Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok vyrobíme 200 Avií, plánuje sběratel českých značek Strnad

Během pár let se podnikatel Jaroslav Strnad z východočeských Slatiňan vyšvihl mezi nejmocnější domácí průmyslníky. Někdejší obráběč v továrně na výtahy Transporta Chrudim začal podnikat po pádu socialismu. Jeho skupina Excalibur, letos přejmenovaná na Czechoslovak Group, teď prudce roste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a53v37i25d 38R11y51c10h80e44t88s33k46ý 9946651290400

Panu Strnadovi fandím a přeji úspěch.

+12/0
12.10.2016 11:52

D47a24v50i30d 91P73e27n40k 4530768779465

nojo, tak ekonomika šlape, horší to bude až přijde vlna dolu, což bejvá po vlně nahoru, to pak asi bude po značkách...

+1/−6
12.10.2016 10:12

P78e63t87r 63M63a86r12š66á42l13e44k 9245382784409

To skoro vypadá, že mezi českými úspěšnými podnikateli je i jeden romantik a vlastenec.

+10/0
12.10.2016 9:54
Foto

V10l35a36d95a 56V93a47n46e21k 9423956424138

Romantika nikoho v podnikání neužíví!

+1/0
12.10.2016 10:10

P16e33t64r 82M20a56r14š66á52l54e82k 9165122644529

To nikde netvrdím. Právě proto mě to překvapuje.

0/0
12.10.2016 10:35

V45e56n17d27u56l58a 88F61a23i76f52e19r81o17v92á 4258261753689

Tak něco jako romantika resp. zápal musí být v podnikání přítomno asi vždy, těžko bude někdo úspěšně podnikat v něčem, co ho vůbec nezajímá a nebaví.

0/−1
12.10.2016 11:24

R70i10c98h38a89r72d 94T30r52e30f68i52l 4121215409440

Do téže řeky dvakrát nevstoupíš. Pochybuji že najde skulinu na trhu, kde ty Avie prodá.

+2/−5
12.10.2016 9:25

K55a88r60e85l 95Č88e76r16n93ý 6575433372231

Podnikatel má nějaké kontakty v naší armádě - takže je tu možnost nějaké speciální a předražené verze. Normální podnikatel si nekoupí vůz z kusové výroby s nejistým servisem.

0/0
12.10.2016 10:12

R43i71c74h23a85r48d 76T75r85e17f27i28l 4671255659920

No právě to mě napadlo, že při tak malém objemu výroby

to může udat jen státní správě, mimo jiné např. kromě armády i poště

0/0
12.10.2016 14:15
Foto

J33i31ř49í 38D15v80o84ř81á30k 5795209240138

Státní správu má Babiš s Ivecem .

0/0
12.10.2016 16:25

M48i23l66a11n 71K19r92á54l 8193398451271

̈Pánové by mohli koupit Jawu

+14/−1
12.10.2016 8:50

M57i17c22h83a10l 87F70i58n47s77t91e49r13l91e 7929420693418

Tatra má za sebou mnoho krušných chvil. Ať už za vlád KSČ, kdy z naší všestranné automobilové jedničky udělali (jen!)specializovaného výrobce těžkých terénních náklaďáků a (pouze)vládních speciálů v osobním segmentu (i přesto, zaplať pánbůh za to), tak hlavně díky devadesátým letům a privatizační party kolem V. Klause. Jistě, Škodovku odkoupil koncern VW, ale daleko logičtější by byl v té době odkup Tatry. Proč, protože VW povstal právě díky Tatře. Před 2. SV F. Porsche doslova okopíroval tatrováckou koncepci pro svůj lidový automobil později nazývaný "Brouk". V průběhu války kdy byla fabrika zabrána Němci, pak byla na jeho popud vyvezena veškerá výrobní dokumentace. To, že by VW postavil Tatru opět "na kola" by byl nejlepší způsob odčinění těchto hříchů. Nestalo se - asi mají páni ve Wolfsburgu s touto částí historie své firmy pořád velký problém a vyřešili to alespoň zařazením jiné tradiční české automobilové značky - Škody, do svého portfólia. Je tedy po letech velmi příjemné sledovat někoho - obvzlášt ještě našince, který má snahu tuto druhou nejstarší automobilku (Tatru) povznést z popela a vidět, že se mu to i daří. To samé samozřejmě platí i pro Avii..., takže za mne ...R^R^R^

+17/0
12.10.2016 8:37

P11ř65e56m95y74s92l 24L78u54k58á64š 2315232380931

Tatra nemela co nabidnout, VW z vyrobnich linek Skodovackeho Favoritu, ktere se postavili jeste za komancu a ktere byly velice moderni, tezil az do roku 2001, kdy Felicii (upgradovany Favorit) nahradila Fabie. Favorit doslova zachranil Skodu pred zanikem.

+4/0
12.10.2016 8:42

M29i74c44h66a34l 22F66i36n24s24t77e64r28l32e 7799680883628

To máte pravdu s tím Favoritem u Škodovky. Co se týče Tatry, tak zájem o ní v té době byl. Nicméně ukazovalo se, že uchazeči z oblasti konkurence spíše usilovali o patentovanou technologii podvozků,polygon a výrobní kapacity. O značku Tatra, jako konkurenta zájem nejevili. Je to podobné jako se Škodou a Renaultem před vstupem VW. Renault také neměl zájem o značku Škoda, šlo mu spíše o výrobní kapacity pro své nové modely - v Mladé Boleslavi pak o jeho tehdy nové "Twingo".

+2/0
12.10.2016 8:55

P26ř96e75m84y56s50l 65L86u34k94á56š 2795922290361

Kolem Tatry krouzil Daimler, ale jaky byl motiv, tezko rict. Nicmene stat si mohl urcit pravidla, za jakych Tatru privatizuje, vcetne podminky zachovani znacky a vyroby a podminenou investici do rozvoje. Misto toho ji prodal pochybnym subjektum, bez jakychkoliv podminek. A mate pravdu, ze Renault se Skodou nemel dobre umysly..

+1/0
12.10.2016 8:59

M28i89c63h97a23l 94F96i43n41s43t38e48r78l98e 7109890393428

No vzhledem k tomu, že Daimler je nejstarší automobilovou značkou a Tatra druhou nejstarší značkou, bych motiv viděl asi tam - ale je to jen moje soukromá dedukce . ;-)

+1/0
12.10.2016 9:05

V51l54a48d41i13m76í68r 81C76h71a11l48u88p29a 3312840358120

Koneckonců, vidíme co dělá Renault v Moskvě s bývalým Moskvičem ....

0/0
12.10.2016 14:27
Foto

V52l49a98d98a 27V83a79n87e22k 9193316574848

Velice "moderní" Favorit? To je vtip? ;-D Zeptejte se na jakémkoliv vrakovišti na názor o "kvalitě" prorezlý papír... Rv

0/−4
12.10.2016 10:05

T26o56m78á12š 89P93í76c45l 3246663201277

Tak VW jistě nebyl při koupi Škody hnán nějakou touhou po odčinění starých hříchů. Traduje se historka, kterak po návštěvě škodováckého muzea vlastně pánové z VW zjistili, jak starou a tradiční automobilku vlastně koupili.

+2/0
12.10.2016 8:49

M37i61l63a71n 37V10o88l79e78k 5159133396979

Škodovka měla perspektivu hlavně kvůli nenasycenému trhu osobních automobilů (zvláště po pádu železné opony). Výroba nákladních automobilů měla blíž k výrobě dopravních prostředků a co udělal Siemens s ČKD Tatra víme.

+1/0
12.10.2016 9:47

J14a49n 41D84o92b88r93o64v61o79l89n14ý 1120743152326

Nechápu, jak mohly zkrachovat takové značky, jako Tatra. Jejich náklaďáky jezdí dodnes, co si pamatuji vyhrávaly Dakar, měly prý jedinečný podvozek, a dnes se zase dnes se opět vyvážejí do celého světa.

0/0
12.10.2016 8:15

R57o71b63e83r60t 73M61o59t60k55a 4596307849365

Nedostatek kapitálu, nedostatečné zázemí zřejmě ne vždy optimální manažerská rozhodnuti.

+4/0
12.10.2016 8:32

J75a98n 96D86o63b78r40o74v34o34l34n48ý 1660973202566

Tady by ale měl podle mého zasáhnout stát. No asi to nebude tak jednoduché.

0/−2
12.10.2016 8:51

S20t84a76n14i98s80l27a49v 41K85r57e33j28c36a43r 6137156303684

Nežijeme v socialismu, a stát do toho nepletme. Ten to už pos..l s Českolipskou Baterií. Hlavní slovo by měli mít schopní podnikatelé s reálným plánem. Vzdělanců máme dost, bohužel pouze papírových. Dnes nejde nalézt v ČR podnikatele v oboru, jakým byl zakladatel Škodových závodů, in Škoda, jenž bez eu dotací dokázal z krachující Plzenské Valdštejnovi slévárny udělat světovou firmu se světovým renomé odborně schopné firmy!! A takových českých firem bylo i na sklonku Rakouska-Uherska a mladého ČSR několik[>-]!!

+2/0
12.10.2016 11:27

P29ř74e97m16y34s34l 92L92u32k19á36š 2485362210921

Kombinace faktoru. Rozpad trhu byvalych zemi RVHP, spatna privatizace, diletantsky management, na zapade nulova servisni a dealerska sit a v neposledni rade i neefektivnost a zastaralost vyroby a take minimalni prechodna ochrana domaciho trhu, ktery byl zaplaven levnymi ojetinami ze zapadu a expanze zapadnich firem s nepomerne odlisnym kapitalem. To byl proste smrtici koktejl nejen pro Tatrovku..

+8/0
12.10.2016 8:37

J57a48n 72D73o51b97r94o97v15o45l38n98ý 1880763112156

Asi to tak bude.

+1/0
12.10.2016 8:52

O21n33d93r14e36j 50P64a11t15e92k 5550920559471

Nesmíme zapomínat, že o peníze jde až na prvním místě. Pan podnikatel to jistě nedělá jen tak že sentimentu. Na druhou stranu pokud umí a to je evidentní, má u mně jednoznačně palec nahoru. Záchrana skvělých českých značek často stoletých je velice záslužná a díky tomu má zase národ být nač hrdý. A to se dnes počítá dvakrát. Držím palce ať se daří dál a lépe! :-)

+23/0
12.10.2016 7:54

J62i48ř95í 79K10o31c19u57r80e94k 6545334985208

Rozhodně bych si nepřál, aby české firmy končily v rukou člověka, který je nedokáže držet v zisku. Tím pádem je bude držet ve ztrátě = přivede ke krachu.

0/0
12.10.2016 22:38

P36a28v57e64l 33K29u59c46h31t10a 4696621447464

Správně odhadl význam vojenské výroby, kterou chtěl naivní Havel po převratu prakticky zlikvidovat. Sice jsem za mlada (1970) v Transportě chvíli pracoval, ale asi z ní nic životaschopného moc nezbylo (pasovky na doly, výtahy, podvalníky pro armádu), že začal se šrotem. Přeji hodně úspěchů. Už proto, že nezačal jako synek slovenského papaláša v zahraničním obchodě ale jako dělník. Asi tam budou ruské peníze, ale všechny peníze smrdí. Jen víc či méně.

+6/−7
12.10.2016 7:49

O33n85d95ř88e14j 59Š52i81m60e35k 5373142357218

To jsou za hospodsky kecy!!!

+1/−3
12.10.2016 7:54

P11ř83e56m55y54s20l 77L16u81k28á73š 2975822390281

Jezis zase ten Havel. Havel mel nulovou zakonodarnou a vykonnou moc, jestli nekomu chcete spilat, tak tehdejsim vladam, ktere tvorili zakony...

0/−3
12.10.2016 8:39

V46í42t 77B31r49z94o45b58o30h46a12t30ý 7310682143821

Havel měl sice nulovou zákonodárnou a výkonou moc, ale obrovský vliv.

+4/0
12.10.2016 8:48

P71ř93e31m41y95s88l 68L77u86k89á77š 2755282820311

Ano vliv mel, ale rozhodne ne na to, jaka fabrika se ma zavirat. To byla ciste zalezitost nepovedene privatizace a tunelovani. Co si pamatuju, tak volal po omezeni zbrojni vyroby, ale ze by appeloval na zavirani konkretnich fabrik, je proste chimera.

+1/−2
12.10.2016 8:54

V40í78t 82B77r94z19o67b91o42h79a44t60ý 7190952883411

To se nedá ani vyvrátit ani potvrdit, lidí, kteří by na to měli přímý vliv měl Havel kolem sebe dostatek, ovšem těžko říct jak moc a jestli vůbec tlačil na pilu.

0/0
12.10.2016 9:38

J13i61ř96í 14K93a98č67í34r24e11k 5810416806

A neni to doufam dotovane, tak jako Jawa? Protoze ta je podle vseho uz jen tunel na penize.

+2/0
12.10.2016 7:43

M27i58c68h51a69l 83N47o98v37á35k 7981922975215

Mohl by ji taky koupit, třeba by to pomohlo kdyby tam byl někdo kdo chce vyrábět, ne brát dotace...

+1/0
12.10.2016 8:11

M73a14r56e87k 42B36e79n81d85a 4850780699

Je to borec!

Avii si sice nekoupím, protože je mi platná jak ten obrněnec, ale na hodinky se podívám.

+14/0
12.10.2016 7:37

M43a73r88t77i37n 84K52a90r59á48s63e43k 9608363468708

No hlavne bacha na to, ze Primky u nas delaji 2 firmy v naprosto odlisne kvalite...

+1/0
12.10.2016 8:39

J29a23n 96P76í68c98h73a 3352138364777

Doufam ze tento pan nepujde do politiky, aby zacal ziskavat zakazky pro svuj koncern a informace k potirani konkurence.

+2/−5
12.10.2016 7:19

M84i91c83h31a87l 69H82i96r68k38a 4927606200243

To nepotřebuje, stačí jen silné a nadstandardní vazby na MO.

+1/0
12.10.2016 8:43

L70i36b30o23r 95M49a78c91h28a54l49e25k 1584565465968

Kdysi se rikalo: " Vite, ktere auto je nejrychlejsi? - Avie, vzdycky tahle peloton!"

+3/0
12.10.2016 7:13
Foto

V29l78a62d59a 49V63a81n62e70k 9593386484768

Před 20 lety! Zastaralá licence Renault z roku - X se díky neschopnosti komunistů vyráběla stále , stejně jako Tatra, Jawa, LIAZ byla už jen k smíchu

0/−1
12.10.2016 10:09

M87i32c53h67a82l 17Ř88e58z64n76í16č64e87k 3522144396682

Držím palce, mě to přijde velmi logické a chytré. Někdo, kdo pro český stát dělá něco doopravdy dobrého. "Lumpové" staré české firmy zprivatizovali, vytunelovali, rozprodali a tento člověk to lepí všechno zpět. Smekám.R^

+30/0
12.10.2016 7:12

P24e43t81r 20F81r56ý63d90e45k 7179751799593

Souhlasim. Schopnych lidi je dost, jen kdyby se jim do toho tolik nesral stat, ktery je diky Andrejovi automaticky povazuje za podvodniky.

+3/−3
12.10.2016 7:36

J24i85ř18í 41K89o16c72u36r36e12k 6785234215888

Lumpové ty firmy především ukradli. Je to k nevíře, že třeba firma Baťa patřila pánovi jménem Baťa.

0/0
12.10.2016 22:40

M13a93r72t56i27n 74P27l54a98t78i61l 9531503431848

200 brzdičů provozu, resp. nejrychlejších aut na silnici....

0/−17
12.10.2016 6:23
Foto

M35i53c96h23a56l 10N35a15j73m65a95n 7969783176700

Snazit se prosadit v segmentu malych nakladnich aut kde je obrovska konkurence se zastaralym autem jako je avie je utopie. Bohuzel.

0/−18
12.10.2016 6:12

L54u82b78o77š 49H78o55l13í81k 5177120952210

Snažit se oživit automobilku jako Tatra (občas tam jezdím a vím o čem mluvím) vypadalo na první pohled jako mnohem větší utopie. Možná že k velkým hasičským cisternám CAS od Tatry bude jedna avie zdarma... ;-)

+7/−1
12.10.2016 6:37
Foto

M89i86c89h37a20l 82N84a68j92m86a67n 7919893466720

Typ 158 a 815-7 ktere jsou nyni uspesne sel fo vyroby jeste pred prichodem Strnada....

+1/0
12.10.2016 6:54

J30i22ř10í 61Z58ý11k98a 9539823941590

... jenže to není jen o kvalitách produktu. K tomu musí být odpovídající marketing, servisní podpora, záruky a dost možná lobbing. Dále je to i o řízení vlastního provozu, cenách od dodavatelů, ekonomicky zvládnutelném vývoji atp. To vše musí být zvládnuté, aby to vydělávalo, bylo na výplaty, splácení závazků a něco zůstalo jako zisk majitelům.

A evidentně toto bývalý vlastník nezvládal, proto se řítil do úpadku.

+5/0
12.10.2016 7:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.