Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prominout daně českým lodníkům? Chybí argumenty, říká ministerstvo

Pro odpuštění dlužných daní z příjmů asi 500 českým lodníkům, kteří pracují na lodích v Nizozemsku, zatím chybí argumenty. Uvedlo to ministerstvo financí s tím, že pokud takový podnět obdrží, pečlivě ho posoudí. Problém se týká lodníků, kteří platili daně v Nizozemsku, avšak ukázalo se, že je měli celé roky platit v tuzemsku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I60m14r75i27c87h 11S38u23c78h60a24r58s94k57ý 8376273165881

Děti zdarma na škole nevadí, odklizení sněhu taky nevadí, za děti platí stát zdravotní pojištění to taky nevadí, ale když mají zaplatit daně tak to řvou ;-O jak pominutí....;-)

Vsadím, že k těm svým domkům si nechali udělat přípojky na náklady obce nebo státu a to taky nevadilo....... jo to jsou poměry?

+1/−3
14.10.2016 20:14

J87a97r67o68s27l37a32v 80T79e70s57a45ř 1497517349318

O co je lepší horník než lodník?:-/

0/0
13.10.2016 9:47

J56a45r13o45s63l54a76v 84D39u81n96d60a 1353932976410

O co je lepší horník než kterýkoliv jiný daňový poplatník?

+1/0
13.10.2016 16:08

M87a95r36t98i41n 91K85a48r93á17s30e66k 9658433218728

Tak s trochou stesti jeste pekne vydelaji, v nizozemsku si nechaji dane vratit a v CR odpustit :D

+1/0
13.10.2016 9:11

R34o72b10e91r23t 69B35a43l31a81b39á44n 9392703542

Bez zpětného doměřování, bez penále, bez úroků, dokonce se počká se splácením a to všechno přesto, že jde o vědomý daňový přestupek. Já bych řekl, že té vstřícnosti ze strany úřadů je víc než dost, tak jakejpak generální pardon ?

+3/−2
13.10.2016 8:08

M85i72c25h57a52l 24S35t89e64b58l64o 5519561334207

Proč něco promíjet8-o?

Ta vratka není tak veliká...je to nafouknutá bublina!!

Těch zhruba 10% doplatku je přece směšná částka...to má každý na účtě.

Prostě mají platit daně jako každý...tady to dělali špatně a musí to doplatit.

Agumenty pro odpuštění nejsou a ani nemůžou být.

+3/−2
13.10.2016 8:05

L29e95o70p33o36l62d 93P16r27o27k70e92š 8769584627

Lodníci nejsou horníci :-/

0/0
13.10.2016 5:42

J51i18ř32í 61K44o93c49u84r67e58k 6985814455428

Vražda se promlčí za 20 let.

Že si úřad vzpomene na nařízení 50 let staré? Inu jak jde o daně, jde ústava, lisdká práva, dobré mravy a presupmce neviny stranou. Proč? Inu stát musí zaměstnanci brát půlku mzdy, aby byl bohatý on a ne občané. Ti ať klidně chcípají hlady.

+3/−8
12.10.2016 23:30

J58a28r78o19s21l61a42v 73D15u44n91d90a 1653972396800

Ale notak. Chce po nich někdo doplácet daně za 50 let zpátky? Nechce. Tak proč tyhle emotivní výlevy?

+5/−1
13.10.2016 5:40

F30r57a40n11t17i55š28e93k 87F26l79i20n12t74a 1374790579733

Mícháte dohramady dvě věci. Platnost mezivládní dohody a promlčdcí dobu. A k dobrým mravům patří i řádné llacdní daní. A už vůbec nechápu, čím by měla být ve vztahu k dotčeným lodníkům porušena presumpce neviny. Oni zcela objektivně daně platili špatně. Když to uděláte v Česku, dopadnete stejně. A neznalost zákona neomlouvá.

+7/0
13.10.2016 5:40

J67a97r91o83m65í96r 29K77r12á87l 4680529374509

Ale pokud v Česku úmyslně daně neplatíte, může Vám je Sobotka odpustit. :-/

+2/0
13.10.2016 8:30

M55a86r37t50i51n 43K35a12r10á83s30e93k 9808323708408

Nic proti, ale nezaplacena dan je promlcena za 3 roky, to ze nektera legisltaiva plati uz hodne dlouho prece neznamena ze ji budeme ignorovat ne?

0/0
13.10.2016 9:13

M17a22r43t91i39n 41V88o46t90a43v81a 6398528391355

Chápu to tedy správně tak, že si vyřídí v Nizozemsku navrácení daní, ale v ČR chtějí jejich kompletní prominutí, tudíž nezaplatí vůbec žádné daně? To z toho vybruslí ještě velice dobře ...

+6/−1
12.10.2016 22:49

J44a87r39o64s25l47a85v 38D23u47n65d97a 1173622706250

Nesouhlasím s prominutím. Proč by peníze, které patří podle platných zákonů České republice, měly zůstat v Holandsku?

+8/−6
12.10.2016 19:09

Š95t16ě71p80á56n 19V44a20n23ě96k 3893599177617

Těch pár drobných určitě ČR vytrhne oproti tomu co se rozkrade a rozdá Babišům na dotacích. Mysli!

+2/−6
12.10.2016 20:59

J95a58r69o58s84l16a51v 67D55u91n30d83a 1293532736430

Myslím. Narozdíl od těch, kteří tupě podléhají emocím typu "chudáčci lodníčci, hnusný stát po nich chce daně..."

Babiše nemusím a dotace jsou jeden z největších nesmyslů, který vůbec může být.

+2/−1
12.10.2016 21:11

J80a83r29o28s84l32a80v 58D77u34n52d28a 1503272566360

Mimochodem, daně, které platí má manželka nejsou moc vysoké, takže nikoho nevytrnou. Bude v pořádku když je prostě přestane platit? A když FÚ vyměří nedoplatek a penále má v médiích brečet aby jí daně a penále odpustili a stěžovat si na to, že jí ouřada na FÚ explicitně neřekl že musí platit daně?

+3/−1
12.10.2016 21:19

P30a60v51e16l 37T58r76u64k72s38a 3603787602713

Akorat v tomhle pripade vetsina financnich uradu odpovidala, ze se dani v Holandsku.

+1/−1
12.10.2016 22:10

J89a90r46o79s25l15a39v 87D76u72n77d21a 1793592626330

Nevím, nebyl jsem u toho a nedokáži to posoudit. Vy ano?

0/−1
12.10.2016 22:17

P27a37v45e92l 62T67r12u67k15s32a 3173637552563

Ano. Byla na to reportaz, kde volali na nekolik ruznych financnich uradu a ptali se, jestli jako lodnici v Holandsku musi danit v CR nebo se dani v Holandsku. Odpoved byla "V Holandsku" a na dotaz jestli musi podavat tedy jeste nejaky papir v CR byla "Ne".

Samozrejme, vy kazdemu doporucite, ze si to ma nastudovat a najmout pravnika, ale vetsine normalnich lidi bere informaci od urednika FU jako dostacujici.

+4/0
12.10.2016 22:30

J70a11r97o16s44l61a81v 69D12u50n96d42a 1833772376250

Hm. Ale informace od úředníka opravdu není závazná. Zjistěte si ti. Musel byste si nechat vypracovat stanovisko od FŘ.

+2/−1
13.10.2016 5:42

P20a32v43e66l 19Š32ť87a77s73t91n97ý 6744428304128

Takže když vám přijde z finančáku zpráva, že jste něco nezaplatil, tak to také není závazní, pokud to není přímo z FŘ?

+1/0
13.10.2016 7:50

M75a23r73t25i10n 51K56a35r93á95s30e83k 9338393898548

Jabka hrusky?

0/0
13.10.2016 9:15

J89a61r16o45s47l67a40v 95D21u72n13d95a 1193522316980

To už zavání demagogií. Povinností úředníka FÚ, pokud se nepletu, není poskytovat výklady a daňové poradenství. Pokud přijde výměr a vy se domníváte že není správný, můžete se odvolat, případně podat stížnost na FŘ a nebo se soudit.

0/0
13.10.2016 16:03

J62a75r61o12m14í11r 11K95r63á96l 4490699884489

A od koho by tedy měla být závazná, když ne od toho, kdo ty daně počítá a kontroluje ?

+2/0
13.10.2016 8:31

J63a48r83o47s18l22a35v 83D63u18n81d76a 1133372486600

Úředník neposkytuje výklady zákonů a nebo daňové poradenství. Na to jsou tu jiné nástroje - např. závazné posouzení.

Nemůžete si myslet, že zatelefonujete nějakému ouřadovi, on vám něco řekne a to platí. Bylo by to krásné ale je to naivní. Podle mně by v takovém případě měl ouřada pouze vychrlit naučenou formulku typu, postupujte v souladu s příslušnými zákony a vyhláškami a případně si zažádejte o závazné posouzení dané záležitosti.

Pokud někdo toto nechápe, prostě riskuje že problémy přijdou.

0/−1
13.10.2016 16:07

J26a50r73o30m30í57r 77K87r50á88l 4600199814509

Jenomže v civilizované zemi to tak funguje, víte ?

0/0
13.10.2016 20:49

J28a70r17o72s18l63a22v 70D43u19n73d78a 1223532296360

Stejně. Obyčejný ouřada nedává detailní závazný výklad právních předpisů.

0/−1
13.10.2016 21:11

M96i73r57e13k 80T97u94r67e28č16e70k 4943962290602

Tak to dela X-miliardaru, firem, podnikatelu - vydelavaji v Cesku, profit jde do zahranici a dani udajne plati v miste firmy take v zahranici. Pripade oboji jde na anonymni (nedohledatelne) ucty v danovych rajich a neplati dan vubec anebo jen symbolickou...

0/−3
12.10.2016 22:06

J25a12r22o89s21l68a40v 28D83u47n54d17a 1643552506450

Ano, znamená to snad že je to v pořádku? A abych to uvedl na pravou míru - ve většině případů to dělají v souladu s legislativou.

0/0
12.10.2016 22:16

J33i67ř23í 91K86o61c78u69r29e74k 6495544125928

Nová doba, mzda nepatří zeměstanci.

0/−1
12.10.2016 23:24

J26a73r24o57s58l75a98v 63D18u66n66d54a 1723642356890

Ale notak. Daňe se platí už dávno, není to vůbec nic nového.

+1/−1
13.10.2016 5:43
Foto

T39o21m76á69š 46D36v82o37ř73á62k 1337522698452

Protože je to absurdní komunistický přežitek starý více než 40, který již nemá v našem zákoně místo.

0/0
16.11.2016 15:47

J29a85r25o90s31l80a92v 17D96u74n45d69a 1593562356410

Ne, je to platná závazná smlouva. Stejně tak bych mohl tvrdit, že jízda po pravé straně je hitlerovský přežitek a od zítřka jezdit po levé straně...

Nelíbí se vám to? Zajistěte že se smlouva změní. Do té doby je nutné řídit se smlouvou platnou. Jinak tu budeme mít jen bordel.

0/0
16.11.2016 18:40
Foto

T88o24m44á38š 44D37v76o41ř55á88k 1897862828942

Ale to já přeci ve svém komentáři nerozporuji, já tím chtěl říci, že je to již přežitek, který by měl z našich zákonů zmizet, koneckonců nemá logiku, když vezmete v potaz, že toto platí jen pro Nizozemí, nikoliv však již pro Německo, Belgii, Lucembursko atd.

+1/0
16.11.2016 18:58

P52a56v92e71l 46Š79ť39a80s42t53n96ý 6324248124348

Pokud se promine dodanění poslanecké kantýny, tak to asi pěkně namíchne pár stovek lodníků.

0/0
12.10.2016 17:56

P75a76v36e12l 41B73í18n18a 1403115912183

V případě neodpuštění žádám vrácení všech peněz, co stát nalil horníkům.

+1/−1
12.10.2016 17:45

J82a45r41o90s15l33a12v 31D88u76n87d19a 1543122176800

S nalitím prachů horníkům nesouhlasím. Ale vážně nechápu, kde berete souvislost mezi lidmi, kteří porušili platné právní předpisy (neuhradili daně) a lidmi, které jejich zaměstnavatel propouští z práce, protože končí činnost...

+1/−1
12.10.2016 21:16
Foto

I89m40r22i22c74h 17S79u22c62h84a51r30s43k48ý 8626693535711

Ať zaplatí nebo exekuce R^ v USA je nezaplacení daní druhý nejhorší zločin.

Nejdříve zaplatit a pak se můžete soudit ;-)

+2/−2
12.10.2016 17:36

R55a45d10e62k 91H97o21d79a44ň 9986877271573

Oni daně zaplatili, v souladu s konzistentními zákony o daních v zemi kde měli příjem. Už jen fakt, že v roce 2016 najednou někdo přijde na to, že existuje 50 let starý zákon takže spousty let měli platit v ČR a ne v Nizozemí ukazuje, jak logické to je.

Normální stát by tohle samozřejmě vyřešil zrušením zákona ve snaze odstranit podobné "specialitky" ve snaze udržet daňový systém co nejjednodušší a nejkonzistentnější.

0/−3
12.10.2016 18:25

J38a66r37o27s98l88a79v 43D74u64n29d37a 1303812816860

Nesmysl. Daně nezaplatili. Každý, kdo pracuje v zahraničí, si musí prověřit platnou legislativu. Je to jejich vlastní problém.

+6/−2
12.10.2016 19:10

R50a24d27e64k 81H55o70d79a36ň 9486237111933

Ta legislativa je zřejmě velmi přehledná, pokud si toho úředníci všimli až po poměrně dost letech.

+2/−2
12.10.2016 19:55

J71a79r33o45s37l22a62v 16D30u62n80d73a 1383792796800

Jak nepřehledná? Pokud mám příjmy ze zahraničí, musím si zkontrolovat existenci a znění smlouvy o dvojím zdanění včetně případných dodatků.

To ví úplně každý. A vsadím se že to věděli i ti lodníci, co tam makali i po roce 1990. A proč to věděli? No protože to bylo úplně stejné jako před '89.

Myslím si, že teď jen úmyslně dělají blbce zatímco se dřív radovali z ušetřených chechtáků na daních.

Bydlí trvale v ČR? Bydlí. I se svými rodinami. Tak ať pěkně cálují daně a přispívají na infrastrukturu (obce a jejich vybavení, atd...).

+4/−2
12.10.2016 20:44

Š35t70ě25p39á92n 93V84a69n61ě74k 3823959567907

Jak víš, že to neudělali? Mohli to udělat a nějaká "tehdejší" úřednice jim o tom neřekla, protože o tom neměla potuchy. Nastoupila jiná, která to proklepla a neštěstí je hotové.

0/−2
12.10.2016 20:59

J59a74r78o48s12l84a94v 90D92u69n29d79a 1293602466890

Proč úřednice? Smlouvy o dvojím zdanění jsou normálně dostupné dokumenty které je potřeba probrat s daňovým poradcem nebo právníkem, případně sám, pokud na to máš buňky.

Úředníky opravdu nemám rád, ale v tomhle případě nesouhlasím s tím to na ně svádět.

+1/−2
12.10.2016 21:09

J52i74ř89í 98K11o77c97u70r10e77k 6945634825618

A není to tak trochu nahlavu? Příslušnému Úřadu s několika tisící zaměstnanci (MF) to trvá několik let, ale firma totéž musí dokázat ze dne na den a ještě to nemít proplacené?

0/0
12.10.2016 23:27

J39a66r59o39s12l16a94v 89D76u94n84d43a 1763552206220

Vítejte ve světě kde musí každodenně žít a přežít OSVČ. Úředník FÚ není poskytovatel jednoznačných a závazných informací. To je dávno známé a nejeden živnostník na ignorování tohoto faktu doplatil. Nehodnotím jestli to je dobře nebo špatně, jen konstatuji.

+2/0
13.10.2016 6:03

M74i33r33e71k 31G17a15j57e88r 5811756179470

Nevidim v tom velky problem. Zalezi jen na tom, jaky postoj by zaujmul mezinarodni soud, kdyby tohle nekdo z postizenych dal k nemu. Ti lide dane platili, platili je v zemi, kde pracuji a platili je v dobre vire, ze dane plati spravne podle zakona. Cesko ma moznost je vymahat po Holandsku. Zakladem toho celeho je smlouva proti dvojimu zdaneni. Jestli se Holandsko neopravnene obohatilo, tak jen po nem by cesky stat mel penize vymahat.

+1/0
12.10.2016 17:33

J34a89r41o18s40l39a62v 30D89u58n39d93a 1623962946230

Nesmysl.

+2/−2
12.10.2016 19:11
Foto

I67m10r51i60c87h 13S70u39c21h39a32r60s11k49ý 8306393875511

Když mají na zaplaceni článku na internetu ;-) tak mají i na zaplacení daní státu. !!

0/−10
12.10.2016 17:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.