- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pěkné shrnutí, ale vlastně nejde o nic nového - ve většině případů jde o běžící projekty, kterým jen vláda formálně schválila financování na další 'pětiletku'.
Mimochodem, 80 mld Kč ročně není v infrastruktuře žádná pálka - to se přeci v ČR prostaví taky, ale bohužel za předražené dálnice, které jsou za dva roky zase nepoužitelné, ať už vinou nekvalitní stavby, nebo přetížení kamiony
Což o to, my je taky "proinvestujeme" do dopravy, jen to narozdíl od Rakouska nikdo nikde nepozná...
Cesky Pepik nechce platit dane a tak je mu vlakova doprava i silnice fuk
Mám jen takový skromný dotaz na Idnes. Proč všechno přepočítáváte na koruny? Rakušané neprostaví ani jednu korunu, pokud vím mají Euro a ani před Eurem neplatili nic v korunách. Nehledě na to, že to co dnes p. Sůra přepočital na 410 miliard korun může být za půl rolu, za rok, za pět let úplně jina suma v korunách.
Jenom pro upresneni v tom clanku, TGV rekord vytvorilo jen diky specialnim upravam soupravy, tedy vetsi prumer kol, kratsi souprava, zvysene napeti v troleji, apod...
No super, rychle z Berlina do Drazdan, pak se prekodrcat pomalu pres CR a rychle do Vidne...
Realita je taková, že z Vídně do Berlína (přes ČR) je to pomalu z Berlína do Drážďan (160), pomalu přes ČR (160) a pomalu přes Břeclav-Rakousko (160?). Ano, je tam výhled na 200 km/h, ale to se shodli představitelé všech tří zemí, takže rychlost bude (by měla být) sjednocena na 200 km/h. A to není žádná velká sláva.
Tady by jsme se měli inspirovat a vzdělávat
Bohužel ČR je pro tranzitní železniční dopravu naprosto nepoužitelná. Z Berlína do Vídně to trvá přes Prahu o pět hodin déle než přes Norimberk a Salzburg.
A když naše zoufalá SŽDC může rekonstruovat za podobné náklady na 120 nebo 160 km/h, tak z nepochopitelných důvodů vybere 120 km/h. Příkladem buď trať HK-Choceň.
Brno - Přerov. Zdůvodnění: jízda vyšší rychlostí by trvala dýl.
Ještě že nám to tu Němci tak pěkně vybudovali, jinak bychom neměli nic.
no trochu máte bohužel pravdu... :)