Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok vyrobíme 200 Avií, plánuje sběratel českých značek Strnad

Během pár let se podnikatel Jaroslav Strnad z východočeských Slatiňan vyšvihl mezi nejmocnější domácí průmyslníky. Někdejší obráběč v továrně na výtahy Transporta Chrudim začal podnikat po pádu socialismu. Jeho skupina Excalibur, letos přejmenovaná na Czechoslovak Group, teď prudce roste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D81a74v13i77d 24R18y57c50h64e21t69s72k14ý 9946581240570

Panu Strnadovi fandím a přeji úspěch.

+12/0
12.10.2016 11:52
Foto

D77a76v85i12d 42P74e52n31k 4450478149805

nojo, tak ekonomika šlape, horší to bude až přijde vlna dolu, což bejvá po vlně nahoru, to pak asi bude po značkách...

+1/−6
12.10.2016 10:12

P22e47t21r 41M78a96r38š43á21l81e53k 9425962844469

To skoro vypadá, že mezi českými úspěšnými podnikateli je i jeden romantik a vlastenec.

+10/0
12.10.2016 9:54
Foto

V48l59a59d87a 92V58a62n93e83k 9433536854258

Romantika nikoho v podnikání neužíví!

+1/0
12.10.2016 10:10

P88e30t45r 40M70a47r32š46á27l50e68k 9575532424449

To nikde netvrdím. Právě proto mě to překvapuje.

0/0
12.10.2016 10:35

V39e65n54d33u44l45a 18F19a62i93f71e82r37o11v71á 4818291183449

Tak něco jako romantika resp. zápal musí být v podnikání přítomno asi vždy, těžko bude někdo úspěšně podnikat v něčem, co ho vůbec nezajímá a nebaví.

0/−1
12.10.2016 11:24

R84i57c87h68a97r53d 97T30r59e38f23i57l 4321205409560

Do téže řeky dvakrát nevstoupíš. Pochybuji že najde skulinu na trhu, kde ty Avie prodá.

+2/−5
12.10.2016 9:25

K66a92r84e38l 71Č55e85r16n74ý 6265243872111

Podnikatel má nějaké kontakty v naší armádě - takže je tu možnost nějaké speciální a předražené verze. Normální podnikatel si nekoupí vůz z kusové výroby s nejistým servisem.

0/0
12.10.2016 10:12

R19i40c15h62a81r58d 16T37r92e72f13i35l 4101335609740

No právě to mě napadlo, že při tak malém objemu výroby

to může udat jen státní správě, mimo jiné např. kromě armády i poště

0/0
12.10.2016 14:15
Foto

J35i72ř39í 39D80v22o52ř15á60k 5225739270408

Státní správu má Babiš s Ivecem .

0/0
12.10.2016 16:25

M12i15l67a69n 57K13r51á17l 8813158951521

̈Pánové by mohli koupit Jawu

+14/−1
12.10.2016 8:50

M55i56c61h78a74l 89F95i79n77s80t52e20r62l10e 7849780403378

Tatra má za sebou mnoho krušných chvil. Ať už za vlád KSČ, kdy z naší všestranné automobilové jedničky udělali (jen!)specializovaného výrobce těžkých terénních náklaďáků a (pouze)vládních speciálů v osobním segmentu (i přesto, zaplať pánbůh za to), tak hlavně díky devadesátým letům a privatizační party kolem V. Klause. Jistě, Škodovku odkoupil koncern VW, ale daleko logičtější by byl v té době odkup Tatry. Proč, protože VW povstal právě díky Tatře. Před 2. SV F. Porsche doslova okopíroval tatrováckou koncepci pro svůj lidový automobil později nazývaný "Brouk". V průběhu války kdy byla fabrika zabrána Němci, pak byla na jeho popud vyvezena veškerá výrobní dokumentace. To, že by VW postavil Tatru opět "na kola" by byl nejlepší způsob odčinění těchto hříchů. Nestalo se - asi mají páni ve Wolfsburgu s touto částí historie své firmy pořád velký problém a vyřešili to alespoň zařazením jiné tradiční české automobilové značky - Škody, do svého portfólia. Je tedy po letech velmi příjemné sledovat někoho - obvzlášt ještě našince, který má snahu tuto druhou nejstarší automobilku (Tatru) povznést z popela a vidět, že se mu to i daří. To samé samozřejmě platí i pro Avii..., takže za mne ...R^R^R^

+17/0
12.10.2016 8:37

P18ř29e76m56y79s29l 96L73u86k59á43š 2435332660701

Tatra nemela co nabidnout, VW z vyrobnich linek Skodovackeho Favoritu, ktere se postavili jeste za komancu a ktere byly velice moderni, tezil az do roku 2001, kdy Felicii (upgradovany Favorit) nahradila Fabie. Favorit doslova zachranil Skodu pred zanikem.

+4/0
12.10.2016 8:42

M68i32c19h11a97l 78F16i77n74s84t54e53r88l94e 7679160713388

To máte pravdu s tím Favoritem u Škodovky. Co se týče Tatry, tak zájem o ní v té době byl. Nicméně ukazovalo se, že uchazeči z oblasti konkurence spíše usilovali o patentovanou technologii podvozků,polygon a výrobní kapacity. O značku Tatra, jako konkurenta zájem nejevili. Je to podobné jako se Škodou a Renaultem před vstupem VW. Renault také neměl zájem o značku Škoda, šlo mu spíše o výrobní kapacity pro své nové modely - v Mladé Boleslavi pak o jeho tehdy nové "Twingo".

+2/0
12.10.2016 8:55

P10ř61e84m88y54s71l 81L47u47k80á76š 2125302110331

Kolem Tatry krouzil Daimler, ale jaky byl motiv, tezko rict. Nicmene stat si mohl urcit pravidla, za jakych Tatru privatizuje, vcetne podminky zachovani znacky a vyroby a podminenou investici do rozvoje. Misto toho ji prodal pochybnym subjektum, bez jakychkoliv podminek. A mate pravdu, ze Renault se Skodou nemel dobre umysly..

+1/0
12.10.2016 8:59

M22i87c22h35a45l 95F13i51n57s17t34e70r28l97e 7949790813678

No vzhledem k tomu, že Daimler je nejstarší automobilovou značkou a Tatra druhou nejstarší značkou, bych motiv viděl asi tam - ale je to jen moje soukromá dedukce . ;-)

+1/0
12.10.2016 9:05

V58l78a23d81i73m63í12r 38C69h77a53l91u84p39a 3812700508570

Koneckonců, vidíme co dělá Renault v Moskvě s bývalým Moskvičem ....

0/0
12.10.2016 14:27
Foto

V86l39a68d17a 98V38a71n11e41k 9463466514438

Velice "moderní" Favorit? To je vtip? ;-D Zeptejte se na jakémkoliv vrakovišti na názor o "kvalitě" prorezlý papír... Rv

0/−4
12.10.2016 10:05

T39o29m94á95š 40P14í23c92l 3426533761467

Tak VW jistě nebyl při koupi Škody hnán nějakou touhou po odčinění starých hříchů. Traduje se historka, kterak po návštěvě škodováckého muzea vlastně pánové z VW zjistili, jak starou a tradiční automobilku vlastně koupili.

+2/0
12.10.2016 8:49

M34i37l74a43n 69V67o89l38e26k 5359883816299

Škodovka měla perspektivu hlavně kvůli nenasycenému trhu osobních automobilů (zvláště po pádu železné opony). Výroba nákladních automobilů měla blíž k výrobě dopravních prostředků a co udělal Siemens s ČKD Tatra víme.

+1/0
12.10.2016 9:47

J95a51n 41D26o76b72r68o61v77o25l29n83ý 1960453342986

Nechápu, jak mohly zkrachovat takové značky, jako Tatra. Jejich náklaďáky jezdí dodnes, co si pamatuji vyhrávaly Dakar, měly prý jedinečný podvozek, a dnes se zase dnes se opět vyvážejí do celého světa.

0/0
12.10.2016 8:15

R23o56b19e73r21t 68M34o57t17k98a 4916687149185

Nedostatek kapitálu, nedostatečné zázemí zřejmě ne vždy optimální manažerská rozhodnuti.

+4/0
12.10.2016 8:32

J97a44n 77D90o12b58r19o28v69o44l68n82ý 1980743932736

Tady by ale měl podle mého zasáhnout stát. No asi to nebude tak jednoduché.

0/−2
12.10.2016 8:51

S20t97a13n18i63s93l96a68v 96K63r93e28j72c29a45r 6617836373104

Nežijeme v socialismu, a stát do toho nepletme. Ten to už pos..l s Českolipskou Baterií. Hlavní slovo by měli mít schopní podnikatelé s reálným plánem. Vzdělanců máme dost, bohužel pouze papírových. Dnes nejde nalézt v ČR podnikatele v oboru, jakým byl zakladatel Škodových závodů, in Škoda, jenž bez eu dotací dokázal z krachující Plzenské Valdštejnovi slévárny udělat světovou firmu se světovým renomé odborně schopné firmy!! A takových českých firem bylo i na sklonku Rakouska-Uherska a mladého ČSR několik[>-]!!

+2/0
12.10.2016 11:27

P19ř63e49m60y25s98l 73L93u87k58á83š 2705832640671

Kombinace faktoru. Rozpad trhu byvalych zemi RVHP, spatna privatizace, diletantsky management, na zapade nulova servisni a dealerska sit a v neposledni rade i neefektivnost a zastaralost vyroby a take minimalni prechodna ochrana domaciho trhu, ktery byl zaplaven levnymi ojetinami ze zapadu a expanze zapadnich firem s nepomerne odlisnym kapitalem. To byl proste smrtici koktejl nejen pro Tatrovku..

+8/0
12.10.2016 8:37

J66a72n 53D62o33b20r21o75v84o26l10n77ý 1970503432436

Asi to tak bude.

+1/0
12.10.2016 8:52

O89n70d97r40e76j 49P90a65t28e15k 5400340519161

Nesmíme zapomínat, že o peníze jde až na prvním místě. Pan podnikatel to jistě nedělá jen tak že sentimentu. Na druhou stranu pokud umí a to je evidentní, má u mně jednoznačně palec nahoru. Záchrana skvělých českých značek často stoletých je velice záslužná a díky tomu má zase národ být nač hrdý. A to se dnes počítá dvakrát. Držím palce ať se daří dál a lépe! :-)

+23/0
12.10.2016 7:54

J50i46ř95í 30K19o98c22u70r93e83k 6535944825878

Rozhodně bych si nepřál, aby české firmy končily v rukou člověka, který je nedokáže držet v zisku. Tím pádem je bude držet ve ztrátě = přivede ke krachu.

0/0
12.10.2016 22:38

P71a45v49e83l 75K82u97c54h82t86a 4686251387204

Správně odhadl význam vojenské výroby, kterou chtěl naivní Havel po převratu prakticky zlikvidovat. Sice jsem za mlada (1970) v Transportě chvíli pracoval, ale asi z ní nic životaschopného moc nezbylo (pasovky na doly, výtahy, podvalníky pro armádu), že začal se šrotem. Přeji hodně úspěchů. Už proto, že nezačal jako synek slovenského papaláša v zahraničním obchodě ale jako dělník. Asi tam budou ruské peníze, ale všechny peníze smrdí. Jen víc či méně.

+6/−7
12.10.2016 7:49

O71n61d21ř80e98j 45Š34i44m58e91k 5193192917828

To jsou za hospodsky kecy!!!

+1/−3
12.10.2016 7:54

P29ř61e43m55y39s90l 52L57u21k56á79š 2555332620741

Jezis zase ten Havel. Havel mel nulovou zakonodarnou a vykonnou moc, jestli nekomu chcete spilat, tak tehdejsim vladam, ktere tvorili zakony...

0/−3
12.10.2016 8:39

V59í79t 34B33r39z71o48b11o66h36a66t59ý 7600722863721

Havel měl sice nulovou zákonodárnou a výkonou moc, ale obrovský vliv.

+4/0
12.10.2016 8:48

P93ř82e61m29y48s37l 75L15u28k28á88š 2415582460521

Ano vliv mel, ale rozhodne ne na to, jaka fabrika se ma zavirat. To byla ciste zalezitost nepovedene privatizace a tunelovani. Co si pamatuju, tak volal po omezeni zbrojni vyroby, ale ze by appeloval na zavirani konkretnich fabrik, je proste chimera.

+1/−2
12.10.2016 8:54

V16í43t 91B11r80z62o39b45o59h66a86t83ý 7750142673221

To se nedá ani vyvrátit ani potvrdit, lidí, kteří by na to měli přímý vliv měl Havel kolem sebe dostatek, ovšem těžko říct jak moc a jestli vůbec tlačil na pilu.

0/0
12.10.2016 9:38

J84i71ř54í 22K28a65č12í23r85e91k 5610386566

A neni to doufam dotovane, tak jako Jawa? Protoze ta je podle vseho uz jen tunel na penize.

+2/0
12.10.2016 7:43

M20i29c62h38a60l 60N41o42v83á54k 7231562405555

Mohl by ji taky koupit, třeba by to pomohlo kdyby tam byl někdo kdo chce vyrábět, ne brát dotace...

+1/0
12.10.2016 8:11

M85a55r35e94k 51B88e81n38d74a 4710620769

Je to borec!

Avii si sice nekoupím, protože je mi platná jak ten obrněnec, ale na hodinky se podívám.

+14/0
12.10.2016 7:37

M11a74r78t26i18n 17K26a26r93á64s72e96k 9828523388658

No hlavne bacha na to, ze Primky u nas delaji 2 firmy v naprosto odlisne kvalite...

+1/0
12.10.2016 8:39

J74a52n 91P83í67c14h70a 3792118474477

Doufam ze tento pan nepujde do politiky, aby zacal ziskavat zakazky pro svuj koncern a informace k potirani konkurence.

+2/−5
12.10.2016 7:19

M80i25c63h42a16l 12H65i19r52k60a 4557796510923

To nepotřebuje, stačí jen silné a nadstandardní vazby na MO.

+1/0
12.10.2016 8:43

L62i53b20o76r 19M85a43c71h64a44l19e97k 1654935585468

Kdysi se rikalo: " Vite, ktere auto je nejrychlejsi? - Avie, vzdycky tahle peloton!"

+3/0
12.10.2016 7:13
Foto

V22l50a65d24a 42V58a88n93e92k 9953456144568

Před 20 lety! Zastaralá licence Renault z roku - X se díky neschopnosti komunistů vyráběla stále , stejně jako Tatra, Jawa, LIAZ byla už jen k smíchu

0/−1
12.10.2016 10:09

M49i20c19h85a80l 12Ř94e27z29n54í66č94e87k 3622204326382

Držím palce, mě to přijde velmi logické a chytré. Někdo, kdo pro český stát dělá něco doopravdy dobrého. "Lumpové" staré české firmy zprivatizovali, vytunelovali, rozprodali a tento člověk to lepí všechno zpět. Smekám.R^

+30/0
12.10.2016 7:12

P92e78t74r 79F94r21ý70d52e37k 7689931739633

Souhlasim. Schopnych lidi je dost, jen kdyby se jim do toho tolik nesral stat, ktery je diky Andrejovi automaticky povazuje za podvodniky.

+3/−3
12.10.2016 7:36

J68i30ř28í 39K16o54c25u15r69e58k 6535884725398

Lumpové ty firmy především ukradli. Je to k nevíře, že třeba firma Baťa patřila pánovi jménem Baťa.

0/0
12.10.2016 22:40

M55a38r60t55i92n 75P72l50a77t19i68l 9861103861578

200 brzdičů provozu, resp. nejrychlejších aut na silnici....

0/−17
12.10.2016 6:23
Foto

M87i32c30h47a34l 43N95a52j59m92a25n 7589733346570

Snazit se prosadit v segmentu malych nakladnich aut kde je obrovska konkurence se zastaralym autem jako je avie je utopie. Bohuzel.

0/−18
12.10.2016 6:12

L55u49b88o65š 54H47o67l20í50k 5837900382740

Snažit se oživit automobilku jako Tatra (občas tam jezdím a vím o čem mluvím) vypadalo na první pohled jako mnohem větší utopie. Možná že k velkým hasičským cisternám CAS od Tatry bude jedna avie zdarma... ;-)

+7/−1
12.10.2016 6:37
Foto

M89i77c59h61a49l 42N28a79j44m29a84n 7399683796720

Typ 158 a 815-7 ktere jsou nyni uspesne sel fo vyroby jeste pred prichodem Strnada....

+1/0
12.10.2016 6:54

J32i71ř37í 48Z16ý81k65a 9199923841380

... jenže to není jen o kvalitách produktu. K tomu musí být odpovídající marketing, servisní podpora, záruky a dost možná lobbing. Dále je to i o řízení vlastního provozu, cenách od dodavatelů, ekonomicky zvládnutelném vývoji atp. To vše musí být zvládnuté, aby to vydělávalo, bylo na výplaty, splácení závazků a něco zůstalo jako zisk majitelům.

A evidentně toto bývalý vlastník nezvládal, proto se řítil do úpadku.

+5/0
12.10.2016 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.