Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rakušané věří železnici, do pěti let prostaví 410 miliard korun

Rakouskou železnici čeká v příštích letech velké zrychlení a přísun peněz ze státní kasy. Investice by měli pocítit i čeští cestující, protože zrychlí například spojení z Břeclavi do Vídně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O20l14d30ř15i36c57h 59J17a28n75e13č19e50k 8659616763871

Pěkné shrnutí, ale vlastně nejde o nic nového - ve většině případů jde o běžící projekty, kterým jen vláda formálně schválila financování na další 'pětiletku'.

Mimochodem, 80 mld Kč ročně není v infrastruktuře žádná pálka - to se přeci v ČR prostaví taky, ale bohužel za předražené dálnice, které jsou za dva roky zase nepoužitelné, ať už vinou nekvalitní stavby, nebo přetížení kamiony Rv

+1/0
19.10.2016 10:29

M96a45r82t75i81n 69H26a89n34z67a90l 8678189739365

Což o to, my je taky "proinvestujeme" do dopravy, jen to narozdíl od Rakouska nikdo nikde nepozná...

+2/0
19.10.2016 8:06

A30n41t24o41n13i40n 49N50e38m72e49c 2116481813967

Cesky Pepik nechce platit dane a tak je mu vlakova doprava i silnice fuk

0/−2
19.10.2016 1:42

P58a79v25e14l 86S88v49o31b37o43d13a 4247110892672

Mám jen takový skromný dotaz na Idnes. Proč všechno přepočítáváte na koruny? Rakušané neprostaví ani jednu korunu, pokud vím mají Euro a ani před Eurem neplatili nic v korunách. Nehledě na to, že to co dnes p. Sůra přepočital na 410 miliard korun může být za půl rolu, za rok, za pět let úplně jina suma v korunách.

+1/−2
19.10.2016 1:34

M48a20r12t75i88n 19R50u29z72i56c56k93a 1542128426687

http://cestovani.idnes.cz/ryhlovlaky-vysokorychlostni-vlaky-a-letajici-vlaky-pco-/kolem-sveta.aspx?c=A150515_133606_kolem-sveta_tom

0/0
18.10.2016 21:26

M77a17r36t19i21n 51R13u85z47i79c19k86a 1962108256487

Jenom pro upresneni v tom clanku, TGV rekord vytvorilo jen diky specialnim upravam soupravy, tedy vetsi prumer kol, kratsi souprava, zvysene napeti v troleji, apod...

0/0
18.10.2016 21:28

A60n69t33o38n98i71n 92N87e18m60e51c 2566391933937

Jel jsem z frankfurtu/M do Hamburgu a u Hannoveru hlaili, ze jedeme 260 km.

Cesta 53 km trva asi 3,5 hodiny a autem je to minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do centra)

0/0
19.10.2016 1:45

A28n93t74o34n16i73n 79N56e96m17e25c 2386181983637

cesta je 530 km

0/0
19.10.2016 1:46

V31a72c41l18a42v 84H78a14j69e16k 3246489119

Už když francouzi spouštěli první trať TGF z Paříže do Lyonu, tak byla cestovní rychlost dle JŘ 260 Km/h.

0/0
19.10.2016 15:25

M59a98r55t55i52n 85R90u91z32i75c19k73a 1792238366317

No super, rychle z Berlina do Drazdan, pak se prekodrcat pomalu pres CR a rychle do Vidne...

+2/−2
18.10.2016 21:10

T83o42m83á87š 53M38o78r25a31v60č19í48k 3897156283915

Realita je taková, že z Vídně do Berlína (přes ČR) je to pomalu z Berlína do Drážďan (160), pomalu přes ČR (160) a pomalu přes Břeclav-Rakousko (160?). Ano, je tam výhled na 200 km/h, ale to se shodli představitelé všech tří zemí, takže rychlost bude (by měla být) sjednocena na 200 km/h. A to není žádná velká sláva.

0/0
19.10.2016 0:02

M34a78r95t96i60n 68R84u32z18i71c98k96a 1312438626707

no prave... do drazdan se planuje VRT.... z Vidne na hranice CR o to zajem neni, kdyz neni zajem v CR dal pokracovat...

0/0
19.10.2016 11:45

V52a81c84l72a39v 59H56a31j30e40k 3346919759

z Berlína přes Bavorsko je to nejspíš rychlejší a asi ještě dlouho bude.

0/−1
19.10.2016 15:26

V51á11c26l57a27v 49Š11m26í38d 1708245574611

Tady by jsme se měli inspirovat a vzdělávat

+6/0
18.10.2016 16:50
Foto

O79n81d38ř81e93j 86V97a47r95o17š29č54á61k 3734317743

Bohužel ČR je pro tranzitní železniční dopravu naprosto nepoužitelná. Z Berlína do Vídně to trvá přes Prahu o pět hodin déle než přes Norimberk a Salzburg.

+5/−7
18.10.2016 15:02

T76o30m43á92š 55M65o69r81a49v14č93í61k 3537246213705

Opravdu o pět hodin?

+6/0
18.10.2016 15:08
Foto

O25n77d79ř74e91j 47V46a46r92o37š55č92á96k 3124657743

Si zkuste najít spojení

0/−2
18.10.2016 16:21

T78o51m61á50š 80M63o15r24a21v55č42í88k 3927466933815

Zkoušel jsem a je to právě naopak, přes Prahu je to rychlejší. Můžete mi nějaký spoj vyhledat?

0/0
18.10.2016 16:46

T94o58m39á82š 93M56o81r38a82v96č98í27k 3197756843465

Přes Prahu jsem našel 8:48 a přes Linz 11:39 s více přestupy. Takže je to pomalejší, dražší a více přestupujete, když se chcete vyhnout naší republice.

+1/0
18.10.2016 16:51

T48o28m81á11š 61M70o89r60a72v64č62í45k 3157566523565

Já jen, když jsem hledal na jaře nějaký spoj, vyšlo mi to nejrychleji a nejlevněji přes Prahu.

+1/0
18.10.2016 15:11

T43o73m97á47š 72T81a80t31í69č32e66k 5820642860148

Jak uvádím níže, ono to spíš trvá o pět hodin dýl, když se objíždí republika.

+1/0
18.10.2016 15:23

T44o69m94á50š 74T63a91t29í34č68e78k 5190382930458

A odkud to bereš? Teď jsem si porovnal nabídky spojení na Idos a u DB, nejrychlejší jsou spoje přes Prahu - běžně 9,5 hodiny, dá se tam najít i spoj za 8,5 hodiny. 11 hodin, když to trvá. Přes Norimberk, Mnichov atd. trvají jízdy - dle DB - min. 12 hodin, půlka spojů jede 14 hodin.

+3/0
18.10.2016 15:23

M33i36c53h52a83l 45Š77t47ě73t65k47a 8605413399142

Spatne chapete, prispevek byl k tranzitni doprave.

+1/−1
18.10.2016 15:36

P16a94v84e59l 27M74a19t15o77u91š51e53k 5720787928724

To je kravina. Nejrychlejší spojení najde německý vyhledávač právě přes Prahu se dvěma přestupy (necelých 9 hodin). Spojení pouze po německém a rakouském území, kterých vyhledá většinu, to bývá přes 9,5 h. Naše železnice není kdoví jaká, ale zrovna úsek Berlín - Drážďany zatím také ne a úsek Břeclav - Vídeň také není nic extra. Až se tyto dva úseky zrychlí, bude to přes Prahu ještě výrazně rychlejší. Přece jen to je o poznání blíže.

+3/0
18.10.2016 15:31

A51n36t33o98n39i39n 22N13e68m66e32c 2316841363137

Nic se nezrychli

0/0
19.10.2016 1:41

O59l89d29ř62i82c34h 78J76a69n23e30č75e59k 8419906143671

Ale to není vina české krajiny, ale českých vlád v posledních desetiletích. Kdyby české trati byly stejně rychlé jako rakouské, bylo by to přes Prahu rychlejší, protože je to kratší.

A mimochodem z Vídně se do Berlína přes Salzburg nejezdí - když už mimo ČR, tak přes Passau a někde v Norimberku nebo okolí přesednout na Berlín.

0/0
18.10.2016 16:22
Foto

O79n92d95ř33e18j 39V73a76r82o81š90č60á52k 3874307503

Jj, mate pravdu, mel jsem za to, ze to vsechno jede pres Salzburg, ale ta trasa je Norimberk - Passau.. Jinak s temi peti hodinami jsem to nadsadil, skutecne se daji najit i rychlejsi spoje. Zda se , ze zalezi i na tom, jestli se pouzije mobilni nebo normalni vyhledavac, ten mobilni DB mi vubec trasu pres Prahu nenavrhl, pripadne po uprave udaje navrhl spojeni Berlin - Cottbus, Zittau - Liberec - Mlada Bol. - Kolin - Breclav - Viden....

+1/0
18.10.2016 16:38

M88a90r63t53i26n 20R47u71z59i62c85k18a 1622618716777

To jeste dlouho ne, z Berlina jeste neni uplne nejrychlejsi cesta na Jih, zatim se tam stavi, stejne tak modernizace trati z Vidne na zapad neni hotova, planuje se TGV linka Mnichov-Viden, ICE z Berlina zatim nejezdi zdaleka vsude 300km/h... ale samozrejme je to v planu, pak to vyjde rychleji...

+1/0
18.10.2016 21:14
Foto

O61n63d50ř91e40j 78V51a59r54o85š98č51á86k 3264277353

S tema peti hodina jsem se seknul, protoze mi DB vyhledavac nasel uplne pitomy spojeni. Nicmene, prestoze je trasa Berlin-Norimberk-Passau-Viden o poznani delsi, je celkovy cas i s prestupem v Norimberku 9 a pul hodiny. Byla by parada, kdyby se podarila nova trat Praha-Dresden o ktere se tu nedavno psalo (s tunelem pod horami). Ale mam trochu pocit ze nezvladame ani soucasne koridory..

+1/0
18.10.2016 21:22

T10o34m69á49š 36M60o51r68a54v33č73í54k 3537646233305

TGV je francouzsky vysokorychlostní vlak a ten už tam zajíždí, asi máte na mysli LGV, což je francouzsky vysokorychlostní trať? Jinak Němci tomu oficiálně říkají Neubaustrecke.

+2/0
19.10.2016 0:13

M20a22r97t87i46n 38R20u20z49i13c97k40a 1212958846437

samozrejme, ono se, kdysi, psalo o TGV, ale to je nejaky rok zpatky...

0/0
19.10.2016 11:47

O44l59d18ř38i91c31h 50J10a22n80e46č16e15k 8959166883711

TGV München - Wien těžko, Rakušani mají a budou mít railjety a tratě do 230, max. 250 km/h. Pokud vím, tak jsou v plánu TGV od západu do Mnichova, kde by se přesedalo právě na railjet.

Asi nejhorší část spojení München - Wien je ta na německém území (max. 160 km/h), tam se v posledních letech staví, ale nevím, jak moc. Salzburg - Linz se má výrazně modernizovat v příštích letech, Linz - Wien funguje výborně (cca. 190km za 1:07 hod).

0/0
19.10.2016 10:13

M77a41r74t27i39n 87H70a24n58z10a32l 8618219579585

Až 11 letů denně... Normální člověk to vlakem nejezdí...

0/−1
19.10.2016 9:15

O48l39d20ř92i56c84h 38J88a71n96e74č64e90k 8139156523961

To je ale hodně blbý komentář. Ano, Wien - Berlin, Wien - Hamburg nebo Wien - Zürich málokdo pojede vlakem. Jenže zatímco letadlo letí jen z A do B, vlak má spoustu zastávek cestou. Např. Linz - Hannover nebo Salzburg - Zürich už to srovnání vlak vs. letadlo vychází jinak než mezi hlavními městy. Ale pochopitelně když se tu chceme bavit, že je rychlejší ČR vlakem objet, tak prostě vezmeme konečné stanice nějaké dálkové trati.

Mimochodem, i na trasách, kde létají letadla, mají vlaky své opodstatnění: cena, flexibilita (nemusím bookovat dlouho dopředu konkrétní spoj), nadměrná zavazadla zdarma, noční vlaky, autovlaky...

0/0
19.10.2016 11:10

O18l67d42ř63i19c26h 14J71a47n23e43č30e27k 8489106333871

Wien - Berlin není úplně dobrý příklad - ve 'východním Německu' pořád ještě ty tratě nejsou nic moc, takže oklika Wien - Nürnberg - Berlin opravdu není rychlejší, než kratší spojení přes Prahu.

Ale zkuste si Wien - Hamburg - i tato trasa by přes Prahu měla být kratší, ale reálně trvá minimálně o 2,5 hodiny déle.

0/0
19.10.2016 11:03

F67i74l85i22p 42S86m49o52l12a 9297638321797

A když naše zoufalá SŽDC může rekonstruovat za podobné náklady na 120 nebo 160 km/h, tak z nepochopitelných důvodů vybere 120 km/h. Příkladem buď trať HK-Choceň.

+8/0
18.10.2016 14:59

T21o53m57á35š 53T53a25t93í38č23e15k 5310192700948

Brno - Přerov. Zdůvodnění: jízda vyšší rychlostí by trvala dýl.

+4/0
18.10.2016 15:25

P67e54t58r 74D41v12o44ř39á65k 9844747792910

Byla ta studie veřejná? Rád bych přečetl, co vedlo autora ke zvýhodně 200 km/h před 300 km/h.

0/0
18.10.2016 15:44

T20o17m95á49š 48T66a12t88í71č91e93k 5560172920398

Hm, doporučím vyhledat si to tady na Lupě v regionální části Brno a Jižní Morava. Je to zmíněný alespoň ve třech článcích, v diskusi si člověk potom přečte víc.

+1/0
18.10.2016 15:49

L61u80b89o33s 26K54a84p57l69a88n 6908769751236

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
18.10.2016 17:24

M91a49r77e72k 32K83a30p26u64s82t51k68a 3154944611630

Ještě že nám to tu Němci tak pěkně vybudovali, jinak bychom neměli nic.

0/−6
18.10.2016 14:47

R27a34d19i15m 77S84i93m51u63n47e35k 2590360596564

no trochu máte bohužel pravdu... :)

0/−1
18.10.2016 15:00

J89a35n 75Ž79á51r26o82v83s19k18ý 8458259174818

A co Češi? Mají si kde hrát?

0/0
18.10.2016 14:40

M57a49r88t94i15n 70Z66e66l69e45n16y 2547360199849

U nás pro jistotu staví, resp. pokouší se stavět dálnice. Kdyby si dali stejný investiční závazek u nás, možná by nebyla nutnost tak masivně území dálnicovat. Dálnice se zlepšují, doprava po nich zrychluje a dopravní toky se přesouvají stále více ze železnice a dálnice se stávají stále více neprůjezdné.

+4/0
18.10.2016 14:31

T57o70m88á14š 35M60o42r39a24v20č47í44k 3497986963415

My "masivně nedálnicujeme", snažíme se dokončit základní síť, kterou Rakušané už dávno mají.

+3/0
18.10.2016 14:34

M68a86r68t16i97n 46Z63e30l88e89n32y 2657390739959

No ale základní siť dálnic je stejně k ničemu, doprava prostě roste, roste....

+1/−1
18.10.2016 14:44

T89o73m98á61š 46M55o20r81a30v24č19í73k 3837676363265

Ale dokončit ji musíme. Vždyť nemáme s tím Rakouskem ani jedno pořádné spojení.

+2/0
18.10.2016 14:46

P67a72v13e46l 67M66a13t86o20u16š68e25k 5440387768984

Mne spíš trápí mizerná spojení (hlavně železniční) v rámci ČR (Praha - Liberec, Brno - Znojmo, Praha - Česká Lípa, Praha - Jihlava - Znojmo, koneckonců i Praha - Brno, vlastně prakticky vše kromě pár vybraných směrů) než nějaká dálnice do Rakouska.

+2/−1
18.10.2016 15:13

T50o23m56á69š 50M47o60r85a58v15č47í90k 3877726793625

Rakušané patří mezi země, které mají nejvíce km dálnic na hlavu, kdežto ČR je na tom relativně bídně.

0/0
18.10.2016 14:42
Foto

L61u72k64á91š 35F36a37t33r 2690218508393

Jo jo, v hodně věcech bychom si měli vzít v Rakousku příklad... dálnice, železnice, zdravotnictví, počet dopravních policistů a respekt k policii, ochota řidičů dodržovat pravidla... hodně příkladů bychom si měli vzít.

+18/−2
18.10.2016 14:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.