- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Až přijde automobilová krize ,tak půjde Česko do "kytek"
Alespoň si bohatí na západě mohou koupit levnější vozidlo než by dali za domácí a ve stejné kvalitě.
Montovny a její zisky jsou mimo řádný růst naší ekonomiky. Kdyby se tady vyráběly všechny části vozu, včetně ocele, motoru, elektroniky a majitele všech těchto fabrik by zisky opět utráceli v ČR, to by bylo jiné kafé.
Vy jste se zasekl v roce 85 ne?
Odkud si myslíte, že má Porsche stabilizaci podvozku? Z Česka. Volkswageny části karoserie, motory, převodovky? Z Česka. Přední skla na všechny Ferrari? Z Česka. Odkud mají Fordy světla? Z Česka...
V Evropě snad už není jediné auto, které by nemělo součástky z Česka..
Namátkou automobily, pro které se v ČR vyrábějí díly nebo konstrukční podskupiny.
Audi, Bentley, BMW, Buick, Cadillac, Citroën, Dodge, Eicher, Ford, GM, Haima, Chery, Chevrolet, Chrysler, Ferrari, Ford, Honda, Jaguar, Kia, Land Rover, Lincoln, Mahindra, Mercedes Benz / Daimler, McLaren, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Suzuki, Škoda, Tata, Toyota, Volkswagen, Volvo.
A to výčet amerických automobilek není úplný, protože v seznamu nejsou takové, kam dodávky nepřesáhly alespoň půl miliardy CZK v obratu...
jj, zahraniční majitelé jsou s českými manuálními pracovníky nadmíru spokojeni.
Hlavně s jejich cenou - za to by v Japonsku, Korei, Německu... ani ve Španělsku v automobilce nikdo nedělal.
Tak buďte hoši rádi že máte práci - vy máte práci, oni peníze, a tak jsou všichni spokojeni
No, než vytvářet pracovní místa skrz "tisk" peněz, lepší by asi bylo, ty pracovní místa nemít, no a časem by tenhle tupej národ přišel na to, že za to, proč nejsou, může stát a tak by jej svou vůlí omezil, omezil jeho vliv.
no, ve finančnictví už asi díru do světa neuděláme, tak proč se nesmířit s nálepkou automobilová velmoc?
jj, specialisté na manuální práci.
Nezní to nijak pěkně, lépe by znělo například "Nejlepší lékaři v Evropě", ale každý dělá na co má.
sem slyšel že škodovka chce na trh do usa, ale řekl bych že z toho nějak šešlo, nedovedu si představit až se vrátim na floridu že bych potkával oktávku na amerických dálnicích
ne na floridě a ne oktavku, ale na aljašce a kodiaqa
Nezbyva jen doufat ze dalsi financni krize neni za rohem a investice do technickeho vzdelani nebude spis tunelovana....
dokud nepodraží ropa a čína nezačne válčit tak asi nehrozí
A az bublina splaskne, to bude jeste zajimavejsi.
Sama jsi bublina a ničemu nerozumíš....
Kéž by "velmoc" nejen inkasovala daně, ale zůstávala by v ní (jejím podnikatelům) i část zisku!
a to nezůstává? např. napojené firmy na automobilky? automobilky nám bohužel nepatří, takže nemůžeme inkasovat ani část zisku....
Zajímalo by mě, co se stane s vývozem aut, až skončí intervence ČNB
Nic zvláštního, automobilky jedou v eurech.