Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané věří železnici, do pěti let prostaví 410 miliard korun

Rakouskou železnici čeká v příštích letech velké zrychlení a přísun peněz ze státní kasy. Investice by měli pocítit i čeští cestující, protože zrychlí například spojení z Břeclavi do Vídně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O77l21d56ř20i36c72h 43J89a52n75e70č78e88k 8849766563101

Pěkné shrnutí, ale vlastně nejde o nic nového - ve většině případů jde o běžící projekty, kterým jen vláda formálně schválila financování na další 'pětiletku'.

Mimochodem, 80 mld Kč ročně není v infrastruktuře žádná pálka - to se přeci v ČR prostaví taky, ale bohužel za předražené dálnice, které jsou za dva roky zase nepoužitelné, ať už vinou nekvalitní stavby, nebo přetížení kamiony Rv

+1/0
19.10.2016 10:29

M32a11r92t47i15n 26H29a28n17z21a12l 8718709659195

Což o to, my je taky "proinvestujeme" do dopravy, jen to narozdíl od Rakouska nikdo nikde nepozná...

+2/0
19.10.2016 8:06

A88n52t64o37n89i57n 47N89e67m28e59c 7638233461870

Cesky Pepik nechce platit dane a tak je mu vlakova doprava i silnice fuk

0/−2
19.10.2016 1:42

P85a62v22e60l 66S14v23o65b72o93d36a 4917290612412

Mám jen takový skromný dotaz na Idnes. Proč všechno přepočítáváte na koruny? Rakušané neprostaví ani jednu korunu, pokud vím mají Euro a ani před Eurem neplatili nic v korunách. Nehledě na to, že to co dnes p. Sůra přepočital na 410 miliard korun může být za půl rolu, za rok, za pět let úplně jina suma v korunách.

+1/−2
19.10.2016 1:34

M27a81r20t60i88n 45R30u49z66i52c83k20a 1342288546627

http://cestovani.idnes.cz/ryhlovlaky-vysokorychlostni-vlaky-a-letajici-vlaky-pco-/kolem-sveta.aspx?c=A150515_133606_kolem-sveta_tom

0/0
18.10.2016 21:26

M16a80r28t34i49n 59R19u97z15i75c86k90a 1432628646287

Jenom pro upresneni v tom clanku, TGV rekord vytvorilo jen diky specialnim upravam soupravy, tedy vetsi prumer kol, kratsi souprava, zvysene napeti v troleji, apod...

0/0
18.10.2016 21:28

A38n36t11o76n52i61n 56N51e65m23e54c 7188823931870

Jel jsem z frankfurtu/M do Hamburgu a u Hannoveru hlaili, ze jedeme 260 km.

Cesta 53 km trva asi 3,5 hodiny a autem je to minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do centra)

0/0
19.10.2016 1:45

A46n27t40o30n20i10n 36N91e67m71e22c 7558223581380

cesta je 530 km

0/0
19.10.2016 1:46

V16a13c86l65a80v 97H27a77j20e53k 3346759689

Už když francouzi spouštěli první trať TGF z Paříže do Lyonu, tak byla cestovní rychlost dle JŘ 260 Km/h.

0/0
19.10.2016 15:25

M35a14r11t25i20n 87R49u73z12i41c54k27a 1122448426147

No super, rychle z Berlina do Drazdan, pak se prekodrcat pomalu pres CR a rychle do Vidne...

+2/−2
18.10.2016 21:10

T39o16m43á91š 36M17o51r30a26v23č89í28k 3497296753855

Realita je taková, že z Vídně do Berlína (přes ČR) je to pomalu z Berlína do Drážďan (160), pomalu přes ČR (160) a pomalu přes Břeclav-Rakousko (160?). Ano, je tam výhled na 200 km/h, ale to se shodli představitelé všech tří zemí, takže rychlost bude (by měla být) sjednocena na 200 km/h. A to není žádná velká sláva.

0/0
19.10.2016 0:02

M33a66r65t62i70n 96R44u34z18i64c13k70a 1422488776627

no prave... do drazdan se planuje VRT.... z Vidne na hranice CR o to zajem neni, kdyz neni zajem v CR dal pokracovat...

0/0
19.10.2016 11:45

V83a72c80l47a89v 83H41a28j62e79k 3976969969

z Berlína přes Bavorsko je to nejspíš rychlejší a asi ještě dlouho bude.

0/−1
19.10.2016 15:26

V31á33c81l65a67v 93Š44m78í79d 1438415704191

Tady by jsme se měli inspirovat a vzdělávat

+6/0
18.10.2016 16:50
Foto

O82n71d13ř79e87j 77V44a36r43o76š48č37á94k 3494357463

Bohužel ČR je pro tranzitní železniční dopravu naprosto nepoužitelná. Z Berlína do Vídně to trvá přes Prahu o pět hodin déle než přes Norimberk a Salzburg.

+5/−7
18.10.2016 15:02

T89o97m47á37š 86M40o30r15a73v53č42í83k 3147396483765

Opravdu o pět hodin?

+6/0
18.10.2016 15:08
Foto

O80n10d68ř25e82j 91V30a62r69o86š56č43á37k 3724537193

Si zkuste najít spojení

0/−2
18.10.2016 16:21

T98o60m24á49š 65M31o26r97a77v84č66í98k 3827866773115

Zkoušel jsem a je to právě naopak, přes Prahu je to rychlejší. Můžete mi nějaký spoj vyhledat?

0/0
18.10.2016 16:46

T10o33m52á33š 85M15o54r98a13v37č42í18k 3777966613275

Přes Prahu jsem našel 8:48 a přes Linz 11:39 s více přestupy. Takže je to pomalejší, dražší a více přestupujete, když se chcete vyhnout naší republice.

+1/0
18.10.2016 16:51

T57o19m43á76š 57M14o53r19a63v53č64í47k 3247966573945

Já jen, když jsem hledal na jaře nějaký spoj, vyšlo mi to nejrychleji a nejlevněji přes Prahu.

+1/0
18.10.2016 15:11

T87o18m29á80š 32T48a50t72í53č10e52k 5940792420698

Jak uvádím níže, ono to spíš trvá o pět hodin dýl, když se objíždí republika.

+1/0
18.10.2016 15:23

T41o50m16á83š 16T78a47t21í65č73e83k 5270522580488

A odkud to bereš? Teď jsem si porovnal nabídky spojení na Idos a u DB, nejrychlejší jsou spoje přes Prahu - běžně 9,5 hodiny, dá se tam najít i spoj za 8,5 hodiny. 11 hodin, když to trvá. Přes Norimberk, Mnichov atd. trvají jízdy - dle DB - min. 12 hodin, půlka spojů jede 14 hodin.

+3/0
18.10.2016 15:23

M70i43c68h24a30l 54Š33t83ě24t75k55a 8845513949682

Spatne chapete, prispevek byl k tranzitni doprave.

+1/−1
18.10.2016 15:36

P16a48v30e97l 24M14a39t19o36u64š21e24k 5180657908174

To je kravina. Nejrychlejší spojení najde německý vyhledávač právě přes Prahu se dvěma přestupy (necelých 9 hodin). Spojení pouze po německém a rakouském území, kterých vyhledá většinu, to bývá přes 9,5 h. Naše železnice není kdoví jaká, ale zrovna úsek Berlín - Drážďany zatím také ne a úsek Břeclav - Vídeň také není nic extra. Až se tyto dva úseky zrychlí, bude to přes Prahu ještě výrazně rychlejší. Přece jen to je o poznání blíže.

+3/0
18.10.2016 15:31

A79n58t69o76n74i55n 56N70e46m64e59c 7118413541300

Nic se nezrychli

0/0
19.10.2016 1:41

O20l86d17ř32i77c65h 54J79a67n69e61č68e90k 8829186683151

Ale to není vina české krajiny, ale českých vlád v posledních desetiletích. Kdyby české trati byly stejně rychlé jako rakouské, bylo by to přes Prahu rychlejší, protože je to kratší.

A mimochodem z Vídně se do Berlína přes Salzburg nejezdí - když už mimo ČR, tak přes Passau a někde v Norimberku nebo okolí přesednout na Berlín.

0/0
18.10.2016 16:22
Foto

O44n54d15ř85e29j 18V62a80r61o98š35č77á11k 3164237853

Jj, mate pravdu, mel jsem za to, ze to vsechno jede pres Salzburg, ale ta trasa je Norimberk - Passau.. Jinak s temi peti hodinami jsem to nadsadil, skutecne se daji najit i rychlejsi spoje. Zda se , ze zalezi i na tom, jestli se pouzije mobilni nebo normalni vyhledavac, ten mobilni DB mi vubec trasu pres Prahu nenavrhl, pripadne po uprave udaje navrhl spojeni Berlin - Cottbus, Zittau - Liberec - Mlada Bol. - Kolin - Breclav - Viden....

+1/0
18.10.2016 16:38

M65a86r38t95i53n 14R41u23z64i71c97k90a 1692738426947

To jeste dlouho ne, z Berlina jeste neni uplne nejrychlejsi cesta na Jih, zatim se tam stavi, stejne tak modernizace trati z Vidne na zapad neni hotova, planuje se TGV linka Mnichov-Viden, ICE z Berlina zatim nejezdi zdaleka vsude 300km/h... ale samozrejme je to v planu, pak to vyjde rychleji...

+1/0
18.10.2016 21:14
Foto

O29n31d35ř17e62j 14V62a10r15o34š44č10á16k 3864467813

S tema peti hodina jsem se seknul, protoze mi DB vyhledavac nasel uplne pitomy spojeni. Nicmene, prestoze je trasa Berlin-Norimberk-Passau-Viden o poznani delsi, je celkovy cas i s prestupem v Norimberku 9 a pul hodiny. Byla by parada, kdyby se podarila nova trat Praha-Dresden o ktere se tu nedavno psalo (s tunelem pod horami). Ale mam trochu pocit ze nezvladame ani soucasne koridory..

+1/0
18.10.2016 21:22

T12o75m46á45š 30M63o90r40a22v91č31í57k 3197716203865

TGV je francouzsky vysokorychlostní vlak a ten už tam zajíždí, asi máte na mysli LGV, což je francouzsky vysokorychlostní trať? Jinak Němci tomu oficiálně říkají Neubaustrecke.

+2/0
19.10.2016 0:13

M66a39r57t79i80n 15R32u61z33i38c89k29a 1682418176767

samozrejme, ono se, kdysi, psalo o TGV, ale to je nejaky rok zpatky...

0/0
19.10.2016 11:47

O34l26d87ř93i37c95h 74J65a39n93e94č70e81k 8159896433231

TGV München - Wien těžko, Rakušani mají a budou mít railjety a tratě do 230, max. 250 km/h. Pokud vím, tak jsou v plánu TGV od západu do Mnichova, kde by se přesedalo právě na railjet.

Asi nejhorší část spojení München - Wien je ta na německém území (max. 160 km/h), tam se v posledních letech staví, ale nevím, jak moc. Salzburg - Linz se má výrazně modernizovat v příštích letech, Linz - Wien funguje výborně (cca. 190km za 1:07 hod).

0/0
19.10.2016 10:13

M90a72r71t70i79n 83H54a33n91z82a26l 8598699649915

Až 11 letů denně... Normální člověk to vlakem nejezdí...

0/−1
19.10.2016 9:15

O49l86d20ř61i79c28h 47J56a15n21e97č41e47k 8679266903511

To je ale hodně blbý komentář. Ano, Wien - Berlin, Wien - Hamburg nebo Wien - Zürich málokdo pojede vlakem. Jenže zatímco letadlo letí jen z A do B, vlak má spoustu zastávek cestou. Např. Linz - Hannover nebo Salzburg - Zürich už to srovnání vlak vs. letadlo vychází jinak než mezi hlavními městy. Ale pochopitelně když se tu chceme bavit, že je rychlejší ČR vlakem objet, tak prostě vezmeme konečné stanice nějaké dálkové trati.

Mimochodem, i na trasách, kde létají letadla, mají vlaky své opodstatnění: cena, flexibilita (nemusím bookovat dlouho dopředu konkrétní spoj), nadměrná zavazadla zdarma, noční vlaky, autovlaky...

0/0
19.10.2016 11:10

O52l83d82ř91i66c33h 24J85a36n80e97č60e96k 8979726213461

Wien - Berlin není úplně dobrý příklad - ve 'východním Německu' pořád ještě ty tratě nejsou nic moc, takže oklika Wien - Nürnberg - Berlin opravdu není rychlejší, než kratší spojení přes Prahu.

Ale zkuste si Wien - Hamburg - i tato trasa by přes Prahu měla být kratší, ale reálně trvá minimálně o 2,5 hodiny déle.

0/0
19.10.2016 11:03

F26i23l86i90p 14S93m53o26l66a 9587818521177

A když naše zoufalá SŽDC může rekonstruovat za podobné náklady na 120 nebo 160 km/h, tak z nepochopitelných důvodů vybere 120 km/h. Příkladem buď trať HK-Choceň.

+8/0
18.10.2016 14:59

T64o75m91á74š 16T85a80t98í81č63e94k 5740522460498

Brno - Přerov. Zdůvodnění: jízda vyšší rychlostí by trvala dýl.

+4/0
18.10.2016 15:25

P95e17t23r 34D29v10o50ř13á14k 9594477892380

Byla ta studie veřejná? Rád bych přečetl, co vedlo autora ke zvýhodně 200 km/h před 300 km/h.

0/0
18.10.2016 15:44

T75o10m73á41š 43T29a26t31í67č32e90k 5860392460448

Hm, doporučím vyhledat si to tady na Lupě v regionální části Brno a Jižní Morava. Je to zmíněný alespoň ve třech článcích, v diskusi si člověk potom přečte víc.

+1/0
18.10.2016 15:49

L59u90b26o61s 56K14a30p59l45a57n 6338169241726

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
18.10.2016 17:24

M47a89r63e16k 52K22a43p84u42s34t55k50a 3374834201220

Ještě že nám to tu Němci tak pěkně vybudovali, jinak bychom neměli nic.

0/−6
18.10.2016 14:47

R11a58d79i17m 31S90i86m23u61n69e37k 2840380366854

no trochu máte bohužel pravdu... :)

0/−1
18.10.2016 15:00

J91a73n 23Ž19á42r52o17v29s74k79ý 8828629274778

A co Češi? Mají si kde hrát?

0/0
18.10.2016 14:40

M12a50r54t82i83n 58Z56e15l47e62n75y 2247730769699

U nás pro jistotu staví, resp. pokouší se stavět dálnice. Kdyby si dali stejný investiční závazek u nás, možná by nebyla nutnost tak masivně území dálnicovat. Dálnice se zlepšují, doprava po nich zrychluje a dopravní toky se přesouvají stále více ze železnice a dálnice se stávají stále více neprůjezdné.

+4/0
18.10.2016 14:31

T18o59m63á28š 18M27o45r96a22v63č40í12k 3627456903315

My "masivně nedálnicujeme", snažíme se dokončit základní síť, kterou Rakušané už dávno mají.

+3/0
18.10.2016 14:34

M36a57r79t25i64n 46Z13e53l49e33n40y 2517490619279

No ale základní siť dálnic je stejně k ničemu, doprava prostě roste, roste....

+1/−1
18.10.2016 14:44

T42o15m33á74š 34M94o37r95a29v27č77í11k 3207456673405

Ale dokončit ji musíme. Vždyť nemáme s tím Rakouskem ani jedno pořádné spojení.

+2/0
18.10.2016 14:46

P91a23v15e21l 79M88a29t64o70u55š19e78k 5830867928574

Mne spíš trápí mizerná spojení (hlavně železniční) v rámci ČR (Praha - Liberec, Brno - Znojmo, Praha - Česká Lípa, Praha - Jihlava - Znojmo, koneckonců i Praha - Brno, vlastně prakticky vše kromě pár vybraných směrů) než nějaká dálnice do Rakouska.

+2/−1
18.10.2016 15:13

T60o45m96á95š 38M70o65r36a98v60č59í97k 3867446923185

Rakušané patří mezi země, které mají nejvíce km dálnic na hlavu, kdežto ČR je na tom relativně bídně.

0/0
18.10.2016 14:42
Foto

L33u30k50á73š 48F70a12t31r 2570788228283

Jo jo, v hodně věcech bychom si měli vzít v Rakousku příklad... dálnice, železnice, zdravotnictví, počet dopravních policistů a respekt k policii, ochota řidičů dodržovat pravidla... hodně příkladů bychom si měli vzít.

+18/−2
18.10.2016 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.