Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta a benzín válcují v Česku zájem o elektroauta i vozy na plyn

Prodeje aut na alternativní pohony v Česku padají, i když celý trh s novými auty roste. Růst ale táhnou jen benzínové a naftové motory. Jedinou výjimkou jsou letos hybridy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S82t17a61n10i34s55l92a53v 41N34ý77v22l57t 2704295613

Já mám Octavii 1,8 LPG, motor silnej a svižnej. Po dálnici 1Kč za 1 km. Po mšstě 1,30Kč na 1km. Při ceně LPG do 13Kč za litr.

Ekologičtěji už to nejde.

0/0
7.11.2016 23:18

J27o89z42e91f 85B36á84l48i55n54t 3649117794386

Před pár lety jsem si říkal 'Američané válčí po celém světe, jedním z největších nákladů musí být logistika a to zejména pohonných hmot. Ti se do toho pustí, za 2-3 roky bude jejich armáda jezdit na vodík no a za pár let to máme i v našich autech.' Jsem přesvědčený že vodík je ta správná cesta ale byznys kolem ropy zjevně dává takové zisky že ji zatím dokáže zhatit.

0/0
11.10.2016 17:14

D87á98š54a 17D64o60s60t54á97l92o72v11á 1259643600732

Revize LPG stojí 200,- a je hotová za 10 minut, dle plynaře to už ale stejně nikdo nekontroluje tak, jako dříve. Do garáží můžete i tak - stačí sundat samolepku a nikdo nemá šanci nic poznat. Doba vybuchujících škodovek 120, amatérsky přestavených doma v garáži, je pryč. Nebýt takových mýtů, tak na LPG jezdí většina národa a jeho cena by vzápětí byla na úrovni benzínu :-)

+3/0
11.10.2016 15:23

Z87d76e28n70ě77k 58J24o13n54á82š 9611819746120

U LPG je problém, že se nesmí parkovat v podzemních garážích

+2/−1
11.10.2016 12:39

S38t80a61n26i21s10l69a58v 91N47ý64v67l38t 2234455563

může zadkem ke zdi. Většinou se tam vzduch hýbe. A pravděpodobnost, že unikne všech 50litru najednou je mizivá.

0/0
7.11.2016 23:10

J73a91n 76H68r67u95z33a 8484798289877

Jestli to nebude jinak než si myslí Petr Knap, partner podnikového poradenství EY. Já bych si třeba auto na zemní plyn nekoupil i kdyby bylo levnější než benziňák. Jednak nehodlám jezdit na bombě s tlakem 200 kPa, dále potřebuji u auta nějaký prostor v kufru a také nehodlám jezdit přes půlku města tankovat a mimo něj pátrat po plynkách. Neláká mě častější TK na plynové zařízení ani omezená životnost "nádrže". Když už plynné palivo pak LPG, kde je tlak řádově nižší a možnost tankování mnohem větší. I tam však 60 litrová nádržka zabírá dost prostoru.

+1/0
11.10.2016 12:39

S41t89a75n49i77s68l56a42v 12N77ý98v85l28t 2284835483

v čr je hodně hustá síť LPg, a bomba je dnes místo rezervy.

+1/0
7.11.2016 23:11

S76t62a86n43i82s90l33a81v 64N91ý41v56l25t 2454155513

po dálnici 1Kč km je ale dobrá spotřeba ne ?

+1/0
7.11.2016 23:12

J28a33n 10D89l95o23u26h86ý 7194359130659

Co to je za nesmysl. Pripade LPG je to proste jenom neznalost kupujicich a strach o udrzbu. Vidim to na svem okoli. Rozhodne za tim nestoji cena benzinu nebo nafty. Vzdyt litr LPG stoji uz vic nez dva roky cca 1/3 ceny benzinu R^ Ja mam vsechny vozy na LPG a od 18 jezdim na LPG (to u je nejaka ta dekada) a nehodlam na tom nic menit. Nikdy se mi na tom nic nepokazilo, pouze normalni udrzba ( vymenit filtry, dostelovat primazavani (2x rocne), prohlidka 1x rocne). Vse se dela na pockani...

0/0
11.10.2016 10:52

J97a52n 97H10r21u63z30a 8704808419687

Dokud se vyráběly jednobodovky byla předělávka levná a jednoduchá. Dnes musíte jít na sekvenci a tak se to vyplatí jen tomu, kdo buď podniká nebo jezdí denně do práce.

0/0
11.10.2016 12:41

M23i15r36o72s25l80a23v 58M21e53d 3264306

Není na tom nic divného (minimálně alespoň u elektromobilů) - pokud si člověk srovná, kolik stojí auto se spalovacím motorem a kolik srovnatelný elektromobil, tak ho touha po elektrickém vozidlu rychle přejde.

+4/0
11.10.2016 7:20

Z34d10e78n41e91k 55N16o76v65o88h59r70a79d82s28k96ý 6141194260645

Budoucnost elektromobilu není v ekologii ale v úspoře. Blíží se doba kdy si své auto na dojíždění za prací nebo nákupy dobijete ze soláru na střeše nebo tepelného čerpadla. Dnes stojí už solární panel pár korun. Jen ty auto jsou stále drahé..

Ale moc se na tu dobu těším... Ono bude totiž opravdový oříšek vymyslet daň na energii kterou s vyrábíte na zahradě :D

+2/0
11.10.2016 6:11

M21a42r37t77i13n 41K68a45r98á98s31e20k 9398793598418

No proc ne o ekologii? Ve mestech je osobni doprava povetsinou hlavni zdroj znecisteni ovzdusi, pricemz emise z motoru tvori vetsinu toho znecisteni ...

+2/0
11.10.2016 8:29

S89t43a96n17d91a 47C34h88v63o54s57t 1302478

Protoze ekonomie je drtive vetsine spotrebitelu daleko blizsi nez ekologie, jejiz jmeno je v posledni dobe stale vice a vice zprofanovane.

+1/0
11.10.2016 8:40

J69a33r52o88m80í95r 51K81r80á36l 4820389504659

Ve městech vadí hlavně nákladní doprava a MHD. A tam by měl význam přechod na elektřinu. Rozdíl v ceně dodávek, malých náklaďáků a autobusů není tak velký, jako u malých osobáků. Navíc není takový problém zřídit nabíjení ve firmě. U osobáku je cena několikanásobná a operativnost podstatně menší, než u malého auta.

+2/−1
11.10.2016 8:41

J33a61n 81H67r47u24z81a 8974148879167

A osobní diesely s vykuchanými filtry nebo s motory po smrti. Nově také přeplňované benzíny, které budou emitovat NOx.

0/0
11.10.2016 12:43

J34a40r81o95m87í69r 43K60r52á60l 4730419564849

To už je otázka STK. Je fakt, že 20 let starý, ale udržovaný benziňák toho vypouští daleko míň a projde, zatímco některý diesel má problém už po 8 letech.

0/0
11.10.2016 12:47

Z31d39e92n29ě19k 54Z28á20l50i82š 2175814277733

Jak budete fotovoltaickými panely dobíjet doma elektromobil? To nesmíte přes den jezdit. V noci toho mnoho nedobijete. A tepelné čerpadlo? To přeci odebíra teplo z venkovního prostředí a vyhřívá dům. Elektro mobil sním nenabijete. Že by mi něco uniklo?

+2/0
11.10.2016 9:49

J90a95n 13D10l90o16u23h58ý 7374989820329

Bezte se podivat, jak se tezi lthium a kolik ho na zemi vlastne mame.... Tudy cesta pro masy nevede...

+3/0
11.10.2016 10:55

P94a32v26e34l 50K65u92t97i13l 9620386473399

Celosvětově se lithia nejvíce spotřebuje při výrobě keramiky. A dá se "težit" například i z minerálních vod. Jeho zásoby jsou obrovské.

0/0
12.10.2016 20:09

L55e58o49p19o51l12d 67H59o88r42á42k 4192908339732

Mně osobně tedy dost vadí i ten zákaz vjezdu do většiny krytých parkovišť.

+3/0
10.10.2016 23:08

J66i56ř47í 95K26u18c62h21t96a 6918555179987

Co je to za blábol ? CNG je nejrozšířenější alternativní pohon ? Možná tak v něčí fantazii !

+2/0
10.10.2016 22:55

J94a78n 68B79a77r59t35á23č24e54k 6735695450919

Nejspíš jde prodej továrně upravených nových vozů. Jinak drtivě vede LPG.

+4/0
11.10.2016 1:18

M48i72r75e25k 97G62a35j47e23r 5291956379480

Oficialne rika "ekologicke vozy a pak se tu docteme: “I z důvodu podpory CNG vozidel v ČR některé plynárenské společnosti dokonce obměňují CNG vozy za nové již po jednom roce,“ - To znamena, ze takova podpora obraci ekologii na hlavu. Vede jen k plytvani.

Zatim vsechna opatreni ke snizovani emisi CO2 ve svete vedla k opacnemu dusledku, nebo-li k celkovemu zvyseni produkce CO2. V nejlepsim pripade se ta produkce presouva do zaostalejsich zemi a zvyseny zisk urychluje dalsi prumyslovou produkci s vetsi a vetsi produkci CO2. Zvysujici se platy umoznuji lidem vice letat po svete a vice palit fosilni paliva v letadlech.

Jen konstatuji fakta, z nichz plyne alespon to, ze politicky tlak na snizovani emisi CO2 nedava smysl.

+3/0
10.10.2016 22:41

M32a84r82t62i13n 15K51a51r36á31s44e27k 9448253748718

Ci je na rocni obmene aut neekologickeho?

0/0
11.10.2016 0:20

L77u78d25v47í58k 37G97a81j46d81o47š62í13k 2395953144622

Všechno. Nejekologičtější je auto, které nebylo vyrobeno.

+4/0
11.10.2016 1:54

M60a71r87t75i40n 54K72a17r52á26s87e92k 9628933568828

Jakoze mate predstavu, ze to auto po roce nechaji sesrotovat nebo co?8-o

+1/0
11.10.2016 8:28

J95a86r97o61m20í14r 16K19r21á83l 4340899134929

To ne. Ale ekologické chování je takové, že jezdíte autem, dokud splňuje podmínky pro provoz. Tedy emise a STK. Ne to, že se (i kvůli šrotovnému) vyrábějí stále nová. A navíc vyrobená s tím, aby dlouho nevydržela.

+3/0
11.10.2016 11:34

M98a32r62t79i62n 77K21a67r47á82s21e84k 9978643208158

No podle me je uplne jedno, jestli si firma koupi auto a bude s nim jezdit 20 let, nebo s nim bude jezdit 5 let, pak ho proda nekomu kdo dalsich 5 let a ten dalsimu kdo ho za dalsi 10 dorasuje ne?

Jinak ty auta se orpavdu nevyrabi aby cilene nic nevydrzela (ony toho dnesni auta vydrzi nesrovnatelne vic nez pred 30 lety treba)....

Nova auta se nevyrabi kvuli srotovnemu, ale kvuli tomu, ze je lide chteji...

0/0
11.10.2016 11:39

J15a36r73o55m60í22r 17K20r98á65l 4240149794539

;-D Vsadíte se, že dnešní superturbo vydrží 400 tisíc a projde emisemi stejně, jako stará 1,8 ? A o firmách to není, ty mají zpravidla auto na leasing.

0/0
11.10.2016 12:51

J55a21r96o47m20í77r 81K77r69á66l 4790139874749

Holt musíte použít zdravý rozum a neposlouchat "ekology", co si z toho udělali výnosný byznys.

+1/0
11.10.2016 11:35

L98u39d51v38í97k 52G45a51j77d27o93š43í22k 2565733354142

Ale i na vás ta ekomasáž působí. Jinak byste pochopil, že CO2 je zcela podružný problém, mezi těmi, které naše planeta má.

+3/0
11.10.2016 1:57

M65a17r35t74i10n 85Š41i49m15e35k 4610804618575

Ono to bude tím, že vozy na LPG zkrátka v nabídkách automobilek chybí. Je již posledních pár mohykánů, kteří ještě nyní nejrozšířenější alternativní palivo nabízejí

+3/0
10.10.2016 22:03

D22á12š39a 38D31o95s57t34á76l64o79v22á 1669953800792

Jestli to nebude náhodou tím, že na LPG se vozy přestavují, málokdo pořídí nový vůz již v LPG.

+8/0
10.10.2016 21:03

M31i22r53e51k 18G93a32j45e70r 5641456919800

Ale registrovat ho jako vuz na LPG po prestavbe snad musi.

0/0
10.10.2016 22:42

D57á95š10a 48D89o26s30t58á10l88o77v67á 1719683200272

To ano, ale už to není v datech o registraci nových vozidel. A o tom je článek.

0/0
11.10.2016 15:18

S70t11a79n57d48a 92C31h50v21o30s55t 1602568

Bezny Franta: Auto 300.000, 10 let x 20000km x 2,50 = celkem 800.000. Vejdu se s nejakym e-autem s porizenim a desetiletymi naklady na palivo do teto sumy?

+2/0
10.10.2016 20:59

J30o52s71e80f 33Š50o86l40t15e76s 8264108340723

Pravděpodobně jo. Dá se koupit předváděcí Leaf nebo Soul za cca 600000,- a dvěstě klacků v elektrice se hned tak neprojezdí. Ale závisí na typu jízd, které děláte. Pokud jezdíte pravidelně hodně daleko, zatím to pro vás prostě není. To bych počkal do května, než bude na trhu e-ampera. Nicméně ta bude za milion.

0/0
10.10.2016 21:30

M25i52r13e27k 77G11a85j70e74r 5671336199870

Ve skutecnosti ale dochazi k tomu, ze s autem, jehoz provoz vas na 100 km stoji mene, pak jezdite casteji a najezdite vic. V roce 1980 lide najezdili se svymi auty v prumeru mnohem mene nez dnes, protoze provoz byl preci jen drazsi (pocitano na prumerne prijmy).

0/0
10.10.2016 22:45

J84o82s77e87f 46Š72o20l16t66e36s 8564508230593

Ano, to je pravda. Ale na tom podle mého názoru není nic špatného. Obvyklý názor lidí kolem mne, co elektromobil mají je, že od pořízení nesedli do spalováku, pokud nemuseli. To auto je o mnoho pohodlnější.

0/0
10.10.2016 22:51

M70a49r57e17k 75M24a52l43ý 1192158531380

No jo, ale co je to platné, když ten spalovák je zatím přeci jenom lepší? Alespoň pro většinu uživatelů.

Jo a tu Amperu jsem už viděl v Praze jako taxi. Nebo bude nějaká nová, jiná?

0/0
10.10.2016 23:24

J59o31s56e37f 28Š77o15l71t85e54s 8444118570763

Nová. V květnu dorazí prodejcům nový model e-ampery, což je přeznačený Chevrolet Bolt s 60 kWh baterií. Reálný dojezd kolem 400 km.

0/0
10.10.2016 23:29

M24a84r39e69k 34M38a41l38ý 1752648181400

A to,co teď jezdí, to je co?

Dojezd 400 km už vypadá slušně, i když reálně to bude tak 300 - 350, i tak dobrý. Ještě počkat, až bude rozumná cena...

0/0
10.10.2016 23:33

J76o67s74e35f 22Š38o39l38t95e94s 8634338270513

Těch 400 je reál. Uváděný dle EPA je 560. To co jezdí teď je Chevrolet Volt a je to jen hybrid (plug-in). Na elektriku dá max 80 km.

+1/0
10.10.2016 23:37

J96a83r10o48m91i30r 88F97a18r79e57k 4642703527

Dle EPA je to kolem 230m mil (380km), podle evropskeho testu je to pres tech 500km.

V kazdem pripade, tvrdi, ze z Londyna do Parize dojeli na jedno nabiti s rezervou 80km. To uz je pekne.

0/0
11.10.2016 7:39

M80a82r16e71k 97M58a52l76ý 1402568771790

Aha... tak to já jsem viděl toto:

http://www.hybrid.cz/test-opel-ampera-plug-hybrid-jak-ma-byt

S tím dojezdem jsem to počítal podle průměrné spotřeby. Leaf, který je menší, tak má kolem 16-17 kWh/100 km, Ampera bude mít kolik? No a z toho mi vychází těch 350 max., protože úplně do nuly se ta baterka nevyužije. Ale tak uvidíme, 400 by už byl docela slušný dojezd, vykoupenoje těžkými baterkami a tím, že to bude patrně 4-místné auto, kvůli hmotnosti, stejně jako plug-in? Chtělo by topokrok v baterkách, jinak kvůli dojezdu ty EV budou pořád sebou tahat stovky kg baterek :-(

+2/0
11.10.2016 8:17

S92t27a10n56d19a 14C56h95v97o12s41t 1792108

Nechci predvadeci, porovnavam nove - nove. Samozrejme pomijim furu dalsich faktoru, spalovaci auto bude asi vetsi, neresim cenu penez, naklady na spalovaci jsou rozlozeny do cele doby, i kdyz muzu e-auto samozrejme i splacet. Nevim (mozna nekdo doplni) jak je to s temi bateriemi a jejich zivotnosti - vydrzi celych deset let puvodni? Naproti tomu nove spalovaci auto ujede tech 200t (melo by) bez nejake vetsi udrzby.

K druhu jizd - rekneme cesta do prace - rano 30km, odpo 30km, plus nejaky maly popojizdky o vikendu.

+1/0
11.10.2016 7:48

M83a23r34t70i89n 35K72a45r19á49s97e86k 9828753618808

Novy leaf se da sehan za 600 (bohuzel se slabsi baterkou, dojezd realne kolem 150km). Baterka vydrzi 10 let naprosto v pohode, servis se u EV prakticky zadny nedela (nekteri na servis ani nejezdi). U leafu stoji pravidelny servis cca 1000kc (v tom je vymena kabinoveho filtru). Nissan prodava baterky za relativne dobrou cenu, takze taoreticky kdyz nekdy ta baterka odejde, tak si muzete koupit za 100 000 novou a auto bude fungovat dalsich 10 let (vice 20 let uz to asi nevydrzi, odejde asi invertor...)

0/0
11.10.2016 8:38
Foto

J54i13ř27í 42D29v32o40ř54á41k 5485109850908

Tak třeba : https://www.youtube.com/watch?v=D4dj34MYvnY

0/0
10.10.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.