Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy našly pod kolejemi miliardy. Zbyly tam i po prodeji nádraží

Na české železnici začala příprava další velké transakce, která by měla pomoci vylepšit hospodaření Českých drah. Prodej pozemků pod kolejemi Správy železniční dopravní cesty na nádražích. I když měl být nedávno potvrzený převod nádraží z Českých drah na SŽDC posledním takovým obchodem mezi státními podniky, připravuje se už další.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L46u52d13ě52k 22Č19e28r80n67ý 4351573917576

Přenos dluhu z pravé kapsy do levé, a neb jak si zajistit malou domů.

0/0
9.11.2016 9:36

O77l37d27ř12i66c48h 79R78y21k63r 6839329550

Teď ještě vzduch mezi pražci a rosu na kolejích a bude to dokonalé !

0/0
27.10.2016 9:56

D91a48n48i72e54l 10A84l12t48m85a56n 3257616158

Myslím, že nejlepší by bylo, kdyby dráhy prodaly veškerý majetek, propustily mašinfíry, průvodčí, výpravčí atd., přestaly provozovat jakoukoliv dopravu a žili jenom z dotace od státu. Na provoz vedení ČD by to přece stačilo. Návrh zmíněný v článku má k tomuto řešení už beztak blízko.

0/0
21.10.2016 10:18

L39a41d87i95s70l31a81v 89J75a92r35o51š 6474349550357

Takže si stát peněženku s dlužním úpisem přendá z levé kapsy do pravé?

+1/0
20.10.2016 15:36

D87a28v30i66d 26S79z42u94s79c56i16k 7548392502702

Teď se dráhy můžou odlužit-nebo snad ne?

0/0
20.10.2016 15:15

J86i14ř43í 49E47r32b66e23n 1103724116727

Ony jsou zadlužené?

0/0
20.10.2016 16:22

M54i46l13o62š 59D56v22o97ř37á93k 8945877586981

az prodaji i vzduch kolem nastupist, tak to bude super...

+1/−3
20.10.2016 13:17
Foto

A92d26a23m 24V36r60a34b32l48i46c 8144837182126

To co ČD tehdy dostaly, by se dalo nazvat slovem kapitál. Takže nic sprostého a žádné okrádání. Každá firma, která začíná, musí mít nějaký majetek, nebo ne?

+3/0
20.10.2016 13:17

J30a15n 29L92u25k17á87š 7577763933552

Az na to, ze oni nezacinaji.

Byla chyba toto nevyclenit do SZDC pri jejim vycleneni z CD, potom by jim stat uz neplatil nic. Navic se ta chyba napravuje stylem porcovani medveda, kdyz CD prodelaji kabat, tak se jim takto soupnou penize. Napred to bylyl koleje, potom nadrazni budovy, ted pozemky. Jo, to musel byt fakt fistron, kdo vymyslel, ze se prevedou koleje a ne pozemky pod nimi.

0/0
20.10.2016 14:43

J97i26ř52í 43E91r19b54e89n 1483394506987

To vyčlenění bylo obráceně - správce SŽDC s.o. je právním nástupcem unitárních ČD s.o., zatímco dopravce ČD a.s. je nový podnik.

0/0
20.10.2016 16:24

M85i45r49e47k 32Z97á65v58o74d47n19ý 7762317730118

Sice budou soukromníci naštvaní, ale tak či tak pro cestujícího je to dobře :)

+1/−1
20.10.2016 12:09

E72m51i21l 44M48i29n67á37ř 7440819879557

Ale já jel vlakem za posledních 30 let jednou. Proč si bude stát kupovat z mých daní pozemek, který mu už patří?

+3/−1
20.10.2016 12:23

M36i58r93e69k 72Z78á16v43o56d74n68ý 7642587200458

Však o Vás se tady nikdo nebaví. Já se bavím o cestujících :)

+1/−4
20.10.2016 12:24

M79a59r16e74k 21Š27e17s81t47á36k 4935121786271

Pak běda, jak budete kecat do něčeho jiného, třeba do sociálních dávek :-P. Ale vážně, jaký prospěch to pro cestujícího bude mít?

0/0
20.10.2016 12:29

M17i15r64e43k 52Z38á98v80o77d46n96ý 7252407540968

Třeba se jednou dočkám, že budou i k nám jezdit jiné vozy, než ty ze 70. let minulého století :))

0/0
20.10.2016 12:31

R82a55d84i38m 83Š86o76l38c 1175765385294

Hasiče jsem nevyužil za můj výdělečný život (18 let) ani jednou. Proč je platím ze svých daní? [>-]

+3/0
20.10.2016 13:08

R76o55m42a77n 76P36o26l48á69č13e31k 5166819455

K tomu přidejte peníze z povinného ručení; -)

+1/0
20.10.2016 13:16

J98i81ř69í 76E95r86b62e83n 1643804186737

On to totiž ten stát prodává a kupuje sám sobě. ČD a.s. jsou ve 100% vlastnictví státu, stejně jako SŽDC s.o.

0/0
20.10.2016 16:25

J94a39n 39V76o57j66t23í19š31e35k 6452671305886

Protože právně mu nepatří. A pokud přistoupíme na vaši logiku, tak dnes má stát pozemek i peníze a po transakci bude mít taky pořád obojí, takže nechápu, co vám vadí. Vaše daně se nikam neztrácej.

0/0
21.10.2016 17:23

D23a15v37i78d 33P78e56c47a 1875944681396

Skutečně zde vládnou socialisté kteří nám vyrostli na kritice kuponove privatizace? Tak kde se stala chyba?

+1/0
20.10.2016 12:03

J79a51n 65L92u89k60á69š 7137413863182

Chyba se stala za vlady Mirka Topolanka, kdy bylo SZDC vycleneno ze statniho podniku CD. Uz tehdy se mely do SZDC prevezt koleje, nadrazi a pozemky pod nimi.

+2/−1
20.10.2016 12:09

M91a55r64e91k 71Š24e72s46t11á56k 4165721566551

Jste si tím jistý? V článku se píše, že se tak stalo v roce 2002, Topolánek vládl od 2006...

+1/0
20.10.2016 12:33

M84i57c39h26a56l 50P44a18l27e85č71e52k 2381458842974

i prd, k rozdělění došlo 1.1.2003, vymyslela ho vláda M.Zemana za podpory V.Klause v době největší lumpárny v dějinách naší politiky - Opoziční smlouvy.

0/0
20.10.2016 12:38

D26a56v36i96d 45P33e68c85a 1835334251586

Historicky je důležité hlavně to dnešní porcování medvěda, než původní bohulibá myšlenka, která má původ v EU. Podle ní nesmí dopravce vlastnit infrastrukturu.

0/0
20.10.2016 13:34

J66a82n 72L78u18k47á14š 7127393853832

To sice ano, ale k vlastnimu prevodu pravomoci a majetku na SZDC doslo az na zaklade rozhodnuti vlady v roce 2007 a nasledneho zakona schvaleneho roku 2008. Tehdy vladl Mirek Topolanek.

+1/0
20.10.2016 14:40

D45a73v83i38d 77P30e28c84a 1375614131396

Neoveruji Vaši informaci, ale docela se v té podpoře zvesela pokračuje.

0/0
20.10.2016 15:50

K59a45m59i20l 61Š88t53ě42p32á35n84e50k 9436229923

Me by jenom zajimalo, jak na tom budou CD za 5 let.Neni tu zadna vize nebo ji nikdo alespon nenastinil. Jak ma vypadat zeleznicni trh po tomto vsem?

0/0
20.10.2016 12:03

D44a90v40i81d 67P40e72c90a 1325604941896

Jen jestli nerozhoduji lidé, co mají dva roky do důchodu. Český folklór.

0/0
20.10.2016 12:04

M64a64r47t86i96n 62K53a23r43á57s36e51k 9238853538608

No co, casem se slouci CD a SZDC, nasledne se zalozi SZDC2, ktere od CD koupi koleje, nasledne nadrazi a pak pozemky, cimz se zafinacuje dalsi fungovani CD....

0/0
20.10.2016 12:14

V20i87k42t93o65r 37S83o93u95č79e45k 98S85t 6539369583669

Platilo nájem SŽDC za využití pozemků pod kolejemi?

0/0
20.10.2016 11:58

V97í87t 76K83r47e87i87s89i97n59g85e63r 2872670809851

Kdyby to náhodou nestačilo, Šlajs ví o lokomotivě.

http://www.meteleskublesku.cz/media/08/snd/35.mp3

+6/0
20.10.2016 11:38

Š21á79r44k28a 10M33a37t80y53á90š27o27v53á 1371885302779

to je bordel.....

+2/−1
20.10.2016 11:37

J83a25n 97C75e75p71e98k 1544146670

Mě fascinuje, jak se tu každý ohání, že jsou ČD akciovka a že se musí chovat jako řádný hospodář, tudíž převádět nic zadarmo nemohou. Pak se zeptám, proč se ČD nechovají i jako řádný hospodář ve výdělcích, výsledcích, zaměstnávání xy tisíc lidí i na čištění výhybek, obrazně řečeno? A druhá strna mince, proč nepožadujete chování řádného hospodáře po SŽDC? Ty musí mlčet a ČD dotovat, já vím.

+3/−1
20.10.2016 11:09

M77i96r40e17k 21Z63á22v74o72d91n40ý 7662737590948

Jen drobnost. SŽDC nikoho nedotuje :) A lidé na čištění vyhýbek jsou také potřeba (i když ty asi nemají, když je to záležitost SŽDC)

+2/0
20.10.2016 12:22

J40a56n 70V69o45j70t70í64š84e13k 6512821195446

SŽDC není akciovka.

0/0
21.10.2016 17:26

S18t45a72n95i65s59l83a22v 82R15o63s41e62c25k38ý 9465279501489

A co takhle jednoduše provézt brzúplatný převod, když jsou oba podnbiky státní.

+2/−1
20.10.2016 11:00

M80i44r25e38k 83Z68á96v16o41d54n13ý 7692807130398

Nejsou oba státní. Jeden je státní, druhý je akciovka :)

+2/−1
20.10.2016 12:22

A64l55e66x 70G17r98e21g28o73r 9644162142179

Jo ale oba patří státu

+1/−1
20.10.2016 12:25

M54i36r47e85k 10Z44á38v98o91d16n87ý 7372687520518

No to ano, ale postupovat se musí podle zákona...

0/0
20.10.2016 12:42

J66i78ř45í 82E38r33b59e81n 1793564426487

Váš návrh je sice naprosto logický, jenomže právníci by z vás za takový postup stáhli z kůže. I akciová společnost se 100% státním podílem se musí chovat úplně stejně jako ryze soukromá a.s.

0/0
20.10.2016 16:28

A68l26e51x 72G77r63e88g61o15r 9164272682459

Ale vždyť já to nepopírám. Bylo to jen konstatování skutečnosti.

Vlastně je to jedno, jestli to zaplatí nebo bezúplatně převede. Pořád je to z levé do pravé kapsy.

0/0
20.10.2016 18:24

M73a39r72t49i77n 43Š48u55l69c 2607939290325

V tomto ryze českém případě a v této konkrétní době spíš z levé kapsy do levé kapsy...

0/0
20.10.2016 23:21

J74a83n 94V53e67r39n67e94r 8683827493436

Já myslel, že i za mezery se platí.

0/0
20.10.2016 10:56

J19a72n 79V90e45r59n60e75r 8463637923856

To patřilo jinam.

0/0
20.10.2016 13:20

M42i11r23e93k 91K98o64v56a52c55i88k 5141651611487

Nejsou to ty miliardy, co povídal Andrej, že je stačí zvednout ze země? ;-)

0/0
20.10.2016 10:52

J87a11n 50V15e56r32n16e67r 8693677643336

Kdepak, u těchto se musí nejdříve nadzvednout koleje.

+3/0
20.10.2016 10:54

J11a43n 52V85e21r90n18e20r 8653267723136

A 10% nálezné určitě nebude k zahození ;-D

+1/0
20.10.2016 10:51

H68a27n92a 89D63o83s74t35á83l21o72v74á 1959584460634

;-D

0/0
20.10.2016 11:18

R36o43m52a36n 37P75o63l23á98č69e76k 5236569505

Možná by stalo za to zjistit si info o jiných státních drahách...

Ono i slavné a luxusní DB docela pouští německému státu zilou. Viz zpráva o injekci 1 v řádech mld.

Francie v tom má taky slušný bordel viz vlaky co se nevešly k nástupišti.

A to budou jenom vrcholky ledovce.

Takže chápu že leti nadávání na ČR,ale ono jinde to není o moc lepší...

+4/−2
20.10.2016 10:45
Foto

P81a71v38e47l 45M38a39k25o13v85e92c 8388495891

"...jinde to není lepší.." Ale je rozdíl, když špatně hospodaří bohaté Německo nebo Francie, které jsou schopny nabídnout cestujícím i VRT, oproti chudé, rozkradené ekonomické kolonii, kde srovnatelná úroveň železniční dopravy ještě nedosáhla prvorepublikové výše...:-(. Ještě se můžeme uklidňovat, že v Indii, Bangladéši, Pákistánu nebo Středoafrické republice je to mnohem horší...

0/0
20.10.2016 14:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.