Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli nízké mzdě popotahují v cizině 15 českých řidičů, říká šéf Česmad

Francouzi udělili českému řidiči zatím jedinou pokutu za nízkou mzdu, dalších 15 jich je ale „ve hře“. Mají formu takzvaných kaucí, o finančním postihu se jedná. Uvedl to v on-line rozhovoru na iDNES.cz šéf Česmad Vojtěch Hromíř. Podle analýzy tohoto sdružení uplatňování zákona v Německu může ohrozit existenci až třiceti procent českých dopravních firem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D52a29v50i50d 82M39a44l30i49n96a 1210893430873

Jasne, pokutu zaplatí, a tím to pro me hasne. Co budou platit, az se Frantíci a ostatní porádne nasírí a po tretí pokute zakází soudne šoférovi Francii pro porušování tamních sociálních zákonu? Vážení, pokuta je jen začátek a její smysl nespočívá v pouhém jejím uhrazení. A až začnou pokutovat tamní zadavatele zakázek, už si naši dopravci ani neškrtnou. :-(

0/0
17.10.2016 9:13

A80n79t15o17n11i63n 67K74a63d42l95c74e67k 9392599111176

To, ze se zapadni staty a brzy mozna i Rakousko takto proti nam stavi take vypovida o nastaveni a pusobeni tohoto statu, ktery za dobu uz pomalu triceti let neni schopen vytvorit podnebi ke prosperite svych obcanu. Je to opravdu smutne, ze kdysi ekonomicky tahoun Rakouska-Uherska nedokaze svuj lid postavit tam, kde patri.

+1/0
15.10.2016 19:27

M58a38r64t73i85n 92S87e12d77o27n43a 2615706866369

Mylite se. CR stavi svuj ekonomicky model na levne pracovni sile v ramci EU. Vyhodou je relativne nizka nezamestnanost a cenova konkurentni vyhoda. Minusem je nizsi zivotni uroven. Je skutecnosti ze vedou a vyzkumem do sveta CR nikdy velkou stopu neudelala, role dilny EU nam celkem jde.

Za Rakouska Uherska byly ceske zeme prumyslovou velmoci, ale jiz tehdy zde byl business zalozen na lacine pracovni sile. Jiste i vam je znamo, ze plno lidi odchazelo za praci do Vidne, pripadne Nemecka.

0/−1
16.10.2016 11:03

A76n16t97o91n27i37n 79K84a68d83l89c89e49k 9752809151656

Nemyslim, ze se mylim. Nas stat je momentalne z velke casti nastaveny po sovetskem vzoru s umelymi kraji, silnou centralizaci, korupci a neschopnou justici. Namisto navraceni k zemskemu modelu, ktery mel u nas hlubokou tradici a hospodareni od spodu podobne jako v Rakousku, tak mame dnesni postkomunisticky stat. Takto krive nastaveny stat s ideou levne montovny nedokaze nikdy dobehnout ani nas byvaly zbratreny narod rakousky. Je pravda, ze se za R-U jezdilo do Vidne za praci, ale to bylo velke mesto moznosti, kultury, vzdelani. Take vzdelanost byla v Rakousich o neco vetsi nez u nas mimo mesta. Pokud tam byl ekonomicky rozdil, tak ne tak velky jako je dnes. Nemecko bylo vzdy o stupen silnejsi, dnes o vic.

Dobehnout zapadni ekonomiky neni nemozne, podivejte na Irsko. Jde o to jestli opravdu chceme nebo ne. Ja nevidim pristich deset, dvacet let o moc rozdilnejsich.

0/0
16.10.2016 18:22

D75a21v27i12d 40S19z63u45s53c46i24k 7368902672642

S postojem těchto západních zemí zcela souhlasím.Chrání si svoje pracovní trhy.Velkou ostudou všech českých firem je:že právě utahují opasky svým zaměstnancům úplně dole.U nás v česku se zdražuje pouze když zdraží nafta a elektřina.Ještě jsem nezažil zdražovaní,právě kvůli růstu mezd.Stačí vše zdražit o 5% a mzdy se krásně přiblíží k západu.Takovéto zdražovaní nikoho nezabolí spíše polechtá.

0/0
15.10.2016 13:27

D50a78v47i87d 54S90z26u27s67c88i87k 7918792362212

Ještě jsem zapomněl dodat.Velký podíl na nízkých mzdách má také český stát.Proč?Tady je malý příklad.:

zaměstnanec si vydělá 10000,-Kč stát mu na daních vezme 3000,-Kč a zaměstnavateli dalších 6000,-Kč.Takže zaměstnavatel zaplatí 16 000,-Kč na to aby jeho dělník dostal 7 000,-Kč čistého.A o tom se u nás nemluví.Proto i velké firmy u nás raději zaplatí třeba 240,-Kč na hodinu za agenturního zaměstnance.Než aby si drželi svého a přitom krmili nenažraný stát.

0/0
15.10.2016 16:54

P90e60t24r 12V51o16n50d82r40a91c71e10k 7585711383160

Alespoň někdo má zájem aby si český zaměstnanec trochu vydělal - v tomto případě Francouzkou minimální mzdu .......

0/0
14.10.2016 5:42

M31a95r44t98i32n 58S22e26d77o82n40a 2895896496589

To ale nic nemeni na faktu, ze jednani francouzu je nelegalni. V EU je volny pohyb zbozi a sluzeb. A u sluzby autodopravy pozaduji francouzi umele navyseni ceny kvuli ochrane vlastniho trhu. To neni ferove.

0/0
14.10.2016 20:18

V49l43a11d39i73s53l59a75v 92B50u29r74y58š48e69k 1309812687664

legální nelegální, opak je pravdou, pokud jejich lidem zvolení zákonodárci připravili zákon, který prošel úspěšně legislativním procesem a který nařizuje, že každý, kdo pracuje ve Francii musí mít nejméně takovou či makovou mzdu, tak ji prostě musí mít, na tom není nic nelegálního, u nás myslím něco takového už máme taky a ČSSD se na přání lidu snaží, aby tato mzda byla co nejvyšší

0/0
14.10.2016 21:44

M39a79r63t58i38n 60S69e33d62o91n66a 2165806106279

V tomto prave ale je. Cesti ridici namaji s zadnou francouzskou firmou uzavreny pracovni vztah, pouzte tam v ramci firmy exportuji sluzbu.

0/0
16.10.2016 11:06

V27l49a82d78i87s85l55a46v 95B39u11r75y53š59e47k 1129762417614

francouským voličům je úplně jedno, kolik si vyděláte, zajímá je to asi tak, jako náše voliče zajímá, kolik si vydělá ukrajinskej taxíkář

0/0
14.10.2016 21:51

J88o88s25e80f 18H71a66l72o 1595579748107

Geniální prorůstový tah založeny na levné pracovní sile začíná narážet na své hranice. Částečně to ale chápu. Začínáme být levnější než Čína a vláda očekává další příliv investic.

0/0
13.10.2016 23:46

M45a95r70t61i23n 82S85e38d64o62n36a 2135206356829

Nezaciname, mi uz jsme levnejsi nez vybrane oblasti Ciny. V Sanghaji jsou vyssi mzdy nez v CR uz min. 3 roky.

0/0
14.10.2016 20:19

V38l71a73d13i51s35l71a38v 60B54u89r34y13š87e50k 1599742447254

tak v Shangaji jsou možná vyšší mzdy než v ČR, otázka je, jestli je tam srovnatelný sociální systém, pracovní podmínky, zdravotní péče a jestli tam zaměstnanci také odvádějí polovinu své mzdy státu, pokud tohle nevíme, těžko můžeme srovnávat, kde se žije líp

0/0
14.10.2016 21:48

J27a89k24u94b 83K75n73e30c35h15t60o52v16s15k30ý 3400106301962

Čeští podnikatelé poznají, že normální je dodržovat zákonyR^

0/0
13.10.2016 23:18

V30l19a20d91i82s21l62a18v 51B22u46r72y21š17e36k 1589192177454

přesně tak, někde je zákon, že každej kdo tam pracuje musí mít nějakou mzdu a majitel dopravy si myslí, že jeho firmy se to netýká, že je to jen taková sranda

0/0
14.10.2016 21:56

D67a51v97i28d 66F18r29e54i68m37a82n 8777396676913

To je takovy problem tem ridicum platit za ty prejezdy tu jejich minimalni mzdu 10e/h? Kdyz se jim to nevyplati tak musi zdrazit.

Ja se tem frantikum ani moc nedivim, ze jim to vadi. Ano je volny trh ale toto je ve Francii minimalni mzda a oni defaco kdyz vykladaji ve Francii tam pracuji. Ti nasi urcite taky budou rvat az jednou vstoupi Ukrajina do EU a budou zde jezdit ridici za 20kc/h.

+8/0
13.10.2016 16:09

A33d62a19m 48M11a58l21ý 4640657932761

Je to problém viz článek

0/0
13.10.2016 16:13

Z95b52y16n48ě62k 31H21l43á22s76n75ý 3494827195149

Problém budou menší zisky autodopravců.

0/0
14.10.2016 16:36

J80a94r26o27s59l36a34v 19H58o25r93á53k 6233687715984

Ne, neni problem ustoupit jim a vyklidit jejich trh.

A kdyz se francitum a nemcourum nelibi spolecny trh, tak at z nej vystoupi. Sami z nej maji dost pozitiv na to, aby skousli i par negativ jako je levnejsi konkurence v teto oblasti.

0/0
13.10.2016 16:15

P90e79t13r 85D18l20o56u60h16ý 5387569574864

Faktem je, že kdyby vstoupila do EU Ukrajina a jezdili po ČR ukrajinské firmy, jejíž řidiči by měli poloviční mzdy než čeští, tak zdejší spediční firmy taky brečí jak želvy.

+2/0
13.10.2016 16:25

P51e66t92r 30D50l31o85u54h16ý 5787829524394

...jezdily...

0/0
13.10.2016 16:28

R47a76d63e39k 41P39o35h68a64n92k31a 7121759346478

No a to by bylo tak všechno co by proti tomu mohli dělat ;-)

0/0
13.10.2016 16:30

J38a75r92o43s14l67a36v 38H48o46r44á85k 6293697535134

Ale at si kazdy breci jak chce. Ale bud si hrajeme na spolecny trh a volny pohyb osob, zbozi, sluzeb nebo se na to vykasleme a pojdme si zase kazdy hrat na svem pisecku. Ale aby ti silni deformovali trh a chranili si svuj pisecek, zatimco ti mensi to delat nesmi, to je na palici.

+4/0
13.10.2016 16:35

Z49b56y75n80ě30k 91H50l45á34s54n20ý 3264297635539

Když si budeme zase hrát každý na svém písečku, tak ti řidiči pojdou brzo hlady. Jelikož za vyvážení bídy jim asi nikdo moc platit nebude. A nic jiného než bida tu nebude. :-/

0/0
14.10.2016 16:39

J57i87ř81í 85S78c49h43m15i93d61t 5560933844375

Ono by vlastně stačilo, kdyby plat nesměl zaměstnancům klesnout pod minimální mzdu země odkud firma pochází nebo pod minimální mzdu země, ve které podniká a platilo by vždy to, co je pro zaměstnance výhodnější.;-)

Nebo určit jednotnou minimální mzdu v celé EU a je po problému:-P

+2/−1
13.10.2016 16:00

M89a78r91t83i72n 39K60a40r98á91s28e59k 9728783598208

Jednotna minimalka v EU je napad uplne mimo realitu...

+1/−1
13.10.2016 16:31

M48a56r61e66k 93G51a23j74d91a 4553544716472

Nebylo by lepší jim přidat, než porušovat pravidla???

+1/−1
13.10.2016 15:54

J90i51ř98í 66S72c94h92m79i26d37t 5450933834185

To by pak řidiči měli vyšší platy než doktoři;-)problém je, že díky politice utahování opasků, kterou zde zavedl již Klaus a další v tom vesele pokračovali, je naše vnitřní spotřeba dušená neúměrně nízkými platy a tak značná část zisku firem je vyvážená mimo ČRRv Je to takové novodobé vykořisťování;-)

+3/0
13.10.2016 16:05

D31a75v40i92d 80H47o98l19m43a28n 5924810447

Asi Vám ekonomické principy mnoho neříkají, že ?

0/0
14.10.2016 5:32

M17i53l91a30n 39K93r67á14l 8973478421451

Přes 95% dopravních firem jede na minimální plat už 25 let, i když byly zlaté doby v 90. letech kdy dopravci vydělávali neskutečné peníze stejně tomu řidiči který odvedl největší práci dávali minimum. Nyní je doba kdy západ to chce změnit, narovnat podmínky apod., a to se Česmadu a dopavním firmám vůbec nelíbí, To uplakané kvičení mi připomíná zavádění EET u hostinského který si zvykl za 25 let platit pouze daně ve výši svého zdrav. a sociálního pojištění.

+14/−1
13.10.2016 15:51

J43a65r35o39s34l85a36v 11H69o75r75á82k 6223367785654

Prumerna mzda ridicu nakladnich vozu je nejakych 19 000,-.

0/−3
13.10.2016 15:58

M56i44l55a73n 51K64r98á22l 8213388961601

To jste vyčetl z článku že? Zkuste obvolat firmy a uvidíte jaká je realita. Povím Vám že napsáno v prac. smlouvě budete mít 12000 Kč hrubého u většiny dopravců.

+4/0
13.10.2016 16:07

J47a74r64o49s10l68a94v 21H97o48r67á52k 6193697175374

Realita je takova, ze jejich prumerny plat je 19 000,-. Statistika CSU.

0/−2
13.10.2016 16:13

J87a45r85o83s29l25a49v 97H34o30r17á45k 6153877645684

Jo a median maji 19 197,-. Takze ta vase vetsina je pekny kec. ;-)

0/−2
13.10.2016 16:20

Z46b35y42n74ě63k 77H43l53á82s68n94ý 3484167675389

Ono nejde o to, jaký mají plat naši řidiči. Ve skutečnosti jde o to, že na území Francie je zákonem daná minimální mzda, která by měla zaměstnancům zaručit trochu důstojný život. Zaměstnanec ve Francii totiž neplatí za byt v paneláku 200€ ale 3-4x víc. Tudíž každý kdo na území Francie pracuje za méně je nekalá konkurence. Volný trh musí mít stejné podmínky.

0/0
14.10.2016 16:55

P64a80v79e95l 71Š39m71í39d 7404388599612

Potom to je Váš problém proč tam jezdíte,najděte si firmu,kde dostanete co si vyděláte.

0/0
16.10.2016 14:13

D45a98v58i84d 64H73o13l74m75a25n 5334680917

Se vším se dá souhlasit, ale rozhodně ne s tím, že západ to chce změnit a narovnat podmínky. Západu je u řitního otvoru to, kolik na východě lidi berou. Západ se chce jenom chránit, ale přitom si hrát na svobodný a otevřený trh.

+1/0
14.10.2016 5:29

M96i79l25a90n 60W67e28l38s58e76r 5722748568351

A co dela Cesmad pro tyto ridice?

+5/0
13.10.2016 15:41

M19i83l89a42n 25K78r22á69l 8503188921791

h.vno;-O;-€

+7/0
13.10.2016 15:45

J24i46ř75í 40S83c64h88m44i14d21t 5430803624655

Je to smutné, že ani 27 let po revoluci se nejsme schopni vyhrabat u profesního platu dálkového řidiče ani na minimální mzdu, jak dlouho nás tady ještě ty firmy budou dusit? Stejně jich většina má zahraniční majetele a to právě Německé nebo Francouzské, takže je to postavené jen na vyždímání z výchdní Evropy maxima a přitom si ochránit vlastní trhRv

+6/0
13.10.2016 15:36

J83a14r20o88s73l94a32v 57H34o62r15á74k 6253757215824

No muzeme treba prijmout zakon, ze zahranicni firma musi zamestnancum na nasem uzemi platit plat bezny na uzemi odkud pochazi. To by se papalasum v Bruselu mohlo take libit. Firmam uz mene. :-)

+1/0
13.10.2016 15:38

P43e49t59r 75P12e38t92r 6533652398933

Pak se ale budete muset smirit s tim, ze i vas plat se bude muset snizit na nejaky prumer a zamestnavatel vam ani nebude moct davat premie

0/0
13.10.2016 15:42

J93a69r34o79s78l53a51v 82H89o21r26á55k 6863147985694

No paklize se snizi na nemecky prumer, tak tech par korun teda ozelim.

+5/0
13.10.2016 15:48

J63i57ř50í 25S38c68h11m81i49d36t 5960363894195

R^;-D

0/0
13.10.2016 15:56

M49a64r92t25i77n 16K50a71r92á58s68e88k 9178833728858

To by bylo fajn, nez by to tu postupne velka cast fabrik zabalila a zadne nove sem nesly (proc taky)

0/0
13.10.2016 21:30

J12a35k85u10b 34F51e83i88f66a96r 7439439706399

Princip těchto pokut je sice hodně silný socík, na druhou stranu jsou u nás mzdy v porovnání se západem směšně nízké, bohužel ceny zboží nikoli.

+6/0
13.10.2016 15:28

J88a57r67o21s15l74a82v 92H55o39r79á56k 6723767395354

Coz je nase konkurencni vyhoda, pomaha nam pronikat na jejich trhy a tedy rust. Timhle protiopatrenim se oni jen snazi znicit nepohodlnou konkurenci.

+4/0
13.10.2016 15:34

A43n24t80o25n84í23n 46Š33v22i16h30n32o85s 8888577821602

Konkurenční výhoda pro majitele firmy, nikoliv pro zaměstnance!

+2/−3
13.10.2016 16:02

J86a82r84o95s60l53a91v 38H38o57r56á73k 6903367125724

Coz jde ruku v ruce. Vy vnimate zamestnavatele jako nepritele, co.

+2/0
13.10.2016 16:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.