Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zdraží režijkářům 1. třídu o 60 %, zaplatí i v railjetech

České dráhy po delší době upraví podmínky, za kterých mohou cestovat majitelé režijních průkazek opravňujících k neomezenému cestování po železnici. Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J81a40n 96M75a61n23d71í83k 2538253931987

České dráhy na rezijkach podle mě spíš vydělávají, je to 100 000 lidí platící ročně 500-1000 korun, ne každý z nich to projezdí, není jich zas tolik, aby kvůli tomu museli navyšovat kapacitu a navíc je to dobrá výmluva v případě výběrových řízení..

0/0
2.11.2016 2:51

J62i28ř87í 95K90o40v94a45ř58í90k 5850350104979

Tak nějak nechápu, co to tady zase pan Sůra vypotil. Těch zaměstnanců na železnici co mají nárok na první třídu je zlomek, převážně managementu. Ostatní železničáři co mají zaměstnaneckou In-kartu si tu 1.třídu mohli doplatit, stejně jako všichni ostatní cestující. Takže chtěl zřejmě říci, že ČD,a.s. zdraží cestujícím s In-kartou 1.třídu o 60%.

0/−1
18.10.2016 12:41
Foto

P92e44t31e88r 91J39a45b94l80o93n45o57v92s95k38y 1779746451131

Pán Jiří Bilík to v 5.bodoch zhrnul a celkom správne.R^

K 5.bodu: Niekdo sa má lepšie-pozrite sa na hokejistov,futbalistov,nevstávajú ráno o 3:30,nehrajú cez Vianoce a koľko miliónov si zarobia ?

Nezáviďte železničiarom,nemusí to byť práca na ceĺý život.Stačí,ak neprejdete na zdravotných prehliadkach,a je problém.

Každý rok musia zamestnanci úspešne absolvovať testy,na Slovensku každé 3 roky skúšky z 3 učebníc

Monika Konečná 13.10. 8:45

fakt zaujímavý komentár,představujete si to jako Hurvínek válku ;-D;-D

Pracovníci bánk majú zaujímavé benefity,v bankách pracujú moji spolužiaci,ale o tom budeme diskutovať až bude taká téma

+6/0
14.10.2016 7:26

K45r53y30š73t15o50f 68L53a90n54í71k 1749630985955

jake benefity myslite? bezny ucet pro zamestnance (nikoli rodinne prislusniky) zdarma? nebo 1,2% uroceni sporiciho uctu do zustatku 250 tis.? pripadne hypoteku za 1,6%? o stravenkach, dodatkove dovolene ci prispevku na penzijni a zivotni pojisteni se asi nema cenu bavit, to maji skoro vsude.

0/−3
14.10.2016 10:28

O89l18d92ř14i16c32h 82J91a24n96e93č46e52k 8629626173591

A v čem je problém? Chcete tím snad říct, že větší než zanedbatelné benefity mají jen železničáři?

Pokud máte hypotéku ve výši několika milionů, tak i s o 0,2% nižším úrokem ušetříte dost peněz. Brát režijku jako benefit v ceně In100 nemůžete, protože pro většinu režijkářů zdaleka takovou hodnotu nemá (kdyby za své cesty vlakem museli normálně platit, projezdili by mnohem méně).

Já jakožto zaměstnanec pojišťovny s úzkými vazbami na jistou banku na slevách na pojistné a bankovní produkty ušetřím docela dost.

+4/0
14.10.2016 11:13

K63r93y78š31t72o70f 25L48a32n84í53k 1509190295815

ne, tim chci rict, ze v bankach pro bezne zamestnance zadne svetoborne benefity nejsou. a stejne jako rikate, ze pro většinu rezijkaru IN100 nemá hodnotu 20.000,-, protože to neprojezdi, pro většinu zamestnancu bank nemá levnejsi hypotéka zadnou hodnotu, protože ji nemaji.

0/−1
14.10.2016 20:26

J58i95ř15í 29B83í70l38i80k 6619611151763

1) Rezijka je standardni zamestnanecky benefit zeleznice a to v mnoha evropskych zemich. Pokud mate dobreho zamestnavatele take se Vam muze postestit sluzebni vuz ci stoprocentni nahrady za cesty do prace.

2) Kazda osoba rocne prolonguje ... (1000 kc na rok)..takze uplne zdarma to opravdu neni.

3.) Souhlasim s nazorem, ze rodini prislusnici by cerpat jizdni vyhody nemuseli...Nejsou to jednoduse zamestnanci a minimalne by se dalo diskutovat o redukci vyhody na pripadnou slevu na jizdnem. Podle me by mel mit narok primarne zamestnanec zeleznicni spolecnosti .

4.) Nebyl bych proti zdrazeni prukazky klidne na 5000 CZK, coz si myslim je adekvatni pomer cena/vykon/benefit

5.) Stale me udivuje kolik lidi si nemuze za 25 let od revoluce zvyknout na fakt, ze nekdo se ma proste lip a nekdo hur. Sama primitivni zavist tady.

+8/−2
13.10.2016 22:19

K20a14m26i90l 38D46o22l20e68z30e74l 6262476774652

100 tisic lidi ma rezijku? aha, tak uz chapu, ze CD jsou cerna dira na penize

+1/−9
13.10.2016 19:32

M83i46c38h51a14l 77P22a86l55e56č43e32k 2881358232264

očividně to chápete

+1/0
17.10.2016 20:26

P68e66t92r 15N43e15c93h25a13n96i18c23k38ý 7303876808160

Ten článek je chaotický? Mám pocit, že to reálně bude jinak a doplatek se zvedne i řadovým cestujícím. A ta místenka do railjetu? Je to u business/1. třídy nebo i u 2. třídy? U 2. třídy by to moc smysl nedávalo, zas takový nadvlak to není a navíc tvoří základní páteř taktu i s přípoji, není tam "navíc" jako pendolino.

+2/−2
13.10.2016 15:06

O14l54d43ř33i20c10h 98J97a26n69e43č94e23k 8329846553131

Viz co jsem napsal dopoledne, hned tady pod Vámi ;-)

Ano článek je chaotický a zdražení 1. třídy pro režijkáře ze 4990 na 7990 naznačuje, že úplně stejně zdraží roční doplatek i pro řadové cestující.

O jaké místence do railjetu je řeč se v článku nepíše, ale fakt, že tam stojí "minimálně 70 korun" a že railjet není vyjma business povinně místenkový naznačují, že se to týká právě jen místenky business.

0/0
13.10.2016 16:30

O15l58d54ř71i31c77h 52J22a47n17e68č98e58k 8359676623261

Popravdě tohle nějak nechápu. 1. třídu má "vyšší management" automaticky a "řadoví zaměstnanci" si ji mohou připlatit, nebo ma "vyšší management" nárok jen za tučný příplatek a "řadoví zaměstnanci" vůbec?

Platící cestující si 1. třídu na rok může koupit za 4990, takže pokud režijkáři za to platí stejnou cenu, žádná výhoda to pro ně není a zdražení na 7990 nechápu. Nebo se snad chystá zdražení na 7990 i pro běžné cestující?

Mimochodem ČD by si měly ujasnit, co vlastně s 1. třídou chtějí dělat. Ještě před pár lety tím téměř nikdo nejezdil, protože za 50% příplatek zjevně neměl důvod, tak si do railjetů objednaly jen jeden vůz 1. třídy. Pak se rozhodly 1. třídu lépe zaplnit, snížily příplatek na 30% - v railjetech je nyní často plná, ale v panterech nebo 'starých rychlících' je stejně prázdná, v pendolinu nebo EC taky nic moc, ačkoliv je to jen jeden vagon, protože proti 2. třídě takřka nic nenabízí. Přijde teď nový pokus - opětovné zdražení? (Pokud ano, tak bych se vsadil, že zatímco prve zlevnilo kilometrické jízdné, ale ne časový doplatek, když se bude zdražovat, tak obojí...)

+3/0
13.10.2016 10:18

M83a79t78o92u58š 66K92y16n27c44l 4594307891739

Prvn� t��da oproti druh� naopak asi nejv�c nab�z� v Pendolinu. A jeden z d�vod�, pro� si ji koupit taky je, �e nebudete m�t kolem sebe narv�no.

+1/0
13.10.2016 10:27

O67l34d24ř39i35c43h 81J76a90n20e72č92e39k 8989676443751

Pokud "kolem sebe nebudete mít narváno", tak je to jasný důkaz, že i přes ty "velké výhody" nenabízí oproti 2. třídě tolik, aby si ji lidé chtěli platit.

Nevím přesně, jaká je nyní cenová politika ohledně pendolin a co 1. třída nabízí navíc - už jsem tím hodně dlouho nejel. V komfortu rozdíl není, sedadla jsou stejně nahusto jako ve 2. třídě, takže to mohou být jen doplňkové služby, které ne každý ocení.

A 1. třída může v pendolinu mnohdy být mnohem dražší než 2. - pokud do 2. seženete včasnou jízdenku a nemáte časový doplatek do 1.

0/0
13.10.2016 10:45

M48a14t75o20u56š 91K60y64n14c42l 4914917561429

Ale o to prece taky jde, to je dalsi pridany komfort. A o usporadani sedacek to neni pravda, je vice mista na nohy a temer vsechny mista jsou se stolkem.

+1/0
13.10.2016 10:51

K45r41y34š20t38o36f 81L12a13n87í81k 1859720635175

to, ze je v jednicce vice mist s pevnymi stoly, vam vice mista na nohy nezajisti, a pokud bude někdo sedet naproti vam, bude to presne naopak.

+1/0
13.10.2016 11:03

O43l34d46ř15i24c45h 10J86a37n69e29č96e57k 8549426183131

Přesně, já si ke stolku sedám, jen když jsem u něj sám (nebo s mým(i) spolucestujícím(i)), jinak je lepší 'autobusová' konfigurace sedaček - tedy pokud v opěradlech sedadel jsou výklopné stolky.

0/−1
13.10.2016 11:42

O63l17d26ř49i20c52h 91J61a13n34e69č89e63k 8709226683491

Ano to, že 1. třída je (obvykle) prázdnější než 2. třída je každopádně její přidaná hodnota, to ovšem nezávisí na konstrukci vozu a interiéru, ale na nastavení cenové politiky dopravce. Speciálně u ČD to za rok klidně může být jinak. A jak už jsem napsal, v railjetech ČD bývá 1. třída taky dost plná.

Bonusem je i to, že v 1. třídě máte menší šanci na rušivé cestující, ale 1. třída Vám klid nezajistí, už jsem v railjetu v business zažil tak hlučnou rodinku, že jsem si radši sedl do tichého oddílu 1. třídy (v soupravě ÖBB, která oddělenou business a tichý oddíl 1. třídy má). Nevýhoda naopak je, že když se rušivý element vyskytne v 1. třídě, nemáte šanci před ním v rámci 1. třídy utéct - ČD mají v současnosti v 1. třídě často jen jeden velkoprostorový vůz. Ve 2. třídě si většinou můžete přesednout.

.

Více místa na nohy v pendolinu v 1. třídě není - sice 1. třída obvykle má větší odstupy řad sedadel, ale ne v pendolinu, tam je na stejné ploše v 1. třídě stejně sedadel jako ve 2. Liší se jen to uspořádání, v 1. je většina míst u stolku, ve 2. "á la autobus" (bez stolku) a to pak je otázka osobních preferencí a zaplněnosti vozu. Když proti Vám nikdo nesedí, je místo u stolku lepší, ale pokud ano, tak je naopak horší. Navíc ne každý vždy stolek potřebuje. Podle mě je lepší uspořádání za sebou, s výklopným stolkem v opěradle sedadla před Vámi - máte svůj jistý prostor na nohy, máte své soukromí a pokud chcete, tak i stolek. Když nechcete, tak Vám nepřekáží. Tím nechci říct, že by "čtyřky" kolem stolků ve vozech vůbec neměly být - ano, i ty mají své opodstatnění (zejména když spolu jede více lidí). Je to otázka správného poměru stolků a "za sebou" - špatně je jak 1. třída pendolina, kde je 46 míst z 52 u stolků, tak 2. (nebo celý railjet), kde je téměř vše "za sebou".

+3/0
13.10.2016 11:40

K25r75y47š82t77o88f 28L14a84n96í26k 1769300325115

služby nejsou v cene jízdenky, ale místenky, která je do 1.tridy o 65,- CZK drazsi, a za to bagetu a deci Bohemky poridite i do dvojky. takze jednicka v Pendolinu opravdu nenabizi navíc vůbec nic, pokud tedy nepreferujete cervene sedacky před modrymi (a to si můžete sednout i do cervene dvojky, vyrobene z byvale jednicky). mozna nekdy trochu jiné slozeni spolucestujících, ale pokud si clovek strci do usi sluchátka, je to v podstate jedno.

+1/0
13.10.2016 11:00

P89a24v61e52l 76P28r32o80k53o52p 6218212405960

Ještě jedna malá drobnost: v jedničce v Pendolinu vám jídlo přinesou na normálním talíři s normálním příborem, ve dvojce dostanete plastovou krabičku s plastovým příborem.

+1/0
13.10.2016 17:35

J73a98n 16S37ů18r39a 4665703303842

Celý text je o režijkářích a ještě píšu, že se to netýká běžných cestujících.

+2/0
13.10.2016 23:39

O27l97d44ř35i54c74h 84J82a12n67e10č48e19k 8689906313921

To tady nikdo nepopírá, ale uznejte, že když dosud pro režijkáře doplatek do 1. třídy činil totéž, co pro běžné cestující, a teď má zdražit, tak to svádí ke spekulaci, že obdobně zdraží doplatek i pro běžné cestující.

Mimochodem, neodpověděl jste mi na první odstavec mého komentáře. Píšete "Změna se týká jen těch, kteří mají nárok jezdit zdarma i první třídou. Od prosince se doplatek za první třídu zvýší ze 4 990 korun na 7 990 (...)" - tak zdarma nebo s doplatkem?

+1/0
14.10.2016 10:51

R93o92m39a66n 76J86e17s21c97h20k48e 9228915437285

Můžete prosím upřesnit místenky v Railjetu. Zda pouze 1.třída nebo i druhá ?

0/0
15.10.2016 19:02
Foto

A93l75a35n 78Ř82e95p36k78a 4665386

tu je zase závistivců, že oni režijku nemají (případně nemají žádný benefit), tak to nebude mít ani nikdo jiný :D

+11/−10
13.10.2016 9:19

J19a71n95o 34K89r46o46b86o45t 4724773890283

nejde o závist, jde o rovné podmínky, já zaplatím za jízdenku ročně 25000, pak si není kde sednou protože tam hačají zaměstnanci, fakt super.

+6/−10
13.10.2016 9:23
Foto

T49o20m37á24š 56C64h46r69a19s33t80n54ý 2431434221473

Tak se obraťte na svého senátora či poslance, ať to zatrhne, včetně toho samého benefitu, který on má také zadarmo, a vy si musíte platit ze svého

+6/0
13.10.2016 9:58

J95i67ř23í 71P37l67a24v20s85k18ý 9720116341569

videl bych to trosku jinak: dokud vam mam ten benefit sponzorovat ja ze svych dani, pak nazout boty a hybaj pesky, holoto lina. az budou ceske drahy v kazdorocnim plusu, pak at si zamestnancum rozdavaji treba zlate cihlicky, to uz je me jedno ...

+7/−5
13.10.2016 9:25
Foto

T70o50m14á56š 84C67h55r81a78s24t30n67ý 2101474251783

Účetně v plusu jsou už nějaký ten pátek ;-)

+4/0
13.10.2016 9:54

V56a13c34l48a48v 14H63a27j90e81k 3956269379

mluvíte nesmysly a jste znalostně zcela mimo mísu.

+2/−1
13.10.2016 11:39

V48í90t 44B44r61z62o39b50o85h58a53t91ý 7240872983511

ta situace s českýma dráháma v plusu už nastala a i tak pro rozdávání zlatých cihliček nejsem ;)

0/0
13.10.2016 11:44

Z69d66e76n94ě16k 60F69i76l85i17p 7664861851654

Ja treba nemam auto,takze vam pravdepodobne taky neco sponzoruju,nekdo nejezdi mhd,takze ji nekomu sponz atd

+4/0
13.10.2016 15:46

P13a71v38e54l 40N32o85v32á47k 5846842388698

Nejde o závist ,těch co nemají výhody (i když u některých možná ano) ,ale o ten princip ,že o tom rozhoduje stát (když jsou dráhy a.s.) . Pokud si Firma na benefity opravdu vydělá ,ať je má ,ale např. z fondu FKSP a ne ze zákona .

To by mohli třeba na Poště posílat dopisy skoro zadarmo, atd..

Není problém cesta zdarma za prací přes půl republiky (to je služební cesta) ,ale proč z daní poplatníků platit i celé rodiny a soukromé cesty. Samozřejmě je kapitola sama pro sebe proč mají jezdit uplně zadarmo politici kteří na to potom stejně ještě dostávají paušál na cestovné(ale to sem nepatří).

Prostě klasický benefit z toho co si firma vydělá ,ale nemůže to potom počítat do své ztráty a chtít na to dotace.

0/−1
13.10.2016 10:30

P53a79v56e34l 26H64o75r31á24k 8281313305862

Prostě mají dát každému zaměstnanci dráhy ročně nějakých 50 000 navíc, aby on a jeho rodina mohla cestovat a přitom si cestu vlakem platit. Myslím, že by to brali.

+2/−1
13.10.2016 11:48

O31l66d58ř53i94c52h 63J30a54n81e62č69e56k 8759646463281

To je nesmysl, proč by jim měli dávat tolik peněz! (navíc jistě myslíte čistého, takže by to bylo cca. 100k hrubého)

U přímých zaměstnanců ČD bych proti režijce (do 2. třídy - 1. volitelně za příplatek odpovídající tomu, co platí běžní cestující) vcelku nic nenamítal, chybně jsou u plně státem ovládané firmy režijky pro rodinné příslušníky, bývalé zaměstnance a obzvláště pak pro zaměstnance mimo ČD. A chybně je to ukotvení v zákoně - normální soukromá firma ať benefity dává komu sama uzná za vhodné, u státem ovládané firmy jsou jakékoliv nadstandardní benefity dost sporné.

+1/−3
13.10.2016 12:44

M90i20r77e90k 25Z96á38v82o49d31n20ý 7442877520178

Pane Řapko, tady nejde o závist, ale:

1) Neexistuje důvod, proč jsou tyto výhody stanoveny zákonem. Ať si ČD sama rozhodne, komu bude dávat benefity.

2) Pokud chce někdo někomu nabízet benefity, musí si na to vydělat. Pokud ČD dokáží i režijkama uspět ve veřejných výběrových řízeních, výborně, ať tyto bonusy nabízejí. V opačném případě holt nemohou nasadit tuto líbivou politiku.

0/−2
13.10.2016 10:46

V33a53c11l28a72v 93H88a41j73e48k 3986979939

Ono to má nějaké historické konskvence. Kdy ČD a SŽSD byly jedne podník a totéž i zaměstnanci ministerstva.

+1/0
14.10.2016 14:48

P64e68t88r 20N83e95c36h21a52n94i15c69k30ý 7703556318530

Hlavně když někdo dělá na vlaku celý týden, tak se pak asi nepojede projet vlakem během volna

+2/0
13.10.2016 17:31

J85a66n 38C54e45p13e73k 1454726340

Hm, chudáci železničáři jsou ze své práce tak zničení, že pak musejí cestovat první třídou.

+1/−10
13.10.2016 9:01
Foto

T12o77m13á51š 26C98h44r28a80s41t98n59ý 2911254951803

Železničáři na první třídu ani nárok v rámci režiky nemají, týká se to managmentu ;-)

+4/0
13.10.2016 9:13

R57a95d58i52m 32Š43o20l30c 1625415685484

Na první třídu mají nárok oboroví specialisté, vedoucí oddělení a vyšší posty. Dále ji mají bývalý zaměstnanci federálního ministerstva dopravy. Ono těch s jedničkou je celkem dosti, kteří ji mají s titulu funkce.

+2/0
13.10.2016 9:26

R28a65d25i73m 20Š70o34l42c 1485535885704

í

0/0
13.10.2016 9:32
Foto

T84o52m74á88š 53C35h74r22a58s63t54n76ý 2861304111673

A poslanci, senátoři, a jiní zákonodárci. Taky to platíme z daní (vč. jejich "zadarmo v MHD") a nad tím nikdo nebrečí.

+3/0
13.10.2016 9:59

J67i81ř88í 84K39o95c98u24r26e34k 6495304905628

Tak jistěže Jožka Kotačka rád přispěje ze své dvacetitisícové hrubé mzdy, aby pan poslanec neušel na úbytě, kdyby za vlak musel platit.

0/0
13.10.2016 13:28

K41r14y17š87t66o79f 67L30a75n36í65k 1569880645205

priplatek za 1.tridu v Pendolinu by měli zcela zrusit, platit jen za červenou sedacku a mozna za klidnejsi prostředí je nesmysl v pripade, kdy uz je to rozliseno cenou místenky.

+3/−4
13.10.2016 8:58
Foto

A47l86a88n 68Ř65e74p65k63a 4135416

Ale v Pendolinu máš v ceně navíc nápoj (teplý, studený), uvítací drink (alko či nealko verzi Bohemky) a nějaký sendvič ;-)

+3/0
13.10.2016 9:20

K88r53y59š72t29o85f 54L31a94n32í50k 1699970635315

to není v cene jízdenky, ale místenky (100,- CZK proti 35,-). aspoň tak mi to vysvetlili, když jsem se ptal, proc mam platit ještě kilo za místenku když mam IN100 s rocnim priplatkem do 1.tridy. a bez tech serepetiček, resp. te místenky to bohužel nejde. takze uprednostnuji IC/EC, je tam v 1.tride mnohem vice mista.

+1/−1
13.10.2016 10:54

M10o47n16i61k28a 81K16o44n14e77c46n59a 7603341871744

No a proc neni uzakoneno, ze policajti a jejich rodinni prislusnici budou platit 50 procent pokuty, lekari 50 pr. zdravotniho pojisteni, vodari 50 pr. ceny vody, ucetni 50 pr. dane z prijmu, ...;-D;-D;-D

+4/−10
13.10.2016 8:45

R49a13d56i76m 36Š18o56l56c 1505215355934

Tak zrovna policajti, vojáci, bachaři apod. mají dost velké výsluhy a zas nemusí odpracovat třeba 30 let v oboru, ale stačí jim daleko méně.

+4/0
13.10.2016 9:28

J41i69ř77í 88K35o46c65u36r59e11k 6845584825198

Zato živnostnici, ti by měli platit zdrav+soc rovnou z tržby, vč. materiálu :(

0/0
13.10.2016 13:31

L55i94b81o35r 92Z95a16v56ř10e65l 8509856941902

stačilo by, kdyby je platili :-)

+3/−1
14.10.2016 0:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.