Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta a benzín válcují v Česku zájem o elektroauta i vozy na plyn

Prodeje aut na alternativní pohony v Česku padají, i když celý trh s novými auty roste. Růst ale táhnou jen benzínové a naftové motory. Jedinou výjimkou jsou letos hybridy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S63t47a47n90i28s79l38a46v 75N84ý41v55l77t 2144905483

Já mám Octavii 1,8 LPG, motor silnej a svižnej. Po dálnici 1Kč za 1 km. Po mšstě 1,30Kč na 1km. Při ceně LPG do 13Kč za litr.

Ekologičtěji už to nejde.

0/0
7.11.2016 23:18

J78o55z58e18f 70B69á95l46i23n37t 3759197314106

Před pár lety jsem si říkal 'Američané válčí po celém světe, jedním z největších nákladů musí být logistika a to zejména pohonných hmot. Ti se do toho pustí, za 2-3 roky bude jejich armáda jezdit na vodík no a za pár let to máme i v našich autech.' Jsem přesvědčený že vodík je ta správná cesta ale byznys kolem ropy zjevně dává takové zisky že ji zatím dokáže zhatit.

0/0
11.10.2016 17:14

D71á82š46a 64D35o82s80t17á68l76o34v85á 1229453660902

Revize LPG stojí 200,- a je hotová za 10 minut, dle plynaře to už ale stejně nikdo nekontroluje tak, jako dříve. Do garáží můžete i tak - stačí sundat samolepku a nikdo nemá šanci nic poznat. Doba vybuchujících škodovek 120, amatérsky přestavených doma v garáži, je pryč. Nebýt takových mýtů, tak na LPG jezdí většina národa a jeho cena by vzápětí byla na úrovni benzínu :-)

+3/0
11.10.2016 15:23

Z71d74e71n92ě82k 45J26o59n80á92š 9501109776900

U LPG je problém, že se nesmí parkovat v podzemních garážích

+2/−1
11.10.2016 12:39

S13t29a24n74i22s58l18a22v 77N17ý67v70l86t 2804825833

může zadkem ke zdi. Většinou se tam vzduch hýbe. A pravděpodobnost, že unikne všech 50litru najednou je mizivá.

0/0
7.11.2016 23:10

J56a59n 79H31r64u10z46a 8384278359657

Jestli to nebude jinak než si myslí Petr Knap, partner podnikového poradenství EY. Já bych si třeba auto na zemní plyn nekoupil i kdyby bylo levnější než benziňák. Jednak nehodlám jezdit na bombě s tlakem 200 kPa, dále potřebuji u auta nějaký prostor v kufru a také nehodlám jezdit přes půlku města tankovat a mimo něj pátrat po plynkách. Neláká mě častější TK na plynové zařízení ani omezená životnost "nádrže". Když už plynné palivo pak LPG, kde je tlak řádově nižší a možnost tankování mnohem větší. I tam však 60 litrová nádržka zabírá dost prostoru.

+1/0
11.10.2016 12:39

S85t82a41n42i79s39l77a72v 15N71ý46v32l17t 2814595953

v čr je hodně hustá síť LPg, a bomba je dnes místo rezervy.

+1/0
7.11.2016 23:11

S64t35a21n58i44s75l95a45v 89N30ý56v35l13t 2814855573

po dálnici 1Kč km je ale dobrá spotřeba ne ?

+1/0
7.11.2016 23:12

J86a91n 32D38l45o73u86h41ý 7184189770229

Co to je za nesmysl. Pripade LPG je to proste jenom neznalost kupujicich a strach o udrzbu. Vidim to na svem okoli. Rozhodne za tim nestoji cena benzinu nebo nafty. Vzdyt litr LPG stoji uz vic nez dva roky cca 1/3 ceny benzinu R^ Ja mam vsechny vozy na LPG a od 18 jezdim na LPG (to u je nejaka ta dekada) a nehodlam na tom nic menit. Nikdy se mi na tom nic nepokazilo, pouze normalni udrzba ( vymenit filtry, dostelovat primazavani (2x rocne), prohlidka 1x rocne). Vse se dela na pockani...

0/0
11.10.2016 10:52

J19a36n 72H48r15u13z81a 8124158769317

Dokud se vyráběly jednobodovky byla předělávka levná a jednoduchá. Dnes musíte jít na sekvenci a tak se to vyplatí jen tomu, kdo buď podniká nebo jezdí denně do práce.

0/0
11.10.2016 12:41

M20i86r94o51s59l82a52v 69M33e84d 3884456

Není na tom nic divného (minimálně alespoň u elektromobilů) - pokud si člověk srovná, kolik stojí auto se spalovacím motorem a kolik srovnatelný elektromobil, tak ho touha po elektrickém vozidlu rychle přejde.

+4/0
11.10.2016 7:20

Z25d59e30n60e89k 48N79o50v36o97h83r36a62d57s17k29ý 6981984820515

Budoucnost elektromobilu není v ekologii ale v úspoře. Blíží se doba kdy si své auto na dojíždění za prací nebo nákupy dobijete ze soláru na střeše nebo tepelného čerpadla. Dnes stojí už solární panel pár korun. Jen ty auto jsou stále drahé..

Ale moc se na tu dobu těším... Ono bude totiž opravdový oříšek vymyslet daň na energii kterou s vyrábíte na zahradě :D

+2/0
11.10.2016 6:11

M19a70r21t51i50n 32K37a58r65á47s53e36k 9308893568878

No proc ne o ekologii? Ve mestech je osobni doprava povetsinou hlavni zdroj znecisteni ovzdusi, pricemz emise z motoru tvori vetsinu toho znecisteni ...

+2/0
11.10.2016 8:29

S84t52a91n63d35a 36C94h22v12o68s87t 1122748

Protoze ekonomie je drtive vetsine spotrebitelu daleko blizsi nez ekologie, jejiz jmeno je v posledni dobe stale vice a vice zprofanovane.

+1/0
11.10.2016 8:40

J32a69r33o11m46í36r 54K48r77á19l 4670209314839

Ve městech vadí hlavně nákladní doprava a MHD. A tam by měl význam přechod na elektřinu. Rozdíl v ceně dodávek, malých náklaďáků a autobusů není tak velký, jako u malých osobáků. Navíc není takový problém zřídit nabíjení ve firmě. U osobáku je cena několikanásobná a operativnost podstatně menší, než u malého auta.

+2/−1
11.10.2016 8:41

J87a53n 56H15r72u10z28a 8444558179297

A osobní diesely s vykuchanými filtry nebo s motory po smrti. Nově také přeplňované benzíny, které budou emitovat NOx.

0/0
11.10.2016 12:43

J26a82r75o98m48í80r 43K34r82á43l 4770309344839

To už je otázka STK. Je fakt, že 20 let starý, ale udržovaný benziňák toho vypouští daleko míň a projde, zatímco některý diesel má problém už po 8 letech.

0/0
11.10.2016 12:47

Z63d12e49n16ě42k 34Z52á14l51i16š 2675554637253

Jak budete fotovoltaickými panely dobíjet doma elektromobil? To nesmíte přes den jezdit. V noci toho mnoho nedobijete. A tepelné čerpadlo? To přeci odebíra teplo z venkovního prostředí a vyhřívá dům. Elektro mobil sním nenabijete. Že by mi něco uniklo?

+2/0
11.10.2016 9:49

J11a56n 86D23l26o81u29h52ý 7784489390389

Bezte se podivat, jak se tezi lthium a kolik ho na zemi vlastne mame.... Tudy cesta pro masy nevede...

+3/0
11.10.2016 10:55

P33a84v47e50l 20K33u31t30i18l 9960786373239

Celosvětově se lithia nejvíce spotřebuje při výrobě keramiky. A dá se "težit" například i z minerálních vod. Jeho zásoby jsou obrovské.

0/0
12.10.2016 20:09

L82e76o21p41o68l40d 92H26o28r33á36k 4552638139522

Mně osobně tedy dost vadí i ten zákaz vjezdu do většiny krytých parkovišť.

+3/0
10.10.2016 23:08

J63i21ř33í 10K76u14c10h66t65a 6118955449347

Co je to za blábol ? CNG je nejrozšířenější alternativní pohon ? Možná tak v něčí fantazii !

+2/0
10.10.2016 22:55

J42a17n 13B76a58r10t43á15č17e21k 6195185450219

Nejspíš jde prodej továrně upravených nových vozů. Jinak drtivě vede LPG.

+4/0
11.10.2016 1:18

M15i61r21e93k 55G29a77j65e95r 5731776609190

Oficialne rika "ekologicke vozy a pak se tu docteme: “I z důvodu podpory CNG vozidel v ČR některé plynárenské společnosti dokonce obměňují CNG vozy za nové již po jednom roce,“ - To znamena, ze takova podpora obraci ekologii na hlavu. Vede jen k plytvani.

Zatim vsechna opatreni ke snizovani emisi CO2 ve svete vedla k opacnemu dusledku, nebo-li k celkovemu zvyseni produkce CO2. V nejlepsim pripade se ta produkce presouva do zaostalejsich zemi a zvyseny zisk urychluje dalsi prumyslovou produkci s vetsi a vetsi produkci CO2. Zvysujici se platy umoznuji lidem vice letat po svete a vice palit fosilni paliva v letadlech.

Jen konstatuji fakta, z nichz plyne alespon to, ze politicky tlak na snizovani emisi CO2 nedava smysl.

+3/0
10.10.2016 22:41

M81a19r55t39i71n 94K67a82r20á29s58e96k 9638693478568

Ci je na rocni obmene aut neekologickeho?

0/0
11.10.2016 0:20

L10u23d90v40í91k 94G14a54j17d50o25š55í76k 2205393984972

Všechno. Nejekologičtější je auto, které nebylo vyrobeno.

+4/0
11.10.2016 1:54

M90a60r94t61i80n 47K22a77r37á93s42e61k 9968913588398

Jakoze mate predstavu, ze to auto po roce nechaji sesrotovat nebo co?8-o

+1/0
11.10.2016 8:28

J19a95r60o85m29í27r 85K15r10á32l 4310799214169

To ne. Ale ekologické chování je takové, že jezdíte autem, dokud splňuje podmínky pro provoz. Tedy emise a STK. Ne to, že se (i kvůli šrotovnému) vyrábějí stále nová. A navíc vyrobená s tím, aby dlouho nevydržela.

+3/0
11.10.2016 11:34

M98a88r59t97i71n 18K52a93r28á75s77e62k 9638113708918

No podle me je uplne jedno, jestli si firma koupi auto a bude s nim jezdit 20 let, nebo s nim bude jezdit 5 let, pak ho proda nekomu kdo dalsich 5 let a ten dalsimu kdo ho za dalsi 10 dorasuje ne?

Jinak ty auta se orpavdu nevyrabi aby cilene nic nevydrzela (ony toho dnesni auta vydrzi nesrovnatelne vic nez pred 30 lety treba)....

Nova auta se nevyrabi kvuli srotovnemu, ale kvuli tomu, ze je lide chteji...

0/0
11.10.2016 11:39

J20a57r65o25m66í24r 78K22r77á73l 4730899604589

;-D Vsadíte se, že dnešní superturbo vydrží 400 tisíc a projde emisemi stejně, jako stará 1,8 ? A o firmách to není, ty mají zpravidla auto na leasing.

0/0
11.10.2016 12:51

J25a42r65o31m93í52r 12K97r29á49l 4860259764839

Holt musíte použít zdravý rozum a neposlouchat "ekology", co si z toho udělali výnosný byznys.

+1/0
11.10.2016 11:35

L17u66d62v84í43k 18G22a73j24d95o49š84í20k 2475303974442

Ale i na vás ta ekomasáž působí. Jinak byste pochopil, že CO2 je zcela podružný problém, mezi těmi, které naše planeta má.

+3/0
11.10.2016 1:57

M62a42r68t59i45n 96Š42i16m28e88k 4210374258385

Ono to bude tím, že vozy na LPG zkrátka v nabídkách automobilek chybí. Je již posledních pár mohykánů, kteří ještě nyní nejrozšířenější alternativní palivo nabízejí

+3/0
10.10.2016 22:03

D51á46š93a 14D21o20s87t55á52l46o51v28á 1699803190422

Jestli to nebude náhodou tím, že na LPG se vozy přestavují, málokdo pořídí nový vůz již v LPG.

+8/0
10.10.2016 21:03

M43i19r87e55k 16G89a32j18e27r 5361606969840

Ale registrovat ho jako vuz na LPG po prestavbe snad musi.

0/0
10.10.2016 22:42

D34á44š16a 19D14o68s38t69á41l50o88v20á 1409333460152

To ano, ale už to není v datech o registraci nových vozidel. A o tom je článek.

0/0
11.10.2016 15:18

S29t12a82n70d26a 31C67h42v59o27s90t 1842258

Bezny Franta: Auto 300.000, 10 let x 20000km x 2,50 = celkem 800.000. Vejdu se s nejakym e-autem s porizenim a desetiletymi naklady na palivo do teto sumy?

+2/0
10.10.2016 20:59

J54o42s69e80f 39Š93o65l38t88e61s 8384188550113

Pravděpodobně jo. Dá se koupit předváděcí Leaf nebo Soul za cca 600000,- a dvěstě klacků v elektrice se hned tak neprojezdí. Ale závisí na typu jízd, které děláte. Pokud jezdíte pravidelně hodně daleko, zatím to pro vás prostě není. To bych počkal do května, než bude na trhu e-ampera. Nicméně ta bude za milion.

0/0
10.10.2016 21:30

M67i97r45e75k 66G85a12j96e34r 5771356689130

Ve skutecnosti ale dochazi k tomu, ze s autem, jehoz provoz vas na 100 km stoji mene, pak jezdite casteji a najezdite vic. V roce 1980 lide najezdili se svymi auty v prumeru mnohem mene nez dnes, protoze provoz byl preci jen drazsi (pocitano na prumerne prijmy).

0/0
10.10.2016 22:45

J75o73s59e86f 76Š53o54l86t18e29s 8384118390793

Ano, to je pravda. Ale na tom podle mého názoru není nic špatného. Obvyklý názor lidí kolem mne, co elektromobil mají je, že od pořízení nesedli do spalováku, pokud nemuseli. To auto je o mnoho pohodlnější.

0/0
10.10.2016 22:51

M75a40r49e53k 62M69a30l98ý 1432248511340

No jo, ale co je to platné, když ten spalovák je zatím přeci jenom lepší? Alespoň pro většinu uživatelů.

Jo a tu Amperu jsem už viděl v Praze jako taxi. Nebo bude nějaká nová, jiná?

0/0
10.10.2016 23:24

J98o22s56e17f 91Š54o69l89t88e64s 8394748610643

Nová. V květnu dorazí prodejcům nový model e-ampery, což je přeznačený Chevrolet Bolt s 60 kWh baterií. Reálný dojezd kolem 400 km.

0/0
10.10.2016 23:29

M11a23r58e78k 16M74a37l15ý 1352668831330

A to,co teď jezdí, to je co?

Dojezd 400 km už vypadá slušně, i když reálně to bude tak 300 - 350, i tak dobrý. Ještě počkat, až bude rozumná cena...

0/0
10.10.2016 23:33

J72o97s82e75f 39Š44o44l51t53e41s 8404108370833

Těch 400 je reál. Uváděný dle EPA je 560. To co jezdí teď je Chevrolet Volt a je to jen hybrid (plug-in). Na elektriku dá max 80 km.

+1/0
10.10.2016 23:37

J40a48r90o21m11i74r 91F96a68r16e50k 4642173767

Dle EPA je to kolem 230m mil (380km), podle evropskeho testu je to pres tech 500km.

V kazdem pripade, tvrdi, ze z Londyna do Parize dojeli na jedno nabiti s rezervou 80km. To uz je pekne.

0/0
11.10.2016 7:39

M96a93r86e89k 33M67a80l70ý 1172228351930

Aha... tak to já jsem viděl toto:

http://www.hybrid.cz/test-opel-ampera-plug-hybrid-jak-ma-byt

S tím dojezdem jsem to počítal podle průměrné spotřeby. Leaf, který je menší, tak má kolem 16-17 kWh/100 km, Ampera bude mít kolik? No a z toho mi vychází těch 350 max., protože úplně do nuly se ta baterka nevyužije. Ale tak uvidíme, 400 by už byl docela slušný dojezd, vykoupenoje těžkými baterkami a tím, že to bude patrně 4-místné auto, kvůli hmotnosti, stejně jako plug-in? Chtělo by topokrok v baterkách, jinak kvůli dojezdu ty EV budou pořád sebou tahat stovky kg baterek :-(

+2/0
11.10.2016 8:17

S39t19a20n68d82a 57C50h31v43o87s24t 1242648

Nechci predvadeci, porovnavam nove - nove. Samozrejme pomijim furu dalsich faktoru, spalovaci auto bude asi vetsi, neresim cenu penez, naklady na spalovaci jsou rozlozeny do cele doby, i kdyz muzu e-auto samozrejme i splacet. Nevim (mozna nekdo doplni) jak je to s temi bateriemi a jejich zivotnosti - vydrzi celych deset let puvodni? Naproti tomu nove spalovaci auto ujede tech 200t (melo by) bez nejake vetsi udrzby.

K druhu jizd - rekneme cesta do prace - rano 30km, odpo 30km, plus nejaky maly popojizdky o vikendu.

+1/0
11.10.2016 7:48

M19a41r74t39i75n 35K74a36r67á54s59e54k 9498763698128

Novy leaf se da sehan za 600 (bohuzel se slabsi baterkou, dojezd realne kolem 150km). Baterka vydrzi 10 let naprosto v pohode, servis se u EV prakticky zadny nedela (nekteri na servis ani nejezdi). U leafu stoji pravidelny servis cca 1000kc (v tom je vymena kabinoveho filtru). Nissan prodava baterky za relativne dobrou cenu, takze taoreticky kdyz nekdy ta baterka odejde, tak si muzete koupit za 100 000 novou a auto bude fungovat dalsich 10 let (vice 20 let uz to asi nevydrzi, odejde asi invertor...)

0/0
11.10.2016 8:38
Foto

J68i41ř77í 84D16v44o81ř85á98k 5335919230848

Tak třeba : https://www.youtube.com/watch?v=D4dj34MYvnY

0/0
10.10.2016 20:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.