Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli nízké mzdě popotahují v cizině 15 českých řidičů, říká šéf Česmad

Francouzi udělili českému řidiči zatím jedinou pokutu za nízkou mzdu, dalších 15 jich je ale „ve hře“. Mají formu takzvaných kaucí, o finančním postihu se jedná. Uvedl to v on-line rozhovoru na iDNES.cz šéf Česmad Vojtěch Hromíř. Podle analýzy tohoto sdružení uplatňování zákona v Německu může ohrozit existenci až třiceti procent českých dopravních firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D97a19v60i18d 56M52a66l20i47n14a 1850753740113

Jasne, pokutu zaplatí, a tím to pro me hasne. Co budou platit, az se Frantíci a ostatní porádne nasírí a po tretí pokute zakází soudne šoférovi Francii pro porušování tamních sociálních zákonu? Vážení, pokuta je jen začátek a její smysl nespočívá v pouhém jejím uhrazení. A až začnou pokutovat tamní zadavatele zakázek, už si naši dopravci ani neškrtnou. :-(

0/0
17.10.2016 9:13

A31n89t52o37n43i64n 88K51a57d59l72c64e61k 9242219541756

To, ze se zapadni staty a brzy mozna i Rakousko takto proti nam stavi take vypovida o nastaveni a pusobeni tohoto statu, ktery za dobu uz pomalu triceti let neni schopen vytvorit podnebi ke prosperite svych obcanu. Je to opravdu smutne, ze kdysi ekonomicky tahoun Rakouska-Uherska nedokaze svuj lid postavit tam, kde patri.

+1/0
15.10.2016 19:27

M38a79r66t23i52n 41S20e37d68o74n43a 2475596126119

Mylite se. CR stavi svuj ekonomicky model na levne pracovni sile v ramci EU. Vyhodou je relativne nizka nezamestnanost a cenova konkurentni vyhoda. Minusem je nizsi zivotni uroven. Je skutecnosti ze vedou a vyzkumem do sveta CR nikdy velkou stopu neudelala, role dilny EU nam celkem jde.

Za Rakouska Uherska byly ceske zeme prumyslovou velmoci, ale jiz tehdy zde byl business zalozen na lacine pracovni sile. Jiste i vam je znamo, ze plno lidi odchazelo za praci do Vidne, pripadne Nemecka.

0/−1
16.10.2016 11:03

A80n12t79o25n33i62n 74K62a19d66l13c58e82k 9872149941366

Nemyslim, ze se mylim. Nas stat je momentalne z velke casti nastaveny po sovetskem vzoru s umelymi kraji, silnou centralizaci, korupci a neschopnou justici. Namisto navraceni k zemskemu modelu, ktery mel u nas hlubokou tradici a hospodareni od spodu podobne jako v Rakousku, tak mame dnesni postkomunisticky stat. Takto krive nastaveny stat s ideou levne montovny nedokaze nikdy dobehnout ani nas byvaly zbratreny narod rakousky. Je pravda, ze se za R-U jezdilo do Vidne za praci, ale to bylo velke mesto moznosti, kultury, vzdelani. Take vzdelanost byla v Rakousich o neco vetsi nez u nas mimo mesta. Pokud tam byl ekonomicky rozdil, tak ne tak velky jako je dnes. Nemecko bylo vzdy o stupen silnejsi, dnes o vic.

Dobehnout zapadni ekonomiky neni nemozne, podivejte na Irsko. Jde o to jestli opravdu chceme nebo ne. Ja nevidim pristich deset, dvacet let o moc rozdilnejsich.

0/0
16.10.2016 18:22

D58a20v46i93d 43S73z78u58s42c10i74k 7898542132972

S postojem těchto západních zemí zcela souhlasím.Chrání si svoje pracovní trhy.Velkou ostudou všech českých firem je:že právě utahují opasky svým zaměstnancům úplně dole.U nás v česku se zdražuje pouze když zdraží nafta a elektřina.Ještě jsem nezažil zdražovaní,právě kvůli růstu mezd.Stačí vše zdražit o 5% a mzdy se krásně přiblíží k západu.Takovéto zdražovaní nikoho nezabolí spíše polechtá.

0/0
15.10.2016 13:27

D71a82v58i43d 94S31z23u63s27c57i55k 7498812362482

Ještě jsem zapomněl dodat.Velký podíl na nízkých mzdách má také český stát.Proč?Tady je malý příklad.:

zaměstnanec si vydělá 10000,-Kč stát mu na daních vezme 3000,-Kč a zaměstnavateli dalších 6000,-Kč.Takže zaměstnavatel zaplatí 16 000,-Kč na to aby jeho dělník dostal 7 000,-Kč čistého.A o tom se u nás nemluví.Proto i velké firmy u nás raději zaplatí třeba 240,-Kč na hodinu za agenturního zaměstnance.Než aby si drželi svého a přitom krmili nenažraný stát.

0/0
15.10.2016 16:54

P64e78t17r 88V48o64n16d46r38a11c66e89k 7615101713640

Alespoň někdo má zájem aby si český zaměstnanec trochu vydělal - v tomto případě Francouzkou minimální mzdu .......

0/0
14.10.2016 5:42

M63a14r10t20i14n 54S60e41d37o96n81a 2765856276389

To ale nic nemeni na faktu, ze jednani francouzu je nelegalni. V EU je volny pohyb zbozi a sluzeb. A u sluzby autodopravy pozaduji francouzi umele navyseni ceny kvuli ochrane vlastniho trhu. To neni ferove.

0/0
14.10.2016 20:18

V75l15a60d19i20s47l24a58v 91B65u45r30y42š37e40k 1609632547924

legální nelegální, opak je pravdou, pokud jejich lidem zvolení zákonodárci připravili zákon, který prošel úspěšně legislativním procesem a který nařizuje, že každý, kdo pracuje ve Francii musí mít nejméně takovou či makovou mzdu, tak ji prostě musí mít, na tom není nic nelegálního, u nás myslím něco takového už máme taky a ČSSD se na přání lidu snaží, aby tato mzda byla co nejvyšší

0/0
14.10.2016 21:44

M91a44r81t25i44n 19S27e74d60o51n82a 2395606216719

V tomto prave ale je. Cesti ridici namaji s zadnou francouzskou firmou uzavreny pracovni vztah, pouzte tam v ramci firmy exportuji sluzbu.

0/0
16.10.2016 11:06

V89l84a10d89i61s26l48a55v 18B54u68r34y28š13e96k 1459272317924

francouským voličům je úplně jedno, kolik si vyděláte, zajímá je to asi tak, jako náše voliče zajímá, kolik si vydělá ukrajinskej taxíkář

0/0
14.10.2016 21:51

J35o93s93e88f 26H98a91l71o 1635169188367

Geniální prorůstový tah založeny na levné pracovní sile začíná narážet na své hranice. Částečně to ale chápu. Začínáme být levnější než Čína a vláda očekává další příliv investic.

0/0
13.10.2016 23:46

M84a19r69t47i55n 60S73e92d75o52n87a 2725706746849

Nezaciname, mi uz jsme levnejsi nez vybrane oblasti Ciny. V Sanghaji jsou vyssi mzdy nez v CR uz min. 3 roky.

0/0
14.10.2016 20:19

V98l71a63d16i64s17l66a85v 77B95u94r82y89š68e54k 1849482987274

tak v Shangaji jsou možná vyšší mzdy než v ČR, otázka je, jestli je tam srovnatelný sociální systém, pracovní podmínky, zdravotní péče a jestli tam zaměstnanci také odvádějí polovinu své mzdy státu, pokud tohle nevíme, těžko můžeme srovnávat, kde se žije líp

0/0
14.10.2016 21:48

J83a25k58u65b 51K84n53e38c27h81t15o30v28s50k24ý 3920106101102

Čeští podnikatelé poznají, že normální je dodržovat zákonyR^

0/0
13.10.2016 23:18

V53l28a27d33i91s51l60a76v 82B33u31r67y49š73e52k 1909692497164

přesně tak, někde je zákon, že každej kdo tam pracuje musí mít nějakou mzdu a majitel dopravy si myslí, že jeho firmy se to netýká, že je to jen taková sranda

0/0
14.10.2016 21:56

D22a30v20i78d 49F13r71e74i76m41a75n 8757536846483

To je takovy problem tem ridicum platit za ty prejezdy tu jejich minimalni mzdu 10e/h? Kdyz se jim to nevyplati tak musi zdrazit.

Ja se tem frantikum ani moc nedivim, ze jim to vadi. Ano je volny trh ale toto je ve Francii minimalni mzda a oni defaco kdyz vykladaji ve Francii tam pracuji. Ti nasi urcite taky budou rvat az jednou vstoupi Ukrajina do EU a budou zde jezdit ridici za 20kc/h.

+8/0
13.10.2016 16:09

A55d98a66m 90M66a23l89ý 4180707142941

Je to problém viz článek

0/0
13.10.2016 16:13

Z23b65y55n74ě59k 53H52l93á87s78n42ý 3494767295299

Problém budou menší zisky autodopravců.

0/0
14.10.2016 16:36

J75a83r44o17s56l76a82v 11H28o53r34á77k 6823917315224

Ne, neni problem ustoupit jim a vyklidit jejich trh.

A kdyz se francitum a nemcourum nelibi spolecny trh, tak at z nej vystoupi. Sami z nej maji dost pozitiv na to, aby skousli i par negativ jako je levnejsi konkurence v teto oblasti.

0/0
13.10.2016 16:15

P49e73t54r 89D16l28o11u81h31ý 5327599964684

Faktem je, že kdyby vstoupila do EU Ukrajina a jezdili po ČR ukrajinské firmy, jejíž řidiči by měli poloviční mzdy než čeští, tak zdejší spediční firmy taky brečí jak želvy.

+2/0
13.10.2016 16:25

P23e58t88r 71D47l47o16u72h63ý 5577289404644

...jezdily...

0/0
13.10.2016 16:28

R37a30d35e75k 69P11o65h65a91n75k32a 7381239566818

No a to by bylo tak všechno co by proti tomu mohli dělat ;-)

0/0
13.10.2016 16:30

J61a84r33o26s85l41a15v 94H44o15r44á53k 6243487855264

Ale at si kazdy breci jak chce. Ale bud si hrajeme na spolecny trh a volny pohyb osob, zbozi, sluzeb nebo se na to vykasleme a pojdme si zase kazdy hrat na svem pisecku. Ale aby ti silni deformovali trh a chranili si svuj pisecek, zatimco ti mensi to delat nesmi, to je na palici.

+4/0
13.10.2016 16:35

Z35b59y50n89ě80k 56H54l62á57s40n13ý 3304827665429

Když si budeme zase hrát každý na svém písečku, tak ti řidiči pojdou brzo hlady. Jelikož za vyvážení bídy jim asi nikdo moc platit nebude. A nic jiného než bida tu nebude. :-/

0/0
14.10.2016 16:39

J89i34ř21í 77S33c11h53m33i32d34t 5890693344575

Ono by vlastně stačilo, kdyby plat nesměl zaměstnancům klesnout pod minimální mzdu země odkud firma pochází nebo pod minimální mzdu země, ve které podniká a platilo by vždy to, co je pro zaměstnance výhodnější.;-)

Nebo určit jednotnou minimální mzdu v celé EU a je po problému:-P

+2/−1
13.10.2016 16:00

M51a26r16t58i95n 78K71a66r10á15s40e70k 9678553388848

Jednotna minimalka v EU je napad uplne mimo realitu...

+1/−1
13.10.2016 16:31

M21a77r71e21k 63G88a37j17d91a 4343154276672

Nebylo by lepší jim přidat, než porušovat pravidla???

+1/−1
13.10.2016 15:54

J55i65ř83í 37S10c87h85m23i33d69t 5630603334335

To by pak řidiči měli vyšší platy než doktoři;-)problém je, že díky politice utahování opasků, kterou zde zavedl již Klaus a další v tom vesele pokračovali, je naše vnitřní spotřeba dušená neúměrně nízkými platy a tak značná část zisku firem je vyvážená mimo ČRRv Je to takové novodobé vykořisťování;-)

+3/0
13.10.2016 16:05

D15a47v61i42d 97H94o47l23m21a97n 5234920617

Asi Vám ekonomické principy mnoho neříkají, že ?

0/0
14.10.2016 5:32

M87i98l66a70n 72K54r97á54l 8493558431661

Přes 95% dopravních firem jede na minimální plat už 25 let, i když byly zlaté doby v 90. letech kdy dopravci vydělávali neskutečné peníze stejně tomu řidiči který odvedl největší práci dávali minimum. Nyní je doba kdy západ to chce změnit, narovnat podmínky apod., a to se Česmadu a dopavním firmám vůbec nelíbí, To uplakané kvičení mi připomíná zavádění EET u hostinského který si zvykl za 25 let platit pouze daně ve výši svého zdrav. a sociálního pojištění.

+14/−1
13.10.2016 15:51

J67a51r70o87s18l18a59v 40H65o32r68á39k 6913177325304

Prumerna mzda ridicu nakladnich vozu je nejakych 19 000,-.

0/−3
13.10.2016 15:58

M42i53l85a23n 17K35r96á23l 8663978891161

To jste vyčetl z článku že? Zkuste obvolat firmy a uvidíte jaká je realita. Povím Vám že napsáno v prac. smlouvě budete mít 12000 Kč hrubého u většiny dopravců.

+4/0
13.10.2016 16:07

J34a78r65o91s28l74a40v 52H75o34r13á88k 6633627955654

Realita je takova, ze jejich prumerny plat je 19 000,-. Statistika CSU.

0/−2
13.10.2016 16:13

J39a36r78o64s31l77a22v 94H68o29r59á41k 6533577305194

Jo a median maji 19 197,-. Takze ta vase vetsina je pekny kec. ;-)

0/−2
13.10.2016 16:20

Z27b52y15n85ě66k 76H21l26á76s78n53ý 3174497955599

Ono nejde o to, jaký mají plat naši řidiči. Ve skutečnosti jde o to, že na území Francie je zákonem daná minimální mzda, která by měla zaměstnancům zaručit trochu důstojný život. Zaměstnanec ve Francii totiž neplatí za byt v paneláku 200€ ale 3-4x víc. Tudíž každý kdo na území Francie pracuje za méně je nekalá konkurence. Volný trh musí mít stejné podmínky.

0/0
14.10.2016 16:55

P53a39v41e83l 39Š28m34í83d 7554668699332

Potom to je Váš problém proč tam jezdíte,najděte si firmu,kde dostanete co si vyděláte.

0/0
16.10.2016 14:13

D98a24v97i97d 28H14o93l71m20a57n 5194970617

Se vším se dá souhlasit, ale rozhodně ne s tím, že západ to chce změnit a narovnat podmínky. Západu je u řitního otvoru to, kolik na východě lidi berou. Západ se chce jenom chránit, ale přitom si hrát na svobodný a otevřený trh.

+1/0
14.10.2016 5:29

M25i62l87a52n 34W14e54l71s68e16r 5122228728901

A co dela Cesmad pro tyto ridice?

+5/0
13.10.2016 15:41

M89i91l68a58n 29K95r53á21l 8113788801351

h.vno;-O;-€

+7/0
13.10.2016 15:45

J13i55ř34í 49S95c29h42m31i24d65t 5460413314615

Je to smutné, že ani 27 let po revoluci se nejsme schopni vyhrabat u profesního platu dálkového řidiče ani na minimální mzdu, jak dlouho nás tady ještě ty firmy budou dusit? Stejně jich většina má zahraniční majetele a to právě Německé nebo Francouzské, takže je to postavené jen na vyždímání z výchdní Evropy maxima a přitom si ochránit vlastní trhRv

+6/0
13.10.2016 15:36

J25a61r39o18s95l85a54v 22H14o79r50á97k 6883127185134

No muzeme treba prijmout zakon, ze zahranicni firma musi zamestnancum na nasem uzemi platit plat bezny na uzemi odkud pochazi. To by se papalasum v Bruselu mohlo take libit. Firmam uz mene. :-)

+1/0
13.10.2016 15:38

P60e19t71r 98P11e98t46r 6283192818783

Pak se ale budete muset smirit s tim, ze i vas plat se bude muset snizit na nejaky prumer a zamestnavatel vam ani nebude moct davat premie

0/0
13.10.2016 15:42

J51a75r33o54s36l36a67v 80H91o81r92á81k 6933797895514

No paklize se snizi na nemecky prumer, tak tech par korun teda ozelim.

+5/0
13.10.2016 15:48

J53i97ř97í 39S40c22h20m14i37d69t 5320603264245

R^;-D

0/0
13.10.2016 15:56

M21a98r23t17i13n 46K79a34r23á70s31e31k 9268313678368

To by bylo fajn, nez by to tu postupne velka cast fabrik zabalila a zadne nove sem nesly (proc taky)

0/0
13.10.2016 21:30

J76a28k21u57b 92F29e21i52f48a38r 7649289276669

Princip těchto pokut je sice hodně silný socík, na druhou stranu jsou u nás mzdy v porovnání se západem směšně nízké, bohužel ceny zboží nikoli.

+6/0
13.10.2016 15:28

J14a17r64o76s69l92a68v 86H75o53r70á28k 6843367185184

Coz je nase konkurencni vyhoda, pomaha nam pronikat na jejich trhy a tedy rust. Timhle protiopatrenim se oni jen snazi znicit nepohodlnou konkurenci.

+4/0
13.10.2016 15:34

A95n88t46o11n91í13n 48Š67v30i90h86n70o67s 8748807601172

Konkurenční výhoda pro majitele firmy, nikoliv pro zaměstnance!

+2/−3
13.10.2016 16:02

J56a66r24o66s48l60a73v 66H89o52r66á85k 6733447835434

Coz jde ruku v ruce. Vy vnimate zamestnavatele jako nepritele, co.

+2/0
13.10.2016 16:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.