Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nafta a benzín válcují v Česku zájem o elektroauta i vozy na plyn

Prodeje aut na alternativní pohony v Česku padají, i když celý trh s novými auty roste. Růst ale táhnou jen benzínové a naftové motory. Jedinou výjimkou jsou letos hybridy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S23t21a93n86i16s55l76a72v 50N80ý76v18l61t 2264855883

Já mám Octavii 1,8 LPG, motor silnej a svižnej. Po dálnici 1Kč za 1 km. Po mšstě 1,30Kč na 1km. Při ceně LPG do 13Kč za litr.

Ekologičtěji už to nejde.

0/0
7.11.2016 23:18

J18o36z85e10f 42B21á88l11i37n79t 3439687284826

Před pár lety jsem si říkal 'Američané válčí po celém světe, jedním z největších nákladů musí být logistika a to zejména pohonných hmot. Ti se do toho pustí, za 2-3 roky bude jejich armáda jezdit na vodík no a za pár let to máme i v našich autech.' Jsem přesvědčený že vodík je ta správná cesta ale byznys kolem ropy zjevně dává takové zisky že ji zatím dokáže zhatit.

0/0
11.10.2016 17:14

D57á43š10a 35D47o96s10t41á56l72o10v32á 1989213380102

Revize LPG stojí 200,- a je hotová za 10 minut, dle plynaře to už ale stejně nikdo nekontroluje tak, jako dříve. Do garáží můžete i tak - stačí sundat samolepku a nikdo nemá šanci nic poznat. Doba vybuchujících škodovek 120, amatérsky přestavených doma v garáži, je pryč. Nebýt takových mýtů, tak na LPG jezdí většina národa a jeho cena by vzápětí byla na úrovni benzínu :-)

+3/0
11.10.2016 15:23

Z60d13e52n70ě98k 68J85o91n22á34š 9131669106160

U LPG je problém, že se nesmí parkovat v podzemních garážích

+2/−1
11.10.2016 12:39

S23t64a83n48i52s96l73a91v 97N13ý40v74l36t 2594615453

může zadkem ke zdi. Většinou se tam vzduch hýbe. A pravděpodobnost, že unikne všech 50litru najednou je mizivá.

0/0
7.11.2016 23:10

J20a57n 54H63r78u21z68a 8174548579827

Jestli to nebude jinak než si myslí Petr Knap, partner podnikového poradenství EY. Já bych si třeba auto na zemní plyn nekoupil i kdyby bylo levnější než benziňák. Jednak nehodlám jezdit na bombě s tlakem 200 kPa, dále potřebuji u auta nějaký prostor v kufru a také nehodlám jezdit přes půlku města tankovat a mimo něj pátrat po plynkách. Neláká mě častější TK na plynové zařízení ani omezená životnost "nádrže". Když už plynné palivo pak LPG, kde je tlak řádově nižší a možnost tankování mnohem větší. I tam však 60 litrová nádržka zabírá dost prostoru.

+1/0
11.10.2016 12:39

S95t82a75n97i40s54l63a60v 75N29ý41v20l32t 2864945293

v čr je hodně hustá síť LPg, a bomba je dnes místo rezervy.

+1/0
7.11.2016 23:11

S13t27a11n94i92s93l19a92v 37N40ý49v53l77t 2544355933

po dálnici 1Kč km je ale dobrá spotřeba ne ?

+1/0
7.11.2016 23:12

J88a27n 62D32l90o57u82h91ý 7394769850469

Co to je za nesmysl. Pripade LPG je to proste jenom neznalost kupujicich a strach o udrzbu. Vidim to na svem okoli. Rozhodne za tim nestoji cena benzinu nebo nafty. Vzdyt litr LPG stoji uz vic nez dva roky cca 1/3 ceny benzinu R^ Ja mam vsechny vozy na LPG a od 18 jezdim na LPG (to u je nejaka ta dekada) a nehodlam na tom nic menit. Nikdy se mi na tom nic nepokazilo, pouze normalni udrzba ( vymenit filtry, dostelovat primazavani (2x rocne), prohlidka 1x rocne). Vse se dela na pockani...

0/0
11.10.2016 10:52

J78a13n 89H13r13u90z37a 8954318699867

Dokud se vyráběly jednobodovky byla předělávka levná a jednoduchá. Dnes musíte jít na sekvenci a tak se to vyplatí jen tomu, kdo buď podniká nebo jezdí denně do práce.

0/0
11.10.2016 12:41

M76i78r57o95s45l60a69v 50M81e90d 3114706

Není na tom nic divného (minimálně alespoň u elektromobilů) - pokud si člověk srovná, kolik stojí auto se spalovacím motorem a kolik srovnatelný elektromobil, tak ho touha po elektrickém vozidlu rychle přejde.

+4/0
11.10.2016 7:20

Z78d19e49n93e19k 38N82o42v69o13h60r20a45d10s72k66ý 6401744320135

Budoucnost elektromobilu není v ekologii ale v úspoře. Blíží se doba kdy si své auto na dojíždění za prací nebo nákupy dobijete ze soláru na střeše nebo tepelného čerpadla. Dnes stojí už solární panel pár korun. Jen ty auto jsou stále drahé..

Ale moc se na tu dobu těším... Ono bude totiž opravdový oříšek vymyslet daň na energii kterou s vyrábíte na zahradě :D

+2/0
11.10.2016 6:11

M84a23r70t94i93n 36K22a14r62á96s37e49k 9438513308628

No proc ne o ekologii? Ve mestech je osobni doprava povetsinou hlavni zdroj znecisteni ovzdusi, pricemz emise z motoru tvori vetsinu toho znecisteni ...

+2/0
11.10.2016 8:29

S31t10a35n35d52a 60C46h82v69o28s22t 1122898

Protoze ekonomie je drtive vetsine spotrebitelu daleko blizsi nez ekologie, jejiz jmeno je v posledni dobe stale vice a vice zprofanovane.

+1/0
11.10.2016 8:40

J66a88r70o54m10í96r 21K77r74á70l 4150539684709

Ve městech vadí hlavně nákladní doprava a MHD. A tam by měl význam přechod na elektřinu. Rozdíl v ceně dodávek, malých náklaďáků a autobusů není tak velký, jako u malých osobáků. Navíc není takový problém zřídit nabíjení ve firmě. U osobáku je cena několikanásobná a operativnost podstatně menší, než u malého auta.

+2/−1
11.10.2016 8:41

J74a18n 34H97r41u47z75a 8394898409797

A osobní diesely s vykuchanými filtry nebo s motory po smrti. Nově také přeplňované benzíny, které budou emitovat NOx.

0/0
11.10.2016 12:43

J82a32r91o70m68í68r 82K61r66á79l 4360189364409

To už je otázka STK. Je fakt, že 20 let starý, ale udržovaný benziňák toho vypouští daleko míň a projde, zatímco některý diesel má problém už po 8 letech.

0/0
11.10.2016 12:47

Z60d62e72n59ě54k 35Z37á40l81i71š 2215634747533

Jak budete fotovoltaickými panely dobíjet doma elektromobil? To nesmíte přes den jezdit. V noci toho mnoho nedobijete. A tepelné čerpadlo? To přeci odebíra teplo z venkovního prostředí a vyhřívá dům. Elektro mobil sním nenabijete. Že by mi něco uniklo?

+2/0
11.10.2016 9:49

J41a25n 57D63l72o23u62h31ý 7814869430909

Bezte se podivat, jak se tezi lthium a kolik ho na zemi vlastne mame.... Tudy cesta pro masy nevede...

+3/0
11.10.2016 10:55

P32a31v76e10l 15K48u51t45i74l 9660486303639

Celosvětově se lithia nejvíce spotřebuje při výrobě keramiky. A dá se "težit" například i z minerálních vod. Jeho zásoby jsou obrovské.

0/0
12.10.2016 20:09

L10e29o29p58o42l26d 43H41o51r78á94k 4672718429822

Mně osobně tedy dost vadí i ten zákaz vjezdu do většiny krytých parkovišť.

+3/0
10.10.2016 23:08

J98i44ř14í 19K85u41c71h15t58a 6938375309417

Co je to za blábol ? CNG je nejrozšířenější alternativní pohon ? Možná tak v něčí fantazii !

+2/0
10.10.2016 22:55

J52a75n 40B20a19r22t36á47č94e82k 6605335430709

Nejspíš jde prodej továrně upravených nových vozů. Jinak drtivě vede LPG.

+4/0
11.10.2016 1:18

M12i72r43e83k 70G17a98j66e79r 5981756869790

Oficialne rika "ekologicke vozy a pak se tu docteme: “I z důvodu podpory CNG vozidel v ČR některé plynárenské společnosti dokonce obměňují CNG vozy za nové již po jednom roce,“ - To znamena, ze takova podpora obraci ekologii na hlavu. Vede jen k plytvani.

Zatim vsechna opatreni ke snizovani emisi CO2 ve svete vedla k opacnemu dusledku, nebo-li k celkovemu zvyseni produkce CO2. V nejlepsim pripade se ta produkce presouva do zaostalejsich zemi a zvyseny zisk urychluje dalsi prumyslovou produkci s vetsi a vetsi produkci CO2. Zvysujici se platy umoznuji lidem vice letat po svete a vice palit fosilni paliva v letadlech.

Jen konstatuji fakta, z nichz plyne alespon to, ze politicky tlak na snizovani emisi CO2 nedava smysl.

+3/0
10.10.2016 22:41

M10a83r24t48i55n 83K71a35r92á83s66e47k 9408893168678

Ci je na rocni obmene aut neekologickeho?

0/0
11.10.2016 0:20

L34u94d96v59í92k 75G32a97j69d92o58š38í79k 2425563484112

Všechno. Nejekologičtější je auto, které nebylo vyrobeno.

+4/0
11.10.2016 1:54

M22a69r67t95i16n 72K53a43r85á86s33e87k 9988983818168

Jakoze mate predstavu, ze to auto po roce nechaji sesrotovat nebo co?8-o

+1/0
11.10.2016 8:28

J81a22r60o45m96í72r 41K59r29á51l 4950909944139

To ne. Ale ekologické chování je takové, že jezdíte autem, dokud splňuje podmínky pro provoz. Tedy emise a STK. Ne to, že se (i kvůli šrotovnému) vyrábějí stále nová. A navíc vyrobená s tím, aby dlouho nevydržela.

+3/0
11.10.2016 11:34

M93a24r73t87i11n 19K73a21r85á93s83e89k 9348793258358

No podle me je uplne jedno, jestli si firma koupi auto a bude s nim jezdit 20 let, nebo s nim bude jezdit 5 let, pak ho proda nekomu kdo dalsich 5 let a ten dalsimu kdo ho za dalsi 10 dorasuje ne?

Jinak ty auta se orpavdu nevyrabi aby cilene nic nevydrzela (ony toho dnesni auta vydrzi nesrovnatelne vic nez pred 30 lety treba)....

Nova auta se nevyrabi kvuli srotovnemu, ale kvuli tomu, ze je lide chteji...

0/0
11.10.2016 11:39

J26a58r71o51m55í53r 57K48r29á16l 4870559444709

;-D Vsadíte se, že dnešní superturbo vydrží 400 tisíc a projde emisemi stejně, jako stará 1,8 ? A o firmách to není, ty mají zpravidla auto na leasing.

0/0
11.10.2016 12:51

J74a80r11o36m67í81r 91K18r14á77l 4210679474719

Holt musíte použít zdravý rozum a neposlouchat "ekology", co si z toho udělali výnosný byznys.

+1/0
11.10.2016 11:35

L43u87d97v30í72k 34G66a16j65d25o86š68í97k 2245263594622

Ale i na vás ta ekomasáž působí. Jinak byste pochopil, že CO2 je zcela podružný problém, mezi těmi, které naše planeta má.

+3/0
11.10.2016 1:57

M30a62r46t74i76n 12Š78i44m53e60k 4440574448825

Ono to bude tím, že vozy na LPG zkrátka v nabídkách automobilek chybí. Je již posledních pár mohykánů, kteří ještě nyní nejrozšířenější alternativní palivo nabízejí

+3/0
10.10.2016 22:03

D73á61š49a 44D50o93s29t17á71l37o85v81á 1809633420242

Jestli to nebude náhodou tím, že na LPG se vozy přestavují, málokdo pořídí nový vůz již v LPG.

+8/0
10.10.2016 21:03

M66i80r75e88k 67G23a11j33e82r 5811716719260

Ale registrovat ho jako vuz na LPG po prestavbe snad musi.

0/0
10.10.2016 22:42

D73á62š76a 80D49o58s75t96á55l59o51v59á 1829253520612

To ano, ale už to není v datech o registraci nových vozidel. A o tom je článek.

0/0
11.10.2016 15:18

S14t23a36n82d34a 81C65h18v56o44s16t 1662748

Bezny Franta: Auto 300.000, 10 let x 20000km x 2,50 = celkem 800.000. Vejdu se s nejakym e-autem s porizenim a desetiletymi naklady na palivo do teto sumy?

+2/0
10.10.2016 20:59

J17o45s19e53f 35Š35o16l31t24e17s 8264438980893

Pravděpodobně jo. Dá se koupit předváděcí Leaf nebo Soul za cca 600000,- a dvěstě klacků v elektrice se hned tak neprojezdí. Ale závisí na typu jízd, které děláte. Pokud jezdíte pravidelně hodně daleko, zatím to pro vás prostě není. To bych počkal do května, než bude na trhu e-ampera. Nicméně ta bude za milion.

0/0
10.10.2016 21:30

M98i36r39e91k 26G54a73j40e31r 5871566729220

Ve skutecnosti ale dochazi k tomu, ze s autem, jehoz provoz vas na 100 km stoji mene, pak jezdite casteji a najezdite vic. V roce 1980 lide najezdili se svymi auty v prumeru mnohem mene nez dnes, protoze provoz byl preci jen drazsi (pocitano na prumerne prijmy).

0/0
10.10.2016 22:45

J58o62s54e66f 34Š92o40l47t12e16s 8534268490453

Ano, to je pravda. Ale na tom podle mého názoru není nic špatného. Obvyklý názor lidí kolem mne, co elektromobil mají je, že od pořízení nesedli do spalováku, pokud nemuseli. To auto je o mnoho pohodlnější.

0/0
10.10.2016 22:51

M26a93r69e11k 56M27a59l51ý 1112398101170

No jo, ale co je to platné, když ten spalovák je zatím přeci jenom lepší? Alespoň pro většinu uživatelů.

Jo a tu Amperu jsem už viděl v Praze jako taxi. Nebo bude nějaká nová, jiná?

0/0
10.10.2016 23:24

J76o75s79e15f 26Š36o79l61t75e10s 8364608530313

Nová. V květnu dorazí prodejcům nový model e-ampery, což je přeznačený Chevrolet Bolt s 60 kWh baterií. Reálný dojezd kolem 400 km.

0/0
10.10.2016 23:29

M50a36r54e69k 15M98a84l17ý 1712348771700

A to,co teď jezdí, to je co?

Dojezd 400 km už vypadá slušně, i když reálně to bude tak 300 - 350, i tak dobrý. Ještě počkat, až bude rozumná cena...

0/0
10.10.2016 23:33

J16o37s94e63f 92Š53o19l17t43e88s 8454718160453

Těch 400 je reál. Uváděný dle EPA je 560. To co jezdí teď je Chevrolet Volt a je to jen hybrid (plug-in). Na elektriku dá max 80 km.

+1/0
10.10.2016 23:37

J49a73r64o20m77i42r 30F94a51r58e25k 4492853787

Dle EPA je to kolem 230m mil (380km), podle evropskeho testu je to pres tech 500km.

V kazdem pripade, tvrdi, ze z Londyna do Parize dojeli na jedno nabiti s rezervou 80km. To uz je pekne.

0/0
11.10.2016 7:39

M65a50r31e20k 10M27a50l72ý 1882518321640

Aha... tak to já jsem viděl toto:

http://www.hybrid.cz/test-opel-ampera-plug-hybrid-jak-ma-byt

S tím dojezdem jsem to počítal podle průměrné spotřeby. Leaf, který je menší, tak má kolem 16-17 kWh/100 km, Ampera bude mít kolik? No a z toho mi vychází těch 350 max., protože úplně do nuly se ta baterka nevyužije. Ale tak uvidíme, 400 by už byl docela slušný dojezd, vykoupenoje těžkými baterkami a tím, že to bude patrně 4-místné auto, kvůli hmotnosti, stejně jako plug-in? Chtělo by topokrok v baterkách, jinak kvůli dojezdu ty EV budou pořád sebou tahat stovky kg baterek :-(

+2/0
11.10.2016 8:17

S54t26a35n86d42a 10C59h97v64o95s70t 1982278

Nechci predvadeci, porovnavam nove - nove. Samozrejme pomijim furu dalsich faktoru, spalovaci auto bude asi vetsi, neresim cenu penez, naklady na spalovaci jsou rozlozeny do cele doby, i kdyz muzu e-auto samozrejme i splacet. Nevim (mozna nekdo doplni) jak je to s temi bateriemi a jejich zivotnosti - vydrzi celych deset let puvodni? Naproti tomu nove spalovaci auto ujede tech 200t (melo by) bez nejake vetsi udrzby.

K druhu jizd - rekneme cesta do prace - rano 30km, odpo 30km, plus nejaky maly popojizdky o vikendu.

+1/0
11.10.2016 7:48

M41a31r41t71i84n 85K59a32r24á64s84e73k 9958853368798

Novy leaf se da sehan za 600 (bohuzel se slabsi baterkou, dojezd realne kolem 150km). Baterka vydrzi 10 let naprosto v pohode, servis se u EV prakticky zadny nedela (nekteri na servis ani nejezdi). U leafu stoji pravidelny servis cca 1000kc (v tom je vymena kabinoveho filtru). Nissan prodava baterky za relativne dobrou cenu, takze taoreticky kdyz nekdy ta baterka odejde, tak si muzete koupit za 100 000 novou a auto bude fungovat dalsich 10 let (vice 20 let uz to asi nevydrzi, odejde asi invertor...)

0/0
11.10.2016 8:38
Foto

J98i52ř53í 20D59v90o57ř15á10k 5355599940698

Tak třeba : https://www.youtube.com/watch?v=D4dj34MYvnY

0/0
10.10.2016 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.