Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak jezdí letos Češi: přibývá lidí v metru, ubývá jich v autobusech

Relativně levné tankování a také problémy se zácpami ve velkých městech mění zvyky Čechů v cestování veřejnou dopravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J96a80n 30H58u19r65k64a 7590486566517

asi jsem v jiném Práglu...po novém jízdním řádu autobusem se nedá cestovat a ani tramvaj nemá alespoň pohodlí sardinek v puchu a oleji...přecpáno a spoje překombinované nenavazující do Jihlavy dorazím dříve než strávím čas v dopravě do práce...paradox

0/0
26.10.2016 7:09

F81i11l61i92p 51S66m80o53l39a 9407158871897

Cim dal vic nerad jezdim autobusem. Bohuzel cca tretinu republiky ovladla Arriva se svymi autobusy, ktere maji to nejlepsi davno zasebou. Kdyby se do vozoveho parku investovalo vic (a ne tak, ze se koupi vyrazene autobusy ze zap. Evropy), mozna by lide jimi jezdili casteji.

+1/0
20.10.2016 23:27
Foto

R24o48m41a31n 75K46o88z66e17l 4157786283814

To ČSAD Vsetín je jiný kalibr.....nedávno tu měli i takové fosílie.

http://seznam-autobusu.cz/vuz/32305

http://seznam-autobusu.cz/vuz/32243

0/0
21.10.2016 19:09

P42e27t61r 65B54á51č43a 8155606205775

Autem samozrejme, jak jinak, do niceho jinyho bych nikdy nesednul.

+1/−5
20.10.2016 15:08

M11a92r19t63i41n 74R87u90z91i40c43k69a 1342438826117

Kdyby si ty lidi na jezdicich schodech stoupali do dvou rad, nezdrzovali bychom se dole tolik cekanim...

0/0
20.10.2016 14:08

M66a83r74t95i81n 73K68u34b62í90k 9727859636543

Například v Řevnicích jezdí čím dál víc lidí autem k vlaku, parkoviště kapacitně nestačí, zvyšuje se přeprava na lokálních tratích. Bohužel na trati Zadní Třebaň-Lochovice, která ústí do příměstské tratě Beroun-Praha je stále špatný jízdní řád, ta trať by měla jezdit v hodinovém taktu, ne že nejede vlak někdy i tři hodiny. Kolem se přitom staví satelity-např.Liteň u nádraží i jinde u Všeradic,Hostomic. ti lidé pak jezdí do autem do Řevnic a celé město nemá kde parkovat.

+3/0
20.10.2016 13:29

B83l63a38ž62e30j 82M37o34t35y42č26k86a 8357517985570

váš problém má bohužel v okolí Prahy každý;-) Politici by se měli zamyslet.

+1/0
20.10.2016 14:09

M37i32l70a49n 75V30o85l23e95k 5369343836109

Zamýšlet se mohou, ale fyzikální zákony stejně nepřekonají. Hlavní nesmysl je v tom stěhování do pražské oblasti a soustředění kanceláří kolem centra Prahy. Už před 25 lety mi říkal kolega, pracující v té době v NY, že tam šéfové tráví spoustu času na cestě do práce a zpět, ale že v těch autech pracují. Od té doby technika a komunikace výrazně pokročily a stejně se pořád musí všichni scházet v 'business centrech'. Proč? Stejně tam jen žvaní a posílají si prezentace nebo tabulky v excelu, tak proč to nedělají z domova?

+1/0
20.10.2016 15:48

M49a11g12d36a47l55e78n41a 70H23r10o73n42o58v42s78k93á 3470272354159

Líbí se mi to video. A proto do beztak úzkých chodeb pusťme ještě další stánkáře. Vedle té čokolády by tam mohli prodávat třena sušené ovoce.;-€

+3/0
20.10.2016 12:29

P63a50t25r24i77k 63E77g24e66r 2928570529331

Nevím teda jak v jiných českých městech tam si myslím, že vedou spíše autobusy. Třeba zajímavé je, že v Chomutově se zvažuje o zrušení autobusů, přitom na tramvaje je město připravené a určitě by to bylo pro město zajímavější. Ostrava by mohla vybudovat podzemku Vítkovické metro již existuje, tak co ho takhle rozšířit? Či uvažovat od podzemní tramvaji? Takto by mělo přemýšlet více měst. V Praze se navíc chystá výstavba nových zastávek na železnici. ROPID chce do vlaků dostat i cestující z Prahy. Místo metra D mají cestující využít z hlavního nádraží vlak který jede přes Bráník, Modřany, Zbraslav do Černošic.

0/0
20.10.2016 12:15

J84i40ř24í 60J87o95z29a 3268663180691

Vaše informace týkající se Chomutova jsou velmi mylné! O zrušení trolejbusové dopravy začalo uvažovat jako první město Jirkov. Jirkov má společný dopravní podnik s Chomutovem a obě města jsou propojena trolejbusovou tratí. Následně na to, Chomutov začal jednat o tom zda má cenu provozovat trolejbusovou dopravu jen na svém území. Chomutov dal trolejbusům zelenou a zastupitelstvo města Chomutova rozhodlo, že trolejbusovou dopravu zachová, i kdyby Jirkov ji zrušil. Jirkov však po pár měsících couvnul a dnes mluví o tom, že trolejbusovou dopravu nejspíše zachová i do budoucna. Ke zrušení trolejbusové dopravy na území Jirkova mělo dojít k 1.1.2017. Trolejbusy měly být nahrazeny autobusy na CNG. Vaše informace o zrušení autobusů je tedy mimo realitu.

O tramvajích se v Chomutově - Jirkově uvažovalo. K 1. červenci 1989 byl zřízen Dopravní podnik města Chomutova, jakožto investorská organizace výstavby tramvajové rychlodráhy mezi Chomutovem a Jirkovem a následným propojením do Mostu. Na stavbu tramvaje bylo dne 10. dubna 1991 vydáno stavební povolení, ale k nevůli obyvatel se projekt nerealizoval. Do dnesšních dnů se zachovali v ulici Dvořákova v Jirkově i panely určené na pokládku tramvajových kolejích. V Mostě jezdí tramvaje do dnes a to i na meziměstské trati z Mostu do Litvínova, nyní se chytá projekt ne modernizaci meziměstské tramvajové tratě z Mostu do Litvínova, kdy zároveň dojde ke zvýšení cestovní rychlosti z nynějších 60 km/hod. na 80 km/hod. Předpokládaná cena by měla činit 500 miliónů korun.

+1/0
20.10.2016 15:23

P74e43t71r 52N44e11c88h16a58n94i85c59k85ý 7223696908110

On by se možná zvedl trend dojet k metru nebo vlaku a dál metrem nebo vlakem, ale to by u toho metra nebo vlaku muselo být parkoviště

+14/0
20.10.2016 10:54
Foto

M26i13l29o51s30l18a72v 11Z64í43t59k31a 8150884967410

Ano, zvláště u vlaků je toto relativně snadné a levné řešení, jak dosáhnout zvýšení počtů cestujících v příměstské dopravě. Parkoviště a stojany na kola na každé zastávce jsou nutností.

+5/−1
20.10.2016 10:57

J54á49n 43K90o34t79ú65č 2136514928386

Tento trend tu už je a stále je na vzostupe, ale samozrejme máte pravdu, treba zlepšiť parkovanie. V susednom Rakúsku je snáď v každej dedine oficiálne P+R parkovisko pri stanici. Za hranicami Viedne je to dokonca zadarmo (akurát tam auto nesmie zostať cez noc, za to je pokuta).

+3/0
20.10.2016 11:46

M98i80l37a47n 28Š14v27a98g62r88o27v53s35k97ý 9512789665398

U nás v Trutnově Češi autobusy neopouští.

+2/0
20.10.2016 10:42

P84e53t15r 87N27ě41m72e35c 4105762462467

ani na zastávce?

+9/0
20.10.2016 10:58

P26e10t36r 78B73á30č36a 8945406265875

v poradku.

+1/0
20.10.2016 15:08

P88a43v52e36l 94Ř18a92p82e10k 7982736659495

Pokud vynechám účely jako je zásobování či přeprava materiálu, tak automobil v hustě obydlených oblastech s dostupnou veřejnou dopravou se postupně stane výsadou lidí spíše z nižších vrstev, spíše méně chytrých a hlavně těch, kteří nejsou schopni plánovat a uspořádat si život.

Automobilismus jako stěžejní přepravní systém je třeba postupně zavrhnout, neboť je to zastaralý systém s příliš velkým nárokem na prostor a příliš obtěžující život všech lidí okolo. Za celou éru automobilismu nebylo představeno žádné účinné řešení těchto problémů, naopak je situace čím dál horší. Nevěřím ani v průlom v podobě samořídících aut.

+5/−6
20.10.2016 10:36

M32i20c63h95a74e92l 14C49h62a25r71v27á27t 9559338303512

Kdyby bylo metro i v jiném městě tohot ostátu, tak ano, ale nebylo by lépe místo souhrnného označení to upřesnit na Pražany? 8-o

0/−9
20.10.2016 9:17

F70i97l68i64p 26V53o73k14u77r26k16a 8925452470524

Jistě, metrem jezdí jen pražani. 8-o

+2/0
20.10.2016 9:43

L44u86k56á63š 65Š40m30a47h22e47l 2367284802194

Já nejsem Pražan (ani do Prahy nedojíždím za prací), ale přesto už jsem letos asi 20x jel metrem.

+4/0
20.10.2016 9:55

J77i62ř68í 61S58t37e74h96l84í16k 9657886915962

To se máš čím chlubit.Na malou stranu chodíš kolikrát,ať víme všechno

+1/−3
20.10.2016 12:04

R75o96s56t27i77s29l81a39v 97C69i63b21u50l60k55a 2269889350924

Nejsem Pražan, nepracuju v Praze, a přesto mám Lítačku, protože i na těch pár dnů v měsíci, kdy v Praze jsem, se mi vyplatí. Nemusím trčet v zácpách a pak ještě řešit neřešitelné parkování.

+9/0
20.10.2016 9:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.