Diskuze

Kvůli nízké mzdě popotahují v cizině 15 českých řidičů, říká šéf Česmad

Francouzi udělili českému řidiči zatím jedinou pokutu za nízkou mzdu, dalších 15 jich je ale „ve hře“. Mají formu takzvaných kaucí, o finančním postihu se jedná. Uvedl to v on-line rozhovoru na iDNES.cz šéf Česmad Vojtěch Hromíř. Podle analýzy tohoto sdružení uplatňování zákona v Německu může ohrozit existenci až třiceti procent českých dopravních firem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jasne, pokutu zaplatí, a tím to pro me hasne. Co budou platit, az se Frantíci a ostatní porádne nasírí a po tretí pokute zakází soudne šoférovi Francii pro porušování tamních sociálních zákonu? Vážení, pokuta je jen začátek a její smysl nespočívá v pouhém jejím uhrazení. A až začnou pokutovat tamní zadavatele zakázek, už si naši dopravci ani neškrtnou. :-(

0 0
možnosti

To, ze se zapadni staty a brzy mozna i Rakousko takto proti nam stavi take vypovida o nastaveni a pusobeni tohoto statu, ktery za dobu uz pomalu triceti let neni schopen vytvorit podnebi ke prosperite svych obcanu. Je to opravdu smutne, ze kdysi ekonomicky tahoun Rakouska-Uherska nedokaze svuj lid postavit tam, kde patri.

1 0
možnosti

Mylite se. CR stavi svuj ekonomicky model na levne pracovni sile v ramci EU. Vyhodou je relativne nizka nezamestnanost a cenova konkurentni vyhoda. Minusem je nizsi zivotni uroven. Je skutecnosti ze vedou a vyzkumem do sveta CR nikdy velkou stopu neudelala, role dilny EU nam celkem jde.

Za Rakouska Uherska byly ceske zeme prumyslovou velmoci, ale jiz tehdy zde byl business zalozen na lacine pracovni sile. Jiste i vam je znamo, ze plno lidi odchazelo za praci do Vidne, pripadne Nemecka.

0 1
možnosti

S postojem těchto západních zemí zcela souhlasím.Chrání si svoje pracovní trhy.Velkou ostudou všech českých firem je:že právě utahují opasky svým zaměstnancům úplně dole.U nás v česku se zdražuje pouze když zdraží nafta a elektřina.Ještě jsem nezažil zdražovaní,právě kvůli růstu mezd.Stačí vše zdražit o 5% a mzdy se krásně přiblíží k západu.Takovéto zdražovaní nikoho nezabolí spíše polechtá.

0 0
možnosti

Ještě jsem zapomněl dodat.Velký podíl na nízkých mzdách má také český stát.Proč?Tady je malý příklad.:

zaměstnanec si vydělá 10000,-Kč stát mu na daních vezme 3000,-Kč a zaměstnavateli dalších 6000,-Kč.Takže zaměstnavatel zaplatí 16 000,-Kč na to aby jeho dělník dostal 7 000,-Kč čistého.A o tom se u nás nemluví.Proto i velké firmy u nás raději zaplatí třeba 240,-Kč na hodinu za agenturního zaměstnance.Než aby si drželi svého a přitom krmili nenažraný stát.

0 0
možnosti

Alespoň někdo má zájem aby si český zaměstnanec trochu vydělal - v tomto případě Francouzkou minimální mzdu .......

0 0
možnosti

To ale nic nemeni na faktu, ze jednani francouzu je nelegalni. V EU je volny pohyb zbozi a sluzeb. A u sluzby autodopravy pozaduji francouzi umele navyseni ceny kvuli ochrane vlastniho trhu. To neni ferove.

0 0
možnosti

J78o71s44e52f 32H20a26l69o

13. 10. 2016 23:46

Geniální prorůstový tah založeny na levné pracovní sile začíná narážet na své hranice. Částečně to ale chápu. Začínáme být levnější než Čína a vláda očekává další příliv investic.

0 0
možnosti

Nezaciname, mi uz jsme levnejsi nez vybrane oblasti Ciny. V Sanghaji jsou vyssi mzdy nez v CR uz min. 3 roky.

0 0
možnosti

Čeští podnikatelé poznají, že normální je dodržovat zákonyR^

0 0
možnosti

přesně tak, někde je zákon, že každej kdo tam pracuje musí mít nějakou mzdu a majitel dopravy si myslí, že jeho firmy se to netýká, že je to jen taková sranda

0 0
možnosti

To je takovy problem tem ridicum platit za ty prejezdy tu jejich minimalni mzdu 10e/h? Kdyz se jim to nevyplati tak musi zdrazit.

Ja se tem frantikum ani moc nedivim, ze jim to vadi. Ano je volny trh ale toto je ve Francii minimalni mzda a oni defaco kdyz vykladaji ve Francii tam pracuji. Ti nasi urcite taky budou rvat az jednou vstoupi Ukrajina do EU a budou zde jezdit ridici za 20kc/h.

8 0
možnosti

A85d27a82m 46M93a29l11ý

13. 10. 2016 16:13

Je to problém viz článek

0 0
možnosti

Ono by vlastně stačilo, kdyby plat nesměl zaměstnancům klesnout pod minimální mzdu země odkud firma pochází nebo pod minimální mzdu země, ve které podniká a platilo by vždy to, co je pro zaměstnance výhodnější.;-)

Nebo určit jednotnou minimální mzdu v celé EU a je po problému:-P

2 1
možnosti

Jednotna minimalka v EU je napad uplne mimo realitu...

1 1
možnosti

M41a43r50e43k 13G84a61j60d59a

13. 10. 2016 15:54

Nebylo by lepší jim přidat, než porušovat pravidla???

1 1
možnosti

To by pak řidiči měli vyšší platy než doktoři;-)problém je, že díky politice utahování opasků, kterou zde zavedl již Klaus a další v tom vesele pokračovali, je naše vnitřní spotřeba dušená neúměrně nízkými platy a tak značná část zisku firem je vyvážená mimo ČRRv Je to takové novodobé vykořisťování;-)

3 0
možnosti

M82i13l61a33n 32K93r14á58l

13. 10. 2016 15:51

Přes 95% dopravních firem jede na minimální plat už 25 let, i když byly zlaté doby v 90. letech kdy dopravci vydělávali neskutečné peníze stejně tomu řidiči který odvedl největší práci dávali minimum. Nyní je doba kdy západ to chce změnit, narovnat podmínky apod., a to se Česmadu a dopavním firmám vůbec nelíbí, To uplakané kvičení mi připomíná zavádění EET u hostinského který si zvykl za 25 let platit pouze daně ve výši svého zdrav. a sociálního pojištění.

14 1
možnosti

Prumerna mzda ridicu nakladnich vozu je nejakych 19 000,-.

0 3
možnosti