Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zdraží režijkářům 1. třídu o 60 %, zaplatí i v railjetech

České dráhy po delší době upraví podmínky, za kterých mohou cestovat majitelé režijních průkazek opravňujících k neomezenému cestování po železnici. Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a58n 57M70a47n72d91í38k 2288893261707

České dráhy na rezijkach podle mě spíš vydělávají, je to 100 000 lidí platící ročně 500-1000 korun, ne každý z nich to projezdí, není jich zas tolik, aby kvůli tomu museli navyšovat kapacitu a navíc je to dobrá výmluva v případě výběrových řízení..

0/0
2.11.2016 2:51

J58i24ř52í 14K92o31v51a85ř67í84k 5590800554519

Tak nějak nechápu, co to tady zase pan Sůra vypotil. Těch zaměstnanců na železnici co mají nárok na první třídu je zlomek, převážně managementu. Ostatní železničáři co mají zaměstnaneckou In-kartu si tu 1.třídu mohli doplatit, stejně jako všichni ostatní cestující. Takže chtěl zřejmě říci, že ČD,a.s. zdraží cestujícím s In-kartou 1.třídu o 60%.

0/−1
18.10.2016 12:41
Foto

P80e10t74e37r 95J75a91b64l46o40n77o50v76s90k52y 1259766531221

Pán Jiří Bilík to v 5.bodoch zhrnul a celkom správne.R^

K 5.bodu: Niekdo sa má lepšie-pozrite sa na hokejistov,futbalistov,nevstávajú ráno o 3:30,nehrajú cez Vianoce a koľko miliónov si zarobia ?

Nezáviďte železničiarom,nemusí to byť práca na ceĺý život.Stačí,ak neprejdete na zdravotných prehliadkach,a je problém.

Každý rok musia zamestnanci úspešne absolvovať testy,na Slovensku každé 3 roky skúšky z 3 učebníc

Monika Konečná 13.10. 8:45

fakt zaujímavý komentár,představujete si to jako Hurvínek válku ;-D;-D

Pracovníci bánk majú zaujímavé benefity,v bankách pracujú moji spolužiaci,ale o tom budeme diskutovať až bude taká téma

+6/0
14.10.2016 7:26

K54r72y13š63t34o67f 84L61a94n96í37k 1979750255945

jake benefity myslite? bezny ucet pro zamestnance (nikoli rodinne prislusniky) zdarma? nebo 1,2% uroceni sporiciho uctu do zustatku 250 tis.? pripadne hypoteku za 1,6%? o stravenkach, dodatkove dovolene ci prispevku na penzijni a zivotni pojisteni se asi nema cenu bavit, to maji skoro vsude.

0/−3
14.10.2016 10:28

O90l90d63ř90i93c50h 78J92a76n22e36č51e53k 8599436523171

A v čem je problém? Chcete tím snad říct, že větší než zanedbatelné benefity mají jen železničáři?

Pokud máte hypotéku ve výši několika milionů, tak i s o 0,2% nižším úrokem ušetříte dost peněz. Brát režijku jako benefit v ceně In100 nemůžete, protože pro většinu režijkářů zdaleka takovou hodnotu nemá (kdyby za své cesty vlakem museli normálně platit, projezdili by mnohem méně).

Já jakožto zaměstnanec pojišťovny s úzkými vazbami na jistou banku na slevách na pojistné a bankovní produkty ušetřím docela dost.

+4/0
14.10.2016 11:13

K16r68y10š78t77o46f 49L68a20n23í95k 1679190415125

ne, tim chci rict, ze v bankach pro bezne zamestnance zadne svetoborne benefity nejsou. a stejne jako rikate, ze pro většinu rezijkaru IN100 nemá hodnotu 20.000,-, protože to neprojezdi, pro většinu zamestnancu bank nemá levnejsi hypotéka zadnou hodnotu, protože ji nemaji.

0/−1
14.10.2016 20:26

J35i80ř98í 60B61í84l58i71k 6749781351503

1) Rezijka je standardni zamestnanecky benefit zeleznice a to v mnoha evropskych zemich. Pokud mate dobreho zamestnavatele take se Vam muze postestit sluzebni vuz ci stoprocentni nahrady za cesty do prace.

2) Kazda osoba rocne prolonguje ... (1000 kc na rok)..takze uplne zdarma to opravdu neni.

3.) Souhlasim s nazorem, ze rodini prislusnici by cerpat jizdni vyhody nemuseli...Nejsou to jednoduse zamestnanci a minimalne by se dalo diskutovat o redukci vyhody na pripadnou slevu na jizdnem. Podle me by mel mit narok primarne zamestnanec zeleznicni spolecnosti .

4.) Nebyl bych proti zdrazeni prukazky klidne na 5000 CZK, coz si myslim je adekvatni pomer cena/vykon/benefit

5.) Stale me udivuje kolik lidi si nemuze za 25 let od revoluce zvyknout na fakt, ze nekdo se ma proste lip a nekdo hur. Sama primitivni zavist tady.

+8/−2
13.10.2016 22:19

K97a26m41i12l 61D53o29l91e17z24e26l 6232546234322

100 tisic lidi ma rezijku? aha, tak uz chapu, ze CD jsou cerna dira na penize

+1/−9
13.10.2016 19:32

M82i36c81h35a67l 80P33a26l71e59č81e90k 2321568962354

očividně to chápete

+1/0
17.10.2016 20:26

P10e51t94r 50N51e78c21h44a23n88i48c94k20ý 7643856168470

Ten článek je chaotický? Mám pocit, že to reálně bude jinak a doplatek se zvedne i řadovým cestujícím. A ta místenka do railjetu? Je to u business/1. třídy nebo i u 2. třídy? U 2. třídy by to moc smysl nedávalo, zas takový nadvlak to není a navíc tvoří základní páteř taktu i s přípoji, není tam "navíc" jako pendolino.

+2/−2
13.10.2016 15:06

O62l75d44ř91i52c67h 69J73a10n68e51č78e62k 8969456203881

Viz co jsem napsal dopoledne, hned tady pod Vámi ;-)

Ano článek je chaotický a zdražení 1. třídy pro režijkáře ze 4990 na 7990 naznačuje, že úplně stejně zdraží roční doplatek i pro řadové cestující.

O jaké místence do railjetu je řeč se v článku nepíše, ale fakt, že tam stojí "minimálně 70 korun" a že railjet není vyjma business povinně místenkový naznačují, že se to týká právě jen místenky business.

0/0
13.10.2016 16:30

O25l70d58ř71i79c14h 24J47a22n77e41č38e16k 8169736743521

Popravdě tohle nějak nechápu. 1. třídu má "vyšší management" automaticky a "řadoví zaměstnanci" si ji mohou připlatit, nebo ma "vyšší management" nárok jen za tučný příplatek a "řadoví zaměstnanci" vůbec?

Platící cestující si 1. třídu na rok může koupit za 4990, takže pokud režijkáři za to platí stejnou cenu, žádná výhoda to pro ně není a zdražení na 7990 nechápu. Nebo se snad chystá zdražení na 7990 i pro běžné cestující?

Mimochodem ČD by si měly ujasnit, co vlastně s 1. třídou chtějí dělat. Ještě před pár lety tím téměř nikdo nejezdil, protože za 50% příplatek zjevně neměl důvod, tak si do railjetů objednaly jen jeden vůz 1. třídy. Pak se rozhodly 1. třídu lépe zaplnit, snížily příplatek na 30% - v railjetech je nyní často plná, ale v panterech nebo 'starých rychlících' je stejně prázdná, v pendolinu nebo EC taky nic moc, ačkoliv je to jen jeden vagon, protože proti 2. třídě takřka nic nenabízí. Přijde teď nový pokus - opětovné zdražení? (Pokud ano, tak bych se vsadil, že zatímco prve zlevnilo kilometrické jízdné, ale ne časový doplatek, když se bude zdražovat, tak obojí...)

+3/0
13.10.2016 10:18

M68a80t61o42u57š 83K35y75n50c19l 4684647591919

Prvn� t��da oproti druh� naopak asi nejv�c nab�z� v Pendolinu. A jeden z d�vod�, pro� si ji koupit taky je, �e nebudete m�t kolem sebe narv�no.

+1/0
13.10.2016 10:27

O13l83d30ř48i24c57h 74J81a70n29e53č39e88k 8379456933611

Pokud "kolem sebe nebudete mít narváno", tak je to jasný důkaz, že i přes ty "velké výhody" nenabízí oproti 2. třídě tolik, aby si ji lidé chtěli platit.

Nevím přesně, jaká je nyní cenová politika ohledně pendolin a co 1. třída nabízí navíc - už jsem tím hodně dlouho nejel. V komfortu rozdíl není, sedadla jsou stejně nahusto jako ve 2. třídě, takže to mohou být jen doplňkové služby, které ne každý ocení.

A 1. třída může v pendolinu mnohdy být mnohem dražší než 2. - pokud do 2. seženete včasnou jízdenku a nemáte časový doplatek do 1.

0/0
13.10.2016 10:45

M77a13t19o37u63š 57K55y67n86c33l 4954387931559

Ale o to prece taky jde, to je dalsi pridany komfort. A o usporadani sedacek to neni pravda, je vice mista na nohy a temer vsechny mista jsou se stolkem.

+1/0
13.10.2016 10:51

K81r61y85š38t53o84f 67L58a27n77í85k 1199410875275

to, ze je v jednicce vice mist s pevnymi stoly, vam vice mista na nohy nezajisti, a pokud bude někdo sedet naproti vam, bude to presne naopak.

+1/0
13.10.2016 11:03

O94l96d40ř56i57c89h 60J49a63n48e36č73e79k 8379336783531

Přesně, já si ke stolku sedám, jen když jsem u něj sám (nebo s mým(i) spolucestujícím(i)), jinak je lepší 'autobusová' konfigurace sedaček - tedy pokud v opěradlech sedadel jsou výklopné stolky.

0/−1
13.10.2016 11:42

O76l73d70ř77i12c98h 90J19a93n29e85č41e50k 8549266673501

Ano to, že 1. třída je (obvykle) prázdnější než 2. třída je každopádně její přidaná hodnota, to ovšem nezávisí na konstrukci vozu a interiéru, ale na nastavení cenové politiky dopravce. Speciálně u ČD to za rok klidně může být jinak. A jak už jsem napsal, v railjetech ČD bývá 1. třída taky dost plná.

Bonusem je i to, že v 1. třídě máte menší šanci na rušivé cestující, ale 1. třída Vám klid nezajistí, už jsem v railjetu v business zažil tak hlučnou rodinku, že jsem si radši sedl do tichého oddílu 1. třídy (v soupravě ÖBB, která oddělenou business a tichý oddíl 1. třídy má). Nevýhoda naopak je, že když se rušivý element vyskytne v 1. třídě, nemáte šanci před ním v rámci 1. třídy utéct - ČD mají v současnosti v 1. třídě často jen jeden velkoprostorový vůz. Ve 2. třídě si většinou můžete přesednout.

.

Více místa na nohy v pendolinu v 1. třídě není - sice 1. třída obvykle má větší odstupy řad sedadel, ale ne v pendolinu, tam je na stejné ploše v 1. třídě stejně sedadel jako ve 2. Liší se jen to uspořádání, v 1. je většina míst u stolku, ve 2. "á la autobus" (bez stolku) a to pak je otázka osobních preferencí a zaplněnosti vozu. Když proti Vám nikdo nesedí, je místo u stolku lepší, ale pokud ano, tak je naopak horší. Navíc ne každý vždy stolek potřebuje. Podle mě je lepší uspořádání za sebou, s výklopným stolkem v opěradle sedadla před Vámi - máte svůj jistý prostor na nohy, máte své soukromí a pokud chcete, tak i stolek. Když nechcete, tak Vám nepřekáží. Tím nechci říct, že by "čtyřky" kolem stolků ve vozech vůbec neměly být - ano, i ty mají své opodstatnění (zejména když spolu jede více lidí). Je to otázka správného poměru stolků a "za sebou" - špatně je jak 1. třída pendolina, kde je 46 míst z 52 u stolků, tak 2. (nebo celý railjet), kde je téměř vše "za sebou".

+3/0
13.10.2016 11:40

K91r36y64š81t46o64f 31L21a32n88í27k 1209860315925

služby nejsou v cene jízdenky, ale místenky, která je do 1.tridy o 65,- CZK drazsi, a za to bagetu a deci Bohemky poridite i do dvojky. takze jednicka v Pendolinu opravdu nenabizi navíc vůbec nic, pokud tedy nepreferujete cervene sedacky před modrymi (a to si můžete sednout i do cervene dvojky, vyrobene z byvale jednicky). mozna nekdy trochu jiné slozeni spolucestujících, ale pokud si clovek strci do usi sluchátka, je to v podstate jedno.

+1/0
13.10.2016 11:00

P98a42v42e67l 26P49r91o96k49o47p 6628702745180

Ještě jedna malá drobnost: v jedničce v Pendolinu vám jídlo přinesou na normálním talíři s normálním příborem, ve dvojce dostanete plastovou krabičku s plastovým příborem.

+1/0
13.10.2016 17:35

J22a93n 20S16ů39r44a 4965233703392

Celý text je o režijkářích a ještě píšu, že se to netýká běžných cestujících.

+2/0
13.10.2016 23:39

O18l49d65ř79i20c72h 97J16a97n91e42č18e21k 8579506113981

To tady nikdo nepopírá, ale uznejte, že když dosud pro režijkáře doplatek do 1. třídy činil totéž, co pro běžné cestující, a teď má zdražit, tak to svádí ke spekulaci, že obdobně zdraží doplatek i pro běžné cestující.

Mimochodem, neodpověděl jste mi na první odstavec mého komentáře. Píšete "Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou. Od prosince se doplatek za první třídu zvýší ze 4 990 korun na 7 990 (...)" - tak zdarma nebo s doplatkem?

+1/0
14.10.2016 10:51

R38o25m44a82n 93J55e13s19c94h17k14e 9578855957845

Můžete prosím upřesnit místenky v Railjetu. Zda pouze 1.třída nebo i druhá ?

0/0
15.10.2016 19:02
Foto

A70l12a58n 76Ř83e22p86k75a 4485566

tu je zase závistivců, že oni režijku nemají (případně nemají žádný benefit), tak to nebude mít ani nikdo jiný :D

+11/−10
13.10.2016 9:19

J72a81n74o 14K81r61o65b38o45t 4674963360563

nejde o závist, jde o rovné podmínky, já zaplatím za jízdenku ročně 25000, pak si není kde sednou protože tam hačají zaměstnanci, fakt super.

+6/−10
13.10.2016 9:23

T23o92m61á69š 24C64h93r58a21s95t56n46ý 2191974731273

Tak se obraťte na svého senátora či poslance, ať to zatrhne, včetně toho samého benefitu, který on má také zadarmo, a vy si musíte platit ze svého

+6/0
13.10.2016 9:58

J86i51ř48í 94P36l31a73v37s15k22ý 9550476291509

videl bych to trosku jinak: dokud vam mam ten benefit sponzorovat ja ze svych dani, pak nazout boty a hybaj pesky, holoto lina. az budou ceske drahy v kazdorocnim plusu, pak at si zamestnancum rozdavaji treba zlate cihlicky, to uz je me jedno ...

+7/−5
13.10.2016 9:25

T38o87m44á55š 45C82h31r52a71s21t54n96ý 2601854281663

Účetně v plusu jsou už nějaký ten pátek ;-)

+4/0
13.10.2016 9:54

V71a62c91l21a57v 26H57a40j29e91k 3296339639

mluvíte nesmysly a jste znalostně zcela mimo mísu.

+2/−1
13.10.2016 11:39

V11í19t 55B38r69z66o68b12o63h62a89t94ý 7440782373491

ta situace s českýma dráháma v plusu už nastala a i tak pro rozdávání zlatých cihliček nejsem ;)

0/0
13.10.2016 11:44

Z38d69e86n19ě48k 49F91i55l18i91p 7224391131354

Ja treba nemam auto,takze vam pravdepodobne taky neco sponzoruju,nekdo nejezdi mhd,takze ji nekomu sponz atd

+4/0
13.10.2016 15:46

P52a62v97e87l 69N11o98v67á89k 5286592638188

Nejde o závist ,těch co nemají výhody (i když u některých možná ano) ,ale o ten princip ,že o tom rozhoduje stát (když jsou dráhy a.s.) . Pokud si Firma na benefity opravdu vydělá ,ať je má ,ale např. z fondu FKSP a ne ze zákona .

To by mohli třeba na Poště posílat dopisy skoro zadarmo, atd..

Není problém cesta zdarma za prací přes půl republiky (to je služební cesta) ,ale proč z daní poplatníků platit i celé rodiny a soukromé cesty. Samozřejmě je kapitola sama pro sebe proč mají jezdit uplně zadarmo politici kteří na to potom stejně ještě dostávají paušál na cestovné(ale to sem nepatří).

Prostě klasický benefit z toho co si firma vydělá ,ale nemůže to potom počítat do své ztráty a chtít na to dotace.

0/−1
13.10.2016 10:30

P10a11v25e23l 46H30o90r89á31k 8421243245602

Prostě mají dát každému zaměstnanci dráhy ročně nějakých 50 000 navíc, aby on a jeho rodina mohla cestovat a přitom si cestu vlakem platit. Myslím, že by to brali.

+2/−1
13.10.2016 11:48

O27l98d30ř77i54c38h 98J37a19n37e96č55e18k 8359506703791

To je nesmysl, proč by jim měli dávat tolik peněz! (navíc jistě myslíte čistého, takže by to bylo cca. 100k hrubého)

U přímých zaměstnanců ČD bych proti režijce (do 2. třídy - 1. volitelně za příplatek odpovídající tomu, co platí běžní cestující) vcelku nic nenamítal, chybně jsou u plně státem ovládané firmy režijky pro rodinné příslušníky, bývalé zaměstnance a obzvláště pak pro zaměstnance mimo ČD. A chybně je to ukotvení v zákoně - normální soukromá firma ať benefity dává komu sama uzná za vhodné, u státem ovládané firmy jsou jakékoliv nadstandardní benefity dost sporné.

+1/−3
13.10.2016 12:44

M67i58r83e41k 90Z53á91v78o74d18n22ý 7442317300828

Pane Řapko, tady nejde o závist, ale:

1) Neexistuje důvod, proč jsou tyto výhody stanoveny zákonem. Ať si ČD sama rozhodne, komu bude dávat benefity.

2) Pokud chce někdo někomu nabízet benefity, musí si na to vydělat. Pokud ČD dokáží i režijkama uspět ve veřejných výběrových řízeních, výborně, ať tyto bonusy nabízejí. V opačném případě holt nemohou nasadit tuto líbivou politiku.

0/−2
13.10.2016 10:46

V72a19c83l98a47v 22H72a30j64e79k 3906739289

Ono to má nějaké historické konskvence. Kdy ČD a SŽSD byly jedne podník a totéž i zaměstnanci ministerstva.

+1/0
14.10.2016 14:48

P66e37t94r 49N29e51c74h64a40n29i35c55k38ý 7973796308860

Hlavně když někdo dělá na vlaku celý týden, tak se pak asi nepojede projet vlakem během volna

+2/0
13.10.2016 17:31

J92a86n 16C23e81p98e51k 1504336660

Hm, chudáci železničáři jsou ze své práce tak zničení, že pak musejí cestovat první třídou.

+1/−10
13.10.2016 9:01

T93o37m28á60š 10C78h72r22a47s23t71n24ý 2791554271423

Železničáři na první třídu ani nárok v rámci režiky nemají, týká se to managmentu ;-)

+4/0
13.10.2016 9:13

R88a57d53i18m 24Š92o10l77c 1865135665154

Na první třídu mají nárok oboroví specialisté, vedoucí oddělení a vyšší posty. Dále ji mají bývalý zaměstnanci federálního ministerstva dopravy. Ono těch s jedničkou je celkem dosti, kteří ji mají s titulu funkce.

+2/0
13.10.2016 9:26

R83a37d52i98m 95Š83o79l36c 1215685355754

í

0/0
13.10.2016 9:32

T64o85m42á16š 24C77h17r60a94s49t20n92ý 2961244521103

A poslanci, senátoři, a jiní zákonodárci. Taky to platíme z daní (vč. jejich "zadarmo v MHD") a nad tím nikdo nebrečí.

+3/0
13.10.2016 9:59

J37i50ř72í 96K22o67c37u19r69e71k 6285954745908

Tak jistěže Jožka Kotačka rád přispěje ze své dvacetitisícové hrubé mzdy, aby pan poslanec neušel na úbytě, kdyby za vlak musel platit.

0/0
13.10.2016 13:28

K31r30y32š76t53o37f 60L93a62n19í94k 1159190445275

priplatek za 1.tridu v Pendolinu by měli zcela zrusit, platit jen za červenou sedacku a mozna za klidnejsi prostředí je nesmysl v pripade, kdy uz je to rozliseno cenou místenky.

+3/−4
13.10.2016 8:58
Foto

A59l12a81n 40Ř78e98p69k94a 4375636

Ale v Pendolinu máš v ceně navíc nápoj (teplý, studený), uvítací drink (alko či nealko verzi Bohemky) a nějaký sendvič ;-)

+3/0
13.10.2016 9:20

K96r58y32š45t52o58f 20L85a14n27í88k 1699290705245

to není v cene jízdenky, ale místenky (100,- CZK proti 35,-). aspoň tak mi to vysvetlili, když jsem se ptal, proc mam platit ještě kilo za místenku když mam IN100 s rocnim priplatkem do 1.tridy. a bez tech serepetiček, resp. te místenky to bohužel nejde. takze uprednostnuji IC/EC, je tam v 1.tride mnohem vice mista.

+1/−1
13.10.2016 10:54

M49o42n86i62k11a 16K57o91n90e20c69n45a 7643941901604

No a proc neni uzakoneno, ze policajti a jejich rodinni prislusnici budou platit 50 procent pokuty, lekari 50 pr. zdravotniho pojisteni, vodari 50 pr. ceny vody, ucetni 50 pr. dane z prijmu, ...;-D;-D;-D

+4/−10
13.10.2016 8:45

R34a94d23i56m 78Š37o57l20c 1595845295154

Tak zrovna policajti, vojáci, bachaři apod. mají dost velké výsluhy a zas nemusí odpracovat třeba 30 let v oboru, ale stačí jim daleko méně.

+4/0
13.10.2016 9:28

J27i38ř88í 81K21o25c39u66r82e41k 6365564485658

Zato živnostnici, ti by měli platit zdrav+soc rovnou z tržby, vč. materiálu :(

0/0
13.10.2016 13:31

L41i35b81o22r 55Z89a22v65ř63e74l 8159246451212

stačilo by, kdyby je platili :-)

+3/−1
14.10.2016 0:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.