Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pražské hlavní nádraží bude průchozí, podchod vyústí na Žižkově

Doba, kdy už si Pražané nebudou cestu z hlavního nádraží na Žižkov či Vinohrady zkracovat zakázanou cestou přes koleje, se zas o něco přiblížila. Do dvou let má začít stavba dlouho očekávaného podchodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P92e36t24r 83P88o32s86p20í70c69h94a41l 7208104617292

no huráááááá

+1/0
18.10.2016 14:20

P95a89v40e50l 17B75a13c90h12m25a98n33n 2486504341430

Přesně! Už dávno jsem přemýšlel o tom, jak nesmyslné je obcházet takovou dálku, když se jde třeba z Churchillova náměstí..

0/0
24.10.2016 9:57

L20u21c89i26a17n 71P34a19p96a55z92i51a86n 5614887351555

Už to dávno mohlo být.

0/0
17.10.2016 23:14

D59a19v24i81d 83P82e69n86k 4730598559225

lidi se podchodů bojí, hlavně večer to bude pro mnoho lidí noční můra a můžou se tam také stahovat šlapky a bedomovci

0/−7
17.10.2016 14:25

J74á30n 53B61a33d17i11o13v16s36k54ý 2139774616816

a proto je nebudeme stavět a necháme lidi chodit po půl metru širokém obrubníku vedle tříproudové silnici - ouuuuuuu

+6/0
17.10.2016 15:37

M30i53c80h86a43l 25R50e78j62z60e83k 5646987245951

Ty jsi ale hlavicka. Ze vubec jezdi vlakem, kdyz tam musi tim osklivym podchodem:-P

0/0
17.10.2016 18:48

M62a19r11e12k 94Š51i85m24o42n 2584217738728

Myslel jsem, že na té východní straně hlavního nádraží se plánuje stanice metra D. Nebo už to neplatí?

0/0
17.10.2016 12:47

M65i42c93h49a67l 28R18e20j97z70e56k 5756157575981

Nez tam dotahnou decko, tak vlaku uz asi jezdit ani nebudou.

0/0
17.10.2016 18:50

A54d49a74m 82P59o54c49h85e 7938516480895

No to to trvalo. Hlavně, že policajta na hlídání tam kvůli jedné ne moc využívané koleji dát nikdy nezapomněli. Navíc podchod už existuje, jenže je služební a že by ho třeba pro tisíce lidí, kteří se jinak nachodí kilometry navíc ČD otevřely, to jejich byrokracii ani nenapadne. Šikana musí být.

0/−2
17.10.2016 11:06

M10i91r45e57k 65K57r84o62u33p66a 8676939147282

Fakt je tam podchod jo? Neviděl jste ho ve svém bujném snu? ;-D

+1/0
17.10.2016 13:03

P93e33t11r 54N45o29v61o74t78n89y 1171510221

Je tam, na severu, bouda za 34. kolejí.

+1/0
17.10.2016 13:14

P10e27t54r 43N69e73t57o53l43i51c44k56ý 4888456344255

Hlavně, že sám víte, že není a přitom jste tam možná ani nikdy nebyl

0/0
18.10.2016 13:13

P61a24v62e61l 45P80r80o12k67o92p 6418692175140

ČD? Proč ne RgJ, LE, Arriva atd.?

0/0
18.10.2016 10:45

P59e93t91r 97N70e62t53o30l52i92c55k88ý 4218816954225

Bylo mi řečeno, že vlastní dotyčný pozemek..

0/0
18.10.2016 13:12

M13a66r53e81k 19D49e24m72č87á76k 9605254266535

O tom podchodu se mluví už nejméně 10 let (pamatuju si to kvůli tomu, že jsem ho potřeboval už jako student VŠE) a pořád je to tak rok dva před realizací. Ať mi nikdo neříká, že naplánovat prodloužení podchodu o JEDNY koleje trvá 2 roky. Spíš to vypadá, že se čeká na to, až bude mít developer hotovo...Rv

+8/0
17.10.2016 10:10

B52a14r16b78o14r77a 37M95a64r52e20š25o17v26á 7492202272330

Vždyť právě vypověděli smlouvu s Grandi Stazioni. Není možné, že na to do té doby nemohli sáhnout?

0/0
17.10.2016 22:45

J95i40ř67í 54J25u68n41e94k 6401635938453

Já jim teda fandím, ale známe lidi, že... dva metry vedle prdele vchod do podchodu, ale stejně polezou přes koleje...

+4/−1
17.10.2016 9:57

A65d21a30m 21P20o13c62h23e 7358946710905

Vzhledem k tomu, že tím podchodem budou muset stejně, nějak nechápu, proč by vylézali na posledním nástupišti a nešli rovně až na konec...

+2/0
17.10.2016 11:07

J12i45ř22í 64K58o61c44u94r52e98k 6385774775358

Zcela určitě. Vlastně by ani nemusel existovat nikde, touto logikou. Prostě si v Chocni obejdou nádraží naokolo. To by tak hrálo, aby se dráha přizpůsobovala lidem.

0/0
17.10.2016 15:41

P91a98v57e46l 21M21a66t74o53u76š47e62k 5410267818964

Řekl bych, že v tomto místě je podchod potřeba skoro nejméně, protože z tohoto směru je nádraží poměrně slušně přístupné i bez něj. Myslím, že tady by v pohodě stačila lávka. Na rozdíl od směru od Vinohradské ulice, odkud je jediný použitelný regulérní přístup metrem ze stanice Muzeum, přičemž cesta metrem jednu zastávku (mimochodem navíc nejkratší v celé pražské síti metra) je dost neefektivní. Právě z tohoto směru pěší přístup zcela chybí (pokud se za něj nepočítá zakázaná, nebezpečná a nepříjemná, ale přesto dost hojně využívaná cesta po úzkém obrubníku podél SJ magistrály). Pokud by něco mělo smysl, pak by to bylo právě vybudování kapacitního chodníku v tomto úseku. Podchod ani nadchod přes koleje by snad ani nebyl zapotřebí. Další dobrá věc by byl nadchod mezi hlavním a Masarykovým nádražím, ideálně s pojízdnými chodníky a vyúsťující na jednotlivá nástupiště Masarykova nádraží. Tím spíše, pokud tam mají končit vlaky od letiště a nové a kvalitativně vyšší spoje od Kladna (pokud ovšem k modernizaci této tratě vůbec někdy dojde!).

+2/−3
17.10.2016 9:37

P80a43v44e90l 55M21a61t80o89u72š32e39k 5530227168214

Takže jinak. Okolí Seifertovy ulice má s hlavním nádražím docela dobré spojení tramvajemi. Podchod bude schopen obsluhovat hlavně okolí nám. W. Churchilla v čele s VŠE. Není to málo, ale jsem přesvědčen, že by zde zcela postačovala lávka (třeba zastřešená) vedoucí např. na 7. nástupiště. Byla by podstatně jednodušší a levnější. Naopak okolí ulice Vinohradské, obecně prakticky vše ležící na trase tramvajové linky č. 11, má s hlavním nádražím spojení zcela nevyhovující. I cesta např. z nám. Bří Synků na hlavní nádraží by byla rychlejší a jednodušší od tramvajové zastávky Muzeum podél magistrály, pokud by tam byl chodník, než zdlouhavý přestup na metro na I.P.Pavlova nebo na Muzeu. Pokud něco skutečně chybí, pak je to spojení hlavního nádraží právě s ulicí Vinohradská.

0/0
17.10.2016 12:47

J50i92ř34í 18K95o49c61u55r44e39k 6105704445458

Jo jasně. Místo 3 metrů do podchodu dáme 6 metrů nadchodu a budeme tomu říkat boj za lepší veřejnou dopravu. Aby to nebylo málo, tak to zkombinujeme. Takže cestující bude muset překonat 6 + 9 + 3 metrů namísto 3 + 3.

+1/0
17.10.2016 15:45

O70t98a 32S67u13k 5804598168344

Ten projekt/myšlenka už existuje mnoho let. Podle původních plánů měla být na druhé straně stanice metra linky D a v podchodu se uvažovalo dokonce o pohyblivém chodníku. Ale pokud to bude hotovo v horizontu jednotek let, tak to bude dobré.

+4/0
17.10.2016 9:14

J34a57r25o20s23l69a98v 35R39e19z86n16i29k 4202933769280

Hlavni nadrazi ted vypada super, repre...bojim se, aby se z toho nestala spina jako je treba smichovske nadrazi

0/0
17.10.2016 8:51

J12a93r23o31s39l20a88v 45R87e98z25n50i23k 4832223549430

Nebo masarykovo

0/0
17.10.2016 8:52

M53a41r53t15i67n 76W19a16l11l36n11e25r 6655540154420

Dospivovo nádraží bude brzo nejhezčí v Praze!

0/0
17.10.2016 9:04

J71a22r89o87s71l57a33v 66R29e49z26n39i65k 4572903819410

Neznam....

0/0
17.10.2016 9:05

J48i41ř17í 82K84o52c28u24r78e70k 6805314275428

Špína se vyhání hadrem, a ne že se na nádraží nesmí chodit.

0/0
17.10.2016 15:46

M43i56r46e21k 18H53a64s82e24k 4744951231849

Hodnotil bych bez emoci. 1) to jak se o nadrazi umi postarat stat vime... viz masarycka 2) otazkou zustava co je ve smlouve a jak je ta postavena. Muze to byt i tak, ze prokazou zdrzeni na uradech cr pri vydavani povoleni a pak by samozrejme krok szdc mohl byt ilegalni. Nikde jsem totiz zatim necetl co v te smlouve je a k cemu se stat zavazal 3) vse co vidime a cteme je jen palebna priprava ze strany statu, prekvapuje me jak intenzivni..

+1/0
17.10.2016 8:40

M45i69c73h93a53l 25H71i47r39k36a 4717906890723

Zdržení 3 roky? To neokecají ..

0/0
17.10.2016 8:53

M54i38c11h86a54l 20H94i60r55k51a 4817946680563

Kyperská společnost WDHL ... a to je jako kdo?

0/0
17.10.2016 8:32

M12i70l42o87s 41L36a55j75d48a 8446198408366

tak to bude dalsi fiktivni spolecnost pres kterou potecou penizky

0/0
17.10.2016 8:46

A69l87e27x44a34n62d42e69r 32P67r33o24c28h26a88z67k13a 2601646836443

Rekl bych, kdyz uz pominu titulek, ze presne takovy byl a stale je zamer vsech investoru v Cesku. Dulezite pro vsechny je dojit dojit, az pak mozna trochu investovat. Taliani dojili asi presprilis, dosla trpelivost i tem poslednim v rade. Skoda ze jsme pred 25-ti lety nespravovali dal nase podniky sami, ze zde byla takova hromada hladovych parchantu, kteri by prodali ci pronajmuli pro nas nevyhodne cokoliv pro svuj mrzky osobni prospech ... a proto se mame tak jak mame a nedohnali jsem ten zapad, jsem prodaní jak lehke devy :)

+2/−5
17.10.2016 8:16

I90v63o 86Š37i81m58e45k 9843509830

Ta fotogalerie je tak trochu mimo mísu. Podle titulku by tam měly být fotky k plánovanému podchodu a ne ukázky neschopnosti firmy Grandi Stazioni - to je úplně jiné téma a tudíž i článek.

+22/0
17.10.2016 7:57

P51a30t57r61i89k 33E83g58e80r 2498390239131

Bylo by to určitě fajn mít průchozí hlavní nádraží až na Žižkov pak by mi to připomínalo jako je to v Olomouci na hlavní nádraží. Věřím, že až povedou tramvaje přes Vrchlického sady, bude podchod vybudován i zde nebo bude lepší přestup. Podchodem se má spojit hlavní nádraží s Masaryčkou tak to bude složitý labyrint jako v centru Brna. A ještě zde máme Václavák. Pod zem to chce garáže a rozumné rozmístění chodeb (pasáží).

0/−1
17.10.2016 7:45

J38a37k75u52b 20Š83a84f56a80n58d77a 7335137761601

Ten podchod do Vrchlického sadů myslíte odkud? Z metra? To by šlo jen z jednoho směru. A od vlaků by to šlo těžko, musel by jít až pod metro.

+1/0
17.10.2016 8:02

D81a41v84i17d 41Z43a49j64d47á75k 8585532980311

Kyperska group. To nebude podchod, to bude zase nekonecny tunel.

+7/0
17.10.2016 7:26

J37a17n 91S79k78ř12i79v10á10n67e60k 3466176896

Proč to dělat jednoduše, když to de jde komplikovaně? :-/

+1/−6
17.10.2016 7:12
Foto

V47o25j76t82ě90c49h 18P25a11v63l64í58k 5394151484448

Tak tohle je skutečně jeden z vrcholů nekorigovaných článků na iDnesu. Několik vět nedává smysl, slova jsou ve špatných pádech ....

0/0
17.10.2016 6:52
Foto

T28o13m16á53š 10D58v76o65ř52á39k 7535916937691

Pisálkové předstírají pisálkování, Konfident předstírá placení...

0/0
17.10.2016 7:12

P39a57v52e10l 56H32l73a93v88s49a 4919314679578

Do 2 let se začne stavět nebo do 2 let bude průchozí a Pražané nebudou muset cestu? Asi tan první varianta, že:-( Jak dlouho bude trvat stavba se neví?

+8/0
17.10.2016 6:51

J61i74ř95í 35M98a50c89e93k 3925765464551

No to to trvalo, než na to přišli. A doufám, že se někdo zamyslí i nad dalšími nádražími, kde se musí nesmyslně obcházet nebo riskovat – např. nádraží v Pardubicích (směr Dukla).

+9/0
17.10.2016 6:50

R31a17d53i42m 96Š18o67l78c 1885695695884

V Pardubicích už ale stojí sloupy pro lávku cca 30 let... :D

+1/0
17.10.2016 7:26

A22l26e75š 70F51i41f57k73a 2584363752573

Sloupy jsou, lávka ne. Veřejnosti to vadí, SŽDC, předtím ČD, vedle toho město a další vedou plané diskuse.

A kolejštěm furt někdo na Duklu přebíhá.

0/0
17.10.2016 7:42

J45i76ř55í 47K48o32c14u19r13e47k 6635944155288

Choceň, Hulín, Studénka ... jmenujte je.

Jenže §1 Nikdy to tak nebylo.

0/0
17.10.2016 15:48

J79a13n 19H51o80r90á32k 1643779349904

No v Pardubicích radní podchod odpískali,prý by to bylo moc drahé,chtějí lávku.:-/

http://pardubice.idnes.cz/radni-jsou-pro-lavku-misto-podchodu-dbe-/pardubice-zpravy.aspx?c=A161007_2277690_pardubice-zpravy_msv

0/0
17.10.2016 23:58

K63a28r44e40l 68D10r82d68a 6304382867

Jestli tomu rozumím dobře, SŽDC vychází vstříc všem developerům, co se tady mihnou a na potřeby cestujících z vysoka kašle. Chybí tady zmínka o stanici metra D. Ale je tady nesmyslná prohlídka zanedbaného Hlaváče, co jako Italové nedodělali. Jak to souvisí s tématem? Jak to souvisí s tou ptákovinou, co je zde navrhována?

Podchod měl mířit do Italské před VŠE. V cestě stojí developerský projekt s novými byty, kde si patrně nikdo žádné cestující z MHD a místní bezdomovce nepřeje. Tedy, SŽDC přes smeťák a parkoviště v zázemí Hlaváče vybuduje stezku do Seifertovi. A časem zde vznikne komerční budova.

Směrem na Vinohrady to vypadá, že kdesi u tunelu vznikne schodiště do Mánesovy. Tedy za kolejištěm v zóně "vražd bezdomovců" a místního smetiště a drogového zátiší protáhne SŽDC chodníček, co bude končit na Vinohradské. Ano, zdejší ambasády by se asi zvencly, kdyby cestující z MHD, zdejší feťáci a bezdomovci vycházeli přímo ve Španělské.

A aby toho nebylo málo, tak se ten 50 cm asfalt pro chodce sebevrahy v Legerovce promění na skutečný chodník.

Samotnou studentku VŠE ve večerních hodinách bych na SŽDC navrhované feťácké stezky rozhodně nepustil. Rv

+4/−7
17.10.2016 6:35

K15a29r24e92l 63D50r18d18a 6174342887

Seifertovy

0/0
17.10.2016 6:45

P60e18t92r 95V34o44n21d39r11a45c85e46k 7645631833790

Jen aby ten podchod nedopadl jak Blanka - tunel se vším všudy !

0/−2
17.10.2016 5:56

K25r42y43š79t21o64f 38L93a10n44í56k 1119710555835

konečně.. ještě tramvaj přes Sherwood a bude to kompletní.

+10/−1
17.10.2016 5:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.