Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské hlavní nádraží bude průchozí, podchod vyústí na Žižkově

Doba, kdy už si Pražané nebudou cestu z hlavního nádraží na Žižkov či Vinohrady zkracovat zakázanou cestou přes koleje, se zas o něco přiblížila. Do dvou let má začít stavba dlouho očekávaného podchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P60e84t21r 66P30o60s72p81í68c16h60a47l 7888904297362

no huráááááá

+1/0
18.10.2016 14:20

P20a97v63e13l 79B79a30c62h64m32a65n83n 2836684811350

Přesně! Už dávno jsem přemýšlel o tom, jak nesmyslné je obcházet takovou dálku, když se jde třeba z Churchillova náměstí..

0/0
24.10.2016 9:57

L74u84c21i55a32n 28P74a83p68a19z33i65a71n 5664787111395

Už to dávno mohlo být.

0/0
17.10.2016 23:14
Foto

D81a80v26i74d 61P51e79n63k 4580118979945

lidi se podchodů bojí, hlavně večer to bude pro mnoho lidí noční můra a můžou se tam také stahovat šlapky a bedomovci

0/−7
17.10.2016 14:25

J87á96n 10B34a35d72i14o79v72s13k90ý 2339784436706

a proto je nebudeme stavět a necháme lidi chodit po půl metru širokém obrubníku vedle tříproudové silnici - ouuuuuuu

+6/0
17.10.2016 15:37

M55i64c89h97a53l 64R53e11j87z64e59k 5236427405911

Ty jsi ale hlavicka. Ze vubec jezdi vlakem, kdyz tam musi tim osklivym podchodem:-P

0/0
17.10.2016 18:48

M73a26r75e88k 79Š21i33m40o46n 2924737308658

Myslel jsem, že na té východní straně hlavního nádraží se plánuje stanice metra D. Nebo už to neplatí?

0/0
17.10.2016 12:47

M77i88c92h94a27l 80R33e98j67z13e54k 5406447945211

Nez tam dotahnou decko, tak vlaku uz asi jezdit ani nebudou.

0/0
17.10.2016 18:50

A69d74a59m 71P48o80c38h73e 7568896620595

No to to trvalo. Hlavně, že policajta na hlídání tam kvůli jedné ne moc využívané koleji dát nikdy nezapomněli. Navíc podchod už existuje, jenže je služební a že by ho třeba pro tisíce lidí, kteří se jinak nachodí kilometry navíc ČD otevřely, to jejich byrokracii ani nenapadne. Šikana musí být.

0/−2
17.10.2016 11:06

M32i33r53e14k 78K43r86o32u97p71a 8646949617162

Fakt je tam podchod jo? Neviděl jste ho ve svém bujném snu? ;-D

+1/0
17.10.2016 13:03

P91e16t23r 31N57o45v25o21t70n71y 1431120811

Je tam, na severu, bouda za 34. kolejí.

+1/0
17.10.2016 13:14

P84e49t25r 45N14e63t30o11l75i24c97k74ý 4958566714235

Hlavně, že sám víte, že není a přitom jste tam možná ani nikdy nebyl

0/0
18.10.2016 13:13

P97a19v63e20l 41P88r32o59k35o41p 6278432205610

ČD? Proč ne RgJ, LE, Arriva atd.?

0/0
18.10.2016 10:45

P80e69t76r 60N12e82t81o35l59i41c40k15ý 4268906254555

Bylo mi řečeno, že vlastní dotyčný pozemek..

0/0
18.10.2016 13:12

M60a88r52e97k 72D61e79m91č49á95k 9265644206715

O tom podchodu se mluví už nejméně 10 let (pamatuju si to kvůli tomu, že jsem ho potřeboval už jako student VŠE) a pořád je to tak rok dva před realizací. Ať mi nikdo neříká, že naplánovat prodloužení podchodu o JEDNY koleje trvá 2 roky. Spíš to vypadá, že se čeká na to, až bude mít developer hotovo...Rv

+8/0
17.10.2016 10:10

B46a85r90b23o42r37a 97M44a53r88e40š71o58v31á 7782362722410

Vždyť právě vypověděli smlouvu s Grandi Stazioni. Není možné, že na to do té doby nemohli sáhnout?

0/0
17.10.2016 22:45

J44i78ř80í 37J90u21n88e29k 6891845218163

Já jim teda fandím, ale známe lidi, že... dva metry vedle prdele vchod do podchodu, ale stejně polezou přes koleje...

+4/−1
17.10.2016 9:57

A66d26a25m 87P94o53c23h12e 7588866560255

Vzhledem k tomu, že tím podchodem budou muset stejně, nějak nechápu, proč by vylézali na posledním nástupišti a nešli rovně až na konec...

+2/0
17.10.2016 11:07

J44i63ř67í 10K13o57c22u22r33e84k 6305404905188

Zcela určitě. Vlastně by ani nemusel existovat nikde, touto logikou. Prostě si v Chocni obejdou nádraží naokolo. To by tak hrálo, aby se dráha přizpůsobovala lidem.

0/0
17.10.2016 15:41

P94a78v34e23l 46M23a33t47o31u23š56e70k 5360357228694

Řekl bych, že v tomto místě je podchod potřeba skoro nejméně, protože z tohoto směru je nádraží poměrně slušně přístupné i bez něj. Myslím, že tady by v pohodě stačila lávka. Na rozdíl od směru od Vinohradské ulice, odkud je jediný použitelný regulérní přístup metrem ze stanice Muzeum, přičemž cesta metrem jednu zastávku (mimochodem navíc nejkratší v celé pražské síti metra) je dost neefektivní. Právě z tohoto směru pěší přístup zcela chybí (pokud se za něj nepočítá zakázaná, nebezpečná a nepříjemná, ale přesto dost hojně využívaná cesta po úzkém obrubníku podél SJ magistrály). Pokud by něco mělo smysl, pak by to bylo právě vybudování kapacitního chodníku v tomto úseku. Podchod ani nadchod přes koleje by snad ani nebyl zapotřebí. Další dobrá věc by byl nadchod mezi hlavním a Masarykovým nádražím, ideálně s pojízdnými chodníky a vyúsťující na jednotlivá nástupiště Masarykova nádraží. Tím spíše, pokud tam mají končit vlaky od letiště a nové a kvalitativně vyšší spoje od Kladna (pokud ovšem k modernizaci této tratě vůbec někdy dojde!).

+2/−3
17.10.2016 9:37

P81a56v32e64l 91M37a53t88o26u41š72e97k 5810817958834

Takže jinak. Okolí Seifertovy ulice má s hlavním nádražím docela dobré spojení tramvajemi. Podchod bude schopen obsluhovat hlavně okolí nám. W. Churchilla v čele s VŠE. Není to málo, ale jsem přesvědčen, že by zde zcela postačovala lávka (třeba zastřešená) vedoucí např. na 7. nástupiště. Byla by podstatně jednodušší a levnější. Naopak okolí ulice Vinohradské, obecně prakticky vše ležící na trase tramvajové linky č. 11, má s hlavním nádražím spojení zcela nevyhovující. I cesta např. z nám. Bří Synků na hlavní nádraží by byla rychlejší a jednodušší od tramvajové zastávky Muzeum podél magistrály, pokud by tam byl chodník, než zdlouhavý přestup na metro na I.P.Pavlova nebo na Muzeu. Pokud něco skutečně chybí, pak je to spojení hlavního nádraží právě s ulicí Vinohradská.

0/0
17.10.2016 12:47

J95i85ř58í 44K77o45c50u43r91e95k 6415544525418

Jo jasně. Místo 3 metrů do podchodu dáme 6 metrů nadchodu a budeme tomu říkat boj za lepší veřejnou dopravu. Aby to nebylo málo, tak to zkombinujeme. Takže cestující bude muset překonat 6 + 9 + 3 metrů namísto 3 + 3.

+1/0
17.10.2016 15:45

O31t86a 10S62u12k 5734188368254

Ten projekt/myšlenka už existuje mnoho let. Podle původních plánů měla být na druhé straně stanice metra linky D a v podchodu se uvažovalo dokonce o pohyblivém chodníku. Ale pokud to bude hotovo v horizontu jednotek let, tak to bude dobré.

+4/0
17.10.2016 9:14

J66a35r45o96s15l50a34v 64R49e27z71n73i49k 4752773909460

Hlavni nadrazi ted vypada super, repre...bojim se, aby se z toho nestala spina jako je treba smichovske nadrazi

0/0
17.10.2016 8:51

J16a87r71o94s94l98a45v 83R20e84z97n28i78k 4312753699700

Nebo masarykovo

0/0
17.10.2016 8:52

M90a19r42t48i44n 92W67a41l91l37n80e66r 6815200314700

Dospivovo nádraží bude brzo nejhezčí v Praze!

0/0
17.10.2016 9:04

J65a67r30o64s29l71a36v 98R22e94z64n35i45k 4692943959140

Neznam....

0/0
17.10.2016 9:05

J78i84ř67í 58K97o70c93u14r63e13k 6715644265378

Špína se vyhání hadrem, a ne že se na nádraží nesmí chodit.

0/0
17.10.2016 15:46

M74i75r57e23k 63H55a15s50e29k 4824421351499

Hodnotil bych bez emoci. 1) to jak se o nadrazi umi postarat stat vime... viz masarycka 2) otazkou zustava co je ve smlouve a jak je ta postavena. Muze to byt i tak, ze prokazou zdrzeni na uradech cr pri vydavani povoleni a pak by samozrejme krok szdc mohl byt ilegalni. Nikde jsem totiz zatim necetl co v te smlouve je a k cemu se stat zavazal 3) vse co vidime a cteme je jen palebna priprava ze strany statu, prekvapuje me jak intenzivni..

+1/0
17.10.2016 8:40

M38i41c94h32a41l 83H62i12r34k62a 4227666950353

Zdržení 3 roky? To neokecají ..

0/0
17.10.2016 8:53

M59i65c68h64a44l 95H66i88r58k87a 4557416490983

Kyperská společnost WDHL ... a to je jako kdo?

0/0
17.10.2016 8:32

M38i65l84o26s 71L31a65j72d68a 8796398798636

tak to bude dalsi fiktivni spolecnost pres kterou potecou penizky

0/0
17.10.2016 8:46

A35l49e22x44a55n66d29e54r 84P60r27o96c39h82a48z81k16a 2751106446623

Rekl bych, kdyz uz pominu titulek, ze presne takovy byl a stale je zamer vsech investoru v Cesku. Dulezite pro vsechny je dojit dojit, az pak mozna trochu investovat. Taliani dojili asi presprilis, dosla trpelivost i tem poslednim v rade. Skoda ze jsme pred 25-ti lety nespravovali dal nase podniky sami, ze zde byla takova hromada hladovych parchantu, kteri by prodali ci pronajmuli pro nas nevyhodne cokoliv pro svuj mrzky osobni prospech ... a proto se mame tak jak mame a nedohnali jsem ten zapad, jsem prodaní jak lehke devy :)

+2/−5
17.10.2016 8:16

I73v68o 77Š95i94m74e69k 9863959870

Ta fotogalerie je tak trochu mimo mísu. Podle titulku by tam měly být fotky k plánovanému podchodu a ne ukázky neschopnosti firmy Grandi Stazioni - to je úplně jiné téma a tudíž i článek.

+22/0
17.10.2016 7:57

P34a64t42r41i49k 46E53g10e73r 2298530529151

Bylo by to určitě fajn mít průchozí hlavní nádraží až na Žižkov pak by mi to připomínalo jako je to v Olomouci na hlavní nádraží. Věřím, že až povedou tramvaje přes Vrchlického sady, bude podchod vybudován i zde nebo bude lepší přestup. Podchodem se má spojit hlavní nádraží s Masaryčkou tak to bude složitý labyrint jako v centru Brna. A ještě zde máme Václavák. Pod zem to chce garáže a rozumné rozmístění chodeb (pasáží).

0/−1
17.10.2016 7:45

J66a28k42u47b 26Š90a62f14a38n44d10a 7605797441481

Ten podchod do Vrchlického sadů myslíte odkud? Z metra? To by šlo jen z jednoho směru. A od vlaků by to šlo těžko, musel by jít až pod metro.

+1/0
17.10.2016 8:02

D60a91v59i67d 87Z71a92j41d95á51k 8985452620741

Kyperska group. To nebude podchod, to bude zase nekonecny tunel.

+7/0
17.10.2016 7:26

J36a24n 19S30k63ř20i77v61á36n53e95k 3426826946

Proč to dělat jednoduše, když to de jde komplikovaně? :-/

+1/−6
17.10.2016 7:12
Foto

V29o41j79t68ě11c14h 49P81a69v85l64í42k 5734851454958

Tak tohle je skutečně jeden z vrcholů nekorigovaných článků na iDnesu. Několik vět nedává smysl, slova jsou ve špatných pádech ....

0/0
17.10.2016 6:52
Foto

T26o54m10á38š 12D30v90o39ř26á34k 7705986647151

Pisálkové předstírají pisálkování, Konfident předstírá placení...

0/0
17.10.2016 7:12

P71a54v87e96l 22H63l70a40v44s57a 4359544539328

Do 2 let se začne stavět nebo do 2 let bude průchozí a Pražané nebudou muset cestu? Asi tan první varianta, že:-( Jak dlouho bude trvat stavba se neví?

+8/0
17.10.2016 6:51

J65i30ř45í 90M25a39c36e50k 3425535924981

No to to trvalo, než na to přišli. A doufám, že se někdo zamyslí i nad dalšími nádražími, kde se musí nesmyslně obcházet nebo riskovat – např. nádraží v Pardubicích (směr Dukla).

+9/0
17.10.2016 6:50

R50a50d51i75m 43Š50o26l63c 1245195535764

V Pardubicích už ale stojí sloupy pro lávku cca 30 let... :D

+1/0
17.10.2016 7:26

A73l80e35š 85F20i51f13k57a 2754673732943

Sloupy jsou, lávka ne. Veřejnosti to vadí, SŽDC, předtím ČD, vedle toho město a další vedou plané diskuse.

A kolejštěm furt někdo na Duklu přebíhá.

0/0
17.10.2016 7:42

J88i78ř82í 34K78o31c22u44r14e23k 6235304875678

Choceň, Hulín, Studénka ... jmenujte je.

Jenže §1 Nikdy to tak nebylo.

0/0
17.10.2016 15:48

J23a84n 37H89o18r56á76k 1673279439144

No v Pardubicích radní podchod odpískali,prý by to bylo moc drahé,chtějí lávku.:-/

http://pardubice.idnes.cz/radni-jsou-pro-lavku-misto-podchodu-dbe-/pardubice-zpravy.aspx?c=A161007_2277690_pardubice-zpravy_msv

0/0
17.10.2016 23:58

K50a39r89e50l 45D32r82d76a 6564862637

Jestli tomu rozumím dobře, SŽDC vychází vstříc všem developerům, co se tady mihnou a na potřeby cestujících z vysoka kašle. Chybí tady zmínka o stanici metra D. Ale je tady nesmyslná prohlídka zanedbaného Hlaváče, co jako Italové nedodělali. Jak to souvisí s tématem? Jak to souvisí s tou ptákovinou, co je zde navrhována?

Podchod měl mířit do Italské před VŠE. V cestě stojí developerský projekt s novými byty, kde si patrně nikdo žádné cestující z MHD a místní bezdomovce nepřeje. Tedy, SŽDC přes smeťák a parkoviště v zázemí Hlaváče vybuduje stezku do Seifertovi. A časem zde vznikne komerční budova.

Směrem na Vinohrady to vypadá, že kdesi u tunelu vznikne schodiště do Mánesovy. Tedy za kolejištěm v zóně "vražd bezdomovců" a místního smetiště a drogového zátiší protáhne SŽDC chodníček, co bude končit na Vinohradské. Ano, zdejší ambasády by se asi zvencly, kdyby cestující z MHD, zdejší feťáci a bezdomovci vycházeli přímo ve Španělské.

A aby toho nebylo málo, tak se ten 50 cm asfalt pro chodce sebevrahy v Legerovce promění na skutečný chodník.

Samotnou studentku VŠE ve večerních hodinách bych na SŽDC navrhované feťácké stezky rozhodně nepustil. Rv

+4/−7
17.10.2016 6:35

K66a90r84e91l 96D19r72d60a 6674152967

Seifertovy

0/0
17.10.2016 6:45

P52e37t27r 29V85o58n26d28r30a61c48e30k 7385901313920

Jen aby ten podchod nedopadl jak Blanka - tunel se vším všudy !

0/−2
17.10.2016 5:56

K68r89y39š53t41o80f 59L28a45n14í25k 1589660945665

konečně.. ještě tramvaj přes Sherwood a bude to kompletní.

+10/−1
17.10.2016 5:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.