Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rakušané věří železnici, do pěti let prostaví 410 miliard korun

Rakouskou železnici čeká v příštích letech velké zrychlení a přísun peněz ze státní kasy. Investice by měli pocítit i čeští cestující, protože zrychlí například spojení z Břeclavi do Vídně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O17l89d93ř21i81c18h 49J81a87n89e67č29e69k 8669606713301

Pěkné shrnutí, ale vlastně nejde o nic nového - ve většině případů jde o běžící projekty, kterým jen vláda formálně schválila financování na další 'pětiletku'.

Mimochodem, 80 mld Kč ročně není v infrastruktuře žádná pálka - to se přeci v ČR prostaví taky, ale bohužel za předražené dálnice, které jsou za dva roky zase nepoužitelné, ať už vinou nekvalitní stavby, nebo přetížení kamiony Rv

+1/0
19.10.2016 10:29

M20a73r65t47i46n 76H27a64n28z25a72l 8478789109815

Což o to, my je taky "proinvestujeme" do dopravy, jen to narozdíl od Rakouska nikdo nikde nepozná...

+2/0
19.10.2016 8:06

A41n31t26o84n97i69n 24N41e11m92e31c 2406611113807

Cesky Pepik nechce platit dane a tak je mu vlakova doprava i silnice fuk

0/−2
19.10.2016 1:42

P39a98v38e31l 36S59v80o69b69o22d75a 4567620912762

Mám jen takový skromný dotaz na Idnes. Proč všechno přepočítáváte na koruny? Rakušané neprostaví ani jednu korunu, pokud vím mají Euro a ani před Eurem neplatili nic v korunách. Nehledě na to, že to co dnes p. Sůra přepočital na 410 miliard korun může být za půl rolu, za rok, za pět let úplně jina suma v korunách.

+1/−2
19.10.2016 1:34

M44a18r89t84i87n 47R49u74z73i59c94k41a 1642538246457

http://cestovani.idnes.cz/ryhlovlaky-vysokorychlostni-vlaky-a-letajici-vlaky-pco-/kolem-sveta.aspx?c=A150515_133606_kolem-sveta_tom

0/0
18.10.2016 21:26

M65a62r47t85i72n 18R57u73z32i59c61k56a 1722318236617

Jenom pro upresneni v tom clanku, TGV rekord vytvorilo jen diky specialnim upravam soupravy, tedy vetsi prumer kol, kratsi souprava, zvysene napeti v troleji, apod...

0/0
18.10.2016 21:28

A49n33t57o22n50i75n 23N42e88m33e64c 2706401273257

Jel jsem z frankfurtu/M do Hamburgu a u Hannoveru hlaili, ze jedeme 260 km.

Cesta 53 km trva asi 3,5 hodiny a autem je to minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do centra)

0/0
19.10.2016 1:45

A25n54t75o20n92i25n 16N13e35m60e25c 2626371853927

cesta je 530 km

0/0
19.10.2016 1:46

V12a51c46l43a91v 41H94a11j94e88k 3486149959

Už když francouzi spouštěli první trať TGF z Paříže do Lyonu, tak byla cestovní rychlost dle JŘ 260 Km/h.

0/0
19.10.2016 15:25

M49a53r85t42i14n 44R46u11z95i21c29k45a 1422308326617

No super, rychle z Berlina do Drazdan, pak se prekodrcat pomalu pres CR a rychle do Vidne...

+2/−2
18.10.2016 21:10

T35o23m84á56š 95M31o22r34a96v35č83í29k 3537806303545

Realita je taková, že z Vídně do Berlína (přes ČR) je to pomalu z Berlína do Drážďan (160), pomalu přes ČR (160) a pomalu přes Břeclav-Rakousko (160?). Ano, je tam výhled na 200 km/h, ale to se shodli představitelé všech tří zemí, takže rychlost bude (by měla být) sjednocena na 200 km/h. A to není žádná velká sláva.

0/0
19.10.2016 0:02

M20a20r63t81i73n 82R57u92z49i91c15k40a 1262968596207

no prave... do drazdan se planuje VRT.... z Vidne na hranice CR o to zajem neni, kdyz neni zajem v CR dal pokracovat...

0/0
19.10.2016 11:45

V72a49c69l74a63v 57H10a28j40e61k 3446789609

z Berlína přes Bavorsko je to nejspíš rychlejší a asi ještě dlouho bude.

0/−1
19.10.2016 15:26

V26á56c25l89a74v 35Š32m66í50d 1868515644911

Tady by jsme se měli inspirovat a vzdělávat

+6/0
18.10.2016 16:50
Foto

O17n14d25ř81e17j 98V74a72r56o13š21č54á89k 3624207443

Bohužel ČR je pro tranzitní železniční dopravu naprosto nepoužitelná. Z Berlína do Vídně to trvá přes Prahu o pět hodin déle než přes Norimberk a Salzburg.

+5/−7
18.10.2016 15:02

T50o22m47á78š 42M32o44r89a49v50č71í37k 3537316613275

Opravdu o pět hodin?

+6/0
18.10.2016 15:08
Foto

O20n71d49ř94e13j 58V53a45r13o86š69č53á13k 3444837713

Si zkuste najít spojení

0/−2
18.10.2016 16:21

T21o31m10á74š 13M84o58r83a68v34č41í65k 3377466283345

Zkoušel jsem a je to právě naopak, přes Prahu je to rychlejší. Můžete mi nějaký spoj vyhledat?

0/0
18.10.2016 16:46

T50o92m44á28š 22M24o41r91a67v12č75í54k 3627906853145

Přes Prahu jsem našel 8:48 a přes Linz 11:39 s více přestupy. Takže je to pomalejší, dražší a více přestupujete, když se chcete vyhnout naší republice.

+1/0
18.10.2016 16:51

T66o98m25á32š 31M86o23r34a22v65č36í77k 3267866173655

Já jen, když jsem hledal na jaře nějaký spoj, vyšlo mi to nejrychleji a nejlevněji přes Prahu.

+1/0
18.10.2016 15:11

T68o44m12á20š 98T65a58t96í88č17e16k 5100192140308

Jak uvádím níže, ono to spíš trvá o pět hodin dýl, když se objíždí republika.

+1/0
18.10.2016 15:23

T77o48m36á98š 37T31a94t12í63č78e20k 5160562870638

A odkud to bereš? Teď jsem si porovnal nabídky spojení na Idos a u DB, nejrychlejší jsou spoje přes Prahu - běžně 9,5 hodiny, dá se tam najít i spoj za 8,5 hodiny. 11 hodin, když to trvá. Přes Norimberk, Mnichov atd. trvají jízdy - dle DB - min. 12 hodin, půlka spojů jede 14 hodin.

+3/0
18.10.2016 15:23

M74i80c93h19a85l 27Š87t75ě15t11k49a 8275423249802

Spatne chapete, prispevek byl k tranzitni doprave.

+1/−1
18.10.2016 15:36

P23a24v17e44l 57M39a88t86o79u44š72e42k 5480407888584

To je kravina. Nejrychlejší spojení najde německý vyhledávač právě přes Prahu se dvěma přestupy (necelých 9 hodin). Spojení pouze po německém a rakouském území, kterých vyhledá většinu, to bývá přes 9,5 h. Naše železnice není kdoví jaká, ale zrovna úsek Berlín - Drážďany zatím také ne a úsek Břeclav - Vídeň také není nic extra. Až se tyto dva úseky zrychlí, bude to přes Prahu ještě výrazně rychlejší. Přece jen to je o poznání blíže.

+3/0
18.10.2016 15:31

A12n19t35o41n35i15n 10N27e13m89e71c 2316971863137

Nic se nezrychli

0/0
19.10.2016 1:41

O62l87d81ř65i95c97h 21J40a34n85e92č24e74k 8229846493451

Ale to není vina české krajiny, ale českých vlád v posledních desetiletích. Kdyby české trati byly stejně rychlé jako rakouské, bylo by to přes Prahu rychlejší, protože je to kratší.

A mimochodem z Vídně se do Berlína přes Salzburg nejezdí - když už mimo ČR, tak přes Passau a někde v Norimberku nebo okolí přesednout na Berlín.

0/0
18.10.2016 16:22
Foto

O25n51d47ř18e17j 81V55a17r24o88š41č66á66k 3664887913

Jj, mate pravdu, mel jsem za to, ze to vsechno jede pres Salzburg, ale ta trasa je Norimberk - Passau.. Jinak s temi peti hodinami jsem to nadsadil, skutecne se daji najit i rychlejsi spoje. Zda se , ze zalezi i na tom, jestli se pouzije mobilni nebo normalni vyhledavac, ten mobilni DB mi vubec trasu pres Prahu nenavrhl, pripadne po uprave udaje navrhl spojeni Berlin - Cottbus, Zittau - Liberec - Mlada Bol. - Kolin - Breclav - Viden....

+1/0
18.10.2016 16:38

M40a20r53t65i73n 91R59u89z78i11c55k42a 1902358156277

To jeste dlouho ne, z Berlina jeste neni uplne nejrychlejsi cesta na Jih, zatim se tam stavi, stejne tak modernizace trati z Vidne na zapad neni hotova, planuje se TGV linka Mnichov-Viden, ICE z Berlina zatim nejezdi zdaleka vsude 300km/h... ale samozrejme je to v planu, pak to vyjde rychleji...

+1/0
18.10.2016 21:14
Foto

O49n36d16ř56e48j 94V54a16r36o58š81č18á79k 3724677283

S tema peti hodina jsem se seknul, protoze mi DB vyhledavac nasel uplne pitomy spojeni. Nicmene, prestoze je trasa Berlin-Norimberk-Passau-Viden o poznani delsi, je celkovy cas i s prestupem v Norimberku 9 a pul hodiny. Byla by parada, kdyby se podarila nova trat Praha-Dresden o ktere se tu nedavno psalo (s tunelem pod horami). Ale mam trochu pocit ze nezvladame ani soucasne koridory..

+1/0
18.10.2016 21:22

T14o31m43á12š 40M82o70r33a90v56č38í15k 3357226253875

TGV je francouzsky vysokorychlostní vlak a ten už tam zajíždí, asi máte na mysli LGV, což je francouzsky vysokorychlostní trať? Jinak Němci tomu oficiálně říkají Neubaustrecke.

+2/0
19.10.2016 0:13

M83a23r26t39i60n 41R53u45z64i47c39k24a 1202518206167

samozrejme, ono se, kdysi, psalo o TGV, ale to je nejaky rok zpatky...

0/0
19.10.2016 11:47

O43l36d37ř69i90c12h 86J66a65n81e64č91e65k 8489796233431

TGV München - Wien těžko, Rakušani mají a budou mít railjety a tratě do 230, max. 250 km/h. Pokud vím, tak jsou v plánu TGV od západu do Mnichova, kde by se přesedalo právě na railjet.

Asi nejhorší část spojení München - Wien je ta na německém území (max. 160 km/h), tam se v posledních letech staví, ale nevím, jak moc. Salzburg - Linz se má výrazně modernizovat v příštích letech, Linz - Wien funguje výborně (cca. 190km za 1:07 hod).

0/0
19.10.2016 10:13

M92a34r65t55i37n 67H71a77n96z46a91l 8538569229495

Až 11 letů denně... Normální člověk to vlakem nejezdí...

0/−1
19.10.2016 9:15

O46l32d71ř98i84c55h 95J80a36n59e73č77e76k 8609796253671

To je ale hodně blbý komentář. Ano, Wien - Berlin, Wien - Hamburg nebo Wien - Zürich málokdo pojede vlakem. Jenže zatímco letadlo letí jen z A do B, vlak má spoustu zastávek cestou. Např. Linz - Hannover nebo Salzburg - Zürich už to srovnání vlak vs. letadlo vychází jinak než mezi hlavními městy. Ale pochopitelně když se tu chceme bavit, že je rychlejší ČR vlakem objet, tak prostě vezmeme konečné stanice nějaké dálkové trati.

Mimochodem, i na trasách, kde létají letadla, mají vlaky své opodstatnění: cena, flexibilita (nemusím bookovat dlouho dopředu konkrétní spoj), nadměrná zavazadla zdarma, noční vlaky, autovlaky...

0/0
19.10.2016 11:10

O25l80d27ř27i53c59h 15J68a65n90e93č65e93k 8229196693241

Wien - Berlin není úplně dobrý příklad - ve 'východním Německu' pořád ještě ty tratě nejsou nic moc, takže oklika Wien - Nürnberg - Berlin opravdu není rychlejší, než kratší spojení přes Prahu.

Ale zkuste si Wien - Hamburg - i tato trasa by přes Prahu měla být kratší, ale reálně trvá minimálně o 2,5 hodiny déle.

0/0
19.10.2016 11:03

F54i42l76i80p 38S86m95o52l38a 9957638881937

A když naše zoufalá SŽDC může rekonstruovat za podobné náklady na 120 nebo 160 km/h, tak z nepochopitelných důvodů vybere 120 km/h. Příkladem buď trať HK-Choceň.

+8/0
18.10.2016 14:59

T26o27m30á34š 38T74a94t32í91č72e65k 5400282630128

Brno - Přerov. Zdůvodnění: jízda vyšší rychlostí by trvala dýl.

+4/0
18.10.2016 15:25

P25e42t46r 63D18v62o16ř46á48k 9864857922300

Byla ta studie veřejná? Rád bych přečetl, co vedlo autora ke zvýhodně 200 km/h před 300 km/h.

0/0
18.10.2016 15:44

T73o24m63á50š 78T70a73t76í44č68e83k 5430732900618

Hm, doporučím vyhledat si to tady na Lupě v regionální části Brno a Jižní Morava. Je to zmíněný alespoň ve třech článcích, v diskusi si člověk potom přečte víc.

+1/0
18.10.2016 15:49

L69u20b50o20s 33K93a37p95l58a98n 6808419201796

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
18.10.2016 17:24

M81a47r51e81k 73K58a76p18u25s60t56k88a 3344794721610

Ještě že nám to tu Němci tak pěkně vybudovali, jinak bychom neměli nic.

0/−6
18.10.2016 14:47

R60a98d42i83m 60S94i88m62u43n68e56k 2320960786464

no trochu máte bohužel pravdu... :)

0/−1
18.10.2016 15:00

J69a65n 12Ž53á11r74o21v47s21k58ý 8138739624268

A co Češi? Mají si kde hrát?

0/0
18.10.2016 14:40

M35a37r26t51i29n 68Z43e38l68e25n42y 2567230369679

U nás pro jistotu staví, resp. pokouší se stavět dálnice. Kdyby si dali stejný investiční závazek u nás, možná by nebyla nutnost tak masivně území dálnicovat. Dálnice se zlepšují, doprava po nich zrychluje a dopravní toky se přesouvají stále více ze železnice a dálnice se stávají stále více neprůjezdné.

+4/0
18.10.2016 14:31

T88o95m17á71š 60M69o96r93a19v29č67í48k 3617316353565

My "masivně nedálnicujeme", snažíme se dokončit základní síť, kterou Rakušané už dávno mají.

+3/0
18.10.2016 14:34

M31a35r45t18i40n 40Z79e77l19e12n41y 2967860209549

No ale základní siť dálnic je stejně k ničemu, doprava prostě roste, roste....

+1/−1
18.10.2016 14:44

T61o84m79á31š 61M95o11r12a56v37č42í16k 3317606303815

Ale dokončit ji musíme. Vždyť nemáme s tím Rakouskem ani jedno pořádné spojení.

+2/0
18.10.2016 14:46

P17a42v67e21l 30M76a28t36o58u25š39e62k 5570377108174

Mne spíš trápí mizerná spojení (hlavně železniční) v rámci ČR (Praha - Liberec, Brno - Znojmo, Praha - Česká Lípa, Praha - Jihlava - Znojmo, koneckonců i Praha - Brno, vlastně prakticky vše kromě pár vybraných směrů) než nějaká dálnice do Rakouska.

+2/−1
18.10.2016 15:13

T98o74m15á63š 81M98o73r60a29v33č87í79k 3977346573265

Rakušané patří mezi země, které mají nejvíce km dálnic na hlavu, kdežto ČR je na tom relativně bídně.

0/0
18.10.2016 14:42
Foto

L87u30k34á63š 28F97a33t83r 2660528728453

Jo jo, v hodně věcech bychom si měli vzít v Rakousku příklad... dálnice, železnice, zdravotnictví, počet dopravních policistů a respekt k policii, ochota řidičů dodržovat pravidla... hodně příkladů bychom si měli vzít.

+18/−2
18.10.2016 14:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.