Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volby jako problém pro ČD. Pádem ČSSD přišly o spojence proti soutěžím

Výsledek krajských voleb zamotá hlavu vedení Českých drah. Výrazně se jim totiž přiblížila hrozba, že o zakázky od krajů v hodnotě devíti miliard korun ročně budou muset bojovat v soutěži. Těm se dosud kraje, vedené většinou sociálními demokraty, intenzivně bránily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A92l46e53x80a32n77d88e65r 69N34o51v67á43k 2758905934874

Byl by problém, na základě zjištěné úspory vzešlé ze soutěžení, podat na sociálně demokratické hejtmany trestní oznámení za zneužití pravomocí veřejného činitele ? V uzavírání nevýhodných smluv s kamarády z přepravních firem, rekrutjici se z bývalých komunistických ředitelů ČSAD, byl Míša Haskuj.

0/0
11.10.2016 15:08

J20a54n 45J27e38m77e49l10k80a 1215730

Být Sůrou nezvedal bych číši příliš brzo k přípitku. Za prvé strany to neřešily ani v programu. V programech samé blbosti. Nemají tedy k privatizaci mandát od voličů. Ano je tvořeno různými lidmi. Někteří vypadají rozumně.

+1/0
11.10.2016 12:32

D16a45v85i16d 70P46e86c37a 1495794271246

Kdyby stát nevybíral daně které musí poté složitě přerozdělit dopravcům, mělo by to dvojí efekt. Lidi by si kupovali lístek za tržní cenu, jezdil by ten nejkvalitnější (nebo nikdo - podle poptávky) a úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce. Ani tahle debata by nebyla.

+2/−6
10.10.2016 11:05

V67a32c90l29a61v 65H19a75j61e14k 3696839459

lidi by byli nuceni jezdit autem, na kole nebo pěšky, protože s autobusy je to totéž. V řadě regionů by železniční a autobusová doprava zanikla.

+2/0
10.10.2016 13:47

O62l21d24ř96i53c10h 21J13a81n29e83č28e79k 8309556473501

Kdyby stát nevybíral daně, které musí poté složitě přerozdělit krajům a ty za ně poté stavět a udržovat silnice, které občané využívají 'zdarma', mělo by to několikerý efekt. Lidi by za své cesty autem po soukromých silnicích platili opravdovou (plnou) cenu a tak by jezdili, jen kdyby se jim to opravdu ekonomicky vyplatilo. Silnice by byly kvalitní, protože jejich vlastníci by museli bojovat o zákazníky. Někde by nebyly vůbec - podle poptávky. Parkující auta by se přesunula na pozemky svých majitelů, protože vlastník silnice by na ní nikoho nenechal stát zadarmo. A úředníci by nemuseli chodit za další prachy do práce.

Asi takhle si to představujete?

+2/0
10.10.2016 14:33

V24a69c95l85a22v 35H18a25j83e90k 3156599699

Jste došel o mnoho dál. Já řešil je dopady zrušení dotací na veřejnou dopravu. I když zpoplatnění používání silniční sítě i v případě individuálního motorismu osobně považuji za systémově správné.

0/0
10.10.2016 16:02

O46l61d49ř53i59c31h 89J83a49n68e24č41e48k 8489726493401

Já chtěl pouze poukázat na nesmyslnost, resp. zaujatost jeho příspěvku ;-)

+1/0
10.10.2016 17:04

J20a70n 34H46r43u73z96a 8334378129987

Ne. Tady se mluví o dotacích na provoz vlaků. Dává snad někdo dotace na provoz autobusů? V řadě regionů tahá lokomotiva vagon s dvěma cestujícími protože dotace. Ekologové ryčí blahem a při tom by stačil obyčejný osobák nebo miniautobus. Co je ekologického a ekonomického na takovém železničním provozu?

0/−1
10.10.2016 16:05

V23a61c93l60a43v 45H67a43j74e29k 3976649629

na ty linkové vždy dávaly a i nadále dávají objednávky a objednané spoje hradí kraje. Soukromníci ve vlastní režiji vyzobali jen ty lukrativní spoje.

+2/0
10.10.2016 16:07

V11a55c55l63a47v 72H61a68j84e72k 3296809229

Ministerstvo dopravy předalo v roce 2003 regionální dopravu krajům právě proto, aby se mohli se znalostí místních poměrů rozhodnout, zda vlak nebo autobus. Víte??

+1/0
10.10.2016 16:10

O35l71d63ř26i25c56h 32J76a32n55e17č79e95k 8799156973291

Proč "ne"?

Vy jste tady teď vytáhl něco úplně jiného, než co napsal pan Peca a na co jsem já reagoval. On rozporuje celý systém objednávané a z eráru hrazené (ať už kraji nebo ministerstvem) hromadné dopravy, tak jsem mu na to odpověděl, že stejně 'nesmyslné' přeci je z eráru stavět a dávat zdarma k užívání silnice. A Vy řešíte, jestli se mají objednávat vlaky nebo autobusy!

Máte pravdu, 200-tunový vlak vezoucí cestující, kteří se dají spočítat na prstech jedné ruky, je zřejmě nehospodárný. Ale i ten je potřeba vidět v kontextu - např. je ještě nehospodárnější mít pro danou trať soupravu o lokomotivě a 4 vagonech, která by jezdila ve špičce, a motorák, který by jezdil v sedle, večer a o víkendech. Odpisy (splátky) onoho motoráku by totiž byly vyšší, než co proti němu ta těžká souprava projede navíc. Na méně vytížené spoje na hlavních tratích má smysl toliko stahnout menší soupravy z jiných tratí, kde v tu dobu vůbec nejsou potřeba. Možná by i ve špičkách stačila souprava s motorákem, ale třeba je levnější provozovat postarší, již odepsanou soupravu s lokomotivou, než pořizovat nový motorák.

A při náhradě vlaků autobusy taky nemůžete koukat jen na cenu - vlak je pohodlnější, leckdy i rychlejší, takže se může stát, že když vlaky necháte jen ve všední dny 'od rána do soumraku' a večer a o víkendech je nahradíte autobusy, někteří cestující zcela zruší své předplatné a budou raději jezdit autem.

A ano, i autobusové spoje kraje dotují !!

0/0
10.10.2016 17:03

I42v54a18n 32H90o86l20a58s 5597747438237

> . Dává snad někdo dotace na provoz autobusů?

Samozřejmě, že ano (tedy ve skutečnosti to nejsou dotace, ale platba za objednané spoje). Doporučuji doplnit si elementární znalosti před psaním dalších podobných nesmyslů.

0/0
11.10.2016 23:52

L49i41b22o47r 17Z73a14v26ř58e71l 8749876401552

Pokud dojde k rozpadu železnice, koupíme všichni auta a budeme stát v kolonách na dálnici

+1/−3
10.10.2016 6:55

M47a74r67t67i67n 63Š48p51á28l21a 2575319483

proc by melo dojit k rozpadu zeleznice????

+4/0
10.10.2016 10:16

O61l14d66ř50i23c18h 36J89a42n68e72č31e75k 8879496563661

Jde o REGIONÁLNÍ spoje. O ty, které objednávají kraje, stanovují jejich jízdní řády a stanovují tarif - totiž ten krajský integrovaný. To trápí možná vlastníky slevových karet ČD, ale určitě ne pendlery s krajskými měsíčními jízdenkami. Soukromníci jezdí na dráze v Německu, Švýcarsku, Rakousku - máte pocit, že by se tam železnice rozpadala?

+1/0
10.10.2016 14:36

V65a76c76l52a22v 51H90a91j21e93k 3716309299

Už jsem to psal mnohokrát, že problém není tarif jako takový, ale podílování tržeb mezi dopravce. Zůstaneme -li v česko-moravsko-slezské kotlince, tak je zajímavé to, že každý IDS to podílování tržeb dělá jinak. Což jednak svědčí o tom, že se nejedná o triviální záležitost a také že to nelze jednoduše převzít.

+1/0
10.10.2016 16:05

V64a26c68l21a98v 59H17a57j65e60k 3496239779

Krom toho je nutné řešit také uznávání mezinárodních jízdenek.

0/0
10.10.2016 16:08

P11e45t90r 78N24o91v84á62k 8435799770

průhledné férové soutěže!

.

návaznost spojů!

.

přenositelnost jízdenek již nyní a konkurence v jejich online prodeji!

.

db = Ariva je silně ztrátová v Německu a hojí se v okolních zemích!

0/−5
10.10.2016 1:04

P35e19t22r 74N39o29v46o16t69n77y 1521140191

Jen zničte jednotný tarif na železnici.

+4/−5
9.10.2016 23:50

V75a38š41e98k 10Ř14í37h63a 2733203168102

Nebojte se ono se nic ničit nebude. Ona je to jen nepodložená úvaha jednoho pisálka a přání pár dopravců. Nemyslím si, že by se ale opírala o reálný základ.

+4/−1
10.10.2016 0:01

P22e96t12r 85N66o85v83o47t42n12y 1861840771

Ministerstvo dopravy se na tom snaží pracovat už dlouho. I když se jim kolikrát ani tu soutěž na rychlíky nepovede dotáhnout do konce, protože ji neumějí pořádně vypsat. Ale Ťokavej ministr a kraje teď jsou jedna ruka(partaj).

+1/−1
10.10.2016 0:13

O38l29d54ř78i45c35h 96J35a24n49e81č91e83k 8579166263131

Pletete si pojmy s dojmy. Tady je řeč o REGIONÁLNÍCH spojíc objednávaných kraji, nikoliv o rychlících objednávaných ministerstvem.

Máte pocit, že soutěže v Libereckém kraji (Jizerskohorské trati, Trilex) byly neprůhledné?

Máte pocit, že by tam na sebe spoje nenavazovaly? Pokud ano, tak to není vina dopravce / dopravců, ale kraje, že si to tak objednal!

V krajích se jezdí na krajské integrované tarify (zejména cestující, kteří jezdí denně) a s těmi je úplně jedno, jestli jede červený, modrý nebo zelený dopravce.

Konkurence v online-prodeji jízdenek? Co prosím? 8-o

+2/0
10.10.2016 14:42

J25a12n 22J61e42m27e59l48k83a 1925140

"Možnosti tarifní integrace" ..

0/0
10.10.2016 6:50

M71i17r88e53k 63Z69á80v59o57d28n48ý 7232797840728

On ale neexistuje jednotný tarif. On existuje jen tarif ČD :)

+5/0
10.10.2016 7:11

J24a19n 12J19e78m66e43l26k98a 1735330

Ale jak dlouho ještě bude..

0/0
10.10.2016 7:54

J45i20ř68í 15P93l51a30v34s28k34ý 9940286321139

holt budou muset ceske drahy zlevnit, aby se do toho jednotneho tarifu vesly ...

0/−1
10.10.2016 7:55

V97a57c96l64a12v 32H36a87j27e18k 3576399159

jednotný tarif bude nejspíše vycházet z tarifu ČD.

0/0
10.10.2016 7:59

J35a70n 54J17e24m30e28l59k22a 1535630

:-P

0/0
10.10.2016 9:38

R76a28d87i61m 60P76o95l86á97š20e31k 9686783249769

Jednotný tarif být nemusí. Cestujícímu stačí, když na jednu objednávku a jednu jízdenku může jet vlaky různých dopravců. Technicky je to dnes úplně bagatelní záležitost, stačí například čárový kód na jízdence a čtečky toho kódu u průvodčích a stevardů. A potom v počítačovém systrému rozdělení zaplacené částky jednotlivým dopravcům podle toho, jestli na určené trase průvodčí nebo stevardi načetli kód z jízdenky.

Akorát chápu, že pro některé soukromé dopravce by to mohl být problém, okamžikem, kdy by začali akceptovat takovéhle jízdenky by taky kvůli svému jménu museli zajistit, aby v případě zpoždění předchozího vlaku cizího přepravce, kdy by rezervovaný spoj ujel, mohli jet dalším spojem toho přepravce.

A to je pro ty soukromé přepravce, kteří si zvyšují rentabilitu provozu tím, že akceptují jen jízdenky s místenkou objednané dopředu a tudíž dopředu neobsazené vozy nechávají stát v depu, poněkud problém.

0/0
10.10.2016 7:52

P47e44t27r 12N20i75v88n25i59c79k20ý 3192744105717

V dnešní době jezdit s prázdnými vagony je luxus, který si může dovolit akorát tak ČD. Na středních a dlouhých tratích jsem rozhodně pro povinnou místenku. V době internetu není problém.

+3/−3
10.10.2016 8:33

R89a54d93i30m 45P24o69l75á20š31e31k 9596293829659

A potom , když se jeden spoj zpozdí a navazující Vám ujede, jste v háji.

Zaplacená trasa Vám propadne a potom sháníte urychleně, kde který dopravce ještě jezdí s prázdným sedadlem, aby Vás vzal.

A to ještě za předpokladu, že u sebe máte chytrý telefon a můžete na vytváření nové trasy aktivně pracovat, což není automatické.

Nebo s povděkem čekáte na volný vagón ČD, abyste mohl nastoupit bez dopředu rezervované místenky a sice se zpožděním, ale dojet.

+3/0
10.10.2016 12:52

M90i40l40o76š 84D10v56o12ř76á73k 8605687176501

nelakujte tady lidi z nejakou transparentnosti a podobnymi prazdnymi anohesly. On jancura nevozil pred volbama haskovo maskaradu na svych busej jen tak z pleziru...

+1/−4
9.10.2016 23:10

P50e11t95r 24V17i64n36t48r42l10í16k 3716334951

třeba to ČD donutí konečně změnit přístup k zákazníkovi... :-P

+4/−2
9.10.2016 23:39

V80a60š56e16k 58Ř67í49h79a 2423883988252

Jen bych doporučoval některým lidem aby se podívali na poslední debatu před krajskýma volbama. Tam se Babiš nechal slyšet, že by Kraje nejraději zrušil. Proto si nemyslím, že by se na úrovních krajů měli začít vypisovat nějaké transparentní soutěže.

+1/−2
9.10.2016 22:45

P87e76t30r 69N76i16v29n34i19c34k17ý 3512634555277

Ano, říkal, že by kraje nejraději zrušil, ale když už je máme, pak che, aby fungovaly transparentně. A do toho rozhodně zapadají i soutěže na dotované vlaky.

+2/0
10.10.2016 8:26

M57a39r33t15i60n 14P75e51c30i67n12a 4101673

Kraje se neměly nikdy zavést, tedy jejich zrušení je logický krok. A to Babiše fakt nemusím.

0/−1
10.10.2016 8:54

J69a18n 21H95r97u28z86a 8164778659927

Je jedno jestli to řídí pražská pobočka nebo místní vládcové. Nikde nefunguje jen řízení obec - stát. Všude mají nějaké ty kantony, okresy atd.

+1/0
10.10.2016 16:09

L86u46k24á70š 73J18í91l59e40k 7192191561365

Tak už konečně dojde liberalizace i na krajské a lokální traťě.

+3/−3
9.10.2016 22:38

J37i94ř48í 46S56c61h67m75i48d58t 5260963384185

Bych si to tak růžově nevybarvoval, podle toho jak se vyvíjejí koalice, tak buď je ANO vyšachováno úplně nebo jde do koalice s komanči nebo ČSSD, takže krajů, kde by byli v koalici s pravicí, zas tolik nebude a tak to na žádné velké změny nevidím;-)

článek kde přání je otcem myšlenkyRv, nic víc, nechápu takové závěry den po volbách, kdy zdaleka není jasné, jaké koalice a s jakým programem se složí:-P

+2/0
9.10.2016 22:48

V32a75š48e48k 91Ř46í46h67a 2463423128422

Minimálně dvě jsou mimo ČSSD.

0/0
9.10.2016 22:57

J38i18ř70í 89S58c23h80m83i11d59t 5810403544205

Ono se to celé háže na ČSSD, ale ani do teď ČSSD nevládla v krajích sama a byla v koalicích;-)

+1/0
9.10.2016 23:02

J88i54ř37í 30S27c42h64m85i25d20t 5900273724195

a pokud jsou místo s ČSSD koalice s komanči, tak to taky žádná sláva nebude;-)

0/0
9.10.2016 23:03

V68a90š61e46k 14Ř28í53h95a 2843883448452

Určitě máte pravdu já to bral jen doplnění. ale já si o práci krajů nedělám žádné iluze oni toho moc nedokázali. I když se mi líbil názor Bartoše z pirátů, že v minulých letech byl probllém, že kraje byli většinou opozicí Vládě. To se zdá teď nebude tak uvidíme jak to jejich práci zefektivní.

0/0
9.10.2016 23:09

P23e37t57r 50N45i93v38n13i90c18k47ý 3282104465557

Když ve vládě byla ODS a v krajích socani, pak to jistě byla opozice, ale to už nejaký ten rok neplatí.

0/0
10.10.2016 8:34

V22a96c78l72a85v 13H21a91j48e23k 3766229109

Myslíte tím jiného monopolního dopravce na příštích 10-15 let ??

0/−1
9.10.2016 22:55

V24a13š64e92k 84Ř14í15h16a 2453783258622

To je asi to jediné co by mě vycházelo pokud bych spojil problémy v krajích s dopravní spádovostí a to jak mluvil Babiš a zástupci za ANO před volbama když se vyjadřovali k tomuto tématu.

0/0
9.10.2016 23:10

O24l80d11ř30i71c61h 98J57a15n55e27č22e13k 8409336303871

A jak si regionální dopravu na krajskou objednávku představujete Vy?

0/0
10.10.2016 14:44

V44a72c33l93a23v 98H35a24j62e24k 3946399209

Sůra s Radimem asi budou řvát, ale když si představím co taková soutěž obnáší, tak myslím, že k tomu většinou kraje přistoupí čistě pragmaticky ta, tak, že pokud budou vůbec soutěžit, tak budou soutěžit regionální železniční dopravu jako celek a ne po jednotlivých tratích.

0/0
10.10.2016 16:24

J42a81n 25J58e14m12e89l29k85a 1245280

https://www.youtube.com/watch?v=t9-eiW3xgKI

0/0
10.10.2016 8:08

J16a54n 95J90e60m61e61l82k26a 1715710

https://www.youtube.com/watch?v=Ob6FM5NCJQU

0/0
10.10.2016 8:11





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.