Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nafta a benzín válcují v Česku zájem o elektroauta i vozy na plyn

Prodeje aut na alternativní pohony v Česku padají, i když celý trh s novými auty roste. Růst ale táhnou jen benzínové a naftové motory. Jedinou výjimkou jsou letos hybridy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S77t38a40n88i11s33l25a90v 48N44ý12v10l68t 2814675383

Já mám Octavii 1,8 LPG, motor silnej a svižnej. Po dálnici 1Kč za 1 km. Po mšstě 1,30Kč na 1km. Při ceně LPG do 13Kč za litr.

Ekologičtěji už to nejde.

0/0
7.11.2016 23:18

J40o92z56e42f 34B16á23l30i34n60t 3539497914486

Před pár lety jsem si říkal 'Američané válčí po celém světe, jedním z největších nákladů musí být logistika a to zejména pohonných hmot. Ti se do toho pustí, za 2-3 roky bude jejich armáda jezdit na vodík no a za pár let to máme i v našich autech.' Jsem přesvědčený že vodík je ta správná cesta ale byznys kolem ropy zjevně dává takové zisky že ji zatím dokáže zhatit.

0/0
11.10.2016 17:14

D41á69š74a 31D34o30s15t65á60l46o42v28á 1719533920702

Revize LPG stojí 200,- a je hotová za 10 minut, dle plynaře to už ale stejně nikdo nekontroluje tak, jako dříve. Do garáží můžete i tak - stačí sundat samolepku a nikdo nemá šanci nic poznat. Doba vybuchujících škodovek 120, amatérsky přestavených doma v garáži, je pryč. Nebýt takových mýtů, tak na LPG jezdí většina národa a jeho cena by vzápětí byla na úrovni benzínu :-)

+3/0
11.10.2016 15:23

Z29d15e53n56ě48k 27J63o12n11á30š 9951159816860

U LPG je problém, že se nesmí parkovat v podzemních garážích

+2/−1
11.10.2016 12:39

S12t89a39n94i94s19l61a37v 21N92ý16v15l71t 2514765723

může zadkem ke zdi. Většinou se tam vzduch hýbe. A pravděpodobnost, že unikne všech 50litru najednou je mizivá.

0/0
7.11.2016 23:10

J69a79n 12H61r16u60z78a 8714428869237

Jestli to nebude jinak než si myslí Petr Knap, partner podnikového poradenství EY. Já bych si třeba auto na zemní plyn nekoupil i kdyby bylo levnější než benziňák. Jednak nehodlám jezdit na bombě s tlakem 200 kPa, dále potřebuji u auta nějaký prostor v kufru a také nehodlám jezdit přes půlku města tankovat a mimo něj pátrat po plynkách. Neláká mě častější TK na plynové zařízení ani omezená životnost "nádrže". Když už plynné palivo pak LPG, kde je tlak řádově nižší a možnost tankování mnohem větší. I tam však 60 litrová nádržka zabírá dost prostoru.

+1/0
11.10.2016 12:39

S35t13a70n27i13s44l64a40v 60N40ý68v63l62t 2744345953

v čr je hodně hustá síť LPg, a bomba je dnes místo rezervy.

+1/0
7.11.2016 23:11

S91t28a36n34i56s95l38a78v 29N42ý21v16l10t 2374335443

po dálnici 1Kč km je ale dobrá spotřeba ne ?

+1/0
7.11.2016 23:12

J25a47n 28D49l97o66u12h44ý 7544479410179

Co to je za nesmysl. Pripade LPG je to proste jenom neznalost kupujicich a strach o udrzbu. Vidim to na svem okoli. Rozhodne za tim nestoji cena benzinu nebo nafty. Vzdyt litr LPG stoji uz vic nez dva roky cca 1/3 ceny benzinu R^ Ja mam vsechny vozy na LPG a od 18 jezdim na LPG (to u je nejaka ta dekada) a nehodlam na tom nic menit. Nikdy se mi na tom nic nepokazilo, pouze normalni udrzba ( vymenit filtry, dostelovat primazavani (2x rocne), prohlidka 1x rocne). Vse se dela na pockani...

0/0
11.10.2016 10:52

J39a29n 70H92r52u96z13a 8474468939937

Dokud se vyráběly jednobodovky byla předělávka levná a jednoduchá. Dnes musíte jít na sekvenci a tak se to vyplatí jen tomu, kdo buď podniká nebo jezdí denně do práce.

0/0
11.10.2016 12:41

M98i78r23o30s74l65a45v 97M49e34d 3684356

Není na tom nic divného (minimálně alespoň u elektromobilů) - pokud si člověk srovná, kolik stojí auto se spalovacím motorem a kolik srovnatelný elektromobil, tak ho touha po elektrickém vozidlu rychle přejde.

+4/0
11.10.2016 7:20

Z39d40e18n58e72k 78N38o66v53o60h83r41a86d34s81k86ý 6381444790465

Budoucnost elektromobilu není v ekologii ale v úspoře. Blíží se doba kdy si své auto na dojíždění za prací nebo nákupy dobijete ze soláru na střeše nebo tepelného čerpadla. Dnes stojí už solární panel pár korun. Jen ty auto jsou stále drahé..

Ale moc se na tu dobu těším... Ono bude totiž opravdový oříšek vymyslet daň na energii kterou s vyrábíte na zahradě :D

+2/0
11.10.2016 6:11

M22a98r81t54i13n 67K33a31r33á72s75e71k 9408793468338

No proc ne o ekologii? Ve mestech je osobni doprava povetsinou hlavni zdroj znecisteni ovzdusi, pricemz emise z motoru tvori vetsinu toho znecisteni ...

+2/0
11.10.2016 8:29

S26t67a71n38d87a 30C25h70v21o69s68t 1892348

Protoze ekonomie je drtive vetsine spotrebitelu daleko blizsi nez ekologie, jejiz jmeno je v posledni dobe stale vice a vice zprofanovane.

+1/0
11.10.2016 8:40

J57a73r66o46m39í89r 58K93r94á58l 4900339354989

Ve městech vadí hlavně nákladní doprava a MHD. A tam by měl význam přechod na elektřinu. Rozdíl v ceně dodávek, malých náklaďáků a autobusů není tak velký, jako u malých osobáků. Navíc není takový problém zřídit nabíjení ve firmě. U osobáku je cena několikanásobná a operativnost podstatně menší, než u malého auta.

+2/−1
11.10.2016 8:41

J29a39n 59H67r21u62z50a 8174918209637

A osobní diesely s vykuchanými filtry nebo s motory po smrti. Nově také přeplňované benzíny, které budou emitovat NOx.

0/0
11.10.2016 12:43

J78a50r70o92m33í86r 95K22r61á63l 4810509234669

To už je otázka STK. Je fakt, že 20 let starý, ale udržovaný benziňák toho vypouští daleko míň a projde, zatímco některý diesel má problém už po 8 letech.

0/0
11.10.2016 12:47

Z22d98e93n35ě18k 77Z42á39l38i91š 2455214497393

Jak budete fotovoltaickými panely dobíjet doma elektromobil? To nesmíte přes den jezdit. V noci toho mnoho nedobijete. A tepelné čerpadlo? To přeci odebíra teplo z venkovního prostředí a vyhřívá dům. Elektro mobil sním nenabijete. Že by mi něco uniklo?

+2/0
11.10.2016 9:49

J40a65n 46D21l26o39u46h79ý 7944249540869

Bezte se podivat, jak se tezi lthium a kolik ho na zemi vlastne mame.... Tudy cesta pro masy nevede...

+3/0
11.10.2016 10:55

P97a98v47e13l 17K77u94t85i69l 9480826943919

Celosvětově se lithia nejvíce spotřebuje při výrobě keramiky. A dá se "težit" například i z minerálních vod. Jeho zásoby jsou obrovské.

0/0
12.10.2016 20:09

L26e37o69p71o38l63d 94H94o60r10á21k 4342508849752

Mně osobně tedy dost vadí i ten zákaz vjezdu do většiny krytých parkovišť.

+3/0
10.10.2016 23:08

J55i94ř69í 56K55u23c62h86t51a 6408915969187

Co je to za blábol ? CNG je nejrozšířenější alternativní pohon ? Možná tak v něčí fantazii !

+2/0
10.10.2016 22:55

J41a60n 45B78a75r71t43á43č54e62k 6665545820589

Nejspíš jde prodej továrně upravených nových vozů. Jinak drtivě vede LPG.

+4/0
11.10.2016 1:18

M43i14r52e51k 17G65a69j45e83r 5711366109320

Oficialne rika "ekologicke vozy a pak se tu docteme: “I z důvodu podpory CNG vozidel v ČR některé plynárenské společnosti dokonce obměňují CNG vozy za nové již po jednom roce,“ - To znamena, ze takova podpora obraci ekologii na hlavu. Vede jen k plytvani.

Zatim vsechna opatreni ke snizovani emisi CO2 ve svete vedla k opacnemu dusledku, nebo-li k celkovemu zvyseni produkce CO2. V nejlepsim pripade se ta produkce presouva do zaostalejsich zemi a zvyseny zisk urychluje dalsi prumyslovou produkci s vetsi a vetsi produkci CO2. Zvysujici se platy umoznuji lidem vice letat po svete a vice palit fosilni paliva v letadlech.

Jen konstatuji fakta, z nichz plyne alespon to, ze politicky tlak na snizovani emisi CO2 nedava smysl.

+3/0
10.10.2016 22:41

M68a81r55t18i50n 21K63a12r63á90s79e73k 9158163108838

Ci je na rocni obmene aut neekologickeho?

0/0
11.10.2016 0:20

L61u35d12v91í56k 17G14a91j96d87o54š66í34k 2935743434902

Všechno. Nejekologičtější je auto, které nebylo vyrobeno.

+4/0
11.10.2016 1:54

M98a16r43t31i93n 84K98a73r18á31s50e49k 9868253858958

Jakoze mate predstavu, ze to auto po roce nechaji sesrotovat nebo co?8-o

+1/0
11.10.2016 8:28

J39a77r71o52m48í95r 65K88r97á10l 4460299664249

To ne. Ale ekologické chování je takové, že jezdíte autem, dokud splňuje podmínky pro provoz. Tedy emise a STK. Ne to, že se (i kvůli šrotovnému) vyrábějí stále nová. A navíc vyrobená s tím, aby dlouho nevydržela.

+3/0
11.10.2016 11:34

M19a34r54t78i39n 72K18a84r54á90s79e96k 9718183398838

No podle me je uplne jedno, jestli si firma koupi auto a bude s nim jezdit 20 let, nebo s nim bude jezdit 5 let, pak ho proda nekomu kdo dalsich 5 let a ten dalsimu kdo ho za dalsi 10 dorasuje ne?

Jinak ty auta se orpavdu nevyrabi aby cilene nic nevydrzela (ony toho dnesni auta vydrzi nesrovnatelne vic nez pred 30 lety treba)....

Nova auta se nevyrabi kvuli srotovnemu, ale kvuli tomu, ze je lide chteji...

0/0
11.10.2016 11:39

J74a46r14o78m18í17r 77K13r23á36l 4630949354379

;-D Vsadíte se, že dnešní superturbo vydrží 400 tisíc a projde emisemi stejně, jako stará 1,8 ? A o firmách to není, ty mají zpravidla auto na leasing.

0/0
11.10.2016 12:51

J94a10r72o70m12í83r 34K77r89á40l 4270989154629

Holt musíte použít zdravý rozum a neposlouchat "ekology", co si z toho udělali výnosný byznys.

+1/0
11.10.2016 11:35

L67u92d14v85í90k 36G91a16j44d90o77š14í55k 2465703614682

Ale i na vás ta ekomasáž působí. Jinak byste pochopil, že CO2 je zcela podružný problém, mezi těmi, které naše planeta má.

+3/0
11.10.2016 1:57

M94a57r90t95i54n 69Š75i18m66e23k 4710624788105

Ono to bude tím, že vozy na LPG zkrátka v nabídkách automobilek chybí. Je již posledních pár mohykánů, kteří ještě nyní nejrozšířenější alternativní palivo nabízejí

+3/0
10.10.2016 22:03

D27á75š60a 13D17o73s95t12á30l51o13v72á 1809643670912

Jestli to nebude náhodou tím, že na LPG se vozy přestavují, málokdo pořídí nový vůz již v LPG.

+8/0
10.10.2016 21:03

M28i93r10e64k 87G83a94j92e33r 5271716459840

Ale registrovat ho jako vuz na LPG po prestavbe snad musi.

0/0
10.10.2016 22:42

D58á14š69a 32D36o82s81t15á65l70o16v85á 1989223200812

To ano, ale už to není v datech o registraci nových vozidel. A o tom je článek.

0/0
11.10.2016 15:18

S22t96a24n46d73a 42C48h88v75o60s47t 1802788

Bezny Franta: Auto 300.000, 10 let x 20000km x 2,50 = celkem 800.000. Vejdu se s nejakym e-autem s porizenim a desetiletymi naklady na palivo do teto sumy?

+2/0
10.10.2016 20:59

J35o17s24e17f 14Š87o47l63t71e24s 8544128280443

Pravděpodobně jo. Dá se koupit předváděcí Leaf nebo Soul za cca 600000,- a dvěstě klacků v elektrice se hned tak neprojezdí. Ale závisí na typu jízd, které děláte. Pokud jezdíte pravidelně hodně daleko, zatím to pro vás prostě není. To bych počkal do května, než bude na trhu e-ampera. Nicméně ta bude za milion.

0/0
10.10.2016 21:30

M22i94r98e26k 76G18a92j20e16r 5891326879430

Ve skutecnosti ale dochazi k tomu, ze s autem, jehoz provoz vas na 100 km stoji mene, pak jezdite casteji a najezdite vic. V roce 1980 lide najezdili se svymi auty v prumeru mnohem mene nez dnes, protoze provoz byl preci jen drazsi (pocitano na prumerne prijmy).

0/0
10.10.2016 22:45

J66o95s88e87f 92Š15o53l27t88e37s 8594918960123

Ano, to je pravda. Ale na tom podle mého názoru není nic špatného. Obvyklý názor lidí kolem mne, co elektromobil mají je, že od pořízení nesedli do spalováku, pokud nemuseli. To auto je o mnoho pohodlnější.

0/0
10.10.2016 22:51

M77a34r59e60k 73M58a87l45ý 1702408481520

No jo, ale co je to platné, když ten spalovák je zatím přeci jenom lepší? Alespoň pro většinu uživatelů.

Jo a tu Amperu jsem už viděl v Praze jako taxi. Nebo bude nějaká nová, jiná?

0/0
10.10.2016 23:24

J81o61s58e97f 30Š95o96l96t25e75s 8384568570223

Nová. V květnu dorazí prodejcům nový model e-ampery, což je přeznačený Chevrolet Bolt s 60 kWh baterií. Reálný dojezd kolem 400 km.

0/0
10.10.2016 23:29

M39a51r17e50k 80M37a48l57ý 1102238131210

A to,co teď jezdí, to je co?

Dojezd 400 km už vypadá slušně, i když reálně to bude tak 300 - 350, i tak dobrý. Ještě počkat, až bude rozumná cena...

0/0
10.10.2016 23:33

J96o37s82e92f 46Š11o51l31t73e15s 8744178750113

Těch 400 je reál. Uváděný dle EPA je 560. To co jezdí teď je Chevrolet Volt a je to jen hybrid (plug-in). Na elektriku dá max 80 km.

+1/0
10.10.2016 23:37

J93a75r16o80m36i44r 83F45a12r39e32k 4402883407

Dle EPA je to kolem 230m mil (380km), podle evropskeho testu je to pres tech 500km.

V kazdem pripade, tvrdi, ze z Londyna do Parize dojeli na jedno nabiti s rezervou 80km. To uz je pekne.

0/0
11.10.2016 7:39

M11a11r34e19k 49M29a82l92ý 1842278471540

Aha... tak to já jsem viděl toto:

http://www.hybrid.cz/test-opel-ampera-plug-hybrid-jak-ma-byt

S tím dojezdem jsem to počítal podle průměrné spotřeby. Leaf, který je menší, tak má kolem 16-17 kWh/100 km, Ampera bude mít kolik? No a z toho mi vychází těch 350 max., protože úplně do nuly se ta baterka nevyužije. Ale tak uvidíme, 400 by už byl docela slušný dojezd, vykoupenoje těžkými baterkami a tím, že to bude patrně 4-místné auto, kvůli hmotnosti, stejně jako plug-in? Chtělo by topokrok v baterkách, jinak kvůli dojezdu ty EV budou pořád sebou tahat stovky kg baterek :-(

+2/0
11.10.2016 8:17

S63t21a21n87d30a 42C45h15v30o72s55t 1162468

Nechci predvadeci, porovnavam nove - nove. Samozrejme pomijim furu dalsich faktoru, spalovaci auto bude asi vetsi, neresim cenu penez, naklady na spalovaci jsou rozlozeny do cele doby, i kdyz muzu e-auto samozrejme i splacet. Nevim (mozna nekdo doplni) jak je to s temi bateriemi a jejich zivotnosti - vydrzi celych deset let puvodni? Naproti tomu nove spalovaci auto ujede tech 200t (melo by) bez nejake vetsi udrzby.

K druhu jizd - rekneme cesta do prace - rano 30km, odpo 30km, plus nejaky maly popojizdky o vikendu.

+1/0
11.10.2016 7:48

M96a40r70t92i97n 56K44a71r29á89s84e73k 9738153518918

Novy leaf se da sehan za 600 (bohuzel se slabsi baterkou, dojezd realne kolem 150km). Baterka vydrzi 10 let naprosto v pohode, servis se u EV prakticky zadny nedela (nekteri na servis ani nejezdi). U leafu stoji pravidelny servis cca 1000kc (v tom je vymena kabinoveho filtru). Nissan prodava baterky za relativne dobrou cenu, takze taoreticky kdyz nekdy ta baterka odejde, tak si muzete koupit za 100 000 novou a auto bude fungovat dalsich 10 let (vice 20 let uz to asi nevydrzi, odejde asi invertor...)

0/0
11.10.2016 8:38
Foto

J54i56ř32í 86D50v26o46ř89á47k 5285219520688

Tak třeba : https://www.youtube.com/watch?v=D4dj34MYvnY

0/0
10.10.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.