Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zdraží režijkářům 1. třídu o 60 %, zaplatí i v railjetech

České dráhy po delší době upraví podmínky, za kterých mohou cestovat majitelé režijních průkazek opravňujících k neomezenému cestování po železnici. Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a13n 58M28a12n42d72í11k 2398793741197

České dráhy na rezijkach podle mě spíš vydělávají, je to 100 000 lidí platící ročně 500-1000 korun, ne každý z nich to projezdí, není jich zas tolik, aby kvůli tomu museli navyšovat kapacitu a navíc je to dobrá výmluva v případě výběrových řízení..

0/0
2.11.2016 2:51

J88i95ř76í 66K45o20v32a73ř15í77k 5980260914439

Tak nějak nechápu, co to tady zase pan Sůra vypotil. Těch zaměstnanců na železnici co mají nárok na první třídu je zlomek, převážně managementu. Ostatní železničáři co mají zaměstnaneckou In-kartu si tu 1.třídu mohli doplatit, stejně jako všichni ostatní cestující. Takže chtěl zřejmě říci, že ČD,a.s. zdraží cestujícím s In-kartou 1.třídu o 60%.

0/−1
18.10.2016 12:41
Foto

P13e52t69e90r 21J55a60b96l39o84n26o58v19s93k79y 1809266911831

Pán Jiří Bilík to v 5.bodoch zhrnul a celkom správne.R^

K 5.bodu: Niekdo sa má lepšie-pozrite sa na hokejistov,futbalistov,nevstávajú ráno o 3:30,nehrajú cez Vianoce a koľko miliónov si zarobia ?

Nezáviďte železničiarom,nemusí to byť práca na ceĺý život.Stačí,ak neprejdete na zdravotných prehliadkach,a je problém.

Každý rok musia zamestnanci úspešne absolvovať testy,na Slovensku každé 3 roky skúšky z 3 učebníc

Monika Konečná 13.10. 8:45

fakt zaujímavý komentár,představujete si to jako Hurvínek válku ;-D;-D

Pracovníci bánk majú zaujímavé benefity,v bankách pracujú moji spolužiaci,ale o tom budeme diskutovať až bude taká téma

+6/0
14.10.2016 7:26

K26r82y70š52t12o11f 49L89a33n37í50k 1139410365685

jake benefity myslite? bezny ucet pro zamestnance (nikoli rodinne prislusniky) zdarma? nebo 1,2% uroceni sporiciho uctu do zustatku 250 tis.? pripadne hypoteku za 1,6%? o stravenkach, dodatkove dovolene ci prispevku na penzijni a zivotni pojisteni se asi nema cenu bavit, to maji skoro vsude.

0/−3
14.10.2016 10:28

O38l29d41ř47i68c28h 57J91a65n91e49č85e10k 8389926343611

A v čem je problém? Chcete tím snad říct, že větší než zanedbatelné benefity mají jen železničáři?

Pokud máte hypotéku ve výši několika milionů, tak i s o 0,2% nižším úrokem ušetříte dost peněz. Brát režijku jako benefit v ceně In100 nemůžete, protože pro většinu režijkářů zdaleka takovou hodnotu nemá (kdyby za své cesty vlakem museli normálně platit, projezdili by mnohem méně).

Já jakožto zaměstnanec pojišťovny s úzkými vazbami na jistou banku na slevách na pojistné a bankovní produkty ušetřím docela dost.

+4/0
14.10.2016 11:13

K16r42y75š59t42o98f 66L89a70n65í37k 1689870805835

ne, tim chci rict, ze v bankach pro bezne zamestnance zadne svetoborne benefity nejsou. a stejne jako rikate, ze pro většinu rezijkaru IN100 nemá hodnotu 20.000,-, protože to neprojezdi, pro většinu zamestnancu bank nemá levnejsi hypotéka zadnou hodnotu, protože ji nemaji.

0/−1
14.10.2016 20:26

J48i77ř32í 64B67í89l14i60k 6629241481613

1) Rezijka je standardni zamestnanecky benefit zeleznice a to v mnoha evropskych zemich. Pokud mate dobreho zamestnavatele take se Vam muze postestit sluzebni vuz ci stoprocentni nahrady za cesty do prace.

2) Kazda osoba rocne prolonguje ... (1000 kc na rok)..takze uplne zdarma to opravdu neni.

3.) Souhlasim s nazorem, ze rodini prislusnici by cerpat jizdni vyhody nemuseli...Nejsou to jednoduse zamestnanci a minimalne by se dalo diskutovat o redukci vyhody na pripadnou slevu na jizdnem. Podle me by mel mit narok primarne zamestnanec zeleznicni spolecnosti .

4.) Nebyl bych proti zdrazeni prukazky klidne na 5000 CZK, coz si myslim je adekvatni pomer cena/vykon/benefit

5.) Stale me udivuje kolik lidi si nemuze za 25 let od revoluce zvyknout na fakt, ze nekdo se ma proste lip a nekdo hur. Sama primitivni zavist tady.

+8/−2
13.10.2016 22:19

K39a13m88i95l 98D60o18l95e30z74e57l 6962626304332

100 tisic lidi ma rezijku? aha, tak uz chapu, ze CD jsou cerna dira na penize

+1/−9
13.10.2016 19:32

M98i83c84h70a41l 68P39a73l30e34č11e47k 2661368492964

očividně to chápete

+1/0
17.10.2016 20:26

P60e87t87r 95N27e15c22h31a52n48i67c80k69ý 7813746588310

Ten článek je chaotický? Mám pocit, že to reálně bude jinak a doplatek se zvedne i řadovým cestujícím. A ta místenka do railjetu? Je to u business/1. třídy nebo i u 2. třídy? U 2. třídy by to moc smysl nedávalo, zas takový nadvlak to není a navíc tvoří základní páteř taktu i s přípoji, není tam "navíc" jako pendolino.

+2/−2
13.10.2016 15:06

O67l77d36ř79i91c29h 14J13a21n62e58č75e69k 8129126983161

Viz co jsem napsal dopoledne, hned tady pod Vámi ;-)

Ano článek je chaotický a zdražení 1. třídy pro režijkáře ze 4990 na 7990 naznačuje, že úplně stejně zdraží roční doplatek i pro řadové cestující.

O jaké místence do railjetu je řeč se v článku nepíše, ale fakt, že tam stojí "minimálně 70 korun" a že railjet není vyjma business povinně místenkový naznačují, že se to týká právě jen místenky business.

0/0
13.10.2016 16:30

O23l44d25ř12i46c93h 70J62a28n91e10č57e13k 8479596513261

Popravdě tohle nějak nechápu. 1. třídu má "vyšší management" automaticky a "řadoví zaměstnanci" si ji mohou připlatit, nebo ma "vyšší management" nárok jen za tučný příplatek a "řadoví zaměstnanci" vůbec?

Platící cestující si 1. třídu na rok může koupit za 4990, takže pokud režijkáři za to platí stejnou cenu, žádná výhoda to pro ně není a zdražení na 7990 nechápu. Nebo se snad chystá zdražení na 7990 i pro běžné cestující?

Mimochodem ČD by si měly ujasnit, co vlastně s 1. třídou chtějí dělat. Ještě před pár lety tím téměř nikdo nejezdil, protože za 50% příplatek zjevně neměl důvod, tak si do railjetů objednaly jen jeden vůz 1. třídy. Pak se rozhodly 1. třídu lépe zaplnit, snížily příplatek na 30% - v railjetech je nyní často plná, ale v panterech nebo 'starých rychlících' je stejně prázdná, v pendolinu nebo EC taky nic moc, ačkoliv je to jen jeden vagon, protože proti 2. třídě takřka nic nenabízí. Přijde teď nový pokus - opětovné zdražení? (Pokud ano, tak bych se vsadil, že zatímco prve zlevnilo kilometrické jízdné, ale ne časový doplatek, když se bude zdražovat, tak obojí...)

+3/0
13.10.2016 10:18

M98a57t22o27u68š 68K83y91n16c51l 4624557821459

Prvn� t��da oproti druh� naopak asi nejv�c nab�z� v Pendolinu. A jeden z d�vod�, pro� si ji koupit taky je, �e nebudete m�t kolem sebe narv�no.

+1/0
13.10.2016 10:27

O65l81d63ř68i39c43h 28J30a83n65e27č72e36k 8139546183251

Pokud "kolem sebe nebudete mít narváno", tak je to jasný důkaz, že i přes ty "velké výhody" nenabízí oproti 2. třídě tolik, aby si ji lidé chtěli platit.

Nevím přesně, jaká je nyní cenová politika ohledně pendolin a co 1. třída nabízí navíc - už jsem tím hodně dlouho nejel. V komfortu rozdíl není, sedadla jsou stejně nahusto jako ve 2. třídě, takže to mohou být jen doplňkové služby, které ne každý ocení.

A 1. třída může v pendolinu mnohdy být mnohem dražší než 2. - pokud do 2. seženete včasnou jízdenku a nemáte časový doplatek do 1.

0/0
13.10.2016 10:45

M97a34t53o13u53š 85K87y54n74c40l 4194407521179

Ale o to prece taky jde, to je dalsi pridany komfort. A o usporadani sedacek to neni pravda, je vice mista na nohy a temer vsechny mista jsou se stolkem.

+1/0
13.10.2016 10:51

K17r44y55š44t74o49f 77L29a17n96í77k 1729560105945

to, ze je v jednicce vice mist s pevnymi stoly, vam vice mista na nohy nezajisti, a pokud bude někdo sedet naproti vam, bude to presne naopak.

+1/0
13.10.2016 11:03

O41l80d47ř96i35c64h 30J39a42n21e95č74e23k 8649126193881

Přesně, já si ke stolku sedám, jen když jsem u něj sám (nebo s mým(i) spolucestujícím(i)), jinak je lepší 'autobusová' konfigurace sedaček - tedy pokud v opěradlech sedadel jsou výklopné stolky.

0/−1
13.10.2016 11:42

O41l57d19ř38i79c67h 78J68a46n78e26č56e35k 8799396873581

Ano to, že 1. třída je (obvykle) prázdnější než 2. třída je každopádně její přidaná hodnota, to ovšem nezávisí na konstrukci vozu a interiéru, ale na nastavení cenové politiky dopravce. Speciálně u ČD to za rok klidně může být jinak. A jak už jsem napsal, v railjetech ČD bývá 1. třída taky dost plná.

Bonusem je i to, že v 1. třídě máte menší šanci na rušivé cestující, ale 1. třída Vám klid nezajistí, už jsem v railjetu v business zažil tak hlučnou rodinku, že jsem si radši sedl do tichého oddílu 1. třídy (v soupravě ÖBB, která oddělenou business a tichý oddíl 1. třídy má). Nevýhoda naopak je, že když se rušivý element vyskytne v 1. třídě, nemáte šanci před ním v rámci 1. třídy utéct - ČD mají v současnosti v 1. třídě často jen jeden velkoprostorový vůz. Ve 2. třídě si většinou můžete přesednout.

.

Více místa na nohy v pendolinu v 1. třídě není - sice 1. třída obvykle má větší odstupy řad sedadel, ale ne v pendolinu, tam je na stejné ploše v 1. třídě stejně sedadel jako ve 2. Liší se jen to uspořádání, v 1. je většina míst u stolku, ve 2. "á la autobus" (bez stolku) a to pak je otázka osobních preferencí a zaplněnosti vozu. Když proti Vám nikdo nesedí, je místo u stolku lepší, ale pokud ano, tak je naopak horší. Navíc ne každý vždy stolek potřebuje. Podle mě je lepší uspořádání za sebou, s výklopným stolkem v opěradle sedadla před Vámi - máte svůj jistý prostor na nohy, máte své soukromí a pokud chcete, tak i stolek. Když nechcete, tak Vám nepřekáží. Tím nechci říct, že by "čtyřky" kolem stolků ve vozech vůbec neměly být - ano, i ty mají své opodstatnění (zejména když spolu jede více lidí). Je to otázka správného poměru stolků a "za sebou" - špatně je jak 1. třída pendolina, kde je 46 míst z 52 u stolků, tak 2. (nebo celý railjet), kde je téměř vše "za sebou".

+3/0
13.10.2016 11:40

K43r59y71š43t26o52f 85L15a23n32í78k 1739640645155

služby nejsou v cene jízdenky, ale místenky, která je do 1.tridy o 65,- CZK drazsi, a za to bagetu a deci Bohemky poridite i do dvojky. takze jednicka v Pendolinu opravdu nenabizi navíc vůbec nic, pokud tedy nepreferujete cervene sedacky před modrymi (a to si můžete sednout i do cervene dvojky, vyrobene z byvale jednicky). mozna nekdy trochu jiné slozeni spolucestujících, ale pokud si clovek strci do usi sluchátka, je to v podstate jedno.

+1/0
13.10.2016 11:00

P86a87v41e97l 89P66r60o22k67o37p 6878852145810

Ještě jedna malá drobnost: v jedničce v Pendolinu vám jídlo přinesou na normálním talíři s normálním příborem, ve dvojce dostanete plastovou krabičku s plastovým příborem.

+1/0
13.10.2016 17:35

J17a41n 65S86ů64r31a 4515473553242

Celý text je o režijkářích a ještě píšu, že se to netýká běžných cestujících.

+2/0
13.10.2016 23:39

O14l33d32ř66i44c10h 93J81a23n20e68č46e48k 8409966913811

To tady nikdo nepopírá, ale uznejte, že když dosud pro režijkáře doplatek do 1. třídy činil totéž, co pro běžné cestující, a teď má zdražit, tak to svádí ke spekulaci, že obdobně zdraží doplatek i pro běžné cestující.

Mimochodem, neodpověděl jste mi na první odstavec mého komentáře. Píšete "Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou. Od prosince se doplatek za první třídu zvýší ze 4 990 korun na 7 990 (...)" - tak zdarma nebo s doplatkem?

+1/0
14.10.2016 10:51

R47o13m15a38n 66J80e32s16c90h22k86e 9988435627495

Můžete prosím upřesnit místenky v Railjetu. Zda pouze 1.třída nebo i druhá ?

0/0
15.10.2016 19:02

A42l26a93n 65Ř43e93p76k67a 4435156

tu je zase závistivců, že oni režijku nemají (případně nemají žádný benefit), tak to nebude mít ani nikdo jiný :D

+11/−10
13.10.2016 9:19

J71a92n23o 69K91r35o88b71o48t 4144433500853

nejde o závist, jde o rovné podmínky, já zaplatím za jízdenku ročně 25000, pak si není kde sednou protože tam hačají zaměstnanci, fakt super.

+6/−10
13.10.2016 9:23

T47o52m10á59š 53C86h17r82a78s57t29n14ý 2311464401573

Tak se obraťte na svého senátora či poslance, ať to zatrhne, včetně toho samého benefitu, který on má také zadarmo, a vy si musíte platit ze svého

+6/0
13.10.2016 9:58

J86i69ř45í 71P32l93a86v19s45k97ý 9860976361939

videl bych to trosku jinak: dokud vam mam ten benefit sponzorovat ja ze svych dani, pak nazout boty a hybaj pesky, holoto lina. az budou ceske drahy v kazdorocnim plusu, pak at si zamestnancum rozdavaji treba zlate cihlicky, to uz je me jedno ...

+7/−5
13.10.2016 9:25

T58o15m90á40š 56C23h43r43a33s80t36n32ý 2911454921653

Účetně v plusu jsou už nějaký ten pátek ;-)

+4/0
13.10.2016 9:54

V70a87c57l23a61v 43H97a78j63e52k 3646899249

mluvíte nesmysly a jste znalostně zcela mimo mísu.

+2/−1
13.10.2016 11:39

V54í98t 18B55r84z97o24b22o90h89a27t24ý 7520462643451

ta situace s českýma dráháma v plusu už nastala a i tak pro rozdávání zlatých cihliček nejsem ;)

0/0
13.10.2016 11:44

Z98d12e50n26ě79k 37F98i49l23i42p 7244161221754

Ja treba nemam auto,takze vam pravdepodobne taky neco sponzoruju,nekdo nejezdi mhd,takze ji nekomu sponz atd

+4/0
13.10.2016 15:46

P13a57v52e29l 77N80o27v76á17k 5466782528798

Nejde o závist ,těch co nemají výhody (i když u některých možná ano) ,ale o ten princip ,že o tom rozhoduje stát (když jsou dráhy a.s.) . Pokud si Firma na benefity opravdu vydělá ,ať je má ,ale např. z fondu FKSP a ne ze zákona .

To by mohli třeba na Poště posílat dopisy skoro zadarmo, atd..

Není problém cesta zdarma za prací přes půl republiky (to je služební cesta) ,ale proč z daní poplatníků platit i celé rodiny a soukromé cesty. Samozřejmě je kapitola sama pro sebe proč mají jezdit uplně zadarmo politici kteří na to potom stejně ještě dostávají paušál na cestovné(ale to sem nepatří).

Prostě klasický benefit z toho co si firma vydělá ,ale nemůže to potom počítat do své ztráty a chtít na to dotace.

0/−1
13.10.2016 10:30

P97a40v98e18l 96H43o42r63á49k 8241733445272

Prostě mají dát každému zaměstnanci dráhy ročně nějakých 50 000 navíc, aby on a jeho rodina mohla cestovat a přitom si cestu vlakem platit. Myslím, že by to brali.

+2/−1
13.10.2016 11:48

O10l68d41ř51i83c17h 98J24a85n68e70č33e67k 8829286323931

To je nesmysl, proč by jim měli dávat tolik peněz! (navíc jistě myslíte čistého, takže by to bylo cca. 100k hrubého)

U přímých zaměstnanců ČD bych proti režijce (do 2. třídy - 1. volitelně za příplatek odpovídající tomu, co platí běžní cestující) vcelku nic nenamítal, chybně jsou u plně státem ovládané firmy režijky pro rodinné příslušníky, bývalé zaměstnance a obzvláště pak pro zaměstnance mimo ČD. A chybně je to ukotvení v zákoně - normální soukromá firma ať benefity dává komu sama uzná za vhodné, u státem ovládané firmy jsou jakékoliv nadstandardní benefity dost sporné.

+1/−3
13.10.2016 12:44

M13i47r36e56k 10Z19á23v33o27d72n78ý 7222637430788

Pane Řapko, tady nejde o závist, ale:

1) Neexistuje důvod, proč jsou tyto výhody stanoveny zákonem. Ať si ČD sama rozhodne, komu bude dávat benefity.

2) Pokud chce někdo někomu nabízet benefity, musí si na to vydělat. Pokud ČD dokáží i režijkama uspět ve veřejných výběrových řízeních, výborně, ať tyto bonusy nabízejí. V opačném případě holt nemohou nasadit tuto líbivou politiku.

0/−2
13.10.2016 10:46

V84a60c80l57a44v 64H62a70j53e65k 3226709389

Ono to má nějaké historické konskvence. Kdy ČD a SŽSD byly jedne podník a totéž i zaměstnanci ministerstva.

+1/0
14.10.2016 14:48

P84e38t60r 24N41e55c20h36a17n69i98c58k28ý 7283666448300

Hlavně když někdo dělá na vlaku celý týden, tak se pak asi nepojede projet vlakem během volna

+2/0
13.10.2016 17:31

J12a32n 35C90e48p16e11k 1694866390

Hm, chudáci železničáři jsou ze své práce tak zničení, že pak musejí cestovat první třídou.

+1/−10
13.10.2016 9:01

T50o75m82á90š 87C47h84r48a87s22t63n79ý 2171324521763

Železničáři na první třídu ani nárok v rámci režiky nemají, týká se to managmentu ;-)

+4/0
13.10.2016 9:13

R89a81d97i26m 46Š95o36l33c 1635885455464

Na první třídu mají nárok oboroví specialisté, vedoucí oddělení a vyšší posty. Dále ji mají bývalý zaměstnanci federálního ministerstva dopravy. Ono těch s jedničkou je celkem dosti, kteří ji mají s titulu funkce.

+2/0
13.10.2016 9:26

R45a32d58i54m 53Š25o69l59c 1345785215214

í

0/0
13.10.2016 9:32

T42o78m77á31š 65C31h24r12a48s71t25n29ý 2701704911543

A poslanci, senátoři, a jiní zákonodárci. Taky to platíme z daní (vč. jejich "zadarmo v MHD") a nad tím nikdo nebrečí.

+3/0
13.10.2016 9:59

J49i59ř37í 97K11o48c12u65r63e19k 6355904625918

Tak jistěže Jožka Kotačka rád přispěje ze své dvacetitisícové hrubé mzdy, aby pan poslanec neušel na úbytě, kdyby za vlak musel platit.

0/0
13.10.2016 13:28

K51r21y70š86t82o66f 27L14a66n41í74k 1439960735165

priplatek za 1.tridu v Pendolinu by měli zcela zrusit, platit jen za červenou sedacku a mozna za klidnejsi prostředí je nesmysl v pripade, kdy uz je to rozliseno cenou místenky.

+3/−4
13.10.2016 8:58

A38l83a82n 33Ř25e20p74k50a 4225196

Ale v Pendolinu máš v ceně navíc nápoj (teplý, studený), uvítací drink (alko či nealko verzi Bohemky) a nějaký sendvič ;-)

+3/0
13.10.2016 9:20

K93r75y22š67t56o94f 32L49a56n29í14k 1589820875345

to není v cene jízdenky, ale místenky (100,- CZK proti 35,-). aspoň tak mi to vysvetlili, když jsem se ptal, proc mam platit ještě kilo za místenku když mam IN100 s rocnim priplatkem do 1.tridy. a bez tech serepetiček, resp. te místenky to bohužel nejde. takze uprednostnuji IC/EC, je tam v 1.tride mnohem vice mista.

+1/−1
13.10.2016 10:54

M37o45n91i94k33a 67K50o38n59e34c34n52a 7673471811764

No a proc neni uzakoneno, ze policajti a jejich rodinni prislusnici budou platit 50 procent pokuty, lekari 50 pr. zdravotniho pojisteni, vodari 50 pr. ceny vody, ucetni 50 pr. dane z prijmu, ...;-D;-D;-D

+4/−10
13.10.2016 8:45

R69a57d76i87m 89Š14o45l20c 1465525925504

Tak zrovna policajti, vojáci, bachaři apod. mají dost velké výsluhy a zas nemusí odpracovat třeba 30 let v oboru, ale stačí jim daleko méně.

+4/0
13.10.2016 9:28

J54i11ř79í 10K94o97c87u74r82e54k 6885504535478

Zato živnostnici, ti by měli platit zdrav+soc rovnou z tržby, vč. materiálu :(

0/0
13.10.2016 13:31

L62i43b31o52r 63Z11a73v52ř43e10l 8169986441322

stačilo by, kdyby je platili :-)

+3/−1
14.10.2016 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.