Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Příští rok vyrobíme 200 Avií, plánuje sběratel českých značek Strnad

Během pár let se podnikatel Jaroslav Strnad z východočeských Slatiňan vyšvihl mezi nejmocnější domácí průmyslníky. Někdejší obráběč v továrně na výtahy Transporta Chrudim začal podnikat po pádu socialismu. Jeho skupina Excalibur, letos přejmenovaná na Czechoslovak Group, teď prudce roste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D46a79v36i11d 15R85y90c17h21e25t80s11k36ý 9946841830340

Panu Strnadovi fandím a přeji úspěch.

+12/0
12.10.2016 11:52
Foto

D96a51v25i11d 33P53e88n46k 4440908479705

nojo, tak ekonomika šlape, horší to bude až přijde vlna dolu, což bejvá po vlně nahoru, to pak asi bude po značkách...

+1/−6
12.10.2016 10:12

P47e56t25r 45M46a69r40š36á39l31e90k 9655822834439

To skoro vypadá, že mezi českými úspěšnými podnikateli je i jeden romantik a vlastenec.

+10/0
12.10.2016 9:54
Foto

V25l89a34d72a 15V40a15n93e36k 9653436234368

Romantika nikoho v podnikání neužíví!

+1/0
12.10.2016 10:10

P46e63t70r 94M53a45r72š67á64l64e88k 9355532574949

To nikde netvrdím. Právě proto mě to překvapuje.

0/0
12.10.2016 10:35

V74e60n59d27u49l20a 72F56a19i28f41e40r42o62v87á 4798131563139

Tak něco jako romantika resp. zápal musí být v podnikání přítomno asi vždy, těžko bude někdo úspěšně podnikat v něčem, co ho vůbec nezajímá a nebaví.

0/−1
12.10.2016 11:24

R88i74c60h95a21r47d 20T74r59e34f44i47l 4601815209280

Do téže řeky dvakrát nevstoupíš. Pochybuji že najde skulinu na trhu, kde ty Avie prodá.

+2/−5
12.10.2016 9:25

K75a15r25e72l 26Č72e17r61n75ý 6215143402151

Podnikatel má nějaké kontakty v naší armádě - takže je tu možnost nějaké speciální a předražené verze. Normální podnikatel si nekoupí vůz z kusové výroby s nejistým servisem.

0/0
12.10.2016 10:12

R76i83c85h77a50r68d 29T24r63e47f78i39l 4441235319730

No právě to mě napadlo, že při tak malém objemu výroby

to může udat jen státní správě, mimo jiné např. kromě armády i poště

0/0
12.10.2016 14:15
Foto

J80i80ř58í 32D44v22o73ř86á83k 5865259670988

Státní správu má Babiš s Ivecem .

0/0
12.10.2016 16:25

M29i10l42a78n 69K82r49á58l 8683208231891

̈Pánové by mohli koupit Jawu

+14/−1
12.10.2016 8:50

M13i21c67h46a43l 81F59i84n86s94t40e55r18l69e 7639200973938

Tatra má za sebou mnoho krušných chvil. Ať už za vlád KSČ, kdy z naší všestranné automobilové jedničky udělali (jen!)specializovaného výrobce těžkých terénních náklaďáků a (pouze)vládních speciálů v osobním segmentu (i přesto, zaplať pánbůh za to), tak hlavně díky devadesátým letům a privatizační party kolem V. Klause. Jistě, Škodovku odkoupil koncern VW, ale daleko logičtější by byl v té době odkup Tatry. Proč, protože VW povstal právě díky Tatře. Před 2. SV F. Porsche doslova okopíroval tatrováckou koncepci pro svůj lidový automobil později nazývaný "Brouk". V průběhu války kdy byla fabrika zabrána Němci, pak byla na jeho popud vyvezena veškerá výrobní dokumentace. To, že by VW postavil Tatru opět "na kola" by byl nejlepší způsob odčinění těchto hříchů. Nestalo se - asi mají páni ve Wolfsburgu s touto částí historie své firmy pořád velký problém a vyřešili to alespoň zařazením jiné tradiční české automobilové značky - Škody, do svého portfólia. Je tedy po letech velmi příjemné sledovat někoho - obvzlášt ještě našince, který má snahu tuto druhou nejstarší automobilku (Tatru) povznést z popela a vidět, že se mu to i daří. To samé samozřejmě platí i pro Avii..., takže za mne ...R^R^R^

+17/0
12.10.2016 8:37

P63ř52e60m25y43s47l 46L59u74k39á80š 2245212690441

Tatra nemela co nabidnout, VW z vyrobnich linek Skodovackeho Favoritu, ktere se postavili jeste za komancu a ktere byly velice moderni, tezil az do roku 2001, kdy Felicii (upgradovany Favorit) nahradila Fabie. Favorit doslova zachranil Skodu pred zanikem.

+4/0
12.10.2016 8:42

M41i40c11h16a50l 49F15i64n82s21t33e68r86l70e 7989290393598

To máte pravdu s tím Favoritem u Škodovky. Co se týče Tatry, tak zájem o ní v té době byl. Nicméně ukazovalo se, že uchazeči z oblasti konkurence spíše usilovali o patentovanou technologii podvozků,polygon a výrobní kapacity. O značku Tatra, jako konkurenta zájem nejevili. Je to podobné jako se Škodou a Renaultem před vstupem VW. Renault také neměl zájem o značku Škoda, šlo mu spíše o výrobní kapacity pro své nové modely - v Mladé Boleslavi pak o jeho tehdy nové "Twingo".

+2/0
12.10.2016 8:55

P74ř56e69m39y87s76l 30L10u83k16á30š 2135712830691

Kolem Tatry krouzil Daimler, ale jaky byl motiv, tezko rict. Nicmene stat si mohl urcit pravidla, za jakych Tatru privatizuje, vcetne podminky zachovani znacky a vyroby a podminenou investici do rozvoje. Misto toho ji prodal pochybnym subjektum, bez jakychkoliv podminek. A mate pravdu, ze Renault se Skodou nemel dobre umysly..

+1/0
12.10.2016 8:59

M20i75c39h62a13l 57F53i57n87s77t13e19r77l58e 7879740203518

No vzhledem k tomu, že Daimler je nejstarší automobilovou značkou a Tatra druhou nejstarší značkou, bych motiv viděl asi tam - ale je to jen moje soukromá dedukce . ;-)

+1/0
12.10.2016 9:05

V64l45a23d73i12m52í33r 85C50h65a97l43u78p49a 3492980758930

Koneckonců, vidíme co dělá Renault v Moskvě s bývalým Moskvičem ....

0/0
12.10.2016 14:27
Foto

V69l65a35d12a 31V97a81n60e83k 9673526504948

Velice "moderní" Favorit? To je vtip? ;-D Zeptejte se na jakémkoliv vrakovišti na názor o "kvalitě" prorezlý papír... Rv

0/−4
12.10.2016 10:05

T40o20m61á17š 47P56í46c73l 3866393271177

Tak VW jistě nebyl při koupi Škody hnán nějakou touhou po odčinění starých hříchů. Traduje se historka, kterak po návštěvě škodováckého muzea vlastně pánové z VW zjistili, jak starou a tradiční automobilku vlastně koupili.

+2/0
12.10.2016 8:49

M86i59l53a97n 63V69o77l82e92k 5159533256619

Škodovka měla perspektivu hlavně kvůli nenasycenému trhu osobních automobilů (zvláště po pádu železné opony). Výroba nákladních automobilů měla blíž k výrobě dopravních prostředků a co udělal Siemens s ČKD Tatra víme.

+1/0
12.10.2016 9:47

J24a24n 91D50o67b65r43o10v69o66l33n27ý 1410113512396

Nechápu, jak mohly zkrachovat takové značky, jako Tatra. Jejich náklaďáky jezdí dodnes, co si pamatuji vyhrávaly Dakar, měly prý jedinečný podvozek, a dnes se zase dnes se opět vyvážejí do celého světa.

0/0
12.10.2016 8:15

R29o81b36e18r94t 43M47o38t62k29a 4966737669125

Nedostatek kapitálu, nedostatečné zázemí zřejmě ne vždy optimální manažerská rozhodnuti.

+4/0
12.10.2016 8:32

J35a65n 46D54o33b41r53o33v28o73l83n16ý 1270923292806

Tady by ale měl podle mého zasáhnout stát. No asi to nebude tak jednoduché.

0/−2
12.10.2016 8:51

S31t67a36n53i72s33l27a16v 66K79r75e63j86c47a67r 6697426673414

Nežijeme v socialismu, a stát do toho nepletme. Ten to už pos..l s Českolipskou Baterií. Hlavní slovo by měli mít schopní podnikatelé s reálným plánem. Vzdělanců máme dost, bohužel pouze papírových. Dnes nejde nalézt v ČR podnikatele v oboru, jakým byl zakladatel Škodových závodů, in Škoda, jenž bez eu dotací dokázal z krachující Plzenské Valdštejnovi slévárny udělat světovou firmu se světovým renomé odborně schopné firmy!! A takových českých firem bylo i na sklonku Rakouska-Uherska a mladého ČSR několik[>-]!!

+2/0
12.10.2016 11:27

P67ř79e86m76y19s84l 95L62u62k34á87š 2265542180801

Kombinace faktoru. Rozpad trhu byvalych zemi RVHP, spatna privatizace, diletantsky management, na zapade nulova servisni a dealerska sit a v neposledni rade i neefektivnost a zastaralost vyroby a take minimalni prechodna ochrana domaciho trhu, ktery byl zaplaven levnymi ojetinami ze zapadu a expanze zapadnich firem s nepomerne odlisnym kapitalem. To byl proste smrtici koktejl nejen pro Tatrovku..

+8/0
12.10.2016 8:37

J96a38n 47D22o38b11r47o39v86o52l65n89ý 1450803152246

Asi to tak bude.

+1/0
12.10.2016 8:52

O72n58d60r61e10j 44P90a26t68e76k 5690640819781

Nesmíme zapomínat, že o peníze jde až na prvním místě. Pan podnikatel to jistě nedělá jen tak že sentimentu. Na druhou stranu pokud umí a to je evidentní, má u mně jednoznačně palec nahoru. Záchrana skvělých českých značek často stoletých je velice záslužná a díky tomu má zase národ být nač hrdý. A to se dnes počítá dvakrát. Držím palce ať se daří dál a lépe! :-)

+23/0
12.10.2016 7:54

J63i30ř54í 16K49o38c31u30r38e39k 6295494985338

Rozhodně bych si nepřál, aby české firmy končily v rukou člověka, který je nedokáže držet v zisku. Tím pádem je bude držet ve ztrátě = přivede ke krachu.

0/0
12.10.2016 22:38

P53a93v59e81l 56K20u24c66h93t56a 4796621477304

Správně odhadl význam vojenské výroby, kterou chtěl naivní Havel po převratu prakticky zlikvidovat. Sice jsem za mlada (1970) v Transportě chvíli pracoval, ale asi z ní nic životaschopného moc nezbylo (pasovky na doly, výtahy, podvalníky pro armádu), že začal se šrotem. Přeji hodně úspěchů. Už proto, že nezačal jako synek slovenského papaláša v zahraničním obchodě ale jako dělník. Asi tam budou ruské peníze, ale všechny peníze smrdí. Jen víc či méně.

+6/−7
12.10.2016 7:49

O53n60d41ř82e57j 18Š88i44m45e39k 5403752917528

To jsou za hospodsky kecy!!!

+1/−3
12.10.2016 7:54

P30ř31e42m59y44s66l 71L74u27k86á18š 2715632960361

Jezis zase ten Havel. Havel mel nulovou zakonodarnou a vykonnou moc, jestli nekomu chcete spilat, tak tehdejsim vladam, ktere tvorili zakony...

0/−3
12.10.2016 8:39

V97í35t 86B90r11z76o76b96o46h91a90t44ý 7190582293511

Havel měl sice nulovou zákonodárnou a výkonou moc, ale obrovský vliv.

+4/0
12.10.2016 8:48

P79ř27e71m46y71s23l 29L27u80k58á77š 2435542740851

Ano vliv mel, ale rozhodne ne na to, jaka fabrika se ma zavirat. To byla ciste zalezitost nepovedene privatizace a tunelovani. Co si pamatuju, tak volal po omezeni zbrojni vyroby, ale ze by appeloval na zavirani konkretnich fabrik, je proste chimera.

+1/−2
12.10.2016 8:54

V54í90t 17B47r14z52o84b90o75h52a33t94ý 7670532313621

To se nedá ani vyvrátit ani potvrdit, lidí, kteří by na to měli přímý vliv měl Havel kolem sebe dostatek, ovšem těžko říct jak moc a jestli vůbec tlačil na pilu.

0/0
12.10.2016 9:38

J26i96ř45í 37K53a91č60í64r83e15k 5680196516

A neni to doufam dotovane, tak jako Jawa? Protoze ta je podle vseho uz jen tunel na penize.

+2/0
12.10.2016 7:43

M97i43c52h71a16l 45N52o11v20á25k 7971942365945

Mohl by ji taky koupit, třeba by to pomohlo kdyby tam byl někdo kdo chce vyrábět, ne brát dotace...

+1/0
12.10.2016 8:11

M93a48r28e61k 73B58e94n61d45a 4180470429

Je to borec!

Avii si sice nekoupím, protože je mi platná jak ten obrněnec, ale na hodinky se podívám.

+14/0
12.10.2016 7:37

M61a40r52t62i97n 83K75a48r76á18s79e33k 9618173788608

No hlavne bacha na to, ze Primky u nas delaji 2 firmy v naprosto odlisne kvalite...

+1/0
12.10.2016 8:39

J15a81n 46P41í26c95h66a 3252658534947

Doufam ze tento pan nepujde do politiky, aby zacal ziskavat zakazky pro svuj koncern a informace k potirani konkurence.

+2/−5
12.10.2016 7:19

M59i56c45h96a43l 33H72i82r21k58a 4577266240293

To nepotřebuje, stačí jen silné a nadstandardní vazby na MO.

+1/0
12.10.2016 8:43

L87i27b84o67r 93M98a65c79h44a56l63e71k 1154255655738

Kdysi se rikalo: " Vite, ktere auto je nejrychlejsi? - Avie, vzdycky tahle peloton!"

+3/0
12.10.2016 7:13
Foto

V36l96a54d87a 25V91a41n20e46k 9983876334668

Před 20 lety! Zastaralá licence Renault z roku - X se díky neschopnosti komunistů vyráběla stále , stejně jako Tatra, Jawa, LIAZ byla už jen k smíchu

0/−1
12.10.2016 10:09

M11i57c65h32a22l 38Ř77e80z57n71í53č38e79k 3212884436712

Držím palce, mě to přijde velmi logické a chytré. Někdo, kdo pro český stát dělá něco doopravdy dobrého. "Lumpové" staré české firmy zprivatizovali, vytunelovali, rozprodali a tento člověk to lepí všechno zpět. Smekám.R^

+30/0
12.10.2016 7:12

P28e57t27r 47F32r59ý71d35e14k 7959851739313

Souhlasim. Schopnych lidi je dost, jen kdyby se jim do toho tolik nesral stat, ktery je diky Andrejovi automaticky povazuje za podvodniky.

+3/−3
12.10.2016 7:36

J93i21ř41í 22K42o98c96u48r91e86k 6865914785358

Lumpové ty firmy především ukradli. Je to k nevíře, že třeba firma Baťa patřila pánovi jménem Baťa.

0/0
12.10.2016 22:40

M10a59r44t79i52n 76P73l80a40t16i28l 9781963921968

200 brzdičů provozu, resp. nejrychlejších aut na silnici....

0/−17
12.10.2016 6:23
Foto

M18i41c91h17a36l 76N42a96j66m77a88n 7459323366690

Snazit se prosadit v segmentu malych nakladnich aut kde je obrovska konkurence se zastaralym autem jako je avie je utopie. Bohuzel.

0/−18
12.10.2016 6:12

L39u54b53o34š 70H75o68l25í43k 5957560232790

Snažit se oživit automobilku jako Tatra (občas tam jezdím a vím o čem mluvím) vypadalo na první pohled jako mnohem větší utopie. Možná že k velkým hasičským cisternám CAS od Tatry bude jedna avie zdarma... ;-)

+7/−1
12.10.2016 6:37
Foto

M35i93c63h12a14l 51N83a54j94m84a51n 7579673626760

Typ 158 a 815-7 ktere jsou nyni uspesne sel fo vyroby jeste pred prichodem Strnada....

+1/0
12.10.2016 6:54

J12i62ř40í 50Z53ý70k75a 9739353721320

... jenže to není jen o kvalitách produktu. K tomu musí být odpovídající marketing, servisní podpora, záruky a dost možná lobbing. Dále je to i o řízení vlastního provozu, cenách od dodavatelů, ekonomicky zvládnutelném vývoji atp. To vše musí být zvládnuté, aby to vydělávalo, bylo na výplaty, splácení závazků a něco zůstalo jako zisk majitelům.

A evidentně toto bývalý vlastník nezvládal, proto se řítil do úpadku.

+5/0
12.10.2016 7:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.