Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z koženky do 21. století. Miliardová modernizace vozů pro ČD je hotová

České dráhy převzaly poslední z celkem dvaašedesáti osobních vozů, které prošly zásadní modernizací. Cestující s nimi mohou jezdit už rok na dálkových spojích. Jde o jednu z největších modernizačních zakázek v historii přepravní firmy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a33r39t57i71n 79Ž57e82l92i42n50s10k12ý 9888729809392

Celkem fajn, jen kdyby ten vlak nezabalili do alobalu.:-P

0/0
31.10.2016 17:15

M33i56c24h46a92l 79M15e14s17i55c74e94k 4453224916698

Velkoprostory jsou tragedie,zlaty kupecka kde mel clovek aspon nejake soukromi

+1/−6
19.10.2016 23:02
Foto

K94a15r39e86l 25M30a39l43ý 6916294400821

Kozenka je super, da se v pohode vycistit a clovek vi, na cem sedi. Kdezto ta proprdena latka ...... skoda slov.

0/−2
19.10.2016 22:27

P77a92v44e94l 16Ř37a97p52e14k 7162566259835

Tak a teď můžou ČD začít zase s modernizací "moderních" souprav InterPanter, konkrétně s modernizací 1. třídy, která byla u těchto vlaků "vyšší kvality" nesmyslně umístěna mezi jediné vstupní dveře do vagónu a druhou třídu, takže tam permanentně někdo prochází a spíše než 1. třídu to připomíná sezení někde na chodbě. Nehledě na hluk od neustálého pohybu dveří, bouchání druhých dveří, které lidi neumí zavřít a občasné ubohé poznámky směrem k cestujícím v 1. třídě. Tohle se prostě opravdu nepovedlo a pokud má mít 1. třída v InterPanteru nějaký smysl, tak by bylo vhodné to předělat. Na náklady toho, kdo to takhle vymyslel, schválil a převzal.

+7/−1
19.10.2016 19:18

V82á76c43l44a89v 32K46y45s69e25l72k52a 1515955403377

Naprostý souhlas, ale bohužel to není ten největší problém. Každý, kdo jel InterPanterem musel zaznament tuhost a "házení" resp. "mlácení" podvozku. Souprava je nesrovnatelná s Leošovým Flirtem. Tato souprava na kolejích doslova plave. InterPanter je to nejhorší, co ČD v rámci modernizace pořídili.

0/0
1.11.2016 12:48

J69a18n 11J27e75m52e40l16k45a 1535210

Koženky do 21. století, to je zase nadpis.. Zaprvé nevidím, že by to bylo dotováno z EU. Tedy ČD to dotují zase na svůj dluh.

Podívejme se do Polska. Díval jsem se a dotace na PKP flirt má být 70%!

Bez nesmyslných půjčoven. Takže pokud tady někomu chybí moderní vlaky..

Interpanter, který na Brno Olomouc funguje dobře. Jasně dotovaná linka. A to tady zase někdo řval..

Takže opět jsme papežštější a blbější.

V této naprosté politické antikoncepci nevěřím, že budou ČD do 2019 investovat do dotovaných linek.

0/−2
19.10.2016 19:04

A32n62t53o80n39í16n 95D56o58u25b20e34k 3510489649

boihuzel opet maji vlaky nesmyslne resena sedadla po ctyrech naproti sobe. nechapu kdo to vymyslel. v kazdem vagonu by stacily 4 stoly pro 4 osoby a zbytek mohl byt jako v letadle za sebou. lepe se pak sedi i vyuzije kapacita

+2/−1
19.10.2016 17:57

T44o98m 83S77e67h52n89a45l 4311534335726

jestli takto vypadá vlak pro 21. století, tak to je opravdu k smíchu ;-D pro takové Japonce by to byla tak třetí třída

0/−2
19.10.2016 17:38

T40o25m23á70š 96M40o54r25a38v50č53í83k 3377706423515

Zas tak moc se to neliší: http://1url.cz/XtHup

0/0
19.10.2016 18:36
Foto

J54a28n 21V16a48l79a10l85í91k 6466809240936

Báro proč si nekupujete místenku do tichého oddílu?

0/0
19.10.2016 16:22

V89á91c75l18a87v 65S57v47o79b97o77d29a 5476388179

Tam se nesmí mluvit?;-D

0/−1
19.10.2016 16:39

T38o50m35á23š 34V78e38l81e73n33d86o48r78f 1416568132498

Všem těm, kteří by měli problém i s tím, kdyby ČD podávaly od zítřka ve svých vlacích modré z nebe a to zadarmo, kterým zde suverénně dominuje Bára Tučková, kterou jak sama píše, málem vynášely z moderní soupravy railjetu po cestě z Prahy do Brna, ven na nosítkách, bych přál, aby se alespoň na dva roky, vrátila životní úroveň např. roku 1986. Včetně i věku, kterého se tehdy lidé se v průměru dožívali, nebo toho, aby mandarinky byly jen okolo Mikuláše a Vánoc a to jen ve spojení s frontami. A místo na Jadran, aby mohli tito lidé vyrazit jen v kožence, v kupé po 8 lidech, na mnoha a mnoha hodinovou cestu, např. na Zemplínskou Šíravu. Současně lituji i cestující v sousedním Rakousku. To musí být neskutečné peklo a utrpení tam cestovat vlakem, když sami Rakouské dráhy nasazují právě tyto railjety v mnohonásobně větším počtu, než ČD u nás.

+5/0
19.10.2016 16:05
Foto

P62e48t30e61r 86J36a88b90l44o73n34o79v81s98k20y 1389736721661

Na novej expresnej linke Praha-Č.Budějovice by mali ČD zaradiť minimálne 1 vozeň s WIFI. T.č.ani v 1.triede medzištátneho rýchliku Praha-Linz nie je WIFI.

0/0
19.10.2016 15:37
Foto

P67a52v41e29l 66S15o37u38č56e19k 5542976275582

Největší ostudou jsou Honeckerovy pomsty Bdmtee pravidelně se objevující na lince S2 IDS JMK. Zlaté o 10 - 20 let starší soupravy řady 560. Nově se zde nasazují i Regiopantery, ale asi jich je málo, taže mají ve špičce silně poddimenzovanou sedadlovou kapacitu. Holt 5 - 6vozová souprava řady 560 se 2 - 3vozovým Regiopanterem moc nahradit nedá.

+5/0
19.10.2016 15:32

M57a66r60t11i27n 47K16o61ž87í54n 1955396701450

Buďte rád aspoň za to. Na lince S3 jezdí výhradně Bdmtee.

+1/0
19.10.2016 15:54

J58o23z80e21f 88D24u82h81a56c21e90k 7151760813900

na S3 jazdi aj motorova suprava (ale myslim len tisnov-brno hlavni nadrazi) a jazdi tam aj moderna lokomotiva so sedackovou castou a a s miestom pre kola, zvysok vlaku su ale spominane Bdmtee. V niektorych voznoch byvaju novsie latkove calunenia so vzorom.

+1/0
19.10.2016 16:16

K72a85r25e66l 28Ř80e80h72á32č21e84k 9222700221692

V Jihomoravském kraji je ten problém, že když se rozhodovalo do čeho se budou investovat prostředky z EU, tak kraj místo vlaků zvolil tramvaje v Brně

0/0
19.10.2016 18:19

P83e17t91r 55P27r67o93k70o25p 8692463663612

To je skoro 20 milionu za jeden... Kolik stoji kompletně novy vagon?

0/0
19.10.2016 15:29

M83a29r36t73i29n 46K30y36p25r 2572965234464

Kolem 50 milionů. Tolik třeba OBB zaplatily průměrně za jeden vagon railjetu. Ale tak výhodnou cenu získaly jen díky tomu, že soutěžily rovnou 67 souprav, tedy 469 vagonů.

+8/0
19.10.2016 15:44

P38e67t49r 75N53e97d73o64m64a 4729477828200

z textilni sedacky se hure odstranuji drobky z jidla, ktere tam polovina cestujiich konzumuje

0/0
19.10.2016 15:27

P74e13t48r 57N15e44d60o54m98a 4129747638850

kozenkove sedacky jdou snadno umyt a necistoty na nich jsou snadno vizualne patrne. Do textilni sedacky kdyz si ucvrkne nekdo, tak uz tu moc z ni nikdy poradne nedostanete. Navic v te textilii se snaze schova hymz, napr. blechy, stenice, roztoci, hnidy ci vsi.

+2/−1
19.10.2016 15:22
Foto

B55á63r72a 70T70u63č87k77o90v49á 2714505146812

Zkusila jsem jet z Prahy do Brna vlakem RJ, přišlo mi to lepší než autem. Popis cesty: Koupila jsem jízdenku s místenkou na vlak Antoním Dvořák (dnes už nejezdí), odjezd z Prahy hl.n. okolo 6. ráno. Vlezu do vlaku, tam se svítí jako prase, nejde to ztumit, holt velkoprostor. Sedačky jsou "anatomické", tj. nejdou sklopit ani nijak upravit. Naproti mně člověk evidentně jdoucí z nějakého tahu. Okna nejdou otevřít, protože vlak je klimatizovaný. Žádost o výměnu místa průvodčí ignoruje, protože mám místenku.

Opilec se vypotácí v Pardubicích, zato nastoupí dvě maminky s dohromady třemi dětmi. Můj vagon má dětský koutek. Děti řvou, dělají bordel, tahají mne za vlasy a sem tam vytahují z tašky cestujícím tu hřeben, onde rtěnku, to vše za úsměvu maminek a průvodčího. Nedá se spát a ani pracovat, protože hlášená Wi-Fi ve vlaku nefunguje, resp. funguje, ale úplně stejně, jako moje soukromé připojení.

Do Brna přijíždím vyčerpaná, nevyspalá, přiopilá výpary a rozzlobená.

Od té doby zase jezdím autem.

Ať žijí České Dráhy a jejich modernizační koncept!

+3/−19
19.10.2016 14:57

M93i23r10e18k 60Z69á80v87o25d90n63ý 7122977200718

Jen takové 2 drobné dotazy:

Ten vlak byl plný nebo proč jste si nepřesedla sama, ale potřebovala jste asistenta (určitě Vám nemohl sdělit, že si nemůžete přesednout, protože máte místenku a pokud ano, tak je to na stížnost ČD)?

Neumíte spratky (rodiče) sama upozornit?

+5/−1
19.10.2016 15:02

P73a81v93e22l 80Z37a13j11í76č94e56k 8424470336970

nejezdim proto abych vychoval deti nebo matky... chci nejaky komfort za ktery platim...

+3/0
19.10.2016 15:11

O66l63d90ř43i52c93h 39J30a86n47e93č90e60k 8739596973881

Proto jezdím 1. třídou anebo aspoň zásadně ne v 'dětském' voze! I když bohužel i v business class v railjetu jsem už narazil na rodinku s tak hlučnými dětmi, že jsem si radši přesedl do 'jedničky'.

+1/0
19.10.2016 15:14

P16a83v78e67l 44Z47a13j14í97č66e67k 8694370706240

no ja v 1 narazil treba na to ze pan si nutne musel zout a hazet si tam haksnama kolem sebe, nebo na silene vrzajici plasty a to nemluvim o tom ze tam kazdych 5 minut nekomu zvonil mobil...

0/0
19.10.2016 15:18

J33o33z57e21f 18D68u89h83a36c86e12k 7601170763140

zrovna ja som isiel do Prahy v jednicke triede a myslim ze v Pardubicich nastupila rodinka s malym harantom, sadli si vedla nas a ten smejd kvical celu cestu az do Prahy.

0/0
19.10.2016 16:24

M22i70r21e77k 73Z12á85v94o61d65n33ý 7742817650678

No a tu výchovu má dělat dopravce? Má stát za každým člověkem a dělat tytyty? A nebo na každého zamířit kameru?

0/−1
19.10.2016 15:18

P16a63v23e45l 79Z51a15j69í24č61e28k 8804270606670

a kdo jiny pokud se po jeho upozorneni neuklidni ma je vylozit nebo zkasirovat

0/0
19.10.2016 15:22

M42i90r43e86k 88Z92á66v50o75d62n67ý 7102817390518

No tak pokud to nenahlásíte, že se stal problém, tak průvodčí asi těžko bude kontrolovat, jestli se Vás někdo nedotkl. Pokud by s tím byl obeznámený a nic s tím neudělal, to už je věc úplně jiná. Ale musíte pro to něco udělat...

0/0
19.10.2016 15:23

J10a82n 30V22o50j31t18í11š16e89k 6592511395596

Za to, že budou dráhy lustrovat cestující a posaděj okolo vás jenom ty slušný, jste si rozhodně nezaplatil.

0/0
19.10.2016 21:55
Foto

B23á44r53a 13T27u77č44k81o24v25á 2914525946232

K otázce a) - ano, vlak byl docela plný, ale i tak považuji za samozřejmost se zeptat průvodčího, když si chci přesednout. Byla jsem odmítnuta. A k otázce b) - nejsem typ člověka, který někoho soustavně okřikuje. Nevím, jak se chovat v situaci, kdy upozornění nestačí. Ale to bychom se dostali na jinou, filosofickou úroveň.

0/0
19.10.2016 15:16

M63i50r98e14k 85Z92á49v76o59d19n58ý 7602517410908

a) V tom případě je to na stížnost, protože Vy nejste povinna sedět na zamístenkovaném místě a personál Vám má pomoci, pokud potřebuje s něčím poradit.

b) Naprosto chápu. Pokud jste dotyčným řekla a oni s tím nic nedělali, tak samozřejmě nebudete je okřikovat znova. Ovšem pokud jste řekla průvodčímu, ať danou situaci řeší a on Vám nepomohl, je to opět chyba průvodčího a opět máte možnost si stěžovat.

Sice vlakem jezdit nechcete a nemám důvod Vás přesvědčovat o opaku (nejsem zaměstnanec ČD a navíc sám na ně mám pifku kvůli tomu, co posílají k ním do Šumperka), ale s railjetem jsem neměl problém. Alespoň teď se tam snaží dávat ty nejschopnější průvodčí. A kdyžtak je tam i tichý vůz.

+8/0
19.10.2016 15:22

O56l39d79ř32i96c71h 44J88a64n10e24č36e18k 8409346973861

Proč si kupujete místenku do vozu s dětským koutkem, když chcete spát nebo pracovat? 8-o (mimochodem, to v autě taky asi moc nezvládnete, ledaže se D1 na 3 hodiny kompletně zastaví)

+4/0
19.10.2016 15:10
Foto

B80r18o96n29i95s19l74a79v 49G63a82b11r71y36š 2302149111

Jasně... ;-D Takže za svou neschopnost sjednat si pořádek viníte ČD. A tím autem jste to fakt vyřešila, po cestě si schrupnete nebo pracujete na notebooku připojeném k wi-fi. ;-D

Do Brna jezdím z Prahy velmi často a velmi dlouho. I když jsem si občas sedl do vozu s dětským koutkem a těch dětí tam bylo spoustu, žádný podobný zážitek jsem za celou dobu nezažil.

Pokud je Vám milejší být 2,5 hodiny přikurtovaná k sedačce, držet volant a koukat před sebe, užijte si to. ;-) Cítil bych se jak na elektrickém křesle před popravou. Tohle u mě není svoboda a volnost pohybu.

+9/−1
19.10.2016 15:12

P91a28v29e18l 15Z57a62j35í72č95e55k 8674500886770

pro me je to vetsi zabava nez sedet nekde co ma vetsinou zpozdeni aspon 5 minut, a jeste se starat o to abych okolo mel prostredi co mi vyhovuje

0/−2
19.10.2016 15:14
Foto

B10r61o40n55i32s26l76a88v 26G48a94b10r17y67š 2602989321

No jo, Vy se nedokážete jinak zabavit a největším vzrušením pro Vás je držet volant? ;-D

+2/0
19.10.2016 15:54

J18a88n 31V28o49j34t55í45š11e73k 6372671845116

Autem určitě všude jezdíte na minutu přesně, žejo? :-)

+2/0
19.10.2016 21:58
Foto

B48r12o51n55i49s20l53a24v 84G52a32b28r10y47š 2962629121

Nehledě na to, že každý spoj RailJetu má tichý oddíl.

Váš případ je podobný, jako kdybych jel autem mezi Prahou a Brnem po okreskách a stěžoval si, že jsou rozkopané, že je tam spousta aut. Přitom jste si vůbec nevšimla, že jedete vedle dálnice.

+2/−1
19.10.2016 15:13

J64a17k34u48b 11S64t32a64š60e66k 4277639403754

To jsou taky nápady NEJET autem!;-D Od doby, co mám auto, by měl to ani nenapadlo. Jel jsem jenom 1x úzkokolejkou v rámci zážitku z trampského výletu. Zážitek to byl, supr skvělý, ale na každodenní kodrcání opravdu ne.

Obvyklému mýtu, že ve vlaku se dá pracovat třeba na notebooku, se jenom směju - jo v narvaném kupé se špatnou wifinou, na pidi klávsenici notebooku toho určitě hodně udělám. Krom toho vlak jede 3x tak dlouho co auto (i se započtenou cestou na a z nádraží). To je lepší to rychle odřídit v autě a v ušetřeném čase pak všechnu práci udělat doma v klidu.

0/−4
19.10.2016 15:37

O49l24d95ř49i60c96h 24J45a24n79e84č69e30k 8809526703521

;-D

Samozřejmě záleží na tom, jakou jezdíte trasu, ale obecně vzato jste napsal totální blábol.

Já mám jak auto, tak roční síťovou jízdenku na vlak a kdykoliv to rozumně jde, jedu vlakem.

Z "letního bytu" do kanceláře v centru města to mám cca. 120km. Vlakem ode dveří ke dveřím 2 hodiny, z toho 1,5 sedím v klidu ve vlaku a mohu spát / dělat něco na počítači / číst si / popíjet kafe nebo co já vím co. Autem bych to za ideálních podmínek (tzn. uprostřed noci) zvládnul těsně pod 1,5 hodiny, v ranní špičce bych to těžko zvládnul pod 2. A jen parkování by mě stálo minimálně polovinu toho, co ona síťová jízdenka na vlak (pro 1. třídu). Dojet autem k přítelkyni, tam zaparkovat v garáži a pokračovat do kanceláře je v ideálním případě na 2 hodiny, čili stejně jako vlak.

Vy nezvládnete pracovat na klávesnici laptopu? To se dost divím, že dokážete napsat příspěvek do internetové diskuze, resp. že jste ji vůbec již objevil.

Ano internet není ve vlaku k dispozici nonstop - a je jedno, zda wifi nebo můj vlastní - ale to není nutné, i tak jde té 1,5 hodiny účelně strávit.

Fakt raději "zabít" půl hodiny cestou na nádraží, než 1,5 až 2 hodiny za volantem.

+3/0
19.10.2016 16:40

A79l93a49n 87Ř66e30p77k82a 4505846

No tak to vás nepotěším, velkoprostor je bohužel trend všude ve světě a není to výmysl Českých drah. I jančura má velkoprostor, kupéčka má dokonce stáel v plánu předělávat na velkoprostor alá Astra :D

+1/0
19.10.2016 15:37

P38a84v78e76l 74R69e55z82n67i13c32e61k 3485324784462

a to pritom staci pri vyberu mistenky zvolit tzv. tichy oddil

+3/0
19.10.2016 16:32

P13a66v58e92l 79Ř84a66p27e38k 7962206969665

Nevyspalá? Tak hlavně že v autě za volantem se vyspíte...

+1/0
19.10.2016 23:26

J72i21n20d75ř27i46c70h 53M33o12r11á27v58e89k 32M 3295113565456

Paní Tučková, radši potkat pána po flámu ve vlaku než za volantem!!

0/0
21.10.2016 9:29

M30i18l36a97n 97V83o66l10e87k 5689793186969

Koženka je napodobenina kůže, která sice nevoní, ale z pohledu sezení má vlastnosti hodně podobné. Proto mě vždycky překvapovalo, že si někdo stěžoval na koženku ve veřejné dopravě a domů si koupil koženou sedačku. Přitom zrovna doma tu omyvatelnost člověk ani moc nevyžaduje.

0/0
19.10.2016 14:55

D43a71n91i84e84l 90B93a97u76e44r 9845188676698

Koženka a kůže (především u sedaček a křesel), to je dudy a nebe, v tomhle pořadí ;-) Na kvalitní kůži se jednoduše nepotíte.

0/0
19.10.2016 15:04

O59l83d19ř81i17c87h 82J98a67n87e53č20e86k 8589666623561

Ale tohle srovnání dost kulhá. Především ve svém obýváku máte na sezení poněkud jiné požadavky, než ve 2. třídě vlaku. Záměrně píšu ve 2. třídě, protože v 1. třídě, neřku-li v business railjetů kůže je, jenže to už je poněkud jiné posezení, celkově luxusnější prostředí.

Berte to tak - leckdo si sice domů koupí (nebo by si alespoň rád koupil) koženou sedačku - ale kolik z těch lidí si koupí kůží potaženou židli k jídelnímu stolu? Prostě na křeslo, v němž si hovím před televizí, a židli, na níž vyřídím 'to nejnutnější', máme poněkud odlišné požadavky. Já vím, že by si kde kdo rád pohověl i ve 2. třídě vlaku, ale nasardinkovat do vozu 80 jednotlivých sedadel potažených kůží? Ale jo, šlo by to, viz busy SA nebo letadla.

Každopádně - i když jsou kůže a koženka podobná, mají přeci jen odlišné vlastnosti. Ve svém obýváku většinou nemáte 40 stupňů jako ve vlaku, který stál odstavený na slunci, a pokud ano, na koženkové křeslo byste si dobrovolně nesedl ani tam.

0/0
19.10.2016 15:07

M88a39r19i42e 72V98a38š30í33č21k59o22v50á 3651473242748

A co to znamená pro cestující? Že si v létě budou muset do vozů brát bundu a stejně skončí s angínou, nebo se klimatizace pokazí - viz minule, kdy jsme tam měli asi 35 stupňů, jednoho pána odvážela sanita, já zvracela jak pominutá a ostatní omdlívali... Zlaté koženky...

Nejhorší na tom je ta absence soukromí, řvoucí děti, či teenageři, obtěžující 50 lidí, místo šesti. A to že se na koženkách přilepíte? No a co. Kolikrát jsem viděla, jak vystoupil nějaký bezdomovec a pak se do čalounění uvelebila dáma.

0/−6
19.10.2016 14:52

M84i91r98e84k 79Z49á18v88o60d14n35ý 7282377460188

http://ekonomika.idnes.cz/foto.aspx?r=eko-doprava&c=A161018_232726_eko-doprava_suj&foto=SUJ66b899_bdpee.jpg ... Vůz má otevíratelná okna pro případ poruchy klimatizace.

0/−1
19.10.2016 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.