Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Železniční zakázky začaly po razii zlevňovat, ceny spadly až o 40 procent

Roky u veřejných zakázek na železniční projekty platilo pravidlo, že vysoutěžená cena se téměř rovnala odhadované ceně. Půl roku po policejní razii ve firmách největší projekční skupiny Sudop Group začíná docházet k nečekané situaci – stejná firma nabízí zakázky až o čtvrtinu levněji. Přitom nedostatek práce není.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P86e72t87r 29D98l35o57u25h10ý 5327749464894

Otázkou je, proč jsou ty odhadní ceny tak vysoké, když lze jít někdy i na 55 procent. Otázkou je samozřejmě kvalita. Ale to je věc, která by mě zajímala.

0/0
24.10.2016 11:03

M31i78c93h93a29l 97Ř33e29z17n20í48č48e28k 1461288337700

to je taková zvláštnost u projektantů. Existuje honorářový řád a podle něj se určují ceny projekčních prací. Neslyšel jsem o nikom, kdo by vysoutěžil lepší cenu než odhadnutou. Ale jsou projektanti, kteří budou dělat za polovic. Nedovedu si představit, že by podobně postupoval advokát. Ten má také od své komory honorářový řád a nemůže si dovolit, že bude podhazovat cenu.

Čím víc se bude tlačit na cenu projektů, tím bude klesat kvalita, protože lidi, kteří nebudou ochotni projektovat za půlku nebo brát 2krát tolik práce prostě půjdou dělat něco jiného. A první odejdou ti nejschopnější.

+1/0
24.10.2016 12:58

R84a46d70o19s43l62a41v 71M36o21l96á81k 6308763554586

CEDOP má ŽP na projektování teprve od jara tohoto roku, takže asi dávali nabídky jen na poradenské služny ne na projektování.

0/0
24.10.2016 10:14

R10a97d76o71s45l64a41v 83M49o76l38á35k 6878363984466

To byla reakce na pana Sůru na vlákno pana Fogela.

0/0
24.10.2016 10:15

R27a28d11o96s89l40a30v 80M27o32l83á42k 6918453664436

a Poláčka

0/0
24.10.2016 10:24

J19a23n 40S20ů28r86a 4525663453722

Ani s nikým ve sdružení,že?

0/0
24.10.2016 10:30

R29a13d42o60s54l13a37v 64M89o84l19á22k 6488863674666

Pokud nemám živnostenské oprávnění na projektování, tak ani ve sdružení nemohu projektovat. Napište, která to byla ať nemluvíme obecně.

0/0
24.10.2016 10:57

J52a57n 21S73ů47r76a 4575353923372

Podle ZVZ musí každý člensdružení splnit základní kvalifikační předpoklady (beztrestnost, bezdlužnostapod.) a výpis z obchodního rejstříku. Naopak profesní kvalif. předpoklad,kterým je živnostenské oprávnění stačí když splní členové sdružení společně. Taktéžtechnické kvalifikační předpoklady.

0/0
24.10.2016 23:33

V80o95j18t61ě38c26h 87R77o91u42b22a60l 9780353302273

K projektování je ale zapotřebí více než řivnostenské oprávnění. Například autorizace, kterou pan šlegr nemůže mít z důvodu absence odborného vzdělání.

0/0
25.10.2016 5:25

J96a89n 84S83ů29r13a 4385323773902

Zhruba podobná logika, jako že ředitel Českých drah musí mít papíry na lokomotivu. Firma musí splnit kvalifikační kritéria a zajistit, že personálně požadavky splní.

0/0
25.10.2016 12:18

M38i29c84h50a20l 98Ř47e92z33n11í43č71e86k 1281368647660

pokud se někdo presentuje jako odborní na VRT a nemá ani základní vzdělání v oboru dopravy či dopravních staveb, je na tom něco značně podezřelého. Mimochodem na MD a do vedení sždc se dostal jako politik za zelené a ne jako odborník.

0/0
25.10.2016 13:21

J64a37n 30S79ů30r45a 4285903163242

A? Zelení byli v roce 2012 ve vládě, že byl na SZDC za Zelené?

0/0
25.10.2016 13:25

M93i88c86h71a17l 27Ř65e38z68n50í36č75e57k 1331588557100

Uz me nebavite. Jsem si jistej, ze vite jak to bylo. Skoncil na MD, zahodil stranickou knizku a zacal se vydavat za odbornika na VRT. Na funkce v szdc nema kvalifikaci. Jen manipulujete verejne mineni.

0/0
25.10.2016 14:13

J80a78n 97S78ů68r35a 4235503593692

Text je o zakázkách, ne panu Slegrovi. Rozhodně znám na vedoucich pozicích v dopravě ve službách státu podstatně nekompetentnejsi lidi.

0/0
25.10.2016 14:15

V72o71j89t25ě98c83h 32R89o69u73b55a43l 9900183302573

Pane Súro, znáte úsloví "drž se ševče svého kopyta"? Pokud ano, zkuste ho vyložit panu Šlegrovi.

0/0
25.10.2016 19:38

J94a41n 50S85ů69r19a 4575733373742

Jistě nemáte problém najít e-mail na pana Šlegra, tak mu to prosím napište sám.

0/0
25.10.2016 20:15

V16o40j70t98ě27c96h 60R83o74u30b47a92l 9400433172463

Pane Sůro, kdo chce projektovat, musí splňovat určité předpoklady. Viz stavební či autorizační zákon. Že pan Šlegr tyto podmínky nesplňuje, není mojí chybou ani chybou citovaných zákonů. V oboru dopravního stavitelství je pan Šlegr poučený laik a tak je třeba k němu přistupovat.

0/0
25.10.2016 19:36

J88a45n 51S17ů50r32a 4715383633242

Viz výše: podmínky musí splňovat ten, kdo projektovat bude, nikoliv statutární osoba. Podle této logiky nemůže být pan Krtek GŘ Českých drah, protože nemá nemá dopravní vzdělání ani licenci.

0/0
25.10.2016 20:17

M33i62l18o87š 96S69a77l16o52š87e82k 7334843191913

Ne,fakt jo?????!!!!!! :-D

0/0
24.10.2016 10:10

M83a66r96c84e66l 76S36t62a16r10ý 9688754673969

pak že tady nekradnú všeci....

0/0
24.10.2016 10:07

J10i87ř81í 26N92o21v51á91k 8904621509181

I Vy?;-D

0/0
24.10.2016 10:16

M73a66r79c82e81l 44S82t40a82r34ý 9718494813969

já nemám příležitost

0/0
24.10.2016 10:50

R39o50b66e95r16t 16P36r96a78ž31á12k 4508126735180

Tak čerpejte, jako Andrej Kobliha.:-)

0/0
24.10.2016 11:03

P52e83t71r 23B26u94r38e32š 7651420711695

Že by SŽDC veřejně přiznalo, že v tom jedou všichni dohromady vč. projektantů a dodavatelů to tu snad nikdo nečeká ;-D;-D;-D

+3/0
24.10.2016 9:55

T60o70m13a18s 60B24e52l19e76c 4825474782772

Cenu politiku zame krabice vina, ale dokaz jim to za 5 let od odchytu.

+1/0
24.10.2016 8:40

J94a56n 70J51e59m26e12l20k69a 1315630

Jednak taky vypadá, že zakázek je o dost méně letos, což může snížit ceny.

A pak taky otázka kvality. Po komančovských kolejích se jezdí již 40 let, někde je to sice hrbaté.. Frýdlant nad Ostravicí - Frenštát se stále po roce od plánovaného dokončení "modernizace" jezdí 50kou místo plánované 100 - z nějakého důvodu (asi je něco špatně). A když se člověk podívá na některé náspy (svršek+spodek) atd, nevím, jestli to bude zase na 40 let.

+3/0
24.10.2016 8:19

J67a40n 30S82ů86r41a 4895233673372

Projekčních zakázek na SŽDC letos není rozhodně výrazně méně. A jinak zajímavý postřeh o kvalitě projektu a jeho ceně.

0/0
24.10.2016 22:35

M58i11c32h59a59l 89Ř85e71z97n82í62č18e54k 1851738547450

Revitalizace trati Frýdlant nad Ostravicí – Valašské Meziříčí

Projektant SUDOP BRNO, spol. s r.o.

Ale jak posoudíte kvalitu projektu a kvalitu realizace. Kvalitu projektu posuzuje SŽDC a vadný projekt do realizace nepustí. Takže bych sázel na vady v realizaci.

0/0
24.10.2016 22:48

J33a52n 58S11ů33r21a 4115853103632

Podle zápisů z centrální komise MD a jejich vracení některých projektů k přepracování bych tak optimistický ohledně hodnocení kvality projektu nebyl....

0/0
24.10.2016 22:49

M62i33c14h84a63l 25Ř69e50z70n96í96č24e91k 1581608677960

Kterych?

0/0
25.10.2016 5:43

J52a66n 54S30ů28r34a 4185843383142

Například modernizace Olomouc - Nezamyslice - Prostějov, autor Moravia Consult (majitel Sudop Group, resp. firma z Nizozemska).

0/0
25.10.2016 12:16

M21i88c60h60a62l 61Ř75e92z23n46í24č64e64k 1861408527350

a odkaz na nějaké podrobnosti by nebyl. Tato stavba byla zahájena, takže má projekt i stavební povolení.

(nevím, proč stále opakujete, je jsou registrování Holandsku. Podle této logiky je Apple irská společnost, protože je registrovaná v Irsku)

0/0
25.10.2016 13:17

J21a25n 66S30ů96r21a 4315503343462

Nebyl,není to veřejně přístupné. Je to z letošního července.

Protože sídlí v Nizozemsku. Co se Vám na tom nelíbí?

0/0
25.10.2016 13:23

M12i85c40h90a47l 49Ř60e14z62n39í53č70e12k 1761918407690

A kapital je čí? Jste demagog

0/0
25.10.2016 14:14

J84a30n 25S29ů83r26a 4475773933892

Jak to mám vědět. O českém kapitálu tu píšete Vy,já se držím oficiálních informací. Nebo Vaše výroky jsou.oficiálním stanoviskem.Sudopu?

0/0
25.10.2016 14:17

M63i59c84h96a31l 19Ř90e72z25n30í16č54e78k 1441708217680

O vam muzu a nemusim verit. A podle ceho se tedy vydalo stavebni povoleni a podle ceho se stavi. Ta stavba bezi.

0/0
25.10.2016 14:18

J18a73n 47S72ů40r43a 4615463533132

Tak mi dejte mail,ja Vam to pošlu

0/0
25.10.2016 14:19

J36a21n 23S24ů69r41a 4945813683912

Jinak tady šlo teprve o SP.

Js

0/0
25.10.2016 15:33

J27a83n 61S38ů38r29a 4105363333822

Má nabídka na zaslání stále platí

0/0
26.10.2016 20:43
Foto

P71r25e56m15y34s62l 33K58y68s77e25l15a14k 5355383444859

No vida, jaký měli úředníci "dobrý" odhad... :-)

0/0
24.10.2016 8:19

V11o16j27t54ě60c98h 95R21o13u49b83a48l 9800733822303

Vy se domníváte že centrální komise je schopní posoudit technickou úroveň projektu?

0/0
25.10.2016 5:26

J48a97n 11S82ů77r37a 4675353763362

Ono to prochází i různými odbory, které připravují CK stanoviska.

0/0
25.10.2016 12:16

V17o91j31t71ě58c87h 54R79o28u62b50a62l 9320263552323

Můžete uvést nějaký konkrétní případ?

0/0
25.10.2016 19:39

J55a35n 64S33ů90r50a 4185223823622

viz výše, studie proveditelnosti na Olomouc - Nezamyslice - Prostějov. Vráceno k přepracování zpracovateli, sdružení Moravia Consult a Fram na základě výtek několika odborů MD.

0/0
25.10.2016 20:14

P78e56t41r 31Ž86á63k 1138972755789

Uz jenom ten titulek-nejedna se o zeleznicni zakazky jako takove,ale o zakazky na projekty...

+9/0
24.10.2016 8:17

M65a79g92d58a82l57e81n41a 22H35r25o47n13o31v94s46k47á 3220322194259

"Na železnici dějou se věci", kradou tam menedžři i dělníci...

0/−2
24.10.2016 8:07

J51i16ř78í 94F94o95g69e79l 2180501956102

vidím to tak, že problém byl spíš v těch očekávávních a odhadech. Kdyby to odhadovali skuteční odborníci, nacenili by si to určitě níže.

Ale když byli spojeni s účastníky soutěže, tak tomu bylo obráceně. Co je na tom nepochopitelného?

0/0
24.10.2016 7:49

J18a28n 34S39ů27r84a 4775273973962

Jinak Cedop i Eltodo dávaly nabídky i před razii.čím si tedy pokles vysvetlujete?

0/0
24.10.2016 9:29

J40a55n 10S60ů46r34a 4275823943572

Pardon,to bylo o vlákno niže.

0/0
24.10.2016 9:30

A78n77t57o60n67í28n 64P72o13l23i23c38k84ý 9900132691587

Odhad se dělá podle katalogu prací, a ten byl stejný před i po razii.

0/0
24.10.2016 10:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.