Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Denně 9 025 kamionů. Provoz na D1 houstne, kolonám navzdory

Rozsáhlé uzavírky kvůli modernizaci a časté kolony neodrazují řidiče kamionů od cesty po dálnici D1. Naopak. Za pět let počty kamionů na nejfrekventovanější české dálnici narostly o pětinu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95o92z71e63f 96S48t11e45b70i13l37a 3815257225687

Aut je čím dál více (letos to bude opět rekord ve výrobě)

A D1 je spojnice východ/západ.. Je to prostě tak.

0/0
13.10.2016 22:01
Foto

M61i65c83h14a61e84l 43D86o92s60t59a89l 8633541197445

Na školení bylo,že když se tranzituje,tak se musí po dálnici jelikož jsou tam rychlostní váhy a pokud by bylo zjevné,že jede někudy jinudy at z důvodu ucpané D1,tak z důvodů objetí vah,vystavuje se pokutování.Proto si kamiony musí vyžrat ten marazmus na D1 a ještě za to dopravce platí mýto.Burdel na burdel.

0/0
13.10.2016 14:58

P65a20v92e49l 54Š67v79a74r26c56e11r 1520238822807

Poslední týden hodinové kolony v obou směrech každý den, docela masakr

0/0
13.10.2016 9:06

M94i15r46o21s52l28a61v 32T90e62i16s77s12i47g 1570476905613

Je to přesně tak, jak autor v článku píše. V posledních měsících počet kamiónů na D1 roste doslova pred očima.

A přibývá valem těch, kteří neumějí moc řídit (PL, LV, RO, BG, H). Viz včera odpoledne D1 západním směrem, na třípruhovém úseku ve stoupání vedle sebe zprava kamión s přívěsem, PL, kamión s návěsem, PL, a cosi tvarem a počtem míst k sezení připomínající autobus z druhé poloviny minulého století, taky PL. A všichni takto svorně celé stoupání úspěšně zdolali konstantní rychlostí okolo 80 km/h.

+1/0
13.10.2016 6:43

J67i70ř71í 31K72o24c92u85r18e86k 6145834895738

Tranzitující náklad pokud možno na vagoně. A proto je potřeba postavit Brněnský železniční uzel tak, aby se trasy nákladních vlaků křížily s hustou osobní dopravou

a) úroňově na osobním nádraží

b) jely mimo osobní nádraží, křížení bylo přesmykem

0/−4
12.10.2016 23:06
Foto

M20i78c63h83a26e42l 65D26o13s86t11a85l 8473881767365

Nemyslím si,že kdyby jste měl firmu a chtěl zboží do druhého dne někde na druhé straně Evropy,že by jste zadal přepravu dopravci který používá RO-RO(kombinovaná přeprava vlakem a kamionem )Váš zákazník by asi nebyl nadšen,že by mu cestovalo zboží po Evropě i 7dní než by se mu dostalo do skladu

+1/0
13.10.2016 15:07

P68e19t20r 90S54p21a19t72z41i32e28r66e19r 7744282175714

čím dál víc je vidět, že lidi myslí jen na sebe a svůj život...hlavně teď aŤ mají prachy a teď ať je vše podle nich...tím jsme prakticky připraveni k záhubě....protože nikdo nepřemýšlí a nekoná cokoliv tak, aby tato planeta a země byla úrodná a životaschopná třeba ještě za 200 let....proč by se o to měli zajímat když žijí teď že? děti? na ty kašleme...my se chceme mít dobře...kdyby přemýšleli, tak by se nevozilo zboží přes půl světa jen proto, že tady bude o korunu levnější než to co je u nás vyrobené...já bych byl pro, aby cokoliv si můžeme u nás vypěstovat nebo vyrobit tak ať se to zakáže dovážet....dyť už jsme proboha jeden velkej supermarket a naše soběstačnost je dávno pryč...

+5/0
12.10.2016 20:44

J41i67ř32í 83K72o30c57u94r51e66k 6835294855758

Takže opět budeme honit pašeráky klobás v batohu z Czieszyna do Těšína. Ale dovoz Moravského vína do Prahy bude OK.

0/−1
12.10.2016 22:57
Foto

M13i18c81h28a94e72l 98D29o97s69t89a52l 8933241977165

pán chtěl říci,že už nechce aby vypěstovaná prasata v Čechách jeli na jatka do Polska a maso putovalo do Německa zabalit a prodávalo se v Čechách pod značkou Made in Germany.Taková je současná praktika a nejenom u prasat ale i u ovoce a zeleniny.

V dobách mimoevropských bylo praktikou naložit ocel v NH Ostrava,dovézt ji na hranice u Aše.Projít celní kontrolou na prvním skladě za čárou předělali cedulky,papíry a hybaj zpět do Ostravy slavíc jakou mají skvělou ocel z Německa.

0/0
13.10.2016 15:17

Š38t68e93f24a15n 31F53r52i94č87a 7622948123536

Zajímal by mne počet kamionů v křižovatce dálnic D1 x D2, která leží jen 5 km od Náměstí Svobody v Brně, tedy absolutního centra města. Křižovatku dálnic ve městě, to muselo vymyslet naprosté hovado. Rv

+1/−1
12.10.2016 20:15

P35e52t54r 55K24o58r37b55e33l 9436717220682

Za komoušů na ní byl provoz nesrovnatelně menší. Asi předpokládali, že to tak bude vždycky.

+2/0
12.10.2016 21:45

J62i92ř30í 36K42o95c44u38r24e35k 6715694815638

Víte, tehdy tam město nebylo. To je taková drobnost, která vám zřejmě ušla, ale předpokládám, že takové drobnosti, jako je skutečnost v době výstavby asi nepovažujete za platné.

+2/−1
12.10.2016 22:58

Š39t33e16f19a14n 26F54r44i47č96a 7472108493786

Součástí Brna se Horní a Dolní Heršpice, Přízřenice, Tuřany staly 16. dubna 1919, ale také např. Komárov na jehož území křižovatka leží. Tedy několik desítek let před zahájením výstavby dálnice D1.

0/0
12.10.2016 23:56

M81a45r59t51i92n 61N90o58v73o61t30n97ý 3676256201274

Jednoznačně zdražit mýtné. Pokud to neomezí provoz, tak na tom alespoň stát vydělá.

+4/0
12.10.2016 19:52

M82a85r42e94k 96G32a26j34d67a 4953244286552

A slevnit poplatky na dráze ...

0/0
12.10.2016 22:59

R33o87m42a56n 64S55t78o74n29e75k 1309723799581

dokud stát konečně nezačne modernizovat železniční koridory tak vám to stejně nepomůže

0/0
13.10.2016 0:41
Foto

M54i88c15h57a39e34l 29D23o61s66t54a81l 8583291357835

provoz to neomezi.Kamiony nemají jinší volbu trasy.Platit za ten marast a ztracený čas by jste taky asi nechtěl pokud nenabídne komfort co má dálnice zajistit.:-/

0/0
13.10.2016 15:55
Foto

B96r46o72n13i50s73l87a51v 13G68a40b51r62y19š 2212319261

Koukám, že je to tady takový paradox. Řidiči budou nadávat na kolony, na věčně rozkopané silnice a dálnice, ale z toho auta se prostě nehnou a náklad se po kolejích vozit nebude. ;-D

+6/−1
12.10.2016 19:13
Foto

M72i71c44h62a47e84l 92D35o19s35t74a11l 8823961597495

Náklad se na kolejích vozit nebude do té doby pokud nebude stejně pružný jako je kamion(jeden den naložit a do druhého dne skládat) a to si myslím že dnes zatím nehrozí.;-)

0/0
13.10.2016 15:35
Foto

B45r78o82n98i76s18l79a11v 62G54a70b92r77y60š 2522559321

Ano, kamion stojící v koloně je opravdu "pružný"... ;-D

Asi taky nehrozí, že by v kamionu seděli normální řidiči.

0/0
13.10.2016 16:33
Foto

M64i84c56h89a31e59l 61D78o77s40t47a22l 8493291707805

No je rozhodně pružnější než vlak.Než dojedete na nádraží navagonujete a přes celou republiku projedete potom sjedete z vagonu tak 2-3dny Vlak natáhne cca 30kamionů.Jen navagonování trvá skoro 2h potom si nemyslete,že vlak hned frčí.Prioritou jsou osobní s harmonogramem a tak tam si postojíte2h tam 4h tam si postojíte hodinu,protože jste až ten poslední v prioritách.V Rakousku se jelo 360km 11h a na navagonování se mnohdy na Breneru čekalo i 3dny.A to měli vychytané tu nejsou schopni vychytat aby jezdili osobáky na čas.To jen abych vás dostal do obrazu jak to funguje.

0/0
13.10.2016 17:16
Foto

B12r27o40n38i32s49l64a90v 43G98a91b24r10y56š 2582829291

Nemějte obavy, vystudoval jsem železniční dopravu. ;-)

A co ekonomická stránka věci? Sám byste měl vědět, že nejdražší položkou je lidská síla. Pokud můžu 30 kamionů naložit na vlak, nebudu muset mít 30 řidičů, ale třeba jednoho nebo dva strojvedoucí.

Ve Švýcarsku už dávno odsunuli nákladní dopravu na koleje. Pochopitelně jen tam, kde je železnice. V koncových úsecích jsou pořád dodávky nebo kamiony. Nicméně doba jízdy se nijak zásadně nezměnila a koncová cena pro spotřebitele se zvýšila jen o 0,18 %.

0/0
13.10.2016 18:13

L78e27o21p12o58l24d 29P31r30o98k77e41š 8879234347

Při každoročním nárůstu automobilů je D1 dnes už zastaralá i kdyby byla plně průjezdná. Když je polovina dálnice rozdrbaná , tak už se má rovnou rozšiřovat. Do 10 roků se slavnostně opraví a začne se znovu kopat.

+5/0
12.10.2016 18:44

T98o22m74á42š 21M26a10c24e30j65k55a 6311662467777

Jenže ty chytré hlavy na MD a ŘSD měli jen asi 25 let na to, aby zajistily pozemky, projekty a patřičné papíry na rozšíření dálnice na o více pruhů, ale asi to bylo málo a budou potřebovat dalších 25 let. Ta současná slavná rekonstrukce je výsměch.

+4/0
12.10.2016 22:49

L30u81d64v92í69k 12G59a77j52d13o21š16í11k 2505863584542

Akorát jste jaksi nepochopil, že rozšíření D1 na tříproudovou by stálo téměř to samé, jako vybudovat někde jinde dálnici novou. Myslím, že v této zemi je sposta míst, kde by vybudování nové dálnice bylo daleko užitečnější, notabene by to vyřešilo z části i problém D1.

0/−1
13.10.2016 11:08
Foto

M84i66c25h87a81e25l 70D12o78s12t89a46l 8123911617845

pravdou je,že kdyby byl tah D11 od Hradce Kr. propojen na Olomouc možná by ubylo aut.Jenže tu se furt bečí že nejsou love a když jsoulove tak lidi skrz "chrobáka" nepovolí nebo neprodají dokud by na tom nevyrejžli mamon.:-P

0/0
13.10.2016 15:31

V52á77c94l76a94v 52Š32u48b43r31t 9387103208987

Mě by zajímalo, jak dlouho v průměru trvá cesta autem z Prahy do Brna, či obráceně. Tipoval bych něco ke třem hodinám (vlakem to je v současnosti o něco dýl). Přitom i nějaký "pomalý" rychlovlak by tutéž vzdálenost překonal za hodinu. Bohužel u nás budeme stále opravovat přecpanou D1, místo abychom za tytéž peníze postavili koleje pro ten rychlovlak.

+3/−2
12.10.2016 17:47

M73a43r16t10i46n 98N31o89v48o65t92n89ý 3906986681414

Vlakem to je 2 hodiny a 30 minut.

+2/0
12.10.2016 19:53

Š50t21e58f31a58n 71F90r80i59č41a 7442758533596

Vlakem je to 257 km. To je cca o 20 % delší, než po dálnici. Lidé už ale konečně pochopili, že vlak je mnohem pohodlnější, než mít oči nalepené na skle auta a vyčerpávat se řízením.

+1/0
12.10.2016 20:19

J85i69ř90í 79K38o56c39u11r54e61k 6625614395398

Víte, když budu chtít z Waidhofenu do Slavonic, tak mě taky nebude zajímat, že vlak musí ujet 350 km a proto to trvá 8 hodin.

0/0
12.10.2016 23:00

P83e14t60r 33Š78i12m80r27a51l 4887497115515

A je to tak správně. Na dvacet kilometrů je opravdu vlak nevhodný. V případě, že tam chybí koleje (a zde je nádherná cyklostezka), tak ani v případě přepravního proudu 5000 tun denně.

0/0
12.10.2016 23:08

L34u50d14v64í54k 46G87a78j32d97o21š69í22k 2115483654962

Na vzdálenost 200 km nikdo rychlovlak budovat nebude. Je to příliš málo na to, aby se to vyplatilo.

0/0
13.10.2016 11:10
Foto

M67i95c41h61a96e54l 80D21o96s50t78a68l 8283121397365

A jsme u toho.Lidi co jedou na solovku tak by měli jezdit vlakem a ne autem.Je nutné si uvědomit,že ten kamioňák by taky raději relaxoval a neposkakoval po dálnici ale je to jeho práce a to by si měli uvědomit ti co jedou osobákem.Jelikož jsou lidi pohodlní na ten vlak dojít tak vytáhnou auto a zahušťují provoz na D1.Stále tu všichni tlačí kamiony na železnici ale lidi s 1 nebo 2kufry jedoucí do Prahy či Plzně kteří jedou autem po D1 to je v pořádku.:-P

0/0
13.10.2016 17:35

P14a14v60e50l 96M17a24t51o59u60š16e49k 5620667108424

Mně se líbí, jak se tady skoro každý zastává kamionové dopravy, když se někdo opatrně byť jen zmíní o tom, že by se to dalo vozit po železnici. To je najednou chytrých hlav, které nejlépe vědí, že to (u nás) nejde! Jen tak dál, kurvěte si to tady pro sebe a pro své potomky čím dál lépe a radostněji!

+8/0
12.10.2016 17:30

F60i53l30i53p 69V89ý37m95o33l53a 1574950198

Tak pokud vám stačí, že vám zboží dorazí za sto let, tak to klidně vozte po železnici.

+2/−5
12.10.2016 18:23

L20u13k95á81š 43Š17m96a86h25e10l 2607804892114

Když jsme potřebovali nějaké důležité papíry poslat do Prahy, bylo to nejlevnější a nejrychlejší vlakem. Jakákoliv jiná metoda byla podstatně dražší nebo trvala do druhého či třetího dne.

0/0
12.10.2016 20:02

P46e48t40r 57Š39i49m45r17a74l 4817857665245

Dokázal jsem odvézt kontejnerový expres z Prahy Uhřiněvsi do Bratislavy Nového Mesta za 4 hodiny a 1 minutu :-)

Z Prahy do Hamburku jezdíme okolo deseti hodin.

Takže v rychlosti vlaků to není.

+1/0
12.10.2016 20:10

T76o64m 27K52l59í28č41n49í56k 5190664295585

A pak vám zavolají z nádraží, že tam máte na vagónu zboží a musíte ho nějak vypakovat. Dokud nezvládnou ČD obsloužit poslední míly, velkou alternativou k silnici to nebude.

0/0
13.10.2016 6:39

L13e54o45p53o69l71d 78P87r89o56k91e94š 8289554727

Nejsou vlečky do továren a z nákladních nádraží to dopravíte jak Zkuste poslat vlakem jen trochu křehčí zboží a dojede šrot. O tom , že vagony nejsou zabezpečené proti krádežím , vandalům , také nevíte. Brno - Praha autem máte zboží do 4 hodin. Vlakem tak do 4 dnů.

0/−2
12.10.2016 18:49

L12u38k24á95š 75Š92m29a32h96e56l 2107624572614

Škoda, že tady není Petr Šimral, ten by vám vysvětlil, jak to s náklady na železnici funguje doopravdy, mj. že z Terstu do Prahy vám dojede vlak klidně do 24 hodin, z Hamburku i do 12.

+1/0
12.10.2016 20:00

P89e38t72r 38Š79i45m90r70a30l 4217247875355

Ale je :- )

Je to velmi jednoduché. Železniční nákladní doprava zrychlila za posledních 20 let na téměř trojnásobek.

Naše vlaky to jezdí asi takto:

Praha - Hamburk - 10 hodin

Praha - Bremerhaven - 15 hodin

Praha - Rotterdam - 20 hodin

Praha - Salzburg - 10 hodin, zpět 8 hodin

Koper - Dunajská Streda - 12 hodin

Problém vlaků není v rychlosti. I když to tady čtu, tak mnoho přispěvatelů zůstala myšlním o železnici na úrovni tak maximálně Duškovo stávky v roce 1997. Od té doby železnice udělala veliký pokrok.

+1/0
12.10.2016 20:18

P85e17t34r 57Š41i72m68r46a27l 4947707525655

Má to ale několik "ale".

Aby mohla železnice konkurovat cenově, musí to být vlak vedený elektrickou trakcí po dvojkolejné trati a musí jet v podobné trase jako vede dálnice.

Není - li taková trať k dispozici, je vlak nekonkurenceschopný. Příklad máme u spojení do Bavorska. V mezinárodní dopravě drží železnice velmi vysoký podíl 45% trhu, ale do Bavorska je to pouze 5 %. Není kudy a tedy železnice v konkurenci D5 nemá šanci.

0/0
12.10.2016 20:21

J83i32ř47í 96Z68á18ř30e36c10k28ý 5284668474195

Problém skutečně není v rychlosti vlaků, z mého pohledu je jedno, jestli pojede vlak z Hamburku 12 nebo 20 hodin.

Problém je první a poslední míle, tj. jak dostat zboží na vagon ( tím nemyslím zrovna ten Hamburk) a potom z vagonu k příjemci. Když si představíte, co to obnáší, je velmi často lepší a levnější ten kamion.

0/0
13.10.2016 0:27

P81e40t18r 12Š81i87m66r42a24l 4727987685885

První a poslední míle je rešitelná kombinovanou dopravu. I ta dělá výrazné pokroky. Například zavedení 45 stopých kontejnerů s vnitřní šířkou přes 2400 mm už má parametry běžného návěsu. A kombinovaná doprava má velmi výrazný potenciál, zatím je její podíl v ČR necelých 15 %.

+2/0
13.10.2016 8:56

J88i24ř71í 42Z12á84ř24e61c68k33ý 5324528154665

Jenomže kombinovaná přeprava je hlavně v kombinaci s námořní dopravou.

0/0
13.10.2016 11:21

P98e85t88r 15Š89i92m62r85a16l 4187927885645

Jednu paletu dodávkou? Ano, na to se opravdu železnice nehodí.

0/0
12.10.2016 20:11

T98o50m17a74s 97H98r29a40z21d38i85l 5267818333575

1. Davno mela byt hotova D 35 Hradec Kralove - Mohelnice!

2. Davno meli byt tri pruhy okolo Brna od Holubic po Kyvalku!

Howgh

+6/−1
12.10.2016 16:54

P23a17v84e59l 76M30a67t56o35u66š18e75k 5360137188624

Dávno měla být vyasfaltovaná celá plocha ČR, aby auta v čele s kamiony nic neomezovalo v rozletu!

+6/−1
12.10.2016 17:32

L48e22o29p24o20l60d 57P34r52o85k36e86š 8579124887

To PC na kterém píšete , Vám z Číny donesl poštovní holub?

+1/−2
12.10.2016 18:52

J17i69ř14í 71Z97á32ř43e22c43k41ý 5934808184885

To PC je velmi pravděpodobně z Pardubic. A potřebné komponenty na něj se sem dostaly letadlem.

0/0
13.10.2016 0:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.