcům podle toho, jestli na určené trase průvodčí nebo stevardi načetli kód z jízdenky.

Akorát chápu, že pro některé soukromé dopravce by to mohl být problém, okamžikem, kdy by začali akceptovat takovéhle jízdenky by taky kvůli svému jménu museli zajistit, aby v případě zpoždění předchozího vlaku cizího přepravce, kdy by rezervovaný spoj ujel, mohli jet dalším spojem toho přepravce.

A to je pro ty soukromé přepravce, kteří si zvyšují rentabilitu provozu tím, že akceptují jen jízdenky s místenkou objednané dopředu a tudíž dopředu neobsazené vozy nechávají stát v depu, poněkud problém.

0/0
10.10.2016 7:52

P30e18t92r 63N79i24v71n34i76c22k51ý 3642554805247

V dnešní době jezdit s prázdnými vagony je luxus, který si může dovolit akorát tak ČD. Na středních a dlouhých tratích jsem rozhodně pro povinnou místenku. V době internetu není problém.

+3/−3
10.10.2016 8:33

R71a15d82i45m 64P64o41l86á91š19e62k 9356613519789

A potom , když se jeden spoj zpozdí a navazující Vám ujede, jste v háji.

Zaplacená trasa Vám propadne a potom sháníte urychleně, kde který dopravce ještě jezdí s prázdným sedadlem, aby Vás vzal.

A to ještě za předpokladu, že u sebe máte chytrý telefon a můžete na vytváření nové trasy aktivně pracovat, což není automatické.

Nebo s povděkem čekáte na volný vagón ČD, abyste mohl nastoupit bez dopředu rezervované místenky a sice se zpožděním, ale dojet.

+3/0
10.10.2016 12:52

M79i74l49o73š 87D37v90o65ř18á72k 8565337656801

nelakujte tady lidi z nejakou transparentnosti a podobnymi prazdnymi anohesly. On jancura nevozil pred volbama haskovo maskaradu na svych busej jen tak z pleziru...

+1/−4
9.10.2016 23:10

P47e65t64r 46V21i67n16t57r71l55í46k 3436254831

třeba to ČD donutí konečně změnit přístup k zákazníkovi... :-P

+4/−2
9.10.2016 23:39

V11a54š62e29k 54Ř96í47h11a 2903663528332

Jen bych doporučoval některým lidem aby se podívali na poslední debatu před krajskýma volbama. Tam se Babiš nechal slyšet, že by Kraje nejraději zrušil. Proto si nemyslím, že by se na úrovních krajů měli začít vypisovat nějaké transparentní soutěže.

+1/−2
9.10.2016 22:45

P15e95t20r 87N40i98v59n48i36c54k25ý 3232924455317

Ano, říkal, že by kraje nejraději zrušil, ale když už je máme, pak che, aby fungovaly transparentně. A do toho rozhodně zapadají i soutěže na dotované vlaky.

+2/0
10.10.2016 8:26

M17a28r13t40i72n 53P89e21c54i53n12a 4361273

Kraje se neměly nikdy zavést, tedy jejich zrušení je logický krok. A to Babiše fakt nemusím.

0/−1
10.10.2016 8:54

J79a56n 97H21r23u16z70a 8954688409567

Je jedno jestli to řídí pražská pobočka nebo místní vládcové. Nikde nefunguje jen řízení obec - stát. Všude mají nějaké ty kantony, okresy atd.

+1/0
10.10.2016 16:09

L85u93k88á38š 84J40í68l83e32k 7882291971595

Tak už konečně dojde liberalizace i na krajské a lokální traťě.

+3/−3
9.10.2016 22:38

J93i97ř43í 92S51c65h85m14i80d79t 5910373424115

Bych si to tak růžově nevybarvoval, podle toho jak se vyvíjejí koalice, tak buď je ANO vyšachováno úplně nebo jde do koalice s komanči nebo ČSSD, takže krajů, kde by byli v koalici s pravicí, zas tolik nebude a tak to na žádné velké změny nevidím;-)

článek kde přání je otcem myšlenkyRv, nic víc, nechápu takové závěry den po volbách, kdy zdaleka není jasné, jaké koalice a s jakým programem se složí:-P

+2/0
9.10.2016 22:48

V17a32š48e61k 75Ř71í26h46a 2823243148792

Minimálně dvě jsou mimo ČSSD.

0/0
9.10.2016 22:57

J85i68ř78í 46S97c80h96m13i22d79t 5220293394825

Ono se to celé háže na ČSSD, ale ani do teď ČSSD nevládla v krajích sama a byla v koalicích;-)

+1/0
9.10.2016 23:02

J36i74ř16í 11S61c95h83m33i46d44t 5700233574805

a pokud jsou místo s ČSSD koalice s komanči, tak to taky žádná sláva nebude;-)

0/0
9.10.2016 23:03

V22a21š83e38k 22Ř65í96h16a 2663823978942

Určitě máte pravdu já to bral jen doplnění. ale já si o práci krajů nedělám žádné iluze oni toho moc nedokázali. I když se mi líbil názor Bartoše z pirátů, že v minulých letech byl probllém, že kraje byli většinou opozicí Vládě. To se zdá teď nebude tak uvidíme jak to jejich práci zefektivní.

0/0
9.10.2016 23:09

P33e29t30r 93N12i18v78n48i95c20k44ý 3312284295567

Když ve vládě byla ODS a v krajích socani, pak to jistě byla opozice, ale to už nejaký ten rok neplatí.

0/0
10.10.2016 8:34

V48a33c18l33a50v 10H83a91j38e50k 3986639429

Myslíte tím jiného monopolního dopravce na příštích 10-15 let ??

0/−1
9.10.2016 22:55

V75a68š91e18k 16Ř37í75h62a 2383433368912

To je asi to jediné co by mě vycházelo pokud bych spojil problémy v krajích s dopravní spádovostí a to jak mluvil Babiš a zástupci za ANO před volbama když se vyjadřovali k tomuto tématu.

0/0
9.10.2016 23:10

O73l60d70ř76i88c64h 19J65a26n72e97č43e42k 8979206403901

A jak si regionální dopravu na krajskou objednávku představujete Vy?

0/0
10.10.2016 14:44

V78a94c48l75a12v 78H14a11j38e92k 3516659279

Sůra s Radimem asi budou řvát, ale když si představím co taková soutěž obnáší, tak myslím, že k tomu většinou kraje přistoupí čistě pragmaticky ta, tak, že pokud budou vůbec soutěžit, tak budou soutěžit regionální železniční dopravu jako celek a ne po jednotlivých tratích.

0/0
10.10.2016 16:24

J15a96n 25J58e88m39e17l13k72a 1415420

https://www.youtube.com/watch?v=t9-eiW3xgKI

0/0
10.10.2016 8:08

J46a68n 76J35e58m20e95l96k84a 1825430

https://www.youtube.com/watch?v=Ob6FM5NCJQU

0/0
10.10.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.