Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok vyrobíme 200 Avií, plánuje sběratel českých značek Strnad

Během pár let se podnikatel Jaroslav Strnad z východočeských Slatiňan vyšvihl mezi nejmocnější domácí průmyslníky. Někdejší obráběč v továrně na výtahy Transporta Chrudim začal podnikat po pádu socialismu. Jeho skupina Excalibur, letos přejmenovaná na Czechoslovak Group, teď prudce roste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D87a70v48i40d 50R51y87c10h17e26t63s53k93ý 9676111910270

Panu Strnadovi fandím a přeji úspěch.

+12/0
12.10.2016 11:52

D71a80v52i28d 29P23e45n66k 4110228749275

nojo, tak ekonomika šlape, horší to bude až přijde vlna dolu, což bejvá po vlně nahoru, to pak asi bude po značkách...

+1/−6
12.10.2016 10:12

P66e27t26r 10M47a93r46š83á26l92e22k 9945102284149

To skoro vypadá, že mezi českými úspěšnými podnikateli je i jeden romantik a vlastenec.

+10/0
12.10.2016 9:54
Foto

V90l22a66d38a 98V98a77n96e92k 9453546674568

Romantika nikoho v podnikání neužíví!

+1/0
12.10.2016 10:10

P13e72t48r 38M22a81r50š98á47l53e56k 9735642184109

To nikde netvrdím. Právě proto mě to překvapuje.

0/0
12.10.2016 10:35

V78e67n56d28u11l19a 53F54a44i82f75e27r88o29v33á 4638911353899

Tak něco jako romantika resp. zápal musí být v podnikání přítomno asi vždy, těžko bude někdo úspěšně podnikat v něčem, co ho vůbec nezajímá a nebaví.

0/−1
12.10.2016 11:24

R79i53c53h82a81r27d 77T15r53e67f20i64l 4441905769280

Do téže řeky dvakrát nevstoupíš. Pochybuji že najde skulinu na trhu, kde ty Avie prodá.

+2/−5
12.10.2016 9:25

K34a88r36e66l 46Č58e27r14n55ý 6465633602781

Podnikatel má nějaké kontakty v naší armádě - takže je tu možnost nějaké speciální a předražené verze. Normální podnikatel si nekoupí vůz z kusové výroby s nejistým servisem.

0/0
12.10.2016 10:12

R23i89c63h48a74r37d 55T34r84e73f11i32l 4141985869330

No právě to mě napadlo, že při tak malém objemu výroby

to může udat jen státní správě, mimo jiné např. kromě armády i poště

0/0
12.10.2016 14:15
Foto

J28i40ř36í 22D11v98o73ř65á68k 5525319360498

Státní správu má Babiš s Ivecem .

0/0
12.10.2016 16:25

M37i45l62a27n 35K40r77á56l 8253688631301

̈Pánové by mohli koupit Jawu

+14/−1
12.10.2016 8:50

M92i48c24h35a43l 41F58i40n80s36t15e37r48l76e 7249250973788

Tatra má za sebou mnoho krušných chvil. Ať už za vlád KSČ, kdy z naší všestranné automobilové jedničky udělali (jen!)specializovaného výrobce těžkých terénních náklaďáků a (pouze)vládních speciálů v osobním segmentu (i přesto, zaplať pánbůh za to), tak hlavně díky devadesátým letům a privatizační party kolem V. Klause. Jistě, Škodovku odkoupil koncern VW, ale daleko logičtější by byl v té době odkup Tatry. Proč, protože VW povstal právě díky Tatře. Před 2. SV F. Porsche doslova okopíroval tatrováckou koncepci pro svůj lidový automobil později nazývaný "Brouk". V průběhu války kdy byla fabrika zabrána Němci, pak byla na jeho popud vyvezena veškerá výrobní dokumentace. To, že by VW postavil Tatru opět "na kola" by byl nejlepší způsob odčinění těchto hříchů. Nestalo se - asi mají páni ve Wolfsburgu s touto částí historie své firmy pořád velký problém a vyřešili to alespoň zařazením jiné tradiční české automobilové značky - Škody, do svého portfólia. Je tedy po letech velmi příjemné sledovat někoho - obvzlášt ještě našince, který má snahu tuto druhou nejstarší automobilku (Tatru) povznést z popela a vidět, že se mu to i daří. To samé samozřejmě platí i pro Avii..., takže za mne ...R^R^R^

+17/0
12.10.2016 8:37

P31ř15e29m84y56s38l 47L15u78k68á18š 2765122710721

Tatra nemela co nabidnout, VW z vyrobnich linek Skodovackeho Favoritu, ktere se postavili jeste za komancu a ktere byly velice moderni, tezil az do roku 2001, kdy Felicii (upgradovany Favorit) nahradila Fabie. Favorit doslova zachranil Skodu pred zanikem.

+4/0
12.10.2016 8:42

M90i17c59h59a40l 34F21i71n94s67t11e39r35l77e 7579260613588

To máte pravdu s tím Favoritem u Škodovky. Co se týče Tatry, tak zájem o ní v té době byl. Nicméně ukazovalo se, že uchazeči z oblasti konkurence spíše usilovali o patentovanou technologii podvozků,polygon a výrobní kapacity. O značku Tatra, jako konkurenta zájem nejevili. Je to podobné jako se Škodou a Renaultem před vstupem VW. Renault také neměl zájem o značku Škoda, šlo mu spíše o výrobní kapacity pro své nové modely - v Mladé Boleslavi pak o jeho tehdy nové "Twingo".

+2/0
12.10.2016 8:55

P46ř47e57m10y18s91l 84L86u37k62á89š 2315142330431

Kolem Tatry krouzil Daimler, ale jaky byl motiv, tezko rict. Nicmene stat si mohl urcit pravidla, za jakych Tatru privatizuje, vcetne podminky zachovani znacky a vyroby a podminenou investici do rozvoje. Misto toho ji prodal pochybnym subjektum, bez jakychkoliv podminek. A mate pravdu, ze Renault se Skodou nemel dobre umysly..

+1/0
12.10.2016 8:59

M64i56c69h63a65l 66F54i19n43s34t26e55r97l21e 7379300513568

No vzhledem k tomu, že Daimler je nejstarší automobilovou značkou a Tatra druhou nejstarší značkou, bych motiv viděl asi tam - ale je to jen moje soukromá dedukce . ;-)

+1/0
12.10.2016 9:05

V27l65a34d24i89m97í67r 73C52h96a58l80u73p63a 3762950708300

Koneckonců, vidíme co dělá Renault v Moskvě s bývalým Moskvičem ....

0/0
12.10.2016 14:27
Foto

V87l61a95d90a 90V37a24n75e91k 9453856744108

Velice "moderní" Favorit? To je vtip? ;-D Zeptejte se na jakémkoliv vrakovišti na názor o "kvalitě" prorezlý papír... Rv

0/−4
12.10.2016 10:05

T41o47m74á85š 66P19í49c66l 3706953901247

Tak VW jistě nebyl při koupi Škody hnán nějakou touhou po odčinění starých hříchů. Traduje se historka, kterak po návštěvě škodováckého muzea vlastně pánové z VW zjistili, jak starou a tradiční automobilku vlastně koupili.

+2/0
12.10.2016 8:49

M57i60l61a59n 61V77o12l50e16k 5419893596369

Škodovka měla perspektivu hlavně kvůli nenasycenému trhu osobních automobilů (zvláště po pádu železné opony). Výroba nákladních automobilů měla blíž k výrobě dopravních prostředků a co udělal Siemens s ČKD Tatra víme.

+1/0
12.10.2016 9:47

J74a95n 10D23o16b31r86o76v95o26l43n98ý 1770203852306

Nechápu, jak mohly zkrachovat takové značky, jako Tatra. Jejich náklaďáky jezdí dodnes, co si pamatuji vyhrávaly Dakar, měly prý jedinečný podvozek, a dnes se zase dnes se opět vyvážejí do celého světa.

0/0
12.10.2016 8:15

R63o27b64e15r75t 43M75o62t26k39a 4676837349925

Nedostatek kapitálu, nedostatečné zázemí zřejmě ne vždy optimální manažerská rozhodnuti.

+4/0
12.10.2016 8:32

J10a57n 24D59o91b22r49o52v64o74l13n47ý 1600443272606

Tady by ale měl podle mého zasáhnout stát. No asi to nebude tak jednoduché.

0/−2
12.10.2016 8:51

S83t67a25n29i51s24l34a54v 59K41r30e46j96c75a62r 6137516123264

Nežijeme v socialismu, a stát do toho nepletme. Ten to už pos..l s Českolipskou Baterií. Hlavní slovo by měli mít schopní podnikatelé s reálným plánem. Vzdělanců máme dost, bohužel pouze papírových. Dnes nejde nalézt v ČR podnikatele v oboru, jakým byl zakladatel Škodových závodů, in Škoda, jenž bez eu dotací dokázal z krachující Plzenské Valdštejnovi slévárny udělat světovou firmu se světovým renomé odborně schopné firmy!! A takových českých firem bylo i na sklonku Rakouska-Uherska a mladého ČSR několik[>-]!!

+2/0
12.10.2016 11:27

P84ř83e28m27y73s80l 21L61u89k11á38š 2815412440641

Kombinace faktoru. Rozpad trhu byvalych zemi RVHP, spatna privatizace, diletantsky management, na zapade nulova servisni a dealerska sit a v neposledni rade i neefektivnost a zastaralost vyroby a take minimalni prechodna ochrana domaciho trhu, ktery byl zaplaven levnymi ojetinami ze zapadu a expanze zapadnich firem s nepomerne odlisnym kapitalem. To byl proste smrtici koktejl nejen pro Tatrovku..

+8/0
12.10.2016 8:37

J55a10n 67D14o51b84r32o69v98o60l91n12ý 1540873212106

Asi to tak bude.

+1/0
12.10.2016 8:52

O94n57d27r41e75j 65P49a51t48e40k 5610440529311

Nesmíme zapomínat, že o peníze jde až na prvním místě. Pan podnikatel to jistě nedělá jen tak že sentimentu. Na druhou stranu pokud umí a to je evidentní, má u mně jednoznačně palec nahoru. Záchrana skvělých českých značek často stoletých je velice záslužná a díky tomu má zase národ být nač hrdý. A to se dnes počítá dvakrát. Držím palce ať se daří dál a lépe! :-)

+23/0
12.10.2016 7:54

J58i87ř12í 42K29o62c45u47r60e40k 6625244285668

Rozhodně bych si nepřál, aby české firmy končily v rukou člověka, který je nedokáže držet v zisku. Tím pádem je bude držet ve ztrátě = přivede ke krachu.

0/0
12.10.2016 22:38

P81a77v65e72l 77K11u43c33h23t12a 4876891607264

Správně odhadl význam vojenské výroby, kterou chtěl naivní Havel po převratu prakticky zlikvidovat. Sice jsem za mlada (1970) v Transportě chvíli pracoval, ale asi z ní nic životaschopného moc nezbylo (pasovky na doly, výtahy, podvalníky pro armádu), že začal se šrotem. Přeji hodně úspěchů. Už proto, že nezačal jako synek slovenského papaláša v zahraničním obchodě ale jako dělník. Asi tam budou ruské peníze, ale všechny peníze smrdí. Jen víc či méně.

+6/−7
12.10.2016 7:49

O65n20d32ř87e26j 76Š11i13m10e22k 5683582647578

To jsou za hospodsky kecy!!!

+1/−3
12.10.2016 7:54

P96ř86e78m61y46s81l 68L70u74k87á65š 2515872340731

Jezis zase ten Havel. Havel mel nulovou zakonodarnou a vykonnou moc, jestli nekomu chcete spilat, tak tehdejsim vladam, ktere tvorili zakony...

0/−3
12.10.2016 8:39

V98í53t 39B11r29z81o49b17o73h96a50t64ý 7770762523141

Havel měl sice nulovou zákonodárnou a výkonou moc, ale obrovský vliv.

+4/0
12.10.2016 8:48

P29ř46e84m36y36s32l 36L52u77k56á93š 2455432320741

Ano vliv mel, ale rozhodne ne na to, jaka fabrika se ma zavirat. To byla ciste zalezitost nepovedene privatizace a tunelovani. Co si pamatuju, tak volal po omezeni zbrojni vyroby, ale ze by appeloval na zavirani konkretnich fabrik, je proste chimera.

+1/−2
12.10.2016 8:54

V88í76t 38B11r68z38o56b45o74h56a78t15ý 7630942273891

To se nedá ani vyvrátit ani potvrdit, lidí, kteří by na to měli přímý vliv měl Havel kolem sebe dostatek, ovšem těžko říct jak moc a jestli vůbec tlačil na pilu.

0/0
12.10.2016 9:38

J92i31ř83í 45K15a12č97í47r75e27k 5860336716

A neni to doufam dotovane, tak jako Jawa? Protoze ta je podle vseho uz jen tunel na penize.

+2/0
12.10.2016 7:43

M86i14c72h50a32l 61N87o49v74á83k 7751712115205

Mohl by ji taky koupit, třeba by to pomohlo kdyby tam byl někdo kdo chce vyrábět, ne brát dotace...

+1/0
12.10.2016 8:11

M78a56r27e71k 56B60e65n10d24a 4590850699

Je to borec!

Avii si sice nekoupím, protože je mi platná jak ten obrněnec, ale na hodinky se podívám.

+14/0
12.10.2016 7:37

M86a77r90t35i51n 51K33a72r87á52s16e63k 9408433388508

No hlavne bacha na to, ze Primky u nas delaji 2 firmy v naprosto odlisne kvalite...

+1/0
12.10.2016 8:39

J28a46n 18P72í13c91h29a 3902578544397

Doufam ze tento pan nepujde do politiky, aby zacal ziskavat zakazky pro svuj koncern a informace k potirani konkurence.

+2/−5
12.10.2016 7:19

M71i16c85h89a22l 64H62i73r20k57a 4497426340483

To nepotřebuje, stačí jen silné a nadstandardní vazby na MO.

+1/0
12.10.2016 8:43

L37i32b35o49r 63M41a23c31h24a81l76e51k 1224655945578

Kdysi se rikalo: " Vite, ktere auto je nejrychlejsi? - Avie, vzdycky tahle peloton!"

+3/0
12.10.2016 7:13
Foto

V10l76a95d21a 60V66a11n62e92k 9983766684288

Před 20 lety! Zastaralá licence Renault z roku - X se díky neschopnosti komunistů vyráběla stále , stejně jako Tatra, Jawa, LIAZ byla už jen k smíchu

0/−1
12.10.2016 10:09

M92i77c13h83a34l 75Ř69e92z50n93í23č26e49k 3902144226702

Držím palce, mě to přijde velmi logické a chytré. Někdo, kdo pro český stát dělá něco doopravdy dobrého. "Lumpové" staré české firmy zprivatizovali, vytunelovali, rozprodali a tento člověk to lepí všechno zpět. Smekám.R^

+30/0
12.10.2016 7:12

P51e96t78r 61F57r72ý45d22e86k 7709301729563

Souhlasim. Schopnych lidi je dost, jen kdyby se jim do toho tolik nesral stat, ktery je diky Andrejovi automaticky povazuje za podvodniky.

+3/−3
12.10.2016 7:36

J64i63ř53í 13K31o13c72u67r87e89k 6355634585818

Lumpové ty firmy především ukradli. Je to k nevíře, že třeba firma Baťa patřila pánovi jménem Baťa.

0/0
12.10.2016 22:40

M82a94r21t74i96n 49P32l56a79t89i65l 9441153661708

200 brzdičů provozu, resp. nejrychlejších aut na silnici....

0/−17
12.10.2016 6:23
Foto

M46i14c48h29a92l 39N59a72j45m69a10n 7489123636170

Snazit se prosadit v segmentu malych nakladnich aut kde je obrovska konkurence se zastaralym autem jako je avie je utopie. Bohuzel.

0/−18
12.10.2016 6:12

L53u97b97o89š 62H27o75l95í33k 5337340172820

Snažit se oživit automobilku jako Tatra (občas tam jezdím a vím o čem mluvím) vypadalo na první pohled jako mnohem větší utopie. Možná že k velkým hasičským cisternám CAS od Tatry bude jedna avie zdarma... ;-)

+7/−1
12.10.2016 6:37
Foto

M63i47c85h97a15l 95N50a84j85m44a65n 7529333316740

Typ 158 a 815-7 ktere jsou nyni uspesne sel fo vyroby jeste pred prichodem Strnada....

+1/0
12.10.2016 6:54

J14i95ř10í 29Z92ý71k45a 9679453251140

... jenže to není jen o kvalitách produktu. K tomu musí být odpovídající marketing, servisní podpora, záruky a dost možná lobbing. Dále je to i o řízení vlastního provozu, cenách od dodavatelů, ekonomicky zvládnutelném vývoji atp. To vše musí být zvládnuté, aby to vydělávalo, bylo na výplaty, splácení závazků a něco zůstalo jako zisk majitelům.

A evidentně toto bývalý vlastník nezvládal, proto se řítil do úpadku.

+5/0
12.10.2016 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.