Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Denně 9 025 kamionů. Provoz na D1 houstne, kolonám navzdory

Rozsáhlé uzavírky kvůli modernizaci a časté kolony neodrazují řidiče kamionů od cesty po dálnici D1. Naopak. Za pět let počty kamionů na nejfrekventovanější české dálnici narostly o pětinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J87o73z40e17f 42S18t40e37b54i91l95a 3575497485107

Aut je čím dál více (letos to bude opět rekord ve výrobě)

A D1 je spojnice východ/západ.. Je to prostě tak.

0/0
13.10.2016 22:01
Foto

M95i89c34h94a93e33l 78D85o42s27t64a57l 8843411907835

Na školení bylo,že když se tranzituje,tak se musí po dálnici jelikož jsou tam rychlostní váhy a pokud by bylo zjevné,že jede někudy jinudy at z důvodu ucpané D1,tak z důvodů objetí vah,vystavuje se pokutování.Proto si kamiony musí vyžrat ten marazmus na D1 a ještě za to dopravce platí mýto.Burdel na burdel.

0/0
13.10.2016 14:58

P72a38v90e90l 18Š57v55a72r83c60e29r 1200778432117

Poslední týden hodinové kolony v obou směrech každý den, docela masakr

0/0
13.10.2016 9:06

M82i23r50o13s46l93a93v 76T90e92i50s60s31i98g 1900756785683

Je to přesně tak, jak autor v článku píše. V posledních měsících počet kamiónů na D1 roste doslova pred očima.

A přibývá valem těch, kteří neumějí moc řídit (PL, LV, RO, BG, H). Viz včera odpoledne D1 západním směrem, na třípruhovém úseku ve stoupání vedle sebe zprava kamión s přívěsem, PL, kamión s návěsem, PL, a cosi tvarem a počtem míst k sezení připomínající autobus z druhé poloviny minulého století, taky PL. A všichni takto svorně celé stoupání úspěšně zdolali konstantní rychlostí okolo 80 km/h.

+1/0
13.10.2016 6:43

J59i15ř72í 76K19o18c15u80r76e48k 6315484285658

Tranzitující náklad pokud možno na vagoně. A proto je potřeba postavit Brněnský železniční uzel tak, aby se trasy nákladních vlaků křížily s hustou osobní dopravou

a) úroňově na osobním nádraží

b) jely mimo osobní nádraží, křížení bylo přesmykem

0/−4
12.10.2016 23:06
Foto

M31i48c31h56a12e27l 50D80o35s44t96a23l 8273631147215

Nemyslím si,že kdyby jste měl firmu a chtěl zboží do druhého dne někde na druhé straně Evropy,že by jste zadal přepravu dopravci který používá RO-RO(kombinovaná přeprava vlakem a kamionem )Váš zákazník by asi nebyl nadšen,že by mu cestovalo zboží po Evropě i 7dní než by se mu dostalo do skladu

+1/0
13.10.2016 15:07

P62e60t38r 44S97p73a50t77z49i72e93r38e87r 7234102515704

čím dál víc je vidět, že lidi myslí jen na sebe a svůj život...hlavně teď aŤ mají prachy a teď ať je vše podle nich...tím jsme prakticky připraveni k záhubě....protože nikdo nepřemýšlí a nekoná cokoliv tak, aby tato planeta a země byla úrodná a životaschopná třeba ještě za 200 let....proč by se o to měli zajímat když žijí teď že? děti? na ty kašleme...my se chceme mít dobře...kdyby přemýšleli, tak by se nevozilo zboží přes půl světa jen proto, že tady bude o korunu levnější než to co je u nás vyrobené...já bych byl pro, aby cokoliv si můžeme u nás vypěstovat nebo vyrobit tak ať se to zakáže dovážet....dyť už jsme proboha jeden velkej supermarket a naše soběstačnost je dávno pryč...

+5/0
12.10.2016 20:44

J11i42ř64í 77K51o54c32u66r42e64k 6915514745218

Takže opět budeme honit pašeráky klobás v batohu z Czieszyna do Těšína. Ale dovoz Moravského vína do Prahy bude OK.

0/−1
12.10.2016 22:57
Foto

M91i63c22h44a20e85l 66D37o86s50t56a16l 8333771767855

pán chtěl říci,že už nechce aby vypěstovaná prasata v Čechách jeli na jatka do Polska a maso putovalo do Německa zabalit a prodávalo se v Čechách pod značkou Made in Germany.Taková je současná praktika a nejenom u prasat ale i u ovoce a zeleniny.

V dobách mimoevropských bylo praktikou naložit ocel v NH Ostrava,dovézt ji na hranice u Aše.Projít celní kontrolou na prvním skladě za čárou předělali cedulky,papíry a hybaj zpět do Ostravy slavíc jakou mají skvělou ocel z Německa.

0/0
13.10.2016 15:17

Š96t55e83f22a75n 92F12r78i96č82a 7862888753176

Zajímal by mne počet kamionů v křižovatce dálnic D1 x D2, která leží jen 5 km od Náměstí Svobody v Brně, tedy absolutního centra města. Křižovatku dálnic ve městě, to muselo vymyslet naprosté hovado. Rv

+1/−1
12.10.2016 20:15

P18e23t56r 31K28o26r94b58e86l 9166597250742

Za komoušů na ní byl provoz nesrovnatelně menší. Asi předpokládali, že to tak bude vždycky.

+2/0
12.10.2016 21:45

J37i89ř11í 97K25o43c63u86r16e53k 6285374785868

Víte, tehdy tam město nebylo. To je taková drobnost, která vám zřejmě ušla, ale předpokládám, že takové drobnosti, jako je skutečnost v době výstavby asi nepovažujete za platné.

+2/−1
12.10.2016 22:58

Š29t41e41f88a83n 50F96r73i49č97a 7192308543666

Součástí Brna se Horní a Dolní Heršpice, Přízřenice, Tuřany staly 16. dubna 1919, ale také např. Komárov na jehož území křižovatka leží. Tedy několik desítek let před zahájením výstavby dálnice D1.

0/0
12.10.2016 23:56

M79a59r34t35i68n 42N86o13v69o91t84n90ý 3596726531354

Jednoznačně zdražit mýtné. Pokud to neomezí provoz, tak na tom alespoň stát vydělá.

+4/0
12.10.2016 19:52

M50a77r98e87k 26G71a66j74d28a 4363904856922

A slevnit poplatky na dráze ...

0/0
12.10.2016 22:59

R36o57m27a33n 43S42t48o73n68e13k 1539283869541

dokud stát konečně nezačne modernizovat železniční koridory tak vám to stejně nepomůže

0/0
13.10.2016 0:41
Foto

M38i28c90h64a15e23l 75D53o82s78t76a66l 8913431617675

provoz to neomezi.Kamiony nemají jinší volbu trasy.Platit za ten marast a ztracený čas by jste taky asi nechtěl pokud nenabídne komfort co má dálnice zajistit.:-/

0/0
13.10.2016 15:55
Foto

B92r23o60n21i82s98l57a42v 41G49a19b92r12y13š 2402839721

Koukám, že je to tady takový paradox. Řidiči budou nadávat na kolony, na věčně rozkopané silnice a dálnice, ale z toho auta se prostě nehnou a náklad se po kolejích vozit nebude. ;-D

+6/−1
12.10.2016 19:13
Foto

M52i79c30h89a17e10l 31D86o23s81t73a49l 8643641807805

Náklad se na kolejích vozit nebude do té doby pokud nebude stejně pružný jako je kamion(jeden den naložit a do druhého dne skládat) a to si myslím že dnes zatím nehrozí.;-)

0/0
13.10.2016 15:35
Foto

B35r50o84n34i72s92l26a45v 90G16a72b80r35y44š 2892759721

Ano, kamion stojící v koloně je opravdu "pružný"... ;-D

Asi taky nehrozí, že by v kamionu seděli normální řidiči.

0/0
13.10.2016 16:33
Foto

M36i17c70h19a87e72l 33D52o21s61t22a44l 8603671107535

No je rozhodně pružnější než vlak.Než dojedete na nádraží navagonujete a přes celou republiku projedete potom sjedete z vagonu tak 2-3dny Vlak natáhne cca 30kamionů.Jen navagonování trvá skoro 2h potom si nemyslete,že vlak hned frčí.Prioritou jsou osobní s harmonogramem a tak tam si postojíte2h tam 4h tam si postojíte hodinu,protože jste až ten poslední v prioritách.V Rakousku se jelo 360km 11h a na navagonování se mnohdy na Breneru čekalo i 3dny.A to měli vychytané tu nejsou schopni vychytat aby jezdili osobáky na čas.To jen abych vás dostal do obrazu jak to funguje.

0/0
13.10.2016 17:16
Foto

B37r30o32n15i42s86l27a17v 36G73a71b19r24y23š 2412559381

Nemějte obavy, vystudoval jsem železniční dopravu. ;-)

A co ekonomická stránka věci? Sám byste měl vědět, že nejdražší položkou je lidská síla. Pokud můžu 30 kamionů naložit na vlak, nebudu muset mít 30 řidičů, ale třeba jednoho nebo dva strojvedoucí.

Ve Švýcarsku už dávno odsunuli nákladní dopravu na koleje. Pochopitelně jen tam, kde je železnice. V koncových úsecích jsou pořád dodávky nebo kamiony. Nicméně doba jízdy se nijak zásadně nezměnila a koncová cena pro spotřebitele se zvýšila jen o 0,18 %.

0/0
13.10.2016 18:13

L58e87o91p54o72l63d 41P95r61o48k49e15š 8839774707

Při každoročním nárůstu automobilů je D1 dnes už zastaralá i kdyby byla plně průjezdná. Když je polovina dálnice rozdrbaná , tak už se má rovnou rozšiřovat. Do 10 roků se slavnostně opraví a začne se znovu kopat.

+5/0
12.10.2016 18:44

T22o23m35á89š 61M55a50c31e73j82k90a 6791452597807

Jenže ty chytré hlavy na MD a ŘSD měli jen asi 25 let na to, aby zajistily pozemky, projekty a patřičné papíry na rozšíření dálnice na o více pruhů, ale asi to bylo málo a budou potřebovat dalších 25 let. Ta současná slavná rekonstrukce je výsměch.

+4/0
12.10.2016 22:49

L11u46d97v13í14k 38G50a65j45d75o58š50í11k 2895653674852

Akorát jste jaksi nepochopil, že rozšíření D1 na tříproudovou by stálo téměř to samé, jako vybudovat někde jinde dálnici novou. Myslím, že v této zemi je sposta míst, kde by vybudování nové dálnice bylo daleko užitečnější, notabene by to vyřešilo z části i problém D1.

0/−1
13.10.2016 11:08
Foto

M68i87c40h53a11e28l 29D48o96s42t51a32l 8973801497265

pravdou je,že kdyby byl tah D11 od Hradce Kr. propojen na Olomouc možná by ubylo aut.Jenže tu se furt bečí že nejsou love a když jsoulove tak lidi skrz "chrobáka" nepovolí nebo neprodají dokud by na tom nevyrejžli mamon.:-P

0/0
13.10.2016 15:31

V25á88c68l13a47v 78Š67u17b83r84t 9347263788907

Mě by zajímalo, jak dlouho v průměru trvá cesta autem z Prahy do Brna, či obráceně. Tipoval bych něco ke třem hodinám (vlakem to je v současnosti o něco dýl). Přitom i nějaký "pomalý" rychlovlak by tutéž vzdálenost překonal za hodinu. Bohužel u nás budeme stále opravovat přecpanou D1, místo abychom za tytéž peníze postavili koleje pro ten rychlovlak.

+3/−2
12.10.2016 17:47

M80a72r91t35i21n 59N90o92v70o91t95n84ý 3836896521324

Vlakem to je 2 hodiny a 30 minut.

+2/0
12.10.2016 19:53

Š92t52e59f68a61n 73F49r78i27č64a 7502608843926

Vlakem je to 257 km. To je cca o 20 % delší, než po dálnici. Lidé už ale konečně pochopili, že vlak je mnohem pohodlnější, než mít oči nalepené na skle auta a vyčerpávat se řízením.

+1/0
12.10.2016 20:19

J44i43ř24í 79K63o59c51u35r88e24k 6145654975748

Víte, když budu chtít z Waidhofenu do Slavonic, tak mě taky nebude zajímat, že vlak musí ujet 350 km a proto to trvá 8 hodin.

0/0
12.10.2016 23:00

P42e54t81r 82Š33i92m42r11a32l 4357417215215

A je to tak správně. Na dvacet kilometrů je opravdu vlak nevhodný. V případě, že tam chybí koleje (a zde je nádherná cyklostezka), tak ani v případě přepravního proudu 5000 tun denně.

0/0
12.10.2016 23:08

L27u84d42v41í35k 52G19a16j13d50o49š75í72k 2685433114342

Na vzdálenost 200 km nikdo rychlovlak budovat nebude. Je to příliš málo na to, aby se to vyplatilo.

0/0
13.10.2016 11:10
Foto

M79i47c69h83a80e51l 32D94o77s12t69a50l 8113231567375

A jsme u toho.Lidi co jedou na solovku tak by měli jezdit vlakem a ne autem.Je nutné si uvědomit,že ten kamioňák by taky raději relaxoval a neposkakoval po dálnici ale je to jeho práce a to by si měli uvědomit ti co jedou osobákem.Jelikož jsou lidi pohodlní na ten vlak dojít tak vytáhnou auto a zahušťují provoz na D1.Stále tu všichni tlačí kamiony na železnici ale lidi s 1 nebo 2kufry jedoucí do Prahy či Plzně kteří jedou autem po D1 to je v pořádku.:-P

0/0
13.10.2016 17:35

P28a40v24e70l 38M70a33t71o32u32š47e78k 5420827278684

Mně se líbí, jak se tady skoro každý zastává kamionové dopravy, když se někdo opatrně byť jen zmíní o tom, že by se to dalo vozit po železnici. To je najednou chytrých hlav, které nejlépe vědí, že to (u nás) nejde! Jen tak dál, kurvěte si to tady pro sebe a pro své potomky čím dál lépe a radostněji!

+8/0
12.10.2016 17:30

F41i88l34i16p 41V73ý57m10o61l88a 1124560408

Tak pokud vám stačí, že vám zboží dorazí za sto let, tak to klidně vozte po železnici.

+2/−5
12.10.2016 18:23

L14u42k98á48š 62Š25m41a24h70e19l 2197184972594

Když jsme potřebovali nějaké důležité papíry poslat do Prahy, bylo to nejlevnější a nejrychlejší vlakem. Jakákoliv jiná metoda byla podstatně dražší nebo trvala do druhého či třetího dne.

0/0
12.10.2016 20:02

P18e29t10r 57Š98i69m86r33a42l 4807667135215

Dokázal jsem odvézt kontejnerový expres z Prahy Uhřiněvsi do Bratislavy Nového Mesta za 4 hodiny a 1 minutu :-)

Z Prahy do Hamburku jezdíme okolo deseti hodin.

Takže v rychlosti vlaků to není.

+1/0
12.10.2016 20:10

T97o50m 22K37l19í43č69n74í91k 5430464425445

A pak vám zavolají z nádraží, že tam máte na vagónu zboží a musíte ho nějak vypakovat. Dokud nezvládnou ČD obsloužit poslední míly, velkou alternativou k silnici to nebude.

0/0
13.10.2016 6:39

L63e53o10p74o62l96d 31P64r59o49k53e69š 8129984417

Nejsou vlečky do továren a z nákladních nádraží to dopravíte jak Zkuste poslat vlakem jen trochu křehčí zboží a dojede šrot. O tom , že vagony nejsou zabezpečené proti krádežím , vandalům , také nevíte. Brno - Praha autem máte zboží do 4 hodin. Vlakem tak do 4 dnů.

0/−2
12.10.2016 18:49

L43u54k75á15š 80Š57m37a12h71e68l 2957794872254

Škoda, že tady není Petr Šimral, ten by vám vysvětlil, jak to s náklady na železnici funguje doopravdy, mj. že z Terstu do Prahy vám dojede vlak klidně do 24 hodin, z Hamburku i do 12.

+1/0
12.10.2016 20:00

P48e54t17r 24Š61i36m52r68a88l 4807917495245

Ale je :- )

Je to velmi jednoduché. Železniční nákladní doprava zrychlila za posledních 20 let na téměř trojnásobek.

Naše vlaky to jezdí asi takto:

Praha - Hamburk - 10 hodin

Praha - Bremerhaven - 15 hodin

Praha - Rotterdam - 20 hodin

Praha - Salzburg - 10 hodin, zpět 8 hodin

Koper - Dunajská Streda - 12 hodin

Problém vlaků není v rychlosti. I když to tady čtu, tak mnoho přispěvatelů zůstala myšlním o železnici na úrovni tak maximálně Duškovo stávky v roce 1997. Od té doby železnice udělala veliký pokrok.

+1/0
12.10.2016 20:18

P75e84t62r 87Š64i73m66r75a60l 4987907665385

Má to ale několik "ale".

Aby mohla železnice konkurovat cenově, musí to být vlak vedený elektrickou trakcí po dvojkolejné trati a musí jet v podobné trase jako vede dálnice.

Není - li taková trať k dispozici, je vlak nekonkurenceschopný. Příklad máme u spojení do Bavorska. V mezinárodní dopravě drží železnice velmi vysoký podíl 45% trhu, ale do Bavorska je to pouze 5 %. Není kudy a tedy železnice v konkurenci D5 nemá šanci.

0/0
12.10.2016 20:21

J82i94ř72í 72Z90á37ř35e83c70k33ý 5154258934835

Problém skutečně není v rychlosti vlaků, z mého pohledu je jedno, jestli pojede vlak z Hamburku 12 nebo 20 hodin.

Problém je první a poslední míle, tj. jak dostat zboží na vagon ( tím nemyslím zrovna ten Hamburk) a potom z vagonu k příjemci. Když si představíte, co to obnáší, je velmi často lepší a levnější ten kamion.

0/0
13.10.2016 0:27

P78e16t11r 16Š26i10m65r86a86l 4947827435915

První a poslední míle je rešitelná kombinovanou dopravu. I ta dělá výrazné pokroky. Například zavedení 45 stopých kontejnerů s vnitřní šířkou přes 2400 mm už má parametry běžného návěsu. A kombinovaná doprava má velmi výrazný potenciál, zatím je její podíl v ČR necelých 15 %.

+2/0
13.10.2016 8:56

J33i51ř80í 77Z56á24ř69e69c24k85ý 5924188294585

Jenomže kombinovaná přeprava je hlavně v kombinaci s námořní dopravou.

0/0
13.10.2016 11:21

P86e50t11r 90Š63i59m58r71a90l 4807927895605

Jednu paletu dodávkou? Ano, na to se opravdu železnice nehodí.

0/0
12.10.2016 20:11

T21o81m39a84s 84H95r53a90z91d47i81l 5337468473695

1. Davno mela byt hotova D 35 Hradec Kralove - Mohelnice!

2. Davno meli byt tri pruhy okolo Brna od Holubic po Kyvalku!

Howgh

+6/−1
12.10.2016 16:54

P18a46v86e30l 33M91a46t38o10u53š81e52k 5380727918194

Dávno měla být vyasfaltovaná celá plocha ČR, aby auta v čele s kamiony nic neomezovalo v rozletu!

+6/−1
12.10.2016 17:32

L86e75o30p79o19l13d 13P63r32o43k62e42š 8599194537

To PC na kterém píšete , Vám z Číny donesl poštovní holub?

+1/−2
12.10.2016 18:52

J80i36ř22í 34Z30á71ř56e12c39k86ý 5894918554835

To PC je velmi pravděpodobně z Pardubic. A potřebné komponenty na něj se sem dostaly letadlem.

0/0
13.10.2016 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.