Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za zchátralé hlavní nádraží mohou České dráhy, tvrdí Grandi Stazioni

Za špatný stav Fantovy budovy na pražském hlavním nádraží mohou podle společnosti Grandi Stazioni České dráhy, které budovu dlouhodobě vlastnily. Firma, se kterou nynější majitel nádraží, Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), neprodloužila nájemní smlouvu, se také ohradila proti tvrzení SŽDC, že prodloužení smlouvy nedoporučil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20a74n 10C62e49p77e57k 1444456930

To nikdo nerozporuje, ale za to, že jste to 13 let neopravili, za to můžete vy.

+1/0
24.10.2016 9:40

K60a93r11e67l 71D14r45d77a 6284152827

Že by zase Jančura se Student Agency? Dlouhodobě kritizuje protěžování národního dopravce ČD. Po slavných volbách mlčící české bolševické většiny, se k moci dohrabal Babiš a snaha zlikvidovat postavení národního dopravce ČD se stalo vládním programem. Profitovat z toho budou soukromí dopravci.

Proti se postavila třeba Kovalčíková z ČD, v únoru 2016 jí zlikvidovali a mafiánskému převodu českých nádraží na SŽDC už nic nebránilo.

Ve stejnou dobu probíhalo 40 jednání s Grandi Stazioni o prodloužení smlouvy. Mělo se jednat o formalitu. O deklaraci dobrých česko-italských vztahů. Zrekonstruované nádraží kdysi otevíral Klaus s italským prezidentem. Šlo o dohody na nejvyšší úrovni. Zeman při své orientaci na Putina, očividně na nějaké dobré vztahy s Itálií kašle. ČD pak záměrně tahaly Italy za nos a vedly jednání tak, aby k uzavření smlouvy nedošlo. Jednání skončila snahou smlouvu neprodloužit, ale přejít na jinou formu spolupráce. Třeba Italům ponechat obchodní centrum na Hlavním nádraží na 5 let a nechtít rekonstrukci historické budovy.

Italové to vidí jako podvod na české straně a nedodržení původních dohod.

Nedokončená rekonstrukce je v podstatě průhledná lež. Protože Italové fakticky zastavili práce na rekonstrukci pro dlouhodobý nezájem na české straně, kdy Češi již chystali ukončení spolupráce.

Grandi Stazioni stanovila vynaložené náklady na 850 mil. Přitom obchody na Hlavním nádraží vydělávaly cca 50 mil. ročně. Nyní budeme Italům odvádět zisk z Hlavního nádraží po dobu 17-20 let, aniž z toho budeme mít v Česku přínos. Naopak stát sem bude muset nalít peníze daňových poplatníků. Rv

Tak snad, budou zde více jezdit žluté vlaky a diskuse budou plné fandů, jak Jančura a Babiš umí skvěle podnikat za své. ;-D

+1/−2
22.10.2016 13:03

V68í42t 21B51r32z89o32b91o64h92a83t65ý 7770922593501

Rozdělení ČD na dva dopravce a převod majetku na SŽDČ inicioval Babiš? - vždyť to je záležitost roky stará a započala ještě za doby, kdy většina národa nevěděla kdo nějaký Babiš je. Mimochodem, rozdělení ČD je veskrze dobrý nápad, jak z hlediska organizace, tak financování, problém je, že rozdělení bylo započato velmi špatně, dlouhou dobu se táhne a celá tahle tahanice má jen ten důvod, nalít do ČD peníze, které by jinak ČD nemohly získat.

Co se týká hlavního nádraží, tak je tu směrodatné, zda smluvní strany dodržely podmínky smlouvy - pokud nedodržely, tak nejenže není důvod pokračovat ve spolupráci, ale ČD, respektive SŽDČ by byly hlupáci, aby v takové spolupráci pokračovali. Ovšem pokud Italové podmínky dodrželi, jistě uspějí u případného soudu. A opravdu nevím co jste mínil tím hloupým zatahováním prezidentů a nějakých italsko-českých vztahů, co to má společného s tím, zda byla či nebyla dodržena smlouva?

+2/−1
22.10.2016 13:39
Foto

J86a28n 71Č36e91r44m64á45k 4139608225387

velmi dobře napsáno... Také si myslím, že kvalitu smlouvy a její obsah i na ni navazující obsah jejího (s)plnění zhodnotí soud a rovněž si myslím, že rozdělení ČD byl prozíravým a nutným krokem pro budoucí a vůbec možné fungování železnice a konkurence na ní...

0/−1
22.10.2016 13:52

K73a90r81e23l 79D64r67d51a 6194402567

Myslím, že já o koze a vy pánové o voze. Teprve letos se rozčísl "odprodej" budov nádraží a pozemků na SŽDC za cenu poškozující ČD. Vyhazov Italů je jen jeden z průšvihů, co "privatizaci" těchto majetků provází. Chystá se obchodování s majetky železnice, na kterých SŽDC a její "kamarádi" budou vydělávat. Jsou to akce pod Ťokem a Babišem.

Smlouva je jen cár papíru, který umožňuje různé výklady. O to ať se hádají právníci. Mnohem podstatnější jsou vztahy dík kterým se ta smlouva uzavřela. Faktem je, že za Klause Česko tady stálo o spolupráci s Italy. Došlo ke změně českého postoje. To je to podstatné. Podle mě, takto u nás dopadá kultura Zeman - Babiš. Nic jiného. A tady aplaus ve stoje, nad českým lhaním a další zlodějnou. ;-)

0/0
22.10.2016 21:27

V22í64t 60B78r25z67o44b59o80h52a42t18ý 7840832493471

Pokud vidíte privatizaci někde, kde ani nemůže existovat a je-li pro Vás smlouva jen cár papíru, tak to dost vypovídá o informační hodnotě Vašich příspěvků.

Prodej nádraží a pozemků je defakto formální akce mezi dvěma společnosti vlastněné státem a narovnává špatný stav vzniklý v roce 2003 při založení SŽDC a následně zpackaný prodej (mimochodem hodně předražený prodej) v roce 2008. Zákonně samozřejmě tyto prodeje jsou v pořádku, pro majitele těchto společností - tedy ČR jsou ovšem krajně nevýhodné a obávám se, že jediným jejich důvodem je způsob jak nalít do ČD legálně další peníze..... SŽDC mělo zkrátka vzniknout vyčleněním z ČD již v roce 2003 včetně všech majetků (tedy bezplatně) a žádné tahanice, které tu léta vidíme by nebyly.

Slouva je naopak dost závazný kus papíru a pokud docházelo k neplnění, tak je povinností dobrého hospodáře ji vypovědět. ČR s Itálií nemá žádné nadstandartní vztahy, které by tímto měli být pošlapány a to že si v roce 2011 potřásli na nádraží rukou prezidenti těchto zemí na tom absolutně nic nemění.

+1/0
22.10.2016 22:15

K81a98r23e58l 98D49r78d83a 6384252237

Převod na SŽDC provázela hláška, že se SŽDC bude zbavovat nadbytečných budov a pozemků. Že budou obce moci zakoupit svá zchátralá nádraží a dát si je dohromady. Jsem zvědav, zda bude SŽDC prodávat za ceny, za jaké nakoupila od ČD. Také jde přece o převod mezi státními organizacemi. ;-D

Podle mě je tady plán, jak vydřít ze státní kasy pro SŽDC co nejvíc peněz. Proto je ta rvačka, kde se vyhazují manažeři ze svých pozic. Proto je zde kauza s Grandi Stazioni... Nebo mám začít věřit na upřímné a nezáludné jednání v české politice? ;-D

0/0
24.10.2016 9:37

V68í61t 12B38r31z66o91b20o34h98a15t63ý 7590272133521

SŽDC nechť se zbavuje čeho chce, jestli nakoupily majetek v hodnotě 3miliard za 12miliard, tak téměř určitě se toho majetku nezbaví dráž než koupily, ano současný prodej už tak (ne)výhodný nebyl, i tak ale obce pravděpodobně nedají závratné sumy za ruiny tím spíš ne soukromník. Apropo nepsal jsem o státních organizacích ale o státních společnostech, kdy jedna vznikla odštěpením z druhé, kdežto majetek, na kterém má hospodařit se do ní nalil za pomocí odkupu nikoli v rámci štěpení, což je takové prazvláštní a byť je právně v pořádku, tak je pro vlastníka (ČR) defakto nevýhodné. Převod mezi společností (byť státní) a obcí už je něco jiného (zejména právně) a tam spekulovat o ničem nechci.

S Vaším posledním odstavcem se dá docela souhlasit, leč i přesto věřím, že kdyby v Grandi Stazioni více dbali na dodržování smlouvy z jejich strany, tak by je nešlo tak jednoduše vyšachovat.

0/0
24.10.2016 9:50
Foto

J88a50n 44Č57e97r64m54á92k 4199898775377

jak lze změnit nádraží v jeden velkej market!!! Není kam sednout, není se kde najíst za normální cenu, není si kde odpočinout... Zato si tam můžete koupit luxusní boty, oblek či zlatý šperk... Františku Josefe, ty to vidíš!... 8-o;-D

+3/−2
22.10.2016 11:08

K36a44r65e56l 15D42r31d59a 6844492967

Bufáče 4. cenové naštěstí pro většinu společnosti skončily tak před dvaceti lety. To co je dnes na Hlavním nádraží jsou normální nízké ceny odpovídající současné době. Že Vy jste zaspal někde v mléčném baru, je Váš problém.

Dejte si příště do torny chlebovou pochoutku. (Slabý plátek chleba mezi dvěma chleby.) Tu si snadno připravíte doma a budete na své cenové úrovni. Rv;-D

Kde jsou tady luxusní boty? CCC? Cože? Chápu, Vy máte boty za 110 Kč od Vietnamců z plastu a notně páchnoucí.

A když tady byla kdysi dávno hala plná laviček, tak na nich bydleli bezdomovci a asociálové Vašeho ražení. Normální člověk si neměl kam sednout, dnes má.

(Chce to modlitbičku, aby katolíci lhali o něco méně.) ;-)

0/−2
22.10.2016 13:17
Foto

J60a83n 44Č82e15r63m95á69k 4689588145317

myslím, že se tu nebudeme vzájemně urážet, co říkáte?!!!!!!

+1/0
22.10.2016 13:48

K85a73r70e29l 58D71r33d10a 6944322357

Není to myšleno jako osobní urážka, ale jako výsměch a satira Vaší nepříliš chytré úvahy. Pomlouváte to, co tady funguje a jde v Praze o naprosto běžné služby, jak kvalitou, tak cenou. Chodím sem nakupovat.

Pokud SŽDC vyslyší podobné připomínky, bude to pro zdejší prostor a okolí katastrofa. Nejste tady s podobným pohledem sám. Rv

0/−1
22.10.2016 21:12
Foto

J63a29n 66Č83e14r73m77á15k 4919148155617

opravdu nevím, zda máte v Praze málo marketů či restaurací. Já jako balík z venkova jedoucí do Prahy pár krát za rok nijak netoužím kupovat na "Hlaváči" boty, či chodit na obědy. Ovšem párek by třeba někdy bodnul a pravidelně by se hodila lavička při čekání na spoj... Stejně tak by nezaškodily dobře viditelné info tabule, věstníky o odjezdech vlaků a také mít pokladny tzv. na ráně a ne je ukrýt někde v suterénu...Pokud to je však takto, tak spolu s mizernými přípoji vlaků a 50 tarify jízdenek jež za slušnou cenuá je nutno pátrat "půl dne" na netu tak ať se tedy páni dopravci nediví, že jedu raději autem...

+1/0
22.10.2016 22:41

K51a44r67e83l 34D59r84d56a 6514622737

Zrovna tady je "slušné obchodní centrum" docela vhodné. Pak jsou varianty: projít Václavák, jet tramvají či metrem na Národku do My, jít či jet na Náměstí Republiky. V Opletalce máme byt. Vše mimo Hlaváč je docela z ruky.

Bílá labuť zkrachovala a po otevření Florentina se Poříčí teprve probírá ze sna. Kotva zkrachovala. Rekonstrukce tramvajové trati v Jindřišské patrně přivodila její krach. Senovážné se právě stalo posprejovanou dírou vlastněnou Rusy, odkud slušné obchody utekly. A Masaryčka je roky českou ostudou dirigovanou Pentou. Závěry socialismu.

Tak tedy díky, Italy jsme zatratily, i Opletalce a Šervůdu bude vládnout rusko-česká pakultura. Rv

Jinak je Vám tedy stav Hlaváče naprosto ukradený, jste tady jednou do roka, ale neváháte to tady shazovat a komentovat. Trapné. Rv

0/−2
24.10.2016 9:31

J46a96n 42V19o30j64t62í23š43e41k 6272601775416

Nechápu, kde se furt berou tyhle zkazky o luxusních obchodech. Furt všichni kvičej, že na nádraží (Václaváku - totožnej případ), jsou jenom luxusní obchody pro turisty, a ony tam jsou přitom obchody, kde se za pár stovek kompletně oblíknete. Že vy jste do nich ani nevlez, co? A jídla tam je všude spousta. Je tam normální fastfood, normální supermarket (a to se na českejch nádražích jentak nevidí) a dvě normální restaurace. A oblek teda úplně nevim, kde byste tam chtěl kupovat.

+1/0
24.10.2016 0:24

V85á89c77l63a53v 52P78u50l15e85c 7948973866755

my nemáme vlastní stavební firmy ?? proč zrovna Itálové?

0/0
22.10.2016 10:06
Foto

J58a41n 58Č88e65r85m57á62k 4499208635717

tedy sorry, ale vy si snad myslíte, že to dělají italští stavební dělníci?... ;-D;-D;-D

0/0
22.10.2016 11:04

L60u85k53á83š 19S58e76d16l69á16č42e76k 1103567867510

Já jsem rád, že se u nás Svinovské nádraží podařilo dát do pořádku a po modernizaci vypadá docela dobře. Přeji Praze, aby se jím to taky povedlo, protože je to na trati, kde Pendolino má hlavní zastávku, stejně jako je pro Ostravu důležité nádraží Ostrava Svinov.

+3/0
22.10.2016 4:37

M98a55r42e71k 32V14e34s76e54l69ý 1977378300314

Ty jo, to jsou krasne prostory. Doufam ze se je za par let az budou zrekonstruovany podari vyuzit smysluplne. Na jednu stranu, aby tam nebyl nejaky cirkus s hromadou obchodu, na druhou stranu nejaka galerie, kam by nikdo nechodil by taky nebyla stasne reseni. Skoda, ze neni potreba rozsirovat nadrazi jako takove. Nejvic by se mne tam libil prodej listku a cekarna. Tedy to k cemu to bylo kdysi vybudovano.

+1/0
21.10.2016 23:57

M28a26r76e98k 68P69a91w 3371794345915

Jak dlouho ještě budeme západním firmám naivními přispěvovateli zisku? Grande Stazioni, Veolia, JCDecaux, Erste, Societe Generale... všichni námi pohrdají, dělají tady věci, které by jim doma nikdy nepovolili, vyvádějí z Česka desítky miliard a my je necháme a neumíme se bránit.

+8/0
21.10.2016 22:45

J54i97n57d83ř70i47c66h 39M24o90r26á16v39e93k 15M 3265553555876

Jasně taloši budou házet špínu na ostatní jen ne na sebe..Asi jako v politice..My jako ODS nic, za to můžou ostatní, kdo zadlužil ČR...Trocha sebereflexe by neškodila..

+1/−1
21.10.2016 19:51

J37a58n88a 91H16o72r17á18č29k17o26v17á 5116432238470

Nevtahujte politiku kde není a nevnucujte při tom svůj politický názor jiným.

0/0
22.10.2016 0:48

J42i85n20d24ř54i16c21h 24M90o33r21á60v53e22k 80M 3645783895426

Máte pravdu, to není potřeba..Všichni vědí, kdo ČR zadlužil..

0/0
24.10.2016 7:34

L84u80c90i49a64n 63P31a59p38a79z77i77a72n 5524837891705

A jinou pohádku nemají? Probudili se ze sna?

+4/0
21.10.2016 19:27

M48a44r73t45i35n 77H40o61u60b35a 6533501269828

Jedine, v čem mají pravdu, ze čas schůzek se domlouvá, ne diktuje.

Na druhou stranu měli dost času na schůzku reagovat

+3/0
21.10.2016 19:15

P31a29v52e73l 82Š78e64v59č85í74k 6380425509470

To zchátralé nádraží by se mělo především přemístit a pár kilometru jinam. Opravovat zavedené nádraží na tradičním místě není systémové. Je třeba jít s dobou a inovovat. Na místě původního nádraží by mohla vzniknout zelená zóna a cyklostezky s přiléhajícím obchodním areálem.

Stejně, když jsem omylem přes pražské Hlavní nádraží cestoval, měl jsem především pocit, že koleje a pokladny jsou tam nadbytečné a zabírají místo obchodům plných úžasného zbožíčka.

+1/−2
21.10.2016 19:15

J48i30ř89í 14E77r17b28e52n 1223124326307

Chybí vám tam ironický smajlík ;-)

0/0
24.10.2016 7:49

P64e94t23r 46K47o37v18a37ř14í94k 1931873349147

„Špatný stav Fantovy budovy je jednoznačně zaviněn jejím vlastníkem, který nechal budovu chátrat desítky let v rozporu s povinnostmi, které mu ukládá zákon o památkové péči,“ uvedla společnost Grandi Stazioni.

To je možná pravda, ale co to má tato firma co komentovat? Ona právě podepsala smlouvu o rekonstrukci tohoto zchátralého stavu, kterou neprovedla. Tečka.

+11/0
21.10.2016 19:12
Foto

I95m20r11i33c96h 85S56u50c57h81a28r34s96k14ý 8806973985871

To je tak typicky Italské :-PRv a proto by měly České dráhy zaplatit srdce rvoucí článek do všech Evropských novin o nedůvěryhodnosti Italů ;-)

+1/0
21.10.2016 18:57

T77o68m41á27š 31H76o46l34e47k 5555590241267

To je ale italská drzost a arogance ! Oni podepsali smlouvu kde se zavázali zchátralý objekt zrekonstruovat. Nezrekonstruovali ho a jako důvod uvádějí, že objekt je zchátralý. Jsou to šašci.

+24/0
21.10.2016 17:58

V92l93a75d83i31m66í65r 60F74i47b45i70g26e42r 5664381181494

ČD se nestaralo, to je pravda ale Grandi Stazioni se zavázalo, že to komplet opraví do 10 let. Dostali 13 let. Opravili to co nese prachy a ten zbytek jen tak šmrdlali a doufali že to vyhnije.

+23/0
21.10.2016 17:48

J35i35n62d70ř12i36c58h 85M63o76r46á71v39e56k 62M 3165443125406

Tak jak jinak, prachy prachy prachy..Grande brečí, když jim má stát legálně sebrat něco na co se vykašlali a oni by za to měli platit..Bude soud, ale osobně si myslím, že jim to prodlouží..

+1/−1
21.10.2016 20:04

J47a29r33o61s51l16a52v 97H59l91a67d96í97k 6218928888218

Hlavně aby toto rozhodnutí české dráhy nestálo daňového poplatníka miliardy

0/−1
21.10.2016 17:46

L88u44k18á21š 16S84e93d35l14á21č41e10k 1673857947460

Já jsem rád, že se u nás Svinovské nádraží podařilo dát pořádku a po modernizaci vypadá docela dobře. Přeji Praze, aby se jím to taky povedlo, protože je to na trati, kde Pendolino má hlavní zastávku, stejně jako je pro Ostravu nádraží Ostrava Svinov.

0/0
21.10.2016 17:38

R15i56c96h29a82r64d 20B19a68r60t86o52š 4839565599501

Nechápu, proč nyní zmiňují nějaké námitky, když se mají sbalit a sbohem. To mohli zmiňovat, než nájem s podmínkami brali a případně z toho couvnout.

+3/0
21.10.2016 17:26
Foto

T22o54m93á38š 27D45v22o25ř21á30k 7515476657131

Italové v létě nepracují, a v zimě tančí? :-P

+3/0
21.10.2016 17:10

M23a86r21t10i78n 37L37u78k11e30š 3826301681325

Tady jde o stamilióny a oni se budou vymlouvat, že schůzka v 7:00 je moc brzo, takže tam nepřišli?? Síla.

Myslel jsem že jsou to grande podnikatelé, ale vypadá to na mega grande zoufalce ;-D

+5/0
21.10.2016 16:59

J37a43n 83P91r66i47c71h49y50s81t30a93l 8351548803

Otazkou je, zda bylo nezbytne nutne svolavat schuzku v noci? V 7:00 jeste kazdy slusny Ital spi.

+3/−1
21.10.2016 17:12

M27a61r95t32i56n 60H18o24u55b77a 6573301389338

Tak jestli jim poslali mail někdy v noci "sejdeme se ráno v 7" tak se není co divit, ze nikdo nepřišel

0/−1
21.10.2016 19:35

E34d15a 89D11r37á33b53e82k 7799972253307

schůzka byla v neděli odpoledne ne? to dělá ital co?:-)

0/0
21.10.2016 23:45

K91a92r84e54l 97D20r75d82a 6784722317

Z análů české Cosa Nostry.

Pokud tomu rozumím dobře, Česko okradlo a poškodilo národního dopravce ČD a zestátnilo veškerý železniční majetek. A to proto, že stát má větší šanci čerpat dotace EU než ČD a.s. SŽDC je přitom ztrátový státní podnik, co většinu zisku generuje vykrádáním rozpočtu České republiky. Nově pak vykrádáním fondů EU.

Česko má v SŽDC budovatele železniční dopravy. Jen nějak není vidět, že by SŽDC usilovně řešila prostředí v kterém se pohybují cestující.

Pro český železniční budovatelský socialismus se patrně zestátnění obchodního domu "Hlavní nádraží" náramně hodí. Proto tento humbuk s ochotou riskovat hrazení penále daňovými poplatníky. Samozřejmě, vše bude výhodné, jako vždy, jen do doby, než soudruzi od železnice zdejší kapitalistické pozlátko prožerou a znehodnotí. Obávám se, že zdejší prostory nebudou už nikdy více v lepším stavu, než jsou dnes.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Spr%C3%A1va_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_dopravn%C3%AD_cesty

0/−9
21.10.2016 16:50

J22i53ř75í 58E84r63b62e43n 1223654596487

Odkud jste sem spadl? 8-o

+3/0
21.10.2016 17:37

M53a96r49t52i74n 82K11y41p13r 2392715154204

Současná budova hlavního nádraží byla vybudována státem. V roce 1901 v době zahájení stavby už byla totiž dávno původně soukromá Dráha císaře Františka Josefa zestátněna a jako taková byla vždy v majetku státu, nejprve Rakouského císařství a pak následnických států, tedy Československé a následně České republiky. Příslušné státní dráhy pouze vykonávaly majetkovou správu, tak jak ji teď vykonává SŽDC.

+7/0
21.10.2016 19:13

M79a94r78t57i17n 20H80o38u40b25a 6733701209698

Ta hezky od zacatku

Jestli tomu dobre rozumíš .... Ne. Nerozumis. Dokonce bych řekl, ze zcela nechapes prosta fakta a psany text

0/0
21.10.2016 19:37

D23u47š75a75n 94S52o41c79h24a 9196441783481

Smejdi italsti, moc dobre vedeli, co prebiraji a co maji opravit!!!! A pry odskodne, to tak, jste penale a soli.

+5/0
21.10.2016 16:49

K10r26y12š49t95o63f 16L15a55n32í41k 1369280325785

to uz jsou v tezkem srabu, když nemaji ani na poradneho advokáta. nebo je to naopak nejaka chytra pravni finta, kterou selsky rozum nemá sanci odhalit? pronajmout si zchátralou budovu se zavazkem ji opravit a po letech nicnedelani rict, ze jsem ji neopravil, protože byla ve spatnem stavu?

+6/0
21.10.2016 16:44
Foto

M35i38c81h61a44l 34N64a17j85m39a35n 7949933456250

Nádraží bylo zchátralé a byla potřeba zajistit opravu, právě proto ČD uzavřely smlouvu s firmou Grandi Stazioni. která měla opravu realizovat. O stavu nádraží se firma Grandi Stazioni snad informovala před podpisem smlouvy.

Pokud bylo nádraží v horším stavu, než firma Grandi Stazioni předpokládala, tak je to její problém a tomu se říká riziko podnikání......

+31/0
21.10.2016 16:29

V39l56a89d18i40m42í75r 19F67i25b86i38g85e28r 5534951681244

Dostali 3 roky navíc, to je spousta času na vícepráce.

+6/0
21.10.2016 17:49

J59a28n 79D83u78d70e62k 2700892177543

Hotovo mělo být 2008, přetáhli to o 8 let.

0/0
22.10.2016 3:57

V59í48t 75J58ů64z24a 8102936511238

To chtěli schůzku a předávku na půlnoc, když o půlnoci končil nájem?

+5/0
21.10.2016 16:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.