Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakušané věří železnici, do pěti let prostaví 410 miliard korun

Rakouskou železnici čeká v příštích letech velké zrychlení a přísun peněz ze státní kasy. Investice by měli pocítit i čeští cestující, protože zrychlí například spojení z Břeclavi do Vídně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O40l90d76ř60i33c32h 22J12a59n19e55č47e61k 8789876503301

Pěkné shrnutí, ale vlastně nejde o nic nového - ve většině případů jde o běžící projekty, kterým jen vláda formálně schválila financování na další 'pětiletku'.

Mimochodem, 80 mld Kč ročně není v infrastruktuře žádná pálka - to se přeci v ČR prostaví taky, ale bohužel za předražené dálnice, které jsou za dva roky zase nepoužitelné, ať už vinou nekvalitní stavby, nebo přetížení kamiony Rv

+1/0
19.10.2016 10:29

M65a78r43t36i35n 43H85a42n92z29a62l 8408349819825

Což o to, my je taky "proinvestujeme" do dopravy, jen to narozdíl od Rakouska nikdo nikde nepozná...

+2/0
19.10.2016 8:06

A26n58t37o41n70i72n 29N24e42m64e70c 7328413781980

Cesky Pepik nechce platit dane a tak je mu vlakova doprava i silnice fuk

0/−2
19.10.2016 1:42

P92a86v73e87l 57S88v21o55b14o57d89a 4287400122582

Mám jen takový skromný dotaz na Idnes. Proč všechno přepočítáváte na koruny? Rakušané neprostaví ani jednu korunu, pokud vím mají Euro a ani před Eurem neplatili nic v korunách. Nehledě na to, že to co dnes p. Sůra přepočital na 410 miliard korun může být za půl rolu, za rok, za pět let úplně jina suma v korunách.

+1/−2
19.10.2016 1:34

M70a34r37t72i30n 13R51u56z78i57c45k64a 1112708646207

http://cestovani.idnes.cz/ryhlovlaky-vysokorychlostni-vlaky-a-letajici-vlaky-pco-/kolem-sveta.aspx?c=A150515_133606_kolem-sveta_tom

0/0
18.10.2016 21:26

M54a62r93t36i75n 66R46u33z92i15c13k33a 1822808536887

Jenom pro upresneni v tom clanku, TGV rekord vytvorilo jen diky specialnim upravam soupravy, tedy vetsi prumer kol, kratsi souprava, zvysene napeti v troleji, apod...

0/0
18.10.2016 21:28

A21n82t93o46n93i67n 57N94e50m40e94c 7398213341190

Jel jsem z frankfurtu/M do Hamburgu a u Hannoveru hlaili, ze jedeme 260 km.

Cesta 53 km trva asi 3,5 hodiny a autem je to minimalne 6 hodin (ze stredu mesta do centra)

0/0
19.10.2016 1:45

A83n49t47o45n64i45n 74N82e14m87e13c 7788253101280

cesta je 530 km

0/0
19.10.2016 1:46

V72a97c13l56a53v 27H76a28j25e85k 3156979859

Už když francouzi spouštěli první trať TGF z Paříže do Lyonu, tak byla cestovní rychlost dle JŘ 260 Km/h.

0/0
19.10.2016 15:25

M44a71r16t22i68n 94R28u82z45i45c88k52a 1452108886577

No super, rychle z Berlina do Drazdan, pak se prekodrcat pomalu pres CR a rychle do Vidne...

+2/−2
18.10.2016 21:10

T90o87m42á94š 32M66o96r36a64v79č91í16k 3317316583595

Realita je taková, že z Vídně do Berlína (přes ČR) je to pomalu z Berlína do Drážďan (160), pomalu přes ČR (160) a pomalu přes Břeclav-Rakousko (160?). Ano, je tam výhled na 200 km/h, ale to se shodli představitelé všech tří zemí, takže rychlost bude (by měla být) sjednocena na 200 km/h. A to není žádná velká sláva.

0/0
19.10.2016 0:02

M47a88r47t42i80n 90R20u29z80i44c37k61a 1242138186277

no prave... do drazdan se planuje VRT.... z Vidne na hranice CR o to zajem neni, kdyz neni zajem v CR dal pokracovat...

0/0
19.10.2016 11:45

V86a69c34l96a71v 12H63a77j73e79k 3566889139

z Berlína přes Bavorsko je to nejspíš rychlejší a asi ještě dlouho bude.

0/−1
19.10.2016 15:26

V22á61c23l86a39v 15Š55m61í56d 1758985774221

Tady by jsme se měli inspirovat a vzdělávat

+6/0
18.10.2016 16:50
Foto

O24n86d38ř44e22j 60V70a73r28o60š95č60á86k 3444357693

Bohužel ČR je pro tranzitní železniční dopravu naprosto nepoužitelná. Z Berlína do Vídně to trvá přes Prahu o pět hodin déle než přes Norimberk a Salzburg.

+5/−7
18.10.2016 15:02

T67o11m43á30š 26M67o81r23a74v83č97í61k 3647406923355

Opravdu o pět hodin?

+6/0
18.10.2016 15:08
Foto

O28n59d87ř75e48j 39V67a95r27o38š93č10á27k 3354517703

Si zkuste najít spojení

0/−2
18.10.2016 16:21

T30o91m88á74š 64M56o95r56a14v25č68í37k 3627186193865

Zkoušel jsem a je to právě naopak, přes Prahu je to rychlejší. Můžete mi nějaký spoj vyhledat?

0/0
18.10.2016 16:46

T67o70m41á36š 55M58o30r37a43v47č13í86k 3737816953495

Přes Prahu jsem našel 8:48 a přes Linz 11:39 s více přestupy. Takže je to pomalejší, dražší a více přestupujete, když se chcete vyhnout naší republice.

+1/0
18.10.2016 16:51

T41o36m41á71š 51M28o69r71a63v41č71í33k 3697396433185

Já jen, když jsem hledal na jaře nějaký spoj, vyšlo mi to nejrychleji a nejlevněji přes Prahu.

+1/0
18.10.2016 15:11

T29o16m42á55š 92T24a24t70í71č60e40k 5270532180818

Jak uvádím níže, ono to spíš trvá o pět hodin dýl, když se objíždí republika.

+1/0
18.10.2016 15:23

T32o29m29á94š 35T76a46t45í49č11e69k 5720242860968

A odkud to bereš? Teď jsem si porovnal nabídky spojení na Idos a u DB, nejrychlejší jsou spoje přes Prahu - běžně 9,5 hodiny, dá se tam najít i spoj za 8,5 hodiny. 11 hodin, když to trvá. Přes Norimberk, Mnichov atd. trvají jízdy - dle DB - min. 12 hodin, půlka spojů jede 14 hodin.

+3/0
18.10.2016 15:23

M66i14c14h93a66l 66Š49t49ě55t26k21a 8695103899862

Spatne chapete, prispevek byl k tranzitni doprave.

+1/−1
18.10.2016 15:36

P51a27v54e58l 49M14a50t43o17u41š82e69k 5910547338514

To je kravina. Nejrychlejší spojení najde německý vyhledávač právě přes Prahu se dvěma přestupy (necelých 9 hodin). Spojení pouze po německém a rakouském území, kterých vyhledá většinu, to bývá přes 9,5 h. Naše železnice není kdoví jaká, ale zrovna úsek Berlín - Drážďany zatím také ne a úsek Břeclav - Vídeň také není nic extra. Až se tyto dva úseky zrychlí, bude to přes Prahu ještě výrazně rychlejší. Přece jen to je o poznání blíže.

+3/0
18.10.2016 15:31

A10n83t73o92n36i23n 59N50e25m82e78c 7738773231160

Nic se nezrychli

0/0
19.10.2016 1:41

O45l55d62ř58i51c28h 64J47a92n26e69č95e61k 8839966563931

Ale to není vina české krajiny, ale českých vlád v posledních desetiletích. Kdyby české trati byly stejně rychlé jako rakouské, bylo by to přes Prahu rychlejší, protože je to kratší.

A mimochodem z Vídně se do Berlína přes Salzburg nejezdí - když už mimo ČR, tak přes Passau a někde v Norimberku nebo okolí přesednout na Berlín.

0/0
18.10.2016 16:22
Foto

O31n74d21ř85e35j 95V59a38r67o13š43č65á34k 3754657923

Jj, mate pravdu, mel jsem za to, ze to vsechno jede pres Salzburg, ale ta trasa je Norimberk - Passau.. Jinak s temi peti hodinami jsem to nadsadil, skutecne se daji najit i rychlejsi spoje. Zda se , ze zalezi i na tom, jestli se pouzije mobilni nebo normalni vyhledavac, ten mobilni DB mi vubec trasu pres Prahu nenavrhl, pripadne po uprave udaje navrhl spojeni Berlin - Cottbus, Zittau - Liberec - Mlada Bol. - Kolin - Breclav - Viden....

+1/0
18.10.2016 16:38

M35a46r24t39i95n 80R32u45z46i80c76k66a 1272968666287

To jeste dlouho ne, z Berlina jeste neni uplne nejrychlejsi cesta na Jih, zatim se tam stavi, stejne tak modernizace trati z Vidne na zapad neni hotova, planuje se TGV linka Mnichov-Viden, ICE z Berlina zatim nejezdi zdaleka vsude 300km/h... ale samozrejme je to v planu, pak to vyjde rychleji...

+1/0
18.10.2016 21:14
Foto

O35n84d52ř13e12j 29V19a58r12o30š83č24á31k 3804687493

S tema peti hodina jsem se seknul, protoze mi DB vyhledavac nasel uplne pitomy spojeni. Nicmene, prestoze je trasa Berlin-Norimberk-Passau-Viden o poznani delsi, je celkovy cas i s prestupem v Norimberku 9 a pul hodiny. Byla by parada, kdyby se podarila nova trat Praha-Dresden o ktere se tu nedavno psalo (s tunelem pod horami). Ale mam trochu pocit ze nezvladame ani soucasne koridory..

+1/0
18.10.2016 21:22

T13o12m35á47š 81M27o97r49a51v74č48í54k 3297926213695

TGV je francouzsky vysokorychlostní vlak a ten už tam zajíždí, asi máte na mysli LGV, což je francouzsky vysokorychlostní trať? Jinak Němci tomu oficiálně říkají Neubaustrecke.

+2/0
19.10.2016 0:13

M25a40r49t33i61n 90R15u36z64i37c75k96a 1182238656227

samozrejme, ono se, kdysi, psalo o TGV, ale to je nejaky rok zpatky...

0/0
19.10.2016 11:47

O36l62d24ř70i29c45h 18J86a12n60e36č79e64k 8399186193231

TGV München - Wien těžko, Rakušani mají a budou mít railjety a tratě do 230, max. 250 km/h. Pokud vím, tak jsou v plánu TGV od západu do Mnichova, kde by se přesedalo právě na railjet.

Asi nejhorší část spojení München - Wien je ta na německém území (max. 160 km/h), tam se v posledních letech staví, ale nevím, jak moc. Salzburg - Linz se má výrazně modernizovat v příštích letech, Linz - Wien funguje výborně (cca. 190km za 1:07 hod).

0/0
19.10.2016 10:13

M77a15r49t28i26n 51H21a30n20z27a88l 8318519439615

Až 11 letů denně... Normální člověk to vlakem nejezdí...

0/−1
19.10.2016 9:15

O82l42d91ř40i95c98h 26J79a32n61e31č11e63k 8349716343281

To je ale hodně blbý komentář. Ano, Wien - Berlin, Wien - Hamburg nebo Wien - Zürich málokdo pojede vlakem. Jenže zatímco letadlo letí jen z A do B, vlak má spoustu zastávek cestou. Např. Linz - Hannover nebo Salzburg - Zürich už to srovnání vlak vs. letadlo vychází jinak než mezi hlavními městy. Ale pochopitelně když se tu chceme bavit, že je rychlejší ČR vlakem objet, tak prostě vezmeme konečné stanice nějaké dálkové trati.

Mimochodem, i na trasách, kde létají letadla, mají vlaky své opodstatnění: cena, flexibilita (nemusím bookovat dlouho dopředu konkrétní spoj), nadměrná zavazadla zdarma, noční vlaky, autovlaky...

0/0
19.10.2016 11:10

O66l83d39ř18i25c92h 19J21a13n50e19č27e28k 8649596263741

Wien - Berlin není úplně dobrý příklad - ve 'východním Německu' pořád ještě ty tratě nejsou nic moc, takže oklika Wien - Nürnberg - Berlin opravdu není rychlejší, než kratší spojení přes Prahu.

Ale zkuste si Wien - Hamburg - i tato trasa by přes Prahu měla být kratší, ale reálně trvá minimálně o 2,5 hodiny déle.

0/0
19.10.2016 11:03

F96i31l46i77p 22S24m61o35l27a 9667948491567

A když naše zoufalá SŽDC může rekonstruovat za podobné náklady na 120 nebo 160 km/h, tak z nepochopitelných důvodů vybere 120 km/h. Příkladem buď trať HK-Choceň.

+8/0
18.10.2016 14:59

T94o47m91á69š 64T67a14t53í67č49e81k 5280912570178

Brno - Přerov. Zdůvodnění: jízda vyšší rychlostí by trvala dýl.

+4/0
18.10.2016 15:25

P61e13t96r 70D83v87o37ř50á87k 9504537682770

Byla ta studie veřejná? Rád bych přečetl, co vedlo autora ke zvýhodně 200 km/h před 300 km/h.

0/0
18.10.2016 15:44

T81o96m36á24š 70T56a54t70í35č57e10k 5900222310388

Hm, doporučím vyhledat si to tady na Lupě v regionální části Brno a Jižní Morava. Je to zmíněný alespoň ve třech článcích, v diskusi si člověk potom přečte víc.

+1/0
18.10.2016 15:49

L80u63b58o30s 65K53a73p23l68a33n 6648679671966

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/studie-proveditelnosti-trat-brno-prerov/

0/0
18.10.2016 17:24

M14a29r21e98k 35K70a69p23u67s57t45k13a 3464354551960

Ještě že nám to tu Němci tak pěkně vybudovali, jinak bychom neměli nic.

0/−6
18.10.2016 14:47

R78a70d66i98m 68S33i91m32u13n33e17k 2830660896154

no trochu máte bohužel pravdu... :)

0/−1
18.10.2016 15:00

J87a86n 72Ž30á38r87o91v85s60k67ý 8668959114848

A co Češi? Mají si kde hrát?

0/0
18.10.2016 14:40

M62a16r47t67i71n 53Z92e11l68e38n80y 2377870959119

U nás pro jistotu staví, resp. pokouší se stavět dálnice. Kdyby si dali stejný investiční závazek u nás, možná by nebyla nutnost tak masivně území dálnicovat. Dálnice se zlepšují, doprava po nich zrychluje a dopravní toky se přesouvají stále více ze železnice a dálnice se stávají stále více neprůjezdné.

+4/0
18.10.2016 14:31

T62o85m56á76š 51M57o26r72a14v27č18í86k 3847166403115

My "masivně nedálnicujeme", snažíme se dokončit základní síť, kterou Rakušané už dávno mají.

+3/0
18.10.2016 14:34

M36a89r47t49i27n 69Z25e94l46e22n85y 2287440499119

No ale základní siť dálnic je stejně k ničemu, doprava prostě roste, roste....

+1/−1
18.10.2016 14:44

T10o95m83á96š 81M20o29r59a36v46č43í42k 3507626663185

Ale dokončit ji musíme. Vždyť nemáme s tím Rakouskem ani jedno pořádné spojení.

+2/0
18.10.2016 14:46

P94a37v36e53l 46M49a55t83o92u69š60e40k 5390717968384

Mne spíš trápí mizerná spojení (hlavně železniční) v rámci ČR (Praha - Liberec, Brno - Znojmo, Praha - Česká Lípa, Praha - Jihlava - Znojmo, koneckonců i Praha - Brno, vlastně prakticky vše kromě pár vybraných směrů) než nějaká dálnice do Rakouska.

+2/−1
18.10.2016 15:13

T64o26m18á90š 10M18o58r89a17v40č20í13k 3827366743425

Rakušané patří mezi země, které mají nejvíce km dálnic na hlavu, kdežto ČR je na tom relativně bídně.

0/0
18.10.2016 14:42
Foto

L78u13k89á89š 18F94a63t59r 2490988138213

Jo jo, v hodně věcech bychom si měli vzít v Rakousku příklad... dálnice, železnice, zdravotnictví, počet dopravních policistů a respekt k policii, ochota řidičů dodržovat pravidla... hodně příkladů bychom si měli vzít.

+18/−2
18.10.2016 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.