Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volby jako problém pro ČD. Pádem ČSSD přišly o spojence proti soutěžím

Výsledek krajských voleb zamotá hlavu vedení Českých drah. Výrazně se jim totiž přiblížila hrozba, že o zakázky od krajů v hodnotě devíti miliard korun ročně budou muset bojovat v soutěži. Těm se dosud kraje, vedené většinou sociálními demokraty, intenzivně bránily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94l84e35x22a96n25d33e58r 95N37o11v86á60k 2498225434124

Byl by problém, na základě zjištěné úspory vzešlé ze soutěžení, podat na sociálně demokratické hejtmany trestní oznámení za zneužití pravomocí veřejného činitele ? V uzavírání nevýhodných smluv s kamarády z přepravních firem, rekrutjici se z bývalých komunistických ředitelů ČSAD, byl Míša Haskuj.

0/0
11.10.2016 15:08

J68a68n 75J44e59m97e77l39k93a 1555470

Být Sůrou nezvedal bych číši příliš brzo k přípitku. Za prvé strany to neřešily ani v programu. V programech samé blbosti. Nemají tedy k privatizaci mandát od voličů. Ano je tvořeno různými lidmi. Někteří vypadají rozumně.

+1/0
11.10.2016 12:32

D37a63v13i34d 32P87e50c73a 1545354711666

Kdyby stát nevybíral daně které musí poté složitě přerozdělit dopravcům, mělo by to dvojí efekt. Lidi by si kupovali lístek za tržní cenu, jezdil by ten nejkvalitnější (nebo nikdo - podle poptávky) a úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce. Ani tahle debata by nebyla.

+2/−6
10.10.2016 11:05

V64a21c33l97a31v 15H68a41j45e21k 3746829819

lidi by byli nuceni jezdit autem, na kole nebo pěšky, protože s autobusy je to totéž. V řadě regionů by železniční a autobusová doprava zanikla.

+2/0
10.10.2016 13:47

O44l85d45ř86i56c81h 12J68a85n30e42č33e75k 8639716973481

Kdyby stát nevybíral daně, které musí poté složitě přerozdělit krajům a ty za ně poté stavět a udržovat silnice, které občané využívají 'zdarma', mělo by to několikerý efekt. Lidi by za své cesty autem po soukromých silnicích platili opravdovou (plnou) cenu a tak by jezdili, jen kdyby se jim to opravdu ekonomicky vyplatilo. Silnice by byly kvalitní, protože jejich vlastníci by museli bojovat o zákazníky. Někde by nebyly vůbec - podle poptávky. Parkující auta by se přesunula na pozemky svých majitelů, protože vlastník silnice by na ní nikoho nenechal stát zadarmo. A úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce.

Asi takhle si to představujete?

+2/0
10.10.2016 14:33

V87a76c96l12a20v 33H35a98j56e34k 3356239119

Jste došel o mnoho dál. Já řešil je dopady zrušení dotací na veřejnou dopravu. I když zpoplatnění používání silniční sítě i v případě individuálního motorismu osobně považuji za systémově správné.

0/0
10.10.2016 16:02

O26l88d30ř51i87c12h 15J85a97n52e68č96e78k 8899896733541

Já chtěl pouze poukázat na nesmyslnost, resp. zaujatost jeho příspěvku ;-)

+1/0
10.10.2016 17:04

J50a95n 42H96r32u97z84a 8784348629197

Ne. Tady se mluví o dotacích na provoz vlaků. Dává snad někdo dotace na provoz autobusů? V řadě regionů tahá lokomotiva vagon s dvěma cestujícími protože dotace. Ekologové ryčí blahem a při tom by stačil obyčejný osobák nebo miniautobus. Co je ekologického a ekonomického na takovém železničním provozu?

0/−1
10.10.2016 16:05

V87a98c57l76a55v 83H14a53j13e34k 3756699929

na ty linkové vždy dávaly a i nadále dávají objednávky a objednané spoje hradí kraje. Soukromníci ve vlastní režiji vyzobali jen ty lukrativní spoje.

+2/0
10.10.2016 16:07

V61a89c33l37a15v 40H42a44j34e12k 3826389809

Ministerstvo dopravy předalo v roce 2003 regionální dopravu krajům právě proto, aby se mohli se znalostí místních poměrů rozhodnout, zda vlak nebo autobus. Víte??

+1/0
10.10.2016 16:10

O14l92d89ř44i71c62h 48J95a96n97e93č91e51k 8949856463701

Proč "ne"?

Vy jste tady teď vytáhl něco úplně jiného, než co napsal pan Peca a na co jsem já reagoval. On rozporuje celý systém objednávané a z eráru hrazené (ať už kraji nebo ministerstvem) hromadné dopravy, tak jsem mu na to odpověděl, že stejně 'nesmyslné' přeci je z eráru stavět a dávat zdarma k užívání silnice. A Vy řešíte, jestli se mají objednávat vlaky nebo autobusy!

Máte pravdu, 200-tunový vlak vezoucí cestující, kteří se dají spočítat na prstech jedné ruky, je zřejmě nehospodárný. Ale i ten je potřeba vidět v kontextu - např. je ještě nehospodárnější mít pro danou trať soupravu o lokomotivě a 4 vagonech, která by jezdila ve špičce, a motorák, který by jezdil v sedle, večer a o víkendech. Odpisy (splátky) onoho motoráku by totiž byly vyšší, než co proti němu ta těžká souprava projede navíc. Na méně vytížené spoje na hlavních tratích má smysl toliko stahnout menší soupravy z jiných tratí, kde v tu dobu vůbec nejsou potřeba. Možná by i ve špičkách stačila souprava s motorákem, ale třeba je levnější provozovat postarší, již odepsanou soupravu s lokomotivou, než pořizovat nový motorák.

A při náhradě vlaků autobusy taky nemůžete koukat jen na cenu - vlak je pohodlnější, leckdy i rychlejší, takže se může stát, že když vlaky necháte jen ve všední dny 'od rána do soumraku' a večer a o víkendech je nahradíte autobusy, někteří cestující zcela zruší své předplatné a budou raději jezdit autem.

A ano, i autobusové spoje kraje dotují !!

0/0
10.10.2016 17:03

I30v74a36n 49H44o42l73a57s 5737937298737

> . Dává snad někdo dotace na provoz autobusů?

Samozřejmě, že ano (tedy ve skutečnosti to nejsou dotace, ale platba za objednané spoje). Doporučuji doplnit si elementární znalosti před psaním dalších podobných nesmyslů.

0/0
11.10.2016 23:52

L63i96b74o47r 74Z79a20v62ř67e61l 8239306961632

Pokud dojde k rozpadu železnice, koupíme všichni auta a budeme stát v kolonách na dálnici

+1/−3
10.10.2016 6:55

M91a39r44t63i45n 56Š97p62á81l17a 2125409683

proc by melo dojit k rozpadu zeleznice????

+4/0
10.10.2016 10:16

O60l26d86ř97i67c28h 31J43a11n28e54č75e24k 8749836133671

Jde o REGIONÁLNÍ spoje. O ty, které objednávají kraje, stanovují jejich jízdní řády a stanovují tarif - totiž ten krajský integrovaný. To trápí možná vlastníky slevových karet ČD, ale určitě ne pendlery s krajskými měsíčními jízdenkami. Soukromníci jezdí na dráze v Německu, Švýcarsku, Rakousku - máte pocit, že by se tam železnice rozpadala?

+1/0
10.10.2016 14:36

V61a15c52l80a49v 44H23a19j58e72k 3756109249

Už jsem to psal mnohokrát, že problém není tarif jako takový, ale podílování tržeb mezi dopravce. Zůstaneme -li v česko-moravsko-slezské kotlince, tak je zajímavé to, že každý IDS to podílování tržeb dělá jinak. Což jednak svědčí o tom, že se nejedná o triviální záležitost a také že to nelze jednoduše převzít.

+1/0
10.10.2016 16:05

V66a44c43l21a59v 46H80a62j54e12k 3746309899

Krom toho je nutné řešit také uznávání mezinárodních jízdenek.

0/0
10.10.2016 16:08

P20e89t86r 30N80o23v58á23k 8555969870

průhledné férové soutěže!

.

návaznost spojů!

.

přenositelnost jízdenek již nyní a konkurence v jejich online prodeji!

.

db = Ariva je silně ztrátová v Německu a hojí se v okolních zemích!

0/−5
10.10.2016 1:04

P86e20t80r 73N87o19v54o55t42n85y 1611190421

Jen zničte jednotný tarif na železnici.

+4/−5
9.10.2016 23:50

V13a24š47e32k 14Ř16í12h76a 2603583348332

Nebojte se ono se nic ničit nebude. Ona je to jen nepodložená úvaha jednoho pisálka a přání pár dopravců. Nemyslím si, že by se ale opírala o reálný základ.

+4/−1
10.10.2016 0:01

P32e37t91r 61N51o11v20o47t55n33y 1491640171

Ministerstvo dopravy se na tom snaží pracovat už dlouho. I když se jim kolikrát ani tu soutěž na rychlíky nepovede dotáhnout do konce, protože ji neumějí pořádně vypsat. Ale Ťokavej ministr a kraje teď jsou jedna ruka(partaj).

+1/−1
10.10.2016 0:13

O74l44d56ř29i86c14h 57J79a54n27e65č75e36k 8189486933201

Pletete si pojmy s dojmy. Tady je řeč o REGIONÁLNÍCH spojíc objednávaných kraji, nikoliv o rychlících objednávaných ministerstvem.

Máte pocit, že soutěže v Libereckém kraji (Jizerskohorské trati, Trilex) byly neprůhledné?

Máte pocit, že by tam na sebe spoje nenavazovaly? Pokud ano, tak to není vina dopravce / dopravců, ale kraje, že si to tak objednal!

V krajích se jezdí na krajské integrované tarify (zejména cestující, kteří jezdí denně) a s těmi je úplně jedno, jestli jede červený, modrý nebo zelený dopravce.

Konkurence v online-prodeji jízdenek? Co prosím? 8-o

+2/0
10.10.2016 14:42

J36a60n 56J49e64m80e62l92k90a 1845500

"Možnosti tarifní integrace" ..

0/0
10.10.2016 6:50

M71i85r78e74k 82Z25á39v70o55d57n72ý 7542757520778

On ale neexistuje jednotný tarif. On existuje jen tarif ČD :)

+5/0
10.10.2016 7:11

J20a35n 84J24e91m70e53l44k95a 1875170

Ale jak dlouho ještě bude..

0/0
10.10.2016 7:54

J66i19ř63í 93P36l94a28v17s18k67ý 9480896921209

holt budou muset ceske drahy zlevnit, aby se do toho jednotneho tarifu vesly ...

0/−1
10.10.2016 7:55

V78a77c47l62a62v 15H79a96j86e70k 3376179759

jednotný tarif bude nejspíše vycházet z tarifu ČD.

0/0
10.10.2016 7:59

J92a78n 27J51e81m85e74l58k30a 1175610

:-P

0/0
10.10.2016 9:38

R31a77d35i68m 44P20o70l44á91š13e23k 9926153819439

Jednotný tarif být nemusí. Cestujícímu stačí, když na jednu objednávku a jednu jízdenku může jet vlaky různých dopravců. Technicky je to dnes úplně bagatelní záležitost, stačí například čárový kód na jízdence a čtečky toho kódu u průvodčích a stevardů. A potom v počítačovém systrému rozdělení zaplacené částky jednotlivým dopravcům podle toho, jestli na určené trase průvodčí nebo stevardi načetli kód z jízdenky.

Akorát chápu, že pro některé soukromé dopravce by to mohl být problém, okamžikem, kdy by začali akceptovat takovéhle jízdenky by taky kvůli svému jménu museli zajistit, aby v případě zpoždění předchozího vlaku cizího přepravce, kdy by rezervovaný spoj ujel, mohli jet dalším spojem toho přepravce.

A to je pro ty soukromé přepravce, kteří si zvyšují rentabilitu provozu tím, že akceptují jen jízdenky s místenkou objednané dopředu a tudíž dopředu neobsazené vozy nechávají stát v depu, poněkud problém.

0/0
10.10.2016 7:52

P82e36t68r 31N91i65v28n29i35c37k89ý 3262654135277

V dnešní době jezdit s prázdnými vagony je luxus, který si může dovolit akorát tak ČD. Na středních a dlouhých tratích jsem rozhodně pro povinnou místenku. V době internetu není problém.

+3/−3
10.10.2016 8:33

R61a58d69i85m 41P84o78l21á62š76e98k 9916253719789

A potom , když se jeden spoj zpozdí a navazující Vám ujede, jste v háji.

Zaplacená trasa Vám propadne a potom sháníte urychleně, kde který dopravce ještě jezdí s prázdným sedadlem, aby Vás vzal.

A to ještě za předpokladu, že u sebe máte chytrý telefon a můžete na vytváření nové trasy aktivně pracovat, což není automatické.

Nebo s povděkem čekáte na volný vagón ČD, abyste mohl nastoupit bez dopředu rezervované místenky a sice se zpožděním, ale dojet.

+3/0
10.10.2016 12:52

M84i22l68o48š 13D48v88o97ř25á94k 8125587106401

nelakujte tady lidi z nejakou transparentnosti a podobnymi prazdnymi anohesly. On jancura nevozil pred volbama haskovo maskaradu na svych busej jen tak z pleziru...

+1/−4
9.10.2016 23:10

P53e93t15r 40V73i51n64t33r28l50í57k 3136254161

třeba to ČD donutí konečně změnit přístup k zákazníkovi... :-P

+4/−2
9.10.2016 23:39

V54a91š73e13k 56Ř55í51h77a 2563263108782

Jen bych doporučoval některým lidem aby se podívali na poslední debatu před krajskýma volbama. Tam se Babiš nechal slyšet, že by Kraje nejraději zrušil. Proto si nemyslím, že by se na úrovních krajů měli začít vypisovat nějaké transparentní soutěže.

+1/−2
9.10.2016 22:45

P72e59t53r 90N38i36v78n79i18c82k93ý 3602504305247

Ano, říkal, že by kraje nejraději zrušil, ale když už je máme, pak che, aby fungovaly transparentně. A do toho rozhodně zapadají i soutěže na dotované vlaky.

+2/0
10.10.2016 8:26

M61a92r27t90i10n 33P81e52c32i30n98a 4111533

Kraje se neměly nikdy zavést, tedy jejich zrušení je logický krok. A to Babiše fakt nemusím.

0/−1
10.10.2016 8:54

J87a75n 46H87r40u93z77a 8144788379217

Je jedno jestli to řídí pražská pobočka nebo místní vládcové. Nikde nefunguje jen řízení obec - stát. Všude mají nějaké ty kantony, okresy atd.

+1/0
10.10.2016 16:09

L30u33k44á97š 71J97í22l61e35k 7412891831385

Tak už konečně dojde liberalizace i na krajské a lokální traťě.

+3/−3
9.10.2016 22:38

J35i98ř55í 89S16c31h69m38i34d35t 5910413454155

Bych si to tak růžově nevybarvoval, podle toho jak se vyvíjejí koalice, tak buď je ANO vyšachováno úplně nebo jde do koalice s komanči nebo ČSSD, takže krajů, kde by byli v koalici s pravicí, zas tolik nebude a tak to na žádné velké změny nevidím;-)

článek kde přání je otcem myšlenkyRv, nic víc, nechápu takové závěry den po volbách, kdy zdaleka není jasné, jaké koalice a s jakým programem se složí:-P

+2/0
9.10.2016 22:48

V30a55š52e20k 81Ř64í16h69a 2753873828802

Minimálně dvě jsou mimo ČSSD.

0/0
9.10.2016 22:57

J34i18ř47í 75S21c97h91m17i61d40t 5480863964575

Ono se to celé háže na ČSSD, ale ani do teď ČSSD nevládla v krajích sama a byla v koalicích;-)

+1/0
9.10.2016 23:02

J67i81ř95í 97S52c66h35m91i91d16t 5820313184295

a pokud jsou místo s ČSSD koalice s komanči, tak to taky žádná sláva nebude;-)

0/0
9.10.2016 23:03

V32a65š32e66k 16Ř35í96h60a 2903583238932

Určitě máte pravdu já to bral jen doplnění. ale já si o práci krajů nedělám žádné iluze oni toho moc nedokázali. I když se mi líbil názor Bartoše z pirátů, že v minulých letech byl probllém, že kraje byli většinou opozicí Vládě. To se zdá teď nebude tak uvidíme jak to jejich práci zefektivní.

0/0
9.10.2016 23:09

P49e37t52r 88N17i64v22n34i95c33k72ý 3772454265547

Když ve vládě byla ODS a v krajích socani, pak to jistě byla opozice, ale to už nejaký ten rok neplatí.

0/0
10.10.2016 8:34

V41a26c41l91a89v 88H72a84j95e18k 3806799719

Myslíte tím jiného monopolního dopravce na příštích 10-15 let ??

0/−1
9.10.2016 22:55

V59a16š90e47k 84Ř58í27h96a 2493123978282

To je asi to jediné co by mě vycházelo pokud bych spojil problémy v krajích s dopravní spádovostí a to jak mluvil Babiš a zástupci za ANO před volbama když se vyjadřovali k tomuto tématu.

0/0
9.10.2016 23:10

O18l82d32ř98i91c54h 30J89a79n65e44č59e65k 8329146753521

A jak si regionální dopravu na krajskou objednávku představujete Vy?

0/0
10.10.2016 14:44

V55a80c35l83a50v 73H88a42j35e92k 3866989579

Sůra s Radimem asi budou řvát, ale když si představím co taková soutěž obnáší, tak myslím, že k tomu většinou kraje přistoupí čistě pragmaticky ta, tak, že pokud budou vůbec soutěžit, tak budou soutěžit regionální železniční dopravu jako celek a ne po jednotlivých tratích.

0/0
10.10.2016 16:24

J90a23n 42J73e81m15e49l84k14a 1625590

https://www.youtube.com/watch?v=t9-eiW3xgKI

0/0
10.10.2016 8:08

J89a90n 93J71e40m80e61l53k50a 1535920

https://www.youtube.com/watch?v=Ob6FM5NCJQU

0/0
10.10.2016 8:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.