Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Denně 9 025 kamionů. Provoz na D1 houstne, kolonám navzdory

Rozsáhlé uzavírky kvůli modernizaci a časté kolony neodrazují řidiče kamionů od cesty po dálnici D1. Naopak. Za pět let počty kamionů na nejfrekventovanější české dálnici narostly o pětinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85o40z65e75f 20S67t98e42b87i84l10a 3535987675647

Aut je čím dál více (letos to bude opět rekord ve výrobě)

A D1 je spojnice východ/západ.. Je to prostě tak.

0/0
13.10.2016 22:01
Foto

M11i10c66h46a61e42l 77D20o92s70t30a70l 8883481227185

Na školení bylo,že když se tranzituje,tak se musí po dálnici jelikož jsou tam rychlostní váhy a pokud by bylo zjevné,že jede někudy jinudy at z důvodu ucpané D1,tak z důvodů objetí vah,vystavuje se pokutování.Proto si kamiony musí vyžrat ten marazmus na D1 a ještě za to dopravce platí mýto.Burdel na burdel.

0/0
13.10.2016 14:58

P19a34v17e39l 36Š68v20a49r59c45e51r 1470748782367

Poslední týden hodinové kolony v obou směrech každý den, docela masakr

0/0
13.10.2016 9:06

M43i12r89o24s67l34a12v 91T67e92i68s45s15i31g 1290856335773

Je to přesně tak, jak autor v článku píše. V posledních měsících počet kamiónů na D1 roste doslova pred očima.

A přibývá valem těch, kteří neumějí moc řídit (PL, LV, RO, BG, H). Viz včera odpoledne D1 západním směrem, na třípruhovém úseku ve stoupání vedle sebe zprava kamión s přívěsem, PL, kamión s návěsem, PL, a cosi tvarem a počtem míst k sezení připomínající autobus z druhé poloviny minulého století, taky PL. A všichni takto svorně celé stoupání úspěšně zdolali konstantní rychlostí okolo 80 km/h.

+1/0
13.10.2016 6:43

J59i91ř24í 72K98o54c60u50r31e93k 6245664985838

Tranzitující náklad pokud možno na vagoně. A proto je potřeba postavit Brněnský železniční uzel tak, aby se trasy nákladních vlaků křížily s hustou osobní dopravou

a) úroňově na osobním nádraží

b) jely mimo osobní nádraží, křížení bylo přesmykem

0/−4
12.10.2016 23:06
Foto

M58i68c39h55a31e24l 19D26o50s41t48a92l 8303461897625

Nemyslím si,že kdyby jste měl firmu a chtěl zboží do druhého dne někde na druhé straně Evropy,že by jste zadal přepravu dopravci který používá RO-RO(kombinovaná přeprava vlakem a kamionem )Váš zákazník by asi nebyl nadšen,že by mu cestovalo zboží po Evropě i 7dní než by se mu dostalo do skladu

+1/0
13.10.2016 15:07

P35e66t91r 54S60p15a37t88z50i49e91r73e19r 7454922835434

čím dál víc je vidět, že lidi myslí jen na sebe a svůj život...hlavně teď aŤ mají prachy a teď ať je vše podle nich...tím jsme prakticky připraveni k záhubě....protože nikdo nepřemýšlí a nekoná cokoliv tak, aby tato planeta a země byla úrodná a životaschopná třeba ještě za 200 let....proč by se o to měli zajímat když žijí teď že? děti? na ty kašleme...my se chceme mít dobře...kdyby přemýšleli, tak by se nevozilo zboží přes půl světa jen proto, že tady bude o korunu levnější než to co je u nás vyrobené...já bych byl pro, aby cokoliv si můžeme u nás vypěstovat nebo vyrobit tak ať se to zakáže dovážet....dyť už jsme proboha jeden velkej supermarket a naše soběstačnost je dávno pryč...

+5/0
12.10.2016 20:44

J10i16ř58í 98K15o76c17u36r27e53k 6305514615638

Takže opět budeme honit pašeráky klobás v batohu z Czieszyna do Těšína. Ale dovoz Moravského vína do Prahy bude OK.

0/−1
12.10.2016 22:57
Foto

M96i24c63h11a68e15l 92D55o68s27t89a63l 8563141737325

pán chtěl říci,že už nechce aby vypěstovaná prasata v Čechách jeli na jatka do Polska a maso putovalo do Německa zabalit a prodávalo se v Čechách pod značkou Made in Germany.Taková je současná praktika a nejenom u prasat ale i u ovoce a zeleniny.

V dobách mimoevropských bylo praktikou naložit ocel v NH Ostrava,dovézt ji na hranice u Aše.Projít celní kontrolou na prvním skladě za čárou předělali cedulky,papíry a hybaj zpět do Ostravy slavíc jakou mají skvělou ocel z Německa.

0/0
13.10.2016 15:17

Š66t96e47f86a70n 46F84r85i28č39a 7742108403626

Zajímal by mne počet kamionů v křižovatce dálnic D1 x D2, která leží jen 5 km od Náměstí Svobody v Brně, tedy absolutního centra města. Křižovatku dálnic ve městě, to muselo vymyslet naprosté hovado. Rv

+1/−1
12.10.2016 20:15

P75e34t52r 34K37o71r50b39e10l 9386737810252

Za komoušů na ní byl provoz nesrovnatelně menší. Asi předpokládali, že to tak bude vždycky.

+2/0
12.10.2016 21:45

J94i52ř11í 13K83o69c29u16r42e79k 6245784215958

Víte, tehdy tam město nebylo. To je taková drobnost, která vám zřejmě ušla, ale předpokládám, že takové drobnosti, jako je skutečnost v době výstavby asi nepovažujete za platné.

+2/−1
12.10.2016 22:58

Š33t36e68f74a39n 79F44r74i64č35a 7842628433326

Součástí Brna se Horní a Dolní Heršpice, Přízřenice, Tuřany staly 16. dubna 1919, ale také např. Komárov na jehož území křižovatka leží. Tedy několik desítek let před zahájením výstavby dálnice D1.

0/0
12.10.2016 23:56

M37a33r64t70i75n 93N83o82v43o69t54n93ý 3966826601554

Jednoznačně zdražit mýtné. Pokud to neomezí provoz, tak na tom alespoň stát vydělá.

+4/0
12.10.2016 19:52

M41a38r14e45k 81G63a69j57d39a 4173594696672

A slevnit poplatky na dráze ...

0/0
12.10.2016 22:59

R47o68m61a41n 95S50t71o14n29e94k 1379613639801

dokud stát konečně nezačne modernizovat železniční koridory tak vám to stejně nepomůže

0/0
13.10.2016 0:41
Foto

M73i77c56h28a87e42l 36D31o48s80t78a61l 8783921577205

provoz to neomezi.Kamiony nemají jinší volbu trasy.Platit za ten marast a ztracený čas by jste taky asi nechtěl pokud nenabídne komfort co má dálnice zajistit.:-/

0/0
13.10.2016 15:55
Foto

B16r36o45n24i81s37l58a52v 35G77a40b60r13y75š 2492639171

Koukám, že je to tady takový paradox. Řidiči budou nadávat na kolony, na věčně rozkopané silnice a dálnice, ale z toho auta se prostě nehnou a náklad se po kolejích vozit nebude. ;-D

+6/−1
12.10.2016 19:13
Foto

M85i23c39h50a73e33l 48D28o65s89t10a61l 8123921607975

Náklad se na kolejích vozit nebude do té doby pokud nebude stejně pružný jako je kamion(jeden den naložit a do druhého dne skládat) a to si myslím že dnes zatím nehrozí.;-)

0/0
13.10.2016 15:35
Foto

B91r58o23n79i36s32l31a52v 77G86a37b38r59y80š 2842739911

Ano, kamion stojící v koloně je opravdu "pružný"... ;-D

Asi taky nehrozí, že by v kamionu seděli normální řidiči.

0/0
13.10.2016 16:33
Foto

M47i49c51h82a86e67l 18D79o33s80t74a55l 8593741797475

No je rozhodně pružnější než vlak.Než dojedete na nádraží navagonujete a přes celou republiku projedete potom sjedete z vagonu tak 2-3dny Vlak natáhne cca 30kamionů.Jen navagonování trvá skoro 2h potom si nemyslete,že vlak hned frčí.Prioritou jsou osobní s harmonogramem a tak tam si postojíte2h tam 4h tam si postojíte hodinu,protože jste až ten poslední v prioritách.V Rakousku se jelo 360km 11h a na navagonování se mnohdy na Breneru čekalo i 3dny.A to měli vychytané tu nejsou schopni vychytat aby jezdili osobáky na čas.To jen abych vás dostal do obrazu jak to funguje.

0/0
13.10.2016 17:16
Foto

B11r89o95n23i40s84l43a45v 51G23a44b72r66y42š 2912969621

Nemějte obavy, vystudoval jsem železniční dopravu. ;-)

A co ekonomická stránka věci? Sám byste měl vědět, že nejdražší položkou je lidská síla. Pokud můžu 30 kamionů naložit na vlak, nebudu muset mít 30 řidičů, ale třeba jednoho nebo dva strojvedoucí.

Ve Švýcarsku už dávno odsunuli nákladní dopravu na koleje. Pochopitelně jen tam, kde je železnice. V koncových úsecích jsou pořád dodávky nebo kamiony. Nicméně doba jízdy se nijak zásadně nezměnila a koncová cena pro spotřebitele se zvýšila jen o 0,18 %.

0/0
13.10.2016 18:13

L22e59o19p72o39l83d 78P88r97o60k76e70š 8779964487

Při každoročním nárůstu automobilů je D1 dnes už zastaralá i kdyby byla plně průjezdná. Když je polovina dálnice rozdrbaná , tak už se má rovnou rozšiřovat. Do 10 roků se slavnostně opraví a začne se znovu kopat.

+5/0
12.10.2016 18:44

T35o48m63á67š 53M87a58c11e97j38k47a 6231102747867

Jenže ty chytré hlavy na MD a ŘSD měli jen asi 25 let na to, aby zajistily pozemky, projekty a patřičné papíry na rozšíření dálnice na o více pruhů, ale asi to bylo málo a budou potřebovat dalších 25 let. Ta současná slavná rekonstrukce je výsměch.

+4/0
12.10.2016 22:49

L36u28d62v94í49k 11G49a63j32d10o96š61í63k 2235653474122

Akorát jste jaksi nepochopil, že rozšíření D1 na tříproudovou by stálo téměř to samé, jako vybudovat někde jinde dálnici novou. Myslím, že v této zemi je sposta míst, kde by vybudování nové dálnice bylo daleko užitečnější, notabene by to vyřešilo z části i problém D1.

0/−1
13.10.2016 11:08
Foto

M86i95c19h98a88e13l 47D60o23s31t70a58l 8393191907625

pravdou je,že kdyby byl tah D11 od Hradce Kr. propojen na Olomouc možná by ubylo aut.Jenže tu se furt bečí že nejsou love a když jsoulove tak lidi skrz "chrobáka" nepovolí nebo neprodají dokud by na tom nevyrejžli mamon.:-P

0/0
13.10.2016 15:31

V79á97c80l31a75v 56Š84u13b47r65t 9157893738927

Mě by zajímalo, jak dlouho v průměru trvá cesta autem z Prahy do Brna, či obráceně. Tipoval bych něco ke třem hodinám (vlakem to je v současnosti o něco dýl). Přitom i nějaký "pomalý" rychlovlak by tutéž vzdálenost překonal za hodinu. Bohužel u nás budeme stále opravovat přecpanou D1, místo abychom za tytéž peníze postavili koleje pro ten rychlovlak.

+3/−2
12.10.2016 17:47

M63a95r50t51i14n 11N85o83v87o67t48n73ý 3786526201544

Vlakem to je 2 hodiny a 30 minut.

+2/0
12.10.2016 19:53

Š41t47e27f63a82n 91F88r89i27č83a 7582528923976

Vlakem je to 257 km. To je cca o 20 % delší, než po dálnici. Lidé už ale konečně pochopili, že vlak je mnohem pohodlnější, než mít oči nalepené na skle auta a vyčerpávat se řízením.

+1/0
12.10.2016 20:19

J38i54ř96í 27K79o29c53u37r32e16k 6735214585168

Víte, když budu chtít z Waidhofenu do Slavonic, tak mě taky nebude zajímat, že vlak musí ujet 350 km a proto to trvá 8 hodin.

0/0
12.10.2016 23:00

P52e33t46r 40Š70i98m48r50a17l 4817137725785

A je to tak správně. Na dvacet kilometrů je opravdu vlak nevhodný. V případě, že tam chybí koleje (a zde je nádherná cyklostezka), tak ani v případě přepravního proudu 5000 tun denně.

0/0
12.10.2016 23:08

L66u92d61v17í86k 55G42a70j31d93o58š97í81k 2315343724152

Na vzdálenost 200 km nikdo rychlovlak budovat nebude. Je to příliš málo na to, aby se to vyplatilo.

0/0
13.10.2016 11:10
Foto

M15i75c49h65a53e85l 22D58o14s52t90a55l 8513341487225

A jsme u toho.Lidi co jedou na solovku tak by měli jezdit vlakem a ne autem.Je nutné si uvědomit,že ten kamioňák by taky raději relaxoval a neposkakoval po dálnici ale je to jeho práce a to by si měli uvědomit ti co jedou osobákem.Jelikož jsou lidi pohodlní na ten vlak dojít tak vytáhnou auto a zahušťují provoz na D1.Stále tu všichni tlačí kamiony na železnici ale lidi s 1 nebo 2kufry jedoucí do Prahy či Plzně kteří jedou autem po D1 to je v pořádku.:-P

0/0
13.10.2016 17:35

P35a91v29e44l 60M41a50t37o21u92š35e63k 5180467368424

Mně se líbí, jak se tady skoro každý zastává kamionové dopravy, když se někdo opatrně byť jen zmíní o tom, že by se to dalo vozit po železnici. To je najednou chytrých hlav, které nejlépe vědí, že to (u nás) nejde! Jen tak dál, kurvěte si to tady pro sebe a pro své potomky čím dál lépe a radostněji!

+8/0
12.10.2016 17:30

F40i41l46i28p 91V53ý44m57o64l95a 1984900468

Tak pokud vám stačí, že vám zboží dorazí za sto let, tak to klidně vozte po železnici.

+2/−5
12.10.2016 18:23

L81u80k33á15š 62Š86m73a41h64e77l 2637564402894

Když jsme potřebovali nějaké důležité papíry poslat do Prahy, bylo to nejlevnější a nejrychlejší vlakem. Jakákoliv jiná metoda byla podstatně dražší nebo trvala do druhého či třetího dne.

0/0
12.10.2016 20:02

P77e75t31r 70Š17i59m24r14a15l 4567687905445

Dokázal jsem odvézt kontejnerový expres z Prahy Uhřiněvsi do Bratislavy Nového Mesta za 4 hodiny a 1 minutu :-)

Z Prahy do Hamburku jezdíme okolo deseti hodin.

Takže v rychlosti vlaků to není.

+1/0
12.10.2016 20:10

T48o60m 50K14l54í39č68n29í11k 5310724935775

A pak vám zavolají z nádraží, že tam máte na vagónu zboží a musíte ho nějak vypakovat. Dokud nezvládnou ČD obsloužit poslední míly, velkou alternativou k silnici to nebude.

0/0
13.10.2016 6:39

L66e76o84p16o38l23d 77P22r85o56k46e84š 8859404357

Nejsou vlečky do továren a z nákladních nádraží to dopravíte jak Zkuste poslat vlakem jen trochu křehčí zboží a dojede šrot. O tom , že vagony nejsou zabezpečené proti krádežím , vandalům , také nevíte. Brno - Praha autem máte zboží do 4 hodin. Vlakem tak do 4 dnů.

0/−2
12.10.2016 18:49

L22u41k70á96š 47Š22m90a60h32e33l 2867214872564

Škoda, že tady není Petr Šimral, ten by vám vysvětlil, jak to s náklady na železnici funguje doopravdy, mj. že z Terstu do Prahy vám dojede vlak klidně do 24 hodin, z Hamburku i do 12.

+1/0
12.10.2016 20:00

P13e36t92r 49Š82i39m97r76a43l 4907777575185

Ale je :- )

Je to velmi jednoduché. Železniční nákladní doprava zrychlila za posledních 20 let na téměř trojnásobek.

Naše vlaky to jezdí asi takto:

Praha - Hamburk - 10 hodin

Praha - Bremerhaven - 15 hodin

Praha - Rotterdam - 20 hodin

Praha - Salzburg - 10 hodin, zpět 8 hodin

Koper - Dunajská Streda - 12 hodin

Problém vlaků není v rychlosti. I když to tady čtu, tak mnoho přispěvatelů zůstala myšlním o železnici na úrovni tak maximálně Duškovo stávky v roce 1997. Od té doby železnice udělala veliký pokrok.

+1/0
12.10.2016 20:18

P12e75t63r 72Š29i27m37r58a14l 4827597135275

Má to ale několik "ale".

Aby mohla železnice konkurovat cenově, musí to být vlak vedený elektrickou trakcí po dvojkolejné trati a musí jet v podobné trase jako vede dálnice.

Není - li taková trať k dispozici, je vlak nekonkurenceschopný. Příklad máme u spojení do Bavorska. V mezinárodní dopravě drží železnice velmi vysoký podíl 45% trhu, ale do Bavorska je to pouze 5 %. Není kudy a tedy železnice v konkurenci D5 nemá šanci.

0/0
12.10.2016 20:21

J44i52ř96í 94Z49á65ř74e84c92k16ý 5624558864625

Problém skutečně není v rychlosti vlaků, z mého pohledu je jedno, jestli pojede vlak z Hamburku 12 nebo 20 hodin.

Problém je první a poslední míle, tj. jak dostat zboží na vagon ( tím nemyslím zrovna ten Hamburk) a potom z vagonu k příjemci. Když si představíte, co to obnáší, je velmi často lepší a levnější ten kamion.

0/0
13.10.2016 0:27

P90e31t63r 22Š87i45m46r36a86l 4137167595615

První a poslední míle je rešitelná kombinovanou dopravu. I ta dělá výrazné pokroky. Například zavedení 45 stopých kontejnerů s vnitřní šířkou přes 2400 mm už má parametry běžného návěsu. A kombinovaná doprava má velmi výrazný potenciál, zatím je její podíl v ČR necelých 15 %.

+2/0
13.10.2016 8:56

J83i73ř53í 32Z74á15ř39e41c13k37ý 5764268914635

Jenomže kombinovaná přeprava je hlavně v kombinaci s námořní dopravou.

0/0
13.10.2016 11:21

P11e48t29r 76Š19i37m94r72a45l 4257477225765

Jednu paletu dodávkou? Ano, na to se opravdu železnice nehodí.

0/0
12.10.2016 20:11

T39o40m46a46s 42H64r91a30z61d27i10l 5337238833355

1. Davno mela byt hotova D 35 Hradec Kralove - Mohelnice!

2. Davno meli byt tri pruhy okolo Brna od Holubic po Kyvalku!

Howgh

+6/−1
12.10.2016 16:54

P24a15v70e57l 86M95a26t59o76u74š21e85k 5250687358404

Dávno měla být vyasfaltovaná celá plocha ČR, aby auta v čele s kamiony nic neomezovalo v rozletu!

+6/−1
12.10.2016 17:32

L55e45o74p92o94l69d 72P84r94o39k46e10š 8249164927

To PC na kterém píšete , Vám z Číny donesl poštovní holub?

+1/−2
12.10.2016 18:52

J83i23ř88í 12Z87á38ř50e94c27k62ý 5644358604265

To PC je velmi pravděpodobně z Pardubic. A potřebné komponenty na něj se sem dostaly letadlem.

0/0
13.10.2016 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.